@
ardana123 Wat dat betreft sta je er nu waarschijnlijk ook veel zakelijker in en handel je heel anders? Ik denk dat je pas bij je 2e bullrun doorhebt wat je bij de 1e had moeten doen. En je wordt steeds minder gevoelig voor plussen en minnen en kunt de emoties steeds beter uitschakelen.
Als ik in 2017 wist wat ik nu weet, en dan bedoel ik niet achteraf terugkijken op de koersontwikkelingen, maar de handelskennis, dan had ik heel andere keuzes gemaakt en had ik al lang ergens in Italië met een villa, zwembad en olijfboomgaard zitten rentenieren. Man wat ben ik toen veel geld misgelopen door foute keuzes
@
Liripriscon Als dit altseason is en als dit een bullrun is, dan moet je niet twijfelen en ervoor gaan, want de koopkracht tijdens zo'n periode is enorm. Kijk maar eens terug naar vannacht rond 1:00 op de 1-3 minute chart hoe die candles eruit zagen. Een x10 in een paar weken/maanden is dan echt zo gepiept. Wat je altijd kunt doen is bijv. met 5% van je fiat instappen en gaandeweg opschalen ipv direct met 100% instappen om daarna te constateren dat dat een buy high ipv buy low was. Wat je ook ziet is dat als je vannacht was ingestapt je nu toch wel flink in de min zou hebben gestaan.
Maar dit kan ook even een tijdelijke opleving zijn geweest, dus wees erg voorzichtig en goed dat je terughoudend bent, maar daarom is gaandeweg instappen ook een prima optie als je twijfelt. Zolang het maar met een klein en acceptabel bedrag is.
@
jonatw Tegen USDT traden is goedkoper, omdat er veel meer liquiditeit in de orderboeken zit. En ik stap vaak wel ineens in, maar als ik 2-3 foute trades achter elkaar maak, dan stop ik ermee voor die dag, of dan ga ik gedeeltelijk in-/uitstappen. Wat ook een goede taktiek is is DCA'en (Dollar Cost Averaging), dus bijv. 10% op 1,00 USD, 10% op 0,9, 10% op 0,8 inkopen, etc. dan wordt je gemiddelde aankoopprijs steeds lager, dus sta je eerder op winst als de koers stijgt.
En dat "had ik maar" gevoel dat heb ik ook nog iedere dag, denk dat iedereen dat wel heeft en blijft houden. Achteraf is het makkelijk traden.
[
Voor 57% gewijzigd door
Taro op 22-11-2020 09:54
]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP