• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Twixie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

Dat is net wat ik bedoel. De fan is niet symmetrisch, dus de blades staan aan de ene kant omgekeerd dan aan de andere kant, wat dus wil zeggen dat de lucht onmogelijk aan beide kanten naar binnen (of buiten) geblazen kan worden.

Het valt me wel op dat er een volle schijf in de fan zit, en dan nog assymetrisch ook. Dit zou er ook kunnen op wijzen dat het design zo is dat hij aan de ene kant zuigt en de andere kant blaast. Maar dan is de airflow dus niet simpelweg voor/boven = in, achteraan = uit, maar heb je dus voor/boven zowel intake als uitlaat.
Kijk even naar wat @Caayn post :) Is dus wel degelijk mogelijk

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 22:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Zo ik ben even een dag druk met werk en ik check de hele dag geen tweakers en twitter en ze droppen een teardown, moet ik vaker doen :P

Zoals te verwachten viel is er echt over de koeling nagedacht, het hele design is eigenlijk onderdeel van de koeling.

Maar het belangrijkste, een grote fan, een nog grotere heatsink en liguid metal! Nu geloof ik die japanse youtubers ook wel dat het ding geruisloos is. Dit wordt gewoon de stilste console ooit! :P

Die stof dusters zijn ook wel een slimme toevoeging, stof zorgt er uiteindelijk voor dat je console luider wordt. Nu is het een kwestie van kap eraf en even de stofgaten uitzuigen.

Mooi stukje engineering er is over veel details nagedacht. Kan niet wachten tot het apparaat hier op mijn kast staat!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:34
Die 18 gratis PS4 games die je krijgt voor de PS5 bij 1 jaar Playstation Plus. Ik neem aan dat je die ook krijgt als je al PS+ hebt? Ik heb het nu al een tijd niet, maar sinds kort weer wat meer aan het gamen op de PS4 en twijfel erover om vast PS+ aa te schaffen.

Verder ben ik blij dat hij bij mij in een groot en open audio rack in een aparte ruimte komt te staan.. had in de huiskamer echt niet bij de meubels gepast met deze kleur en vooral grootte :P

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:30
schaapiej schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:13:
[...]

Ze heeft ook een Tweakers account en leest hier mee? :P
Als dat zo was, was die grotere TV vast niet zo'n probleem geweest :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Kenny_026 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

Die van mij zegt er gelukkig nooit wat van. Hij doet het prima is trouwens echt zo’n vrouwenopmerking. Als er een nieuwe bank moet komen en je zegt dat je nog prima op de huidige kunt zitten dan wordt je dom aangekeken.
Wat dat betreft ben ik soms blij dat ik homo ben. Allebei gamers en allebei dol op films/series. Dus als een van ons een upgrade wil in onze home cinema set dan is het eigenlijk standaard akkoord bij de ander :P

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01 13:51
Martijn1990 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:17:
Die 18 gratis games die je krijgt bij Playstation Plus. Ik neem aan dat je die ook krijgt als je al PS+ hebt?
Je krijgt het niet bij PlayStation Plus. Je krijgt het bij je PS5 als je PlayStation Plus hebt :P. Dus ja, uiteraard gaat iedereen die al Plus had, en nu een PS5 koopt dat krijgen. Zou wel helemaal gek zijn dat het enkel is voor nieuwe Plus abonnees.

Volgens mij gaat het gewoon het principe van de maandelijkse games zijn: je kan ze op PS5 spelen als je maar een actief PS Plus abonnement hebt.

• Martijn1990
  • Laatst online: 15:34
Twixie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

Je krijgt het niet bij PlayStation Plus. Je krijgt het bij je PS5 als je PlayStation Plus hebt :P. Dus ja, uiteraard gaat iedereen die al Plus had, en nu een PS5 koopt dat krijgen. Zou wel helemaal gek zijn dat het enkel is voor nieuwe Plus abonnees.

Volgens mij gaat het gewoon het principe van de maandelijkse games zijn: je kan ze op PS5 spelen als je maar een actief PS Plus abonnement hebt.
Leek mij ook gek, maar beter even navragen voor de zekerheid ;) Thanks!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Flghter1982 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:11:
kan iemand mij uitleggen wat het idee achter het hele trophy systeem is?

ik heb het eerlijk gezegd nooit begrepen. heb je er daadwerkelijk wat aan als je lvl "X" bent? of is het een extentie van de digitale E-peen om te laten zien aan anderen?
Ik denk dat het voor completionists ook een vorm van een checklist is.

Ik merk zelf dat ik met een handjevol games er alles uit wil halen. Maar gelukkig niet met allemaal.

• Kalder
Hier word ook niet gesproken over trophy tracking. Of ik moet het volledig gemist hebben.

• Pim_t
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik lees overal dat je PS4 games op de PS5 kan spelen.
Toch lees ik ook dat games specifiek voor PS5 gemaakt duurder zijn.
Het lijkt me vreemd dat als een game uitkomt op PS4 en PS5, dat de prijzen dan anders zijn voor de PS5 game als de PS4 versie hetzelfde presteert op de PS5 als een PS5 game. Dan zou je altijd een PS4 game kopen lijkt mij omdat je dan ook nog op je "oude" console kan spelen en het goedkoper is.
Heeft iemand enig idee hoe dat zit?

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:21
De heatsink is echt huge 😱, denk toch dat ze de koeling goed voor elkaar hebben deze keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCRCrK0ATg9gwzFpJTgNv9axpwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLOcY5mp7tQq2CqeXo0kqDCN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JiJ5SU2sE6s6fsTeVfXuua3_bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMlTXxAT6jIvYbwBygLxjisr.jpg?f=fotoalbum_large

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Pim_t schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:25:
Het lijkt me vreemd dat als een game uitkomt op PS4 en PS5, dat de prijzen dan anders zijn voor de PS5 game als de PS4 versie hetzelfde presteert op de PS5 als een PS5 game. Dan zou je altijd een PS4 game kopen lijkt mij omdat je dan ook nog op je "oude" console kan spelen en het goedkoper is.
Dat heet prijsindexatie. Iets wat met games al wel even overdue is.

• Kalder
PS4 games krijgen niet allemaal een PS5 update, de meeste games zullen in PS4 mode werken, en de games die wel een upgrade krijgen, krijgen die upgrade alleen op de PS5. Het is aan de developers om te kiezen of ze de PS5 upgrade als ze die al doen gratis aanbieden of tegen een prijs. Bij AC Valhalla en Cyberpunk 2077 word die upgrade gratis, dus kun je inderdaad net zo goed de PS4 games kopen, die zijn dan goedkoper, maar andere games waarbij die upgrade niet gratis is kun je dan meteen voor de PS5 kopen, ipv dat je de PS4 game koopt en moet betalen voor de PS5 upgrade.

• Pim_t
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09-2025
Kenny_026 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Dat heet prijsindexatie. Iets wat met games al wel even overdue is.
Mijn vraag is eigenlijk:
Als je dus de PS4 versie kan kopen voor 60 euro en de PS5 versie voor 80 euro, wat is dan de reden om de PS5 versie te kopen als je de PS4 versie ook op de PS5 kan spelen.....

Is er al iets bekend wat het verschil is tussen een PS4 en een PS5 spel op een PS5 spelen?

edit: bedankt Kalder, dat wilde ik weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Pim_t op 07-10-2020 17:30 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vergeet niet dat de PS5 versie echt gemaakt is voor de PS5. Die kan dus bijvoorbeeld 4k @60 fps zijn met raytracing etc. Terwijl de PS4 versie op 1440 upscaled naar 4k @30 fps werkt. (plus nog meer dingen die de PS5 wel kan en de PS4 niet.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kalder schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:24:
Hier word ook niet gesproken over trophy tracking. Of ik moet het volledig gemist hebben.
[YouTube: How Trophies Are Changing For PS4 and PS5]
Het stond heel even op de blog van PlayStation France maar ze hebben het intussen verwijderd. Kan zijn dat ze het willen bewaren voor de UX reveal.

[Twitter: https://twitter.com/nibellion/status/1313849185700020227?s=21]

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:13
Ik heb 5 euro extra moeten betalen om de PS5 upgrade te krijgen voor "cod black ops cold war"
Echter als ik het niet had gedaan dan had de PS4 versie ook gewoon goed gewerkt op mijn PS5 ;)

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Twixie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

Dat is net wat ik bedoel. De fan is niet symmetrisch, dus de blades staan aan de ene kant omgekeerd dan aan de andere kant, wat dus wil zeggen dat de lucht onmogelijk aan beide kanten naar binnen (of buiten) geblazen kan worden.

Het valt me wel op dat er een volle schijf in de fan zit, en dan nog assymetrisch ook. Dit zou er ook kunnen op wijzen dat het design zo is dat hij aan de ene kant zuigt en de andere kant blaast. Maar dan is de airflow dus niet simpelweg voor/boven = in, achteraan = uit, maar heb je dus voor/boven zowel intake als uitlaat.

EDIT: thanks @Caayn , met dat plaatje is het wel duidelijk dat je dan aan beide kanten dezelfde richting hebt... Ben wel nog niet 100% zeker of het zo werkt, maar we zien wel...
De blades van een centrifugal fan zijn anders gevormd waardoor je van twee tegenovergestelde kanten lucht kan aanzuigen. De fan van de PS4 Pro en XB1X zuigt nu ook van twee kanten lucht aan. De PS5 gaat dat ook doen maar dan met een stuk meer ruimte om lucht aan te zuigen en een grotere fan.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Starscreamer schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Dat is het volgende probleem de kastje er boven en mag geen groter tv :P

[Afbeelding]
Starscreamer schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Dat is het volgende probleem de kastje er boven en mag geen groter tv :P

[Afbeelding]
In meerdere opzichten roept deze foto nostalgische gevoelens op, zoals de Irmscher Manta ;). Volgens mij heb je genoeg opties. Links van de kastjes op de grond. Rechts van de kastjes op de grond (langs de wand). In het groene kastje eronder. Links of rechts van het aquarium. Bovenop het kastje waar nu de planten op staan en de plantjes rondom de tv. Voor hetzelfde geld past het gewoon, zie: https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_5. Anders haal je toch gewoon de bovenkap eraf? Zal misschien ook een halve cm of zo schelen. Dit komt wel goed.

Flickr

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Pim_t schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:29:
[...]

Mijn vraag is eigenlijk:
Als je dus de PS4 versie kan kopen voor 60 euro en de PS5 versie voor 80 euro, wat is dan de reden om de PS5 versie te kopen als je de PS4 versie ook op de PS5 kan spelen.....

Is er al iets bekend wat het verschil is tussen een PS4 en een PS5 spel op een PS5 spelen?

Ah zo op die manier. Ik denk dat als je straks de ps5 aanschaft je geen ps4 games uit de store kunt downloaden als er ook een ps5 versie is...

• Starscreamer
wilmundo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:34:
[...]

[...]

In meerdere opzichten roept deze foto nostalgische gevoelens op, zoals de Irmscher Manta ;).
Ik heb zelfs 2 Manta's (type A en type B ) in bezit 1:1 O-)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Chaoss schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:16:
Zo ik ben even een dag druk met werk en ik check de hele dag geen tweakers en twitter en ze droppen een teardown, moet ik vaker doen :P

Zoals te verwachten viel is er echt over de koeling nagedacht, het hele design is eigenlijk onderdeel van de koeling.

Maar het belangrijkste, een grote fan, een nog grotere heatsink en liguid metal! Nu geloof ik die japanse youtubers ook wel dat het ding geruisloos is. Dit wordt gewoon de stilste console ooit! :P

Die stof dusters zijn ook wel een slimme toevoeging, stof zorgt er uiteindelijk voor dat je console luider wordt. Nu is het een kwestie van kap eraf en even de stofgaten uitzuigen.

Mooi stukje engineering er is over veel details nagedacht. Kan niet wachten tot het apparaat hier op mijn kast staat!
Dacht al, heb je een ban of zo. :p

• Twixie
  • Laatst online: 08-01 13:51
Kenny_026 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:34:
[...]
Ah zo op die manier. Ik denk dat als je straks de ps5 aanschaft je geen ps4 games uit de store kunt downloaden als er ook een ps5 versie is...
Ik zou juist denken van wél. Want als ik al de PS4 versie heb, wil ik wel direct die kunnen spelen op de PS5 in BC mode zonder ineens verplicht te worden om een PS5 versie aan te schaffen. Ik denk dus dat er wel degelijk een verschil gaat zijn, en ze in het eco-systeem zelfs als 2 afzonderlijke games gezien zullen worden, wat verklaart waarom de game saves niet uitwisselbaar zullen zijn, zoals iemand hier al gepost had.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Twixie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Ik zou juist denken van wél. Want als ik al de PS4 versie heb, wil ik wel direct die kunnen spelen op de PS5 in BC mode zonder ineens verplicht te worden om een PS5 versie aan te schaffen. Ik denk dus dat er wel degelijk een verschil gaat zijn, en ze in het eco-systeem zelfs als 2 afzonderlijke games gezien zullen worden, wat verklaart waarom de game saves niet uitwisselbaar zullen zijn, zoals iemand hier al gepost had.
Ja maar ik dat geval heb je de licentie al. Ik verwacht niet dat als ik bijvoorbeeld niet nu ghost of tsushima gekocht heb ik straks met de ps5 de ps4 versie kan kopen.

• Starscreamer
Ik denk wel dat je PS4 games die gratis upgrade krijgen na PS5 het beste PS4 versie kan kopen.
Deze zou goedkoper worden (aanname) en je kan hem e.v.t. spelen op 2 consoles (indien je ook een PS4 hebt).

• ArthurMorgan
  • Niet online
Heel simpel gezegd. Je hebt het origineel en de remaster. Het origineel is (prima) speelbaar, de remaster is alleen mooier en/of verbeterd in bepaalde opzichten. Alleen als je het origineel speelt had je dat (bijna) net zo goed op de PS4 Pro kunnen doen er wordt weinig van de mogelijkheden van de PS5 gebruikt terwijl de remaster die mogelijkheden wel benut.

Zoals @Starscreamer zegt, bij een gratis update gewoon de goedkoopste nemen ;) Maar anders goed denken wat je wil... PS5 versie heeft dan echt (soms hele grote) voordelen.

[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-10-2020 17:42 ]

• Kalder
ArthurMorgan schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:41:
Heel simpel gezegd. Je hebt het origineel en de remaster. Het origineel is (prima) speelbaar, de remaster is alleen mooier en/of verbeterd in bepaalde opzichten. Alleen als je het origineel speelt had je dat (bijna) net zo goed op de PS4 Pro kunnen doen er wordt weinig van de mogelijkheden van de PS5 gebruikt terwijl de remaster die mogelijkheden wel benut.

Zoals @Starscreamer zegt, bij een gratis update gewoon de goedkoopste nemen ;) Maar anders goed denken wat je wil... PS5 versie heeft dan echt (soms hele grote) voordelen.
Je mag er toch wel vanuit gaan dat veel PS4 games beter zullen draaien op de PS5, denk dat er een hoop PS4 games op 4K/60 zullen draaien waar de PS4 Pro dat niet haalt.

Verwijderd

Psyonara schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Gen 3 NVME's zijn snel zat, plus als je verplicht Gen 4 moet hebben maakt de Instap van de Console ook weer een stuk hoger. Krijg je het zelfde probleem wat de PS3 at Launch ook had alhoewel dan weer op een Indirecte manier.

(Tenminste voor diegene die gelijk een M.2. Plannen te kopen)
Als ik jou was zou ik lekker een traditionele hardeschijf kopen :+ !

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kalder schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:44:
[...]

Je mag er toch wel vanuit gaan dat veel PS4 games beter zullen draaien op de PS5, denk dat er een hoop PS4 games op 4K/60 zullen draaien waar de PS4 Pro dat niet haalt.
Vooral stabielere framerates en bij dynamische resolutie is dat ook beter. Maar het is echt peanuts vergeleken bij de PS5 versie van dezelfde game.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:33
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 07-10-2020 18:01 ]

• Raem
  • Laatst online: 09:44
Kenny_026 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Ja maar ik dat geval heb je de licentie al. Ik verwacht niet dat als ik bijvoorbeeld niet nu ghost of tsushima gekocht heb ik straks met de ps5 de ps4 versie kan kopen.
Dat lijkt me sterk. Je kunt nu op de PS4 ook PS3 en Vita games kopen.
Is ook vrij simpel te omzeilen door anders via de App of de website PS4 games te kopen en die vervolgens op de PS5 (met gratis update) te gaan spelen.

Van games die een gratis update krijgen ben je inderdaad voordeliger uit wanneer je de PS4 versie haalt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-01 12:52
Game Mania heeft de releasedatum van Spider-Man: Miles Morales en Sackboy: A Big Adventure aangepast van 19 november naar 12 november.
Ook Watch Dogs: Legion is nu te pre-orderen maar die wordt vreemd genoeg pas op 24 november uitgebracht terwijl deze wel op 12 november in de VS wordt uitgebracht.

Verwijderd

*knip*

[ Voor 110% gewijzigd door Geronimous op 07-10-2020 18:01 ]

• Psyonara
Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:54:
[...]

Wat een vijandigheid voor een grapje...

Heb trouwens liever een Gen 4 SSD in mijn reet.
Dan ben ik rete snel! >:)
Taco's kunnen daarmee helpen, Ging niet om de vijandigheid maar meer om een Oud HDD Raid Grapje.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-01 10:13

OzzieMann

PSN: OzzieMann

bram1984 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

Die ga ik voor Sinterklaas vragen. O-)
Sinterklaas heeft die echt niet nodig hoor. :+

https://untappd.com/user/OzzBier

Verwijderd

Psyonara schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Taco's kunnen daarmee helpen, Ging niet om de vijandigheid maar meer om een Oud HDD Raid Grapje.
Smiley erbij helpt ;) snap 'm nu! Grapjes over reten/raidten mogen niet: noted.
poor Leno schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

En dan alle (knipper)lampjes enzo weghalen hè, zoals t een echte BMW rijder betaamt.. worden toch nooit gebruikt :>
Nou sterker nog wij houden al jaren anderhalve meter afstand :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:04
Bedrijf bij @Donstil gaat het druk krijgen in december. Geen auto's spuiten maar sideplates van de PS5! :)

<GoT>NightStalker

Flghter1982 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:11:
kan iemand mij uitleggen wat het idee achter het hele trophy systeem is?

ik heb het eerlijk gezegd nooit begrepen. heb je er daadwerkelijk wat aan als je lvl "X" bent? of is het een extentie van de digitale E-peen om te laten zien aan anderen?
Nee maar ja wat heb je eraan als je <insert game> uitspeelt? Eigenlijk ook niets natuurlijk.

Net zoals trophy’s dus. De ene (ik!) vind het wel leuk, de andere niet.

schaapiej schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:28:
Bedrijf bij @Donstil gaat het druk krijgen in december. Geen auto's spuiten maar sideplates van de PS5! :)
Haha daar is al even kort over gesproken. Alleen manuren + type lak wegen niet op tegen de kosten schat ik zo in :)

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-01 13:07
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/10nsfiu2dor51.png

• Psyonara
Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:24:
[...]

Smiley erbij helpt ;) snap 'm nu! Grapjes over reten/raidten mogen niet: noted.
Achteraf wel gemoeten, maar de Lay up was te goed.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 22:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ben benieuwd hoe snel DF met een analyze komt. Altijd wel interresant wat die er over te zeggen hebben.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:04
@chaoss is de leukste mod van tweakers!

[ Voor 90% gewijzigd door Chaoss op 07-10-2020 20:30 ]

<GoT>NightStalker

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:18
giantgiantus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Hoop niet dat haar smaak voor gadgets een graadmeter is voor boende er uit ziet dan ;).
Hehe net of de kwaliteit van je vrouw afhangt van of ze een grote tv mooi vind.

Ik prefereer toch wat andere dingen aan een vrouw 😄😉👌🏻
Hahaha fuck nu was ik zelf eens de Joker

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 05-01 10:13
Pim_t schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:29:
[...]

Mijn vraag is eigenlijk:

Ten eerste je vergelijk adviesprijs met marktprijs. Adviesprijs van PS4 games is 70 euro, terwijl ze normaal gesproken voor 60 nieuw verkocht worden.

Daarnaast zijn er een paar games waar ik wel serieus de volle mep voor wil betalen al is het maar om goede gamestudio's te steunen. CDPR is daar eentje van. Dat tientje extra bespaar ik wel door geen games van greedy studio's te komen Kuch 2K Kuch EA kuch Activision kuch kuch. Sorry last van een hoestje, denk dat ik me morgen maar laat testen :*)
k1978 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

Hehe net of de kwaliteit van je vrouw afhangt van of ze een grote tv mooi vind.
Nou het is anders toch wel een fijne kwaliteit als ze het niet erg vind :) (Zeg ik met 85” in de woonkamer)

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04-2025
Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:07:
[...]

Nou het is anders toch wel een fijne kwaliteit als ze het niet erg vind :) (Zeg ik met 85” in de woonkamer)
Ik ga straks voorstellen de 65” oled naar het toilet te verplaatsen zodat er een 85” sony 8k 120hz in de plaats kan komen. Als ik na dit bericht niet meer reageer dan weten jullie het antwoord. 🤪

• k1978
Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:07:
[...]

Hehe klopt. Maar als ik moet kiezen tussen een lelijke vrouw die van grote tv’s houdt.

Of een lekker ding wat niet groter wil dan 55 inch. Weet ik het wel 😂

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
k1978 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:09:
[...]

Hehe klopt. Maar als ik moet kiezen tussen een lelijke vrouw die van grote tv’s houdt.

Ja precies, 55" kan echt niet meer
k1978 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:09:
[...]

Ik zei niet dat je hoefde te kiezen. Ik zei alleen dat het een fijne kwaliteit is :+

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:40
Wat ben ik blij dat mijn vrouw ook gewoon een gamer is en zij minimaal 65 inch aan de muur wilt zien hangen 8)

• k1978
Orangelights23 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:15:
Wat ben ik blij dat mijn vrouw ook gewoon een gamer is en zij minimaal 65 inch aan de muur wilt zien hangen 8)
Ben zo blij dat die van mij geen gamer is. Moet toch iemand geld verdienen 😎

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Net even die teardown video gekeken, maar jemig wat is de PS5 groooooot :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:40
k1978 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:16:
[...]

Ben zo blij dat die van mij geen gamer is. Moet toch iemand geld verdienen 😎
Blij dat wij in Zweden wonen en onze lonen hier voldoende zijn om prima te kunnen leven en allebei afwisselende 3 en 4 dagen per week te werken 8)

Ik kreeg vandaag een mail van PlayStation dat het trophy systeem aangepast wordt. Nu vroeg ik mij gelijk af hoe het zit qua trophies verdienen wanneer je een PS4 disc in de PS5 stopt. Lijkt mij niets meer dan logisch dat je dan je trophies behaalt voor de PS4-versie, maar wat als je een game speelt met een PS5-upgrade? Denk aan een Cyberpunk. Nu ben ik stiekem een trophy hunter in mijn vrije tijd en zou het jammer vinden als dit door elkaar zou lopen.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Jeez.... lang geleden dat dit mij is overkomen... chapeau ... :|

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

schaapiej schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:52:

@chaoss is de leukste mod van tweakers!
@Chaoss pak 'em!

[ Voor 30% gewijzigd door Chaoss op 07-10-2020 20:31 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 05-01 10:13
G_Dragon schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:18:
Ze gebruiken dezelfde truuk als in porno films om hem extra groot te laten lijken :+

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

cold_as_ijs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:28:
[...]

Ze gebruiken dezelfde truuk als in porno films om hem extra groot te laten lijken :+
Een fluffer? :o

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:06

TDB

Trophies gaan anders gepresenteerd worden. Daarnaast ook:
In het compleet nieuwe trofeeënsysteem voor de PS5™-console kun je meteen zien wat je nog allemaal moet doen voordat de buit binnen is (alleen beschikbaar in games die deze functie ondersteunen).

https://blog.playstation....-B-FLX&emcid=em-br-259235

PSN: TDBtje

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

cold_as_ijs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:28:
[...]

_O-

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• DoubleDutch
G_Dragon schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:18:
Of de Chinees is erg klein. 😂

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

TDB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:36:
In het compleet nieuwe trofeeënsysteem voor de PS5™-console kun je meteen zien wat je nog allemaal moet doen voordat de buit binnen is (alleen beschikbaar in games die deze functie ondersteunen).

Bron? Dat staat namelijk niet in de blog

• RubenSaurus
DoubleDutch schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:47:
[...]

Of de Chinees is erg klein. 😂
Gok dat het eerder een Japanner is, maar lekker gegeneraliseerd pik! :+

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:06

TDB

Bas170 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:51:
[...]
Bron? Dat staat namelijk niet in de blog
Stond in de mail die ik kreeg. Meer info gaat naar de blog pagina.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mF__3hQ3BNHuSxOD0TQgoAB75AY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FJpDBQkAPq3Lu2uHS9YiZGYi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door TDB op 07-10-2020 19:55 ]

PSN: TDBtje

• DoubleDutch
Zag ik dit goed, op 4:22 in de teardown zie je de extra ruimte en aansluiting voor een extra ssd.
YouTube 4:22
TDB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:36:

Ooh fijn, dat had de Xbox altijd al en dat miste ik zeker bij bepaalde trophy’s.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

TDB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:54:
[...]

Stond in de mail die ik kreeg. Meer info gaat naar de blog pagina.
[Afbeelding]
Ik krijg hem ook net binnen :D

• Kalder
Donstil schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:26:
[...]

Nou sterker nog wij houden al jaren anderhalve meter afstand :)
Klopt, zelfs met 120KM/u netjes die 1,5 meter hanteren :+

Kalder schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:58:
[...]

Klopt, zelfs met 120KM/u netjes die 1,5 meter hanteren :+
Ja dat was het grapje idd ;)

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04:05
Hier de reactie van Digital Foundry op de teardown van de PS5. Het is slechts een eerste indruk, maar het is iets... (vanaf 1:16:14)

[ Voor 3% gewijzigd door Ridicuul op 07-10-2020 20:52 ]

This is absolutely ridiculous

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-01 02:24
Orangelights23 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:21:
[...]

Blij dat wij in Zweden wonen en onze lonen hier voldoende zijn om prima te kunnen leven en allebei afwisselende 3 en 4 dagen per week te werken 8)

Ik kreeg vandaag een mail van PlayStation dat het trophy systeem aangepast wordt. Nu vroeg ik mij gelijk af hoe het zit qua trophies verdienen wanneer je een PS4 disc in de PS5 stopt. Lijkt mij niets meer dan logisch dat je dan je trophies behaalt voor de PS4-versie, maar wat als je een game speelt met een PS5-upgrade? Denk aan een Cyberpunk. Nu ben ik stiekem een trophy hunter in mijn vrije tijd en zou het jammer vinden als dit door elkaar zou lopen.
Ik denk zoals bijvoorbeeld de game Final Fantasy X. 1 lijst voor zowel de PS3/PS4 en Vita. Dus cyberpunk deelt die lijst dan met PS4/PS5

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:33
Digital Foundry over PS5 Teardown vanaf 1:16:00

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Cloud_VII schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:28:
[...]

Ik denk zoals bijvoorbeeld de game Final Fantasy X. 1 lijst voor zowel de PS3/PS4 en Vita. Dus cyberpunk deelt die lijst dan met PS4/PS5
Of het gaat zoals bij Assassin's Creed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oBnjRX3IA2T-gOF-sKHwq6rkoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDXI2amPPtEsEdSlq7nxuUV2.jpg?f=fotoalbum_large

• Raem
Bas170 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:57:
[...]

Ik krijg hem ook net binnen :D
Ik krijg nooit mails van Sony. ;( Het enige bedrijf waar ik graag reclame van ontvang en me voor alle nieuwsbrieven etc heb aangemeld. Maar ze willen me maar niks sturen.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Raem schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:56:
[...]

Ik krijg nooit mails van Sony. ;( Het enige bedrijf waar ik graag reclame van ontvang en me voor alle nieuwsbrieven etc heb aangemeld. Maar ze willen me maar niks sturen.
Heb je hier wel een vinkje staan?

https://id.sonyentertainm...agement/#/p/communication

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Raem schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:13:
[...]

Ja, heb ik aangevinkt inderdaad.
Hier trouwens ook?
https://id.sonyentertainm...ement/#/p/personalization

En het mailadres van je PSN is nog actief?

• Raem
Bas170 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Hier trouwens ook?
https://id.sonyentertainm...ement/#/p/personalization

En het mailadres van je PSN is nog actief?
Die staan ook aan. Ja, is actief. Aankoopbevestigingen vanuit de store komen gewoon binnen. Heel sporadisch krijg ik wel eens andere mails, bijvoorbeeld van die account statstieken van vorig jaar. Maar verder bijna niks.
Vanmiddag is er schijnbaar ook een mail verstuurd over aangepaste psn voorwaarden, die heb ik ook niet gehad.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Raem schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:25:
[...]

Die staan ook aan. Ja, is actief. Aankoopbevestigingen vanuit de store komen gewoon binnen. Heel sporadisch krijg ik wel eens andere mails, bijvoorbeeld van die account statstieken van vorig jaar. Maar verder bijna niks.
Vanmiddag is er schijnbaar ook een mail verstuurd over aangepaste psn voorwaarden, die heb ik ook niet gehad.
Dan hebben ze gewoon een hekel aan je :>

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik krijg ook geen mails van Sony. Ook niet over nieuwe voorwaarden. Ik had alleen dat vinkje uit staan, dus bedankt daarvoor. Echter lijkt dat vinkje niet te gaan over belangrijke mails.

• DoubleDutch
Wat mij opviel met de teardown dat met het verwijderen van de zijpanelen er krassen ontstaan op het zwarte gedeelte,niet erg mooie reclame. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7eqDLVbo8AMGdORwThjTb6qP-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X7vSw562Zkt0aJnIgDeswUTi.png?f=fotoalbum_large

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 18:53
DoubleDutch schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:48:
Wat mij opviel met de teardown dat met het verwijderen van de zijpanelen er krassen ontstaan op het zwarte gedeelte,niet erg mooie reclame. :X

[Afbeelding]
Zit toch maar onder de kap.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• DoubleDutch
zwembroek schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:50:
[...]

Zit toch maar onder de kap.
Hopelijk is het alu of kunststof anders gaat het wel roesten onder de kap. :+

• bram1984
Kappen nou ff

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04:05
Kom op, hè. De kap maakt de monnik niet. Laten we even afwachten hoe alles precies in elkaar steekt, voordat we de kap aan de haag hangen. Sony laat nu eindelijk kap en keuvel zien, laten we daar gewoon even van genieten.

Zonder gekheid: een paar krasjes van plastic op plastic op de interne onderdelen zijn in mijn ogen niet echt spannend. Tenzij je graag de PS5 zonder kappen wil neerzetten, maar dan zijn die krasjes niet je grootste zorgen, denk ik.

This is absolutely ridiculous

• Kalder
Betreft die koeling, zal een verademing zijn als die Sony Airbus het huis uit is, echt blij dat Sony de koeling met de PS5 goed aan lijkt te pakken, dat ze zelfs aan het schoonhouden gedacht hebben door stofzuig gaten erin te maken, prachtig, of het ook gaat werken weet ik niet (die stofzuig gaten) maar wel mooi om te zien dat ze er zoveel over nagedacht hebben.

• DoubleDutch
Ridicuul schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:08:
Kom op, hè. De kap maakt de monnik niet. Laten we even afwachten hoe alles precies in elkaar steekt, voordat we de kap aan de haag hangen. Sony laat nu eindelijk kap en keuvel zien, laten we daar gewoon even van genieten.

Zonder gekheid: een paar krasjes van plastic op plastic op de interne onderdelen zijn in mijn ogen niet echt spannend. Tenzij je graag de PS5 zonder kappen wil neerzetten, maar dan zijn die krasjes niet je grootste zorgen, denk ik.
Heb nergens vermeld dat ik er problemen/zorgen mee had, maar als je dan een teardown filmpje maakt van je product,zorg dan dat je zoiets niet in beeld brengt, vind het een beetje amateuristisch over komen.
Heb nog nooit eerder een filmpje of reclame voorbij zien komen waar ze een bekrast product lieten zien.
Tuurlijk maakt het voor de werking van de PS5 niks uit, maar het staat wel vreemd op beeld.
Gebruiken hier op het werk gewoon kunststof druk/trek knoppen die je zonder problemen of beschadigingen eraf trekt, waarom zo'n onnozel schuif systeem gebruiken is mij een raadsel.
zelfs mijn voorkant van de NZXT S340 trek ik er zo af om de filters schoon te maken en die krast ook niet. 😉

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:33
De Jappanner in het teardownfimpje was extra voorzichtig om de zijpanelen niet te ver door te buigen met als gevolg dat de krassen zijn ontstaan. 't Blijft opmerkelijk dat niemand bij Sony die het teardownfilmpje heeft gezien dit heeft opgemerkt.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Kalder
ariekanari schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:57:
De Jappanner in het teardownfimpje was extra voorzichtig om de zijpanelen niet te ver door te buigen met als gevolg dat de krassen zijn ontstaan. 't Blijft opmerkelijk dat niemand bij Sony die het teardownfilmpje heeft gezien dit heeft opgemerkt.
'T is ook maar omdat iemand hier er een screenshot van liet zien, mij was het totaal niet opgevallen, maar vind het niet erg als het alleen aan de binnenkant is, wel een beetje onprofessioneel inderdaad om dat niet even weg te editen.

• RubenSaurus
Onprofessioneel, maar wel eerlijk :P
[...]

Ik krijg de reclame mails niet en dat vind ik dikke prima maar die nieuwe psn voorwaarden had ik wel willen krijgen als gebruiker van de dienst maar die heb ik ook niet gehad.

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025
[...]

Ik krijg ook niks binnen, en vele anderen ook niet als ik zo op de forums lees.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-01 19:45
Sony gekte :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
duurt lang nog een maand op deze boeing te spelen... je verzint het niet hoe mijn opstelling nu is. ik heb de ps4 pro in een kast staan met geluidsdempende rubber en de klep eraf. dit ding maakt zoveel herrie is ongelooflijk. ik ben te eigenwijs geweest om hem het laatste jaar te repareren. hij gaat direct naar de zolder naar mijn kids als de ps5 binnen is. eindelijk warzone op stabiele fps spelen;) lol

• bram1984
John van DF benadrukt trouwens nogmaals dat hij goede geluiden hoort van devs.

https://www.resetera.com/...way-about-the-ps5.302165/
We haven't actually had hands on with the PS5 yet, but just talking to developers... I think people will be surpresed in a good way. [I have been] hearing some good things about that PS5. It's not that triple but it's close.
Pagina: 1 ... 205 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden