Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik zou erg graag zien dat een ontwikkelaar Deus Ex oppakt voor een 2de reboot. Het eerste deel was natuurlijk geniaal en Human Revolution en Mankind Divided speelden ook heel lekker. Goede sfeer en meerdere play stijlen mogelijk (praten, stealth of guns blazing). Maar volgens mij ligt die IP ergens onder in een la.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:31
bram1984 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:41:
[...]

Ik zeker wel. God of War is een van de beste titels van de generatie. En behalve het naampje en Kratos heeft de game natuurlijk vrijwel geen enkele overeenkomst met de eerdere versies. Echt fantastisch hoe ze die no-cut camera ook hebben toegepast. Een ware triomf wat mij betreft.
Ik heb eigenlijk weinig voorkeuren. Gewoon goede games en welke franchise het gaat worden maakt mij niet veel uit. Deze droogte vind ik al erg genoeg, ben blij dat ik volgende maand eindelijk weer kan uitkijken naar een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
Flagg schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:50:
[...]

De schaarste bij de PS4 voelde bij mij vreselijk kunstmatig. Volgens mij heeft niemand "nee sorrie hij is op" te horen gekregen hoogstens heel even bij 1 bepaalde winkel maar dan kon hij gewoon ergens anders wel besteld worden.

Je laat de eerste week 1 of 2 grote ketens minder goed bevoorraden zodat die een dagje "uitverkocht" op de site hebben staan en iedereen die twijfelt over de aanschaf denkt "als ik nu nog langer wacht..." en worden zo over de streep getrokken.

Zo zou ik het doen iig. Sony mag contact opnemen via DM voor details, mijn uurtarief is redelijk te noemen. :P
Eerste drie maanden was er echt nauwelijks aan te komen als je geen pre order had geplaatst. De ps4 werd echt mondjesmaat uitgeleverd in Nederland. Om er gewoon een scoren in de winkel moest je echt geluk hebben.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
NotSoSteady schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:43:
[...]

Ik heb eigenlijk weinig voorkeuren. Gewoon goede games en welke franchise het gaat worden maakt mij niet veel uit. Deze droogte vind ik al erg genoeg, ben blij dat ik volgende maand eindelijk weer kan uitkijken naar een game.
Ik heb 2 hele realistische voorkeuren en 1 mindere, die er met kop en schouders bovenuit steken:

1. Bloodborne 2
2. Spider-Man 2
3. Horizon Zero Dawn 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:35:
[...]

GTA 6 komt vermoedelijk pas in 2023. Zou ook wel dom zijn om die game direct bij een launch beschikbaar te maken. Ik hoop dat ze gaan verrassen, maar zie het niet gebeuren. Te kleine userbase voor een van de belangrijkste games in de industrie.

[Afbeelding]

nieuws: Take-Two wil marketingbudget in 2023 en 2024 meer dan verdubbelen
Nee verwacht ik ook niet hoor.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
bram1984 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:46:
[...]

Ik heb 2 hele realistische voorkeuren en 1 mindere, die er met kop en schouders bovenuit steken:

1. Bloodborne 2
2. Spider-Man 2
3. Horizon Zero Dawn 2
Bloodborne, die heb ik nog nooit gespeeld. Die is toch extreem pittig of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
bram1984 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:08:
[...]

Die van vandaag is opgeschoven naar morgen. Vandaag is er een uitgebreidere State of Play om 22:00 uur.

https://blog.eu.playstati...-us-part-ii-video-series/

13th May: Inside the Story
20th May: Inside the Gameplay
27th 28th May: Inside the Details
3rd June: Inside the World
Oeh nu aan het kijken, nog beter :9~

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
NotSoSteady schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:15:
[...]

Bloodborne, die heb ik nog nooit gespeeld. Die is toch extreem pittig of heb ik dat verkeerd?
Op het begin wel, op NG+++ ren je er als een volleerd warrior doorheen. Beste game van de generatie wat mij betreft en sowieso mijn beste game ooit. Die heeft veel andere games voor mij verpest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
bram1984 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:28:
[...]

Op het begin wel, op NG+++ ren je er als een volleerd warrior doorheen. Beste game van de generatie wat mij betreft en sowieso mijn beste game ooit. Die heeft veel andere games voor mij verpest. :+
Oké, volgens mij heb ik de game nog in mijn bibliotheek zitten of hij zit in PlayStation Now, morgen maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
NotSoSteady schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:30:
[...]

Oké, volgens mij heb ik de game nog in mijn bibliotheek zitten of hij zit in PlayStation Now, morgen maar eens proberen.
Kan even duren voordat het klikt hoor. Gewoon goed de parry en dodge oefenen. Ik heb vaak een rage quit gedaan, weet ik nog. Maar kan nu echt genieten als ik er doorheen ren. De sfeer is ook echt gruwelijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:37
Haha ja bloodborne heb ik ook vaak genoeg geragequit, maar wel voldoening als het uiteindelijk lukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Oh, dit is trouwens de Bloomberg reporter die gisteren die 3 juni blowout deed met Schreier, voordat mensen weer denken dat het een random iemand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Hahaha, voel mij gelijk beetje aangesproken :+

Anyhow, ik hoop echt dat ze nu eens gelijk hebben en ze gaan knallen op 3 juni. Maar als ze het nu weer mis hebben, kunnen we dan ook direct concluderen en kappen met deze zogenaamde insiders? O-)

Wordt, als het waar is, wel een mooie dag die 3 juni.. En Warzone S4 en Sony persconferentie

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Er gaan nu ook geruchten dat Sony al eerder dit jaar een event wilde doen, maar dat dit vanuit het management werd tegengehouden omdat ze het zo professioneel mogelijk willen aanpakken.

https://www.psu.com/news/...g-previous-cancellations/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Deze reveal bedoel je?

https://blog.us.playstati...roller-for-playstation-5/

Ik vind dit niet onprofessioneel en gerushed overkomen. Jij wel? Is prima verder. Sony hanteert al maanden een drip feed strategie.

[ Voor 46% gewijzigd door BM op 28-05-2020 12:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ze willen zeker een wat realistischere ogend CGI publiek maken :+

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:34:
Ik zou de unreal engine 5 daarvoor inzetten :+ wederom een mooi moment voor een demo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Hahah CGI ogend publiek met raytracing en rendered op een PS5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:00
Gewoon wat sex dolls in het publiek

verwijzing naar https://www.bbc.com/news/world-asia-52702075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 19:09
Hmm backwards comp ps4 games is verwijderd van de ps5 website.
Warum dan?

https://www.playstation.com/en-us/ps5/

Oorspronkelijk bericht:
playstation webcache

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:50
drakiesoft schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:00:
Warum dan?

Oorspronkelijk bericht:
playstation webcache
Misschien doen ze een 360?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Trishul schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:03:
[...]

Misschien doen ze een 360?
Met 360 kom je op dezelfde plek uit ;)

Maar backward comp is dus afgeschaft! Werkt niet! Staat niet meer op site, dus is het waar! OmG wAt eeN SOny FAiL!!!!11

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Hahaha, PS5 die toch maar besluit geen BC te ondersteunen. Als dat waar zou zijn kan Sony net zo goed de handdoek in de ring gooien en de hele PS5 maar cancellen en Xbox een platinum trophy te sturen voor "Won the console war".

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

bram1984 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:16:
Sony hanteert al maanden een drip feed strategie.
Drip feed strategy als in : ‘We hebben een controller getoond en een soort van gerushte tech presentatie ?’
Ja zo kan je het ook noemen ...

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:11

OzzieMann

PSN: OzzieMann

justifire schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:38:
[...]

Drip feed strategy als in : ‘We hebben een controller getoond en een soort van gerushte tech presentatie ?’
Die tech presentatie was gericht op developers. Ze zouden exact dit praatje hebben gehouden als de GDC doorgegaan was.
De meeste Consumenten willen alleen maar mooie plaatjes zien, developers waren heel blij met de hele droge tech presentatie.

Oh en het tonen van die controller heeft heel wat mensen bewust gemaakt dat de ps5 er aan zit te komen. En vergeet de alom geprezen ps5 logo reveal niet.

Edit: omdat anders elke consument zich gelijk aangevallen voelt.

[ Voor 7% gewijzigd door OzzieMann op 28-05-2020 13:00 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
OzzieMann schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:46:
[...]

Die tech presentatie was gericht op developers. Ze zouden exact dit praatje hebben gehouden als de GDC doorgegaan was.
Consumenten willen alleen maar mooie plaatjes zien, developers waren heel blij met de hele droge tech presentatie.

Oh en het tonen van die controller heeft heel wat mensen bewust gemaakt dat de ps5 er aan zit te komen. En vergeet de alom geprezen ps5 logo reveal niet.
Consumenten willen helemaal niet alleen maar plaatjes zien.. Er is zoveel meer dan alleen de graphics.

Sommige mensen vinden de strategie van Sony fijn, anderen een drama..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:05
niet nodig

[ Voor 103% gewijzigd door BM op 28-05-2020 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:11

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:50:
[...]

Consumenten willen helemaal niet alleen maar plaatjes zien.. Er is zoveel meer dan alleen de graphics.

Ja er is zeker veel meer dan alleen de graphics. Maar zodra dit in een zouteloze presentatie gezegd wordt vinden een hoop mensen het slecht gepresenteerd.
Toegegeven, ik vond het ook maar een saai en zouteloos stuk maar zeker niet slecht en zeker wel informatief.

Persoonlijk kan ik me weinig druk maken om de strategie van Sony. Ik ga proberen dat ding eind dit jaar in huis te hebben en het enige wat me interesseert is of ik een leuke tijd ga hebben met het spelen van games en daar gaat een strategie me niet van weerhouden.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:34:
met geluid he uh yeahhhh,wooow,noooo

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:27
[...]

Je vergeet het logo!
Vind het wel mooi van Sony, het geeft ze nog meer aandacht ook dat gerommel onder gamers :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Nee, meer als in: 2 Wired artikelen, een logo'tje, een GDC presentatie, een blog postje over de controller en tussendoor nog even wat blockbuster exclusives voor de PS4, waarmee alles wat de concurrent heeft gedaan in een keer de vergetelheid in gedrukt is. Je moet ervan houden, maar effectief is het zeker.

Leuk hoor, die transparantie van Microsoft, maar het ziet er steeds meer naar uit dat ze veel te vroeg gepiekt hebben.
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:50:
[...]

Eh wat? De gemiddelde consument weet amper dat er dit jaar next gen consoles uit gaan komen, laat staan dat ze zich interesseren in technisch geneuzel. Wij hier zijn niet de gemiddelde consument. Ik heb vrienden met een PS4 die de UE5 demo nog niet eens gezien hebben. Kijk alleen al naar de deep dive van Cerny. Enorme kritiek omdat het te technisch was. Mensen wilden games zien, en de console zelf, de UI en de kracht van die SSD waarmee je naadloze bediening krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
bram1984 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:34:
[...]

Nee, meer als in: 2 Wired artikelen, een logo'tje, een GDC presentatie, een blog postje over de controller en tussendoor nog even wat blockbuster exclusives voor de PS4, waarmee alles wat de concurrent heeft gedaan in een keer de vergetelheid in gedrukt is. Je moet ervan houden, maar effectief is het zeker.

Leuk hoor, die transparantie van Microsoft, maar het ziet er steeds meer naar uit dat ze veel te vroeg gepiekt hebben.

[...]

Eh wat? De gemiddelde consument weet amper dat er dit jaar next gen consoles uit gaan komen, laat staan dat ze zich interesseren in technisch geneuzel. Wij hier zijn niet de gemiddelde consument. Ik heb vrienden met een PS4 die de UE5 demo nog niet eens gezien hebben. Kijk alleen al naar de deep dive van Cerny. Enorme kritiek omdat het te technisch was. Mensen wilden games zien, en de console zelf, de UI en de kracht van die SSD waarmee je naadloze bediening krijgt.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Je vult veel te veel in.

Microsoft en Sony doen het beide op hun eigen manier.

Het praatje van Cerny was te technisch en ook nog eens beroerd aangekleed met zwarte nep poppetjes.

Bij Microsoft was de video kwaliteit niet al te best. Overal is wel ergens iets op aan te merken.

Buiten dat heb ik liever transparantie dan dripfeed, al helemaal in de huidige tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:59:
[...]
Het praatje van Cerny was te technisch en ook nog eens beroerd aangekleed met zwarte nep poppetjes.
Het praatje was ook helemaal niet voor jou, maar voor de ontwikkelaars! 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:00:
[...]

Dan hadden ze die ook gewoon aan ontwikkelaars moeten laten zien |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
poor Leno schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Met 360 kom je op dezelfde plek uit ;)

Maar backward comp is dus afgeschaft! Werkt niet! Staat niet meer op site, dus is het waar! OmG wAt eeN SOny FAiL!!!!11

:>
Je had me al door. Sorry, ik kon het niet laten om een beetje te trollen op zo'n post.

Alsof Sony BC compleet gaat laten vallen. Wat ik wel verwacht is dat bij launch nog niet alle PS4 games zullen werken, maar dat dit gaandeweg met updates steeds beter wordt. Niet gek, want er zijn maar bijzonder weinig consoles waarop alles direct werkte van de vorige generatie (PS2, launch US PS3, Wii en wiiU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:01:
[...]

Hebben ze toch ook? En ook aan de rest. Wat is nou het probleem?

Je gaat toch ook niet klagen bij een 'making of' film dat ze ook niet de hele film laten zien :?

Je hoeft het filmpje niet te kijken. Doe ermee wat je wil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
poor Leno schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:04:
[...]

Hebben ze toch ook? En ook aan de rest. Wat is nou het probleem?

Je gaat toch ook niet klagen bij een 'making of' film dat ze ook niet de hele film laten zien :?

Je hoeft het filmpje niet te kijken. Doe ermee wat je wil
Het werd wel even iets anders gebracht, voor dat het filmpje live ging..

Buiten dat gebruikt men het als excuus, het was voor ontwikkelaars, dus mag je geen commentaar hebben op het filmpje..

Verder geloof ik het wel, als het niet in het straatje past hier, dan is het meteen klaar.

Hopelijk binnen 2 weken ergens een reveal (met de prijs), hebben wij in ieder geval duidelijkheid :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik vind de marketing strategie van Sony ook niet om over naar huis te schrijven. Te beginnen met dat ze niet meer naar de e3 wilden komen. Geef mij maar gewoon transparantie. Maar goed, belangrijkste is dat we eind dit jaar een PS5 in huis hebben, waar mooie games op uit zullen komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik denk dat de ontwikkelaars dit hebben gezien ja :Y

Met deze woorden kondigde PlayStation dit filmpje aan:
Tomorrow at 9am Pacific Time, PS5 lead system architect Mark Cerny will provide a deep dive into PS5’s system architecture, and how it will shape the future of games.
Het zegt eerder iets over jouw verwachtingspatroon dan dat het een te technisch filmpje is.
Ik snap dat je graag een aankondiging wilt zien met een sexy filmpje, dat is niet het geval.
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:09:
[...]

Het werd wel even iets anders gebracht, voor dat het filmpje live ging..

Buiten dat gebruikt men het als excuus, het was voor ontwikkelaars, dus mag je geen commentaar hebben op het filmpje..

Verder geloof ik het wel, als het niet in het straatje past hier, dan is het meteen klaar.

Hopelijk binnen 2 weken ergens een reveal (met de prijs), hebben wij in ieder geval duidelijkheid :).
Zie hierboven. Ben wel benieuwd naar hoe het anders gebracht werd dan.

En natuurlijk mag je kritisch zijn op het filmpje, maar dat moet doen met de juiste context. Ik vond het digitale publiek ook knullig en had natuurlijk ook graag een plaatje willen zien, of een tease. Maar het filmpje was voor developers en als je het in die context plaatst is het gewoon prima.

Cerny is trouwens een baas omdat hij 50 minuten lang praat vol moeilijke woorden, zonder zich te verspreken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2020 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Ik denk dat de ontwikkelaars dit hebben gezien ja :Y

Met deze woorden kondigde PlayStation dit filmpje aan:

[...]

Het zegt eerder iets over jouw verwachtingspatroon dan dat het een te technisch filmpje is.
Ik snap dat je graag een aankondiging wilt zien met een sexy filmpje, dat is niet het geval.
Filmpje is niet eens nodig, plaatjes met prijs en klaar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:06
Ik denk niet dat Sony bewust te weinig consoles gaat leveren. Phil Spencer zegt dat MS geleerd heeft van de beroerde launch van de XBO en dat het nu goed voelt voor wat betreft de komende launch en dat ze in staat zullen zijn om voldoende te leveren.
Veel mensen zijn voor de PS4 gegaan, ik ook, omdat de XBO nog 9 maanden weg zou blijven uit Nederland. Lijkt me niet dat Sony hier niet van op de hoogte is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
[...]

En dan weer klagen over gebrek aan info of paniek dat Sony in de problemen zit want geen vrijgegeven info oid!1!! Nee die presentatie was zo strak als maar kan voor wat het was, een GDC talk. Die Cerny is geen verkeerde.
Jij praat er bv flink over mee dus de aandacht hebben ze zeker wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 28-05-2020 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Mutatie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:17:
[...]

En dan weer klagen over gebrek aan info of paniek dat Sony in de problemen zit want geen vrijgegeven info oid!1!! Nee die presentatie was zo strak als maar kan. Die Cerny is geen verkeerde.
Jij praat er bv flink over mee dus de aandacht hebben ze zeker wel ;)
Gebrek aan info is er sowieso, maar lees vooral ook waar ik op reageer, ipv de hele reactie uit zijn verband te trekken.

Prima dat ze een deep dive doen, maar de tijd en manier waarop was zo verkeerd. Had beter later gekund ná dat ze de PS5 hadden laten zien.

De ontwikkelaars waren er toch al lang en breed mee bezig (hoop ik voor hun).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:12:
[...]

Filmpje is niet eens nodig, plaatjes met prijs en klaar :D
Precies dat. Dit is het enige waar veel mensen -waaronder ik- op zitten te wachten. En elke vorm van marketing waar ze dat niet tonen zal altijd een beetje teleurstellen. Hopelijk aankomende woensdag dan eindelijk! Of althans eindelijk... precies op het juiste moment wanneer de e3 ongeveer plaats zou vinden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Gebrek aan info is er sowieso, maar lees vooral ook waar ik op reageer, ipv de hele reactie uit zijn verband te trekken.

Prima dat ze een deep dive doen, maar de tijd en manier waarop was zo verkeerd. Had beter later gekund ná dat ze de PS5 hadden laten zien.

De ontwikkelaars waren er toch al lang en breed mee bezig (hoop ik voor hun).
Ik zie er echt geen probleem in en de hype voor de PS5 lijkt best op gang te komen. Dat apparaat gaat knallen, de games ook en de nieuwschierigheid blijkbaar nu al. Dus wat is het issue? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
Mutatie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Ik zie er echt geen probleem in en de hype voor de PS5 lijkt best op gang te komen. Dat apparaat gaat knallen, de games ook en de nieuwschierigheid blijkbaar nu al. Dus wat is het issue? :)
De hype komt wel op gang, maar toch niet door de (gebrek aan) marketing? Ik denk dat de hype veel groter was geweest als we wisten hoe de console eruit zag en wat de prijs zal worden.
En later dan de hype nog groter maken of in leven houden door steeds meer te onthullen, zoals games en een deep dive. De volgorde is nu zo raar en ook onnodig (als dit een bewuste strategie is) omdat het apparaat toch wel populair wordt. Het werkt ook echt wel averechts als je de gemiddelde opinie ziet. Aan de ander kant is iedereen in november de huidige opinie toch wel weer vergeten, maar toch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Steven030 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:37:
[...]

De hype komt wel op gang, maar toch niet door de (gebrek aan) marketing? Ik denk dat de hype veel groter was geweest als we wisten hoe de console eruit zag en wat de prijs zal worden.
En later dan de hype nog groter maken of in leven houden door steeds meer te onthullen, zoals games en een deep dive. De volgorde is nu zo raar en ook onnodig (als dit een bewuste strategie is) omdat het apparaat toch wel populair wordt. Het werkt ook echt wel averechts als je de gemiddelde opinie ziet. Aan de ander kant is iedereen in november de huidige opinie toch wel weer vergeten, maar toch
Een hype heeft geen lange levensduur, daarom heet het een hype (tijdelijk). De hype kun je het beste zo kort en krachtig mogelijk houden.

Initieel was ik best wel hyped toen de Xbox gerevealed werd. Nu is dat alweer vervaagd omdat de hype niet in leven gehouden kan worden.

De marketingafdeling is heus niet gek. Volgens het twitterbericht wat @bram1984 net plaatste moeten ze binnenkort wel een reveal doen omdat hij anders door iemand anders wordt uitgelekt, en dan hebben ze geen controle marketingwise. Misschien dat ze anders nog wel langer zouden wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Mutatie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Het kwam gewoon zwaar knullig over, en dat voor een miljarden bedrijf, het leek net of ze niet wisten wat ze er nu mee aan moesten.

Oeps, we hebben niets anders dan het "ontwikkelaars filmpje", knal die maar online, dan hebben we tenminste iets laten zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Steven030 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:37:
[...]

Dat heb je mis. De hype is nu juist zo groot en langdurig door de geheimzinnigheid die er rond de PS5 heerst. Als ze vrijwel al hun kruit al eerder dit jaar hadden verschoten, dan werd er een stuk minder over gesproken nu.

Ik val waarschijnlijk in herhaling, maar mensen lijken keer op keer te vergeten dat Sony nog 2 gigantische titels op uit gaat brengen voor de PS4 terwijl ze ook nog moeten gaan toelichten hoe BC precies gaat werken. Hoe meer daarover bekend wordt, hoe meer mensen GoT en TLoU (en mogelijk ook FFVII) voorlopig niet kopen omdat ze de verbeterde versie op de PS5 willen spelen. Ik heb altijd juni geroepen, dus in dat opzicht vind ik dat ze nog vrij veel hebben laten zien, tot nu toe. Meer dan ik zelf had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
bram1984 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:55:
[...]
Ik val waarschijnlijk in herhaling, maar mensen lijken keer op keer te vergeten dat Sony nog 2 gigantische titels op uit gaat brengen voor de PS4
Waarvan de een al compleet gelekt is met plot en al.. Dus blijft er 1 over.

Als mensen het voor de PS5 willen kopen, dan doen ze dat toch wel. Dubbel dippen zoals toen met GTA V zullen velen niet meer doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:58:
[...]

Waarom doe je dit nou weer? :N Alsof het nu geen gigantische titel is?
Ga alsjeblieft in een ander topic giftig doen. :Z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:58:
[...]

Als mensen het voor de PS5 willen kopen, dan doen ze dat toch wel. Dubbel dippen zoals toen met GTA V zullen velen niet meer doen.
Haha waar heb je het nu weer over? Dus omdat er iets gelekt is, is het geen blockbuster meer en brengen ze 'm ook niet meer uit. :?

Los daarvan geef ik alleen een logische verklaring voor het feit dat Sony dingen doet zoals ze het doen. Dat lek is echt compleet irrelevant in dit verhaal, maar je moet er blijkbaar toch op een of andere manier een negatieve draai aan geven. :z

MS heeft qua X1 games niks om te laten zien en daarbij zijn ze de underdog. Dus vanuit hun standpunt is het logisch dat ze het voortouw nemen qua marketing.

En nee, die mainstream, waar we het al eerder over hadden, zal nu minder snel mee krijgen dat ze op de PS5 straks de superieure versie kunnen spelen via BC en dus eerder geneigd zijn meteen de PS4 versie aan te schaffen. Zo ingewikkeld is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:03:
[...]

Waarom doe je dit nou weer? :N Alsof het nu geen gigantische titel is?
Ga alsjeblieft in een ander topic giftig doen. :Z
Jeetje zeg, ik doe helemaal niet giftig..

Vind het apart dat ze (en vele anderen), zoveel ophangen aan 2 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
[...]

Dat heb je mis. De hype is nu juist zo groot en langdurig door de geheimzinnigheid die er rond de PS5 heerst. Als ze vrijwel al hun kruit al eerder dit jaar hadden verschoten, dan werd er een stuk minder over gesproken nu.

Ik val waarschijnlijk in herhaling, maar mensen lijken keer op keer te vergeten dat Sony nog 2 gigantische titels op uit gaat brengen voor de PS4 terwijl ze ook nog moeten gaan toelichten hoe BC precies gaat werken. Hoe meer daarover bekend wordt, hoe meer mensen GoT en TLoU (en mogelijk ook FFVII) voorlopig niet kopen omdat ze de verbeterde versie op de PS5 willen spelen. Ik heb altijd juni geroepen, dus in dat opzicht vind ik dat ze nog vrij veel hebben laten zien, tot nu toe. Meer dan ik zelf had verwacht.
Niet eerder dit jaar het eerste kruit verschoten, maar aankomende woensdag wanneer de e3 zou zijn. Perfect moment zoals altijd. En daarna lekker hypen met deep dives en games en BC etc, wanneer de tijd rijp is.
En wat betreft de aankomende PS4 games, ten tijden van de PS4 in 2013: 5 juni reviews TLOU, 10 juni presentatie PS4 met opening pre-orders, 12 juni de release van TLOU. Nu in 2020: 3 juni hopelijk presentatie PS5 en opening pre-orders? _/-\o_ , 12 juni reviews TLOU2 en 19 juni release TLOU2. Zou prima kunnen toch? Ik denk niet dat het de verkoopcijfers van GOT in de weg zal staan, al helemaal niet als de BC-plannen pas later verduidelijkt worden. En die 100+ miljoen PS4 bezitters hebben echt niet ineens een PS5 in de pre-order staan als dit uiteindelijk mogelijk is. De markt voor GOT en TLOU2 blijft vele malen groter, of er nou een plaatje + prijs van de PS5 wordt vrijgegeven of niet.

Overigens niet zo dat de huidige strategie persee fout is ofzo hoor, ook die zal vast werken. Alleen de strategie van 2013 heeft mijn persoonlijke voorkeur :)

[ Voor 14% gewijzigd door Steven030 op 28-05-2020 15:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:49
OOF, het gaat hier weer moeilijk vandaag. Iedereen wel blijven ademen he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Steven030 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:11:
[...]

Niet eerder dit jaar het eerste kruit verschoten, maar aankomende woensdag wanneer de e3 zou zijn. Perfect moment zoals altijd. En daarna lekker hypen met deep dives en games en BC etc, wanneer de tijd rijp is.
En wat betreft de aankomende PS4 games, ten tijden van de PS4 in 2013: 5 juni reviews TLOU, 10 juni presentatie PS4 met opening pre-orders, 12 juni de release van TLOU. Nu in 2020: 3 juni hopelijk presentatie PS5 en opening pre-orders? _/-\o_ , 12 juni reviews TLOU2 en 19 juni release TLOU2. Zou prima kunnen toch? Ik denk niet dat het de verkoopcijfers van GOT in de weg zal staan. Al helemaal niet als de BC-plannen pas later verduidelijkt worden.
In 2013 was het reveal event in februari al. Verder speelt de PS4 geen PS3 games af, dus TLoU PS3 zat de PS4 een stuk minder in de weg qua marketing destijds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:09:
[...]

Mwah je loopt over van alles te zeuren. Sommige mensen zouden dat als giftig kunnen zien (ik niet hoor, maar ik begrijp het wel).

En er wordt verder niks opgehangen aan 2 games, maar een verklaring gegeven voor hoe dingen nu gaan. Als jij het verband niet ziet tussen 2 blockbuster titels die in de zomer uitkomen en de radiostilte die Sony gehanteerd heeft omtrent PS5, dan weet ik niet wat ik je verder moet vertellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mutatie
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:52:
[...]

Het kwam gewoon zwaar knullig over, en dat voor een miljarden bedrijf, het leek net of ze niet wisten wat ze er nu mee aan moesten.

Oeps, we hebben niets anders dan het "ontwikkelaars filmpje", knal die maar online, dan hebben we tenminste iets laten zien..
Dat speelt zich volledig in je eigen hoofd af. Je kan er net zo goed van verzinnen: Haha ze willen spektakel maar we geven de een professionele bespreking en gaan daarna nog keihard knallen voor de hype weg-ebt.

Maar buiten alle fantasie om, die tech uitleg was gewoon retestrak. Tijd later een knaller van een UE5 techdemo erbij en dat gefaald games filmpje vd concurrent laatst is nergens meer. Het blijft nog steeds leven onder devs en gamers en het moois moet nog komen.

Sony weet dondersgoed wat marketing is. Een sega fan lijkt dat niet goed te snappen (hint: er zijn geen sega consoles meer :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 17:33
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:09:
[...]

Je bent alleen maar aan het zeiken man dat weet je zelf toch ook!?

En natuurlijk heeft Microsoft meer laten zien, want op de Xbox One (X) is al meer dan een jaar niets fatsoenlijks meer uitgekomen vooral niet van hun eigen studio's.

Op de PS4 is net nog FF VII Remake uitgekomen, The last of Us 2 komt over 3 weken en een maand later nog GOT.

Bovendien heeft Sony echt een veel trouwere fanbase dan Microsoft en 2-3 x zo veel console's verkocht deze generatie, dus waarom zouden ze haast hebben met dingen showen? Zelfs als ze wachten tot augustus/september???

PSN: Aramius1810

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
Aramius schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:27:
[...]

Je bent alleen maar aan het zeiken man dat weet je zelf toch ook!?

En natuurlijk heeft Microsoft meer laten zien, want op de Xbox One (X) is al meer dan een jaar niets fatsoenlijks meer uitgekomen vooral niet van hun eigen studio's.

Op de PS4 is net nog FF VII Remake uitgekomen, The last of Us 2 komt over 3 weken en een maand later nog GOT.

Bovendien heeft Sony echt een veel trouwere fanbase dan Microsoft en 2-3 x zo veel console's verkocht deze generatie, dus waarom zouden ze haast hebben met dingen showen? Zelfs als ze wachten tot augustus/september???
De vergelijking die je nu maakt is totaal niet de bedoeling, lees de instructies onderaan maar eens.

Buiten dat heb ik beide consoles en ja ook in gebruik, maar omdat ik iets anders zie, ben ik ineens een zeikerd?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:00:
[...]

Mm daar kan ik het maar deels mee eens zijn. Natuurlijk was het voor die developer beurs bedoelt maar als het echt allen voor developers was geweest had het ook achter een login kunnen zitten.

Ze hebben er heel bewust voor gekozen het toch ook publiekelijk te maken en daar hoort de kritiek op de manier van presenteren dan ook wel een beetje bij.

Al heb ik er zelf voor gekozen hem na 5 minuten af te zetten en de samenvatting te kijken, dat kan natuurlijk ook, mij allemaal te droog :)

Ik wil gewoon graphics, console design en zien wat ik er op ga doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 28-05-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
[...]

TloU 2 en GoT kan je toch gewoon op de PS5 spelen? Er is geen reden om te "double dippen". Er zal gewoon patchwerk plaats vinden als die klaar is voor de PS5, oftewel "smart delivery" achtige taferelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:55:
[...]

Mm daar kan ik het maar deels mee eens zijn. Natuurlijk was het voor die developer beurs bedoelt maar als het echt allen voor developers was geweest had het ook achter een login kunnen zitten.

Ze hebben er heel bewust voor gekozen het toch ook publiekelijk te maken en daar hoort de kritiek op de manier van presenteren dan ook wel een beetje bij.

Al heb ik er zelf voor gekozen hem na 5 minuten af te zetten en de samenvatting te kijken, mij allemaal te droog hoor, dat kan natuurlijk ook :) Ik wil gewoon Graphics, console design en zien wat ik er op ga doen.
Daar ben ik het deels mee eens:

Dan moet je zeker aangemeld zijn bij Sony als ontwikkelaar om toegang te krijgen tot dat filmpje. Gaat niet werken want dan mis je waarschijnlijk een groot gedeelte van de (indie) ontwikkelaars. Daarnaast zou het alsnog uitgelekt zijn en via allerlei kanalen in het nieuws komen en daarna alsnog kritiek hebben ontvangen.

Wanneer het filmpje uit zou komen na een publieke (commerciële) reveal, dan zou alle kritiek ineens niet van toepassing zijn? Want dan is de PS5 behoefte van het publiek immers al gesatureerd.

Ik denk ook dat de "kritiek" alleen speelt bij mensen die dicht op het vuur zitten en elk mogelijk detail willen weten, zoals in dit topic. De meeste PS4 eigenaren krijgen hier echt helemaal niks van mee. Dus de timing van het GDC filmpje en de reveal zijn wat jammer voor een klein gedeelte van hun doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Recon24 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:05:
[...]

TloU 2 en GoT kan je toch gewoon op de PS5 spelen? Er is geen reden om te "dubble dippen". Er zal gewoon patchwerk plaats vinden als die klaar is voor de PS5, oftewel "smart delivery" achtige taferelen.
Zeker, met enhancements ook nog eens. Maar ik snap het dat Sony daar nog niet te diep op wil ingaan, want dat vergroot de kans dat veel mensen eind van het jaar lekker een tweedehandsje oppikken van Marktplaats om die te kunnen spelen. Anders gezegd kost dat Sony geld aan PS4 sales.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wm9pUhO0jT2X7JKvQqsjybrUw9M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aLwCJXyQdGBCJUhkZumBT1kx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Wat dat betreft is het een mooie strategie, naast de PS4 en PS4pro mode heb je dan de PS5 mode voor TLOU2. Die zou dan in 4K60 kunnen draaien. CPU is 32x krachtiger en de GPU 2,5x krachtiger dan die van de PS4pro, dus de pk's zijn er. TLOU1 draait al op 1800p dacht ik op de PS4pro.

Ik denk dat ze dit op termijn zullen doen voor alle PS4 1st/2nd party games, zodat UC4, GoW, HZD, Days Gone, DS, enz op hogere resolutie en 60fps draaien op de PS5. Wel patchwork vereist omdat bepaalde engines en gameplay dan misschien niet meer synchroon lopen.

[ Voor 32% gewijzigd door Trishul op 28-05-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:06
bram1984 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:30:
[...]

Zeker, met enhancements ook nog eens. Maar ik snap het dat Sony daar nog niet te diep op wil ingaan, want dat vergroot de kans dat veel mensen eind van het jaar lekker een tweedehandsje oppikken van Marktplaats om die te kunnen spelen. Anders gezegd kost dat Sony geld aan PS4 sales.
Zouden er met de komst van de PS5 dan nog echt zoveel mensen een PS4 gaan halen voor TLOU2?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Lekker Ventje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:41:
[...]

Zouden er met de komst van de PS5 dan nog echt zoveel mensen een PS4 gaan halen voor TLOU2?
Nee, we hebben het over de game zelf, niet de console. Sony wil zoveel mogelijk software (en bij voorkeur pre-orders) pushen voor de PS4 versie van The Last of Us II, omdat er nog geen tweedehands markt is. Als de PS5 console straks uitkomt, hebben miljoenen de game al uitgespeeld en is de tweedehands markt verzadigd, waardoor ze dus veel minder zullen verdienen aan de game. Vanuit marketing-technisch oogpunt is het dus begrijpelijk en logisch (hoewel, voor sommigen ook weer niet, blijkbaar) dat over de PS5 en de BC opties nog niet al teveel wordt losgelaten.

@Kalder Nieuwe video is trouwens online. Staat in PS4 topic. ;)
Trishul schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:40:
Wat dat betreft is het een mooie strategie, naast de PS4 en PS4pro mode heb je dan de PS5 mode voor TLOU2. Die zou dan in 4K60 kunnen draaien. CPU is 32x krachtiger en de GPU 2,5x krachtiger dan die van de PS4pro, dus de pk's zijn er. TLOU1 draait al op 1800p dacht ik op de PS4pro.

Ik denk dat ze dit op termijn zullen doen voor alle PS4 1st/2nd party games, zodat UC4, GoW, HZD, Days Gone, DS, enz op hogere resolutie en 60fps draaien op de PS5. Wel patchwork vereist omdat bepaalde engines en gameplay dan misschien niet meer synchroon lopen.
Klopt. Ben toevallig nu een playthrough aan het doen. 1800p met reduced shadow quality en 60fps target of 1080p met locked 60fps en high quality shadows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:26
drakiesoft schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:00:
Warum dan?

Oorspronkelijk bericht:
playstation webcache
De cache die je laat zien is van Playstation IJsland. Andere PS pagina's lieten sowieso die informatie niet zien.
Is dus niet zozeer dat het overal verwijderd is, maar waarschijnlijk PS IJsland die te vroeg wat erop gezet heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Raem op 28-05-2020 16:56 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Daar ben ik het deels mee eens:

Dan moet je zeker aangemeld zijn bij Sony als ontwikkelaar om toegang te krijgen tot dat filmpje. Gaat niet werken want dan mis je waarschijnlijk een groot gedeelte van de (indie) ontwikkelaars. Daarnaast zou het alsnog uitgelekt zijn en via allerlei kanalen in het nieuws komen en daarna alsnog kritiek hebben ontvangen.

Wanneer het filmpje uit zou komen na een publieke (commerciële) reveal, dan zou alle kritiek ineens niet van toepassing zijn? Want dan is de PS5 behoefte van het publiek immers al gesatureerd.

Ik denk ook dat de "kritiek" alleen speelt bij mensen die dicht op het vuur zitten en elk mogelijk detail willen weten, zoals in dit topic. De meeste PS4 eigenaren krijgen hier echt helemaal niks van mee. Dus de timing van het GDC filmpje en de reveal zijn wat jammer voor een klein gedeelte van hun doelgroep.
Nou ja uitlekken had dan natuurlijk niet het probleem van Sony geweest. Dan kan je eventuele kritiek afschuiven als "Ja is niet voor jullie bedoelt".

Ik zit verder niet zo diep in het Playstation 5 development maar als dat met een login niet voor Indies bereikbaar zou zijn is daar vast ook wel wat op te verzinnen, zoals bijvoorbeeld een gratis tier op dat platform o.i.d. . Al vraag ik mij nu wel direct af hoe ze überhaupt ontwikkelen als ze geen developer account hebben maar ik weet niet of dat inhoudelijk juist is en voor dit topic ook niet zo relevant.

Dat PS4 eigenaren het niet mee krijgen is misschien een feit maar voor de "kritiek" niet zo heel erg belangrijk. Die gaat over de presentatie niet over het geven of PS4 eigenaren het wel of niet gezien hebben.

Kijk ik snap het hoor, dat dat de presentatie niet voor iedereen was (zoals al gezegd, ik heb hem persoonlijk ook uitgezet), dat het niet hoeft te leven onder de meeste PS4 eigenaren enz enz maar ik snap ook heel goed dat sommige de presentatie knullig vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Donstil Oprechte vraag: wat was er knullig aan? En dan even los van het nep publiek. Het was inhoudelijk prima voor wat het probeerde te doen en Cerny deed weinig mis voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Nou ik had het persoonlijk wel iets anders gedaan. Een presentatie maak je voor een bepaalde doelgroep. Op GDC zijn dat ontwikkelaars en ditmaal was het de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
bram1984 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:32:
@Donstil Oprechte vraag: wat was er knullig aan? En dan even los van het nep publiek. Het was inhoudelijk prima voor wat het probeerde te doen en Cerny deed weinig mis voor zover ik weet.
Die snap ik nog steeds niet...over "nep publiek". Het publiek was wel degelijk echt en aanwezig daar. Je kan ze namelijk gewoon zien bewegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Recon24 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:56:
[...]

Die snap ik nog steeds niet...over "nep publiek". Het publiek was wel degelijk echt en aanwezig daar. Je kan ze namelijk gewoon zien bewegen.
Lol @ deze beredenering.. Het beweegt dus echt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:49
Recon24 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:56:
[...]
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/PaQoF39emaCyEfdE7Jzxiu2epFpzadBaR2Uljyl2hIKMtCwxnTQ83UQcb99jT2flh0dEWlpbci4Z693kbRFBUuMsWshNaa18iEEPxiV42ofF-evXo-bts8DL1BoCoRbYNGZLYYMFhVipO4pLP_3991RyflFBskvPcdI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
NotSoSteady schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:34:
Nou ik had het persoonlijk wel iets anders gedaan. Een presentatie maak je voor een bepaalde doelgroep. Op GDC zijn dat ontwikkelaars en ditmaal was het de rest van de wereld.
Niet helemaal. De doelgroep was nog steeds "de ontwikkelaars". Alleen het was de bedoeling dit op de GDC te doen behind closed doors met waarschijnlijk wat pers aanwezig waarna er artikelen zouden verschijnen. Door de pandemie kon dit niet doorgaan.

Wat ik persoonlijk wel gek vind: ga je dit gebruiken als je eerste grote persmoment voor je nieuwe console. Ook de marketing vooraf op bijvoorbeeld Twitter deed, ondanks dat ze er redelijk duidelijk in waren, vermoeden dat het een soort van PS5 reveal was. Alles eromheen en de timing was gewoon kut. Maar de presentatie zelf was gewoon precies wat ze wilden doen en prima uitgevoerd.

@Recon24 Paar gasten bewogen inderdaad, maar niet allemaal. Maar om daar nu over te gaan zeiken. Dan heb je echt niks beters te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
bram1984 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:03:
[...]

Niet helemaal. De doelgroep was nog steeds "de ontwikkelaars". Alleen het was de bedoeling dit op de GDC te doen behind closed doors met waarschijnlijk wat pers aanwezig waarna er artikelen zouden verschijnen. Door de pandemie kon dit niet doorgaan.

Wat ik persoonlijk wel gek vind: ga je dit gebruiken als je eerste grote persmoment voor je nieuwe console. Ook de marketing vooraf op bijvoorbeeld Twitter deed, ondanks dat ze er redelijk duidelijk in waren, vermoeden dat het een soort van PS5 reveal was. Alles eromheen en de timing was gewoon kut. Maar de presentatie zelf was gewoon precies wat ze wilden doen en prima uitgevoerd.

@Recon24 Paar gasten bewogen inderdaad, maar niet allemaal. Maar om daar nu over te gaan zeiken. Dan heb je echt niks beters te doen.
Ja je haalt het toch zelf naar voren, en ik snap nog steeds niet dat mensen dat maar blijven roepen. Iedereen bewoog gewoon. Publiek was er (aantal journalisten). Het komt door de greenscreen achter dat alles er een beetje apart uit ziet.

Heeft niks te maken met "zeiken" of "niks te doen".

[ Voor 96% gewijzigd door Recon24 op 28-05-2020 18:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik zag in de laatste trailer van TLoU een clicker bewegen... Nu ben ik wel bang dat ze echt zijn....

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:05:
Ik zag in de laatste trailer van TLoU een clicker bewegen... Nu ben ik wel bang dat ze echt zijn....
100%! Want beweegt dus echt _O-

Oh speciaal voor Bram, dit is een grapje ;)

[ Voor 8% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 28-05-2020 18:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
Och och kijk ze weer uit alle hoeken en gaten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Recon24 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:03:
[...]

Ja je haalt het toch zelf naar voren, en ik snap nog steeds niet dat mensen dat maar blijven roepen. Iedereen bewoog gewoon. Publiek was er (aantal journalisten). Het komt door de greenscreen achter dat alles er een beetje apart uit ziet.

Heeft niks te maken met "zeiken" of "niks te doen".
Ja ach. Het zegt toch genoeg dat mensen daarover gaan zeiken. Als dat alles is. Nep of niet nep, interesseert mij dat verder. Al zetten de zaal vol met mensen in een Teletubbie pak. Mij om het even. Misschien moeten ze dat de volgende keer doen om al die zure azijnzeikers te trollen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Recon24 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:10:
Och och kijk ze weer uit alle hoeken en gaten komen.
Yep. Classic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:32:
Ik denk niet dat hier zo diep op ingaan nog echt wat gaat toevoegen eigenlijk en ook niet bevordelijk voor de sfeer zal zijn. Ik zeg alleen dat ik de mening van andere daarin wel kan begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het publiek werd realtime gerenderd op de PS5 met raytracing!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
bram1984 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:10:
[...]

Ja ach. Het zegt toch genoeg dat mensen daarover gaan zeiken. Als dat alles is. Nep of niet nep, interesseert mij dat verder. Al zetten de zaal vol met mensen in een Teletubbie pak. Mij om het even. Misschien moeten ze dat de volgende keer doen om al die zure azijnzeikers te trollen. :+
Ach het ene bedrijf had een andere background moeten gebruiken voor hun green screen, en het andere bedrijf had betere webcams voor hun medewerkers moeten aanschaffen, in plaats van potato's in gebruik te nemen voor hun live streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:15:
[...]

Ik denk niet dat hier zo diep op ingaan nog echt wat gaat toevoegen eigenlijk en ook niet bevordelijk voor de sfeer zal zijn. Ik zeg alleen dat ik de mening van andere daarin wel kan begrijpen.
Prima. Ik begrijp er vrij weinig van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:18:
[...]

Prima. Ik begrijp er vrij weinig van.
Geeft niet hoor, het is je vergeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 28-05-2020 18:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:Wat denken jullie, de laatste 3-4 pagina's compleet naar de trash of moet ik nog de moeite doen een selectie te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 28-05-2020 18:51 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Chaoss schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:48:
[modbreak]Wat denken jullie, de laatste 3-4 pagina's compleet naar de trash of moet ik nog een selectie maken? [/modbreak]
Gewoon naar de trashcan, niet te veel over nadenken :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Chaoss schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:48:
[modbreak]Wat denken jullie, de laatste 3-4 pagina's compleet naar de trash of moet ik nog de moeite doen een selectie te maken? [/modbreak]
Nee joh, moeite doen. Niet vóór de makkelijke uitweg kiezen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Kan je het topic dan niet beter gewoon sluiten als het hier toch enkel maar ja en amen mag zijn ?
Steeds de hele bups verwijderen brengt ook geen discussie op gang.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Oh die discussie weer? Er is een verschil tussen discussiëren en keihard trollen van jou, @Segafreak83 en @I ColoSsuZz I.

Mij zie je ook niet in het XSX topic om de dag posten dat ik vind dat Microsoft het verkeerd doen, dat de console lelijk is en dat hun games ruk zijn, want ja mijn mening dus ik mag en moet dat vooral even melden. Dat is geen discussie maar reactie uitlokken.

En ja een kroeg (zie titel) daar ga je heen voor de gezelligheid, wat gebeurd er als je in de lokale kroeg gaat roepen dat alles daar kut is? Juist dan vragen ze je vriendelijk om daar weg te blijven, dus bij deze.

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 28-05-2020 19:07 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
justifire schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:00:
Kan je het topic dan niet beter gewoon sluiten als het hier toch enkel maar ja en amen mag zijn ?
Steeds de hele bups verwijderen brengt ook geen discussie op gang.
Er zit een verschil tussen een discussie en overal over zeiken omdat je zuur bent om wat voor reden dan ook. Je kan hier ook gewoon weg blijven bijvoorbeeld? Hetzelfde gebeurt namelijk niet of nauwelijks in het andere topic. Hoe zou dat nu komen? Oh nee: "ik heb nu ook beide consoles, dus ik ben volledig neutraal". :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Chaoss schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:03:
Oh die discussie weer? Er is een verschil tussen discussiëren en keihard trollen van jou, @Segafreak83 en @I ColoSsuZz I.

Mij zie je ook niet in het XSX topic om de dag posten dat ik vind dat Microsoft het verkeerd doen, dat de console lelijk is en dat hun games ruk zijn, want ja mijn mening dus ik mag en moet dat vooral even melden. Dat is geen discussie maar reactie uitlokken.

En ja een kroeg (zie titel) daar ga je heen voor de gezelligheid, wat gebeurd er als je in de lokale kroeg gaat roepen dat alles daar kut is? Juist dan vragen ze je vriendelijk om daar weg te blijven, dus bij deze.
Mij heb je nergens horen zeggen dat iets/alles kut is. En over dat trollen, sjonge als een grapje zo nu en dan niet kan, kan je dit topic idd beter sluiten.

Kroeg is toch juist bedoeld om slap te ouwehoeren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83

Ik zeg toch nergens dat het allemaal kut is, sommige dingen hadden gewoon veel beter gekund.

En een mod die mij en anderen beschuldigd van trollen, terwijl ie zelf zo nu en dan vrolijk mee doet. Kortom, je bent geen haar beter, ook al heb je dan een kleurtje.

Een andere mening mag je hier niet hebben, dat blijkt maar weer..

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Nou ik heb nu alleen een Ps4 Pro dus ben misschien niet volledig neutraal maar sommige verdedigen de PS5 hier wel heel fanatiek. Dat hoeft van mij persoonlijk ook niet zo.

Haters gonna hate maar fanboys zijn net zo irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26
Hij heeft gewoon gelijk al dat gehaat nergens voor nodig.Wat schiet je ermee op,beide consoles hebben hun voor en nadelen.Gelukkig maar,nu hebben we een keuze.

Niet iedereen koopt een vw auto :)

@Donstil Als die fanboys in hun eigen topic blijven is er toch niks aan de hand.

[ Voor 17% gewijzigd door Amaze86 op 28-05-2020 19:16 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amaze86 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:15:
Hij heeft gewoon gelijk al dat gehaat nergens voor nodig.Wat schiet je ermee op,beide consoles hebben hun voor en nadelen.Gelukkig maar,nu hebben we een keuze.

Niet iedereen koopt een vw auto :)
Wat zeg je nu, is de PlayStation 5 een Volkswagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Keihard trollen ?
Ik geef mijn mening, prove me wrong.

In jouw laatste moderatie stond zelfs een sarcastische smiley, dat is lekker neutraal...
Maar laten we die discussie hier maar niet gaan voeren.

Pagina: 1 ... 30 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden