Social Media Manager voor Tones.be - Vragen? Email: Dave@Tones.be - Twitter: @Onylight
Hoeveel blijven er dan over?TonesDave schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:23:
[...]
Deze levering is momenteel onderweg en zou vandaag/begin volgende week moeten aankomen. Deze zou alle current pre-orders wegwerken, dus in principe moet elke klant die momenteel een order voor een 5900X heeft staan zijn bestelling eind volgende week in huis hebben.
Helden zijn jullie voor de transparante communicatie op dit forum.TonesDave schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:23:
[...]
Deze levering is momenteel onderweg en zou vandaag/begin volgende week moeten aankomen. Deze zou alle current pre-orders wegwerken, dus in principe moet elke klant die momenteel een order voor een 5900X heeft staan zijn bestelling eind volgende week in huis hebben.
Ik heb gisteren na bericht van Tones-Bram direct een order geplaatst (mogelijk 6 vrije voorraad was zijn indicatie) dus ik heb goede hoop dat ik met deze kerst Cyberpunk kan spelen
Fingers-crossed
Same here.TonkelTrank schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:25:
[...]
Helden zijn jullie voor de transparante communicatie op dit forum.
Ik heb gisteren na bericht van Tones-Bram direct een order geplaatst (mogelijk 6 vrije voorraad was zijn indicatie) dus ik heb goede hoop dat ik met deze kerst Cyberpunk kan spelen
Fingers-crossed
+1 voor tones
Vind het ook knap, had op zich al wel wat vroeger gemogen, had voor velen leuker geweest. Maar toch nog altijd thumbs up
Ik had je een PM gestuurd, maar daar heb je niet op gereageerd. Maar het maakt dus niet uit of mensen via afhalen en betalen bij afhalen hebben gekozen?TonesDave schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:23:
[...]
Heel raar. Ik heb al op een paar berichtjes geantwoord vandaag, maar er zat er geen tussen van jou.Hellie112 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:26:
[...]
Ik had je een PM gestuurd, maar daar heb je niet op gereageerd. Maar het maakt dus niet uit of mensen via afhalen en betalen bij afhalen hebben gekozen?
Dit maakt inderdaad niets uit, die komen toch allemaal op dezelfde lijst terecht.
Social Media Manager voor Tones.be - Vragen? Email: Dave@Tones.be - Twitter: @Onylight
Bestelling gedaan bij Megekko. Verwachte datum 22-12.. Ben benieuwd. Ik wacht geduldig.
[ Voor 6% gewijzigd door Rosto op 11-12-2020 21:28 ]
Stay young forever!
771 posities in de wachtrij volgens de sheet. Ik acht de kans groot dat hij er niet voor/op 22-12 is. Redelijke kans dat je hem pas in 2021 hebt zelfs.Rosto schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:39:
Kogel door de kerk hoor! 5600x en een Noctua NH-U12S chromax.black besteld voor het kastje. Gaat een 2600 vervangen. Samen met RTX 3070 zit al in de kastje (NR200p).. Denk samen met de 5600x een mooie combinatie voor de aankomende tijden.
Bestelling gedaan bij Megekko. Verwachte datum 22-12.. Ben benieuwd. Ik wacht geduldig.
Tsja.. ik ga het zien. Vind de prijs wel redelijker dan 100 euro meer betalen bij de concurentie... En ik wacht wel af... Ben benieuwd hoe snel/langzaam het gaat.Laantje07 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:43:
[...]
771 posities in de wachtrij volgens de sheet. Ik acht de kans groot dat hij er niet voor/op 22-12 is. Redelijke kans dat je hem pas in 2021 hebt zelfs.
Stay young forever!
verwachten ze die 5600x dan al te kunnen leveren? wachtrij is 700+ ik sta ergens 400+ maar heb besloten niet af te wachten en de 5800x besteld die in voorraad is.Rosto schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:39:
Kogel door de kerk hoor! 5600x en een Noctua NH-U12S chromax.black besteld voor het kastje. Gaat een 2600 vervangen. Samen met RTX 3070 zit al in de kastje (NR200p).. Denk samen met de 5600x een mooie combinatie voor de aankomende tijden.
Nee, als er geen leverdatum bekend is zetten ze de datum standaard op de dag van bestelling + 10 of 11 dagen dacht ik. (Er staat tenslotte ook 'minimaal 10 dagen' bij het product als je wilt bestellen)evuijtert schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:45:
[...]
verwachten ze die 5600x dan al te kunnen leveren? wachtrij is 700+ ik sta ergens 400+ maar heb besloten niet af te wachten en de 5800x besteld die in voorraad is.
[ Voor 9% gewijzigd door Laantje07 op 11-12-2020 15:48 ]
Die van launch day zijn volgens mij uitgeleverd, maar erna maar een paar die het hier melden volgens mij. Deze maand komen er nog wel een hoop.. bij Scan iegServantes schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:20:
Zijn er mensen met een 5600x bestelling bij Azerty.nl voor 15/11 die hem al ontvangen hebben?
[ Voor 8% gewijzigd door wortelsky op 11-12-2020 16:40 ]
Ik hoop het. nr 65 bij alternate.wortelsky schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:39:
[...]
Die van launch day is volgens mij uitgeleverd. Deze maand komen er nog wel een hoop.. bij Scan ieg
Tot hoe laat levert GLS? Het is al bijna 18u
Cat linux.txt
Officeel tot 18:00, en volgens mij levert GLS alleen op werkdagen, niet in het weekend, met uitzondering van Express-leveringen geloof ik (waar de verzender extra voor moet betalen).Gemmeke schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:25:
Volgens track and trace komt mijn 5800x vandaag aan.
Tot hoe laat levert GLS? Het is al bijna 18u
Dit was iig een paar jaar geleden zo, ik weet niet of het inmiddels verandert is.
Virussen? Scan ze hier!
de chauffeur heeft nog 15 min !! GO GO GOwildhagen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:28:
[...]
Officeel tot 18:00, en volgens mij levert GLS alleen op werkdagen, niet in het weekend, met uitzondering van Express-leveringen geloof ik (waar de verzender extra voor moet betalen).
Dit was iig een paar jaar geleden zo, ik weet niet of het inmiddels verandert is.
Cat linux.txt
Ik heb bij Informatique nog lager betaald €489,- voor de Ryzen 7 5800X (Op 7 november)wildhagen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:46:
Informatique heeft de 5800X zojuist in prijs verlaagd van 519 euro vanochtend naar 499 euro nu, en is nog steeds op vrije voorraad: https://www.informatique....x-3-8ghz-4-7ghz-36mb.html
Het verbaasd mij ook nu gewoon voorradig. Ik heb uiteindelijk 26 dagen moeten wachten op dit.
De Ryzen 9 5900X nog steeds niet leverbaar bij Informatique €599,-
Volgens mij is de Ryzen 9 5900X de meest populaire processor dan de Ryzen 7 5800X
[ Voor 26% gewijzigd door Van der Berg op 11-12-2020 18:28 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Zat helaas niet bij de eerste levering van 200 CPU's
Verwachte voorraad datum:
woensdag 23 december 2020
Bij Central point voor geen gekke prijs...
Dat klopt want als je de prijs/per core of performance berekent dan is de 5900x gelijk aan de 5600x en is de 5800 een dure optie.Van der Berg schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:47:
[...]
Volgens mij is de Ryzen 9 5900X de meest populaire processor dan de Ryzen 7 5800X
Dit is bewuste keuze van amd omdat 8 werkende chiplets op 1 DIE zeldzamer is en ze liever appart houden voor de 5950x (en threadripper?) waar ze meer geld voor kunnen vragen en echt afhankelijk zijn van die perfecte dies
Bij de 5600x en 5900x heb je 1 en 2 die's waar 2 van de 8 chiplets uitgeschakeld zijn. dat geeft amd bij de productie veel meer flexibiliteit om te mix en matchen met de imperfecties
[ Voor 5% gewijzigd door Bedenkelijk op 12-12-2020 01:56 ]
Deze pagina:Sjonniebwoi schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:09:
waar in megekko kun je die wachtrij zié?
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080
De link naar deze pagina staat helemaal rechtsbovenaan in het geel "NVIDIA & AMD Statement"
Persoonlijk vind ik dat nog altijd scalper prijzen.
Na bestelling binnen 1 werkdag op voorraad
https://www.alternate.be/html/product/1685590
Ach, zolang het niet de 749 van sicomputers is (link), valt het allemaal wel meeHellie112 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:54:
5900x bij alternate.be voor €679.
Persoonlijk vind ik dat nog altijd scalper prijzen.
Na bestelling binnen 1 werkdag op voorraad
https://www.alternate.be/html/product/1685590
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Informatique heeft nog steeds voorraad liggen Ryzen 7 5800X
:strip_exif()/f/image/3mu1JoVTzk8EH0zAdKu7vFCH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door Van der Berg op 12-12-2020 14:51 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Cat linux.txt
Het is wel een stukje duurder, maar het mogelijk wel waard om de CPU eerder in huis te hebben.
@gdoc beheerder, zou je deze kunnen bijwerken?
Ik had hem de 6de besteld en hij is afgelopen dinsdag bezorgd.Servantes schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:20:
Zijn er mensen met een 5600x bestelling bij Azerty.nl voor 15/11 die hem al ontvangen hebben?
Maar nu alles in huis ligt is de verleiding om de 5800x te bestellen (die overmorgen in huis ligt) toch erg groot.
Krijgt Alternate ook een lading rond de 22ste binnen? en zullen dat er meer dan 50 worden? (de voorkeur heeft natuurlijk minimaal 64 )
thnx all!
Vorige week was hij zelfs in de vrije verkoop:kyrillajax schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:38:
Heeft iemand enig idee hoe lang de wachtrij is van de 5800x bij Megekko? Ik heb net mijn bestelling van de 5600x geannuleerd.
https://www.megekko.nl/pr...D-Ryzen-7-5800X-processor
Er staat nu nog steeds levering in twee dagen. Waarschijnlijk heb je hem dus deze week als je hem nu besteld.
Dankjewel, ik zal eens naar kijken.Laantje07 schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:42:
[...]
Vorige week was hij zelfs in de vrije verkoop:
https://www.megekko.nl/pr...D-Ryzen-7-5800X-processor
Er staat nu nog steeds levering in twee dagen. Waarschijnlijk heb je hem dus deze week als je hem nu besteld.
Ik heb hem 12-12 besteld en staat bij mij op een verwachte datum van de 23e. Ikzelf ga uit van een levering in het nieuwe jaar. Maar als we de levergegevens van Scan.co.uk ernaast leggen en wij krijgen in Nederland vergelijkbare hoeveelheden, dan kan het nog best eens kloppen. Op 7 november heeft Scan.co.uk namelijk 300x de 5600x binnen gekregen. Dit lijkt aardig overeen te komen met de 'significante levering' van afgelopen week bij Magekko en Alternate. Verder verwacht Scan op 21 dec 1246 stuks, en op 28 dec 1750 stuks. Dan zijn in een klap de voorraden aangevuld. Laten we het hopen!Rosto schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:39:
Kogel door de kerk hoor! 5600x en een Noctua NH-U12S chromax.black Scythe Mugen 5 black RGB besteld voor het kastje. Gaat een 2600 vervangen. Samen met RTX 3070 zit al in de kastje (NR200p).. Denk samen met de 5600x een mooie combinatie voor de aankomende tijden.
Ja. Ik hoop het ook. Had ook wel bedacht een 5800x te nemen eerder maar heb het niet nodig en kan wel even wachten.Pronix schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:01:
[...]
Ik heb hem 12-12 besteld en staat bij mij op een verwachte datum van de 23e. Ikzelf ga uit van een levering in het nieuwe jaar. Maar als we de levergegevens van Scan.co.uk ernaast leggen en wij krijgen in Nederland vergelijkbare hoeveelheden, dan kan het nog best eens kloppen. Op 7 november heeft Scan.co.uk namelijk 300x de 5600x binnen gekregen. Dit lijkt aardig overeen te komen met de 'significante levering' van afgelopen week bij Magekko en Alternate. Verder verwacht Scan op 21 dec 1246 stuks, en op 28 dec 1750 stuks. Dan zijn in een klap de voorraden aangevuld. Laten we het hopen!
Keep on waiting!!
Stay young forever!
Dag later gebeld. "We hebben alles getest en het lijkt erop dat uw CPU dood is. Deze is getest op verschillende compatibele moederborden en telkens krijgen we geen beeld, terwijl het rode CPU-lampje aan gaat. Het had op uw eigen bord al moeten werken: u had gewoon de nieuwste BIOS geïnstalleerd. Dit is overigens al de tweede dode 5950X die wij hier binnen kregen..."
Vet balen, 5950X dead on arrival. 900 euro voor een dood product. Contact opgenomen met AMD om hem te laten vervangen. Voor in de tussentijd maar een goedkope Ryzen 3 3100 gekocht, om alvast de pc te kunnen gebruiken.
's Avonds was ik nog bezig met Windows updates etc. Tot mijn grote verbazing viel het me per toeval op dat m'n BIOS-nummer niet klopte. Verre van zelfs. Bleek zo outdated te zijn dat het nog de zeven maanden oude launch-BIOS was. Zelf dan maar de BIOS geüpdate. En toen ging het knagen. Als de mensen van die winkel onzin uitkraamden over mijn BIOS-versie, wat was er dan nog meer onzin?
Nog een allerlaatste keer mijn dooie 5950X een kans gegeven. En whoah. Hij doet het! O_O
Ik weet niet wat ze bij die winkel hebben gedaan, met al die zogenaamd compatibele moederborden. Ik weet wel dat ik precies niet de BIOS-update heb gekregen waar ik eigenlijk voor kwam. En dat het enige wat ik wel meekreeg, catastrofaal fout advies is waarmee ik een perfect werkende processor weg had gestuurd en onnodig weken langer had gewacht op een vervangend exemplaar, dat dan eerst ook niet zou werken. Iets wat de eigenaar van die andere "dooie 5950X" misschien wel zal overkomen. Tijd om 45 euro terug te vragen.
Ik ga m'n vertrouwen niet zomaar meer in dit soort winkels leggen. Warranty Request bij AMD snel geannuleerd. Nu dan eindelijk genieten geblazen met Cyberpunk.
Tot ziens allemaal!
Verwijderd
Hier heb ik zelf afgelopen week ook nog last van gehad. Sommige moederborden hebben een BIOS flash optie zonder dat er een CPU of RAM in het moederbord hoeft te zitten (in mijn geval een Gigabyte x570 AUORUS Elite). BIOS downloaden, hernoemen naar GIGABYTE.bin, in de Q-FLASH poort stoppen op het moederbord, knopje ingedrukt houden op het moederbord en gaan met die hap.Martynn schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:54:
Wat een gedoe gehad man... Nieuwe pc in elkaar gezet, wilde geen displaysignaal geven, alles geprobeerd wat Google me gaf... Dus pc maar naar computerwinkel gebracht ter controle. Ik wilde met name de BIOS laten updaten, want heb een B550 en die werken pas na zo'n update met Ryzen 5000-CPU's, maar had geen Ryzen 3000-CPU om het zelf mee te checken.
Dag later gebeld. "We hebben alles getest en het lijkt erop dat uw CPU dood is. Deze is getest op verschillende compatibele moederborden en telkens krijgen we geen beeld, terwijl het rode CPU-lampje aan gaat. Het had op uw eigen bord al moeten werken: u had gewoon de nieuwste BIOS geïnstalleerd. Dit is overigens al de tweede dode 5950X die wij hier binnen kregen..."
Vet balen, 5950X dead on arrival. 900 euro voor een dood product. Contact opgenomen met AMD om hem te laten vervangen. Voor in de tussentijd maar een goedkope Ryzen 3 3100 gekocht, om alvast de pc te kunnen gebruiken.
's Avonds was ik nog bezig met Windows updates etc. Tot mijn grote verbazing viel het me per toeval op dat m'n BIOS-nummer niet klopte. Verre van zelfs. Bleek zo outdated te zijn dat het nog de zeven maanden oude launch-BIOS was. Zelf dan maar de BIOS geüpdate. En toen ging het knagen. Als de mensen van die winkel onzin uitkraamden over mijn BIOS-versie, wat was er dan nog meer onzin?
Nog een allerlaatste keer mijn dooie 5950X een kans gegeven. En whoah. Hij doet het! O_O
Ik weet niet wat ze bij die winkel hebben gedaan, met al die zogenaamd compatibele moederborden. Ik weet wel dat ik precies niet de BIOS-update heb gekregen waar ik eigenlijk voor kwam. En dat het enige wat ik wel meekreeg, catastrofaal fout advies is waarmee ik een perfect werkende processor weg had gestuurd en onnodig weken langer had gewacht op een vervangend exemplaar, dat dan eerst ook niet zou werken. Iets wat de eigenaar van die andere "dooie 5950X" misschien wel zal overkomen. Tijd om 45 euro terug te vragen.
Ik ga m'n vertrouwen niet zomaar meer in dit soort winkels leggen. Warranty Request bij AMD snel geannuleerd. Nu dan eindelijk genieten geblazen met Cyberpunk.Mijn bad trip met Ryzen is weer achter de rug.
Tot ziens allemaal!
Zonder lullig te willen overkomen, je kan even in de handleiding van je moederbord kijken of die het ondersteund.
Weet iemand hier hoe ik de Alternate en Megekko versie uit elkaar houdt (voor garantie, etc)?
Door de serienummers te noteren van beiden? Serienr 1 is van Megekko, Serienr 2 van Alernate. Klaar is KangodoKangodo schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:06:
Dus nu heb ik twee 5800x gekregen, natuurlijk beide opengemaakt omdat eentje naar een vriend gaat![]()
Weet iemand hier hoe ik de Alternate en Megekko versie uit elkaar houdt (voor garantie, etc)?
Virussen? Scan ze hier!
Was het maar zo makkelijkwildhagen schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:09:
[...]
Door de serienummers te noteren van beiden? Serienr 1 is van Megekko, Serienr 2 van Alernate. Klaar is Kangodo
Die andere eigenaar is er waarschijnlijk niet, typische 'troost' truc "het ligt niet aan u, meer mensen hebben er last van".Martynn schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:54:
...
En dat het enige wat ik wel meekreeg, catastrofaal fout advies is waarmee ik een perfect werkende processor weg had gestuurd en onnodig weken langer had gewacht op een vervangend exemplaar, dat dan eerst ook niet zou werken. Iets wat de eigenaar van die andere "dooie 5950X" misschien wel zal overkomen. Tijd om 45 euro terug te vragen.
...
Wat aan bizar verhaal. Toch erg nieuwsgierig om welke winkel het gaat. Of hebben ze je gecompenseerd om hun naam niet te 'openbaren'Martynn schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:54:
Wat een gedoe gehad man... Nieuwe pc in elkaar gezet, wilde geen displaysignaal geven, alles geprobeerd wat Google me gaf... Dus pc maar naar computerwinkel gebracht ter controle. Ik wilde met name de BIOS laten updaten, want heb een B550 en die werken pas na zo'n update met Ryzen 5000-CPU's, maar had geen Ryzen 3000-CPU om het zelf mee te checken.
Ik ga m'n vertrouwen niet zomaar meer in dit soort winkels leggen. Warranty Request bij AMD snel geannuleerd. Nu dan eindelijk genieten geblazen met Cyberpunk.Mijn bad trip met Ryzen is weer achter de rug.
Tot ziens allemaal!

Positie in de wachtrij:
maandag 7 dec 192
woensdag 9 dec, 184
zondag 13 december, 179
Oder xxxxxx van 30-11-2020
Order status: Niet leverbaar.
De volgende producten uit jouw order zijn momenteel niet leverbaar:
5900X
Leverbaar over 8 dagen
Jij bent nummer 153 in de wachtrij voor deze CPU.
De echte computerwinkels bestaan helaas niet meer. Weet nog hoe de Ceintuurbaan in Amsterdam er van uitpuilde (Mycom, Computerland, Funtronics, Dynabite, etc).NewUser11 schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:27:
[...]
Wat aan bizar verhaal. Toch erg nieuwsgierig om welke winkel het gaat. Of hebben ze je gecompenseerd om hun naam niet te 'openbaren'
Ik word oud.
Dat is mij duidelijk. Maar de onderneming in kwestie nog niet.MaZo schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:29:
[...]
De echte computerwinkels bestaan helaas niet meer. Weet nog hoe de Ceintuurbaan in Amsterdam er van uitpuilde (Mycom, Computerland, Funtronics, Dynabite, etc).
Ik word oud.
5950x vrijdag besteld, morgen geleverd, snelle jongens die HollandersNogmaals bedankt voor je bestelling bij Megekko.nl!
Je bestelling met ordernummer ME12345678910111223 is klaar voor verzending!
Je pakket wordt overgedragen aan PostNL en zal binnen 24 uur bij je worden afgeleverd.
Je kan de levering van je bestelling volgen via Track & Trace van PostNL.
Wegens grote drukte bij onze vervoerders kan het gebeuren dat je pakket iets langer dan gebruikelijk onderweg is. Je kunt de status van je zending zelf controleren via je track & trace code.
Is nog steeds op voorraad.
(beetje offtopic maar vooruit...) Grappig om te lezen.. ik woon daar niet echt in de buurt maar ging ook af en toe met vrienden daar langs alle computer winkels. Weet nog dat ik een keer op de heen en terugweg geflitst was. 2x 60 gulden boete. Was een duur stukje hardware haha.MaZo schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:29:
[...]
De echte computerwinkels bestaan helaas niet meer. Weet nog hoe de Ceintuurbaan in Amsterdam er van uitpuilde (Mycom, Computerland, Funtronics, Dynabite, etc).
Ik word oud.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Yes, die kwam ik tegen in mijn Google-zoektochten. Ik had nog nooit van die knop gehoord (nooit eerder zelf pc gebouwd) en had precies een B550-model zonder die knop.carlpls schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:59:
[...]
Hier heb ik zelf afgelopen week ook nog last van gehad. Sommige moederborden hebben een BIOS flash optie zonder dat er een CPU of RAM in het moederbord hoeft te zitten (in mijn geval een Gigabyte x570 AUORUS Elite). BIOS downloaden, hernoemen naar GIGABYTE.bin, in de Q-FLASH poort stoppen op het moederbord, knopje ingedrukt houden op het moederbord en gaan met die hap.
Zonder lullig te willen overkomen, je kan even in de handleiding van je moederbord kijken of die het ondersteund.
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:22:
Meldt ons dan ook even om welke winkel het gaat, dan kun je anderen eventueel zo'n ervaring besparen.
HahahaNewUser11 schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:27:
[...]
Wat aan bizar verhaal. Toch erg nieuwsgierig om welke winkel het gaat. Of hebben ze je gecompenseerd om hun naam niet te 'openbaren'
Geen idee, ik heb wel het tweede 5950X-doosje gezien. Mogelijk was 'ie er wel en heeft hij dezelfde onzin gehad als ik... Hoop voor deze persoon dat 'ie 't ook nog zelf heeft ontdekt...CEx schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:12:
[...]
Die andere eigenaar is er waarschijnlijk niet, typische 'troost' truc "het ligt niet aan u, meer mensen hebben er last van".
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Vorige weken deden ze dat meestal op donderdag/vrijdag voor de week erop, maar meestal tijdens de week zelf zetten ze er ook nog info bij. Maar lijkt tot nu toe een rustig weekje te worden.Jorissie87 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:45:
Iemand enig idee wanneer Megekko weer zijn verwachte leveringen voor de komende week bekendmaakt? Afgelopen week slechts 10 plekken gedaald dus hoop deze week op een extreme 5900X levering!
Zou mooi zijn als ik deze week nog aan mijn build kan beginnen.
Het blijft bij megekko inderdaad angstvallig stil sinds vorige week qua nieuwe leveringen.WilliamP schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:48:
[...]
Vorige weken deden ze dat meestal op donderdag/vrijdag voor de week erop, maar meestal tijdens de week zelf zetten ze er ook nog info bij. Maar lijkt tot nu toe een rustig weekje te worden.
Ik zie ook dat ik langzaam op schuif in de rij, maar hoop wel dat er komende weken significante leveringen komen van de x5900.
Opvallend is dat scan.co.uk voor deze week enkel TBC (to be communicated) hebben staan.
Kunt u ons een status update geven over de levering die deze week binnen zou komen ?
Gaat het nog volgens schema (dus deze week nog ) of wordt het toch ergens volgende week ?
Excuses als wij wat ongeduldig overkomen
Dat was me inderdaad ook al opgevallen bij Scan.co.uk, met de update van vandaag. Normaal gesproken geeft Megekko ook wel een prognose, maar dat hebben ze deze keer ook niet gedaan. De daarop volgende levering van de 21e ziet er echter wel veel belovend uit!Aragnut schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:05:
[...]
Het blijft bij megekko inderdaad angstvallig stil sinds vorige week qua nieuwe leveringen.
Ik zie ook dat ik langzaam op schuif in de rij, maar hoop wel dat er komende weken significante leveringen komen van de x5900.
Opvallend is dat scan.co.uk voor deze week enkel TBC (to be communicated) hebben staan.
Inderdaad sta al tijdje op plek 435 voor de 5600x . Hopen dat deze week weer wat schot in komtAragnut schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:05:
[...]
Het blijft bij megekko inderdaad angstvallig stil sinds vorige week qua nieuwe leveringen.
Sta niet ver achter je en vrees ervoor dat het vooral voor volgende week is, als we van andere winkels uit mogen gaan. Scan uk verwacht duizenden units de 21e en de 28e.randomice schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:19:
[...]
Inderdaad sta al tijdje op plek 435 voor de 5600x . Hopen dat deze week weer wat schot in komt
Ik was Zaterdag in Tones Heist-op-den-Berg. Blijkbaar zou de levering aangekomen zijn in de Mechelen winkel. Dus hopelijk snel uitgeleverdhenkdevriez schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:01:
Hopen dat Tones vandaag een levering 5900x's binnen krijgt. Ze verwachtte begin deze week een mooie partij CPU's.
Zou mooi zijn als ik deze week nog aan mijn build kan beginnen.
Bedankt voor het onthouden! Maar ik heb inmiddels een 5800x gehaaldHypnosite schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:00:
Ik ben benieuwd naar de 5900x levering bij Tones volgende week. Als ik volgende week zoals TonesDave aangeeft een 5900x kan bemachtigen komt mijn 5600x beschikbaar voor diegene die interesse heeft (tegen factuurprijs). Als @ion nog interesse heeft is hij degene die als eerste aanspraak maakt op de CPU en indien hij geen interesse meer heeft is de CPU voor degene die als eerste is.
Gek genoeg krijg ik nu pas een melding van jouw tag.
[ Voor 4% gewijzigd door ion op 14-12-2020 11:35 ]
Geen probleem hoor!ion schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:35:
[...]
Bedankt voor het onthouden! Maar ik heb inmiddels een 5800x gehaaldDus hij mag dus naar de volgende tweaker die interesse heeft!
Gek genoeg krijg ik nu pas een melding van jouw tag.
Ja ik kwam er achter dat ik je verkeerd had getagd, dus heb dat bij deze aangepast.
Ik wil een nieuwe pc samenstellen en wachten is dus daarop een beetje
De 5800x en 5950x zijn regelmatig in stock tegenwoordig, gewoon een beetje in de gaten houden op verschillende webshops. Vorige week was de 5800x zo'n beetje de hele week wel gelijk verkrijgbaar.Rofdof schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:00:
is er al iets bekend wanneer de cpu's weer "normaal/stock" leverbaar zijn?
5900x en 5600x krijgen waarschijnlijk flink wat leveringen (tegen de) eind van december, maar gezien de grote vraag zal het waarschijnlijk pas 2021 worden dat ze in de vrije verkoop komen zonder dat alles binnen een minuut weg is.
Ook wij hebben geen glazen bol, maar ik ga uit van enkele (2 a 3) maanden, geen wekenRofdof schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:00:
is er al iets bekend wanneer de cpu's weer "normaal/stock" leverbaar zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door Hypnosite op 14-12-2020 12:46 ]
Verdomde AMD met hun voorraad.. Eindelijk na jaren voel ik vlinders in mijn buik vanwege nieuwe build en dan moet ik zo lang wachten...Hypnosite schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:45:
Ik zie dat Tones op maandag gesloten is, dus mogelijk geen update vanuit Tones voor vandaag.
Wees al bij al nog blij. Dit is echt nog niet zo een slechte levering als iedereen hier blijkbaar doet uitschijnensanane schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:55:
[...]
Verdomde AMD met hun voorraad.. Eindelijk na jaren voel ik vlinders in mijn buik vanwege nieuwe build en dan moet ik zo lang wachten...Dit is marteling!
In vergelijking met de 6800(XT) vallen de Zen3 nog heel erg mee jajandb9 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:59:
[...]
Wees al bij al nog blij. Dit is echt nog niet zo een slechte levering als iedereen hier blijkbaar doet uitschijnen
Verrek dat van scan.co.uk valt mij nu ook ineens op. Er stond eerder nog 'Expected(QTY: TBC)' bij de 5900x en 5950x, ben benieuwd wat dit betekend voor deze week. Dacht eindelijk mijn 5900x te ontvangen deze weekAragnut schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:05:
[...]

Terwijl dit er in tekst staat op Scan.Laantje07 schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:05:
[...]
Verrek dat van scan.co.uk valt mij nu ook ineens op. Er stond eerder nog 'Expected(QTY: TBC)' bij de 5900x en 5950x, ben benieuwd wat dit betekend voor deze week. Dacht eindelijk mijn 5900x te ontvangen deze week
Ze verwachten dus toch nog 500 CPU's. Vermoed een foutief bijgewerkt tabel. De rood gearceerde kolom stond ook al een tijd op de verkeerde week. Lijkt dus een handmatig opgezette tabel te zijn.14/12/20 - This week we are expecting a shipment of 500 5600X CPU for which there are no pre-orders. These will for sale on the website as soon as they arrive. We are in the process of confirming shipments for this week for the other parts and will add the info to the table as soon as we have it.
[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Rawnar op 14-12-2020 14:23 ]
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
"Vandaag, op 14-12-2020, hebben wij een mooi aantal van deze processoren ontvangen:
• AMD Ryzen 9 5950x"
Helaas, neem aan dat als ze een significante levering 5600X of 5900X hadden verwacht ze dat nu ook wel wisten..
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Uiteindelijk toch maar besloten dat ik geen zin meer had om te wachten op de 5600x.
Bedankt allemaal voor de updates, de wachtrij voor de 5600x bij megekko & azerty zal er weer 1tje korter worden!
Ik ben 5 plaatsen opgeschoten bij megekko . Allemaal afmeldingen gok ik 👍RefleXs86 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:54:
Zojuist te horen gekregen dat mijn 5800x van Codima klaar ligt voor verzending!
Uiteindelijk toch maar besloten dat ik geen zin meer had om te wachten op de 5600x.
Bedankt allemaal voor de updates, de wachtrij voor de 5600x bij megekko & azerty zal er weer 1tje korter worden!
Wat een woekerprijzen zeg... Belachelijk. Hoop dat niemand er in trapt.lvlouis schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:31:
SHS Computer heeft nog wat 5800X'en staan aan 539 EUR incl. BTW, meer dan 10 op stock. Ook wat RTX 3090's.
Ik heb de 5600x al 2 weken in bestelling maar geen plaats te zien in de update mail of orderpagina in mijn account.
Of sta ik gewoon zo ver achteraan dat ze niks aangeven..😂
Dat lijkt mij ongebruikelijk. Misschien even een mail naar de klantenservice? Mogelijk zijn ze vergeten je bestelling toe te voegen aan de wachtrij.tvdm9 schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:44:
Sorry maar waar zien jullie je plek in de wachtrij bij megekko?
Ik heb de 5600x al 2 weken in bestelling maar geen plaats te zien in de update mail of orderpagina in mijn account.
Edit: ik moet leren lezen.
[ Voor 3% gewijzigd door wjjkoevoets op 14-12-2020 23:54 ]
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080tvdm9 schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:44:
Sorry maar waar zien jullie je plek in de wachtrij bij megekko?
Onderaan de pagina je ordernummer intikken
Je kan ze proberen te bellen. Werkte voor mij.AntónioLopes schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:36:
2 weken geleden bij Tones.be een bestelling geplaatst voor de 5600X, we zijn nu 2 weken verder en ze vertikken het om een mailtje terug te sturen op mijn simpele vraag welke plek ik in de wachtrij sta. Iemand recent nog een mailtje gehad van Tones.be met zijn/haar plek in de wachtrij? Wil graag weten waar ik aan toe ben.
Ik heb mijn 5600x besteld op 7 november bij Tones en heb deze nog altijd niet, dus zal nog ff wachten zijn.AntónioLopes schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:36:
2 weken geleden bij Tones.be een bestelling geplaatst voor de 5600X, we zijn nu 2 weken verder en ze vertikken het om een mailtje terug te sturen op mijn simpele vraag welke plek ik in de wachtrij sta. Iemand recent nog een mailtje gehad van Tones.be met zijn/haar plek in de wachtrij? Wil graag weten waar ik aan toe ben.

Op deze pagina ( 360 ) vind je het antwoord, succes!tja schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 05:46:
zojuist een 5900x besteld bij gekko. hoe zie ik op welke plek ik in de wachtrij sta?
Rechts bovenin op Megekko.nl staat een knop naar hun statement voor Nvidia en AMD kaarten:tja schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 05:46:
zojuist een 5900x besteld bij gekko. hoe zie ik op welke plek ik in de wachtrij sta?
Helemaal onderin hebben ze een tooling toegevoegd waar je je plek in de wachtrij kunt vinden adhv ordernummer + postcode
mooi, ik sta op plaats 833 van de 833StevenvD1 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 05:51:
[...]
Rechts bovenin op Megekko.nl staat een knop naar hun statement voor Nvidia en AMD kaarten:
Helemaal onderin hebben ze een tooling toegevoegd waar je je plek in de wachtrij kunt vinden adhv ordernummer + postcode

dus met beetje mazzel voor Valentijnsdag of pasen
Dat is wel accuraat.tja schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:48:
[...]
mooi, ik sta op plaats 833 van de 833![]()
![]()
dus met beetje mazzel voor Valentijnsdag of pasen
Ik stond vóór de 'significante levering van de 5600x op plaats 693. Ik sta nu op plaats 403.
Schiet niet op

Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.