Hoe bevalt de Deense competitie @
Deadsy ?
Hier ben ik net voor de 3e keer op rij kampioen geworden met LASK.
We spelen voor het 2e jaar op rij de halve finale van de CL én de halve finale van de beker. Eens zien of we beide dit jaar wel voor elkaar krijgen
Het vervolg ging in elk geval goed door in de halve finale van de beker van Rapid Wien te winnen en vervolgens in de bekerfinale ook Ried te verslaan. Hierdoor heeft LASK voor het eerst sinds 2060 de beker gewonnen en is dit deel van mijn challenge nu ook voltooid.
De laatste dubbel was 124 jaar geleden in 1965 dus dat is wel een feestje waard!
De halve finale van de CL wonnen we voor mijn gevoel onverwacht tegen superclub Wolfsburg (4 maal CL winnaar in mijn save), waardoor we in de finale tegen ex-werkgever Ferencváros aan de slag mogen. Dat is een herhaling van de Europa League finale van een paar jaar geleden (in 2086).
Gelukkig wisten we deze zeer spannende wedstrijd dit keer wel tot een goed einde te brengen door Ferencváros met 1-3 te verslaan. Hierdoor heeft LASK haar eerste CL-finale ooit weten te winnen en heb ik mijn 2e CL-titel op zak tijdens deze carrière. LASK 2088/2098 en 50 jaar eerder Farul 2038/2039

Je moet even geduld hebben, maar dan heb je ook wat
Dit is daarmee ook de eerste treble in de clubhistorie met prijzen op het hoogste niveau
7 teams die in real life vaker niet dan wel CL spelen, of overwinteren, deden dat dit seizoen wel
Wij wisten met uitstekende cijfers de Champions League finale te bereiken en te winnen
Waar ik in elk geval erg trots op ben is de overwinning op 4-voudig winnaar Wolfsburg.
Ik kan niet meer stuk bij de supporters. In principe ga ik de club nu wel verlaten, maar totdat het zover is, ga ik proberen om ook de Europese Supercup en de Club World Cup te winnen. De ESC heb ik met Farul ook behaald. De CWC heb ik destijds niet gespeeld omdat ik toen al overging naar Dunav in Bulgarije
Ook de UEFA Europa League kent een bijzonder sprookje, alwaar Fortuna Sittard zich de beste van Europa mag kronen. Dat wordt nog een leuke Europese Supercup dus!
Ook de 21 ! "nieuwe" clubs die doorgingen vanuit de groepsfase maken voor mij deze save zo leuk.Sommige "grote jongens" zoals PSG, Real Madrid en Bayern zijn nog steeds mega-clubs, maar de organische manier waarop de spelwereld helemaal veranderd is ten opzichte van real life, is wel erg tof om te zien.
Ook qua erkenning doen we het goed.
2 manager-van-het-jaar-titels in Oosternijk; sportploeg van het jaar in Oostenrijk en verschillende prijzen en lovende kritieken in de Champions League
Had ik al gezegd dat ik mijn 2e CL gewonnen heb, met teams uit Roemenië en Oostenrijk?
* rondedansje doet
Ik hoop dat voor het volgende deel van m'n challenge Nürnberg, Frankfurt, Mainz of 1 van de clubs uit het Ruhrgebied beschikbaar komen
7 klaar, 2 te gaan 😊
[
Voor 113% gewijzigd door
Jorgen op 01-03-2021 12:04
]