[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste
Acties:
  • 262.903 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 23:03
Heh? Wie, wat, waar, wanneer?

Oh, 10 Sats in de plus na -500 in de laatste 3 maanden! -O- 7(8)7

Ik heb 40% ADA in mijn PF, dus houd die goed in de gaten :9

[ Voor 11% gewijzigd door metallicattim op 20-11-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Helemaal geen alts in de pf voelt ook niet goed :) Maar eerder deze week dus ETH voor BTC omgewisseld en je ziet wat er vandaag gebeurt, ETH doet het beter dan BTC. Dus: Of focus op 1 coin, OF spreiden, bijkopen en vasthouden, maar niet wisselen.

Morgen koop ik wel wat LINK en ADA, die moet ik toch gewoon hebben :)

BTC 3x Long gesloten, wil hem vannacht niet open laten staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUyWyfE0UvqNSwp_KT9FLDtA3j4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bqhgxxU3qnMFMmRZl5o2ZVW1.png?f=user_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 16:47
metallicattim schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:13:
[...]

Heh? Wie, wat, waar, wanneer?

Oh, 10 Sats in de plus na -500 in de laatste 3 maanden! -O- 7(8)7

Ik heb 40% ADA in mijn PF, dus houd die goed in de gaten :9
Laat maar zitten.. hij ligt weer in de kist..

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Pelox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:23:
[...]

Laat maar zitten.. hij ligt weer in de kist..
Reanimatie mislukt :(

Edit: Met 3x long bij ADA ingestapt vlak boven de 3m MA25 @ 0.11275, even duimen richting morgenochtend. Niet zo'n heel groot bedrag, klein gokje, maar alts kunnen vannacht wel mooi stijgen.

Nou vooruit, nog bijgekocht. Voor de transparantie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEyq3ygV_5W_Ug4w6b_bpqcygtg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ttbnAwr4P6QBVjJY8n93Id59.png?f=user_large

[ Voor 55% gewijzigd door Taro op 20-11-2020 21:47 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bitcoin halving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wI4L9Kfku4BJUMooSiexjX5yrKY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3BVWVGGDbyRj3nUusmOGcTEH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:15:
Hebben we nog ergens een gap?

Hoor ik helemaal niets meer over de laatste tijd.

Heb wel weer eens zin in wat gap praat.

Vullen enzo.
Ik denk dat onze vriend John McAffee op 1 januari ergens een gap heeft zitten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Zo dan, even ee duimpje omhoog voor de tel. helpdesk van Bitonic.
Heb ze tussen de middag gebeld ivm de aangescherpte regels.
Kreeg gelijk iemand aan de telefoon en mijn vragen werden duidelijk beantwoord.
Heb toen ook even een kleine BTC verkooporder ingebracht en had einde van de middag het geld op
de bankrekening staan. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
RaptorXS schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:38:
Zo dan, even ee duimpje omhoog voor de tel. helpdesk van Bitonic.
Heb ze tussen de middag gebeld ivm de aangescherpte regels.
Kreeg gelijk iemand aan de telefoon en mijn vragen werden duidelijk beantwoord.
Heb toen ook even een kleine BTC verkooporder ingebracht en had einde van de middag het geld op
de bankrekening staan. (y)
Wat moest je allemaal doen om bitcoin te verkopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:39:
[...]

Zeer onzedelijke dingen _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
Dark Matter schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:39:
[...]

Ik had al eerder een kopie van het paspoort ter inzage gegeven.
Heb verder geen extra handelingen hoeven te doen dan de gebruikelijke invulvelden.
Het schijnt? dat het bij aankoop anders zit ivm verificatie van je wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik wil een fixed amount aan BNB voor langere tijd parkeren op Binance. Het liefst zou ik BNB voor BNB staken. Ik kan 2 opties vinden:

- DeFi staking, maar daar is maar 10% van mijn BNB beschikbaar
- Launchpool, maar dan moet ik alsnog regelmatig wisselen en regelmatig shitcoins wisselen voor BNB

Ik vind het prima om het een paar maanden vast te zetten. Het is puur om het niet in een wallet te hebben staan.

Volgens mij is Launchpool de meest rendabele optie. Eens? Of zijn er betere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaptorXS schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:49:
[...]

Ik had al eerder een kopie van het paspoort ter inzage gegeven.
Heb verder geen extra handelingen hoeven te doen dan de gebruikelijke invulvelden.
Het schijnt? dat het bij aankoop anders zit ivm verificatie van je wallet.
Dit was als test om te zien of alles nog werkt naar behoren? Of ben je je positie aan het uitladderen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:54:
[...]

Dit was als test om te zien of alles nog werkt naar behoren? Of ben je je positie aan het uitladderen? :)
Test ;) hou graag wat opties achter de hand als de cryptobeursen weer eens "onverwachts" down gaan
bij grote drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-08-2024
Hallo, als je op Binance niet het juiste pair kan vinden, usdc/sxp, dan kan ik usdc verkopen voor usdt, en dan sxp kopen, maar ik kan ook gewoon bnb kopen, is dat voordeliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jopiejojojo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:58:
Hallo, als je op Binance niet het juiste pair kan vinden, usdc/sxp, dan kan ik usdc verkopen voor usdt, en dan sxp kopen, maar ik kan ook gewoon bnb kopen, is dat voordeliger?
Als je wil traden gebruik dan alleen USDT. De andere stables zijn prima voor als je langere tijd niet in coins wil zitten en USDT niet vertrouwd. Anders is er geen enkele reden om niet via USDT te traden. Geen enkele andere stable heeft het volume wat USDT heeft.

Voor mij is het van USDT naar crypto en terug waarbij ik niets met andere stables doe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:49
Taro schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:53:
...
Volgens mij is Launchpool de meest rendabele optie. Eens? Of zijn er betere opties?
In vault zetten lijkt mij beter, je krijgt launchpool eranings alsof het daar staat en 0,35% rente voor je BNB.
En het schakelt auto naatr de volgende launchpool als het nodig is.

[ Voor 35% gewijzigd door Gondor op 20-11-2020 23:54 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaptorXS schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:56:
[...]

Test ;) hou graag wat opties achter de hand als de cryptobeursen weer eens "onverwachts" down gaan
bij grote drukte.
Begrijpelijk. En idd slim om te doen met die nieuwe regelgeving.

Is bij mij dan niet zo van toepassing met mijn baby posities maar vandaag even ingelogd op coinbase en daar wilden ze ook e.e.a. weten, zoals wat mijn intentie was met cryptocurrencies, hoe ik mijn geld verdien en in welke sector ik werkzaam ben.

Beetje apart allemaal hoor, maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Thx @Gondor, die zocht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:40
Gondor schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:08:
[...]

In vault zetten lijkt mij beter, je krijgt launchpool eranings alsof het daar staat en 0,35% rente voor je BNB.
En het schakelt auto naatr de volgende launchpool als het nodig is.
Dat scheelt een hoop geklooi en heen en weer gehop tussen die launchpool coins :)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
PilatuS schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:00:
[...]

Als je wil traden gebruik dan alleen USDT. De andere stables zijn prima voor als je langere tijd niet in coins wil zitten en USDT niet vertrouwd. Anders is er geen enkele reden om niet via USDT te traden. Geen enkele andere stable heeft het volume wat USDT heeft.

Voor mij is het van USDT naar crypto en terug waarbij ik niets met andere stables doe.
Ja idd, alleen heb ik nog wat usdc over, waar ik iets mee wil kopen, zie soms ook dat mensen gewoon veel bnb hebben om coins mee te kopen. nu heb ik er eerst usdt mee gekocht om vervolgens weer wat sxp mee te kopen. omdat usdc/sxp pair niet bestaat op binance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jopiejojojo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:41:
[...]

Ja idd, alleen heb ik nog wat usdc over, waar ik iets mee wil kopen, zie soms ook dat mensen gewoon veel bnb hebben om coins mee te kopen. nu heb ik er eerst usdt mee gekocht om vervolgens weer wat sxp mee te kopen. omdat usdc/sxp pair niet bestaat op binance.
Ik snap BNB even niet in dit verhaal. USDT is een stablecoin en geen crypto. BNB is net zoals SXP een crypto. BNB en USDT zijn 2 compleet verschillende dingen. Wil je geen risico lopen op verlies dan pak je een stablecoin. BNB is dus geen stablecoin en kan net zo makkelijk 10% omhoog als 10% omlaag. Ga je van een stablecoin naar een crypto dan kan het omhoog of omlaag, of dit nou BNB is of SXP maakt niet uit. Wil je geen risico lopen op een waardedaling dan kan je in een stablecoin als USDT gaan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 19:19
Voor de holders, zitten jullie ook te wachten op een dipje om extra bij te kopen, terwijl er zo langzamerhand FOMO ontstaat terwijl we enkel omhoog gaan? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 20-11-2020 23:56 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:59
Richh schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:50:
Voor de holders, zitten jullie ook te wachten op een dipje om extra bij te kopen, terwijl er zo langzamerhand FOMO ontstaat terwijl we enkel omhoog gaan? 8)7
Ik wilde bij een dipje nog wat extra inleggen om een heel getal te krijgen, maar dat is dus tot nu toe nog niet gelukt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:04
Voor 50% in crypto en 50% in fiat dus elke kant is prima, maar liever eerst naar beneden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
PilatuS schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:46:
[...]

Ik snap BNB even niet in dit verhaal. USDT is een stablecoin en geen crypto. BNB is net zoals SXP een crypto. BNB en USDT zijn 2 compleet verschillende dingen. Wil je geen risico lopen op verlies dan pak je een stablecoin. BNB is dus geen stablecoin en kan net zo makkelijk 10% omhoog als 10% omlaag. Ga je van een stablecoin naar een crypto dan kan het omhoog of omlaag, of dit nou BNB is of SXP maakt niet uit. Wil je geen risico lopen op een waardedaling dan kan je in een stablecoin als USDT gaan zitten.
Ja ik wilde bnb alleen ff kopen voor 1 min om die sxp te kopen, dacht ergens dat het met fee of zo voordeliger zou zijn omdat van binance is op het zelfde platform etc. in plaats die usdc omzetten naar usdt en dan de sxp er van kopen.. maar idd bnb kan elk moment in prijs veranderen, dus ook niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jopiejojojo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:11:
[...]

Ja ik wilde bnb alleen ff kopen voor 1 min om die sxp te kopen, dacht ergens dat het met fee of zo voordeliger zou zijn omdat van binance is op het zelfde platform etc. in plaats die usdc omzetten naar usdt en dan de sxp er van kopen.. maar idd bnb kan elk moment in prijs veranderen, dus ook niet handig.
Qua fee's maakt het niet uit. Een trade is een trade. Je betaald 0.1% per trade van USDT naar BNB, van SPX naar BNB of van SXP naar USDC. Heb je voldoende BNB en vink je aan dat je de fee's met BNB wil betalen dan is het geen 0.1% per trade maar 0.075%. Waar je dus van en naar toe trade is verder geen verschil qua fee's. Dan heb je ook nog slippage, dus het verschil tussen de huidige prijs en aankoop/verkoop wat per pair nog wel eens aardig wat kan schelen. Voor een zo laag mogelijke slippage is USDT aan te raden als stable omdat daar het meeste volume zit. Als in in USDT iets als BNB koopt heb je daar een orderboek wat meer is gevult dus als je dan koopt/verkoopt is de prijs beter dan bij een stable met een laag volume of van BNB naar zeg SPX in plaats van via USDT naar SPX. Ik zou sowieso altijd wat BNB laten staan voor die 25% korting en dan vanuit USDT als stablecoin traden. Welke coins je dan koopt, of dat nou een stable is of crypto maakt dus niet uit.

Edit: Als ik ga traden zorg ik dat ik altijd genoeg BNB heb om een X aantal trades te maken. Dan na iedere trade kijk ik of het juist is gesloten en er dus niet nog wat open staan maar ik volledig in USDT zit (op BNB voor fee's na). Dan kijk ik ook gelijk naar hoeveel BNB ik nog heb. Zodra BNB dan weer bijna op is koop ik weer voor die X aantal trades.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 21-11-2020 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:10:
[...]

Begrijpelijk. En idd slim om te doen met die nieuwe regelgeving.

Is bij mij dan niet zo van toepassing met mijn baby posities maar vandaag even ingelogd op coinbase en daar wilden ze ook e.e.a. weten, zoals wat mijn intentie was met cryptocurrencies, hoe ik mijn geld verdien en in welke sector ik werkzaam ben.

Beetje apart allemaal hoor, maargoed...
Het is een teken dat overheden crypto steeds serieuzer nemen. Ze proberen met regelgeving de scherpe kantjes ervan af te halen. Dat levert voordelen op, zoals institutionele partijen die instappen in met name bitcoin maar ook nadelen als privacy-coins die op veel plekken niet meer verhandeld kunnen worden en allerlei vragen, identiteitscontroles en soms zelfs walletverificatie.

Nederland heeft gekozen om daar verder in te gaan dan andere landen en dat is voor mij de reden om Nederlandse crypto-aanbieders gedag te zeggen. Het is alsof ze iedere Nederlandse crypto-bezitter bij voorbaat als crimineel zien tenzij anders is bewezen. Je kan haast nog makkelijker een miljard aan zwart geld bij banken witwassen dan 10 euro aan crypto kopen of verkopen. 8)7

Ik ga niet door allerlei hoepels springen om met mijn zuurverdiende geld crypto te kopen of crypto te verkopen. Dan maar een buitenlandse aanbieder die nog een beetje normaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
Betalen jullie ook belasting over Crypto winsten?

doei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

JankY schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:22:
Ik geef gewoon netjes op wat ik bezit op 1 januari, dus ook m'n crypto-saldo... net als m'n spaargeld, en zo wordt het ook belast of niet....
Alleen als je boven het heffingsvrije vermogen komt ga je een beetje betalen...

[ Voor 22% gewijzigd door iVibes op 21-11-2020 00:26 ]

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
JankY schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:22:
Ik wel. Wat je moet betalen is enorm weinig. Je betaald ook niet over je winst, maar het wordt gezien als vermogen en wordt dus net zo belast als spaargeld. Ook betaal je pas over een bepaald bedrag er iets aan belasting over. Zelfs al heb je een ton of meer aan crypto is wat je betaald erg weinig. Stel die ton gaat naar een miljoen dan kan je het onmogelijk laten uitkeren zonder fraude. De risk/reward om het niet netjes op te geven is zeer slecht. In de VS kan je maar zo 30% betalen en zelfs die 30% moeten betalen als je alles verloren bent. Voorlopig is het in NL zeer gunstig, dus gewoon opgeven om problemen in de toekomst te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Ik heb niet de illusie dat ik dipjes kan voorspellen, of dat snel gebeurd of pas bij 25k of hoger weet ik niet maar ik zit er niet op te wachten om bij te kopen. Ik ben er meer voor om elke maand met wat "overtollig" geld, voor zover daar sprake van is, bij te kopen ongeacht de huidige cryptoprijzen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist op mijn werk het bericht ontvangen dat de eindejaars bijeenkomst die we altijd in de lokale van der Valk houden vanwege overduidelijke redenen dit jaar niet doorgaat. Het bedrijf heeft daarom besloten iedereen een netto bedragje te geven. Samen met een teruggave vanuit een eerdere CAO onderhandeling heb ik eind december dus onverwachts een vrij leuke bonus. :)

Die 100k mag van mij dus nog wel even uitblijven ;)

Maar als we doorstijgen vind ik het ook helemaal prima. Ik ben maar een kleine jongen, maar heb vandaag de dag meer Bitcoin dan ik ooit had verwacht toen ik in 2017 begin december instapte. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
sampoo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:28:
[...]

Ik heb niet de illusie dat ik dipjes kan voorspellen, of dat snel gebeurd op pas bij 25k of hoger weet ik niet maar ik zit er niet op te wachten om bij te kopen. Ik ben er meer voor om elke maand met wat "overtollig" geld, voor zover daar sprake van is, bij te kopen ongeacht de huidige cryptoprijzen.
Dollar cost averaging doe ik zelf ook, maar soms koop ik wat extra's bij.
Net als @Verwijderd, soms heb je een meevallertje en dat stop ik dan graag (voor een stukje) in crypto :)

Maar vooruit, laat het maar lekker groeien :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

ADA tikt de 10 eurocent aan...

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:26:
[...]

Ik wel. Wat je moet betalen is enorm weinig. Je betaald ook niet over je winst, maar het wordt gezien als vermogen en wordt dus net zo belast als spaargeld. Ook betaal je pas over een bepaald bedrag er iets aan belasting over. Zelfs al heb je een ton of meer aan crypto is wat je betaald erg weinig. Stel die ton gaat naar een miljoen dan kan je het onmogelijk laten uitkeren zonder fraude. De risk/reward om het niet netjes op te geven is zeer slecht. In de VS kan je maar zo 30% betalen en zelfs die 30% moeten betalen als je alles verloren bent. Voorlopig is het in NL zeer gunstig, dus gewoon opgeven om problemen in te toekomst te voorkomen.
Niet opgeven is inderdaad zeer onverstandig maar als je 1 miljoen zou bezitten moet je ook rekening houden dat je ook in Nederland risico loopt bij sterke prijsdalingen. Over die 1 miljoen ben je bijna 39.000 12.000 euro kwijt aan belasting. Als je echter niet een deel omzet in euro's om dat te kunnen betalen dan kan het betekenen dat je een flink deel van je crypto moet verkopen om je belasting te kunnen betalen.

Crasht de waarde naar 100.000 euro dan is het 39% 11,7%. Nou is een miljoen aan crypto voor velen van ons nog toekomstmuziek, maar je kan beter voorbereid zijn voor het geval dat. Ook kan het zo maar zijn dat belastingregels zich nadeliger gaan ontwikkelen.

[ Voor 3% gewijzigd door sampoo op 21-11-2020 01:51 . Reden: foute berekening ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
sampoo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:56:
[...]

Niet opgeven is inderdaad zeer onverstandig maar als je 1 miljoen zou bezitten moet je ook rekening houden dat je ook in Nederland risico loopt bij sterke prijsdalingen. Over die 1 miljoen ben je bijna 39.000 euro kwijt aan belasting. Als je echter niet een deel omzet in euro's om dat te kunnen betalen dan kan het betekenen dat je een flink deel van je crypto moet verkopen om je belasting te kunnen betalen.

Daalt de waarde naar 500.000 euro dan is dat al 7,8% van je vermogen, crasht de waarde naar 100.000 euro dan is het 39%. Nou is een miljoen aan crypto voor velen van ons nog toekomstmuziek, maar je kan beter voorbereid zijn voor het geval dat. Ook kan het zo maar zijn dat belastingregels zich nadeliger gaan ontwikkelen.
Je kunt ook naar een bitcoin belastingtechnisch vriendelijk land verhuizen, zoals Duitsland of Portugal.

0% belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Niet opgeven is inderdaad zeer onverstandig maar als je 1 miljoen zou bezitten moet je ook rekening houden dat je ook in Nederland risico loopt bij sterke prijsdalingen. Over die 1 miljoen ben je bijna 39.000 euro kwijt aan belasting. Als je echter niet een deel omzet in euro's om dat te kunnen betalen dan kan het betekenen dat je een flink deel van je crypto moet verkopen om je belasting te kunnen betalen.

Daalt de waarde naar 500.000 euro dan is dat al 7,8% van je vermogen, crasht de waarde naar 100.000 euro dan is het 39%. Nou is een miljoen aan crypto voor velen van ons nog toekomstmuziek, maar je kan beter voorbereid zijn voor het geval dat. Ook kan het zo maar zijn dat belastingregels zich nadeliger gaan ontwikkelen.
Het ging mij meer om het geval dat je van 100k naar 1 miljoen zou gaan. De belasting op 100k is te verwaarlozen en mocht het 1 miljoen worden wil je niet dat kleine beetje belasting over 100k niet hebben betaald om bij 1 miljoen een groot probleem te hebben met de belasting.

Mocht je inderdaad ver boven die 100k vermogen uitkomen en zelfs naar een miljoen of meer gaan, dan moet je inderdaad gaan opletten dat je de belasting kan betalen en dat je delen moet gaan omzetten in fiat om het te kunnen betalen. Maar goed, als je naar 1 miljoen gaat in crypto dan is dat deel belasting niet zo heel boeiend los van dat je er inderdaad rekening mee moet gaan houden en niet alles in crypto laat staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Dark Matter schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:58:
[...]

Je kunt ook naar een bitcoin belastingtechnisch vriendelijk land verhuizen, zoals Duitsland of Portugal.
Dat is pas het overwegen waard als je heel veel crypto bezit en Nederland gekke belastingregels gaat verzinnen. Als het verschil in belasting maar een paar duizend euro per jaar is dan heeft het weinig zin om te verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
[...]

In mijn herinnering betaal je toch wel een aanzienlijk lager percentage Vermogensrendementsheffing over 2019.
Je percentage klopt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De logo actie van Binance is zojuist gesloten. Er hebben 9.173 mensen aan mee gedaan. Ik wil hier iedereen die mee gedaan heeft feliciteren met een dikke vette 1.635 USDT :+

Dan is er natuurlijk ook nog de kans op 1k USDT met een kans van 0.1635%. Maar goed, wie weet, nog steeds een stuk beter dan 1k winnen in de staatsloterij, maar groot is de kans ook hier niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Big bull. Super vet gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJOtJAMo8_gjM5AWyOiy95CEGJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CS5yTrOGNZTsxjD3QdtZI3Lz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

RaptorXS schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 01:11:
[...]

In mijn herinnering betaalde ik toch wel een aanzienlijk lager percentage Vermogensrendementsheffing over 2019.
Klopt, stel dat je op 1 januari 2021 €1 miljoen aan box 3 vermogen bezit, dan betaal je daar (zonder fiscale partner) ongeveer €12.800 belasting over. Te berekenen op o.a. https://www.knab.nl/finan...t/vermogensbelasting-2021

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
[...]

In mijn herinnering betaalde ik toch wel een aanzienlijk lager percentage Vermogensrendementsheffing over 2019.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb met het fictief rendement gerekend. Ik moet de 39.000 euro nog met 30% vermenigvuldigen. 11.700 euro is een stuk lager. Bij een crash van 1 miljoen naar 100.000 euro nog steeds pijnlijk, maar geen 39%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
[...]

Volgens mij heeft ie het fictieve rendement berekend. Daar betaal je vervolgens 30% over.

Als we uitgaan van 2020, heffingsvrij vermogen met fiscaal partner is € 61.692. De grondslag bij een vermogen van €1M is dus €938.308.

Schijf tot €72.798 is 1,789% over €72.798: €1.302,35
Schijf tot €1.005.573 is 4,185% over €865.510: €36.221,59

Totaal fictieve rendement: €37.523,94
VRH is 30% daarvan: €11.257,18

Maar goed, als je dit jaar de 1M haalt door deze bullrun dan geldt dat pas voor het belastingjaar 2021 :P

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 21-11-2020 01:55 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Nog een klein moontje voor BTC? Lets go !! _/-\o_ :)F *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
When 19k?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 21:10
03:20 uur, net even in m'n bol gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alcides schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 02:46:
[...]

03:10 uur, net even in m'n bol gekeken.
Nice. Dan ga ik even zitten kijken hoe ie er doorheen knalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 02:49:
[...]

Nice. Dan ga ik even zitten kijken hoe ie er doorheen knalt :+
Ben je aan het kijken, live gaande ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcides schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 03:17:
[...]

Ben je aan het kijken, live gaande ;)
Ja man hij komt verdomd dichtbij nu, prachtig :) *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcides
19,1k-19,2k > sell, retrace onder de 18k > buy en dan 19.5-19,6.

Nu ik toch bezig ben met in m'n bol kijken, let's see how this ages haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

So close, yet so far :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcides
hahah dat scheelde echt 2 stuivers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
sampoo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 01:05:
[...]

Dat is pas het overwegen waard als je heel veel crypto bezit en Nederland gekke belastingregels gaat verzinnen. Als het verschil in belasting maar een paar duizend euro per jaar is dan heeft het weinig zin om te verhuizen.
In het voorbeeld ging het over 39000 EUR belasting. Dat is voor veel mensen meer dan een netto jaarinkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Tourniquet schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 01:44:
[...]

Klopt, stel dat je op 1 januari 2021 €1 miljoen aan box 3 vermogen bezit, dan betaal je daar (zonder fiscale partner) ongeveer €12.800 belasting over. Te berekenen op o.a. https://www.knab.nl/finan...t/vermogensbelasting-2021
Kijk, dat valt dan weer reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:51

Bever!

3

Target geraakt, nu mag hij dalen wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nurksis
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-02 09:08
Ik lees hier af en toe wat over de nieuwe regelgeving. Wat houdt het voor ons concreet in? Kan er niet heel veel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-09 09:03
Gaat ETH2 de deposit threshold halen denken jullie?

Ik denk persoonlijk van niet, en dat nog een tijd zal duren. Er is ook geen incentive bv. voor de miners om mee te werken, want die moeten weg nadat ETH naar PoS geswitched is. Dus ik verwacht dat er zeker nog vuurwerk zal gebeuren ivm de miners.
Bullish case voor cardano wel als ethereum faalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Nurksis schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:17:
Ik lees hier af en toe wat over de nieuwe regelgeving. Wat houdt het voor ons concreet in? Kan er niet heel veel over vinden.
Dat is regelgeving die al in is gegaan? Of ik moet iets gemist hebben. :)

Steeds meer nieuwe namen hier, goed teken! d:)b

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Welkom welkom iedereen is hier van harte welkom! *O* :)F <+:) ^) (8> /3 }:O

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nurksis
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-02 09:08
Crypts schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:35:
[...]

Dat is regelgeving die al in is gegaan? Of ik moet iets gemist hebben. :)

Steeds meer nieuwe namen hier, goed teken! d:)b
Ja die. Dus alleen wat strengere registratie, zoals bv paspoort uploaden ?

Als je mij bedoeld, ik lees al sinds 2017 mee, met heel af en toe een post, dus helemaal nieuw ben ik niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Nurksis op 21-11-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De BNB Vault werkt wel mooi. Er staat nu UNFI en HARD in mijn Spot wallet en die heb ik niet handmatig hoeven te claimen, super.

De ADA x3 pakt erg mooi uit, hopelijk kunnen we dat later vandaag ook weer over Bitcoin en ETH zeggen :)

Edit: LINK en COMP ook overigens op x3 nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 21-11-2020 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Nurksis schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:40:
[...]

Ja die. Dus alleen wat strengere registratie, zoals bv paspoort uploaden ?

Als je mij bedoeld, ik lees al sinds 2017 mee, met heel af en toe een post, dus helemaal nieuw ben ik niet ;)
Paspoort, selfie, dat soort onzin. CB en wat andere exchanges willen ook weten waarom je in crypto zit, hoeveel je verdient en waarmee. Kwestie van tijd voordat ze vragen met wie je het doet en welk standje je voorkeur heeft. 8)7

Edit: Ik zag in mijn Binance wallet ineens SXP staan en die krijg ik sinds eind augustus met tussenpozen binnen? :? Waar komt dat vandaan?

[ Voor 19% gewijzigd door Crypts op 21-11-2020 08:47 ]

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Crypts schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:42:
[...]

Paspoort, selfie, dat soort onzin. CB en wat andere exchanges willen ook weten waarom je in crypto zit, hoeveel je verdient en waarmee. Kwestie van tijd voordat ze vragen met wie je het doet en welk standje je voorkeur heeft. 8)7

Edit: Ik zag in mijn Binance wallet ineens SXP staan en die krijg ik sinds eind augustus met tussenpozen binnen? :? Waar komt dat vandaan?
Die krijg je random via een loterij binnen wanneer je voor een x bedrag trade op binance. Ik heb ze ook af en toe.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Ik heb ook wat bnb staken gedaan.
Moet je het 30 dagen laten staan en komt het dan vanzelf terug, of moet je er iets mee doen?
En stel dat de waarde bnb omhoog gaat, gebeurd dat ook met de bnb die je gestaked hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Pelox schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:57:
[...]

Die krijg je random via een loterij binnen wanneer je voor een x bedrag trade op binance. Ik heb ze ook af en toe.
Apart want ik trade al tijden niet meer op Binance. Laatste trade is ergens begin dit jaar denk ik. Nou ja het is niet veel, heb sinds eind augustus nu wel 3 hele centen binnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Ladonna schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:57:
Moet je het 30 dagen laten staan en komt het dan vanzelf terug, of moet je er iets mee doen?
En stel dat de waarde bnb omhoog gaat, gebeurd dat ook met de bnb die je gestaked hebt?
Die 30 dagen geen idee maar 1 BNB is 1 BNB dus stijgt de waarde dan stijgt de waarde natuurlijk gewoon mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Crypts schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:00:
[...]

Apart want ik trade al tijden niet meer op Binance. Laatste trade is ergens begin dit jaar denk ik. Nou ja het is niet veel, heb sinds eind augustus nu wel 3 hele centen binnen. :+
Het is in ieder geval van een of andere loterij.. kan het artikel niet meer vinden.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Ladonna schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:57:
Komt weer vrij in je spot wallet tenzij je de automatische verlenging hebt gekozen.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
Wat is het risico ervan dan?
Ik bedoel, waaom zou je het niet doen, omdat je zoiezo bnb moet hebben voor de fee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Ladonna schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:06:
Wat is het risico ervan dan?
Ik bedoel, waaom zou je het niet doen, omdat je zoiezo bnb moet hebben voor de fee
De coin zit vast. Je kan dus niet handelen bij een pump of dump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
Oh ok, als dat alles is, dan heb ik het goed gedaan, ik heb altijd bnb waar ik niets mee doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Zhou schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:07:
[...]

De coin zit vast. Je kan dus niet handelen bij een pump of dump.
Je kan ze altijd unstaken ook wanneer ze locked staan. Je bent dan alleen wel je rente kwijt.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
BNB is altijd handig voor launchpool, tx fee, staking en nu voor de cash back van de Binance card.

Edit: ik bedoel trading fee ipv tx fee

[ Voor 21% gewijzigd door Zhou op 21-11-2020 09:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:25
Werd weleens tijd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKIZ_tz5VEg1Lb44nlHsu9PJs1Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HC8Ih5yKylErIiUZ1iCKakM9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Gaan we weer van coin naar coin hoppen zoals 3 jaar geleden? Zie xrp nu weer gaan......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pranjic
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-05 15:57
Zijn we dan nu echt begonnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Worstkaas schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:29:
Gaan we weer van coin naar coin hoppen zoals 3 jaar geleden? Zie xrp nu weer gaan......
Nee hoor, stug aanhouden, als je erin geloofd. Anders moet je het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
Is al even bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:27
Ik heb al een tijdje de Theta Edge Node draaien (TFUEL verdienen met je excess bandbreedte), maar nu hebben ze een nieuwe functie toegevoegd: Edge compute. Hierbij wordt je CPU gebruikt om rekenkracht te doneren aan de zoektocht naar onder andere COVID-vraagstukken.

Wat ik me afvraag: word ik er zelf ook nog beter van? Ik zie mijn rewards niet toenemen >:)

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
Worstkaas schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:29:
Als XRP gaat is dat het officiële startsein. d:)b

Beetje jammer alleen dat mijn bagje nog steeds onder water staat zelfs na deze stijging. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:55

WhySoSerious

Be the change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:35

Mooody

elmoody

Ripple koopt gewoon een shitload XRP terug. Straks dumpen ze het weer. Is hun verdienmodel in een notendop.

Meeliften kan, maar uit principe pak ik dan liever een van die andere shitcoins die ook ontploffen op t moment 😀

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 21-11-2020 10:35 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viep
  • Laatst online: 23-07-2022
Crypts schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:42:
[...]

Op mijn leeftijd zijn dat geen uitgebreide antwoorden meer :*) :*) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Rechterhand, zittend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Mooooody schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:34:
[...]

Ripple koopt gewoon een shitload XRP terug. Straks dumpen ze het weer. Is hun verdienmodel in een notendop.

Meeliften kan, maar uit principe pak ik dan liever een van die andere shitcoins die ook ontploffen op t moment 😀
ADA doet het ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Tuurlijk, er zijn veel meer Ripples dan BTC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
WhySoSerious schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:02:
[...]

Tuurlijk, er zijn veel meer Ripples dan BTC!
En hij is lekker goeiekoop! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Crypts schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:14:
[...]

En hij is lekker goeiekoop! 8)
Precies dat. Upward potential! Moet je nagaan wat de marketcap is wanneer 1 XRP even veel kost als 1 BTC :9~

Nee ff zonder flauwekul, ik heb er nog 0.001 van in m'n PF. Te laag om een trade op te openen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Toch maar weer mijn blockfolio app geinstalleerd.. maanden geleden verwijderd na de corona dip.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-09 20:00
Pelox schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:30:
Toch maar weer mijn blockfolio app geinstalleerd.. maanden geleden verwijderd na de corona dip.
Dat klein dipje :o
De markt is het hele jaar toch al aant bullen hoor :)

Welke soft wallet gebruiken jullie? Ik heb nogal veel coins nu staan op exchange maar denk nu toch er terug aan om een soft wallet te installeren al vind ik dat zeer moeilijk werken als je 18 coins hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viep
  • Laatst online: 23-07-2022
Coinstats. Veel beter dan Blockfolio n.m.m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
predmat schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:32:
[...]

Welke soft wallet gebruiken jullie? Ik heb nogal veel coins nu staan op exchange maar denk nu toch er terug aan om een soft wallet te installeren al vind ik dat zeer moeilijk werken als je 18 coins hebt
Geen. Deel staat op exchanges 75% op ledger.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
predmat schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:32:
[...]

Als je meer dan ~2500 usd hebt zou ik een hw wallet kopen, is het echt waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 14:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Laatst online: 05-09 16:48
Ik ben benieuwd of de retail markt werkelijk degene zal zijn die de prijs opdrijft. De meeste die in 2017
hun vinger aan hebben gebrand zullen dat niet graag een 2e keer zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:45
Moon NANO’s, moon. :')

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:27
lighting_ schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:59:
[...]

Ik ben benieuwd of de retail markt werkelijk degene zal zijn die de prijs opdrijft. De meeste die in 2017
hun vinger aan hebben gebrand zullen dat niet graag een 2e keer zien.
Ignorance will be first, greed will do the rest >:)

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En nog steeds dezelfde reacties in de comments. "gaat naar 0! tulpenmanie!1 piramidespel!1" :') :')

De onwetendheid..
Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.