Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:23
Ben maar eens in de editor gekropen om te zien of ik misschien een nieuwe Messi of Ronaldo of Xavi had ontdekt. Nope, gewoon een PA van 130. Wat gaat er de volgende keer gebeuren als ik echt een toptalent zie. Direct een miljard vragen? Moet ik mijn club eerst tien keer verkopen.

Tenzij je een topclub speelt zoals Juventus , Atletico, , is dit gewoon onspeelbaar. Je wordt genaaid door topclubs die je kruimels aanbieden voor je topspelers, en de kleinere clubs denken dat je Croesus bent en absurde bedragen vragen. Je kan evengoed niet scouten en hopen dat er wat goed uit je jeugdacademie komt dat je binnen 5 jaar kan verkopen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:42
Barcelona trekt het niet heel goed dat ik ze verslagen heb in de titelstrijd én Champions League volgens mij.. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQOUgsmbPxt7bGG3zFRlizV7V4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cf6VqWHoOTNUwm9203z0l0sa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:28
YES schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:57:
Wauw, wat een seizoen kan dit worden. Tot aan de winter was het weer fijn tweede viool spelen en wachten op het moment dat ik ingehaald ging worden door Real om zo weer fijn degelijk derde te eindigen.

Maar toen kwam de winterstop. Eerst was ik Kepa zat, die begint oud te worden en krijgt teveel goals tegen. Djiba, een 19-jarige Spaanse regen, was op te pikken voor 39 miljoen. Wat goed is mag geld kosten en dus ging de deal door. Verder wilde Moriba ineens weg bij Barcelona, die haalde ik ook op voor 58 miljoen. 97 miljoen over de toonbank maar wel de missing links voor mijn ploeg gehaald, zie hier het voorlopige resultaat:

Dit gaat zeg maar echt down to the wire:
[Afbeelding]

En alsof concurrentie van Barcelona in La Liga nog niet genoeg is..:
[Afbeelding]

Maar wat ben ik bang voor een Leverkusen scenario, daarnaast heb ik al een keer twee speelronden voor het einde bovenaan gestaan en greep toen ook mis... Ik sta al sinds wedstrijd 23 bovenaan en heb ook nog op 7 punten gestaan, maar dit is inmiddels alweer geslonken naar 3 punten en moet ik nog op bezoek bij Sevilla. Ik verloor onlangs thuis zomaar 0-3 van Valladolid. De zenuwen are real in de ploeg denk ik.

Hopelijk weet ik de boel over de streep te trekken en daarna ook nog die finale te winnen, dan heb ik in één klap de hegemonie van de twee mastodonten van La Liga doorbroken in zowel Spanje als Europa!

EDIT:
Oké, de angst voor Sevilla uit was wat ongegrond blijkbaar:
[Afbeelding]

Hiermee heb ik ook direct La Liga gewonnen doordat onderling resultaat boven doelsaldo gaat blijkbaar.
*O*

EDIT 2:
Olé!
[Afbeelding]
*O*
Super Visca!! Gefeliciteerd!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Thanks @Jorgen :D

Ik speel met een beetje een kamikaze tactiek, dat was te zien in de competitie en met name de laatste wedstrijden tegen o.a. Sevilla en Barcelona. Gelukkig pakte het goed uit toen het echt om de knikkers ging *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:25

On_E

Housemusic

AntiChrist7 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:59:
[Afbeelding]

Hup, dar zijn we weer. zit je wat te scouten op zoek naar jonge talentjes want je transfer budget is maar matig, vragen ze zomaar even 4000% zijn waarde. en het is niet dat ie bij borussia dortmund ofzo speelt, gewoon een middenmotor in denemarken. Ondertussen moet ik aanbiedingen slikken voor mijn spelers voor 50% van hun warde

Dit is toch niet meer speelbaar...
Doe je dan een enquiry? Dan vragen ze altijd belachelijke bedragen. Ik vraag altijd eerst aan zijn agent of ie überhaupt interesse heeft om naar mij over te stappen. Als je geluk hebt meldt die agent met wat voor transfersom de club akkoord zal gaan. Zo niet, dan bied ik gewoon wat ik er maximaal aan uit wil geven, werkt dat niet dan zoek ik verder.

Je kunt evt nog druk uitoefenen door in de media te roepen dat je hem wil halen, dan gebeurt het zoals hierboven gezegd wel eens dat de speler ontevreden raakt omdat ie niet verkocht mag worden en dan alsnog op de transferlijst komt te staan.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
On_E schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:59:
[...]

Doe je dan een enquiry? Dan vragen ze altijd belachelijke bedragen. Ik vraag altijd eerst aan zijn agent of ie überhaupt interesse heeft om naar mij over te stappen. Als je geluk hebt meldt die agent met wat voor transfersom de club akkoord zal gaan. Zo niet, dan bied ik gewoon wat ik er maximaal aan uit wil geven, werkt dat niet dan zoek ik verder.

Je kunt evt nog druk uitoefenen door in de media te roepen dat je hem wil halen, dan gebeurt het zoals hierboven gezegd wel eens dat de speler ontevreden raakt omdat ie niet verkocht mag worden en dan alsnog op de transferlijst komt te staan.
nee heb zelf een bod gedaan van 350k (later verhoogd naar 500) met doorverkoop percentage. Datis nog altijd 10x zijn waarde. Ik heb nog nooit een bod gehad van 10x value, just saying.

Moest het nu nog een vrij normaal tegenbod zijn (10M ofzo, 150% van de club waarde)), was het nog altijd vrij absurd, maar tenminste een beetje realistisch. Nu is het gewoon de moeite niet om eraan te beginnen. En dit is met 70% van wat ik scout (de overige 30% vraagt meer realistische bedragen maar vallen buiten mijn budget)

Hoe het momenteel aanvoelt is gewoon: ben je geen grote club? dan moet je geld maken door talenten te ontdekken en ze te verkopen. ohja, als je geen grote club bent kan je trouwens amper talenten aantrekken want de vraagprijzen zijn helemaal wacko. Leuke catch 22. misschien moet ik beter NFL of blood bowl spelen...

[ Voor 11% gewijzigd door AntiChrist7 op 09-02-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

AntiChrist7 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:42:
[...]

nee heb zelf een bod gedaan van 350k (later verhoogd naar 500) met doorverkoop percentage. Datis nog altijd 10x zijn waarde. Ik heb nog nooit een bod gehad van 10x value, just saying.

Moest het nu nog een vrij normaal tegenbod zijn (10M ofzo, 150% van de club waarde)), was het nog altijd vrij absurd, maar tenminste een beetje realistisch. Nu is het gewoon de moeite niet om eraan te beginnen. En dit is met 70% van wat ik scout (de overige 30% vraagt meer realistische bedragen maar vallen buiten mijn budget)

Hoe het momenteel aanvoelt is gewoon: ben je geen grote club? dan moet je geld maken door talenten te ontdekken en ze te verkopen. ohja, als je geen grote club bent kan je trouwens amper talenten aantrekken want de vraagprijzen zijn helemaal wacko. Leuke catch 22. misschien moet ik beter NFL of blood bowl spelen...
Tsja, ik speel met FCU en betaal ook hoge transfersommen voor echte talenten, maar ik verkoop ook spelers voor het veelvoudige van wat ze waard zijn.

30 miljoen is het nieuwe 10 miljoen, bijna dan. ;)

Met een transferbudget van iets meer dan 3 miljoen euro en de reputatie van NEC zal het gewoon lastig worden om die 5 ster PA talenten binnen te hengelen.

Ik huurde in de eerste seizoenen die talenten van de topclubs om zo resultaat te halen en meer waarde voor mijn eigen spelers te creëren. Op die manier wordt een Dirkie Proper geen 5 maar 35 miljoen waard. (Als je bv met NEC kampioen wordt of Europees haalt) ;)

Record verkoop hier is tot nu toe Maarten Paes, de overgewaardeerde doelman die al bij de selectie zat, voor 90 miljoen euro aan Barcelona. :D

[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 10-02-2021 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
On_E schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:55:
[...]

Tsja, ik speel met FCU en betaal ook hoge transfersommen voor echte talenten, maar ik verkoop ook spelers voor het veelvoudige van wat ze waard zijn.

30 miljoen is het nieuwe 10 miljoen, bijna dan. ;)

Met een transferbudget van iets meer dan 3 miljoen euro en de reputatie van NEC zal het gewoon lastig worden om die 5 ster PA talenten binnen te hengelen.

Ik huurde in de eerste seizoenen die talenten van de topclubs om zo resultaat te halen en meer waarde voor mijn eigen spelers te creëren. Op die manier wordt een Dirkie Proper geen 5 maar 35 miljoen waard. (Als je bv met NEC kampioen wordt of Europees haalt) ;)

Record verkoop hier is tot nu toe Maarten Paes, de overgewaardeerde doelman die al bij de selectie zat, voor 90 miljoen euro aan Barcelona. :D
De speler waar ik op bood was verre van een 5sterren talent. Ik weet best dat je geld moet uitgeven, maar ik ben niet op zoek naar de nieuwe Pele. Als je op elke potentieel talent dat je ziet zo'n belachelijke bedragen ziet, dan voelt het gewoon dat scouten tijd en geldverlies is. Om maar te illustreren, ik heb een 18jarige regen getekend die bijna direct in het eerste team kan. Hij was op week contract bij new saints. Niet dankzij mijn scouts, maar mijn DoF...

Ik vind mezelf vrij goed bezig met het binnenhalen van free transfers en loans (zoals bv Jack Vale). Net februari in seizoen 3 en heb nog maar 200k uitgegeven heel mijn carriere, al de rest zijn free signings.

Dusja, dan heb je wat geld opzij gezet voor 1 of 2 talenten, loop je tegen zo'n dingen aan... Kan natuurlijk ook aan mijn scoutinstellingen liggen, al denk ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

AntiChrist7 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:45:
[...]

De speler waar ik op bood was verre van een 5sterren talent. Ik weet best dat je geld moet uitgeven, maar ik ben niet op zoek naar de nieuwe Pele. Als je op elke potentieel talent dat je ziet zo'n belachelijke bedragen ziet, dan voelt het gewoon dat scouten tijd en geldverlies is. Om maar te illustreren, ik heb een 18jarige regen getekend die bijna direct in het eerste team kan. Hij was op week contract bij new saints. Niet dankzij mijn scouts, maar mijn DoF...

Ik vind mezelf vrij goed bezig met het binnenhalen van free transfers en loans (zoals bv Jack Vale). Net februari in seizoen 3 en heb nog maar 200k uitgegeven heel mijn carriere, al de rest zijn free signings.

Dusja, dan heb je wat geld opzij gezet voor 1 of 2 talenten, loop je tegen zo'n dingen aan... Kan natuurlijk ook aan mijn scoutinstellingen liggen, al denk ik het niet
Ik heb even gekeken naar mijn transferhistorie. In seizoen 2 pikte ik Adam Hlozek voor 69k op bij Sparta Praag, voor 63m aan Olympique Marseille verkocht in 2025.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Cek0Ub.png

Het kan dus iig wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Hlozek is dan ook eentje die in elk wonderlijstje staat dit jaar. Of had je toevallig een scout in tsjechie lopen? :)

Is niet mis mee, maar is niet echt representatief voor het scouten

Had toch sowieso geen transferbudget eerste jaar

[ Voor 17% gewijzigd door AntiChrist7 op 10-02-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

AntiChrist7 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:04:
Hlozek is dan ook eentje die in elk wonderlijstje staat dit jaar. Of had je toevallig een scout in tsjechie lopen? :)

Is niet mis mee, maar is niet echt representatief voor het scouten

Had toch sowieso geen transferbudget eerste jaar
Ik doe niet aan lijstjes, scout meestal zelf de onder -21 etc elftallen van allerlei landen dus zal m zo gevonden hebben.

Maar ik heb nog meer voorbeelden hoor, je hoeft echt niet tientallen of 105 miljoen euro uit te geven voor talenten. :)

Voor de volledigheid, ik heb attribute masking altijd uit staan. Gewend van eerdere versies.

[ Voor 7% gewijzigd door On_E op 10-02-2021 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
[FM18]

Ik heb mijn Europa League groepsronde in stijl afgesloten

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zXZAkYa.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gfbx6MO.png

In de volgende ronde mogen we tegen Vojvodina Novi Sad uit Servië

De wedstrijd tegen Rapid Wien in de Oostenrijkse tipico-Bundesliga wonnen we met 4-0 waardoor de achterstand van 8 punten naar 5 punten is gegaan. Nog steeds teveel, maar al iets dichterbij :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qxjzUPY.png

De volgende wedstrijd tegen St. Pölten wonnen wij, waar Rapid Wien tegen Red Bull Salzburg opnieuw puntverlies leed. Hierdoor is de achterstand van 8 punten geslonken naar nog maar 2. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QyznJyL.png

En weer een mooie mijlpaal:

In de wedstrijd tegen Rapid Wien scoorden we ons tienduizendste doelpunt in mijn carrière :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/El1KUdK.png

[ Voor 79% gewijzigd door Jorgen op 11-02-2021 01:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
Ok.... een nieuwe mate van verslaving vrijgespeeld... in FM18

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j8GzBrN.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYABBA-w7kkUuYSmoeR1htsS3yQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pKuN68LlTZk2hM0RHezwaLhy.png?f=user_large

Dit moet vast één of ander record zijn? :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
Het eerste kampioenschap in Oostenrijk is behaald :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V8SH5BI.png

Nu nog de beker (dit jaar een roemloze uitschakeling tegen een club uit een divisie lager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:01
Het is tijd voor een nieuwe save. Laatste transfer update gedownload en een hoop extra files die een beetje realisme in de game gooien (als dat al uberhaupt kan :P )

Maar nu heb ik zoals wel vaker geen idee welk team ik moet gaan kiezen :'(

Volgende competities geladen :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nQwe5kl.png
(geen idee wat er in Spanje aan de hand is???)

Zelf zat ik aan Lyon, Stuttgart te denken maar sta wel open voor iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
Wat is er met Spanje dan?

Idee: Hegemonie doorbreken met een team dat nog nooit kampioen geweest is, of in elk geval langer dan 50 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Jorgen schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:49:
Wat is er met Spanje dan?

Idee: Hegemonie doorbreken met een team dat nog nooit kampioen geweest is, of in elk geval langer dan 50 jaar geleden
Competitie namen zijn ineens anders. Terwijl ik bij de setup gewoon de max aantal competities van Spanje heb geladen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 19:49
MrGizMo schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:38:
Het is tijd voor een nieuwe save. Laatste transfer update gedownload en een hoop extra files die een beetje realisme in de game gooien (als dat al uberhaupt kan :P )

Maar nu heb ik zoals wel vaker geen idee welk team ik moet gaan kiezen :'(

Volgende competities geladen :

[Afbeelding]
(geen idee wat er in Spanje aan de hand is???)

Zelf zat ik aan Lyon, Stuttgart te denken maar sta wel open voor iets anders :)
Ik weet niet wat je had verwacht, maar dit zijn de officiele namen van de Spaanse competities :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
MrGizMo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:14:
[...]

Competitie namen zijn ineens anders. Terwijl ik bij de setup gewoon de max aantal competities van Spanje heb geladen
Misschien gedaan door de extra data-updates die je hebt geïnstalleerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 16-02-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
BoB_HenK schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:17:
[...]

Ik weet niet wat je had verwacht, maar dit zijn de officiele namen van de Spaanse competities :)
Ja dat snap ik wel :P
Jorgen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:02:
[...]

Misschien gedaan door de extra data-updates die je hebt geïnstalleerd?
Dacht ik idd ook aan. Maar zoals ik kon zien is er bij Spanje niks veranderd. Bij de setup van de save is dit de opzet :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mhooi09.png

Nu lijkt het dus alsof er een competitie in Spanje is bijgemaakt? En dit gebeurt dan in een jaar tijd (Andere screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
@MrGizMo Kan het zijn dat de Spaanse competitieopzet aan het eind van je eerste seizoen verandert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Jorgen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:19:
@MrGizMo Kan het zijn dat de Spaanse competitieopzet aan het eind van je eerste seizoen verandert?
Hmm misschien is dat het wel idd. Heb echt geen idee. Laatste keer een save in Spanje is echt jaren geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
MrGizMo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:58:
[...]

Hmm misschien is dat het wel idd. Heb echt geen idee. Laatste keer een save in Spanje is echt jaren geleden
Van Wikipedia:
Beginning in the 2021-22 season, it will become known as the Segunda División RFEF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:59:
[Afbeelding]

Hup, dar zijn we weer. zit je wat te scouten op zoek naar jonge talentjes want je transfer budget is maar matig, vragen ze zomaar even 4000% zijn waarde. en het is niet dat ie bij borussia dortmund ofzo speelt, gewoon een middenmotor in denemarken. Ondertussen moet ik aanbiedingen slikken voor mijn spelers voor 50% van hun warde

Dit is toch niet meer speelbaar...
Eerste keer FM sinds jaren? ;)
Dit zit er al jaren bewust in, betekent 'ik wil niet verkopen'. Vroeger weigerden ze dan alle boden, maar obv speler feedback dat 'elke speler z'n prijs heeft' hebben ze die belachelijke bedragen ingebouwd.

Mbt Alvarez, als jij een speler aanbiedt zal de prijs over het algemeen lager zijn. Je geeft er tenslotte mee aan dat je em wel kwijt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
toolkist schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:10:
[...]

Eerste keer FM sinds jaren? ;)
Dit zit er al jaren bewust in, betekent 'ik wil niet verkopen'. Vroeger weigerden ze dan alle boden, maar obv speler feedback dat 'elke speler z'n prijs heeft' hebben ze die belachelijke bedragen ingebouwd.

Mbt Alvarez, als jij een speler aanbiedt zal de prijs over het algemeen lager zijn. Je geeft er tenslotte mee aan dat je em wel kwijt wil.
ja het is mijn eerste fm in lange tijd.

maar zelfs voor spelers die ik niet kwijt wil krijg ik belachelijk lage aanbiedingen.

Voorbeeldje mijn AMC, 23j, 3jaar nog onder contract. meeste assists in de eredivisie en 2de hoogste rating. geschatte waarde, 4.5M.

Komt een bod binnen, 6.5M. Zelfde voor andere spelers, als ze 120% van de waarde bieden is het veel. Dat zijn gewoon compleet andere regels voor jou tov de AI

[ Voor 12% gewijzigd door AntiChrist7 op 17-02-2021 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
AntiChrist7 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:49:
[...]
Komt een bod binnen, 6.5M. Zelfde voor andere spelers, als ze 120% van de waarde bieden is het veel. Dat zijn gewoon compleet andere regels voor jou tov de AI
Heb je daar uberhaupt op onderhandeld? Als ze bij mij iets rond of boven de vraagprijs bieden zit er vaak nog heel veel ruimte boven, 12 a 13 miljoen zou ik niet gek van opkijken zeg maar. Ik doe ongeveer hetzelfde als clubs bij mij doen, ik ga heel hoog in de boom zitten en soms haal je er dan een leuk bedrag uit, soms ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
YES schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Heb je daar uberhaupt op onderhandeld? Als ze bij mij iets rond of boven de vraagprijs bieden zit er vaak nog heel veel ruimte boven, 12 a 13 miljoen zou ik niet gek van opkijken zeg maar. Ik doe ongeveer hetzelfde als clubs bij mij doen, ik ga heel hoog in de boom zitten en soms haal je er dan een leuk bedrag uit, soms ook niet.
Yep, heb gezegd 13M, wat ik eigenlijk nog laag vind voor een vrij jonge speler in topvorm, want hij heeft ondanks de meeste assists wel 5 matchen gemist. (en we zijn in januari dan nog, dan zijn de prijzen altijd hoger). Ze niet meer teruggezien.

Ondertussen verkocht Pec zwolle een verdediger van 1M voor 16M aan een gelijkaardige club 8)7

Ik haal mijn plezier nog altijd uit de goeie resultaten die ik haal, en de gratis spelers die erg goed uitdraaien, maar het transfergedeelte is gewoon frustrerend.

ik heb er geen problemen mee als een AI cheat of voordelen krijgt (ik speel genoeg strategy games zoals civilization), maar zeg dat dan gewoon. Doe niet alsof je hetzelfde behandelt wordt als de AI

[ Voor 9% gewijzigd door AntiChrist7 op 17-02-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
AntiChrist7 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Yep, heb gezegd 13M, wat ik eigenlijk nog laag vind voor een vrij jonge speler in topvorm, want hij heeft ondanks de meeste assists wel 5 matchen gemist. (en we zijn in januari dan nog, dan zijn de prijzen altijd hoger). Ze niet meer teruggezien.

Ondertussen verkocht Pec zwolle een verdediger van 1M voor 16M aan een gelijkaardige club 8)7

Ik haal mijn plezier nog altijd uit de goeie resultaten die ik haal, en de gratis spelers die erg goed uitdraaien, maar het transfergedeelte is gewoon frustrerend.

ik heb er geen problemen mee als een AI cheat of voordelen krijgt (ik speel genoeg strategy games zoals civilization), maar zeg dat dan gewoon. Doe niet alsof je hetzelfde behandelt wordt als de AI
Dan heb jij in ieder geval jouw talent nog ;)

Maar ik weet het dan ook niet. Dat de AI voordeel heeft of makkelijker transfers doet, zou best eens kunnen zijn ja. Maar zo erg moeite als jij hebt met spelers aantrekken, zo zwaar heeft bijna niemand het hier zo lijkt het. Sure, ik moet soms een mooi talent links laten liggen omdat ze belachelijk veel geld vragen, maar vaak genoeg zakt zo'n vraagprijs ook ineens na een bepaalde tijd. Soms verlies ik dan alsnog de speler aan een andere club en dan baal ik nog meer, maar goed :+
Wel lastig zo om er plezier uit te halen lijkt me.. Zou ook niet goed weten wat jij anders/verkeerd doet t.o.v. anderen hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De AI weet de mogelijke max rating (PA als ik het me goed herinner) van alle spelers, dat is zo'n beetje de enige "cheat" die erin zit. Die speler van PEC zal zo'n hoge PA rating hebben en daardoordoor die clubs als groot talent gezien, dan wordt er inderdaad vaak xx maal de waarde van de speler geboden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Haha dus toch! Dan weten we dat iig weer :P

• On_E

On_E

Housemusic

Sinds september 2027 is het zover, FC Utrecht speelt nu zijn thuiswedstrijden in het 'Jan Wouters Park' stadion. :+

37.074 zitplaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door On_E op 18-02-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:01
Er zit volgens mij een bugje in. Heb al vaak gescoord via een inworp die dan voor doel gesmeten word. Keeper komt uit maar grabbelt dan 9/10 mis waardoor mijn spits scoort.

Nog mensen dit vaak voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
Nu de Sortitoutsi Live Update enkel nog voor FM21 wordt bijgehouden, vroeg ik me af welke data update nu het meest up to date is voor FM20. Ik ben weliswaar nog niet klaar met mijn FM18 save, maar ik wil alvast wat ideetjes voor een nieuwe game uitwerken en wat clubs bekijken - die dan wel up to date zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Jorgen ik gebruik sinds FM20 https://fmtransferupdate.com/.. Kan volgens mij gratis, ik heb gedoneerd en kan daardoor vaker en meer up to date databases downloaden. Is tot nu toe wel echt een goed project naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jaaaa.... of althans, bijna dan :X

In Spanje is het bijna onmogelijk om boven Real Madrid en Barcelona te eindigen, die hebben een sloot met geld, die kopen gewoon alles op. Dat is best wel frustrerend.

Maar het is me toch gelukt. Nou ja, Barcelona ben ik boven gebleven dan, Real Madrid was net even een maatje te groot nog...

Ik heb eigenlijk het hele seizoen meegedaan met de Europese plekken, en heb zelfs nog een tijdje 1e gestaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqXNMLSBtSUfTGCP2_8qIJF7-2E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fi2DGysl128JuNX0mnfV0lyP.png?f=user_large

Uiteindelijk zag de eindstand er zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vUgAA7UEh0uDrICzKl06ZCRhQM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4TDRInuMmNkcmqaJg8bcMn1i.png?f=user_large

Let vooral op hoe dicht nummers 2 t/m 5 op elkaar staan: het was ook frigging spannend, want mijn laatste 3 wedstrijden moest ik tegen respectievelijk Atletico Madrid (2-2 gelijkspel), Barcelona (2-0 winst) en Sevilla (2-0 winst)

Europees ging het ook lekker: ik stroomde meteen in in de groepsfase van de Europa League, en kwam in Groep A terecht. Dit was een relatief eenvoudige groep:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_h8wOGjAwXcQqXUmgKfmyYe4Wwg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FkOiAVWPqWOTcC5uGhdfj04u.png?f=user_large

Ik haalde dus vrij eenvoudig de eerste Knock-Out fase. Hier trof ik Celtic. Uit wist ik, met enige moeite, met 2-1 te winnen. Thuis rolde ik ze compleet op met 3-0. Op naar de tweede knock-out ronde. Hier moest ik tegen OGC Nice. Thuis wist ik ze, met een goal 30 seconden voor het einde, net op 1-1 te houden, maar uit werd ik volledig overklast en verloor ik met 4-2 kansloos. Aangezien de doelstelling van de board het halen van de eerste Knock-out ronde was, waren die allang tevreden.

In de Copa del Rey werd ik geacht de halve finales te halen. Dit is helaas niet gelukt. De eerste 3 rondes waren tegen lagere divisie-teams, en won ik simpel. In de vierde ronde trof ik Getafe uit La Liga, maar ook die wist ik met 2-0 relatief eenvoudig te verslaan. En toen kwam ronde nummer 5, en moest ik naar Barcelona. Toch was het een spannende wedstrijd die lang gelijk op ging. Helaas net ovor het einde moest ik een tegen-goal incasseren, waardoor ik met 1-2 verloor.

Verder nog even de highlights van het seizoen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MU67-NaETmrtqrP4ldTk21LVHGg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3XKhyYKlVtVno6l9a9D86OuO.png?f=user_large

Ik zit nu alleen een beetje in dubio.... moet ik nog een jaar doorgaan, wetende dat ik Real Madrid vermoedelijk nooit zal kunnen verslaan? Of toch maar eens omkijken naar een andere club? Er hebben zich nog geen andere clubs bij me gemeld, wel ben ik door Kroatië benaderd om bondscoach te worden, maar dat heb ik afgeslagen, wilde me op de club blijven concentreren.

Extra complicatie is dat ik 2 belangrijkste eigen spelers kwijtraak (1 wilde niet verlengen en heeft bij een andere club getekend, de ander gaat met pensioen), en 1 huurling die ik al 3 jaar huur heeft zelf elders getekend (wilde niet in vaste dienst komen bij mij)....

Keuzes, keuzes.... ik ga nog eens even goed nadenken wat ik wil...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
YES schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:34:
@Jorgen ik gebruik sinds FM20 https://fmtransferupdate.com/.. Kan volgens mij gratis, ik heb gedoneerd en kan daardoor vaker en meer up to date databases downloaden. Is tot nu toe wel echt een goed project naar mijn mening.
Dankjewel! Ik had gehoopt op de januari transfers, maar die heeft die voor FM20 nog niet. (of wellicht na de donatie)

Ik ga deze site sowieso in de gaten houden. Die kende ik namelijk nog niet :)

==============

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ssuuino.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ip8nTIv.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qWKSpwo.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7Eo9Jts.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9s8iCBZ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qDlZ9uP.png

==============

Wat is eigenlijk het verste dat jullie ooit gekomen zijn in CM / FM?

[ Voor 31% gewijzigd door Jorgen op 22-02-2021 05:30 ]

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 21:02
Als ik de Xbox versie koop, dan kan ik ook op PC spelen (volledige versie), werkt dit ook andersom, als ik de PC versie koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 13:19
2 seizoenen geleden met Roskilde kwalificatie voor de EL2 gehaald .

De eerste 2 ronde kwam ik vrij eenvoudig door, tegen clubs die net zo onbekend zijn als Roskilde.
In de 3e ronde mocht ik tegen Antwerp, dus dat was dat.

Nu afgelopen seizoen met wat mazzel weer kwalificatie voor de El2 gehaald.
We deden zeer lang mee in de top 3, en toen kwam Inter aan met een bod op mijn beste speler, Arne Blond.
Hij was met 17 jaar al zeer belangrijk voor mijn verdediging maar had een clausule van 2.5mln.
Na wat onderhandelen met Inter waren ze bereid om die 2.5mln te bieden.

Ik was blij met het bedrag, door dit geld waren we voor het eerst uit de schulden en kon ik investeren in de toekomst.

Nadeel was dat na zijn vertrek het team volledig in elkaar kakte.
We zakten weg uit de top 3 en ondanks dat we ons kwalificeerden voor de kampioens groep had ik de hoop op Europa opgegeven.
Dus besloot ik de jeugd door te schuiven en te kijken hoe ik volgend seizoen wil spelen en welke spelers weg mogen.

Na een paar wedstrijden ging het vrij aardig en kwalificeerden we ons toch nog voor de El2.

Het bestuur heeft ook besloten een nieuw stadion te bouwen, 10k stoeltjes.
Beetje groot aangezien we bijna nooit over de 4k gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
Op 1-7-2034 ontving ik 57 miljoen euro van PSG voor een speler van FC Farul. Nu 55 jaar later, op 4-1-2089 heb ik dit record verbeterd door bij LASK een speler voor 105 miljoen euro aan Wolfsburg te verkopen Dat is wat je noemt verpulveren!

Overigens zijn beiden de hoogste bedragen die ik me kan herinneren ooit te hebben gekregen in FM. Wellicht dat ik 10 jaar terug meer dan 57 miljoen ontving, maar 105 heb ik volgens mij nooit eerder bereikt.

[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 27-02-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Jorgen schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:54:
Op 1-7-2034 ontving ik 57 miljoen euro van PSG voor een speler van FC Farul. Nu 55 jaar later, op 4-1-2089 heb ik dit record verbeterd door bij LASK een speler voor 105 miljoen euro aan Wolfsburg te verkopen Dat is wat je noemt verpulveren!

Overigens zijn beiden de hoogste bedragen die ik me kan herinneren ooit te hebben gekregen in FM. Wellicht dat ik 10 jaar terug meer dan 57 miljoen ontving, maar 105 heb ik volgens mij nooit eerder bereikt.
Hoe ga je zo snel door de jaren heen... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
Vecodo schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Hoe ga je zo snel door de jaren heen... 8)7
Dit is een save van FM18 waar ik nu al 2 jaar mee bezig ben. Dus het is niet of ik in 4 maanden FM21 zover ben gekomen hoor. Ik wist van te voren dat dit wel eens een heel lange save kon worden, vanwege de uitdaging die ik mezelf ervoor stelde. Dit is inmiddels het 72e seizoen. (van 2017/18 naar 2088/89) Daarom gebruik ik de volgende instellingen:
  • Game op autocontinue bij 5 seconden geen activiteit van mij
  • Ik ga niet op vakantie, tenzij ik door een bug heen moet komen (en dat is tot nu toe 1 dag nodig geweest ergens in het begin)
  • Ik heb de meeste dingen aan mijn staf gedelegeerd waardoor ik als een Alex Ferguson-achtige TD het spel speel. Dat betekent dat ik transfers en contractverleningen doe; mijn assitent en TD voeren de meeste andere taken uit.
  • Zodra mijn staf betrouwbaar genoeg is, maak ik alleen nog maar kleine aanpassingen aan de opstellingen die zij voorstellen
  • Alle niet-belangrijke wedstrijden gebruik ik de "alleen resultaat knop" (beschikbaar in sommige skins)
  • Alle wedstrijden die ik wel belangrijk vind, speel ik zelf.
Ik draai alle beschikbare competities uit deze landen: Roemenië, Bulgarije, Servië, Kroatië, Hongarije, Slowakije, Oostenrijk, Duitsland en Nederland waarbij ik gebruik maak van de competitie-updates en -toevoegingen van Claassen (SI forumslid) en de data-updates van Sortitoutsi

Gemiddeld doe ik 36 uur over een seizoen. Mijn save draait nu 106 dagen en 15 uur

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sJc6Pmr.png

Mijn ability daalt inmiddels, waarschijnlijk door de leeftijd van mijn personage
Ik heb zelfs 1 stat op 21 staan. Geen idee hoe dat kan eigenlijk

Kennis jonge spelers en werken met jonge spelers is onzin. 95% vd spelers die ik koop zijn onder de 21

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ceeEKi4.png

Ondertussen 3700+ wedstrijden en 10.000+ goals

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 27-02-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Jorgen schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:22:
[...]

Dit is een save van FM18 waar ik nu al 2 jaar mee bezig ben. Dus het is niet of ik in 4 maanden FM21 zover ben gekomen hoor. Ik wist van te voren dat dit wel eens een heel lange save kon worden, vanwege de uitdaging die ik mezelf ervoor stelde. Dit is inmiddels het 72e seizoen. (van 2017/18 naar 2088/89) Daarom gebruik ik de volgende instellingen:
  • Game op autocontinue bij 5 seconden geen activiteit van mij
  • Ik ga niet op vakantie, tenzij ik door een bug heen moet komen (en dat is tot nu toe 1 dag nodig geweest ergens in het begin)
  • Ik heb de meeste dingen aan mijn staf gedelegeerd waardoor ik als een Alex Ferguson-achtige TD het spel speel. Dat betekent dat ik transfers en contractverleningen doe; mijn assitent en TD voeren de meeste andere taken uit.
  • Zodra mijn staf betrouwbaar genoeg is, maak ik alleen nog maar kleine aanpassingen aan de opstellingen die zij voorstellen
  • Alle niet-belangrijke wedstrijden gebruik ik de "alleen resultaat knop" (beschikbaar in sommige skins)
  • Alle wedstrijden die ik wel belangrijk vind, speel ik zelf.
Ik draai alle beschikbare competities uit deze landen: Roemenië, Bulgarije, Servië, Kroatië, Hongarije, Slowakije, Oostenrijk, Duitsland en Nederland waarbij ik gebruik maak van de competitie-updates en -toevoegingen van Claassen (SI forumslid) en de data-updates van Sortitoutsi

Gemiddeld doe ik 36 uur over een seizoen. Mijn save draait nu 106 dagen en 15 uur

[Afbeelding]

Mijn ability daalt inmiddels, waarschijnlijk door de leeftijd van mijn personage
Ik heb zelfs 1 stat op 21 staan. Geen idee hoe dat kan eigenlijk

Kennis jonge spelers en werken met jonge spelers is onzin. 95% vd spelers die ik koop zijn onder de 21

[Afbeelding]

Ondertussen 3700+ wedstrijden en 10.000+ goals
Ahh dat verklaard een hoop! Super tof, niet helemaal mijn speelstyle. Ik wil elke wedstrijd zelf spelen, opstelling regelen en doe bijna alles zelf. Hierdoor duurt een seizoen natuurlijk veel langer :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
De El2 is echt gemaakt om mij te naaien lijkt het wel.

Alhoewel ik deze keer tegen clubs mocht spelen die ik wel ken schoot ik er niet veel mee op.
Eerste ronde 2x winst tegen Shamrock Rovers, erna 2x winst tegen Maribor.
Tegen de Rovers ging ik er wel van uit dat ik zou winnen, Maribor was een kleine verrassing.

Toen ik tegen Maribor speelde wist ik al tegen wie ik mocht bij winst, Napoli -.-

Omdat ik wist dat 2x in de week spelen niet mogelijk was met mijn selectie besloot ik om de EL2 maar te laten lopen :P

Eerste wedstrijd uit 1-0 verlies, return thuis 1-1 gelijk. Ze mogen zich schamen.

Bij beide wedstrijden speelden we slechts op 1 helft.
Voordeel is wel dat er in de thuis wedstrijd 8k mensen in het stadion waren en er 10 uit supporters meegingen naar Napels.

Nu ligt de focus op een plek in de top 3 en het ziet er uit alsof dit haalbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
Hoe bevalt de Deense competitie @Deadsy ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ugs8RbZ.png

Hier ben ik net voor de 3e keer op rij kampioen geworden met LASK.
We spelen voor het 2e jaar op rij de halve finale van de CL én de halve finale van de beker. Eens zien of we beide dit jaar wel voor elkaar krijgen

Het vervolg ging in elk geval goed door in de halve finale van de beker van Rapid Wien te winnen en vervolgens in de bekerfinale ook Ried te verslaan. Hierdoor heeft LASK voor het eerst sinds 2060 de beker gewonnen en is dit deel van mijn challenge nu ook voltooid. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bcFKCXd.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2kVnck1.png

De laatste dubbel was 124 jaar geleden in 1965 dus dat is wel een feestje waard!

Afbeeldingslocatie: https://www.linzerbier.at/wp-content/uploads/2020/09/linzer-bier-original-glas-flasche-1-1.png

De halve finale van de CL wonnen we voor mijn gevoel onverwacht tegen superclub Wolfsburg (4 maal CL winnaar in mijn save), waardoor we in de finale tegen ex-werkgever Ferencváros aan de slag mogen. Dat is een herhaling van de Europa League finale van een paar jaar geleden (in 2086).

Gelukkig wisten we deze zeer spannende wedstrijd dit keer wel tot een goed einde te brengen door Ferencváros met 1-3 te verslaan. Hierdoor heeft LASK haar eerste CL-finale ooit weten te winnen en heb ik mijn 2e CL-titel op zak tijdens deze carrière. LASK 2088/2098 en 50 jaar eerder Farul 2038/2039 :D Je moet even geduld hebben, maar dan heb je ook wat :D ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dUAhPjd.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hEDS6Sf.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WlD1lnC.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ri6mofI.png

Dit is daarmee ook de eerste treble in de clubhistorie met prijzen op het hoogste niveau

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/barM1yE.png

7 teams die in real life vaker niet dan wel CL spelen, of overwinteren, deden dat dit seizoen wel
Wij wisten met uitstekende cijfers de Champions League finale te bereiken en te winnen
Waar ik in elk geval erg trots op ben is de overwinning op 4-voudig winnaar Wolfsburg.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5pWNuUu.png

Ik kan niet meer stuk bij de supporters. In principe ga ik de club nu wel verlaten, maar totdat het zover is, ga ik proberen om ook de Europese Supercup en de Club World Cup te winnen. De ESC heb ik met Farul ook behaald. De CWC heb ik destijds niet gespeeld omdat ik toen al overging naar Dunav in Bulgarije

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ieJClBk.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SZPrI5F.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2X939zQ.png

Ook de UEFA Europa League kent een bijzonder sprookje, alwaar Fortuna Sittard zich de beste van Europa mag kronen. Dat wordt nog een leuke Europese Supercup dus! :)

Ook de 21 ! "nieuwe" clubs die doorgingen vanuit de groepsfase maken voor mij deze save zo leuk.Sommige "grote jongens" zoals PSG, Real Madrid en Bayern zijn nog steeds mega-clubs, maar de organische manier waarop de spelwereld helemaal veranderd is ten opzichte van real life, is wel erg tof om te zien.

Ook qua erkenning doen we het goed.
2 manager-van-het-jaar-titels in Oosternijk; sportploeg van het jaar in Oostenrijk en verschillende prijzen en lovende kritieken in de Champions League

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mbnr60A.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j1tw8U9.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WHJfIQn.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zxLdwWH.png

Had ik al gezegd dat ik mijn 2e CL gewonnen heb, met teams uit Roemenië en Oostenrijk? :*)

* rondedansje doet

Ik hoop dat voor het volgende deel van m'n challenge Nürnberg, Frankfurt, Mainz of 1 van de clubs uit het Ruhrgebied beschikbaar komen

7 klaar, 2 te gaan 😊

[ Voor 113% gewijzigd door Jorgen op 01-03-2021 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
@Jorgen

Er zijn 2 clubs die er bovenuit steken en die dus onderling bepalen wie kampioen word
.
Tussen de rest zit er weinig verschil en is het dus als promovendus niet echt moeilijk om meteen mee te doen zolang je je team goed scout.
Als je een degelijke basis hebt en dan 1 of 2 goede spelers eindig je gewoon bij de eerste 8.

De grote uitdaging is uiteraard de lange inkomsten, waardoor je de eerste seizoenen vooral moet kijken naar gratis spelers.
Elk jaar kun je wel 2 of 3 gratis spelers op pikken die degelijk zijn in de basis vaardigheden van 1 rol maar voor de rest knudde en dat is voor deze competitie goed genoeg om niet te degraderen.

Het is een leuke competitie om te starten maar het zal wel even een seizoen of 3 duren voordat je met de top 2 mee kunt doen. Aangezien hun elk jaar wel een speler voor x aantal miljoen verkopen en ook actief in het buitenland scouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
@Deadsy In welk seizoen ben je nu?
Zijn dat dan Kopenhagen en Brøndby of is die laatste inmiddels inmiddels door Midtjylland voorbijgegaan ?

Ik heb even in mijn save gekeken. Sinds de gamestart: Brøndby heeft 11x de titel gehaald, Kopenhagen 40x en Midtjylland 13x

Klinkt in elk geval als een leuke competitie. Ik ben overigens wel blij dat ik straks naar Duitsland en Nederland mag gaan in mjin save. Gewoon rechttoe rechtaan, zonder leaguesplits en puntendelingen is ook wel eens fijn. Nu heeft NL weliswaar periodes in de Eerste Divisie, maar is het bovenaan tenminste overzichtelijk met alleen Europese en degradatie play-offs.

===

In reputatie zijn we van 43e club vd wereld naar de 10e plaats gegaan. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 01-03-2021 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:02
Zo ben pas geleden met de club Dartford uit de Vanarama north league (semi pro's in
Engeland) begonnen en ga me vierde seizoen in en spelen nu in de Sky Bet League 2 (dus 2 keer gepromoveerd en proffessional geworden). Ben benieuwd hoe we het hier gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:30:
@Deadsy In welk seizoen ben je nu?
Zijn dat dan Kopenhagen en Brøndby of is die laatste inmiddels inmiddels door Midtjylland voorbijgegaan ?

Ik heb even in mijn save gekeken. Sinds de gamestart: Brøndby heeft 11x de titel gehaald, Kopenhagen 40x en Midtjylland 13x

Klinkt in elk geval als een leuke competitie. Ik ben overigens wel blij dat ik straks naar Duitsland en Nederland mag gaan in mjin save. Gewoon rechttoe rechtaan, zonder leaguesplits en puntendelingen is ook wel eens fijn. Nu heeft NL weliswaar periodes in de Eerste Divisie, maar is het bovenaan tenminste overzichtelijk met alleen Europese en degradatie play-offs.

===

In reputatie zijn we van 43e club vd wereld naar de 10e plaats gegaan. :)
Het zijn inderdaad Kopenhagen en Midtjylland. Brondby, Aalborg en Aarhus zijn dan de rest van de top, maar die laatste 3 kunnen zo maar een slecht seizoen krijgen als het net niet lekker loopt.

Wat wel een beetje gaar is dat na de split 2 jaar geleden moest ik opeens tegen de nr1 uit de degradatie poule een playoff spelen voor het EL2 ticket.
Want deze club had meer punten dan de nr4 en 5 uit de kampioens poule.

Maar dat is @#%@% want hun mochten meer wedstrijden tegen de zwakke clubs spelen waar de nrs 4 en 5 uit de kampioens groep meer wedstrijden tegen de sterkere clubs moesten spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
@jlena succes!

@Deadsy o werkt dat zo? Eigenlijk oneerlijke concurrentie dus om die plaats te bemachtigen, maar daardoor is het ook een zwakker team natuurlijk.

Moet je voor de grap eens in Bulgarije spelen. Daar kun je in de degradatiegroep ook net zo lang play-offs spelen tot je tegen de nr 4 of 5 uit de kampioensgroep moet en toch EL haalt. Heel raar, maar geweldig als je de club bent die dat overkomt.

Heb er in 2019 iets over geschreven denk ik hoe dat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:59:
@jlena succes!

@Deadsy o werkt dat zo? Eigenlijk oneerlijke concurrentie dus om die plaats te bemachtigen, maar daardoor is het ook een zwakker team natuurlijk.

Moet je voor de grap eens in Bulgarije spelen. Daar kun je in de degradatiegroep ook net zo lang play-offs spelen tot je tegen de nr 4 of 5 uit de kampioensgroep moet en toch EL haalt. Heel raar, maar geweldig als je de club bent die dat overkomt.

Heb er in 2019 iets over geschreven denk ik hoe dat werkt.
Zit nu in 2025.
De eerste 2 promoties zijn vrij eenvoudig mits je genoeg tijd wilt steken in de transfer periodes en dus zelf scouten.
Er is vrij weinig verschil tussen de meeste clubs in de 2e en 3e divisie. Iedereen heeft hetzelfde nadeel dat contracten max 1 jaar mogen duren.

In de hoogste divisie heeft het geholpen door extreem defensief te spelen, hier ben ik nu van af aan het stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
Deadsy schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Zit nu in 2025.
De eerste 2 promoties zijn vrij eenvoudig mits je genoeg tijd wilt steken in de transfer periodes en dus zelf scouten.
Er is vrij weinig verschil tussen de meeste clubs in de 2e en 3e divisie. Iedereen heeft hetzelfde nadeel dat contracten max 1 jaar mogen duren.

In de hoogste divisie heeft het geholpen door extreem defensief te spelen, hier ben ik nu van af aan het stappen.
Ik volg je voortgang in elk geval met interesse. Denemarken is een land waar ik nog wel eens aan de slag wil gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Bij jullie ook zoveel biedingen vanuit China en midden oosten op jullie spelers?

Begint een beetje onrealistisch te worden in mijn save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 06:15:
Bij jullie ook zoveel biedingen vanuit China en midden oosten op jullie spelers?

Totaal geen last van maar ik speel op de laagste prof lvl in Engeland. Wel heb ik voor mijzelf een berg baan interviews in Noorwegen aangeboden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
Hoppa, in de pocket

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oIOEdeg.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IRqAqxo.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d27GlRh.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x8Flh3K.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 06:15:

nog niets gehad uit het middenoosten, china komt elke zomer wel eens piepen ja.

het hangt er ook vanaf wat voor club je bent. China gaat niet meer achter de grote sterren, maar ze zoeken eerder bij de wat kleinere clubs die niet direct uitzicht hebben om iets te winnen en niet kunnen opboksen tegen de lonen die ze bieden. Je kan spelers moeilijk kwalijk nemen dat ze de kans nemen als ze hun weekloon kunnen zien vertienvoudigen.

Ondertussen met NEC de nederlandse tripple gewonnen in hun 125j jubileum jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
Even een update. Heb met me net proffesionele ploeg Dartford de 12 plek gehaald in League 2 en kreeg een aanbieding om bij Preston te gaan werken (tijdens aanbod 5 plekker boven degradatie naar League 1) en wat denk je ze zijn gedegradeerd en zit met een boel ellende in me maag van spelers die gelijk weg willen en de harmonie is gedaald tot onder het vriespunt. Ga me handen vol hebben in het begin van het seizoen en toch proberen gelijk terug te promoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:35
Ik heb nu ook net FM21 gedownload. Ik begin een spel met FC Groningen. maar hoe en war kan ik de transferlijst zien?
Echt ik snap er niks van en ik schaam me kapot ervoor.
Ik zie een transfercentrum maar daar kan ik niet een transferlijst tevoorschijn toveren.
Kan iemand me helpen?
Ja ik weet het noob question, en ja ik heb heel veel FM's gespeeld maar mn laatste was 2016 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
beebie121 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:31:
Ik heb nu ook net FM21 gedownload. Ik begin een spel met FC Groningen. maar hoe en war kan ik de transferlijst zien?
Echt ik snap er niks van en ik schaam me kapot ervoor.
Ik zie een transfercentrum maar daar kan ik niet een transferlijst tevoorschijn toveren.
Kan iemand me helpen?
Ja ik weet het noob question, en ja ik heb heel veel FM's gespeeld maar mn laatste was 2016 ofzo.
Wil je mensen scouten of bekijken wat je heb aangekocht of verkocht. ik speel in het Engles en je heb aan de linkerkant Scouting en Transfers boven elkaar staan. Scouting is om spelers te zoeken en Transfers is om te zien hoe ver het staat met je transfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
maar heb je geen lijst met spelers op de transfer lijst tegenwoordig? Dus die een club op de transferlijst heeft gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
beebie121 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:33:
maar heb je geen lijst met spelers op de transfer lijst tegenwoordig? Dus die een club op de transferlijst heeft gezet?
Nee, degene die op de transferlijst worden gezet hebben op de squad pagina een groen blokje met lst erop staan (in de engelse versie). Zo kan je zien dat hij op de transferlijst staat. Tevens is er ook een groen blokje te zien als er belangstelling voor een speler is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
Ik mag niet stemmen... 😭😁😂

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z6Ouwh0.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DbnDYsU.png

Volgens mij in al die jaren nog niet eerder meegemaakt dat alle gegadigden voor een prijs van mijn club afkomstig zijn

Edit: Mijn spelers werden 1, 2 en 3 ;), respectievelijk Adams, Wilinson en Bertrand

===============

Löhmannsröben, Wilkinson en Hafkemeyer zijn allen ook kandidaat voor de World Player of the Year. Nog nooit heeft een speler onder mijn leiding die prijs gehad; wel 2 ex-spelers die de prijs meerdere keren wonnen na hun transfers. Wat grappig is, ondanks dat ik kol bij deze verkiezing niet op mijn eigen spelers mag stemmen, telt dat denk ik alleen voor Brazilianen (waar ik bondscoach van ben) want ik kan hier wel gewoon op alle LASK-spelers stemmen.

Edit: Hafkemeyer werd tweede in World Player of the Year
Wilkinson basisspeler in World XI, Löhmannsröben bankzitter

[ Voor 60% gewijzigd door Jorgen op 08-03-2021 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
jlena schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:16:
[...]

Nee, degene die op de transferlijst worden gezet hebben op de squad pagina een groen blokje met lst erop staan (in de engelse versie). Zo kan je zien dat hij op de transferlijst staat. Tevens is er ook een groen blokje te zien als er belangstelling voor een speler is.
ok dus de "ouderwetse" transferlijst is geschrapt?
Niet meer een lijst met spelers en hun prijzen etc?

dat is wel ff wennen zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
beebie121 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:03:
[...]

Volgens mij wordt er bedoeld zoals je het binnen je eigen selectie dan ziet.

Zo te zien is er gewoon een normale transferlijst hoor Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zZO7lei.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
beebie121 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:03:
[...]

ga naar player search, en zet in je zoekinstellingen bij transfer "listed".

ben eens met LLM begonnen, bijna december en 2de in Vanarama south. Moet playoffs halen dus dat ziet er voorlopig goed uit. Mijn loonbudget is 7k/per week, en er is 1 gozer die daar verdorie 1.5k van neemt. Ok hij is wel goed, maar voor dat geld kan ik er drie goeie betalen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ItOXw0g.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Q91Byu.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BqYt58J.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k7W0mIU.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fQy2l7m.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/34eDQCj.png

Yes! De grootste clubprestatie tijdens deze carrière! ❤

Ik kan nog voor de quintiple gaan en voor een Oostenrijks doelpuntenrecord (Staat met 133 op naam van Rapid Wien in 1950/1951) Ik loop na een half seizoen ongeveer op schema van 130 stuks. Maar ik ga vanaf nu ook actief solliciteren op een baan in Duitsland.

[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 08-03-2021 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Paar dagen geleden het seizoen afgesloten.
Daarna een kleine burnout gehad van het handmatig scouten dus even een paar dagen geen FM tot vandaag.

Het seizoen met Roskilde was zeer goed maar er had meer in gezeten.

De kampioens-playoffs gingen we in als nummer 1.
Erna een kleine inzinking waardoor we terug vielen naar de 3e plek maar klommen weer terug naar de 1e plek na een mooie reeks.

Maar omdat we slechts 1 punt wisten te pakken in de laatste drie wedstrijden verloren we op de laatste dag de 1e plek en werden 2e.
Zuur maar wel verdient, we hebben zoveel moeite met scoren.

Zeker twee dagen zitten scouten (ook al tijdens de play-offs) maar uiteindelijk ga ik er nauwelijks op vooruit.

Er komt geen geld binnen qua uitgaande transfers. Dus nieuwe spelers moeten gratis zijn.
Twee rotatie spelers gratis verkocht omdat niemand ervoor wilde betalen maar ze qua salaris gewoon te zwaar op de begroting drukten.

Qua kwaliteit zijn de reserve spelers komend seizoen iets beter dan afgelopen seizoen.
2 leuke jonge spelers doorgeschoven naar het eerste. Ik hoop dat ze zich snel ontwikkelen.

Tevens een nieuwe tactiek opgezet. Hoop dat we daarmee maar goals gaan maken. Maar ben bang dat we meer tegen gaan krijgen.

De eerste competitie wedstrijd ging lekker met 3-1.
Voorronde CL tegen royal antwerp, geen idee wat gebeurd als we er uit vliegen maar ik geef ons een kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
Zo vandaag eindelijk de playoffs gewonnen in de Championship met Preston nadat we in de reguliere speelronde ons 2 minuten al gepromofeerd waande. Helaas dacht Birmingham daar anders over en scoorde de winnende in de 92 ste minuut dus werden wij gedwongen play-offs te spelen. Dus binnenkort Premier League en me kansen om kampion te worden zijn 500-1. Denk dat dat wel te doen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ypeCi_znoPNXk1m6lQnq6P68bI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rAmGVyn1qa6ep3eZ5FUs2oU4.jpg?f=fotoalbum_large

O-) sinds een paar weken ook eindelijk weer eens verder gegaan (na de 'pauze' tijdens de hittegolf afgelopen zomer; nog steeds FM17); ook op een nieuw systeempje maar veel sneller is het niet als je de wedstrijden nog steeds live doet. Wilde eigenlijk nu de MLS op de full version manier gaan doen ipv Touch maar eerst maar even weer inkomen met de oude Roda save op Touch.
[Weer] Gekwalificeerd voor Europa League, groepsfase overleefd deze keer maar vervolgens Liverpool geloot. In de competitie ook maar 11e of 12e geëindigd met een sterkere selectie dan plaats 4 het jaar ervoor (al was ik wel m'n gehuurde goudhaantje kwijt; alsnog in de winterstop kunnen kopen maar z'n oorspronkelijke vervanger kon ineens wel goals maken dus uiteindelijk ook niet veel speeltijd). Eerste seizoenshelft zelfs op plaats 17 afgesloten :+ (na een aardig aantal weken op plaats 18) tot op een gegeven moment nog maar drie punten van plek 5 in de tweede seizoenshelft en de bekerfinale bereikt (en verloren van Excelsior }:| ). Wel m'n beste speler kwijt eind februari aan een blessure en natuurlijk ook nog de standaard blessuregolf in de aanloop van een bekerfinale ...
Inmiddels ontslag genomen *rage quit* na een zwak seizoenseinde maar was ook al bondscoach van Oranje sinds het begin van het seizoen. Nog door Ajax benaderd maar vond het salaris wat tegenvallen dus hoog ingezet en er niet uitgekomen. Hebben ze Cocu genomen met nog een lager salaris dan wat ik kon krijgen :$ .
Bij Roda overigens opgevolgd door Ten Hag en die bakt er voorlopig ook niks van, in de seizoenspreview plaats 5 voorspeld (seizoen ervoor nog plaats 15 oid).
Meest opmerkelijke natuurlijk van seizoen 22/23: PSV én Utrecht gedegradeerd _O- (en de trainer van PSV mocht gewoon blijven zitten het hele seizoen en zit er nog steeds; van der Gaag). Nog grappiger, de hele reden dat Excelsior het zo goed deed was een gehuurde spits van PSV ... (staan nu in het nieuwe seizoen na negen wedstrijden op plek 15 naast Roda op 16).

Genoeg geoefend, tijd voor het echt werk. Vraag is alleen nog: in 17 of 21 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
Hey leuk! Nog iemand die een oude versie speelt. Ik speel nog steeds FM18, inmiddels in 2090.

Ondertussen zijn we wel te sterk voor de competitie geworden, denk ik zo

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IhNYM7q.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SGg4Hpf.png

We eindigden het reguliere seizoen met een gelijkspel, waardoor we met 20 punten voorsprong aan de play-offs beginnen. De punten worden gehalveerd, dus we mogen met 10 punten meer dan de nummer 2 van start.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oZrmRB3.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8lYEJD5.png

[ Voor 36% gewijzigd door Jorgen op 10-03-2021 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Lol, nieuw diepterecord qua toeschouwers voor mijn club...
Eerste keer Champions League voor de club, thuis tegen Barcelona. 8000 man, in de competitie altijd rond de 16000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-06 08:16
Chelseamarre123 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:55:
Eerste keer Champions League voor de club, thuis tegen Barcelona. 8000 man, in de competitie altijd rond de 16000
Waren de toegangskaarten te duur haha? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:58
Chelseamarre123 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:55:
Is je stadion niet kleiner in CL wedstrijden? (sta-plekken ofzo)

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
Seizoen 2089/2090 zou het meest mooie clubseizoen in mijn carrière worden. Van de 5 te winnen prijzen, wonnen we er 4. We verloren helaas de finale van de Oostenrijkse beker, maar daartegenover stonden glansrijke overwinningen in de UEFA Super Cup (tegen Fortuna Sittard); de FIFA Club World Cup (tegen Boca); de Oostenrijkse Bundesliga (19 punten voor op Red Bull Salzburg) en de (tweede achtereenvolgende) Champions League (tegen Napoli). LASK is inmiddels 1,1 miljard euro waard, met een transferwaarde van 98 miljoen voor onze duurste speler.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RdiSQ6v.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/srsV2yg.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xolduDD.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/whl0j8y.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YvbVIPa.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ypwFJD8.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FyYpSl9.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J2pQN6f.png

Vitesse was de enige Nederlandse club die wist te overwinteren in de CL. Helaas was het na 2 wedstrijden in de eerste knock-outronde al klaar.

Met verschillende prijzen voor de spelers en mijzelf, werden we alom geëerd :)
Mijn spelers werden 2e en 3e in de CL golden boot; 8 spelers in de CL beste 11 en elke individuele prijs voor beste speler ging naar LASK

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bXVpiSU.png

In de Europa League waren er meer kansen voor de Nederlandse equipes, maar uiteindelijk werden alle clubs voortijdig uitgeschakeld. PSV reeds in de eerste knock-outronde; Ajax, Feyenoord en Fortuna strandden in de kwartfinale. Toch wel mooie prestaties natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cKnk45O.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KgUICjt.png

Ik heb ook een persoonlijk unicum behaald, wat ik nog in geen enkele FM versie voor elkaar heb gekregen: ik ben de beste manager allertijden geworden :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/edzmIV3.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TmpSbqS.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rbrQuwa.png

Prestaties in computerspelletjes tellen ook mee in de echte wereld toch?

*heeft meteen cv geüpdatet

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 11-03-2021 02:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 15:45
Heel soms tellen prestaties in computerspelletjes ook in de echte wereld ja ;)
https://www.footballmanag...to-real-life-manager.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
JanW schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:45:
Heel soms tellen prestaties in computerspelletjes ook in de echte wereld ja ;)
https://www.footballmanag...to-real-life-manager.html
Mooi!

Er zijn meer van die verhalen waarin mensen FM op hun cv zetten en mede daardoor worden aangenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
De Europese Golden Boot is binnen en we zijn na onze opeenvolgende CL-overwinningen nu officieel de grootste club van de wereld, voor Manchester City.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OF0IOKC.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tZTLo2k.png

Als bondscoach van Brazilië, kwalificeerden we ons vrij makkeiljk voor het WK 2090 in Duitsland. Ook de groepsfase ging van een leien dakje, maar de rondes daarna werden toch steeds moeilijker.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fvcb3Pb.png

Dat zag er wisselend stroef en dan weer swingend uit. We kwamen gelukkig op voorsprong door een eigen doelpunt van de mannen uit Oost-Europa en dat gaf ons de juiste zet om niet veel later ook de 2-0 te maken. Uiteindelijk sloten we de wedstrijd met 3-1 af.

Vervolgens werden we gekoppeld aan Italië en dat zou echt billenknijpen worden. We kwamen al heel vroeg in de wedstrijd op 1-0, maar in de 45e minuut maakten de Italianen alsnog gelijk. Dat bleek voor hen niet genoeg om naar de thee/cappuccino te gaan, want in de blessuretijd van de eerste helft maakten ze ook nog de 1-2. De gehele 2e helft bleven we het proberen, maar er moesten zelfs 20 minuten alles of niets aan te pas komen om in de 90e minuut de gelijkmaker te maken. De Italianen hadden zich al rijk gerekend, maar kregen ook de rekening voor de te vroeg gedronken cappuccino toen wij in de 92e minuut nog de 3-2 maakten.

Vervolgens troffen we Duitsland in de halve finale en keken we al snel tegen een achterstand aan. Gelukkig trokken we deze recht aan het eind van de 1e helft. Pas in de 103e minuut van de verlenging kwamen we op voorsprong en gaven we dat niet meer uit handen.

In de finale was Frankrijk onze opponent. Al in de 2e minuut scoorden zij de openingstreffer en wij hadden tot net voor de rust nodig om - wederom in blessuretijd - de 1-1 erin te schieten. Daarna werd er in de reguliere én extra speeltijd niet meer gescoord. De penaltyserie was zenuwslopend, maar verliep uiteindelijk heel voorspoedig. Wij misten van onze strafschoppen maar 1 keer, terwijl Les Bleus er 3 misten en de 5e daardoor niet meer hoefden te nemen.

Niemand hield rekening met dit Brazilië, maar we boksten het voor elkaar! We zijn wereldkampioen! :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UWcuDrl.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OjITM4G.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hiYWaMm.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J7r3wXU.png

Na Amerika in 2042 (WK in Portugal) en Brazilië in 2070 (WK in Amerika) kan ik nu ook de Copa do Mundo voor Brazilië in 2090 (WK in Duitsland) aan mijn palmares toevoegen.

'

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/38/1b/26/381b26804b6dd84216a21cf21e73105e.jpg

Ondertussen heb ik bij Leverkusen gesolliciteerd, maar na het gesprek wezen ze me alsnog af, omdat ik ook jeugdspelers wilde kunnen kopen. Zeer zonde, want het leek me een leuke club, maar dan ga ik ze wel "laten voelen" hoe domme beslissing dat was. Totdat ik weer een nieuwe sollicitatie de deur uit heb, blijf ik dus nog even bij LASK. Saillant detail: de komende Europese Supercup spelen we tegen - jawel - Leverkusen....

[ Voor 86% gewijzigd door Jorgen op 12-03-2021 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
Jorgen schreef op donderdag 17 december 2020 @ 01:38:
Even een flashback naar deze post:

[...]

Ik heb eindelijk ook dit record verbroken. Inmiddels is het 0-14 in de eerste ronde van de ÖFB-Cup (Oostenrijkse beker)

Dit is ook een record voor Oostenrijk dat al 153 jaar stond :)

09-08-2017 → 12-1 → CS Diosig Bihardioszeg - Farul Constanţa
25-09-2075 → 13-0 → Mezőfalva MSE - Ferencváros
21-07-2085 → 14-0 → ASKÖ Klingenbach - LASK

Het is toevalligerwijs altijd een uitwedstrijd in de eerste ronde van de nationale beker

[Afbeelding]

Random weetje: tegenstander met de allermooiste naam / vertaling was toch wel Szigetszentmiklósi TK wat Eiland van Sinterklaas (Sint Nicolaas) betekent :)
Uit bij Sportverein Leobendorf wonnen we op 22-07-2090 met 15-0. Het duurt steeds even, maar deze records kunnen we nog steeds breken. Ook nu was het wederom een uitwedstrijd in de eerste ronde van de beker.

==========

Even dacht ik dat ik een te grote mond had gehad mbt Leverkusen, aangezien zij in de UEFA Super Cup in de 29e inuut op voorsprong kwamen. Gelukkig maakten wij direct in de 30e minuut gelijk. Met wat schoten over een weer, hadden we toch wel het meeste van de wedstrijd in handen. Toen we in de 89e minuut een penalty kregen, hadden we de winst op een presenteerblaadje liggen. Hafkemeyer scoorde feilloos. De laatste paar minuten zette Levekusen nog wat aan, maar het mocht voor hen niet meer baten. De ESC is voor ons!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EMicjNK.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5NTOS1V.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WCzUt0O.png

[ Voor 27% gewijzigd door Jorgen op 12-03-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
@Jorgen in al die 70 jaren, ben je daar ooit een speler tegengekomen met vergelijkbare stats als Messi/Cristiano Ronaldo?
Zo ja, screenie!

Heb FM zelf denk ik al een klein jaar niet meer aangeraakt maar inmiddels begint het wel te kriebelen, twijfel alleen nog tussen FM20 met een geüpdatete database of toch maar FM21 kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
Hey @toolkist Goede vraag. Ik heb geen stats bijgehouden van de andere grote spelers in de wereld. Als ik bij de winnaars van de ballon d'or kijk, dan waren Messi (5x) en Ronaldo (4x) de absolute voetbalgoden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vBoUEim.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I7eEFhW.png

Op gepaste afstand gevolgd door Dybala (1x), Neymar (1x), Kane (2x). De enige die het qua prijzen en ballon d'or verkiezingen kon bijhouden was Mbappé (7x). Elk van hen scoorde 100 tot 200 goals minder dan Messi en Ronaldo.

Hierna hebben Zoubir Harada (Bayern) en James Perkins elk een decennium de voetbalwereld gedomineerd. Met meer ballon d'ors, maar ook met significant minder doelpunten dan M & R. Na hen heeft geen enkele speler meer het speelveld jarenlang achtereen doen opschudden. Pas in dit huidige decennium hebben we een speler met verschillende ballon d'or winsten: Ousmane Sané. Ook hij blijft achter bij M & R qua stats.

Ga ik naar de World Player of the Year dan zijn er in de 2050's verschillende spelers die het proberen, maar alleen Christian Alvarado (Leverkusen) wint de titel 7x achter elkaar. Hij haalt maar een fractie van de stats van Messi of Ronaldo, maar wint wel dozijnen titels net als hen. De laatste dominatie speler vinden we zo'n 10 jaar daarna: Vittorio Barbieri van City. Een kast vol prijzen, maar ook maar een kwart van de doelpunten van de voetbalgoden.

Bij de World Soccer Magazine Player of the Year zien we eigenlijk wel hetzelfde.

Ik zou heel graag een soort editor / stats viewer willen hebben die alle in-game stats inclusief historie kan uitlezen. Welke spelers zijn nu het beste? Wanneer was mijn eerste doelpunt als bondscoach? Welke spelers scoorden de 1000e en 2000e goals onder mijn leiding? Van welk team kocht ik de meeste spelers? Etc.

Denk dat voor heel veel FM-fans dat leuke feitjes zijn tijdens en na je save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
Ik heb net een van de grootste spektakels uit de hedendaagse voetbalgeschiedenis gezien in de finale van de Club World Cup. Waar we in de halve finale tegen het Chinese Quanjian nog enige weerstand kregen en met 4-0 van het veld gingen; waren we bedacht op een zware wedstrijd tegen River uit Argentinië. Niets bleek minder waar. We hebben niet van ze gewonnen; ze ook niet van de mat gespeeld of verpulverd; er kwam zelfs geen voetballes aan te pas. LASK heeft River gewoonweg vernietigd, met 10-0 in de finale.

Let that sink in. TIEN - nul. Ik heb mijn spelers beloond met aandelen in de plaatselijke bierbrouwerij. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HKTJfLm.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XaYOCxg.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ll8Tzkp.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DfU3JwM.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8rUAb39.png

Na mijn Champions League met Farul (Roemenië); het Wereldkampioenschap met de Verenigde Staten en de landstitel met miniclubje Bijelo Brdo, is dit toch wel echt een enorm hoogtepunt tijdens deze FM18-carrière.

Ik ga een hernieuwde poging doen om te solliciteren in Duitsland. Zelfs als ik nog een derde of vierde CL weet te winnen, kan ik van LASK eigenlijk geen betere club maken, dan dat het nu al is. Mijn voorkeur ligt in een verhuizing naar Keulen. Zowel mijn opa als mijn vader hebben daar met hun schepen veel gewerkt, dus dat zou met mijn huidige challenge een uitstekende plaats zijn om deze carrière voort te zetten. Hopelijk heb ik met het verkrijgen van die baan meer geluk dan met mijn sollicitatie bij Leverkusen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 13-03-2021 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Qua stats bedoelde ik eigenlijk meer de skills, dus de 1-20's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
toolkist schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:52:
Qua stats bedoelde ik eigenlijk meer de skills, dus de 1-20's ;)
Dat begreep ik, maar die zijn van die spelers allemaal niet meer te zien omdat ze al een eeuwigheid met pensioen zijn. Al mijn screenshots gaan in principe alleen over mijn eigen deel vd game. Ik kan dus niet meer zien hoe goed ze waren. Hooguit als ik mijn oude savegames open misschien (van elke club in deze carrière bewaar ik 1 save, mocht ik de inspiratie hebben om alsnog met die club verder te gaan.) Ik weet alleen niet waar de saves van IMT, Dunav en Farul gebleven zijn, dus dan mis ik weer een jaar of 35 a 40.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
@toolkist Dit zijn 2 van de huidige toppers in mijn save

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KIMsr8R.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NhMmddc.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X7SBn7B.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y54Lg04.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
en nog een paar van mijn beste spelers:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v1b6yWQ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M1rPpNS.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XaEqi1P.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0UEUAQf.png

Edit: ook dit seizoen loopt het wel lekker in de competitie en de andere toernooien dus. Mijn meest productieve spits staat een paar dagen voor de winterstop inmiddels op 40 treffers en dan moet de tweede helft van het seizoen nog komen. Het schema van het doelpuntenrecord van Rapid Wien is nog steeds te halen, maar ik merk bij elk team dat ik tot nu toe managede dat er zand in de motor komt tijdens die laatste wedstrijden van het seizoen. Niet onlogisch natuurlijk, maar het zou fijn zijn als je de goede vorm ook die laatste paar wedstrijden nog weet vast te houden.

[ Voor 53% gewijzigd door Jorgen op 14-03-2021 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
Met gepaste trots en pijn in het hart verlaat ik nu de mooiste club van de wereld en begin ik aan het 8e deel van mijn avontuur langs de Donau, Main en Rijn

Ik laat LASK uit Linz, Oostenijk achter en verruil deze prachtige club voor Köln uit Duitsland

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tG4uGDN.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W51EXF5.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yJGJ3nq.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tesoKLT.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VsJWXub.png

We gaan met frisse moet aan de slag in Duitsland, alwaar we een stel enorme toppers treffen in Bayern, Wolfsburg en Leverkusen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WFhMJg4.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UmGR858.png

LASK, dankeschön

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/a3/LASK_logo.svg/1200px-LASK_logo.svg.png

Köln, los geht's

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/53/FC_Cologne_logo.svg/1200px-FC_Cologne_logo.svg.png

We beginnen de uitdaging bij 1.FC Köln op een 13e plaats, met een zeer karig gvulde prijzenkast

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IuHEmiH.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i7A4NUu.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vyLadhp.png

Voor een club met in potentie gigantische groeimogelijkheden, hebben ze het niet goed gedaan tijdens deze save. Keulen is, na Berlijn, Hamburg en München de vierde stad van Duitsland en heeft meer dan 1 miljoen inwoners. Buurman Leverkusen is 7 keer zo klein, maar de voetbalclub doet het veel beter. We zullen zowel de fans als de voetbalsterren dus naar het stadion moeten lokken. Hierbij moet worden gezegd dat ook Dortmund, Schalke, RBL, BMG, Stuttgart en Hertha enorm tegenvallen en dat zelfs het grote Bayern München de afgelopen 30 jaar ver achterblijft. Duitsland lijkt prooi te zijn voor Leverkusen en Wolfsburg. Bayern was tot aan 2050 de grootste club van Duitsland. Vanaf eind jaren '40 tot begin jaren 70 was dit Leverkusen en op dit moment is VfL Wolfsburg de absolute koning van onze Oosterburen.

Met andere woorden: Köln heeft 2 grootmachten om achterna te zitten en een handvol potentiële topclubs om voor te bljiven. Gelukkig hebben we door zoveel inwoners ook een mogelijkheid om te groeien in fans en hopelijk daardoor in ons stadion. Qua CL-deelname zit het wel goed met 4 directe tickets voor de groepsronde en daarnaast hebben we ook 2 directe plaatsen en 1 kwalificatie voor de EL. Deelname aan de Europese toernooien hoeft voor mij dit seizoen nog niet meteen, maar ik hoop dat we vanaf volgend seizoen een vaste gast zijn in de UEFA-toernooien.

Maar eens zien hoe ik met deze concurrentie om zal kunnen gaan. Oostenrijk hebben we inmiddels compleet stukgespeeld met LASK en ik hoop dat we dat kunstje met 1.FC Köln kunnen herhalen.

Zowel qua wedstrijden (5-0 tegen Hoffenheim) als qua transfers (spits voor 50 miljoen naar Hebei) begonnen we uitstekend. Ik heb m'n selectie doorgelicht en er kunnen een heleboel spelers de deur uit. Nu maar eens zien waar we aan het eind van dit halve seizoen staan.

edit:

Uiteindelijk een respectabele 7e plaats bereikt. De bekerfinale gaat tussen Freiburg en Hertha. Als Freiburg wint heb ik geen Europees voetbal. Als Hertha wint, dan wel (want de nr 7 plaatst zich als de winnaar vd beker al gekwalificeerd is) Edit: Hertha heeft gewonnen. Wij mogen de Europa League in. :) én meteen in de groepsronde. Nice!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lENzSbJ.png

Je bent een paar maanden weg en gelijk niet meer de beste club van Europa? Hoedan? LASK strandde pas in de halve finale. Ook als beste club van de wereld moesten ze nu 7 andere clubs voor laten gaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7vp1YVI.png

[ Voor 59% gewijzigd door Jorgen op 16-03-2021 00:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1Zaw5Fk.png

Hier zijn we ook weer onderweg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
Mooie uitslagen tegen Monaco en PSG. Met welk team speel jij @MrGizMo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-06 07:41
Ik ben gisteren in FM 21 Touch begonnen aan een 'create a club' carrière. Ik heb gekozen voor het vervangen van NAC in de Keuken Kampioen Divisie met mijn eigengemaakte FC OrangeNXT (mijn werkgever :+ ), en ben begonnen met een complete selectie van Nederlanders.

Restricties die ik mezelf stel:
- Alleen nederlandse nationaliteit spelers aantrekken

Doel:
- Promoveren binnen 2 jaar
- Kampioen worden in de Eredivisie
- Daarna zien we het wel weer :)

Het begin is veelbelovend, met een gedeelde eerste plaats na 10 wedstrijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-03-2021 11:19 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
Heb mijn Engels avontuur op hold gezet en een save met Feyenoord begonnen. Mijn doel is van feyenoord een wereld club te maken en tot nu toe gaat het redelijk.

Eerste seizoen kampioen en kwart finale Europa league (Arsenal was te sterk)

Tweede seizoen de Kuip groter gemaakt, Johan Cruiff schaal, Beker en kampioen geworden. Champions
League was Real Madrid in de halve finale te sterk met 2-2 thuis en 0-0 in Madrid.

Derde seizoen nu mee bezig. Eind van seizoen is de club eigenaar van de Kuip, Johan Cruiff schaal is ook weer binnen. Na 16 wedstrijden aan kop Eredivisie en winnaar groeps fase Champions League en nu wacht Porto in de eerste knock out fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1232
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:10
Sinds een paar maanden Football Manager 2021 maar weer eens uit de kast gehaald. Heeft er iemand toevallig een tip voor een nette lay-out die ook de optie heeft om wedstrijden te "auto resolven"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
@Stefan1232 Je kunt Wannachup's instant result skin proberen. Als je liever met de lichte skin speelt, heb je ook Michaelurrayuk's light skin nodig https://www.fmscout.com/a...-instant-result-skin.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Het nieuwe seizoen in Denemarken gaat weer richting het einde en we staan met een kleine voorsprong eerste. Nog tien te gaan.

Ik wil bijna zeggen dat de titel ons niet kan ontgaan, maar vorig seizoen stonden we rond deze tijd ook eerste, puur om het in de laatste wedstrijden weg te geven en tweede te worden.

Alleen onze voorsprong is dit seizoen groter en we draaien ook stabieler.
En het geluk is aan onze kant, tenminste in Europa.

De tweede plaats van vorig seizoen had ons recht op voorronde CL.
Waar we uiteindelijk weer tegen antwerp tekort kwamen.

We mochten toen verder in de voorronde EL waar we gegen Aris uit Griekenland moesten, welke 2* eenvoudig winst was.

Uiteindelijk kwamen we in een groep met Atalanta, Young Boys en uiteraard Antwerp.

2* winst tegen Young boys en 2* een gelijkspel zorgde ervoor dat we met 8 punten 2e werden en verder mochten.
Dat was een beetje een verrassing voor mij, ik was dusdanig moe dat ik dacht dat we nog de return tegen Atalanta moesten naar die hadden we al gehad.

Na de winter mochten we verder tegen Monaco.
We speelden eerst uit een tot mijn verbazing waren er momenten dat we ze weg tikten.
Uiteindelijk werd het 0-0 en waren de cijfertjes redelijk gelijk.

In de return ging het vrij goed voor ons. Toen Monaco eindelijk begon te voetballen stond het al 2-1 voor ons.
Paar van mijn spelers waren moe maar ik had geen frisse aanvallers op de van vanwege de 4+8 tegen.

Mijn doelman Tie speelde een top pot en na een mooie aanval werd het 3-1 en geloofde ik het wel

Volgende ronde tegen Sociedad.

Sinds dit seizoen spelen we in ons eigen stadion, 10.000 stoeltjes.
Europees zit het altijd vol en met de toppers ook. Voor de rest zit het tussen de ,4k en 6k.
Zoveel beter dan onze seizoenen in het oude stadion.

De basis is niet veel anders, maar de jonkies hebben zich ontwikkelt en de bank is sterker.
Volgend seizoen gaan we in voldoen aan het 4+4 reglement in Europa en met de titel direct naar de groepsfase en dan is het Kassa.

Het bestuur wil me nog geen budget geven voor volgend seizoen waardoor ik geen versterkingen kan halen, ook al zijn de inkomsten top.
Heb ook al het besluit genomen om mijn topscorer gratis te laten vertrekken. Salaris is nu al vrij hoog, zal bij verlengen alleen erger worden, en hij is ondanks zijn goals niet goed genoeg voor het salaris.

Het bestuur wil ook niet dat ik diploma's haal. Ze zijn bang dat clubs dan interesse in mij gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Jorgen schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:56:
Mooie uitslagen tegen Monaco en PSG. Met welk team speel jij @MrGizMo?
Misschien geeft dit een idee (als je een beetje bekend bent in Frankrijk en de clubs)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EmNgnxy.png

spoiler:
Het is dus Lyon _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
MrGizMo schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Misschien geeft dit een idee (als je een beetje bekend bent in Frankrijk en de clubs)

[Afbeelding]

spoiler:
Het is dus Lyon _/-\o_
spoiler:
ik dacht ook Lyon of Marseille

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Heb FM2021 toch maar gekocht, maar ben tegen m'n gewoontes in eens begonnen bij de absolute top, oftewel Barcelona.
1e seizoen met een kilometer afstand kampioen geworden (ongeslagen), vervolgens Haaland en Alaba gehaald (o.a.).

Haaland heeft er na 7 competitie wedstrijden al 16 inliggen... En de onder 19 maken het helemaal interessant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VqqiHAA5LtKM4Xu2PwZfgell4w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FkXHFf5fq8VJ2MQ4wpGutvfB.png?f=user_large
68 voor 5 tegen... Vorig seizoen kwamen ze uit op 222 doelpunten voor 16 tegen na 38 wedstrijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Ben begonnen aan het nieuwe seizoen en het gaat goed ondanks dat ik geen nieuwe spits gevonden heb.

Nu hebben Lyon en Sociedad mij een sollicitatie gesprek aangeboden.

Vind het apart dat zulke clubs ineens interesse hebben (titel en beker van Denemarken gewonnen).

Aan de ene kant is het een mooie stap maar aan de andere kant, het seizoen is al begonnen.

Flink wat werk gestoken in de transfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De onder 19's zijn inmiddels klaar... met een doelsaldo van +302 :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XGlYvaXDYlmJliHVSPB8zG4i0U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kTkXdkjaQIv2dbCphewvX3dg.png?f=user_large

Met het 1e gaat het ook 'wel lekker', wat natuurlijk niet heel raar is gezien de bedragen die je tot je beschikking hebt..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JBhVpVIoq-Z1P32pVZuRpV6siw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S5kPj2cI1bM0jtjgNXQQQMxw.png?f=user_large

112 doelpunten in de competitie, waarvan 48 van Haaland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
@toolkist dat is denk ik het hogste dat ik ooit gezien heb. Heb jij dat team zelf geleid, of je assitenten/onder-19-manager?

Wel een keer een speler die enorm veel goals in de onder-nog-wat had gemaakt. Ik geloof 90 of 140 of zo. Dat was het meeste dat ik ooit had gezien in een eigen save.

Hoeveel heeft de topscorer van jouw onder19?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Alle credits naar de manager van onder 19. Ik heb hem op het eind alleen een paar keer wat spelers uit het 1e laten lenen ;)
M'n topscorer in die competitie heeft er 64 inliggen in 33 wedstrijden, bij z'n season stats staat 46 gespeeld 79 doelpunten 37 assists. 't is net Messi alleen dan op een veel minder niveau ;)

Alhoewel... Haaland heeft er in 42 wedstrijden 62 inliggen. Gaat echt nergens over.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste