• choufke6
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-04 23:42
Vraagje (eerste post)

Ik heb al een fitwatch (Garmin) dus ik zou de apple watch niet nodig hebben. Zijn er ook mensen die de Apple Watch bestellen en dan meteen verkopen?

Ik wil namelijk graag het meeste halen uit de voordelen van ASR (opportunistisch i know). Daarbij ga ik er even van uit dat ik genoeg beweeg om de maandelijkse cashback min. 50% - 100% te krijgen voor de watch. Ik begrijp dat de Apple watch bestellen wel essentieel is om de maximale maandelijkse bedragen terug te krijgen.

Hoe werkt dit precies? Je koopt eerst de Apple watch voor EUR 500 en krijgt dan maandelijks EUR 20 terug ongeveer? Moet je de apple watch daadwerkelijk ook in gebruik nemen of kan je deze verkopen?

Veel dank alvast!

[Voor 11% gewijzigd door choufke6 op 08-04-2023 21:47]

• GZFan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:38
choufke6 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:44:
Vraagje (eerste post)

Ik heb al een fitwatch (Garmin) dus ik zou de apple watch niet nodig hebben. Zijn er ook mensen die de Apple Watch bestellen en dan meteen verkopen?

Ik wil namelijk graag het meeste halen uit de voordelen van ASR (opportunistisch i know). Daarbij ga ik er even van uit dat ik genoeg beweeg om de maandelijkse cashback min. 50% - 100% te krijgen voor de watch. Ik begrijp dat de Apple watch bestellen wel essentieel is om de maximale maandelijkse bedragen terug te krijgen.

Hoe werkt dit precies? Je koopt eerst de Apple watch voor EUR 500 en krijgt dan maandelijks EUR 20 terug ongeveer? Moet je de apple watch daadwerkelijk ook in gebruik nemen of kan je deze verkopen?

Veel dank alvast!
Ja hoor, dat kan. Ik heb hem zelfs verkocht voordat ik hem bestelde. :)
v&a aangeboden: Apple Watch Series 6 (40mm of 44mm)

In 2 jaar tijd 100% cashback gekregen voor de Apple Watch, door te sporten met mijn Garmin-horloge. 8)

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1 > Samsung A52s 5G

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:59
Hier ook gewoon verkocht. Dat levert wel iets minder op dan de prijs waarvoor je hem koopt. (50-75 euro verschil)
En let erop dat je de Apple watch alleen kunt bestellen via de Asr app op je iPhone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-05 18:21
Vraagje (eerste post)

Ja, zoals hierboven ook gezegd.
Als je de Apple Watch niet bestelt heb je inderdaad geen Apple Watch. En als je geen Apple Watch hebt kun je deze niet verkopen (wat veel mensen doen) of gebruiken (want ook dan is het een mooie manier om aan een tof horloge te komen). Dus ja, dan loop je geld mis.

Veel dank alvast!
Je hoeft de Apple Watch nooit te koppelen, dus je kan 'm gewoon in de verpakking doorverkopen (dan behoudt het ook z'n waarde). Zoals gezegd ga je er geen volle mep uithalen, maar als je altijd je doelen haalt levert het kopen en doorverkopen van de Apple Watch onderaan de streep wel meer op dan 'm helemaal niet kopen en alleen voor de andere voordelen van Vitality gaan.

Voor zover ik weet wordt dit dan ook gedoogd door asr, of het is niet haalbaar om in de app te verplichten dat deelnemers die een Apple Watch besteld hebben ook een Apple Watch als input-apparaat moeten hebben. Maar wellicht weet iemand anders hier het fijne van.

Veel plezier met Vitality!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:38
Ook weer aan het sporten geslagen met ASR.. Heb de eerste 2 jaar van de dienst platinum gehaald maar vorig jaar zilver. Dat is ook wel te zien aan mijn gewicht..

Was vaak erg snel moe en kwam niet goed mijn ritme meer na corona.. was erg dik viel veel af en kreeg spier en nu weer veel erbij helaas

Maar het blijft een leuke service heb nu weer een bol.com bon bij elkaar gesport voor het eerst in lange tijd :) Hopelijk kan ik dit een beetje volhouden samen met de tips van een dietiste en weer naar acceptabel gewicht komen voor mij lengte (weeg nu 78 maar wil rondt de 70 komen)

Enige wat ik zou willen heb destijds met de Apple Watch 5 hem via ASR besteld en heb deze nu nog. Maar ik wil graag een 4g Apple Watch en die bieden ze nou net weer niet aan.. Dus wanneer Apple met een leuke nieuwe feature komt ga ik een 4g watch halen..

[Voor 18% gewijzigd door dglavimans op 13-04-2023 15:00]

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:10
Ik zou de Fietsapp graag gebruiken maar de batterijslurpende exacte gps vind ik zonde.
Dacht misschien een shortcut te maken die gps/locatievoorzieningen voor asr fietsen uitschakelde zodra mijn telefoon met WiFi is verbonden en weer inschakelen als deze niet meer is verbonden (WiFi op kantoor/thuis, anders onderweg ws met fiets).

Iemand die dit op iOS heeft geprobeerd te klussen toevallig?

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:50
jassie256 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:05:
Ik zou de Fietsapp graag gebruiken maar de batterijslurpende exacte gps vind ik zonde.
Dacht misschien een shortcut te maken die gps/locatievoorzieningen voor asr fietsen uitschakelde zodra mijn telefoon met WiFi is verbonden en weer inschakelen als deze niet meer is verbonden (WiFi op kantoor/thuis, anders onderweg ws met fiets).

Iemand die dit op iOS heeft geprobeerd te klussen toevallig?
Het makkelijkste is via health een fiets workout starten, health synct dan met de normale asr app

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:10
Mjelnir schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:45:
[...]

Het makkelijkste is via health een fiets workout starten, health synct dan met de normale asr app
Maar het handmatig starten en stoppen vind ik juist niets. Maar als het altijd aanstaat is mijn batterij toch vrij snel leeg. Voor mij lijkt de middenweg ideaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
dglavimans schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:51:

Enige wat ik zou willen heb destijds met de Apple Watch 5 hem via ASR besteld en heb deze nu nog. Maar ik wil graag een 4g Apple Watch en die bieden ze nou net weer niet aan.. Dus wanneer Apple met een leuke nieuwe feature komt ga ik een 4g watch halen..
Watch met 4g biedt asr vitality niet aan, optie is om een Watch te bestellen via asr, verkopen en dan zelf een 4g kopen met een beetje bijleggen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• bosskiss
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-05 13:04
Hoi iedereen,

het valt me op dat de cashback voorwaarden zijn veranderd. Lijkt toch veel minder voordelig te worden.

Waar je eerst bij Ditzo 5 maanden (41%) aanvullend en 2 maanden (16%) tand kreeg. Lijkt iedereen nu vanuit ASR maar 20% en 10% te krijgen.

Vraag me af wat dit betekent voor iedereen die dit jaar begonnen is op de oude voorwaardes. Zal ze even mailen over het weekend, maar gek dat hier niks over gemailed is.

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:47
Ik kom er net achter dat ik sinds vrijdag het maximum aantal punten dat je met beweging kunt behalen (20.000) heb bereikt en dus vrijdag zaterdag en vandaag geen punten heb ontvangen.
Betekend dit nu ook dat ik de rest van het jaar geen punten meer kan behalen? Dus ook geen week- en maandoelen meer kan voltooien?
Mag hopen van niet 😫

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

StefanoZ schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:25:
Ik kom er net achter dat ik sinds vrijdag het maximum aantal punten dat je met beweging kunt behalen (20.000) heb bereikt en dus vrijdag zaterdag en vandaag geen punten heb ontvangen.
Betekend dit nu ook dat ik de rest van het jaar geen punten meer kan behalen? Dus ook geen week- en maandoelen meer kan voltooien?
Mag hopen van niet 😫
Je kunt nog steeds gewoon week- en maanddoelen halen, de punten tellen alleen niet meer mee voor je jaardoel. Die kun je alleen halen als je ook de aanvullende onderzoeken etc. doet.

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42
StefanoZ schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:25:
Mag hopen van niet 😫
Alle doelen moet je los van elkaar zien, bij elk van de drie (week, maand en jaar) is er een grens maar dat heeft geen consequenties voor een van de andere doelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:50
bosskiss schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:04:
Hoi iedereen,

het valt me op dat de cashback voorwaarden zijn veranderd. Lijkt toch veel minder voordelig te worden.

Waar je eerst bij Ditzo 5 maanden (41%) aanvullend en 2 maanden (16%) tand kreeg. Lijkt iedereen nu vanuit ASR maar 20% en 10% te krijgen.

Vraag me af wat dit betekent voor iedereen die dit jaar begonnen is op de oude voorwaardes. Zal ze even mailen over het weekend, maar gek dat hier niks over gemailed is.
Heb je hier al iets over gehoord?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bosskiss
  • Laatst online: 22-05 13:04
Phoolie schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:39:

Heb je hier al iets over gehoord?
Ik had het via de chat gevraagd, je zou via de oude voorwaarden nog moeten lopen. Betekent wel dat wanneer je vanaf nu iets afsluit qua zorgverzekering dit alleen via A.S.R. kan gaan met de verslechterden voorwaardes.

[Voor 26% gewijzigd door bosskiss op 02-05-2023 17:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phoolie
bosskiss schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:13:
[...]

Ik had het via de chat gevraagd, je zou via de oude voorwaarden nog moeten lopen. Betekent wel dat wanneer je vanaf nu iets afsluit qua zorgverzekering dit alleen via A.S.R. kan gaan met de verslechterden voorwaardes.
Weet je toevallig ook of we dan die betere voorwaarden behouden of dat het volgende jaardoel allemaal die slechtere voorwaardes zijn?

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:37
Het zal wel vaker gevraagd zijn...

Ik had een iPhone en een Apple wat heb via asr.

Nu ben ik overgestapt naar een Android smarthone en horloge.
Nu zie ik de asr app geen maanddoel meer..
Moet ik echt Apple hebben dan? Omdat ik ren Apple watch heb aangeschaft toen...?

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-06 10:29
Aggressor schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 06:42:
Het zal wel vaker gevraagd zijn...

Ik had een iPhone en een Apple wat heb via asr.

Nu ben ik overgestapt naar een Android smarthone en horloge.
Nu zie ik de asr app geen maanddoel meer..
Moet ik echt Apple hebben dan? Omdat ik ren Apple watch heb aangeschaft toen...?
Je krijgt de cashback nog wel, maar kan de voortgang niet zien in de Android app. Je krijgt wel pushberichten als je de verschillende milestones hebt gehaald in de maand.

• Aggressor
Smemi schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:26:
[...]

Je krijgt de cashback nog wel, maar kan de voortgang niet zien in de Android app. Je krijgt wel pushberichten als je de verschillende milestones hebt gehaald in de maand.
Oke thanks.
als je op de 3 streepjes klikt en naar punten gaat, dan zie je bv wel je week punten ... maar geen maand punten, dit klopt ook?

En push berichten zet ik gewoon aan onder instellingen > meldingen toch?
En bij hoeveel punten krijg ik het eerste push bericht? kan ik het even in de gaten houden ... _/-\o_

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Over die maandbeloningen. Ik heb het zelf niet, maar ik zat te kijken en zag dat je 100% cashback krijgt bij 3500+ punten in de maand. Maar per week kan je toch maximaal 800 punten krijgen?
Of registreert-ie boven de 800 ook nog punten? Kan je dat nog ergens zien?

Edit:
Ik zie de vraag hierboven beantwoord worden :P Je moet dan bij punten kijken en zelf bijhouden, denk ik?

[Voor 17% gewijzigd door anandus op 04-05-2023 08:37]

• StefanoZ
anandus schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:35:
Over die maandbeloningen. Ik heb het zelf niet, maar ik zat te kijken en zag dat je 100% cashback krijgt bij 3500+ punten in de maand. Maar per week kan je toch maximaal 800 punten krijgen?

Edit:
Ik zie de vraag hierboven beantwoord worden :P Je moet dan bij punten kijken en zelf bijhouden, denk ik?
Je weekdoel is maximaal 800 punten, maar je kan uiteraard meer punten behalen in een week. Alle punten boven je weekdoel tellen niet mee voor je weekdoel, maar wel voor je maand- en jaardoel

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:11
anandus schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:35:

Edit:
Je kunt onder "punten" per maand zien op welke dagen je hoeveel punten hebt verkregen.

Ik heb zelf geen maanddoel. Wil namelijk een apple watch, maar nog geen iPhone :+. Luxe problemen.

Je ziet geen totaal, maar kan het wel bij elkaar optellen. Ik weet niet of je ergens anders indien je wel een maanddoel hebt geselecteerd nog wat eenvoudiger je voortgang hierin ziet, zoals je dat bij je weekdoel en jaardoel bijvoorbeeld hebt.
bosskiss schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:04:
Hoi iedereen,

Persoonlijk gebruik ik a.s.r. Vitality voor de 8% cashback op een a.s.r. arbeidsongeschiktheidsverzekering. Daar is het zeker nog wel interessant.

Ik kan mij overigens wel indenken dat de voorwaarden van Ditzo slecht houdbaar zijn op de lange termijn. Dit zijn zeer gunstige voorwaarden, over een bredere populatie vermoed ik dat hierop uiteindelijk geld ingeleverd wordt indien men dat soort percentages aanhoudt. Wel eens dat communicatie in wat voor vorm dan ook, e-mail over via de app zelf, natuurlijk wenselijk is daarin.

• anandus
  • Niet online
StefanoZ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:12:
[...]

Je weekdoel is maximaal 800 punten, maar je kan uiteraard meer punten behalen in een week. Alle punten boven je weekdoel tellen niet mee voor je weekdoel, maar wel voor je maand- en jaardoel
Ja, zo had ik het ook begrepen, maar bij 800 punten staat er niet meer hoeveel punten je hebt, maar "weekdoel behaald" (ofzo). Dus je kan nooit zien hoeveel punten je daadwerkelijk in een week hebt behaald.

Dus je kan niet weten of je de 3500+ punten hebt behaald tenzij je het zelf bijhoudt? Elke dag in een Excelsheetje gooien, I suppose?

[Voor 10% gewijzigd door anandus op 04-05-2023 09:15]

• StefanoZ
anandus schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:14:
[...]

Ja, zo had ik het ook begrepen, maar bij 800 punten staat er "weekdoel behaald" (ofzo), maar niet hoeveel punten je die week hebt behaald.

Dus je kan niet weten of je de 3500+ punten hebt behaald tenzij je het zelf bijhoudt?
je kan bij home op het tabblad beloningen de voortgang bekijken van je maanddoel.
Daar staat hoeveel punten je die maand hebt gespaard. Als je wilt weten hoeveel punten je in een week hebt behaald en boven het limiet zit kan je op het tabblad punten kijken en zelf de punten van die week bij elkaar optellen

• Aggressor
StefanoZ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:16:
[...]

je kan bij home op het tabblad beloningen de voortgang bekijken van je maanddoel.
Daar staat hoeveel punten je die maand hebt gespaard. Als je wilt weten hoeveel punten je in een week hebt behaald en boven het limiet zit kan je op het tabblad punten kijken en zelf de punten van die week bij elkaar optellen
als je een apple watch hebt gekocht en je gebruikt een android phone.. dan staat het er niet.
of staat het bij android nooit?

• StefanoZ
Aggressor schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:19:
[...]

als je een apple watch hebt gekocht en je gebruikt een android phone.. dan staat het er niet.
of staat het bij android nooit?
Durf ik niet te zeggen, ik heb een iPhone en nog nooit Vitality op Android gebruikt...

• anandus
  • Niet online
Op de website staat
Let op: heb je een Android telefoon? Dan kun je alleen de Fitbit kopen. De Apple Watch kun je namelijk niet koppelen aan een Android telefoon. Heb je een iPhone? Dan kun je kiezen uit de Apple Watch en Fitbit.
Nu wil ik misschien een AW kopen om door te verkopen, maar dat kan dus niet als je een Android-telefoon hebt? Moet ik dan iemand's iPhone lenen ofzo? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:59
anandus schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:32:
Op de website staat

[...]

Nu wil ik misschien een AW kopen om door te verkopen, maar dat kan dus niet als je een Android-telefoon hebt? Moet ik dan iemand's iPhone lenen ofzo? :P
Nee, ja. 🙂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aggressor
Bij mij laadt de punten webshop niet...
Kan iemand testen of hij wel of niet werkt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44
Aggressor schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:21:
Hier hetzelfde (Android)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-06 10:29
Aggressor schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:21:
Op iOS laadt het wel, vreemd!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aggressor
Inmiddels werkt het bij mij weer op android :)

[Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 24-05-2023 19:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thezs
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:47
Ik overweeg de Apple Watch regeling te nemen. Hoe makkelijk vinden jullie het om aan de maand doel punten te komen? Ik beweeg relatief frequent (3 dagen sportschool en veel buiten met de kids/wandelen) ik lees veel verhalen dat het sinds de verhoging naar 3500 punten stukken lastiger is geworden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phoolie
thezs schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:13:
Ik overweeg de Apple Watch regeling te nemen. Hoe makkelijk vinden jullie het om aan de maand doel punten te komen? Ik beweeg relatief frequent (3 dagen sportschool en veel buiten met de kids/wandelen) ik lees veel verhalen dat het sinds de verhoging naar 3500 punten stukken lastiger is geworden.
Natuurlijk is het lastiger, maar (voor mij) nog steeds haalbaar. Als je iedere week een weekdoel kan halen van 800 punten, dan zit je bijna op het gemiddelde dat je voor de Apple Watch moet halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:26
Ik haal normaal de 250 punten wel per dag. Ben dan halverwege de maand wel klaar met het behalen van de benodigde punten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:28
thezs schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:13:
3 dagen per week sportschool =/ geen duursport (+40 minuten verhoogde hartslag is pas interresant). Wandelen met de kids is niet stevig doorstappen. (+10k stappen is pas lucratief voor punten).
Je zou paar maanden zonder Apple Watch kunnen proefdraaien met vitality om een goed beeld te krijgen.

Reken je sowieso niet rijk en ga uit van 2/3 maanden die je gaat halen. Er gaan maanden tussen zitten dat je ziek bent/op vakantie bent en je wil niet gaan stressen in die maanden om het in andere weken te gaan compenseren.

Hier staat wat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phoolie
Faxe schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:22:
Ik haal normaal de 250 punten wel per dag. Ben dan halverwege de maand wel klaar met het behalen van de benodigde punten.
Ik denk dat de meeste mensen dat niet halen. 250 punten ga je alleen maar halen met een verhoogde hartslag voor langere tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thezs
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:47
Flappiewappie schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:01:
[...]

3 dagen per week sportschool =/ geen duursport (+40 minuten verhoogde hartslag is pas interresant). Wandelen met de kids is niet stevig doorstappen. (+10k stappen is pas lucratief voor punten).
Je zou paar maanden zonder Apple Watch kunnen proefdraaien met vitality om een goed beeld te krijgen.

Reken je sowieso niet rijk en ga uit van 2/3 maanden die je gaat halen. Er gaan maanden tussen zitten dat je ziek bent/op vakantie bent en je wil niet gaan stressen in die maanden om het in andere weken te gaan compenseren.
Klinkt alsof het erg gericht is op hardlopers en fietsers. M’n Sport momenten zijn wel intensief, maar krachttraining blijft natuurlijk de pauzes tussen de oefeningen en de sets houden waarbij je met hardlopen langere tijd de hartslag hoog houdt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjMark
thezs schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:29:
[...]

Klinkt alsof het erg gericht is op hardlopers en fietsers. M’n Sport momenten zijn wel intensief, maar krachttraining blijft natuurlijk de pauzes tussen de oefeningen en de sets houden waarbij je met hardlopen langere tijd de hartslag hoog houdt.
Als ik een uur krachttraining ga doen dan haal ik wel gewoon 150 punten.
Het gaat om je gemiddelde hartslag, die komt bij mij tijdens krachttraining ook wel hoog genoeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 00:36
Lukt hier ook wel inderdaad + ik heb nog een kwartiertje heen en terug fietsen er meestal ook bij, dan haal ik gelijk de maximale punten voor die dag :)

[Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 02-06-2023 18:35]

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:26
Ik fietst eigenlijk iedere dag wel 1,5 uur of langer. Mijn hartslag moet dan boven de 100 zijn gemiddeld om de 250 punten te halen. Dat lukt in de regel altijd wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psychodude
DjMark schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:36:
[...]

Als ik een uur krachttraining ga doen dan haal ik wel gewoon 150 punten.
Het gaat om je gemiddelde hartslag, die komt bij mij tijdens krachttraining ook wel hoog genoeg
Ik denk dat dit vrij afhankelijk is van hetgeen je doet qua krachttraining. Mijn dagen krachttraining is bijvoorbeeld puur gericht op powerlifting. Met rust tussen de sets eindig ik meestal met een gemiddelde hartslag van circa 100 - 105. Met a.s.r. vitality levert mij dat een totaal van 0 punten op.

Mijn punten verkrijg ik eigenlijk alleen uit mijn dagelijkse stappen en cardiodagen.

Op krachttraining dagen eindigen met een stukje cardio, 10 - 15 minuten is vaak wel voldoende om het gemiddelde in hartslag tot over de threshold te brengen voor 200 punten. Maar praktisch gezien nooit echt nodig om mijn a.s.r. Vitality goals te halen in mijn geval.

• DjMark
psychodude schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:09:
[...]

Ik denk dat dit vrij afhankelijk is van hetgeen je doet qua krachttraining. Mijn dagen krachttraining is bijvoorbeeld puur gericht op powerlifting. Met rust tussen de sets eindig ik meestal met een gemiddelde hartslag van circa 100 - 105. Met a.s.r. vitality levert mij dat een totaal van 0 punten op.

Mijn punten verkrijg ik eigenlijk alleen uit mijn dagelijkse stappen en cardiodagen.

Op krachttraining dagen eindigen met een stukje cardio, 10 - 15 minuten is vaak wel voldoende om het gemiddelde in hartslag tot over de threshold te brengen voor 200 punten. Maar praktisch gezien nooit echt nodig om mijn a.s.r. Vitality goals te halen in mijn geval.
Waarmee meet je je hartslag nu?
Ik had vroeger een oudere fitbit, die liet mij bij powerlifting/krachttraining ook nooit bovern de 105 komen.
Terwijl als ik zelf handmatig een test deed (10 seconden vinger op hartslag, tellen, x6) ik op andere resultaten uitkwam.
Met mijn fitbit charge (via asr) klopt mijn hartslag beter, en kom ik gemiddeld bij 1 uur krachttraining (3m rust tussen setjes) eigenlijk altijd wel rond 115-125 gemiddeld uit.

Misschien dat mijn hartslag gewoon hoger is dan die van jou, maar het zou ook best je hartslagmeter kunnen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psychodude
DjMark schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 08:37:
[...]

Waarmee meet je je hartslag nu?
Ik had vroeger een oudere fitbit, die liet mij bij powerlifting/krachttraining ook nooit bovern de 105 komen.
Terwijl als ik zelf handmatig een test deed (10 seconden vinger op hartslag, tellen, x6) ik op andere resultaten uitkwam.
Met mijn fitbit charge (via asr) klopt mijn hartslag beter, en kom ik gemiddeld bij 1 uur krachttraining (3m rust tussen setjes) eigenlijk altijd wel rond 115-125 gemiddeld uit.

Misschien dat mijn hartslag gewoon hoger is dan die van jou, maar het zou ook best je hartslagmeter kunnen zijn.
Tijdens krachttraining meestal met mijn Garmin watch. Sporadisch heb ik ook wel eens mijn chest strap om indien ik cardio inplan erna. Maakt dan eigenlijk niet uit.
Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee