• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
cold_as_ijs schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:46:
[...]

Heeft Mark Cerny dit niet verteld? Of heb ik hem verkeerd begrepen misschien.
Want uit zijn praatje haalde ik dat je een M2 NVME SSD kon plaatsen. Heb nog geen slot gezien aan de buitenkant.
Ik heb de video nog even gechecked. Hij zegt inderdaad dat ze een 'bay' hebben gemaakt voor m2 drives:

[ Voor 17% gewijzigd door nioz op 23-09-2020 10:57 ]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-01 20:53
loekf2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:36:
Ik snap nu eindelijk hoe de PS5 horizontaal op die "base" zit. Blijkbaar schuift de witte onderkant onder die twee lipjes van de base. De base zit dan tegen de achterkant, en leunt de PS5 daar op.
Dit is wel een brakke oplossing. Ik dacht wel al lang dat het met dezelfde voet was, maar ging er toch wel van uit dat die lipjes aan de achterkant ergens gingen inklikken, maar dat lijkt totaal niet het geval (of het zou moeten dat er ergens inkepingen zijn aan de binnenkant van die witte plaat). Ziet er alleszins een pak minder stevig uit dan in vertikale positie.
Wat ook niet echt 'klopt' in liggende positie, is dat je dan aan de linkerkant gewoon die product-sticker ziet. In vertikale stand zit die netjes aan de onderkant.

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-01 11:58
nioz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:54:
[...]

Ik heb de video nog even gechecked. Hij zegt inderdaad dat ze een 'bay' hebben gemaakt voor m2 drives:
[embed]/embed]
Ja dat is ook de reden waarom ik zo benieuwd was of iemand kon opmaken waar die Bay wellicht zit in de behuizing. Maar helaas weten we het nog steeds niet.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

[embed]/embed]
Toch wel intern, top, dank je wel d:)b

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-01 13:41
cold_as_ijs schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:46:
[...]

Heeft Mark Cerny dit niet verteld? Of heb ik hem verkeerd begrepen misschien.
Want uit zijn praatje haalde ik dat je een M2 NVME SSD kon plaatsen. Heb nog geen slot gezien aan de buitenkant.
Dat dacht ik ook. En toen heb ik het eens terug zitten kijken. Hij heeft het nergens over een extra SSD of een vervangende SSD. Hij spreekt alleen over het uitbreiden van de opslagruimte met een andere SSD.

Ik ging er vanuit dat hij daarmee bedoelde dat je er een SSD aan toe kan voegen, maar ik heb ook mensen zien zeggen dat je dus de 825gb SSD moet vervangen met een grotere SSD (in theorie spreek je dan ook van een uitbreiding).

Dus ik denk dat dit nog een puntje is waar we later meer over horen.

This is absolutely ridiculous

• nioz
Segafreak83 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:57:
[...]

Toch wel intern, top, dank je wel d:)b
Heb de video ook nog even ge-embed :P

Wel een beetje matig dat het dan uit de video gevist moet worden. Ik dacht echt dat ze nog niet bevestigd hadden hoe het zou werken. Ik was bang dat de bestaande drive misschien vervangen zou moeten worden... Kostbare oplossing dan. Daardoor ook onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit.
Blijkt dat Cerny het al maanden geleden ergens 'tussen neus en lippen door' heeft gedeeld...

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:54
Over nvme SSD's gesproken, de bekende Samsung 980 pro met Read en write speeds boven de 5GB/s is uitgebreid gereviewed door Anandtech: https://www.anandtech.com...980-pro-pcie-4-ssd-review
Launch listprijs is bekend, $229 voor de 1TB. Valt me nog mee moet ik zeggen. Nu nog wachten op de Sabrent en Adata SSD's, die zijn nog iets sneller (6+ GB/s), kijken wat die gaan kosten.

Hopelijk wordt de 1TB 980 pro gecertificeerd, en zo niet, dan is er nog de 2TB versie die nog iets sneller zal zijn dan de 1TB versie. Alleen is daarvan de prijs nog niet bekend. In ieder geval vallen de introductieprijzen dus best mee voor dit soort high-end PCIE4 SSD's.

Overigens zijn dit soort SSD's wel overkill voor je PS4 backlog, daarvoor kun je beter een goedkopere Samsung T7 externe SSD kopen. Voor de PS5 games zou je als je het goedkoop wil houden, een cheap crucial P1 van 1TB kunnen kopen (op Amazon al onder de €100 gedoken tijdens sales) en die dan als archiefstorage gebruiken voor de games die je even niet speelt. Overzetten zal alsnog vlot gaan met bijna 2GB/s. Allergoedkoopste is natuurlijk een externe HDD, 4TB kost maar €80/90 tegenwoordig. Games overzetten zal dan met 90~110MB/s gaan.

• Ridicuul
[...]

[YouTube: Playstation 5 System Specs Deep dive tech talk with Mark Cerny]
Maar wordt deze 'bay' gebruikt door de originele SSD? De huidige PS4's hebben ook een bay, maar kunnen geen extra HDD of SSD slikken.

• nioz
Ridicuul schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:59:
[...]

Dat dacht ik ook. En toen heb ik het eens terug zitten kijken. Hij heeft het nergens over een extra SSD of een vervangende SSD. Hij spreekt alleen over het uitbreiden van de opslagruimte met een andere SSD.

Ik ging er vanuit dat hij daarmee bedoelde dat je er een SSD aan toe kan voegen, maar ik heb ook mensen zien zeggen dat je dus de 825gb SSD moet vervangen met een grotere SSD (in theorie spreek je dan ook van een uitbreiding).

Check mijn post nog even iets terug, hij heeft het echt over het 'adden' (niet replacen) van een M2 drive in een bay die ze daarvoor gemaakt hebben.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Trouwens, waarom hebben we nog geen countdown naar de releasedatum in de topicwarning?

Lekker de weken aftellen oOo

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-01 16:20
[...]

Je kunt er gif op innemen dat de proprietary SSD van de PS5 vast gesoldeerd zit op het moederbord. Ik kan mij niet bedenken waarom ze deze vervangbaar zouden maken eerlijk gezegd.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In een interview uit Maart 2020 met Digital Foundry heeft Mark Cerny bevestigd dat er een M.2 NVME slot aanwezig is voor de extra SSD.

https://www.eurogamer.net...ver-sonys-next-gen-vision
"We can hook up a drive with only two priority levels, definitely, but our custom I/O unit has to arbitrate the extra priorities - rather than the M.2 drive's flash controller - and so the M.2 drive needs a little extra speed to take care of issues arising from the different approach," says Cerny. "That commercial drive also needs to physically fit inside the bay we created in PS5 for M.2 drives. Unlike internal hard drives, there's unfortunately no standard for the height of an M.2 drive, and some M.2 drives have giant heat sinks - in fact, some of them even have their own fans."
Verwacht niet dat de interne schijf vervangbaar is, deze zal hoogstwaarschijnlijk gesoldeerd zijn.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Had zowel de series X als PS5 besteld vanwege lange twijfel, maar uiteindelijk kies ik toch voor de PS5. We hebben al een Xbox One X en de komende tijd zijn Xbox games ook nog te spelen op de One X (kan later alsnog upgraden). Daarnaast word dit de eerste PS voor ons, dus ook een hoop PS4 games om evt te spelen. Aangekondigde PS5 games trekken me ook net wat meer. Uiteindelijk best of two worlds dus.

Eerste game zal denk ik Horizon Zero Dawn worden op de PS5. Vermaak ik me wel even mee en wellicht dat de launch games dan al wat goedkoper zijn geworden. Kijk het meest uit naar Ratchet and Clank en Godfall op korte termijn. AC zal ik waarschijnlijk ook voor de PS halen (toch betere graphics vergeleken met de One X), al zijn we bij voorgangers wel de controls van Xbox gewend :P

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
[...]

[YouTube: Playstation 5 System Specs Deep dive tech talk with Mark Cerny]
Voor de twijfelaars bevestigt dit ook dat de extra SSD ernaast komt en niet de reeds aanwezige 825GB vervangt.

Nou ja, ik ben gewoon wat selectiever met games op het begin. Kijk ik in de loop van volgend jaar wel naar een uitbreiding. Hopelijk is dit plug & play zonder dat je het hele OS opnieuw moet initialiseren e.d.

• Ridicuul
dehardstyler schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:05:
[...]

Je kunt er gif op innemen dat de proprietary SSD van de PS5 vast gesoldeerd zit op het moederbord. Ik kan mij niet bedenken waarom ze deze vervangbaar zouden maken eerlijk gezegd.
Ik verwacht ook dat je inderdaad een extra SSD kan toevoegen naast de bestaande SSD. Ik speel hier een beetje advocaat van de duivel, omdat Cerny nergens expliciet aangeeft dat een aftermarket SSD naast de originele SSD werkt. Hij impliceert het wel en ik vatte zijn praatje ook zo op. Pas later las ik reacties van anderen dat ze daar over twijfelden.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Alwayshappyz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:07:
AC zal ik waarschijnlijk ook voor de PS halen (toch betere graphics vergeleken met de One X), al zijn we bij voorgangers wel de controls van Xbox gewend :P
Tip, koop dan de PS4 versie van AC. Die heeft een gratis upgrade naar de PS5 editie (moet je wel een PS5 met disclade hebben). De PS4 editie is €10 euro goedkoper dan de PS5 editie ;)

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

[...]

Nope dat is gewoon wishful thinking :D

Reken er maar op dat het gewoon zit vastgesoldeerd op t Mobo, net zoals bij MacBooks enzo..

Anders zou ook het hele principe van de uitbreidings slot nutteloos zijn.
En daarbij; als de extra SSD aan bepaalde sneheidseisen enzo moet voldoen om hetzelfde te bereiken als de main SSD, en ook aangestuurd wordt door de interne lanes en controller, dan is het ook nutteloos en exact hetzelfde als de main SSD vervangen :D

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
OzzieMann schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:58:
In Japan zijn Youtubers aan de gang geweest / gaan aan de gang met de PS5 tijdens Youtube Gaming Week. Op 4 oktober worden video's vrij gegeven.
https://blog.ja.playstati...so-co-258153&utm_content=
ben benieuwd, dat is zondag over een week. ik hoop dat er ook wat westerse Youtubers mee aan de slag zijn geweest. Japans is niet mijn sterkste taal :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Alwayshappyz
Bas170 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:11:
[...]

Tip, koop dan de PS4 versie van AC. Die heeft een gratis upgrade naar de PS5 editie (moet je wel een PS5 met disclade hebben). De PS4 editie is €10 euro goedkoper dan de PS5 editie ;)
Bedankt voor de tip d:)b was ik inderdaad van plan ja.

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-01 23:12
Erg benieuwd of dit AR-model klopt. Naast een Xbox one X? In mijn huiskamer ‘gezet’ via https://sketchfab.com/3d-...b23a441ca93f44a8b06ec937b op een iPhone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOIzq1zKuEzzyVOxt0dOnxv_fy8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4X1aD1wcMDM8W8REfPDJ2YK.jpg?f=fotoalbum_medium

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:54
t0mmiiiii schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:46:
Erg benieuwd of dit AR-model klopt. Naast een Xbox one X? In mijn huiskamer ‘gezet’ via https://sketchfab.com/3d-...b23a441ca93f44a8b06ec937b op een iPhone.

[Afbeelding]
Denk dat het aardig klopt, maar waarom zet je hem niet plat onder de tv naast de receiver minder zichtbare kabels?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-x37DrwCMj3wKFGI-aOqz1AUsBo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XBXm3g4wyVXXVPnrmG64RMSN.jpg?f=user_large

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:29
Jasikevicius3 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:14:
[...]

Huh
Kun je hem niet gewoon platleggen (zonder dat ronde schijfje)?
Of ligt ie dan niet stabiel?
Nee, lijkt erop dat de onderkant gekruld/gewelfd is. Het zwarte deel van de kast lijkt taps toe te lopen, dus ligt dan niet recht. Nadeel van die standaard is wel dat ie (schat ik) zo'n 2 cm hoger ligt. Dus de eigenlijk hoogte is 12 cm ofzo.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

[Afbeelding]
Haha! Ik ga hier zoo een vriend van mij mee in de maling nemen dat ik hem al heb :+

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Ridicuul
Kalder schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:20:
[...]

Haha! Ik ga hier zoo een vriend van mij mee in de maling nemen dat ik hem al heb :+
Mijn vriendin reageerde ook al verbaasd: "heb je hem al?"

"Nee schat, komt pas over twee maanden."

"Maar wat is dat ding dan?"

"Dat is een foto van hoe het eruit komt te zien"

"Hoe dan?"

"Augmented Reality, net zoals die Pokémon op straat"

"Dat is cool"

EDIT: Ik weet alleen niet of ze Augmented Reality cool vindt, of dat ze fan is van de PS5 in mijn gameroom...

[ Voor 10% gewijzigd door Ridicuul op 23-09-2020 12:27 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:33

Martinspire

Awesomeness

Trishul schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:00:
Over nvme SSD's gesproken, de bekende Samsung 980 pro met Read en write speeds boven de 5GB/s is uitgebreid gereviewed door Anandtech: https://www.anandtech.com...980-pro-pcie-4-ssd-review
Launch listprijs is bekend, $229 voor de 1TB. Valt me nog mee moet ik zeggen. Nu nog wachten op de Sabrent en Adata SSD's, die zijn nog iets sneller (6+ GB/s), kijken wat die gaan kosten.

Hopelijk wordt de 1TB 980 pro gecertificeerd, en zo niet, dan is er nog de 2TB versie die nog iets sneller zal zijn dan de 1TB versie. Alleen is daarvan de prijs nog niet bekend. In ieder geval vallen de introductieprijzen dus best mee voor dit soort high-end PCIE4 SSD's.

Overigens zijn dit soort SSD's wel overkill voor je PS4 backlog, daarvoor kun je beter een goedkopere Samsung T7 externe SSD kopen. Voor de PS5 games zou je als je het goedkoop wil houden, een cheap crucial P1 van 1TB kunnen kopen (op Amazon al onder de €100 gedoken tijdens sales) en die dan als archiefstorage gebruiken voor de games die je even niet speelt. Overzetten zal alsnog vlot gaan met bijna 2GB/s. Allergoedkoopste is natuurlijk een externe HDD, 4TB kost maar €80/90 tegenwoordig. Games overzetten zal dan met 90~110MB/s gaan.
Mja toch ga ik straks niet de pro-variant halen, maar gewoon de normale (als die net zo snel wordt). Ik vind dat je toch wel veel betaald voor het pro-label met weinig merkbare verschillen. Het is vooral als je zo'n ding 24/7 gaat belasten dat een pro wel handig is, maar zelfs voor menig pc is het gewoon overkill.

non-pro vs pro scheelt meestal een euro of 50 op dergelijke bedragen, dan is dat toch weer mooi meegenomen. En wellicht kun je dan straks voor dezelfde prijs een model halen met meer capaciteit.

Ik heb nog steeds het gevoel dat ze bij die modules ons een beetje aan het lijntje houden. Dat grotere snelheden en capaciteit echt wel mogelijk is, maar dat ze nog even op de huidige technieken willen cashen voor ze met sneller spul komen. Immers zijn er nog maar een paar fabrikanten die de werkelijke ontwikkeling doen en er zijn in het verleden al diverse klachten van prijsafspraken geweest in die branche.

Het feit dat je in de nieuwe console snellere chips hebt, dan dat je op de consumentenmarkt kunt aanschaffen, onderstreept ook wel hoe erg ze de boel lopen te flessen imo.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 23-09-2020 12:28 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 12:15

[Afbeelding]
Holy shit wat een gevaarte. De prijs per volume playstation daalt wel significant tov de PS4 :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Hulleman schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:32:
[...]

Holy shit wat een gevaarte. De prijs per volume playstation daalt wel significant tov de PS4 :P
De groote daarin is niet representatief, je kunt zelfs nog door te pinchen of zoomen het ding groter of kleiner maken

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:29

H.Boss

Hugo Boss

Kalder schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:46:
[...]

De groote daarin is niet representatief, je kunt zelfs nog door te pinchen of zoomen het ding groter of kleiner maken
Maar als je dat doet, zie je een percentage bovenaan staan, als je deze op 100% laat is het volgens mij wel de werkelijke grootte.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Kalder schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:46:
[...]

Ja, maar als je kamer goed gescand is, merk je dat hij de grootte aanpast als je hem oppakt en ergens naartoe sleept ;)

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:42
Vraagje: ik vind de ps5 niet mooi en erg groot dus wil hem achter een deurtje verschuilen in de tv kast. Komen alle signalen vervolgens wel door van de controller naar ps5 als er een deur voor de ps5 zit?

Verwijderd

PS5 is super gewild dus denk dat ze nog wel een tijdje uitverkocht raken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsn67BWGJmj_RVMJEwppALfEf8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uIrLIqpWmvuII5ythxBaoicv.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trymJpqEI89yIwvEYyoBtnSYFbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1V4GTUW7sUFvLgUyyDTJN36V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Geronimous op 23-09-2020 13:54 ]

Verwijderd

aaaido schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:49:
Vraagje: ik vind de ps5 niet mooi en erg groot dus wil hem achter een deurtje verschuilen in de tv kast. Komen alle signalen vervolgens wel door van de controller naar ps5 als er een deur voor de ps5 zit?
Ja hoor dat is geen probleem. Ik zal mij eerder zorgen maken over de airflow, het is niet handig om een playstation in een kast te zetten waar de lucht niet goed weg kan.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-01 16:16
H.Boss schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:48:
[...]

Maar als je dat doet, zie je een percentage bovenaan staan, als je deze op 100% laat is het volgens mij wel de werkelijke grootte.
Juist :)

PSN: Maichel

Verwijderd

Ben wel benieuwd naar hoeveel playstations Sony er op een dag kan maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:52:
[...]

Ja hoor dat is geen probleem. Ik zal mij eerder zorgen maken over de airflow, het is niet handig om een playstation in een kast te zetten waar de lucht niet goed weg kan.
kastje modden met een fan erin :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:55:
Ben wel benieuwd naar hoeveel playstations Sony er op een dag kan maken.
Je kan er heel veel maken als je meerdere fabrieken in zet. Het gaat ook om risico's inschatten, hoeveel wil je er produceren en hoeveel verwacht je dat er afgenomen wordt? Daarnaast zal er bij launch veel verkocht worden en daarna vlakt het weer af naar een normaal niveau. Ga je daarvoor een nieuwe fabriek bouwen? Ik denk het niet, maar Sony heeft toch al cijfers opgegeven hoeveel ze er maken in 2020?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:59:
[...]

Je kan er heel veel maken als je meerdere fabrieken in zet. Het gaat ook om risico's inschatten, hoeveel wil je er produceren en hoeveel verwacht je dat er afgenomen wordt? Daarnaast zal er bij launch veel verkocht worden en daarna vlakt het weer af naar een normaal niveau. Ga je daarvoor een nieuwe fabriek bouwen? Ik denk het niet, maar Sony heeft toch al cijfers opgegeven hoeveel ze er maken in 2020?
10 miljoen aan het eind van dit jaar volgens mij maar ik weet niet wanneer ze begonnen zijn met produceren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:02:
[...]

10 miljoen aan het eind van dit jaar volgens mij maar ik weet niet wanneer ze begonnen zijn met produceren.
Klopt, ik denk dat je dan het beste de cijfers van de ps4 erbij kan pakken. Ik kan mij voorstellen dat het gemiddelde van de productie van de ps4 per jaar representatief is voor de productie van de ps5.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-01 22:49
aaaido schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:49:
Ik heb mijn TV hangen aan een binnenmuur van gipsblok en daarachter staat de PS4 nu in de trapkast.
Nooit problemen gehad met de verbinding en ik heb deze al sinds de launch. (later voor de Pro omgeruild)

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Japanse Youtubers mogen op 4 oktober aan de slag met de PS5. Het lijkt er echter niet op dat we beelden gaan zien. Vertaling van een Reddit-user van het officiële nieuwsbericht:
From the 24th of September to the 4th of October, YouTube Gaming Week will take place on Youtube. SIE will take part in this event and many popular YouTube creators will get to try the PS5 for the first time. These creators will then upload videos of their experience on their individual channels starting from 6 p.m. on the 4th of October as part of "Try! PlayStation 5 on YouTube Gaming Week".

We'll let you know what games the creators got their hands on and other details as well in the near future. We also have plans to cooperate with these creators after this and up until the release of the PS5 in November.
Zhero10 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:20:
Japanse Youtubers mogen vanaf 4 oktober aan de slag met de PS5. Het lijkt er echter niet op dat we beelden gaan zien. Vertaling van een Reddit-user van het officiële nieuwsbericht:

[...]
Ja, ik ben er al vanaf vorige week mee bezig... maarja helaasch ik mag ook geen beelden laten zien .. jammer :>

• Maichel
Wil ook wel eens wat software features zien, en hoe het OS enzo eruit ziet.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

[Afbeelding]
Holy shit, wat een joekel!

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-01 13:43

s0kkie

Cowabunga

Maichel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:30:
Wil ook wel eens wat software features zien, en hoe het OS enzo eruit ziet.
Sony heeft al aangegeven dat er nog een showcase komt voor het UI :)

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 10:46

Alcmaria

Syntax Error in 10

dat hoor ik wel vaker.

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:52:
[...]

Goed punt wat betreft de airflow. Ik ga denk ik de achterkant van de kast vrij maken zodat daar wat lucht doorheen kan.

Ik wil graag een ps5 maar de looks en size staan mij echt tegen. Dus wil die ps5 uit het zicht hebben :)

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Te vaak je aluhoedje op zeker. Die dingen kunnen best groot zijn :+.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 23:18
Is eigenlijk ook een reden waarom ik twijfel voor de XbX te gaan. Ik krijg dit ding nooit in onze kasten (haard met kasten onderaan op maat). Xbox One X en PS4 hebben daar perfect in gepast, maar dit lukt nooit :(

• bram1984
That's what she said.

Ik heb 'm ook ff "ge'AR'd". Lekker unit hoor! Ik moet ff een beetje proppen, anders komt de zijkant tevoorschijn achter mijn TV vandaan.

• lapino
Hoe doe je dat, dit in AR in living zetten? (app/link)

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:50
haha wel leuk dit, hoor/lees alleen maar negatieve berichten wat betreft de looks en toch wilt iedereen hem hebben, doen ze toch iets goed bij Sony :+ volgens mij ben ik zo'n beetje de enige die em wel mooi vind 8)
had em wel het liefst in het zwart of donkerblauw

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
lapino schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:43:
Je moet m maar net tegen komen in Pokemon Go. :+

• bram1984
lapino schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:43:
Zoek ff in het topic of Google "PS5 AR". Is al meerdere keren langsgekomen.

Verwijderd

https://www.pushsquare.co...s_a_ps5_console_exclusive

Rumour: Metal Gear Solid Is Getting a Full Remake, and It's a PS5 Console Exclusive

• BigF25
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:45:

Rumour: Metal Gear Solid Is Getting a Full Remake, and It's a PS5 Console Exclusive
Please let it be true!
Edit; Als Hideo er niets te maken heeft, minder enthousiast bedenk ik me net..

[ Voor 10% gewijzigd door BigF25 op 23-09-2020 14:48 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Spoel je daarna wel door?

• Geronimous
  • Laatst online: 09:21

Tja, sinds Konami Kojima kwijt is is dit de beste volgende zet in de Metal Gear series :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Waarom zou je een filmpje op phub doorspoelen?

• Alwayshappyz
BigF25 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:44:
haha wel leuk dit, hoor/lees alleen maar negatieve berichten wat betreft de looks en toch wilt iedereen hem hebben, doen ze toch iets goed bij Sony :+ volgens mij ben ik zo'n beetje de enige die em wel mooi vind 8)
Uiteindelijk gaat het toch om de games die je erop speelt, de looks wen je wel aan :P

Vind hem zelf niet foeilelijk, maar ook niet mooi; ergens er tussen in. Vooral erg groot, dat gaat wel even wennen worden (en ja, that's what she said :P)

• lapino
Alwayshappyz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:52:
[...]

Uiteindelijk gaat het toch om de games die je erop speelt, de looks wen je wel aan :P

Vind hem zelf niet foeilelijk, maar ook niet mooi; ergens er tussen in. Vooral erg groot, dat gaat wel even wennen worden (en ja, that's what she said :P)
Gaat in mijn geval puur om het praktische, dit is gewoonweg belachelijk groot voor wat het is, is verdorie even hoog als mijn game pc!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbp7l_zsgNaPxZNmMgYQv-NUez4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzodV9WEEugoYugsMRP87JY3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pX-PU5uj2GfxJak8u_T3lkz10w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wySKEyNVO8kzUZx4Bf0o35B3.jpg?f=fotoalbum_large

• Alwayshappyz
lapino schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:54:
[...]

Gaat in mijn geval puur om het praktische, dit is gewoonweg belachelijk groot voor wat het is, is verdorie even hoog als mijn game pc!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg groot ja. Hij gaat in ieder geval wel opvallen; meteen een gespreksonderwerp erbij als er bezoek langs komt! Positief bekijken :+

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Vraag me af of die AR altijd klopt, dit lijkt wel 2 keer zo groot als die PS4 pro.

• lapino
Zal wel wennen.... Tell that to the wife :) Vrees dat dit er echt niet in komt hier. Net even de officiële specs bekeken, is wel degelijk 40cm hoog, dus met voet erbij zal dus 43cm of zo zijn. Die kast die je ziet, is van de grond gemeten tot bovenkant letterlijk 40cm (grijs deel onderaan)

[ Voor 84% gewijzigd door lapino op 23-09-2020 14:59 ]

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:23
lapino schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:54:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke kast is dat?

Fractal Design Define Mini?

• bram1984
Denk je ff lekker te gaan schijten.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1J20pZX/7-A16-E7-FB-19-E5-46-BB-8969-54-BD8344-E51-C.jpg

• DoubleDutch
BigF25 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:44:
Niet de enige, vind hem ook mooi. ☺️
Enige waar ik een beetje huiverig voor ben dat de controller te groot is voor mijn kleine handjes. 😬

• lapino
Mick3112 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:00:
[...]

Welke kast is dat?

Fractal Design Define Mini?
Fractal Design Define R6

• BigF25
Schermpje er bij, gamen op de plee d:)b

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Pff nou hij past bij mij alleen op het balkon ..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kl4fVFgufSNYr3Ux1ErHijYLyJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5a266naRnQCq0oMTrsluW1F.jpg?f=fotoalbum_large

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2025
Alcmaria schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:02:
Pff nou hij past bij mij alleen op het balkon ..[Afbeelding]
Hey nieuwe waaier gekocht voor op je balkon?

• bram1984
Vrouw voortaan op de bank.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q0cCfmy/F03-D0497-38-CF-431-F-8-CE7-ADDEE4-DA224-F.jpg

• DoubleDutch
Die van mij is water gekoeld. 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6KWCmsXBd5FdqLxaGGtt5Yd5Dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOxaHNhGZ435zr1kz94i4lc8.jpg?f=fotoalbum_large

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Modbreak incoming in 5, 4 ,3..

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:23
Dan klopt het plaatje niet helemaal.
R6: Breedte: 233 mm x Hoogte: 465 mm x Lengte: 543 mm.

Ik heb zelf de R5, wel gruwelijke kasten trouwens.

Neemt niet weg dat die Ps5 echt huge is.
Kan me wel voorstellen dat het bij mensen met een relatie wel een dingetje wordt in het interieur...

[ Voor 12% gewijzigd door Mick3112 op 23-09-2020 15:12 ]

• lapino
Xbox Series X is dan 30cm x 15cm x 15cm, toch al heel wat 'handelbaarder'

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 11:03

Mooi, ik was te jong om het spel te spelen toen die uitkwam (sterker nog: ik werd een week nadat het spel uitkwam in JP geboren :+).
Ik ben wel een sucker voor ports/remakes/remasters. Een Resident Evil 4 remake zou ik zo kopen voor de PS5.

• nioz
lapino schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:58:
Zal wel wennen.... Tell that to the wife :) Vrees dat dit er echt niet in komt hier. Net even de officiële specs bekeken, is wel degelijk 40cm hoog, dus met voet erbij zal dus 43cm of zo zijn. Die kast die je ziet, is van de grond gemeten tot bovenkant letterlijk 40cm (grijs deel onderaan)
Ik vind dat toch altijd een beetje gek. Is het zo belangrijk dat alles eruit ziet als in een brochure?

Ik zie een woonkamer als 'leefruimte'. Mijn vriendin heeft hier ook gewoon een versterker en gitaren in de woonkamer staan. Ik vind het persoonlijk wel leuk dat je ook een beetje kan zien wie we zijn als je hier binnenloopt.

We zitten momenteel ook nog half in een renovatie, dus strak is het hier sowieso nog niet, dat scheelt ook ;)

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Dat is een beetje hetzelfde probleem als dit:

Afbeeldingslocatie: https://resources.stuff.co.nz/content/dam/images/1/c/r/e/h/t/image.related.StuffLandscapeThreeByTwo.1464x976.1cre52.png/1467937150427.jpg

• Alwayshappyz
Is er trouwens een PS store die je ook kan bereiken zonder dat je een PS hebt? Dat ik evt aanbiedingen al in de gaten kan houden/bepaalde games al aan kan schaffen voordat de PS5 er is dus. Domme vraag misschien, excuses :$ Bij Microsoft kan het bv wel.

• nioz
Alwayshappyz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:37:
Is er trouwens een PS store die je ook kan bereiken zonder dat je een PS hebt? Dat ik evt aanbiedingen al in de gaten kan houden/bepaalde games al aan kan schaffen voordat de PS5 er is dus. Domme vraag misschien, excuses :$ Bij Microsoft kan het bv wel.
https://store.playstation.com/nl-nl/home/games

• bram1984
PS store Googlen was sneller geweest. :+

• Alwayshappyz
bram1984 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:43:
[...]

PS store Googlen was sneller geweest. :+
Ik dacht dat ik dat al had gedaan en dat ik toen niks vond, zat te slapen dus :+

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:33

Martinspire

Awesomeness

Interessant. Benieuwd of het wat gaat worden.

Ik weet nog wel, toen ik een kleine Martinspire was, dat ik de demo van dit spel deed. Het voelde aan als een spionnengame met wat actie. Demo helemaal platgespeeld en toen bleek het achteraf een 1 of ander science fiction drama te zijn wat totaal niet aansloot bij de indruk die de demo me gaf. Kende de franchise toen ook totaal niet, dus dat was me allemaal onduidelijk. Het gevoel wat ik bij de demo had, was in ieder geval helemaal weg toen ik uiteindelijk de full game speelde. Wat overigens ook wel een beetje bij de Gran Turismo demo was vs wat de full game was. Ik kwam toen niet door de rijbewijs tests heen om meer races vrij te spelen. Dagen pissig geweest.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• DoubleDutch
Al die remakes de laatste tijd, waar blijft Killzone 2. 😓

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:29
Er is ook de fantastische Sony PS app, die op iOS tenminste een brakke HTML/web app is. Kun je ook gebruiken om games te shoppen, PS4 (of PS5) zou ze dan moeten pre-loaden als ie in hybrid mode staat.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Maichel
Is er eigenlijk een lijstje van PS4 games die een PS5 upgrade krijgen?

Ah gevonden: https://www.pushsquare.co...h-confirmed-free-upgrades

Eens kijken voor wat mooie prijsjes

[ Voor 49% gewijzigd door Maichel op 23-09-2020 15:58 ]

• bram1984
Maneater komt ook naar PS5. 4K60, ray tracing, DualSense support, gratis upgrade voor PS4 bezitters.

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
bram1984 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:59:
Maneater komt ook naar PS5. 4K60, ray tracing, DualSense support, gratis upgrade voor PS4 bezitters.
[Twitter]
Acht nog nooit van gehoord :o
Zojuist even nagekeken, maar het thema spreekt mij aan haha

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Shut up and take my money oOo

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• bram1984
Exxus schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:10:
[...]

Acht nog nooit van gehoord :o
Zojuist even nagekeken, maar het thema spreekt mij aan haha
Ja is een beetje een cult hit geworden. Hoor er veel goede dingen over. Ik wacht echter op de Switch versie. Perfecte portable game.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11-2025
bram1984 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:59:
[Twitter]
Pas mee begonnen en eerlijk gezegd zou ik hem wel op geupgrade hardware willen spelen. Op de PS4 Pro zijn er best wel een paar FPS drops waardoor het bijna een slideshow lijkt.

Voor de rest prima game tevens.

Nu hopen dat de save ook mee kan. :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• bram1984
Kadardar schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:25:
[...]

Pas mee begonnen en eerlijk gezegd zou ik hem wel op geupgrade hardware willen spelen. Op de PS4 Pro zijn er best wel een paar FPS drops waardoor het bijna een slideshow lijkt.

Voor de rest prima game tevens.

Nu hopen dat de save ook mee kan. :)
Het is zo te zien geen andere SKU, dus ik ga er vanuit dat je gewoon verder gaat in dezelfde game.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 14:45
Hhahahahha, mooi die PS5 AR pics _O- :')

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Martinspire schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:50:
[...]

Interessant. Benieuwd of het wat gaat worden.

Ik weet nog wel, toen ik een kleine Martinspire was, dat ik de demo van dit spel deed. Het voelde aan als een spionnengame met wat actie. Demo helemaal platgespeeld en toen bleek het achteraf een 1 of ander science fiction drama te zijn wat totaal niet aansloot bij de indruk die de demo me gaf. Kende de franchise toen ook totaal niet, dus dat was me allemaal onduidelijk. Het gevoel wat ik bij de demo had, was in ieder geval helemaal weg toen ik uiteindelijk de full game speelde. Wat overigens ook wel een beetje bij de Gran Turismo demo was vs wat de full game was. Ik kwam toen niet door de rijbewijs tests heen om meer races vrij te spelen. Dagen pissig geweest.
MGS1 heb ik helemaal kapot gespeeld op de PSX. Begon inderdaad met de demo. Herinner me dit spel nog echt zo goed. Meryl O+ En die klote Mantis :P. Echt een geweldige game. En MGS3 is NOG beter. Na MGS3 ben ik echter afgehaakt. Heb MGS4 wel uitgespeeld, maar dat was het totaal niet voor mij.

Een remake van MGS 1 is wel interessant als ze echt de Resident Evil 2 approach volgen. Maar liefst zou ik zeggen... Laat die games met rust en houdt de nostalgie in stand. Had namelijk wel verwacht dat we af zouden zijn van al die remakes en remasters. Maar het komt dubbel zo hard terug lijkt wel.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:02
Ik kan er niks aan doen maar vind het echt een vet design die ps5. Heb alleen geen idee waar ik een X en een PS5 moet laten. We zoeken nog een nieuw tv meubel dus zal er in gedachten rekening mee houden.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

DoubleDutch schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:55:
Al die remakes de laatste tijd, waar blijft Killzone 2. 😓
Your wish is my command.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3S3sw51mmrh8iF8F-R1tG5DVtw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D0pVSgW47R5QUHG3FqTncuwK.jpg?f=user_large

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:22
Ik zou wel willen dat Bluepoint een volledige remake van de originele MGS doet.
En anders moeten ze zich maar eens aan Bloodborne 2 wagen. >:) (al heb ik liever dat From dat zelf doet)

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:14
Verachten we nog wat van TGS2020 die vandaag start? Xbox zal geen nextgen nieuws uitbrengen volgens de officiële Twitter. Dacht dat er een of andere top secret placeholder voor Sony was, is dat dan die “Keynote” morgen?

Afbeeldingslocatie: https://imgix-bustle-com.cdn.ampproject.org/i/s/imgix.bustle.com/uploads/image/2020/9/22/0f08f08c-4099-4621-8a52-dc9fd8bcdcba-tgs-2020-schedule_09-01-20.jpg?w=710&h=502.20527859237535&auto=format%2Ccompress&cs=srgb&q=70&fit=max&crop=faces&dpr=2

[ Voor 6% gewijzigd door Gusev op 23-09-2020 17:55 ]

Pagina: 1 ... 182 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden