Ik heb dit spel ook weer opgepakt, eigenlijk jaren niet meer gedaan, maar ik had er weer zin in om hier eens mee aan de slag te gaan. Nu bezig met een erg leuke save.
Ik ben begonnen bij Oxford United in de leauge 1 in Engeland. In het eerste seizoen ben ik daar gelijk gepromoveerd door tweede te worden, wat eigenlijk boven verwachting was. Ik speelde met een verticale tika-taka tactiek en domineerde de meeste wedstrijden, waardoor ik 2e werd. Ik speel altijd het eerste seizoen zonder transferwindow aan het begin, dus ik heb met name het bestaande team gebruikt.
In het tweede seizoen speelde ik in het Championship, waarin veel grotere teams zitten. Met het allerlaagste salarisbudget, een paar gerichte aankopen en tegen ieders verwachting in kon ik redelijk meekomen, veilig boven de degradatiestreep, als 16e. Eigenlijk een saai seizoen, waarin ik zo'n beetje dezelfde tactiek speelde, maar iets meer behoudend. In dit seizoen kreeg ik aanbiedingen van degradatiekandidaten van de Championship (Sunderland & Derby County), maar besloot ik om nog een jaar verder te gaan met Oxford.
In het derde seizoen had ik nog steeds bijna het laagste salarisbudget en kon dus niet veel op de transfermarkt. Dit resulteerde in wederom een plek in de middenmoot, wel weer iets beter dan het seizoen ervoor. Omdat ik erg veel aanbiedingen kreeg (FC Utrecht, FC Groningen, Millwal, Fulham en WBA) en ik weinig financiele mogelijkheden kreeg, begon ik te twijfelen. Uiteindelijk besloten om na het einde van het seizoen over te stappen naar West Bromwich Albion, waar ik de verwachting meekreeg om mee te strijden om de play-offs, dit hadden ze dit jaar nét gemist. Ze hadden mijn inziens al een erg goede selectie, dus besloot ik daar te tekenen.
Mijn eerste seizoen bij WBA was een van mijn beste ooit in FM. Met maar liefst 17 punten voorsprong werd ik kampioen in de Championship. Ik gebruikte een gegenpress tactiek en wist bijna alle wedstrijden te winnen. In dit seizoen een goede VC & AML gehaald, welke beiden volledig aan de verwachting voldeden. Daarnaast nog een jonge Italiaanse regen van 18 die regelmatig zijn wedstrijden in het eerste kon pakken als MC of AML. Vanuit mijn jeugd kwam een VL talent op die z'n minuten al mooi kon maken. Mijn VR kon ik huren van Manchester City, een topper voor dit niveau. Voor de rest gebruikte ik de selectie die al aanwezig was. In de FA Cup kwam ik tot de kwartfinale, waarbij ik PL teams zoals Watford en Chelsea (B team) versloeg.
Na de promotie van naar de Premier Leauge was het moraal nog erg hoog, waardoor ik een super start had en hoog in de middenmoot stond. Daarna kwam echter een groot verval. Ik gebruikte ongeveer dezelfde tactiek (iets meer behoudend) dan het jaar ervoor, maar verloor uiteindelijk best veel wedstrijden (soms zelfs met grote cijfers (5-0, 4-0, 6-1)), waardoor ik begon te tweaken, zonder succes. Uiteindelijk kon ik degradatie net voorkomen, 2 wedstrijden voor het einde, door met geluk te winnen van concurrent Newcastle United (leve de VAR

). Mijn spelers dit seizoen waren ongeveer dezelfde als het jaar ervoor. Mijn transferbudget ging op aan het overnemen van de VR van Man City, een overbodige MC van Liverpool en een Spaanse AML die sterspeler zou moeten zijn, maar dit kwam niet uit de verf. Mijn VL uit de jeugd speelt nu bijna alle wedstrijden. Verder kon ik een AMR/ AMC van Everton huren welke de beschrijving wonderkind heeft. In de winter moest ik mijn aangekochte VC van vorig jaar laten gaan, voor 19 miljoen meer dan eerder aangekocht. Aanbiedingen kreeg ik van leuke clubs (Everton, FC Köln, Rennes), maar ik zag nog genoeg mogelijkheden en kreeg een aanbod voor 4 jaar, welke ik heb ondertekend.
Ik sta nu aan het begin van mijn derde seizoen en had een redelijk transferbudget. Hiermee heb ik een Nederlandse (regen) MC van Vitesse gehaald en een MC van Bournemouth (welke gedragradeerd is). Daarnaast vonden mijn scouts in Rusland een wonderkind (AMR) die ik voor 3 miljoen kon ophalen. Dit natuurlijk gedaan. Mijn selectie is nu als volgt:
DM - Ervaren keeper (Johnstone) met als backup een talent gehaald van jong Ajax
VL - Eigen jeugd (inmiddels beste CA van mijn team)
VC - Evaren VC & teamleider (Kipré)
VC - Ervaren, ietwat langzame VC/ VMC uit Polen (naam vergeten)
VR - Jonge speler, overgenomen van Manchester City (Kaboré)
AML - Ervaren Spaanse AML (Pozo)
MC - regen van Vitesse
MC - dynamische middenvelder van Bournemouth overgenomen (Palmer)
AMR - regen wonderkind uit Rusland
AMC - regen wonderkind, gehuurd van Everton
S - Complete spits (Grant)
Alle posities zijn dubbel bezet en hebben volgens mijn assistent minstens 3 sterren.
Ik zit er aan te denken om mijn tactiek om te gooien naar een 4-4-1-1, om zo wat meer defensieve zekerheid in te bouwen, dit is ook een van de wensen van het bestuur. Ik vermoed dat het weer een lastig seizoen kan worden.
Paar vraagjes:
- Mijn scout komen met weinig goede spelers, hoe richten jullie dit in? (Ik speel volgens LLM methodiek, dus ik gebruik alleen spelers die mijn scouts, staff of spelers hebben aangedragen)
- Waar zoek je naar in een teamleider? Kun je deze scouten of zelf opleiden?
- Ik heb 3 sociale groepen in mijn team, dit is vanzelf (?) zo gegroeid, tips om dit weer recht te breien?.
- Hoe gaan jullie om met moraal, dit ging het laatste seizoen redelijk omlaag bij mij. Verder dan teamgesprekken, prijzen voor training en vorm kom ik eigenlijk niet. Als je een paar keer verliest is dit erg moeilijk om te draaien in fm21.
- Hoe bepalen jullie je tactiek? Ik moet defensieve zekerheid inbouwen, maar heb geen idee hoe

Ik weiger om countervoetbal te gaan spelen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Masch op 04-10-2021 14:07
]
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!