[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste
Acties:
  • 261.780 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Chris.nl schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:52:
@D-Ed Heads up: Was op het NOS journaal dat er een iota storm op komst is!
Thx for the tip! Ik zit gewoon niks te doen vwb crypto dus laat maar komen 🤘🤘🤘

Wat was de insteek? En hoe gaat het verder met je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Hooli-gan schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:04:
[...]

Loop je niet vaak tegen het probleem dat visa niet word geaccepteerd?
Visa wordt juist heel breed geaccepteerd, althans dat is mijn ervaring. Mastercard is soms wel een probleem.
_Brake_ schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:59:
De bewijslast ligt ook bij jou. ‘Ik kan niet verder terug dan 3 maanden’, betekent gewoon dat je je administratie niet op orde hebt.

Maar ik denk dat dit pas speelt als je ervan leeft?
Belastingdienst hanteert idd een omgekeerde bewijslast.

Als je 'bedrijfsmatig' met crypto bezig bent klopt dit idd, anders valt het gewoon in box 3. Voor her en der een trade hoef je deze niet op te geven.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mobiele telefoon 1997.

Origineel:
https://youtu.be/TNwhIHqM60g

Klikbeet.
https://youtu.be/dJCzI9DWzj4

lolz

Hoe is het nu met:

https://youtu.be/mQVkpdzPGtQ

[ Voor 70% gewijzigd door Dark Matter op 15-11-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Crypts schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:26:
[...]

Visa wordt juist heel breed geaccepteerd, althans dat is mijn ervaring. Mastercard is soms wel een probleem.

[...]

Belastingdienst hanteert idd een omgekeerde bewijslast.

Als je 'bedrijfsmatig' met crypto bezig bent klopt dit idd, anders valt het gewoon in box 3. Voor her en der een trade hoef je deze niet op te geven.
belastingdienst is ook niet echt het probleem. Die kijken idd naar het totaal in box 3 en of je er dan vermogensbelasting over moet betalen. Probleem zijn vooral de banken het laatste jaar ivm witwassen ed.

Reken er maar op als je 50k van kraken naar je bank overschrijft er binnen een paar maanden een brief op de mat ligt met de vraag om dat te onderbouwen. Het feit dat die bankers er geen hol van begrijpen maakt het extra lastig ze te overtuigen.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:01
Pocketline Swing. 50 cent per sms, wat heb ik daar een geld aan vergooid.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
anti elppa schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:41:
[...]
Reken er maar op als je 50k van kraken naar je bank overschrijft er binnen een paar maanden een brief op de mat ligt met de vraag om dat te onderbouwen. Het feit dat die bankers er geen hol van begrijpen maakt het extra lastig ze te overtuigen.
Ik ken iemand die regelmatig bedragen heen en weer verstuurd, kraken, coinbase, bitstamp, de giro, en die heeft nog nooit een brief of melding gehad om iets te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Slux schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:52:
[...]

Ik ken iemand die regelmatig bedragen heen en weer verstuurd, kraken, coinbase, bitstamp, de giro, en die heeft nog nooit een brief of melding gehad om iets te onderbouwen.
ik zelf ook niet, 2 vrienden wel (ING en RAbo). Dit gebeurt pas bij bedragen met minimaal 4 nullen. Achter die bedragen komt gewoon een vlaggetje te staan. Soms duurt het ff voor je bericht krijgt (6 maanden). Ze gaan echt extreem ver moet ik zeggen. Dus zorg gewoon dat je je trading logboek op orde hebt. Als BTC to the moon gaat en we willen lambo's kopen krijgt echt vrijwel iedereen in dit topic met 1BTC of meer hier mee te maken (bij omzetten naar fiat).
Voor mezelf is het vooral van 2013 tot 2017 een enorme bende. 90% van alle trading sites waar ik op zat zijn uit de lucht. Verder heb ik nog aankoop emails van happycoins en bitonic uit die periode maar trades kan ik echt niet onderbouwen. Van 2017 tot nu heb ik het aardig op de rit en kan ik easy 80% onderbouwen. Zolang ik dus niet alles in fiat naar een bank ik NL zet heb ik geen probleem.
Ik zelf heb de afgelopen 2 jaar wel eens tussen de 5 en 10k heen en weer geschoven en heb nog geen bericht gehad. Zoals gezegd, ik gok dat het ergens tussen de 50 en 100k is waar ze nu op focussen.

[ Voor 9% gewijzigd door anti elppa op 15-11-2020 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
anti elppa schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:41:
[...]

belastingdienst is ook niet echt het probleem. Die kijken idd naar het totaal in box 3 en of je er dan vermogensbelasting over moet betalen. Probleem zijn vooral de banken het laatste jaar ivm witwassen ed.

Boven de 10k ligt vaak de grens echter heb ik voor 5k ook al telefoontje gehad van mijn bank. Het zal van bank tot bank verschillen denk ik. Het zal wellicht ook uitmaken hoelang je er al klant bent. Geen idee eigenlijk maar echt 'grote' bedragen doe ik niet, heb niks te verbergen maar ik zit gewoon niet op al die bullshit er omheen te wachten. Ze snappen het idd niet en ik heb weinig zin om me te verantwoorden en uitleg te geven tegenover een stagaire van 18. Als ik les wilde geven was ik wel het onderwijs in gegaan. :P

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Crypts schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:02:
[...]

Boven de 10k ligt vaak de grens echter heb ik voor 5k ook al telefoontje gehad van mijn bank. Het zal van bank tot bank verschillen denk ik. Het zal wellicht ook uitmaken hoelang je er al klant bent. Geen idee eigenlijk maar echt 'grote' bedragen doe ik niet, heb niks te verbergen maar ik zit gewoon niet op al die bullshit er omheen te wachten. Ze snappen het idd niet en ik heb weinig zin om me te verantwoorden en uitleg te geven tegenover een stagaire van 18. Als ik les wilde geven was ik wel het onderwijs in gegaan. :P
Ja dat ze het niet begrijpen is echt mega frustrerend. ik heb de correspondentie gelezen bij 1 van de gevallen en daar zakt je broek echt van af. je word behandeld als een of andere crimineel. En na opsturen van voor ons mega duidelijke data, snap zo'n omhooggevallen snotneus er nog niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
anti elppa schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:59:
Als BTC to the moon gaat en we willen lambo's kopen krijgt echt vrijwel iedereen in dit topic met 1BTC of meer hier mee te maken (bij omzetten naar fiat).
Ik wil geen Lambo dus geen enkel probleem. Overigens is hier met een lambo absoluut niet te rijden, drempels te hoog en wegen te kort en slecht om ook maar iets van een leuke snelheid te halen. Van de zomer hier in de bergen geweest (Troodos) en in het dorp woonde een kerel met een Ferrari cabrio die elke avond van zijn huis letterlijk 600 meter naar beneden reed het dorp in om te bieren. Wilde hij het dorp uit dan moest hij een omrit maken van bijna 20 km omdat hij de drempels niet kon nemen. Maar goed, hij reed wel een heuse Ferrari. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:25
Ik heb idd bij een 5K iDeal betaling ook telefoon gekregen van de ABN, onafgeschermd 020 nummer.

‘Als u nu opnieuw probeert geld over te maken, dan lukt het wel.’

Redelijk wtf momentje was dat!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Voor de lambo hoef je natuurlijk niet perse naar fiat. Tijdens de laatste rally kon je ook opeens vanalles in BTC betalen dus die gekte komt vanzelf weer terug zodra er een nieuwe bullrun is.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
anti elppa schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:05:
[...]

Ja dat ze het niet begrijpen is echt mega frustrerend. ik heb de correspondentie gelezen bij 1 van de gevallen en daar zakt je broek echt van af. je word behandeld als een of andere crimineel. En na opsturen van voor ons mega duidelijke data, snap zo'n omhooggevallen snotneus er nog niets van.
Het probleem is idd dat je als crimineel behandelt wordt. Jij moet maar bewijzen en anders blokkeren ze je account. Reden voor mij dat ik nog zo'n minimaal 10 andere accounts heb aangemaakt, Revolut, Openbank, Coinbase card, N26 etc. etc. Die 15 cent die CB rekent per opname neem ik graag voor lief om te spreiden en gezeur voor te zijn. Toen mijn bank belde voor wat transacties van 5k vroeg ik ook waarom? 'U kwam uit een steekproef.' Zucht... Er zijn mensen die meer uitgeven voor een nieuwe bank of lounge set voor in de tuin. In mijn geval ging het om het 'Slux trucje', fiat naar Bitstamp, LTC kopen, versturen naar CB, verkopen en terug naar rekening. Wat is 5k nou? Als we zo doorgaan koop je daar over 10 jaar net een brood mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
D-Ed schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:23:
[...]

Thx for the tip! Ik zit gewoon niks te doen vwb crypto dus laat maar komen 🤘🤘🤘

Wat was de insteek?
NOS journaal van za 14 nov om 20u, doorspoelen naar 17min20.
Conclusie; je gaat schade oplopen in een toch al verwoest alt-land.
En hoe gaat het verder met je?
Geen idee hoeveel ik wanneer had verteld, maar werk sinds augustus 60%/21,6u dat wil zeggen dat ik voor elke dag die ik werk ook een dag vrij ben. Bevalt me enorm goed! Dus het gaat vooral rustaaaag! Verder laat ik me ouderwets scheren tot op het bot met een nieuwe "dood of de gladiolen" alt-hodl techniek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4t1Zs9ZsyUKgrCFJNzrsZVxtGr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdhMpddc6Hiv9GQPBlOp0uo9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
_Brake_ schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:16:
Ik heb idd bij een 5K iDeal betaling ook telefoon gekregen van de ABN, onafgeschermd 020 nummer.

'Fijn' dat ik niet de enige ben, in mijn geval was het ASN maar idd. Behoorlijk WTF?!? momentje. Ik voelde me behoorlijk in mijn privacy aangetast als ik heel eerlijk ben. :/

Maar alles is geoorloofd in de strijd tegen terrorisme... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Crypts op 15-11-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
[...]

ik zelf ook niet, 2 vrienden wel (ING en RAbo). Dit gebeurt pas bij bedragen met minimaal 4 nullen. Achter die bedragen komt gewoon een vlaggetje te staan. Soms duurt het ff voor je bericht krijgt (6 maanden). Ze gaan echt extreem ver moet ik zeggen. Dus zorg gewoon dat je je trading logboek op orde hebt. Als BTC to the moon gaat en we willen lambo's kopen krijgt echt vrijwel iedereen in dit topic met 1BTC of meer hier mee te maken (bij omzetten naar fiat).
Voor mezelf is het vooral van 2013 tot 2017 een enorme bende. 90% van alle trading sites waar ik op zat zijn uit de lucht. Verder heb ik nog aankoop emails van happycoins en bitonic uit die periode maar trades kan ik echt niet onderbouwen. Van 2017 tot nu heb ik het aardig op de rit en kan ik easy 80% onderbouwen. Zolang ik dus niet alles in fiat naar een bank ik NL zet heb ik geen probleem.
Ik zelf heb de afgelopen 2 jaar wel eens tussen de 5 en 10k heen en weer geschoven en heb nog geen bericht gehad. Zoals gezegd, ik gok dat het ergens tussen de 50 en 100k is waar ze nu op focussen.
Die persoon doet dat ook regelmatig met bedragen boven de 50k al jaren en heeft ook de ING.
in het verleden zijn hier wel een paar mensen geweest die een melding kregen van hun bank en na een telefoontje was het opgelost.

ik vind het wel apart dat mensen met veel lagere bedragen wel een melding krijgen, misschien staat er niet zoveel op hun bank waardoor 50k ineens opvalt :?

Of van dubieuze exchanges dan kan ik het mij ook nog voorstellen maar van de exchanges die ik gebruik echt nog nooit een melding gehad.

ik hou zelf ook geen tradeboek bij en zou ook niet weten waarom, de belasting kijkt naar het totale bedrag en niet hoe ik daar aan ben gekomen, de bank ziet van welke exchanges het af komt en bijvoorbeeld kraken gaat het van bank naar bank, zou ook een beetje raar zijn om dat bij te houden imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
_Brake_ schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:16:

Het kan een stukje veiligheid zodat er geen geld van je gejat zou worden van je rekening.

Als je nooit grotere bedragen overmaakt of ontvangt kan ik mij wel voorstellen dat een bank dat vreemd vind en daarom even checkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 23:03
PilatuS schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:30:
[...]

Of hij blijft in USDT en ETH gewoon zakken. Nog minder volume en nog veel lager dan 1 sat. Dan na een tijdje zegt Binance dat ie gedelist wordt en gaat er nog eens 50% vanaf in een uurtje. Daarna kan ie door naar deadcoins en is je inleg volledig verdampt.
Ja zit me even lekker te maken. Ik heb een modaal netto maandsalaris er in zitten momenteel. Doe even lief :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Slux schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:40:
[...]

Die persoon doet dat ook regelmatig met bedragen boven de 50k al jaren en heeft ook de ING.
in het verleden zijn hier wel een paar mensen geweest die een melding kregen van hun bank en na een telefoontje was het opgelost.

ik vind het wel apart dat mensen met veel lagere bedragen wel een melding krijgen, misschien staat er niet zoveel op hun bank waardoor 50k ineens opvalt :?

Of van dubieuze exchanges dan kan ik het mij ook nog voorstellen maar van de exchanges die ik gebruik echt nog nooit een melding gehad.

ik hou zelf ook geen tradeboek bij en zou ook niet weten waarom, de belasting kijkt naar het totale bedrag en niet hoe ik daar aan ben gekomen, de bank ziet van welke exchanges het af komt en bijvoorbeeld kraken gaat het van bank naar bank, zou ook een beetje raar zijn om dat bij te houden imo
Nee is al jaren klant bij die bank. transacties van meer dan 10k is wisselgeld op dat account, en komt van gerenommeerde sites zoals kraken, coinbase, bitonic etc.
Maar zoals je hier al leest ben je eerder uitzondering. Deze shit is 1,5 tot 2 jaar terug begonnen nadat de overheid banken strenger ging behandelen ivm witwassen. Voor 2018 hoorde je hier helemaal niemand over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
Heb je ergens al eens iets gepost met wat meer uitleg wat dit inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 17:22
Hooli-gan schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:04:
[...]

Loop je niet vaak tegen het probleem dat visa niet word geaccepteerd? Ik heb dit namelijk wel bij heel veel winkels, zoals de dagelijkse boodschappen. (Ik gebruik momenteel de Binance kaart icm Curve in Apple Pay)

Ik dacht trouwens dat Swipe helemaal op de schop ging iedereen over moest naar de Binance kaart.
Onze Jumbo accepteert Visa. Alle fastfood toko's accepteren Visa, en het is helemaal grappig bij thuisbezorgd.nl waar je betaling met Visa gratis is en je bij iDeal 0,25 aan fee moet betalen.

Van de week wat kleren en schoenen gekocht. Webshops accepteren Visa.

Wij gamen graag. Dus ik had Valhalla, en de vrouw de laatste The Sims expansion met 8% korting.

Gisteren de eerste Sinterklaas cadeau's gekocht bij de lokale Intertoys. En een hotdog bij Hema. Allemaal met Visa.

Helaas alleen de onbemande pompstations. Deze accepteren geen debitkaarten.

Er staat nog wel wat in de planning qua migratie van de Swipe en Binance kaarten. We gaan het zien...

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ypuh schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:09:
[...]

Heb je ergens al eens iets gepost met wat meer uitleg wat dit inhoudt?
Ik heb een filmpje gemaakt :)

YouTube: GRATIS SPOTIFY PREMIUM - Swipe card

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

I sit once to thinking.

There shall a lot of people with lurken in the outside land.

Maybe is it good for adaption if we in the English should talken from as now.

Than cannen there much more people with readen and is going to be our range allot wider.

I think that it time is for us to international to going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Anoniem: 1032405 schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:19:
I sit once to thinking.

There shall a lot of people with lurken in the outside land.

Maybe is it good for adaption if we in the English should talken from as now.

Than cannen there much more people with readen and is going to be our range allot wider.

I think that it time is for us to international to going.
Je bent er vroeg bij met je Sinterklaas rijmpjes mien jong. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crypts schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:24:
[...]

Je bent er vroeg bij met je Sinterklaas rijmpjes mien jong. :P
These are not rhymes for Saintnicholas my boy.

It is a proposal for everyone in this topic om fan now on english to talken.

Sothat a lot more humans us shall understanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-06 22:40
https://cointelegraph.com...elegram&utm_medium=social

Interessant, ben benieuwd wat komende tijd (week?) gaat brengen. Short squeeze en continuation of correctie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
T-mo-T schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:29:
https://cointelegraph.com...elegram&utm_medium=social

Interessant, ben benieuwd wat komende tijd (week?) gaat brengen. Short squeeze en continuation of correctie?
gestopt met lezen na de bullshit over vergelijk met 2017......zitten op een heel ander moment in de bullrun. load of crap dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:53
Gelukszoekr schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:16:
[...]

Onze Jumbo accepteert Visa. Alle fastfood toko's accepteren Visa, en het is helemaal grappig bij thuisbezorgd.nl waar je betaling met Visa gratis is en je bij iDeal 0,25 aan fee moet betalen.

Wij gamen graag. Dus ik had Valhalla, en de vrouw de laatste The Sims expansion met 8% korting.

Gisteren de eerste Sinterklaas cadeau's gekocht bij de lokale Intertoys. En een hotdog bij Hema. Allemaal met Visa.

Er staat nog wel wat in de planning qua migratie van de Swipe en Binance kaarten. We gaan het zien...
Hmm... Hier bij de Vomar werd ie geweigerd, bij de Bruna ook, net als de Hema (weet niet meer 100% zeker of ik hem daar geprobeerd had of direct mijn gewone bankpas) en de Zeeman. Action werkte die wel weer en Intertoys ook idd. Voortaan dus boodschappen doen bij de Jumbo.

Online betaal ik veel via Paypal, waar die kaart ook in gekoppeld is.

Ik wil er ook zo veel mogelijk uithalen door met die kaart te betalen. Tis ook lekker makkelijk, ff wat winsten doorsturen in de app naar je CC en je kan er weer een dagje tegenaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bulligan op 15-11-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-06 22:40
anti elppa schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:37:
[...]

gestopt met lezen na de bullshit over vergelijk met 2017......zitten op een heel ander moment in de bullrun. load of crap dit
Ehhh ik lees negens in dat artikel dat we in dezelfde fase zitten als in 2017?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
T-mo-T schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:46:
[...]

Ehhh ik lees negens in dat artikel dat we in dezelfde fase zitten als in 2017?
As CL noted, Bitcoin’s current market structure is different from the previous cycle. For instance, when BTC was at $16,000 in 2017, the market was extremely overheated with extreme volatility.

deze zogenaamde whale zit huidige 16k te vergelijken met 16k in 2017.......

1e stuk klopt, hij gaat fout in zijn 2e zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Hooli-gan schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:42:
[...]

Hmm... Hier bij de Vomar werd ie geweigerd, bij de Bruna ook, net als de Hema (weet niet meer 100% zeker of ik hem daar geprobeerd had of direct mijn gewone bankpas) en de Zeeman. Action werkte die wel weer en Intertoys ook idd. Voortaan dus boodschappen doen bij de Jumbo.

Online betaal ik veel via Paypal, waar die kaart ook in gekoppeld is.

Ik wil er ook zo veel mogelijk uithalen door met die kaart te betalen. Tis ook lekker makkelijk, ff wat winsten doorsturen in de app naar je CC en je kan er weer een dagje tegenaan.
Had je toevallig ook al gekeken naar je vaste lasten?
Zoals de energie rekening? Vattenfall accepteert Visa, meer ik zit (nog) bij BudgetEnergie
Vodafone accepteert Visa alleen in "noodgevallen".. niet als standaard payment.
En ik heb nog een stukje hypotheek via Nationale Nederlanden. Helaas geen Visa.
Verzekeringen, CZ en Unive geen Visa helaas.

Vraag het eens bij jouw leveranciers na als je wilt, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik kan binnenkort wel overstappen van energie rekening. Maar eens kijken of vattenfall ook concurrerend is qua prijs.

Dan lekker hoog inschieten, €100-200 meer betalen dan berekend is. Dan krijg je over dit bedrag je cashback, en aan het eind van het jaar nog een lekker verrekening _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukszoekr schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:03:
Ik kan binnenkort wel overstappen van energie rekening. Maar eens kijken of vattenfall ook concurrerend is qua prijs.

Dan lekker hoog inschieten, €100-200 meer betalen dan berekend is. Dan krijg je over dit bedrag je cashback, en aan het eind van het jaar nog een lekker verrekening _O-
Zou wel mooi zijn als dat werkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Anoniem: 1032405 schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:04:
[...]

Zou wel mooi zijn als dat werkt >:)
En voor hoelang? Dat is meestal het punt met dit soort trucjes en niet dat het nou zoveel werk is om weer rekeningnummers te veranderen maar het is wel werk. :P Ik twijfel nog om erin te stappen, voorwaarden kunnen zomaar on the fly veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Gelukszoekr schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:00:
[...]

Had je toevallig ook al gekeken naar je vaste lasten?
Zoals de energie rekening? Vattenfall accepteert Visa, meer ik zit (nog) bij BudgetEnergie
Vodafone accepteert Visa alleen in "noodgevallen".. niet als standaard payment.
En ik heb nog een stukje hypotheek via Nationale Nederlanden. Helaas geen Visa.
Verzekeringen, CZ en Unive geen Visa helaas.

Vraag het eens bij jouw leveranciers na als je wilt, ik ben benieuwd :)
Het werkte ook toen ik met paypal een storting deed naar account van mijn vriendin....Hmmm... >:) >:) >:) (verder niet meer bij stil gestaan).

Ik zit bij Eneco, zal is vragen. Wel een goede om daar even achteraan te gaan ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:21:
[...]

NOS journaal van za 14 nov om 20u, doorspoelen naar 17min20.
Conclusie; je gaat schade oplopen in een toch al verwoest alt-land.
[...]

Geen idee hoeveel ik wanneer had verteld, maar werk sinds augustus 60%/21,6u dat wil zeggen dat ik voor elke dag die ik werk ook een dag vrij ben. Bevalt me enorm goed! Dus het gaat vooral rustaaaag! Verder laat ik me ouderwets scheren tot op het bot met een nieuwe "dood of de gladiolen" alt-hodl techniek.
[Afbeelding]
Fake news joh :+

Ach tja, we gaan het zien allemaal. Hier ook rustaaaag voor de rest d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-06 20:18
Weet iemand hoe het kan dat ik in Ledger Live, zowel desktop als mobiel, geen fiat waardes zie bij mijn assets? De assets worden allemaal ondersteund door Ledger. Ik heb al een andere provider ingesteld (binance, kraken, etc.), zonder resultaat. Ook heb ik de cache leeggemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Rien43 op 15-11-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@Rien43 Wat heb je bij Settings -> General -> Countervalue voor currency ingevuld?

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Naar mijn idee inmiddels ruim voldoende de bodem @ 15.9xx getest, nu weer even omhoog met die Bitcoin koers inderdaad.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 08:56
[...]

ik zelf ook niet, 2 vrienden wel (ING en RAbo). Dit gebeurt pas bij bedragen met minimaal 4 nullen. Achter die bedragen komt gewoon een vlaggetje te staan. Soms duurt het ff voor je bericht krijgt (6 maanden). Ze gaan echt extreem ver moet ik zeggen. Dus zorg gewoon dat je je trading logboek op orde hebt.
Moet je echt elke trade kunnen laten zien? Ik gebruik alleen Blockfolio en ben bang dat sommige trades niet (meer) zichtbaar zijn doordat ik ze 'unwatched' heb nadat ik bepaalde coins heb verkocht...

Wordt dus nog leuk als ik wil cashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
Taro schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:31:
@Rien43 Wat heb je bij Settings -> General -> Countervalue voor currency ingevuld?
EUR, maar heb ook US Dollar geprobeerd. Alleen de ERC20 tokens werken niet. Ik zie ook geen ETH waarde van de tokens.

[ Voor 14% gewijzigd door Rien43 op 15-11-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
uNoTopia schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:45:
[...]

Moet je echt elke trade kunnen laten zien? Ik gebruik alleen Blockfolio en ben bang dat sommige trades niet (meer) zichtbaar zijn doordat ik ze 'unwatched' heb nadat ik bepaalde coins heb verkocht...

Wordt dus nog leuk als ik wil cashen
ligt er aan. Als je al je aankopen kan laten zien (bijvoorbeeld via ideal of via transactie naar kraken) en daarna (na btc stijging) niet meer uit cashed dan dat bedrag doen ze niet zo moeilijk. Maar ben jij een trade koning die van 1 btc 20 btc gemaakt hebt, dan blijven ze zeiken als jij niet je trade log kan overleggen. Nu val ik gelukkig meer in de 1e categorie. Ik maak wel wat winst op trades maar die vallen in het niet ivm mijn hodl posities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zal je zien: Duikt de Bitcoin koers de komende 2 weken weer onder de 13.696, waardoor de monthly candle onder die van 2017/2018 sluit, dat zou wel superbearish zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsTPAyEZMTjz4RfcaG6TbRYeIOM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t9USe4B4SlipQZdJ7qEv0qi4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Rien43 schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:50:
[...]

EUR, maar heb ook US Dollar geprobeerd. Alleen de ERC20 tokens werken niet. Ik zie ook geen ETH waarde van de tokens.
Staan de betreffende tokens ook op grotere exchanges en bijv. ook op Coingecko of zijn ze echt pas recent gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:16:
[...]

Vind je het niet irritant om alles met zo kaart te betalen ? ik hou er zelf niet van om achteraf te betalen, ik heb zelf een paar van die kaarten van mijn bank gehad zakelijk en prive maar ik gebruik ze alleen op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
Taro schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:04:
[...]

Staan de betreffende tokens ook op grotere exchanges en bijv. ook op Coingecko of zijn ze echt pas recent gestart?
Ze staan ook op grote exchanges (het gaat o.a. om HOT en UTK (Utrust)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Taro schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:03:
Zal je zien: Duikt de Bitcoin koers de komende 2 weken weer onder de 13.696, waardoor de monthly candle onder die van 2017/2018 sluit, dat zou wel superbearish zijn...

[Afbeelding]
kans is niet groot. Dat ie wellicht een wick trekt tot die koers kan prima, maar dat dat dan exact samenvalt met de maandsluiting zou wel heel erg toeval zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
Rien43 schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:10:
[...]

Ze staan ook op grote exchanges (het gaat o.a. om HOT en UTK (Utrust)).
Als ik op Etherscan.io mijn Ethereum adres invul, dan zie ik bij 'balance' dat mijn portfolio 0 dollar is. Onder 'Token' zie ik wel de waarde van mijn portfolio.

Ik heb overigens geen Ethereum in mijn portfolio.

[ Voor 6% gewijzigd door Rien43 op 15-11-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

Voor diegene die geïnteresseerd zijn in CorionX, heb ik een kleine liquidity pool aangelegd op Uniswap. Ik heb een paar honderduizend CORX overgehouden aan een swap van Corion (mislukte token) naar CorionX. Er heeft een IDE plaatgevonden en nu is er een IDO aan de gang, met een prijs van $0.015 en ik probeer de prijs op Uniswap zo rond de $0.013 te houden zolang ik de enige ben die een liquidity ppool heeft op Uniswap.
Info en trading link: https://info.uniswap.org/...5fbe43fb586399d837849ec6e
Corion Foundation website: https://corion.io
Corion Foundation Contract address: 0x26a604DFFE3ddaB3BEE816097F81d3C4a2A4CF97

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 21:12
@Gelukszoekr
Long time lurker hier maar dit soort innovatie is wel heel tof, bedankt voor de duidelijke video. Mag ik vragen wat hier het business model achter is? Begrijp ik het goed dat je een swipe wallet hebt waarop je je fiat of btc stort en daaruit betaald? Dus niet zoals bij een creditcard achteraf. Ik gebruik ook ledger maar dat werkt dan niet lijkt me.
Ik sta op het punt voor een paar K aan kantoorspullen particulier te kopen dus dat kan een mooie "instap" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Slux schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:09:
[...]

Vind je het niet irritant om alles met zo kaart te betalen ? ik hou er zelf niet van om achteraf te betalen, ik heb zelf een paar van die kaarten van mijn bank gehad zakelijk en prive maar ik gebruik ze alleen op vakantie.
Ja, het is gedoe. Maar 8% korting vind ik wel de moeite. Helemaal bij vaste lasten waar de rekeningen vaak wat hoger dan dan een paar euro's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jonatw
Begrijp ik de constructie met staken zo goed?
Je moet dus 30k staken, wat enigzins vergelijkbaar is met een deposito voor 6 maanden maar dan zonder garantie in een currency die mega volatiel is. Het risico zit hem dus in de 30k, is dat enigzins hoe ik het kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jonatw schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:03:
Je moet dus 30k staken, wat enigzins vergelijkbaar is met een deposito voor 6 maanden maar dan zonder garantie in een currency die mega volatiel is. Het risico zit hem dus in de 30k, is dat enigzins hoe ik het kan zien?
Ja dat is het risico :)

Voor de 8% cashback. Voor 4% hoeven je tokens niet locked te staan, en voor de laagste kaart met 1% cashback heb je zelfs helemaal geen tokens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Bij de Binance kaart werkt het net even anders en makkelijker. Je BNB hoeft niet vast te staan en ook niet perse in card wallet. Dus kan ook gewoon in een launchpool of dergelijke staan. Het gaat om je gemiddelde aantal BNB holdings p/maand geloof ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Bulligan op 15-11-2020 14:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

@Gelukszoekr, weet jij of de Aldi VISA accepteerd?

Heb zojuist even uitgerekend dat ik tegen huidige koersen, met 300 locked SXP tokens en daarmee 2% cashback op de skycard ongeveer 1.64 Bitcoin terugkrijg per jaar, op alleen mijn Schultenbräu aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
jonatw schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:45:
[...]

@Gelukszoekr
Long time lurker hier maar dit soort innovatie is wel heel tof, bedankt voor de duidelijke video. Mag ik vragen wat hier het business model achter is? Begrijp ik het goed dat je een swipe wallet hebt waarop je je fiat of btc stort en daaruit betaald? Dus niet zoals bij een creditcard achteraf. Ik gebruik ook ledger maar dat werkt dan niet lijkt me.
Ik sta op het punt voor een paar K aan kantoorspullen particulier te kopen dus dat kan een mooie "instap" zijn.
Dankje :)

De Swipe card is gemaakt als offramp met crypto, maar je kan ook gewoon EUR storten op de kaart met EUR betalen, en de cashback omzetten naar EUR
jonatw schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:03:
Voor de Swipe kaarten moet je staken. net als bij Crypto.com. De Binance kaarten zijn wat dit betreft beter. Je behoud de vrijheid over je BNB, daarnaast is BNB een halve stable coin van zichzelf.

De rede waarom ik voor een Swipe topkaart gegaan ben is dat op dat moment de voorwaarden gunstig waren. Bij deze kaart krijg je naast de 8% staking rewards. ruim 30% apy. Dat was wat meer dan wat een lanchpad gaf. Daarnaast zat/zit Swipe in slechte periode. Veel klachten en gedoe waardoor de prijs erg was gedaald. Ik heb de Swipe Slate card gekocht met een SXP prijs van €0.66

Technisch zijn de Binance kaarten trouwens gewoon Swipe kaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Anoniem: 1032405 schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:44:
@Gelukszoekr, weet jij of de Aldi VISA accepteerd?

Heb zojuist even uitgerekend dat ik tegen huidige koersen, met 300 locked SXP tokens en daarmee 2% cashback op de skycard ongeveer 1.64 Bitcoin terugkrijg per jaar, op alleen mijn Schultenbräu aankopen.
Haha nice!
Bij ALDI kunt u snel en eenvoudig betalen. Wij accepteren naast contant geld, PIN (maestro), Mastercard, Visa, V-Pay en American Express. In uw ALDI winkel kunt u ook contactloos betalen met uw bankpas, met een Android smartphone of via Apple Pay. Uw bankpas, bank of smartphone moeten dit echter wel ondersteunen.
Proost! :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Soeski schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:57:
[...]

Ja zit me even lekker te maken. Ik heb een modaal netto maandsalaris er in zitten momenteel. Doe even lief :'(
Het is geen leuk verhaaltje natuurlijk, maar zoiets is wel gewoon mogelijk. Dus als iemand dan zegt er heel veel geld in te gooien op 1 sat omdat het niet lager kan, dan geef ik het voorbeeld van hoe het nog veel lager kan. Het blijft crypto en naar vrijwel 0 is mogelijk, helemaal met een delist. De boel kan ook net zo goed wel dik moonen, maar die garantie is er niet en het risico blijft enorm met zulke coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
Hooli-gan schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:13:
Bij de Binance kaart werkt het net even anders en makkelijker. Je BNB hoeft niet vast te staan en ook niet perse in card wallet. Dus kan ook gewoon in een launchpool of dergelijke staan. Het gaat om je gemiddelde aantal BNB holdings p/maand geloof ik.
Inderdaad de Binance kaart is overzichtelijker en biedt wat meer flexibilitiet, maar voor 8% cashcback moet ik als ik het goed begrijp minimaal aan 180K$ aan BNB in de wallet hebben. Dat is dus flink meer dan de 30K bij Swipe.
Is BNB stabieler dan SXP is dan de vraag, daar duik ik vanavond in (leuk spul crypto :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eindhovenfinest
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 08:33
Bcash split is een feit!

De beste deal die ik ooit gedaan heb was m'n geforkte BCH, 3 jaar geleden, gelijk in te ruilen voor BTC en te HODL'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volt22
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-03-2024
Zojuist 35 dollar verloren met een short op SXP. Ik ben vast een n00b in margin trading, maar ik zie niet wat ik fout heb gedaan? Kan iemand het mij uitleggen? :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtNswM5dvVKudWnbfrNfdVhdCeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvLCobltlUE6urJYGHMmRwb5.jpg?f=fotoalbum_large

Op een prijs van 0,977 USDT een 1400 stuks SXP verkocht via BORROW op Binance om te shorten. Daarna direct een OCO ingesteld op een prijs van 0,990 tot 0,999 om dit aantal terug te kopen indien de prijs zou stijgen. Tevens een kooporder op 0,93 USDT gezet (waaronder we nu al zitten dus het had geld opgeleverd) 8)7 Wat heb ik fout gedaan? Hoe kan dit, want de koers is enkel na mijn SELL naar beneden gegaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHqTspQ6qIMqO7uJcrxNMYA1eTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ok11NhafWyB13DE3ue9sbmK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie precies mijn 0,990 piek in de grafiek voorbij komen. Dag 35 USDT ;w

IEMAND een IDEE waarom alles zo hard omlaag gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
volt22 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:46:
Zojuist 35 dollar verloren met een short op SXP. Ik ben vast een n00b in margin trading, maar ik zie niet wat ik fout heb gedaan? Kan iemand het mij uitleggen? :F

[Afbeelding]

Op een prijs van 0,977 USDT een 1400 stuks SXP verkocht via BORROW op Binance om te shorten. Daarna direct een OCO ingesteld op een prijs van 0,990 tot 0,999 om dit aantal terug te kopen indien de prijs zou stijgen. Tevens een kooporder op 0,93 USDT gezet (waaronder we nu al zitten dus het had geld opgeleverd) 8)7 Wat heb ik fout gedaan? Hoe kan dit, want de koers is enkel na mijn SELL naar beneden gegaan?

[Afbeelding]

Ik zie precies mijn 0,990 piek in de grafiek voorbij komen. Dag 35 USDT ;w

IEMAND een IDEE waarom alles zo hard omlaag gaat?
De order laat zien dat je stop loss is afgegaan met 1367 stuks. Je bent dus uitgestopt voor het grootste deel, dus geen winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volt22
PilatuS schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:55:
[...]

De order laat zien dat je stop loss is afgegaan met 1367 stuks. Je bent dus uitgestopt voor het grootste deel, dus geen winst.
Dat begreep ik hahah maar WAAROM is de stop loss afgegaan? De koers stond op 0,977 en is enkel omlaag gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
volt22 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:57:
[...]

Dat begreep ik hahah maar WAAROM is de stop loss afgegaan? De koers stond op 0,977 en is enkel omlaag gegaan?
Om 17:02 is de koers van 0.99 aangetikt en dat heeft je stop loss getriggerd. De orders geven toch precies aan hoe het is gegaan ?

Let trouwens ook goed op dat je de lening netjes terug betaald. Ik controleer altijd of de schuld volledig is betaald. Dit wil je niet perongeluk open laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volt22
PilatuS schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:59:
[...]

Om 17:02 is de koers van 0.99 aangetikt en dat heeft je stop loss getriggerd. De orders geven toch precies aan hoe het is gegaan ?

Let trouwens ook goed op dat je de lening netjes terug betaald. Ik controleer altijd of de schuld volledig is betaald. Dit wil je niet per ongeluk open laten staan.
Ja, maar het gekke is dat ik op de Binance app live heb meegekeken en geen second die 0,99 USDT heb gezien? Ik snap dat het nu in de grafiek het weergeeft, maar het is apart..laat ik het zo zeggen. Misschien te krap gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
volt22 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:02:
[...]

Ja, maar het gekke is dat ik op de Binance app live heb meegekeken en geen second die 0,99 USDT heb gezien? Ik snap dat het nu in de grafiek het weergeeft, maar het is apart..laat ik het zo zeggen. Misschien te krap gezet?
De koers is er geweest anders laat de grafiek het niet zien. 0.2 seconden is genoeg, het hoeft geen 5 minuten te zijn. Je stop was 0.99 en de prijs heeft exact die 0.99 geraakt dus gaat je stop af. Op 0.991 was ie niet afgegaan.

Wat betreft waar je stop loss te zetten, daar kan je hele pagina's over typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Wat een saai weekendje zo. Gaan we omhoog of omlaag de komende week. Ik denk dat al die alts weer met zn allen omhoog gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinoku
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07-06-2021
Is er ergens economisch slecht nieuws bekend gemaakt of is dit de gezonde correctie die de basis gaat zijn van verdere organische groei ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Iemand krijgt de kriegels nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 12:32
Ik denk dat het stabiel, gezond en organisch is. In die volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelBel80
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06 22:19
Ladonna schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:07:
Wat een saai weekendje zo. Gaan we omhoog of omlaag de komende week. Ik denk dat al die alts weer met zn allen omhoog gaan
Check https://www.tradingview.com/symbols/BTCUSD/ideas/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
Even nog terugkomend op de Binance / Swipe card, bedankt nogmaals voor de uitleg.
Inmiddels aangemaakt en BNB op gestort. Tevbens BNB gestaked en meteen gekoppeld aan PayPal om online payments te doen.
Is dit een mogelijk interessante manier om een aatnal BTC aan te kopen: Fiat storten op Binance card en dan BTC aankopen met de Binance card om de BNB cashback te incasseren? Of denk ik nu te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Ladonna schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:07:
Als BTC nog wat langer sideways gaat tussen de 15.8K en 16.2K dan zouden de alts inderdaad weer een beetje bij kunnen trekken..... maar het is weekend... dus best kans dat BTC vanaf morgen weer gaat bewegen....

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
iVibes schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:57:
[...]

Als BTC nog wat langer sideways gaat tussen de 15.8K en 16.2K dan zouden de alts inderdaad weer een beetje bij kunnen trekken..... maar het is weekend... dus best kans dat BTC vanaf morgen weer gaat bewegen....
Het is wel alsof de alts al iets weten dat BTC nog niet weet.. Veel drops terwijl BTC gewoon nog redelijk in de range zit..

Edit: wel uit de ascending channel gevallen, maar dat was een weekend channel dus hoeveel waarde je daar aan moet hechten..

[ Voor 12% gewijzigd door Stokstaart op 15-11-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@jonatw Dat is wel een interessante: Bitcoin aankopen met bijv. 8% korting via een Swipe VISA card, het daarna weer verkopen, terugstorten en dit riedeltje herhalen tot het maximum van de kaart. Zal vast wel iets tegen ingebakken zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Stokstaart schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:00:
[...]

Het is wel alsof de alts al iets weten dat BTC nog niet weet.. Veel drops terwijl BTC gewoon nog redelijk in de range zit..
Het overgrote deel van de shitcoins kleurt inderdaad rood momenteel. Moe gestreden tegen het geweld van BTC van de aflopen tijd... ze geven het op... we gaan eraan... rekt... het was leuk jullie gekend te hebben..
;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
iVibes schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:10:
[...]

Het overgrote deel van de shitcoins kleurt inderdaad rood momenteel. Moe gestreden tegen het geweld van BTC van de aflopen tijd... ze geven het op... we gaan eraan... rekt... het was leuk jullie gekend te hebben..
;w
Waarschijnlijk stappen veel mensen uit ETH door de bearish divergence van BTC. Veel alts volgen ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik heb inmiddels een Curve Card besteld en wil voor een Swipe Steel kaart gaan, gewoon om eens te kijken of dat bevalt. Met 4% nog steeds interessant tov 8% van de Slate card als het om grote en veel bedragen gaat, maar wel 10x minder investeren. En die 12,99 van Netflix krijg ik dan in ieder geval maandelijks terug, wie het kleine niet eert...

Je moet dus 3k SXP aankopen en een paar uur geleden was dat +-275 Dollar duurder dan nu, hopelijk kan er nog meer vanaf :) Maar moet je nagaan als je bijv. 30k SXP voor 6 maanden moet parkeren en dat de koers in die 6 maanden aanzienlijk daalt met daarbij de kans er nooit meer bovenop te komen omdat heel veel anderen hun 30k SXP dumpen voordat jij ze kunt dumpen, dat doet wel goed pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Als je 80% van je aankopen online doet kan je net zo goed een site als cashbackxl gebruiken.... hoef ik geen 3k of 30k voor te investeren en veel risico voor te nemen... en voor die card hoef ik het ook niet te doen, die heb je al gratis via N26, Revolut, Coinbase & Binance...
:P

[ Voor 24% gewijzigd door iVibes op 15-11-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@iVibes Dan moet maar net de winkel waar je op dat moment iets koopt meedoen.

Veel kleding voor ons gezin wordt lokaal gekocht. Boodschappen doen we 200 meter verderop.. Mijn vrouw moet een paar keer per maand tanken. Zit je toch al snel op 70 Euro per maand dat je terugkrijgt incl. Netflix. Als je dan ook nog een keer op vakantie goed los gaat, een huisje via AirBNB regelt, etc. dan loopt het veel verder op en kan je dus richting de 150-200 Euro in een maand gaan.

Op dit moment kost 3k SXP +-2.280 Euro. In anderhalf jaar zouden wij dit er waarschijnlijk al uit hebben, nog even los van de waarde die die 3k SXP over 6 maanden nog heeft, het kan dus ook binnen een maand al terugverdiend zijn.

Voor de volledigheid: Ik ben nog niet 100% om, maar ik neig er wel naar het te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Taro schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:40:
@iVibes Dan moet maar net de winkel waar je op dat moment iets koopt meedoen.

Veel kleding voor ons gezin wordt lokaal gekocht. Boodschappen doen we 200 meter verderop.. Mijn vrouw moet een paar keer per maand tanken. Zit je toch al snel op 70 Euro per maand dat je terugkrijgt incl. Netflix. Als je dan ook nog een keer op vakantie goed los gaat, een huisje via AirBNB regelt, etc. dan loopt het veel verder op en kan je dus richting de 150-200 Euro in een maand gaan.

Op dit moment kost 3k SXP +-2.280 Euro. In anderhalf jaar zouden wij dit er waarschijnlijk al uit hebben, nog even los van de waarde die die 3k SXP over 6 maanden nog heeft, het kan dus ook binnen een maand al terugverdiend zijn.

Voor de volledigheid: Ik ben nog niet 100% om, maar ik neig er wel naar het te gaan proberen.
Je hebt gelijk dat die kaart wat meer mogelijkheden en minder afhankelijkheden biedt tov de reguliere 'cashback' sites. Daarentegen loop je natuurlijk ook een veel groter risico. Dat is een afweging die een ieder voor zich zelf moet maken...

Ik investeer die paar K liever in BTC.... daar verwacht ik meer rendement van op de lange termijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 23:03
PilatuS schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:52:
[...]

Het is geen leuk verhaaltje natuurlijk, maar zoiets is wel gewoon mogelijk. Dus als iemand dan zegt er heel veel geld in te gooien op 1 sat omdat het niet lager kan, dan geef ik het voorbeeld van hoe het nog veel lager kan. Het blijft crypto en naar vrijwel 0 is mogelijk, helemaal met een delist. De boel kan ook net zo goed wel dik moonen, maar die garantie is er niet en het risico blijft enorm met zulke coins.
Zeker is dit mogelijk, ik hoop het echter niet. Ik HODL ze al van begin dit jaar en het is alleen maar gezakt en gezakt, dus ik ben niet eens iemand die op 1 of 2 sats is ingestapt... maar nog veeeeel hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
Taro schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:17:
Ik heb inmiddels een Curve Card besteld en wil voor een Swipe Steel kaart gaan, gewoon om eens te kijken of dat bevalt. Met 4% nog steeds interessant tov 8% van de Slate card als het om grote en veel bedragen gaat, maar wel 10x minder investeren. En die 12,99 van Netflix krijg ik dan in ieder geval maandelijks terug, wie het kleine niet eert...

Je moet dus 3k SXP aankopen en een paar uur geleden was dat +-275 Dollar duurder dan nu, hopelijk kan er nog meer vanaf :) Maar moet je nagaan als je bijv. 30k SXP voor 6 maanden moet parkeren en dat de koers in die 6 maanden aanzienlijk daalt met daarbij de kans er nooit meer bovenop te komen omdat heel veel anderen hun 30k SXP dumpen voordat jij ze kunt dumpen, dat doet wel goed pijn.
Waarom dan niet voor de binance card gekozen, je bent flexibeler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
jonatw schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:56:
[...]

Waarom dan niet voor de binance card gekozen, je bent flexibeler?
Die heb ik laatst al besteld :) Ik heb dus die Curve card zodat zowel mijn vrouw als ik met dezelfde kaart kunnen betalen. En dat kan alsnog de Binance card ipv Swipe card worden. Voor 200 BNB krijg je ook 4% terug, maar dat is nu 5400 Dollar ipv 2700 Dollar voor 3k SXP, het dubbele... Aan de andere kant kan je die BNB dan ook wel weer staken voor iets anders en heb je die direct ter beschikking.

Ik heb meer vertrouwen in de koersontwikkeling van BNB dan van SXP en ik hold toch altijd al een stapel BNB ivm VIP level, dus dat is wel het meest logisch.

Afijn, als de Binance kaart binnen is hak ik de knoop wel definitief door :)

Edit: Dit artikel nog even doorgenomen: https://www.binance.com/e...rope-Get-Up-to-8-Cashback. Bij nader inzien ga ik voor de Binance card ipv Swipe card. Minder risico, BNB is multifunctioneel en kan je ieder moment opnemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 15-11-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Taro schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:03:
[...]

Zijn hier trouwens al medelanders die de fysieke kaart van Binance in huis hebben?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yqFniOx.png

[ Voor 8% gewijzigd door iVibes op 15-11-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ray_ schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:30:
Ik denk dat het stabiel, gezond en organisch is. In die volgorde.
Ik denk ook dat deze kleine correctie stabiel, gezond en organisch is.
Gevolgd door gezonde, stabiele en organische groei. In die volgorde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
De Binance kaart is overall de meest logische zet.

Voor mij was de staking rewards op de Slate kaart in combinatie met een naar mijn idee onderwaardering van de coin de gok waard.

Ik heb nog een lange weg te gaan, maar voorlopig heb ik een uitstekende entry gehad. De kaart is tijdens het bestaan van Swipe hooguit 2 dagen goedkoper geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:46

Bever!

3

Taro schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:03:
[...]

Die heb ik laatst al besteld :) Ik heb dus die Curve card zodat zowel mijn vrouw als ik met dezelfde kaart kunnen betalen. En dat kan alsnog de Binance card ipv Swipe card worden. Voor 200 BNB krijg je ook 4% terug, maar dat is nu 5400 Dollar ipv 2700 Dollar voor 3k SXP, het dubbele... Aan de andere kant kan je die BNB dan ook wel weer staken voor iets anders en heb je die direct ter beschikking.

Ik heb meer vertrouwen in de koersontwikkeling van BNB dan van SXP en ik hold toch altijd al een stapel BNB ivm VIP level, dus dat is wel het meest logisch.

Ik ben even lui, maar kan je met die binance kaart bij ah afrekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Bever! schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:14:
[...]

Ik ben even lui, maar kan je met die binance kaart bij ah afrekenen?
AH niet, Boni niet. ALDI en sommige Jumbo's wel. De andere supermarkten weet ik zo niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
Helder :-)
Tot vandaag wist ik hier nog niks van dus ook geen legacy met andere kaarten. Ik sta op 4% met de kaart en ga morgen de volgende ronde BTC ermee aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
Gelukszoekr schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:15:
[...]

AH niet, Boni niet. ALDI en sommige Jumbo's wel. De andere supermarkten weet ik zo niet
Het ondersteunt Google Pay en Apple Pay, dus ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Dus allemaal aan de Binance kaart. Die verbruikt ook SXP. Helemaal prima dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
jonatw schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:17:
[...]

Het ondersteunt Google Pay en Apple Pay, dus ja
Daar heb ik me nog nooit in verdiept. Huiswerk voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
Ik ga niet met de kaart beralen, maar koppel hem aan o.a. paypal, Google Pay etc en daar doe ik 100% van al mijn aankopen mee (behalve cash dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Wij gaan doorgaans naar de AH, die is op loopafstand. Ik was van plan via Apple pay te betalen, want daar kan je de Curve card aan koppelen. Die kan je op zijn beurt weer aan de Binance card koppelen neem ik aan.

Maar de Curve card is een Mastercard kaart en AH doet niet aan VISA & Mastercard. En ik neem aan dat Apple Pay gewoon het type kaart doorgeeft, dus Mastercard gaat ook niet werken. Kortom, wij zullen dan ook verderop naar de Jumbo gaan :)

@jonatw Maar ik neem aan dat Apple Pay en Google Pay alleen maar doorgeefluiken zijn. Ze simuleren de betreffende kaart en het bijbehorende protocol. Ik denk dus niet dat je via Apple Pay ineens wel met Mastercard of VISA kan betalen als dat anders native niet in de winkel wordt ondersteund? Als het wel kan is dat erg mooi, maar ik vermoed het niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Taro op 15-11-2020 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

jonatw schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:20:
Ik ga niet met de kaart beralen, maar koppel hem aan o.a. paypal, Google Pay etc en daar doe ik 100% van al mijn aankopen mee (behalve cash dan)
100%? Ik doe er niks mee maar dat wordt overal geaccepteerd dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Taro schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:22:
Wij gaan doorgaans naar de AH, die is op loopafstand. Ik was van plan via Apple pay te betalen, want daar kan je de Curve card aan koppelen. Die kan je op zijn beurt weer aan de Binance card koppelen neem ik aan.

Maar de Curve card is een Mastercard kaart en AH doet niet aan VISA & Mastercard. En ik neem aan dat Apple Pay gewoon het type kaart doorgeeft, dus Mastercard gaat ook niet werken. Kortom, wij zullen dan ook verderop naar de Jumbo gaan :)
Laat svp weten of dat werkt via apple pay bij de appie, dan scoor ik ook zon ding. Hebbem hier geen jumbo in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bever! schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:24:
[...]

Laat svp weten of dat werkt via apple pay bij de appie, dan scoor ik ook zon ding. Hebbem hier geen jumbo in de buurt
Doe ik, mocht het wél werken, dan vermoed ik dat we aan het begin van een mooie revolutie staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopiejojojo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-08-2024
Welke Fiat stablecoin kan je beste gebruiken, laag met de fee, tusd usdt usdc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Jopiejojojo USDT heeft doorgaans de meeste liquiditeit, dus het meeste waar voor je geld. Maar als je op Coinbase zit is volgens mij USDC gratis of goedkoper, hangt dus ook van de exchange af waar je handelt.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.