Dat belooft voor mijn 5900x die via GLS uit duitsland komt haha... hopelijk krijg ik hem volgende week...MoominPapa schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:53:
GLS levert tegenwoordig uit met paard en kar (of niet-elektrische bakfiets, naar keuze). 4 dagen voor minder dan 100km, en nog steeds "onderweg". Maandag maar wat hooi en wortelen klaarleggen voor het paard van GLS...
GLS = Graag Langzaam Slenteren
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Zolang ze maar slenteren en het ooit aankomt ben ik blij eerlijk gezegd. Heb al extra betaald bij de leverdienst (niet GLS zelf, maar mailboxde) om extra goed mijn doos te beschermen en in te pakken, Heb onlangs naar wat reviews gekeken en blijkbaar komen niet alle pakjes aan... Gezien de prijs van het pakje zou dat echt wel een ramp zijn haha.
Is er bij cooblue geleverd qua 5900x's deze week? Ik heb de laatste twee dagen de topic niet zo gevolgd eerlijk gezegd.
Ik zou denken dat je enkel 5600xs ziet bij CB of ben ik verkeerd?Maelos61 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:59:
[...]
Is er bij cooblue geleverd qua 5900x's deze week? Ik heb de laatste twee dagen de topic niet zo gevolgd eerlijk gezegd.
Is dit HET geheugen voor de Ryzen 5900x?DocBrown schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:23:
[...]
Ik ben nog wachtende op de F4-3600C14Q-64GTZN (mocht je met 32GB genoegen nemen: F4-3600C14D-32GTZN). Zouden al verkrijgbaar moeten zijn, maar wordt nu pas rond 10 december
Ik dacht net dat je beter alle 4 de banken volpropte?
Never ever financial advice...
Staat inderdaad nog steeds 'binnenkort leverbaar' I guess, jammer. Hopelijk is het dan volgende week zoals ze zeiden... Wel, hopelij kga ik het niet nodig hebben en komt mijn pakje aan volgende week, maar ik hoo phet voor iedereen hier die nog een 5900x wil kopenNilex schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:03:
[...]
Ik zou denken dat je enkel 5600xs ziet bij CB of ben ik verkeerd?
Wacht zelf ook op de 5900x. Hopelijk volgende week idd! Die vrijdag komt men OS nvme aan, dit zijn de laatste twee onderdelen die ik nog niet hebMaelos61 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:07:
[...]
Staat inderdaad nog steeds 'binnenkort leverbaar' I guess, jammer. Hopelijk is het dan volgende week zoals ze zeiden... Wel, hopelij kga ik het niet nodig hebben en komt mijn pakje aan volgende week, maar ik hoo phet voor iedereen hier die nog een 5900x wil kopen.
Ik ben CB al even aan het volgen na tips in deze post maar zie enkel 5600xs komen vandaar.
Ja graagDraecko schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:44:
[...]
MaxICT heeft mij ook zojuist een verzendbevestiging voor een 5900X gestuurd, terwijl ik de order van de week heb geannuleerd (deja vu @Maelos61 ). Ik kijk even of iemand in mijn vriendengroep 'm wil hebben, anders gaat ie rechtstreeks naar V&A voor factuurprijs. En anders retour.
Sta zelf nog op plek 464 voorlopig bij Megekko.voor Ryzen 9 5900X
Hoop dat ik relatief snel aan een exemplaaar kan komen - wellicht andere shop(s)...
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Totaal aantal wachtende bij Megekko voor de 5900x is nu op 950 beland. Vraag me af of we nog voor het weekend, of begin volgende week de 1000 aan gaan tikken.
Nu komt er wel een levering 5900x aan dus grote kans dat we de 1k niet gaan halen.
Nu komt er wel een levering 5900x aan dus grote kans dat we de 1k niet gaan halen.
Die gaan ze wel halen, of het moet echt een forse levering worden. Voor de vorige levering stonden we op ongeveer 850 wachtende als ik me goed herinner. Dus die levering van 25 was een druppel op een gloeiende plaat.Postman schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:28:
Totaal aantal wachtende bij Megekko voor de 5900x is nu op 950 beland. Vraag me af of we nog voor het weekend, of begin volgende week de 1000 aan gaan tikken.
Er komen nog steeds meer bestellingen bij in elk geval.
De vraag is echter... moet je niet op den duur (zeg bij 1000 wachtende orders) gaan zeggen van het is better dat we geen orders meer aannemen?
Ik bedoel je zit op een heleboel geld van een ander als bedrijf, maar val je om dan zijn een heleboel klanten gedupeerd.
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Geen probleem mee, maar twee keer op de tracker aankondigen dat het pakketje die dag geleverd wordt en dan niet opdagen is wel een loopje nemen met de zaak. Je moet wel zorgen dat iemand thuis is om het pakje te ontvangen. Gewoon helder communiceren kost geen moeite - alle andere couriers kunnen het blijkbaar wel. Zelfs bPost...Diavire schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:41:
[...]
Of er is toevallig een pandemie gaande waardoor online bestellen ontploft is, en het is een week voor de Sint, tis maar een idee. Eerste wereld problemen
Beetje on topic blijven hé mensen
. Weet iemand of er nog ergens 5800x's zijn binnegekomen btw? Dat lijkt nogal een vergeten CPU te zijn...
Van de Megekko website:LogiForce schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:37:
[...]
Die gaan ze wel halen, of het moet echt een forse levering worden. Voor de vorige levering stonden we op ongeveer 850 wachtende als ik me goed herinner. Dus die levering van 25 was een druppel op een gloeiende plaat.
Nou was de levering van de 5600x gisteren minimaal 110 (iemand met wachtrij nummer 110 heeft in dit topic de verzendbevestiging gehad, vandaar). En dat was een 'redelijk significante' levering.Vandaag, op 27-11-2020 hebben wij een redelijk significante levering van deze CPU's ontvangen:
• AMD Ryzen 5 5600x
Wij verwachten begin/halverwege volgende week (week 49) een meer dan significante levering van:
• AMD Ryzen 9 5900x
• AMD Ryzen 9 5950x
'Meer dan significatant' zit voor mij dat boven de 110, zelfs aardig boven. Dus 200 of misschien meer. En dat zou toch echt een flinke deuk in de wachtrij slaan.
De wachtrij voor de 5950x kan zelfs wel verdwijnen (tijdelijk) en vrije voorraad opleveren.
Tel hierbij op de mensen soms bij meerdere winkels orders uit hebben staan je die ook voorraad (gaan) ontvangen. Die gaan dan hun order bij Megekko annuleren, wat weer voor meer daling zorgt.
Als webshop eigenaar zou ik dat nooit doen. Die moeten namelijk ook orders plaatsen bij de importeur, en als de importeur werkt volgens het principe van 'geplaatst, dus afnemen' dan is het bedrijfsrisico vrij groot om maar 2000 5900x te bestellen en vervolgens er maar 500 te kunnen afzetten omdat iedereen er al 1 heeft.De vraag is echter... moet je niet op den duur (zeg bij 1000 wachtende orders) gaan zeggen van het is better dat we geen orders meer aannemen?
Ik bedoel je zit op een heleboel geld van een ander als bedrijf, maar val je om dan zijn een heleboel klanten gedupeerd.
Pre-orders geven ze op dit moment dus enige vorm van zekerheid, en in ieder geval een kapitaal.
Je hebt helaas volkomen gelijk. Kan er niets anders over zeggen dan dat.Maelos61 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:45:
Beetje on topic blijven hé mensen. Weet iemand of er nog ergens 5800x's zijn binnegekomen btw? Dat lijkt nogal een vergeten CPU te zijn...
Pure speculaas: er gaan geruchten dat er problemen zijn met de productie van deze CPU en de yields dramatisch zijn. Dit zou iets verklaren. Of (en nu wordt het nog gekker) het heeft iets te maken met de consoles die, heel toevallig, ook 8 cores hebben. Haha, zo genoeg alu-hoedje voor vanavond.
Ik blijf horen dat de yields tegen vallen, maar daar heb ik nog nooit enig bewijs voor gezien. TSMC claimt al zeker 2 jaar defect rates van onder de .1/cm2 voor 7nm wat behoorlijk goed is. Intel haalt dat ongeveer met zijn 14nm (0.08 word er geroepen) ook, en de 10nm van intel zou rond de .3 zitten wat veeeeeeeel hoger is en effectief 40-50% van je chips killt per wafer voor de grote monolitische dies tov max 5-10% voor .1 en kleine chiplets.Postman schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:58:
[...]
Pure speculaas: er gaan geruchten dat er problemen zijn met de productie van deze CPU en de yields dramatisch zijn. Dit zou iets verklaren. Of (en nu wordt het nog gekker) het heeft iets te maken met de consoles die, heel toevallig, ook 8 cores hebben. Haha, zo genoeg alu-hoedje voor vanavond.
Het enige wat ik vernomen heb (en hier ook al eerder gepost is of in het RX6000 topic) is de allocatiedistributie van de AMD wafers aan de TSMC fabriek (er was een artikel hierover in de taiwanese kranten), wafers hebben ze op zich genoeg want die zijn meestal al ingekocht, verwerking alleen niet. Die allocatie schijnt ergens in de 20% voor de Ryzen+Radeon, wat nogal ... laag is. Meerendeel is voor de consoles. Ik kan mij niet voorstellen dat ze slechtere yields halen op hetzelfde process voor zen 3 dan voor zen 2. De yields voor de radeon chips zullen niet veel slechter zijn doordat daar vooral veel cache in zit (waar je veel makkelijker enkele cache langes en cores kan toevoegen/wegstrepen). Als het puur op frequentie is dat ze de yields omlaag halen had ik wel een R3 erbij verwacht met lagere clockspeed. Daarnaast is zen 3 gewoon op 7nm en niet op 7nm+ gebakken dus het is niet alsof ze een nieuw process pakken.
Een ander gerucht is dat er gestockpiled word voor epyc, aangezien daar dezelfde cores in gaan en de marges (en dus winst) vele malen beter, als dat klopt icm de lage allocatie door de consoles blijft er niet veel over, wat de yields ook zijn.
Maar goed, als megekko 217 5900x zijn dan ben ik tevreden. Yields be damned.
Het enige wat ik me voor kan stellen adhv de beschikbaarheid van de 5950X is dat de yields misschien te goed zijn dat er te weinig gebinned wordt naar 5900X. Maar das puur mijn hersenspinsel.kaas-schaaf schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:00:
[...]
Ik blijf horen dat de yields tegen vallen, maar daar heb ik nog nooit enig bewijs voor gezien. TSMC claimt al zeker 2 jaar defect rates van onder de .1/cm2 voor 7nm wat behoorlijk goed is. Intel haalt dat ongeveer met zijn 14nm (0.08 word er geroepen) ook, en de 10nm van intel zou rond de .3 zitten wat veeeeeeeel hoger is en effectief 40-50% van je chips killt per wafer voor de grote monolitische dies tov max 5-10% voor .1 en kleine chiplets.
Het enige wat ik vernomen heb (en hier ook al eerder gepost is of in het RX6000 topic) is de allocatiedistributie van de AMD wafers aan de TSMC fabriek (er was een artikel hierover in de taiwanese kranten), wafers hebben ze op zich genoeg want die zijn meestal al ingekocht, verwerking alleen niet. Die allocatie schijnt ergens in de 20% voor de Ryzen+Radeon, wat nogal ... laag is. Meerendeel is voor de consoles. Ik kan mij niet voorstellen dat ze slechtere yields halen op hetzelfde process voor zen 3 dan voor zen 2. De yields voor de radeon chips zullen niet veel slechter zijn doordat daar vooral veel cache in zit (waar je veel makkelijker enkele cache langes en cores kan toevoegen/wegstrepen). Als het puur op frequentie is dat ze de yields omlaag halen had ik wel een R3 erbij verwacht met lagere clockspeed. Daarnaast is zen 3 gewoon op 7nm en niet op 7nm+ gebakken dus het is niet alsof ze een nieuw process pakken.
Een ander gerucht is dat er gestockpiled word voor epyc, aangezien daar dezelfde cores in gaan en de marges (en dus winst) vele malen beter, als dat klopt icm de lage allocatie door de consoles blijft er niet veel over, wat de yields ook zijn.
Maar goed, als megekko 217 5900x zijn dan ben ik tevreden. Yields be damned.
Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz
Ik denk niet dat zulke webshops op dit moment snel zullen omvallen, tenzij ze wel heel domme dingen met al dat geld doen.. 1000 bestellingen van alleen de 5900X is al 579.000 euro.. Tel daar alle andere betaalde bestellingen voor Zen3 CPU's en alle RTX 3000 en AMD 6800 serie videokaarten bij op en het zal me niet verbazen dat ze op een flink aantal miljoen euro aan extra cashflow zitten op dit moment..LogiForce schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:37:
[...]
Die gaan ze wel halen, of het moet echt een forse levering worden. Voor de vorige levering stonden we op ongeveer 850 wachtende als ik me goed herinner. Dus die levering van 25 was een druppel op een gloeiende plaat.
De vraag is echter... moet je niet op den duur (zeg bij 1000 wachtende orders) gaan zeggen van het is better dat we geen orders meer aannemen?
Dat is mogelijk, maar uiteindelijk maakt het niet veel uit. Consumenten shoppen toch in segmenten, dus je wilt in ieder segment iets te bieden hebben.Draecko schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:51:
[...]
Het enige wat ik me voor kan stellen adhv de beschikbaarheid van de 5950X is dat de yields misschien te goed zijn dat er te weinig gebinned wordt naar 5900X. Maar das puur mijn hersenspinsel.
AMD kijkt in deze fase van tekort gewoon naar wat er uit de printer rolt, en zal in een later stadium bewust chips uit een hogere bin gaan inzetten voor lager gebinde CPUs om aan de vraag van leveranciers te voldoen.
Maar AMD heeft wel al een verwachting van de vraag, aangezien ze de CPUs op een bepaalde manier hebben geprijst en in de markt gezet. Als er geen 5900X uit de fabriek komt, omdat alles er als 5950X eruit komt - kunnen ze niet leveren en kopen mensen mogelijk weer intel in bepaalde prijssegmenten. Dan gaan ze gewoon cores uitschakelen en verkopen als 5900X.
Terug on topic - Ging van plek 808 naar 710 met 23 geleverde chips sinds 17-11. Klopt het nou dat megekko de wachtrij op zaterdag niet bijwerkt? Deze en afgelopen zaterdag geen plek opgeschoten, terwijl er op de slechtste dag minimaal 4 canceled orders zijn.
5600x Megekko positie 67 van 673 momenteel.
Hopelijk blijven er wekelijkse leveringen komen zodat de mensen achteraan in de rij een beetje hoop houden!
Ik vindt persoonlijk de supply tegenvallen ten opzichte van het oplopende nummer van wachtenden. Het is een gekke tijd.
Hopelijk blijven er wekelijkse leveringen komen zodat de mensen achteraan in de rij een beetje hoop houden!
Ik vindt persoonlijk de supply tegenvallen ten opzichte van het oplopende nummer van wachtenden. Het is een gekke tijd.
Succes ! Ik ben me ook al weer een beetje aan het inlezen ter voorbereiding op m'n ombouw volgend weekend; het is tenslotte al weer even terug...Sosua schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:03:
[Afbeelding]
Hij was er uiteindelijk toch nog. Nu weer de bouwkennis van stal halen.
Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2
Hi all,
Dit weekend stond bij alternate de levertijd voor de 5950x na lange tijd ' pre-order' opeens op 'binnen 4 werkdagen'
Heb er eentje besteld, sta toch nog op 21..
Hopen maar op een goede aanlevering zodat ik er bij zit. Vol verwachting klopt ons hart haha..kom maar op Sint!
Dit weekend stond bij alternate de levertijd voor de 5950x na lange tijd ' pre-order' opeens op 'binnen 4 werkdagen'
Heb er eentje besteld, sta toch nog op 21..
Hopen maar op een goede aanlevering zodat ik er bij zit. Vol verwachting klopt ons hart haha..kom maar op Sint!
Voor mij wordt het de eerste keer dat ik heb volledig zelf bouw, voorheen een pre build HP Omen gehad (drama). Ondertussen meer voorbereid voor het bouwen dan dat ik ooit voor me examens/tentamens bij elkaar ben geweest. Helaas duurt het nog wel even voor ik alles bij elkaar heb.. Me 5600x zal er binnen twee weken wel zijn maar me videokaart verwacht ik niet voor februari binnen te hebbencyberhank schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:23:
[...]
Succes ! Ik ben me ook al weer een beetje aan het inlezen ter voorbereiding op m'n ombouw volgend weekend; het is tenslotte al weer even terug...
Succes met bouwen -Dylo
Altijd leuk en spannend eerste eigen build
Ik weet off topic.DocBrown schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:23:
[...]
Ik ben nog wachtende op de F4-3600C14Q-64GTZN (mocht je met 32GB genoegen nemen: F4-3600C14D-32GTZN). Zouden al verkrijgbaar moeten zijn, maar wordt nu pas rond 10 december
Ik heb zelf de gtzr versie in backorder staan. Is de gtzn beter voor ryzen? Wat is het verschil?
De eerste keer dat je de start knop indrukt na het bouwen is spannender dan de einduitslag van je examen kan ik je vertellen.-Dylo schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:45:
[...]
Voor mij wordt het de eerste keer dat ik heb volledig zelf bouw, voorheen een pre build HP Omen gehad (drama). Ondertussen meer voorbereid voor het bouwen dan dat ik ooit voor me examens/tentamens bij elkaar ben geweest. Helaas duurt het nog wel even voor ik alles bij elkaar heb.. Me 5600x zal er binnen twee weken wel zijn maar me videokaart verwacht ik niet voor februari binnen te hebben
Dankjewel!ppunter2020 schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:50:
Succes met bouwen -Dylo
Gelukkig heb ik een vriend die al meerdere build heeft gedaan, ga het voor hem streamen en als ik iets verkeerd doet grijpt hij in. Hij is super ervaren maar heeft ook al twee keer gehad dat de PC niet post bij de eerste startup, dus evengoed superspannend!rs5racer schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:11:
[...]
De eerste keer dat je de start knop indrukt na het bouwen is spannender dan de einduitslag van je examen kan ik je vertellen.
Ben nu een weekend van huis, maar ik heb als het goed is vanaf dinsdag 2x een 5600x. Zijn deze inmiddels binnen redelijke termijn leverbaar? Ik overweeg om er 1 voor de prijs die ik ervoor betaald heb (+-330) op v&a te zetten als de wachttijd nog steeds enkele weken is. (dit zou alleen ophalen of brengen zijn in regio leiden, geen zin in het gedoe van opsturen /vooraf betalen, als er geen animo is stuur ik m gewoon terug maar megekko)
Edit: heb al een paar geïnteresseerden in mn PM :x
Edit: heb al een paar geïnteresseerden in mn PM :x
[ Voor 5% gewijzigd door __Koen__ op 29-11-2020 14:15 ]
Heb je alles klaargezet voor vandaag...
"Bezorging op dit moment verhinderd, het pakket heeft 1 à 2 dagen vertraging" -DHL.
Iig ik probeer nog een 5900x te bemachtigen hopelijk gaat het daar iets soepeler mee. Denk alleen niet dat ik weer in een wachtrij wil staan en het ergens direct proberen te krijgen...
"Bezorging op dit moment verhinderd, het pakket heeft 1 à 2 dagen vertraging" -DHL.
Iig ik probeer nog een 5900x te bemachtigen hopelijk gaat het daar iets soepeler mee. Denk alleen niet dat ik weer in een wachtrij wil staan en het ergens direct proberen te krijgen...
A question for peopoe who had purchased a CPU from Tones:
Do they not participate in the FC6 promotion? I seem to forget about this entirely in the heat of the moment when purchasing the CPU from them lol
Do they not participate in the FC6 promotion? I seem to forget about this entirely in the heat of the moment when purchasing the CPU from them lol
GTZR (R)GBstar-saber schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:11:
[...]
Ik weet off topic.
Ik heb zelf de gtzr versie in backorder staan. Is de gtzn beter voor ryzen? Wat is het verschil?
GTZN (N)EO
In principe komt het neer op een ander jasje en de timings kunnen een fractie verschillen. Onderaan de streep zet de Trident Z Neo zichzelf weg in de markt als 'optimized for Ryzen'.
Gezien eerder genoemde modellen ook niet aan te slepen zijn, wacht ik mogelijk nog even op de nieuwste modules van G.Skill (optimized voor de Ryzen 5000 serie):
F4-3800C16D-32GTZN (2x16)
F4-4000C18D-32GTZN (2x16)
Of in mijn geval (ik wil 64GB):
F4-3800C18D-64GTZN (2x32)
F4-4000C18D-64GTZN (2x32)
Onder deze hoge capaciteit is een set van 2 modules de beste.
AMD Ryzen 9 5950X // ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero // Crucial Ballistix 64GB BL2K32G36C16U4B // Gigabyte Aorus Xtreme RTX 3080 Ti // Samsung 980 PRO 1TB // Samsung 960 EVO 2TB // WD Gold 14TB SATA (7200RPM) // be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2
Tones doesn't offer you Far Cry 6.jeffb0918 schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:14:
AMD Ryzen 9 5950X // ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero // Crucial Ballistix 64GB BL2K32G36C16U4B // Gigabyte Aorus Xtreme RTX 3080 Ti // Samsung 980 PRO 1TB // Samsung 960 EVO 2TB // WD Gold 14TB SATA (7200RPM) // be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2
Going by Ubisoft's track record, the whole game will be forgettable anywayjeffb0918 schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:14:
Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz
Email them, they Will most likely send a code.jeffb0918 schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:14:
Nope (see above)predator0235 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:14:
[...]
Email them, they Will most likely send a code.
Nvm, they did participate in all the NVIDIA codes so far
"Spijtig genoeg leveren wij de nieuwe AMD cpu's niet met farcry 6 er bij. Deze deal hangt af van winkel tot winkel."predator0235 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:18:
[...]
Nvm, they did participate in all the NVIDIA codes so far
Voor degene die een 5950x zoeken,ik zag het staan,weet niet of het voorbij gekomen al was
Azerty heeft ze blijkbaar wel
https://azerty.nl/product...eakers.net&utm_medium=cpc
Azerty heeft ze blijkbaar wel
https://azerty.nl/product...eakers.net&utm_medium=cpc
[ Voor 20% gewijzigd door freaky35 op 29-11-2020 12:44 ]
De GTZN heeft Samsung B-die, de GTZR weet ik niet...star-saber schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:11:
[...]
Ik weet off topic.
Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2
GTZR is volgens mij Hynix C-die.cyberhank schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:58:
[...]
De GTZN heeft Samsung B-die, de GTZR weet ik niet...
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
50/50. De helft wel, de helft niet. Trident Z Neo's over het algemeen allemaal B-die's.cyberhank schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:58:
[...]
De GTZN heeft Samsung B-die, de GTZR weet ik niet...
verkeerde topic
[ Voor 94% gewijzigd door PainkillA op 29-11-2020 13:46 ]
Verkeerde topicPainkillA schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:33:
ik heb mijn 5800x nu op het volgende afgesteld totdat er nieuwe bios updates komen met PBO2. Op zich een prima verbetering tegenover stock settings.
curve optimizer: all core -15
pbo offset + 150mhz
dit geeft een all core boost in CB20 van 4720Mhz en een single core boost van 4950Mhz
scores:
CB20: 6273 , single 637
Cpu-z: multi 7081 , single 697
met temps zo rond de 79C op full load in CB20
Als ik dat geweten had had ik toch voor de neo gegaan ook al vind ik ze er lelijker uit zien.DocBrown schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:09:
[...]
50/50. De helft wel, de helft niet. Trident Z Neo's over het algemeen allemaal B-die's.
Ik heb bij Azerty een 5900X in de wacht staan sinds 13-11 laaste cijfers van ordernr: 10204. Ik wacht wel rustig af 5950X is mij te duur, dan draai ik nog wel wat langer op mijn 4770K.
Gisteren de 5600x binnen gekregen en nieuw ram + mobo. Deed een rondje Heaven Benchmark en de score is verdubbeld! Niet heel relevant misschien omdat t op gpu gericht is maar het maakt me erg blij, haha. Die stock cooler is wel erg luid trouwens, ga die snel vervangen.
Anyway hierbij verlaat ik dit topic, ik ga het nog missen om dertig keer per dag te kijken. Succes voor degene die nog aan het wachten zijn, hopelijk krijgen jullie m allemaal snel binnen!
Anyway hierbij verlaat ik dit topic, ik ga het nog missen om dertig keer per dag te kijken. Succes voor degene die nog aan het wachten zijn, hopelijk krijgen jullie m allemaal snel binnen!
Heel toevallig ook iets gehoord over de 5900x bij Informatique?Van der Berg schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:02:
Informatique verwacht komende week mijn Ryzen 7 5800X. Er zijn al 70 stuks bij de toeleverancier in Nederland en ik sta op 6e plek. Ik ben bij Informatique geweest, ze hebben gisteren in hun systeem gekeken en de leverancier in Duitsland daar zijn enorme voorraden geleverd. In Nederland heeft de leverancier er nu 70 van de Ryzen 7 5800X en de verwacht is in de loop van volgende week.. ik kan niet wachten
Als ik mij niet vergis is het al sinds launch muisstil bij informatique...Laantje07 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:21:
[...]
Heel toevallig ook iets gehoord over de 5900x bij Informatique?
Lijkt erop dat alternate.nl binnenkort een aardige levering van de 5900X verwacht. Via de chatbot Alice kreeg ik deze info:
De volgende producten uit jouw order zijn momenteel niet leverbaar:
HR9A51
Binnenkort verwacht
Jij bent nummer 127 in de wachtrij voor deze CPU.
HR9A51
Binnenkort verwacht
IT Guru :)
Geen CPU of GPU bij scalpernate voor mij... Vooralsnog dan eh 
Moederbord heel misschien nog wel - ik twijfel nog...
Al kriebelt het wel moet ik toegeven...
Ik kijk het nog even aan.
Hoop dat nu eens de 5900X wat meer op voorraad komt, 5950X is al meer verkocht geweest...
Mogen wij die 5950X iets teveel vinden, nu ook geleverd krijgen wat passend is voor ons ?
Moederbord heel misschien nog wel - ik twijfel nog...
Al kriebelt het wel moet ik toegeven...
Ik kijk het nog even aan.
Hoop dat nu eens de 5900X wat meer op voorraad komt, 5950X is al meer verkocht geweest...
Mogen wij die 5950X iets teveel vinden, nu ook geleverd krijgen wat passend is voor ons ?
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Hopen dat het daar beetje snel komt, ik sta 59e in de rij.BJD1997 schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:33:
Lijkt erop dat alternate.nl binnenkort een aardige levering van de 5900X verwacht. Via de chatbot Alice kreeg ik deze info:
HR9A51
Binnenkort verwacht
Aangezien AMD had aangegeven dat de launch niet zo dramatisch zou zijn als bij Nvidia dacht ik ik wacht gewoon af, die 5600x zullen wel in grote getalen gemaakt worden dus die komt eind november begin december echt wel op voorraad ergens.
Heb nu toch best spijt dat ik niet gepre-orderd heb eigenlijk. Helemaal verkeerd ingeschat, maar er is nog hoop voor Cyberpunk. De 3070 had ik vrij snel bemachtigd zonder te pre-orderen dus dat ging redelijk goed.
Heb nu toch best spijt dat ik niet gepre-orderd heb eigenlijk. Helemaal verkeerd ingeschat, maar er is nog hoop voor Cyberpunk. De 3070 had ik vrij snel bemachtigd zonder te pre-orderen dus dat ging redelijk goed.
Mijn excuses voor de ietwat offtopic post 
Ben ik de enige die zich irriteert aan opmerkingen als "Scalpernate" etcetera? En het gebash vanwege levertijd informatie. Ja ik sta zelf ook in de rij voor een 5900X.
Het valt mij op dat bepaalde webshops nu op handen gedragen worden. Puur omdat zij er voor kiezen proactief je te voorzien van dezelfde lege huls update (levertijd nog niet bekend). Wij wisten toch allemaal bij de launch dat de voorraad schaars zou zijn. En dat het wel een enige tijd kon gaan duren. Als het wachten en de onduidelijkheid zo'n probleem zijn. Waarom bestel je dan? Althans dat vraag ik mij oprecht af.
Mijn inziens zijn we geprezen in ons kikkerlandje met een brede keuze aan betrouwbare webshops voor onze 'hobby'. En natuurlijk is er altijd nog ruimte voor verbetering. Maar het bashen van een bedrijf puur op basis van levertijden en het wel of niet continu dezelfde vraag beantwoorden. Waarvan we het antwoord eigenlijk al weten. Vind ik te ver gaan.
Zo dat moest er even uit
Ben ik de enige die zich irriteert aan opmerkingen als "Scalpernate" etcetera? En het gebash vanwege levertijd informatie. Ja ik sta zelf ook in de rij voor een 5900X.
Het valt mij op dat bepaalde webshops nu op handen gedragen worden. Puur omdat zij er voor kiezen proactief je te voorzien van dezelfde lege huls update (levertijd nog niet bekend). Wij wisten toch allemaal bij de launch dat de voorraad schaars zou zijn. En dat het wel een enige tijd kon gaan duren. Als het wachten en de onduidelijkheid zo'n probleem zijn. Waarom bestel je dan? Althans dat vraag ik mij oprecht af.
Mijn inziens zijn we geprezen in ons kikkerlandje met een brede keuze aan betrouwbare webshops voor onze 'hobby'. En natuurlijk is er altijd nog ruimte voor verbetering. Maar het bashen van een bedrijf puur op basis van levertijden en het wel of niet continu dezelfde vraag beantwoorden. Waarvan we het antwoord eigenlijk al weten. Vind ik te ver gaan.
Zo dat moest er even uit

Hmmm, wel, eerlijk gezegd vind ik dat we webshops die iets extra doen wel mogen appreciëren. Gewoon al een wachtrijtool is aangenaam, maar wat Megekko bijvoorbeeld doet is wel nog iets extra met de updates. Aan de andere kant zijn sommige webshops **kuch** maxict **kuch** opvallend... ondermaats hierin. Trouwens, hoe moest iemand weten hoe onduidelijk een webshop zou zijn op voorhand? Niet iedereen had voor deze launch uitbundige ervaring met dingen die out-of-stock zijn kopen bij webshops. Sommige mensen verwachtten duidelijkheid en goede service, die sommige webshops dus wel kunnen leveren, en klagen omdat hun gekozen webshop die niet levert. Lijkt mij normaal.NewUser11 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:49:
Zo dat moest er even uit
Ik sluit me aan bij je verhaal. Ik heb ook niet het idee dat er veel wordt gebashed, maar in mijn ogen is het terechte kritiek op de transparantie van de verschillende bedrijven. Je hoeft niets te weten over levertermijnen, maar communiceer dit tenminste. Zelf werk ik ook op de IT in de retail, de klant voorop zetten in je bedrijfs- en communicatiestrategie is hier het minste wat je kan doen. Pure radiostilte is slecht voor business en mijns inziens kan je dat aflezen aan de reacties in dit draadje. Zeker als je merkt dat er zoveel behoefte en wens naar is, dan kom je de klant ontzettend tegemoet door hen up-to-date te houden over de voortgang, ongeacht de hoeveelheid info die je als bedrijf zelf hebt. Er wordt tenslotte lang niet altijd gekocht met de portemonnee, ook met het hartMaelos61 schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:00:
[...]
Hmmm, wel, eerlijk gezegd vind ik dat we webshops die iets extra doen wel mogen appreciëren. Gewoon al een wachtrijtool is aangenaam, maar wat Megekko bijvoorbeeld doet is wel nog iets extra met de updates. Aan de andere kant zijn sommige webshops **kuch** maxict **kuch** opvallend... ondermaats hierin. Trouwens, hoe moest iemand weten hoe onduidelijk een webshop zou zijn op voorhand? Niet iedereen had voor deze launch uitbundige ervaring met dingen die out-of-stock zijn kopen bij webshops. Sommige mensen verwachtten duidelijkheid en goede service, die sommige webshops dus wel kunnen leveren, en klagen omdat hun gekozen webshop die niet levert. Lijkt mij normaal.
"Scalpernate" heeft oa te maken met de premium opslag die ze op launch date vroegen voor oa de 6800 en 6800xt. Maar dat is uitvoerig besproken in dit topic.
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
Er zijn webshops die zich nu ten positieve onderscheiden van de rest.NewUser11 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:49:
Zo dat moest er even uit
Er zijn webshops die zich zoals gebruikelijk gedragen (tja ook Max ICT).
En er is een categorie webshops die zich ten negatieve onderscheiden van de rest.
Denk aan een eenmalige oepsie van Informatique waarmee ze zelfs videocardz.com haalden, maar ook Alternate wat een premiumopslag op diverse producten zet en slecht communiceert. De Duitse en Belgische versie doen er af en toe nog een schepje bovenop. Zoals dit grapje
Waarom basht niemand Informatique meer? Omdat ze publiekelijk een licht boetekleed aan hebben getrokken en niet in herhaling gevallen zijn. Alternate... tja. Het is niet meer de shop die vele tweakers zoals ik herinneren van 10 jaar terug, ze blijven fouten maken en lijken er niet van te leren.
Kan je uitwijden over Informatique? Ik heb niks meegekregen over de zaken die jij beschrijft.CEx schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:15:
[...]
Er zijn webshops die zich nu ten positieve onderscheiden van de rest.
En er is een categorie webshops die zich ten negatieve onderscheiden van de rest.
Denk aan een eenmalige oepsie van Informatique waarmee ze zelfs videocardz.com haalden, maar ook Alternate wat een premiumopslag op diverse producten zet en slecht communiceert. De Duitse en Belgische versie doen er af en toe nog een schepje bovenop. Zoals dit grapje
Waarom basht niemand Informatique meer? Omdat ze publiekelijk een licht boetekleed aan hebben getrokken en niet in herhaling gevallen zijn. Alternate... tja. Het is niet meer de shop die vele tweakers zoals ik herinneren van 10 jaar terug, ze blijven fouten maken en lijken er niet van te leren.
Informatique had meen ik 'no wait editions' voor verschillende Ryzen 5k processoren, waarbij er een extra markup zat op de processor maar deze wel direct leverbaar was. Viel niet erg goed in de smaak.Markdouma schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:24:
[...]
Kan je uitwijden over Informatique? Ik heb niks meegekregen over de zaken die jij beschrijft.
Aah ja die kan ik wel begrijpencarlpls schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:49:
[...]
Informatique had meen ik 'no wait editions' voor verschillende Ryzen 5k processoren, waarbij er een extra markup zat op de processor maar deze wel direct leverbaar was. Viel niet erg goed in de smaak.

Goh, ze waren niet zo grof om het de 'no wait edition' te noemen denk ik mij te herinneren, dat is wat men er hier van gemaakt heeft al lachend. Het was wel een duurdere editie zonder wachttijd...carlpls schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:49:
[...]
Informatique had meen ik 'no wait editions' voor verschillende Ryzen 5k processoren, waarbij er een extra markup zat op de processor maar deze wel direct leverbaar was. Viel niet erg goed in de smaak.
Edit: nvm, blijkbaar herinner ik het me gewoon te rooskleurig haha.
[ Voor 6% gewijzigd door Maelos61 op 29-11-2020 21:12 ]
Zeker weten?Maelos61 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:59:
[...]
Goh, ze waren niet zo grof om het de 'no wait edition' te noemen denk ik mij te herinneren, dat is wat men er hier van gemaakt heeft al lachend. Het was wel een duurdere editie zonder wachttijd...
https://old.reddit.com/r/...tch_shop_openly_scalping/
[ Voor 0% gewijzigd door carlpls op 29-11-2020 21:01 . Reden: smiley voor liev ]
Maar dan wel.Maelos61 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:59:
[...]
Goh, ze waren niet zo grof om het de 'no wait edition'
-DmD-
Benieuwd naar het nieuws van morgen. Laat ons hopen dat Tones ook eens met wat nieuws rond de 5600x komt.
https://www.amazon.de/_it...1&linkCode=ogi&th=1&psc=1
4 feb 2021
4 feb 2021

[ Voor 22% gewijzigd door Khayma op 30-11-2020 00:30 ]
voor de liefhebbers, Tones.be heeft momenteel de 5950x in voorraad, https://www.tones.be/nl/article/132730
/f/image/hcV6A77j61u1O3XIW7zCQuG8.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Eilsys op 30-11-2020 06:17 ]
Blijf het grappig vinden dat iedereen alternate noemt en niet bijvoorbeeld megekko die veel erger is. Megekko had op launch een EVGA 3080 tekoop voor 1100 euro die zelfde kaart heb ik bij alternate gekocht voor 920 euro (over premium gesproken) bij megekko zijn de ryzen 5000 series altijd duurder of gelijk geweest aan alternate. Dark Hero is ook stuk duurder bij megekko en zo kan ik nog wel ff door gaan. De prijzen van alternate.de en be zijn compleet anders dan in nederland en volgens mij zijn het ook gewoon 3 aparte bedrijven met toevallig de zelfde naam.CEx schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:15:
[...]
Er zijn webshops die zich nu ten positieve onderscheiden van de rest.
Uiteindelijk bepalen de shops zelf wat de prijzen gaan doen en het is al eeuwen zo dat high demand low supply de prijs omhoog gaat (kijk naar de huizen markt) dat is niks nieuws. En als mensen ongeduldig blijven gaan ze voor de duurdere variant. Die no wait edition vind ik dan wel weer wat anders om de een of andere redenen.
Maar dit is niet het topic om dit soort dingen te bespreken.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik kreeg ook een ping van Distill en heb er 1 besteld. Ik ging eigenlijk voor de 5900X maar hier kan ik ook wel mee leven.Eilsys schreef op maandag 30 november 2020 @ 06:17:
voor de liefhebbers, Tones.be heeft momenteel de 5950x in voorraad, https://www.tones.be/nl/article/132730
[Afbeelding]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
hetzelfde hier.. maar aangezien de 5900X moelijker te krijgen is...mogelijk weken if niet maanden voordat ik er misschien een kan bemachtigen... gooi ik maar wat meer geld uit om een betere eerder te hebbenwinwiz schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:21:
[...]
Ik kreeg ook een ping van Distill en heb er 1 besteld. Ik ging eigenlijk voor de 5900X maar hier kan ik ook wel mee leven.
helaas een fout gemaakt in het adress tijdens het plaatsen van de bestelling.. meteen een email gestuurd met the juiste info
Als de 5950x binnen is verlaat ik ook dit topic en ga op zoek naar een 6800XT. Dan is mijn nieuwe build compleet. Ik ben bang dat de 6800XT nog wat lastiger te vinden zal zijn.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Same here, mijn order van een 5900x bij alternate.be (plek 65) en mijn 5600x (sealed) van Coolblue gaat terug.winwiz schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:21:
[...]
Ik kreeg ook een ping van Distill en heb er 1 besteld. Ik ging eigenlijk voor de 5900X maar hier kan ik ook wel mee leven.
mooie prijs, alle kudos aan Tones om fair pricing te behouden.
Ik denk dat ik voor de eerste keer een shop review ga achterlaten.
Mijn EVGA 3080 in onderweg, dit gaat echt wel nog een mooie december worden tegen alle verwachtingen in
[ Voor 10% gewijzigd door aem kei op 30-11-2020 08:35 ]
Ze zijn voor de rest vaak duur genoeg. Tones moet je in het oog houden voor kleine deals soms welaem kei schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:33:
[...]
Same here, mijn order van een 5900x bij alternate.be (plek 65) en mijn 5600x (sealed) van Coolblue gaat terug.
mooie prijs, alle kudos aan Tones om fair pricing te behouden.
Ik denk dat ik voor de eerste keer een shop review ga achterlaten.
Mijn EVGA 3080 in onderweg, dit gaat echt wel nog een mooie december worden tegen alle verwachtingen in
849 is ook al beetje boven de MSRP dus
Na op woensdag 25-11 rond 13:00 mijn 5950x besteld te hebben bij tones.be lijkt er dan vandaag een levering te gaan plaatsvinden.
GLS meldt:
Meest recente status (maandag 30 november 2020 08:31)
Datum Tijd Land Depot Code Status
30-11-2020 07:52 Nederland Amsterdam 11.0 Onderweg - geladen voor aflevering
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat bestellingen van donderdag 31-11, toen er even wat voorraad beschikbaar was, op vrijdag zijn geleverd
Wachtrijen worden niet op volgorde van binnenkomst afgehandeld lijkt het.
Maar goed, niet zeuren de CPU is onderweg
Zal me nog 1x keer melden als die werkelijk binnen is,je weet maar nooit.
GLS meldt:
Meest recente status (maandag 30 november 2020 08:31)
Datum Tijd Land Depot Code Status
30-11-2020 07:52 Nederland Amsterdam 11.0 Onderweg - geladen voor aflevering
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat bestellingen van donderdag 31-11, toen er even wat voorraad beschikbaar was, op vrijdag zijn geleverd
Maar goed, niet zeuren de CPU is onderweg
Zal me nog 1x keer melden als die werkelijk binnen is,je weet maar nooit.
Ik tracht een 5800x te krijgen, maar nu die 5950x in stock is, is het wel aanlokkelijk.. Ik weet alleen niet of dat nu zo handig is met de mobo die ik heb aangeschaft. Gigabyte Aorus B550 Pro
Even een kop koffie maken en nadenken of ik ga bestellen ja of nee.
De kans dat je de 5950x echt gaat benutten is 10%Matthias87 schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:39:
Ik tracht een 5800x te krijgen, maar nu die 5950x in stock is, is het wel aanlokkelijk.. Ik weet alleen niet of dat nu zo handig is met de mobo die ik heb aangeschaft. Gigabyte Aorus B550 Pro
Lijkt als een heleboel meer geld gewoonweg omdat je hem sneller zou krijgen... Ik kan me niet voorstellen dat je een 5950x überhaupt nodig hebt als je eerst voor een 5800x ging. Het is je eigen geld natuurlijk, maar je kan miisschien deze week tenminste een 5900x proberen kopen bij Coolblue ofzo?Matthias87 schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:39:
Is er dan een verwachting dat CB iets gaat krijgen deze week?[ maar je kan miisschien deze week tenminste een 5900x proberen kopen bij Coolblue ofzo?
Normaal gezien krijgen ze een lading 5900x's ja.CowboyT schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:17:
[...]
Is er dan een verwachting dat CB iets gaat krijgen deze week?
Dan gaan we dat zeker in de gaten houden...
En zeker bestellen bij coolblue als dat het geval zou zijn...
En zeker bestellen bij coolblue als dat het geval zou zijn...
Okay, wat is de bron van deze informatie? Ik twijfel nu om die 5950x te kopen via Tones (duur en voor voornamelijk gamen nutteloos) of te wachten nog op een 5900x via CB of waar dan ook.Maelos61 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:17:
[...]
Normaal gezien krijgen ze een lading 5900x's ja.
Vrijdag 27-11 rond 20:00 achteraangesloten bij Megekko voor een 5600x
597 van 673
heb geen haast, maar zomer '21 duurt me dan ook weer te lang
597 van 673
heb geen haast, maar zomer '21 duurt me dan ook weer te lang
Jullie hebben gelijk. Ik koop de 5950x niet. Puur ongeduld.
Het helpt dan ook niet dat alles van mijn build mij aan zit te staren al een week. Ook de 6800XT.
Het helpt dan ook niet dat alles van mijn build mij aan zit te staren al een week. Ook de 6800XT.
Twee weken geleden hadden mensen contact opgenomen met Coolblue om te vragen wanneer 5900x's in stock gingen komen, aangezien er 'binnenkort leverbaar' stond. Het eerste antwoord dat we kregen is dat het de week erna (vorige week), ging binnenkomen, maar er lijkt een delay geweest te zijn. Begin vorige week had iemand anders telefonisch contact met hun opgenomen en kreeg deze persoon de info dat het deze week zou plaatsvinden. Coolblue kennende is er een grote kans dat het deze week wel beet is, hoewel je snel en oplettend zal moeten zijn.CowboyT schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:20:
[...]
Okay, wat is de bron van deze informatie? Ik twijfel nu om die 5950x te kopen via Tones (duur en voor voornamelijk gamen nutteloos) of te wachten nog op een 5900x via CB of waar dan ook.
Dank voor de info.. en as we speak heeft het probleem zich al opgelost voor mij. De 5950x is uitverkocht bij Tones. ;-)Maelos61 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:22:
[...]
Twee weken geleden hadden mensen contact opgenomen met Coolblue om te vragen wanneer 5900x's in stock gingen komen, aangezien er 'binnenkort leverbaar' stond. Het eerste antwoord dat we kregen is dat het de week erna (vorige week), ging binnenkomen, maar er lijkt een delay geweest te zijn. Begin vorige week had iemand anders telefonisch contact met hun opgenomen en kreeg deze persoon de info dat het deze week zou plaatsvinden. Coolblue kennende is er een grote kans dat het deze week wel beet is, hoewel je snel en oplettend zal moeten zijn.
Dit en plus dat veel webshops hebben laten weten leveringen 5900x binnen te krijgen. Kans is groot dat Coolblue hier ook bij zit.Maelos61 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:22:
[...]
Twee weken geleden hadden mensen contact opgenomen met Coolblue om te vragen wanneer 5900x's in stock gingen komen, aangezien er 'binnenkort leverbaar' stond. Het eerste antwoord dat we kregen is dat het de week erna (vorige week), ging binnenkomen, maar er lijkt een delay geweest te zijn. Begin vorige week had iemand anders telefonisch contact met hun opgenomen en kreeg deze persoon de info dat het deze week zou plaatsvinden. Coolblue kennende is er een grote kans dat het deze week wel beet is, hoewel je snel en oplettend zal moeten zijn.
Ik begrijp de pijn haha, ik maak net hetzelfde door. Heb een doos met mijn case, nieuwe Noctua fans, Noctua Cooler en RAM staan sinds enkele weken. Voor de rest van de onderdelen ging it tot vandaag wachten om te zien of er wat beweging in mijn bestelling vanuit Duitsland komtMatthias87 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:22:
Jullie hebben gelijk. Ik koop de 5950x niet. Puur ongeduld.
Ik heb een paar dagen geleden een 5950x bij Tones besteld, toen was ik net te laat..
Vooralsnog nog geen mail gehad dat ik er nu wel eentje heb, ondanks ze net op voorraad stonden op hun website. Hoop dat de mail nog komt!
Vooralsnog nog geen mail gehad dat ik er nu wel eentje heb, ondanks ze net op voorraad stonden op hun website. Hoop dat de mail nog komt!
Nieuwe week, nieuwe teleurstellingen. Goedemorgen allemaal!
correctie - week is gisteren begonnen - begint op zondagMartynn schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:40:
Nieuwe week, nieuwe teleurstellingen. Goedemorgen allemaal!
werkweek ja inderdaad op maandag
maar hoop dat vanaf deze week Ryzen 9 5900X meer en meer beschikbaar gaat komen
Heb sinds 5-11-2020 15:30 een Ryzen 7 5800X besteld bij 1 van de grote webshops. Nog geen zicht op levering. Wel weet ik (kan de bron niet noemen) dat er veel 5900X geleverd gaan worden aan de BV Nederland (verschillende webshops).
Geen zorgen, je moet je geheime bron niet verklikken, we weten al dat vele webshops normaal gezien leveringen gaan krijgenSeventh7 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:48:
Heb sinds 5-11-2020 15:30 een Ryzen 7 5800X besteld bij 1 van de grote webshops. Nog geen zicht op levering. Wel weet ik (kan de bron niet noemen) dat er veel 5900X geleverd gaan worden aan de BV Nederland (verschillende webshops).
Afgezien dat dat heel erg off topic is, de christelijke week begint op zondag. De nederlandse en belgische week begint gewoon op maandag. Wikipedia: ISO 8601mindwarper schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:47:
[...]
correctie - week is gisteren begonnen - begint op zondag
werkweek ja inderdaad op maandag
maar hoop dat vanaf deze week Ryzen 9 5900X meer en meer beschikbaar gaat komen
Welke webshops hebben laten weten 5900s binnen te krijgen?Markdouma schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:25:
[...]
Dit en plus dat veel webshops hebben laten weten leveringen 5900x binnen te krijgen. Kans is groot dat Coolblue hier ook bij zit.
Weet die bron ook iets over 5600x?Seventh7 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:48:
Megekko, Alternate, en ik ga er vanuit Azerty en Coolblue ook.lukjah schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:52:
[...]
Welke webshops hebben laten weten 5900s binnen te krijgen?
Megekko sowieso.lukjah schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:52:
[...]
Welke webshops hebben laten weten 5900s binnen te krijgen?
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080
^^onderaan
Zojuist een bericht gekregen van MaxICT dat mn 5900x is verzonden. Moet morgen binnen komen. Als ik hem heb, annuleer ik de bestelling bij Megekko en schuift de rest weer een plekje op
bij Megekko sta ik momenteel op plek 580.
Plek 116 hier voor 5900X bij Alternate. 3080 is allang binnen en zit gebottleneckt te worden in m'n oude systeem. Laten we inderdaad hopen dat er wat komt van die voorspelde leveringen deze week. De wanhoop is nabij!
Iets meer dan een half uurtje geleden mijn Ryzen 5950x besteld bij Tones voor 849 euro (Azerty's leverancier nog 50 stuks verkrijgbaar voor 919 euro, Coolblue vraagt 999, Alternate/be ook 999 euro). Er waren er toen nog drie in voorraad, rond 7 uur vandaag waren dat 9 stuks.
Ik was het wachten beu na twee mislukte (bijna) bestellingen via CB. Een Ryzen 5800x op vrij 20/11 kunnen bestellen via CB, maar dan later te horen gekregen via email dat het niet meer in voorraad was. Een paar dagen later nog een 5600x proberen bestellen via CB maar kon het toen niet in mijn winkelwagen krijgen (in een paar minuten uitverkocht). Hopelijk niet het zelfde geval met Tones.
Mijn eerste build! Bijna alles staat zo goed als klaar voor Cyberpunk volgende week (ben eigenlijk een beetje blij dat deze spel is gedelayed tot dec)!
Ik was het wachten beu na twee mislukte (bijna) bestellingen via CB. Een Ryzen 5800x op vrij 20/11 kunnen bestellen via CB, maar dan later te horen gekregen via email dat het niet meer in voorraad was. Een paar dagen later nog een 5600x proberen bestellen via CB maar kon het toen niet in mijn winkelwagen krijgen (in een paar minuten uitverkocht). Hopelijk niet het zelfde geval met Tones.
Mijn eerste build! Bijna alles staat zo goed als klaar voor Cyberpunk volgende week (ben eigenlijk een beetje blij dat deze spel is gedelayed tot dec)!
https://maxict.nl/amd-ryz...m=cpc&utm_source=tweakers
Hier staat de Ryzen 9 5900X direct leverbaar voor de mensen die echt niet meer kunnen wachten
Hier staat de Ryzen 9 5900X direct leverbaar voor de mensen die echt niet meer kunnen wachten
Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.