[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 262.896 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
PilatuS schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:58:
[...]

En ik denk dat die nieuwe mensen eerder iets als LINK zullen kopen dan XRP. De nieuwe coins die de vorige bullrun niet hebben meegemaakt doen het sowieso veel beter dan het oude spul.

Verder heeft XRP een zooi bagholders en is het een highcap. Dit betekend dat de verkoopdruk veel groter is en er veel meer geld nodig is om te stijgen. Er zijn veel betere opties om te kopen, ook voor nieuwe mensen.
Die mensen hebben geen flauw idee wat een oude of nieuwe coin is, en willen naar mijn idee gewoon veel coins kopen ipv 0.005 BTC of 10 chainlink. XRP is 35 cent, link 13 euro ofzoiets.

"En was ripple ook niet goedgekeurd door banken als een soort SEPA op de block- euh chain?" _/-\o_

Ach, het zal allemaal wel pumpen.

Edit: ik ben het verder 100% eens dat XRP rommel is.

[ Voor 3% gewijzigd door uNoTopia op 22-11-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:37

WhySoSerious

Be the change.

Maracas10 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:58:
Blijkbaar heb ik hier het e.e.a. losgemaakt 🚀
Was gewoon tieves blij dat eindelijk een keer mee zit met XRP. Trusten 😘
Trek je niks van aan joh, al die dino's hier zijn jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Maracas10 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:58:
Blijkbaar heb ik hier het e.e.a. losgemaakt 🚀
Was gewoon tieves blij dat eindelijk een keer mee zit met XRP. Trusten 😘
no hard feelings bro, gewoon laten pumpen die bende... lekker toch!

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
uNoTopia schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:02:
[...]

Die mensen hebben geen flauw idee wat een oude of nieuwe coin is, en willen naar mijn idee gewoon veel coins kopen ipv 0.005 BTC of 10 chainlink. XRP is 35 cent, link 13 euro ofzoiets.

"En was ripple ook niet goedgekeurd door banken als een soort SEPA op de block- euh chain?" _/-\o_

Ach, het zal allemaal wel pumpen.
Dat nieuwe mensen graag weinig betalen voor veel coins, daar ben ik het zeker mee eens. De meeste van die mensen zulllen denk ik wel ergens komen vragen wat ze dan moeten kopen. Het XRP shill army is voor het grootste deel al lang gecapituleerd, dus is het maar de vraag of XRP nog veel genoemt gaat worden.

En inderdaad, wanneer alles pumpt zal alles pumpen, dus ook XRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-07 16:55

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

PilatuS schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:06:
[...]

En inderdaad, wanneer alles pumpt zal alles pumpen, dus ook XRP.
Mam, mag ik pumpen?

edit:
ADA doet ook nog ff pumpje..?

[ Voor 5% gewijzigd door iVibes op 22-11-2020 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-09 22:31
Altavondje wel zo te zien. Lekker hoor mensen!

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-08-2024
pff Whale alert

6000 btc in coinbase, 7,657 er weer uit

als ik naar adressen kijk, zijn het 1x 3000 en 3x 1000 van de zelfde whale die er 7,657 er weer uit haalt, zeker zo geprobeerd prijs te laten zaken, en alles weer op te kopen?? of niet

[ Voor 47% gewijzigd door Jopiejojojo op 22-11-2020 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Steinhemmer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:55:
@Taro gaan alle fees niet heftig ten koste vj rendement?
Nee, niet heftig. Het is allemaal relatief en zal misschien een paar BNB meer of minder per week kosten, dat overleven we wel. Voor de goede orde: Spot wallet staat voor vandaag (dus tussen 0:00 en 00:50) al op >15 stuks BNB winst terwijl ik de meeste funds ergens anders heb staan en de margin wallet staat in diezelfde tijd al op +24.76%. Het is echt gerommel in de marge.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
Wel leuk dit, normaal beetje gamen, nu ff die crypto markt beetje onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-09 22:46
Je zal gisteren maar een boel ADA @591 van de hand hebben gedaan, omdat je na weken het zat was met wachten op een opleving |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Wat een enorme groene candles overal.... ETH, ADA, XRP, LINK, wow :)

Ik had visite vanaf 19:30, heb dus wat gemist vanavond, maar dit is waar we al 3-4 jaar op zitten te wachten met zijn allen :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:07:
Wat een enorme groene candles overal.... ETH, ADA, XRP, LINK, wow :)

Ik had visite vanaf 19:30, heb dus wat gemist vanavond, maar dit is waar we al 3-4 jaar op zitten te wachten met zijn allen :)
Echt he. Al die jaren met zijn allen op een vlotje in de rode zee, fantaserend over de bullrun die ooit komen ging.

En ineens zien we het gebeuren.

Mooie tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
Swipe gaat ook lekker! En laat ik ik daar nou net voor ingekocht hebben voor die kaart :)

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:25
Veel alts zijn in btc nog zo'n 2x - 3x lager ten opzichte van augustus dus we hebben nog even te gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Zullen we dan ook nog maar even snel een ATH'tje doen? ...hebben we dat ook weer gehad...
Wat is nou 1K voor BTC? peanuts...

edit: ada begint nu parabolisch te worden, watch it guys...

[ Voor 20% gewijzigd door iVibes op 22-11-2020 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
Gek genoeg gaat die XLM ook erg hard, 30 % die stond ook op het lijstje van Grayscale

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@iVibes ADA gaat idd wel heel parabolisch. Toch maar een stop lossje erop voor de nacht :) Maar kan aan de andere kant maar zo tot de 15.4 cent doorknallen, de vorige high van 4 maanden geleden.

[ Voor 36% gewijzigd door Taro op 22-11-2020 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
Zou dit dan het moment zijn dat btc word omgezet in ald coins, om daar over week ook weer leuke winst uit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jopiejojojo schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:30:
Zou dit dan het moment zijn dat btc word omgezet in ald coins, om daar over week ook weer leuke winst uit te halen?
In het verleden ging het altijd zo: Eerst de highcaps als BTC en ETH. Dan de midcaps en als laatste de lowcaps. De midcaps pumpen dan harder dan de highcaps en de lowcaps pumpen nog veel harder dan de midcaps. Dat dit nu weer zo gaat zou alles behalve vreemd zijn aangezien we al meerdere van zulke runs hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
PilatuS schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:33:
[...]

In het verleden ging het altijd zo: Eerst de highcaps als BTC en ETH. Dan de midcaps en als laatste de lowcaps. De midcaps pumpen dan harder dan de highcaps en de lowcaps pumpen nog veel harder dan de midcaps. Dat dit nu weer zo gaat zou alles behalve vreemd zijn aangezien we al meerdere van zulke runs hebben gezien.
Ok, maar dan moet in die tijd btc wel zijn positie behouden, of nog verder stijgen denk ik. nu nog wat midcaps halen is dan nog niet zo gek. maar ik hoor iedereen zeggen dat altseason voorbij is, dat begint nu dan toch juist weer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog een leuke tip: RLC.

Kijk maar eens naar de weekly chart, (RLC/BTC) lijkt mij een mooie kanshebber om weer eens wat leuks te gaan laten zien. Ik heb er verder weinig verstand van, maar mooie pieken en dalen op de chart, en lijkt nu toch in een accumulatie fase te zitten.

De vorige keer had ik 700 stuks rond de bodem op weten te pikken (ergens rond de 3700 sats geloof ik), helaas in paniek met een klein beetje winst verkocht, en hem toen naar 20k sats zien gaan.

Ik heb er weer een paar gekocht in ieder geval.

Verder alleen om sats te stacken, geen idee wat die coin inhoudt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jopiejojojo schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:56:
[...]

Ok, maar dan moet in die tijd btc wel zijn positie behouden, of nog verder stijgen denk ik. nu nog wat midcaps halen is dan nog niet zo gek. maar ik hoor iedereen zeggen dat altseason voorbij is, dat begint nu dan toch juist weer?
Altcoins doen het goed wanneer BTC zijwaards beweegt. De hele cyclus van highcap naar midcap naar smallcap is wanneer BTC even weinig doet. Als BTC flink stijgt doen de alts het slecht en als BTC flink daalt doen de alts het nog veel slechter. In de tussentijd wanneer BTC de run omhoog doet heb je een altseizoen. Het is bij iedere trade op iedere minuut opletten wat BTC doet, maar over de langere tijd gezien is het voor alts sowieso flink opletten wat BTC doet. Geen enkele alt kan stijgen wanneer BTC dumpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat betreft XRP, zo denk ik over XRP :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Te9wkJtgazXjLMZn9bOSOJxYCn8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aUYjJ3mZZMA5ZyPNfKjn3ipY.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
En nog een keer. Heerlijk zo'n shitcoin die 40% op een dag doet en de top heeft gevonden :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8NWjgJQOSE1OuJHEo35CG1K0sM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UWlyq2ZJac9ykFz5mW8X1iN5.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
+ 10 % en -10% van XRP minder dan 1 uur tijd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
superchanbe schreef op zondag 22 november 2020 @ 02:14:
+ 10 % en -10% van XRP minder dan 1 uur tijd 8)7
Wat is crypto toch mooi he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
pff nu moet ik weer gaan uitzoeken wat die down optie op binance precies doet....

[ Voor 190% gewijzigd door Jopiejojojo op 22-11-2020 02:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jopiejojojo schreef op zondag 22 november 2020 @ 02:23:
pff nu moet ik weer gaan uitzoeken wat die down optie op binance precies doet....
Dat kan ik je wel vertellen. Het is een x3 short in het geval van down. In het geval van long is het een 3x long. De prijs gaat dus 3x zo hard dan de prijs van de crypto die er voor staat. Verder is het iets dat leeg loopt. Als LINK op 20 dollar staat en zakt naar 10 dollar kan LINK/DOWN uitkomen op zeg 1 dollar. Gaat LINK naar 15 dollar en terug naar 10 dollar dan kan LINK/DOWN uitkomen op 50 cent. Het is geen token om vast te houden want het zegt niets over wat de coin doet waar het over gaat.

Het is dus niet alleen een hefboom coin waarbij de prijs dus harder beweegt dan de coin zelf, maar het is ook nog eens een coin die een maand later een compleet andere prijs kan hebben terwijl de bron coin gelijk aan prijs is. Het enige wat je met deze coins wil doen is kort een scalp maken. Het is niet iets dat je langer dan uren of misschien dagen wil vasthouden. Het is ook niet iets wat je aan wil raken zonder te weten wat je doet. Niet dat ik zo'n geweldige trader ben, maar een hoop ervaring heb ik wel. Een groot deel van die ervaring is ook geld verliezen. Ik zou die UP/DOWN tokens maar lekker laten voor wat ze zijn zonder genoeg ervaring.

Edit: De spread in het orderboek is trouwens verschrikkelijk. Als je een marketbuy doet zoals ik heb gedaan ben je de eerst 1% of meer al kwijt. De spread voor een marketbuy of marketsell is vaak genoeg 3% of meer.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 22-11-2020 02:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:10
PilatuS schreef op zondag 22 november 2020 @ 02:29:
[...]

Dat kan ik je wel vertellen. Het is een x3 short in het geval van down. In het geval van long is het een 3x long. De prijs gaat dus 3x zo hard dan de prijs van de crypto die er voor staat. Verder is het iets dat leeg loopt. Als LINK op 20 dollar staat en zakt naar 10 dollar kan LINK/DOWN uitkomen op zeg 1 dollar. Gaat LINK naar 15 dollar en terug naar 10 dollar dan kan LINK/DOWN uitkomen op 50 cent. Het is geen token om vast te houden want het zegt niets over wat de coin doet waar het over gaat.

Het is dus niet alleen een hefboom coin waarbij de prijs dus harder beweegt dan de coin zelf, maar het is ook nog eens een coin die een maand later een compleet andere prijs kan hebben terwijl de bron coin gelijk aan prijs is. Het enige wat je met deze coins wil doen is kort een scalp maken. Het is niet iets dat je langer dan uren of misschien dagen wil vasthouden. Het is ook niet iets wat je aan wil raken zonder te weten wat je doet. Niet dat ik zo'n geweldige trader ben, maar een hoop ervaring heb ik wel. Een groot deel van die ervaring is ook geld verliezen. Ik zou die UP/DOWN tokens maar lekker laten voor wat ze zijn zonder genoeg ervaring.

Edit: De spread in het orderboek is trouwens verschrikkelijk. Als je een marketbuy doet zoals ik heb gedaan ben je de eerst 1% of meer al kwijt. De spread voor een marketbuy of marketsell is vaak genoeg 3% of meer.
Waarom zou je zoiets kopen als je zelf met leverage de bron coin kan traden? Heeft hij verder nog voordelen tov daarvan, geen funding costs ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 16:47
Heb schijnbaar wat gemist vannacht. Alles staat nu gelijk of lager dan toen ik naar bed ging.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Gewoon rustig blijven mensen ... geen paniek sells :D
We hebben nog een lange weg te gaan tot eind 2021...
Een jaar om precies te zijn...
#opendeur

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Pelox schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:05:
Heb schijnbaar wat gemist vannacht. Alles staat nu gelijk of lager dan toen ik naar bed ging.
Ja, dat was behoorlijk groen. Ik ging euforisch naar bed en word nu iets minder positief wakker. Ach, dit is pas het begin (hoop ik ;)).

@FijneKerst Nog een kater gehad door dat Lidl bier?

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 22-11-2020 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Kleine weekenddip en vanmiddag weer alles zwaar in het groen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:03
Dat is het jammere aan crypto voor ons, de grootste acties gebeuren altijd 's nachts wanneer we liggen te slapen. In 2017 meerdere malen opgestaan 's nachts om te kopen en te verkopen.
Het is echt niet gezond voor je, crypto ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 18:31
Dip? XRP is hoger als toen ik ging slapen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Kijk die ADA gaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZG3ZmytDYDColOCVKrmm1XyCGgo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nTg3J5TFWSaA6yTaGKSu9Xz7.png?f=user_large

[ Voor 82% gewijzigd door Taro op 22-11-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:01
Taro, wat zie jij daarin en hoe ga je daarmee handelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardana123
ADA is zowiezo een hodl voor de komende maanden voor mij. Met goguen die uitkomt (het smart contract platform) en coinbase als k=0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Liripriscon schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:26:
Taro, wat zie jij daarin en hoe ga je daarmee handelen?
In een bearmarket had ik direct op de sell knop gedrukt. In een markt als deze niet. En als ik ze nog niet had, dan had ik ze nu ook niet gekocht, maar even afgewacht.

Ik heb er gistermiddag een hele stapel gekocht en wilde die naar de Ledger sturen, maar dat is iets complexer voor ADA dan met andere cryptocurrency kwam ik achter, dus ik laat ze gewoon staan en handel er in dit geval niet mee.

Weleens eerder benoemd hier: Tijdens de vorige bullrun heb ik 10.000 stuks ADA gekocht op 0,12 USD en heb er op de bijna top van 1,28 USD iets minder verkocht omdat ik er al een aantal gaandeweg ben kwijtgeraakt door verkeerde trades. Daarom heb ik nu meer de mindset: Als ik denk dat het een bullrun is, dan stap ik in en handel ik er tussendoor niet meer mee. En ik wissel ook niet meer tussen coins (behalve mijn handelspot uiteraard waar ik ook ook mee leverage trade), daarom gisteren dus o.a. fiat voor XRP en ADA bijgestort.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 22-11-2020 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardana123
Taro schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:33:
[...]

In een bearmarket had ik direct op de sell knop gedrukt. In een markt als deze niet. En als ik ze nog niet had, dan had ik ze nu ook niet gekocht, maar even afgewacht.

Ik heb er gistermiddag een hele stapel gekocht en wilde die naar de Ledger sturen, maar dat is iets complexer voor ADA dan met andere cryptocurrency kwam ik achter, dus ik laat ze gewoon staan en handel er in dit geval niet mee.

Weleens eerder benoemd hier: Tijdens de vorige bullrun heb ik 10.000 stuks ADA gekocht op 0,12 USD en heb er op de bijna top van 1,28 USD iets minder verkocht omdat ik er al een aantal gaandeweg ben kwijtgeraakt door verkeerde trades. Daarom heb ik nu meer de mindset: Als ik denk dat het een bullrun is, dan stap ik in en handel ik er tussendoor niet meer mee. En ik wissel ook niet meer tussen coins (behalve mijn handelspot uiteraard waar ik ook ook mee leverage trade), daarom gisteren dus o.a. fiat voor XRP en ADA bijgestort.
Ik had 300000 stuks gekocht in 2017 @ 3 - 4 cent, en verkocht op de allereerste pump naar 13 cent. Je kan je wel voorstellen hoeveel pijn dat deed om te zien dat het achteraf steeg naar 1.3$. Ik liep wel eventjes met donkere gedachten rond, maar uiteindelijk het toch kunnen relativeren 8)7 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
Ik heb ze nog niet maar wil wel graag wat ADA hebben om bovengenoemde redenen. Maar twijfel zwaar vanwege de recente stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 00:02
Interessant Taro, soms is de verleiding groot om te verkopen en ja dan denk je achteraf wel eens 'had ik maar...'
Qua aankoop spreid ik over verschillende koerstanden, kopen jullie je positie ineens?
En ik ben geneigd om tegen EUR te traden, zijn er argumenten om usdt of btc te traden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@ardana123 Wat dat betreft sta je er nu waarschijnlijk ook veel zakelijker in en handel je heel anders? Ik denk dat je pas bij je 2e bullrun doorhebt wat je bij de 1e had moeten doen. En je wordt steeds minder gevoelig voor plussen en minnen en kunt de emoties steeds beter uitschakelen.

Als ik in 2017 wist wat ik nu weet, en dan bedoel ik niet achteraf terugkijken op de koersontwikkelingen, maar de handelskennis, dan had ik heel andere keuzes gemaakt en had ik al lang ergens in Italië met een villa, zwembad en olijfboomgaard zitten rentenieren. Man wat ben ik toen veel geld misgelopen door foute keuzes :)

@Liripriscon Als dit altseason is en als dit een bullrun is, dan moet je niet twijfelen en ervoor gaan, want de koopkracht tijdens zo'n periode is enorm. Kijk maar eens terug naar vannacht rond 1:00 op de 1-3 minute chart hoe die candles eruit zagen. Een x10 in een paar weken/maanden is dan echt zo gepiept. Wat je altijd kunt doen is bijv. met 5% van je fiat instappen en gaandeweg opschalen ipv direct met 100% instappen om daarna te constateren dat dat een buy high ipv buy low was. Wat je ook ziet is dat als je vannacht was ingestapt je nu toch wel flink in de min zou hebben gestaan.

Maar dit kan ook even een tijdelijke opleving zijn geweest, dus wees erg voorzichtig en goed dat je terughoudend bent, maar daarom is gaandeweg instappen ook een prima optie als je twijfelt. Zolang het maar met een klein en acceptabel bedrag is.

@jonatw Tegen USDT traden is goedkoper, omdat er veel meer liquiditeit in de orderboeken zit. En ik stap vaak wel ineens in, maar als ik 2-3 foute trades achter elkaar maak, dan stop ik ermee voor die dag, of dan ga ik gedeeltelijk in-/uitstappen. Wat ook een goede taktiek is is DCA'en (Dollar Cost Averaging), dus bijv. 10% op 1,00 USD, 10% op 0,9, 10% op 0,8 inkopen, etc. dan wordt je gemiddelde aankoopprijs steeds lager, dus sta je eerder op winst als de koers stijgt.

En dat "had ik maar" gevoel dat heb ik ook nog iedere dag, denk dat iedereen dat wel heeft en blijft houden. Achteraf is het makkelijk traden.

[ Voor 57% gewijzigd door Taro op 22-11-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
ardana123 schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:38:
[...]

Ik had 300000 stuks gekocht in 2017 @ 3 - 4 cent, en verkocht op de allereerste pump naar 13 cent. Je kan je wel voorstellen hoeveel pijn dat deed om te zien dat het achteraf steeg naar 1.3$. Ik liep wel eventjes met donkere gedachten rond, maar uiteindelijk het toch kunnen relativeren 8)7 O+
Er zijn ook genoeg mensen die ze voor +1 gekocht hebben. Die liepen waarschijnlijk met veel donkerdere gedachten rond.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
Taro schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:44:
@ardana123 Wat dat betreft sta je er nu waarschijnlijk ook veel zakelijker in en handel je heel anders? Ik denk dat je pas bij je 2e bullrun doorhebt wat je bij de 1e had moeten doen. En je wordt steeds minder gevoelig voor plussen en minnen en kunt de emoties steeds beter uitschakelen.

Als ik in 2017 wist wat ik nu weet, en dan bedoel ik niet achteraf terugkijken op de koersontwikkelingen, maar de handelskennis, dan had ik heel andere keuzes gemaakt en had ik al lang ergens in Italië met een villa, zwembad en olijfboomgaard zitten rentenieren. Man wat ben ik toen veel geld misgelopen door foute keuzes :)
Ik ben al sinds 2013 bezig (dus het is mijn zoveelste bullrun), en dan zou je denken dat ik al het een en ander weet. Maar ik ben nog altijd even slecht als vroeger :'(
Qua handelen op emoties is het beter geworden (ik kan verliezen beter verdragen en meer naar de toekomst kijken ipv lange termijn, en niet panic sellen), maar die emoties dat ik voel als het slecht gaat (verdrietig dat je geld verliest) en als het goed gaat (euphorisch, handelen op FOMO) ben ik nooit kwijt geraakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:27
Komen even wat rippleshills onder stenen vandaan gekropen overal.
Afbeeldingslocatie: https://imgix.bustle.com/inverse/79/69/62/a4/8204/4335/a0c5/60378cef41db/cain-goofed.jpeg?w=710&h=473.3333333333333&auto=format%2Ccompress&cs=srgb&q=70&fit=max&crop=faces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Heerlijk toch. Xrp heeft dezelfde use case als bitcoin. Begrijp dat gelul nooit over shitcoins. Tot nu toe niets revolutionairs gezien qua use case en het is gewoon lekker speculeren.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:58
Momenteel heb ik de 25MA in het oog, als we deze breken hou ik rekening met een wick richting 17K-ish. Indien we bouncen acht ik een sprong richting ATH niet onmogelijk *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtXU1Aao8v7De7GMONZSTI85NVs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uSOaLpvdf5JMTE4QSokl4LsU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
wdbtje schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:52:
Momenteel heb ik de 25MA in het oog, als we deze breken hou ik rekening met een wick richting 17K-ish. Indien we bouncen acht ik een sprong richting ATH niet onmogelijk *O*
[Afbeelding]
17k it is then..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
@Taro thanks voor je antwoord, heb gelijk maar een ieniminie positie ingenomen. Vanuit daar bijkopen zoals ik ook op de beurs doe lijkt me een prima plan.

Ik zit nog niet diep in de crypto, heb het nu dus over 0,1% van wat jullie FIAT noemen. Voor de rest wat BTC en Ripple.

Leuk deze nieuwe hobby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

17K zou goed kunnen.
Then again ... 3K ook :D

Dan zou ik trouwens wel een klein poepje doen in mijn broek

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdbtje
We hebben nog tot 13u om de body erboven te houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixup9kuqqVM_0NtyIs97cehOSkA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YVTHuquPUkqnhJ0tMo7NlbEP.jpg?f=user_large

Zero.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Liripriscon Geloof ons, crypto is geen hobby maar een way of life. Het laat je niet los, je gaat balen, je gaat juichen, je gaat foute keuzes maken, je gaat verlies maken, je gaat 's nachts om 04:00 koersen checken op je telefoon, je gaat dikke winsten maken die 3 minuten later weer verdwenen zijn, maar hopelijk eindigt het met een financieel onafhankelijk leven (of het gedurende meerdere decennia nastreven ervan ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Taro schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:02:
@Liripriscon Geloof ons, crypto is geen hobby maar een way of life. Het laat je niet los, je gaat balen, je gaat juichen, je gaat foute keuzes maken, je gaat verlies maken, je gaat 's nachts om 04:00 koersen checken op je telefoon, je gaat dikke winsten maken die 3 minuten later weer verdwenen zijn, maar hopelijk eindigt het met een financieel onafhankelijk leven (of het gedurende meerdere decennia nastreven ervan ;)).
Of een gratis tank benzine.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
@Taro thanks voor de heads up! Ben benieuwd waar het heen gaat. Tot nu toe wel wennen dat de beurs inderdaad als het ware 24/7 open blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Liripriscon Inderdaad, nadeel is dat je er dus ook vaker en langer mee bezig bent. Maar voordeel is dat je niet in hele aantallen hoeft te kopen :) 0,00001 Bitcoin kopen kan prima itt 1 heel Amazon aandeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Hier is de correctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 00:02
Taro schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:18:
@Liripriscon Inderdaad, nadeel is dat je er dus ook vaker en langer mee bezig bent. Maar voordeel is dat je niet in hele aantallen hoeft te kopen :) 0,00001 Bitcoin kopen kan prima itt 1 heel Amazon aandeel.
Veel brokers bieden tegenwoordig fractional shares aan, ook van Amazon e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Nog veel te weinig. moet zeker naar de 17K gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Was twee weken geleden ook 1000, schijnt normaal te zijn.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauraz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-03-2023
Taro schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:33:
[...]

Vond het wel meevallen toen ik me er eindelijk toe zette.
Had poos terug wel even een stressmomentje, want deed het via yoroi in chrome en die kreeg ik even niet meer aan de praat. Lang leve de blockchain. Ook via adalite kun je er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
@Taro Wat is de kans dat ADA terug naar 1$ gaat volgens jou? Mogeijk? *O* Onmogelijk? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@ardana123 Zeker wel mogelijk, maar ik denk dat andere crypto zoals bijv. LINK een veel grotere kans hebben om dergelijke stappen te maken omdat die nog geen bagholders uit de vorige bullrun hebben. Dat betekent minder sell pressure. Aan de andere kant: Ik zie Bitcoin nu corrigeren en ADA stijgt, sneller dan LINK, dus dat hoeft ook niets te betekenen.

Daarom heb ik er dus een x aantal ingeslagen, ik heb er wel vertrouwen in, maar die 1 Dollar heb ik niet als doel omdat bijv. 40-99 cent ook al erg mooi is :)

* De 14 cent gaat er nu hopelijk al aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 22-11-2020 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
hmr schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:52:
Heerlijk toch. Xrp heeft dezelfde use case als bitcoin.
Dat heeft het niet. Het gooit alle sterktes van BTC, zoals het doen van transacties zonder vertrouwde derde partijen die de ledger beheren, over boord. Pure scam dus, zoals alle alts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

The Redman schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:36:
[...]

Dat heeft het niet. Het gooit alle sterktes van BTC, zoals het doen van transacties zonder vertrouwde derde partijen die de ledger beheren, over boord. Pure scam dus, zoals alle alts.
a Narrow mind is also a mind... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@The Redman Als je doel is om rendement te maken, dan is dat je persoonlijke use case en kan die dus voor zowel Bitcoin als XRP hetzelfde zijn :)

Henk en Ingrid interesseert de techniek erachter helemaal niets, die willen geld verdienen en met XRP gaat dat in hun ogen makkelijker en daardoor wordt dat ook de praktijk met de juiste in- en uitstapmomenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De "correctie" lijkt (tijdelijk) voorbij te zijn, de alts gaan er direct weer voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
ardana123 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:31:
@Taro Wat is de kans dat ADA terug naar 1$ gaat volgens jou? Mogeijk? *O* Onmogelijk? -O-
61,25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
Taro schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:35:
@ardana123 Zeker wel mogelijk, maar ik denk dat andere crypto zoals bijv. LINK een veel grotere kans hebben om dergelijke stappen te maken omdat die nog geen bagholders uit de vorige bullrun hebben. Dat betekent minder sell pressure. Aan de andere kant: Ik zie Bitcoin nu corrigeren en ADA stijgt, sneller dan LINK, dus dat hoeft ook niets te betekenen.

Daarom heb ik er dus een x aantal ingeslagen, ik heb er wel vertrouwen in, maar die 1 Dollar heb ik niet als doel omdat bijv. 40-99 cent ook al erg mooi is :)

* De 14 cent gaat er nu hopelijk al aan :)
Van bitcoin zeiden ze dat ook, dat er veel bagholders gingen verkopen wanneer we weer aan dit prijspunt gingen komen... Nog niks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 18:31
[...]

Eyes are useless when the mind is blind..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr

hmr

[...]

Bitcoin heeft ook geen use case.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
ardana123 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:42:
[...]

Van bitcoin zeiden ze dat ook, dat er veel bagholders gingen verkopen wanneer we weer aan dit prijspunt gingen komen... Nog niks gebeurd.
Volgens mij is er wel het één en ander veranderd in die tijd. Grotere spelers (o.a. banken) zijn ook naar crypto beginnen kijken. Die spelen niet op emoties en hebben vaak ook grotere budgetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Taro schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:44:

@Liripriscon Als dit altseason is en als dit een bullrun is, dan moet je niet twijfelen en ervoor gaan, want de koopkracht tijdens zo'n periode is enorm. Kijk maar eens terug naar vannacht rond 1:00 op de 1-3 minute chart hoe die candles eruit zagen. Een x10 in een paar weken/maanden is dan echt zo gepiept. Wat je altijd kunt doen is bijv. met 5% van je fiat instappen en gaandeweg opschalen ipv direct met 100% instappen om daarna te constateren dat dat een buy high ipv buy low was. Wat je ook ziet is dat als je vannacht was ingestapt je nu toch wel flink in de min zou hebben gestaan.

Maar dit kan ook even een tijdelijke opleving zijn geweest, dus wees erg voorzichtig en goed dat je terughoudend bent, maar daarom is gaandeweg instappen ook een prima optie als je twijfelt. Zolang het maar met een klein en acceptabel bedrag is.

@jonatw Tegen USDT traden is goedkoper, omdat er veel meer liquiditeit in de orderboeken zit. En ik stap vaak wel ineens in, maar als ik 2-3 foute trades achter elkaar maak, dan stop ik ermee voor die dag, of dan ga ik gedeeltelijk in-/uitstappen. Wat ook een goede taktiek is is DCA'en (Dollar Cost Averaging), dus bijv. 10% op 1,00 USD, 10% op 0,9, 10% op 0,8 inkopen, etc. dan wordt je gemiddelde aankoopprijs steeds lager, dus sta je eerder op winst als de koers stijgt.

En dat "had ik maar" gevoel dat heb ik ook nog iedere dag, denk dat iedereen dat wel heeft en blijft houden. Achteraf is het makkelijk traden.
100% eens. Veel geleerd van 2013 en 2017. Idd als ik toen wist wat ik nu weet......wat voor mij gewoon echt goed werkt een plan maken voor 90% van PF, zodat ik niet op emotie van links naar rechts schiet. Sowieso doet mijn hodl positie me kwa emotie 0,0 meer. Dat was in 2013 wel anders en in zekere zin in 2017 ook. Fomo heb ik nu minder door het plan, de ervaring en de hodl positie (je mist nooit de boot zeg maar). Verder trade ik nog wat met alts en beetje met longs/ shorts, en daar kan ik nu veel makkelijker zeggen, ah boeie, heb mijn hodl positie, komen nog 1000en grote bewegingen. Als ik er 100 pak is het al mooi zat.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Net ff wat SL's gezet op XLM, XTZ en ADA ... zitten mooi tegen wat ronde getallen aan, dus mooi moment om die flufjes winst even te pakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Idutchman schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:43:
[...]

Eyes are useless when the mind is blind..
Liever een blind brein dan de hele dag stront in je ogen. }:O

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
ardana123 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:42:
[...]

Dat is natuurlijk niet zo makkelijk te bewijzen. Met minder sell pressure had de koers al >25k kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
hmr schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:43:
[...]

Bitcoin heeft ook geen use case.
Store of value
Deelbaar
Verzendbaar
Bestand tegen inflatie
Waarom BTC en niet bijvoorbeeld een ander? Omdat het de door de massa geadopteerd is.

Zelfde als Google/Facebook de grootste zijn en er toen ook genoeg concurrenten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
lighting_ schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:49:
[...]

Store of value
Deelbaar
Verzendbaar
Bestand tegen inflatie
Waarom BTC en niet bijvoorbeeld een ander? Omdat het de door de massa geadopteerd is.

Zelfde als Google/Facebook de grootste zijn en er toen ook genoeg concurrenten waren.
Trustless,
Borderless
Censorship resistent
Tamperproof

vrij unieke eigenschappen voor een digitale asset. En dan nog beweren mensen dat Bitcoin geen usecase heeft. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr

hmr

😆 ok! Nou ik zie alles als speculatie

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:38
hmr schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:04:
😆 ok! Nou ik zie alles als speculatie
En nu heb ik zin in speculaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
TuutjDrie schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:06:
[...]

En nu heb ik zin in speculaas.
Een lekker stukje speculasie

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Luuk schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:57:
[...]

Trustless,
Borderless
Censorship resistent
Tamperproof

vrij unieke eigenschappen voor een digitale asset. En dan nog beweren mensen dat Bitcoin geen usecase heeft. :z
Er waren mensen die ook twijfelden aan internet, smartphone, facebook.
Digitaal is niet tastbaar. Als je het afzet tegen goud heeft goud een voordeel en dat je daar sieraden mee kan maken.

opslag
delen
verzenden
wereldwijd handel mee drijven

is toch allemaal wat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:47

Chaes

#HODL

Zitten er hier eigenlijk nog meer studenten? Op dit soort momenten denk ik: had ik nou maar een fulltime baan, dan kon ik meer geld in crypto stoppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptore
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-08 20:50

cryptore

TP1-08112029

Zelfs bij Harry Mens hadden ze het net even met een bot handelaar over Btc , nu gaat het helemaal los ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:14
Chaes schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:18:
Zitten er hier eigenlijk nog meer studenten? Op dit soort momenten denk ik: had ik nou maar een fulltime baan, dan kon ik meer geld in crypto stoppen :D
Persoonlijk koop ik alleen bij op of rond de 21 weekly. Dit is niet een moment dat ik denk aan bijkopen eerlijk gezegd.

Gisteren een zooi UNI's verkocht, nu kooporders helemaal naar het laagste punt. Lekker volatiel muntje.

[ Voor 12% gewijzigd door Stokstaart op 22-11-2020 11:23 ]

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Chaes schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:18:
@Tominatie Was/is ook student, maar die had geen fulltime baan nodig om zover te komen. Laat dat je dus vooral niet belemmeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
Taro schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:23:
[...]

@Tominatie Was/is ook student, maar die had geen fulltime baan nodig om zover te komen. Laat dat je dus vooral niet belemmeren :)
Gewoon lekker gratis lenen van de staat en in BTC stoppen toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:35
[...]

Je kan ook voor de Chinese miners kiezen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:47

Chaes

#HODL

Taro schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:23:
[...]

Die heeft alle stufi in crypto gepompt zeker? :9~

Gelukkig ben ik er qua leeftijd enigszins vroeg bij. Hoe eerder je begint hoe beter denk ik.
Heb verder ook de helft van m'n assets in aandelen en koop daar soms ook bij, maar verder lekker laten staan :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Chaes schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:26:
[...]

Die heeft alle stufi in crypto gepompt zeker? :9~

Gelukkig ben ik er qua leeftijd enigszins vroeg bij. Hoe eerder je begint hoe beter denk ik.
Nee, die stopte iedere maand de opbrengsten van zijn bijbaan (hij woonde nog bij zijn ouders) in crypto en door de juiste keuzes te maken heeft hij het prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Taro schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:39:
[...]

Nee, die stopte iedere maand de opbrengsten van zijn bijbaan (hij woonde nog bij zijn ouders) in crypto en door de juiste keuzes te maken heeft hij het prima gedaan.
Of niet want ik heb hem al even niet meer gezien. Ga ervan uit dat je het bij het rechte eind hebt en hij gewoon een leuke chick aan het schaken is en zodoende geen tijd heeft voor dit topic. :P

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:04

Liberteh

All your base belong to me

Commence ze dump! Make that handle on the weekly and go to the fucking moon. *O*

[ Voor 65% gewijzigd door Liberteh op 22-11-2020 12:06 ]

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:35
Taro schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:39:
[...]

Ik ben niet bekend met het verhaal maar dat is toch wel mooi om te horen.
Het is voor velen al lastig genoeg om een beetje vermogen op te bouwen in deze samenleving.
(Rich dad Poor dad is wel een interessant boek).

Ik heb altijd goed kunnen sparen en kreeg vanuit mijn opvoeding mee dat ik altijd geld achter de hand moest hebben.
Ook werd mij geleerd dat investeren in aandelen maar een gevaarlijk iets is.
5 jaar geleden was ik van plan om een groot deel van mijn spaargeld in aandelen wilde stoppen via een broker.
Toch hield iets me tegen.
Anderhalf jaar aan crypto begonnen.
Inflatie levert niets op.

Die bulletin 2017/2018 was mooi, had ik toen maar een exit strategie gehad want je PF van +1000% helemaal naar -90% zien gaan is toch zonde.

TLDR:
Neem wat risico met wat je kan missen aan FIAT, heb een plan.
Mand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
Liberteh schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:42:
Commence ze dump! Make that handle on the weekly and go to the fucking moon. *O*
Had wel een hardere dump verwacht, dit ziet er amateuristisch uit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:38
Toch blijft het link dat beleggen met geleend geld, zie de beleggingspolissen van DSB waar menig Henk & Ingrid tot op de dag van vandaag last van hebben. Het DUO is natuurlijk een goedkope geldverstrekker, maar ook dat moet op enig moment worden terugbetaald.

Het probleem met maximaal lenen bij DUO en daarmee beleggen is niet zozeer de rente, maar je wil niet dat je op een financieel ongunstig moment MOET uitstappen uit je gefinancierde aandelen of crypto om bijvoorbeeld die schuld weg te poetsen voor de aankoop van een huis. En dan ga ik er nog even vanuit dat de verkochte aandelen/crypto die schuld dekt.

[ Voor 11% gewijzigd door BTC100K2021 op 22-11-2020 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stokstaart
wdbtje schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:10:
[...]

Had wel een hardere dump verwacht, dit ziet er amateuristisch uit :+
Weekend games.. Ik gok dat we vóór morgen weer rond de 18.8 staan..

Of het is dominantie dat we kwijt raken, de alts doen namelijk minder dan ik dacht op deze retrace..

[ Voor 16% gewijzigd door Stokstaart op 22-11-2020 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Even wicken tot 17.200 USD, dan weer support vinden rond 17.600 en door met de bullrun.

En inderdaad, de alts gaan niet zo hard mee naar beneden, Bitcoin dominance is aan het verminderen, maar er is nog steeds voldoende vertrouwen, dus ik zit het wel even uit. Gewoon de andere kant op kijken en wat anders gaan doen, vanavond of ergens de komende dagen staat het er waarschijnlijk weer beter voor als nu.

Waarom 17.200? 2 redenen:

Op de weekly chart is dat de top van de candle van januari 2018:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmku_Xc3auvh6kQEMZyogT5pzrg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8FOJPY17kSVXiO1TBegg9MoY.png?f=user_large

En op de daily de onderkant van de candle van 18-11 en 19-11. Hopelijk blijft de 1D MA25 achterwege rond de 16k... Daarnaast: When in doubt, zoom out:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnXJAV71DiR8UBBQWvhcmSNEGvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NSbXi2EJg5417Gj2VaXkM2tb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Taro op 22-11-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ziet er goed uit, nog even wat verder naar beneden aub zodat ik m'n alts weer terug kan kopen.
Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.