Jaaaa..... Champions League, here I come!!!!!
Jeetje, wat een rollercoaster was dit seizoen zeg. Maar wel mijn beste tot nu toe met Deportivo La Coruna! Zo denken de board en de fans er ook over overigens, want die hebben zich ook in een coma gezopen geloof ik, gezien alle complimenten
Allereerst de versterkingen. Mijn 2 zwakste posities (DR en AMR) heb ik gelukkig weten te versterken, ik heb nu voor beiden 2 zeer goede + 2 goede spelers. Mijn primaire AMR is zelfs een Wonderkid.
Voor mijn DM heb ik ook een extra speler aangetrokken, waardoor ik nu 3 goed inzetbare spelers heb voor die positie. Een van deze nieuwe spelers, die ik huur van Benfica is ook inzetbaar als MC.
De DC positie blijft echter een zorgenkindje. Ik heb geen speler vast kunnen aantrekken, maar gelukkig wel 2 huurlingen kunnen aantrekken: 1 regen van Vitesse, en 1 van Barcelona. Beiden bleken uitstekend te voldoen, en ik heb hun loan dan ook met een jaar verlengd.
Dan had ik nog een 2e speler gehuurd van Barcelona, die zowel op MC als DM kan spelen, maar die viel erg tegen. Heeft maar een paar wedstrijden gespeeld, en matige ratings. Die ga ik dus ook niet verlengen.
Ik deed dit jaar dus mee aan de Europa League. Ik stroomde hierin direct in in de groepsfase, en ik werd ingedeeld in Groep A, samen met Wolfsburg, AZ en Club Brugge. Paar mooie overwinningen gehad tegen Brugge en Wolfsburg, maar AZ bleek mijn ondergang te worden. Beide keren heel lang op 2-2 gestaan, maar in de laatste minuten steeds een tegengoal gehad
Ik eindigde dus als derde in de groep:
Hierdoor stroomde ik in in de eerste knock-out ronde van de Europa Conference League. Hier moest ik tegen Olympiakos, en die rolde ik vrij eenvoudig op: beide wedstrijden 3-0. Door naar de tweede knockoutronde. Hier moest ik tegen het Portugese Famalicão. Thuis wist ik met 2-1 moeizaam te winnen, maar uit ging ik helaas kansloos ten onder met 0-2. Einde Europees avontuur dus.
Board was happy, want de doelstelling was 'Be competitive". Dat is dus gelukt.
Dan de Copa del Rey. De eerste 3 rondes had ik eenvoudige tegenstanders die ik makkelijk versloehg. In de vierde ronde trof ik Villareal. Na 90 minuten stond het 1-1, en na verlenging 2-2. Penalties dus! Dit werd echt een thriller, maar helaas verloor ik de penalties met 12-11 (!). Board was niet zo blij, want ik moest eigenlijk de 5e ronde halen.....
Op naar de competitie.... het seizoen begon behoorlijk moeizaam, maar al snel klom ik naar de CL-plaatsen op. Dit was helaas van korte duur, want wederom werd ik door een (weliswaar kleinere dan vorig seizoen) blessuregolf getroffen. 2 DC's, 2 MC's, maar vooal mijn primaire keeper was lang (2 maanden) uit de running, en dit heeft me behoorlijk wat pijn gedaan. Gelukkig na zijn terugkomst wel goed hersteld, en toen ging het weer prima.
Blij dat het seizoen over, want door het gigantische aantal wedstrijden lopen veel van mijn spelers wel op hun laatste tandvlees momenteel.....
Competitieverloop:
Eindstand van de competitie:
(Valencia gaat naar Europa League, omdat ze de Confernece League wonnen)
En dan 2 Wonderkids die ik kunnen aantrekken, één met een vast contract, en één op huurbasis (zijn club wilde niet verkopen).
De eerste, een Duits Wonderkind (primair MC, maar ook inzetbaar als DM) die ik op vast contract heb kunnen overnemen voor € 15.75 miljoen van Freiburg:
En de tweede, een Braziliaans Wonderkid die ik op huurbasis kon overnemen van Atletico Madrid. Dit is mijn primaire AMR nu (maar kan ook spelet als ST of DR), en ik heb zijn huurcontract met een jaar kunnen verlengen:
En dan nog even de hoogtepuntjes uit het seizoen: