Dat zijn erg veel aannames in een korte onderbouwing, vooral negatieve ook.royaljoop schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:00:
@-jacQues- Ik zou het als dealer niet pikken als de distributeur zelf ook gaat verkopen en helemaal tie ze lager geprijsd op de markt zet en nog erger, jou als erkende en trouwe dealer, zelf niets aanlevert.
Het kan niet anders zijn, dat er een "reden" is waarom AMD dat zo doet.
Ten eerste biedt AMD de kaarten aan tegen consumentenprijzen aan consumenten, een zeer kleine oplage. Zoals al werd benoemd zijn hier vanzelfsprekend afspraken over gemaakt er zal geen enkele AIB de moeite nemen jouw product te op te nemen en te verkopen als jij hen niks levert.
Daarnaast krijgen deze partners (bulk) detaillistenprijzen, die aanzienlijk lager zijn de prijs die wij ervoor betalen.
Last but not least heeft AMD deze partners nodig om uiteindelijk de kaarten wereldwijd bij de voordeur te krijgen. Asus, GB, etc kunnen hetzelfde trucje doen; pleur de batches in een webshop. Maar daar is het volgende punt, zij zijn weer afhankelijk van retailpartners voor de verdere fijnmazige distributie, klantenservice, etc.
Immers heeft AMD dat zelf uitbesteed en levert maar aan een select aantal landen. Dat kleine gebied is echt niet genoeg om van te leven.
Als er geen schaarste was verkocht AMD 0,0 op die site omdat een ieder liever een door ontwikkeld (en in ieder geval overhyped) AIB design heeft voor een fractie meer.
17.30 +- ?
Denk t wel. Ik zie al verschuivingen op de AMD site dus waar eerst bijv. de 3950X proc bovenaan stond staat er nu de 6900 XT. Dat was tot nu toe altijd een aanwijzing dat er later wat ging gebeuren. Op basis van de afgelopen weken zal t tussen 17:30 en 18:00 gebeuren maar dat kan zomaar veranderen.Remth2 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:47:
Vanavond mss weer een drop? Wat denken jullie?
17.30 +- ?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Tja.. als dat 4 kaarten zijn dan schiet het niet op.Skyline GT-R schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:01:
AMD heeft tijdens de aankondiging van de RX6700 XT ook aangegeven wekelijkse 'drops' te doen op hun eigen website.
Jammer dat ze gewoon niet een paar honderdtallen per drop doen.
Goh, er waren vorige week toch best wel wat reacties in dit topic van mensen die eentje te pakken hadden, neen?Ferio schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:20:
[...]
Tja.. als dat 4 kaarten zijn dan schiet het niet op.
Volgens het Hardwareluxx forum waren er bij de vorige drops minstens 52 6800XT's en 64 6900XT's. Ik zeg minstens aangezien je het aantal maar krijgt bij de 'add-to-cart' actie en dus hangt het een beetje af van de snelheid van de bot.Ferio schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:20:
[...]
Tja.. als dat 4 kaarten zijn dan schiet het niet op.
Ik geef toe dat dit geen gigantische aantallen zijn maar zeker ook niet verkeerd..
Ik betwijfel ten zeerste of deze aantallen wel kloppen. Het ratio 6800XT / 6900XT was behoorlijk anders en gezien het tijdsbestek waren er veel meer dan 64 van de 6900XT.Skyline GT-R schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:25:
[...]
Volgens het Hardwareluxx forum waren en vorige drops minstens 52 6800XT's en 64 6900XT's. Ik zeg minstens aangezien je het aantal maar krijgt bij de 'add-to-cart' actie en dus hangt het een beetje af van de snelheid van de bot.
Ik geef toe dat dit geen gigantische aantallen zijn maar zeker ook niet verkeerd..
Dit in tegenstelling tot de 6900XT waar je toch een paar minuten de tijd hebt voordat die Out of Stock gaat.
6800 sinds 21 jan niet meer gezien. 6800xt , zoals je zegt, direct out of stock en 6900 lijkt of er meer zijn of de animo is minder 🧐 dus die ervaring deel ikMunchie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:35:
Naar mijn ervaring van de recente drops waren de 6800 en 6800XT vrijwel direct Out of Stock. Zelf als je op Add to Cart klikt zodra de kaart beschikbaar komt.
Dit in tegenstelling tot de 6900XT waar je toch een paar minuten de tijd hebt voordat die Out of Stock gaat.
Ik twijfel daar niet aan. Ze lezen gewoon de json uit.-jacQues- schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:28:
[...]
Ik betwijfel ten zeerste of deze aantallen wel kloppen. Het ratio 6800XT / 6900XT was behoorlijk anders en gezien het tijdsbestek waren er veel meer dan 64 van de 6900XT.
Wel zal de 6800XT veel populairder zijn en dus eerder weg. Scheelt -ook direct bij AMD- toch 300+ euro.
Hoe kan dit dan? Mensen moeten toch hun gegevens invullen, je kan geen account maken op hun shop zag ik, of doen ze dat met bots?randomice schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:46:
[...]
6800 sinds 21 jan niet meer gezien. 6800xt , zoals je zegt, direct out of stock en 6900 lijkt of er meer zijn of de animo is minder 🧐 dus die ervaring deel ik
Als ik het wist dan had ik er al 1 gehad 🤭. Moet haast met bots/invul scripts oid.Ulas schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:07:
[...]
Hoe kan dit dan? Mensen moeten toch hun gegevens invullen, je kan geen account maken op hun shop zag ik, of doen ze dat met bots?
[ Voor 10% gewijzigd door ppunter2020 op 04-03-2021 15:13 ]
Jazeker. Elke week zijn er mensen die deze kaart zonder bot weten te bemachtigen. Je moet er gewoon op tijd bij zijn.ppunter2020 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:13:
ik vroeg me al af of ik zonder 'bot' wel een kans maak op de 6900xt..
Inderdaad jammer dat AMD dit niet kan detecteren op hun websites, misschien standaard een captcha voor iedereen, dan lopen bots zeker vast.randomice schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:09:
[...]
Als ik het wist dan had ik er al 1 gehad 🤭. Moet haast met bots/invul scripts oid.
Voor zo ver ik kan zien zijn dit wel voor 95% 6900XT's. Doet niets af aan de stellingMunchie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:16:
[...]
Jazeker. Elke week zijn er mensen die deze kaart zonder bot weten te bemachtigen. Je moet er gewoon op tijd bij zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door randomice op 04-03-2021 15:26 ]
Als je met Paypal betaalt en Paypal heeft je correcte adres dan kun je er heel snel doorheenklikken.Ulas schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:07:
[...]
Hoe kan dit dan? Mensen moeten toch hun gegevens invullen, je kan geen account maken op hun shop zag ik, of doen ze dat met bots?
Ook zijn er op dit moment andere producten die wel te bestellen zijn: probeer het proces daar om te oefenen alvast mee te doorlopen, dan weet je straks precies waar je moet klikken.
Mij is het vorige week gelukt op deze manier
Dat wilde ik inderdaad doen, maar volgens mij hebben ze helemaal niks meer in stock, zelfs de 3950X niet.theoh schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:26:
[...]
Als je met Paypal betaalt en Paypal heeft je correcte adres dan kun je er heel snel doorheenklikken.
Ook zijn er op dit moment andere producten die wel te bestellen zijn: probeer het proces daar om te oefenen alvast mee te doorlopen, dan weet je straks precies waar je moet klikken.
Mij is het vorige week gelukt op deze manier
Waarom denk je dat?wauwwie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:24:
misschien standaard een captcha voor iedereen, dan lopen bots zeker vast.
Maar waarom verkoopt AMD momenteel zelf?-jacQues- schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:16:
Volgens mij heeft AMD een goede verstandhouding met hun "board partners". Ook krijgen die vele malen meer producten, dan AMD via hun eigen website verkoopt. En de prijzen bepaald ieder voor zich. Overigens is de prijs die je in een (web)winkel betaald ook nog onderhevig aan marges van de distributeur en (web)winkel zelf. En de meeste (maar niet alle) kaarten van "board partners" zijn simpelweg andere producten (meestal een betere koeling) en daarom is een één op één vergelijking niet eerlijk.
Is dat om te kunnen zeggen dat ze echt voor MSRP 'te koop' zijn?
Elke kaart die AMD zelf verkoopt is een kaart minder die AIBs kunnen verkopen..
[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-03-2021 16:31 ]
ik zit klaar hahaha zakdoekje erbij voor de zweethandjes...en als het niet lukt voor de tranen
Dat hebben ze altijd al gedaan. Alleen ligt er nu de focus op omdat er schaarste is en de prijzen bij webshops/retailers hierdoor honderden euro's hoger liggen.Olaf van der Spek schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:25:
[...]
Maar waarom verkoopt AMD momenteel zelf?
Is dat om te kunnen zeggen dat ze echt voor MSRP 'te koop' zijn?
Elke kaart die AMD zelf verkoopt is een kaart minder die AIBs kunnen verkopen..
En het helpt mee dat de reference kaart van AMD bij deze videokaart type gewoon heel goed is.
Beauty is in the eye of the beerholder
Omdat bots niet om kunnen gaan met onverwachte veranderingen. Zelfs als AMD op de website de naam van het bestelveld of de bestel knop aanpast lopen de bots vast.
Het zou AMD sieren als ze maatregelen nemen om bots tegen te gaan, maar verkopen doen ze toch wel en het is wel veel werk om voor elke drop de site aan te passen.
Hier ook. Zweet oksels, trillende lippen.ppunter2020 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:29:
[...]
ik zit klaar hahaha zakdoekje erbij voor de zweethandjes...en als het niet lukt voor de tranen
Succes gewenst : o )
Dat is niet het sterkste argument om iets te doen.HellBeast schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:42:
Dat hebben ze altijd al gedaan. Alleen ligt er nu de focus op omdat er schaarste is en de prijzen bij webshops/retailers hierdoor honderden euro's hoger liggen.
Amen! Jij ook succes, mocht je het proberen!Vcom schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:49:
Succes allemaal. Het lukt zonder bot. Zorg dat je ingelogd bent geweest op je PayPal van te voren. Scheelt weer een verificatie. Betalen met een gekoppelde bankrekening werkt. En geef niet op na een minuut. Ik zag de stock toen al meerdere hier hadden gemeld dat alles al weg was vorige week.
Zijn die beter dan NL?Rotinomm schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:50:
Zit er nog verschil tussen FR, EN en of DE?
Hier komt een drop beschikbaar, maar niemand weet precies wanneer. Dus hopen op goed geluk
Niet te vaak en te snel refreshen, iemand die ik ken en die ook probeert komt al niet meer op de site: Access denied. Ligt dat er aan dat hij zo vaak gerefresht heeft? Nu durf ik niet meer ....plientje schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:57:
https://www.amd.com/en/direct-buy/nl
Hier komt een drop beschikbaar, maar niemand weet precies wanneer. Dus hopen op goed geluk
Incognito venster openen en je kunt weerUlas schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:58:
[...]
Niet te vaak en te snel refreshen, iemand die ik ken en die ook probeert komt al niet meer op de site: Access denied. Ligt dat er aan dat hij zo vaak gerefresht heeft? Nu durf ik niet meer ....
Cookies verwijderen en je kan er weer opUlas schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:58:
[...]
Niet te vaak en te snel refreshen, iemand die ik ken en die ook probeert komt al niet meer op de site: Access denied. Ligt dat er aan dat hij zo vaak gerefresht heeft? Nu durf ik niet meer ....
Ik weet dat dat bij andere winkels niet zo is. Als je inlogt via Paypal krijg je een ander betaalsysteem, die van Paypal zelf. Ik DENK dat het hier ook zo is, maar ik weet het niet zeker.CarJunkyXL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:00:
Moet je bij de betaling, als je inlogt in PayPal nog daarna je adres gegevens noteren in het onderste gedeelte van het scherm?
Ik heb vorige week een 6900xt gekocht via PayPal.CarJunkyXL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:00:
Moet je bij de betaling, als je inlogt in PayPal nog daarna je adres gegevens noteren in het onderste gedeelte van het scherm?
Heb verder geen gegevens meer hoeven invullen. Zorg wel dat je adres gegevens goed staan in je PayPal account
Thanks. Dat scheelt al weer iets. Heb voor de zekerheid geld op mijn PayPal account gestort EN genoeg op mijn gekoppelde betaalrekening. Daar kan het dan niet meer aan liggen. Nu nog even de DPI van mijn muis verhogen.Kroonenburg schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:03:
[...]
Ik heb vorige week een 6900xt gekocht via PayPal.
Heb verder geen gegevens meer hoeven invullen. Zorg wel dat je adres gegevens goed staan in je PayPal account
Hahaha, dat viel me ook al op! Stelletje floepers.MGamer schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:06:
De producten blijven van plaats verwisselen, willen ze nu echt dat ik de verkeerde kaart bestel?
Lijkt me meer een tool tegen automatisch kopen of monitoren van de websit met distill...Excessed schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:09:
Waarschijnlijk de drop aan het klaar zetten
Dat laatste over distill kan toch ook gewoon rechtstreeks op de productpagina? Dus dan heeft shuffelen geen zinTwisterX schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:10:
[...]
Lijkt me meer een tool tegen automatisch kopen of monitoren van de websit met distill...
Waarom natuurlijk? Was toch geen melding volgens mij.
Er waren sowieso geen 52 6800XT's, hier in het forum wist niemand er 1 te pakken en het is denk ik toch wel de meest gewilde kaart-jacQues- schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:28:
[...]
Ik betwijfel ten zeerste of deze aantallen wel kloppen. Het ratio 6800XT / 6900XT was behoorlijk anders en gezien het tijdsbestek waren er veel meer dan 64 van de 6900XT.
Heeft ie hier al een paar keer gedaan. Lijkt meer een bug.Remth2 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:21:
Pagina blijft idd veranderen. 6800 staat nu meer naar onder
komt door al dat ge-f5Techtrade Dordt schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:22:
[...]
Heeft ie hier al een paar keer gedaan. Lijkt meer een bug.
Wat bedoel je?WouterL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:23:
Wat kan ik alvast in t wagentje doen dan...
Hoop en dromenWouterL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:23:
Om te voorkomen dat je Paypal verificatie krijgt.
processor bv en dan inloggen met paypal.WouterL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:23:
[ Voor 12% gewijzigd door Ferio op 04-03-2021 17:24 ]
Je hoop en dromen.WouterL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:23:
een zak dropWouterL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:23:
Viel mij ook al op. Ik denk iedere keer ja, we kunnen! Oh nee, toch nietRemth2 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:21:
Pagina blijft idd veranderen. 6800 staat nu meer naar onder
An unexpected error has occurred
Op je huidige browser al ingelogd zijn op de PayPal siteWouterL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:24:
[...]
Om te voorkomen dat je Paypal verificatie krijgt.
je kan ook wat in je wagen doen, bv processor en dan alvast inloggen via amd.Kroonenburg schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:25:
[...]
Op je huidige browser al ingelogd zijn op de PayPal site
edit: maar goed alles is al uitverkocht, dus dan lukt dat niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Ferio op 04-03-2021 17:26 ]
Is die niet gewoon naar onder verplaatst?Techtrade Dordt schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:26:
Nou was dat het? Zag 1 seconde 6800 en alweer weg..
Serieus?Techtrade Dordt schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:26:
Ik heb niet eens wat gezien, haha!Techtrade Dordt schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:26:
Vals alarm.. er was niets.Techtrade Dordt schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:26:
ja 0.1 sec en toen bam wegTechtrade Dordt schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:26:
de stress man, mn hart zit nog in mij keel
[ Voor 23% gewijzigd door ppunter2020 op 04-03-2021 17:31 ]
Nog geen stock wel duurdere prijzenppunter2020 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:30:
ik heb net ff mijn cookies moeten schonen, kreeg access denied van amd...
de stress man, mn hart zit nog in mij keel
Als je hem uberhaupt kan kopen dan he
Elke keer dat iemand refreshed worden ze een cent duurder toch?
Huh? Bij mij nog steeds €651.80...Tmaster schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:31:
Aanpasing is geweest de 6800xt is nu ineens een tientje duurder was 651,80 kost nu 662,58
Als je hem uberhaupt kan kopen dan he
Dollar is ook wat duurder geworden tenopzicht van de euro sinds een week, dus dit zal gewoon valuta correctie zijn.randomice schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:32:
Alles 10e duurder ....
Krijg je trouwens niks voor terug hahaLizard schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:32:
Hmmm, de prijs van de 6900XT is opeens met 16,- gestegen?
er is niks veranderd, misschien om scripts/bots af te weren.
Precies om half 6 . Im geloof veel maar dit niet 🤭Tmaster schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:33:
[...]
Dollar is ook wat duurder geworden tenopzicht van de euro sinds een week, dus dit zal gewoon valuta correctie zijn.
Ah, op de overzichtspagina wel zie ik nu. Productpagina niet.
Gewoon een geautomatiseerde koppeling. Gebeurt de hele dag door.randomice schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:33:
[...]
Precies om half 6 . Im geloof veel maar dit niet 🤭
zeer zeker nietErraa schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:34:
Iemand al iets zien bewegen...?
Nope. We zitten allemaal te wachten.Erraa schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:34:
Iemand al iets zien bewegen...?
Betaald via PayPal, maar ik kom niet op een bedanktpagina uit maar de overzichtspagina..
Jongens gebruik deze link!
https://www.amd.com/en/direct-buy/add-to-cart/5458374100
[ Voor 30% gewijzigd door MrImpulsive op 04-03-2021 17:36 ]
6800XT wederom direct Out of stock.
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |