Your Friendly Neighborhood Moderator

Niet heel slecht. 2 gaan het 1ste wel halen

Ok misschien 3
En er dus drie weken lang rust is. Terwijl we wel gewoon spelen.
Dus elk jaar mag ik zelf even de trainingen plannen in die maand.
Alsof de assistent denkt dat we niet spelen.
Komt me bekend voor.Deadsy schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:24:
Ik heb in december elk jaar een bug waarbij mijn assistent geen trainingsschema maakt.
En er dus drie weken lang rust is. Terwijl we wel gewoon spelen.
Dus elk jaar mag ik zelf even de trainingen plannen in die maand.
Alsof de assistent denkt dat we niet spelen.
Merk ook dat er gigantisch veel Zuid Amerikaanse (top) talenten in het spel komen die vaak voor een prikje opgepikt kunnen worden.
Maar Europese spelers lijken er amper bij te komen of zijn gigantisch duur.
mijn twee beste spelers zijn Europees, alhoewel dat grotendeels is omdat ik niet het geld heb om te scouten in Zuid Amerika.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:01:
[...]
Komt me bekend voor.
Merk ook dat er gigantisch veel Zuid Amerikaanse (top) talenten in het spel komen die vaak voor een prikje opgepikt kunnen worden.
Maar Europese spelers lijken er amper bij te komen of zijn gigantisch duur.
Alhoewel dat na dit seizoen anders zal zijn vanwege de dikke zak met CL geld.
Dat is wel incl. TV geld. Bij andere competities is dat vaak apart.Jorgen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 01:15:
Over dikke zakken met geld gesproken: in Duitsland krijg je voor een 4e plaats of hoger gewoon 80M+ en de landskampioen verdient 100M+. Die Bundesliga is echt enorm lucratief
Sinds FM21 in Gamepass zit weer begonnen. Kijken of ik Arsenal weer eens kampioen kan maken. 1e seizoen 4e, 2e seizoen 7e maar wel de EL gewonnen. 3e seizoen 5e, 4e seizoen op doelsaldo net geen kampioen en afgelopen seizoen 3e. Gaat dus redelijk goed maar nog niet zo dat ik echt constant voor de titel mee doe. Nieuwe seizoen ook niet zo goed begonnen met 1W, 1D en 2L. Maar het seizoen is lang.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
TV gelden zijn inderdaad insane. Ben met Sunderland aan de slag gegaan en ben back to back kampioen geworden (League one en Championship) en eerste seizoen Premier League 7e en Carabu cup finale, Tweede seizoen 3e / finale FA cup en het derde seizoen 2e en Champions League gewonnen. Even onhold voor nu maar wil absoluut kampioen worden in de mooiste competitie die er is.Phydomir schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:41:
[...]
Dat is wel incl. TV geld. Bij andere competities is dat vaak apart.
Sinds FM21 in Gamepass zit weer begonnen. Kijken of ik Arsenal weer eens kampioen kan maken. 1e seizoen 4e, 2e seizoen 7e maar wel de EL gewonnen. 3e seizoen 5e, 4e seizoen op doelsaldo net geen kampioen en afgelopen seizoen 3e. Gaat dus redelijk goed maar nog niet zo dat ik echt constant voor de titel mee doe. Nieuwe seizoen ook niet zo goed begonnen met 1W, 1D en 2L. Maar het seizoen is lang.
Dat is in Frankrijk wel iets andersJorgen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 01:15:
Over dikke zakken met geld gesproken: in Duitsland krijg je voor een 4e plaats of hoger gewoon 80M+ en de landskampioen verdient 100M+. Die Bundesliga is echt enorm lucratief
Vanwege de CL hebben we aardig wat geld op de bank, maar het ruk bestuur wil onze zeer slechte jeugd complex niet upgraden. Hun vinden dat we maar spelers voor het 1e moeten kopen.
En met PSG heb je dan een echte flinke tegenstander (ook te zien op de ranglijst

Gelukkig hebben we wel de Beker gewonnen. Dus een compleet kansloos seizoen was het niet
De selectie :

jaja er staan een paar bekende namen tussen
Transfer in :

Erg veel spelers. Maar hier zitten ook een jeugdspelers bij
Meteen goed voor de eigen jeugd status
EDIT :
Dit is dan ook mooi.

Aankoop van een concurrent en gehaat

[ Voor 8% gewijzigd door MrGizMo op 05-04-2021 18:57 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Daar gaan we ook naar toe werkenPhydomir schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:11:
Lyon is een leuke ploeg. Precies groot genoeg maar om de grootmacht PSG te verslaan heb je wel echt een heel sterk elftal en seizoen nodig.
Nieuw seizoen gaat beginnen en er komt weer een vrachtlading aan spelers aan

Groep met Barca, Ajax en Monaco.
Vond het een lekkere groep aangezien ik in het recente verleden succes heb gehad tegen Monaco.
Tegen Monaco twee keer punten gepakt en tegen Ajax waren het echt pracht wedstrijden.
Het mooiste vond ik de 1-1 in de eerste wedstrijd tegen Ajax.
We stonden 1-0 achter, rug geven de muur.
De bal komt bij Hartmann, 2e seizoen van mijn rechtsbuiten.
Ajax speler komt van de zijkant met een sliding maar Hartmann weet de bal nog net weg te tikken.
De bal komt in de voeten van mijn eerste echte aankoop, wiens naam me even ontgaat omdat het een moeilijke is.
Hij gaat recht op het doel af maar ze weten het hem naar de rechter flank te duwen. En toen bam in de verre hoek.
Uiteindelijk gingen we als nr2 door omdat Ajax en Monaco beiden punten lieten liggen waar het maar ging.
In de ko fase mochten we tegen Inter.
Na de eerste pot had ik nog hoop, aangezien we terug kwamen van een 2-0 achterstand.
Maar thuis kregen we zo absurd veel ballen om de oren.
In de competitie hadden we een aardige voorsprong die verdampte vlak voor de kampioens ronde.
Uiteindelijk toch nog kampioen met 10 punten voorsprong.
Het leukste aan dit seizoen was dat ik de hele zomer opzoek was naar een spits maar geen goede spits vond. Uiteindelijk terwijl de markt al dicht was maar uit wanhoop een spits gehaald die werkeloos was.
Legendre was zijn naam, maar zo noemde ik hem nooit. Want deze spits die ik uit wanhoop haalde werd toch lekker mijn topscorer en was ook nuttig in de cl.
Met Hartmann en de speler met de moeilijke naam heeft de club twee spelers met veel potentie.
Maar zonder mij.
De club weigert het om mij nieuwe licenties te laten halen en om de jeugd faciliteiten te verbeteren.
Dus ik heb naar diverse clubs mijn CV gestuurd.
Birmingham was de eerste die reageerde.
De nr3 van de championship, liepen promotie mis op 1 punt, en hier zal ik volgend seizoen verder gaan.
Ik speel al een tijdje geen FM meer, laatste serieuze was 2011, maar als je zoveel spelers koopt, hoeveel heb je er dan nog verkocht? En dat twee seizoenen op rij gaan doen was toen toch wel funest voor je salarisbudgetMrGizMo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:45:
[...]
Daar gaan we ook naar toe werken![]()
Nieuw seizoen gaat beginnen en er komt weer een vrachtlading aan spelers aan

Als je tegelijk ook veel verkoopt is het te doen.JanW schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:01:
[...]
Ik speel al een tijdje geen FM meer, laatste serieuze was 2011, maar als je zoveel spelers koopt, hoeveel heb je er dan nog verkocht? En dat twee seizoenen op rij gaan doen was toen toch wel funest voor je salarisbudget
Vaak kun je de mislukte spelers nog verkopen met een klein verlies of winst, of verhuren.
Helpt wanneer je geen top salarissen betaald.
Druk uit oefenen door te speculeren in de media of via de zaakwaarnemer lijkt ook niet te werken.
2 van de sterkhouders hebben nog maar 1 jaar contract en ze willen niet verlengen en ik krijg ze niet verkocht.
De bank is kwalitatief vrij matig, begrijp niet hoe ze 3e geworden zijn.
En er is geen geld voor versterkingen, dus ik zal moeten kijken naar huurlingen.
Zowel het aantal goals in de beker (voor heel Duitsland); aantal goals voor de club en aantal goals voor 1 speler, zijn een record
[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 10-04-2021 23:33 ]

In dat geval zou ik ik zeker 2021 kopen, kost maar in de 30€ via steam en is zijn geld meer dan waard.theroman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:18:
Nu zit ik er aan te denken om ook een nieuwere versie van FM te gaan kopen. Sinds FM 2012 heb ik geen nieuw deel gekocht, ik speel het nog best veel, maar wil ook wel weer eens een sprongetje maken. Zouden jullie in dat geval FM 2021 aanraden of een tussenliggende versie van eerder?
Zeker als je van 2012 komt
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ben ook met Sunderland aan de slag gegaan, en na 2 keer back to back kampioen begon ik toch wel te zweten dat mijn club het niet zou trekken in de prem als ik geen grote schoonmaak zou doen.jlena schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:59:
[...]
TV gelden zijn inderdaad insane. Ben met Sunderland aan de slag gegaan en ben back to back kampioen geworden (League one en Championship) en eerste seizoen Premier League 7e en Carabu cup finale, Tweede seizoen 3e / finale FA cup en het derde seizoen 2e en Champions League gewonnen. Even onhold voor nu maar wil absoluut kampioen worden in de mooiste competitie die er is.
Maar wonder boven wonder dankzij wat scherpe loonspelers en top spelers zonder contract is het me toch gelukt om ook de prem titel te pakken in het eerste seizoen van de top competitie.
Netjes dat is mij niet gelukt helaas de titel met Sunderland. Ben nu met een save met Bolton bezig. Maar in drie jaar tijd naar de prem. division geklommen maar damn die 50 miljoen schuld van ze is erg klote in die jaren om redelijke/goede spelers aan te kopen. Maar met een Man. City senior affiliation is het me nu gelukt en heb ik nu eindelijk een budget gekregen waar ik leuke dingen mee kan doen.[SK] Alchemist schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:05:
[...]
Ben ook met Sunderland aan de slag gegaan, en na 2 keer back to back kampioen begon ik toch wel te zweten dat mijn club het niet zou trekken in de prem als ik geen grote schoonmaak zou doen.
Maar wonder boven wonder dankzij wat scherpe loonspelers en top spelers zonder contract is het me toch gelukt om ook de prem titel te pakken in het eerste seizoen van de top competitie.
Sponsorinkomsten is 1/100ste van wat nr 1 krijgt. En mijn stadion heeft amper 5k, al beginnen ze gelukkig aan een nieuw (maar dat duurt nog 2 volle seizoenen). Maar het grootste probleem: de topspits die ik vorig jaar heb geleend wilt niet verlengen
Dat is niet perse een probleem, want ik wil 20 seizoenen doen met deze save, maar het is wel zenuwslopend soms. maar dat vinden we er leuk aan natuurlijk
Ik denk dat me geheim gewoon was om een team te bouwen om een paar jonge ster spelers van premier league academies heen.jlena schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:09:
[...]
Netjes dat is mij niet gelukt helaas de titel met Sunderland. Ben nu met een save met Bolton bezig. Maar in drie jaar tijd naar de prem. division geklommen maar damn die 50 miljoen schuld van ze is erg klote in die jaren om redelijke/goede spelers aan te kopen. Maar met een Man. City senior affiliation is het me nu gelukt en heb ik nu eindelijk een budget gekregen waar ik leuke dingen mee kan doen.
Vaak rins ik Spurs leeg voor hun jonge spelers en als je in league two begint kan je ze makkelijk in de basis zetten.
Dan tegen de tijd dat je in de prem zit zijn ze al redelijk ontwikkeld
Is misschien ook wel een voordeel als je nu naar de Prem gaat is de kans dat je mee kan lopen (qua volledige squad en financiën) vrij klein. Zo kan je eerst in de championship versterken voordat je de opmars naar boven maaktAntiChrist7 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:28:
Dat is niet perse een probleem, want ik wil 20 seizoenen doen met deze save, maar het is wel zenuwslopend soms. maar dat vinden we er leuk aan natuurlijk
[ Voor 10% gewijzigd door [SK] Alchemist op 15-04-2021 14:35 ]
oh dat weet ik, ik wil gewoon een grote zak met geld krijgen, zelfs al degradeer ik meteen[SK] Alchemist schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:35:
[...]
Is misschien ook wel een voordeel als je nu naar de Prem gaat is de kans dat je mee kan lopen (qua volledige squad en financiën) vrij klein. Zo kan je eerst in de championship versterken voordat je de opmars naar boven maakt
Ik heb dat probleem nu met Bolton. Ben 3 keer achter mekaar gepromoveerd en me team heeft het nu echt moeilijk en spelers die van League 2 mee zijn gekomen met die fantastische run kan ik nu niet aan de straatstenen sluiten vanwege te hoge salaris eisen. Dus heb nu een team van matige en goede spelers.[SK] Alchemist schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:35:
[...]
Is misschien ook wel een voordeel als je nu naar de Prem gaat is de kans dat je mee kan lopen (qua volledige squad en financiën) vrij klein. Zo kan je eerst in de championship versterken voordat je de opmars naar boven maakt
1 voordeel is er nu wel de schuld daalt, door de vele inkomsten, gigantisch hard dus mogelijk einde seizoen eindelijk gezond en dan hopen dat we nog in de Prem. spelen en dan kunnen we echt gaan bouwen en later zelfs bouwen aan een nieuw stadion.
Waarom het in de voorgaande 7 landen geen probleem was en nu wel, begrijp ik niet zo. Je zou kunnen zeggen dat de Bundesliga veel sterker is, maar de Oostenrijkse competitie was inmiddels ook heel sterk en ik heb meermaals in competities gespeeld met capabele, sterke tegenstanders.
Wat doen jullie als een beproefd recept ineens niet meer lijkt te werken?
Wat ik erg merk met veel jeugd te spelen is dat het erg wisselvallig is. Ik probeer daarom altijd 3 ervaren spelers erin te hebben (vooral proffesionals) die de jeugd kunnen mentoren en consequenter laten spelen. En de Bundesliga is echt een heel erg stuk sterker dn de Oostenrijkse competitie, kijk maar hoeveel geld er in omgaat,Jorgen schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:10:
Ik ben nu aan het worstelen in de Bundesliga. Ik doe al 75 seizoenen hetzelfde trucje: met jeugd opboksen tegen de grote clubs. Normaal gaat het tijdens de opbouwfase bij een club elk seizoen beter, of op z'n minst hetzelfde. Dit seizoen echter vlieg ik door de vele verliezen en gelijke spelen heen en weer tussen plek 7 en 15. Dit terwijl ik als 3e/4e kan eindigen getuige de vorige seizoenen. Wat ik aan spelers verkocht heb is gewoon overbodig die toch al nooit speelden. Ik krijg het gewoon voor het eerst deze carrière niet op de rails.
Waarom het in de voorgaande 7 landen geen probleem was en nu wel, begrijp ik niet zo. Je zou kunnen zeggen dat de Bundesliga veel sterker is, maar de Oostenrijkse competitie was inmiddels ook heel sterk en ik heb meermaals in competities gespeeld met capabele, sterke tegenstanders.
Wat doen jullie als een beproefd recept ineens niet meer lijkt te werken?
Nadeel is dat als je direct weer degradeert dat je dan de kans hebt dat je spelers te goed voelen voor de club en weg gaan.jlena schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:12:
[...]
Ik heb dat probleem nu met Bolton. Ben 3 keer achter mekaar gepromoveerd en me team heeft het nu echt moeilijk en spelers die van League 2 mee zijn gekomen met die fantastische run kan ik nu niet aan de straatstenen sluiten vanwege te hoge salaris eisen. Dus heb nu een team van matige en goede spelers.
1 voordeel is er nu wel de schuld daalt, door de vele inkomsten, gigantisch hard dus mogelijk einde seizoen eindelijk gezond en dan hopen dat we nog in de Prem. spelen en dan kunnen we echt gaan bouwen en later zelfs bouwen aan een nieuw stadion.
daarom vind ik een tussenseizoen nooit zo erg, kan ik de matige spelers vervangen voor jong talent plus contractvrije ex prem spelers.
Dat van het krachtsverschil klopt aan het begin van het spel helemaal hoor, maar ik tik bijna 2100 aan inmiddels en dan is de Oostenrijkse Bundesliga 1 van de beste leagues in de wereld.jlena schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:08:
[...]
Wat ik erg merk met veel jeugd te spelen is dat het erg wisselvallig is. Ik probeer daarom altijd 3 ervaren spelers erin te hebben (vooral proffesionals) die de jeugd kunnen mentoren en consequenter laten spelen. En de Bundesliga is echt een heel erg stuk sterker dn de Oostenrijkse competitie, kijk maar hoeveel geld er in omgaat,
Ik zal kijken welke ervaren spelers ik heb die wel wat toevoegen. En anders hoop ik dat ik het vol mag houden tot aan de winterstop zodat ik wat ervaren krachten kan inhuren
Is dit een bekend issue?

4 goals in 9 minuten: 66, 69, 72 en 75
Dit zou zomaar eens mijn snelste quadtrick (kennelijk "haul" in het Engels) ooit kunnen zijn
Met nog 9 wedstrijden te gaan staan we nog maar 6 punten achter. Dat is een enorme prestatie gezien onze waardeloze competitiestart. Op advies van @jlena wat meer ervaring in het team gestopt. Drie spelers gehaald (27, 28 en 32) die nu in de basis staan. Samen met een "eerste elftal" speler van 29 is dat denk ik wat dit team nodig had om het op de rails te krijgen. Ik koop alleen bij uitzondering "oude spelers" maar deze helpen het team enorm vooruit.

[ Voor 60% gewijzigd door Jorgen op 19-04-2021 03:21 ]
Ja ben ik wel blij mee 😁jlena schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:07:
Goed om te lezen dat je je team weer op het goede spoor heb gekregen.
Dankjewel voor je advies!

Nog maar 1 punt achter en 5 wedstrijden om te proberen om kampioen te worden

Nog 4 wedstrijden... 1e op punten...

Leverkusen heeft hun inhaalwedstrijd gespeeld en gewonnen. De volgende wonnen we allebei

Wij winnen moeizaam van HSV terwijl buurman Leverkusen (ligt tegen Keulen aan) uit bij Kaiserlautern verliest

Clashes langs de Rijn!
Leverkusen wint thuis van Schalke, terwijl wij uit bij Dortmund als winnaar van het veld stappen

Helaas wisten we onderweg naar de bekerfinale te stranden in het zicht van de haven door met 3-2 van Stuttgart te verliezen, maar de laatste wedstrijd van de competitie bood ons een kans op het zo gewenste zilver.
Concurrent Leverkusen moest op bezoek bij nr 6 RB Leipzig die graag wilden winnen om hun plek in de EL veilig te stellen. Wij mochten thuis tegen Ingolstadt die er alles aan gelegen waren om van hun 17e plek een 16e plek te maken om zo directe degradatie te ontlopen
Leverkusen kwam snel voor, maar kon niet voorkomen dat ze verderop in de wedstrijd op achterstand kwamen. Na een gelijkmaker leken er weer kansen voor hen te zijn, maar Leipzig gaf zich niet gewonnen en ging er uiteindelijk met een 4-2 overwinning vandoor.
Tegen Ingolstadt hoopten wij natuurlijk geen punten te morsen en dat hoefden mijn spelers ook geen 2e keer te horen. Met een eclatante 8-0 speelden (5 goals van 1 speler) we alle schroom en frustratie van het eerste kwart van de competitie van ons af en zetten we Ingolstadt uiteindelijk moeiteloos opzij.
Hiermee hebben we een bizarre omwenteling doorgemaakt (nogmaals dank voor je tip @jlena ) en zijn we voor het eerst sinds 1978 kampioen van Duitsland

Wat een ongelooflijk seizoen was dit voor de club. Hopelijk kunnen we hiervan leren en volgend jaar met wat minder stress en achterstand voor de titel strijden.
Mijn onder-19 (bestuurd door een staflid) wint de Bundesliga-West, het jongerenkampioenschap en de UEFA Youth League. Mooi!

Ook het prijzengeld is superfijn

Zo... hiermee is de landtitel in het 8e land een feit. Nu nog komend seizoen de beker en dan kunnen we vooruit kijken naar Nederland.
Mijn spits won de Europese Golden Boot met 58 punten (29 goals). Grappig feitje: de nummer 2 (ex-Ferencvaros) en nummer 3 (ex-LASK) speelden eerder ook voor mij
Zelfs nu we in de jaren '90 van de 21 eeuw aangekomen zijn, zijn de extreme records van Lionel Messi en Cristiano Ronaldo nog steeds niet verbroken. Niet door AI gestuurde spelers en niet door spelers onder mijn leiding.Ook de scores van Luis Suarez, Mario Jardel, Ronaldo Nazario en NIkos Machlas houden nog steeds stand. Met LASK had ik mijn meest scorende ploeg tot nu toe. Wellicht dat ik met Köln de komende jaren nog een keer in de buurt kan komen van een 40+ doelpuntenaantal. Vanzelfsprekend staan hiermee dus ook nog de doelpuntenrecords nog steeds overeind van spelers die meer dan Messi scoorden (in de jaren '50 en eerder)

[ Voor 149% gewijzigd door Jorgen op 20-04-2021 03:14 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Farabi op 20-04-2021 16:11 ]
Al na 6 minuten stonden we met 3-0 voor. De 3-1 in de 7e minuut was wel een klein smetje natuurlijk. Spektakelshow aan het begin dus.

Hoe bestaat het... we treffen Nederland in de finale. Wie er ook wint, mooi is het sowieso.

In de finale was Nederland de gehele eerste helft veel sterker dan wij en ook in de tweede helft hadden we het lang lastig. Toch wisten wij in beide speelhelften te scoren en Nederland kon daar wonderwel niks tegenover zetten. Hierdoor is Spanje wereldkampioen voetbal 2094! Dit is mijn 4e WK-overwinning tijdens deze save. Eerder al won ik het toernooi met de VS en 2x met Brazilië (in 2 verschillende periodes als bondscoach).

Na het WK kreeg ik aanbiedingen van Nigeria en Italië om bondscoach te worden. Aangezien ik de baan van Italië al een keer gehad heb, en ik nog graag een keer in Azië en Afrika wil trainen deze save, ben ik nu dus de nieuwe bondscoach van Nigeria. Maar eens zien wat ik hier kan bereiken aangezien ik veel minder goede spelers tot mijn beschikking heb.
[ Voor 62% gewijzigd door Jorgen op 21-04-2021 10:55 ]
Ik heb hier erg veel moeite mee op het moment om echt vroeg ( 16 jaar ) de goede kiddies eruit te vissen.
Ik ben altijd gewend met uit te spelen en pas nu merk ik hoeveel makkelijker het spel is omdat als je geen scouting knowledge hebt in het land dan zie je gewoon NIETS, waar je anders wel de attributen ziet.
Ik scout op dit moment alle jeugd 15-18 jaar met een jeugd interland of eerste elftal interland van alle landen die ook maar iets voorstellen op de voetbalkaart die in mijn zoekopdracht verschijnen.
Ook alle wonderkids ( media description - ook al voelt dit als een hack ) alleen ben ik door 5 promoties in 6 jaar heel veel achterop geraakt in reputatie - dus de wonderkids willen nog niet komen ondanks 3,5 sterren rep.
Daarnaast nog alle kids met minstens 15 determination / pace / accelaration ( door de masking krijg je in werkelijkheid gasten tussen de 11 en 20 hierdoor ) omdat deze waarden voor iedereen in je gebied te zien zijn behalve voor keepers - waarvoor ik toch al een 22+ jarige prefereer zodat ik zeker weet dat ie constant is en van grote wedstrijden houdt.
Doordat het nu alleen al 3-4 weken duurt om alle attributen te scouten en dan nog eens een week voor de hidden , merk ik dat ik ondanks 18 scouts eigenlijk niet genoeg heb om alles te scouten wat ik zou willen.
Als ik alle kiddies eerst een week scout en dan pas helemaal dan merk ik gewoon dat ik 50%+ van mijn tijd bezig ben met scout reports door te nemen wat ik gewoon echt TE veel vind. Liever scout een hoop en dan 3 keer per jaar even alle posities doornemen of er iets goed tussenzit welke ik dan nog een keer scout om de hidden attributes te checken
[ Voor 11% gewijzigd door Belmorn op 22-04-2021 21:58 ]
Probeer ze een trial aan te bieden van 2 weken. Na 2 weken zijn ze genoeg gescout om de atributen te zien. Soms mogen ze niet van hun huidige club, dan heb je domme pech.Belmorn schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:55:
Spelen er hier mensen met attribute masking on en zo ja, hoe pak je je scouting aan ?
Ik heb hier erg veel moeite mee op het moment om echt vroeg ( 16 jaar ) de goede kiddies eruit te vissen.
Ik ben altijd gewend met uit te spelen en pas nu merk ik hoeveel makkelijker het spel is omdat als je geen scouting knowledge hebt in het land dan zie je gewoon NIETS, waar je anders wel de attributen ziet.
Ik scout op dit moment alle jeugd 15-18 jaar met een jeugd interland of eerste elftal interland van alle landen die ook maar iets voorstellen op de voetbalkaart die in mijn zoekopdracht verschijnen.
Ook alle wonderkids ( media description - ook al voelt dit als een hack ) alleen ben ik door 5 promoties in 6 jaar heel veel achterop geraakt in reputatie - dus de wonderkids willen nog niet komen ondanks 3,5 sterren rep.
Daarnaast nog alle kids met minstens 15 determination / pace / accelaration ( door de masking krijg je in werkelijkheid gasten tussen de 11 en 20 hierdoor ) omdat deze waarden voor iedereen in je gebied te zien zijn behalve voor keepers - waarvoor ik toch al een 22+ jarige prefereer zodat ik zeker weet dat ie constant is en van grote wedstrijden houdt.
Doordat het nu alleen al 3-4 weken duurt om alle attributen te scouten en dan nog eens een week voor de hidden , merk ik dat ik ondanks 18 scouts eigenlijk niet genoeg heb om alles te scouten wat ik zou willen.
Als ik alle kiddies eerst een week scout en dan pas helemaal dan merk ik gewoon dat ik 50%+ van mijn tijd bezig ben met scout reports door te nemen wat ik gewoon echt TE veel vind. Liever scout een hoop en dan 3 keer per jaar even alle posities doornemen of er iets goed tussenzit welke ik dan nog een keer scout om de hidden attributes te checken
In dit geval moet je je scoutingsnetwerk beginnen op bouwen/verder uitbreiden. Zet assignments op in de belangrijke werelddelen (Oost europa, scandinavie, zuid amerika) ,met bijvoorbeeld max age 19 en potential ability very good. Dus scouts inhuren die er al kennis van hebben of hoge adaptability
Ik haal vooral veel jeugd. Altijd handig voor CL of EL. En als ze het niet halen gaan ze gewoon weer wegJanW schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:01:
[...]
Ik speel al een tijdje geen FM meer, laatste serieuze was 2011, maar als je zoveel spelers koopt, hoeveel heb je er dan nog verkocht? En dat twee seizoenen op rij gaan doen was toen toch wel funest voor je salarisbudget
PSG koopt ook lekker in

Is dit een bekend issue?
Ik zou als ik jou was het navragen op 't forum van SI, https://community.sigames.com/. Grotere kans dat je daar iemand vindt met 't zelfde issue of misschien een oplossing. Ik verwacht niet dat er hier veel FM-spelers zijn die op Linux gamen.boyette schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 05:16:
Ik speel deze game in een linux omgeving met proton en heb een issue dat wanneer ik naar boven scroll regelmatig het scherm verspringt naar HOME.
Is dit een bekend issue?
tweakers is toch een linux community?JanW schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:35:
[...]
Ik zou als ik jou was het navragen op 't forum van SI, https://community.sigames.com/. Grotere kans dat je daar iemand vindt met 't zelfde issue of misschien een oplossing. Ik verwacht niet dat er hier veel FM-spelers zijn die op Linux gamen.
Ik verhuur een speler aan Inter omdat ik geen WP krijg voor hem.
In de winter haal ik hem terug aangezien hij slechts 2x in het 1e heeft mogen spelen.
Nu mag hij niet voor mij spelen aangezien hij voor max 2 clubs per seizoen mag spelen.
Nu telt hij denk ik of het nationale team als 2e club of de reserves van Inter als 2e club
Hier bracht de seizoensouverture onverwacht veel spektakel voor de supporters in de Mercedes-Benz Arena waar wij met 5-3 de Duitse Supercup van Stuttgart wisten te winnen

Hopelijk belooft dat veel goeds voor dit seizoen, waarin we de titel willen prolongeren én voor het eerst de Duitse beker willen winnen.
Ik ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 26-04-2021 07:43 ]
Hij kwam uit Servie, maar blijkbaar heeft hij vlak voordat hij naar mij kwam nog 2 non competative matches gespeeld .Jorgen schreef op maandag 26 april 2021 @ 00:38:
Hmmm, dat is apart @Deadsy is het per seizoen, of per kalenderjaar? En zit er wellicht een overlappend seizoen in vanwege een club met een zomercompetitie?
Blijkbaar zien ze dat dan als de 1e club en Inter als de 2e.
Dacht dat alleen competitie, beker etc telt.
Gisteren nog het 2e seizoen met Birmingham afgesloten.
1e seizoen werden we vrij eenvoudig 1e in de Championship, niet zo bijzonder aangezien ze het seizoen ervoor 3e werden en ik het team bij elkaar wist te houden met enkele versterkingen.
Zelfs de huurlingen had ik weer gehuurd (centrum verdediger en spits).
In het eerste PL seizoen zijn we 11e geworden, 16 punten boven de streep.
Na de eerste 4 wedstrijden hadden we al 10 punten waaronder een gelijkspel tegen City.
We wonnen ook de FA Cup
De loting was zeer goed voor ons, finale tegen Leicester welke 12e werden in de competitie.
Halve finale was 4-0 tegen Arsenal, ik let nooit op de beker dus na die winst keek ik even hoe ver we al waren, ging er van uit dat we nu toch wel in de halve finale stonden. Dat bleek dus de halve finale te zijn en was ook de enige top ploeg waar tegen we moesten spelen.
Dit jaar had ik weer dezelfde centrum verdediger gehuurd. De huur ga ik niet verlengen aangezien ik er op de lange termijn niets aan heb.
Tevens wil ik 2 nieuwe wingers voor de basis, een goede CM voor de basis en 2 goede backs voor de basis.
Eens kijken hoe we dat gaan flikken.
[ Voor 55% gewijzigd door Deadsy op 27-04-2021 13:33 ]
Ik moet van mezelf juist dit jaar die beker winnen, dan kan ik door naar Nederland
Mijn ploeg is geweldig, maar in de competitie wil het echt niet lukken...

Het zag er zelfs even naar uit dat ik ontslagen zou worden iets na nieuwjaar; het heeft oprecht aan een zijden draadje gehangen. Voetballend ging het gewoon niet: 5 op 24 rond de jaarwisseling, 4 wedstrijden achter elkaar verloren (waar we ook 4 keer niet konden scoren). Op plek 13 terecht gekomen op amper een punt of 4 van de degradatieplekken.
Toen wachtte RB Leipzig, die stonden na een halfuur met 10 man. Uiteindelijk in de 88e minuut slaagt mijn prijsschutter erin om een gaatje te vinden: 0-1 en wat ademruimte. Vervolgens 1/8e finale van de Europa League tegen Milan. Uit had ik verloren met 2-0 (en eigenlijk had het verdict gerust zwaarder kunnen uitvallen). Ik koesterde weinig hoop, maar we speelden zowaar mee. 1-0 voor na een halfuur, en in minuut 91 de 2-0 om verlengingen af te dwingen. Mijn team zat steendood, dus het was een kwestie van verdedigen. Weinig actie in die verlengingen dus penalties: 4-3 winst
Dus ondanks een rot seizoen, waar ik op de laatste speeldag zelfs nog moest vechten voor Europa League voetbal, een dikke prijs en een ticket voor de Champions League binnen

Jullie vriendelijkste zuiderbuur
We laten zo bizar van punten liggen en doen toch nog mee om de vierde plek.
De top 3 (die twee uit Manchester en Chelsea) hebben al een aardige voorsprong.
Hoop dat ik in de tweede seizoenshelft nog beter kan presteren zodat ik minimaal EL pak.
In de EL in een groep met Atalanta, Partizan en Zenit.
Het ging zo absurd goed dat ik de laatste twee wedstrijden maar een half b elftal heb laten spelen.
16 punten, uit tegen Zenit was de enige pot waar we iets lieten liggen.
Heb verschillende aanbiedingen van clubs afgeslagen (zoals PSG, Dortmund), maar heb ik een side baan erbij genomen door bondscoach van Frankrijk te worden. De eerste 2 jaren met Frankrijk de Nations League gewonnen en het Europees Kampioenschap van 2028 gewonnen.
Ook ben ik opgenomen in de Nederlandse Hall of Fame.
Voor volgend seizoen meteen verdubbeling van het wage budget en 35M te spenderen, wat nog altijd peanuts is vergeleken met de rest van de league. Maar heb geen haast, want dit is jaar 9 van mijn 20 bij dezelfde club blijven. Mijn sterspelers zijn loanees van Chelsea en Man Utd (en bayern), want mijn reputatie is nog niet echt gevolgd. Zelfs top level scouts aantrekken is wat lastig.
Ik snap wel brexit maar half. Meeste van de spelers die ik aantrek worden direct gecleard voor work permit. Vooral servie en rode ster Belgrado zijn een goudmijn. Gewoon zien dat ik onder de 17 foreign players limiet blijf
Waar ik wel wat cynisch over ben, is dat we komend seizoen in een nieuw stadion spelen, dat kleiner is dan het stadion dat als vervanging dienst deed... dus direct expansie aanvragen wss zodra het gereed is. Heb ook nog niet echt grote winsten geboekt op de transfermarkt.
Ook op internationaal vlak gaat het goed. We hebben alle kwalificatiewedstrijden in Afrika gewonnen met Nigeria en mijn spits (spelend bij Hajduk) heeft 2 prijzen voor grootste talent van Afrika binnengesleept.
Het duurt nog even voordat de prijzen in zicht komen, maar de weg ernaartoe gaat in elk geval al heel voorspoedig.
ik zit aan 275 MB na 9 jaar, kan me niet indenken na 90
[ Voor 36% gewijzigd door AntiChrist7 op 03-05-2021 21:01 ]
76392 spelers; 31355 stafleden
Ik heb 9 landen geladen en 26 divisies (regionale verdelingen niet meegeteld)
(land - aantal divisies)
Nederland (4)
Duitsland (3)
Oostenrijk (2)
Slowakije (2)
Hongarije (3)
Kroatië (3)
Servië (3)
Bulgarije (3)
Roemenië (3)
Ik weet niet meer wat ik aan extra spelers geladen heb, meestal doe ik dan spelers uit Brazilië/Argentinië of heel Zuid-Amerika en een heleboel spelers uit de Europese hoogste divisies/UEFA competities.
Ik heb daarnaast ook nog heel veel extra competities/bekers toegevoegd.
Op dit moment loopt de savegame 28341 gamedagen en 4089 wedstrijden en is 2281 keer opgeslagen. De savegame is gestart op 14-2-2019 (echte datum) en sindsdien zijn er heel wat uurtjes aan besteed: 118 dagen, 18 uur en 1 minuut, oftewel 2850 uur (en 1 minuut) of 171.001 minuten.
[ Voor 48% gewijzigd door Jorgen op 03-05-2021 22:09 ]
ik kan alleen maar zeggen WoW.. 4000+ wedstrijden en 70 seizoenen is een hele prestatie.. (langste wat ik ooit heb gehad was 30 seizoenen in de oude goude CM01/02Jorgen schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:03:
Rond de 600 MB, dus dat valt wel mee toch?
76392 spelers; 31355 stafleden
Ik heb 9 landen geladen en 26 divisies (regionale verdelingen niet meegeteld)
(land - aantal divisies)
Nederland (4)
Duitsland (3)
Oostenrijk (2)
Slowakije (2)
Hongarije (3)
Kroatië (3)
Servië (3)
Bulgarije (3)
Roemenië (3)
Ik weet niet meer wat ik aan extra spelers geladen heb, meestal doe ik dan spelers uit Brazilië/Argentinië of heel Zuid-Amerika en een heleboel spelers uit de Europese hoogste divisies/UEFA competities.
Ik heb daarnaast ook nog heel veel extra competities/bekers toegevoegd.
Op dit moment loopt de savegame 28341 gamedagen en 4089 wedstrijden en is 2281 keer opgeslagen. De savegame is gestart op 14-2-2019 (echte datum) en sindsdien zijn er heel wat uurtjes aan besteed: 118 dagen, 18 uur en 1 minuut, oftewel 2850 uur (en 1 minuut) of 171.001 minuten.
Zeer netjes Jorgen!
Wat ik me nog afvroeg, hoe heb jij wedstrijden ingesteld? qua speellengte van een wedstrijd helft en simulatiespeed ect? even snel rekenend is mijn speeltijd per seizoen een heel stuk langer dan als ik dat van jou omreken, ben dus even nieuwschierig
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Dankjewel @ColdStone Ik weet ook vrij zeker dat ik nooit verder ben gekomen dat dit hoor. Ik zit nu te wachten op het eerste contract dat tot het jaar 2100 loopt. (Heb al enkele spelers vastliggen tot 2099)ColdStone schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:10:
[...]
ik kan alleen maar zeggen WoW.. 4000+ wedstrijden en 70 seizoenen is een hele prestatie.. (langste wat ik ooit heb gehad was 30 seizoenen in de oude goude CM01/02)
Zeer netjes Jorgen!
Hier een linkje naar een post van mij die ik in december deed. Inmiddels zijn we weer 11 seizoen verder (terwijl ik een tijdlang wat minder heb gespeeld). Ik vertel hierin onder andere wat mijn manier van spelen is, wat ik allemaal geladen heb, hoe mijn carrière tot dan verlopen is en wat er zoal nog meer gebeurd is in mijn save.Wat ik me nog afvroeg, hoe heb jij wedstrijden ingesteld? qua speellengte van een wedstrijd helft en simulatiespeed ect? even snel rekenend is mijn speeltijd per seizoen een heel stuk langer dan als ik dat van jou omreken, ben dus even nieuwschierigAl weet ik van mezelf dat ik rustig uren spendeer aan het door landen en teams heen klikken om spelers te zoeken en scouting op te zetten.
Jorgen in "[Multi] Football Manager 2021"
Sindsdien ben ik opnieuw wereldkampioen geworden met Brazilië. Heb ik als bondscoach van Spanje ook het WK gewonnen en heb ik mijn challenge bij Linz afgerond met 2 achtereenvolgende CL-titels. Inmiddels ben ik trainer van FC Köln alwaar ik afgelopen seizoen mijn eerste landstitel behaald heb, en ben ik bondscoach van Nigeria. Met hen was de kwalificatie voor de Cup of Nations een makkie. Deze vindt komende zomer (2095) plaats en wordt mijn eerste landentoernooi in Afrika.
De wedstrijden die ik zelf speel, speel ik met deze instellingen:
* weergeven "uitgebreide hoogtepunten"
* tijdens hoogtepunten "sneller"
* tussen hoogtepunten "zeer snel"
* herhalingen "alleen doelpunten"
* meldingen "4 seconden"
kleine qoute uit de longread van zijn andere post
Ik speel overigens met een instant-result skin. Dat betekent dat ik alleen de grote derby's in de competitie en de Europese wedstrijden zelf spel. In de beker speel ik alles op instant-result totdat ik bij de kwart- of halve finale aankom. Met internationale teams speel ik vrijwel alles zelf. Verder gebruik ik auto-continue op 5 seconden zodat ik geen lamme duimen van de spatiebalk krijg en heb ik alles met assitenten en trainers zo ingesteld dat ik meer een Alex Ferguson-achtige TD-manager ben, ipv echte trainer. Vanwege de moeilijkheden om in Oost-Europa scouts aan te trekken die daadwerkelijk door hun brillenglazen heen kunnen kijken; laat staan hiermee spelers van kwaliteit te vinden, maak ik gebruik van een scouting tool. Evengoed spendeer ik hier heel veel tijd in, maar hiermee maak ik mijn taak een stuk uitvoerbaarder. Als laatste maak ik gebruik van een tactiek van Knap (user op de officiële SI Games Community forums). Voor iemand die alles zelf wil doen, is dit wellicht een gruwel, maar we kunnen FM gelukkig allemaal op onze eigen manier spelen en dit geeft mij het meeste plezier.
Verder heb ik een database van ongeveer 73.000 spelers, draai ik negen volledige landen met alle competities die daarbij horen (en van alles extra ingeladen dat door Claassen gemaakt is van de SI forums)
Ja klopt, zie ook de quote in de post boven mij.
Ca. 90% vd wedstrijden stimuleer ik
Competitie: tegen grotere clubs speel ik eerst zelf, later simuleer ik alles, muv de cruciale wedstrijden aan het eind
Beker: simuleren. Vanaf kwartfinale zelf
CL / EL: eerst alles zelf. Naarmate mijn teams beter worden steeds meer simuleren. Vanaf de winter alles zelf, later als mijn team echt goed blijkt, vanaf de kwartfinale zelf
WK voor clubs en Europese supercup: alles zelf6
Internationaal: kwalificaties alles simuleren muv cruciale duels
Toernooien: groepsfase simuleren, vervolg zelf
merk je veel verschil tussen simulatie en zelf 'langs de lijn', dat je nog daadwerkelijk invloed kunt uitoefenen enzo? tot op heden speelde ik altijd alles zelf..Jorgen schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Ja klopt, zie ook de quote in de post boven mij.
Ca. 90% vd wedstrijden stimuleer ik
Competitie: tegen grotere clubs speel ik eerst zelf, later simuleer ik alles, muv de cruciale wedstrijden aan het eind
Beker: simuleren. Vanaf kwartfinale zelf
CL / EL: eerst alles zelf. Naarmate mijn teams beter worden steeds meer simuleren. Vanaf de winter alles zelf, later als mijn team echt goed blijkt, vanaf de kwartfinale zelf
WK vooral clubs en Europese supercup: alles zelf6
Internationaal: kwalificaties alles simuleren muv cruciale duels
Toernooien: groepsfase simuleren, vervolg zelf
[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 05-05-2021 13:03 ]
Ik ben al bezig met het verhaal voor m'n nieuwe project. Na deze "reis per schip" denk ik erover om hierna een "reis per trein te gaan doen door clubs langs het traject van de Transsiberië-Express en/of Oriënt-Express te doen. Of gewoon heel simpel bij Juventus Cristiano Ronaldo coachen (Messi wel al gedaan, Ronaldo nog niet)
[ Voor 174% gewijzigd door Jorgen op 05-05-2021 13:10 ]
thanks. tzt wil ik ook nog eens proberen om zo ver in de tijd terecht te komen..Jorgen schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:01:
@ColdStone Ik weet natuurlijk niet hoe die wedstrijden anders gegaan zouden zijn, want ik speel alles maar 1 x, maar ik heb het idee dat zelf spelen meer resultaat oplevert doordat ik dan met mijn tactiek/wedstrijdopvatting nog wat kan forceren. Alles-of-niets spelen bijv. Aangezien ik ook in simulaties met 8-0 van Bayern kan winnen of verliezen, denk ik dat met beide alles mogelijk is. Pas deze savegame ben ik echt zoveel gaan simuleren, omdat ik al inschatte dat het een honderd-seizoenen-project zou worden.
denk dat ik wel de SI forums in de gaten moet gaan houden dan want ik zie niet alles van wat je hier noemt terug komen in de steam workshop.
Ik haal bijna niks uit de workshop. Alle leagues direct vd SI forums, alle transfer updates van SortitoutsiColdStone schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:09:
[...]
thanks. tzt wil ik ook nog eens proberen om zo ver in de tijd terecht te komen..
denk dat ik wel de SI forums in de gaten moet gaan houden dan want ik zie niet alles van wat je hier noemt terug komen in de steam workshop.
Is veel maar ik heb op veel plekken versterkingen nodig en er is geen interesse in de spelers die weg moeten.
En dan heb ik nog die ruk belofte richting 1 van mijn 2 centrum verdedigers, dat hij weg mag.
Heb Neykov voor 6.5mln gehaald en na wat onderhandelen is hij weg voor 45mln.
Geen slechte winst na 2 jaar waarin hij zo ongeveer alles heeft weten te spelen.
Als hij nog 2 jaar was gebleven was hij denk ik voor 60+ weg gegaan. Maar hij ligt goed in de groep en ik heb geen zin om aan het begin van het seizoen alles klagende spelers te hebben.
Heb met zijn geld 2 nieuwe verdedigers gehaald, beide op het moment minder goed dan hem en het is dan maar de vraag of ze ooit zo goed worden als hem.
Heb gratis een redelijk goede spits opgehaald bij Monaco. Hij verdiende daar 150k p/w maar de afgelopen 3 jaar 1x beker en 2x competitie mogen spelen.
Vind ik toch vrij apart.
In het echt heb je natuurlijk ook altijd hele dure levenslange bankzitters erbijDeadsy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:58:
Kreeg 101mln voor transfers
Is veel maar ik heb op veel plekken versterkingen nodig en er is geen interesse in de spelers die weg moeten.
En dan heb ik nog die ruk belofte richting 1 van mijn 2 centrum verdedigers, dat hij weg mag.
Heb Neykov voor 6.5mln gehaald en na wat onderhandelen is hij weg voor 45mln.
Geen slechte winst na 2 jaar waarin hij zo ongeveer alles heeft weten te spelen.
Als hij nog 2 jaar was gebleven was hij denk ik voor 60+ weg gegaan. Maar hij ligt goed in de groep en ik heb geen zin om aan het begin van het seizoen alles klagende spelers te hebben.
Heb met zijn geld 2 nieuwe verdedigers gehaald, beide op het moment minder goed dan hem en het is dan maar de vraag of ze ooit zo goed worden als hem.
Heb gratis een redelijk goede spits opgehaald bij Monaco. Hij verdiende daar 150k p/w maar de afgelopen 3 jaar 1x beker en 2x competitie mogen spelen.
Vind ik toch vrij apart.
Daarnaast is er bijna elke FM versie wel een seizoen dat Udinese ineens 2 of 3 spelers uit mijn transfer listed B-elfal wil hebben voor teveel geld.. dat heb ik ook nooit gesnapt, maar mij hoor je niet klagen..
Komt uiteraard vooral door de onrealistisch snelle groei. In het echt gaat dat niet zo snel.ColdStone schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:08:
[...]
In het echt heb je natuurlijk ook altijd hele dure levenslange bankzitters erbij
Daarnaast is er bijna elke FM versie wel een seizoen dat Udinese ineens 2 of 3 spelers uit mijn transfer listed B-elfal wil hebben voor teveel geld.. dat heb ik ook nooit gesnapt, maar mij hoor je niet klagen..
heb in de 2e helft van afgelopen seizoen bizar veel laten liggen, maar doordat de rest nog meer liet liggen word ik toch 4e. Dan mag je naar de CL maar het team is daar absoluut niet klaar voor. Gaat leuk worden tegen Ajax, Marseille en Dortmund.
Grappige is dat ik deze zomer nog een job inteview aangeboden kreeg door Marseille.
Sloeg het af omdat ik nog geen PL titel heb en het team van de Fransen is vrij oud.
Lazio wilde me ook aan het begin van de zomer maar hun team was nog slechter dan Marseille.
Geen Europees voetbal, pakweg 4 bejaarde spelers krijgen 60% ofzo van het salaris budget.
Was een leuke klus geweest, mja nog geen PL titel

haha netjes. Zo lang houdt ik het echt niet uit in 1 savegameJorgen schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:51:
@Terranova Bijna 120 dagen (119 dagen, 17 uur en 23 minuten)
Ajax - Feyenoord, netwerkgame met mijn broer
Juventus voor mezelf en gewoon kijken wat ik nog uit Cristiano Ronaldo kan halen en of ik zijn opvolger kan opleiden
Daarna wil ik denk ik weer zo'n challenge voor mezelf verzinnen. Denk dat ik FM21 en wellicht 22 oversla (al naar gelang hoelang deze met FM18 nog duurt en hoe snel ik door FM20 ga). Als ik tzt nog steeds een boel tijd en zin heb, dan wil ik nog wel een keer zo'n lange carrière doen
gefeliciteerd en toch mooi dat je 1 dag vakantie hebt gehadJorgen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:32:
@Terranova
Eerste contract t/m 2100!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
gemiddeld zn 5 seizoenen bij een club dat is ook wel netjes..
sterker nog je kortste is al 6 seizoenen.. dus gemiddeld 10 zelfs.. nooit dreiging gehad om ontslagen te worden?
[ Voor 10% gewijzigd door ColdStone op 09-05-2021 14:43 ]
Het varieert een beetje qua duur natuurlijk. 23 Jaar de trainer van Farul geweest voordat Dunav eindelijk beschikbaar kwam. En soms dus na 5 seizoenen de doelen al bereikt en het juiste volgende team kunnen vinden. Ik sta met Köln aan de vooravond van landstitel 2 én mag de bekerfinale spelen tegen HSV. Met een beetje geluk heb ik mijn doelen bij deze club vandaag bereikt dus. Dan is het afwachten hoelang het duurt voordat Feyenoord beschikbaar komt én of ze me willen hebben natuurlijk.
Edit: de titel is binnen!

Ja, wel verschillende dreigingen gehad. Vooral doordat ik een keer degradeerde. En dit afgelopen seizoen bij Köln werd ik weliswaar kampioen, maar dat kwam ook door de grootste comeback uit de geschiedenis van het voetbal. Na het eerste kwart van het seizoen stond ik een paar plekken boven de degratdatiestreep. Alleen klaagden de supporters en het bestuur niet. In het echt weet ik niet of ik had aan mogen blijven.
Volgens mij is er maar 1 seizoen geweest waarin het bestuur het daadwerkelijk uitsprak, maar er waren meerdere jaren dat ik zelf bang daarvoor was.
Maar dan lees je dit, en weet je dat het goed is

[ Voor 38% gewijzigd door Jorgen op 09-05-2021 14:53 ]
Haha nice man, ook al hoor je ondertussen dood te zijnJorgen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:32:
@Terranova
Eerste contract t/m 2100!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
hahaha, ja ik zou n u 115 zijnTerranova schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:53:
[...]
Haha nice man, ook al hoor je ondertussen dood te zijn
Dat als je een paar miljoen hebt verdiend gedurende je loopbaan je een klein (semi-prof) clubje kan kopen (soort van creëer een club) maar dan iets meer vrijheid van bestuur hebt, stadion uitbreiden of jeugdopleiding mijn keus en investering, zonder een constant blokkerend bestuur (sommige besturen zonder ambitie laten je na 3x de competittie te winnen niet eens je stadion uitbreiden of een samenwerking aangaan.
Maar goed je moet altijd iets te wensen overhouden
Heb nog op mijn wensenlijstje staan om van de eredivisie de grootste en belangrijkste competitie te maken
en lijkt me dan fantastisch om werkloos als amateur te beginnen en dan uit te komen bij (in mijn geval) FC Groningen en dan uit te bouwen tot de beste van de wereld plus de Eredivise tot de belangrijkste competitie.
[ Voor 19% gewijzigd door ColdStone op 09-05-2021 15:07 ]
Een wing back en een middenvelder, voor 60 en 80mln, beide hebben we niet nodig.
In de winter komen 2 talentvolle verdedigers die beide beter zijn dat de verdediger die voor 60mln komt en ik heb al genoeg keuzes voor het middenveld die allemaal minimaal even goed zijn.
Gelukkig de optie om de transfer te stoppen
krijg je dan dat geld ook beschikbaar? of stelen ze dat uberhaubt al uit je finance voor die transfers?Deadsy schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:05:
De club is overgenomen door een consortium, ze hadden beloofd 2 spelers te halen en dat gaat dus ook gebeuren.
Een wing back en een middenvelder, voor 60 en 80mln, beide hebben we niet nodig.
In de winter komen 2 talentvolle verdedigers die beide beter zijn dat de verdediger die voor 60mln komt en ik heb al genoeg keuzes voor het middenveld die allemaal minimaal even goed zijn.
Gelukkig de optie om de transfer te stoppen
Je krijgt maar een salaris voor geschoteld en dat heb je maar te accepteren.
Je kunt hem altijd naar beneden zettenChelseamarre123 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:18:
Vind het ook een beetje kut dat je eigenlijk niet kan onderhandelen over je contract.
Je krijgt maar een salaris voor geschoteld en dat heb je maar te accepteren.
Naar boven is vaak wat lastiger..
Bonussen is me nog wel eens gelukt..
Het hele eigen salaris en verdiensten onderdeel is in ieder geval iets waar in de toekomst nog potentie in zit..
[ Voor 12% gewijzigd door ColdStone op 09-05-2021 16:23 ]
Ik heb de treble binnen! Na de supercup en de landstitiel, dit jaar nu ook de beker met FC Köln. Dat betekent dat ik deel 8 van mijn challenge heb afgerond nu. Maar eens zien hoe lang het duurt voordat ik naar Feyenoord of een andere ploeg uit Rotterdam kan overstappen.

Ook wat leuke clubrecords binnen. 56 goals, 26 assists en 25 clean sheets

Voor het eerst tijdens deze savegame is een speler de top 10 van de Golden Shoe gekomen:
Mijn spits bij Köln. Beste speler hiervoor was 11e (ex-speler van mij, onder contract bij AI-geleide club)
Eerder al wel Golden Shoe gewonnen bij Dunav, IMT, Farul, LASK en ook Köln

Hier gaat ook niet altijd alles goed trouwens.
Ik sta in de Duitse Supercup met 3-2 voor tegen Bayern. Het is de 93e minuut. Er zijn nog 2 minuten blessuretijd over. In de 94e minuut scoort Bayern de gelijkmaker. In de 95e de winnende... HOEDAN?????

In de Africa Cup of Nations ben ik met Nigeria 2e geworden.
[ Voor 49% gewijzigd door Jorgen op 13-05-2021 17:36 ]
Stond zo lang 2e en in de laatste 4 wedstrijden verknal ik het volledig. Toch nog 4e vanwege het grote gat richting de 5e plek.
Moet een betere linksback, niks te vinden. Iemand nog tips?
Bij Köln laat ik een team vol talenten en sterren achter. Manchester United heeft net een bod gedaan op mijn 1e spits (die ik bij LASK nog aan het opleiden was). De clubwaarde is op dit moment 1,17 miljard euro en we doen het in de CL (18 punten groepsfase) en competitie (Herbstmeister) hartstikke goed. Ik kon alleen de kans om nu al naar Nederland te gaan niet laten lopen. Dus dankeschön und auf wiedersehen.

1FC Köln bedankt!

SBV Excelsior: Daar gaan we!

==========
Eindstand na ons eerste, halve seizoen:

Köln heeft na mijn vertrek de lijn weten vast te houden en is kampioen van Duitsland geworden. Mooi om te zien dat ze er niet meteen een potje van maken. Dat geldt ook voor LASK (elk jaar kampioen én nog een CL overwinning) en Ferencvaros die inmiddels 21x achter elkaar de titel in Hongarije pakten en dit jaar de Europa League gewonnen hebben.
[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 14-05-2021 22:29 ]
De Nederlandse competitie ziet er op dit moment zo uit:
5 speelbare competities (Ere, KKD, 2e Div, 3e Div Zat en 3e Div Zon)
De Eredivisie ziet er vrij normaal uit; de rest is behoorlijk gehusseld

Wel in de database, maar niet speelbaar, in de Hoofdklasse:

Volgens vakblad De Voetbaltrainer zijn dit in 2020/2021 de 20 beste amateurvoetbalverenigingen van Nederland. Hoogst spelende amateurclub (uit deze top 20) is in mijn savegame dit seizoen IJsselmeervogels dat uitkomt in de Keuken Kampioen Divisie. Laagste genoteerde club is Alexandria '66 in de Tweede Klasse.
Verst afgegleden ten opzichte van de normale database is Telstar, dat in de Derde Divisie bivakkeert.
Achilles '29 heeft vele seizoenen in de Eredivisie gespeeld. Spakenburg (2 seizoenen; nr 53 in de Top 200) en IJsselmeervogels (4 seizoenen) zijn de andere amateurverenigingen die de Eredivisie wisten te bereiken. Alle drie spelen ze dit seizoen in de KKD.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 15-05-2021 11:49 ]
Valt me op dat alle 'Jong' elftallen in de tweede divisie zitten en niet meer in de KKD, zitten die nu vast geplaatst in de tweede of is dit puur toeval? Normaliter doen deze jong teams het behoorlijk goed in de KKD, zou niet verwachten dat ze allemaal gedegradeerd zijn. Maar misschien kun je dat in de historie zien?Jorgen schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 03:44:
Ik heb 80 seizoenen afgerond en sta nu aan het begin van seizoen 2096-2097. Excelsior bevindt zich in de Tweede Divisie (ik draai extra competities van Claassen). Vitesse is de regerend landskampioen (7e keer op rij; 19 x in 25 jaar), PSV de bekerhouder en over enkele dagen vindt de wedstrijd om de Johan Cruijffschaal tussen Vitesse en PSV plaats.
De Nederlandse competitie ziet er op dit moment zo uit:
5 speelbare competities (Ere, KKD, 2e Div, 3e Div Zat en 3e Div Zon)
De Eredivisie ziet er vrij normaal uit; de rest is behoorlijk gehusseld
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel in de database, maar niet speelbaar, in de Hoofdklasse:
[Afbeelding]
Volgens vakblad De Voetbaltrainer zijn dit in 2020/2021 de 20 beste amateurvoetbalverenigingen van Nederland. Hoogst spelende amateurclub (uit deze top 20) is in mijn savegame dit seizoen IJsselmeervogels dat uitkomt in de Keuken Kampioen Divisie. Laagste genoteerde club is Alexandria '66 in de Tweede Klasse.
Verst afgegleden ten opzichte van de normale database is Telstar, dat in de Derde Divisie bivakkeert.
Achilles '29 heeft vele seizoenen in de Eredivisie gespeeld. Spakenburg (2 seizoenen; nr 53 in de Top 200) en IJsselmeervogels (4 seizoenen) zijn de andere amateurverenigingen die de Eredivisie wisten te bereiken. Alle drie spelen ze dit seizoen in de KKD.
[Afbeelding]