Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste
Acties:
  • 263.324 views

Verwijderd

Crypts schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:26:
[...]

Dat klopt, uurtje later hier dus om 21:00 gaat de supermarkt idd dicht.

Zo wordt de economie alleen wel compleet de nek om gedraaid... Hoeveel steunpakketten gaan er nog komen? Wanneer is de zak met geld leeg? Ik snap het al even niet meer. :/
Zo haalt Bitcoin de 140k wel.

Beetje jammer dat een Bigmac dan ook 200 kost.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 08:31

MicroWhale

The problem is choice

[...]

Zo wordt de economie alleen wel compleet de nek om gedraaid... Hoeveel steunpakketten gaan er nog komen? Wanneer is de zak met geld leeg? Ik snap het al even niet meer. :/
Yep... dat heet ethiek. Blijkbaar is de ethiek in Nederland om alle mensen te redden ten koste van alles. (even heel scherp geformuleerd).

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 10:03
" De kerken mogen eveneens open blijven."

Fijn! Waar moet ik anders bidden voor al die moon's.

• -Splash-
[...]

De zak geld is niet leeg, maar die krijg je de komende 10 jaar terug te zien in de begrotingen. Hoe langer dit duurt hoe langer we het terug gaan zien. Ik hoop wel dat ze niet weer geld aan KLM geven of andere niet levensvatbare bedrijven.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
FijneKerst schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:46:

Dat is toch DE reden dat zo'n koers omhoog gaat?, als de vraag meer wordt en dus het aanbod minder?
Maar toch zitten we al een maand of 2 rond die 18/19K ....
het aanbod is niet echt minder, pas als iedereen hun bitcoin van de exchanges gaat halen komt er echte schaarste maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:05

raq

Allemaal even JUV en PSG tokens farmen op Binance, dan kunnen we Neymar naar Ajax halen (die kunnen wel een messcherpe vleugelaanvaller gebruiken) en Ronaldo in de spits zetten bij Feyenoord, dan kan die shitcoinbag Jorgensen eindelijk gedumpt worden.

https://www.binance.com/e...49f0244c8a9f51bef80143b0c

De tijd leert of het tij keert

• jvp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:09

jvp

raq schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:07:
Allemaal even JUV en PSG tokens farmen op Binance, dan kunnen we Neymar naar Ajax halen (die kunnen wel een messcherpe vleugelaanvaller gebruiken) en Ronaldo in de spits zetten bij Feyenoord, dan kan die shitcoinbag Jorgensen eindelijk gedumpt worden.

En dan moeten we crypto serieus nemen.... |:(

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
-Splash- schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:51:
" De kerken mogen eveneens open blijven."

Fijn! Waar moet ik anders bidden voor al die moon's.
Haha ja en op tv mogen programma’s wel een hoop mensen uitnodigen maar thuis is het gelimiteerd tot wat, 3 personen?
Weten ze niet in wat voor megabitcoinvilla Ali Baba woont? Haha en dan nog, laat staan 3 personen, ik heb volgens mij al 3 maanden niet eens 1 persoon over de vloer gehad 😂 oh jawel de meneer die de elektriciteitsmeter kwam vervangen...nu kan ik geen stroom meer jatten om btc te minen |:(

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Verwijderd

Ali Baba 1001 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:20:
[...]

Haha ja en op tv mogen programma’s wel een hoop mensen uitnodigen maar thuis is het gelimiteerd tot wat, 3 personen?
Weten ze niet in wat voor megabitcoinvilla Ali Baba woont? Haha en dan nog, laat staan 3 personen, ik heb volgens mij al 3 maanden niet eens 1 persoon over de vloer gehad 😂 oh jawel de meneer die de elektriciteitsmeter kwam vervangen...nu kan ik geen stroom meer jatten om btc te minen |:(
Je moet ook geen stroom jatten om Bitcoin te minen maar om een zoldertje vol te zetten.

Krijg je straks zomaar 8 de gram voor als ze de shops dichtklappen. :>

Beetje inflatie erbij, zit je al snel op een joetje.

Broodkwekers moon.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

raq schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:07:

Yesss!!!!

Gouden idee! Wie doet er mee met mijn nieuwe coin offering Pokemon Token.
Met als slogan: You got to catch them all!
Aantal tokens: 11000
Soort token: Verzameltoken

Goud geld verdienen met een useless usecase FTW! *O*

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
MrWilliams schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:39:
[...]

Yep... dat heet ethiek. Blijkbaar is de ethiek in Nederland om alle mensen te redden ten koste van alles. (even heel scherp geformuleerd).
Lees net wat het pakket maatregelen wordt, bijna hetzelfde als de eerste lockdown hier. Leuk voor mensen met kinderen en een niet essentieel beroep... :/
Nou Nederland, het was leuk je gekend te hebben. :+

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:01:
[...]

het aanbod is niet echt minder, pas als iedereen hun bitcoin van de exchanges gaat halen komt er echte schaarste maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Maar als ze niet verkopen, dus alles op de exchanges laat staan, dan zijn ze toch ook "van de markt"?
Of is het net als met banken dat de exchanges alsnog met coins die niet van hun zijn de markt op gaan in de hoop dat er niet opeens massaal gecasht wordt?

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

• -Splash-
Crypts schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:16:
[...]

Lees net wat het pakket maatregelen wordt, bijna hetzelfde als de eerste lockdown hier. Leuk voor mensen met kinderen en een niet essentieel beroep... :/
Nou Nederland, het was leuk je gekend te hebben. :+
Mijn vriendin werkt in het onderwijs en heeft dus na deze week 2 weken vrij. Dacht dat ze de 2 dagen in de week dat mijn dochtertje naar het kdv ging echt even lekker rust had. Dat zal dus anders worden. :+

Maar voor Januari is het weer ruk inderdaad, kan ik maar half werken. :/

• zwartewoud
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Als Nederlander wonende in Duitsland kijk ik met een zekere verbazing toe hoe het in ons kikkerlandje er aan toegaat.

9.9kWp SolarEdge. 2x Tesla Powerwall 2. DIY: 13m2 Vacuumbuizen, Panasonic 5kW J-serie monobloc

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

zwartewoud schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:26:
Als Nederlander wonende in Duitsland kijk ik met een zekere verbazing toe hoe het in ons kikkerlandje er aan toegaat.
Ho ho nep-duitsert....
Ik lees toch ook dat Merkel het "paardenmiddel" uit de kast heeft getrokken qua maatregelen.
Dus volgens mij gaat het in ons drifkikker buurlandje toch ook niet zo goed :P

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

FijneKerst schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:46:
Ik snap alleen niet waarom de prijs niet al door het plafond knalt na al die miljoenen/miljarden die de laatste maand alleen al in BTC en ETH gepompt zijn.
Dat is toch DE reden dat zo'n koers omhoog gaat?, als de vraag meer wordt en dus het aanbod minder?
Maar toch zitten we al een maand of 2 rond die 18/19K ....
Heb hier ook over nagedacht. Kan het zijn dat exchanges veel BTC bezitten (eigen vermogen). Zodra ze geen nieuwe BTC hoeven te vragen op de markt, stijgt de vraag ook niet. Ze voeren de handel (inkoop/verkoop) van hun klanten (wij) gewoon uit eigen voorraad.

Zodra deze voorraden slinken, zal er BTC-schaarste ontstaan, waardoor de prijs wel omhoog moet gaan.

Kan iemand dit bevestigen cq. ontkrachten?

edit: Lees net een soort van antwoord hierboven :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 14-12-2020 14:31 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Mooooody schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:30:
[...]

Heb hier ook over nagedacht. Kan het zijn dat exchanges veel BTC bezitten (eigen vermogen). Zodra ze geen nieuwe BTC hoeven te vragen op de markt, stijgt de vraag ook niet. Ze voeren de handel (inkoop/verkoop) van hun klanten (wij) gewoon uit eigen voorraad.

Zodra deze voorraden slinken, zal er BTC-schaarste ontstaan, waardoor de prijs wel omhoog moet gaan.

Kan iemand dit bevestigen cq. ontkrachten?
Ja maar kijk naar Greyscale, dat IS juist een verhandelaar die voor de Guggenheims van deze wereld even elke maand een paar honderd miljoen aan BTC inslaan.
Die kopen dus wel daadwerkelijk nieuwe BTC in.
Er wordt meer gekocht dan dat er gemined wordt de laatste 2-3 maanden.

Verwijderd

FijneKerst schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:32:
[...]

Ja maar kijk naar Greyscale, dat IS juist een verhandelaar die voor de Guggenheims van deze wereld even elke maand een paar honderd miljoen aan BTC inslaan.
Daarom is de prijs ook 19k.

• Slux
  • Niet online
FijneKerst schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:26:
[...]

Maar als ze niet verkopen, dus alles op de exchanges laat staan, dan zijn ze toch ook "van de markt"?
Of is het net als met banken dat de exchanges alsnog met coins die niet van hun zijn de markt op gaan in de hoop dat er niet opeens massaal gecasht wordt?
Niet helemaal, trades op de exchanges gaan buiten de blockchain om dus je kan kopen wat je wilt er is geen tekort bij ze, pas als er een leegloop komt gaat het gevaarlijk worden maar dan zal je zien dat er een withdraw stop komt, litebit is daar een mooi voorbeeld van.
ik denk dat er wel een paar exchanges zijn die minder bitcoin hebben dan dat er bij ze getrade wordt, kan je ook wel achter komen want de meeste wallets zijn bekend.

Die exchanges werken idd net als de banken ze handelen met coins wat ze niet hebben.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

FijneKerst schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:32:
[...]

YouTube: This Video Is Going To Blow Your Mind

Dat dus. Het gaat zoals @Slux zegt niet snel, maar het is wel aan het gebeuren. Hoe ik t zie: Door het meer en meer opkopen van BTC door bedrijven, zal er ergens volgend jaar een tekort ontstaan. Daarna komt er imo een run op BTC, waardoor de prijs naar een nieuwe, ongekende ath toe gaat. Zodra de gekte voorbij is, keert de rust weer en komt er weer aanbod vrij waardoor de prijs daalt.

[ Voor 7% gewijzigd door MicroWhale op 14-12-2020 14:38 ]

• zwartewoud
FijneKerst schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:29:
[...]

Ho ho nep-duitsert....
Ik lees toch ook dat Merkel het "paardenmiddel" uit de kast heeft getrokken qua maatregelen.
Dus volgens mij gaat het in ons drifkikker buurlandje toch ook niet zo goed :P
Als je alleen naar het Nederlandse nieuws kijkt, dan lijkt het inderdaad net of het hier dramatisch is. Ik krijg diverse berichten van bekenden die denken dat het hier "heel erg" is. Als in NL 10.000 gevallen zijn, en hier 20.000, dan vergeet men dat Duitsland 5x zoveel inwoners heeft. In mijn hoofd doe ik dus altijd ff de NL-getallen x5 en dan vergelijk ik het met DE.

Maar goed, back to Bitcoin :-)

9.9kWp SolarEdge. 2x Tesla Powerwall 2. DIY: 13m2 Vacuumbuizen, Panasonic 5kW J-serie monobloc

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 09:45
Ik zie wat kleine golfjes sinds een uur of 12. Gaan we zo uitbreken?

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

MrWilliams schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:36:
[...]

Dat dus. Het gaat zoals @Slux zegt niet snel, maar het is wel aan het gebeuren. Hoe ik t zie: Door het meer en meer opkopen van BTC door bedrijven, zal er ergens volgend jaar een tekort ontstaan. Daarna komt er imo een run op BTC, waardoor de prijs naar een nieuwe, ongekende ath toe gaat. Zodra de gekte voorbij is, keert de rust weer en komt er weer aanbod vrij waardoor de prijs daalt.
Had gehoopt dat het wat sneller ging...

Maar ok... Lambo volgend jaar..... misschien dat de Gallardo dan in de aanbieding is.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

zwartewoud schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:37:
[...]

Als je alleen naar het Nederlandse nieuws kijkt, dan lijkt het inderdaad net of het hier dramatisch is. Ik krijg diverse berichten van bekenden die denken dat het hier "heel erg" is. Als in NL 10.000 gevallen zijn, en hier 20.000, dan vergeet men dat Duitsland 5x zoveel inwoners heeft. In mijn hoofd doe ik dus altijd ff de NL-getallen x5 en dan vergelijk ik het met DE.

Maar goed, back to Bitcoin :-)
Jaaaaja... zo lul je alles goed :P

• Slux
  • Niet online
FijneKerst schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:38:
[...]

Had gehoopt dat het wat sneller ging...

Maar ok... Lambo volgend jaar..... misschien dat de Gallardo dan in de aanbieding is.
Het kan ook sneller maar dan moet de massa en de henk en ingrids echt gaan instapen, het blijft vraag en aanbod hoe meer mensen willen kopen hoe hoger de prijs.

Persoonlijk zie ik dat ook nog niet zo snel gebeuren het zijn nu een paar big boys die op 1 hand te tellen zijn en dat zijn nou ook niet echt heel geloofwaardige mensen als je het mij vraagt.
Geloofwaardig als in dat ik door hun bitcoin zou kopen, het is eerder het tegenovergestelde.

Verwijderd

Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:48:
[...]

Het kan ook sneller maar dan moet de massa en de henk en ingrids echt gaan instapen, het blijft vraag en aanbod hoe meer mensen willen kopen hoe hoger de prijs.

Persoonlijk zie ik dat ook nog niet zo snel gebeuren het zijn nu een paar big boys die op 1 hand te tellen zijn en dat zijn nou ook niet echt heel geloofwaardige mensen als je het mij vraagt.
Geloofwaardig als in dat ik door hun bitcoin zou kopen, het is eerder het tegenovergestelde.
Bitcoin is te duur om te kopen, te goedkoop om te verkopen.

Mensen kopen pas wanneer we 30k hitten en terugzakken naar 21k.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

[...]

Niet geloofwaardig?

Bovenstaande is een verzekeraar met een portfolio van 235 miljard. Een kleine speler ja, dat klopt.... maar deze aankoop is pas 0.04% van hun portfolio. Waar eerder door beleggers geroepen werd dat een BTC aandeel van 5% in je portfolio een goede investering zou zijn...
En dan hier iets met één schaap en een dam... Reken maar dat er veel meer en grotere spelers zullen volgen. Ik verwacht dat de grotere spelers pas in gaan stappen als er meer dan 1000 miljard in BTC zit. Dan wordt het voor die grotere partijen pas echt interessant als hedge.

• Slux
  • Niet online
MrWilliams schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:55:
[...]

Niet geloofwaardig?

Bovenstaande is een verzekeraar met een portfolio van 235 miljard. Een kleine speler ja, dat klopt.... maar deze aankoop is pas 0.04% van hun portfolio. Waar eerder door beleggers geroepen werd dat een BTC aandeel van 5% in je portfolio een goede investering zou zijn...
En dan hier iets met één schaap en een dam... Reken maar dat er veel meer en grotere spelers zullen volgen. Ik verwacht dat de grotere spelers pas in gaan stappen als er meer dan 1000 miljard in BTC zit. Dan wordt het voor die grotere partijen pas echt interessant als hedge.
Ja je zou het bijna geloven ja :P
Helaas zit de wereld toch iets anders in elkaar, verzekeraars. pensioenfondsen, beursgenoteerde bedrijven enz enz kunnen niet zulke risico's nemen, vandaag staat bitcoin op 20k morgen kan die op 15k staan, we stonden zelfs nog op 3.5k dit jaar, en daarbij komt veel grote bedrijven mogen niet eens in een ongereguleerde belleging stappen.

Stel je bent groot aandeelhouder in een grote verzekering maatschappij dan wil je wat ''zekerheid'' zou jij het accepteren dat ze massaal in een zeer speculatieve/gemanipuleerde belegging zouden stappen met de kans dat jij je geld kwijt raakt ?

Pas als dat er uit is en het bijvoorbeeld net zo ''stabiel' als goud en gereguleerd is, zou het wat voor de echte grote jongens zijn.

Ik zit zelf ook in wat fondsen en daar zoek ik juist wat zekerheid zonder al te veel risico als ik zou horen dat ze in bitcoin zouden zitten had ik direct verkocht.

Daar zit dan ook meteen weer een dingetje, het liefst zie ik bitcoin zoals het is, ongereguleerd en zeer speculatief want daar verdien ik aan, wil ik wat ''stabieler'' koop ik wel goud/fondsen/obligaties.
Dus het is een beetje dubbel.

Maar dat zijn mijn 2 crypto cents gedachte erover.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[...]

Probleem wat ik heb met die grote jongens is dat het, net als de andere whales, net zo goed na een bepaalde prijs alles weer kunnen dumpen waardoor de prijs weer door de trechter gaat.
En met dat soort dumps, miljarden!!, blijft er dan niks meer over van BTC en duurt het weer heel lang voordat Henk en Ingrid weer instappen.
Ik gok zelf dat dat punt eind volgend jaar is... als we, hopelijk, tegen die 70-80K aanzitten.

Dan komt er toch een massale dump door o.a. de Microstrategies en Guggenheims van deze wereld... dat BTC weer terugvalt tot de 15-20K ... waarna we weer een hele tijd moeten aanzien tegen negatieve media waardoor het geheid weer duurt tot 2024 (volgende halvening) voordat we wat vooruitgang gaan zien.

mijn paar centen.

• Slux
  • Niet online
Er zit ook verschil tussen bellegers, particuliere bellegers zullen vast zeggen doe maar 5% vind ik nog veel maar het zou kunnen, zelf nog niet tegen gekomen, wel dat een aantal mensen roepen neem 1 BTC in je PF maar het is maar net wat je doel is met belegen.

Wil je verstandig belegen dat moet je niet in Bitcoin zitten, wil je risico nemen en hopen dat je over 10jaar op je eigen eiland zit dan moet je in bitcoin gaan, de meerderheid zoekt toch wat veiligere bellegingen.

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:04

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:08:
[...]

Helaas zit de wereld toch iets anders in elkaar, verzekeraars. pensioenfondsen, beursgenoteerde bedrijven enz enz kunnen niet zulke risico's nemen, vandaag staat bitcoin op 20k morgen kan die op 15k staan, we stonden zelfs nog op 3.5k dit jaar, en daarbij komt veel grote bedrijven mogen niet eens in een ongereguleerde belleging stappen.

Stel je bent groot aandeelhouder in een grote verzekering maatschappij dan wil je wat ''zekerheid'' zou jij het accepteren dat ze massaal in een zeer speculatieve/gemanipuleerde belegging zouden stappen met de kans dat jij je geld kwijt raakt ?

Pas als dat er uit is en het bijvoorbeeld net zo ''stabiel' als goud en gereguleerd is, zou het wat voor de echte grote jongens zijn.

Ik zit zelf ook in wat fondsen en daar zoek ik juist wat zekerheid zonder al te veel risico als ik zou horen dat ze in bitcoin zouden zitten had ik direct verkocht.

Daar zit dan ook meteen weer een dingetje, het liefst zie ik bitcoin zoals het is, ongereguleerd en zeer speculatief want daar verdien ik aan, wil ik wat ''stabieler'' koop ik wel goud/fondsen/obligaties.

Was het 2017 had ik je gelijk gegeven. Nu ligt het toch iets anders, grote fondsen staan op het punt om afgerekend te worden op het feit dat ze geen of te weinig BTC hebben. Wat als jij je geld offensief laat beleggen en je fondsbeheerder heeft straks deze bullrun compleet gemist en daardoor vergeleken met concurrenten een ondermaats rendement gehaald.

Wat verder in de toekomst: pensioenfondsen die moet korten omdat ze niet of te laat in BTC zijn gestapt ten opzichte van pensioenfondsen die zelfs kunnen indexeren.

De publieke opinie is aan het draaien en grote investeerders/pensioenfondsen/verzekeringsmaatschappijen kunnen niet meer om BTC heen met een geldpers die onbeperkt fiat aan het bijdrukken is.

• Slux
  • Niet online
FijneKerst schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:14:
[...]

Probleem wat ik heb met die grote jongens is dat het, net als de andere whales, net zo goed na een bepaalde prijs alles weer kunnen dumpen waardoor de prijs weer door de trechter gaat.
En met dat soort dumps, miljarden!!, blijft er dan niks meer over van BTC en duurt het weer heel lang voordat Henk en Ingrid weer instappen.
Ik gok zelf dat dat punt eind volgend jaar is... als we, hopelijk, tegen die 70-80K aanzitten.

Dan komt er toch een massale dump door o.a. de Microstrategies en Guggenheims van deze wereld... dat BTC weer terugvalt tot de 15-20K ... waarna we weer een hele tijd moeten aanzien tegen negatieve media waardoor het geheid weer duurt tot 2024 (volgende halvening) voordat we wat vooruitgang gaan zien.

mijn paar centen.
Klopt die kans is ook heel groot, en dat is ook niet goed voor een bitcoin helaas, maar wel weer voor ons als tweeaker cryptosletjes

• Slux
  • Niet online
TuutjDrie schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:16:
[...]

Was het 2017 had ik je gelijk gegeven. Nu ligt het toch iets anders, grote fondsen staan op het punt om afgerekend te worden op het feit dat ze geen of te weinig BTC hebben. Wat als jij je geld offensief laat beleggen en je fondsbeheerder heeft straks deze bullrun compleet gemist en daardoor vergeleken met concurrenten een ondermaats rendement gehaald.

Wat verder in de toekomst: pensioenfondsen die moet korten omdat ze niet of te laat in BTC zijn gestapt ten opzichte van pensioenfondsen die zelfs kunnen indexeren.

De publieke opinie is aan het draaien en grote investeerders/pensioenfondsen/verzekeringsmaatschappijen kunnen niet meer om BTC heen met een geldpers die onbeperkt fiat aan het bijdrukken is.
Hmm grote fondsen staan op het punt om afgerekend te worden ? heb je daar een bron van ?
ik geloof daar niet van, we zitten gewoon weer in 2017 waar iedereen denkt dat de echte grote jongens gaan instappen, zonder rekening te houden dat je niet zomaar iets kan kopen wat niet gereguleerd is.

En vergeet niet dat de reguliere beurzen het echt top doem het laatste jaar, waar ik normaal +/- 7 tot max 10% haal heb ik dit jaar met o.a. Alfen en Plug power, unibal enz enz ruim 600% gehaald, crypto zit daar een stuk onder dit jaar.

Vergeet ook niet dat geld ook weer van de markt verdwijnt als alles weer normaal is, zo erg is het niet dat die geld pers aan staat ook al beweren sommige van wel.

Hier wordt het door iemand uitgelegd
https://www.fool.com/inve...is-a-terrible-investment/

[ Voor 8% gewijzigd door Slux op 14-12-2020 15:33 ]

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 09:45
Ray_ schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:37:
En weer terug bij af. Nou ja. Toch even een hikje geweest.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Ray_ schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:30:
[...]

En weer terug bij af. Nou ja. Toch even een hikje geweest.
Geduld. Eén van de volgende 4h candles wordt actie. B)

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:57
Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:14:
Er zit ook verschil tussen bellegers, particuliere bellegers zullen vast zeggen doe maar 5% vind ik nog veel maar het zou kunnen, zelf nog niet tegen gekomen, wel dat een aantal mensen roepen neem 1 BTC in je PF maar het is maar net wat je doel is met belegen.

Wil je verstandig belegen dat moet je niet in Bitcoin zitten, wil je risico nemen en hopen dat je over 10jaar op je eigen eiland zit dan moet je in bitcoin gaan, de meerderheid zoekt toch wat veiligere bellegingen.
Ik ben juist helemaal uit beleggingen gestapt, veel te veel lucht. Heb alleen nog goud en heel veel crypto (90% btc). Ik acht risico op crash beurs veel groter dan dat BTC nu een dipje naar 3k doet.
Maargoed ieder zijn ding

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:14:

DIT!!
IK WIL EEN IJLAND JONGUIH

• Slux
  • Niet online
anti elppa schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:37:
[...]

Ik ben juist helemaal uit beleggingen gestapt, veel te veel lucht. Heb alleen nog goud en heel veel crypto (90% btc). Ik acht risico op crash beurs veel groter dan dat BTC nu een dipje naar 3k doet.
Maargoed ieder zijn ding
Imo geen slimme zet, natuurlijk zit er veel lucht in sommige aandelen zoals een Tesla maar veel geld is juist naar de beurs gegaan vanwege de lage rentes en zelfs negatieve rentes, dat geld stond vroeger lekker op de spaar rekening en is nu juist naar de beurzen verplaatst, kan je zo opzoeken.

Wat ik al aangaf het is net wat voor risico je wilt nemen, crypto is zeer hoog vergeleken met de rest, ieder zijn ding idd, ik zit zelf 85% van de paar centjes die ik heb op ''veilig'' en 15% in crypto.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

anti elppa schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:37:
[...]

Maargoed ieder zijn ding
Wat ik er van onthouden heb is dat de Beurs er soms 10 jaar over doet om weer terug te krabbelen na een crash.
Bitcoin/Crypto doet dat binnen een jaar.

• zwartewoud
FijneKerst schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:42:
[...]

DIT!!
IK WIL EEN IJLAND JONGUIH
IJLAND

:X

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:08:
[...]

Blijkbaar is er dan toch al wel iets gereguleerd zou je zeggen.
Het argument van "niet zulke risico's nemen" vind ik een beetje slap als je weet dat een aandeel of optie nemen in een bedrijf dezelfde risico's met zich meebrengt. Er zijn weinig bedrijven (TSLA misschien?) die hetzelfde track record als BTC kunnen laten zien. Volatiliteit? Dat wel, maar winst: Zeker.
Ik zou als aandeelhouder veel geld willen verdienen. Als ze dan 1/20 in BTC gooien zou ik geen problemen mee hebben. Heb ik nog 19/20 zekerheid.
[quote]
Voor welk %? De rest is die 19/20 zekerheid van hierboven.

Je gaat het denk ik nog moeilijk krijgen de komende jaren. Bitcoin/goud zoals jij dat ziet (qua (on)stabiliteit) gaan verdwijnen. Ook de stabiliteit van $ en EUR zoals jij die ziet gaan op lange termijn verdwijnen. $ eerst vanwege schulden + moneymachine.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Oh sorry... typefautje.

IK WIL EEN IJSLAND JONGUH!

Verwijderd

Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:43:
[...]

Imo geen slimme zet, natuurlijk zit er veel lucht in sommige aandelen zoals een Tesla maar veel geld is juist naar de beurs gegaan vanwege de lage rentes en zelfs negatieve rentes, dat geld stond vroeger lekker op de spaar rekening en is nu juist naar de beurzen verplaatst, kan je zo opzoeken.

Wat ik al aangaf het is net wat voor risico je wilt nemen, crypto is zeer hoog vergeleken met de rest, ieder zijn ding idd, ik zit zelf 85% van de paar centjes die ik heb op ''veilig'' en 15% in crypto.
Ik zou voor die 15% toch een blik knakworst kopen, voor als je wonder boven wonder toch nog leeft tijdens aanstaande kerst.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:30
Ik snap er weer eens weinig van.

Las toevallig ergens dat je Spark (FLR) kunt krijgen als je Ripple (XRP) hebt. Nou, ik heb Ripple en ik wil die Sparks wel. Maar ik snap er geen hout van hoe ik die dingen kan krijgen. Iemand enig idee?

• anti elppa
Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:43:
[...]

uiteraard weet ik dat eerste deel van je post. Waar zou je nu in willen beleggen dan. ik zou het niet weten. Alle tech is zwaar vol met lucht, zeer groot risico. amazon, google, tesla etc, gaat echt een mega bloedbad worden binnen 2 jaar. Banken moet je bij wegblijven, die gaan helemaal naar de kloten (zie je nu al in de koersen). Old tech en olie/ gas.....no comment.

Noem me maar een dromerige crypto believer. Ik scope de dip van bovenstaande bende wel over 2 jaar met mijn btc winsten

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

MrWilliams schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:47:
Je gaat het denk ik nog moeilijk krijgen de komende jaren. Bitcoin/goud zoals jij dat ziet (qua (on)stabiliteit) gaan verdwijnen. Ook de stabiliteit van $ en EUR zoals jij die ziet gaan op lange termijn verdwijnen. $ eerst vanwege schulden + moneymachine.
Dat duurt nog wel meer dan "een paar jaar".
Dat kan zomaar nog 20-30 jaar duren voordat dat zover is.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

KaiseRRuby schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:48:

Las toevallig ergens dat je Spark (FLR) kunt krijgen als je Ripple (XRP) hebt. Nou, ik heb Ripple en ik wil die Sparks wel. Maar ik snap er geen hout van hoe ik die dingen kan krijgen. Iemand enig idee?
Punt 1. Ripple is NIET hetzelfde als XRP. Ripple het bedrijf gebruikt XRP het token voor sommige van hun diensten... en met sommige bedoel ik enkele... en met enkele bedoel ik niet echt veel....

Verwijderd

Die worden pas ergens in Januari gedropt.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

FijneKerst schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:49:
[...]

Dat duurt nog wel meer dan "een paar jaar".
Dat kan zomaar nog 20-30 jaar duren voordat dat zover is.
Denk je?
Doe nog maar een paar van die pandemieën of een financieel crisisje. Daar zijn we de afgelopen decennia niet vies van. (Enig idee waarom die crisissen steeds vaker komen? Zou dat een patroon zijn?) Of nog een keer een clown als president van Amerika... dan is het zo gebeurd.

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:56

Dat ligt eraan waar je ze afgelopen zaterdag had staan. Afgelopen zaterdag was de snapshot datum dus als ze toen op een exchange stonden die de airdrop niet ondersteunt dan kan je het sowieso verketsen.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• anti elppa
MrWilliams schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:52:
[...]

Denk je?
Doe nog maar een paar van die pandemieën of een financieel crisisje. Daar zijn we de afgelopen decennia niet vies van. (Enig idee waarom die crisissen steeds vaker komen? Zou dat een patroon zijn?) Of nog een keer een clown als president van Amerika... dan is het zo gebeurd.
ja ik gok ook dat het veel sneller gaat. Kijk alleen al eens naar de DXY

• KaiseRRuby
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:51:
[...]

Die worden pas ergens in Januari gedropt.
Oke. Maar ik zie staan dat je een snapshot moet maken van het aantal wat je hebt en dat je op je exchange dingen in moet vullen?

'If your XRP is held at a supporting exchange they will handle the claim process and distribution for you. You may need to take some actions within the exchange website/app itself.'

Staat hier: https://flare.ghost.io/claiming-spark-faq/

Is het genoeg om te wachten tot januari en maakt Binance dan een mogelijkheid om ze te claimen oid? Het is voor de leek allemaal best redelijk ingewikkeld..

Hier de uitleg van Binance overigens: https://www.binance.com/n...ba44d443998cf7a5329539e91

[ Voor 5% gewijzigd door KaiseRRuby op 14-12-2020 15:54 ]

• KaiseRRuby
Stokstaart schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:53:
[...]

Dat ligt eraan waar je ze afgelopen zaterdag had staan. Afgelopen zaterdag was de snapshot datum dus als ze toen op een exchange stonden die de airdrop niet ondersteunt dan kan je het sowieso verketsen.
Nee, stonden toen al op Binance!

• KaiseRRuby
FijneKerst schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:50:
[...]

Punt 1. Ripple is NIET hetzelfde als XRP. Ripple het bedrijf gebruikt XRP het token voor sommige van hun diensten... en met sommige bedoel ik enkele... en met enkele bedoel ik niet echt veel....
Bedankt voor je punt 1. Ik heb gewoon overgenomen wat er op Binance staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpIrdFU6vfRKH9cAyDOa2dXOL5M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2BEif05MSCCwjHHYXp803Ha4.png?f=user_large

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

MrWilliams schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:52:
[...]

Denk je?
Pandemieën hebben we niet al te vaak hoor... Laatste 50 jaar 3, inclusief Covid19.
En de Amerikaanse president heeft geen invloed op de Euro ;) ... ook al denkt deze oranje krullenbol dat geheid wel.

Verwijderd

KaiseRRuby schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:54:
[...]

Oke. Maar ik zie staan dat je een snapshot moet maken van het aantal wat je hebt en dat je op je exchange dingen in moet vullen?

'If your XRP is held at a supporting exchange they will handle the claim process and distribution for you. You may need to take some actions within the exchange website/app itself.'

Staat hier: https://flare.ghost.io/claiming-spark-faq/

Is het genoeg om te wachten tot januari en maakt Binance dan een mogelijkheid om ze te claimen oid? Het is voor de leek allemaal best redelijk ingewikkeld..

Hier de uitleg van Binance overigens: https://www.binance.com/n...ba44d443998cf7a5329539e91
1. Je XRP stonden op Binance.

2. Binance heeft een snapshot gemaakt van de users die op dat moment XRP hadden.

3. Je hoeft niets meer te doen en krijgt vanzelf die bende uitgekeerd.

4. Tendies.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

KaiseRRuby schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:56:
[...]

Bedankt voor je punt 1. Ik heb gewoon overgenomen wat er op Binance staat:

[Afbeelding]
Ja, het is soms lekker verwarrend.
XRP is wel afhankelijk van Ripple, maar andersom niet.
Vandaar ook dat veel mensen denken dat XRP gaat falen... Ripple kan heel goed zonder XRP en gebruikt het ook bij lange na niet voor al hun diensten.
Zodra XRP teveel gedoe wordt dumpen ze de boel.

• KaiseRRuby
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:58:
[...]

1. Je XRP stonden op Binance.

2. Binance heeft een snapshot gemaakt van de users die op dat moment XRP hadden.

3. Je hoeft niets meer te doen en krijgt vanzelf die bende uitgekeerd.

4. Tendies.
Kijk, dat is nog eens nieuws. Dan kan ik vast mijn baan gaan opzeggen want dit zal me ongetwijfeld miljonair gaan maken. :9

Verwijderd

KaiseRRuby schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:00:
[...]

Kijk, dat is nog eens nieuws. Dan kan ik vast mijn baan gaan opzeggen want dit zal me ongetwijfeld miljonair gaan maken. :9
Godspeed.

• Slux
  • Niet online
anti elppa schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:49:
[...]

uiteraard weet ik dat eerste deel van je post. Waar zou je nu in willen beleggen dan. ik zou het niet weten. Alle tech is zwaar vol met lucht, zeer groot risico. amazon, google, tesla etc, gaat echt een mega bloedbad worden binnen 2 jaar. Banken moet je bij wegblijven, die gaan helemaal naar de kloten (zie je nu al in de koersen). Old tech en olie/ gas.....no comment.

Noem me maar een dromerige crypto believer. Ik scope de dip van bovenstaande bende wel over 2 jaar met mijn btc winsten
Ik zit veel in mix funds voor de echte LT o.a. de NN dynamic mix funds 1 t/m 5, schone energie fondsen o.a. Alfen maar dat trade ik actief mee, en voornamelijk de dividend fondsen van de AEX, verder pak ik bijna alle AEX aandelen waar ik actief mee trade, en nog aandelen zoals een Pharming die had ik jaren terug gekocht, net als een zakje nvidia.

De tech reuzen heb ik zo ie zo gemist , weet nog wel dat ik een google kon kopen voor 50 USD toen vond ik hem al te duur :P
Banken is ook niet helemaal mijn ding op het moment.

Vastgoed doet het goed bij mij, en ja ik hoor al jaren zelfs decennia dat het in elkaar stort, ik wacht er nog steeds op.

ik durf niet al mijn centjes in crypto te stoppen, misschien over een paar jaar dat ik er weer meer instop.
imo staan we nog te kort op deze hoge koersen met crypto.

ik denk dat als ik jou had gevraagd in Februari dit jaar dat je ook niet alles in crypto had gestopt of wel ?
nu zie ik hier allemaal mensen voorbij komen die alles in crypto stoppen, die zag je hier niet een paar maanden terug, en de meerderheid zal straks ook weer verdwijnen als er een dump komt of het toch niet snel genoeg gaat voor ze.

Zo zie je maar iedereen heeft er een andere kijk op, en dat is maar goed ook ;)

• anti elppa
Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:16:
[...]

Ik zit veel in mix funds voor de echte LT o.a. de NN dynamic mix funds 1 t/m 5, schone energie fondsen o.a. Alfen maar dat trade ik actief mee, en voornamelijk de dividend fondsen van de AEX, verder pak ik bijna alle AEX aandelen waar ik actief mee trade, en nog aandelen zoals een Pharming die had ik jaren terug gekocht, net als een zakje nvidia.

De tech reuzen heb ik zo ie zo gemist , weet nog wel dat ik een google kon kopen voor 50 USD toen vond ik hem al te duur :P
Banken is ook niet helemaal mijn ding op het moment.

Vastgoed doet het goed bij mij, en ja ik hoor al jaren zelfs decennia dat het in elkaar stort, ik wacht er nog steeds op.

ik durf niet al mijn centjes in crypto te stoppen, misschien over een paar jaar dat ik er weer meer instop.
imo staan we nog te kort op deze hoge koersen met crypto.

ik denk dat als ik jou had gevraagd in Februari dit jaar dat je ook niet alles in crypto had gestopt of wel ?
nu zie ik hier allemaal mensen voorbij komen die alles in crypto stoppen, die zag je hier niet een paar maanden terug, en de meerderheid zal straks ook weer verdwijnen als er een dump komt of het toch niet snel genoeg gaat voor ze.

Zo zie je maar iedereen heeft er een andere kijk op, en dat is maar goed ook ;)
ik koop btc alweer elke maand sinds 1 jan 2019. In feb had ik al geen aandelen meer en zat ik voor grootste deel in btc. April tot juni best wat goud gehamsterd. Dus nee mijn plan wat ik heb met BTC is geen % veranderd. Eigenlijk is dat sinds 2017 al niet veranderd (zit er in sinds 2013). Het stuk derisking was ik doe is in goud/ aflossen en klein beetje fiat (voor als btc dik zakt 8)7 ).
Weet je wat het ook is. Ik acht de kans dat ik financieel onafhankelijk word via de klassieke weg 0. Via de weg die ik in 2013 ingeslagen ben, ben ik al aardig op weg.
Ben ook nog jong dat maakt ook uit. Als ik 50+ zou ik het waarschijnlijk anders doen

• Slux
  • Niet online
MrWilliams schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:47:
[...]

Blijkbaar is er dan toch al wel iets gereguleerd zou je zeggen.
Het argument van "niet zulke risico's nemen" vind ik een beetje slap als je weet dat een aandeel of optie nemen in een bedrijf dezelfde risico's met zich meebrengt. Er zijn weinig bedrijven (TSLA misschien?) die hetzelfde track record als BTC kunnen laten zien. Volatiliteit? Dat wel, maar winst: Zeker.

[...]

Ik zou als aandeelhouder veel geld willen verdienen. Als ze dan 1/20 in BTC gooien zou ik geen problemen mee hebben. Heb ik nog 19/20 zekerheid.
[quote]

[...]

Voor welk %? De rest is die 19/20 zekerheid van hierboven.

[...]

Dat is niet zo, als iets gereguleerd is dan heb je als belleger om iets op terug te vallen, in de praktijk moet je dat altijd nog maar zien :P maar met crypto is dat dus niet zo je zou ook echt dom zijn om echt al je geld in bitcoin te stoppen.

Belegen gaat niet om de beste track records of meeste rendement, je kan met een aantal hefbomen op de reguliere beurs of valuta handel veel meer verdienen dan met bitcoin.

Bitcoin is gemaakt om tegen de banken te zijn, iets decentraal waar niemand controle over heeft, zo lang dat blijft zullen het alleen de kleine bellegers zijn en een handje vol whales zijn die instappen, reguleer je het haal je het hele idee van bitcoin weg.

Nogmaals die moneymachine kan drukken wat ie wilt, de markt vraagt er nu om zodra die printers uit gaan zal je zien dat het geld wat geprint is ook van de markt gehaald wordt, ze gaan geen hyperinflatie creëren de wereld is daar te groot voor.
je ziet het nu al, jij ziet toch niks van het geld wat erbij komt ? het is eerder dat je (of ik spreek voor mij zelf in dit geval), geld te kort kom :P

Mensen denken teveel in doom scenario's vind ik zelf, ja bitcoin is zeker leuk maar je kan er geen brood mee kopen, stel alles stort in elkaar zoals vele denken we krijgen hyper inflatie en brood gaat 100 euro kosten een bitcoin gaat naar de miljoen, dan heb je er nog niks aan want je kan er bij wijze van nog geen brood van kopen.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:30:
[...]
reguleer je het haal je het hele idee van bitcoin weg.
Dat valt toch ook wel mee.
Regulering zal juist meer draagkracht creëren voor Henk en Ingrid.
De kracht van Bitcoin is volgens mij decentralisatie.. niet zozeer dat het ongereguleerd is.
Door regulering haal je niet gelijk decentralisatie onderuit.

• Slux
  • Niet online
anti elppa schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:24:
[...]
Weet je wat het ook is. Ik acht de kans dat ik financieel onafhankelijk word via de klassieke weg 0. Via de weg die ik in 2013 ingeslagen ben, ben ik al aardig op weg.
Ja eens die kans is er, maar de kans is groter dat het niet lukt :P
Je neemt een groot risico dat is voor de meerderheid niet weggelegd die spelen liever op ''safe'' en ja helemaal eens dat niks safe is.

ik had zelf erg veel geluk met crypto in 2017 voornamelijk door LTC sinds die tijd doe ik niet veel meer meeste van de tijd ben ik bezig met traden, maar ik ken ook mensen die niet zoveel geluk hadden met crypto ;(

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:47

knakworst

Get more sats!

MrWilliams schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:04:
[...]

Yesss!!!!

Gouden idee! Wie doet er mee met mijn nieuwe coin offering Pokemon Token.
Met als slogan: You got to catch them all!
Aantal tokens: 11000
Soort token: Verzameltoken

Goud geld verdienen met een useless usecase FTW! *O*
Je bent 3 jaar te laat.

https://coinmarketcap.com/currencies/pokecoin/

• Slux
  • Niet online
FijneKerst schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:33:
[...]

Dat valt toch ook wel mee.
Regulering zal juist meer draagkracht creëren voor Henk en Ingrid.
De kracht van Bitcoin is volgens mij decentralisatie.. niet zozeer dat het ongereguleerd is.
Door regulering haal je niet gelijk decentralisatie onderuit.
Hoe wou je iets reguleren wat decentraal is ?

ik vind regulatie van bitcoin zelf helemaal niks maar ben bang dat de meerderheid van de wereld het daar niet mee eens is.

Een henk en ingrid hebben nu wel andere zorgen dan een duren bitcoin kopen, dat was leuk in 2017 toen kon je ook nog aan de shitcoins verdienen, hadden we een nietszeggend marketcap van +/- 800miljard +/- 3500 shitcoins.

Nu staat bitcoin op hetzelfde op een paar tientjes na hebben we bijna 8000 shitcoins en een marketcap van maar 550.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik moest hierom wel lachen stiekem: https://legacy.dumpert.nl...ek_op_mijn_kerstboom.html

• Qunix
Misschien eentje maken van de nieuwe ATH waar wij over enkele dagen naartoe gaan!!!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:30:
[...]

Dat is niet zo, als iets gereguleerd is dan heb je als belleger om iets op terug te vallen, in de praktijk moet je dat altijd nog maar zien :P maar met crypto is dat dus niet zo je zou ook echt dom zijn om echt al je geld in bitcoin te stoppen.

Bitcoin is gemaakt om tegen de banken te zijn, iets decentraal waar niemand controle over heeft, zo lang dat blijft zullen het alleen de kleine bellegers zijn en een handje vol whales zijn die instappen, reguleer je het haal je het hele idee van bitcoin weg.
Decentralisatie <> Regulatie
Nogmaals die moneymachine kan drukken wat ie wilt, de markt vraagt er nu om zodra die printers uit gaan zal je zien dat het geld wat geprint is ook van de markt gehaald wordt, ze gaan geen hyperinflatie creëren de wereld is daar te groot voor.
je ziet het nu al, jij ziet toch niks van het geld wat erbij komt ? het is eerder dat je (of ik spreek voor mij zelf in dit geval), geld te kort kom :P
Tel eens al die miljarden op die de ECB elke maand in de EU economie pompt sinds 2009. Hebben ze die al weer teruggekocht? O nee, want die printers gaan niet meer uit. 8)7
Bedenk je ook dat de FED een BEDRIJF (en geen overheidsinstantie) is dat het mandaat heeft om geld bij te drukken wanneer zij dat nodig achten.

Ik zie niks van het geld dat er bij komt nee, daar zit ik te ver van de bron af. Maar ik kom niks te kort hoor.
Mensen denken teveel in doom scenario's vind ik zelf, ja bitcoin is zeker leuk maar je kan er geen brood mee kopen, stel alles stort in elkaar zoals vele denken we krijgen hyper inflatie en brood gaat 100 euro kosten een bitcoin gaat naar de miljoen, dan heb je er nog niks aan want je kan er bij wijze van nog geen brood van kopen.
Haha... geen doom scenario hier:
Decentralisatie heeft bij andere takken van sport al complete markten veranderd. Voor "media" en communicatie heeft internet zelfs heel de wereld veranderd in nog geen 30 jaar. Kijk naar Amazon, Airbnb, Cloud computing, Uber, etc... voor elke bedijfstak is afgelopen jaren wel een decentralisatie gekomen.
Ben ik dan naïef of een doemdenker als ik denk dat de financiële wereld ook voorzie? ... en daar de ontwikkeling + adoptie van crypto als aanjager voor zie? Vind je het, gezien de andere bedrijfstakken, een gekke gedachte dat dat ook met finance zou kunnen gebeuren?

• Slux
  • Niet online
MrWilliams schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:52:
[...]

Decentralisatie <> Regulatie

[...]

Tel eens al die miljarden op die de ECB elke maand in de EU economie pompt sinds 2009. Hebben ze die al weer teruggekocht? O nee, want die printers gaan niet meer uit. 8)7
Bedenk je ook dat de FED een BEDRIJF (en geen overheidsinstantie) is dat het mandaat heeft om geld bij te drukken wanneer zij dat nodig achten.

Ik zie niks van het geld dat er bij komt nee, daar zit ik te ver van de bron af. Maar ik kom niks te kort hoor.

[...]

Haha... geen doom scenario hier:
Decentralisatie heeft bij andere takken van sport al complete markten veranderd. Voor "media" en communicatie heeft internet zelfs heel de wereld veranderd in nog geen 30 jaar. Kijk naar Amazon, Airbnb, Cloud computing, Uber, etc... voor elke bedijfstak is afgelopen jaren wel een decentralisatie gekomen.
Ben ik dan naïef of een doemdenker als ik denk dat de financiële wereld ook voorzie? ... en daar de ontwikkeling + adoptie van crypto als aanjager voor zie? Vind je het, gezien de andere bedrijfstakken, een gekke gedachte dat dat ook met finance zou kunnen gebeuren?
Ze hoeven het ook niet terug te kopen om geld van de markt te halen ;)
Zo lang er nog geen mega inflatie maak ik mij niet druk.

Een internet begon als iets decentraal maar is dat nu ver van toch ? ja daar zijn bedrijven uit gekomen maar je kan een bitcoin niet vergelijken met een bedrijf imo, maar misschien praten we nu langs elkaar heen en snap ik je niet helemaal ;)

Ja ik zou het ook heel graag zo willen zien hoor een decentraal onafhankelijk financieel systeem maar helaas zit de wereld zo niet in elkaar en zal ook nooit gebeuren dat is echt onmogelijk.

Slux gaat maar weer wat azijn inslaan, nu kan het nog hoorde ik :P

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:42:
[...]

Hoe wou je iets reguleren wat decentraal is ?

[...]
Afspraken maken
Uber/Airbnb zijn gereguleerd in de zin dat er afspraken zijn over hoe/waar zij hun diensten aanbieden. Bij Airbnb stellen steden/landen eisen aan aanbieders (bijv. alleen particuliere aanbieders).

Toegangspoortjes
Eisen stellen aan hoe je op/af de dienst gaat (het omzetten van EUR naar BTC via MeesterBitcoin.nl is goedgekeurd door DNB: "Coin Meester B.V. kondigt vandaag aan dat zij als crypto bedrijf door de Nederlandsche Bank (DNB) is geregistreerd. Door de registratie mag Bitcoin Meester crypto transacties uitvoeren en cryptovaluta opslaan in wallets."

Verificatie
Eisen stellen aan de openbaarheid van je assets. Bijv. iedereen moet bij de opgave Belastingdienst zijn/haar BTC adressen opgeven.

• Slux
  • Niet online
MrWilliams schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:05:
[...]

Afspraken maken
Uber/Airbnb zijn gereguleerd in de zin dat er afspraken zijn over hoe/waar zij hun diensten aanbieden. Bij Airbnb stellen steden/landen eisen aan aanbieders (bijv. alleen particuliere aanbieders).

Toegangspoortjes
Eisen stellen aan hoe je op/af de dienst gaat (het omzetten van EUR naar BTC via MeesterBitcoin.nl is goedgekeurd door DNB: "Coin Meester B.V. kondigt vandaag aan dat zij als crypto bedrijf door de Nederlandsche Bank (DNB) is geregistreerd. Door de registratie mag Bitcoin Meester crypto transacties uitvoeren en cryptovaluta opslaan in wallets."

Verificatie
Eisen stellen aan de openbaarheid van je assets. Bijv. iedereen moet bij de opgave Belastingdienst zijn/haar BTC adressen opgeven.
ik snap de vergelijking met airbnb nog niet ? vrij logisch dat een bedrijf afspraken maakt toch ?

Zo zijn er honderden financiële instellingen goed gekeurd door de AFM/DNB dat zegt toch niks zo ie zo moet je niet naar NL kijken, de wereld is een stuk groter.

Eisen stellen voor je wallets ? ik denk niet dat je hier veel mensen in mee krijgt want dat is precies waar crypto niet voor staat en gemaakt is, dan kan je net zo goed bitcoin dumpen en een XRP kopen maar dat wil niemand want centraal :+

Je haalt nu het hele nu van Bitcoin weg imo, zoals je het nu beschrijft is het veel beter om een Dollar of Euro te hebben want dat is veel makkelijker.

Dit is wel een interessant artikeltje om te lezen
https://econ.economicshel...-and-inflation-in-us.html
https://www.economicshelp...blem-with-printing-money/

[ Voor 13% gewijzigd door Slux op 14-12-2020 17:21 ]

• Ali Baba 1001
Ray_ schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:37:
We proberen die uitbraak juist tegen te gaan!!!!

Oh, je had het niet over het virus. Fijn :)

Lang niet geroepen dus hij mag wel weer een keer:
Mo0o0oN!

• Qunix
Overigens kan decentralisatie wel degelijk gereguleerd worden door bijvoorbeeld wetgeving. Het blijft dan mogelijk om het te gebruiken, dan wel via ondergrondse markten bijvoorbeeld.

• Slux
  • Niet online
Qunix schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:14:
Overigens kan decentralisatie wel degelijk gereguleerd worden door bijvoorbeeld wetgeving. Het blijft dan mogelijk om het te gebruiken, dan wel via ondergrondse markten bijvoorbeeld.
Dan is het niet decentraal en heb je meer aan fiat dan crypto

• Slux
  • Niet online
En via ondergrondse markten iets kopen heeft bitcoin niet echt goed gedaan, Slux denkt terug aan Silkroad

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Qunix schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:14:
Als de EU, China en de VS het kopen en verkopen van BTC verboden zouden maken is dat een enorme klap voor BTC waarbij het maar de vraag is of BTC het zal overleven. Zodra je naar fiat gaan kapot maakt door het illegaal te maken is het dag Henk en Ingrid en dag grote investeerders.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:04:
[...]

Ze hoeven het ook niet terug te kopen om geld van de markt te halen ;)
Zo lang er nog geen mega inflatie maak ik mij niet druk.

Een internet begon als iets decentraal maar is dat nu ver van toch ? ja daar zijn bedrijven uit gekomen maar je kan een bitcoin niet vergelijken met een bedrijf imo, maar misschien praten we nu langs elkaar heen en snap ik je niet helemaal ;)

Ja ik zou het ook heel graag zo willen zien hoor een decentraal onafhankelijk financieel systeem maar helaas zit de wereld zo niet in elkaar en zal ook nooit gebeuren dat is echt onmogelijk.

Slux gaat maar weer wat azijn inslaan, nu kan het nog hoorde ik :P
Internet is zo decentraal als het maar zijn kan: Er is geen uit knop.
Het punt van die bedrijven is dat ze allemaal iets centraals (hotels, taxi's, computers) decentraal maakten: mensen hun huis = hotelkamer, mensen hun auto = taxi, cloud computing = locatie van computer is niet meer belangrijk, etc...)

Azijn is het niet, het is gewoon een ander standpunt. En ik vind het leuk dat je dat hebt. Snap wel dat je crypto alleen ziet als middel om meer euro's voor jezelf te maken.

Aan de andere kant doet het me een beetje denken aan het begin van de mobiele telefonie... met greenpoints in 1992. Bereikbaarheid was inderdaad ruk... en de adoptie stond aan deze interviews te zien nog in de kinderschoenen.

Ik was toen ook een van die 'niet nodig' en 'gaat nooit gebeuren' gasten overigens. 8)

En over vroeger: Mijn moeder vertelde me dat zij als kind vroeger geen CV hadden maar een kolenkachel, geen afwasmachine, geen wasmachine, etc... De wereld zat vroeger niet zo in elkaar als nu. En dat zal in de toekomst ook zo zijn.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:11:
[...]

ik snap de vergelijking met airbnb nog niet ? vrij logisch dat een bedrijf afspraken maakt toch ?

Zo zijn er honderden financiële instellingen goed gekeurd door de AFM/DNB dat zegt toch niks zo ie zo moet je niet naar NL kijken, de wereld is een stuk groter.
Dat betekent dat hun processen en grootboek door accountants nagekeken en goedgekeurd worden. Dat geeft "zekerheid".
Eisen stellen voor je wallets ? ik denk niet dat je hier veel mensen in mee krijgt want dat is precies waar crypto niet voor staat en gemaakt is, dan kan je net zo goed bitcoin dumpen en een XRP kopen maar dat wil niemand want centraal :+
Al je bankrekeningen worden opgevraagd bij de belastingdienst op het moment dat jij aangifte doet. Daar zijn ook niet veel mensen voor in. En XRP is niet centraal.
De gedachte achter decentraal is dat er geen andere partij is die je geld voor je beheert. Jij bent altijd eigenaar van jouw wallet. Ook als de banken omvallen. Dat geeft "zekerheid" die fijner aanvoelt dan je spaargeld op een bank (Icesave?) zetten bijvoorbeeld.
Je haalt nu het hele nu van Bitcoin weg imo, zoals je het nu beschrijft is het veel beter om een Dollar of Euro te hebben want dat is veel makkelijker.
Nee, want oneindig bijdrukken + de bank beheert mijn geld voor me en verdient er belachelijk veel centen mee. Ik wil daar iets van terug zien (zie DeFi). En als de bank omvalt moet ik enorm veel moeite doen om te bewijzen dat het mijn geld was voordat ik het terugkrijg. Het is toch mijn geld?
Thanks, ga ik doen!

Dit is wel een interessant boekje om te lezen

:+

• Slux
  • Niet online
MrWilliams schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:25:
[...]

Internet is zo decentraal als het maar zijn kan: Er is geen uit knop.
Het punt van die bedrijven is dat ze allemaal iets centraals (hotels, taxi's, computers) decentraal maakten: mensen hun huis = hotelkamer, mensen hun auto = taxi, cloud computing = locatie van computer is niet meer belangrijk, etc...)

Azijn is het niet, het is gewoon een ander standpunt. En ik vind het leuk dat je dat hebt. Snap wel dat je crypto alleen ziet als middel om meer euro's voor jezelf te maken.

Aan de andere kant doet het me een beetje denken aan het begin van de mobiele telefonie... met greenpoints in 1992. Bereikbaarheid was inderdaad ruk... en de adoptie stond aan deze interviews te zien nog in de kinderschoenen.

Ik was toen ook een van die 'niet nodig' en 'gaat nooit gebeuren' gasten overigens. 8)

En over vroeger: Mijn moeder vertelde me dat zij als kind vroeger geen CV hadden maar een kolenkachel, geen afwasmachine, geen wasmachine, etc... De wereld zat vroeger niet zo in elkaar als nu. En dat zal in de toekomst ook zo zijn.
Greenpoints, broekie, ik kom nog uit de vaste telefoon en semafoon tijd, toen je op elke hoek van de straat een telefooncel had staan, een vaste telefoon met draaischijf had staan waar je 008 kon bellen voor de tijd en als moord wapen kon gebruiken en later een mobiele telefoon met snoer van 20kg waar je 1000 gulden per maand aan bel kosten kwijt was :P

Maar we gaan het allemaal zien ben zelf niet zo positief als jullie met crypto, als store of value wel tot een bepaalde hoogte maar als fiat zie ik het niet gebeuren, de techniek kan het niet eens aan.
En met goud weet je wat er is, met crypto weet je dat niet, als de community sterk genoeg is zouden ze er altijd meer van kunnen maken men roept nu wel van niet maar het blijft onzeker.

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:25:
[...]

Als de EU, China en de VS het kopen en verkopen van BTC verboden zouden maken is dat een enorme klap voor BTC waarbij het maar de vraag is of BTC het zal overleven. Zodra je naar fiat gaan kapot maakt door het illegaal te maken is het dag Henk en Ingrid en dag grote investeerders.
True, maar dat kan ook met goud/zilver/euro/dollar..

• Slux
  • Niet online
MrWilliams schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:33:
[...]

Dat betekent dat hun processen en grootboek door accountants nagekeken en goedgekeurd worden. Dat geeft "zekerheid".

[...]

Al je bankrekeningen worden opgevraagd bij de belastingdienst op het moment dat jij aangifte doet. Daar zijn ook niet veel mensen voor in. En XRP is niet centraal.
De gedachte achter decentraal is dat er geen andere partij is die je geld voor je beheert. Jij bent altijd eigenaar van jouw wallet. Ook als de banken omvallen. Dat geeft "zekerheid" die fijner aanvoelt dan je spaargeld op een bank (Icesave?) zetten bijvoorbeeld.

[...]

Nee, want oneindig bijdrukken + de bank beheert mijn geld voor me en verdient er belachelijk veel centen mee. Ik wil daar iets van terug zien (zie DeFi). En als de bank omvalt moet ik enorm veel moeite doen om te bewijzen dat het mijn geld was voordat ik het terugkrijg. Het is toch mijn geld?

[...]

Thanks, ga ik doen!

Dit is wel een interessant boekje om te lezen

:+
Dat is juist goed anders zou niemand in hun bedrijven investeren, die zekerheid is iets wat bitcoin niet kan bieden.

als de banken omvallen dat heb je zo ie zo 100k per bank veel meer moet je zo ie zo niet op je bank laten staan want negatieve rente, bij de ING is het iets meer en daar betaal je al snel een kleine honderd euri aan negatieve rente heb ik van iemand gehoord, die heeft nu alles in aandelen gezet en 15% in crypto.

Als ze omvallen en we krijgen een apocalypse dan hebben we ook niks meer aan bitcoin hoor ;)

jaren terug heeft ik dacht dat het Bitstamp was een transactie van XRP geblokkeerd was van Caleb dat maakt het voor mij niet iets decentraal maar dat is weer een ander verhaal, XRP behoort tot de shitcoins we hadden het nu over bitcoin :P

• Slux
  • Niet online
xantos schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:52:
[...]

Hoe dan ?

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
in Cyprus pikken de banken toch van hun inwoners euro's
IN USA had de overheid goud opgeëist

[ Voor 4% gewijzigd door superchanbe op 14-12-2020 18:01 ]

• Ali Baba 1001
Het vrije Westen
Waar alles kan en mag
Noem maar een bedrag
En je krijgt het allerbeste

Zoveel vrijheid in ons leven
We mogen verdienen en ook uitgeven
Maar komt het ze niet uit
Dan ben je de pinuit

Handelen in enen en nullen
Dat zou niet mogen?
Of hebben ze gelogen
En moet men dus niet
Over vrijheid lullen?

Ach ik weet het ook allemaal niet
Ik vraag het volgend jaar wel aan zwarte piet;
Ik zie de maan schijnen door de bomen ;)

• Qunix
Ali Baba 1001 schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:14:
Het vrije Westen
Waar alles kan en mag
Noem maar een bedrag
En je krijgt het allerbeste

Zoveel vrijheid in ons leven
We mogen verdienen en ook uitgeven
Maar komt het ze niet uit
Dan ben je de pinuit

Handelen in enen en nullen
Dat zou niet mogen?
Of hebben ze gelogen
En moet men dus niet
Over vrijheid lullen?

Ach ik weet het ook allemaal niet
Ik vraag het volgend jaar wel aan zwarte piet;
Ik zie de maan schijnen door de bomen ;)
Maar Zwarte Piet was toch ook al niet meer welkom? ;(

De VS schijnt "country of the free" te zijn.

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 23:48
* Kap nou eens met de referrals, je weet best wat de regels zijn. Laatste waarschuwing :( *

[ Voor 197% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2020 19:33 ]

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Crypts
zwartewoud schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:26:
Ik vind het ook nog steeds verbazingwekkend en ja ze doen het hier beter als in dat ze realistischer naar zaken kijken en daadkrachtiger optreden. Dat eindeloze gedraai, discussies en complotgekkies hebben we hier niet.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
xantos schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:52:
[...]

Alleen vormt de dollar geen bedreiging voor de dollar. Totaal niet te vergelijken met iets als Bitcoin.

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
Gelukszoekr schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:28:
Laatste kans voor een "betaalbare" kaart met o.a. 8% cashback?

Er zijn zover ik weet 3 verschillende kaarten die 8% cashback geven. De investeringskosten zijn als volgt:
Binance - €148.000
Crypto.com €125.000
Swipe - €21.000

De Swipe kaart is hier erg goedkoop. nog wel...
[Twitter]
Dus, tot 18 december kost de Swipe kaart nog €21.000. Na 18 december zal dit €70.000 zijn.
Doe je nog cashbacks stapelen of gaat dat niet meer?

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2020 19:34 ]

• Crypts
superchanbe schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:00:
in Cyprus pikken de banken toch van hun inwoners euro's
IN USA had de overheid goud opgeëist
In Cyprus met de vorige crisis heeft de overheid hier idd wat 'afgeroomd' op de (aller)rijksten. Niet netjes maar anders was het land failliet gegaan. :)

Ze noemden dat 'The big haircut'. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Crypts op 14-12-2020 18:40 ]

• Viep
  • Laatst online: 23-07-2022
MrWilliams schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:33:
En als de bank omvalt moet ik enorm veel moeite doen om te bewijzen dat het mijn geld was voordat ik het terugkrijg. Het is toch mijn geld?
Daar maak je een denkfout. Op het moment dat jij het op een bankrekening zet, is het niet meer jouw geld maar een vordering die jij hebt op de bank. Kan de bank die niet direct, niet helemaal of helemaal niet terugbetalen, dan heb je een probleem. Je enige wettelijke vangnet is het depositogarantiestelsel.

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:13
Dark Matter schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:07:
Crypto currencies zijn software, dus iedere crypto kan zich aanpassen om quantum proof te worden, zodra dat nodig is.
Dat klopt niet. Alleen centrale mogendheden zoals banken kunnen veel makkelijker aanpassen, bij crypto moet er eerst consensus zijn en dan nog blijft er een deel achter. Alleen al alle verloren coins zullen nooit overgezet kunnen worden naar veilige adressen. Als deze coins buitgemaakt worden is het netwerk/markt/vertrouwen onherstelbaar beschadigd. En stel dat het zou kunnen, dan is 'zodra dat nodig is' veel te laat, dat moment is niet te voorspellen. Men onderschat zowel de dreiging, complexiteit van de oplossing als de termijn waarin het moet gebeuren.

Bron: https://medium.com/the-ca...parts-part-3-f9193634ecc5

[ Voor 8% gewijzigd door KleineJoop op 14-12-2020 18:54 ]

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:39

WhySoSerious

Be the change.

Viep schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:40:
[...]

Daar maak je een denkfout. Op het moment dat jij het op een bankrekening zet, is het niet meer jouw geld maar een vordering die jij hebt op de bank. Kan de bank die niet direct, niet helemaal of helemaal niet terugbetalen, dan heb je een probleem. Je enige wettelijke vangnet is het depositogarantiestelsel.
YouTube: The History of Global Banking: A Broken System?

Is wel een leuke om te kijken.

• Ali Baba 1001
Qunix schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:21:
[...]

Maar Zwarte Piet was toch ook al niet meer welkom? ;(

De VS schijnt "country of the free" te zijn.
Naja ‘tradities’ kunnen best wijzigen, daar zie ik niet zozeer een probleem in. Hadden er Zwarte Piet en Witte Riet van moeten maken en klaar.

Ja en wij zijn the land of the free in lockdown. Echt bizar allemaal.

Hopelijk volgt er geen crash zoals in maart, maar het zal dit keer wel allemaal anders verlopen.

• Viep
  • Laatst online: 23-07-2022
Het financiële systeem zoals we dat nu kennen, gaat 100% zeker ten onder. Dat heeft elk systeem in de historie namelijk gedaan. De vraag is nu alleen hoe lang het nu nog gerekt kan worden m.b.v. het ongelimiteerd bijdrukken van geld. De invoering van CBDC zal het proces zeker nog kunnen verlengen maar feitelijk verandert dat niet zoveel aan het systeem zelf en is voor de langere termijn zeker niet de oplossing.

• Slux
  • Niet online
Crypts schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:38:
[...]

In Cyprus met de vorige crisis heeft de overheid hier idd wat 'afgeroomd' op de (aller)rijksten. Niet netjes maar anders was het land failliet gegaan. :)

Ze noemden dat 'The big haircut'. :+
Ah daar gingen onze belasting centjes dus heen de rijke Cyprioten :(

De EU laat zo ie zo geen land failliet gaan, ze hadden het beter aan 1 of ander Aziatisch land kunnen verkopen voor een euro, meer is het toch niet waard :+

• Crypts
Slux schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:48:
[...]

Ah daar gingen onze belasting centjes dus heen de rijke Cyprioten :(

De EU laat zo ie zo geen land failliet gaan, ze hadden het beter aan 1 of ander Aziatisch land kunnen verkopen voor een euro, meer is het toch niet waard :+
Nog een keertje lezen sluxie, naast steun vanuit de EU pakte de regering hier centjes af van de rijken. ;)

Edit: ben even vergeten wie het was en is al opgelost maar vandaag in Larnaca toch even gekeken of ik mijn pincode kon wijzigen bij 'vreemde' automaten en dat kon gewoon, getest met Bank of Cyprus en Revolut bij een Euronet automaat. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Crypts op 14-12-2020 18:53 ]

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Gmail, YouTube en nog wat Google diensten gingen vandaag onderuit.
CZ reageerde wel gevat....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvJ-k8mWwgIb7FbUUzTltp-5sGQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/daoHueiDdWIy8DLOwFK2hjvh.jpg?f=user_large

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Verwijderd

Vraag maar aan Khadaffi wat er gebeurd als je geen Dollars meer accepteert voor je olie.

Ohnee die hebben ze onder het tapijt geschoven en zijn land verkracht.

Nee, prima muntje van het oh zo mooie vrije westen. >:)
Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.