• 0c2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-07 14:53

0c2

FMS schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:59:
[...]

Als het zo blijft tot 19 nov dan lever ik mijn Pro wel in. Geen gedoe met verkopen en geen downtime.

Ik ben overigens nog niet gebeld door GM.
Ja dat zou ik ook wel willen... :+

Helaas, voor de PS4 Pro 1 TB:
  • t/m 30 sept 200 Euro
  • t/m 8 nov 150 Euro
  • van 9 nov tot 30 nov geen inruil mogelijk (alle consoles)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:55
Misschien kunnen we deze mok bestellen om koffie uit te drinken tijdens het wachten tot de pre orders online komen:

https://www.amazon.nl/Pal...ation%2Caps%2C262&sr=8-14

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 13:20
Odieus schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:03:
[...]

Ik irriteer mij juist aan het geblaas van mijn PRO (1e generatie PS4 PRO), dat alleen al is genoeg reden om een de PS5 te halen (openschroeven en koelpasta vervangen heb ik geen geduld voor). Daarnaast heb ik mijn PRO alvast verkocht zodat ik er nog een aardige prijs voor kon krijgen, voordat iedereen straks zijn oude PS4 te koop zet. Heb alles al gespeeld wat ik wilde spelen (Ghost of Tsushima was de laatste) en zit nu te wachten op Cyberpunk welke ik prima op de PS5 kan spelen, toevallig ook nog eens de release op dezelfde dag.

In de tussentijd XBOX game pass aangeschaft voor de PC om de tijd te doden ;)

Om nog maar wat redenen te noemen.
Maar wie zegt dat de PS5 niet nog luidruchtiger is dan? Niemand heeft de console nog in de handen gehad of de koeling kunnen bekijken. Alleen van de series X weten we hoe dit eruit ziet.

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 01:16
RenaldoN schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:56:
mooi om te zien hoe iedereen hier heel graag een zwarte ps5 wilt hebben.
ik heb direct het eerste moment dat er een witte ps4 te koop was mijn zwarte ps4 verkocht en vervangen.
helaas dat dat stomme doosje van de psvr dan weer zwart is want dat vloekt wel een beetje in mijn kastje.
Het is ook eigenlijk nog maar de vraag of Sony echt met compleet-zwarte consoles gaat komen, of dat je zelf de covers kan vervangen. Ik hoop zelf eigenlijk dat laatste :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:38
Sony maakt het ons niet makkelijk he,met ps4 was hetzelfde zo nu en dan verscheen die op wehkamp,intertoys etc

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43
Het lijkt er steeds meer op dat de Media Markt alleen in de winkel pre-orders toelaat.

https://twitter.com/mediamarkt_nl/status/1306532201375432709

Een beetje vaag, dan zeggen ze weer we maken het zo snel mogelijk bekend.

[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 17-09-2020 12:07 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 00:10
Odieus schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:03:
[...]
Ik irriteer mij juist aan het geblaas van mijn PRO (1e generatie PS4 PRO), dat alleen al is genoeg reden om een de PS5 te halen (openschroeven en koelpasta vervangen heb ik geen geduld voor).
Same, ik heb em wel opengeschroefd en koelpasta vervangen en dat werkte goed voor 2 maanden, maar nu is het weer continu 60dB under load.

Dat die PS5 stiller is en sneller in menu's is voor mij al reden genoeg er 1 te willen hebben.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:10
[quote]Metian schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:42:
[...]

Yup hier ook besteld, en tevens besteld. Kiet daarna stond fie op uitverkocht. Dus bol zal heus wel weten hoeveel consoles ze binnen krijgen. In ieder geval.. Ik zit erbij.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
0c2 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:05:
[...]

Ja dat zou ik ook wel willen... :+

Helaas, voor de PS4 Pro 1 TB:
  • t/m 30 sept 200 Euro
  • t/m 8 nov 150 Euro
  • van 9 nov tot 30 nov geen inruil mogelijk (alle consoles)
En tot eergisteren dus €250.
Ook de xbox one x is binnen 1 dag met €100 verlaagd naar €150.

Ik heb geen preorder bij Gamemania. Je krijgt ook alleen een waardebon, dus nu achteraan aansluiten met preorder is volgend jaar een keer gamen. Ik verkoop mijn pro wel via marktplaats.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-07 21:15
Jumpman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:06:
Het lijkt er steeds meer op dat de Media Markt alleen in de winkel pre-orders toelaat.

https://twitter.com/mediamarkt_nl/status/1306532201375432709
Maar ze egeven vervolgens wel in de meetste posts aan houd online in de gaten. Lijkt er op dat je NU alleen via de winkel kan pre-orderen en later ook online.

Signature

• Carn82
Erapaz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:51:
Misschien een domme vraag, maar is de Ps5 versie van een game hetzelfde als de PS4 versie met free upgrade?

Maw als ik op marktplaats een PS4 game uit deze lijst koop: https://www.pushsquare.co...h-confirmed-free-upgrades
En ik download de upgrade, dan heb ik hetzelfde als dat ik de PS5 versie zou kopen?
In principe moet dat gewoon werken, totdat uitgevers bepalen dat het het voor hun specifieke games opeens anders werkt :o Maar het upgradebeleid zal erg verschillen per uitgever; dus check het vooral heel goed van te voren nog voordat je iets koopt :o

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
TheDukemaster schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:05:
[...]

Maar wie zegt dat de PS5 niet nog luidruchtiger is dan? Niemand heeft de console nog in de handen gehad of de koeling kunnen bekijken. Alleen van de series X weten we hoe dit eruit ziet.
Klopt, maar er is wel gezegd dat de koeling een stuk beter moet zijn dan de huidige generatie. Daarom gaan mensen er misschien automatisch vanuit dat het geluid ook minder zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-07 07:38
Kliko schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:33:
Sinds we nu weten hoe de rear- en front IO eruit gaat zien... (Alleen een HDMI uitgang en geen SP/DIF meer.)

Komt bij mij de volgende vraag naar boven:
Iemand enig idee of the PS5 wel DTS kan transcoderen naar Dolby Digital (5.1) als je een bluray of game afspeelt?

De PS3 kon dit alleen of de SP/DIF uitgang (niet HDMI, heel weird!) en de PS4 kon het helemaal niet.
Ben benieuwd of ik mijn PS3 nu kan vervangen voor een PS5 ja of nee. Mijn surround set slikt namelijk alleen Dolby en geen DTS... (Sonos)

Thanks!
Je hebt een hdmi audio extractor. Dan sluit je de hdmi die vertrekt van de ps5 aan dit kleine apparaatje, en je kan dan hierop ook een optical cable aansluiten.

https://www.onlinekabelsh...I0nC7VBicCexoCNdIQAvD_BwE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3EH3pOcdp4l5PJckf-M5mVWcCQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1BvJpncCZ1KsG1mVmoAWXIyH.jpg?f=user_large

• xavier!
  • Laatst online: 13-01 13:11
Joosie200 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:07:
[...]

En tot eergisteren dus €250.
Ook de xbox one x is binnen 1 dag met €100 verlaagd naar €150.

Ik heb geen preorder bij Gamemania. Je krijgt ook alleen een waardebon, dus nu achteraan aansluiten met preorder is volgend jaar een keer gamen. Ik verkoop mijn pro wel via marktplaats.
Tegen mij zeiden ze dat je ook geld kan krijgen, maar dan gaat er ongeveer 25% van af.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:25
bram1984 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:34:
[...]

Ik zie niet helemaal wat er mis is met de animaties, maar good lord misschien moeten jullie je even inlezen wat Souls games precies zijn en wat ze doen en waarom ze zo populair en uniek zijn.
Maakt niet uit wat voor game het is, de trailer was oersaai en dat kan niemand ontkennen lijkt me. Voor de goede orde, ik speel al jaren de games in deze serie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quatro33
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik hou mijn MM winkelmandje in de gaten en zie dat de optie voor het maximaal aantal te bestellen consoles tal van 3 naar 1 gegaan.
Er word dus nog last minute gesleuteld in hun order beleid.. :/

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 21:30
Interessant om te zien dat ik nog 150 euro kan krijgen voor m'n stokoude PS4 500GB. Ga ik toch maar doen uiterlijk op 30 september. Dat is bijna een nieuwe controller + 3D Pulse headset gratis!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Bartske schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:05:
Misschien kunnen we deze mok bestellen om koffie uit te drinken tijdens het wachten tot de pre orders online komen:

https://www.amazon.nl/Pal...ation%2Caps%2C262&sr=8-14
Wat een spuuglelijke vette mok! Die ga ik maar even bestellen!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kenny_026 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:02:
Betreffende de cross gen discussie en world wide launch heb ik het eea even snel zitten uitzoeken. Wellicht zijn er nog andere bronnen beschikbaar maar ik denk dat ik hier de voornaamste te pakken heb.

https://www.gamesindustry...-enjoyed-on-playstation-5

Dit is het interview met Jim Ryan met Gamesindustry.biz. De belangrijkste punten:

Ryan wants to put that uncertainty to rest. PS5 will launch this year globally

Wat de man hier zegt klopt. Want ze lanceren dit jaar globally. Ja er zit een week tussen maar ik lees bovenstaande uitspraak niet als dat er globally op dezelfde dag een release gaat zijn. Ik denk dat de verwarring hierover voornamelijk komt uit het verspreiden en copy-pasta van derden.

"We have always said that we believe in generations. We believe that when you go to all the trouble of creating a next-gen console, that it should include features and benefits that the previous generation does not include. And that, in our view, people should make games that can make the most of those features.

"We do believe in generations, and whether it's the DualSense controller, whether it's the 3D audio, whether it's the multiple ways that the SSD can be used... we are thinking that it is time to give the PlayStation community something new, something different, that can really only be enjoyed on PS5."

Dit is anders dan wat er nu in de communities rond gaat. Sony vindt zelf dat de PS5 niet tegengehouden mag worden door oudere generaties en zij vinden dat developers zich niet moeten laten tegenhouden. Maar als je het mij vraagt dan kun je developers nooit dwingen om niet cross gen te gaan. Als ik CEO van Guerilla was had ik graag 120 miljoen meer mensen voor potentiele sales aangesproken.

@bram1984 @D-Ed en anderen die het interesseert, vul me gerust aan.
Ik denk dat de CEO van Guerilla rechtstreeks rapporteert aan het hoofd van WWS (dat is nu Hermen Hulst) en hij rapporteert waarschijnlijk weer aan de SEI CEO en dat is Jim Ryan. De baas van Guerilla bepaalt niet of een game cross gen wordt of niet, denk ik. Guerilla is namelijk gewoon eigendom van Sony.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:48
Prijs van die pulse headset valt me mee voor € 100.
Vandaag mn pro ff op marktplaats pleuren

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• LabsTipJr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Orangelights23 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:09:
[...]

Maakt niet uit wat voor game het is, de trailer was oersaai en dat kan niemand ontkennen lijkt me. Voor de goede orde, ik speel al jaren de games in deze serie :)
Ik vond het absoluut niet saai omdat ik de game al ken van de PS3. Juist door te laten zien hoe 'basic' situaties in de game grafisch en technisch zijn verbeterd biedt me dat goede vooruitzichten ipv Michael Bay achtige taferelen.

• Stylze
  • Laatst online: 12:00
Zit er ook aan te denken mijn PlayStation 4 pro te verkopen.. heb toch nog stadia om me te vermaken tot ps5 er is, en je kan al je games die je digitaal hebt gekocht op ps4 dus weer op ps5 downloaden? Da

Playstation 5

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-05 13:38

Odieus

Onuitstaanbaar

[...]

Je hebt gelijk, educated guess. Maar die PRO van mij is net een straaljager, als de PS5 net zoveel herrie maakt gaat die direct weer terug of op marktplaats 8)7

PSN: LinQ-NL

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 16:14
quatro33 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:10:
Ik hou mijn MM winkelmandje in de gaten en zie dat de optie voor het maximaal aantal te bestellen consoles tal van 3 naar 1 gegaan.
Er word dus nog last minute gesleuteld in hun order beleid.. :/
Typisch MM weer :') Cowboys

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Kalder schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:01:
[...]

Ze gaan die PS4 pro's nooit verkopen voor 300 nu dat bekend is dat de DE 400 kost, als ze er 250 voor kunnen terug krijgen mogen ze blij zijn, verbaasde me al dat je er 250 voor kreeg, was een mooie actie geweest als je je PS4 pro niet al van te voren had moeten inleveren, maar aangezien ik geen pre-order heb bij GM ga ik de PS5 daar niet halen. Dan krijg ik alleen een kortingsbon van 200 voor de GM, maar daar koop ik nooit meer wat aangezien hun game prijzen standaard zo'n €5-10 duurder zijn dan bij concurrenten zoals MM.
Die 250 euro was wel een GM waardebon, cash kreeg je er maar 187 euro voor. Dus zelfs als ze de consoles voor 250 euro weer doorverkopen, dan maken ze er alsnog winst op.
En nu ze 'maar' 200 euro aanbieden voor je Pro maken ze er al helemaal winst op.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:38

v8power67

Psn: Mausosaurus

https://www.fnac.com/Cons...as%20de%20limites%3C-b%3E|PS5|NonApplicable|NonApplicable|BL1|L1

Deze franse webshop schijnt naar nederland te verschepen.
Eigen risico uiteraard zag op resetera voorbij komen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat een gedoe.. vanochtend geen tijd om snel te handelen bij Bol, en verder dus nog geen enkele online preorder mogelijk..
Nu dus continue alles in de gaten houden en eerder zijn dan de massa.. :/

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:36
Nu bij de MM kan ik gewoon bestellen.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:08:
[...]

Je hebt een hdmi audio extractor. Dan sluit je de hdmi die vertrekt van de ps5 aan dit kleine apparaatje, en je kan dan hierop ook een optical cable aansluiten.

https://www.onlinekabelsh...I0nC7VBicCexoCNdIQAvD_BwE

[Afbeelding]
Houdt er wel rekening mee, mocht je gebruiken willen maken van HDMI 2.1 features, dat dit soort kastjes vaak nog HDMI 2.0 zijn.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
[...]

Nou gezien het formaat en de grapjes die Cerny over zijn eigen luidruchtige Pro maakte tijdens de deep dive + de opmerking dat "wij" blij gaan worden van de koel oplossing die ze bedacht hebben, ga ik er vanuit dat het met de geluidsproductie wel goed zit. Zou me bijzonder verbazen als dit weer niet goed zit. Dat is eigenlijk wel het laatste waar ik me zorgen om maak.

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-07 14:02
In België is het mogelijk om in-store bij een Dreamland te reserveren, de medewerker verzekerde mij dat ik er gewoon op 19 november de console mag afhalen.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-07 21:15
Frijns.Net schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:13:
Kopen dan! |:(

Signature

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:29:
[...]

Ja zat in de presentatie net

Toen dacht ik nog “huh usb-a”
USB-A op de Playstation en USB-C op de controller, dat verbaasde me ook en ben best wel nieuwsgierig naar de snelheid van die poort i.v.m. het spelen van (PS4) games vanaf een externe SSD.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe dan? Bezorgen kan niet en afhalen ook niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 16:04
Ik geloof het pas als ik een order bevestiging zie :9

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0c2
  • Laatst online: 05-07 14:53

0c2

Greatsword schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:14:
[...]

USB-A op de Playstation en USB-C op de controller, dat verbaasde me ook en ben best wel nieuwsgierig naar de snelheid van die poort i.v.m. het spelen van (PS4) games vanaf een externe SSD.
Type usb poort zegt niks over de versie, dus zou me daar niet zo druk over maken.

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
superjona schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:14:
In België is het mogelijk om in-store bij een Dreamland te reserveren, de medewerker verzekerde mij dat ik er gewoon op 19 november de console mag afhalen.
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk? Zal voor de zekerheid straks ook eens passeren :)

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
[...]

Er zat toch een USB-C aansluiting aan de voorkant van de PS5? Samen met een USB-A aansluiting

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Stylze
Wel logisch dat mm geen pre order online doet, je zou maar al een maand in de winkel pre order hebben staan en dat mensen online hem nu voor je neus weg zouden kunnen kapen met voorrang

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:52
Wat een stress jongens. Leef met jullie mee. Wel mooie tijd nu ongeveer 60 dagen voor launch. Ongelooflijk veel zin in next gen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 11:02
Tot je bij de keuze afhalen of bezorgen komt ;w

Gear | Last.fm | twitch.tv

• Hulleman
Stylze schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:11:
Zit er ook aan te denken mijn PlayStation 4 pro te verkopen.. heb toch nog stadia om me te vermaken tot ps5 er is, en je kan al je games die je digitaal hebt gekocht op ps4 dus weer op ps5 downloaden? Da
Zit ik ook ff mee. Alles zit op je account en savegames via je account in de cloud toch?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Laatst online: 05-07 19:35
Retail dozen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmrfbwroMf1SBJh2cJ0OeLTr6_I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6UZupnUPgTbqXWJlZQf3DQ7s.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsbUpHq9or6KH2boFN3r0Awr74Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Aj2JR9rdYVDKUmXRhlUvtTIr.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
Kenny_026 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:02:
Betreffende de cross gen discussie en world wide launch heb ik het eea even snel zitten uitzoeken. Wellicht zijn er nog andere bronnen beschikbaar maar ik denk dat ik hier de voornaamste te pakken heb.

https://www.gamesindustry...-enjoyed-on-playstation-5

Dit is het interview met Jim Ryan met Gamesindustry.biz. De belangrijkste punten:

Ryan wants to put that uncertainty to rest. PS5 will launch this year globally

Wat de man hier zegt klopt. Want ze lanceren dit jaar globally. Ja er zit een week tussen maar ik lees bovenstaande uitspraak niet als dat er globally op dezelfde dag een release gaat zijn. Ik denk dat de verwarring hierover voornamelijk komt uit het verspreiden en copy-pasta van derden.

"We have always said that we believe in generations. We believe that when you go to all the trouble of creating a next-gen console, that it should include features and benefits that the previous generation does not include. And that, in our view, people should make games that can make the most of those features.

"We do believe in generations, and whether it's the DualSense controller, whether it's the 3D audio, whether it's the multiple ways that the SSD can be used... we are thinking that it is time to give the PlayStation community something new, something different, that can really only be enjoyed on PS5."

Dit is anders dan wat er nu in de communities rond gaat. Sony vindt zelf dat de PS5 niet tegengehouden mag worden door oudere generaties en zij vinden dat developers zich niet moeten laten tegenhouden. Maar als je het mij vraagt dan kun je developers nooit dwingen om niet cross gen te gaan. Als ik CEO van Guerilla was had ik graag 120 miljoen meer mensen voor potentiele sales aangesproken.

@bram1984 @D-Ed en anderen die het interesseert, vul me gerust aan.
Dit is natuurlijk wel een wat ouder interview inmiddels. Maar de boodschap van Sony was initieel "we geloven heel erg in generaties"; zonder dat expliciet te maken. Men heeft namelijk volgens mij nergens gezegd dat er dadelijk alleen maar PS5-only games gemaakt zullen worden (dat zou ook gek zijn). Het is meer de tegenstrijdigheid dat een "grafisch indrukwekkend" spel zoals Horizon Forbidden West ook een PS4 release krijgt waardoor men online nu direct impliceert wordt dat de game grote beperkingen zal hebben omdat deze "immers ook op de PS4 speelbaar moet zijn".. Daar zit natuurlijk ook wel een kern van waarheid in; maar het lijkt mij aan de studio om te bewijzen dat de PS5-versie echt wel een stuk meer in huis heeft. En het is op zich ook niet gek, waarschijnlijk is men al een paar jaar aan die game bezig en is de PS4 het startpunt geweest.
0c2 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:15:
[...]

Type usb poort zegt niks over de versie, dus zou me daar niet zo druk over maken.
Dat zegt het wel, usb-a is gelimiteerd tot 3.2

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Stylze schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:16:
Wel logisch dat mm geen pre order online doet, je zou maar al een maand in de winkel pre order hebben staan en dat mensen online hem nu voor je neus weg zouden kunnen kapen met voorrang
Mediamarkt Online en Mediamarkt Winkels hebben aparte voorraad, dus maak je niet ongerust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJS-T
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 15:49
Kalder schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:15:
[...]

Er zat toch een USB-C aansluiting aan de voorkant van de PS5? Samen met een USB-A aansluiting
klopt, boven elkaar, aldus release trailer van PS5. Zie ook https://youtu.be/RkC0l4iekYo?t=83

• superjona
ShaYan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:15:
[...]

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk? Zal voor de zekerheid straks ook eens passeren :)
Was ook heel sceptisch in ieder geval, maar ze lijken toch vrij zeker te zijn.

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-02 02:21
Bol helemaal gemist, koop hem wel in de winkel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

USB-A is natuurlijk handig/nodig voor PS VR of een race-stuurtje.

• Daanthk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:45
Iemand die al gebeld is door MediaMarkt over een pre-order die je in een filiaal hebt geplaatst?

• Stylze
Segafreak83 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:17:
[...]

Mediamarkt Online en Mediamarkt Winkels hebben aparte voorraad, dus maak je niet ongerust.
Ik ben zeker niet ongerust hoor heb al besteld bij Amazon dus ben al zeker van release date ps5.

Maar denk dat MM hiervoor heeft gekozen

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:44
xavier! schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:09:
[...]

Tegen mij zeiden ze dat je ook geld kan krijgen, maar dan gaat er ongeveer 25% van af.
Dat is snel verdiend voor ze. Unlimited pre-orders toelaten, vervolgens niet kunnen leveren en klanten die er vanaf willen tegen 25% kosten.
Ik pas.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-07 20:27
[...]

Hoezo verbaasd je dat? Had je een USB-A op de controller of uitsluitend USB-C op de console verwacht? Of had je een extra USB-C aan de achterkant verwacht?

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Op de PS5 blog staan specificaties:

Input/Output:
USB Type-A port (Hi-Speed USB)USB Type-A port (Super-Speed USB 10Gbps) x2
USB Type-C® port (Super-Speed USB 10Gbps)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:51

s0kkie

Cowabunga

Ik heb een aantal nieuwe games al geannuleerd (Crash, Star Wars en Mafia) en ik haal morgen alleen nog Crysis Remastered en dan daarna gaat mijn PS4 Pro de deur uit :P
Heb er een SSD in gedaan dus ik verwacht nog wel een leuk bedrag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Gadsie moest ik het al met de witte console doen, krijgt de luxere versie nog de witte doos ook :+

• Santiago2019
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-01-2022
superjona schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:18:
[...]

Was ook heel sceptisch in ieder geval, maar ze lijken toch vrij zeker te zijn.
Heb je in één keer de volle betaling moeten doen of hoe zat dat?

Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:05
Ik doe mijn PS4 eind oktober wel weg, zo lang zonder PS is ook niet vol te houden. :)

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Carn82 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:17:
[...]

Dit is natuurlijk wel een wat ouder interview inmiddels. Maar de boodschap van Sony was initieel "we geloven heel erg in generaties"; zonder dat expliciet te maken. Men heeft namelijk volgens mij nergens gezegd dat er dadelijk alleen maar PS5-only games gemaakt zullen worden (dat zou ook gek zijn). Het is meer de tegenstrijdigheid dat een "grafisch indrukwekkend" spel zoals Horizon Forbidden West ook een PS4 release krijgt waardoor men online nu direct impliceert wordt dat de game grote beperkingen zal hebben omdat deze "immers ook op de PS4 speelbaar moet zijn".. Daar zit natuurlijk ook wel een kern van waarheid in; maar het lijkt mij aan de studio om te bewijzen dat de PS5-versie echt wel een stuk meer in huis heeft. En het is op zich ook niet gek, waarschijnlijk is men al een paar jaar aan die game bezig en is de PS4 het startpunt geweest.
Bij de PS3-PS4 overgang had op je de PS4 ook nog genoeg spellen met PS3 graphics. Ik had ook niet anders verwacht bij deze overgang.

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 19:37
Daanthk schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:19:
Iemand die al gebeld is door MediaMarkt over een pre-order die je in een filiaal hebt geplaatst?
Nee, ik zou ook niet weten wat ze moeten aangeven. Je hebt de bon, de aanbetaling. Denk dat ze pas bellen op het moment dat de consoles binnen zijn.
Ik heb mijn PlayStation pro 5x moeten open maken voor de pasta (en nu liquidmetal), die durf ik niet meer te verkopen 😂

• Kalder
Daanthk schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:19:
Nee vraag me af of die nog gaan bellen binnenkort, ik moest al aangeven of ik de gewone of de DE wou, heb de gewone besteld, maar theoretisch hebben ze alles wat ze van mij weten moeten (behalve een e-mailadres).
Zou het wel fijn vinden om een bevestiging te krijgen door de telefoon, mag ook een sms-je zijn.

• Hulleman
dutchgio schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:21:
Ik doe mijn PS4 eind oktober wel weg, zo lang zonder PS is ook niet vol te houden. :)
Ben wel door mijn games heen die ik graag wil spelen. Was bezig met Ghost of Tsushima, maar die kan me eigenlijk niet echt boeien. Pak ik op de PS5 wel weer op met hopelijk een gratis PS5 behandeling.

• Carn82
Mangafan2 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:21:
[...]

Bij de PS3-PS4 overgang had op je de PS4 ook nog genoeg spellen met PS3 graphics. Ik had ook niet anders verwacht bij deze overgang.
Klopt, het is ook totaal niet raar, het is meer dat Sony's communicatie ('marketing') hier wat ongelukkig in is waardoor veel mensen zelf allerlei conclusies trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 09:11
De snelheid waarmee gepost wordt in deze topic is amper bij te houden :-D

Ik ben blij dat ik hem in die 20 minuten heb kunnen bestellen bij bol.com (België) en wacht nog op een telefoontje van Game Mania waar ik in maart een pre-order heb geplaatst maar waar ze me toen al zeiden dat ik er misschien geen ging hebben, vandaar de bol.com pre-order...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
heppe01 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:18:
Bol helemaal gemist, koop hem wel in de winkel..
In maart 2021...

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Stylze
dutchgio schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:21:
Zou ik eigenlijk ook liever doen maar nu krijg je er nog een mooie prijs voor dan is het zo 100 e minder

Playstation 5

Hulleman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:22:
[...]

Ben wel door mijn games heen die ik graag wil spelen. Was bezig met Ghost of Tsushima, maar die kan me eigenlijk niet echt boeien. Pak ik op de PS5 wel weer op met hopelijk een gratis PS5 behandeling.
Dat heb ik dus ook een beetje met Ghost, onderste deel van de map heb ik 100% maar daarna nooit meer gestart. Verhaal boeit me niets en de personages zijn zo levenloos.

Geef hem op de PS5 nog een laatste kans.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:30
Kalder schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:22:
[...]

Nee vraag me af of die nog gaan bellen binnenkort, ik moest al aangeven of ik de gewone of de DE wou, heb de gewone besteld, maar theoretisch hebben ze alles wat ze van mij weten moeten (behalve een e-mailadres).
Zou het wel fijn vinden om een bevestiging te krijgen door de telefoon, mag ook een sms-je zijn.
Ze kunnen niets bevestigen hoeveel ze er gaan krijgen en uiteindelijk zullen ze online voorrang geven (zoals altijd).

• Daanthk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:45
Exxus schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:22:
[...]

Nee, ik zou ook niet weten wat ze moeten aangeven. Je hebt de bon, de aanbetaling. Denk dat ze pas bellen op het moment dat de consoles binnen zijn.
Opzich logisch ja, dacht half mee te hebben gekregen dat ze nu al aan t bellen waren omdat ze nu wellicht meer weten over hoeveel ze er krijgen. Ik wacht t rustig af.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik hou het nog ff bij mijn PS4, de ps5 haal ik over 1+ jaar wel en hopelijk een black versie

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:07
Kliko schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:33:
Sinds we nu weten hoe de rear- en front IO eruit gaat zien... (Alleen een HDMI uitgang en geen SP/DIF meer.)

Komt bij mij de volgende vraag naar boven:
Iemand enig idee of the PS5 wel DTS kan transcoderen naar Dolby Digital (5.1) als je een bluray of game afspeelt?

De PS3 kon dit alleen of de SP/DIF uitgang (niet HDMI, heel weird!) en de PS4 kon het helemaal niet.
Ben benieuwd of ik mijn PS3 nu kan vervangen voor een PS5 ja of nee. Mijn surround set slikt namelijk alleen Dolby en geen DTS... (Sonos)

Thanks!
Ik heb ook een Sonos systeem. Wat ik ervaar met games is dat de PS3 zonder problemen via HDMI uiteindelijk DD5.1 via TV naar Sonos stuurt. De PS4 kan dit niet, dan wordt het Stereo. Die heb ik nu dus via een optical switch aangesloten op de Sonos.

• superjona
Santiago2019 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:21:
[...]

Heb je in één keer de volle betaling moeten doen of hoe zat dat?

Bedankt.
Geen aanbetaling, wel bevestiging via mail.

• Kalder
Stylze schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:23:
[...]

Zou ik eigenlijk ook liever doen maar nu krijg je er nog een mooie prijs voor dan is het zo 100 e minder
Ik verkoop liever mijn pro op marktplaats, geen gezeik met waardebonnen. Maar denk eigenlijk nog eerder dat ik mijn PS4 pro bij mijn ouders zet, dan kan m'n pa er lekker mee klooien en misschien leert hij dan ooit nog wel hoe hij een controller moet bedienen :P Verder ook handig op saaie familie verplichtingen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
xminator schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:25:
[...]

Ze kunnen niets bevestigen hoeveel ze er gaan krijgen en uiteindelijk zullen ze online voorrang geven (zoals altijd).
Ik had juist begrepen dat de MM per filiaal een aantal consoles krijgt, en dat dat los staat van de online voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
mogelijk al gemeld maar als ik de MediaMarkt NL Twitteraccount volgt is per 12:24 nog steeds de status "houd de site in de gaten"

https://www.mediamarkt.nl...ation-5.html?ga_query=ps5

https://twitter.com/mediamarkt_nl/status/1306539551201079298

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:04
Carn82 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:28:
mogelijk al gemeld maar als ik de MediaMarkt NL Twitteraccount volgt is per 12:24 nog steeds de status "houd de site in de gaten"

https://www.mediamarkt.nl...ation-5.html?ga_query=ps5

https://twitter.com/mediamarkt_nl/status/1306539551201079298
Ook gezegd dat de mensen die via de winkel besteld hebben, voorrang krijgen. Dus eigenlijk beter om de winkel in te stappen dus.

• Hulleman
Donstil schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:23:
[...]

Dat heb ik dus ook een beetje met Ghost, onderste deel van de map heb ik 100% maar daarna nooit meer gestart. Verhaal boeit me niets en de personages zijn zo levenloos.

Geef hem op de PS5 nog een laatste kans.
Best matige game inderdaad. Het zwaardvechten en de hudloze gameplay is goed uitgewerkt. Voor de rest is erg ondermaats allemaal.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-07 07:38
Avinator schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:02:
[...]

Ik heb een volledige matzwarte skin besteld bij dBrand. Is wel een pre order bij hun en zal waarschijnlijk wat langer duren voor het er is, maar je kunt hem wel helemaal naar wens customizen :)

www.dbrand.com

[Afbeelding]
Een rode met zwart is anders ook niet mis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDuC6BZGSgpDuA5QA_iAZ6FNtAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwl8Dw0wNLzmlzc9LEEAbpBa.jpg?f=fotoalbum_large

• ShaYan
Wss beste kans om de ps5 in handen te hebben op de 19e is via coolblue de dag ervoor, denk ik...

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

yamAUchi schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:19:
Op de PS5 blog staan specificaties:

Input/Output:
USB Type-A port (Hi-Speed USB)USB Type-A port (Super-Speed USB 10Gbps) x2
USB Type-C® port (Super-Speed USB 10Gbps)
Top!

10 Gbps = 1250 MB/s dus dan is mijn nieuwe pricewatch: Samsung Portable SSD T7 2TB Blauw ideaal voor de backlog en PS4 games.

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Amazon Spanje is te bestellen en levert naar Nederland
https://amzn.to/3myG1Iq

[ Voor 18% gewijzigd door edgarf28 op 17-09-2020 12:35 ]

• DoubleDutch
  • Laatst online: 05-07 19:35
Zag in de Sony showcase Fortnite langs komen, enig idee of dat een opgepoetste versie word voor de PS5, mijn zoontje speelt dit vaak en was er benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 19:42
Zie nu (lunchpauze a la casa) dat Bol.com er al weer door heen is.

Ik heb trouwens alle peripherals nu ook op pre-order staan. Moest alleen voor een extra controller (ben gewend om er altijd drie te hebben), camera en remote naar Amazon.de.

Kijken wanneer de PCIe 4.0 M.2 SSDs verschijnen. Neem aan dat de PS4 games op een externe HDD/SSD kunnen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:05
Stylze schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:23:
[...]

Zo hard zal het toch wel niet gaan, aangezien nu ook al wel bekend is dat er een ps5 aan zit te komen?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

edgarf28 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:34:
Amazon Spanje is te bestellen en levert naar Nederland
Verwacht dat je hem dan wel een week later binnen hebt en niet op release.

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 09:50
Ik kan hm nu bij MM in de winkelwagen doen maar vervolgens niet kiezen voor bezorgen. Wel afhalen maar dan kan je geen enkele winkel selecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:26
Meen je niet

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 21:30
Greatsword schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:35:
[...]

Zou het er niet op gokken met zo'n dure bestelling. Hoe groot is de kans dat je pakketje 'zoek' raakt of stuk gaat? Misschien niet groot, maar ik zou het niet aandurven!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 12:39
Shifty47 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:35:
Ik kan hm nu bij MM in de winkelwagen doen maar vervolgens niet kiezen voor bezorgen. Wel afhalen maar dan kan je geen enkele winkel selecteren.
Join the club, zijn er al meerdere hier.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:44
Shifty47 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:35:
Dat kon vanmorgen ook, niets veranderd dus. Zolang 'online vooraad' op 0 staat kan je hem niet bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
DoubleDutch schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:34:
Zag in de Sony showcase Fortnite langs komen, enig idee of dat een opgepoetste versie word voor de PS5, mijn zoontje speelt dit vaak en was er benieuwd naar.
Ben ik ook benieuwd naar. Wat ze lieten zien was het gewoon de PS4 versie. Op PC (met nVidia HW) gaan ze raytracing toevoegen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 09:50
Aah ok, sorry. Niet alle 7000 berichten kunnen lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

yinx84 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:36:
[...]

Zou het er niet op gokken met zo'n dure bestelling. Hoe groot is de kans dat je pakketje 'zoek' raakt of stuk gaat? Misschien niet groot, maar ik zou het niet aandurven!
Ik heb wel duurdere dingen bij Amzon (FR,ES,DE) besteld en dat is altijd goed gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:51

s0kkie

Cowabunga

DoubleDutch schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:34:
Yes dit heeft Epic bevestigd dat het gebruik gaat maken van de nieuwe PS5 features :)

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:45
[...]

Vind het ergens wel hoopgevend, dit geeft mij het idee, dat amazon per half uur / uur, een land online gooit. Kwestie van tijd dat die van NL het gaat doen..?

• loekf2
[...]

Dat moet goed gaan, ooit een nVidia Shield bij amazon.es besteld. Amazon.it heb ik slechtere ervaringen. Daar is een dure LEGO kit een keer zoek geraakt bij het Amazon distributie punt in noord-oost Frankrijk.

• ShaYan
DennisZ88 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:38:
[...]

Vind het ergens wel hoopgevend, dit geeft mij het idee, dat amazon per half uur / uur, een land online gooit. Kwestie van tijd dat die van NL het gaat doen..?
Hopelijk kan ik dan laten leveren in België!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:44
grote kans dat al de playstations 5 van amazon uit hetzelfde magazijn komen in europa.
Pagina: 1 ... 154 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden