Nee, het is andersom.
De absolute topclubs trekken steeds managers aan, maar alles wat niet standaard meedraait in de Europese top heeft geen manager.
Ik ben eens verder gaan kijken in mijn savegame en Genie Scout:
Neem de Engelse Premier League en Championship bijvoorbeeld.
Arsenal, Chelsea, Liverpool, Manchester City, Manchester United en Tottenham Hotspur hebben managers
De teams eronder, inclusief Everton en Leicester hebben geen managers
Er zijn zelfs team die nooit iemand met die baan gehad hebben, zoals Aston Villa in de Championship.
In Spanje, Italië, en Frankrijk zien we hetzelfde beeld als in Engeland: Atlético, Barça, Real, Sevilla, Inter, Juve, Milan, Napoli en PSG hebben een manager. Alle andere clubs niet. Dus Lyon, Marseille, Monaco, Lazio en Roma zijn managerloos.
Ik heb ook gekeken naar de competities die kleiner zijn qua reputatie, maar wel topclubs hebben, zoals België, Zwitserland, Schotland, Griekenland, Rusland, Oekraïne en Turkije. Geen enkele club heeft een manager
Portugal is de vreemde eend in de bijt. Zij heeft 2 uitzonderingen: Benfica trekt net als de grote clubs hierboven wel managers aan. Porto is uniek omdat zij 1 x een manager aantrokken en daarna nooit meer.
Zuid-Amerika hetzelfde verhaal: de 6 sterkste teams qua reputatie en overwinningen in de Libertadores hebben allemaal geen manager. De rest van hun competies ook niet.
Van de top 50 stafleden met de hoogste thuisreputatie komen er 40 uit de door mij geladen landen. Slechts 10 niet. Zij komen bijv. uit Denemarken, Engeland en Turkije. Neem ik de top 100 stafleden met de hoogste wereldreputatie, dan komen er 76 uit mijn landen en 24 niet.
Hoe presteren de clubs dan, vroeg ik me af:
De Champions League finale is enkel gespeeld tussen clubs met een manager. Mijn 9 compeitites, of de 16 topclubs.
De Europa League ook; alleen clubs met een manager. De enige 2 x dat een verliezend finalist niet uit die 9+16 afkomstig was, hadden ze allebei nog een manager. Dat gold voor Porto en Lille.
Ondanks dat mijn savegame hartstikke dynamisch is en op zeer organische, reële wijze lijkt te evolueren, is er dus wel een groot probleem aan de hand.
Ik ben nu eigenlijk benieuwd of er iemand is die volledig zonder editorfiles speelt met of de standaard database, of de wintertransferdatabase en verder niks en die voor mij wil kijken hoe de clubs in zijn/haar save managers aantrekken of juist niet.
Edit: nog een rare uitzondering gevonden: Tot en met 2081 had Inter wel managers, maar na het vertrek van de laatste, hebben ook zij geen nieuwe meer weten te vinden.
[
Voor 129% gewijzigd door
Jorgen op 01-06-2021 17:07
]