Ik vraag me af of ze niet nog wat goedkoper gaan worden. Aan de andere kant schuift AMD er het liefst zo veel mogelijk naar de Milan-X CPU's waar nog meer te verdienen valt.etnerdnl schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:29:
[...]
Dat is waar ja.. hoewel er toch ook genoeg mensen zijn die de verleiding niet kunnen weerstaan om 'het beste van het beste' te hebben, en zeker als de prijs zo laag is ten op zichte van een gelijkwaardig presterende Intel. Daarnaast is er relatief veel hype in bepaalde niche groepen zoals simracing waar ik zelf in zit, omdat single core performance en cache daar vaak bovenmatig belangrjik lijkt te zijn. Aan de andere kant is het best wel een smak geld natuurlijk, en je 'oude' CPU heeft door het eindigen van het AM4 platform nu ook niet zoveel waarde meer. Ik kan het zelf nog wel zien als een mooie brug om wat langer de adoptie van DDR5 te kunnen afwachten terwijl daarvan de prijzen kunnen zakken, en tevens de redelijk grote winst te behalen in race games, zelfs tov een 5600x.
Ik kan mij ook voorstellen dat 5900X CPU's tegen de tijd dat AM5 uit is en AM4 niet meer gemaakt en geleverd wordt nog wel eens in prijs kunnen gaan stijgen maar misschien valt het ook wel tegen.
De 7700K's van Intel zijn bv nog steeds relatief duur omdat dat de laatste en snelste CPU van dat platform was.
Maar goed tijd zal het leren. Ik wil zelf opzich wel een keer een 5800X3D om de brug te slaan tot Zen5/6 ga voorlopig niet in duur DDR5 geheugen investeren terwijl dat nog in de kinderschoenen staat. 2e generatie controllers, modules en borden zijn altijd veel beter en de prijzen zakken tegen die tijd ook al wat.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....