Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:23

Vos

AFCA

Haha wtf, er wordt net een goal van mij afgekeurd wegens buitenspel. Zie je de herhaling met de buitenspellijnen, staat hij 1 meter niet buitenspel. Maar de VAR keurt hem gewoon af 8)7 .

En nee, er hinderde ook niemand de keeper bijv. dat die persoon buitenspel stond.

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 12-01-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:12

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb nu net met ajax de eerste wedstrijd in de competitie gewonnen tegen Venlo met 1-4. Ik merk dat ik problemen ga krijgen in de spits indien mijn Anthony niet zou kunnen spelen. Heeft iemand tips welke speler ik eventueel voor Anthony zou kunnen kopen? Eventueel ipv?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Oxigeon schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:25:
Ik heb nu net met ajax de eerste wedstrijd in de competitie gewonnen tegen Venlo met 1-4. Ik merk dat ik problemen ga krijgen in de spits indien mijn Anthony niet zou kunnen spelen. Heeft iemand tips welke speler ik eventueel voor Anthony zou kunnen kopen? Eventueel ipv?
Tadic, Huntelaar, Traoré?

Of zet je scouts in ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 13-01-2021 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:23
Oxigeon schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:25:
je bent Ajax, kijk eens in je jeugd :p

Anders de Director of football eens vragen voor suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 12:51
Einde met Roskilde gepromoveerd naar de hoogste divisie.
Gisteren voor de 3e nacht bezig met versterkingen, crashed FM 2x achter elkaar.
Idioot veel werk kwijt.

De regels over max contract duur etc in de 2e en 3e divisie werkten in mijn voordeel, daardoor zat ik niet vast aan slechte spelers na promotie en beginnen eigelijk alle clubs min of meer op gelijke voet.

Maar dat is dus in de hoogste divisie weg.
De grote jongens hebben een betere jeugd, dus ik kom niet aan 4 spelers uit de eigen jeugd.
Ben dus qua transfers ook druk bezig met 15/16 jarige talenten. Zodat ik over een paar jaar wel met gemak de 4 spelers uit de eigen jeugd heb.

Het salaris budget is 3x zoveel als vorig seizoen dus het is geen punt om spelers te vinden.
Uiteraard wel flink onderhandelen en niet elke eis accepteren.

Heb een paar zeer goede spelers, maar jammer genoeg wel een leuke vleugel speler moeten laten gaan.
Hij wilde van 900 p/w naar 2800 p/w, paste wil in het budget maar was bang dat dan elke speler een dergelijke verhoging wilde, dus heb hem laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 13:39
Ok, in deze editie begonnen aan een game met Dortmund, eens wat anders als Ajax.

Bij de eerste analyse slaat me de schrik om de oren, compleet geen balans in de selectie, veel oude gasten, nauwelijks transferbudget, dit wordt een uitdaging... 2 extra spitsen gehaald als backup achter Haaland, en dat was het wel.

Uiteindelijk ging het seizoen in Duitsland ver boven verwachting, eigenlijk het hele seizoen bovenaan gestaan, met als resultaat de titel en duitse beker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7HT_vnbIC0c03-gb5WwQ1PE3C0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IFVhThBJBPD6LsY7wJZPJ5md.png?f=fotoalbum_large

Europees viel het zoals verwacht behoorlijk tegen, gewoon door gebrek aan diepte in de ploeg. En dan tel je gewoon niet mee europees. Groepsfase Champions League wel overleefd, maar gestrand in de eerste knockout fase.

Deze winter shoppen voor wat koopjes, zodat we iets meer keus hebben in de ploeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-01-2021 20:49 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik ben bezig aan mijn tweede seizoen met een belgische middenmotor (voorspelling 10de), en het gaat best lekker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOL4Qrgv7-nBRoI1AeOatgl_LM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lt577OiMKLVynn879Ek8I6jz.jpg?f=fotoalbum_large

De grote ploegen laten het vooral afweten. Heb er niet van verloren en dan opeens blijven winnen...Ook in conference league 2 keer dinamo zagreb verslagen op een of andere manier dus groepswinnaar. Heb wel wat blessures nu dus ik denk wel verval te zien. Al een beetje aan het zoeken voor volgend seizoen ook. Mitchell Van Berg komt al.

Vraagje, hoe zouden jullie deze speler trainen? Ik ben geneigd te denken Target man? Ik gebruik geen AMC... Hij heeft een 5 weken buiten strijd gestaan door een blessure, maar evolueert verder goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6MW0pnh3QAqlnCGWp00XFPwoGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfMDK70UUcz9rMIZ9vAssWah.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 14-01-2021 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-03 10:05
Is het in het spel mogelijk om alleen maar verantwoordelijk te zijn voor de transfers?
Vind het transfer / zoeken naar talent gedeelte het allerleukste van het spel.
Meestal start ik dus ook met een team vol plezier. echter wanneer de transfer deadline verstreken is, is de motivatie om door te gaan ook al snel weg.

Daarom. is het mogelijk om als technisch directeur of iets dergelijks te spelen?
Of kun je alle taken op je assistent schuiven behalve het transfer gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:36
FixDeluxe schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:24:
Is het in het spel mogelijk om alleen maar verantwoordelijk te zijn voor de transfers?
Vind het transfer / zoeken naar talent gedeelte het allerleukste van het spel.
Meestal start ik dus ook met een team vol plezier. echter wanneer de transfer deadline verstreken is, is de motivatie om door te gaan ook al snel weg.

Daarom. is het mogelijk om als technisch directeur of iets dergelijks te spelen?
Of kun je alle taken op je assistent schuiven behalve het transfer gedeelte?
Deels. Wedstrijden kan je simuleren met deze skin.
Verder kan je een heleboel taken aan je assistent overlaten onder Staff > Responsibilities.

Je kan volgens mij niet alles eruit gooien en je zal nog vaak genoeg door tactische adviezen et cetera heen moeten klikken, maar je kan een aardig eind komen denk ik. Wel interessant op zich, om te kijken hoe goed je assistent het doet als eigenlijk de hoofdtrainer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-03 10:05
YES schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Deels. Wedstrijden kan je simuleren met deze skin.
Verder kan je een heleboel taken aan je assistent overlaten onder Staff > Responsibilities.

Je kan volgens mij niet alles eruit gooien en je zal nog vaak genoeg door tactische adviezen et cetera heen moeten klikken, maar je kan een aardig eind komen denk ik. Wel interessant op zich, om te kijken hoe goed je assistent het doet als eigenlijk de hoofdtrainer :)
Helaas dus geen speciale functie :P
miss moet ik dan inderdaad jouw optie maar eens proberen.
Ik ga er vanuit dat wanneer je alle taken aan je assistent overhevelt deze te werk gaat zoals elk andere simulatie manager.

Dat betekend dus ook een hele goede assistent zoeken.
Anders mag jij opstappen omdat je assistent er niks van bakt / snapt.

Maar dit komt wel het meest in de buurt van wat ik graag wil :) merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:19
AntiChrist7 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:53:
Ik ben bezig aan mijn tweede seizoen met een belgische middenmotor (voorspelling 10de), en het gaat best lekker:

[Afbeelding]

De grote ploegen laten het vooral afweten. Heb er niet van verloren en dan opeens blijven winnen...Ook in conference league 2 keer dinamo zagreb verslagen op een of andere manier dus groepswinnaar. Heb wel wat blessures nu dus ik denk wel verval te zien. Al een beetje aan het zoeken voor volgend seizoen ook. Mitchell Van Berg komt al.

Vraagje, hoe zouden jullie deze speler trainen? Ik ben geneigd te denken Target man? Ik gebruik geen AMC... Hij heeft een 5 weken buiten strijd gestaan door een blessure, maar evolueert verder goed

[Afbeelding]
Nah, mist voor mij toch wel een paar echt vitale functies voor een Targetman (te weinig kracht en positionering, bovendien is het ook geen goede kopper/afwerker).

Deze lijkt me echt een one-trick pony te zijn voor een statische positie, gezien hij niet voor de verdediging past (wegens geen defensieve kwaliteiten) is een regista ofzo ook geen optie. Zeer perkte eganche inderdaad.
(héél misschien een hangende spits (als tweede spits dan), ik ken de requirements niet vanbuiten, maar dat lijkt iets meer op een eganche qua attributes denk ik, en dan nog is hij wel enorm traag).

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
Bij Bolton begonnen, League 2 in England. 1e jaar kampioen geworden en gepromoveerd... veel transfervrije spelers gekocht en meteen league 1 1e jaar gewonnen.. Nu in de championship maar beperkt budget, denk dat het tegen degradatie wordt spelen.. kijken of ik snel in de Premier League kan komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5J-7kCRRHLw29qI1adejeFrcS8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yd8NXDOIsbFwnLNLXlwsnWhV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmpxIWKAWZJ-X5HIv95T0UHReWo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O81kS7vEu08QC5lvGBAyZk6X.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLqrNKFo05zHB4Z4O6goz-rveyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dYFhMPhKsQJ39YYX6lBS3CaI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIv6iP80KHu4mNQTEClEdniOUaE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4P2sytpSj3DjZ05Yay7YU0a2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Het seizoen met Valencia is ten einde. Geweldig seizoen gehad. 25 wedstrijden ongeslagen, maar uiteindelijk was de adem toch niet genoeg. Blessures en Kang-in die een tijd met Korea op pad moest in februari braken me op. De grafiek van posities op de ranglijst geeft perfect weer hoe ik het uiteindelijk gewoon niet vol heb kunnen houden met een relatief smalle selectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKM2TYfSbzVtn2pS0i3RXyZOTi4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hzvlHiHOInrH45p5hlFmujbh.png?f=fotoalbum_large

Volgend seizoen wordt nog veel uitdagender dan dit seizoen. Ik had al zo'n smalle selectie dat ik een aantal blessures en afwezigheid niet kon opvangen, terwijl ik aan geen enkel Europees toernooi mee deed. Nu ga ik de CL in en is er op tranfergebied ook weer zeer weinig mogelijk.

Pochettino liet me vorig seizoen een dure selectie na waar nog best wat aan te verdienen viel zonder veel kwaliteit in de basis te verliezen, maar dat is nu voorbij. Als ik wil investeren moet ik verkopen want mijn max. transferbudget is nu 9 miljoen en daar haal je echt nauwelijks kwaliteit voor.

Ik ben dus nu puur op echte jonge spelers aan het scouten. Gelukkig heb ik vorig seizoen in de winterstop al een eerste voltreffer gehad op dat gebied. Marlet is een Franse regen die op zijn 17e al goed genoeg is om basisspeler te zijn op linksbuiten. Dat soort spelers zijn zeldzaam, en zeker de nog betaalbare spelers, maar dat is we de vijver waar ik in moet vissen!

Wel een leuke uitdaging en ik ben benieuwd hoe het volgend seizoen gaat lopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
Mijn eerste jaartje in Berlijn was een bewogen jaar.

De vorige manager had zo te zien wat beloftes gedaan ivm Europees voetbal ofzo, want mijn halve team was ontevreden en wou weg. Gezien er voldoende interesse was voor de meeste van die spelers heb ik zowat de hele kern overhoop gehaald.

16 spelers verkocht voor zo'n 190 miljoen: Bekendste namen Devyne Rensch (76 miljoen naar Manchester), Ihattaren (50 miljoen naar Juventus). Mijn derde duurste uitgaande transfer was ook een Nederlander (maar een regen, dus niet zo relevant qua naam) voor 28 miljoen. Een vierde Nederlander voor een miljoen of 4 van de hand gedaan.
Daarmee was de volledige Nederlandse enclave binnen Hertha binnen de maand weg
(*Ik licht wel even toe, ik ben een Belg, dus emotioneel viel dat minder zwaar dan dat misschien voor anderen onder jullie zou zijn :9 )

Inkomend was het nog leuker, maar liefst 281 miljoen aan inkomende transfers. 2 spelers meegenomen van mijn oude Dinamo Moskou team. En nog 2 supertalenten voor respectievelijk 95 & 78 miljoen euro.

Vreemd genoeg, de meest opvallende transfer was misschien wel die van Charles de Ketelaere. Die was in 2023 naar Milaan gegaan voor 40 miljoen. Daar geleidelijk naar het achterplan verdwenen en transfervrij vertrokken. Ik wist het niet eens tot een scout halverwege juli hem aanbeveelde. Werkelijk niemand had belangstelling, dus ik kom hem relatief goedkoop tekenen. Niet verkeerd voor een speler van 27 die 50 miljoen waard is.

Niet dat hij de grote ster van het team is, maar spelers die op 8 a 9 posities uit de voeten kunnen lopen niet dik...

De mayonaisse pakte, Na een jaar of 15 op rij rond plek 5-12 kon ik de ploeg naar een leuke derde plaats, en dus Champions League, loodsen. Op een puntje of 5 van kampioen Bayern, dus dat opent perspectieven.

De beker was wel teleurstellend, ik botste al vroeg op Bayern en verloren behoorlijk kansloos.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/74ZW2pi.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Pas maar op Bayern, ik kom er aan! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4U7EzfkYtdi2lM2tsXq2n00QUIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5PG8XBeH7lCw2ID56atfA9FP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzdC1e_pRAtxZh_Ggm9budVB1Nk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7tfpwWdSKF9fbgbgmvrplssw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-04 09:23
Eind-de-lijk meer tijd om mijn save met Salford City te gaan starten. Op de één of andere manier ben ik die club gaan volgen, geen idee waarom 😂

Door de goede banden met United nu in onderhandeling om Levitt en Diallo te gaan huren. Prima versterkingen voor de Sky Bet League Two. Heb Jack Clarke al binnen voor een jaar (huur). Andrade mag elders tijdelijk/definitief gaan spelen.

Heb ik de flanken met Ash Hunter, Thomas-Asante, Robbie Gotts (ook huur), Diallo en Clarke prima bezet!

James Wilson is mijn eerste spits in de 4-3-3 en 4-2-3-1 opstellingen. In de 4-4-2 zal Ian Henderson zich naast hem positioneren.

Speel overigens met de laatste update van Sortitoutsi, vandaar dat Gotts ook al aanwezig is.

Zin in!

[ Voor 20% gewijzigd door JoteW op 16-01-2021 20:12 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ben op een of andere manier kampioen geworden in mijn tweede jaar met Zulte Waregem in Belgie (prognose 10de). Combinatie van goeie start + niet verliezen van je directe tegenstanders + topclubs die het laten afweten. Ik ga een mal figuur slaan in de CL wss, maar dat maakt me niet zoveel uit. Laat het geld maar binnenkomen.

Hopelijk worden de scouts nadien fulltime...

Waar ik wel moeite mee heb is spelers vinden die goed genoeg zijn als backup/rotatie, en ook genoegen nemen met die rol. Hetgeen ik vind is oftewel gewoon niet goed genoeg, oftewel vragen ze first team status... Hoe pakken jullie dat aan? Ik vraag meestal advies aan spelers of de DoF, maarben ik niet echt tevreden over... Zo vraag ik een forward (een spits heb ik eigenlijk nodig), komt 80% van de spelers met een winger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008

Oxigeon

En zo is dat!

Nu ben ik toch al een tijdje aan het spelen maar merk ik dat het laden van een nieuwe dag toch wel steeds eventjes duurt. Nu vermoed ik dat dit komt omdat ik alle competities geladen heb.

Ik wil eventueel altijd naar een van die competitie kunnen gaan. Maar is er een mogelijkheid om echt alleen de spelers te laden en niet dat ik ze zie spelen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CW3HlO6.png

Zeg maar jongens, wie pakt de titel met nog 9 speeldagen voor de boeg : :+ :9~ Spannend is het wel!
*Leipzig en ikzelf spelen niet tegen elkaar overigens, maar tegen lager geklasseerde teams
AntiChrist7 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:57:
Waar ik wel moeite mee heb is spelers vinden die goed genoeg zijn als backup/rotatie, en ook genoegen nemen met die rol. Hetgeen ik vind is oftewel gewoon niet goed genoeg, oftewel vragen ze first team status... Hoe pakken jullie dat aan? Ik vraag meestal advies aan spelers of de DoF, maarben ik niet echt tevreden over... Zo vraag ik een forward (een spits heb ik eigenlijk nodig), komt 80% van de spelers met een winger....
Ik geef ze dan gewoon die first team status, liefst selectie speler (dat is 1 tier lager, maar ik ken die Engelse term niet). Gezien je toch regelmatig eens moet roteren door blessures, volle speelkalender of schorsingen komen ze niet zó snel klagen. En diegenen die echt niet aan spelen toekomen mogen 6 a 12 maand later dan gerust weg als ze beginnen zeuren.
YES schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:34:
Namens Valencia ben ik erg geïnteresseerd in Reinier van Real Madrid, die na zijn verhuur aan BVB eerst een half jaar bij Castilla speelde, toen een half jaar aan mijn club verhuurd werd (binnengehaald door mijn voorganger Pochettino). Hierna heeft hij in een jaar tijd 4 keer mogen spelen bij de hoofdmacht van Real en zit hij het seizoen erop weer vast in Castilla.

Al met al zou je toch denken dat Real er wel voor open staat maar ze vegen twee van mijn aanbiedingen resoluut van tafel. Een verhuur is al helemaal niet mogelijk, ik krijg niet eens de kans om een voorstel te doen. Dus Reinier wordt kwaad en eist op de transferlijst geplaatst te worden. Daar wil Real gelukkig wel aan meewerken.

Gelukkig, dacht ik. Tot ik de vraagprijs zag: €95.000.000,- :+

Die gaat echt nog een tijd wegkwijnen vrees ik, want hij is, voor zover ik in kan schatten, nog ver van de hoofdmacht verwijderd. Apart dat Real hem absoluut niet wil verhuren en een gigantische zak met geld verlangt voor hem.
Geen idee hoe de AI daarmee omgaat, maar ik vermoed dat het puur is omdat je een concurrent bent?
Indien je een buitenlands team was, zouden ze in principe redelijker moeten zijn. Maar met FM weet je nooit :+

(test het anders eens? Sla op, maak een nieuwe manager bij een buitenlande subtopper en probeer hem te huren, zie wat ze zeggen, daarna reload je gewoon. Ik ben wel benieuwd eigenlijk).

***EDIT***
Met nog 3 wedstrijden te gaan is het zowat zeker dat Hoffenheim zijn eerste titel gaat pakken. Maar de strijd om de Europese tickets :9~ Echt, zelden gezien dit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A0l6Jm4.png

[ Voor 108% gewijzigd door Jebus4life op 17-01-2021 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Namens Valencia ben ik erg geïnteresseerd in Reinier van Real Madrid, die na zijn verhuur aan BVB eerst een half jaar bij Castilla speelde, toen een half jaar aan mijn club verhuurd werd (binnengehaald door mijn voorganger Pochettino). Hierna heeft hij in een jaar tijd 4 keer mogen spelen bij de hoofdmacht van Real en zit hij het seizoen erop weer vast in Castilla.

Al met al zou je toch denken dat Real er wel voor open staat maar ze vegen twee van mijn aanbiedingen resoluut van tafel. Een verhuur is al helemaal niet mogelijk, ik krijg niet eens de kans om een voorstel te doen. Dus Reinier wordt kwaad en eist op de transferlijst geplaatst te worden. Daar wil Real gelukkig wel aan meewerken.

Gelukkig, dacht ik. Tot ik de vraagprijs zag: €95.000.000,- :+

Die gaat echt nog een tijd wegkwijnen vrees ik, want hij is, voor zover ik in kan schatten, nog ver van de hoofdmacht verwijderd. Apart dat Real hem absoluut niet wil verhuren en een gigantische zak met geld verlangt voor hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zo, nieuwe seizoen met Deportivo la Coruna zit er weer op, en het was spectaculair! Vorig jaar was al super, met een 7e plek en dus deelname aan de Europese Conference League, maar dit jaar ging het allemaal nog wat beter.

Het begin was moeizaam, maar ik klom al snel op richting de Europese plekken, en daar ben ik ook heel lang gebleven. Helaas in janunari en februari enorm veel blessures, op een gegeven moment lag zowat mijn halve eerste team in de lappenmand. Ik moest enkele wedstrijden zelfs spelers uit het B-elftal opstellen.... en sommigen waren ook lang (3-4 weken), tot zeer lang (3+ maanden...) geblesseerd.... met als triest record mijn primaire DR die 7-8 maanden (!) in de lappenmand ligt na een mislukte tackle :X

Maar gelukkig ben ik toch weer opgeklommen naar uiteindelijk een 5e plek, en dus de Europa League!

In de Cup haalde ik vrij eenvoudig de vijfde ronde. Top dus, want de board verwachte slechts de 4e ronde.

Europees deed ik het fantastisch! In de Conference League stroomde ik in in de 4e kwalificatieronde, en ik moest daarin tegen het gevreesde en oppermachtige Stromsgodset (*kuch*) uit Noorwegen, die ik met 1-0 (thuis) en 3-1 (uit) eenvoudig versloeg. Door naar de groepsfase dus (wat de verwachting van de board was).

Plaatjes zeggen meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bJf3EM3t8MT9vf07iUr5SCojms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aSUcOKvcBfZDj1EgknlQZQIM.png?f=user_large

Dus ik was door naar de 2e knockout-fase. Hier begon het serieuzer te worden, ik trof hier Rode Ster Belgrado, dat is geen kinderachtige ploeg. Toch kon ik ze met 1-0 (uit) en 2-0 (thuis) oprollen, waardoor ik de kwartfinales haalde!

Hierin moest ik tegen Stade Rennais, en die waren een maatje te groot. Thuis wist ik nog krap met 1-0 te winnen, maar uit werd ik met 4-0 volledig weggespeeld. Dit was dus wel in de fase dat ik al die blessures had, en dus mijn halve eerste elftal moest missen. Maar geen schande dus!

Het hele competitieverloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5enZ_PZsoZmFzUHOoEMlj4twEk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qSJLW5OYKSqDaOjqzfz5hWxf.png?f=user_large

De einduitslag van de competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpmWm37JXOBf2yXXBHfYWZqAAU4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/syVSEt3SKHVrQ2dPyLv6u4xN.png?f=user_large

Mijn absolute killer-spits, één van de weinigen die nauwelijks geblesserd geweest is (slechts 1 blessure van 2 weken):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbjscYzBhKpKeH_OPuXVHzHtut0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xdaNIZNovC7KaJ8ugO365LVj.png?f=user_large

Mijn board is best wel happy:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7BBtgf0DxtW_ccPA-Xrf0RtsDU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oOOc5uxZqfAnhfpao7CHos04.png?f=user_large

En de highlights van het seizoen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6zhTzoXqy-1BxfgH5ADBzrM5oU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lmw1B8Be5dAS8pJKOULqBsfk.png?f=user_large

Voor volgend seizoen moet ik meer diepte hebben, dat heeft die blessuregolf wel bewezen. Meest kwetsbare posities op dit moment zijn mijn DM, DR en AMR. Ik heb nu 3 huurlingen (2 DC's en 1 DRL), en ik hoop hun huurcontracten te kunnen verlengen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkness89
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-02-2021
Voor de liefhebbers de enige update met de volledige Ajax staff van A tot Z

https://fm-base.co.uk/res...ansfers-by-darkness.1339/
Binnenkort V5 de winterstop update na de lancering van 21.3

V5 Players (License Fix) 21.3 Patch
Takashi Usami ( Gamba Osaka )
Shinji Kagawa ( Free Player )
Koki Saito ( Lommel SK )

V5 Youth Players 21.3 Patch
Julian Rijkhoff ( Dortmund)
Gabriël Reiziger ( Ajax )
Tommy Setford ( Ajax )
Mohamed Hamouchi ( Ajax )
Dylan Reid ( St.Mirren )
Jean Annil Assi ( Montreal Impact )
Roony Bardghji ( FC København )
Jonah Husseck ( Dortmund )
Ussumane Djaló ( SL Benfica )
Sonny Lewis ( Newport Wales )
Mokrane Bentoumi ( Le Havre )
El Chadaille Bitshiabu ( Paris Saint Germain )
Warren Zaïre-Emery ( Paris Saint Germain )
Lisandru Olmeta ( AS Monaco )
Matthys Tel ( Stade Rennais )
Alejandro Cid ( Atlético Madrid )

V5 Agents: Patch 21.3
Micheal Bolvig ( Agent )
Adrian Ward ( Agent )
Winny Haatrecht ( Agent )
Dimitri Celuk ( Agent )
Patrick de Koster ( Agent )
Martin Schoots ( Agent )
Andwelé Slory ( Agent )
Wessel Weezenberg ( Agent )
Gert Claessens ( Agent )
Ricardo Schlieper ( Agent )
Jennifer Mendelewitsch ( Agent )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Jebus4life schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:42:Geen idee hoe de AI daarmee omgaat, maar ik vermoed dat het puur is omdat je een concurrent bent?
Indien je een buitenlands team was, zouden ze in principe redelijker moeten zijn. Maar met FM weet je nooit :+

(test het anders eens? Sla op, maak een nieuwe manager bij een buitenlande subtopper en probeer hem te huren, zie wat ze zeggen, daarna reload je gewoon. Ik ben wel benieuwd eigenlijk).
Je hebt wat verhuur betreft gelijk. Ze geven ook aan dat ze niet willen verhuren aan een competitierivaal. Snap het wel, ik ben in anderhalf seizoen ook van middenmoter naar top 3 gegroeid dus niet onlogisch. Hij is nu uiteindelijk verhuurt aan Sporting Gijon. Hopelijk blijft hij ontevreden en kan ik hem later voor een schappelijk bedrag kopen.

Inmiddels is de transferperiode afgelopen. Weer wat overbodige spelers verkocht maar helaas slechts drie spelers voor de breedte ervoor terug kunnen halen. Had nog graag een echte kwaliteitsinjectie willen doen maar om verschillende redenen kwamen de doelwitten allemaal niet:

Burak Ince, moest en zou sterspeler status krijgen, en wilde daarnaast 7 miljoen per jaar aan salaris. De onderhandelingen hebben niet eens een tweede ronde gehaald, snel afgebroken en de man van mijn shortlist gegooid. Leek me een heerlijke creatieveling voor mijn middenveld maar als het zo moet, dan liever niet.

Sergio Gomez: zit nu bij Hertha en wil daar weg. Echter moest hij meer dan 40 miljoen verdienen en dat vind ik voor hem veel teveel. Lekker laten zitten dus. Wellicht in een volgende transferperiode alsnog?

Amine Gouiri: was voor 33 miljoen op te pikken en dat bedrag had ik zeker voor hem over, geweldige speler. Echter kwam snel nadat ik een bod uitbracht PSG ook ten tonele en toen was ik eigenlijk direct al kansloos. Contractonderhandelingen heb ik nog wel gevoerd en gingen ook best goed, maar uiteindelijk koos hij, zoals verwacht, voor PSG.

De financiën zijn door dit gebrek aan grote aankopen wel enorm opgekrikt dus wellicht is er in de winter of volgend sezoen meer vuurwerk mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
YES schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Je hebt wat verhuur betreft gelijk. Ze geven ook aan dat ze niet willen verhuren aan een competitierivaal. Snap het wel, ik ben in anderhalf seizoen ook van middenmoter naar top 3 gegroeid dus niet onlogisch. Hij is nu uiteindelijk verhuurt aan Sporting Gijon. Hopelijk blijft hij ontevreden en kan ik hem later voor een schappelijk bedrag kopen.

Inmiddels is de transferperiode afgelopen. Weer wat overbodige spelers verkocht maar helaas slechts drie spelers voor de breedte ervoor terug kunnen halen. Had nog graag een echte kwaliteitsinjectie willen doen maar om verschillende redenen kwamen de doelwitten allemaal niet:

Burak Ince, moest en zou sterspeler status krijgen, en wilde daarnaast 7 miljoen per jaar aan salaris. De onderhandelingen hebben niet eens een tweede ronde gehaald, snel afgebroken en de man van mijn shortlist gegooid. Leek me een heerlijke creatieveling voor mijn middenveld maar als het zo moet, dan liever niet.

Sergio Gomez: zit nu bij Hertha en wil daar weg. Echter moest hij meer dan 40 miljoen verdienen en dat vind ik voor hem veel teveel. Lekker laten zitten dus. Wellicht in een volgende transferperiode alsnog?

Amine Gouiri: was voor 33 miljoen op te pikken en dat bedrag had ik zeker voor hem over, geweldige speler. Echter kwam snel nadat ik een bod uitbracht PSG ook ten tonele en toen was ik eigenlijk direct al kansloos. Contractonderhandelingen heb ik nog wel gevoerd en gingen ook best goed, maar uiteindelijk koos hij, zoals verwacht, voor PSG.

De financiën zijn door dit gebrek aan grote aankopen wel enorm opgekrikt dus wellicht is er in de winter of volgend sezoen meer vuurwerk mogelijk :)
Geen idee meer in welk jaar je inmiddels zit, maar check Jorge Alastuey eens voor je creatieve middenvelder?
Ik heb die in de zomer van 2027 naar Dinamo Moskou gehaald, en dat was echt een baas, misschien nét te weinig voor het niveau dat jij nastreeft, maar in Rusland was dat een kampioenenmaker voor mij.

Die zat in de jeugd van Barca maar raakte niet in de A-kern dus ik kon die voor een miljoen of 7-8 oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Jebus4life schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:47:
[...]

Geen idee meer in welk jaar je inmiddels zit, maar check Jorge Alastuey eens voor je creatieve middenvelder?
Ik heb die in de zomer van 2027 naar Dinamo Moskou gehaald, en dat was echt een baas, misschien nét te weinig voor het niveau dat jij nastreeft, maar in Rusland was dat een kampioenenmaker voor mij.

Die zat in de jeugd van Barca maar raakte niet in de A-kern dus ik kon die voor een miljoen of 7-8 oppikken.
Staat reeds op mijn shortlist, net als De La Fuente, Gavi en Akhomach van Barcelona B :+ Zitten echt een aantal leuke spelers bij die je heel goed een jaar of 2 kan laten spelen en dan voor een bak geld weg kunnen zodat je kan doorgroeien. Maar ze zijn voorlopig allemaal nog extreem duur.

Overigens heb ik de selecite wel aardig compleet en met middenvelders als Sensi, Canales, Soler, Gonzalo Villar en Asensio heb ik ook aan creativiteit geen gebrek op het middenveld hoor. Maar Burak Ince erbij leek me gewoon wel leuk, kende hem nog niet en lijkt een echte stylist. Een beetje net als Gomez, die wilde ik graag omdat hij Spaans is en ook een stylist/creatieveling. Waren geen noodzakelijke aankopen zeg maar.

Nu blijf ik gewoon langer op mijn zak geld zitten, veel spelers op mijn shortlist gooien en afwachten welke kansjes zich voordoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
We zijn weer lekker op weg met Valencia. Momenteel de 2e plek in de Primera Division, 3 punten achter op koploper Barcelona maar ook 5 punten voor op nummer 3 Real.

Wat ik ook nog wilde delen is welke baas, in wording, over ruim een jaar aansluit bij mijn ploeg. Hij is voor een 16-jarige (bijna 17) echt al heel erg goed, mentaal mag hij nog wel flink groeien, maar goed. Hopelijk krijgt hij nog veel speeltijd voor hij naar Spanje komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcgG8a1TWqcWSpbhUgJBdAyF71A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yWyK8U7LBC5epLdiZXAOIK6b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
Hier in Berlijn was het ook een topseizoen.
Het laatste greintje uit mijn team geperst in een waanzinnig druk speelschema. Maar het was het waard.
Zowel de Duitse Beker als de Europa League gewonnen *O*

Qua loting mag ik zeker in Europa absoluut niet klagen O-) In de CL wel een groep met Inter/Barcelona/Feyenoord. Dat was net iets teveel gevraagd, maar probleemloos derde geworden. Doorgestroomd naar de Europa League en daar begon het feest van de goede lotingen.
1/16e: Viitorul (Roemenië)
1/8e: Olympiakos (Griekenland)
1/4e: Real Socieded (stonden 9e in de Liga Santander)
1/2e: Bologna (stonden 7e in de Serie A
Finale: Valencia (dit was de enige écht moeilijke affiche)

Niet de meest pittige tegenstanders dus. In de finale begon Valencia nogal zwak en kreeg ik een penalty, nadien was het vooral Valencia dat probeerde, maar niet door m'n verdediging raakte (y)

In de competitie had ik op het eind ook een gelukje, Hoffenhem was 1 speeldag voor het einde (voor het eerst in de clubgeschiedenis) kampioen geworden, ik moest tegen henop de slotspeeldag en ze kwamen maar tam voor de dag, dus ik kon nog net van plekje 5 naar nr 3 springen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dg1cANI.png

Maar nu... Een aantal van mijn sterkhouders overwegen naar een grotere club te gaan, De eerste contracten lopen volgend seizoen af (van 2 minder bepalende spelers). Die willen een opslag die ik eigenlijk niet echt wil betalen.
De 2 jaar daarna lopen de contracten van de échte core van het team af, en die hun salariseisen zijn van een niveau dat gewoon echt niet realistisch is. Van 350k per maand naar 800k bijvoorbeeld.

In principe kan ik dat voor 1 of 2 spelers, maar dat gaat pijn doen... Misschien die jongens aan Real of PSG proberen verkopen voor zoveel mogelijk geld })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Jebus4life netjes gedaan hoor! Nou zien door te groeien naar CL/Bundesliga titelkandidaat ;)

Wat ik de afgelopen jaren bij FM wel heb geleerd is dat je best ontevreden spelers in je selectie kan laten hebben en spelen. Als ze nog twee of meer jaar contract hebben komt er nog wel vaak een moment waarop ze inbinden over hun ontevredenheid en willen ze soms nog verlengen ook. Alleen de echte geldwolven zou ik inderdaad wel laten vertrekken, mits daar goed voor betaald wordt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Ik heb geen idee hoe het zit met het regen-issue wat nog altijd zou spelen en ik zou het eens echt moeten checken op vaste data. Maar ik heb het gevoel dat er echt meer mentaal zeer sterke regens zijn dan in de vorige FM. Hebben meer spelers dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntory
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-10-2023
YES schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:30:
Ik heb geen idee hoe het zit met het regen-issue wat nog altijd zou spelen en ik zou het eens echt moeten checken op vaste data. Maar ik heb het gevoel dat er echt meer mentaal zeer sterke regens zijn dan in de vorige FM. Hebben meer spelers dit?
Zijn opgegroeid met 4 jaar Trump en een COVID pandemie, dat doet wat met je mentale weerbaarheid ;) On a more serious note, ik heb sinds gister dat FM21 ineens veel last heeft van staging issues, waarbij het spel korte periode (en soms helemaal) bevriest. Kan niet liggen aan PC specs, die zijn up to par, iemand hier ervaring mee?

Update: Het lijkt te zitten in de Rivanov skin die hier werd gedeeld. Gaf voorheen geen problemen. Enig idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Suntory op 22-01-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Net zoals tien jaar geleden met FM10 ben ik weer helemaal verslaafd aan deze game. Ga jaargang 4 in met Zulte waregem, na een onverwachte titel in seizoen 2, en de beker vorig seizoen. Eerste CL was vrij kansloos, maar wat wil je in een groep met Juventus, Chelsea en RB Salzburg :p gemiddelde leeftijd is nu 23, vind het heerlijk om jonge spelers op te pikken, soms zelfs gratis, en dan hun waarde zien exploderen. Een free signing van 0 naar 15M, altijd nice.

Financieel zou ik wel graag eens full time scouts kunnen aanstellen om echt op newgen/regen hunt te gaan...

Gelukkig is de cloudsave functie kut, anders zou ik wss continu spelen op de laptop ipv thuiswerk te doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 22-01-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert01
  • Registratie: April 2019
  • Nu online
Ik ben met Fulham begonnen en in de Premier League gebleven, team heeft aardig wat versterking nodig en daar ben ik dus mee bezig. Nu krijg ik echter bij ontzettend veel spelers deze melding, waarvan ik niet terug kan vinden wat die veroorzaakt. Weten jullie dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m65PtmJWFzdzcWIx51433tartg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BNdGiv3ePY9fQi6iOfghmDZQ.png?f=fotoalbum_large

Datum is overigens 6 juli 2021, dus middenin de transferperiode en de periode waarin je normaal gesproken spelers kunt registreren. Deze melding komt in ieder geval bij vrijwel alle spelers in Engeland, maar ik zie hem bijvoorbeeld ook bij Frenkie de Jong die gewoon bij Barcelona zit nog.

[ Voor 19% gewijzigd door Insert01 op 22-01-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntory
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-10-2023
Brexit regels? Even kijken onder de premier league regels hoe het werkt met inschrijvingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jaaaa..... Champions League, here I come!!!!!

Jeetje, wat een rollercoaster was dit seizoen zeg. Maar wel mijn beste tot nu toe met Deportivo La Coruna! Zo denken de board en de fans er ook over overigens, want die hebben zich ook in een coma gezopen geloof ik, gezien alle complimenten :P

Allereerst de versterkingen. Mijn 2 zwakste posities (DR en AMR) heb ik gelukkig weten te versterken, ik heb nu voor beiden 2 zeer goede + 2 goede spelers. Mijn primaire AMR is zelfs een Wonderkid.

Voor mijn DM heb ik ook een extra speler aangetrokken, waardoor ik nu 3 goed inzetbare spelers heb voor die positie. Een van deze nieuwe spelers, die ik huur van Benfica is ook inzetbaar als MC.

De DC positie blijft echter een zorgenkindje. Ik heb geen speler vast kunnen aantrekken, maar gelukkig wel 2 huurlingen kunnen aantrekken: 1 regen van Vitesse, en 1 van Barcelona. Beiden bleken uitstekend te voldoen, en ik heb hun loan dan ook met een jaar verlengd.

Dan had ik nog een 2e speler gehuurd van Barcelona, die zowel op MC als DM kan spelen, maar die viel erg tegen. Heeft maar een paar wedstrijden gespeeld, en matige ratings. Die ga ik dus ook niet verlengen.

Ik deed dit jaar dus mee aan de Europa League. Ik stroomde hierin direct in in de groepsfase, en ik werd ingedeeld in Groep A, samen met Wolfsburg, AZ en Club Brugge. Paar mooie overwinningen gehad tegen Brugge en Wolfsburg, maar AZ bleek mijn ondergang te worden. Beide keren heel lang op 2-2 gestaan, maar in de laatste minuten steeds een tegengoal gehad :(

Ik eindigde dus als derde in de groep:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmX5fg0p7xeaKsLg9NcHBuf3odU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aUWebGBM1C38FQlnz8uZPjgd.png?f=user_large

Hierdoor stroomde ik in in de eerste knock-out ronde van de Europa Conference League. Hier moest ik tegen Olympiakos, en die rolde ik vrij eenvoudig op: beide wedstrijden 3-0. Door naar de tweede knockoutronde. Hier moest ik tegen het Portugese Famalicão. Thuis wist ik met 2-1 moeizaam te winnen, maar uit ging ik helaas kansloos ten onder met 0-2. Einde Europees avontuur dus.

Board was happy, want de doelstelling was 'Be competitive". Dat is dus gelukt.

Dan de Copa del Rey. De eerste 3 rondes had ik eenvoudige tegenstanders die ik makkelijk versloehg. In de vierde ronde trof ik Villareal. Na 90 minuten stond het 1-1, en na verlenging 2-2. Penalties dus! Dit werd echt een thriller, maar helaas verloor ik de penalties met 12-11 (!). Board was niet zo blij, want ik moest eigenlijk de 5e ronde halen.....

Op naar de competitie.... het seizoen begon behoorlijk moeizaam, maar al snel klom ik naar de CL-plaatsen op. Dit was helaas van korte duur, want wederom werd ik door een (weliswaar kleinere dan vorig seizoen) blessuregolf getroffen. 2 DC's, 2 MC's, maar vooal mijn primaire keeper was lang (2 maanden) uit de running, en dit heeft me behoorlijk wat pijn gedaan. Gelukkig na zijn terugkomst wel goed hersteld, en toen ging het weer prima.

Blij dat het seizoen over, want door het gigantische aantal wedstrijden lopen veel van mijn spelers wel op hun laatste tandvlees momenteel.....

Competitieverloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxtQOVzh_WiW_7U16MtRp47_B0E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mswt7txw4tWxtdZWKPtDv9cs.png?f=user_large

Eindstand van de competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QclWVHEmQRvtutr0zMIrRgdGuF0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dkwkx6mVBBtPtFj3HupvT9HH.png?f=user_large

(Valencia gaat naar Europa League, omdat ze de Confernece League wonnen)

En dan 2 Wonderkids die ik kunnen aantrekken, één met een vast contract, en één op huurbasis (zijn club wilde niet verkopen).

De eerste, een Duits Wonderkind (primair MC, maar ook inzetbaar als DM) die ik op vast contract heb kunnen overnemen voor € 15.75 miljoen van Freiburg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtXUe0agmcYkAocid1D4MKg0V_8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/adZS0URLgsdBMfMOO3w0GAtQ.png?f=user_large

En de tweede, een Braziliaans Wonderkid die ik op huurbasis kon overnemen van Atletico Madrid. Dit is mijn primaire AMR nu (maar kan ook spelet als ST of DR), en ik heb zijn huurcontract met een jaar kunnen verlengen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOX90hG5rFJibJigT1HckFmDch0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s5NPJqSn3CMNvssJYD5aijBv.png?f=user_large

En dan nog even de hoogtepuntjes uit het seizoen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wn8D-6dXB8vQnsgXiXrEzYhESH8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6F24IvQSZwTJO1V0X1vm3GXR.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Insert01 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:31:
Ik ben met Fulham begonnen en in de Premier League gebleven, team heeft aardig wat versterking nodig en daar ben ik dus mee bezig. Nu krijg ik echter bij ontzettend veel spelers deze melding, waarvan ik niet terug kan vinden wat die veroorzaakt. Weten jullie dit?

[Afbeelding]

Datum is overigens 6 juli 2021, dus middenin de transferperiode en de periode waarin je normaal gesproken spelers kunt registreren. Deze melding komt in ieder geval bij vrijwel alle spelers in Engeland, maar ik zie hem bijvoorbeeld ook bij Frenkie de Jong die gewoon bij Barcelona zit nog.
Toevallig andere editor files geladen bij het starten van je save? misschien dat het daar in ergens een conflict zit?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgens mij kan mijn CL-avontuur wel eens héél kort gaan duren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FHccmrATlQBSosSP9JbHez0p3w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4tof3i4ibbFNx7PZ7y70Okjn.png?f=user_large

OMG, moet ik nou echt in zo'm Poule des Doods tercht komen? :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:15:
Volgens mij kan mijn CL-avontuur wel eens héél kort gaan duren:

[Afbeelding]

OMG, moet ik nou echt in zo'm Poule des Doods tercht komen? :X
heb je liever zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82-bQH2wA6Uwie9XeCUhZ-933n0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZsIdURqGWB7drBzgISErZfpd.jpg?f=fotoalbum_large

Vreemd genoeg dezelfde groep als vorig jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:46:
[...]

heb je liever zoiets?

[Afbeelding]

Vreemd genoeg dezelfde groep als vorig jaar....
LOL, nee, dank je :P

Ik had liever in de relatief makkelijkste poule terecht gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Upg2N8evuHltLi0rqDA4gYetQRA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Idgep9qqbrJVir7G6GtiZXCF.png?f=user_large

Maargoed, er zijn 2 poules die nóg erger zijn dan de mijne:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNsog_4zhZSEF9deaLaHQRqFPtE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SAt8S3d3pH3zIoTEudua0xx0.png?f=user_large

Als ik daarin terecht gekomen was, had ik niet eens op hoeven komen te draven denk ik :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Ik begin steeds meer plezier te krijgen bij Valencia. Na 1 jaar Velez en 1 jaar Atletico Mineiro zit ik nu al in mijn derde jaar bij Valencia (2024/2025, nu 12 februari 2025) en wat ik voor ogen had begint nu echt steeds meer vorm te krijgen. Veel Spaanse spelers, liefst ook eigen jeugd en voornaamste eerste doel is de hegemonie van de grote drie (Barça, Real en Atletico) doorbreken.

De huidige wedstrijdselectie is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykUHulnUaKxXImAvIX_p7_MQHBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gJowmEX09356pXeiNglIBHi6.png?f=fotoalbum_large

Kepa kennen we allemaal, maakt bij mij geen blunders, die heeft 'ie bij Chelsea gelaten.
Garcia achterin is Eric Garcia, je kent hem wel van City.
De andere CV is Javier Montero, afkomstig uit de jeugd van Atletico.
Gaya en Mosquera zijn eigen jeugd en met name Gaya kent iedereen natuurlijk wel.
Luciano is een regen, net afgelopen winter overgekomen van Atletico Mineiro, waar hij als 16 jarige opgepikt werd door mij. Meteen basisspeler want hij is een absoluut toptalent, nu al bijna wereldklasse.
Soler en Asensio er voor, behoeft weinig uitleg _/-\o_
Op de linkervleugel Marlet. Toptalent dat ik op zijn 17e voor 18 miljoen oppikte bij Sochaux. Zit ook tegen wereldklasse niveau aan en mijn coaches geven hem nog anderhalve ster groeimarge!
Op rechts heb ik Marcus Edwards, die liep ik eerder mis toen hij voor Chelsea koos. Echter speelde hij daar niet veel en werd daardoor alleen maar goedkoper. Geweldige vleugelflitser!

En dan de spits. Ik had Maxi Gomez, ook een wereldtopper in zijn categorie. Presteerde ook al twee jaar zeer goed. Maar ik wist, daar gaat onvermijdelijk een bod op komen van één van de allergrootste clubs. Dus ik had ondertussen al twee regens uit Argentinië vastgelegd, waarvan huidig bankzitter Ramírez al overgekomen was.
De ander, Capasso, was op zijn 16e al basisspeler bij Newell's Old Boys, je weet wel, de club van Messi. En mijn scouts belden mij huilend op dat ik hem moest en zou halen, desnoods legden ze er zelf geld bij. 9 miljoen later was het zover. Na 2 jaar, als basisspeler bij Newell's, kwam hij pas over omdat hij toen pas 18 was. Maar hij was inmiddels ook al uitgegroeid tot basis waardig.

Even twijfelde ik of ik mijn systeem om moest gaan bouwen voor twee spitsen. Maar nog voordat dat idee in een klad-versie van een nieuwe formatie resulteerde, viel er een mailtje van Manchester City op de digitale deurmat. Wat ik dacht van 42 miljoen en een beetje bonus voor Maxi Gomez. Ik mailde terug, wat denken jullie van 80 miljoen ineens en verder geen gezeur. En dat vonden ze ook een prima idee. Dus probleem opgelost en een slordige 60 miljoen rijker (transfer Capasso en een doorverkoopclausule aan Espanyol eraf). Ik heb slechtere dagen gehad.

Het mooiste van alles is dat we momenteel bovenaan staan. Real Madrid volgt nog goed, op 1 punt, maar Barcelona is inmiddels op 7 punten gezet en Atletico zie ik al niet meer in de achteruitkijkspiegel, zeg maar. Met nog 15 wedstrijden te gaan sta ik dus op pole position voor de titel.
Daarnaast ben ik in de Champions League in een poule met Liverpool, AC Milan en Borussia Dortmund als 2e geëindigd, achter Liverpool. Dus ook hier doe ik nog mee.

Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik kan bereiken in beide competities, maar de Primera Division heeft absoluut meer prioriteit. In 20 jaar tijd is alleen Atletico 1 keer kampioen geworden en alle andere titels gingen naar Barcelona of Real. Het laatste jaar dat een andere ploeg kampioen werd was dat, warempel, Valencia! En dit jaar kan het maar zo weer gebeuren. Mogelijk voordeel is dat ik niet meer tegen Real hoef en Barcelona nog thuis krijg. Atletico moet ik nog naar toe en ik verwacht daar niet te winnen, maar je weet het nooit.. Hoop doet leven!

Mocht iemand screenshots van spelers willen dan wil ik die wel maken. Was me nu wat teveel moeite om ze allemaal apart te gaan maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
Iemand enig idee hoe FM die sterrenratings van scouts analisten telt?
Deze FM ben ik enorm vaak toch niet akkoord, of begrijp ik het op z'n minst niet.

Dit voorbeeld is misschien het beste, misschien kan iemand hier het me uitleggen.

Ik ben op zoek naar een nieuwe centrale verdediger:

Speler 1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XZez0kt.png

Speler 2
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4t4TF6l.png

Speler 2 wordt aangeduid als huidig 3.5 sterren verdediger, terwijl speler 1 maar 2.5 sterren zou zijn.
Terwijl ik (qua huidige stats, ik spreek niet over potentieel) voor speler 1 zou kiezen.
*Volgens mijn scouts heeft speler 1 overigens ook nog eens een hoger potentieel, maar dat is een andere kwestie

Vergelijking:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vebGN9S.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LYoYjjE.png

Enige zaken die ik me kan indenken zijn de Inzet (dat is work rate zeker?). Dat is wel een behoorlijke factor, maar zo'n verschil vind ik toch erover...

(ik probeer dus speler 1 binnen te halen, maakt een lekker Italiaans duo acherin mijn defensie, maar Parma wil 63 miljoen, ik wil die niet geven dus ik zoek alternatieven :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Jebus4life, ik denk dat het een combinatie van factoren is. Speler 1 heeft een 3 sterren rating voor risicoloze verdediger, dat is dan ook de rating die ik logischer vind, gezien zijn zeer beperkte voetballende capaciteiten. Dan is het verschil nog een halve ster, terwijl speler 1 zo op het oog mij ook beter lijkt, dus dat is wel bijzonder.

Wat, volgens mij, nog mee kan spelen zijn:
- beroerde scouts, die zitten er gewoonweg ook wel eens naast.
- bepaalde attributes die voor het spel blijkbaar zwaarder of minder zwaar wegen in een vergelijking?
- hidden attributes, en ik denk dat dit wellicht de zwaarste zou kunnen zijn. Misschien is speler 1 veel minder professioneel, kan minder goed tegen druk, blessuregevoeliger, controversieler enzovoort. Karakter kan dit deels verraden, maar ik zou niet weten welke karakters voor wat voor waardes op dat gebied staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert01
  • Registratie: April 2019
  • Nu online
JoteW schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Toevallig andere editor files geladen bij het starten van je save? misschien dat het daar in ergens een conflict zit?
Nee, blijkt een bug te zijn die verholpen wordt door een keer opnieuw op te starten. Is gelukkig weg nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Jebus4life schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:06:
Iemand enig idee hoe FM die sterrenratings van scouts analisten telt?
Deze FM ben ik enorm vaak toch niet akkoord, of begrijp ik het op z'n minst niet.

Dit voorbeeld is misschien het beste, misschien kan iemand hier het me uitleggen.

Ik ben op zoek naar een nieuwe centrale verdediger:

Speler 1
[Afbeelding]

Speler 2
[Afbeelding]

Speler 2 wordt aangeduid als huidig 3.5 sterren verdediger, terwijl speler 1 maar 2.5 sterren zou zijn.
Terwijl ik (qua huidige stats, ik spreek niet over potentieel) voor speler 1 zou kiezen.
*Volgens mijn scouts heeft speler 1 overigens ook nog eens een hoger potentieel, maar dat is een andere kwestie

Vergelijking:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Enige zaken die ik me kan indenken zijn de Inzet (dat is work rate zeker?). Dat is wel een behoorlijke factor, maar zo'n verschil vind ik toch erover...

(ik probeer dus speler 1 binnen te halen, maakt een lekker Italiaans duo acherin mijn defensie, maar Parma wil 63 miljoen, ik wil die niet geven dus ik zoek alternatieven :P )
Wat zijn de voors en tegens? Want die verschillen aardig. Die tellen misschien zwaar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Pfff...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cke3n7VSLl-7ldVou-0hSK71_LY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lp5D4rCKfxTEoisPO1rRHG9S.png?f=user_large

Twee speelrondes voor het eind stond ik nog bovenaan.
Helaas de laatste drie wedstrijden niet gewonnen, twee keer gelijk en de laatste wedstrijd zelfs verloren.
Bezweken onder de druk zo lijkt het, er was lange tijd echt geen vuiltje aan de licht, zelfs nog gewonnen van Barcelona en Atletico in aanloop naar de ontknoping.
Dat Kepa en Gaya, toch twee van de beste spelers, twee wedstrijden voor het eind tegelijk geblesseerd raakten hielp ook niet mee.

Wat zuur dit, ik dacht echt even dat we de titel gingen winnen.
Volgend seizoen dan maar een nieuwe poging, al weet ik niet of ik daar direct aan begin want dit werkt wel even demotiverend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Euhm kan iemand me vertellen of AI transfer offers gebugged zijn, of gewoon gemaakt om menselijke spelers te kloten?

Mijn keeper is 11M waard, ligt nog 4 jaar onder contract en heeft net keeper van het jaar gewonnen.Komt shaktar donetsk met een bid van 3M en ik moet nog 70% van zijn loon betalen?

Dan een bid voor een Winger die 7M waard is, die 3 jaar onder contract ligt, 23j. bid van 8M...

En nu zit half china achter mijn spelers aan met shitty offers....

[ Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 25-01-2021 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:13

On_E

Housemusic

AntiChrist7 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:53:
Euhm kan iemand me vertellen of AI transfer offers gebugged zijn, of gewoon gemaakt om menselijke spelers te kloten?

Mijn keeper is 11M waard, ligt nog 4 jaar onder contract en heeft net keeper van het jaar gewonnen.Komt shaktar donetsk met een bid van 3M en ik moet nog 70% van zijn loon betalen?

Dan een bid voor een Winger die 7M waard is, die 3 jaar onder contract ligt, 23j. bid van 8M...

Hier juist andersom, de meest belachelijk hoge bedragen worden geboden. Ik verkoop soms spelers die nooit van Jong FCU naar het eerste zijn gegaan voor 10+ miljoen euro. KKD topscorers zijn hot blijkbaar.

Ik haal tegenwoordig transfervrije spelers op om een jaar in Jong te laten spelen en dan door te verkopen, werkt prima. :+

[ Voor 7% gewijzigd door On_E op 25-01-2021 15:18 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@AntiChrist7 en @On_E volgens mij hangt veel samen met resultaten van spelers. Als ze veel spelen en goed presteren zijn ze beter te verkopen, waarbij ook weer een correlatie is met de reputatie van de competitie waarin die prestaties geleverd worden. Maar zoals @AntiChrist7 beschrijft lijken de prestaties van die spelers (met name de keeper, doelman van het jaar is wel een duidelijk signaal dat ie het goed doet) best goed te zijn en dus weet ik ook niet helemaal waarom de boden zo laag zijn..

Bij mij (Valencia) is er een duidelijk verband te zien. Grote talenten of goede spelers die het hele seizoen voornamelijk banken, daar wordt echt niet goed op geboden. Op spelers die veel minuten maken en dit naar behoren doen, en ook nog een tijd op hun contract hebben zitten, wordt prima geboden.

Welke competitie speel je in @AntiChrist7 ? En speel je ook continentaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:53:

Haha, ik wordt ook gestalked door diverse Chinese clubs. Alleen bieden ze bij mij juist absurd veel, tot soms wel 3x wat de speler daadwerkelijk waard is :X

Wel vervelend dat allemaal mijn ster-spelers zijn, tot nu toe probeer ik de boot af te houden, maar ik ben al een paar spelers kwijt geraakt aan China, omdat ze de 'minimum free release clause' (die in Spanje verplicht is) matchten, en de speler geen nieuwe contract met een hogere clause wilde afsluiten....

Heb een bod gehad van 72 miljoen euro (incl allerlei clausules etc), voor een speler die rated was op 27.5 miljoen euro. Gelukkig voor mij heeft deze speler een minimum release clause van 100M, en dát willen de Chinezen toch niet bieden :P

Enige voordeel daarvan is dat je dan wel meteen enorme sloot geld krijgt (en dus transfer-budget, 95 procent van de transfersom gaat bij mij direct naar het transferbudget, board wil niet naar 100 procent gaan).

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 25-01-2021 16:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
Seizoen 3 afgewerkt in Berlijn.

Een beetje nét niet... Tweede in de Bundesliga, zowel de Duitse als de Europese supercup verloren en in de halve finale van de Champions League eruit gegaan tegen Man City (die hem ook wonnen in de finale tegen Barcelona). De Duitse beker was een oopsie, want ik ging erg erg vroeg uit tegen een tweedeklasser :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tQrnOPS.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hIvxSiG.png

Ik heb nog een contract voor 2 jaar in Berlijn. Maar nu komt PSG op de proppen... In Parijs hebben ze al 2 jaar geen prijs meer gewonnen. Eigenlijk heb ik het best naar mijn zin in Berlijn, mijn team is jong en hongerig; en bovendien heb ik ze nog een landstitel kunnen schenken.

PSG daarintegen is weer een stap voorwaarts op carriërevlak, 1 van de 6 5-sterrenclubs...Enja, als ik iets of wat schrap in de salarissen (25 miljoen budget per maand, tegenover 8 nu 8)7 ), is de sky the limit daar. Maar dan is misschien alle uitdaging weg :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Jebus4life Ik vind dat je op zijn minst Bayern van de troon moet stoten voor je vertrekt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
Trouwens, leuke grafiek, de prestaties van Hoffenheim in de competitie 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HVkxIhG.png

2027/28: 4e
2028/29: 11e
2029/30: Kampioen
2030/31: 14e

Je zou denken dat die mannen leeggekocht waren, maar dat was niet eens het geval. Wilde jaren voor de fans.

Nuja, zij hebben wel een landstitel, ik nog niet :P
YES schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:00:
@Jebus4life Ik vind dat je op zijn minst Bayern van de troon moet stoten voor je vertrekt! :+
Eigenlijk heb je gelijk :9~
Er is trouwens wel wat ruimte om te investeren, toch als je zo'n deals kunt afsluiten :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4qA2Y4R.png
Een winger, maar ik ben na een wedstrijd of 10 in het seizoen geswitcht naar wingbacks (waarop hij dan maar moest "depanneren"), dus heb ik hem maar laten vertrekken om een echte wingback te halen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
YES schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:22:
@AntiChrist7 en @On_E

Welke competitie speel je in @AntiChrist7 ? En speel je ook continentaal?
Ja speel CL. SI zal het niet toegeven, maar er zit gewoon een sterke handicap voor de menselijke speler in, ik heb geen andere verklaring.

Voorbeeld een AI club uit mijn competitie, die al enkele jaren niet europees gespeeld heeft, verkoopt een verdediger van dezelfde leeftijd met hetzelfde aantal contractjaren, voor 3 keer zijn waarde. Met een average rating die geen enkel seizoen boven 7 is geweest.... Spelers kopen is bijna even erg.

Dan heb je nog eens die gigantische hoeveelheid blocked schoten en crosses (ik haal 20 corners per match van voorzetten die gewoon tegen een verdediger worden getrapt, early crosses of niet). AI scoort bijna altijd uit 1of 2 kutschoten. En dan werk ik nog elke week op chance conversion.

En toppunt: Mijn beste jeugdspeler is woedend omdat ik zogezegd lieg dat ik hem niet op uitleenbeurt wou sturen. Ik doe offer to clubs elke week, nooit niets. "I know clubs have been interested and therefore you are lying". Dude, hoe high ben je?

Ik maak het seizoen af en dan leg ik dit opzij tot na de de volgende patch. De basis staat er, maar er zitten gewoon teveel frustrerende mankementen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
AntiChrist7 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:30:
[...]

Ja speel CL. SI zal het niet toegeven, maar er zit gewoon een sterke handicap voor de menselijke speler in, ik heb geen andere verklaring.

Voorbeeld een AI club uit mijn competitie, die al enkele jaren niet europees gespeeld heeft, verkoopt een verdediger van dezelfde leeftijd met hetzelfde aantal contractjaren, voor 3 keer zijn waarde. Met een average rating die geen enkel seizoen boven 7 is geweest.... Spelers kopen is bijna even erg.

Dan heb je nog eens die gigantische hoeveelheid blocked schoten en crosses (ik haal 20 corners per match van voorzetten die gewoon tegen een verdediger worden getrapt, early crosses of niet). AI scoort bijna altijd uit 1of 2 kutschoten. En dan werk ik nog elke week op chance conversion.

En toppunt: Mijn beste jeugdspeler is woedend omdat ik zogezegd lieg dat ik hem niet op uitleenbeurt wou sturen. Ik doe offer to clubs elke week, nooit niets. "I know clubs have been interested and therefore you are lying". Dude, hoe high ben je?

Ik maak het seizoen af en dan leg ik dit opzij tot na de de volgende patch. De basis staat er, maar er zitten gewoon teveel frustrerende mankementen in.
Wauw, vreemd! Ik herken de dingen die jij beschrijft zelf helemaal niet uit mijn eigen game. Wedstrijden zou kunnen want ik let daar zelf totaal niet op. Maar transfers en gesprekken met spelers gaan bij mij wel redelijk zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
YES schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:47:
[...]

Wauw, vreemd! Ik herken de dingen die jij beschrijft zelf helemaal niet uit mijn eigen game. Wedstrijden zou kunnen want ik let daar zelf totaal niet op. Maar transfers en gesprekken met spelers gaan bij mij wel redelijk zoals verwacht.
Mja als er geen offers binnenkomen, wat kan ik anders zeggen dan "er kwamen geen aanbiedingen binnen"?

Ohja, dan heb mijn grootste frustratie nog niet vermeld: heb al 2 keer mijn scout wages laten verhogen, kan nog altijd maar part time aanbieden. Geen idee waarom en ik vind nergens een verklaring terug.

Het kan alleen maar bugs zijn lijkt me dan

EDIT: lol nog een voorbeeld: Ben geintresseerd in een regen verdediger van 4M. Komt er een nieuwsitem voorbij " are ready to discuss the terms of a deal worth 45M". Fuck off man.

[ Voor 14% gewijzigd door AntiChrist7 op 25-01-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
AntiChrist7 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:14:
[...]

Mja als er geen offers binnenkomen, wat kan ik anders zeggen dan "er kwamen geen aanbiedingen binnen"?

Ohja, dan heb mijn grootste frustratie nog niet vermeld: heb al 2 keer mijn scout wages laten verhogen, kan nog altijd maar part time aanbieden. Geen idee waarom en ik vind nergens een verklaring terug.

Het kan alleen maar bugs zijn lijkt me dan

EDIT: lol nog een voorbeeld: Ben geintresseerd in een regen verdediger van 4M. Komt er een nieuwsitem voorbij " are ready to discuss the terms of a deal worth 45M". Fuck off man.
Ja het lijken wel bugs zoals je het omschrijft. Speel je eigenlijk met een custom database of gewoon de standaard database die met de game mee komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
YES schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Ja het lijken wel bugs zoals je het omschrijft. Speel je eigenlijk met een custom database of gewoon de standaard database die met de game mee komt?
Gewoon standaard. enige dat ik heb gewijzigd zijn de fixes voor namen zoals Zebre eruit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@AntiChrist7 Hm oké. Nou ik zou niet denken dat de database van de base game zo ruk is dat jouw problemen daardoor veroorzaakt worden.. Ik speel wel met een custom database maar goed, dat zal het verschil niet maken lijkt me. Overigens kreeg ik bij Valencia in mijn 3e seizoen bij de club (5e seizoen in totaal in de game) pas mijn eerste echt hoge aanbiedingen voor spelers. Het heeft bij mij wel even geduurd voor de grote jongens kwamen winkelen, zeg maar. Maar in de jaren daarvoor alleszins normale bedragen eigenlijk..

Het gebrek aan (fatsoenlijke) aanbiedingen en het feit dat je geen full-time scouts kan aanstellen doet me haast denken dat er iets serieus mis is met de reputatie/club settings van Zulte Waregem of zo? Misschien dat je, hoe ruk het ook is, beter een keer een nieuwe game kan proberen met een andere club om te zien of het daar ook speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
YES schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:29:
@AntiChrist7
Het gebrek aan (fatsoenlijke) aanbiedingen en het feit dat je geen full-time scouts kan aanstellen doet me haast denken dat er iets serieus mis is met de reputatie/club settings van Zulte Waregem of zo? Misschien dat je, hoe ruk het ook is, beter een keer een nieuwe game kan proberen met een andere club om te zien of het daar ook speelt?
Aanbiedingen kan ik nog wel mee leven, miss dat dat idd nog betert. Maar dat van die scouts is een serieus probleem. Als ik had al bij een profclub in Belgie heb, wie zegt dan dat ik het niet ga hebben bij een tweedeklasser in NL? of een League two club... Of een franse derdeklasser.... Dan heb ik niets aan een nieuwe game.

Ook echt kut dat ik er helemaal niets over terugvind , buiten mensen die dezelfde vraag stellen en ook geen antwoord vonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
AntiChrist7 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Aanbiedingen kan ik nog wel mee leven, miss dat dat idd nog betert. Maar dat van die scouts is een serieus probleem. Als ik had al bij een profclub in Belgie heb, wie zegt dan dat ik het niet ga hebben bij een tweedeklasser in NL? of een League two club... Of een franse derdeklasser.... Dan heb ik niets aan een nieuwe game.

Ook echt kut dat ik er helemaal niets over terugvind , buiten mensen die dezelfde vraag stellen en ook geen antwoord vonden
Ja zo groei je nooit verder als club..
Ik heb wel een oplossing gevonden, zij het een lelijke oplossing, maar het is een oplossing. Ik ben zelf even met Zulte een game begonnen en zag hetzelfde. Hiervoor gebruik ik de ingame editor (die koop ik de afgelopen 3 of 4 edities elke keer voor als er bugs zijn die daarmee op te lossen zijn, zonder dat je helemaal opnieuw een game moet beginnen). Je kan Club Details bewerken. Ik zet de club van Professional terug naar Semi-Professional, daarna weer terug naar Professional en hups, je kan full time contracts aanbieden aan scouts!

Ik heb overigens totaal niet gekeken of het nog verdere implicaties heeft. Maar het is wel weer een aanwijzing dat er iets in de status/reputatie van de club bugged in, wellicht veroorzaakt het ook de gigantisch lage aanbiedingen die jij ervaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
YES schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:03:
[...]

Ja zo groei je nooit verder als club..
Ik heb wel een oplossing gevonden, zij het een lelijke oplossing, maar het is een oplossing. Ik ben zelf even met Zulte een game begonnen en zag hetzelfde. Hiervoor gebruik ik de ingame editor (die koop ik de afgelopen 3 of 4 edities elke keer voor als er bugs zijn die daarmee op te lossen zijn, zonder dat je helemaal opnieuw een game moet beginnen). Je kan Club Details bewerken. Ik zet de club van Professional terug naar Semi-Professional, daarna weer terug naar Professional en hups, je kan full time contracts aanbieden aan scouts!

Ik heb overigens totaal niet gekeken of het nog verdere implicaties heeft. Maar het is wel weer een aanwijzing dat er iets in de status/reputatie van de club bugged in, wellicht veroorzaakt het ook de gigantisch lage aanbiedingen die jij ervaart..
Ja dacht er zelf nog aan de editor aan te schaffen en dan te prutsen. Maarja, je weet niet wat het op lange termijn doet. En het is ook een slippery slope. Moet ik dan de editor ook gebruiken voor de jeugdspeler die niemand wou lenen maar waar er volgns hem dan wel aanbiedingen waren? Ik ben niet zo'n veteraan, dus de grens tussen bug en iets dat ik gewoon niet goed begrijp kan wel eens dun worden.

Ook vind ik dat zo'n dingen niet zouden moeten opgelost worden met een betalende editor... Maak die dan op zijn minst gratis. Wat me vooral tegensteekt is dat je zelfs op de SI forums geen hulp krijgt.

Mja zal deze wel laten liggen tot na de winterupdate en ondertussen wat anders spelen, Civ heeft toch een update binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@AntiChrist7 ja je hebt gelijk hoor. Erg frustrerend. Als het een bug is met je reputatie oid, die (zo lijkt het) vast zit en met een keer wijzigen van professional naar semi-pro en weer terug wel ineens vrij komt, dan gaat het vermoedelijk ook tijd kosten voor het goed rechttrekt en je fatsoenlijke (huur/tansfer) biedingen krijgt op spelers. En dan zit je dus continue met het idee/de vraag of het nou wel of niet al goed is of goed werkt.
Inderdaad ook heel raar dat er geen hulp voor komt, en ook dat je er niet super veel van terug vind, want je zou denken dat dit met meer clubs gebeurd, zeker bij de LLM spelers? Het is gewoon een game-breaking issue zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
YES schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:06:
@AntiChrist7 ja je hebt gelijk hoor. Erg frustrerend. Als het een bug is met je reputatie oid, die (zo lijkt het) vast zit en met een keer wijzigen van professional naar semi-pro en weer terug wel ineens vrij komt, dan gaat het vermoedelijk ook tijd kosten voor het goed rechttrekt en je fatsoenlijke (huur/tansfer) biedingen krijgt op spelers. En dan zit je dus continue met het idee/de vraag of het nou wel of niet al goed is of goed werkt.
Inderdaad ook heel raar dat er geen hulp voor komt, en ook dat je er niet super veel van terug vind, want je zou denken dat dit met meer clubs gebeurd, zeker bij de LLM spelers? Het is gewoon een game-breaking issue zeg maar..
Ja het is dat dat ik niet snap. Dat moet toch anderen al zijn opgevallen? Staff is superbelangrijk al je een club opbouwt. Of het ligt effectief aan de competitie/club en ik heb ongelofelijk veel pech met mijn keuze... Nu ja het is niet dat ik ergens in de moldavische 3de klasse zit...

Kon je trouwens geen contracten aanpassen in de editor? Misschien dat dat minder risico inhield dan prutsen met de status van de club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
AntiChrist7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:41:
[...]

Ja het is dat dat ik niet snap. Dat moet toch anderen al zijn opgevallen? Staff is superbelangrijk al je een club opbouwt. Of het ligt effectief aan de competitie/club en ik heb ongelofelijk veel pech met mijn keuze... Nu ja het is niet dat ik ergens in de moldavische 3de klasse zit...

Kon je trouwens geen contracten aanpassen in de editor? Misschien dat dat minder risico inhield dan prutsen met de status van de club
Ja wellicht is het maar bij een klein aantal clubs kapot?

Ik had puur voor de test even een nieuwe game gestart met Zulte Waregem, met de FM21 database en had dus geen risico. Daarbij, contract voor contract aanpassen zou ook niet handig zijn natuurlijk. Met deze truc kon je in ieder geval daarna gewoon alle scouts fulltime contracten aanbieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
YES schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Ja wellicht is het maar bij een klein aantal clubs kapot?

Ik had puur voor de test even een nieuwe game gestart met Zulte Waregem, met de FM21 database en had dus geen risico. Daarbij, contract voor contract aanpassen zou ook niet handig zijn natuurlijk. Met deze truc kon je in ieder geval daarna gewoon alle scouts fulltime contracten aanbieden!
Nee het is niet superhandig, maar heb al een hoop goeie scouts, dus dan zou dat gewoon 7-8 contracten aanpassne zijn en ik kan verder. Al heb ik ook wel issues met part time contracts met de jeugdstaff...

heb snel eens NEC opgeladen (mijn volgende club in mijn lijstje die ik wou doen), geen enkel probleem om fulltime contracten aan te bieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
AntiChrist7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Nee het is niet superhandig, maar heb al een hoop goeie scouts, dus dan zou dat gewoon 7-8 contracten aanpassne zijn en ik kan verder. Al heb ik ook wel issues met part time contracts met de jeugdstaff...

heb snel eens NEC opgeladen (mijn volgende club in mijn lijstje die ik wou doen), geen enkel probleem om fulltime contracten aan te bieden....
Hmm zo had ik er nog niet aan gedacht. Volgens mij kan je dat niet zomaar omzetten per contract, weet het niet zeker. Maar je kan die truc die ik deed uithalen en dan die contracten allemaal om proberen te zetten naar full time.
Of inderdaad een andere club pakken.. Wel echt bagger om opnieuw te moeten starten om zoiets stoms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 12:51
Eerste seizoen in de hoogste Deense divisie gaat richting einde, we kwalificeren ons voor de kampioensronde maar de kampioen staat al min of meer vast met een giga voorsprong.

Nu hopen op kwalificatie voor EL2 maar dat we niet in de degradatie ronde terecht komen vind ik al top.

Heb 1 speler die tot nu toe 3 goals heeft gemaakt, en bij elke goal werd deze gekozen tot goal van de week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galiaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik ben begonnen met Lokeren-Temse in de 4e klasse van België. 1e seizoen meteen kampioen en zit nu in de 3e klasse.
Nu komt Moeskroen interesse tonen in een speler van mij en wanneer ik kijk waar Moeskroen ergens staat in de rangschikking vind ik ze nergens terug (idem voor Waasland Beveren). Komt dit door die nieuwe Corona-regels in België waardoor er maar een paar seizoenen met 18 ploegen gespeeld wordt en daarna terug met 16. Zijn er nog spelers die dit hebben in hun save?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Galiaar schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:13:
Ik ben begonnen met Lokeren-Temse in de 4e klasse van België. 1e seizoen meteen kampioen en zit nu in de 3e klasse.
Nu komt Moeskroen interesse tonen in een speler van mij en wanneer ik kijk waar Moeskroen ergens staat in de rangschikking vind ik ze nergens terug (idem voor Waasland Beveren). Komt dit door die nieuwe Corona-regels in België waardoor er maar een paar seizoenen met 18 ploegen gespeeld wordt en daarna terug met 16. Zijn er nog spelers die dit hebben in hun save?
In welke seizoen zit je? Ik zit in het 4de en is nog altijd 18 ploegen. Ik neem aan dat je een customized database gebruikt aangezien de standaardgame maar tot 3de klasse gaat? dan ligt het mogelijk daaraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galiaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-03-2021
AntiChrist7 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 01:18:
[...]

In welke seizoen zit je? Ik zit in het 4de en is nog altijd 18 ploegen. Ik neem aan dat je een customized database gebruikt aangezien de standaardgame maar tot 3de klasse gaat? dan ligt het mogelijk daaraan
Ik speel inderdaad met een customized database. Anders kon ik Lokeren-Temse niet kiezen. Ik ga afwachten wat er gebeurt na dit seizoen of Moeskroen en Waasland Beveren weer ergens worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:21
Ben aan het overwegen om toch maar de overstap van FM19 naar FM21 te maken aangezien hij nu wat goedkoper staat.

Zijn al die bugs van bij release er nu uit? Las iets over dat er weinig regens er inkwamen, wat toch een no go is als ik een lange termijn save wil opstarten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Chelseamarre123 ik weet niet in hoeverre dit nog speelt. Volgens mij zou het opgelost zijn met een patch maar ook daarna zijn er nog mensen geweest die zeggen dat ze het nog wél ervaren dacht ik. Ik heb zelf even gecheckt, ik ben in het begin van het vijfde seizoen en het totaal aantal spelers is bij mij gedaald met 2378, ten opzichte van het begin aantal van 47929. Dit is dus zo'n 5% in ruim 4 seizoenen. Op zich lijkt het best veel? Maar ik merk er in de praktijk nog helemaal niets van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:58
We zijn maar 3 paginas verder sinds ik geen internet had. Nog iets nieuws?

Ik moet nog steeds seizoen 2 afmaken met PSV. Dat moet vandaag toch wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:21
YES schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:14:
@Chelseamarre123 ik weet niet in hoeverre dit nog speelt. Volgens mij zou het opgelost zijn met een patch maar ook daarna zijn er nog mensen geweest die zeggen dat ze het nog wél ervaren dacht ik. Ik heb zelf even gecheckt, ik ben in het begin van het vijfde seizoen en het totaal aantal spelers is bij mij gedaald met 2378, ten opzichte van het begin aantal van 47929. Dit is dus zo'n 5% in ruim 4 seizoenen. Op zich lijkt het best veel? Maar ik merk er in de praktijk nog helemaal niets van eigenlijk.
Tnx, gisteren toch maar even binnengehaald via steam.

Elke keer dat ik het spel start moet ik trouwens naar instellingen gaan om het in een venster te kunnen spelen?
Is dit een bekende bug? Speel op mac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
[FM18] Mijn eerste wedstrijd in 2021 was een zeer mooie uitoverwinning in Turijn

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tP6cf52.png

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
Pff, dilemma. Ik sta aan de vooravond van mijn vierde seizoen Valencia.

Tot nu toe twee keer derde en één keer vierde geworden. Op zich naar behoren maar echt dichterbij de top twee komen lukt niet, afgelopen seizoen zelfs verder van ze verwijderd dan voorgaande seizoenen. Dit komt echter ook doordat ik vrij bewust gekozen heb voor talent en zowel Barça als Real in twee seizoenen tijd samen ruim (!)één miljard(!) euro uitgegeven hebben aan transfers (Barça ruim 600 miljoen en Real ruim 400 miljoen). Dat maakt het echt een hels karwei, om dichterbij de twee Dagobert Ducks uit La Liga in de buurt te komen.

En dan staat Chelsea ineens op de stoep. Even was ik bang dat ze mijn sterspelers willen kopen, maar wat blijkt, ze willen mij als manager aanstellen. Ik ga de onderhandelingen aan en dit verloopt naar behoren. Ik kan dus overstappen maar dit is echt een lastige keuze. Chelsea heeft de potentie om meteen om de bovenste plekken mee te doen, afgelopen seizoen werden ze 5e met spelers als Reece James, Theo Hernandez, Frenkie De Jong, Phil Foden, Ansu Fati en Mason Greenwood in de gelederen. Echt een paar absolute wereldtoppers in de ploeg dus. Daarnaast aardig wat toptalenten en een flinke bankrekening die ook geplunderd mag worden voor nog meer goede spelers.

De Premier League is daarnaast ook de ultieme uitdaging natuurlijk. Maar.. de uitdaging in Spanje is minstens zo groot als je niet bij de top 2 of 3 (Atletico schurkt er nog een beetje tegenaan) behoort. Daarnaast heb ik bij Valencia de afgelopen seizoenen echt een hele groep toptalenten aangetrokken. In mijn beoogde basisopstelling voor aankomend seizoen staan 6 spelers van 20 jaar of jonger en op de bank zitten er nog eens 5. Als die zich doorontwikkelen en ik kan ze voor de club behouden, dan zie ik ons nog wel een keer verrassen. Alleen dan ben ik bang dat Real of Barcelona gewoon de clausule van mijn beste spelers komt activeren, die deinsen niet terug van 150 miljoen namelijk.

Wat een keuze. En dat terwijl ik met het Nederlands elftal het WK speel op dit moment. Als de bond er achter komt dat ik zo erg met mijn hoofd bij het al dan niet verlaten van Valencia zit, zouden ze me haast ontslaan (Lopetegui weet er alles van). Ik heb inmiddels uitstel gevraagd bij Chelsea en dit gekregen. Eerst maar eens het WK afronden en dan de knoop doorhakken.

Door dit hele epistel uit te schrijven heb ik stiekem al een keuze gemaakt:
spoiler:
Ik blijf bij Valencia. Ik moet en zal die geld smijtende mega-clubs een lesje leren!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
*O* *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFptn6aTDtX90UkaVVdCYDGTUMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XMLKUmwm9IadJtXMhlZBphi7.png?f=fotoalbum_large

Hup, Holland hup
Laat de leeuw niet in z'n hempie staan
Hup, Holland hup
Trek het beessie geen pantoffels aan
Hup, Holland hup
Laat je uit 't veld niet slaan
Want de leeuw op voetbalschoenen
Durft de hele wereld aan

*O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

YES schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:01:
*O* *O*
[Afbeelding]

Hup, Holland hup
Laat de leeuw niet in z'n hempie staan
Hup, Holland hup
Trek het beessie geen pantoffels aan
Hup, Holland hup
Laat je uit 't veld niet slaan
Want de leeuw op voetbalschoenen
Durft de hele wereld aan

*O* *O*
Bij mij wonnen ze in 2022 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:58
Eindelijk tijd om het seizoen af te maken. Moest nog maar 1 wedstrijd en wat voor 1.

De CL finale tegen Man City :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jKOsHLO.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QlK45pD.png

*O* _/-\o_ *O* _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@AntiChrist7 ik moest ineens aan je denken.
Ik krijg ook steeds meer rare problemen met spelers. Sowieso vreemde biedingen op spelers krijg ik nu ook meer dan eerder. Edson Alvarez bijvoorbeeld, 30 miljoen waard of zo, jaar ervoor wilde Inter er nog 46 miljoen tegenaan smijten, nu wil ik hem verkopen met een doorlopend contract van 4 jaar en prima prestaties, krijg ik er 24 voor. Op zich kan het, als clubs weten dat ik hem graag weg wil hebben, dat ze onder bieden.

Maar dan Marlet, een regen, mijn beste speler zo ongeveer en echt een wereldster in de dop. Die is ontevreden nadat ik een bod van 85 miljoen van Chelsea afwees, ze hadden al drie keer eerder een bod gedaan van die orde en elke keer vond meneer het prima dat ik het afwees. Toen ineens niet meer. Dat is al 1 gek ding. Veel vreemder zijn daarna eerst geruchten in de media dat Villarreal op hem gaat bieden, Villarreal is een middenmoter, hoezo zou een toekomstig wereldster daar interesse in hebben? Vervolgens komt Sociedad met een huurbod op de proppen?? Heel bijzonder.

Verder heb ik een verdediger uit eigen jeugd die de afgesproken speeltijd van aanstormend talent heeft, maar al een keer of 10 mee heeft mogen doen vorig seizoen, die ineens verhuurd wil worden en waaraan ik niet meewerk, want hij is mijn derde optie voor de twee centrale posities achterin. Speler ongelukkig en zegt dat hij zijn vertrouwen in mij verloren heeft. Daar komen vervolgens ook aanbiedingen op binnen van max 3 miljoen.

Volgens mij zijn er bepaalde factoren op de achtergrond (tevredenheid van de speler, speelminuten, contractduur, leeftijd, reputatie van je eigen club en ga zo maar door) die niet helemaaaaal lekker uitgebalanceerd zijn. Ik loop echt tegen vreemde/awkward problemen aan die volgens mij in het echt nooit plaats zouden vinden.

Ander ding wat me in positieve zin opvalt is dat spelers zich niet maarzo als handelswaar laten gebruiken. Ik bied regelmatig spelers die bij mij, in mijn ogen, wel 'klaar' zijn te koop aan en die spelers willen daar dan vaak wel over in gesprek. Dat vind ik wel goed op zich, nu moet ik beter nadenken over wat ik met mijn spelers doe, want je slijt ze niet zo even als ze daar zelf geen zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Goh, ik heb er al wat vrede mee genomen dat de AI gewoon wat cheat als het hier op aankomt. Voorbeeldje. Speler waar ik geintresseerd was, stond op de transferlijst en accepteerdeeen bod van een AI club voor pakweg 500K. Ik bied zelf, maar de club wilt dan niet lager gaan dan 600K.... Huurspelers is vaak even erg, als ik ze niet aan 0% loonbijdrage aanbied krijg ik ze niet weg, maar moet zelf ook altijd de volle pot betalen.

Zit nu zelf bij een club (NEC) die geen geld heeft, dus moet ik me wat minder aantrekken van transfers, er is toch geen geld :) al bij al blijft het een verslavende game. heb ook wat een oplossing gevonden tegen al de geblokte voorzetten ((meer door het midden speler met narrow/standard attacking width)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Ik moet zeggen dat ik dat nog niet per se zo merk, dat ik benadeeld wordt t.o.v. AI clubs. Ik bood net samen met Chelsea op een speler van Bayern München. Speler stond op de transferlijst maar ze accepteren mijn bod dat aan de vraagprijs voldoet, niet. Ze gaan gewoon doodleuk bonussen eisen. Dus ik doe gewoon een bod, iets hoger dan de vraagprijs. Een dag later komen ze terug met nog hogere bonussen. Dus dan denk ik, laat maar. Blijkt later dat Chelsea het bood ook echt substantieel hebben moeten verhogen. Dus ik heb het idee dat de AI 'misbruik' maakt van geïnteresseerden zodra er meer dan 1 partij interesse toont, er rivaliteit meespeelt of de speler zelf een voorkeur heeft.
Maar er zijn inderdaad, zoals jij een tijd terug al zei, wel wat dingen 'off'. Het voelt gewoon alsof bepaalde dingen net niet in balans zijn of zo, waardoor je nogal bijzondere situaties krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCDy_DBjEvDJhu_GlgDpP_9fZE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zftcvG8qMBHuJtJZIrbeS1nL.png?f=fotoalbum_large

Leuk cadeautje zo :+
YES schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:17:
Ik moet zeggen dat ik dat nog niet per se zo merk, dat ik benadeeld wordt t.o.v. AI clubs. Ik bood net samen met Chelsea op een speler van Bayern München. Speler stond op de transferlijst maar ze accepteren mijn bod dat aan de vraagprijs voldoet, niet. Ze gaan gewoon doodleuk bonussen eisen. Dus ik doe gewoon een bod, iets hoger dan de vraagprijs. Een dag later komen ze terug met nog hogere bonussen. Dus dan denk ik, laat maar. Blijkt later dat Chelsea het bood ook echt substantieel hebben moeten verhogen. Dus ik heb het idee dat de AI 'misbruik' maakt van geïnteresseerden zodra er meer dan 1 partij interesse toont, er rivaliteit meespeelt of de speler zelf een voorkeur heeft.
Maar er zijn inderdaad, zoals jij een tijd terug al zei, wel wat dingen 'off'. Het voelt gewoon alsof bepaalde dingen net niet in balans zijn of zo, waardoor je nogal bijzondere situaties krijgt.
Dat is wel al jaren zo. Als ik 60 miljoen op een speler van AZ bied, krijg ik een tegen bod van 120 miljoen. Slaat nergens op, maaar vice versa doe ik precies hetzelfde :+ Maar goed, het nadeel is vaak wel dat ik dan maar een Braziliaan oid koop want die is gewoon goedkoper.

[ Voor 63% gewijzigd door vuurtjih op 04-02-2021 23:02 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
vuurtjih schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:00:
[Afbeelding]
Dat is wel al jaren zo. Als ik 60 miljoen op een speler van AZ bied, krijg ik een tegen bod van 120 miljoen. Slaat nergens op, maaar vice versa doe ik precies hetzelfde :+ Maar goed, het nadeel is vaak wel dat ik dan maar een Braziliaan oid koop want die is gewoon goedkoper.
Enorme bedragen vragen voor spelers door concurrenten is inderdaad al langer zo. Of sowieso voor jonge spelers echt belachelijke bedragen vragen. Maar dat vind ik ook wel prima, anders roof je gewoon de betere jeugdopleidingen leeg en gaan met die banaan. Ik probeer een balans te vinden tussen eigen jeugd, andere spelers uit eigen land en exotisch talent.

Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een club de prijs van een speler die reeds op de transferlijst staat alsnog opdrijft wanneer meerdere clubs interesse hebben.

Wat ook een voordeel kan zijn van het gedoe dat spelers veroorzaken bij hun clubs, is kansjes op transfervrij gebied. Ik heb Isak gratis gesigned *O*

[ Voor 6% gewijzigd door YES op 04-02-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
YES schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:06:
[...]

Enorme bedragen vragen voor spelers door concurrenten is inderdaad al langer zo. Of sowieso voor jonge spelers echt belachelijke bedragen vragen. Maar dat vind ik ook wel prima, anders roof je gewoon de betere jeugdopleidingen leeg en gaan met die banaan. Ik probeer een balans te vinden tussen eigen jeugd, andere spelers uit eigen land en exotisch talent.

Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een club de prijs van een speler die reeds op de transferlijst staat alsnog opdrijft wanneer meerdere clubs interesse hebben.

Wat ook een voordeel kan zijn van het gedoe dat spelers veroorzaken bij hun clubs, is kansjes op transfervrij gebied. Ik heb Isak gratis gesigned *O*
Dat is ook wel weer waar, anders speelde heel Nederland bij mij :+
Naja, aan de andere kant als er veel belangstelling is, geef ik die club ook wel weer gelijk.

Oorlog maken is heerlijk, interesse tonen, wedstrijd kijken. Net zo lang totdat de speler gaat zeuren en ze weg willen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@vuurtjih ja dat oorlog maken heeft ook wel wat. Beetje met de zaakwaarnemer bellen en zo. Gebeurd in het echt nog veel meer dan het in de media komt denk ik. Wat bedoel je trouwens met wedstrijden bekijken? Gewoon een wedstrijd op 'attend' zetten? Of stuur je dan gewoon een scout naar een wedstrijd om die speler te checken?

[ Voor 34% gewijzigd door YES op 05-02-2021 05:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
YES schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:42:
[...]
De ander, Capasso, was op zijn 16e al basisspeler bij Newell's Old Boys, je weet wel, de club van Messi. En mijn scouts belden mij huilend op dat ik hem moest en zou halen, desnoods legden ze er zelf geld bij. 9 miljoen later was het zover. Na 2 jaar, als basisspeler bij Newell's, kwam hij pas over omdat hij toen pas 18 was. Maar hij was inmiddels ook al uitgegroeid tot basis waardig.
Ruim anderhalf seizoen nadat ik bovenstaande is dit Capasso nu. 19 jaar oud en nu al hemeltergend goed en hij presteert ook naar zijn kwaliteiten
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t66RumS9YjJwAh2yfz7JKEHZ_RQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BQD8ng88FuSYK0EP9KXN4k8e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
YES schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 05:52:
@vuurtjih ja dat oorlog maken heeft ook wel wat. Beetje met de zaakwaarnemer bellen en zo. Gebeurd in het echt nog veel meer dan het in de media komt denk ik. Wat bedoel je trouwens met wedstrijden bekijken? Gewoon een wedstrijd op 'attend' zetten? Of stuur je dan gewoon een scout naar een wedstrijd om die speler te checken?
Jaa, letterlijk een wedstrijd bijwonen. (Nouja, direct na de start "wedstrijd verlaten" dan, want zo leuk is het ook weer niet). Dan krijg je een media bericht "Vuurtjih zat op de tribune voor blabla".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
vuurtjih schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:46:
[...]

Jaa, letterlijk een wedstrijd bijwonen. (Nouja, direct na de start "wedstrijd verlaten" dan, want zo leuk is het ook weer niet). Dan krijg je een media bericht "Vuurtjih zat op de tribune voor blabla".
Ah, goeie, nog nooit gedaan.

In het echt zou dat mooi zijn, ga je naar een wedstrijd om een speler te bekijken waarin je interesse hebt, en de media weet dat. Stap je direct na de aftrap alweer op. Zal het verzamelde journaille ook mooi voor een raadsel zetten 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Waar ik moe van wordt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nu8Hxm06ZmLPHPKP86Zaui2PYXY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2Vb2QDW0bNyS2gclEUQN7FMA.png?f=user_large

Echt, dit is al 10x gebeurd ofzo... beetje repetitief zo...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYFenn0mWEE5NZhuFZy_RtZNf4k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IRSnR9bhTVFHBW4w33VTQkek.png?f=user_large

Kijk, dat is pas een dikke deal!

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 05-02-2021 20:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Tja, hier kan ik wel mee leven. Kost me een aantal keer klikken maar geen salarisbudget :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Als de top 5 in de competitie Barcelona, Valencia, Betis, Real Madrid, Atletico Madrid is, dan is dit denk ik geen verkeerde speelronde *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODzjFDEzPsZFFfpR8BMI3UC2Ljc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9IPGYwoGbZZmSA5xCVm9zAc9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Zitten inmiddels in januari 2021 in het eerste seizoen met Salford. Na 2 mislukte eerdere pogingen wegens te hoge eisen salaris is het me dan nu toch gelukt! Note: tijdens de eerste onderhandeling vroeg hij 45K ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jCwzQfs.png

[ Voor 3% gewijzigd door JoteW op 07-02-2021 19:36 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
de truc met Wilshere is om een contract met gigantische prestatiebonussen te bieden en laag loon, want hij zal toch helft van de tijd in de lappenmand liggen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
[FM18] Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a6dD8cY.png

In de EL doen we het hartstikke goed, in de competitie moeten we er nog even flink aan trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 25-04 18:10
@Jorgen De tussenstand in de EL is wel mooi gespiegeld. Uit hoeveel wedstrijden bestaat de competitie? 22? Of zijn er nog een soort van play-offs op 't einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
JanW schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:08:
@Jorgen De tussenstand in de EL is wel mooi gespiegeld. Uit hoeveel wedstrijden bestaat de competitie? 22? Of zijn er nog een soort van play-offs op 't einde?
De reguliere competitie is 22 wedstrijden inderdaad; maar daarna worden de clubs in 2 groepen verdeeld, waarin iedereen nog 10 wedstrijden speelt. 32 in totaal dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES
Wauw, wat een seizoen kan dit worden. Tot aan de winter was het weer fijn tweede viool spelen en wachten op het moment dat ik ingehaald ging worden door Real om zo weer fijn degelijk derde te eindigen.

Maar toen kwam de winterstop. Eerst was ik Kepa zat, die begint oud te worden en krijgt teveel goals tegen. Djiba, een 19-jarige Spaanse regen, was op te pikken voor 39 miljoen. Wat goed is mag geld kosten en dus ging de deal door. Verder wilde Moriba ineens weg bij Barcelona, die haalde ik ook op voor 58 miljoen. 97 miljoen over de toonbank maar wel de missing links voor mijn ploeg gehaald, zie hier het voorlopige resultaat:

Dit gaat zeg maar echt down to the wire:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khYV1sseIk0IunieSIkbiI5w0j8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UWKiAV62vOmaBC0V1A03dZ4E.png?f=fotoalbum_large

En alsof concurrentie van Barcelona in La Liga nog niet genoeg is..:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3eyb8Q6ZD7jQfVpE5kmJtfQv_-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jm4eEENHbub8AwR740L3iClR.png?f=fotoalbum_large

Maar wat ben ik bang voor een Leverkusen scenario, daarnaast heb ik al een keer twee speelronden voor het einde bovenaan gestaan en greep toen ook mis... Ik sta al sinds wedstrijd 23 bovenaan en heb ook nog op 7 punten gestaan, maar dit is inmiddels alweer geslonken naar 3 punten en moet ik nog op bezoek bij Sevilla. Ik verloor onlangs thuis zomaar 0-3 van Valladolid. De zenuwen are real in de ploeg denk ik.

Hopelijk weet ik de boel over de streep te trekken en daarna ook nog die finale te winnen, dan heb ik in één klap de hegemonie van de twee mastodonten van La Liga doorbroken in zowel Spanje als Europa!

EDIT:
Oké, de angst voor Sevilla uit was wat ongegrond blijkbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YvtXDFSKhzJ5ghDBK_jHMUEEvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gEGsqI0uvDGtNEYN5aJ0JG5M.png?f=fotoalbum_large

Hiermee heb ik ook direct La Liga gewonnen doordat onderling resultaat boven doelsaldo gaat blijkbaar.
*O*

EDIT 2:
Olé!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kirJ37yMb8LbGjQVtufS06i0F9U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6pPucOy0fsLqKU9eLCQfNgcr.png?f=fotoalbum_large
*O*

[ Voor 17% gewijzigd door YES op 08-02-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsQbSvc8tRs_Uz_yPb2c6KbEEj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHWUcL3PBwia3ezr0LeSSn9k.jpg?f=fotoalbum_large

Hup, dar zijn we weer. zit je wat te scouten op zoek naar jonge talentjes want je transfer budget is maar matig, vragen ze zomaar even 4000% zijn waarde. en het is niet dat ie bij borussia dortmund ofzo speelt, gewoon een middenmotor in denemarken. Ondertussen moet ik aanbiedingen slikken voor mijn spelers voor 50% van hun warde

Dit is toch niet meer speelbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 25-04 18:10
:D

105M voor een 17jarig talent met een waarde van 28k. Alsof ze geprobeerd hebben de absurde transferbedragen in te bouwen, maar ergens een komma verkeerd hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Dat is inderdaad wel bizar hoog ja. Ik merk vaak dat het kopen van talenten wel een ding van de lange adem is, vaak zakt de vraagprijs een keer of wordt de speler ontevreden en laat zich op de transferlijst zetten voor een veel schappelijker bedrag. Soms gebeurd dit echter pas als andere grote clubs zich melden en ben je daardoor alsnog kansloos..
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste