lighting_ schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:15:
[...]
iDeal is gewoon een overboeking, Ik zie niet in hoe dit opeens binnen de sanctiewet valt.
Binance zit buiten NL. Zitten ze bijv in DE dan gelden de wetten van DE. Bitcoinmeester had in een podcast erover dat als ze met DNB niet uit waren gekomen ze als plan B naar buitenland zouden gaan.
[...]
Het voorbeeld is echt te gek voor woorden
"door schermdelen of videobellen op het moment van inloggen,"
Deze ook wel:
"het zelf verstrekken van een cryptoadres aan de cliënt (al dan niet custodian)"
Hoe zien ze dat voor zich? Dan moet de exchange dus jouw wallet gaan beheren? Hey Bitonic, kan je even wat BTC naar Henkie overmaken?
En deze is ook om te huilen...
"door het signen van een transactie of op verzoek een kleine hoeveelheid crypto’s (terug) te sturen naar de aanbieder."
Mooi man, (Paar) tientjes in fees betalen (in het geval van BTC) voor een totaal onzinnige transactie om je wallet gewhitelist te krijgen.
Ik snap dat het lastige materie is maar dit is echt totaal onzinnig en verzonnen door mensen die totaal geen ervaring met crypto hebben. Dan is die screenshot nog het minst slechte idee.
Ik denk dat ze hiermee de Nederlandse aanbieders redelijk de nek mee gaan omdraaien want dit zal vast het laatste niet zijn wat ze uit die hoge hoed toveren. Als exchanges al (Europese) aspiraties hadden om dingen wat groter aan te gaan pakken dan kunnen ze dat iig shaken. Echt niemand buiten Nederland gaat een screenshot aanleveren omdat dat kleine drammende landje dat wil.

Het lijkt me zelfs een mooie mogelijkheid voor exchanges gevestigd buiten Nederland maar binnen de EU om hierop in te springen.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.