ik heb liever dat ze mij tegenspreken en leveren voor de kerst maar realistisch verwacht ik 1 maand. beetje heel erg knudde maar het is een hot item. wel knudde want ik heb hem nodig voor een youtube " new pc, new start" build en voor studie. naja, tis niet anders. mijn huidige pc is zo snel als een bejaarde met een rollator maar komt er wel.StevenvD1 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:50:
[...]
Dat is wel accuraat.
Ik stond vóór de 'significante levering van de 5600x op plaats 693. Ik sta nu op plaats 403.
Schiet niet op
Hou dan eventueel de 5600 in de gaten. Geruchten gaan dat die vroeg 2021 beschikbaar zou zijn. Ik doe het toch ook alvast.tja schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:55:
[...]
ik heb liever dat ze mij tegenspreken en leveren voor de kerst maar realistisch verwacht ik 1 maand. beetje heel erg knudde maar het is een hot item. wel knudde want ik heb hem nodig voor een youtube " new pc, new start" build en voor studie. naja, tis niet anders. mijn huidige pc is zo snel als een bejaarde met een rollator maar komt er wel.
Maar als AMD slim is zorgen ze dat dat nog niet te snel is zodat mensen toch net wat zwaarder gaan kopen dan ze misschien wel nodig hebben.
de opstap naar de 5950x is met te fors en ik heb het niet nodig. 300 euro extra voor soms minder prestatie schiet niet op en waar het wel uitmaakt is het dan enkele procenten. 5900x is de sweet spot voor mijn use case. adobe, vm, office, content creationjandb9 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:03:
[...]
Hou dan eventueel de 5600 in de gaten. Geruchten gaan dat die vroeg 2021 beschikbaar zou zijn. Ik doe het toch ook alvast.
Maar als AMD slim is zorgen ze dat dat nog niet te snel is zodat mensen toch net wat zwaarder gaan kopen dan ze misschien wel nodig hebben.
Alternate heeft binnenkort weer 5800x in voorraad, staat binnenkort leverbaar, als je nog 1 wil ,snel bestellen
Ik heb ze zelf vorige week nog gemaild en heb dezelfde dag nog een antwoord gekregen.AntónioLopes schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:36:
2 weken geleden bij Tones.be een bestelling geplaatst voor de 5600X, we zijn nu 2 weken verder en ze vertikken het om een mailtje terug te sturen op mijn simpele vraag welke plek ik in de wachtrij sta. Iemand recent nog een mailtje gehad van Tones.be met zijn/haar plek in de wachtrij? Wil graag weten waar ik aan toe ben.
Anderzijds lezen er hier wat werknemers van Tones die af en toe wat meer nieuws geven over de stand van zaken.
En dan zichzelf in de vingers snijden wanneer de 5600 uit komt? Want als er dan nog wachtrijen van 800+ (Megekko nu) mensen staan, dan gaan er veel switchen naar de 5600 voor een euro of 50-80 minder.jandb9 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:03:
daarom altijd bestellen met creditcard. als je geduffel krijgt kun je terug vallen op de garantie van de creditcard maatschappij. heeft me in 2019 bijna 1500 euro bespaart.GlasMos schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:12:
[...]
Ik heb ze zelf vorige week nog gemaild en heb dezelfde dag nog een antwoord gekregen.
Anderzijds lezen er hier wat werknemers van Tones die af en toe wat meer nieuws geven over de stand van zaken.
vergeet overigens niet dat het vlak voor kerst mega druk is en zeker nu nu met de corona.
ik kan met voorstellen dat ze mega druk zijn en onderbezet naar de omzet die ze draaien.
Even mijn tekst opnieuw lezen.TheBrut3 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:14:
[...]
En dan zichzelf in de vingers snijden wanneer de 5600 uit komt? Want als er dan nog wachtrijen van 800+ (Megekko nu) mensen staan, dan gaan er veel switchen naar de 5600 voor een euro of 50-80 minder.
Ik zeg net dat als AMD slim is, ze die nog niet te snel gaan uitbrengen zodat mensen van een 5600x nog naar een 5800 zouden stappen. AMD weet ook wel dat de wachtrij voor de 5600x nog lang is. Als ik AMD nu was, zou ik zelf wachten tot maart op zijn minst
Ja erg jammer inderdaad, als ik dit eerder had geweten dan had ik misschien wel voor een andere winkel gekozen. Ik wacht ook op AzertyKeesje_NL schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:28:
Ik wacht sinds 20 november op mijn volledig nieuwe PC+assemblage (AMD Ryzen 9 5900X inbegrepen) van Azerty, heel jammer dat die winkel geen mededelingen doet over de positie in de wachtrij. Het is natuurlijk giswerk, maar zou het kunnen zijn dat de wachtrij van Azerty op een soortgelijke manier slinkt als die van andere winkels? Ik haal veel hoop uit berichtgevingen dat er 'een grote lading Ryzen-processoren' in Nederland aankomt begin of eind deze week.
als ze niet binnen een redelijk termijn kunnen leveren of geen termijn kunnen benoemen dan kun je er nog steeds vanaf.lefjelle schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:54:
[...]
Ja erg jammer inderdaad, als ik dit eerder had geweten dan had ik misschien wel voor een andere winkel gekozen. Ik wacht ook op Azerty
Vorige week had ik er nog goede hoop in dat er een mooie batch aan 5900x geleverd zouden gaan worden, echter is het daar nu al 2 weken akelig stil
Dat is waar, maar als ik dan vervolgens ergens anders langer moet gaan wachten heeft dat ook niet veel nuttja schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:14:
[...]
als ze niet binnen een redelijk termijn kunnen leveren of geen termijn kunnen benoemen dan kun je er nog steeds vanaf.
Ik heb 5 december "pas" een 5900X besteld van Azerty en ik wacht ook rustig af, al ben ik ergens bang dat ik sowieso tot het nieuwe jaar kan gaan wachtenlefjelle schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:21:
[...]
Dat is waar, maar als ik dan vervolgens ergens anders langer moet gaan wachten heeft dat ook niet veel nut
Ik vind het ook wel jammer dat Azerty niets met een wachtrij doet terwijl overige webshops wel een dergelijk systeem kunnen gebruiken. Als je een hoog limiet hebt met je creditcard zou je bij meerderen kunnen bestellen, al heb je dan kans dat je op 1 dag van al die webshops wat geleverd krijgt
of niet maar jij kwam met de opmerking.lefjelle schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:21:
[...]
Dat is waar, maar als ik dan vervolgens ergens anders langer moet gaan wachten heeft dat ook niet veel nut
Zeker, maar bedoelde het meer voor de volgende keer als ik een product nodig heb. Dan zal ik deze ervaring hierin zeker meenemen.
Ohwja, goed punt.jandb9 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:21:
Even mijn tekst opnieuw lezen.
Eerst wakker worden, dan posts lezen en dan reageren.

Ik zie dat Scan.co.uk inmiddels een mooie lading 5600x's heeft binnen gekregen, 500 stuks. Voor nu is het alleen nog onduidelijk hoeveel de Nederlandse webshops hebben ontvangen, als ze uberhaubt iets hebben mogen ontvangen. De levering van de 5950's komt in ieder geval wederom overeen met de levering bij Megekko.
https://www.scan.co.uk/shops/amd/ryzen-5000-faqs
Inderdaad zeer interessant nieuws. Zijn de leveringen tussen Scan en Megekko meestal ongeveer identiek of krijgt één meer dan de andere?Pronix schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:11:
Ik zie dat Scan.co.uk inmiddels een mooie lading 5600x's heeft binnen gekregen, 500 stuks. Voor nu is het alleen nog onduidelijk hoeveel de Nederlandse webshops hebben ontvangen, als ze uberhaubt iets hebben mogen ontvangen. De levering van de 5950's komt in ieder geval wederom overeen met de levering bij Megekko.
Aantal publiceert Megekko natuurlijk niet, maar alle leveringen lijken inderdaad redelijk overeen te komen. We weten dat Megekko op de 7e een 'zeer significante levering heeft gekregen van de 5600x. Uitgaande van de wachtrij ongeveer 300x de 5600x. Scan.co.uk heeft er toen ook 300 binnen gekregen.Gidio schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:22:
[...]
Inderdaad zeer interessant nieuws. Zijn de leveringen tussen Scan en Megekko meestal ongeveer identiek of krijgt één meer dan de andere?
Na lang meegekeken te hebben en gehoopt dat de beschikbaarheid zou stabiliseren, uiteindelijk ook maar aangesloten in de wachtrij bij alternate (nl) op de mooie plek van 220 voor de 5900x en nu maar wachten
@TonesDave Ik heb net contact gehad met een medewerkster van u en heb te horen gekregen dat ik nummertje 128 ben. Mijn vraag is, wanneer komt de eerst volgende levering en val ik daar onder?
Gr
Gr
AMD Ryzen 5900X Boxed - Asus Rog Strix B550-F Gaming (WI-FI) - Powercolor Radeon 5700 XT - Scythe Mugen 5 PCGH - Samsung 970 EVO 1TB - Seasonic GX-650 - Corsair Vengeance 16GB 3600Mhz - Fractal Design Meshify C -
Scan en Megekko komen op hoofdlijnen wel overeen, maar op details niet. De meeste leveringen hadden we ook een aantal dagen eerder in NL dan UK.
Van de week een 'upgrade kit' besteld bij Azerty inclusief de 5600x (tray). Vandaag met ze gebeld maar ze geven aan dat ze mijn CPU op voorraad hebben echter dat het assemblage team rete-druk is. Ben benieuwd of dit klopt.
Op dit moment staat alle upgradekits op 'levertijd langer dan 10 dagen'. Toen ik hem vorige week had besteld stond deze op 2-3 dagen.
Qua totaal prijs, betaal je uiteindelijk zo een 20eu meer voor de hele kit (AMD Gold) dan wanneer je alle los zou kopen bij Azerty. Persoonlijk vond ik dit het waard.
Op dit moment staat alle upgradekits op 'levertijd langer dan 10 dagen'. Toen ik hem vorige week had besteld stond deze op 2-3 dagen.
Qua totaal prijs, betaal je uiteindelijk zo een 20eu meer voor de hele kit (AMD Gold) dan wanneer je alle los zou kopen bij Azerty. Persoonlijk vond ik dit het waard.
@TonesDave
Is het mogelijk een kleine update te krijgen terug inzake de verschildden processoren?
5600x
5800x
5900x
5950x
Bedankt alvast
Is het mogelijk een kleine update te krijgen terug inzake de verschildden processoren?
5600x
5800x
5900x
5950x
Bedankt alvast
Met een beetje geluk heeft hij geen tijd om hier te reageren omdat hij die flinke levering 5900x's aan het versturen is!jandb9 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:30:
@TonesDave
5600x
5800x
5900x
5950x
Bedankt alvast
5600x bedoel je?henkdevriez schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:36:
[...]
Met een beetje geluk heeft hij geen tijd om hier te reageren omdat hij die flinke levering 5900x's aan het versturen is!
Ben zelf in de markt voor een 5900x en doelde op de levering waar hij het in deze post over heeft:
TonesDave schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:23:
[...]
Deze levering is momenteel onderweg en zou vandaag/begin volgende week moeten aankomen. Deze zou alle current pre-orders wegwerken, dus in principe moet elke klant die momenteel een order voor een 5900X heeft staan zijn bestelling eind volgende week in huis hebben.
Vond het minder erg om op nummertje 480 te staan, nu ik naar 52 van de 829 ben gezakt bij Megekko zit ik 5x op een dag die wachtrij te verversen XD
Computer staat al klaar zometeen alleen nog die 5900x er in, koeler er op en gaaan!
Computer staat al klaar zometeen alleen nog die 5900x er in, koeler er op en gaaan!
Vandaag is mijn nieuwe Ryzen 7 5800X computer klaar. Omgezet en ingebouwd ik ben zo benieuwd
[ Voor 14% gewijzigd door Van der Berg op 15-12-2020 13:04 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ik sta op nummer 493 voor een 5600x bij Megekko dus een levering van 500 stuks zou mij gelukkig makenPronix schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:11:
Kan je bij het ophalen bij informatique informeren ^^ naar de levering(en) 5900X een 5600X?Van der Berg schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:03:
Vandaag is mijn nieuwe Ryzen 7 5800X computer klaar. Omgezet en ingebouwd ik ben zo benieuwd
Weet iemand hoe lang het duurt voordat een bestelling van alternate.be in Nederland is?
Ook in RTX30XX levertijden topic geplaatst: https://nl.hardware.info/...-videokaarten-en-consoles
Megekko update 14:18
Tegen het einde van deze week (week 51) verwachten wij nog een klein aantal:
• AMD Ryzen 9 5900X
• AMD Ryzen 9 5900X
Jij maakt het wel spannend he!Aewin schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:20:
klein aantal:
Sta op het randje van wel/niet deze week met mijn nummertje 54
[ Voor 18% gewijzigd door Bedenkelijk op 15-12-2020 14:23 ]
een klein aantal...dat zal wel iets minder dan 650 stuks zijn gok ik....Aewin schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:20:
• AMD Ryzen 9 5900X
Artikel:
Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie:
644 van de 830
Sta nu op plek 132 voor een Ryzen 9 5900X bij Megekko
te weten dat ik van plek 606 kwam na bestelling op 6 november 2020
te weten dat ik van plek 606 kwam na bestelling op 6 november 2020
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Er waren hier mensen die beweerde dat er deze week grote leveringen binnen zouden komen. Iemand enig idee waarom dit nu niet door gaat?
Nope. Er waren inderdaad meerdere beweringen dat er een grote levering van voornamelijk de 5900x zou komen. Ook scan.co.uk vertelde ons dat er deze week redelijk wat 5950x's en 5900x's geleverd zou worden, dit is echter gisterochtend of afgelopen weekend van de site verdwenen.WilliamP schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:24:
Er waren hier mensen die beweerde dat er deze week grote leveringen binnen zouden komen. Iemand enig idee waarom dit nu niet door gaat?
Ik sta op plek 47 voor een 5600X bij Alternate NL. Deze heb ik op 8 december tegen het einde van de middag besteld, vlak na een grote levering volgens mij. Hopelijk komt er deze week een nieuwe batch binnen en kan ik eindelijk mijn PC upgraden voor de kerst.
Same. Had al een bestelling staan bij Megekko toen de grote levering bij Alternate binnenkwam. Was toen best wel heel saltyDimas91 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:37:
Ik sta op plek 47 voor een 5600X bij Alternate NL. Deze heb ik op 8 december tegen het einde van de middag besteld, vlak na een grote levering volgens mij. Hopelijk komt er deze week een nieuwe batch binnen en kan ik eindelijk mijn PC upgraden voor de kerst.
Ik zal dat eens navragen. Ik was bang dat ik tot 19 januari 2021 moest wachten zonder computer. Maar hun Service- en afhaalbalie is gewoon open en voor reparatie en bestellingen ophalen. Wel dien je bij de ingang jou orderbevestiging te overhandigen.CEx schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:19:
[...]
Kan je bij het ophalen bij informatique informeren ^^ naar de levering(en) 5900X een 5600X?
Ik heb een lange weekend vanaf zaterdag en ga 3 dagen alleen maar gamen en testen en uitproberen
[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 15-12-2020 15:24 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Tones had zelf over een grote levering van de 5900x begin deze week, misschien dat ze met een paar dagen binnenkomen anders helemaal niks.
AMD Ryzen 5900X Boxed - Asus Rog Strix B550-F Gaming (WI-FI) - Powercolor Radeon 5700 XT - Scythe Mugen 5 PCGH - Samsung 970 EVO 1TB - Seasonic GX-650 - Corsair Vengeance 16GB 3600Mhz - Fractal Design Meshify C -
Ik heb het hoop al opgegeven. Geen update vanuit Tones is geen goed nieuws...
Het kost toch niet zoveel moeite om een kleine update te geven zodat wij ook weten waar we aan toe zijn.
Het kost toch niet zoveel moeite om een kleine update te geven zodat wij ook weten waar we aan toe zijn.
Niet helemaal Zen 3, maar je kan wel zien dat het gekker en gekker wordt door de Zen 3 tekorten en het verlagen van de Zen 2 productie. Ik zag net dat de Ryzen 3600, die ik halverwege dit jaar nog voor €175 kocht, nu bij Azerty €261 kost en zelfs duurder is dan de 3600XT
Ik zat er net toevallig ook naar te kijken. Dacht er misschien aan om tijdelijk een 3600 aan te schaffen. Nou, laat maar zittenDennism schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:02:
Niet helemaal Zen 3, maar je kan wel zien dat het gekker en gekker wordt door de Zen 3 tekorten en het verlagen van de Zen 2 productie. Ik zag net dat de Ryzen 3600, die ik halverwege dit jaar nog voor €175 kocht, nu bij Azerty €261 kost en zelfs duurder is dan de 3600XT
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Sinds de launch van de 5000 serie loop ik al met dat idee, maar de prijs lag op dat moment al boven de €200,- en ik had hoop dat die nog zou zakken anders zou ik het niet de moeite waard vinden. Dat is echter niet gebeurd en dat zie ik ook eigenlijk niet meer gebeuren.wjjkoevoets schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:17:
[...]
Ik zat er net toevallig ook naar te kijken. Dacht er misschien aan om tijdelijk een 3600 aan te schaffen. Nou, laat maar zitten
Ik moet maar geduld hebben tot de 5900X een beetje goed leverbaar is of wanneer ze met een 5700X komen.
Megekko - 5600X - 27-11 : p:280
enkele tientallen gezakt sinds vrijdag j.l. dat zullen dan wel, speculatief, annuleringen zijn geweest, gezien er deze week geen 5600X nieuws was/is
enkele tientallen gezakt sinds vrijdag j.l. dat zullen dan wel, speculatief, annuleringen zijn geweest, gezien er deze week geen 5600X nieuws was/is
You and me both. Hopen dat er stieken toch nog wat extra 5900x'en geleverd worden.-SambaL- schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:30:
[...]
Sinds de launch van de 5000 serie loop ik al met dat idee, maar de prijs lag op dat moment al boven de €200,- en ik had hoop dat die nog zou zakken anders zou ik het niet de moeite waard vinden. Dat is echter niet gebeurd en dat zie ik ook eigenlijk niet meer gebeuren.
Ik moet maar geduld hebben tot de 5900X een beetje goed leverbaar is of wanneer ze met een 5700X komen.
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Hou vol. Het komt vanzelf goedsanane schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:01:
Ik heb het hoop al opgegeven. Geen update vanuit Tones is geen goed nieuws...
Wat betreft de 'kleine' update. Dit kan zeker een bepaalde moeite zijn. Afhankelijk van de organisatie grootte, personeel bezetting enzovoort enzovoort. Plus, ik ga er vanuit dat je het product besteld hebt toen het niet leverbaar was. Dan neem je zelf toch al het risico dat het lang kan duren. Zeker gezien alle signalen hier op het forum en op het web. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Covid-19 problematiek die enorm invloed heeft op allerlei processen.
Just my two cents...
Na de flinke 5800X levering van vorige week bij Megekko geven ze aan deze week weer flink wat te verwachten:
Tegen het einde van de week (week 51), met een kleine slag om de arm voor volgende week (week 52), verwachten wij een significant aantal:
• AMD Ryzen 7 5800X
Tegen het eind evan de week (week 51) verwachten wij naast de bovenstaande significante levering, ook nog een zeer royale levering van deze CPU's:
• AMD Ryzen 7 5800X
Wanneer is de 5900X weer eens aan de beurt!?
Tegen het einde van de week (week 51), met een kleine slag om de arm voor volgende week (week 52), verwachten wij een significant aantal:
• AMD Ryzen 7 5800X
Tegen het eind evan de week (week 51) verwachten wij naast de bovenstaande significante levering, ook nog een zeer royale levering van deze CPU's:
• AMD Ryzen 7 5800X
Wanneer is de 5900X weer eens aan de beurt!?
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
megekko begint op stoom te komen:
• AMD Ryzen 7 5800X
• AMD Ryzen 7 5800X
• AMD Ryzen 7 5800X
• AMD Ryzen 7 5800X
offtopic:
nu nog die 8 in een 9 veranderen
Het is een levering van de minst populaire CPU. Ik denk dat men hier liever 5600X en 5900X leveringen ziet.Aragnut schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:58:
megekko begint op stoom te komen:
• AMD Ryzen 7 5800X
• AMD Ryzen 7 5800X
offtopic:
Mocht iemand in de rij staan voor een 5900x bij Informatique, ik heb vorige week de mijne teruggestuurd (heb er al een) en die zou hoogstwaarschijnlijk morgen of overmorgen aankomen.
Voor de personen die zich afvragen waar de 5900X blijft.Aewin schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:20:
• AMD Ryzen 9 5900X
[ Voor 44% gewijzigd door Cerebro op 15-12-2020 18:04 ]
Waarom niet verkocht aan een mede tweaker via V&A?Maelos61 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:34:
Mocht iemand in de rij staan voor een 5900x bij Informatique, ik heb vorige week de mijne teruggestuurd (heb er al een) en die zou hoogstwaarschijnlijk morgen of overmorgen aankomen.
Te veel moeite eerlijk gezegd. Weigeren aan de deur was makkelijker. Je moet iemand vinden (in dit geval wel makkelijk), je moet oftewel het opsturen naar die persoon oftewel komt hij/zij het halen (dus oftewel risico nemen dat je pakje kwijt geraakt en je bent 100% verantwoordelijk in tegenstelling tot bij een winkel of lekker je adres aan wildvreemden geven) en dan moet je ook nog een manier van betaling vinden (oftewel geeft iemand je lekker totaal niet shady 600 euro cash of je vraagt een betaling op voorhand want fuck het risico nemen van achteraf te laten betalen haha)... Klinkt als meer moeite dan gewoon weigeren aan de deur en je pakje volgen via track and trace haha.Hypnosite schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:01:
[...]
Waarom niet verkocht aan een mede tweaker via V&A?
Anyways, jammer dat de 5900x blijkbaar nog steeds even begeerd en zeldzaam is... Er zal tenminste iemand bij informatique blij zin though.
Edit: Uiteindelijk maak je ook even veel mensen blij. Ik had het kunnen doorverkopen en een Tweaker blij kunnen maken of ik stuur het terug en maak een persoon die nu in de wachtrij staat blij.
[ Voor 8% gewijzigd door Maelos61 op 15-12-2020 18:18 ]
Hij heeft mij uiteindelijk teleurgesteldHypnosite schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:01:
[...]
Waarom niet verkocht aan een mede tweaker via V&A?
Mooi gezegd en volkomen begrijpelijk. Al vind ik het nog steeds jammer natuurlijkMaelos61 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:15:
[...]
Te veel moeite eerlijk gezegd. Weigeren aan de deur was makkelijker. Je moet iemand vinden (in dit geval wel makkelijk), je moet oftewel het opsturen naar die persoon oftewel komt hij/zij het halen (dus oftewel risico nemen dat je pakje kwijt geraakt en je bent 100% verantwoordelijk in tegenstelling tot bij een winkel of lekker je adres aan wildvreemden geven) en dan moet je ook nog een manier van betaling vinden (oftewel geeft iemand je lekker totaal niet shady 600 euro cash of je vraagt een betaling op voorhand want fuck het risico nemen van achteraf te laten betalen haha)... Klinkt als meer moeite dan gewoon weigeren aan de deur en je pakje volgen via track and trace haha.
Anyways, jammer dat de 5900x blijkbaar nog steeds even begeerd en zeldzaam is... Er zal tenminste iemand bij informatique blij zin though.
Edit: Uiteindelijk maak je ook even veel mensen blij. Ik had het kunnen doorverkopen en een Tweaker blij kunnen maken of ik stuur het terug en maak een persoon die nu in de wachtrij staat blij.

Damn, heb je nog geen andere deal ergens kunnen vinden? Nu voel ik mij wel enigszins schuldig, nglNewUser11 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:45:
[...]
Hij heeft mij uiteindelijk teleurgesteldWat ik hem tot op de dag vandaag enorm kwalijk neem. Wat een LUL! Dit laatste is een grapje natuurlijk
Voor de snelle en de wanhopige. Budget CPU kopen voor een meerprijs? Kinda defeats the point...Yentl siebert schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:47:
[Afbeelding] voor de snelle ald 5600 2 bezchikbaar amazon.nl
Is niet voor mij ik sta in de rij bij megekko voor een 5900x nr 260 dus nog effe wachten 😥Maelos61 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:50:
[...]
Voor de snelle en de wanhopige. Budget CPU kopen voor een meerprijs? Kinda defeats the point...
Hahaha. No worries. Ik sta op de lijst (plek 152) bij Alternate.nl voor de 5900X. En wacht geduldig tot hij geleverd kan worden. Overigens, heb ik de CPU voor een m.i. 'eerlijke' prijs besteld. Namelijk €575. En het ziet er naar uit dat de case waar alles in moet komen (FormD T1) later binnen komt dan de CPU (lol).Maelos61 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:49:
[...]
Damn, heb je nog geen andere deal ergens kunnen vinden? Nu voel ik mij wel enigszins schuldig, ngl. Volg de topic al een tijdje niet meer (ben even naar de RTX 3000's gegaan en heb me een Suprim X met puur geluk op de kop kunnen tikken) en dacht echt dat het nu wat ging gebeterd zijn. Toen ik wegging leek het alsof het CPU's begon te regenen en dat iedere webshop opeens stock had. Vergeet ook niet om Duitse en Franse shops te checken, daar zijn de leveringen waarschijnlijk groter en heb je meer kans.
PS. Niet zo lang geleden was ik ook actief in het RTX30xx topic. Maar de 3080 TUF OC ligt al te wachten in de kast met alle overige componenten voor mijn build.
Top, als nog 21 man dat doen kan ik m'n cpu gaan halen.Maelos61 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:34:
Dan nog wachten tot geheugen, psu en case weer op voorraad zijn.
Ik stond vorige week op nummer 16 voor de 5900x bij Informatique en heb mijn order geannuleerd, dat scheelt je dus nog een plekjeGaius schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:24:
[...]
Top, als nog 21 man dat doen kan ik m'n cpu gaan halen.
Dan nog wachten tot geheugen, psu en case weer op voorraad zijn.
zucht,.
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie: 824 van de 839
wel opgeschoten, vanmorgen stond ik op 833.
Je hebt gister besteld en je begint nu al te zuchten, word een lange zit voor jetja schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:39:
zucht,.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Haha inderdaad. Sluit dan ook niet aan bij het grootste bedrijf, binnenkort komen er echt veel shops met kleine voorraden maar voor welke prijs....rikadoo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:22:
[...]
Je hebt gister besteld en je begint nu al te zuchten, word een lange zit voor je
ik heb het recht om te zuchten, daar heb ik ook voor betaald.rikadoo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:22:
[...]
Je hebt gister besteld en je begint nu al te zuchten, word een lange zit voor je
zuchten tot de bevalling van de levering.
Denk dat ik ook maar eens in de rij ga staan voor een 5600x maar de vraag is natuurlijk bij welke winkel.
Nog nooit zoiets meegemaakt, dat je niet op zoek moet naar de kortste rij maar de kasse waar de verhouding mensen/producten het beste is.
Misschien maar op twee paarden wedden
Iemand tips voor welke rij de grootste kansen heeft?
Nog nooit zoiets meegemaakt, dat je niet op zoek moet naar de kortste rij maar de kasse waar de verhouding mensen/producten het beste is.
Haha inderdaad. Sluit dan ook niet aan bij het grootste bedrijf, binnenkort komen er echt veel shops met kleine voorraden maar voor welke prijs....rikadoo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:22:
[...]
Zou iets kleinere pakken, tones, Paradigit etcmichiel2304 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:32:
Denk dat ik ook maar eens in de rij ga staan voor een 5600x maar de vraag is natuurlijk bij welke winkel.
kan altijd nog naar een 5950x als ik de kolder in mijn kop krijg maar ik heb die niet nodig.wortelsky schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:37:
[...]
Haha inderdaad. Sluit dan ook niet aan bij het grootste bedrijf, binnenkort komen er echt veel shops met kleine voorraden maar voor welke prijs....
[...]
Zou iets kleinere pakken, tones, Paradigit etc
een grotere shop krijgt waarschijnlijk ook grotere leveringen.
sta trouwens nog steeds op plek 824
[ Voor 3% gewijzigd door tja op 16-12-2020 10:05 ]
Ja precies, dat is exact mijn probleem.tja schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:03:
[...]
kan altijd nog naar een 5950x als ik de kolder in mijn kop krijg maar ik heb die niet nodig.
een grotere shop krijgt waarschijnlijk ook grotere leveringen.
Bijv. Megekko heeft een hele lange rij, maar zal misschien relatief gezien ook veel meer (en sneller) nieuwe binnen krijgen.
Denk dat ik gewoon Megekko, Azerty en Tones pak, en bij <10 plekken de rest annuleren.
@TonesDave @Tones-Bram
Is de levering niet zo groot als jullie hadden verwacht of is er wellicht iets misgegaan?
Is de levering niet zo groot als jullie hadden verwacht of is er wellicht iets misgegaan?
Ik sta ook nog steeds in de wachtrij bij Azerty sinds launch day voor een 5900x, erg irritant dat ze niks laten weten en de laatste update >2 weken geleden is geweest.
Overigens vind ik dat de mensen die meerdere orders lopen te plaatsen geen recht van spreken hebben over scalpers en price hikes. Ja het is uiteraard iets anders maar in feite is het allemaal gebaseerd op hetzelfde, zorgen dat je er zelf beter van word.
Overigens vind ik dat de mensen die meerdere orders lopen te plaatsen geen recht van spreken hebben over scalpers en price hikes. Ja het is uiteraard iets anders maar in feite is het allemaal gebaseerd op hetzelfde, zorgen dat je er zelf beter van word.
gaat niet om de lengte van de wachtrij maar om de doorloop tijd van de order.michiel2304 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:06:
[...]
Ja precies, dat is exact mijn probleem.
Bijv. Megekko heeft een hele lange rij, maar zal misschien relatief gezien ook veel meer (en sneller) nieuwe binnen krijgen.
Denk dat ik gewoon Megekko, Azerty en Tones pak, en bij <10 plekken de rest annuleren.
daarnaast vind ik een eerlijke non scalping prijs ook belangrijk en het gevoel wat ik bij een bedrijf heb.
gekko en Az heb ik dat wat meer maar de prijs was de doorslag om voor de eerste te gaan. gaat niet om die paar euro maar eerlijke prijzen moeten beloont worden.
No offense maar als je zelf aangeeft niet teveel te willen betalen dan kom je automatisch in een lange wachtrij met over het algemeen lange doorlooptijd. Lage prijzen en korte doorlooptijd rijmen gewoon slecht met elkaar. Als je dan na 1 dag al gaat zuchten dat het te lang duurt en uitspraken doet als "ik sta nog steeds op 824" dan gaat het een flinke zit worden voor je. Er zitten hier genoeg mensen die al bijna anderhalve maand in een wachtrij staan die inmiddels alleen maar langer is geworden. Ga gewoon uit van leverdatum eind januari februari dan kan het in het beste geval meevallen.tja schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:14:
[...]
gaat niet om de lengte van de wachtrij maar om de doorloop tijd van de order.
daarnaast vind ik een eerlijke non scalping prijs ook belangrijk en het gevoel wat ik bij een bedrijf heb.
gekko en Az heb ik dat wat meer maar de prijs was de doorslag om voor de eerste te gaan. gaat niet om die paar euro maar eerlijke prijzen moeten beloont worden.
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
ik denk dat je mijn opmerkingen over de wachtrij en welke plek ik heb niet helemaal goed volgt.Jorissie87 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:32:
[...]
No offense maar als je zelf aangeeft niet teveel te willen betalen dan kom je automatisch in een lange wachtrij met over het algemeen lange doorlooptijd. Lage prijzen en korte doorlooptijd rijmen gewoon slecht met elkaar. Als je dan na 1 dag al gaat zuchten dat het te lang duurt en uitspraken doet als "ik sta nog steeds op 824" dan gaat het een flinke zit worden voor je. Er zitten hier genoeg mensen die al bijna anderhalve maand in een wachtrij staan die inmiddels alleen maar langer is geworden. Ga gewoon uit van leverdatum eind januari dan kan het in het beste geval meevallen.
het is IT humor
ik ben mij er van bewust dat dit zeker tot einde januari als niet februari gaat duren.
non scalping prijzen en langere wachttijden zijn niet logisch. uitlevering vanuit leverancier richting retailer is niet afhankelijk van de verkoop prijs van deze retailer. ik stel me voor preferred retailers of FIFO model kwa uitlevering.
Scan geeft inmiddels wel (weer) aan 5900x te ontvangen deze week.
hoe heeft dat effect op gekko of azerty?Laantje07 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:41:
ik ben niet bekent met scan.co.uk
niet direct, maar het is een grotere shop in Europa met hele gedetailleerde en duidelijke (verwachtte) getallen en geeft hierdoor een beetje een beeld van de aantallen van type CPU die beschikbaar komen. Zo was bij scan.co.uk al langer zichtbaar dat er grotere partijen x5600 en x5800 eraan zouden komen.tja schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:50:
[...]
hoe heeft dat effect op gekko of azerty?
ik ben niet bekent met scan.co.uk
Uiteindelijk is het allemaal extrapolatie, maar het geeft mij (en ik gok ook anderen) iets om te doen en naar uit te kijken
okay nu volg ik het. inderdaad al zij een dergelijk aantal ontvangen en dit ligt in lijn met wat gekko redelijkerwijs mag verwachten, al is het maar de helft, dan schiet dat enorm op.Aragnut schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:57:
[...]
niet direct, maar het is een grotere shop in Europa met hele gedetailleerde en duidelijke (verwachtte) getallen en geeft hierdoor een beetje een beeld van de aantallen van type CPU die beschikbaar komen. Zo was bij scan.co.uk al langer zichtbaar dat er grotere partijen x5600 en x5800 eraan zouden komen.
Uiteindelijk is het allemaal extrapolatie, maar het geeft mij (en ik gok ook anderen) iets om te doen en naar uit te kijken
de huidige wachtrij bij gekko is 843 en ik sta op plek 824

ik vind het wel best, ik had het toch niet voor einde januari verwacht.
Dit heb ik bij andere versies ook al gezien. De versies in stock staan dan een stuk hoger geprijsd dan de backorder veries.Pathology schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:12:
[Afbeelding]
Grappenmakers! Had een goedkopere versie besteld en nog niks verstuurd ('levering 10 december'). En nu zogenaamd 500 stuks beschikbaar
Keep on running
De MAXICT sales support heeft in ieder geval dit te melden:
Zeer benieuwdAllereerst natuurlijk bedankt voor je bestelling.
Het goede nieuws is dat wij zien dat uw product bevestigd is door de leverancier en ook al verstuurd is.
De verwachting is momenteel ook dat hij al bij ons binnen is dus ook voor u gereserveerd staat.
Helaas hebben wij momenteel een flinke achterstand in ons magazijn waardoor uw pakketje nog niet is verwerkt en/of verzonden.
Dit zal natuurlijk spoedig wel gebeuren alleen durven wij momenteel geen belofte te maken voor een leverdatum.
Op het moment dat het product door ons wordt verzonden krijgt u natuurlijk een verzendbevestiging met daarin een Track & Trace code.
Wij doen er natuurlijk alles aan om uw bestelling zo spoedig mogelijk te versturen!
Volgens mij is dit al eens eerder gezegd, maar ik herhaal het gewoon nog eens. Er staan drie varianten op hun site 100-100000065BOX,100-100000065MPK en 100-100000065 met elk hun eigen prijs. De Box variant welke het duurste is, hebben ze binnen. De andere twee varianten (MultiPaK en Tray), welke in principe voor OEM bouwers zijn, zijn goedkoper en worden nog verwacht.ZorbaR schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:30:
[...]
Dit heb ik bij andere versies ook al gezien. De versies in stock staan dan een stuk hoger geprijsd dan de backorder veries.
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
Ja die van mij was een box maar dan voor 374 euro i.p.v de gevraagde ~420 nu. Maar goed zie ook mijn reactie boven, hij lijkt te komen?Mr. Rawnar schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:58:
[...]
Volgens mij is dit al eens eerder gezegd, maar ik herhaal het gewoon nog eens. Er staan drie varianten op hun site 100-100000065BOX,100-100000065MPK en 100-100000065 met elk hun eigen prijs. De Box variant welke het duurste is, hebben ze binnen. De andere twee varianten (MultiPaK en Tray), welke in principe voor OEM bouwers zijn, zijn goedkoper en worden nog verwacht.
Ik ben de laatste 4/5 dagen niet een plaats opgeschoven bij Alternate voor mijn 5900x, iemand hier ook problemen mee? Zo niet, ff bellen misschien? Momenteel plek 96.
Tones.be net gebeld maar daar kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk toch 2021 gaat worden voor de 5900X. Blijkbaar toch iets niet gegaan zoals ze dachten dat het zou gaan.
Ik heb de 5600x besteld bij Alternate, ik ben daar de afgelopen 2 dagen 3 plekken opgeschoven, hoogstwaarschijnlijk door afmeldingen. Geen 5900x, maar misschien wel geruststellend dat de wachtlijst wel werkt.Thomaschii schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:13:
Ik ben de laatste 4/5 dagen niet een plaats opgeschoven bij Alternate voor mijn 5900x, iemand hier ook problemen mee? Zo niet, ff bellen misschien? Momenteel plek 96.
Goed bagger dan, matig ook dat ze dan niet even netjes iets hier reageren maarja.WilliamP schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:14:
Tones.be net gebeld maar daar kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk toch 2021 gaat worden voor de 5900X. Blijkbaar toch iets niet gegaan zoals ze dachten dat het zou gaan.
Voor jouw 5900x of voor alle 5900x'en die ze verwachten?WilliamP schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:14:
Dat zou ik niet weten, niet specifiek over gehad.Diod schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:28:
[...]
Voor jouw 5900x of voor alle 5900x'en die ze verwachten?
De community managers zijn trouwens ook aardig stil geworden op het forum, geen goed teken.
Bedankt voor de update in ieder geval!WilliamP schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:30:
[...]
Dat zou ik niet weten, niet specifiek over gehad.
De community managers zijn trouwens ook aardig stil geworden op het forum, geen goed teken.
Als dit waar is, dan is het een zwak optreden van Tones.be Eerst afgelopen donderdag verkondingen dat alle pre-orders voor 5900X vanuit AMD onderweg zijn en nu moeten wij er zelf achterkomen dat het mogelijk 2021 gaat worden.WilliamP schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:14:

Dat is al de tweede keer dat ik een nare smaak overhoud aan Tones omtrendt mijn 5900X. De eerste keer dat ik voor mijn bestelling plaatste vroeg wat mijn plek zou worden. Kreeg ik te horen dat de wachtrij op dat moment 32 was. Binnen 10 minuten bestelling geplaatst. Twee weken na bestelling: plaats 67.....
Ik kreeg exact dezelfde boodschap afgelopen vrijdag voor een 5900x. Zou deze week moeten komen. Ben erg benieuwd of het ook gaat gebeuren..Pathology schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:57:
De MAXICT sales support heeft in ieder geval dit te melden:
[...]
Zeer benieuwd
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.