Ok, zat net op de website van MaxICT en de informatie veranderde on the fly want er was wel wat beschikbaar heel eventjes. Twee varianten - 1-3dagen en 1-2 weken. Was aan het chatten met Max en plots was die chat ook disabled. Chaos. ;-)arjanvdwal1992 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:57:
Zojuist een bericht gekregen van MaxICT dat mn 5900x is verzonden. Moet morgen binnen komen. Als ik hem heb, annuleer ik de bestelling bij Megekko en schuift de rest weer een plekje opbij Megekko sta ik momenteel op plek 580.
Haha heel Tweakers zit gelijk op maxict!CowboyT schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:13:
[...]
Ok, zat net op de website van MaxICT en de informatie veranderde on the fly want er was wel wat beschikbaar heel eventjes. Twee varianten - 1-3dagen en 1-2 weken. Was aan het chatten met Max en plots was die chat ook disabled. Chaos. ;-)
Wanneer had je die van MaxICT besteld als ik mag vragen?arjanvdwal1992 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:57:
Zojuist een bericht gekregen van MaxICT dat mn 5900x is verzonden. Moet morgen binnen komen. Als ik hem heb, annuleer ik de bestelling bij Megekko en schuift de rest weer een plekje opbij Megekko sta ik momenteel op plek 580.
19-11-2020Mieske666 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:25:
[...]
Wanneer had je die van MaxICT besteld als ik mag vragen?
Maar eens gaan bellen dan. Ik had de mijne 11-11 besteld. Thanks!
Ik heb voor het weekend mijn bestelling bij Megekko voor de 5900X geannuleerd. Alleen sta ik nog steeds actief in de wachtrij. Waarschijnlijk zijn ze zo druk dat het even duurt voordat ze het behandelen.
Jullie zijn in ieder geval weer 1 plekje dichterbij. Succes!
Dat heeft waarschijnlijk te maken met dit bericht van Megekko.nl:Jeroen tweak schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:38:
Ik heb voor het weekend mijn bestelling bij Megekko voor de 5900X geannuleerd. Alleen sta ik nog steeds actief in de wachtrij. Waarschijnlijk zijn ze zo druk dat het even duurt voordat ze het behandelen.
"Wij ervaren momenteel een kleine storing in de wachtrij checker. Het probleem is bekend, en er wordt aan gewerkt. Als je de status even niet kunt opvragen, probeer het dan op een later tijdstip opnieuw. Onze klantenservice maakt gebruik van dezelfde tool, dus het versturen van een e-mail of wij jouw positie in de wachtrij op kunnen zoeken heeft helaas geen resultaat."
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080
Vraag misschien beter welke prijs hij ervoor betaald heeft. Maxict heeft verschillende prijzen en stocks afhankelijk van de leverancier, dus kan het goed zijn dat hij meer betaald heeft dan je en daarom eerder aan zijn CPU komt.Mieske666 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:36:
[...]
Maar eens gaan bellen dan. Ik had de mijne 11-11 besteld. Thanks!
Iemand enig idee wat de wachtijden zijn voor een 5800X bij megekko en of andere websites?
Geruchten gaan dat er donderdag weer nieuwe cpus komen, geen idee of het 5800x' zijn tho.KiriLLu schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:57:
Iemand enig idee wat de wachtijden zijn voor een 5800X bij megekko en of andere websites?
Hoi, nee daarover heb ik niets gehoord. Sterker nog ik had geen vragen gesteld m.b.t. CPU's maar kreeg dit gewoon meer als een algemene update terug over algemene leveringen. Megekko heeft dit volgens mij ook gepubliceerd op hun statement pagina. Maar ook de andere webshops ontvangen volgens mij best een groot aantal 5900X CPU's.
Artikel:KiriLLu schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:57:
Processor AMD Ryzen 7 5800X
Jouw positie:
24 van de 388
Maar dit is al 3 weken zo, 0 nieuws over de 5800x
Edit: Bij Megekko
[ Voor 3% gewijzigd door Baakster op 30-11-2020 11:02 ]
Oehh dat zijn best stevige wachtijen, hmm dan zit er niets anders op dan geduld hebben.Baakster schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:00:
[...]
Artikel:
Jouw positie:
24 van de 388
Bij de meeste webshops (volgens mijn informatie) is de 5800X het minst besteld.Baakster schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:00:
[...]
Artikel:
Jouw positie:
24 van de 388
Edit: Bij Megekko
Bij 1 van de grote webshops zijn ongeveer 80 (5800X) CPU's door consumenten besteld (Backorders) en de shop zelf heeft 200+ orders uitstaan bij verschillende leveranciers.
Ik ben #10 bij Alternate.nl voor de 5800x (sinds de laatste 3 weken)
Wat ik wel leuk vind is dat meerdere personen cynisch hebben gereageerd op mijn eerdere 'berichten' waarbij ik tot nu toe 100% nauwkeurige informatie heb mogen ontvangen, de berichten en informatie hebben dus altijd geklopt.Maelos61 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:51:
[...]
Geen zorgen, je moet je geheime bron niet verklikken, we weten al dat vele webshops normaal gezien leveringen gaan krijgen. Nu gewoon hopen dat mijn eigen levering vanuit Duitsland van vorige week fatsoenlijk aankomt...
Even ter info, de eerst volgende update die ik kan gaan delen over GPU's en over levertijden zal pas minimaal over twee weken zijn. De reden hiervan is dat het voor mij op de korte termijn zinloos is om hier continu onnodig naar te vragen. Hardware unboxed geeft ook aan dat na de feestdagen en de verdere distributie van consoles mogelijk de pijpleiding van CPU's en GPU's breder gaat worden en er meer beschikbaar zullen komen.
Voor de mensen die echt niet kunnen wachten die kunnen een 6800XT voor 900 op de kop tikken. Voor de mensen die kunnen en willen wachten zullen straks voor zo'n 700-800 euro volgens de verwachting (hardware unboxed) een kaart kunnen gaan kopen. Dit zal mogelijk vanaf de jaarwisseling actueler gaan worden. Zelf heb ik besloten te gaan wachten. Als ik ergens nog een 3080 kan krijgen in de tussentijd voor een euro of 750-800 dan kan ik die nog wel overwegen.
Ga ik zeker even wachten met een RX 6800 XT te scoren... Die extra weken maken nu ook niet meer uit...
Build wordt dan waarschijnlijk in 2021 gemaakt - ook goed
Dank voor de update @Seventh7
Build wordt dan waarschijnlijk in 2021 gemaakt - ook goed
Dank voor de update @Seventh7
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Uhm, misschien dat je CPU info goed is, maar ik dacht van zowel Hardware Unboxed als GamersNexus gehoord te hebben dat het nog maanden zal duren voor GPU's goed in stock zijn... GN heeft zelfs een bericht over hun 6800XT's gehad dat ze best hun testGPU's niet breken, want ze hebben geen nieuwe exemplaren om hen te sturen haha. Ik bedoel, hangt af van je definitie van 'straks' I guess. De kans dat Nvidia het beter doet bij de jaarwisseling is er inderdaad wel, maar de kaarten zijn dan ook al 2 maanden gelaunched, de kans dat AMD het de komende paar maanden goed stelt? hah.Seventh7 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:11:
[...]
Wat ik wel leuk vind is dat meerdere personen cynisch hebben gereageerd op mijn eerdere 'berichten' waarbij ik tot nu toe 100% nauwkeurige informatie heb mogen ontvangen, de berichten en informatie hebben dus altijd geklopt.
Even ter info, de eerst volgende update die ik kan gaan delen over GPU's en over levertijden zal pas minimaal over twee weken zijn. De reden hiervan is dat het voor mij op de korte termijn zinloos is om hier continu onnodig naar te vragen. Hardware unboxed geeft ook aan dat na de feestdagen en de verdere distributie van consoles mogelijk de pijpleiding van CPU's en GPU's breder gaat worden en er meer beschikbaar zullen komen.
Voor de mensen die echt niet kunnen wachten die kunnen een 6800XT voor 900 op de kop tikken. Voor de mensen die kunnen en willen wachten zullen straks voor zo'n 700-800 euro volgens de verwachting (hardware unboxed) een kaart kunnen gaan kopen. Dit zal mogelijk vanaf de jaarwisseling actueler gaan worden. Zelf heb ik besloten te gaan wachten. Als ik ergens nog een 3080 kan krijgen in de tussentijd voor een euro of 750-800 dan kan ik die nog wel overwegen.
Op CPU vlak heb ik meer hoop dat met de jaarwissel het beter gaat. Uiteindelijk is stock iedere week aan het verbeteren, dus hopelijk krijgt iedereen wat tegen eind januari.
En bij de 3080 launch waren zij de enige winkel zonder premium prijzen...ChristianPerret schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:59:
"Scalpernate" heeft oa te maken met de premium opslag die ze op launch date vroegen voor oa de 6800 en 6800xt. Maar dat is uitvoerig besproken in dit topic.
Ik heb niet het idee dat je niet serieus genomen wordt. Van mijn zijde wordt je info gewaardeerd, vaak zit er iets tussen wat ik elders niet hoor of zie. Soms ook info die al op meerdere plekken staat (zoals deze info over de 6800s, wat overigens een ambitie is van AMD, nog geen zekerheid), maar niet iedereen houdt alles in de gaten, dus wederom dank.Seventh7 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:11:
[...]
Wat ik wel leuk vind is dat meerdere personen cynisch hebben gereageerd op mijn eerdere 'berichten' waarbij ik tot nu toe 100% nauwkeurige informatie heb mogen ontvangen, de berichten en informatie hebben dus altijd geklopt.
Bij de eerste 3080 launch had de helft ook niet het idee dat je kon scalpen en dat het zo erg zou zijn. Als webshop is het niet gek dat je die winst van doorverkoop gewoon zelf wil opeisen. Plus een hoge prijs houdt de eerste wave scalpers ook weer tegen.Paprika schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:21:
[...]
En bij de 3080 launch waren zij de enige winkel zonder premium prijzen...
Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz
Megekko doet het weer:
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie: 835 van de 978
Bijna 1000!
Bijna 1000!
Hopen dat ze bij megekko deze week ook nog wat 5600x binnenkrijgen, hoeven er niet eens heel veel te zijn 
Artikel: Processor AMD Ryzen 5 5600X
Jouw positie: 28 van de 704
2 plekjes gezakt sinds het weekend!, so close
Jouw positie: 28 van de 704
2 plekjes gezakt sinds het weekend!, so close
Let op met MaxICT. Dit bedrijf is eigenlijk een veredelde dropshipper. Ze hebben zelf geen voorraad. Ik had op 30-10 een 5900x preordered. Toen ik op tweakers zag dat ze 5900x aan het versturen waren naar mensen die veel later hadden besteld ben ik gaan checken/bellen.FR01002FR schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:13:
https://maxict.nl/amd-ryz...m=cpc&utm_source=tweakers
Hier staat de Ryzen 9 5900X direct leverbaar voor de mensen die echt niet meer kunnen wachten
Bleek dat ze de 5900x met een ander artikelnummer hadden geplaatst, voor 120 euro meer.
Dit was de druppel die de emmer deed overlopen na veel slechte ervaringen met MaxICT. Ik heb het echt geprobeerd.. voor mij nooit meer MAXICT!
[ Voor 9% gewijzigd door Case_1 op 30-11-2020 11:56 ]
Bijna een miljoen euro aan wachtgeld in de kasWilliamP schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:32:
Megekko doet het weer:
Bijna 1000!
Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz
Ik zou wel weten wat er mee te doen als bedrijf wanneer je dit in kas hebt.Draecko schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:48:
[...]
Bijna een miljoen euro aan wachtgeld in de kas
De aloude rentenieren opmerking kan de prullenbak in want tegenwoordig kost het je geld als je een behoorlijk bedrag op de bank hebt staanjandb9 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:50:
[...]
Ik zou wel weten wat er mee te doen als bedrijf wanneer je dit in kas hebt.
Laten we hopen dat ze het voorlopig gewoon zo veel mogelijk in kas houden, gezien het grote aantal annuleringen, omdat mensen bij meerdere shops bestellen. Anders heb je grotere risico's...jandb9 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:50:
[...]
Ik zou wel weten wat er mee te doen als bedrijf wanneer je dit in kas hebt.
Daarnaast vermoed ik dat het totaal bedrag in kas nog vele malen hoger is, er zullen er ook veel bij zitten met een samengestelde order met andere componenten.
Even on topic blijven, vraag anders de jaarrekening van Megekko op. 1 Miljoen is slechts klein deel van hun jaaromzet.
Informatique lijkt 3080s uitgeleverd te hebben, om mij heen hebben meer mensen daar geluk gehad dan bij Megekko. CPU's lijken echter langzamer te gaan.
Informatique lijkt 3080s uitgeleverd te hebben, om mij heen hebben meer mensen daar geluk gehad dan bij Megekko. CPU's lijken echter langzamer te gaan.
Klopt, mijn 3080 is bij Informatique vandaag verzonden.CEx schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:01:
Even on topic blijven, vraag anders de jaarrekening van Megekko op. 1 Miljoen is slechts klein deel van hun jaaromzet.
Ik sta daar ook in de wachtrij voor een ryzen 5900x, maar volgens mij hebben zij de laatste weken geen enkele ryzen CPU geleverd.
Op amazon.com beschikbaar.
5600x
Let op verzendkosten
https://www.amazon.com/AM...d-Processor/dp/B08166SLDF
Nvm. Alweer weg tijdens het typen
5600x
Let op verzendkosten
[ Voor 12% gewijzigd door Koelkie op 30-11-2020 12:11 ]
Dat is snel :-)Koelkie schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:10:
5600x
Let op verzendkosten
"Currently unavailable"Koelkie schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:10:
5600x
Let op verzendkosten
lol uitverkocht in minuten.
[ Voor 4% gewijzigd door gluiper op 30-11-2020 12:13 ]
Het is bijna zo ver!
Megekko, besteld op release 15.03
Artikelnr: 294822
Jouw positie: 20 van de 978
Megekko, besteld op release 15.03
[ Voor 14% gewijzigd door Case_1 op 30-11-2020 12:22 ]
Artikelnr: 294822Case_1 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:22:
Het is bijna zo ver!
Jouw positie: 53 van de 978
Inderdaad! Nu maar kijken wanneer ze binnenkomen deze week.
Artikelnr: 294821
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5950X
Jouw positie: 4 van de 91
Ik hoop vandaag, anders morgen... maar zal wel later worden met mijn geluk
. Iig binnen voordat ik in de rij mag gaan staan voor de 6900XT volgende week
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5950X
Jouw positie: 4 van de 91
Ik hoop vandaag, anders morgen... maar zal wel later worden met mijn geluk
Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh
Artikelnr: 294824
Jouw positie: 18 van de 704
Dat is nog best snel gegaan.... bestelling op 10-11 geplaatst. Hopelijk deze week binnen
Dat is nog best snel gegaan.... bestelling op 10-11 geplaatst. Hopelijk deze week binnen
Begin stilaan spijt te krijgen dat ik alleen bij Tones besteld heb. Daar kom je nu eens nooit wat van te wetenchadly schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:32:
Artikelnr: 294824
Tsja, het is letterlijk wat het is. Vind het goed dat ze iedereen even een mailtje sturen.
Hmm geen echt nieuws behalve dat zij het ook niet precies weten en dat het nog een tijd kan duren, maar dat wisten we al met z'n allen.Ryceck schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:57:
[Afbeelding]
Azerty leeft.... Ongeveer
Klinkt als: see you in 2021...
In ieder geval mooi dat Azerty bevestigt dat dit leeft bij de klanten.
sigloos
Ik hoop niet dat AMD echt evenredig per land processors opsturen, tenzij het evenredig aan populatie/verkopen voorgaande generaties is.Ryceck schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:57:
[Afbeelding]
Megekko update:
Dikgedrukt = nieuwAMD Ryzen processoren: Wat is geleverd en wat wordt verwacht
Wij verwachten begin deze week (week 49) een meer dan significante levering van:
• AMD Ryzen 9 5900x
• AMD Ryzen 9 5950x
Vandaag, op 30-11-2020 is een gedeelte van deze processoren geleverd:
• AMD Ryzen 9 5900X
Megekko update!:
• AMD Ryzen 9 5900X
So it begins!
• AMD Ryzen 9 5900X
So it begins!
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Ik hoop dat het er uiteindelijk 200+ zijn maar ik ga er van uit dat ik nog een weekje moet wachten. Zou wel leuk zijn als het idd er voor de kerst er is, kan ik wellicht m'n custom loop nog upgraden indien nodig. Maar er komt in ieder geval wat binnen.
Ik ga ervan uit dat we scan.co.uk niet voorbij gaan, die deze week 136 heeft gekregen en volgende week ook 136 verwacht.kaas-schaaf schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:10:
Ik hoop dat het er uiteindelijk 200+ zijn maar ik ga er van uit dat ik nog een weekje moet wachten. Zou wel leuk zijn als het idd er voor de kerst er is, kan ik wellicht m'n custom loop nog upgraden indien nodig. Maar er komt in ieder geval wat binnen.
Ik sinds vanochtend 1 (plek 213).dopNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:14:
Ben al 4 plekken gezakt voor de 5900X, maar dit zijn annuleringen van het weekend hopelijk!
Ja, ben nog hetzelfde als vanochtend.dopNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:14:
Ben al 4 plekken gezakt voor de 5900X, maar dit zijn annuleringen van het weekend hopelijk!
Nog nieuws van het SI-computers front?
Mail van Azerty, helaas geen concrete info. Hopen maar dat de 5900X deze week ook daar binnenkomt.
Je hebt bij ons een Amd zen3 processor in bestelling staan.
Graag hadden we je nu het bericht kunnen sturen met daarin een verwachte leverdatum, maar helaas is er nog steeds een enorm tekort op het gebied van de chips voor deze serie processoren.
Daarnaast is de vraag naar de processoren veel hoger dan AMD had verwacht.
https://www.techspot.com/...t-paper-launch-ryzen.html
Dit samen maakt dat AMD echt mondjesmaat processoren naar de Benelux kan sturen.Deze voorraad wordt dan evenredig verdeeld over de verschillende landen, dan de leveranciers en die verdelen het over de winkels. In veel gevallen geeft de leverancier pas in de avond door wat we de volgende morgen in ons magazijn gaan ontvangen, dus vroegtijdig mailen over beschikbaarheid is ook geen optie. Wel zien we gelukkig dat er langzaam wat leveringen binnen komen, zo zijn bijvoorbeeld alle backorders van de Ryzen 9 5950x uitgeleverd.
We werken heel hard samen met onze leveranciers en de fabrikanten om te zorgen dat we zo snel mogelijk meer informatie beschikbaar te krijgen.
Om te zorgen dat je altijd toegang hebt tot de meest actuele informatie zullen we de informatie bijwerken zo snel er veranderingen zijn in de leverbaarheid. https://azerty.nl/amd-faq
Met vriendelijke groet,
Sybren de Bruijn
Teamleider
Ik baal echt dat ik daar besteld heb.Ryceck schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:57:
[Afbeelding]
-
[ Voor 100% gewijzigd door WilliamP op 30-11-2020 13:25 ]
Sta nog steeds op plek 32, dus dat zijn gewoon annuleringen.
Overigens denk ik dat de levering van vandaag er mss 10-20 zijn, omdat ze nog steeds een meer dan significante levering verwachten en dit een klein deel is.
Ik zie dit niet terug, ik sta op 119. Ben vandaag maar 2 plekken gezakt.
Leuk! Onze eigen deepthroat.Seventh7 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:11:
[...]
Yippie kayak, other buckets!
Hopen dat er december nou eindelijk eens wat 5800x's binnenkomen bij Megekko, begin bijna het idee te krijgen dat achteraan aansluiten voor 5900x sneller is dan wachten op een zending van 60 stuks 5800x's...
Ik kan melden dat ik de tray 5900X die ik besteld had bij Azerty afgelopen vrijdag 27-11 die voor een paar minuten online was ook binnen heb gekregen zaterdag.
Ik had nog een boxed versie van de cpu in bestelling staan maar ik stap uit die wachtrij, dus mensen schuiven weer iets op.
Ik had nog een boxed versie van de cpu in bestelling staan maar ik stap uit die wachtrij, dus mensen schuiven weer iets op.
Intel Core i9-7960X - Asus ROG Rampage VI Extreme - 2x Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G SLI - 64GB G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz - Samsung NVME 960 EVO 1TB - Seasonic X-1250 Gold - Anidees AI Crystal Cube Lite
Hm, zullen we de 1000 nog halen voordat Megekko z'n nieuw verkregen portie 5900X verwerkt heeft? 
Jouw positie: 98 van de 980
Jouw positie: 98 van de 980
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Nog steeds voor delen van Europa voor de 5900x:
3 dec, 14 dec, 22-24 dec.
3 dec, 14 dec, 22-24 dec.
AMD Ryzen 9 5950X // ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero // Crucial Ballistix 64GB BL2K32G36C16U4B // Gigabyte Aorus Xtreme RTX 3080 Ti // Samsung 980 PRO 1TB // Samsung 960 EVO 2TB // WD Gold 14TB SATA (7200RPM) // be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2
Gebeurt bij Alternate als een van de weinigen weer eens helemaal niks. Zucht.
Dan annuleer je hem en ga je hem ergens anders kopen.Martynn schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:55:
Ja, dat doe je zomaar even. Ik zal het moeten doen met plek 115 in de wachtrij daar, want elk alternatief is zeer waarschijnlijk erger.daveytje schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:56:
[...]
Dan annuleer je hem en ga je hem ergens anders kopen.
Het paard van GLS is aangekomen. Blijkt een oude diesel te zijn. Hooi en wortel gaan dus naar de Sint z'n beestje, met een brief om de stoute kinderen van GLS eens een lading mondmaskers op te sturen.
Kereltje komt vlak langs me staan, om te laten tekenen, alsof het 2019 is. <hoofdschuddend>
Kereltje komt vlak langs me staan, om te laten tekenen, alsof het 2019 is. <hoofdschuddend>
Dat gevoel had ik ook bij maxict.. alleen daar weet je zeker dat je situatie volledig uitzichtloos is.Martynn schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:58:
[...]
Ja, dat doe je zomaar even. Ik zal het moeten doen met plek 115 in de wachtrij daar, want elk alternatief is zeer waarschijnlijk erger.
Voor de 5900X
Megekko op 17-11 positie 281 van de 803 |
269 op 24-11 |
231 van de 980 30-11
Hoop zo dat alternate ook wat binnen krijgt.
Alternate op 17-11 positie 28 |
positie 27 op 24-11 |
positie 26 op 30 - 11
Azerty positie? Terwijl ik hier het snelst doorheen was op release day
Megekko op 17-11 positie 281 van de 803 |
269 op 24-11 |
231 van de 980 30-11
Hoop zo dat alternate ook wat binnen krijgt.
Alternate op 17-11 positie 28 |
positie 27 op 24-11 |
positie 26 op 30 - 11
Azerty positie? Terwijl ik hier het snelst doorheen was op release day
BTW, net gezien voor wie nog een mainboard zoekt - in casu de Asus Dark Hero - Hardwareluxx heeft een review up: https://www.hardwareluxx....n-haette-sein-sollen.html
Nu toch net 2 plekker verderMartynn schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:55:
AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC
/f/image/DioIr8JhF5w4CiYlzVDeSiaM.png?f=fotoalbum_large)
Alternate heeft tenminste 5 5900x binnen gekregen! Laatste onderdeel van m'n build en kan ik eindelijk m'n 3080 volop gebruiken! My watch has ended.
[ Voor 3% gewijzigd door lukjah op 30-11-2020 14:07 ]
Tenminste 30lukjah schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:07:
[Afbeelding]
Alternate heeft tenminste 5 5900x binnen gekregen! Laatste onderdeel van m'n build en kan ik eindelijk m'n 3080 volop gebruiken! My watch has ended.
Oh dus dan toch een leveringen.. ben benieuwd.
AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC
Iemand vandaag een verzendbevestiging van Azerty ontvangen? Ik heb besteld op Lauchday om 15:09 en nog niks mogen ontvangen
Dan kan je nog wel even wachten, ik heb nog niets en mijn bestelling was 15.01.Rik Weith schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:19:
Iemand vandaag een verzendbevestiging van Azerty ontvangen? Ik heb besteld op Lauchday om 15:09 en nog niks mogen ontvangen
Niet iedereen. Heb hier niks ontvangen.procyon schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:00:
[...]
Tsja, het is letterlijk wat het is. Vind het goed dat ze iedereen even een mailtje sturen.
Ik schuif bij Alternate steeds een plekje op, wie weet zit die er bij!
Ik ook..Bryan de Roo schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:22:
[...]
Dan kan je nog wel even wachten, ik heb nog niets en mijn bestelling was 15.01.
5950x zojuist besteld bij Alternate.nl, Jij bent nummer 42 in de wachtrij voor deze CPU.
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren...
Nog steeds beschikbaar bij alternate.. wel 70,- boven de adviesprijs.
AMD Ryzen 9 5950X
€ 899,- 2 werkdagen levertijd
https://www.alternate.nl/...ssor/html/product/1685584
AMD Ryzen 9 5950X
€ 899,- 2 werkdagen levertijd
https://www.alternate.nl/...ssor/html/product/1685584
Besteld op 29-11, ik sta op plekje 38ravenstein schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:26:
5950x zojuist besteld bij Alternate.nl, Jij bent nummer 42 in de wachtrij voor deze CPU.
Vijf plekjes vooruit inderdaad. Kennelijk werkt zeiken erover op een jinxende manier. Vooral mee doorgaan dus. Rotalternate! Schiet ook voor geen meter op! 5 plekken maar!Byron010 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:02:
[...]
Nu toch net 2 plekker verder(annuleringen wss) van 155 (half uur geleden) naar 153 nu
Of begint dit gebeuren nou echt m'n mentale welzijn aan te tasten?
Inderdaad sta nu op 150Martynn schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:48:
[...]
Vijf plekjes vooruit inderdaad. Kennelijk werkt zeiken erover op een jinxende manier. Vooral mee doorgaan dus. Rotalternate! Schiet ook voor geen meter op! 5 plekken maar!
Of begint dit gebeuren nou echt m'n mentale welzijn aan te tasten?
Als het heel erg meezit krijgen ze deze week nog 150 stuks binnen en krijg ik deze week ook mijn 3080 binnen.. maarja laat ik er maar niet van uit gaan

Lekker hoor. We duimen ervoor!Byron010 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:51:
[...]
Inderdaad sta nu op 150
Als het heel erg meezit krijgen ze deze week nog 150 stuks binnen en krijg ik deze week ook mijn 3080 binnen.. maarja laat ik er maar niet van uit gaan
AlternateNL of België?lukjah schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:07:
[Afbeelding]
Sta op nummer 3 en nog geen bericht gehad.
NL. België heeft ook geen tool toch?Aeronite schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:10:
[...]
AlternateNL of België?
Sta op nummer 3 en nog geen bericht gehad.
[ Voor 8% gewijzigd door lukjah op 30-11-2020 15:10 ]
Huh, hebben ze mijn dan overgeslagen? Tray versie of boxed?
Heeft iemand toevallig een 'wacht op verzamelen' status vandaag bij Azerty voor de 5900x?
Heeft iemand nog contact genomen met CB voor de 5900x ?
Nee enkel voor de 5600x, maar geen in voorraad of snel verwachtAydinAO schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:17:
ik ben op alternate.nl vanmiddag gestegen van 25 naar 23 voor de 5900x.... en toen bleef het heel lang op 23 hangen... :-/
ik hoop dat die melding van 30 stuks juist is. Daarentegen is het nu wel een zooitje bij postnl dus vandaag uitleveren wil niks zeggen qua levertijd (sommige pakketjes van mij zijn al 5 dagen zoek)
ik hoop dat die melding van 30 stuks juist is. Daarentegen is het nu wel een zooitje bij postnl dus vandaag uitleveren wil niks zeggen qua levertijd (sommige pakketjes van mij zijn al 5 dagen zoek)
Sta op nummer 3 bij alternate sinds 5 november. Helemaal geen bericht gehad niks. Tool zegt nog steeds nummertje 3. Wat is er toch aan de hand met alternate. Beter hebben ze mij niet overgeslagen.
Edit: amd 5900x
[ Voor 5% gewijzigd door Aeronite op 30-11-2020 15:22 ]
Misschien dat ze eerst de bestellingen van 670-ish euro voltooien zodat die niet annuleren.Aeronite schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:21:
Sta op nummer 3 bij alternate sinds 5 november. Helemaal geen bericht gehad niks. Tool zegt nog steeds nummertje 3. Wat is er toch aan de hand met alternate. Beter hebben ze mij niet overgeslagen.
Maar even serieus, op alternate.be is er niet veel beweging voor de 5900X. Ben de afgelopen weken maar 3 plaatsen gestegen.
[ Voor 12% gewijzigd door Stelash op 30-11-2020 15:25 ]
Daar ben ik ook wel even benieuwd naar!AydinAO schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:17:
Ik verwacht echter dat ze nog niets hebben ontvangen.
Ik heb ze de afgelopen dagen zo vaak lastig gevallen, durf het haast niet nogmaals te doen
Nee man doe niet zo, 😭Stelash schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:24:
[...]
Misschien dat ze eerst de bestellingen van 670-ish euro voltooien zodat die niet annuleren.
Oh, nog niks gezakt bij Megekko maar nog slechts 11 verwijderd van de 1000 mensen in de wachtrij. Ze mogen die lading wel snel versturen als ze eronder willen blijven. 
Jouw positie: 98 van de 989
Jouw positie: 98 van de 989
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
My last few deliveries with DHL, GLS, and UPS seemed to be good and in order thoredniels schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:19:
ik ben op alternate.nl vanmiddag gestegen van 25 naar 23 voor de 5900x.... en toen bleef het heel lang op 23 hangen... :-/
Is it just a postnl thing having delivery issues at the moment?
Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.