Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:21

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

YES schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:21:

@ColdStone ja op termijn wel, de talenten die hem kunnen opvolgen heb ik ook al wel in huis hoor. Maar het gaat meer om het nu. Ik vrees dat het me punten gaat kosten als ik hem laat gaan, het geld heb ik niet per se nodig en ik wil dolgraag CL halen. Maar aan de andere kant, kan je als een club als Leicester 90 miljoen eigenlijk gewoon niet weigeren..
Herkenbaar hoor, je wilt altijd zo goed mogelijk presteren en als je het geld niet nodig hebt is het een opoffering die je eigenlijk niet wilt maken.. Kan me voorstellen dat je hem niet laat gaan maar als hij ongelukkig word zit je alsnog lastig... daarnaast denk ik dat het 'opofferen' van die punten wel eens goed kan uitpakken als je door bouwt richting de komende seizoenen. Wijze les die ik wel geleerd heb, mocht je het geld vangen en niet nodig zijn is het altijd raadzaam om het toch weer grotendeels uit te geven door goede jeugdtalenten te halen.. zonde om het naar de belasting ect te laten gaan ;)

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:27
Gewoon lekker laten gaan voor dit bedrag, misschien zet je nu 1 stap terug hierdoor maar volgend seizoen kan je hierdoor 2 stappen zetten door nu een talent te laten doorbreken en/of in de zomer dat geld goed te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:57
Soms wil je van bepaalde spelers ook gewoon iconen maken doordat ze heel lang bij je spelen, of de hele rit naar de top meemaken met je club. Asensio had zo'n speler kunnen worden doordat we nu de stap naar CL plekken lijken te maken en het geld dan echt met bakken tegelijk binnen gaat komen. Next stop: de top.

Maar inderdaad, 90 miljoen kan je niet laten lopen, wordt alleen wel even wat krapper de rest van het seizoen want een halve vervanger halen doe ik niet en de toptalenten die ik najaag zijn niet beschikbaar. Dus ik ga zijn plek niet opvullen denk ik.

Overigens heb ik een heel talentvolle Japanner die wel bij het eerste zou kunnen komen maar die is verhuurd aan Guincamp omdat hij nog niet voor een werkvergunning in aanmerking komt. Misschien kan die na het lopende seizoen er wel één krijgen en dan aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Nou, Asensio vertrekt op de slotdag van de transfermarkt en de selectie is boos dat ik zo'n geweldige speler laat gaan, haha. Enigszins weten recht te praten maar alsnog twee spelers die ontevreden blijven :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
ColdStone schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:00:
[...]

Wijze les die ik wel geleerd heb, mocht je het geld vangen en niet nodig zijn is het altijd raadzaam om het toch weer grotendeels uit te geven door goede jeugdtalenten te halen.. zonde om het naar de belasting ect te laten gaan ;)
Hoeveel geld geef jij max uit aan talenten die je niet nodig hebt, maar toch wilt ontwikkelen? Ik zit nu in een fase waar ik naast het beste team in de PL, ook het jongste team heb, en ik moet dus eigenlijk geen transfers doen. Ook voor de "oudjes" (wat dan 29 is) heb ik opkomende vervangers rondlopen.

Ik heb ook een hoop jeugdspelers die ik uitleen (30+) waar ik hopelijk een goede winst op draai (meeste zijn eol contracts of gepikt bij youth intake), maar het is inderdaad zonde om dat geld niet te gebruiken (aangezien er toch geen stadion zal gebouwd worden..). Maar weet niet wat de cutoff prijs is waarna je amper winst maakt. is dat 10M? 20?

Ook met de max 6 U21 foreign rule moet je kieskeurig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 03-08-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Hoeveel geld geef jij max uit aan talenten die je niet nodig hebt, maar toch wilt ontwikkelen? Ik zit nu in een fase waar ik naast het beste team in de PL, ook het jongste team heb, en ik moet dus eigenlijk geen transfers doen. Ook voor de "oudjes" (wat dan 29 is) heb ik opkomende vervangers rondlopen.

Ik heb ook een hoop jeugdspelers die ik uitleen (30+) waar ik hopelijk een goede winst op draai (meeste zijn eol contracts of gepikt bij youth intake), maar het is inderdaad zonde om dat geld niet te gebruiken (aangezien er toch geen stadion zal gebouwd worden..). Maar weet niet wat de cutoff prijs is waarna je amper winst maakt. is dat 10M? 20?

Ook met de max 6 U21 foreign rule moet je kieskeurig zijn.
Dat wisselt nogal, ik heb wel eens 23mil betaald voor een keeper wonderkind uit Brazilië
Over het algemeen reken ik met 3 schakels. <1miljoen oppikken ook bij twijfel en we zien het wel, <10mil mogelijke wereldtop, max 25miljoen die ik gegarandeerd kan gaan gebruiken en al een hoog niveau hebben, dus als bijv een 2e keeper/bekerkeeper of mijn eerste sub nav rust voor andere spelers bijv.

Maar dit is ook erg afhankelijk van het team dat ik speel en de budgetten die ik beschikbaar heb. disclaimer: ik zit zelden in de premier league dus de 'Ook met de max 6 U21 foreign rule moet je kieskeurig zijn.' issue heb ik dan niet.

Mijn ervaring is wel dat zelfs met een jong team je wel degelijk nieuwe talenten moet blijven ontwikkelingen want voor je het weet kom je knel met de CL regels van eigen opgeleide jeugd. er komt altijd een tijd van gaan ook voor jonge spelers, tenminste het is me nog nooit gelukt een goed team langer dan twee/drie seizoenen intact te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
ColdStone schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:07:
[...]

Mijn ervaring is wel dat zelfs met een jong team je wel degelijk nieuwe talenten moet blijven ontwikkelingen want voor je het weet kom je knel met de CL regels van eigen opgeleide jeugd. er komt altijd een tijd van gaan ook voor jonge spelers, tenminste het is me nog nooit gelukt een goed team langer dan twee/drie seizoenen intact te houden.
Dat issue heb ik gelukkig niet, want als je ze op 18 koopt en niet uitleent tellen ze op hun 21 mee voor clubgrown. Dus mijn topspits die ik op 18 haalde is nu een clubgrown Pool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:20:
[...]

Dat issue heb ik gelukkig niet, want als je ze op 18 koopt en niet uitleent tellen ze op hun 21 mee voor clubgrown. Dus mijn topspits die ik op 18 haalde is nu een clubgrown Pool
Bij voorkeur haal ik ze ook -18 maar bijv bij zuid amerika (waar ik graag shop) moeten ze minimaal 18 zijn voordat ze überhaupt komen.. dan kan je afhankelijk van leeftijd vs transferwindows net verkeerd uitkomen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Nog vier potjes, zal het dan eindelijk gaan lukken om CL voetbal te halen? Nog even gas blijven geven en nu niet door het ijs zakken!
Ben benieuwd, mocht het lukken, wat dat gaat doen voor de reputatie van de club, of we betere spelers kunnen halen dan er nu interesse hebben!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VA3Jy3dqmALVPiyrlfs1qTK8Cmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ACtIeNi8tLhwhKiQjzMDbXOY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
CL plek is binnen!

Had nog derde kunnen worden door in uitwedstrijden van zowel Watford als Manchester City te winnen. Watford uit werd 2-2, City uit 2-3 winst voor mij. Best prima maar betekent nu wel dat ik een kwalificatieronde moet spelen voor de CL.

Ik schrijf het behalen van deze plek toe aan mijn keuze om een soort 'kamikaze' tactiek te gaan gebruiken die ik eerder in FM16 met Torino (jaren terug) heb gemaakt en gebruikte en waarmee ik enorme successen boekte. Het is een zeer aanvallende tactiek die spektakel garandeert. Sinds ik die tactiek hanteer behoor ik tot de topploegen in de PL qua resultaten.

De formatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAql06lq_Pva_cwu-1Gndc4efQ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SsUd0xkjAPkSPxWQe59h0zvP.png?f=fotoalbum_large
Instructies:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztHedz3bCbiyPdVH716INOgsxkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YTujbnW4NGoAElxc2P8OE6Hv.png?f=fotoalbum_large

De uiteindelijke stand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzPexWfNI3SjAxbUuBhCGhvB754=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tXijcPAa4fZoL264j842ptBp.png?f=fotoalbum_large

En wederom een grafiekje met verloop van de stand. De blauw/paarse lijn is van afgelopen seizoen, de grijze en groene van eerdere seizoenen. Ik blijf toch elke keer sterk eindigen, waar het aan ligt is me niet duidelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vAWrfno_jaG--YlMSqRJw6gE8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxDQnyDsGZnWXhXyPxie5Og2.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens heeft het behalen van een CL plaats wel een wat nare consequentie. Er is ineens veel interesse in sterke spelers van mijn ploeg. City biedt €90.000.000,- op Lewis Cook. Cook wil best blijven maar dan wel als hij een salaris van 8,25 miljoen per jaar krijgt. Dat heb ik hem dan maar aangeboden en nu moet Cook de keuze maken. Cook is op zijn positie één van de beste Engelse spelers dus het zou wel zonde zijn hem kwijt te raken, hij is nog jong ook.. Ik sta overigens 15e in de PL qua salaris uitgaven, dus een beetje meer spenderen is niet echt problematisch ;)
Daarnaast wil PSG Pulisic hebben en is Pulisic inmiddels ontevreden omdat ik hem niet wil laten gaan. Hetzelfde geldt voor Mbemba die al het hele seizoen stennis schopt zodra er een club interesse toont, voor hem heb ik inmiddels een vervanger dus als er een bod komt mag ie vertrekken.

Wordt weer een erg interessante transferzomer 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Even laten zien dat het ons menens is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bs3y-NREKhKq0dvKc3cWiSjGOoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/afp1PiN6evz35dz5xEuLpX6R.png?f=fotoalbum_large

Salaris wat in het screenshot staat is zijn 'oude' City salaris nog, hij gaat bij mij 8 miljoen verdienen. Wel een enorm bedrag uitgegeven, hij is heel ietsje minder snel geworden doordat hij afgelopen jaar zijn been brak, hopelijk trekt dat nog bij want hij is nog maar 23.
Het is in ieder geval mooi dat ik hem weer terug heb gehaald nadat hij twee seizoenen terug nog voor €90.000.000 van mij naar City trok. Ook nog winst uiteindelijk ook dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

YES schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:39:
Even laten zien dat het ons menens is:
[Afbeelding]

Salaris wat in het screenshot staat is zijn 'oude' City salaris nog, hij gaat bij mij 8 miljoen verdienen. Wel een enorm bedrag uitgegeven, hij is heel ietsje minder snel geworden doordat hij afgelopen jaar zijn been brak, hopelijk trekt dat nog bij want hij is nog maar 23.
Het is in ieder geval mooi dat ik hem weer terug heb gehaald nadat hij twee seizoenen terug nog voor €90.000.000 van mij naar City trok. Ook nog winst uiteindelijk ook dus :)
goede deal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Talent kost nou eenmaal geld..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lxuCJb2k2RrxQ091QTCrCyCxcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b8ex6VjQjrXiW4BlKchx5pSy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Vergeef me mijn gespam, maar ik ben enthousiast oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRVEDfljaUpHTnTZZeDSGjONXbk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VxCjkFpQGoz4Fo3cLqAFuaah.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Het is dit seizoen wel knokken tegen Vitesse hoor. In de JC Schaal al van ze verloren; in de competitie op achterstand; de kwartfinale van de CL is ook al tegen de Arnhemmers en voor de verandering komen we Vitesse ook tegen in de finale van de beker.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N6xsULv.png

In de JC schaal was Vitesse nog met 5-2 te sterk voor ons en in december wonnen ze in de competitie in eigen stadion nog met 4-2.

Nu we in april 2102 zijn aanbeland, wonnen wij in de competitie thuis met 6-2 van Vitesse. Vervolgens wonnen zij in de kwartfinale vd CL in de uitwedstrijd met 3-1 van ons. De return in eigen huis werd echter een ongekend spektakel waar wij met 9-2 wonnen. Een kolderiek klinkende 10-5 over 2 wedstrijden was dan ook het resultaat in ons voordeel, waardoor wij onze allereerste CL-campagne vervolgen in de halve finale.

[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 04-08-2021 23:49 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:50:
Het is dit seizoen wel knokken tegen Vitesse hoor. In de JC Schaal al van ze verloren; in de competitie op achterstand; de kwartfinale van de CL is ook al tegen de Arnhemmers en voor de verandering komen we Vitesse ook tegen in de finale van de beker.

[Afbeelding]

In de JC schaal was Vitesse nog met 5-2 te sterk voor ons en in december wonnen ze in de competitie in eigen stadion nog met 4-2.

Nu we in april 2102 zijn aanbeland, wonnen wij in de competitie thuis met 6-2 van Vitesse. Vervolgens wonnen zij in de kwartfinale vd CL in de uitwedstrijd met 3-1 van ons. De return in eigen huis werd echter een ongekend spektakel waar wij met 9-2 wonnen. Een kolderiek klinkende 10-5 over 2 wedstrijden was dan ook het resultaat in ons voordeel, waardoor wij onze allereerste CL-campagne vervolgen in de halve finale.
Mijn ervaring is dat als ik eenmaal kampioen geworden ben, ik soms een jaartje of twee jaartjes iets terugval omdat je wat goede spelers kwijt raakt en de concurrentie zich versterkt. Echter heb ik wel vaak dat als ik daarna weer kampioen wordt, dat het dan definitief klaar is. De concurrentie haalt me dan vrijwel nooit meer fatsoenlijk bij, is mijn gevoel. Herken jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
@YES Ja, vaak is het 2e jaar lastiger inderdaad. Soms red ik het dan ook niet

Nu moet ik nog voor de eerste keer kampioen worden overigens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Jorgen je bent nog aan het knokken dus. Momenteel doe ik hetzelfde met Leicester, zo'n 100 jaar eerder dan :P
Na 12 wedstrijden sta ik 2e met een gelijk aantal punten als de nr 1, Chelsea. Ben heel benieuwd of we het lang volhouden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Jorgen correctie: ik sta over 45 minuten voetbal alleen bovenaan als het goed is :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dlsRbABNX85XPoKSuj0KCZwq7U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fURx9bKuQxnComTeTkWCK1ov.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
@YES Ik heb aan het begin van het seizoen ruim voor gestaan op Vitesse (samen met andere teams) en nu een klein beetje achter. Vitesse is gewoon wereldtop. Kopen gewoon spelers van tientallen miljoenen en verkopen ze weer boven de 100 miljoen. Mijn duurste aankoop was 4,7 miljoen. Inhaalslag is nog ver weg. Kampioenschap zou puur op tactiek zijn, want mijn spelers zijn nog niet van dat niveau.

Edit: @YES Dat zou lekker zijn. Zo heb ik Vitesse ook afgestraft

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 05-08-2021 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
YES schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Mijn ervaring is dat als ik eenmaal kampioen geworden ben, ik soms een jaartje of twee jaartjes iets terugval omdat je wat goede spelers kwijt raakt en de concurrentie zich versterkt. Echter heb ik wel vaak dat als ik daarna weer kampioen wordt, dat het dan definitief klaar is. De concurrentie haalt me dan vrijwel nooit meer fatsoenlijk bij, is mijn gevoel. Herken jij dit ook?
Hmm ik heb net het omgekeerde, eens ik aan de top kom win ik nationaal bijna alles.
Vind de moeilijkheidsgraad beetje laag deze versie of ligt het aan mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:12:
@YES Ik heb aan het begin van het seizoen ruim voor gestaan op Vitesse (samen met andere teams) en nu een klein beetje achter. Vitesse is gewoon wereldtop. Kopen gewoon spelers van tientallen miljoenen en verkopen ze weer boven de 100 miljoen. Mijn duurste aankoop was 4,7 miljoen. Inhaalslag is nog ver weg. Kampioenschap zou puur op tactiek zijn, want mijn spelers zijn nog niet van dat niveau.
Oh oké. Dat klinkt inderdaad wel als een flink verschil in ontwikkeling. Maar als jij nu al echt mee kan doen bovenin en in Europa (CL) dan gaat dat financiële gat ook snel gedicht worden.
Met Leicester City ben ik nu in het zevende seizoen en heb ik het financiële gat gedicht zonder veel Europees voetbal te spelen maar vooral door transfers. Ik heb nu vijf spelers verkocht van 68 tot 90 miljoen per stuk. En nu koop ik zelf spelers van 50+ miljoen per stuk en ineens doe ik ook echt mee in de top.

Dit seizoen zal wel weer zorgen voor een uittocht van spelers want sommigen vragen nu al absurde salarissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Chelseamarre123 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Hmm ik heb net het omgekeerde, eens ik aan de top kom win ik nationaal bijna alles.
Vind de moeilijkheidsgraad beetje laag deze versie of ligt het aan mij.
Ja ik speel 2021 ook niet meer. Vind hem niet echt uitdagend inderdaad. Heb een oude favoriete versie van FM onder het stof vandaan gehaald (FM 16).

Ik heb letterlijk drie seizoenen lopen zoeken naar een tactiek die fijn leek te werken en ben nu net overgestapt op een mega aanvallende tactiek die ik jaren terug heb gemaakt. Eindelijk loopt het en lijk ik naar het materiaal wat ik heb, te presteren.

Bij FM21 heb ik het idee dat het een stuk makkelijker gaat. Alleen als je in een competitie speelt met ploegen die echt mijlenver voorlopen (Spanje met Barça, Atletico en Real, Duitsland met Bayern) dan doe je er misschien een tijdje over voor je ze inhaalt, maar in Nederland werd ik met Feyenoord kampioen in seizoen 1 terwijl Ajax en PSV in realiteit echt wel een heel stuk verder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
En in Frankrijk tegen Paris?

Vitesse is de afgelopen seizoenen gewoon onklopbaar. Je kunt wel van ze winnen, maar bijna geen kampioen worden.

Maar eens zien of ik dit jaar een prijs pak. Halve finale vd CL is tegen voormalig werkgever Ferencvaros

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Aaaaaaaaaa.... Speel ik gelijk tegen Almere City en sta ik nu gelijk met Vitesse, terwijl ik 2 punten voorsprong had kunnen hebben. Nu komt het op de laatste wedstrijd aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0WIYpqM.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/57ZlcHW.png

Ik heb in elk geval een talentvol team

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/frxOKcf.png

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 05-08-2021 17:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Het einde van het seizoen geeft ons onze eerste grote prijs wanneer we met 5-3 van Vitesse winnen in de strijd om de KNVB-beker. Na een 2e plaats in 1930 is de beker van het seizoen 2101-2102 onze eerste hoofdprijs.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QZFS1CP.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D0PLOM5.png

Door de Tweede Divisie te winnen en de Keuken Kampioen Divisie telt dit als 3e prijs bij Excelsior.
Nu maar eens zien of we ook de titel binnen kunnen halen in de laatste wedstrijd, of dat we nog een seizoen moeten doorspelen.

Challengevoortgang: 17 vd 18 benodigde prijzen zijn nu binnen

Helaas bleek een 2-0 overwinning op FC Twente niet genoeg omdat Vitesse met 4-1 van PSV won. Met een gelijk puntenaantal blijven we daarom op de 2e plaats steken. Vitesse wint daarmee zijn 13e eredivisietitel op rij.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5648cGH.png

De finale van de CL verloren we helaas met 3-2 van PSG. Niet zo gek natuurlijk. Dit is een powerhouse van ongekende klasse in mijn spel. Onze prestatie was ondanks het verlies natuurlijk groots. Tijdens je allereerste deelname meteen doorstoten naar de CL-finale is niet niks. 1 speler is verkozen tot beste spits van de CL en samen met een andere gekozen in de beste XI opstelling van de CL.

Dit seizoen heeft de club veel goed gedaan. We zijn weer verder uit de schulden en hebben 173 miljoen euro winst gemaakt. Er is wel nog een banklening. Ik weet niet hoe je die kunt afbetalen. De plannen voor het nieuwe stadion zijn ook bekend gemaakt. Het Excelsior Stadion zal plaats geven aan 53472 supporters en het ongelooflijke bedrag van € 214.107.930 kosten

[ Voor 48% gewijzigd door Jorgen op 06-08-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Dit jaar wonnen we wel de Johan Cruiff Schaal. Wederom was Vitesse onze tegenstander

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V2BhPbS.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5ZRY3r0.png

De JCS werd gespeeld in het stadion van Vitesse. Geen idee waarom niet bij Feyenoord, PSV of Ajax.
Doordat ik als thuisteam speelde, kreeg ik de records voor kaartverkoop 88567 en inkomen 1,8 miljoen euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jorgen schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 02:42:
Dit jaar wonnen we wel de Johan Cruiff Schaal. Wederom was Vitesse onze tegenstander

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De JCS werd gespeeld in het stadion van Vitesse. Geen idee waarom niet bij Feyenoord, PSV of Ajax.
Doordat ik als thuisteam speelde, kreeg ik de records voor kaartverkoop 88567 en inkomen 1,8 miljoen euro.
Netjes, heeft Vitesse ondertussen misschien het grootste stadion? zal iets in die hoedanigheid zijn of na x jaren grootste rep oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
ColdStone schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Netjes, heeft Vitesse ondertussen misschien het grootste stadion? zal iets in die hoedanigheid zijn of na x jaren grootste rep oid.
Ja grootste stadion en met afstand sterkste club van Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:37:
Het einde van het seizoen geeft ons onze eerste grote prijs wanneer we met 5-3 van Vitesse winnen in de strijd om de KNVB-beker. Na een 2e plaats in 1930 is de beker van het seizoen 2101-2102 onze eerste hoofdprijs.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Door de Tweede Divisie te winnen en de Keuken Kampioen Divisie telt dit als 3e prijs bij Excelsior.
Nu maar eens zien of we ook de titel binnen kunnen halen in de laatste wedstrijd, of dat we nog een seizoen moeten doorspelen.

Challengevoortgang: 17 vd 18 benodigde prijzen zijn nu binnen

Helaas bleek een 2-0 overwinning op FC Twente niet genoeg omdat Vitesse met 4-1 van PSV won. Met een gelijk puntenaantal blijven we daarom op de 2e plaats steken. Vitesse wint daarmee zijn 13e eredivisietitel op rij.

[Afbeelding]

De finale van de CL verloren we helaas met 3-2 van PSG. Niet zo gek natuurlijk. Dit is een powerhouse van ongekende klasse in mijn spel. Onze prestatie was ondanks het verlies natuurlijk groots. Tijdens je allereerste deelname meteen doorstoten naar de CL-finale is niet niks. 1 speler is verkozen tot beste spits van de CL en samen met een andere gekozen in de beste XI opstelling van de CL.

Dit seizoen heeft de club veel goed gedaan. We zijn weer verder uit de schulden en hebben 173 miljoen euro winst gemaakt. Er is wel nog een banklening. Ik weet niet hoe je die kunt afbetalen. De plannen voor het nieuwe stadion zijn ook bekend gemaakt. Het Excelsior Stadion zal plaats geven aan 53472 supporters en het ongelooflijke bedrag van € 214.107.930 kosten
Jeetje, op doelsaldo tweede en dan ook nog zo'n minimaal verschil ook nog. Netjes hoor, Vitesse weet dat je eraan komt en waren bijna hun reeks kwijt. Ben benieuwd of het volgend seizoen lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
@YES Ja ik ook! Vorig seizoen op 1 punt van ze geëindigd. Dit jaar op gelijke hoogte. Je zou denken dat het tijdperk van Excelsior eraan komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
@Jorgen gezien de successen die jij overal hebt gehad moet Vitesse weten dat het einde van hun tijdperk aanstaande is ;)

Met Leicester ben ik nu halverwege het seizoen en doe ik serieus mee bovenin.
De stand zover:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aMCeUy1i64ETeUV3dZiCvsaiuY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C5QLoRoc5BONWEjgZaBjRe1y.png?f=fotoalbum_large

Doelpunten maken gaat me goed af, maar incasseren lukt me ook behoorlijk goed. Man U is een beetje het Vitesse van de Premier League (:+) als je hun doelsaldo en prijzenkast ziet over de afgelopen jaren. Al winnen ze niet consequent elk jaar de PL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
@YES Zou je denken dat het zo werkt in het spel? In het echt wel natuurlijk.

Ik had nu ook een aantal landenteams die weer geïnteresseerd waren. Waaronder terugkeren naar Italië, Frankrijk en Spanje. Die wilden zelfs 534.000 per maand betalen. Maar ik wil naar Japan of Nederland, dus ik heb alles afgewezen. Japan wees mij af. Nu maar wachten tot Oranje vrijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:16:

Ik had nu ook een aantal landenteams die weer geïnteresseerd waren. Waaronder terugkeren naar Italië, Frankrijk en Spanje. Die wilden zelfs 534.000 per maand betalen. Maar ik wil naar Japan of Nederland, dus ik heb alles afgewezen. Japan wees mij af. Nu maar wachten tot Oranje vrijkomt.
Ik weet het niet. Denk het niet eerlijk gezegd. Maar aan de andere kant zie je ploegen die van de troon gestoten worden vaak nog wel een stuiptrekking maken om weer terug op de troon te komen, waarna ze een jaartje later definitief afhaken. Zo ging het met mijn Torino game in ieder geval wel, Juventus kwam nog één keer terug en toen was het echt klaar, twee seizoenen later lagen ze buiten de top drie.

Frappant dat een land als Japan jou niet als bondscoach wil aanstellen zeg. Wellicht zijn ze in Nederland een stukje wijzer als de huidige bondscoach eens vertrekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jorgen schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:16:

Afgewezen? je zou toch verwachten dat je na een dusdanige internationale carriere met de nodige prijzen wel automatisch zou worden aangenomen. Of heb je hele rare eisen gesteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
ColdStone schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:52:
[...]

Afgewezen? je zou toch verwachten dat je na een dusdanige internationale carriere met de nodige prijzen wel automatisch zou worden aangenomen. Of heb je hele rare eisen gesteld? :)
Sollicitatie werd meteen afgewezen, dus werd niet eens uitgenodigd.

Ja zou je denken, maar misschien speelt mijn leeftijd mee. Tegelijkertijd kon ik nu wel kiezen uit Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal en Tsjechië. Die kwamen uit zichzelf bij mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:46:
[...]

Sollicitatie werd meteen afgewezen, dus werd niet eens uitgenodigd.

Ja zou je denken, maar misschien speelt mijn leeftijd mee. Tegelijkertijd kon ik nu wel kiezen uit Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal en Tsjechië. Die kwamen uit zichzelf bij mij
Japan staat toch bekend om het respect voor ouderen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

YES schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:49:
[...]

Japan staat toch bekend om het respect voor ouderen? :+
haha maar jorgen is in game 120 ofzo en mogelijk dementerend ondertussen ;P
ze zijn bang dat die denkt dat het handbal is ofzo :)

al meen ik dat de game je leeftijd zelf had aangepast toch? dus te oud kan ik me niet voorstellen

[ Voor 13% gewijzigd door ColdStone op 09-08-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
@YES @ColdStone Hahaha, ik ben wel al een ouwe baas in het spel inderdaad.
Volgens mijn profiel ben ik 81, maar hij heeft mijn geboortedatum inmiddels 41 jaar vooruit geschoven. (Dus mijn werkelijke leeftijd (41) is al erbij geteld) In werkeiljk zou ik op dat moment 122 zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qg9W2yG.png

Je ziet ook dat mijn stats langzaam naar beneden lopen. Nu weet ik niet of die echt effect hebben. Als je een managerprofiel aanmaakt, wordt je natuurlijk niet zomaar overal uitgenodigd vanwege die stats, maar zover in de game heb ik natuurlijk al palmares en een reputatie als de beste manager aller tijden

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DCNNdaF.png

Die stats passen daar natuurljik totaal niet meer bij doordat ze aftakelen

Wat ik alleen nooit begrepen heb is hoe mijn game denkt dat ik met jonge spelers omga. Ik koop 95% van de tijd spelers die 21 of jonger zijn. Veel van hen krijgen heel veel speeltijd en uiteindelijk verkoop ik ze wel, maar dan is de volgende generatie al weer gekocht en binnen de club opgeleid.

Je zou denken dat daar toch 19 of 20 zou moeten staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 09-08-2021 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:48:
Volgens mijn profiel ben ik 81, maar hij heeft mijn geboortedatum inmiddels 41 jaar vooruit geschoven. (Dus mijn werkelijke leeftijd (41) is al erbij geteld) In werkeiljk zou ik op dat moment 122 zijn.

[Afbeelding]

Je ziet ook dat mijn stats langzaam naar beneden lopen. Nu weet ik niet of die echt effect hebben. Als je een managerprofiel aanmaakt, wordt je natuurlijk niet zomaar overal uitgenodigd vanwege die stats, maar zover in de game heb ik natuurlijk al palmares en een reputatie als de beste manager aller tijden

[Afbeelding]

De waardes Aanpassingsvermogen en Werken met jonge spelers passen wel echt bij een oude zure bejaarde als je inmiddels bent _/-\o_

Ik zie je al langs het veld staan "Grmbl, de jeugd van tegenwoordig, bah. Vroeger, toen had je Lionel Messi en Cristiano Ronaldo, dat waren pas spelers".
Staat je assistent je weer schaapachtig aan te kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Die 2 zijn ook eigenlijk niet meer geëvenaard. Sommige werden wel echt de nieuwe voetbalgoden, maar uiteindelijk is iedereen minder gebleken dat Messi en Ronaldo. Daarachter kwamen Mbappé en Neymar. Er zijn wel een aantal spelers die dat niveau benaderden of misschien 1 of 2 die het beter deden, maar niemand haalde het level van Lionel Messi of Cristiano Ronaldo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jorgen schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat ik alleen nooit begrepen heb is hoe mijn game denkt dat ik met jonge spelers omga. Ik koop 95% van de tijd spelers die 21 of jonger zijn. Veel van hen krijgen heel veel speeltijd en uiteindelijk verkoop ik ze wel, maar dan is de volgende generatie al weer gekocht en binnen de club opgeleid.

Je zou denken dat daar toch 19 of 20 zou moeten staan.
Zat ik dichtbij met 120 ;),
Maar aanpassingsvermogen is wel één van de belangrijke attributen als je een baan in het buitenland wilt en al helemaal als dit in een continent ligt waar je niet hebt gewerkt. hoeveel dat echter effectief ook belangrijk is voor het bondschoachschap durf ik niet te zeggen.

Dat werken met jonge spelers heb ik ook niet gesnapt (ik snap zoiezo niet hoe die stats updaten want als je steeds van land naar land verschuift en juist met jonge spelers werkt dan zou je verwachten dat zowel 'werken met jonge spelers' als 'aanpassingsvermogen' rap omhoog gaan. ik vermoed dat dit attributen zijn die gegenereerd worden in het begin (en als je dus laag begint deze laag starten) en dan praktisch niet wijzigen in tegenstelling tot de anderen die over tijd en door cursussen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Of mogelijk weer dalen als je heel oud bent. Voor mijn gevoel worden m'n stats elk seizoen minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Ik zou eens de ingame editor moeten opengooien daarvoor. Ik weet dat net zoals elke speler, ook elk staffmember een CA en PA heeft van max 200. Dus in principe zou je eigen manager dat ook moeten hebben.

Net tweede PL titel gepakt met Chelmsford, en we staan ook in de CL finale tegen Bayern, hopelijk 2de keer goede keer (vorige keer op penalties verloren tegen Juventus).

Wel op een of andere manier 100M euro verlies, ondanks amper aankopen/nog 200M transferbudget over. Het zou helpen als die koppige steenezel van een voorzitter een nieuw stadion wilt bouwen....

EDIT: ohja, en weer uitgenodigd voor de Club World cup volgend jaar... Ik haat dat toernooi

[ Voor 7% gewijzigd door AntiChrist7 op 10-08-2021 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Ik zou het wel een mooi nieuw onderdeel van het spel vinden, dat bepaalde (mentale) eigenschappen meer veranderlijk worden. Werken met jonge spelers zou inderdaad best mogen stijgen als je er veel gebruik van maakt, net als dat aanpassingsvermogen ook kan stijgen of dalen aan de hand van bepaalde factoren (makkelijk switchen en slagen in verschillende landen, gebruiken van verschillende tactieken/spelers en zo zullen er meer factoren zijn die hier invloed op kunnen hebben.

Overigens zou ik het ook wel mooi vinden als bepaalde mentale eigenschappen tijdelijk kunnen veranderen. Als een ploeg echt saamhorig is en de trainer er een hecht team van heeft gesmeed, worden die teams vaak ook vastberadener (determination) worden, net als dat bij ploegen die compleet verdeeld zijn en in een dal zitten de vastberadenheid kan dalen.

Andere mentale eigenschappen mogen wat mij betreft ook sterker veranderen met de leeftijd. Oudere spelers kunnen, wanneer ze leergierig zijn en ervaring hebben opgedaan bijvoorbeeld sterker worden in anticiperen, positie kiezen, beslissingen nemen, concentratie, zonder bal enzovoort. En dan bedoel ik dus niet dat ze voor elke oude speler moeten stijgen, of dat jonge spelers niet daarvoor al hoge waardes kunnen hebben, dat kan allemaal best, maar er zou daarin best wat meer verandering mogen zitten wat mij betreft.

Net als de fysieke eigenschappen trouwens, mogen technische vaardigheden van mij ook dalen bij oudere spelers, waarbij dan ook weer uitzonderingen mogen worden gemaakt, sommige oudere spelers lijken fysiek niet of nauwelijks (of pas als ze echt 35+ zijn) minder te worden. Een voorbeeld van een technische vaardigheid die wat mij betreft minder zou mogen worden is dribbelen. Als je ouder wordt en daardoor snelheid en bewegelijkheid verliest dribbel je moeilijker iemand voorbij. In ruil daarvoor kan iets als de eerste aanname, passing en wellicht zelfs techniek weer verbeteren, doordat je automatisch daar meer op focust in je spel. Dit heb ik zelf aan der lijve ondervonden in mijn eigen voetbalkunsten op zeer bedenkelijk niveau. Waar ik voorheen nog vaak een mannetje voorbij kwam of uitkapte en dan op snelheid achter me liet, kan ik dat nu niet meer doordat ik ten eerste niet zo snel meer weg ben bij de tegenstander en ten tweede ik minder bewegelijk ben geworden en dat bij bepaalde bewegingen wel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Over dat FIFA world cup toernooi. Iemand tips daarvoor, vorige keer dat ik meedeed viel dit midden in de vakantie ofzo en waren mijn spelers niet fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Paar seizoenen geleden wist ik met Birmingham mijn eerste titel te pakken.
Het jaar erna wonnen we alles behalve 1 van de bekers, en dus ook de CL.

We hadden een top team, goede jonge talenten en geld op de bank, dus alles wat nodig was om weer de PL en CL te pakken.

En toen maakte ik een kleine fout.

Na de PL en CL winst besloot ik een paar van mijn spelers te verkopen, dit omdat ze zaten te zeuren en ik kon veel geld voor ze krijgen.

Een paar dagen nadat de transfers rond waren kreeg ik de melding dat de wereld beker ging beginnen -.-

Ik wist dat ik mee mocht doen maar had geen idee wanneer deze was.
Ik was wel bezig met nieuwe spelers om de vertrokken spelers te vervangen maar die waren er nog niet.

Dus ging ik naar de wereld beker met ik geloof slechts 5 verdedigers, waarvan 5 rust nodig hadden.
En ook op andere posities had ik niet veel opties vanwege transfers of blessures.

We wonnen de wereld beker maar de spelers die rust nodig hadden waren nu echt op.

Dus gedurende het seizoen moest ik continu belangrijke spelers op vakantie sturen en regelmatig heb ik ze toch moeten inzetten ondanks dat ze rust nodig hadden.
En uiteindelijk geen enkele prijs gewonnen.

Had ik de wereld beker laten lopen dan had ik zekerweten de PL gepakt en waarschijnlijk nog meer.

Nu het jaar erna, met een goed uitgeruste selectie en enkele versterkingen met 2 vingers in de neus de PL gepakt (12punten).
En jammer genoeg verloren we de finale van de CL.

Maar het is weer op de rails.

Dus let goed op wanneer de Wereld Beker is zodat je niet in dezelfde situatie terecht komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
ja het fuckt heel je voorbereiding. Hopelijk heb je wat een brede kern om het op te vangen, maar idd, je gaat te maken hebben met spelers die op momenten vermoeid zijn wanneer je het niet verwacht/gewoon bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
AntiChrist7 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:00:
Ik zou eens de ingame editor moeten opengooien daarvoor. Ik weet dat net zoals elke speler, ook elk staffmember een CA en PA heeft van max 200. Dus in principe zou je eigen manager dat ook moeten hebben.

Net tweede PL titel gepakt met Chelmsford, en we staan ook in de CL finale tegen Bayern, hopelijk 2de keer goede keer (vorige keer op penalties verloren tegen Juventus).

Wel op een of andere manier 100M euro verlies, ondanks amper aankopen/nog 200M transferbudget over. Het zou helpen als die koppige steenezel van een voorzitter een nieuw stadion wilt bouwen....

EDIT: ohja, en weer uitgenodigd voor de Club World cup volgend jaar... Ik haat dat toernooi
Ik heb Genie Scout geopend. Mijn PA is 200, mijn CA 121.

Wat vind je vervelend aan de CWC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
YES schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:08:
Ik zou het wel een mooi nieuw onderdeel van het spel vinden, dat bepaalde (mentale) eigenschappen meer veranderlijk worden. Werken met jonge spelers zou inderdaad best mogen stijgen als je er veel gebruik van maakt, net als dat aanpassingsvermogen ook kan stijgen of dalen aan de hand van bepaalde factoren (makkelijk switchen en slagen in verschillende landen, gebruiken van verschillende tactieken/spelers en zo zullen er meer factoren zijn die hier invloed op kunnen hebben.

Overigens zou ik het ook wel mooi vinden als bepaalde mentale eigenschappen tijdelijk kunnen veranderen. Als een ploeg echt saamhorig is en de trainer er een hecht team van heeft gesmeed, worden die teams vaak ook vastberadener (determination) worden, net als dat bij ploegen die compleet verdeeld zijn en in een dal zitten de vastberadenheid kan dalen.

Andere mentale eigenschappen mogen wat mij betreft ook sterker veranderen met de leeftijd. Oudere spelers kunnen, wanneer ze leergierig zijn en ervaring hebben opgedaan bijvoorbeeld sterker worden in anticiperen, positie kiezen, beslissingen nemen, concentratie, zonder bal enzovoort. En dan bedoel ik dus niet dat ze voor elke oude speler moeten stijgen, of dat jonge spelers niet daarvoor al hoge waardes kunnen hebben, dat kan allemaal best, maar er zou daarin best wat meer verandering mogen zitten wat mij betreft.

Net als de fysieke eigenschappen trouwens, mogen technische vaardigheden van mij ook dalen bij oudere spelers, waarbij dan ook weer uitzonderingen mogen worden gemaakt, sommige oudere spelers lijken fysiek niet of nauwelijks (of pas als ze echt 35+ zijn) minder te worden. Een voorbeeld van een technische vaardigheid die wat mij betreft minder zou mogen worden is dribbelen. Als je ouder wordt en daardoor snelheid en bewegelijkheid verliest dribbel je moeilijker iemand voorbij. In ruil daarvoor kan iets als de eerste aanname, passing en wellicht zelfs techniek weer verbeteren, doordat je automatisch daar meer op focust in je spel. Dit heb ik zelf aan der lijve ondervonden in mijn eigen voetbalkunsten op zeer bedenkelijk niveau. Waar ik voorheen nog vaak een mannetje voorbij kwam of uitkapte en dan op snelheid achter me liet, kan ik dat nu niet meer doordat ik ten eerste niet zo snel meer weg ben bij de tegenstander en ten tweede ik minder bewegelijk ben geworden en dat bij bepaalde bewegingen wel nodig is.
Als je daar een goed verhaal bij weet te bedenken kan je het altijd in de ideeën thread van de SI Games forums gooien natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Ik zit ondertussen al weer 300 wedstrijden op de bank bij Excelsior. We hebben in de Champions League poule gewonnen met 7-0 van achtvoudig CL-winnaar Leverkusen. Dat is ook altijd leuk.

Verder zit wil in de poule bij Craiova (1x verliezend finalst) en Man City (16 x winnaar)

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 11-08-2021 02:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 02:15:
[...]

Ik vermoed de timing ervan. De CWC is in FM 2021 aangepast aan de toekomstige variant. Maar 1x om de zoveel jaar met meerdere europese clubs.
Het toernooi lijkt gebugd te zijn in FM 2021 omdat die midden zomer valt, na het seizoen en voor(?) de voorbereiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 02:22:
[...]

Ik vermoed de timing ervan. De CWC is in FM 2021 aangepast aan de toekomstige variant. Maar 1x om de zoveel jaar met meerdere europese clubs.
Het toernooi lijkt gebugd te zijn in FM 2021 omdat die midden zomer valt, na het seizoen en voor(?) de voorbereiding...
Aha... ja dat is lastig dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jorgen schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 02:18:
[...]

Als je daar een goed verhaal bij weet te bedenken kan je het altijd in de ideeën thread van de SI Games forums gooien natuurlijk
Dat is nog geen gek idee. Zal er eens over nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Jorgen schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 02:15:
[...]

Ben vergeten kijken. Ik moest de CL finale spelen en daardoor was het uit mijn gedachten gegaan, voor de eerste keer winst :)

Het probleem met de CWC is dat het normaal een periode is waar je spelers rusten. Ok, je hebt ook dingen zoals het EK en WK die in dezelfde periode vallen in andere jaren, maar dat zullen niet altijd al je spelers zijn.

Het loopt ook door in Juli, dus de manier waarop je fitness opbouwt is anders, en als je spelers hebt die vertrekken of juist binnenkomen in de nieuwe transferperiode, kan je die niet gebruiken. Ik heb een hoop spelers uitgeleend die ik graag de kans zou geven op dat toernooi (ik heb het toch al eens gewonnen), maar ze komen pas terug op 1 juli en kunnen dus niet meer geregistreerd worden.

matchen vallen ook vrij snel achtereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
AntiChrist7 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:11:
[...]

Ben vergeten kijken. Ik moest de CL finale spelen en daardoor was het uit mijn gedachten gegaan, voor de eerste keer winst :)

Het probleem met de CWC is dat het normaal een periode is waar je spelers rusten. Ok, je hebt ook dingen zoals het EK en WK die in dezelfde periode vallen in andere jaren, maar dat zullen niet altijd al je spelers zijn.

Het loopt ook door in Juli, dus de manier waarop je fitness opbouwt is anders, en als je spelers hebt die vertrekken of juist binnenkomen in de nieuwe transferperiode, kan je die niet gebruiken. Ik heb een hoop spelers uitgeleend die ik graag de kans zou geven op dat toernooi (ik heb het toch al eens gewonnen), maar ze komen pas terug op 1 juli en kunnen dus niet meer geregistreerd worden.

matchen vallen ook vrij snel achtereen
Gefeliciteerd!

Ik heb nog nooit de CWC in het nieuwe format gespeeld. In FM18 is het gewoon de continentale winnaars + een team uit het gastland volgens mij. 2 of 3 wedstrijden en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Jorgen schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:20:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik heb nog nooit de CWC in het nieuwe format gespeeld. In FM18 is het gewoon de continentale winnaars + een team uit het gastland volgens mij. 2 of 3 wedstrijden en je bent klaar.
Ja ik was ook verrast toen ik het de eerste keer zag, maar dat wordt dus het nieuwe formaat, ook irl. vroeger was het voor europese teams gewoon halve finale + finale (meestal ergens einde van het kalenderjaar), nu is het een toernooi van een paar weken met groepsfase + knockout, met een hele hoop meer ploegen.

je moet zelfs al niet meer de CL winnen, finale halen is genoeg voor een invite. Maar het fuckt je voorbereiding dus wel flink. Spelers zijn matchfit op een moment dat ze dat eigenlijk normaal niet zijn, en worden ook vroeger moe in het seizoen vergeleken met normaal.

Dan je trainigschema's aanpassen is een nachtmerrie want ja je nieuwe spelers hebben daar niet gespeeld dus die hebben een normale voorbereiding nodig. Gelukkig zit ik in het stadium dat ik deze zomer maar 1 speler moet vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Hè bah, ik draai eigenlijk een super seizoen maar blijf toch met een nare nasmaak achter.

2e in de PL op 10 punten van Man U, terwijl ik lange tijd echt dichtbij bleef maar ze waren echt ongenaakbaar.
In de CL een geweldige campagne gedraaid en de finale bereikt. Volledig onverwachts tegen Fiorentina die absoluut de underdog waren. Ze verrassen me in de eerste helft echter op de counter en ik mis legio kansen waardoor ik 1-0 achter sta bij de rust, in de slotfase van de tweede helft gooi ik alles naar voren en maken zij nog de 2-0.

Echt heel zonde, dit was een prestatie geweest vergelijkbaar met de titel van Leicester in 15/16 en het had gewoon gekund, Fiorentina heeft echt een ploeg die een stuk minder is dan de mijne.

Winst van de Capital One Cup is een schrale troost die wat mij betreft niet eens gevierd mag worden..

Helaas, het mocht niet zo zijn. Volgend seizoen ga ik weer proberen voor alle prijzen mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timke123
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-09-2021
Hallo allemaal,

Heeft iemand nog een leuk save idee om FM21 mee af te sluiten. Hoeft van mij een niet al te lange save te zijn aangezien FIFA 22 ook binnenkort uitkomt. Heb dit jaar leuke saves met Ajax, Montpellier en Everton gehad, en een Journeyman save gehad, alleen vond ik het niet fijn om na 2 seizoenen alweer bij een club weg te gaan, alles waar je aan hebt gebouwd is dan in een keer weg. Eigenlijk heb ik nog geen RTG gedaan, maar zoals ik zei het hoeft geen al te lange save meer te worden. Als je een leuk idee hebt laat het me weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
timke123 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:03:
Hallo allemaal,

Heeft iemand nog een leuk save idee om FM21 mee af te sluiten. Hoeft van mij een niet al te lange save te zijn aangezien FIFA 22 ook binnenkort uitkomt. Heb dit jaar leuke saves met Ajax, Montpellier en Everton gehad, en een Journeyman save gehad, alleen vond ik het niet fijn om na 2 seizoenen alweer bij een club weg te gaan, alles waar je aan hebt gebouwd is dan in een keer weg. Eigenlijk heb ik nog geen RTG gedaan, maar zoals ik zei het hoeft geen al te lange save meer te worden. Als je een leuk idee hebt laat het me weten! :)
Geen idee of je het leuk vind om zogenaamde fallen giants weer naar de top te proberen te brengen? Anders zijn er genoeg leuke clubs. Sunderland, Nottingham Forest, Deportivo La Coruña, HSV, Schalke 04 en dan vergeet ik er vast nog een heel aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Nothingham forrest en Deportivo zijn dit jaar populair.

Sunderland is ook wel een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timke123
Hoeveel seizoenen ben je ongeveer bezig met Sunderland of N'ham forrest? Heb persoonlijk niet zoveel met Spanje. Wil eigenlijk ook een beetje af van de standaard teams die je overal op internet voorbij ziet komen.

[ Voor 31% gewijzigd door timke123 op 11-08-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timke123
Ik heb trouwens de nieuwe database van komend seizoen gedownload, dus sommige teams/spelers kunnen bij andere club of in een andere league zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Ik heb zelf niet met sunderland gespeeld, heb enkel er weet van via een challenge door de FM show podcast (van de mensen van de athletic). Maar het zou een hele uitdaging zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
timke123 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:13:
Hoeveel seizoenen ben je ongeveer bezig met Sunderland of N'ham forrest? Heb persoonlijk niet zoveel met Spanje. Wil eigenlijk ook een beetje af van de standaard teams die je overal op internet voorbij ziet komen.
Ik heb een of twee edities terug gespeeld met Forest, denk een seizoen of 4 en toen deed ik inmiddels ook echt mee om de titel, of ik de PL destijds gewonnen heb weet ik niet, denk het niet eigenlijk.

Vaak zijn de eerste paar seizoenen altijd leuk met zulke ploegen omdat je continue groeit en soms echt een stap zet in één transferwindow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timke123
Ik denk dat ik dan meer naar een kortere save neig. Zit te kijken voor een championship team, aangezien dat niet heel lang is. Nottingham is een optie, iemand nog andere leuke suggesties in het championship? Liefst een club met een mooie historie in de premier league. Zelf zou ik Hull city ook leuk vinden aangezien ze net zijn gepromoveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timke123
Of wellicht een club die al in een kleiner land op het hoogste niveau speelt en al beetje middenmoot speelt daar, krijg je ook niet een al te lange save om dat team een europees succesvol team te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
timke123 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:24:
Ik denk dat ik dan meer naar een kortere save neig. Zit te kijken voor een championship team, aangezien dat niet heel lang is. Nottingham is een optie, iemand nog andere leuke suggesties in het championship? Liefst een club met een mooie historie in de premier league. Zelf zou ik Hull city ook leuk vinden aangezien ze net zijn gepromoveerd.
Kingston upon Hull was lange tijd de grootste stad zonder Premier League club in Engeland dus dat is wel een leuke misschien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:35
Toch leuk dat mensen hier nog over praten in discord ik zal ook hier wat meer gaan mee praten en delen.

Korte samenvatting:

- gestart met FC Dordrecht en na het eerste seizoen gepromoveerd naar eredivisie. Geheel onverwachts want de kwaliteit liet te wensen.

- vanaf seizoen 2 eigenlijk een stabiele middenmoter in de eredivisie.

- sinds huidige seizoen scouting uitgebreid.

- bestuur overweegt nieuw stadion.

Zal later wat screenshots plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Extrix schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:39:
Toch leuk dat mensen hier nog over praten in discord ik zal ook hier wat meer gaan mee praten en delen.

Korte samenvatting:

- gestart met FC Dordrecht en na het eerste seizoen gepromoveerd naar eredivisie. Geheel onverwachts want de kwaliteit liet te wensen.

- vanaf seizoen 2 eigenlijk een stabiele middenmoter in de eredivisie.

- sinds huidige seizoen scouting uitgebreid.

- bestuur overweegt nieuw stadion.

Zal later wat screenshots plaatsen
Is er een discord van hier dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Bedoelde tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Ik snap het nog niet. Wordt er op de tweakers discord over FM gepraat? Of juist niet en ben je daarom blij verrast dat er wel een topic over is?

[ Voor 35% gewijzigd door YES op 11-08-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

YES schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:15:
[...]

Ik snap het nog niet. Wordt er op de tweakers discord over FM gepraat? Of juist niet en ben je daarom blij verrast dat er wel een topic over is?
volgens mij bedoeld hij gewoon hier op het tweakers forum ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extrix
ColdStone schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:19:
[...]

volgens mij bedoeld hij gewoon hier op het tweakers forum ;)
Precies dat het nog beetje leeft op het tweakers forum. Doe zoveel met discord tegenwoordig dat ik het zomaar geschreven had ag ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
heb even in de editor gekeken en mijn ca is 189, met professionalisme 1...

Ok die 5 ambitie en 20 loyalty is logisch door15j bij dezelfde club te blijven. Maar professionalisme 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
AntiChrist7 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:13:
heb even in de editor gekeken en mijn ca is 189, met professionalisme 1...

Ok die 5 ambitie en 20 loyalty is logisch door15j bij dezelfde club te blijven. Maar professionalisme 1...
Veel conflicten met bestuur gehad over dingen die je ze vroeg? Veel commentaar leveren in de media en conflicten met spelers of iets dergelijks?

Ik zou er overigens niet te zwaar aan tillen, uit zo'n cijfer blijkt alleen maar dat die eigenschappen in het spel voor jou als manager waarschijnlijk geen/verwaarloosbare invloed hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
YES schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:20:
[...]

Veel conflicten met bestuur gehad over dingen die je ze vroeg? Veel commentaar leveren in de media en conflicten met spelers of iets dergelijks?

Ik zou er overigens niet te zwaar aan tillen, uit zo'n cijfer blijkt alleen maar dat die eigenschappen in het spel voor jou als manager waarschijnlijk geen/verwaarloosbare invloed hebben.
ahja, die pipo die geen nieuw stadion wilt bouwen en blij is met 30k capaciteit voor een CL winnaar :p
Heb wel nooit naar de pers gelekt.

Weet dat het idd niet veel uitmaakt voor je eigen personage, is wel grappig om te zien soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
AntiChrist7 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:38:
[...]

ahja, die pipo die geen nieuw stadion wilt bouwen en blij is met 30k capaciteit voor een CL winnaar :p
Heb wel nooit naar de pers gelekt.

Weet dat het idd niet veel uitmaakt voor je eigen personage, is wel grappig om te zien soms
Ah ja, waarschijnlijk interpreteert het spel het als uiterst onprofessioneel dat je erover blijft beginnen en de club wil laten groeien. _O-

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:24
timke123 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:24:
Ik ben zelf bezig met een save die ik begonnen ben met Kaiserslautern, die terug gebracht naar de Bundesliga en een stabiele middenmoter van gemaakt. En nu de overstap gemaakt naar 1860 München om proberen hetzelfde te doen. Leuke clubs en Duitsland is een prima land om door te stoten.

Misschien is dat wat voor je?

• timke123
Zou kunnen, ga me even wat meer verdiepen in de kleinere teams die ooit groter zijn geweest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:09
Ik ben nu een tijdje bezig met 'n lange savegame.
Eerst Blyth Spartans back to back naar de PL gebracht (van 6e klasse naar 1e klasse dus); vervolgens na 3j PL gewonnen; jaar erop ook de CL gewonnen.
Het seizoen daarop liep het wat minder en heb ik't spel lang laten 'liggen'.
Begin juli opnieuw opgerakeld en ontslag genomen en opnieuw begonnen bij Southport, opnieuw in 6e klasse; die halverwege het seizoen op 'n degradatieplek stonden. 1e jaar nog net via playoffs kunnen promoveren; 2e seizoen kampioen en nu in de L2 ook opnieuw op 'n promotieplek :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Seizoen nummer 8 met Leicester gaat van start. Qua transfers is het wat rustiger dan andere jaren, al is er wel veel geld doorheen gevlogen en ook binnen gekomen.

Gérson is naar PSG vertrokken voor €78.000.000,-, hij was qua eigenschappen één van de betere spelers maar in zijn spel was dat niet terug te zien. In zijn plaats is Ignasi Ramos, een regen uit de Barça jeugd, gekomen voor €65.000.000,-, ook geen misselijk bedrag. We gaan meemaken of hij het beter kan doen, in potentie is het een wereldtopper. Verder nog wat talenten gehaald en als laatste nog een toptalent die bij Bayern tweede spits was, opgepikt voor €25.000.000,-. Al met al is er 111 miljoen uitgegeven en 114 miljoen binnen geharkt. Er wordt nog wel aan spelers getrokken dus wellicht gebeurd er nog wat.

Het bestuur eist ondertussen na één seizoen echt in de top gebivakkeerd te hebben, de PL titel en halve finale CL als minimaal resultaat. Voordat de CL titel lijkt me erg moeilijk met een Man U wat echt steengoed is. Maar goed, we gaan het proberen, een boeiend seizoen wordt het sowieso!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Heb net 1juli 2036 aangetikt. Goed seizoen geweest, PL titel vrij eenvoudig verdedigd (vrij makkelijke seizoensopening gehad). carabao cup en community shield ook verlengd. En natuurlijk als toetje allereerste CL titel. Volgend jaar ga ik waarschinlijk wat meer aan een basiselftal werken, want heb wel flink veel geroteerd. Zo is er bijvoorbeeld geen enkele verdediger van me in TOTS, ondanks laagste aantal tegengoals + jongere van het jaar was een verdediger van me. Ik denk dat je een minimum aantal matchen gespeeld moet hebben.

Moet maar 1 speler vervangen, mijn backup DM, en dat wordt een van de spelers die ik uitgeleend had en nu wel klaar is. 33 loans ended :p dus dat wordt wat zoeken wie waar naartoe gaat en wie al verkocht wordt. Heb 1 dilemma met een schotse 20jarige spits die enorm gegoeid is (4.5 sterren nu), maar die nu nog maar 1 jaar over heeft. Hij past ongeloofelijk maar waar niet in mijn opstelling (3 van de 4 spitsen hebben clubgrown status), dus hopelijk doet ie niet te lastig ove reen contractverlenging. De lonen beginnen wat hoog te worden. Het is verbazend hoe groot het aandeel spitsen is in wonderkids.

Heb 200m transferbudget, maar heb tot nu toe maar een kleine 20M uitgegeven aan 2 jonge brazilianen en een zuid koreaan (het zei niets over commerciele impact, hopelijk volgt dat nog). Het bestuur wou als nieuw objective "sign high profile players", maar dat heb ik snel de prullenbak ingegooid

Ondertussen is het EK ook bezig, en ik vind dat Luis Enrique geen goede beurt maakt.Ok, gewonnen van Italie, maar dan gelijk tegen Noorwegen en Zweden? En dat voor een titelverdediger. Stilletjes hoop ik dat hij de laan wordt uitgestuurd zodat ik nadien kan overnemen voor het WK van 2038, moet die achievements nog binnenhalen :p

Maar nu even pauze, eerst wat Valhalla dlc en dan binnen een weekje fris beginnen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES
Deze wilde ik toch even delen hier. Wat een beest 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pT3sSjs_f8NC_yDuGstNhHyR_ug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CaarmUoiKtRDHqGiW0BTungB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

YES schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:30:
Deze wilde ik toch even delen hier. Wat een beest 8)

[Afbeelding]
zo netjes inderdaad, plus determination op 19 en leeftijd nog maar 23.. dus die groeit ook nog wel door als CB komende seizoenen.. pareltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
ColdStone schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

zo netjes inderdaad, plus determination op 19 en leeftijd nog maar 23.. dus die groeit ook nog wel door als CB komende seizoenen.. pareltje!
Ja inderdaad. En die mentale stats ook verder..
Anticipation 18
Composure 17
Concentration 16
Decisions 20
Positioning 16

Hij kan technisch al geweldig verdedigen, maar mentaal is hij ongeëvenaard, en dat als 23-jarige.. Om over zijn fysiek nog niet te spreken.

Ander mooi ding, hij kwam binnen met als beste rol Limited Defender omdat hij een waardeloze First Touch, Passing en Technique had. Ik heb hem gewoon laten trainen als Ball Playing Defender omdat ik wil dat er van achteruit ook redelijk gevoetbald kan worden. En zie hem nu eens, gewoon best redelijke eigenschappen voor een verdediger op dat vlak.

En dan is het ook nog eens een linkspoot.

Ik weet niet of ik ooit een betere regen verdediger heb gehad in FM.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

YES schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:09:
[...]

Ja inderdaad. En die mentale stats ook verder..
Anticipation 18
Composure 17
Concentration 16
Decisions 20
Positioning 16

Hij kan technisch al geweldig verdedigen, maar mentaal is hij ongeëvenaard, en dat als 23-jarige.. Om over zijn fysiek nog niet te spreken.

Ander mooi ding, hij kwam binnen met als beste rol Limited Defender omdat hij een waardeloze First Touch, Passing en Technique had. Ik heb hem gewoon laten trainen als Ball Playing Defender omdat ik wil dat er van achteruit ook redelijk gevoetbald kan worden. En zie hem nu eens, gewoon best redelijke eigenschappen voor een verdediger op dat vlak.

En dan is het ook nog eens een linkspoot.

Ik weet niet of ik ooit een betere regen verdediger heb gehad in FM.. :9~
Had je hem al vroeg kunnen oppikken of kwam hij uit eigen jeugd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
ColdStone schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:46:
[...]

Had je hem al vroeg kunnen oppikken of kwam hij uit eigen jeugd?
Seizoen 2 voor 925k opgepikt bij Partizan _/-\o_
Weet niet meer welke scout met hem op de proppen kwam, als ik dat nog wist kreeg ie een standbeeld en contract voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Het Oostblok is echt een paradijs voor te scouten, je kan alle toptalenten daar voor weinig kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Rode Ster belgrado is een echte fabriek. Heb er al een redelijk aantal van binnengehaald.

heb ze ooit geprobeerd als sattelietlub te nemen, niet gelukt jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Ja oost Europa, ken sowieso leuke talentenfabrieken. Het is ook leuk om in je team enkele toppers uit dat soort kleinere landen te hebben, vind ik. Zo'n Cvetic gaat nooit wereldkampioen worden waarschijnlijk, maar in het clubvoetbal kan hij gewoon een legende worden bij mij.

Dat vind ik wel wat hebben, het is een beetje de tragiek van toppers uit kleine voetballanden, zoals bijvoorbeeld Bale en in het verleden bijvoorbeeld Litmanen. Hoe zulke mannen alles geven voor hun land en 'kleine' successen kunnen vieren vind ik geweldig. Het is één van de laatste stukjes in het topvoetbal wat niet verpest is door geld.

[ Voor 11% gewijzigd door YES op 13-08-2021 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
Nou, dit kan niet meer mis toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk4ZyTCcob5DVdJj-hGamQ4GDL4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w86GYgcDL6vCVWCf3qjKQLZr.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES
Wát een straatlengte en al zo vroeg kampioen! *O*
Ik had hoge verwachtingen van dit seizoen maar dit zag ik niet aankomen zeg, jeetje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q04ye6VpFql4HcRPxVusgL6RSN4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0MY4GqZ3fabH9RUP8h4h2mKQ.png?f=user_large

Ik doe nog mee voor de FA Cup (1/2e finale) en de CL (1/4e finale), dus dit kan een heel mooi seizoen worden. In de FA Cup blijf ik overigens 'gewoon' met reserves en jonkies spelen, dat doe ik altijd met bekertoernooien.

Edit:
En meteen uitgeschakeld in zowel CL als FA Cup. Spelers al met vakantie in hun hoofd denk ik, jammer want nu vind ik het seizoen maar matig geslaagd, aangezien we vorig seizoen hebben laten zien een Europese topploeg te zijn met een finaleplek in de CL.

[ Voor 20% gewijzigd door YES op 15-08-2021 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Ondanks de uitschakelingen, wel gefeliciteerd met de titel @YES !

Hier hebben ze weer even het stof van me af moeten poetsen, nu ik 4500 wedstrijden gespeeld heb

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C18eh03.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f8E6TeK.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FWlhZWs.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9igz2s0.png

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 16-08-2021 02:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
YES schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:03:

En meteen uitgeschakeld in zowel CL als FA Cup. Spelers al met vakantie in hun hoofd denk ik, jammer want nu vind ik het seizoen maar matig geslaagd, aangezien we vorig seizoen hebben laten zien een Europese topploeg te zijn met een finaleplek in de CL.
Ja CL is een moeilijke om consistent in te zijn. Na mijn eerste finale duurde het 3 jaar voor ik terug de finale haalde.

Ondertussen is bij mij Luis enrique de laan uitgestuurd na een slecht EK en heb ik 3 Lions overgenomen. Dus nu moet ik een volledig nieuwe tactiek maken, want de laatste 15 seizoenen heb ik continu dezelfde gebruikt (met wat kleine tweaks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Wil graag weer FM22 gaan spelen met PSG ;)
Alleen zie dat FM 21 zelfs nu nog duur is, dacht anders speel ik die alvast met een update

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:07
Mars18 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:12:
Wil graag weer FM22 gaan spelen met PSG ;)
Alleen zie dat FM 21 zelfs nu nog duur is, dacht anders speel ik die alvast met een update
Het is maar waar je kijkt. 21 is nu voor zo'n 15 euro op te pikken. Ik heb em toen ie uit kwam ook maar voor 33 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Terranova schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

Het is maar waar je kijkt. 21 is nu voor zo'n 15 euro op te pikken. Ik heb em toen ie uit kwam ook maar voor 33 euro gekocht.
stiekem hoop ik ook vroegtijdig FM22 voor zn drie tientjes weten op te pikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Terranova schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

Daar kon ik hem niet voor vinden.
Heb nu een data update gedownload voor FM 2020, en dat werkt ook prima nu.
Als FM 22 komt, zal ik overstappen.

Jammer dat pas eind november is.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Mars18 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Daar kon ik hem niet voor vinden.
Heb nu een data update gedownload voor FM 2020, en dat werkt ook prima nu.
Als FM 22 komt, zal ik overstappen.

Jammer dat pas eind november is.
22€ in steam nu.
Helemaal niet duur toch

[ Voor 4% gewijzigd door Chelseamarre123 op 17-08-2021 09:13 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste