poor Leno schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:16:
Oh ik zou juist denken dat als de Xsx maar 50,- duurder wordt dat ie dan veel beter verkoopt ivm het hele TFlops!!1!1!! gebeuren.. en dat zullen ze dan ook als marketing gebruiken.
Als er geen 100,- verschil tussen zit, zal het gewoon redelijk gelijk opgaan verwacht ik..
Nou gelijk opgaan zie ik niet gebeuren. PS5 gaat er puur op aantallen wel weer overheen (niet als troll of vanuit fanboy perspectief gezien, maar realistische verwachting), alleen de vraag is hoeveel. Dat zal dus afhangen van de SX prijs. Tegelijkertijd zijn alle berichten ontzettend tegenstrijdig. Phil zegt een tijdje geleden dat ze Sony niet meer als concurrent zien, daarna lees je berichten dat MS op de prijs van PS5 wacht (waarom dan, als je Sony niet als concurrent ziet). En daarna zegt Phil weer dat het niet erg is als ze niet veel consoles verkopen. Verwarring alom.
Kol Nedra schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:17:
Is het al bekend dan dat er 2 versies komen? Een normale en een pro versie?
Ik denk dat dit de eerste release van nieuwe generatie consoles dat ik niet bij launch de nieuwe hoef te hebben. Ik speel volop de PS4 nog en ik heb nog zo enorm veel keuze van games die ik nog erg graag wil spelen.
Niks over bekend. Zou ook niet erg logisch zijn op dit moment. Eerst maar even deze versie verkopen, niet?
En als je nog volop op de PS4 speelt, dan is er geen beter excuses om meteen over te stappen: backwards compatibility. Als je PS4 games gaan mee naar PS5 met alle QoL verbeteringen en enhancements erbij. Al heeft PS5 nul launch titels, dan stap ik alleen al over om van die trage zooi af te zijn. Geen laadtijden meer, sign me up.