[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste
Acties:
  • 262.981 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijacker80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-05 23:08
Taro schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:18:
@hijacker80 Er is een kans dat het >2 jaar vast zit, dat kan ook max 2-3 maanden zijn. Ze zijn voorzichtig (en realistisch).

Maar dit bij Binance staken is idd makkelijker en goedkoper dan zelf een validator draaien. Daarnaast hoef je niet per se 32 ETH of meer te staken, maar kan dit ook met minder. Dus veel interessanter. Nu 32 ETH staken met de kans dat je het pas over 1-2-3 jaar terugkrijgt durf ik echt niet aan.
Dat is het ergste ook ja, als je moet wachten op phase 1 en je wilt cashen. Toch zie ik het wel als ik een investering voor later. Heb er ook wel vertrouwen in dat eth 2.0 gaat slagen. Alleen 32 eth is straks ook weer 1BTC waard, wat is belangrijker he.

Ik heb al een PC gevonden waar ik ubonto heb geinstalleerd, maar de rest van de stappen nog geen zin in gehad. Heb er 32, en de rest zou ik idd bv bij Binance dan kunnen staken is ook een optie. Wed je een beetje op 2 paarden waarbij de 1 nog uit te stappen valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijacker80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-05 23:08
Mooooody schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:21:
[...]

Er zijn al een handjevol andere alternatieven waarbij je je ETH in stake kunt zetten.
Key is nu om te investeren in die platforms, zodat je straks op de 1e rij zit. (Ankr, Rocketpool)
Ankr enzo nog niet gezien, zal dat eens bekijken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Zo, ik heb bij de belastingdienst vastgelegd dat ik op 13 maart dit jaar beide kinderen 1 bitcoin heb geschonken *D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik heb dus voor het eerst een kerstboom gekocht. Heb zo'n vermoeden dat @FijneKerst me wel kan helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4dokI6jCw64xgkxWCE3Lj6CFRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWNLIB0ZFvTas2zX5zaGTdYe.jpg?f=fotoalbum_large

Waar koop ik zo'n Bitcoin kerstbal?

Verkoopt er iemand een groene candle piek?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Geen boom maar wel een trui dit jaar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmVykqs8hTnOIs8nn8ghwPNjyF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8XQ6GzqxBKXd2wnsTPC3loP.jpg?f=fotoalbum_large

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:32:
Zo, ik heb bij de belastingdienst vastgelegd dat ik op 13 maart dit jaar beide kinderen 1 bitcoin heb geschonken *D
Is dat gunstig dat je nu al vastgelegd hebt?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracas10
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-06-2021
hsst schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:16:
[...]

Volgens mij betaald je ook 12% rente als je wat leent bij hun, tenzij dat Nexo is, dan betaald je 5,9%. Daarmee kunnen ze natuurlijk al een eind coveren. Verder krijg je die 12% alleen over stablecoins en fiat, en dan moet je in Nexo laten uitbetalen. Daarvan wordt de circulating supply dan langzaamaan groter. Over bijvoorbeeld Bitcoin krijg je maximaal 8%.

Project is onderdeel van een vrij grote Europese kredietverlener, en er zitten volgens mij nog bepaalde garanties achter. Is wel vrij veel info over te vinden, als je even zoekt valt er nog wel meer op te duikelen. Lijkt wel een betrouwbare club te zijn.
Zit je zelf ook bij Nexo?

Waarom zouden mensen het niet doen? 12 procent over je fiat krijg je nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Awesome! Hebbon!!

Leuke aanvulling op mijn favo shirt: https://www.amazon.com/Ju...eum-Premium/dp/B079C7TNSS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mooooody schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:39:
[...]

Schenkingen moet je voor 1 maart in het volgende jaar opgeven. Kinderen mag je per jaar max €5500 schenken (in 2020 iig), daarboven moeten ze 10% schenkbelasting betalen.

Als het onder de €5500 is hoef je het eigenlijk niet op te geven, maar nu heb ik er bewijs van dat ik dat toen heb gedaan, om discussies daarover in de toekomst te voorkomen.

En 13 maart was natuurlijk een desastreuze dag voor Bitcoin ;)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2020 23:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Mooooody schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:39:
[...]

Op 13 maart was de koers laag genoeg dat je er geen schenkbelasting over hoeft te betalen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dit kan niet verkeerd gaan: En een dark theme en vlak onder de Bitcoin 1D MA25.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p99jyiaS9iZayGWLCrIoTXWuxpk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NxkhZaWcAbFSXACDBlkIqm12.png?f=user_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

3300 euries.... dat waren nog eens tijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Richh schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:42:
[...]

Op 13 maart was de koers laag genoeg dat je er geen schenkbelasting over hoeft te betalen d:)b
Alleen jammer dat het je eigen vermogen niet meer drukt tegenwoordig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:42:
[...]

Schenkingen moet je voor 1 maart in het volgende jaar opgeven. Kinderen mag je per jaar max €5500 schenken (in 2020 iig), daarboven moeten ze 10% schenkbelasting betalen.

Als het onder de €5500 is hoef je het eigenlijk niet op te geven, maar nu heb ik er bewijs van dat ik dat toen heb gedaan, om discussies in de toekomst daarover in de toekomst te voorkomen.

En 13 maart was natuurlijk een desastreuze dag voor Bitcoin ;)
Dank voor de info die mijn accountant blijkbaar niet bezit :)

Het is natuurlijk wel een grijs gebied. Mijn BTC hangt nu voornamelijk in onbekend financieel territorium. Als je het nu gaat benoemen als je vermogen, is er ook geen weg meer terug.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
.oisyn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:45:
[...]

Alleen jammer dat het je eigen vermogen niet meer drukt tegenwoordig :'(
Haha, je kan niet alles hebben :P

Overigens gaat die grens 1 januari wel omhoog. Al vrees ik dat ie voor velen in dit topic niet hoog genoeg is :9

Ach ja, belasting betalen is geen schande. En betalen in fiat wordt steeds goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mooooody schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:47:
Het is natuurlijk wel een grijs gebied. Mijn BTC hangt nu voornamelijk in onbekend financieel territorium. Als je het nu gaat benoemen als je vermogen, is er ook geen weg meer terug.
Oh maar dat doe ik al 6 jaar. Beter doe je dat voordat het echt een substantieel bedrag wordt waar je een huis van kan kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2020 23:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Laatst online: 18-05-2022
iVibes schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:36:
Geen boom maar wel een trui dit jaar...

[Afbeelding]
Of een mondkapje |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xo5MU8TgUaibjkQuJDV8N41obO4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p5m5wvmpHBgm8LPxhB47cE1b.jpg?f=user_large

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:47:
[...]

Oh maar dat doe ik al 6 jaar. Beter doe je dat voordat het echt een substantieel bedrag wordt waar je een huis van kan kopen.
De grap is juist dat wanneer je er een huis van gaat kopen, je het 1 minuut van tevoren kunt omzetten naar fiat. Geen Belastingdienst die opeens je een vermogensaanslag stuurt.

Pas wanneer zaken als Binance, Coinbase en Crypto.com worden regeguleerd, moet je in de ankers gaan. Tot die tijd kun je nog gewoon doen zoals de bankiers al tientallen jaren doen, lekker profiteren van de mogelijkheden.

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 02-12-2020 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mooooody schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:55:
[...]

De grap is juist dat wanneer je er een huis van gaat kopen, je het 1 minuut van tevoren kunt omzetten naar fiat.
Ja, en? Als jij dat nooit opgegeven hebt, dan gaat de belastingdienst wel afvragen waar dat geld vandaan komt. Je crypto valt gewoon in box 3, daar moet je vermogenrendementsheffing over betalen. En dat heb je dan dus al die tijd niet gedaan. Narekening + boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:56:
[...]

Ja, en? Als jij dat nooit opgegeven hebt, dan gaat de belastingdienst wel afvragen waar dat geld vandaan komt. Je crypto valt gewoon in box 3, daar moet je vermogenrendementsheffing over betalen. En dat heb je dan dus al die tijd niet gedaan.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik speel met de mogelijkheden. Als zelfs mijn accountant het niet snapt, kan ik me verschuilen achter hem. Ondertussen heb ik het plan wel klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mooooody schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:57:
[...]

Als zelfs mijn account het niet snapt, kan ik me verschuilen achter hem.
Sorry, maar dat is ontzettend naïef en totaal niet hoe het werkt :)
Richh schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:47:
Ach ja, belasting betalen is geen schande. En betalen in fiat wordt steeds goedkoper.
Zeker niet, maar je hoeft ook niet meer te betalen dan strict noodzakelijk ;)

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
Een goede kennis heeft mij hulp gevraagd om een crypto portfolio samen te stellen voor de langere termijn, het is niet bedoeling om te gaan traden of er frequent mee bezig te zijn. Er zullen (best aanzienlijke) maandelijkse stortingen gedaan worden, inkopen kan eventueel op weekbasis worden gedaan.

Op het eerste zicht dacht ik aan het volgende :
* Ledger BTC : 50%
* Ledger ETH : 25%
* Nexo (oid) BTC staken : 22.5% (à rato van 8% APY)
* Nexo NEXO : 2.5% (~10% van de stake, om max APY te hebben)

Thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:58:
[...]

Sorry, maar dat is ontzettend naïef en totaal niet hoe het werkt :)
Je hebt gelijk. Maar als er enigzins een grijs gebied opduikt, is dat gewoon interessant. Dat is waar de huidige bankensector al decennia op leunt. Ik probeer enigzins geen mak schaap te zijn.

Beetje zeuren uiteraard. Maar ik betaal al 40% belasting over de winst en daarnaast nog eens 15-20% over het vermogen
.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:02:
[...]

Maar het is gewoon geen grijs gebied. Het aangifteformulier spreekt zelfs al een paar jaar van "digitale valuta zoals Bitcoin". En eerlijk gezegd, als jouw accountant het niet snapt dan moet je misschien een andere zoeken want dan is ie gewoon incompetent.

Toen ik nog een eigen bedrijfje had, had ik ook een accountant. Die vent naderde de 70 en zelfs hij wist precies hoe het zat :)
Het is weldegelijk een grijs gebied.
Als ik mijn BTC ergens tegen rente parkeer, is het officieel niet mijn bezit. "No keys, no BTC". En helemaal als het om een buitenlands (non-EU) bedrijf gaat.

De eigendomskwestie gaat een dingetje worden. De EU moet hierbij beter gaan samenwerken. Er zijn nog wel wat nuances aan te brengen in het aangifteformulier.

[ Voor 57% gewijzigd door Mooody op 03-12-2020 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mooooody schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:00:
[...]

Je hebt gelijk. Maar als er enigzins een grijs gebied opduikt, is dat gewoon interessant. Dat is waar de huidige bankensector al decennia op leunt. Ik probeer enigzins geen mak schaap te zijn.
Maar het is gewoon geen grijs gebied. Het aangifteformulier spreekt zelfs al een paar jaar van "digitale valuta zoals Bitcoin". En eerlijk gezegd, als jouw accountant het niet snapt dan moet je misschien een andere zoeken want dan is ie gewoon incompetent.

Toen ik nog een eigen bedrijfje had, had ik ook een accountant. Die vent naderde de 70 en zelfs hij wist precies hoe het zat :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

croc schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:59:
Een goede kennis heeft mij hulp gevraagd om een crypto portfolio samen te stellen voor de langere termijn, het is niet bedoeling om te gaan traden of er frequent mee bezig te zijn. Er zullen (best aanzienlijke) maandelijkse stortingen gedaan worden, inkopen kan eventueel op weekbasis worden gedaan.

Thoughts?
150% BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:52
.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:02:
[...]

Het al of niet bestaan van een grijs gebied wordt bepaald door de mate waarin de belastingdienst inzicht heeft in assets, transacties en trades.

Daarnaast kan je prima onder de grens zitten aan het begin van het jaar en hetzelfde jaar dik erboven.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Stokstaart schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:06:
[...]

Het al of niet bestaan van een grijs gebied wordt bepaald door de mate waarin de belastingdienst inzicht heeft in assets, transacties en trades.
Maar dat is onzin :). Belastingdienst heeft per definitie geen zicht op zwart geld (anders was het niet zwart), dus volgens jou definitie is geld nooit zwart, want dat is dan grijs?
Daarnaast kan je prima onder de grens zitten aan het begin van het jaar en hetzelfde jaar dik erboven.
Dat boeit niet, wat boeit is de waarde van je vermogen op de pijldatum (1 januari van het betreffende belastingjaar). Zolang je onder de vrijstelling valt hoef je het overigens niet op te geven. Je kan natuurlijk het geluk hebben dat het 1 janari N nog onder de vrijstelling ligt en op 1 januari (N+1) vet gemooned is.

Maar de kans is natuurlijk groot dat ze gaan vragen naar bewijs (afschriften, trade logs van exchanges) als het bedrag ineens substantieel is.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2020 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:08:
[...]

Maar dat is onzin :). Belastingdienst heeft per definitie geen zicht op zwart geld (anders was het niet zwart), dus volgens jou definitie is geld nooit zwart, want dat is dan grijs?

[...]

Dat boeit niet, wat boeit is de waarde van je vermogen op de pijldatum (1 januari van het betreffende belastingjaar). Zolang je onder de vrijstelling valt hoef je het overigens niet op te geven.
Ok, dan is het onzin. Wat ik bedoel is dat het belastingtechnisch niet grijs is, maar dat betekent niet dat er geen speelruimte is.

Hoe gaan ze controleren dat de opgegeven waarde op de peildatum op of onder de grens was dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stokstaart schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:13:
[...]
Hoe gaan ze controleren dat de opgegeven waarde op de peildatum op of onder de grens was dan?
Tot ze ergens een keer om bewijs vragen en jij het mag aantonen. De bewijslast ligt dan bij jou. Hun hoeven niet aan te tonen dat het niet klopt, dat moet jij. Gewoon netjes opgeveven naar waarheid is toch echt de beste manier met crypto gezien hoe weinig we er over moeten betalen tegenover andere landen. Er is geen enkele reden om het niet eerlijk op te geven en mocht je dan een keer iets moeten aantonen kan je dat ook. Stel dat BTC naar 100k of nog meer gaat ben je later bij als je het netjes eerlijk hebt gedaan en zo heel veel kost het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

croc schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:59:

Thoughts?
Het hangt af van de exposure (financiele inpact) die een dergelijke investering heeft op jouw goede kennis.

Is het een fractie van zijn vermogen, dan zou ik het hele Ledger-verhaal absoluut achterwege laten en alles lekker rente laten trekken.

Is het een aanzienlijk deel van zijn vermogen, dan zijn er meerdere mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Stokstaart schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:13:
maar dat betekent niet dat er geen speelruimte is.
Waar zie jij speelruimte dan? Tenzij je het gewoon hebt over belastingontduiking, "want dat vinden ze toch niet". De enige speelruimte die ik zie is de niet zo heel eenduidige koers op 1 januari.
Jij denkt dat ze de koers niet kunnen opzoeken?

Stel je hebt 10 BTC, gekocht in 2014. Die heb je nooit opgegeven. Nu gaat het in 2021 naar €100k per Bitcoin, en jij verkoopt alles. Heb je mooi een miljoen. Daar koop je een huis van.

Dan komt de belastingdienst: "Hoe kom jij in eens aan €1M?" Euh ja ik had nog 10 BTC. "Wanneer heb je die gekocht dan? Bewijs dat eens?".

Dan kun je zeggen dat je dat niet kan bewijzen, dan ziet de BD het als inkomen en mag je lekker 52% aftikken (of wat is het tegenwoordig?). Of je komt met het bewijs dat je het in 2014 hebt gekocht, en dan krijg je nog een narekening over 2018 en boete omdat je 10 BTC op 1-1-2018 iets van €150k waard was.

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2020 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:16:
[...]

Waar zie jij speelruimte dan? Tenzij je het gewoon hebt over belastingontduiking, "want dat vinden ze toch niet". De enige speelruimte die ik zie is de niet zo heel eenduidige koers op 1 januari.

[...]

Jij denkt dat ze de koers niet kunnen opzoeken?
Om iets aan de koers te hebben moeten ze ook weten wat ik in de portfolio heb.

En ja natuurlijk valt het onder belastingontduiking (ik geef zelf altijd alles eerlijk op btw), maar het ging hier in mijn beleving niet over de discussie of je te hard mág rijden maar of je er mee weg kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Stokstaart Zie mijn edit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Mooooody schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:16:
[...]

Het hangt af van de exposure (financiele inpact) die een dergelijke investering heeft op jouw goede kennis.

Is het een fractie van zijn vermogen, dan zou ik het hele Ledger-verhaal absoluut achterwege laten en alles lekker rente laten trekken.

Is het een aanzienlijk deel van zijn vermogen, dan zijn er meerdere mogelijkheden.
Absoluut niet mee eens.
Staken bij nieuwe partijen als Nexo is veel risicovoller dan de boel gewoon lekker op je ledger plempen.
Vooral voor iemand die niet bekend is in dit wereldje en er niet elke dag mee bezig is... just hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:16:
[...]

Dan komt de belastingdienst: "Hoe kom jij in eens aan €1M?" Euh ja ik had nog 10 BTC. "Wanneer heb je die gekocht dan? Bewijs dat eens?".

Dan kun je zeggen dat je dat niet kan bewijzen, dan ziet de BD het als inkomen en mag je lekker 52% aftikken (of wat is het tegenwoordig?). Of je komt met het bewijs dat je het in 2014 hebt gekocht, en dan krijg je nog een narekening over 2018 en boete omdat je 10 BTC toen iets van €150k waard was.
Of koopt een shitton Doge / shitcoin op een sketchy low volume exchange en die pump je vervolgens met je miljoen. Hoef je ook geen naheffing te betalen over 2018. Misschien een slecht voorbeeld, maar ik bedoel te zeggen dat er meerdere mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

iVibes schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:20:
[...]

Absoluut niet mee eens.
Staken bij nieuwe partijen als Nexo is veel risicovoller dan de boel gewoon lekker op je ledger plempen.
Vooral voor iemand die niet bekend is in dit wereldje en er niet elke dag mee bezig is... just hodl
Wat ik zeg.
Als iemand 500k spaargeld heeft en 10k in crypto wil zetten, laat dan alles optimaal renderen.
Is het de helft van je vermogen, speel dan meer op safe. Al is een Ledger natuurlijk ook geen garantie. Daar is meer kennis bij nodig dan alles simpelweg op een pseudo-crypto-bank gooien. (zoals nexo of celsius).

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 03-12-2020 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Stokstaart schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:24:
[...]

Of koopt een shitton Doge / shitcoin op een sketchy low volume exchange en die pump je vervolgens met je miljoen. Hoef je ook geen naheffing te betalen over 2018. Misschien een slecht voorbeeld, maar ik bedoel te zeggen dat er meerdere mogelijkheden zijn.
Je schijnt maar niet te realiseren dat je dat dan moet bewijzen. Geen bewijs => die €1M wordt gezien als inkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2020 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:25:
[...]

Je schijnt maar niet te realiseren dat je dat dan moet bewijzen.
Wat kan je niet bewijzen dan? Je koopt voor 1000 euro een shitcoin met account A en pumpt deze x1000 met account B. Vervolgens download je je (zeer ongeloofwaardige) trade van account A et voila. Bewijs. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Stokstaart schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:27:
[...]

Wat kan je niet bewijzen dan? Je koopt voor 1000 euro een shitcoin met account A en pumpt deze x1000 met account B. Vervolgens download je je (zeer ongeloofwaardige) trade van account A et voila. Bewijs. Toch?
Die moet je echt even uitleggen. Hoe pump je je coins op 1 account met een ander account? En dan heb je toch legit $1M verdiend? En als dat zo makkelijk is, waarom doet niet iedereen dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:29:
[...]

Die moet je echt even uitleggen. Hoe pump je je coins op 1 account met een ander account? En dan heb je toch legit $1M verdiend? En als dat zo makkelijk is, waarom doet niet iedereen dat dan?
De technische haalbaarheid van het voorbeeld doet toch niks af aan de stelling? De bewijslast van de trade is op dat moment beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Stokstaart schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:32:
[...]

De technische haalbaarheid van het voorbeeld doet toch niks af aan de stelling? De bewijslast van de trade is op dat moment beschikbaar..
Euh, nee? Die tradelog moet laten zien dat jij voor €1000 Shitcoin X hebt gekocht, en voor €1.000.000 weer hebt verkocht.

Tenzij je natuurlijk suggereert om fraude te plegen door die logs te fabriceren.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2020 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:29:
[...]

In de regels heb je gelijk. Daarvan akte.

Ik gooi €1000 richting Binance. Een jaar later heb ik er €40.000 van gemaakt en boek dat terug naar mijn rekening. De volgende dag koop ik er 2 hele dure fietsen van die ik beide ga gebruiken. (sport/woon-werk)

1) Wat zet ik precies in de aangifte als ik het extreem netjes wil doen?
2) Wat zou jij doen in dit geval?

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 03-12-2020 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:33:
[...]

Euh, nee? Die tradelog moet laten zien dat jij voor €1000 Shitcoin X hebt gekocht, en voor €1.000.000 weer hebt verkocht.
Ja dat kan toch met de tradelog van account A? Laten we voor het gemak even zeggen dat account B van mijn vriendin is waar ik de 10 BTC naar heb overgemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mooooody schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:34:
1) Wat zet ik precies in de aangifte als ik het extreem netjes wil doen?
Niets, het gaat om je vermogen op 1 januari van het belastingjaar. Dat is het énige dat telt. En als het onder het heffingsvrije vermogen valt (zo'n €30k per persoon, €60k met financieel partner), dan hoef je sowieso niets op te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Stokstaart schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:35:
[...]

Ja dat kan toch met de tradelog van account A?
Dat je dan ook daadwerkelijk €1M in je hand hebt? Jij bent vast al miljardair :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:35:
[...]

Niets, het gaat om je vermogen op 1 januari van het belastingjaar. Dat is het énige dat telt. En als het onder het heffingsvrije vermogen valt (zo'n €30k per persoon, €60k met financieel partner), dan hoef je sowieso niets op te geven)
aangepast :)

Ik ben een noob in dit geval, dus wil oprecht wat leren.

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 03-12-2020 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:36:
[...]

Dat je dan ook daadwerkelijk €1M in je hand hebt? Jij bent vast al miljardair :)
Die snap ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Opgeven dat je €40k had. Waar je dan iets van €120 belasting over moet betalen. Whooptidoo 8)7.
Waar jij nu even aan moet denken, hoe krijg je die €40k op je rekening om fietsen van te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:38:
[...]

Opgeven dat je €40k had. Waar je dan iets van €120 belasting over moet betalen. Whooptidoo 8)7.
Waar jij nu even aan moet denken, hoe krijg je die €40k op je rekening om fietsen van te kopen?
Okee, eye opener. Het is allemaal niet zo spannend, dus gewoon netjes alles vermelden. Toch even een note to self in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nee, blijkbaar. Want je schijnt te denken dat je tradelogs laten zien dat je miljonair bent zonder dat je miljonair bent 8)7

Zo'n tradelog is dus:

datum A: buy 1000x shitcoin X @ €1
datum B: sell 1000x shitcoin X @ €1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:40:
[...]

Nee, blijkbaar. Want je schijnt te denken dat je tradelogs laten zien dat je miljonair bent zonder dat je miljonair bent 8)7

Zo'n tradelog is dus:

datum A: buy 1000x shitcoin X @ €1
datum B: sell 1000x shitcoin X @ €1000
Ja, dit is toch precies wat het tradelog van account A laat zien? Vind je houding een beetje high horse btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Stokstaart schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:41:
[...]

Ja, dit is toch precies wat het tradelog van account A laat zien? Vind je houding een beetje high horse btw.
ja maar DAN HEB JE TOCH GEWOON €1 MILJOEN IN JE ACCOUNT ?!?!

Echt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:42:
[...]

Ja? Waar je vervolgens geen 51% over hoeft te betalen. Daar ging het toch over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Stokstaart schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:43:
[...]

Ja? Waar je vervolgens geen 51% over hoeft te betalen. Daar ging het toch over??
Hoe krijg je die coin 1000x gepumpt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

[...]

Ik denk dat hij zich schuilhoudt achter het feit dat de Belastingdienst die logs niet zal uitpluizen.
Net zoals veel mensen denken/hopen dat hun winsten onopgemerkt blijven.

Ik snap dat wel. Niemand neemt/nam dit wereldje serieus. Als je er €100 in gooit, neem je al gigantische risico's. Een initiele gokbelasting is meer op zijn plaats, dan dat je nog heffingen gaat inzetten over de winst 8)7

Feit blijft dat je vermogen stijgt. Je hebt plicht om daar inzag in te geven, als je BD daar om vraagt.

[ Voor 31% gewijzigd door Mooody op 03-12-2020 00:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:57

raq

die relatief lage belasting boven de 30k/60k moet je gewoon met een smile betalen, er zijn genoeg mensen die die dat niet kunnen te doen. Buiten een ethisch verhaal, is de risk/reward (en moeite) niet gunstig.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
.oisyn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:43:
[...]

Hoe krijg je die coin 1000x gepumpt dan?
Je wil perse gelijk he? Alsjeblieft. Bij deze.

Maar om het (al eerder aangegeven, warschijnlijk slechte) voorbeeld compleet te maken. Ik maak 10 BTC over naar het account van mijn vriendin. Zij doet een marketorder van 10 BTC (oepsie) op de betreffende munt. Omdat het een low volume exchange en shitter dan shitcoin is ben ik de enige met een sellorder op 1000 euro (jaja).

Zij een waarde van 10 BTC armer, ik (account A) 10 BTC rijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
Mooooody schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:44:
[...]

Ik denk dat hij zich schuilhoudt achter het feit dat de Belastingdienst die logs niet zal uitpluizen.
Net zoals veel mensen denken/hopen dat hun winsten onopgemerkt blijven.

Ik snap dat wel. Niemand neemt/nam dit wereldje serieus. Als je er €100 in gooit, neem je al gigantische risico's. Een initiele gokbelasting is meer op zijn plaats, dan dat je nog heffingen gaat inzetten over de winst 8)7

Feit blijft dat je vermogen stijgt. Je hebt plicht om daar inzag in te geven, als je BD daar om vraagt.
Lekker ben jij, ik viel jou bij in de dicussie he maat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stokstaart schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:49:
[...]

Je wil perse gelijk he? Alsjeblieft. Bij deze.

Maar om het (al eerder aangegeven, warschijnlijk slechte) voorbeeld compleet te maken. Ik maak 10 BTC over naar het account van mijn vriendin. Zij doet een marketorder van 10 BTC (oepsie) op de betreffende munt. Omdat het een low volume exchange en shitter dan shitcoin is ben ik de enige met een sellorder op 1000 euro (jaja).

Je hebt gelijk dat je in theorie flink aan de slag zou kunnen gaan om met trades vermogen van de ene naar de andere persoon te kunnen verplaatsen. Je kan in theorie ook van weinig vermogen heel veel vermogen maken door met gekke coins aan de slag te gaan. Ding is wel, het is allemaal theoretisch en onwaarschijnlijk. Je kan met crypto door hoe het in elkaar zit de boel manipuleren, maar gewoon netjes die paar euro's tegenover winst betalen blijft toch echt de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:55

Liberteh

All your base belong to me

[...]

Herkenbaar, wou dit in 2017 uitleggen aan een collega die security officer was maar het kwam bij hem ook maar niet binnen. Alsof we Chinees praten ofzo.

Hij had er toevallig ook 15 ofzo

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nee :? Ik probeer al 10 posts uit je te trekken hoe jij het precies voor je ziet. Fijn dat je nu *eindelijk* concreet bent.

Ah zo :). Granted, mooi witgewassen. Niet zonder risico, zowel aan de kant van de exchange (trading bots), als aan de kant van de belastingdienst die hopelijk niet gaat checken dat een koers van 1000x op shitcoin X echt compleet niet overeenkomt met andere exchanges.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Waar hebben we het over....
Moeilijk doen over 10K belasting betalen als je een miljoen aan crypto bezit...
Ik denk dat we niet mogen klagen hier in NL....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik even blij dat ik nog lang niet met dit soort problemen zit :+

Belastingdienst: 'Heb je vermogen in crypto?'
Jaapio: 'Ja.'
Belastingdienst: 'Hoeveel?'
Jaapio: 'Kijk, zoveel.'
Belastingdienst: 'Hahaha, noob. Loop maar snel door jij.' 'NEXT!'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
raq schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:48:
die relatief lage belasting boven de 30k/60k moet je gewoon met een smile betalen, er zijn genoeg mensen die die dat niet kunnen te doen. Buiten een ethisch verhaal, is de risk/reward (en moeite) niet gunstig.
relatief laag? nee, nederlandse vermogensbelasting is kompleet onzin.
er wordt gewerkt met fictief rendement wat wel HEEL erg fictief is, totaal niet in verhouding met de werkelijkheid.

Er wordt vanuit gegaan dat alles en iedereen 4% rendement op zijn vermogen kan halen... Zou wel eens de belasting op willen bellen en vragen hoe dan.
Sparen? absoluut niet, bij groot vermogen heb je gewoon 0.5% negatieve rente...
Actief? 4% daadwerkelijk rendement met bijvoorbeeld verhuur van woningen mag je blij mee zijn.
Beleggen? Totdat de beurs onderuit gaat en je ineens 20% van je vermogen kwijt bent, want met safe beleggen mag je heel erg blij zijn als je constant 4% haalt.

Tuurlijk, het huidige systeem is mooi voor crypto, maar slaat echt nergens op voor traditioneel vermogen.
In principe betaal je jaarlijks 1.7% op groot vermogen, mocht jij een miljoen op de bank hebben staan, vraag ik mij af hoe je zonder risico 1.7% rendement wil halen, en het liefst ook nog 2% erbij voor inflatie...

Dus bij een belegging van 4% rendement, waar echt wel al risico aanzit, kun je in nederland alleen de belastingdienst betalen en je vermogen voor inflatie corrigeren.
In veel andere landen is vermogensbelasting gewoon afgeschaft.

Als jij 10,000 euro in 100,000 euro weet te veranderen door een of andere shitcoin op het juiste moment te kopen en verkopen, is het dan niet fair dat je gewoon inkomensbelasting betaald over die 90,000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:21
De belastingdienst is helemaal niet bij machten om dit allemaal uit te pluizen. Die zitten al jaren in de knoop met hun verouderde systemen en zelfs na al die jaren geven ze zelf met regelmaat blijk van gebrek aan kennis en onkunde op meerdere vlakken. Onderbezetting en gebrek aan visie zorgen er voor dat slechts 2 a 3 % van de bedrijven kunnen controleren. Al jaren.
Ik verwacht dat het jagen op een paar crypto-centen van de particulier nog minsten 10 jaar gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 17:22
Crotchy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 02:36:
[...]

relatief laag? nee, nederlandse vermogensbelasting is kompleet onzin.
er wordt gewerkt met fictief rendement wat wel HEEL erg fictief is, totaal niet in verhouding met de werkelijkheid.

Er wordt vanuit gegaan dat alles en iedereen 4% rendement op zijn vermogen kan halen... Zou wel eens de belasting op willen bellen en vragen hoe dan.
Sparen? absoluut niet, bij groot vermogen heb je gewoon 0.5% negatieve rente...
Actief? 4% daadwerkelijk rendement met bijvoorbeeld verhuur van woningen mag je blij mee zijn.
Beleggen? Totdat de beurs onderuit gaat en je ineens 20% van je vermogen kwijt bent, want met safe beleggen mag je heel erg blij zijn als je constant 4% haalt.

Tuurlijk, het huidige systeem is mooi voor crypto, maar slaat echt nergens op voor traditioneel vermogen.
In principe betaal je jaarlijks 1.7% op groot vermogen, mocht jij een miljoen op de bank hebben staan, vraag ik mij af hoe je zonder risico 1.7% rendement wil halen, en het liefst ook nog 2% erbij voor inflatie...

Dus bij een belegging van 4% rendement, waar echt wel al risico aanzit, kun je in nederland alleen de belastingdienst betalen en je vermogen voor inflatie corrigeren.
In veel andere landen is vermogensbelasting gewoon afgeschaft.

Als jij 10,000 euro in 100,000 euro weet te veranderen door een of andere shitcoin op het juiste moment te kopen en verkopen, is het dan niet fair dat je gewoon inkomensbelasting betaald over die 90,000?
Aardig verwend ben je dan. Er zijn landen waar je over elke trade belasting moet betalen. Het is hier in Nederland echt niet slecht.
burnebie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 05:09:
De belastingdienst is helemaal niet bij machten om dit allemaal uit te pluizen. Die zitten al jaren in de knoop met hun verouderde systemen en zelfs na al die jaren geven ze zelf met regelmaat blijk van gebrek aan kennis en onkunde op meerdere vlakken. Onderbezetting en gebrek aan visie zorgen er voor dat slechts 2 a 3 % van de bedrijven kunnen controleren. Al jaren.
Ik verwacht dat het jagen op een paar crypto-centen van de particulier nog minsten 10 jaar gaat duren.
De belastingdienst is wel bij machte om aan jou te eisen dat jij het voor ze uitpluist en panklaar aanlevert. :+

Echt het is heel simpel:
- Je moet weten wat je portfolio waard is op 1 januari.
- Pak de laagste waarde van die dag en tel dat op bij je overige vermogen.
- Is het meer dan die 30k/60k? Geef op en betaal 1,2% daarover. (sommige schulden mag je hier trouwens nog wel van aftrekken)
- Is het minder? Dan hoef je het niet op te geven.
- Geef sowieso WEL aan dat je cryptovaluta in bezit hebt om gezeik later te voorkomen.

[ Voor 25% gewijzigd door uNoTopia op 03-12-2020 06:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mooooody schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:19:
[...]

Huobi is een prima exchange. Erg stabiel, wat kleiner dan Binance. Ze pakken vaak de kleinere projecten eerst i.v.m. de lagere instap-fees.
ik gebruik hem het meeste tegenwoordig ook het fijnste platform om op te traden helemaal met de app
Het is 1 van de oudste exchanges, staat in de top 3 van grootste exchanges, en hebben heel wat crypto in het wallets staan ,misschien wel het meeste van allemaal, hij werkt snel en nooit last van haperingen downtimes.

Zo dat was mijn Huobi shiil van vandaag :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik snap niet dat mensen hier moeilijk doen over letterlijk een paar centjes belasting betalen, geef je crypto gewoon op,

je hebt het ook verdiend dus betaal je daar een klein beetje belasting over , het zijn geen echt wereld bedragen.

Dan slaap je beter en heb je ook geen gezeur dat de belasting bij je komt vragen hoe je er aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

Ziet er allemaal wat vermoeid uit.. jammer dat we vannacht een lower high gemaakt hebben... ik kijk even vanaf de zijlijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:48
Bever! schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:23:
Ziet er allemaal wat vermoeid uit.. jammer dat we vannacht een lower high gemaakt hebben... ik kijk even vanaf de zijlijn..
Het handeltje stabiliseert, dat is toch eigenlijk alleen goed op de lange termijn. Alhoewel volatiliteit makkelijker geld verdient :+

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 17:22
Als we weer naar $19.2k gaan dan lijkt het me een keurige ascending triangle. Maar dan wil ik wel een hoog volume zien en dat moet dan vandaag gebeuren imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Nu online

Bever!

3

Rising wedge die ik eerder poste wat verder bevestigd (niet bullish)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kz24XPFgOWNeaDEqI4UjDCxJoIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAIyjwfTwqAGRIvca7ufhNli.jpg?f=fotoalbum_large

En weer erin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 03:50

spok9

Groen...

Hoewel ik hier best wat support zie voor btc, ben ik er nog niet gerust op... momentum indicatoren laten nog geen omslag zien :(

1H
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGuT2rk6GUal-XJzWkgjrhprUL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8lLfSbFlXoU3R8e2uMRcagRF.jpg?f=fotoalbum_large

4H
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJOkw8gSfR0JvUyCbIw0AcXxYS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8qWqA8KQMqxy4SSoZ6Hv4YF.jpg?f=fotoalbum_large

@Mooooody ik ben ook bullish vwb Nexo. Echt een mooi concept, zit er in sinds ICO en heb er al geruime tijd wat eth en btc staan. Als ze nu ook eindelijk die card eens uitbrengen wordt het helemaal interessant, want dan heb je een creditcard waar je crypto als collateral dient (ipv dat je het verkoopt/ uitgeeft) :D

[ Voor 15% gewijzigd door spok9 op 03-12-2020 08:27 ]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:53
Dan zal die binnenkort wel omhoog knallen *O*

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:57
Bushalte schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:15:
Dan zal die binnenkort wel omhoog knallen *O*
En daar gaat ie al.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracas10
Ziet er aardig bullish uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djatwork007
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-01 22:04
Komaan XRP en DASH, even knallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eN-tTIZuD89y2lrlrExwDcM_-uI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l6B0ZJd3GslJJSJ9en1bNf01.jpg?f=user_large

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Als die inverse h&s tot fruitigheid komt hebben we een aardig bullish dagje voor de boeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracas10
Hebben jullie je wel eens verdiept in ORN/ORION?

Gaan 15 december live met een nieuw platform en ziet er naar mijn mening zwaar veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djatwork007
Maracas10 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:00:

Gaan 15 december live met een nieuw platform en ziet er naar mijn mening zwaar veelbelovend uit.
Vertel? Waar te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:40
Maracas10 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:00:

Al een hele tijd een kleine bag in Kucoin Pool-X staan voor 20% :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracas10
Als ik het helemaal goed vertel is het een decentralized platform/exchange waarop verscheidene exchanges te zien zijn. Dus zo zie je waar je het goedkoopste tradingpair is en waar de fee het laagst zijn.

Geen idee of er al zo iets is, maar ik heb er dan in ieder geval nog niet eerder van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djatwork007
Maracas10 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:04:
[...]

Als ik het helemaal goed vertel is het een decentralized platform/exchange waarop verscheidene exchanges te zien zijn. Dus zo zie je waar je het goedkoopste tradingpair is en waar de fee het laagst zijn.

Geen idee of er al zo iets is, maar ik heb er dan in ieder geval nog niet eerder van gehoord.
Kan interessant zijn en is tegenwoordig wel trending zoiets. Maar waar kan je deze kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracas10
djatwork007 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:04:
[...]

Kan interessant zijn en is tegenwoordig wel trending zoiets. Maar waar kan je deze kopen?
Zelf heb ik deze gekocht op Binane. Er is een BTC/ORN en USDT/ORN Trading pair.
Dus heb eerst mijn EUR even geconverteerd naar USDT en vervolgens naar ORN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:40
djatwork007 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:04:
[...]

https://www.coingecko.com/nl/coins/orion-protocol#markets

Kijk even in de link, ik heb ze op Kucoin maar is nu ook gewoon op Binance te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracas10
DJ-Promo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:07:
[...]

https://www.coingecko.com/nl/coins/orion-protocol#markets

Kijk even in de link, ik heb ze op Kucoin maar is nu ook gewoon op Binance te koop.
Ook een ''fan'' van ORN? Had me gisteravond eens wat verder verdiept en ben echt benieuwd hoe het gaat na de launch op 15 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Maracas10 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:13:
[...]

Ook een ''fan'' van ORN? Had me gisteravond eens wat verder verdiept en ben echt benieuwd hoe het gaat na de launch op 15 december
Bij launch ff naar de moon, dan crasht het naar 2x niks en dan begint pas de moeilijke krabbel omhoog en moeten ze zich bewijzen.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:44
Wordt hoog tijd dat ie weer eens voorbij de 19.5K blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracas10
FijneKerst schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:17:
[...]

Bij launch ff naar de moon, dan crasht het naar 2x niks en dan begint pas de moeilijke krabbel omhoog en moeten ze zich bewijzen.
Dikke prima, verkoop ik het even na de launch.
Maar naar mijn mening één exchange waar verschillende prijzen/fee's te zien zijn is wel chill.
Zelf nog niet gezien en prijzen verschillen toch zeker op verschillende exchanges.

Ps: 20k vandaag? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djatwork007
Maracas10 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:07:
[...]

Zelf heb ik deze gekocht op Binane. Er is een BTC/ORN en USDT/ORN Trading pair.
Dus heb eerst mijn EUR even geconverteerd naar USDT en vervolgens naar ORN.
Ah je kan deze nu al kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Maracas10 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:13:
[...]

Crypto usecases slaan nergens op het heeft ook weinig zin om je echt te verdiepen, je kan beter kijken of er een grote community achter zit en de marketing goed is alleen dan zal een coin pumpen.

Er zijn zoveel coins geweest die echte usecases en goede techniek hadden maar die doen gewoon niks.

Het gaat om de naam, logo, volume, marketing en wat FOMO. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:57
Gaan nog een keer de 20k proberen..

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Richh schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:34:
Ik heb dus voor het eerst een kerstboom gekocht. Heb zo'n vermoeden dat @FijneKerst me wel kan helpen.

[Afbeelding]

Waar koop ik zo'n Bitcoin kerstbal?

Verkoopt er iemand een groene candle piek?
https://www.zazzle.com/bitcoin+ornaments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 03:50

spok9

Groen...

Ter lering ende vermaak: waarom? Ik zag wel support maar vond het er nog niet perse bullish uit zien.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:27

WhySoSerious

Be the change.

spok9 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:22:
[...]

Ter lering ende vermaak: waarom? Ik zag wel support maar vond het er nog niet perse bullish uit zien.
Ik twijfelde ook een beetje, maar dit zijn weer redelijke sprongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Nu online

Bever!

3

Driehoekje is naar boven uitgebroken, lets go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracas10
Yes, zelf doe ik het dus op Binance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracas10
spok9 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:22:
[...]

Ach ik ben echt niet iemand die triangles zoekt en support en zo, maar keek beetje naar buy en sell orders en zag het lijntje wat mooi omhoog springen, mooie groene balkjes doet de mens goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Toch kan dit niet lang goed gaan.
ALLES gaat omhoog.
Ik geloof niet dat er opeens zoveel nieuwe fiat in wordt gepompt nu op alle fronten tegelijk.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.