Schijnbaar sinds 3 uur geleden wel?AntiChrist7 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:38:
Jammer genoeg geen discount in de steam sale, dan ga ik wat verder meoten zoeken.
Was er geen sprake van een patch die binnenkort uitkwam? misschien wacht ik tot dan
Voor de mensen op zoek naar een aanbieding: https://www.instant-gamin...am-football-manager-2021/
Your Friendly Neighborhood Moderator
Is goedkoper te vinden, zie bijv. https://www.allkeyshop.co...21-cd-key-compare-prices/Jorgen schreef op donderdag 24 december 2020 @ 02:24:
Voor de mensen op zoek naar een aanbieding: https://www.instant-gamin...am-football-manager-2021/
Wel grijs gebied volgens mij. Let op de kolom met fees, komt soms klein bedrag bij.
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 24-12-2020 09:40 ]
Van instant gaming weet ik in elk geval dat ze betrouwbaar zijn en altijd leveren, dat het ook EU keys zijn en geen gedeelde accounts.Vos schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:40:
[...]
Is goedkoper te vinden, zie bijv. https://www.allkeyshop.co...21-cd-key-compare-prices/
Wel grijs gebied volgens mij. Let op de kolom met fees, komt soms klein bedrag bij.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nou, mijn avontuur met Deportivo A Coruna in La Liga was van korte duur....
Na een vrij goede start, zakte ik al vrij snel helemaal weg:
:fill(white):strip_exif()/f/image/dTkY7rOnhmSRrad8zc4tF7uE.png?f=user_large)
Het liep werkelijk voor geen meter, en het is duidelijk te merken dat 3 promoties in 3 jaren teveel zijn, deze ploeg kan zich echt nog niet meten met de La Liga. Ook geen schande natuurlijk.
Gelukkig heb ik al een aantal goede versterkingen kunnen binnenhalen op het middenveld en ook in de aanval, maar de verdediging moet echt nog flink worden versterkt. Sowieso gaat 1 van mijn betere verdedigers met pensioen, en mijn 2 gehuurde verdedigers (waarvan er 1 tot mijn beste spelers behoort) kan ik helaas ook niet behouden. En op de rechterflank heb ik maar één echt goede speler, en één die matig is, verder niks.
Ik heb mijn scouts dan ook flink aan het werk gezet.
Gelukkig blijft de board me wel steunen. De verwachting was "Fight bravely against relegation", en de status daarvan is "Pleased".
Ik hoop volgend jaar in de Second Division iig weer voor promotie mee te kunenn doen.
Eindstand La Liga 2022/2023:
:fill(white):strip_exif()/f/image/HavtS5G6XAKttmRr1B1i0qCB.png?f=user_large)
Mijn topscorer (al 3 jaar lang):
:fill(white):strip_exif()/f/image/XouJkqPbTpTXx2ezGFzoeEq5.png?f=user_large)
Edit: haha, hij scoort zelf bijna net zoveel als Messi
Na een vrij goede start, zakte ik al vrij snel helemaal weg:
:fill(white):strip_exif()/f/image/dTkY7rOnhmSRrad8zc4tF7uE.png?f=user_large)
Het liep werkelijk voor geen meter, en het is duidelijk te merken dat 3 promoties in 3 jaren teveel zijn, deze ploeg kan zich echt nog niet meten met de La Liga. Ook geen schande natuurlijk.
Gelukkig heb ik al een aantal goede versterkingen kunnen binnenhalen op het middenveld en ook in de aanval, maar de verdediging moet echt nog flink worden versterkt. Sowieso gaat 1 van mijn betere verdedigers met pensioen, en mijn 2 gehuurde verdedigers (waarvan er 1 tot mijn beste spelers behoort) kan ik helaas ook niet behouden. En op de rechterflank heb ik maar één echt goede speler, en één die matig is, verder niks.
Ik heb mijn scouts dan ook flink aan het werk gezet.
Gelukkig blijft de board me wel steunen. De verwachting was "Fight bravely against relegation", en de status daarvan is "Pleased".
Ik hoop volgend jaar in de Second Division iig weer voor promotie mee te kunenn doen.
Eindstand La Liga 2022/2023:
:fill(white):strip_exif()/f/image/HavtS5G6XAKttmRr1B1i0qCB.png?f=user_large)
Mijn topscorer (al 3 jaar lang):
:fill(white):strip_exif()/f/image/XouJkqPbTpTXx2ezGFzoeEq5.png?f=user_large)
Edit: haha, hij scoort zelf bijna net zoveel als Messi
:fill(white):strip_exif()/f/image/Rp3GzmFBMVNyLJaQdtEhwgru.png?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 26-12-2020 06:45 ]
Virussen? Scan ze hier!
Toch knap bezig. Leuk dat je aan boord mag blijven van het bestuur (terecht gewoon
).
Gezien je, vermoedelijke, loonlasten vermoed ik dat je wel bakken met geld binnengeharkt hebt afgelopen seizoen?
Doe me wel 1 plezier, download een logopack ofzo, ik snap niet dat mensen FM kunnen spelen zonder
Gezien je, vermoedelijke, loonlasten vermoed ik dat je wel bakken met geld binnengeharkt hebt afgelopen seizoen?
Doe me wel 1 plezier, download een logopack ofzo, ik snap niet dat mensen FM kunnen spelen zonder
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ach, ik geef niet zoveel om die logo's enzo. Wel ben ik vergeten de namefix door te voeren, maar de savegame is nu zo leuk dat ik daar niet voor opnieuw wil beginnen.Jebus4life schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:40:
Toch knap bezig. Leuk dat je aan boord mag blijven van het bestuur (terecht gewoon).
Ik had weinig loonlasten idd, de één na laagste uit de hele La Liga, alleen Celta de Vigo had nog nét iets minder loonlasten.
Vorig jaar 34 miljoen binnen gehaald, vooral aan TV-rechten. Dit jaar, na de degradatie, kreeg ik nog 13 miljoen aan 'parachute money' mee daarvan. Financieel heb ik dan ook niet te klagen.
Inmiddels begonnen aan het nieuwe seizoen, met een doelstelling van de board van 'Top half' dit jaar. Ik zit nu zo'n beetje rond de 5e-8e plek, na een wedstrijd of 10, dus dat gaat makkelijk lukken.
Heb me inmiddels ook aardig versterkt in de defensie. en ook nog 2 extra middenvelders aangetrokken. Wel jammer dat mijn topscorer van vorig jaar nu voor 2 maanden eruit ligt met een blessure, maar de andere 2 spitsen doen het ook uitstekend
Virussen? Scan ze hier!
Die namefix werkt ook wel met savegames toch? Heb ik bij eerdere versies wel eens gedaan gedurende een savegame.wildhagen schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:47:
[...]
Ach, ik geef niet zoveel om die logo's enzo. Wel ben ik vergeten de namefix door te voeren, maar de savegame is nu zo leuk dat ik daar niet voor opnieuw wil beginnen.
...
Ow? Ik dacht altijd dat dat in de database werd opgeslagen...Vos schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:58:
[...]
Die namefix werkt ook wel met savegames toch? Heb ik bij eerdere versies wel eens gedaan gedurende een savegame.
Ik ga van de week eens kijken of ik de namefix nog kan doorvoeren. Vandaag helaas geen gelegenheid ivm andere activiteiten.
Als ik dan toch bezig ben, maar eens met logopackje aan de slag? Daarvoor hoef je sowieso je game niet te herstarten toch? Iemand nog een idee voor een goede logopack?
Virussen? Scan ze hier!
Even opgezocht:wildhagen schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:08:
[...]
Ow? Ik dacht altijd dat dat in de database werd opgeslagen...
Ik ga van de week eens kijken of ik de namefix nog kan doorvoeren. Vandaag helaas geen gelegenheid ivm andere activiteiten.
Als ik dan toch bezig ben, maar eens met logopackje aan de slag? Daarvoor hoef je sowieso je game niet te herstarten toch? Iemand nog een idee voor een goede logopack?
Graphics kan je probleemloos gebruiken. Ik gebruik qua logo's meen ik zoiets als deze: https://www.footballmanag...ager-2021-logos-fm21.htmlDo I have to start my game all over again?
No, Football Manager 2021 real name fix will work with your current save game, although Brazilian clubs will still, unfortunately, have only three letters. To have real club names in Brazil, you will have to start a new career game.
Heb die van FM20 weer opnieuw gebruikt.
Mocht je ook faces willen gebruiken dan raad ik deze aan: https://df11faces.com/nl
Dank je @Vos, heb het opgeslagen en ga ermee aan de slag.
Dat van Brazilië vind ik niet erg, heb toch alleen Europese competities geladen: Engeland, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Noorwegen. Zweden, Tsjechië en Rusland. Alle speelbare divisies.
En ja, dat is idd vrij traag, met name in de transferperiodes (juli/augustus, en januari). Merk duidelijk dat mijn 6 jaar oude PC er moeite mee heeft, maar in januari ga ik sowieso een nieuw systeem kopen.
Dat van Brazilië vind ik niet erg, heb toch alleen Europese competities geladen: Engeland, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Noorwegen. Zweden, Tsjechië en Rusland. Alle speelbare divisies.
En ja, dat is idd vrij traag, met name in de transferperiodes (juli/augustus, en januari). Merk duidelijk dat mijn 6 jaar oude PC er moeite mee heeft, maar in januari ga ik sowieso een nieuw systeem kopen.
Virussen? Scan ze hier!
Hier zit het avontuur met Dartford er ook op, na een goeie sollicitatie zijn we bij Groningen begonnen. Ze hebben al enkele jaren leuke regens en daardoor zit er ook wat geld in de kas.
Toch nog een oude trainer kunnen meenemen en na een goeie reeks doen we weer mee in het linker rijtje.
Hier wat leuke regens:
31. Hans(ie) Hamstra| Shoots From Distance
/f/image/cqsFmOLyVzYUJNWAYHiN4y1A.png?f=fotoalbum_large)
18. Karim El Moussaoui
/f/image/YTJ4LuGRoJzSKg1N4CJiK3DV.png?f=fotoalbum_large)
Willem Goedhart
/f/image/VxtSaG7FbHNscfjsw0cqiv83.png?f=fotoalbum_large)
Met als topper van deze generatie:
Raymond Labordus
/f/image/0i2yEuxh9v5snMVOe2LsDlGd.png?f=fotoalbum_large)
Volgend jaar volledig op eigen jeugd focussen en het Ajax maar is lastig gaan maken!
Weet iemand trouwens hoe je de stat Working with Youngsters kan verhogen?
/f/image/8awTeDoCBcZsK14nQRz9aYeq.png?f=fotoalbum_large)
Weet niet wat ik nog meer kan doen
Toch nog een oude trainer kunnen meenemen en na een goeie reeks doen we weer mee in het linker rijtje.
Hier wat leuke regens:
31. Hans(ie) Hamstra| Shoots From Distance

/f/image/cqsFmOLyVzYUJNWAYHiN4y1A.png?f=fotoalbum_large)
18. Karim El Moussaoui
/f/image/YTJ4LuGRoJzSKg1N4CJiK3DV.png?f=fotoalbum_large)
Willem Goedhart
/f/image/VxtSaG7FbHNscfjsw0cqiv83.png?f=fotoalbum_large)
Met als topper van deze generatie:
Raymond Labordus
/f/image/0i2yEuxh9v5snMVOe2LsDlGd.png?f=fotoalbum_large)
Volgend jaar volledig op eigen jeugd focussen en het Ajax maar is lastig gaan maken!
Weet iemand trouwens hoe je de stat Working with Youngsters kan verhogen?
/f/image/8awTeDoCBcZsK14nQRz9aYeq.png?f=fotoalbum_large)
Weet niet wat ik nog meer kan doen
:fill(white):strip_exif()/f/image/x7qzDOfO25H8CIFqLc0ErnM5.png?f=user_large)
Ja is raar dat ie pas na twee dagen in de sale is verschenen, maar heb hem elders goedkoper gevonden. Nu wat logo's en facepacks installeren
die link is betalend? heb trouwens niet eens paypalVos schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:12:
[...]
Graphics kan je probleemloos gebruiken. Ik gebruik qua logo's meen ik zoiets als deze: https://www.footballmanag...ager-2021-logos-fm21.html
Heb die van FM20 weer opnieuw gebruikt.
[ Voor 39% gewijzigd door AntiChrist7 op 27-12-2020 17:51 ]
Ow excuus, zo ver had ik niet gekeken. Ik gebruik nog steeds de logo's die ik in fm20 gebruikte. Maar even Googlen of zoeken in dit topic moet ook wel wat gratis opleverenAntiChrist7 schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:40:
[...]
Ja is raar dat ie pas na twee dagen in de sale is verschenen, maar heb hem elders goedkoper gevonden. Nu wat logo's en facepacks installeren
[...]
die link is betalend? heb trouwens niet eens paypal
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 27-12-2020 18:20 ]
Cutout pack is ook wel goed. Alleen beetje grootAntiChrist7 schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:40:
[...]
[...]
die link is betalend? heb trouwens niet eens paypal
Namefix is die van sortitoutsi wel 1 van de betere
Morning folks,
Na jaren FM gespeeld te hebben sinds begin jaren 90, kwam de klad er in een aantal jaar terug. Soms sporadisch speelde ik een jaargang maar 2013 en 2015 bleven me het langste boeien.
Waar voor velen alle toevoegingen een zegen waren, had ik het gevoel juist dat ik steeds meer aan het micro-managen was en de wedstrijden daardoor ondersneeuwden. Echter, zonder micro-management merkte ik dat mijn resultaten na een tijdje weg begonnen te zakken en aldus mijn focus toch weer op randzaken moest. Vicieuze cirkel met als gevolg dat ik er snel weer uitstapte.
Nu is er tegenwoordig ook de touch en de mobile uitvoering en nu ik sinds een week of 2 een Ipad air 2020 heb is het device om op te spelen dus geen probleem (ik deed 100% alleen pc gaming maar merk dat ik met de ipad ook heerlijk weer kan hearthstonen na 3 jaar pauze
)..
De verschillen zijn aardig goed beschreven al op diverse sites maar toch zit ik met een kleine twijfel. Is de touch echt slimmed down qua bijzaken zodat ik toch nog van de 3d match engine kan genieten of zal ik toch voor de mobile uitvoering dienen te gaan?
Heeft iemand hier al voor dezelfde afwegingen gestaan in de afgelopen tijd?>
Na jaren FM gespeeld te hebben sinds begin jaren 90, kwam de klad er in een aantal jaar terug. Soms sporadisch speelde ik een jaargang maar 2013 en 2015 bleven me het langste boeien.
Waar voor velen alle toevoegingen een zegen waren, had ik het gevoel juist dat ik steeds meer aan het micro-managen was en de wedstrijden daardoor ondersneeuwden. Echter, zonder micro-management merkte ik dat mijn resultaten na een tijdje weg begonnen te zakken en aldus mijn focus toch weer op randzaken moest. Vicieuze cirkel met als gevolg dat ik er snel weer uitstapte.
Nu is er tegenwoordig ook de touch en de mobile uitvoering en nu ik sinds een week of 2 een Ipad air 2020 heb is het device om op te spelen dus geen probleem (ik deed 100% alleen pc gaming maar merk dat ik met de ipad ook heerlijk weer kan hearthstonen na 3 jaar pauze
De verschillen zijn aardig goed beschreven al op diverse sites maar toch zit ik met een kleine twijfel. Is de touch echt slimmed down qua bijzaken zodat ik toch nog van de 3d match engine kan genieten of zal ik toch voor de mobile uitvoering dienen te gaan?
Heeft iemand hier al voor dezelfde afwegingen gestaan in de afgelopen tijd?>
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
De Mobile versie is juist de slimmed down versie. Touch komt nog redelijk overeen met de “normale” versie. Ik zou geen Mobile versie nemen als je op de iPad gaat spelen. De Touch versie is namelijk ook nog cross-save compatible met de Touch versie op de PC/Mac.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Excuus voor mijn gebrekkige omschrijving en bedankt voor je snelle reply.
Ik had moeten zeggen: Is de touch versie slimmed down genoeg of moet ik nog verder terug in bijzaken zoals in de mobile?
De cross save functie is een complete uitwisselbare save? Dat is wel een touch pluspuntje dan.
Ik had moeten zeggen: Is de touch versie slimmed down genoeg of moet ik nog verder terug in bijzaken zoals in de mobile?
De cross save functie is een complete uitwisselbare save? Dat is wel een touch pluspuntje dan.
[ Voor 6% gewijzigd door Ngangatar op 28-12-2020 08:44 ]
Compleet tot op zekere hoogte. Je bent wel gelimiteerd tot een X aantal competities op de iPad versie. Dus als je een Touch versie start op de PC/Mac met méér competities dan dat de iPad versie toelaat, dan is de game niet cross-save compatible.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De TouchBar een beetje nuttig gebruiken. 

Dit weekend voor het eerst deze FM serieus begonnen met spelen
Natuurlijk begonnen met Feyenoord zoals altijd
Eerst even volledig de staf doorgelicht want die is verschrikkelijk en zwaar overbetaald, zeker een goede assistent was geen overbodige luxe. Hierna verschillende scouts de laan uit gestuurd en verschillende scouts voor minder salaris terug gehaald met veel betere stats.
Eerste oefenwedstrijden was wel duidelijk dat de spits, cv en cvm positie een serieus probleem waren. Als spits gelukkig Joshua Zirkzee kunnen huren van Bayern. Als CV heb ik een Noors talent gekocht, deze was gescout door mijn scout voor scandinavie, normann williamsen max ( zou 4,5 tot 5 sterren kunnen worden).
CVM helaas geen geluk mee gehad, geprobeerd een oudere CVM te huren van Inter voor een seizoen. Inter was akkoord maar de speler liet het klappen op de laatste dag van de transfer periode. Nu dus maar 1 echte CVM, dat word dus wel een dingetje. Wou geen achterlijke bedragen betalen voor oudere cvm's.
Oefenwedstrijden zeer wisselende resultaten en moest direct de eerste competitie wedstrijd tegen Ajax. Was bang voor een pakslaag want hun team is echt veel beter. Maar wonderbaarlijk wonnen wij de wedstrijd met heel veel geluk met 1-0. Nu 6 wedstrijden gespeeld en nog geen punt verlies in de competitie, maar wel al tegen ajax en psv gespeeld. PSV hebben wij zelfs met 4-0 terug naar Eindhoven gestuurd.
Enige min puntje is dat ik direct de eerste wedstrijd in de europa league uit tegen Villareal met 1-0 verloor. Kan gebeuren is ook verreweg de sterkste tegenstander in de poule
Vind ieder geval de start bizar goed en had ik totaal niet verwacht met toch wel een redelijk slecht elftal
Doel in de transferperiode is toch wel een CVM te halen en Jorgensen te lozen. Overigens ook flink wat talenten verhuurd aan eredivisie clubs om wat ervaring op te doen
Ook word serieus het doel om die klote afkoopsommen uit Berghuis en Senesi hun contracten te krijgen, helaas willen ze nog niet praten over een nieuw contract
Zal vanavond als ik tijd heb even wat screenshots posten
Eerst even volledig de staf doorgelicht want die is verschrikkelijk en zwaar overbetaald, zeker een goede assistent was geen overbodige luxe. Hierna verschillende scouts de laan uit gestuurd en verschillende scouts voor minder salaris terug gehaald met veel betere stats.
Eerste oefenwedstrijden was wel duidelijk dat de spits, cv en cvm positie een serieus probleem waren. Als spits gelukkig Joshua Zirkzee kunnen huren van Bayern. Als CV heb ik een Noors talent gekocht, deze was gescout door mijn scout voor scandinavie, normann williamsen max ( zou 4,5 tot 5 sterren kunnen worden).
CVM helaas geen geluk mee gehad, geprobeerd een oudere CVM te huren van Inter voor een seizoen. Inter was akkoord maar de speler liet het klappen op de laatste dag van de transfer periode. Nu dus maar 1 echte CVM, dat word dus wel een dingetje. Wou geen achterlijke bedragen betalen voor oudere cvm's.
Oefenwedstrijden zeer wisselende resultaten en moest direct de eerste competitie wedstrijd tegen Ajax. Was bang voor een pakslaag want hun team is echt veel beter. Maar wonderbaarlijk wonnen wij de wedstrijd met heel veel geluk met 1-0. Nu 6 wedstrijden gespeeld en nog geen punt verlies in de competitie, maar wel al tegen ajax en psv gespeeld. PSV hebben wij zelfs met 4-0 terug naar Eindhoven gestuurd.
Enige min puntje is dat ik direct de eerste wedstrijd in de europa league uit tegen Villareal met 1-0 verloor. Kan gebeuren is ook verreweg de sterkste tegenstander in de poule
Vind ieder geval de start bizar goed en had ik totaal niet verwacht met toch wel een redelijk slecht elftal
Doel in de transferperiode is toch wel een CVM te halen en Jorgensen te lozen. Overigens ook flink wat talenten verhuurd aan eredivisie clubs om wat ervaring op te doen
Zal vanavond als ik tijd heb even wat screenshots posten
Mijn eerste FM21 potje gestart met Kaiserlautern, uitkomend in de 3. Liga. De media prediction was 4e, ben 'Mit zwei Fingers in die Nase' kampioen geworden.
Ook de verwachtingen van de board overschreden, die zijn heel erg happy. Het fikse stadion zat redelijk gevuld, hopelijk door de fandag en promotie gaat dit lekker stijgen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/vZ4vOFDJCkdbCiIfwOfl1Wft.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Lzf5entTXmR2goYxWho0I6we.png?f=user_large)
Het beker avontuur eindigde tegen Wolfsburg, het was Weghorst die er twee inprikte. De eerste ronde had ik nog verrassend gewonnen van Hertha BSC, een vrij geflatteerde uitslag.
Ik had hiermee wel voldoen aan de verwachtingen van de board.
/f/image/lwEtGxod4z8Dd6plzDM09h34.png?f=fotoalbum_large)
De beste spelers waren de reeds aanwezige Ritter en Röser. Mijn eerste keuze qua spits Spalvis was in de winterstop weer beschikbaar, na meer dan 2 jaar blessureleed. Branescu op doel deed het ook zeer aardig, dat was mijn beste 'aankoop'.
:fill(white):strip_exif()/f/image/3MfB7hNESeQwqRnMDXyl6BRH.png?f=user_large)
Mijn meeste gebruikte formatie en opstelling. Ik speelde met aanvallende backs en een stofzuiger, dit werkte heel goed. Eens kijken hoe dit gaat uitpakken in de 2. Bundesliga. Van de vleugels had ik iets meer verwacht, deze speelden zeer wispelturig. Van een hattrick tot 10 wedstrijden geen goals bij wijze van
. Redondo was met zijn snelheid wel geregeld een plaag voor de tegenstanders.
:fill(white):strip_exif()/f/image/G5ZEFcK1oe4Z1rKCrg6oiXfX.png?f=user_large)
Even wat financiële informatie. Heb een balans van 4.5M, eens kijken wat dit wordt komende seizoen. De projection zegt 16.8M, maar dat lijkt mij wat veel.
/f/image/0K9WJf6bO8WCKByqhSdRcPyQ.png?f=fotoalbum_large)
Nog enkele hoogtepunten:
/f/image/UYeJYvc3J6mQGuHYktwWCHqF.png?f=fotoalbum_large)
Ben al druk aan het speuren naar nieuwe spelers. En kijken welke spelers nog voldoen en mee kunnen groeien. Richt me vooral op vrije transfers, want veel transfergeld is er niet.
Ook de verwachtingen van de board overschreden, die zijn heel erg happy. Het fikse stadion zat redelijk gevuld, hopelijk door de fandag en promotie gaat dit lekker stijgen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/vZ4vOFDJCkdbCiIfwOfl1Wft.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Lzf5entTXmR2goYxWho0I6we.png?f=user_large)
Het beker avontuur eindigde tegen Wolfsburg, het was Weghorst die er twee inprikte. De eerste ronde had ik nog verrassend gewonnen van Hertha BSC, een vrij geflatteerde uitslag.
Ik had hiermee wel voldoen aan de verwachtingen van de board.
/f/image/lwEtGxod4z8Dd6plzDM09h34.png?f=fotoalbum_large)
De beste spelers waren de reeds aanwezige Ritter en Röser. Mijn eerste keuze qua spits Spalvis was in de winterstop weer beschikbaar, na meer dan 2 jaar blessureleed. Branescu op doel deed het ook zeer aardig, dat was mijn beste 'aankoop'.
:fill(white):strip_exif()/f/image/3MfB7hNESeQwqRnMDXyl6BRH.png?f=user_large)
Mijn meeste gebruikte formatie en opstelling. Ik speelde met aanvallende backs en een stofzuiger, dit werkte heel goed. Eens kijken hoe dit gaat uitpakken in de 2. Bundesliga. Van de vleugels had ik iets meer verwacht, deze speelden zeer wispelturig. Van een hattrick tot 10 wedstrijden geen goals bij wijze van
:fill(white):strip_exif()/f/image/G5ZEFcK1oe4Z1rKCrg6oiXfX.png?f=user_large)
Even wat financiële informatie. Heb een balans van 4.5M, eens kijken wat dit wordt komende seizoen. De projection zegt 16.8M, maar dat lijkt mij wat veel.
/f/image/0K9WJf6bO8WCKByqhSdRcPyQ.png?f=fotoalbum_large)
Nog enkele hoogtepunten:
/f/image/UYeJYvc3J6mQGuHYktwWCHqF.png?f=fotoalbum_large)
Ben al druk aan het speuren naar nieuwe spelers. En kijken welke spelers nog voldoen en mee kunnen groeien. Richt me vooral op vrije transfers, want veel transfergeld is er niet.
The Journey continues
5 seizoenen ver, maar nog altijd geen prijs. Wel een nieuw team
Halverwege het seizoen met Orenburg zag het er nog behoorlijk uit: 13e op 16 (dat is een plek voor degradatie play-offs tegen een tweedeklasser) maar toen een wankelend Dinamo Moskou kwam aankloppen ben ik direct op de kar gesprongen.
Dinamo is sinds de oprichting van de Premjer Liga de enige van de 4 grote clubs uit Moskou die op die dikke 30 jaar nog geen titel wist te pakken (de laatste titel dateert zelfs nog uit het Soviet tijdperk (1976), nadat ik mijn komend seizoen afwerk, dus exact 50 jaar geleden...). Ze zijn in 2015/2016 zelfs (heel even) gezakt naar de tweede klasse.
Gezien ze nog een plekje onder mijn Orenburg stonden (14e op 16) zag het er opnieuw niet goed uit voor de Moskovieten. Aan mij op ze op sleeptouw te nemen. Eerlijk, ik was verbaasd: geld te over, en een aantal behoorlijk goede spelers. Maar, eerlijk is eerlijk, ik kreeg het bijzonder moeilijk op de rails; uiteindelijk wel relatief "vlot" in de middenmoot terecht gekomen, maar het klasseverschil tussen de top-6 en "de rest" is gigantisch.

Het team versterken lijkt ook relatief moeilijk. Je mag "maar" 8 buitenlanders in je kern hebben, de rest moeten Russen zijn, maar de Russen die echt het verschil kunnen maken spelen bij die top-6 (Krasnodar, Zenith, Rubin, CSKA/Lokomotiv/Spartak) en willen niet naar mij komen.
Ik verwacht wel de oversteek te maken en te knokken voor een Europees plekje, de titel lijkt me uitgesloten. Krasnodar & Zenith zijn echt wel sterk. Ik hoop op een gelukje in de beker, want we gaan het zesde seizoen in, het wordt dus wel stilaan tijd om een prijs te pakken
Wel 2 erg talentvolle regens opgepikt (het is te zeggen, +- 7.5 miljoen het stuk, ze waren dus niet gratis ofzo).
Daniel Rada: Net 20. Wou enkel tekenen met de voorwaarde dat ik hem als hangende spits zou uitspelen, terwijl hij gewoon nóg beter zou zijn als aanvallende mid.

***EDIT***
Blijkbaar is een beer van net geen 2 meter die even lichtvoetig is als een mini Maradonna toch niet zo verkeerd in de spits. Zet er een technisch begaafde/snelle verdediger tegen en hij buffelt die gewoon aan de kant, en een statische verdediger dribbelt hij gewoon dol (en buffelt hem nog eens aan de kant voor de fun
). Wat een monster
Vyacheslav Tashaev. Ben er enkel nog niet over uit hoe ik hem het best uitspeel... Waarschijnlijk als Mezzala, maar zo krijg ik hem niet zo goed ingepast...
5 seizoenen ver, maar nog altijd geen prijs. Wel een nieuw team

Dinamo is sinds de oprichting van de Premjer Liga de enige van de 4 grote clubs uit Moskou die op die dikke 30 jaar nog geen titel wist te pakken (de laatste titel dateert zelfs nog uit het Soviet tijdperk (1976), nadat ik mijn komend seizoen afwerk, dus exact 50 jaar geleden...). Ze zijn in 2015/2016 zelfs (heel even) gezakt naar de tweede klasse.
Gezien ze nog een plekje onder mijn Orenburg stonden (14e op 16) zag het er opnieuw niet goed uit voor de Moskovieten. Aan mij op ze op sleeptouw te nemen. Eerlijk, ik was verbaasd: geld te over, en een aantal behoorlijk goede spelers. Maar, eerlijk is eerlijk, ik kreeg het bijzonder moeilijk op de rails; uiteindelijk wel relatief "vlot" in de middenmoot terecht gekomen, maar het klasseverschil tussen de top-6 en "de rest" is gigantisch.

Het team versterken lijkt ook relatief moeilijk. Je mag "maar" 8 buitenlanders in je kern hebben, de rest moeten Russen zijn, maar de Russen die echt het verschil kunnen maken spelen bij die top-6 (Krasnodar, Zenith, Rubin, CSKA/Lokomotiv/Spartak) en willen niet naar mij komen.
Ik verwacht wel de oversteek te maken en te knokken voor een Europees plekje, de titel lijkt me uitgesloten. Krasnodar & Zenith zijn echt wel sterk. Ik hoop op een gelukje in de beker, want we gaan het zesde seizoen in, het wordt dus wel stilaan tijd om een prijs te pakken
Wel 2 erg talentvolle regens opgepikt (het is te zeggen, +- 7.5 miljoen het stuk, ze waren dus niet gratis ofzo).
Daniel Rada: Net 20. Wou enkel tekenen met de voorwaarde dat ik hem als hangende spits zou uitspelen, terwijl hij gewoon nóg beter zou zijn als aanvallende mid.

***EDIT***
Blijkbaar is een beer van net geen 2 meter die even lichtvoetig is als een mini Maradonna toch niet zo verkeerd in de spits. Zet er een technisch begaafde/snelle verdediger tegen en hij buffelt die gewoon aan de kant, en een statische verdediger dribbelt hij gewoon dol (en buffelt hem nog eens aan de kant voor de fun
Vyacheslav Tashaev. Ben er enkel nog niet over uit hoe ik hem het best uitspeel... Waarschijnlijk als Mezzala, maar zo krijg ik hem niet zo goed ingepast...

[ Voor 7% gewijzigd door Jebus4life op 29-12-2020 16:03 ]

Kan een hele mooie avond worden of alles word afgebroken hier

Is FM2021 een aanrader boven FM2020?
Ik ben trouwe fan, speel sinds begin, zelfs FM Live gespeeld tot het einde (jammer dat dit stopte). Alleen lees dat verschil tussen 20 en 21 niet zo verschillend is.
Zit in me Fm2020 save game al in 2073.
Ik ben trouwe fan, speel sinds begin, zelfs FM Live gespeeld tot het einde (jammer dat dit stopte). Alleen lees dat verschil tussen 20 en 21 niet zo verschillend is.
De match engine is toch echt wel een stuk beter, wedstrijden voelen realistischer.sacaji schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:10:
Is FM2021 een aanrader boven FM2020?
Zelf speel ik wel op 2D (kan de houterige 3D echt niet aanzien
Na pogingen in de Premier League, Bundesliga en de Serie A die net niet konden beklijven heb ik maar eens geopteerd voor een echt avontuur. Velez Sarsfield heb ik altijd fascinerend gevonden omdat er best wat talent vandaan komt en ze hebben natuurlijk Almada en ook Guidara is een prima speler. Proberen hoe het daarmee gaat en kijken of ik op termijn kan overstappen naar Europa!
Iemand die me kan helpen met het herstellen van de instellingen voor verhuur aan sattelietclub?
Mijn spelers gaan automatisch maar 3 maanden naar mijn sattelietclub en ik kan niet vinden waar ik dit weer in kan stellen naar 1 seizoen.
Ooit het vinkje aangekruist, ik weet het...
Mijn spelers gaan automatisch maar 3 maanden naar mijn sattelietclub en ik kan niet vinden waar ik dit weer in kan stellen naar 1 seizoen.
Ooit het vinkje aangekruist, ik weet het...
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Haha, ik speel ook nog steeds 2D, geeft me echt een FM gevoel. Ik ga het maar wagen, momenteel in 2073 in FM2020 en wordt wel saaiJebus4life schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:44:
[...]
De match engine is toch echt wel een stuk beter, wedstrijden voelen realistischer.
Zelf speel ik wel op 2D (kan de houterige 3D echt niet aanzien) dus geen idee of het qua visuele ook wat beter is
Onlangs begonnen aan een leuke uitdaging om vanuit div10 met AFC Darwen omhoog te vechten. Moet zeggen dat het aardig lukt, maar wat is het bloed irritant dat je topspelers op elk moment weggekaapt kunnen worden door andere clubs.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
God, wat een ellendig seizoen. Maar.... met een Happy Ending!
Beginnen bij het begin: heb de nodige nieuwe spelers gehaald, met name in de verdediging. Paar nieuwe huurlingen erbij etc.
Het begon zo mooi.... heel lang lekker bovenaan meegedraaid, maar in het laatste kwart van de competitie verspeelde ik door een aantal zware en langdurige blessures van mijn ster-spelers een directe promotie-positie
:fill(white):strip_exif()/f/image/YUsB2eMJUni7o4Kp8kkVuQPX.png?f=user_large)
Ik voelde dus aankomen dat we nog een seizoen op dit niveau zouden spelen... maar... ik kon me nog wel plaatsen via de play-offs.
Helaas was mijn beste DL, en mijn beste STC nog altijd gebleseerd hier....
Eerst moest ik tegen Mallorca. Thuis hield ik ze op 1-1, uit won ik nipt met 1-0. Door naar de finale, waar Elche wachtte. Dit was een angstgegner, want in de competitie verloor ik hier mee. Groot was de verbazing dat ik thuis won met 3-0. Gelukkig kon ik hier weer over mijn beste STC beschikken, maar ik moest hem wel als AML gebruiken, want mijn 1e en 2e keuze voor die positie waren respectievelijk geblesseerd en geschorst.... Uit verloor ik dan met 1-0, maar op aggegrate heb ik dus opnieuw promotie afgedwongen! Gelukkig mogen Barcelona B en Castilla niet promoveren, anders had ik de playoffs niet eens gehaald....
De eindstand:
:fill(white):strip_exif()/f/image/dYkQiCk29WjnrRI0ow2KU1zZ.png?f=user_large)
Je kan dus mooi zien dat scorend vermogen mijn probleem niet is (doelpunten zat), maar incasserend heb ik nog altijd een probleem, ik krijg véél teveel goals tegen. Hier moet ik dus echt nog flink aan werken, anders bungel ik weer het hele seizoen in de degratiezone....
Mijn 2 STC's (waarvan één een huurling) hebben allebei 30 doelpunten gescoord:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ThLzkhhIgpJjS4JYCnBPmwui.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/iuhQdem3yqi8D2pkCW9cXcHr.png?f=user_large)
Volgend jaar dus voor de 2e keer in La Liga. Maar ik ga eerst nog eens puzzelen op mijn defensie, en ik moet ook meer breedte in de selectie zien te krijgen, anders zit ik het seizoen erop weer in de tweede divisie
Beginnen bij het begin: heb de nodige nieuwe spelers gehaald, met name in de verdediging. Paar nieuwe huurlingen erbij etc.
Het begon zo mooi.... heel lang lekker bovenaan meegedraaid, maar in het laatste kwart van de competitie verspeelde ik door een aantal zware en langdurige blessures van mijn ster-spelers een directe promotie-positie
:fill(white):strip_exif()/f/image/YUsB2eMJUni7o4Kp8kkVuQPX.png?f=user_large)
Ik voelde dus aankomen dat we nog een seizoen op dit niveau zouden spelen... maar... ik kon me nog wel plaatsen via de play-offs.
Helaas was mijn beste DL, en mijn beste STC nog altijd gebleseerd hier....
Eerst moest ik tegen Mallorca. Thuis hield ik ze op 1-1, uit won ik nipt met 1-0. Door naar de finale, waar Elche wachtte. Dit was een angstgegner, want in de competitie verloor ik hier mee. Groot was de verbazing dat ik thuis won met 3-0. Gelukkig kon ik hier weer over mijn beste STC beschikken, maar ik moest hem wel als AML gebruiken, want mijn 1e en 2e keuze voor die positie waren respectievelijk geblesseerd en geschorst.... Uit verloor ik dan met 1-0, maar op aggegrate heb ik dus opnieuw promotie afgedwongen! Gelukkig mogen Barcelona B en Castilla niet promoveren, anders had ik de playoffs niet eens gehaald....
De eindstand:
:fill(white):strip_exif()/f/image/dYkQiCk29WjnrRI0ow2KU1zZ.png?f=user_large)
Je kan dus mooi zien dat scorend vermogen mijn probleem niet is (doelpunten zat), maar incasserend heb ik nog altijd een probleem, ik krijg véél teveel goals tegen. Hier moet ik dus echt nog flink aan werken, anders bungel ik weer het hele seizoen in de degratiezone....
Mijn 2 STC's (waarvan één een huurling) hebben allebei 30 doelpunten gescoord:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ThLzkhhIgpJjS4JYCnBPmwui.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/iuhQdem3yqi8D2pkCW9cXcHr.png?f=user_large)
Volgend jaar dus voor de 2e keer in La Liga. Maar ik ga eerst nog eens puzzelen op mijn defensie, en ik moet ook meer breedte in de selectie zien te krijgen, anders zit ik het seizoen erop weer in de tweede divisie
Virussen? Scan ze hier!
Ben voor mijn eerste carriere begonnen bij Zulte Waregem, belgische middenmoot, maar wel Juventus en LOSC als parent club (al heb ik eerste transferperiode uitgezet voor realisme + toch geen geld). bestuur zet ook geen zware doelstellingen, dus kan rustig opbouwen. Schuld wegwerken + staf uitbreiden.
Ohja, als er iemand dus wat talent weet rond lopen in de B-kerns van Rijsel en Juve, tips zijn altijd welkom.
Heb wel nog wat moeite met de tactische kant. Ik vertrouw hoofdzakelijk op de AM en de presets, maar de direct counterattack komt er nog niet echt uit....
Ohja, als er iemand dus wat talent weet rond lopen in de B-kerns van Rijsel en Juve, tips zijn altijd welkom.
Heb wel nog wat moeite met de tactische kant. Ik vertrouw hoofdzakelijk op de AM en de presets, maar de direct counterattack komt er nog niet echt uit....
Zojuist touch aangeschaft. Van het weekend mee aan de gang.Rivanov schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:31:
Compleet tot op zekere hoogte. Je bent wel gelimiteerd tot een X aantal competities op de iPad versie. Dus als je een Touch versie start op de PC/Mac met méér competities dan dat de iPad versie toelaat, dan is de game niet cross-save compatible.
Een keertje niet met mijn favo cluppie, niet met fav speelstijl. Ik ga een keer in de kkd aan de gang met Volendam. En op de counter, keertje geen kort tikwerk en vloeiende combinaties.
Gister geen tijd meer gehad en vandaag ook maar weinig tijd. Maar het kan nog steeds heel mooi worden

Morgen maar eens afmaken

Morgen maar eens afmaken
Ik heb het naar mijn zin in Argentinië:
De Zuid-Amerikaanse equivalent van de UEFA Cup gewonnen!
De Zuid-Amerikaanse equivalent van de UEFA Cup gewonnen!
:fill(white):strip_exif()/f/image/BKWWUbAl0i9rcwHXJPIBZeYd.png?f=user_large)
Het is me voorlopig niet gegund, na 2 keer naast de titel (weliswaar op het tweede niveau) te grijpen, heb ik ook met Dinamo Moskou geen zilver kunnen binnenhalen. Vicekampioen, en verliezend bekerfinalist. Zenit stak er echt bovenuit en pakte de dubbel...

Ik speel bij momentel wel héérlijk voetbal. Dus dat is wel leuk

Al een kleine sneak preview voor volgens seizoen, ik heb me via de 2 voorrondes wel geplaatst voor de Champions League, dus de kassa rinkelt (niet dat geld een probleem was, ik krijg jaarlijks 60 miljoen aan "overige" sponsoring (geld van Russische mafiosi ofzo?
)

Ik speel bij momentel wel héérlijk voetbal. Dus dat is wel leuk

Al een kleine sneak preview voor volgens seizoen, ik heb me via de 2 voorrondes wel geplaatst voor de Champions League, dus de kassa rinkelt (niet dat geld een probleem was, ik krijg jaarlijks 60 miljoen aan "overige" sponsoring (geld van Russische mafiosi ofzo?
Zou nog screenshots posten van mijn Feyenoord game
Ondertussen weer paar wedstrijden verder en gaat perfect.
:strip_exif()/f/image/TEQ8aN43zCxchhQB3hK6YQZA.jpg?f=fotoalbum_large)
Selectie
:strip_exif()/f/image/qTaMwjcfnQOEMN4p5p0NnSzG.jpg?f=fotoalbum_large)
Speel altijd 4-2-3-1, als ik tegen sterkere tegenstanders speel dan gebruik ik een DM i.p.v AM.
:strip_exif()/f/image/xsueEkylCU8ufv3hoY933SJM.jpg?f=fotoalbum_large)
Wedstrijden gaan goed, alleen verloren uit van Villarreal, is ook een beter team dus kan gebeuren
:strip_exif()/f/image/uQiPwGxmRu6Xgw6ucp3WH2qA.jpg?f=fotoalbum_large)
Competitie gaat perfect nog steeds ongeslagen en scoor er op los. Ook al Ajax en PSV gehad dus dat is helemaal mooi
:strip_exif()/f/image/9IUYCfYAhKkZK7iowOrthQA8.jpg?f=fotoalbum_large)
Zirkzee is echt mijn top "aankoop" scoort er heerlijk op los, ga die echt proberen definitief vast te leggen. Gaat denk wel een duur geintje worden
Normann Williamsen vast voor de toekomst gekocht, laat hem eerst even jaartje wennen en volgend jaar verhuren. In de winterstop ga ik Azarkan ook verhuren aan een Eredivsie club, kan hem niet genoeg speeltijd geven momenteel.
Pareltje is toch wel Conteh in deze selectie, totaal niet verwacht maar wat speelt hij goed
In de winterstop eerst op jacht naar een goede DM want met alleen Fer is het heel dun bezet. Geertruida kan er ook spelen maar vind ik niet heel super op die positie
:strip_exif()/f/image/TEQ8aN43zCxchhQB3hK6YQZA.jpg?f=fotoalbum_large)
Selectie
:strip_exif()/f/image/qTaMwjcfnQOEMN4p5p0NnSzG.jpg?f=fotoalbum_large)
Speel altijd 4-2-3-1, als ik tegen sterkere tegenstanders speel dan gebruik ik een DM i.p.v AM.
:strip_exif()/f/image/xsueEkylCU8ufv3hoY933SJM.jpg?f=fotoalbum_large)
Wedstrijden gaan goed, alleen verloren uit van Villarreal, is ook een beter team dus kan gebeuren
:strip_exif()/f/image/uQiPwGxmRu6Xgw6ucp3WH2qA.jpg?f=fotoalbum_large)
Competitie gaat perfect nog steeds ongeslagen en scoor er op los. Ook al Ajax en PSV gehad dus dat is helemaal mooi
:strip_exif()/f/image/9IUYCfYAhKkZK7iowOrthQA8.jpg?f=fotoalbum_large)
Zirkzee is echt mijn top "aankoop" scoort er heerlijk op los, ga die echt proberen definitief vast te leggen. Gaat denk wel een duur geintje worden
Pareltje is toch wel Conteh in deze selectie, totaal niet verwacht maar wat speelt hij goed
In de winterstop eerst op jacht naar een goede DM want met alleen Fer is het heel dun bezet. Geertruida kan er ook spelen maar vind ik niet heel super op die positie
Stomme vraag, maar had voor mijn eerste career een paswoord gezet, en nu vraagt ie dat ook bij elke andere career die ik start. Hoe raak ik daarvan af? Dacht misschien met nieuw manager profiel, maar dat is het niet
EDIT: nvm gevonden, het is een kleine onopvallende lijn onder je naam op je profiel
EDIT: nvm gevonden, het is een kleine onopvallende lijn onder je naam op je profiel
[ Voor 16% gewijzigd door AntiChrist7 op 03-01-2021 13:03 ]
Nou, ik heb mijn eerste volledige seizoen in Argentinië erop zitten. En wat voor een seizoen. Twee transfers zelf gedaan, in het begin Maximiliano Romero van PSV gehuurd en halverwege heb ik Guillermo Burdisso gratis binnengehengeld.
Verder heb ik een aantal prijzen gewonnen, te weten:
En als kers op de taart heb ik blijkbaar de club een soort van gered uit de financiële waarin ze, blijkbaar, zaten:
/f/image/iVoDENrHk9N154h2IcXGpE8n.png?f=fotoalbum_large)
Leuk seizoen wel achteraf. Best succesvol ook. Nu zit ik te dubben of ik wel wil blijven. Er was financieel echt niets mogelijk afgelopen seizoen en momenteel kan ik de huur van Romero (mijn topscorer (39 goals in 48 wedstrijden,
) niet eens verlengen. Als er niets mogelijk blijft ga ik denk ik opstappen en kijken of ik in Brazilië terecht kan, of zelfs meteen naar Europa vlieg. Maar ja, aan de andere kant, ik heb Almada tot nu toe kunnen behouden voor de club, jongens als Guidara, Abram, Ortega en Centurión zijn ook leuke spelers. Daarnaast heb ik een aantal goede talenten uit de jeugd erbij gekregen die misschien komend seizoen al kunnen debuteren.
Keuzes, keuzes
- Copa Sudamericana. Dit is een soort Zuid-Amerikaanse bekercompetitie. Ik weet niet hoe hoog hij aan staat geschreven maar een prijs is een prijs. Bahia uit Brazilië werd in de finale verslagen met 2-0.
- Recopa Sudamericana. Wederom een Zuid-Amerikaanse beker. Lijkt meer op een soort supercup aangezien het maar 1 finale over twee wedstrijden is. Deze won ik van het Brazliaanse Gremio met maar liefst 7-2 over twee wedstrijden.
- Argentine Superleague Cup. Wederom een competitie waarvan ik niet precies weet hoe het zit. Je speelt namelijk eerst een halve competitie tot halverwege het seizoen, de Primera Division. Volgens mij wordt deze competitie, na afloop, verdeeld in twee poules van 12, die spelen vervolgens de Argentine Superleage Cup: een halve competitie in beide poules, waarna een halve finale en finale gespeeld wordt met uit beide poules twee ploegen.
En als kers op de taart heb ik blijkbaar de club een soort van gered uit de financiële waarin ze, blijkbaar, zaten:
/f/image/iVoDENrHk9N154h2IcXGpE8n.png?f=fotoalbum_large)
Leuk seizoen wel achteraf. Best succesvol ook. Nu zit ik te dubben of ik wel wil blijven. Er was financieel echt niets mogelijk afgelopen seizoen en momenteel kan ik de huur van Romero (mijn topscorer (39 goals in 48 wedstrijden,
Keuzes, keuzes
Ik zit in een strijd verwikkeld met (onder andere) Krasnodar om de titel. Acherstand van 4 punten met 1 wedstrijd minder gespeeld.
Krasnodar krijgt Spartak Moskou op bezoek, zo'n wedstrijd waarvan je verwacht dat Krasnodar wel eens punten kan laten liggen.

Tsja, dan weet je dat het moeilijk wordt...
***EDIT***
Maar als is ik zo blijf spelen geloof ik er nog wel in

Krasnodar krijgt Spartak Moskou op bezoek, zo'n wedstrijd waarvan je verwacht dat Krasnodar wel eens punten kan laten liggen.

Tsja, dan weet je dat het moeilijk wordt...
***EDIT***
Maar als is ik zo blijf spelen geloof ik er nog wel in

Ik geloof dat dat een soort tegenhanger van de Europa League is qua niveau (staat onder de copa libertadores, wat dan hier de Champions League is).YES schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:59:
Nou, ik heb mijn eerste volledige seizoen in Argentinië erop zitten. En wat voor een seizoen. Twee transfers zelf gedaan, in het begin Maximiliano Romero van PSV gehuurd en halverwege heb ik Guillermo Burdisso gratis binnengehengeld.
- Copa Sudamericana. Dit is een soort Zuid-Amerikaanse bekercompetitie. Ik weet niet hoe hoog hij aan staat geschreven maar een prijs is een prijs. Bahia uit Brazilië werd in de finale verslagen met 2-0.
[ Voor 59% gewijzigd door Jebus4life op 03-01-2021 16:11 ]
@Jebus4life ja volgens mij ook. Maar ze hebben dus gewoon nog veel meer competities, zowel continentaal als in eigen land. Bijzonder maar het heeft ook wel iets.
Echter staat de manager van AC Milan met 1 voet buiten de deur. Lijkt me leuk om daar naar over te stappen en jongens als Almada en Guidara mee te nemen.
Echter staat de manager van AC Milan met 1 voet buiten de deur. Lijkt me leuk om daar naar over te stappen en jongens als Almada en Guidara mee te nemen.
Misschien mag ik de vraag hier niet stellen, maar heeft iemand een tip over op welke laptop FM als een monster draait. Ik wil een nieuwe gaan aanschaffen, budget is max 800 -1000euro waar ik ook nog een dockingstation van moet kopen. Of t moet een HP Elitebook zijn, dan heb ik er al 1.
Hoop graag dat iemand me verder kan helpen
PSN: Wauzer010
Is dit wat?wauzer schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:12:
Misschien mag ik de vraag hier niet stellen, maar heeft iemand een tip over op welke laptop FM als een monster draait. Ik wil een nieuwe gaan aanschaffen, budget is max 800 -1000euro waar ik ook nog een dockingstation van moet kopen. Of t moet een HP Elitebook zijn, dan heb ik er al 1.
https://tweakers.net/pric...3-ay0001nd/specificaties/
Wellicht voor FM wat overkill, als ik de aanbevolen specificaties bekijk, maar dan kan je nog een aantal versies hierna draaien
Financieel niets mogelijk in het nieuwe seizoen, heel het budget moest gebruikt worden om Maximiliano Romero te behouden. Dus ik ben opgestapt.YES schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:59:
Leuk seizoen wel achteraf. Best succesvol ook. Nu zit ik te dubben of ik wel wil blijven. Er was financieel echt niets mogelijk afgelopen seizoen en momenteel kan ik de huur van Romero (mijn topscorer (39 goals in 48 wedstrijden,) niet eens verlengen. Als er niets mogelijk blijft ga ik denk ik opstappen en kijken of ik in Brazilië terecht kan, of zelfs meteen naar Europa vlieg. Maar ja, aan de andere kant, ik heb Almada tot nu toe kunnen behouden voor de club, jongens als Guidara, Abram, Ortega en Centurión zijn ook leuke spelers. Daarnaast heb ik een aantal goede talenten uit de jeugd erbij gekregen die misschien komend seizoen al kunnen debuteren.
Keuzes, keuzes
Op naar nieuwe avonturen!
Die ziet er super uit! Waarom kies je deze? Hier kan ik ook meerdere competities op draaien?YES schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:22:
[...]
Is dit wat?
https://tweakers.net/pric...3-ay0001nd/specificaties/
Wellicht voor FM wat overkill, als ik de aanbevolen specificaties bekijk, maar dan kan je nog een aantal versies hierna draaien
Geen idee waarom, omdat hij in de pricewatch op specificaties en prijs goed uitkwam. Als je hier niet meerdere competities kan draaien dan zou FM echt belachelijk teveel vragen eerlijk gezegd. Volgens mij is deze echt flink overkill voor een spel als FM. Maar hij heeft gewoon een goede processor, geheugen et cetera. Enige punt is wel dat het geheugen niet uitbreidbaar is.wauzer schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:45:
[...]
Die ziet er super uit! Waarom kies je deze? Hier kan ik ook meerdere competities op draaien?
Maar deze vraag, als je echt advies wil van mensen die daar hun hobby van hebben gemaakt, kan je beter bij dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/122 terecht. Daar worden dagelijks meerdere topics geopend met advies vragen.
Thnx ik ga daar eens kijken!
Iemand problemen met het verplaatsen van een speler van de B Elftal naar de hoogste elftal? Heb 2 grote talenten die ik dan naar mijn eerste elftal verplaats, dan zijn ze weg en zitten ze weer in de B team..
Ik ben bezig een Nederlands youtube kanaal op te zetten puur op FM en geen andere games. Zijn er hier mensen die het interessant lijkt dit soort content te kijken ? Lijkt me leuk om verschillende challenges, playtroughs en experimenten te doen.
Maak de selectie eens leeg van het B team anders?sacaji schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:09:
Iemand problemen met het verplaatsen van een speler van de B Elftal naar de hoogste elftal? Heb 2 grote talenten die ik dan naar mijn eerste elftal verplaats, dan zijn ze weg en zitten ze weer in de B team..
Ja, heb ik ook gehad.sacaji schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:09:
Ik heb het gefixt door even te verplaatsen mijn - 21,een dagje of 2 verder gegaan (daar bleven ze wel zitten), en dan naar het eerste, daarna was dat OK.
Denk dat er soms een bugje zit met dat tweede elftal, omdat hij die naar het eerste brengt, maar er ergens een systeem zit wat die beschikbaar houdt voor het tweede en de speler dan terugzet naar het tweede ofzo. Geen idee
Vandaag eindelijk het seizoen afgemaakt (bijna)
En hoe!
Competitie was nog vrij spannend geworden omdat ik ineens 2 wedstrijd verloor en ook nog eens tegen Ajax
Maar goed dan zal je zien dan verliest Ajax ineens en laat in andere wedstrijden ook punten liggen en schiet je weer naar plek 1

De "core" selectie

Vaak vul ik dit aan met B spelers of -18.
Lazaro en Arezo zijn echt geweldig voorin. Waar Lazaro eigenlijk als 2e spits achter Arezo werd gekocht ben ik toch naar 2 spitsen tactiek gegaan en dat werkt wel redelijk zo te zien
Arezo screen :

Lazaro screen :

Toch waren er 2 spelers meer die ook belangrijk waren voor dit team :
Ahmedhodzic

Berg

Goed dat was dan de competitie. In de CL ging het ook niet slecht. Eigenlijk vrij goed
In de Poule ging het eigenlijk maar net goed :

En toen gingen we pas echt goed los :

Man U en PSG waren echt trillers en tegen Juventus ging het wel erg goed.
De finale komt nog maar dit kan wel eens leuk aflopen. Nog 20 dagen in game wachten.
Meer screens? Vraag raak
En hoe!
Competitie was nog vrij spannend geworden omdat ik ineens 2 wedstrijd verloor en ook nog eens tegen Ajax
Maar goed dan zal je zien dan verliest Ajax ineens en laat in andere wedstrijden ook punten liggen en schiet je weer naar plek 1

De "core" selectie

Vaak vul ik dit aan met B spelers of -18.
Lazaro en Arezo zijn echt geweldig voorin. Waar Lazaro eigenlijk als 2e spits achter Arezo werd gekocht ben ik toch naar 2 spitsen tactiek gegaan en dat werkt wel redelijk zo te zien
Arezo screen :

Lazaro screen :

Toch waren er 2 spelers meer die ook belangrijk waren voor dit team :
Ahmedhodzic

Berg

Goed dat was dan de competitie. In de CL ging het ook niet slecht. Eigenlijk vrij goed
In de Poule ging het eigenlijk maar net goed :

En toen gingen we pas echt goed los :

Man U en PSG waren echt trillers en tegen Juventus ging het wel erg goed.
De finale komt nog maar dit kan wel eens leuk aflopen. Nog 20 dagen in game wachten.
Meer screens? Vraag raak
@MrGizMo nice hoor! In die CL poule doorkomen maakt je automatisch outsider voor de eindzege, wat een poule des doods!
Die Patrick Berg kan ik in mijn game helemaal niet vinden. Speel je met een andere database of wellicht met competities die ik niet aangevinkt heb? Mooi complete speler is dat namelijk!
Die Patrick Berg kan ik in mijn game helemaal niet vinden. Speel je met een andere database of wellicht met competities die ik niet aangevinkt heb? Mooi complete speler is dat namelijk!
Na mijn opstappen bij Velez ben ik op 29/07/2021 aanbeland bij Atlético Mineiro. De seizoenen in Brazilië lopen anders dan in Europa en Argentinië waardoor ik halverwege het seizoen instapte.
De club stond zeer teleurstellend 15e (van de 20) waar de prognose voor het seizoen nog was dat ze derde zouden worden. Daarnaast stond de club maar liefst 10 miljoen euro in het rood. Gelukkig heeft Mineiro nog best een leuke ploeg met bijvoorbeeld Zaracho als grote naam en Sávio als groot talent. Verder een best uitgebalanceerde selectie moet ik zeggen. Ik heb dus ook geen enkele speler gehaald, ook omdat er niet heel veel mogelijk was vanwege de financiële situatie.
Vol goede moed zijn we begonnen en na een slow-start (die ik bij Velez ook had, denk toch even tijd nodig om aan de tactiek te wennen), zijn we gestaag gaan klimmen. Uiteindelijk zijn we 6 plaatsen geklommen en plaatsen we ons met een 9e plek voor de Copa Sudamericana, de Zuid-Amerikaanse equivalent van de UEFA cup. Daarbij had ik de laatste 12 wedstrijden qua vorm telkens een plek bij de beste drie ploegen van de competitie. Als bonus zat de ploeg bij mijn komst nog in de Copa Sudamericana, die ik met Velez vorig seizoen al won. Ook met Mineiro heb ik dit behaald! Best een mooi resultaat, twee keer op rij de Zuid-Amerikaanse UEFA cup pakken met een ploeg die in eigen land niet tot de absolute top hoort op dat moment.
Bij Mineiro is er wederom financieel niet super veel mogelijk zo lijkt het, al heb ik het saldo inmiddels positief weten te krijgen, dus ik zou alweer bijna willen opstappen aangezien ik in Brazilië nu ook een prijs gewonnen heb, maar dat ga ik niet doen. De selectie kan nog wel enigszins gerenoveerd worden en het halve seizoen dat ik aan het roer heb gestaan bied wel perspectief om bovenin mee te doen. Dus we gaan er gewoon nog een seizoen in Zuid-Amerika bij aan plakken!
De club stond zeer teleurstellend 15e (van de 20) waar de prognose voor het seizoen nog was dat ze derde zouden worden. Daarnaast stond de club maar liefst 10 miljoen euro in het rood. Gelukkig heeft Mineiro nog best een leuke ploeg met bijvoorbeeld Zaracho als grote naam en Sávio als groot talent. Verder een best uitgebalanceerde selectie moet ik zeggen. Ik heb dus ook geen enkele speler gehaald, ook omdat er niet heel veel mogelijk was vanwege de financiële situatie.
Vol goede moed zijn we begonnen en na een slow-start (die ik bij Velez ook had, denk toch even tijd nodig om aan de tactiek te wennen), zijn we gestaag gaan klimmen. Uiteindelijk zijn we 6 plaatsen geklommen en plaatsen we ons met een 9e plek voor de Copa Sudamericana, de Zuid-Amerikaanse equivalent van de UEFA cup. Daarbij had ik de laatste 12 wedstrijden qua vorm telkens een plek bij de beste drie ploegen van de competitie. Als bonus zat de ploeg bij mijn komst nog in de Copa Sudamericana, die ik met Velez vorig seizoen al won. Ook met Mineiro heb ik dit behaald! Best een mooi resultaat, twee keer op rij de Zuid-Amerikaanse UEFA cup pakken met een ploeg die in eigen land niet tot de absolute top hoort op dat moment.
Bij Mineiro is er wederom financieel niet super veel mogelijk zo lijkt het, al heb ik het saldo inmiddels positief weten te krijgen, dus ik zou alweer bijna willen opstappen aangezien ik in Brazilië nu ook een prijs gewonnen heb, maar dat ga ik niet doen. De selectie kan nog wel enigszins gerenoveerd worden en het halve seizoen dat ik aan het roer heb gestaan bied wel perspectief om bovenin mee te doen. Dus we gaan er gewoon nog een seizoen in Zuid-Amerika bij aan plakken!
Ik laad altijd spelers in van bepaalde werelddelen. Bv alle spelers uit Brazilie en dan de hoogste afdeling. Dit ook zo gedaan met Scandinavië.YES schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 06:58:
@MrGizMo nice hoor! In die CL poule doorkomen maakt je automatisch outsider voor de eindzege, wat een poule des doods!
Denk dus dat het daarom komt.
Ja het is een geweldige speler. Hoop dat ie nog even kan blijven
Hij is binnen
De eerste titel voor Dinamo in 51 jaar (toen nog de "Soviet Top League") staat in de prijzenkast.
We begonnen het seizoen al lekker met de supercup (Zenit had de dubbel gepakt, dus wij mochten opdraven voor de supercup). Relatief vlot PAOK (Griekenland) & Genk (België) uitgeschakeld in de voorrondes van de Champions League, kreeg me daar een groep zeg... PSG/Atletico/Porto. Kansloos eruit.
Om maar aan te geven hoe pittig de groep was, PSG (de winnaar van de CL in 21 & 24) werd pas derde in de groep!
De competitie ging lekker, Krasnodar, Zenit en ikzelf zijn duidelijk de sterkste ploegen. Gezien ik na de winterstop een vrij gunstig speelschema had kon ik de kop grijpen en begon ik met 3 punten voorsprong aan de slotspeeldag was een gelijkspelletje genoeg, ik haalde thuis zwaar uit met 4-1 tegen Lokomotiv om het over de streep te trekken

Mijn contract loopt nog door tot eind volgend seizoen, dat ga ik rustig uitdoen om dan, hoogstwaarschijnlijk, andere oorden op te zoeken. Drieëneenhalf seizoenen met 1 team is meer dan voldoende bij een Journeyman
De eerste titel voor Dinamo in 51 jaar (toen nog de "Soviet Top League") staat in de prijzenkast.
We begonnen het seizoen al lekker met de supercup (Zenit had de dubbel gepakt, dus wij mochten opdraven voor de supercup). Relatief vlot PAOK (Griekenland) & Genk (België) uitgeschakeld in de voorrondes van de Champions League, kreeg me daar een groep zeg... PSG/Atletico/Porto. Kansloos eruit.
Om maar aan te geven hoe pittig de groep was, PSG (de winnaar van de CL in 21 & 24) werd pas derde in de groep!
De competitie ging lekker, Krasnodar, Zenit en ikzelf zijn duidelijk de sterkste ploegen. Gezien ik na de winterstop een vrij gunstig speelschema had kon ik de kop grijpen en begon ik met 3 punten voorsprong aan de slotspeeldag was een gelijkspelletje genoeg, ik haalde thuis zwaar uit met 4-1 tegen Lokomotiv om het over de streep te trekken

Mijn contract loopt nog door tot eind volgend seizoen, dat ga ik rustig uitdoen om dan, hoogstwaarschijnlijk, andere oorden op te zoeken. Drieëneenhalf seizoenen met 1 team is meer dan voldoende bij een Journeyman
Dat is de 'fix' inderdaad, vrij vervelende bugJebus4life schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:36:
[...]
Ja, heb ik ook gehad.
Ik heb het gefixt door even te verplaatsen mijn - 21,een dagje of 2 verder gegaan (daar bleven ze wel zitten), en dan naar het eerste, daarna was dat OK.
Denk dat er soms een bugje zit met dat tweede elftal, omdat hij die naar het eerste brengt, maar er ergens een systeem zit wat die beschikbaar houdt voor het tweede en de speler dan terugzet naar het tweede ofzo. Geen idee
Net nadat ik voor mezelf besloten had nog minstens een seizoen bij Mineiro te blijven, zag ik dat Valencia zijn manager ontsloeg. Valencia heeft een paar zeer goede spelers in de gelederen en ik zag een aantal heel grote talenten in de onder 19 zitten, dus maar gesolliciteerd.YES schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 07:22:
Uiteindelijk ben ik het niet geworden en gingen ze voor Pochettino. Niet onlogisch aangezien ik er pas anderhalf seizoen op heb zitten in mijn carrière, bovendien op een ander continent in minder aansprekende competities. Nu een maand later heeft Valencia onder Pochettino twee keer gelijkgespeeld en drie keer verloren (twee keer echt kansloos ook) en zit de nieuwbakken manager na een maandje alweer op de schopstoel. Misschien toch niet zo heel vervelend dat ik de klus niet gekregen heb
Poch heeft het uiteindelijk minder dan een half jaar uitgehouden en is vlak voor het einde van het seizoen alsnog de laan uitgestuurd. Na even twijfelen heb ik toch weer gesolliciteerd. Het duurde een eeuwigheid voordat Valencia überhaupt liet weten of ze wat met mijn sollicitatie gingen doen maar vlak voor de wereldbeker voor clubs, waar ik met Mineiro aan mee mocht doen vanwege de winst in de Copa Sudamericana, kwamen ze dan toch met een gesprek.YES schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:44:
[...]Nu een maand later heeft Valencia onder Pochettino twee keer gelijkgespeeld en drie keer verloren (twee keer echt kansloos ook) en zit de nieuwbakken manager na een maandje alweer op de schopstoel. Misschien toch niet zo heel vervelend dat ik de klus niet gekregen heb
Vlak na de uitschakeling in de kwartfinale van datzelfde wereldbeker toernooi door Flamengo met 2-0 (waar ik overigens in de poulefase PSG nog met 3-0 versloeg) komt Valencia terug met een voorstel om eerst de bezem even door het personeel bij hen te halen, wat ik ook aangegeven had als één van mijn eisen, en vervolgens met een contract voor 2 jaar tegen de lieve som van 1 miljoen euro per jaar. Uiteraard getekend!
Dus nu, na een jaar Vélez en een jaar Atletico Mineiro, waag ik de stap naar Europa, en wel meteen naar een schitterende club. Valencia!
De laatste update van het spel is geïnstalleerd waarna ik met Ajax een nieuw spel begin.
Eerder had ik al met Espanyol een spel gestart, maar nu met Ajax valt het me op dat de gehele staf niet ingeladen wordt van het eerste. Als ik al zoek op reiziger en/of poulsen dan zijn deze niet eens bekend in het spel?
In B en/of Jeugd is wel het e.e.a. gevuld.
Marc en v.d. Sar zijn wel geladen...
3 keer het spel opnieuw ingeladen (gestart), alle keren bovenstaande...
Eerder had ik al met Espanyol een spel gestart, maar nu met Ajax valt het me op dat de gehele staf niet ingeladen wordt van het eerste. Als ik al zoek op reiziger en/of poulsen dan zijn deze niet eens bekend in het spel?
Dat is helemaal normaal vrees ikZephyer schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:05:
De laatste update van het spel is geïnstalleerd waarna ik met Ajax een nieuw spel begin.
De oplossing is simpel, gewoon even de licensing/naming fix van sortitoutsi downloaden en in gebruik nemen
Kan je in 1 keer de laatste Data Update van dezelfde website halen
Thanks hiervoor, vaag... in zoverre, is dit vanuit Ajax dus niet toegestaan?Jebus4life schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:19:
[...]
Dat is helemaal normaal vrees ik
De oplossing is simpel, gewoon even de licensing/naming fix van sortitoutsi downloaden en in gebruik nemen
Kan je in 1 keer de laatste Data Update van dezelfde website halenEn als je dan toch bezig bent, doe dan ook maar een logo pack om de beleving te verbeteren
Anyway, ik heb de informatie gevolgd en het lijkt goed te gaan.
Aangezien deze informatie op te voeren is na elke update van het spel, is er iemand die dit middels uitvoerbaar bestand laat doen ipv. handmatig?

[ Voor 1% gewijzigd door Zephyer op 08-01-2021 09:57 . Reden: script gemaakt ]
Patch 21.2.2 is uit: https://community.sigames...122-minor-update-out-now/
Minor Update 21.2.2 (includes but not limited to):
----------------------------------------------------------
Stability and Technical
- Performance improvements related to upscaling on high resolution displays
- Fix for change resolution confirmation popup not working correctly
Gameplay
- Addressed players not staying in senior squad when being moved from other squads
Match Engine 21.5.0
- Tweaks to address player ratings being too low
Competitions and Rule Groups
- Retroactive fix for multiple home or away matches against same team in English Premier Division
- Retroactive fix for Israeli squad numbers being reset
- Fix for some foreign players being incorrectly counted as naturalised players in China
- Improvements to AI logic on foreign player registration in China
- User no longer being told they are maxing out loaning total incorrectly
Football Manager Touch Specific
- Fix for crash occurring when transfer window opens
- Importing of FM exported teams into Football Manager Touch for versus mode now working correctly
Virussen? Scan ze hier!
Youth intake is nog steeds niet gefixed.wildhagen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:25:
Patch 21.2.2 is uit: https://community.sigames...122-minor-update-out-now/
[...]

Een probleem gemeld in beta is 2 volle maanden later nog steeds in het spel. Even in het forum gekeken en ze zeggen dat het probleem vrijwel opgelost is behalve voor wat "kleine" issues. Godverdomme hoe blind zijn ze. Er zijn mensen die meer dan 50% van de database in spelers verliezen en dat zetten ze weg als een klein probleem. Wat een grap.
Dan vraag ik mij af wat de issue is. Ik heb ondertussen 300+ uur in't spel zitten en heb echt geen enkele issue gezien.IAmNice schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:48:
[...]
Youth intake is nog steeds niet gefixed.![]()
Een probleem gemeld in beta is 2 volle maanden later nog steeds in het spel. Even in het forum gekeken en ze zeggen dat het probleem vrijwel opgelost is behalve voor wat "kleine" issues. Godverdomme hoe blind zijn ze. Er zijn mensen die meer dan 50% van de database in spelers verliezen en dat zetten ze weg als een klein probleem. Wat een grap.
Er worden simpelweg niet genoeg newgens gegeneerd. Mensen verliezen tot 50% van de spelers aantallen die er aan het begin waren. Met allerlei gevolgen van dien. Bijvoorbeeld top teams die ineens best veel grijze spelers hebben. Transfermarkt die niet genoeg spelers heeft. De AI die moeite heeft daarmee etc. De balans is weg en als je jeugd spelers wilt mis je er ineens best veel van.Terranova schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:49:
[...]
Dan vraag ik mij af wat de issue is. Ik heb ondertussen 300+ uur in't spel zitten en heb echt geen enkele issue gezien.
https://community.sigames...ke-broken-just-like-beta/
Zie ook hier.
Ah dat klinkt niet goed. Dan nog heb ik in mijn games niet gezien nog, ook al zit ik vrij ver in sommige. Ga ik vanavond eens naar kijken.IAmNice schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:18:
[...]
Er worden simpelweg niet genoeg newgens gegeneerd. Mensen verliezen tot 50% van de spelers aantallen die er aan het begin waren. Met allerlei gevolgen van dien. Bijvoorbeeld top teams die ineens best veel grijze spelers hebben. Transfermarkt die niet genoeg spelers heeft. De AI die moeite heeft daarmee etc. De balans is weg en als je jeugd spelers wilt mis je er ineens best veel van.
Zie ook hier.
Het probleem bestaat bij elke setup, dus ook al heb je alle leagues op playable of heb je alleen een paar Europa landen aan.Terranova schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:31:
[...]
Ah dat klinkt niet goed. Dan nog heb ik in mijn games niet gezien nog, ook al zit ik vrij ver in sommige. Ga ik vanavond eens naar kijken.
In ander nieuws, ook de bug met de AI die niet aanvalt is niet gefixed. Dus als je dacht dat het spel te makkelijk was, dan lag het waarschijnlijk hieraan. SI zegt dat ze niet weten of ze het gefixt krijgen voor FM 21.
https://community.sigames...n-they-are-behind/page/2/
Het is echt ongelooflijk dat dit soort dingen 2 maanden na de beta nog steeds erin zitten.
Vraagje: hoe komt het dat ik scouts alleen maar part time kan krijgen/contract aanbieden?
Je club is waarschijnlijk dan maar semi-professioneel schat ik zoAntiChrist7 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:44:
Vraagje: hoe komt het dat ik scouts alleen maar part time kan krijgen/contract aanbieden?
Nee die optie had ik al overwogen. gewoon belgische middenmoot.Terranova schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:46:
[...]
Je club is waarschijnlijk dan maar semi-professioneel schat ik zo
Zelfde met physio's nu...
Zou dat te maken hebben met de versie waarin de game gestart is?IAmNice schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:18:
[...]
Er worden simpelweg niet genoeg newgens gegeneerd. Mensen verliezen tot 50% van de spelers aantallen die er aan het begin waren. Met allerlei gevolgen van dien. Bijvoorbeeld top teams die ineens best veel grijze spelers hebben. Transfermarkt die niet genoeg spelers heeft. De AI die moeite heeft daarmee etc. De balans is weg en als je jeugd spelers wilt mis je er ineens best veel van.
Zie ook hier.
Zit hier in september 2026, kan nog genoeg spelers vinden hoor
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Nee dat heeft geen invloed. Wat is je setup en met hoeveel spelers ben je begonnen en hoeveel heb je nu?vuurtjih schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:12:
[...]
Zou dat te maken hebben met de versie waarin de game gestart is?
Zit hier in september 2026, kan nog genoeg spelers vinden hoor
IAmNice schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:16:
[...]
Nee dat heeft geen invloed. Wat is je setup en met hoeveel spelers ben je begonnen en hoeveel heb je nu?
/f/image/Y2LxtzYv73oXMZrkmUxb6Jy9.png?f=fotoalbum_large)
Dit bedoel je? Geen idee met hoeveel ik ben begonnen.
Ah ok, dan wordt het lastig ja...vuurtjih schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:19:
[...]
[Afbeelding]
Dit bedoel je? Geen idee met hoeveel ik ben begonnen.
Net ook bij mij gekeken, had nog een save van een jaar terug. Amper verschil is aantal spelers iig en ik speel met heeeel veel leagues
Dit issue is toch al 1 of 2 patches geleden gefixt? Volgens SI zou het nu zelfs beter dan ooit zijn.IAmNice schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:18:
[...]
Zie ook hier.
Uit mijn eigen ervaring kan ik ook gewoon zeggen dat dat gewoon klopt:
Ik heb sinds die patch meer dan voldoende regens van non-playable countries.
(voor die patch waren de jeugdploegen van bv Argentinië aan het leeglopen, nu zitten daar gewoon voldoende spelers in, ik heb er zelfs pas nog 1 gekocht...)
Nee de issue is nog niet gefixt. Het is redelijk getest door meerdere mensen op de forums met vrijwel elke setup. Dus ik betwijfel ten zeerste dat je het probleem niet hebt. Wat was je setup, met hoeveel players ben je begonnen en hoe is het nu? Je kan mogelijk genoeg voor jezelf hebben, maar als de database niet stabiel blijft dan zullen er balance problemen optreden voor de AI.Jebus4life schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:02:
[...]
Dit issue is toch al 1 of 2 patches geleden gefixt? Volgens SI zou het nu zelfs beter dan ooit zijn.
Uit mijn eigen ervaring kan ik ook gewoon zeggen dat dat gewoon klopt:
Ik heb sinds die patch meer dan voldoende regens van non-playable countries.
(voor die patch waren de jeugdploegen van bv Argentinië aan het leeglopen, nu zitten daar gewoon voldoende spelers in, ik heb er zelfs pas nog 1 gekocht...)
Mijn move naar Valencia lijkt, tot nu toe, echt een match made in heaven. Bij binnenkomst had Pochettino een aardig waardevolle selectie achtergelaten, waarvan er wel direct een stuk of 8 de transferlijst op mochten. Zo had ik drie goede rechtsbacks, waarbij de meest waardevolle in mijn ogen zeker niet de beste was. Bovendien was deze speler (Dakonam) gratis gehaald maar wel 30 miljoen waard.
Binnen no-time had ik voor een kleine 75 miljoen aan overbodige spelers verkocht. Dit maakte het meteen mogelijk om een optie tot koop te lichten voor Asensio en vervolgens ook nog Sensi (van Inter, 14,25 miljoen), Reinier (van Real Madrid, huur voor 2 seizoenen) en Edson Alvarez (van Ajax, 23 miljoen) te halen.
Hiermee dacht ik klaar te zijn, en ik begon met good old 'jappie' Jasper Cillessen op goal aan het seizoen.
En de start was een vliegende. De eerste 4 wedstrijden wonnen we allemaal zonder een tegendoelpunt te hoeven incasseren. En toen bood Ajax ineens op Cillessen. Ze boden 2,3 miljoen, in mijn ogen een lachertje voor de keeper van de koploper van La Liga, ookal is hij al 33.
Rechtstreeks naar de prullenbak dus.
Vond Jappie niet fijn, hij wilde graag terug naar Nederland zo gaf hij aan.
Begripvol als ik ben besloot ik een vraagprijs met hem af te spreken. Toen hij aangaf dat de vraagprijs van 5 miljoen echt belachelijk hoog was besefte ik mij dat ik echt de enige was die hem nog zoveel waarde toedichtte. Meteen doorschakelen is dan het devies.
Jappie opnieuw aangeboden bij Ajax voor de vriendenprijs van 2,5 miljoen euro.
Tegelijkertijd bod a slechts 5 miljoen direct + 5 miljoen variabel/bonussen uitgebracht op Kepa, die al twee seizoenen op de bank zat bij Chelsea. Dit werd geaccepteerd en voor 40% van zijn volgende transferopbrengst ging hij ook nog akkoord met een acceptabel salaris ook.
Ajax hoefde Jappie echter niet meer. Kepa kwam toch. Dus nu is Cillessen tweede keeper, het kan verkeren.
Ondertussen werd wedstrijd nummer 5 ook makkelijk gewonnen. En doordat mijn voorganger naast een waardevol contigent aan overbodige spelers ook nog geregeld heeft dat ik totaal geen Europees voetbal speel, begin ik nu al te denken dat wij wel eens de ultieme verrassing in La Liga kunnen worden.
Mijn huidige opstelling is::fill(white):strip_exif()/f/image/pIjwLKvZ4nTzEX0mNguS6o97.png?f=user_large)
Groen zijn mijn eigen aankopen, zwart waren er al.
Te zien is dat een aantal spelers op meerdere posities als 1e en/of 2e keus genoteerd staat. Dat is momenteel de grote valkuil van de ploeg, de breedte. Er is flink gesneden om een kwaliteitinjectie te kunnen geven, maar dit is uiteindelijk wel ten koste van de breedte gegaan. Ik hoop maar dat Sensi en Alvarez op geen enkel moment tegelijk geblesseerd raken. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Asensio, die op 3 plekken kan spelen, en Maxi Gomez die één van de beste spitsen in Spanje is maar geen enkele concurrentie heeft bij mijn ploeg.
Ergens dus niet geheel voorbereid op schaarste, maar des te mooier wordt het als we dit volhouden en écht gaan verrassen! Ik ben in ieder geval heel blij dat ik na Velez en Mineiro nou in Valencia zit, met deze ploeg!
Binnen no-time had ik voor een kleine 75 miljoen aan overbodige spelers verkocht. Dit maakte het meteen mogelijk om een optie tot koop te lichten voor Asensio en vervolgens ook nog Sensi (van Inter, 14,25 miljoen), Reinier (van Real Madrid, huur voor 2 seizoenen) en Edson Alvarez (van Ajax, 23 miljoen) te halen.
Hiermee dacht ik klaar te zijn, en ik begon met good old 'jappie' Jasper Cillessen op goal aan het seizoen.
En de start was een vliegende. De eerste 4 wedstrijden wonnen we allemaal zonder een tegendoelpunt te hoeven incasseren. En toen bood Ajax ineens op Cillessen. Ze boden 2,3 miljoen, in mijn ogen een lachertje voor de keeper van de koploper van La Liga, ookal is hij al 33.
Rechtstreeks naar de prullenbak dus.
Vond Jappie niet fijn, hij wilde graag terug naar Nederland zo gaf hij aan.
Begripvol als ik ben besloot ik een vraagprijs met hem af te spreken. Toen hij aangaf dat de vraagprijs van 5 miljoen echt belachelijk hoog was besefte ik mij dat ik echt de enige was die hem nog zoveel waarde toedichtte. Meteen doorschakelen is dan het devies.
Jappie opnieuw aangeboden bij Ajax voor de vriendenprijs van 2,5 miljoen euro.
Tegelijkertijd bod a slechts 5 miljoen direct + 5 miljoen variabel/bonussen uitgebracht op Kepa, die al twee seizoenen op de bank zat bij Chelsea. Dit werd geaccepteerd en voor 40% van zijn volgende transferopbrengst ging hij ook nog akkoord met een acceptabel salaris ook.
Ajax hoefde Jappie echter niet meer. Kepa kwam toch. Dus nu is Cillessen tweede keeper, het kan verkeren.
Ondertussen werd wedstrijd nummer 5 ook makkelijk gewonnen. En doordat mijn voorganger naast een waardevol contigent aan overbodige spelers ook nog geregeld heeft dat ik totaal geen Europees voetbal speel, begin ik nu al te denken dat wij wel eens de ultieme verrassing in La Liga kunnen worden.
Mijn huidige opstelling is:
:fill(white):strip_exif()/f/image/pIjwLKvZ4nTzEX0mNguS6o97.png?f=user_large)
Groen zijn mijn eigen aankopen, zwart waren er al.
Te zien is dat een aantal spelers op meerdere posities als 1e en/of 2e keus genoteerd staat. Dat is momenteel de grote valkuil van de ploeg, de breedte. Er is flink gesneden om een kwaliteitinjectie te kunnen geven, maar dit is uiteindelijk wel ten koste van de breedte gegaan. Ik hoop maar dat Sensi en Alvarez op geen enkel moment tegelijk geblesseerd raken. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Asensio, die op 3 plekken kan spelen, en Maxi Gomez die één van de beste spitsen in Spanje is maar geen enkele concurrentie heeft bij mijn ploeg.
Ergens dus niet geheel voorbereid op schaarste, maar des te mooier wordt het als we dit volhouden en écht gaan verrassen! Ik ben in ieder geval heel blij dat ik na Velez en Mineiro nou in Valencia zit, met deze ploeg!
Moeilijk in te schatten, ik heb meerdere competities al verwijdert bv.(en ik heb geen save van 1 of 2 jaar geleden zijn mijn laatste wijziging van competities om direct mee te vergelijken), maar ikIAmNice schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:01:
[...]
Nee de issue is nog niet gefixt. Het is redelijk getest door meerdere mensen op de forums met vrijwel elke setup. Dus ik betwijfel ten zeerste dat je het probleem niet hebt. Wat was je setup, met hoeveel players ben je begonnen en hoe is het nu? Je kan mogelijk genoeg voor jezelf hebben, maar als de database niet stabiel blijft dan zullen er balance problemen optreden voor de AI.
Ook ben ik niet 100% zeker met exact welke competities ik gestart ben, maar als ik een nieuwe start doe met dezelfde landen en (ongeveer) dezelfde competities en een grote database zou ik starten met 64.000 spelers. Het zou kunnen dat ik van de G5 begonnen ben tot en met derde klasse (typisch doe ik dat, maar ik was niet zinnes in die landen te starten, dus ik denk het niet), dan zouden het 69.000 spelers zijn.
Inmiddels heb ik al een aantal competities weggedaan (tweedeklasse van landen waar ik toch niet meer (in tweede klasse) terecht zal komen + al dan niet het derde niveau van de G5 landen) en heb ik in juni 2028 ( dus 8 jaar ingame) 59.000 spelers over, dus qua totalen is er weinig mis.
Gezien de vraag openstond, ben ik wat dieper gaan graven en heb ik wat vergelijken gemaakt:

Het aantal spelers dat ik kan vinden met de search functie (leeftijd 15-23) met de bovenstaande nationaliteit.
Ik zeg erbij, dit is geen eerlijke vergelijking, in FM21 heb ik meer landen geladen (17 - 23 competities) tegenover FM20 (13 - 15 competities), alle landen hierboven zijn in beiden niet ingeladen. Ook zat ik in FM20 2 seizoenen verder. Ik wou gewoon kijken of er een verschil was (en hoe groot)
In mijn vergelijking zijn de cijfers van FM21 dus gewoon beter dan FM20... Die 2 extra seizoenen zullen een (beperkte) impact hebben denk ik, evenals dat er minder geladen competities zijn (dus minder jeugdopleidingen die regens genereren). Maar een bug die game-breaking is tegenover FM20 lijkt me dus gewoon niet correct.
*Wel opvallend, in FM21 heb ik bij de start van mijn game minder spelers in de DB tegenover FM20 na 10 seizoenen (69.000)
Ja het is inderdaad moeilijk te vergelijken zo. Het hangt af van je setup inderdaad. Als ik het een beetje zo gok zie ik al waaorm je minder problemen hebt. Je bent niet 10+ jaar in, daar beginnen de problemen erger te worden volgens SI. De extra tekorten in niet ingeladen landen kunnen worden gebelanceerd door in andere landen wel spelers in te laden. Aangezien je zelf zegt in FM 21 meer ingeladen landen te hebben, dan kan het spel zich zo weer balanceren. En je hebt relatief weinig van Azie/Afrika/Zuid amerika als ik het zo gok, daar zijn de problemen redelijk groter.Jebus4life schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:29:
[...]
Moeilijk in te schatten, ik heb meerdere competities al verwijdert bv.(en ik heb geen save van 1 of 2 jaar geleden zijn mijn laatste wijziging van competities om direct mee te vergelijken), maar ik
Ook ben ik niet 100% zeker met exact welke competities ik gestart ben, maar als ik een nieuwe start doe met dezelfde landen en (ongeveer) dezelfde competities en een grote database zou ik starten met 64.000 spelers. Het zou kunnen dat ik van de G5 begonnen ben tot en met derde klasse (typisch doe ik dat, maar ik was niet zinnes in die landen te starten, dus ik denk het niet), dan zouden het 69.000 spelers zijn.
Inmiddels heb ik al een aantal competities weggedaan (tweedeklasse van landen waar ik toch niet meer (in tweede klasse) terecht zal komen + al dan niet het derde niveau van de G5 landen) en heb ik in juni 2028 ( dus 8 jaar ingame) 59.000 spelers over, dus qua totalen is er weinig mis.
Gezien de vraag openstond, ben ik wat dieper gaan graven en heb ik wat vergelijken gemaakt:
[Afbeelding]
Het aantal spelers dat ik kan vinden met de search functie (leeftijd 15-23) met de bovenstaande nationaliteit.
Ik zeg erbij, dit is geen eerlijke vergelijking, in FM21 heb ik meer landen geladen (17 - 23 competities) tegenover FM20 (13 - 15 competities), alle landen hierboven zijn in beiden niet ingeladen. Ook zat ik in FM20 2 seizoenen verder. Ik wou gewoon kijken of er een verschil was (en hoe groot)
In mijn vergelijking zijn de cijfers van FM21 dus gewoon beter dan FM20... Die 2 extra seizoenen zullen een (beperkte) impact hebben denk ik, evenals dat er minder geladen competities zijn (dus minder jeugdopleidingen die regens genereren). Maar een bug die game-breaking is tegenover FM20 lijkt me dus gewoon niet correct.
*Wel opvallend, in FM21 heb ik bij de start van mijn game minder spelers in de DB tegenover FM20 na 10 seizoenen (69.000)
Maar een verlies van laten we zeggen ondergrens 5k op 64k komt inderdaad wel redelijk overeen met wat andere getest hebben op de forums. Een andere speler had met alleen playable leagues ongeveer 8% verloren na 5 jaar.
Je hebt bijvoorbeeld ook iemand die met een enkele geladen league (Engeland) en de rest view only ongeveer 40% van zijn playerbase had verloren na 20 jaar. Niet iedereen heeft natuurlijk een sterke PC om alleen maar geladen speelbare leagues te hebben.
Voor iemand als ik die op 100k spelers wil zitten met redelijk wat extra advanced-db opties en view-only leagues is het spel redelijk onspeelbaar. En dan heb ik nog niet eens extra custom leagues ingeladen. Ik wil niet 20% van mijn database kwijt zijn na 10 jaar of dergelijk.
Ik begin te vermoeden dat ik dit ook heb met Valencia momenteel. Het gekke is dat dit de eerste keer is met een tactiek die ik al de hele tijd gebruik met FM21. Maar ik heb nu 7 wedstrijden gespeeld en welgeteld 0 tegentreffers hoeven te incasseren. En hoewel mijn team in mijn ogen zeker top 4 waardig is, met de 3 grote jongens concurreren en ze tot op heden zelfs voorblijven is wel wat overdreven.IAmNice schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:37:
[...]
In ander nieuws, ook de bug met de AI die niet aanvalt is niet gefixed. Dus als je dacht dat het spel te makkelijk was, dan lag het waarschijnlijk hieraan. SI zegt dat ze niet weten of ze het gefixt krijgen voor FM 21.
https://community.sigames...n-they-are-behind/page/2/
Wel jammer, is je succes ineens wat minder leuk..
Heb mijn eerste echte seizoen in FM21 erop zitten. 5de geworden met ZulteWaregem zonder transfers en zonder verwachtingen. Heel het seizoen heb ik geen geld, en dan plotseling bij seizoen 2 10M + 30% loon budget increase, en nog altijd top half finish.... En krijg ik fixed the club finances, 2 jaar voor op agenda... geen idee hoe dat gelukt is.
Ben natuurlijk helemaal niet voorbereid want kon het vorige seizoen geen goeie staff of scouts opzetten (of scout pakket verbeteren). Zit nu dus in de situatie waar ik snel wat spelers moet halen en geen idee heb of ze in mijn team gaan passen, want blijkbaar is er een nieuwe europese cup (conference league)?
Wel Al Ali Akman gratis binnengehaald, zou niet slecht zijn? Nu vooral nog op zoek naar een stevige centrale verdediger. Maar zit natuurlijk in de situatie dat de bekende talenten te duur zijn of niet willen komen.
Wel al geleerd dat het superhandig is een "luitenant" te hebben. Zodra iemand klaagt er op afsturen en opgelost
Ben natuurlijk helemaal niet voorbereid want kon het vorige seizoen geen goeie staff of scouts opzetten (of scout pakket verbeteren). Zit nu dus in de situatie waar ik snel wat spelers moet halen en geen idee heb of ze in mijn team gaan passen, want blijkbaar is er een nieuwe europese cup (conference league)?
Wel Al Ali Akman gratis binnengehaald, zou niet slecht zijn? Nu vooral nog op zoek naar een stevige centrale verdediger. Maar zit natuurlijk in de situatie dat de bekende talenten te duur zijn of niet willen komen.
Wel al geleerd dat het superhandig is een "luitenant" te hebben. Zodra iemand klaagt er op afsturen en opgelost
Ik weet dat ik misschien in het verkeerde topic zit want ik heb nog een vraag over fm2020. Maar omdat deze vrijwel niet verschillen qua werking toch maar in deze omdat deze nog actief is.
Ik heb een hele tijd geleden FM uit de epic store gehaald. Nu dacht ik gisteren daar ga ik eens aan beginnen. Dus maar van sortisou een nieuwe data update gedownload. Echter klopt hier niet veel van.
Een Haller zit al als spits bij Ajax. Maar een Ziyech en vd Beek zitten ook nog bij Ajax. Heb ik nu gewoon een verkeerde database gedownload? Op sortisou staat er eigenlijk maar eentje en die heb ik gedownload.
Verder heb ik een logo pack gedownload welke gewoon werkt maar staat een Juventus nog onder een andere naam in de game. Zou de naam van Juventus met het downloaden van de uodate ook veranderd moeten zijn? Of moet daar weer een aparte update voor gedownload worden..
Alvast bedankt
Edit: verschild versie 2020 veel met 2021? Als ik de system requirements kijk lijkt 2021 beter te draaien op een mindere laptop. Aangezien ik geen snelle laptop heb misschien toch maar overwegen om naar 2021 te gaan als deze veel beter is.
Edit2: 2019 is de laatste versie die ik heb gekocht. Denk dus dat ik beter meteen over kan gaan naar 2021. Zag dat deze via keysites (steamversie) te koop is voor ongeveer 30 euro.
Zijn er bepaalde updates/packs die ik zeker moet hebben?
Ik heb een hele tijd geleden FM uit de epic store gehaald. Nu dacht ik gisteren daar ga ik eens aan beginnen. Dus maar van sortisou een nieuwe data update gedownload. Echter klopt hier niet veel van.
Een Haller zit al als spits bij Ajax. Maar een Ziyech en vd Beek zitten ook nog bij Ajax. Heb ik nu gewoon een verkeerde database gedownload? Op sortisou staat er eigenlijk maar eentje en die heb ik gedownload.
Verder heb ik een logo pack gedownload welke gewoon werkt maar staat een Juventus nog onder een andere naam in de game. Zou de naam van Juventus met het downloaden van de uodate ook veranderd moeten zijn? Of moet daar weer een aparte update voor gedownload worden..
Alvast bedankt
Edit: verschild versie 2020 veel met 2021? Als ik de system requirements kijk lijkt 2021 beter te draaien op een mindere laptop. Aangezien ik geen snelle laptop heb misschien toch maar overwegen om naar 2021 te gaan als deze veel beter is.
Edit2: 2019 is de laatste versie die ik heb gekocht. Denk dus dat ik beter meteen over kan gaan naar 2021. Zag dat deze via keysites (steamversie) te koop is voor ongeveer 30 euro.
[ Voor 20% gewijzigd door Oxigeon op 10-01-2021 10:09 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Van wat ik heb gehoord van streamers draait fm21 veel soepeler/sneller dan de voorgaande versie wel.Oxigeon schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:07:
Ik weet dat ik misschien in het verkeerde topic zit want ik heb nog een vraag over fm2020. Maar omdat deze vrijwel niet verschillen qua werking toch maar in deze omdat deze nog actief is.
Alvast bedankt
Er is de real name fix die ik toch wel belangrijk vind, zodat je niet met Zebre/Piemonte Calcio zit
YouTube: How to Get Real Names in Football Manager 2021
logosen faces installatieguides kan je op hetzelfde kanaal terugvinden
Mooi. Checken we die dalijk even. Kon niet meer op de naam komen maar het was idd Zebre. Dalijk dan maar eens uitzoeken waar hij echt het goedkoopst is. Dan kan ik vanmiddag beginnen.AntiChrist7 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:45:
[...]
Van wat ik heb gehoord van streamers draait fm21 veel soepeler/sneller dan de voorgaande versie wel.
Er is de real name fix die ik toch wel belangrijk vind, zodat je niet met Zebre/Piemonte Calcio zit
YouTube: How to Get Real Names in Football Manager 2021
logosen faces installatieguides kan je op hetzelfde kanaal terugvinden
Logos en player foto's kunnen toegevoegd worden onder een game he. Voor alle andere dingen moet ik ze voor ik een game gestart heb even goed gezet hebben (data updates en real names).
Tevens even checken welke data update (laatste transfers) ik moet hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Oxigeon op 10-01-2021 11:02 ]
De Journey continues 
Het seizoen was eigenlijk exact hetzelfde als vorig seizoen qua resultaat, en gelukje in de supercup, maar in de competitie was er dit keer geen houden aan. De kloof met de nummer 2 nu ruim 10 punten. In de beker helaas (opnieuw!) eruit door Zenit (4 keer na elkaar op Zenit gebotst, frustrerend), Mijn stint bij Dinamo eindigt dus zonder die felbegeerde beker...
De CL liep ietsje beter, gelijkspelletje tegen Salzurg, PSG & Bayern, dus ik zou genoeg gehad hebben met een gelijkspelletje tegen Salzurg op de slotspeeldag, maar we gaven niet thuis en verloren. Tweemaal na elkaar dus eruit in de groepsfase.
Bij deze komt er na 2 titels en 2 supercups komt er een einde aan mijn periode in Rusland.

De mogelijkheden om "direct" ergens in te stappen in een G5 competitie waren beperkt. Crystal Palace in Engeland. Reims in Frankrijk. Hertha BSC & Bremen in Duitsland. (Valencia & Roma waren ook vrij, maar qua reputatie was dat verschil wat te groot, geen poging gewaagd).
Even gewikt en gewogen, Crystal Palace viel al snel af, evenals Werder Bremen. Uiteindelijk waren de centen de doorslaggevende factor: Ich bin ein Berliner!
Het was een boeiende zomer; 164 miljoen aan inkomende transfers gedaan, 159 miljoen uitgaand. Je kan je dus wel voorstellen dat het een ingrijpende zomer was
De duurste vogel was onderstaande kerel, hij kwam niet aan de bak als eerste keeper bij Borussia en stond open voor een vertrek, de Borussen zagen dat niet zitten, maar ik wou hem absoluut, dus uiteindelijk hebben we een deal gevonden voor maar liefst 95 miljoen. Ik weet niet hoe ik "alle" duurste transfers in FM kan vinden, maar ik vermoed dat ik er direct de duurste keeper ooit van gemaakt heb. Maarja, je zit dik 10 jaar goed, en tis dan nog een Duitser ook, vinden de fans leuk
Het seizoen was eigenlijk exact hetzelfde als vorig seizoen qua resultaat, en gelukje in de supercup, maar in de competitie was er dit keer geen houden aan. De kloof met de nummer 2 nu ruim 10 punten. In de beker helaas (opnieuw!) eruit door Zenit (4 keer na elkaar op Zenit gebotst, frustrerend), Mijn stint bij Dinamo eindigt dus zonder die felbegeerde beker...
De CL liep ietsje beter, gelijkspelletje tegen Salzurg, PSG & Bayern, dus ik zou genoeg gehad hebben met een gelijkspelletje tegen Salzurg op de slotspeeldag, maar we gaven niet thuis en verloren. Tweemaal na elkaar dus eruit in de groepsfase.
Bij deze komt er na 2 titels en 2 supercups komt er een einde aan mijn periode in Rusland.

De mogelijkheden om "direct" ergens in te stappen in een G5 competitie waren beperkt. Crystal Palace in Engeland. Reims in Frankrijk. Hertha BSC & Bremen in Duitsland. (Valencia & Roma waren ook vrij, maar qua reputatie was dat verschil wat te groot, geen poging gewaagd).
Even gewikt en gewogen, Crystal Palace viel al snel af, evenals Werder Bremen. Uiteindelijk waren de centen de doorslaggevende factor: Ich bin ein Berliner!
Het was een boeiende zomer; 164 miljoen aan inkomende transfers gedaan, 159 miljoen uitgaand. Je kan je dus wel voorstellen dat het een ingrijpende zomer was

De duurste vogel was onderstaande kerel, hij kwam niet aan de bak als eerste keeper bij Borussia en stond open voor een vertrek, de Borussen zagen dat niet zitten, maar ik wou hem absoluut, dus uiteindelijk hebben we een deal gevonden voor maar liefst 95 miljoen. Ik weet niet hoe ik "alle" duurste transfers in FM kan vinden, maar ik vermoed dat ik er direct de duurste keeper ooit van gemaakt heb. Maarja, je zit dik 10 jaar goed, en tis dan nog een Duitser ook, vinden de fans leuk

Inmiddels de game ook en begonnen met Ajax wat toch wel mijn cluppie is.
Na het instaleren van de fm inside database begonnen. Ondertussen nog de logo's geïnstalleerd van dr clubs welke bij mijn volgende opstart OK moeten zijn. Real Names etc zou ook goed moeten zijn want juventus stond erin na de update van fm inside. Ik ben er dus klaar voor.
Heb gespeeld tot en met mijn eerste friendly. De wedstrijd tegen het 2e team van ajax.
De 1e goal voor ajax 1 lag er al in na 30 seconden. In de 2e minuut maakte ajax 2 de 1-1. Ik kreeg even schrik dat de match engine niet goed werkte.
40e minuut maakt Ajax 2 de 1-2... vond dit wel erg gek aangezien ik in ajax 1 mijn basisspelers had geplaatst.
In de rust dus maar wat aan mijn tactiek tweaken. Hier en daar wat omgooien. Ipv anthony huntelaar in de spits en gaan met die banaan.
Of het aan mijn tactiek lag of aan de vermoeidheid van ajax2 maar in in de 2e helft had ik een dik verdiende overwinning te pakken met 4-2. Hierna de tactiek veranderd voor mijn volgende wedstrijden en nu gewoon wachten tot ik weer kan spelen.
Na het instaleren van de fm inside database begonnen. Ondertussen nog de logo's geïnstalleerd van dr clubs welke bij mijn volgende opstart OK moeten zijn. Real Names etc zou ook goed moeten zijn want juventus stond erin na de update van fm inside. Ik ben er dus klaar voor.
Heb gespeeld tot en met mijn eerste friendly. De wedstrijd tegen het 2e team van ajax.
De 1e goal voor ajax 1 lag er al in na 30 seconden. In de 2e minuut maakte ajax 2 de 1-1. Ik kreeg even schrik dat de match engine niet goed werkte.
40e minuut maakt Ajax 2 de 1-2... vond dit wel erg gek aangezien ik in ajax 1 mijn basisspelers had geplaatst.
In de rust dus maar wat aan mijn tactiek tweaken. Hier en daar wat omgooien. Ipv anthony huntelaar in de spits en gaan met die banaan.
Of het aan mijn tactiek lag of aan de vermoeidheid van ajax2 maar in in de 2e helft had ik een dik verdiende overwinning te pakken met 4-2. Hierna de tactiek veranderd voor mijn volgende wedstrijden en nu gewoon wachten tot ik weer kan spelen.
Zo, mijn seizoen in La Liga met Deportivo la Coruns zit er weer op. Ik had verwacht, en dit was ook de expectation van de board, om fel tegen degradatie te moeten vechten. Het liep iets anders.....
Wat goede huurlingen kunnen aantrekken, en ook een paar vaste krachten aan het begin van het seizoen. Wel met een wat lage release clause (zo'n clause is in Spanje verplicht), en dat zou me later in het seizoen fors opbreken. De spelers wilden helaas geen hogere release clause accepteren...
Heb mijn tactiek ook omgegooid. Waar ik voorgaande seizoenen primair met een 4-2-4 speelde, met een 4-2-3-1 als backup, ben ik nu overgeschakeld op primair een iets verdedigendere 4-1-2-2-1, met beide eerder genoemde tactieken als backup. En dat pakte goed uit.
Eigenlijk ging het vanaf het begin behoorlijk goed, ik klom vrij snel naar een mooie middenmoot-positie, en bleef daar ook lekker stabiel hangen.
Echter, het ging mis in de januari-transferperiode. Ik verloor 3 spelers door die relatief lage release clause. Het ging hier om 2 van mijn belangrijkste spelers (een cruciale MC, en mijn enige écht goede DR), plus nog een backup-DC.
Ik begon een beetje te zweten, want ik had dus eigenlijk geen goede DR. Ik heb wel een talent wat eraan zit te komen voor die positie, maar op dit moment is die nog te licht. Ik zoeken, zoeken en zoeken op de transfermarkt, maar kon geen fatsoenlijke DR aantrekken. Ze wilden óf niet komen omdat ik een te lage reputatie heb, óf ze vroegen dermate absurde bedragen (tot wel 50K per week!) die ik niet kon betalen, óf andere clubs waren me net te snel af (damn you Tottenham en Baynern Munchen!).
Gelukkig kon ik 2 dagen voor het sluiten nog een paniek-huurling aantrekken, namelijk Michael Rose van Coventry. Hij was niet zo goed als ik eigenlijk zou willen, maar wel goed genoeg, en achteraf trok hij het prima.
Als vervanging voor mijn MC kon ik, iets minder last-minute (had hem al eerder gescout), Esposito aantrekken, en dat is direct één van mijn dragende spelers op het middenveld geworden.
Daarna steeg ik zelfs even naar de bovenste regionen!
Mijn hele competitie-verloop:
:fill(white):strip_exif()/f/image/pYEPBRPjmBsofcqeGCycknvQ.png?f=user_large)
Had zelfs even nog de hoop op Europa League, maar dat was net iets teveel. Mede omdat ik in de laatste 5 wedstrijden wel 3 hele zware matches had (tegen Real Madrid, Rayo Vallecano en Villareal). Maar ik heb wél kwalificatie voor de nieuwe UEFA Europa Conference League kunnen afdwingen. Dit was knap spannend, want ik had het niet in eigen hand, omdat Atletic Club Bilbao nog 2 uitgesteldfe wedstrijden te gaan hadden, was ik van heb afhankelijk. Gelukkig lieten zij het afweten, en ga ik volgend jaar dus Europa in!
In de loop van de competitie ben ik benaderd voor trainerschap van Getafe, Real Betis en Real Sociedad), maar voor alledrie heb ik bedankt, heb het nog veel te goed naar mijn zin bij Deportivo la Coruna, en de board heeft me ongeveer heilig verklaard, net als de supporters.
Eindstand competitie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BbhjPHoffSXmoHgrpttRxMIG.png?f=user_large)
Mijn first eleven:
:fill(white):strip_exif()/f/image/86gM3N01rZgelzpKxIh8NMRg.png?f=user_large)
2 van mijn beste huurlingen (1 DC, en mijn primaire ST) heb ik vast over kunnen nemen en komen aan het begin van de volgende transferperiode over.
Voor volgend seizoen moet ik flink versterking zoeken op eigenlijk al mijn verdedigingspositie (DL, DC, DR en DM), en wat extra diepte op de MC positie zou ook wenselijk zijn. Eigenlijk heb ik alleen voor de GK, AML/AMR en ST posities voldoende dekking... dit wordt nog een uitdaging dus!
Mijn 2 top-aankopen: Esposito primair voor MC, maar kan ook op DM als backup. En Léris, een Algerijn die primair bij mij als AMR speelt, maar ook evengoed inzetbaar is op de AML positie, en als backup ook op ST kan spelen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/SFKzsnz92reiZZG7It4P32Nw.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/0tIIo1k2zrtzf5pZwUl5RmSf.png?f=user_large)
Als laatste nog mijn topscorer, dit is dus de ST die ik 2 seizoenen heb gehuurd, en die ik inmiddels dus gekocht heb.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QFUpAd4CSJG0O9onpYKV8YsR.png?f=user_large)
Edit: deze is ook leuk:
:fill(white):strip_exif()/f/image/s5xuGRlzp6sEHY1mydZEEvCw.png?f=user_large)
Die 1-3 winst uit tegen Barcelona is meteen hun énige verliespartij van het hele seizoen
Wat goede huurlingen kunnen aantrekken, en ook een paar vaste krachten aan het begin van het seizoen. Wel met een wat lage release clause (zo'n clause is in Spanje verplicht), en dat zou me later in het seizoen fors opbreken. De spelers wilden helaas geen hogere release clause accepteren...
Heb mijn tactiek ook omgegooid. Waar ik voorgaande seizoenen primair met een 4-2-4 speelde, met een 4-2-3-1 als backup, ben ik nu overgeschakeld op primair een iets verdedigendere 4-1-2-2-1, met beide eerder genoemde tactieken als backup. En dat pakte goed uit.
Eigenlijk ging het vanaf het begin behoorlijk goed, ik klom vrij snel naar een mooie middenmoot-positie, en bleef daar ook lekker stabiel hangen.
Echter, het ging mis in de januari-transferperiode. Ik verloor 3 spelers door die relatief lage release clause. Het ging hier om 2 van mijn belangrijkste spelers (een cruciale MC, en mijn enige écht goede DR), plus nog een backup-DC.
Ik begon een beetje te zweten, want ik had dus eigenlijk geen goede DR. Ik heb wel een talent wat eraan zit te komen voor die positie, maar op dit moment is die nog te licht. Ik zoeken, zoeken en zoeken op de transfermarkt, maar kon geen fatsoenlijke DR aantrekken. Ze wilden óf niet komen omdat ik een te lage reputatie heb, óf ze vroegen dermate absurde bedragen (tot wel 50K per week!) die ik niet kon betalen, óf andere clubs waren me net te snel af (damn you Tottenham en Baynern Munchen!).
Gelukkig kon ik 2 dagen voor het sluiten nog een paniek-huurling aantrekken, namelijk Michael Rose van Coventry. Hij was niet zo goed als ik eigenlijk zou willen, maar wel goed genoeg, en achteraf trok hij het prima.
Als vervanging voor mijn MC kon ik, iets minder last-minute (had hem al eerder gescout), Esposito aantrekken, en dat is direct één van mijn dragende spelers op het middenveld geworden.
Daarna steeg ik zelfs even naar de bovenste regionen!
Mijn hele competitie-verloop:
:fill(white):strip_exif()/f/image/pYEPBRPjmBsofcqeGCycknvQ.png?f=user_large)
Had zelfs even nog de hoop op Europa League, maar dat was net iets teveel. Mede omdat ik in de laatste 5 wedstrijden wel 3 hele zware matches had (tegen Real Madrid, Rayo Vallecano en Villareal). Maar ik heb wél kwalificatie voor de nieuwe UEFA Europa Conference League kunnen afdwingen. Dit was knap spannend, want ik had het niet in eigen hand, omdat Atletic Club Bilbao nog 2 uitgesteldfe wedstrijden te gaan hadden, was ik van heb afhankelijk. Gelukkig lieten zij het afweten, en ga ik volgend jaar dus Europa in!
In de loop van de competitie ben ik benaderd voor trainerschap van Getafe, Real Betis en Real Sociedad), maar voor alledrie heb ik bedankt, heb het nog veel te goed naar mijn zin bij Deportivo la Coruna, en de board heeft me ongeveer heilig verklaard, net als de supporters.
Eindstand competitie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BbhjPHoffSXmoHgrpttRxMIG.png?f=user_large)
Mijn first eleven:
:fill(white):strip_exif()/f/image/86gM3N01rZgelzpKxIh8NMRg.png?f=user_large)
2 van mijn beste huurlingen (1 DC, en mijn primaire ST) heb ik vast over kunnen nemen en komen aan het begin van de volgende transferperiode over.
Voor volgend seizoen moet ik flink versterking zoeken op eigenlijk al mijn verdedigingspositie (DL, DC, DR en DM), en wat extra diepte op de MC positie zou ook wenselijk zijn. Eigenlijk heb ik alleen voor de GK, AML/AMR en ST posities voldoende dekking... dit wordt nog een uitdaging dus!
Mijn 2 top-aankopen: Esposito primair voor MC, maar kan ook op DM als backup. En Léris, een Algerijn die primair bij mij als AMR speelt, maar ook evengoed inzetbaar is op de AML positie, en als backup ook op ST kan spelen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/SFKzsnz92reiZZG7It4P32Nw.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/0tIIo1k2zrtzf5pZwUl5RmSf.png?f=user_large)
Als laatste nog mijn topscorer, dit is dus de ST die ik 2 seizoenen heb gehuurd, en die ik inmiddels dus gekocht heb.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QFUpAd4CSJG0O9onpYKV8YsR.png?f=user_large)
Edit: deze is ook leuk:
:fill(white):strip_exif()/f/image/s5xuGRlzp6sEHY1mydZEEvCw.png?f=user_large)
Die 1-3 winst uit tegen Barcelona is meteen hun énige verliespartij van het hele seizoen
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 10-01-2021 16:08 ]
Virussen? Scan ze hier!
Het draait goed, dus neem mijn opmerking absoluut met een korrel zoutwildhagen schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:00:
Zo, mijn seizoen in La Liga met Deportivo la Coruns zit er weer op. Ik had verwacht, en dit was ook de expectation van de board, om fel tegen degradatie te moeten vechten. Het liep iets anders.....
Maar ik merk dat je rechterwinger rechtsvoetig is (en wss link dan linksvoetig). Zo speel ik zelf ook graag, maar ik merk op dat je spits klein is, en weinig sprongkracht, heb je dan niet het probleem dat je wingers te vaak op de flanken zitten en er niet echt opties zijn om een bal voor doel te gooien?
Lekkere hattrick ook van Roka tegen Barca
Transfers heb je meteen. Is wel vaak bij data updatesOxigeon schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:07:
Alvast bedankt
Mijn AMR is idd rechtsvoetig, mijn AML is tweevoetigJebus4life schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:25:
[...]
Het draait goed, dus neem mijn opmerking absoluut met een korrel zout
Maar ik merk dat je rechterwinger rechtsvoetig is (en wss link dan linksvoetig). Zo speel ik zelf ook graag, maar ik merk op dat je spits klein is, en weinig sprongkracht, heb je dan niet het probleem dat je wingers te vaak op de flanken zitten en er niet echt opties zijn om een bal voor doel te gooien?
Ik snap waar je vandaan komt, en dacht dat zelf ook, maar in de praktijk lijkt het wel mee te vallen. Zowel mijn AML als AMR geven regematig crosses vanaf de vleugels naar mijn ST (Roka). Ook Esposito en San Emeeterio geven als MC's regelmatig passes naar de ST.
De ST is idd niet heel erg sterk in de lucht, dus kopballen doet hij niet zoveel.
In de praktijk loopt deze combinatie eigenlijk best wel lekker, ook al is het counter-intuïtief. Roka heeft geen gebrek aan aangeleverde ballen iig
Jep, nogal. Twee goals in één minuut. Nou speelde Barcelona niet met hun sterkste team, maar alsnog was het in 1 geval een flinke blunder van een van hun DC's, ze misten een interceptie. Roka verzilverde die meteen.
Kennelijk waren ze daar zo beduusd van dat ze hem direct nóg een keer lieten scoren, eigenlijk direct vanaf de aftrap. Esposito gaf een lange pass naar Roka, en die tikte hem direct erin....
Barcelona had een beetje een off day geloof ik. Lullig voor hen, want ik profiteerde ervan.
Thuis ging ik wel kansloos met 4-0 (terecht) onderuit overigens...
Een ander mooi resultaat was thuis een 1-1 tegen Real Madrid. En dat was met flinke mazzel, want eigenlijk had ik die wedstrijd moeten verliezen. Mijn enige goal was namelijk een fout van hun verdediger, die hem in zijn eigen doel tikte.....
Verder heb ik alle wedstrijden tegen de top-5 verloren. Ook niet onverwacht natuurlijk....
Virussen? Scan ze hier!
Ik snap hem al. Was de standaard DB van fm2020 en dan nog een update. Maar een update heeft zyech en van de beek natuurlijk niet meegepakt omdat deze standaard niet erbij zitten. Maar in fm2020 nog bij ajax zittenMrGizMo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 07:58:
[...]
Transfers heb je meteen. Is wel vaak bij data updates. Maar er is wel iets mis gegaan dan, want Ziyech en vd Beek zitten standaard al bij hun nieuwe teams (of de maker is een ajax fan
)
Wel, dit was wel de meest opmerkelijke wedstrijd in 15 versies FM
Het eerste kwartier werd ik weggedrukt door Bayer, plots op een counter de 1-1, en dan begon de Gullotta show...

Gezien doelsaldo doorslaggevend kan zijn in de rangschikking ga ik niet klagen, van +9 naar +19 in 2 wedstrijden
Het eerste kwartier werd ik weggedrukt door Bayer, plots op een counter de 1-1, en dan begon de Gullotta show...

Gezien doelsaldo doorslaggevend kan zijn in de rangschikking ga ik niet klagen, van +9 naar +19 in 2 wedstrijden

Ow shit. Wat is hier aan de hand... beetje geflatteerd die statistieken haha. Of zit je al 150 jaar verder? Wel mooi dat az nog punten heeft gepakt haha.
Nah, we waren écht heel goed. Behalve in scorenOxigeon schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:27:
[...]
Ow shit. Wat is hier aan de hand... beetje geflatteerd die statistieken haha. Of zit je al 150 jaar verder? Wel mooi dat az nog punten heeft gepakt haha.
November 2027 inmiddels.