• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Raem schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:59:
[...]

Tag dat de Bol.com pre-orders open waren. :P
Ah thanks heb er al eentje sinds juli 😊

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:51:
[...]

Yep en daar sta ik nog steeds achter. Ik ben het er niet mee eens wat Sony met Horizon doet. Dat jij die keuze van MS verdedigt, moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Voorbeelden zat dat cross gen gamedesign in de weg zit. Gelukkig zitten er in ieder nog wel een aantal next gen only titels bij, dus daar ben ik dan weer blij mee.

Ik snap de keuze verder wel met bijna 120 miljoen PS4's. Horizon en Spider-Man zijn enorm populair. Alleen zeg dat dan meteen. Ik snap nu ook meteen hoe jij je al jaren moet voelen.

Anyway, pre-order secured. Ik heb er zin in. _/-\o_
Mooie reactie en gefeliciteerd met de pre order d:)b

Idd jammer dat ze er niet eerder open over waren maar vanuit zakelijk motief gewoon te begrijpen.. Je laat die markt niet zomaar liggen (en voor de huidige generatie gamers natuurlijk ook gewoon fijn). Komt wel goed met next gen, gaat gewoon net wat langer duren 👍

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
shoombak schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:58:
Demon souls was dat block > kill, loop loop loop, block > kill filmpje? Worden mensen daar serieus warm van ? :')
Haha, ik moest hardop lachen.. Die "eindbazen" vond ik nog veel grappiger, een bijl die bijna 2x zo groot is als je character zelf _O-
Kenny_026 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:00:
[...]

Ah thanks heb er al eentje sinds juli 😊
Hoop je :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-12-2025
NotSoSteady schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:59:
[...]

Ja, want die medewerkers daar weten alles over de PS5-lancering en de voorraad van de webshop. :+
Je wordt bij de lokale Intertoys gewoon op de lijst gezet. Ik kan me voorstellen dat fysieke winkels een X aantal consoles toegekend krijgt. Als je dan gewoon bovenaan staat dan houden ze hem vast. Simpel..

[ Voor 3% gewijzigd door rspoe op 17-09-2020 11:02 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-01 13:52
Kenny_026 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:58:
[...]

Ik was net in de winkel en daar zeiden ze dat de online bestellingen nu en de mensen die in de winkel stonden mogelijk al niet bij de eerste lichting zouden zitten.
Wow, echt snel dan. Naja, ik heb een bol.com bestelling en betaald, dus ga er van uit dat ik die gewoon op release krijg.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 21:51
Zonder een vs discussie uit te lokken zet het andere kamp Sony nog even te kak op Twitter over twee dingen:
- geen wereldwijde release op dezelfde dag
- preorder chaos

Volgens mij zijn hier het velen eens over de preorder chaos. Maar balen jullie niet van dat weekje wachten?

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Is bevestigd daarom ging ik effe naar de winkel met mn bon 😘

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Gusev schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:02:
Zonder een vs discussie uit te lokken zet het andere kamp Sony nog even te kak op Twitter over twee dingen:
- preorder chaos

Volgens mij zijn hier het velen eens over de preorder chaos. Maar balen jullie niet van dat weekje wachten?
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik er nou van moet balen dat mensen in Amerika eerder kunnen spelen dan ik

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Kenny_026 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:02:
[...]

Is bevestigd daarom ging ik effe naar de winkel met mn bon 😘
Preorders bij mediamarkt winkels. Ik zou er niet als enige op gokken persoonlijk.

Heb al zoveel launches gezien van diverse producten waarin de MediaMarkt zijn beloftes niet nakomt.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01 23:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
mobygo76 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:48:
Exclusiviteit van ps5 games is ook marginaal aangezien een hoop nu ook op de pc uitkomen.
Heb dit hier nog niet 1 x als een slecht iets gezien terwijl Xbox dit altijd om zijn hoofd krijgt geslingerd.
Een hoop? van welke games is dat allemaal bevestigd dan?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Hulleman
- preorder chaos

Geen idee hoe de preorders bij xbox lopen. Weekje wachten boeit me ook niet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-01 20:18
- preorder chaos

Hmm, nee niet echt. Wat is een weekje wachten? Geeft Sony de gelegenheid om eventuele problemen de eerste week op te lossen, zodat wij Europeanen hier geen last van hebben. O-)

This is absolutely ridiculous

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:29
Enig idee wanneer de ps5 te leveren is als je deze niet gepreorderd hebt? Zou het dan een kwestie van ophalen in de winkel zijn of zou je dan maanden kunnen wachten?

Hoe was dit met de ps4?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:34
- preorder chaos

Preorder chaos? Op wat voor manier dan?

• Avinator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:08
Ik weet niet of dit al gepost is, maar via het Twitter account van Bol games:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UC97HFruwzHzrSMTKyOs0wD6FI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qa7Z3Ml271kcTGgOahz9v6ey.png?f=fotoalbum_large

• D-Ed
  • Niet online
- preorder chaos

Ach een weekje wachten..

Om eerlijk te zijn zetten ze Sony niet te kakken.. Ze geven (al vanaf het begin) gewoon duidelijkheid..

• Segafreak83
- preorder chaos

De chaos ben ik het wel mee eens, maar was te verwachten..

Weekje wachten lukt ook wel hoor, lig ik niet wakker van.

• 0c2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-01 10:08

0c2

Voor de mensen onder ons met een lopende Game Mania pre-order: Ik krijg net te horen dat je voor 18 Oktober in de winkel het volledige bedrag betaald dient te hebben. Zo niet, annuleren ze je pre-order.

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-01 11:29
- preorder chaos

Ah joh, met de ps4 was het volgens mij twee weken later. 1 weekje is niet erg. Het zou pas erg zijn als het maanden zou zijn.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:18
Intertoys/Bart Smit was altijd leuk, net als met de PlayStation 4 krijgen ze een batch binnen, gooide ze die gewoon online terwijl er enorme wachtlijsten waren in de winkel. Waarom allemaal vrachtwagens met 2 á 3 consoles naar filialen laten rijden, terwijl je alles dezelfde dag nog kwijt kan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• EricNL
  • Laatst online: 06-01 07:17
crimby schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:03:
Enig idee wanneer de ps5 te leveren is als je deze niet gepreorderd hebt? Zou het dan een kwestie van ophalen in de winkel zijn of zou je dan maanden kunnen wachten?

Hoe was dit met de ps4?
Volgens mij was het met de PS4 dramatisch na de eerste batch. Daar gingen volgens mij meerdere weken over heen, als ik me niet vergis.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
- preorder chaos

Ik ga op 12 november gewoon een week lang youtube bingen... Wel jammer dat wij hem pas een week later krijgen, maar een week is niet het einde van de wereld, overleven we wel.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Hulleman

Hoe was dit met de ps4?
maanden wachten. Release was november. In maart het jaar daarop was ie volgens mij een beetje op voorraad leverbaar. Was qua preorders en levering op release ook drama.

• NotSoSteady
  • Laatst online: 29-01 23:28

Hoe was dit met de ps4?
Als je veel tijd hebt kun je er snel genoeg een krijgen. Heb je dat niet dan moet je geluk hebben en wachten.

Hoe was dit met de ps4?
Maanden wachten is wel de verwachting. Ps4 was in de randstad wel een lange tijd uitverkocht.

Dit soort topics in de gaten houden is dan wel een aanrader overigens, zo had ik in het oosten nog een ps4 op launch door een tip (BartSmit met vrije voorraad)

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025

Hoe was dit met de ps4?
Geen idee hoe het bij de PS4 was, maar ik gok dat de PS5 begin volgend jaar wel steeds meer op voorraad gaat zijn overal.

Ik ga niet meer overal F5’en iig. Ga hem alsnog halen zodra ik hem toevallig kan bestellen ergens, maar tot die tijd hebben we nog backlog voldoende op de Xbox One X. Plus MMO’s op de PC.

• Segafreak83
0c2 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:04:
Voor de mensen onder ons met een lopende Game Mania pre-order: Ik krijg net te horen dat je voor 18 Oktober in de winkel het volledige bedrag betaald dient te hebben. Zo niet, annuleren ze je pre-order.
Haha, sorry, maar wat een bedrijf zeg.. -O- 7(8)7

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Dat weekje wachten is niet zo erg aangezien het om andere continenten gaat, de kans dat iemand in je 'gamebubbel' ( :+ ) de PS5 al eerder heeft is niet zo groot.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-01 22:38
- preorder chaos

Tja, sommige consoles is nou eenmaal veel vraag naar, waardoor je er snel bij moet zijn. Dan ontstaat er inderdaad chaos, pre-orders die snel uitverkocht zijn, verspreide tijdstippen waarop ze open gaan etc. Andere consoles kun je gewoon einde van de dag nog genoeg van bestellen...
Weekje wachten maakt me niks uit.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

Demon souls was dat block > kill, loop loop loop, block > kill filmpje? Worden mensen daar serieus warm van ? :')
Segafreak83 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:00:
Haha, ik moest hardop lachen.. Die "eindbazen" vond ik nog veel grappiger, een bijl die bijna 2x zo groot is als je character zelf _O-
Daar word ik zeker warm van, sterker nog het is de enige release game die me interesseert. :)

[ Voor 16% gewijzigd door SD5k op 17-09-2020 11:07 ]

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:04:
Intertoys/Bart Smit was altijd leuk, net als met de PlayStation 4 krijgen ze een batch binnen, gooide ze die gewoon online terwijl er enorme wachtlijsten waren in de winkel. Waarom allemaal vrachtwagens met 2 á 3 consoles naar filialen laten rijden, terwijl je alles dezelfde dag nog kwijt kan.
Ah, het goede, oude, Bart Smit. Goede herinneringen aan bij de release van de PSVR (ik kreeg hem een dag voor de release binnen) :)
BamSlam_ in "[Playstation VR] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 3% gewijzigd door BamSlam_ op 17-09-2020 11:08 ]

• Dalim
  • Laatst online: 04-07-2025
Kalder schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:54:
[...]

Kunnen de mensen die zo graag zwart willen (inclusief mijzelf maar ik heb de disc versie dus die komt in een witte doos) de PS5 gewoon in de doos laten zitten 8)7
Waren er ook niet een aantal mensen die de PS5 liever in een xbox-achtige doos hadden gezien? Deze mensen komt Sony dus nu tegemoet!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-01 20:09
Opzich wel slim gezien veel mensen meerdere.opties gaan hebben

Playstation 5

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kan me voorstellen dat het er zo uitziet voor iemand die nog nooit een Soulsbornekiro game heeft gespeeld, maar het is zoveel meer dan dat. Dit zijn wat canonfodder tegenstanders die meer bedoeld zijn om souls te farmen en de combat te oefenen.
Dalim schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:59:
[...]

Daar ben jij inderdaad vrij consistent over geweest, ben het er ook mee eens trouwens. Vind het jammer dat juist Horizon cross-gen moest zijn, had dat dan Demon Souls laten zijn. Want van een remake verwacht je toch niet dat het op gameplay gebied zoveel anders zal zijn dan een huidige generatie game.
In tegenstelling tot wat er verwacht kon worden van een volledig next-gen nieuwe Horizon (Stormbirds temmen!)
Ja toch. Helemaal nadat ze eerder gezegd hebben dat ze nog allerlei ideeën hadden voor HZD op PS4, maar die niet ten uitvoer konden brengen vanwege de beperkte hardware. En dan nu dit ineens.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Segafreak83 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:06:
[...]

Ik vertrouw dat bedrijf ook niet helemaal, lijkt me typisch een zaak die ineens failliet is. Paar tientjes aanbetalen zou ik wel aandurven, hele bedrag is wel een risico.

• BekSide
  • Laatst online: 06:57
Pas maar op, dit is ideale manier voor een toko als Gamemania om liquiditeit te behouden. Met Neckermann in de tijd van de PS4 ook meegemaakt geloof ik toch. Flink laten preorderen toen omgevallen....

Heb overigens geen enkele reden om aan te nemen dat Gamemania er niet goed voor staat maar vind dat toch eng altijd.

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ah, ik lees de MediaMarkt omschrijving nog eens even goed:
Pre-order Sony PlayStation 5 in één van onze winkels
Dus ik heb er een hard hoofd in dat bestellen via de site gaat werken :o

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-12-2025
Top, heb door het advies hier ook nog naar de lokale intertoys gebeld. Sta op de lijst, aanbetaling enkel indien ze zeker weten dat er genoeg binnen komen.

• rnenator
  • Laatst online: 19-12-2025
[...]

Gamemania bestaat over 5 jaar niet meer in huidige vorm, al die gameshops gaan gewoon verdwijnen. Bol/Amazon en de digitale stores van PS/Xbox kunnen ze niet tegenop boxen.

Ik zou wel voorzichtig zijn voordat ik daar mijn geld heen breng in ieder geval.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• bram1984
pineapple23 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:38:
Ik zie bij de pre-orders nog geen keuze voor de witte of zwarte variant. Mijn voorkeur gaat zelf uit naar de Black Edition. Dus ik wacht nog even met een pre-order plaatsen.
Die is helemaal niet aangekondigd, dus dan kan je nog wel even wachten.

• Talis
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien een domme vraag maar ik heb hier nog "disc" games van de PS4 liggen, kan ik die ook spelen op de PS5 en zullen zij een "PS5 update" krijgen die automatisch zal downloaden? 'Betere gfx, raytracing gebruiken, hogere fps, ...)

Ik dag eerst te gaan voor Digital edition maar heb hier wel games liggen zoals Overwatch, RDR2 en GTA V die zeker op PS5 ook. kunnen dienen de eerste weken :)

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Heerlijk de preorder paniek 😂😂😂

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:19

nFo

01:42:30
https://www.twitch.tv/videos/742992975

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Carn82 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:08:

[...]

`
Die staat er al weken...

verwacht dat online straks nog wel open is

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

• Segafreak83
Tom schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:08:
[...]

Ik vertrouw dat bedrijf ook niet helemaal, lijkt me typisch een zaak die ineens failliet is. Paar tientjes aanbetalen zou ik wel aandurven, hele bedrag is wel een risico.
Dat sowieso, en je mag daarna nog een maand gaan wachten. Zul je zien, krijgen ze er alsnog niet genoeg binnen.. Sta je dan.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-01 19:46

[...]

Tsja, maar ik heb er ook vrij weinig zin in dat ze zeggen: "De uitlevering vindt chronologisch plaats, afhankelijk van de beschikbaarheid." Dan kan je hem alsnog pas in december krijgen haha

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:10:
[...]

Dat sowieso, en je mag daarna nog een maand gaan wachten. Zul je zien, krijgen ze er alsnog niet genoeg binnen.. Sta je dan.
Goedemorgen glas half leeg

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2025
Jamesl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:10:
[...]

Tsja, maar ik heb er ook vrij weinig zin in dat ze zeggen: "De uitlevering vindt chronologisch plaats, afhankelijk van de beschikbaarheid." Dan kan je hem alsnog pas in december krijgen haha
Maar nog altijd eerder dan wanneer je wacht tot hij beschikbaar is in de winkel.. wat verwacht je dan?

• rnenator
  • Laatst online: 19-12-2025

[...]

Als je em in je winkelmand heb, kan je kiezen voor: Afhalen in de winkel
Gratis Afhalen mogelijk vanaf 19-11-20

Maar helaas: De door jou gekozen winkel: XXX Je kunt (een van) de bestelde artikelen hier helaas niet afhalen

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-01 20:09
Segafreak83 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:10:
[...]

Neem toch aan dat dit alleen voor mensen geld die hem op release krijgen anders krijgen ze heel veel gezeik

Playstation 5

• Segafreak83
Klopt, net de helft op :9

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
In 2013 deed de Game Mania in Utrecht het heel netjes met de PS4: nachtopening en op elke doos een sticker met je naam. Kon hem zo meenemen rond middernacht.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
*snip*

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 17-09-2020 22:18 ]

• Mschrijver88
  • Laatst online: 29-01 21:51
Weet iemand een mooi PS5 - XSX exclusief lijstje te vinden?
Ik wil wel weer eens een console kopen, heb altijd veel plezier gehad van me 360 totdat hij kapot ging, ps4 had ik na een half jaar alweer verkocht. Ik ga maar even een half jaartje wachten en zie dan wel hoe en wat.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Demon souls was dat block > kill, loop loop loop, block > kill filmpje?
Worden mensen daar serieus warm van ? :')
Afbeeldingslocatie: https://media1.giphy.com/media/bVoflcc4kidaM/giphy.gif

• 0c2

0c2

Stylze schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:11:
[...]

Neem toch aan dat dit alleen voor mensen geld die hem op release krijgen anders krijgen ze heel veel gezeik
Zo ver ik het nu te horen heb gekregen is dat ze alle pre-orders gaan bellen o.b.v. moment. Mensen krijgen te horen of ze er wel of niet bij zitten en als ze erbij zitten dat ze z.s.m. het geld moeten brengen 8)7

• Segafreak83
*snip*

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 17-09-2020 22:19 ]

• Carn82
  • Nu online
rnenator schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:11:
[...]

Als je em in je winkelmand heb, kan je kiezen voor: Afhalen in de winkel
Gratis Afhalen mogelijk vanaf 19-11-20

Maar helaas: De door jou gekozen winkel: XXX Je kunt (een van) de bestelde artikelen hier helaas niet afhalen
Ja klopt, ik denk dat ze het op deze manier even 'dicht' hebben gezet. Mogelijk dat bestellen later wel weer kan.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 17-09-2020 22:20 ]

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
zo zit ik er al de hele ochtend bij...genieten dit... >:)

en dan nog vanmiddag een nvidia 3080 te proberen te bestellen... _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Michel242186 op 17-09-2020 11:15 ]

• ReyNL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-10-2025
Gusev schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:56:
[...]

Kan je eigenlijk nog game codes aanschaffen?
Geen idee. Maar game codes op Playstation werkt toch via aanschaf op vage sites via een linked account?

• Dalim
  • Laatst online: 04-07-2025
D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:58:
[...]

Volgens mij is het niet ineens maar wisten ze dit bij Sony maar al te goed (en al veel langer dan dat ze ooit toe gaan geven)... Die hebben de community het vuile werk oplaten knappen en geven nu ‘openheid’ via hun blogs/Twitter kanalen..
Ja ik geloof ook niet dat ze ineens een ander besluit hebben genomen, dat is onzin. Ontwikkelaars moeten in normale omstandigheden al de grootste moeite doen om dergelijke spellen op tijd af te hebben, en dan zouden ze nu met Corona het ''ineens'' op een extra platform uit moeten brengen. Om dan nog maar over het hele gamedesign proces te zwijgen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nostalgie ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:45
Carn82 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:13:
[...]

Ja klopt, ik denk dat ze het op deze manier even 'dicht' hebben gezet. Mogelijk dat bestellen later wel weer kan.
Begin me af te vragen of het feit dat je met snel klikken hem in je mandje kon zetten de boel misschien in de war heeft geschopt.

• roell24
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-11-2024
Wat een puinhoop daar bij Sony... Onvoorstelbaar dat zo'n groot bedrijf dat haar zaakjes niet op orde heeft. Waarschijnlijk compleet verrast door de prijsstelling van Xbox waardoor ze even snel een presentatie in elkaar gezet hebben en het niet geheel belangrijke onderwerp 'pre-order' even over het hoofd gezien hebben.

Uit het niets worden pre-orders online gegooid (Bol.com). Consumenten, maar ook verkopende partijen (bijv. Coolblue), rennen als kip zonder kop rond en weten niet waar ze aan toe zijn.

*knip* zie TW.

[ Voor 17% gewijzigd door Geronimous op 17-09-2020 22:21 ]

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:35

RMX

Inderdaad. Snap daar ook geen zak van

• Erapaz
  • Laatst online: 12-01 11:30
justifire schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:44:
[...]

Nou.... daar heeft @bram1984 net iets te vaak voor geroepen dat current gen, next gen in de weg staat _O-
Nee, exclusief voor next gen ontwikkelen was de enige juiste optie volgens @bram1984 8)7
Is natuurlijk normaal bij een generatie overgang. Toen de PS4 kwam zijn er ook nog lang games voor de PS3 uitgekomen, veel minder qua graphics en soms laten ze ook bepaalde features weg. Zeker omdat alles tegenwoordig x86 is en achter API’s zit is het rendabel om ook een mindere versie uit te brengen. Ik zou me daar als PS5 gamer echt niet druk om maken.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Het enige dat ik van Sony nog steeds niet begrijp is waarom niet dezelfde datum als Xbox en waarom niet wereldwijd?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:18
roell24 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:16:
Wat een puinhoop daar bij Sony... Onvoorstelbaar dat zo'n groot bedrijf dat haar zaakjes niet op orde heeft. Waarschijnlijk compleet verrast door de prijsstelling van Xbox waardoor ze even snel een presentatie in elkaar gezet hebben en het niet geheel belangrijke onderwerp 'pre-order' even over het hoofd gezien hebben.

Uit het niets worden pre-orders online gegooid (Bol.com). Consumenten, maar ook verkopende partijen (bijv. Coolblue), rennen als kip zonder kop rond en weten niet waar ze aan toe zijn.

Prijs wisten ze echt al wel. Sony laat pre-orders gewoon los aan de retailer, dit was bij de PlayStation 4 en de PlayStation 4 Pro ook al zo. Is een keuze.

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 17-09-2020 22:22 . Reden: geknipte quote geknipt ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-01 19:46
Rule schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:11:
[...]

Maar nog altijd eerder dan wanneer je wacht tot hij beschikbaar is in de winkel.. wat verwacht je dan?
Wat ik verwacht is dat je een pre-order op de dag van de release krijgt, dus ik wacht lekker tot er een aanbieder is die dat garandeert (zoals bol.com vanochtend).
En coolblue is nog altijd een optie een dag voor de release.

Ik bedoel te zeggen dat die pre-order van MediaMarkt je op dit moment vrij weinig verteld,.

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:02

oZy

Sony heeft gisteren al aangegeven dat de pre-orders vandaag via 'select retailers' zou verlopen.

Lijkt erop dat bol.com de enige select retailer in NL is die een toezegging van een batch (concrete aantallen) heeft gekregen.

De rest zal wel een estimate krijgen maar weet dus nog niet precies hoeveel ze er kunnen garanderen op launch day en dan wordt het lastig een pre-order sessie te organiseren.

• Carn82
  • Nu online
Talis schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:09:
Misschien een domme vraag maar ik heb hier nog "disc" games van de PS4 liggen, kan ik die ook spelen op de PS5 en zullen zij een "PS5 update" krijgen die automatisch zal downloaden? 'Betere gfx, raytracing gebruiken, hogere fps, ...)

Ik dag eerst te gaan voor Digital edition maar heb hier wel games liggen zoals Overwatch, RDR2 en GTA V die zeker op PS5 ook. kunnen dienen de eerste weken :)
Dat is zeker geen domme vraag, want veel is nog niet duidelijk. Wat wel duidelijk is: De PS5 is backwards-compatible met de PS4. Sony verwacht zelf dat 'duizenden' games zullen werken. Sommige games (zonder update) zullen overigens wel profijt kunnen hebben van de snellere hardware; maar denk dan eerder aan wat snellere laadtijden en misschien een wat betere framerate.

Welke oudere games echt nog een update krijgen is afhankelijk van de uitgever en de studio.
CDPR heeft bijvoorbeeld gemeld dat Witcher 3 een gratis next-gen update zal krijgen als je de game al hebt. Het ligt in de lijn der verwachting dat meer recente games ook wel een patch zullen krijgen. Dat gezegd hebbende, er komt een GTA5 versie voor de PS5 maar het is nog niet bekend of dat een gratis of betaalde update is; of zelfs gewoon nog een losse release. Maar ik zou niet verwachten dat al wat oudere games zomaar een update krijgen.

• ReyNL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-10-2025
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........

• Farid_A
  • Laatst online: 29-01 11:29

Niet te zeggen dat het geen chaos is maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat voor high demand producten het pre orderen super soepel loopt. Het is altijd een chaos. Ik durf nu al te zeggen dat a.s. dinsdag het voor de xbox ook een chaos zal zijn. High demand, low supply. Het is nou eenmaal zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 17-09-2020 22:23 . Reden: quote was geknipt ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-01 22:38

Neem een voorbeeld aan Xbox. Pre-order datum ruim van te voren aangekondigd. Komende dinsdag hoeven de consumenten alleen maar aan te schuiven. Dat is wat ik ook ga doen. Voor mij wordt het een Series X!
Op 22 september kun je de Xbox Series X pre-orderen bij bol.com. Het exacte tijdstip is nog niet bekend.
Super duidelijk inderdaad zodat je niet verrast wordt!

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

*knip* maak dan een TR

[ Voor 99% gewijzigd door Geronimous op 17-09-2020 22:24 ]

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Mschrijver88 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:12:
Weet iemand een mooi PS5 - XSX exclusief lijstje te vinden?
Ik wil wel weer eens een console kopen, heb altijd veel plezier gehad van me 360 totdat hij kapot ging, ps4 had ik na een half jaar alweer verkocht. Ik ga maar even een half jaartje wachten en zie dan wel hoe en wat.
Zou inderdaad even wachten: launch lineups zijn altijd een beetje beperkt en en worden dan wel aankondigingen gedaan voor games die ergens 'in de toekomst' uitkomen, maar dat moet allemaal nog maar blijken wanneer dat is en hoe goed ze zijn :)

Over een half jaar is er wellicht meer bekend?

Je kan ook de PS4 exclusives vergelijken met Xbox One exclusives voor een indicatie.

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:45
*knip* zie TW

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 17-09-2020 22:24 ]

• D-Ed
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:17:
[...]

Is natuurlijk normaal bij een generatie overgang. Toen de PS4 kwam zijn er ook nog lang games voor de PS3 uitgekomen, veel minder qua graphics en soms laten ze ook bepaalde features weg. Zeker omdat alles tegenwoordig x86 is en achter API’s zit is het rendabel om ook een mindere versie uit te brengen. Ik zou me daar als PS5 gamer echt niet druk om maken.
Zoals al eerder besproken.. Dit is ook normaal.. Maar Sony deed het voorkomen alsof het niet normaal is en ze in ‘generaties geloven’. De laatste maanden is MS daar op socials/fora redelijk voor afgekraakt. Nu trekt iedereen weer bij omdat Sony het dus (tegen alle verwachting in) ook doet.. Geen probleem verder maar wel goed om in het vizier te houden.

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-01 22:30
sten123 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:09:
[...]

`
Die staat er al weken...

verwacht dat online straks nog wel open is
Eergisteren bij de mediamarkt in Deventer langs geweest met de vraag hoe de preorder werkt, werd duidelijk gezegd dat je in de winkel moet zijn om daar de €50 aanbetaling te doen en je krijgt een bon mee.
Zal me niks verbazen dat je online dit niet voor elkaar gaat krijgen.

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-01 23:57
7 verschillende Intertoys vestigingen gebeld om er uiteindelijk een te vinden waar ik op een wachtlijst kan komen. Ben daar nu #4 maar ze weten uiteraard niet hoeveel er binnen gaan komen.
justifire schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:44:
[...]

Nou.... daar heeft @bram1984 net iets te vaak voor geroepen dat current gen, next gen in de weg staat _O-
Nee, exclusief voor next gen ontwikkelen was de enige juiste optie volgens @bram1984 8)7
Nou ja dat riep Sony natuurlijk ook tot gisteren. Iedereen aan de nieuwe console enz.

Nu blijken ze dat in te trekken en games ineens toch nog cross-gen uit te brengen.

Logisch wel net een player base van 130+ miljoen op je oude console maar voor ons puristen wel jammer.

• Hulleman
[...]

Mja bij bol.com ook meteen boter bij de vis. Begrijp dat wel en bij bol.com vind ik dat prima. Bij game mania gok ik daar echt niet op. Godswonder dat dat bedrijf nog kan bestaan. Echt ranzig duur met games.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik zou dat nooit bij de gamemania doen.

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-01 14:41

Cai

yinx84 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:58:
[...]

Enige echte reden voor mij is om makkelijk van controller te kunnen wisselen wanneer de batterij leeg is. Maar had de nieuwe controller niet een fast charge functie? Daardoor minder boeiend om direct een tweede mee te bestellen.
Ik wil juist met 4 man een home party kunnen doen. Ik game vrijwel nooit alleen

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08-2025
Sluw schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:02:
[...]

Aan de ene kant ben ik t met je eens maar ga ‘m toch kopen. Kan ik in ieder geval genieten van m’n PS4 games met betere performance en Demon’s Souls en R&C zien er toch wel leuk uit...
Oh ik heb dit gemist.
Zien je ps4 games er mooier uit en lopen ze beter op de ps5?

Scrooge NL

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-01 15:10

s0kkie

Cowabunga

Mario en Sonic is pas nostalgie :P

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 12:29
Ik heb het allicht gemist in de storm van berichten... Ik heb veel games digitaal op mijn PS4, gelinkt aan mijn PS-account. Kan ik deze straks gewoon ook weer spelen op de PS5 door ze opnieuw te downloaden?

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Werd je gebeld oid? Ik kreeg vanochtend een mailtje dat ze binnenkort bellen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• NotSoSteady
  • Laatst online: 29-01 23:28
xminator schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:22:
[...]

Ik zou dat nooit bij de gamemania doen.
Nee en die krijgen doorgaans ook nog eens de kleinste leveringen van de grote jongens en heel Nederland lijkt er een pre-order te hebben geplaatst. Gaat een drama worden. Eigen schuld moet je maar geen pre-orders accepteren terwijl je geen flauw benul hebt wat de console gaat kosten en hoeveel je er zal ontvangen.

• bram1984
Tijd voor een FAQ zo te zien.

• NikkiNailz
  • Laatst online: 08-01-2025

Je hebt deels een punt maar het is gisteren direct na de presentatie duidelijk gemaakt dat vandaag de pre-orders gaan starten. Dus helemaal lukraak is het zeker niet.

Dat aanschuiven voor een Series X zal ook wel deels komen omdat de run op die console vele malen minder zal zijn dan voor de PS5. Ik gok dat je de Series X gewoon in de winkel kunt oppikken op de release. Met de PS5 kun je dat wel vergeten vrees ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 17-09-2020 22:26 . Reden: originele quote was geknipt ]

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Theo27 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:23:
[...]

Oh ik heb dit gemist.
Zien je ps4 games er mooier uit en lopen ze beter op de ps5?
Zien er niet per se mooier uit, de PS5 kan PS4 games draien op de Base PS4 stand en de PS4 pro stand en dan nog op PS5 mode maar daar is wel een upgrade patch voor nodig. Alleen in dat laatste geval denk ik dat je echt iets merkt van mooier beeld, verder zou het kunnen dat BC PS4 games exact zo draaien als op de PS4, maar sommige kunnen ook gebruik maken van extra rekenkracht om bijv. een hogere FPS en resolutie te behalen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:39

OMD

Die Demon Souls geneuzel vond ik maar schandalig. De makers hebben niet eens moeite genomen om beetje animaties uit de hoed te toveren. Geluid sloeg ook heeeelemaal nergens op. Voetstappen in een iron armor die op elke ondergrond hetzelfde klinken, like whut?

Nostalgie zal best maar dit is gewoon geld farmen en geen souls.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Erapaz
  • Laatst online: 12-01 11:30
D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:21:
[...]

Zoals al eerder besproken.. Dit is ook normaal.. Maar Sony deed het voorkomen alsof het niet normaal is en ze in ‘generaties geloven’. De laatste maanden is MS daar op socials/fora redelijk voor afgekraakt. Nu trekt iedereen weer bij omdat Sony het dus (tegen alle verwachting in) ook doet.. Geen probleem verder maar wel goed om in het vizier te houden.
Maakt alleen uit voor de twijfelaars tussen PS4 en PS5, verder niet interessant genoeg om je druk over te maken.

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Mediamarkt heeft de afbeelding aangepast
!!!

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Als ik vandaag de preorder bij bol.com bestel, krijg ik hem dan op release?

Weten we niet

Als ik vandaag de preorder bij Gamemania bestel, krijg ik hem dan op release?

Weten we niet

Als ik vandaag de preorder bij Mediamarkt bestel, krijg ik hem dan op release?

Weten we niet

Als ik vandaag de preorder bij Coolblue bestel, krijg ik hem dan op release?

Weten we niet

Als ik vandaag de preorder bij Amazon bestel, krijg ik hem dan op release?

Done!

• 0c2

0c2

Blaat schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:24:
[...]

Werd je gebeld oid? Ik kreeg vanochtend een mailtje dat ze binnenkort bellen.
Nog niet gebeld. Ze beginnen als duidelijk is hoeveel consoles ze krijgen. Daar hopen ze vanmiddag meer over te weten, maar geen garanties.
Pagina: 1 ... 152 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden