Heb m daar wel besteld nadat iemand van deze Community/oud medewerker van maxict die hier deelde en zelf ook besteld had.Koppensneller schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:40:
[...]
Ik zou niet afgaan op de levertijden van MaxICT, goede kans dat je wacht tot je een ons weegt.
Al zal t een maand zijn, qua prijs niet super slecht.
Nice build.Starboard schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ga mijn evga rtx 3080 ftw3 ultra bij azerty annuleren. Deze morgen wat cyberpunk 2077 gespeeld en ik ben zeer tevreden van mijn rx 6800 xt Taichi.
3 werkdagen (donderdag besteld, maandag verstuurd)ricjuh schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:25:
[...]
Zat jij ook bij de drop van gisteren? Of is het jou al eerder gelukt?
Als het eerder was, hoe lang duurde het voordat de bestelling verwerkt was bij amd.com?
Veel plezier alvast :-)
Een maand?Remth2 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:40:
[...]
Heb m daar wel besteld nadat iemand van deze Community/oud medewerker van maxict die hier deelde en zelf ook besteld had.
Al zal t een maand zijn, qua prijs niet super slecht.
Sporadisch komt MaxICT zijn levering na maar echt ik raad NIEMAND aan om daar iets te kopen!.
EDIT : Ik zie op het forum best vaak de naam van MaxICT voorbij komen en telkens omdat MaxICT iets op voorraad of snel op voorraad heeft terwijl andere webshops geen zicht op levering hebben en telkens zijn er tweakers die meteen aanraden daar niet te kopen. Dat is ook waar MaxICT het van moet hebben, liegen van levertijden zodat mensen bestellen want annuleren kost daar zoveel moeite dat mensen besluiten gewoon maar te wachten.
[ Voor 27% gewijzigd door schumi1986 op 06-02-2021 13:13 ]
Sinds 26 november stond ik al 1e in de wachtrij bij Azerty..
:fill(white):strip_exif()/f/image/OaOylj4vNN9KxazYMlRKXMXw.png?f=user_large)
Eerder dan de verwachtte levertijd, die ging van 10 Februari naar 12 naar 17 Februari maar nu plotseling binnen.
Nouja, ik lees t veel inderdaad. Ik hoop dat ik een tevreden klant wordt. Zo niet, dan heb ik t geprobeerd en dan cancel ik m. Ik had vrij snel contact met ze via de chat. Even geduld en wie weet heb ik een kaart, zo niet, helaas..schumi1986 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:09:
[...]
Een maand?bij Maxict duurt het alleen al een maand om je geld terug te krijgen indien je besluit na het telkens niet nakomen van levering te annuleren (2x eigen ervaring).
Sporadisch komt MaxICT zijn levering na maar echt ik raad NIEMAND aan om daar iets te kopen!.
EDIT : Ik zie op het forum best vaak de naam van MaxICT voorbij komen en telkens omdat MaxICT iets op voorraad of snel op voorraad heeft terwijl andere webshops geen zicht op levering hebben en telkens zijn er tweakers die meteen aanraden daar niet te kopen. Dat is ook waar MaxICT het van moet hebben, liegen van levertijden zodat mensen bestellen want annuleren kost daar zoveel moeite dat mensen besluiten gewoon maar te wachten.
Congrats. Dat is een lange zit geweest. Geniet van de kaart.Trippers schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:34:
Hij is eindelijk binnen!![]()
[Afbeelding]
Eerder dan de verwachtte levertijd, die ging van 10 Februari naar 12 naar 17 Februari maar nu plotseling binnen.
Iemand heeft dat ooit gemeld en nu meld iedereen dit verhaal? Waar is dit op gebaseerd?Santee schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:30:
[...]
Dit verandert dagelijks afhankelijk van de dollar prijs.
649 dollar is geen 654 euro.
De 6800XT op de AMD.COM website zou er dus moeten opstaan voor rond de 540 euro(mooie prijs ook).
Als je dus af en toe nog op en neer vliegt ...
Zuchtfreedzed6 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:54:
[...]
Iemand heeft dat ooit gemeld en nu meld iedereen dit verhaal? Waar is dit op gebaseerd?
De 6800XT op de AMD.COM website zou er dus moeten opstaan voor rond de 540 euro(mooie prijs ook).
Sinterklaas wil bier !
Je vergeet echter een belangrijk dingetje voor europeanen, wij dienen nog BTW af te dragen.freedzed6 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:54:
[...]
Iemand heeft dat ooit gemeld en nu meld iedereen dit verhaal? Waar is dit op gebaseerd?
Is hij al verzonden? Ik vraag me af wie er verzending doet voor 'founders' kaarten, bij Nvidia is het nu LDLC/NBB.ricjuh schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:29:
[...]
Ahh ja precies hetzelfde als hier.. Nu maar geduldig wachten op het verzendtbewijs
Omdat het tweede punt ook zo vaak is uitgelegd: 21% BTW. 540 x 1,21 = €653,40
Hoeveel was de kaart ook alweer?
En het is niet dat Amerikanen geen BTW hoeven te betalen, het verschilt alleen per staat hoeveel je moet betalen. Amerikaanse prijzen zijn altijd zonder BTW.
[ Voor 30% gewijzigd door houtig op 06-02-2021 16:16 ]
By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]
https://www.informatique....Nitro+&utm_content=208901
Ik had daar gisteren met ze over gebeld. Mij werd verteld dat ze enkel nog kaarten op de site plaatsen als ze op voorraad zijn. Je kunt ze ook niet meer pre-orderen en jezelf op een wachtlijst zetten. Degene die ik aan de lijn had wilde dat in eerste instantie wel doen, maar werd toen terug gevloten door iemand in dezelfde ruimte.Tirinium schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:25:
Vreemd Informatique heeft op = op bij de RX 6800 XT staan, ze gaan toch niet nu al de handel uit voor een opvolger?
https://www.informatique....Nitro+&utm_content=208901
Ah duidelijk verhaalrobbie_88 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:33:
[...]
Ik had daar gisteren met ze over gebeld. Mij werd verteld dat ze enkel nog kaarten op de site plaatsen als ze op voorraad zijn. Je kunt ze ook niet meer pre-orderen en jezelf op een wachtlijst zetten. Degene die ik aan de lijn had wilde dat in eerste instantie wel doen, maar werd toen terug gevloten door iemand in dezelfde ruimte.
Is ook wel logisch. Die bedrijven krijgen letterlijk miljoenen in preorders en moeten dat ergens in een account gooien. Het is nog niet omzet, maar het staat wel in je account die tegenwoordig steeds vaker negatieve rente geven en je kan er verder niks mee omdat je klant elk moment moet kunnen cancellen.robbie_88 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:33:
[...]
Ik had daar gisteren met ze over gebeld. Mij werd verteld dat ze enkel nog kaarten op de site plaatsen als ze op voorraad zijn. Je kunt ze ook niet meer pre-orderen en jezelf op een wachtlijst zetten. Degene die ik aan de lijn had wilde dat in eerste instantie wel doen, maar werd toen terug gevloten door iemand in dezelfde ruimte.
Lolfreedzed6 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:54:
[...]
[ Voor 21% gewijzigd door Santee op 06-02-2021 16:56 ]
Sta op 12 in dezelfde wachtrij en nu op 11, hebben ze er dus maar een binnengekregenTrippers schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:34:
Hij is eindelijk binnen!![]()
[Afbeelding]
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
En als die kaart dan nog van Amerika of van ergens buiten de Europese zone naar Europa gezonden moet worden, dan heb je nog invoertaxen, dossierkosten en Duane kosten en bovenop en dat kan aardig oplopen.houtig schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:14:
[...]
Omdat het tweede punt ook zo vaak is uitgelegd: 21% BTW. 540 x 1,21 = €653,40
Hoeveel was de kaart ook alweer?
En het is niet dat Amerikanen geen BTW hoeven te betalen, het verschilt alleen per staat hoeveel je moet betalen. Amerikaanse prijzen zijn altijd zonder BTW.
Nu zie ik dat ze de 6800 sapphire nitro plus op vooorraad hebben, en ze vragen er 1.531,87 ahahahah.
https://maxict.nl/sapphir...m=cpc&utm_source=tweakers
Mijn conclusie is dat MaxIct iedereen gaat scammen die al een order heeft geplaats voor een 6800xt sapphire nitro plus voor zo n 860,- omdat zij meest voordelig prijs hanteren voor dat kaart. Maar wanneer die op voorraad zou zijn dan weet ik zeker dat ze niet voor dat prijs gaan verkopen, dat is mij nu wel duidelijk. Dit is niet anders te verklaren.
Ik ga mijn order direct cancellen, dit is zoo trash.
begrijp ik het nu verkeerd? ze hebben de kaart die jij besteld hebben op voorraad maar ze leveren hem niet omdat jij hem voor een lagere prijs besteld hebt? dat lijkt me sterk en denk ik ook niet wettelijk als tenminste het hetzelfde product en niet een andere. Bel ze gewoon ff en bespreek het met ze voordat je dergelijke posts maakt.intotheblue schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:51:
Ik heb dus paar dagen gelden de 6800xt sapphire nitro plus voorbesteld voor zo n 860 inclusief verzending via MaxIct. Er is een geschatte levering van 1-2 weken maar ik weet dat die kans heel klein is, maar de prijs leek wel degelijk.
Nu zie ik dat ze de 6800 sapphire nitro plus op vooorraad hebben, en ze vragen er 1.531,87 ahahahah.
Mijn conclusie is dat MaxIct iedereen gaat scammen die al een order heeft geplaats voor een 6800xt sapphire nitro plus voor zo n 860,- omdat zij meest voordelig prijs hanteren voor dat kaart. Maar wanneer die op voorraad zou zijn dan weet ik zeker dat ze niet voor dat prijs gaan verkopen, dat is mij nu wel duidelijk. Dit is niet anders te verklaren.
AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX
Je begrijpt het verkeerd. Hij heeft de XT versie besteld, de kaart op voorraad is een 6800 NON-XT.Richo999 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:11:
[...]
begrijp ik het nu verkeerd? ze hebben de kaart die jij besteld hebben op voorraad maar ze leveren hem niet omdat jij hem voor een lagere prijs besteld hebt? dat lijkt me sterk en denk ik ook niet wettelijk als tenminste het hetzelfde product en niet een andere. Bel ze gewoon ff en bespreek het met ze voordat je dergelijke posts maakt.
lees goed, ik heb een 6800xt sapphire nitro plus besteld die niet op voorraad is maar een levertijd heeft van 1/2 weken voor 860,- terwijl de 6800 sapphire nitro plus wel op voorraad is bij hun voor een extreme bedrag van 1.531,87.Richo999 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:11:
[...]
begrijp ik het nu verkeerd? ze hebben de kaart die jij besteld hebben op voorraad maar ze leveren hem niet omdat jij hem voor een lagere prijs besteld hebt? dat lijkt me sterk en denk ik ook niet wettelijk als tenminste het hetzelfde product en niet een andere. Bel ze gewoon ff en bespreek het met ze voordat je dergelijke posts maakt.
Ik las ook in andere posts dat er webshops zijn die orders van klanten kunnen annuleren en een hoger prijs kunnen hanteren voor een product wat jij bijvoorbeeld paar maanden terug had besteld voor minder.
intotheblue schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:51:
Ik heb dus paar dagen gelden de 6800xt sapphire nitro plus voorbesteld voor zo n 860 inclusief verzending via MaxIct. Er is een geschatte levering van 1-2 weken maar ik weet dat die kans heel klein is, maar de prijs leek wel degelijk.
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Eerlijk het is te mooi om waar te zijn, hoe wil je dit anders verklaren.Marchel schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:24:
[...]
.... jij snapt het helemaal. Omdat ze dus een 6800 duurder aanbieden dan een 6800XT ga jij je order annuleren. Helemaal prima natuurlijk, want dan schuif ik waarschijnlijk weer een plekje op. Maar je logica raakt kant nog wal.
En ik ook hahahahaMarchel schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:24:
[...]
.... jij snapt het helemaal. Omdat ze dus een 6800 duurder aanbieden dan een 6800XT ga jij je order annuleren. Helemaal prima natuurlijk, want dan schuif ik waarschijnlijk weer een plekje op. Maar je logica raakt kant nog wal.
En hoe je dit kan verklaren? Hun inkoop is rechtstreeks? Als amd zn kaarten voor 650 kan verkopen, hoe verklaar je dat? Misschien zit daar minder instanties tussen? Dus misschien bij Sapphire ook, of koopt maxict rechtstreeks?. Ik weet t niet, maar goed. Ik heb m georderd, als ik zie dat dezelfde kaart met zelfde EAN nummer beschikbaar is tegen meer en ik krijg er geen ondanks me order. Dan heb ik heel snel contact!
Nice, dat wordt vanaf morgen hopen dat er niks mis gaat bij de postUnique schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:35:
[...]
3 werkdagen (donderdag besteld, maandag verstuurd)
Veel plezier alvast :-)
Nog steeds in proces hier, hopelijk morgen verzondenpredator0235 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:02:
[...]
Is hij al verzonden? Ik vraag me af wie er verzending doet voor 'founders' kaarten, bij Nvidia is het nu LDLC/NBB.
De partner voor de webshop is https://www.digitalriver.com/ en ik dacht dat het eigenlijke verzenden door IngramMicro gebeurd.predator0235 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:02:
[...]
Is hij al verzonden? Ik vraag me af wie er verzending doet voor 'founders' kaarten, bij Nvidia is het nu LDLC/NBB.
Je kan bijvoorbeeld de AMD website ook in thema van andere vendors zetten door in de querystring AMD te vervangen door bijvoorbeeld intel: shop.amd.com/DRHM/store?Action=DisplayHelpPage&SiteID=amd&Locale=en_IE&ThemeID=4886768000&Env=BASE
Met intel:
https://shop.amd.com/DRHM...emeID=4886768000&Env=BASE
Of nvidia:
https://shop.amd.com/stor...SiteID=nvidia&id=HelpPage
Je hoeft niks te verklaren, totdat de webshop aangeeft niet te kunnen leveren heb je gewoon een overeenkomst getroffen om het product te kopen tegen het gestelde bedrag. Shops die in hun voorwaarden hebben staan dat ze de prijs kunnen aanpassen zullen dat nog steeds heel duidelijk moeten aangeven als ze dat doen en daarbij meen ik me te herinneren dat ze het product gewoon moeten leveren als je het besteld hebt voor een prijs waarvan je mag aannemen dat hij redelijk is (dwz een videokaart voor 1eu gaat hem niet worden, maar de oude prijs wel).Remth2 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:54:
[...]
En ik ook hahahaha
En hoe je dit kan verklaren? Hun inkoop is rechtstreeks? Als amd zn kaarten voor 650 kan verkopen, hoe verklaar je dat? Misschien zit daar minder instanties tussen? Dus misschien bij Sapphire ook, of koopt maxict rechtstreeks?. Ik weet t niet, maar goed. Ik heb m georderd, als ik zie dat dezelfde kaart met zelfde EAN nummer beschikbaar is tegen meer en ik krijg er geen ondanks me order. Dan heb ik heel snel contact!
Klopt wat je zegt. Voor 200 euro een videokaart van dit segment was niet realistisch inderdaad maar 860 is wel een normale prijs. Net wel contact gehad, hun leverancier verwacht op korte termijn een levering (heb de datum wel gekregen van hun wanneer het wordt verwacht). Dus als dat zo is, heb ik binnenkort mn kaartCronax schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:09:
[...]
Je hoeft niks te verklaren, totdat de webshop aangeeft niet te kunnen leveren heb je gewoon een overeenkomst getroffen om het product te kopen tegen het gestelde bedrag. Shops die in hun voorwaarden hebben staan dat ze de prijs kunnen aanpassen zullen dat nog steeds heel duidelijk moeten aangeven als ze dat doen en daarbij meen ik me te herinneren dat ze het product gewoon moeten leveren als je het besteld hebt voor een prijs waarvan je mag aannemen dat hij redelijk is (dwz een videokaart voor 1eu gaat hem niet worden, maar de oude prijs wel).
Ik heb net ff AMD support gebeld, super vriendelijke Duitser aan de lijn.predator0235 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:02:
[...]
Hij kon mijn bestelling terug vinden in het systeem
Alle bestellingen worden momenteel handmatig gecheckt op fraude/bots vandaar dat de proces wat langer duurt.
Hun warehouse ligt naast Shiphol, en verzending is via DHL.
De uitdaging is dat de retailer een overeenkomst heeft met een consument. Indien zoals je schetst de overeenkomst voldoet aan aannemelijke feiten, dan staat de consument vaak in zijn recht. Wat ik me afvraag is hoe de overeenkomst tussen de retailer en de leverancier eruit ziet. Mag de leverancier zomaar zijn overeenkomst terugtrekken indien blijkt dat het niet kan leveren aan retailer X? Hier zal toch ook een soort van overeenkomst moeten zijn die bindend is, alhoewel ik me wel weer kan bedenken dat bedrijven onderling qua overeenkomst meer vrijheid hebben dan dat wanneer dit met een consument is. Maar volgens mij gaat het hier dan ook vaak mis:Cronax schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:09:
[...]
Je hoeft niks te verklaren, totdat de webshop aangeeft niet te kunnen leveren heb je gewoon een overeenkomst getroffen om het product te kopen tegen het gestelde bedrag. Shops die in hun voorwaarden hebben staan dat ze de prijs kunnen aanpassen zullen dat nog steeds heel duidelijk moeten aangeven als ze dat doen en daarbij meen ik me te herinneren dat ze het product gewoon moeten leveren als je het besteld hebt voor een prijs waarvan je mag aannemen dat hij redelijk is (dwz een videokaart voor 1eu gaat hem niet worden, maar de oude prijs wel).
Leverancier A zegt iets te kunnen leveren voor prijs X binnen periode X. Retailers doen massaal bestellingen tegen deze condities en later blijkt dat slechts een beperkt aantal of wellicht geen voorraad geleverd kan worden tegen de aangeboden condities. Leverancier verandert condities en de retailer is de pineut daar het overeenkomsten heeft met consumenten en dus een leverplicht heeft indien de voorwaarden met de consument aannemelijk zijn. Het is dan ook aan de retailer om gebruik te maken van betrouwbare leveranciers, dit zijn vaak officiële distributie kanalen. Mijn ervaring is dat officiële kanalen alleen interessant zijn wanneer je hele grote aantallen tegelijk inkoopt. Kleinere shops kunnen dit niet, of het business model is om geen voorraad te hebben, en vooral te leveren vanuit magazijnen van leveranciers. Wil je een goede prijs vinden voor een beperkt aantal, dan zijn er sub-distributeurs / on officiële kanalen. Hebben zeer zelden een directe inkooplijn via een officiële distributeur naar een vendor. Als nadeel hiervan kunnen zij niet altijd zekerheid bieden op prijs en voorraad. Het is maar net wat voor deal ze hebben kunnen maken. In mijn overtuiging komt het er dan op neer hoe vrijgevig een accountmanager is van een vendor om zijn target te halen. Die dus ergens een dealtje doet om het gat te dichten, deze voorraad komt vaak bij on officiële partijen / sub-distributeurs terecht.
[ Voor 9% gewijzigd door Marchel op 08-02-2021 12:41 ]
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Laat ik het zo zeggen, hier spreekt volgensmij iemand met kennis hahaha. Helder verhaal lijkt me.Marchel schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:36:
[...]
De uitdaging is dat de retailer een overeenkomst heeft met een consument. Indien zoals je schetst de overeenkomst voldoet aan aannemelijke feiten, dan staat de consument vaak in zijn recht. Wat ik me afvraag is hoe de overeenkomst tussen de retailer en de leverancier eruit ziet. Mag de leverancier zomaar zijn overeenkomst terugtrekken indien blijkt dat het niet kan leveren aan retailer X? Hier zal toch ook een soort van overeenkomst moeten zijn die bindend is, alhoewel ik me wel weer kan bedenken dat bedrijven onderling qua overeenkomst meer vrijheid hebben dan dat wanneer dit met een consument is. Maar volgens mij gaat het hier dan ook vaak mis:
Leverancier A zegt iets te kunnen leveren voor prijs X binnen periode X. Retailers doen massaal bestellingen tegen deze condities en later blijkt dat slechts een beperkt aantal of wellicht geen voorraad geleverd kan worden tegen de aangeboden condities. Leverancier verandert condities en de retailer is de pineut daar het overeenkomsten heeft met consumenten en dus een leverplicht heeft indien de voorwaarden met de consument aannemelijk zijn. Het is dan ook aan de retailer om gebruik te maken van betrouwbare leveranciers, dit zijn vaak officiële distributie kanalen. Mijn ervaring is dat officiële kanalen alleen interessant zijn wanneer je hele grote aantallen tegelijk inkoopt. Kleinere shops kunnen dit niet, of het business model is om geen voorraad te hebben, en vooral te leveren vanuit magazijnen van leveranciers. Wil je een goede prijs vinden voor een beperkt aantal, dan zijn er sub-distributeurs / on officiële kanalen. Hebben zeer zelden een directe inkooplijn via een officiële distributeur naar een vendor. Als nadeel hiervan kunnen zij niet altijd zekerheid bieden op prijs en voorraad. Het is maar net wat voor deal ze hebben kunnen maken. In mijn overtuiging komt het er dan op neer hoe vrijgevig een accountmanager is van een vendor om zijn target te halen. Die dus ergens een dealtje doet om het gat te dichten, deze voorraad komt vaak bij on officiële partijen / sub-distributeurs terecht.
Dan zullen ze snel volgen neem ik aan...ricjuh schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:34:
[...]
Ik heb net ff AMD support gebeld, super vriendelijke Duitser aan de lijn.
Hij kon mijn bestelling terug vinden in het systeem![]()
Alle bestellingen worden momenteel handmatig gecheckt op fraude/bots vandaar dat de proces wat langer duurt.
Hun warehouse ligt naast Shiphol, en verzending is via DHL.
Succes!
Aanvullend is dat wanneer je bij een prijsvechter zaken doet, deze organisatie allerlij trucs zoekt om de beste prijs te krijgen. Het leverancierenbestand is bij dit soort partijen vaak enorm. Ze hebben hierdoor een goed zicht op de totale inkoopmarkt zodat ze weten op welk moment waar ze moeten zijn om de beste prijs aan te kunnen bieden aan hun klanten, zonder dat ze een inkoopdeal hoeven te sluiten met een fabrikant, maar het gewoon ergens direct kunnen aanbieden vanuit een magazijn binnen de EU.Remth2 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:44:
[...]
Laat ik het zo zeggen, hier spreekt volgensmij iemand met kennis hahaha. Helder verhaal lijkt me.
Het nadeel van het hebben van tientallen leveranciers is dat niet alle partijen even betrouwbaar zijn. Laat staan dat je het hebt over cultuur wanneer je inkoopt buiten Nederland.
Ik houdt daarom altijd rekening bij een prijsvechter of een prijs die minder realistisch is, dat er een kink in de kabel kan zitten indien er geen voorraad is :-)
[ Voor 10% gewijzigd door Apoca op 08-02-2021 17:54 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Nice hoe weet je dat?Apoca schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:53:
De wachtrij bij MaxIT voor de Sapphire NITRO+ Radeon RX 6800 XT was 9 mensen, en nu 10
Ik heb ze dat ook geprobeerd te vragen maar kreeg niet super veel antwoord. Wel weet ik dat ze rechtstreeks van hun leverancier versturen.
Ik heb gewoon gevraagd hoeveel orders ze voor het betreffende artikelnummer open hadden staan
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
MaxICT blijft MaxICT, het zal mij verbazen als je dit jaar een GPU van ze krijgtApoca schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:17:
[...]
Ik heb gewoon gevraagd hoeveel orders ze voor het betreffende artikelnummer open hadden staan
Als ik m heb, zo bi zo hier in t forum een fotounfor schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:24:
[...]
MaxICT blijft MaxICT, het zal mij verbazen als je dit jaar een GPU van ze krijgt
Check trouwens ook je persoonlijke bericht wat ik je stuurdeApoca schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:17:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Remth2 op 08-02-2021 18:39 ]
Als ze niet kunnen leveren dan zeg ik de order op en dan zie ik dan wel weer verder. Heb ook bij Alternate in de pre-order gestaan voor een 6900XT, die konden ook niet goed leveren uiteindelijk waardoor ik de order heb laten terugdraaien. Ik maak me niet zo druk om wachtrijen, als ik maar het idee heb dat er beweging in zitunfor schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:24:
[...]
MaxICT blijft MaxICT, het zal mij verbazen als je dit jaar een GPU van ze krijgt
Sta ondertussen ook nog bij EVGA op de long-list via hun queue systeem in de EU shop, dat is pas echt wachten
Ik eer je voor je geduld. Ik heb afgelopen weekend een 6900XT voor €1200.- via V/A gekochtApoca schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:02:
[...]
Als ze niet kunnen leveren dan zeg ik de order op en dan zie ik dan wel weer verder. Heb ook bij Alternate in de pre-order gestaan voor een 6900XT, die konden ook niet goed leveren uiteindelijk waardoor ik de order heb laten terugdraaien. Ik maak me niet zo druk om wachtrijen, als ik maar het idee heb dat er beweging in zit
Sta ondertussen ook nog bij EVGA op de long-list via hun queue systeem in de EU shop, dat is pas echt wachten![]()
De 6900XT is natuurlijk een niche product, dat prijs/performance niet echt prima in de markt ligt vergeleken met een 6800XT. Neemt niet weg dat ik der ook wel 1 had willen hebben voor de MSRP op 8 december, maar was te laatMarchel schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:04:
[...]
Ik eer je voor je geduld. Ik heb afgelopen weekend een 6900XT voor €1200.- via V/A gekocht
Maar ik zou gewoon lekker gamen en je GPU aan het werk zetten, je kunt toch niks anders. De avondklok duurt nog een maandje en overal ligt van die sneeuw die maar niet weg wilt smelten
[ Voor 19% gewijzigd door Apoca op 08-02-2021 19:28 ]
Laatst RMA gemeld, op 27 januari kreeg ik een mail met een order nr van de vervanging.
Ik was eigenlijk bang om een RMA te starten i.v.m. met de voorraden.
27 januari is er blijkbaar stock geweest en de bestelde vervanging is nu onderweg.
Die van mij is zojuist verzonden Order date 4 February 2021 18:27ricjuh schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:12:
[...]
Nice, dat wordt vanaf morgen hopen dat er niks mis gaat bij de post
Verzendbevestiging 8 Februari 2021 19:41
Even kijken wat de sneeuw gaat doen
Het is logisch te verklaren, het komt allemaal door de dollar wisselkoers.Remth2 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:54:
[...]
En ik ook hahahaha
Oef zonde.Hippowave schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:08:
Had mijn 6900XT via AMD besteld.
Laatst RMA gemeld, op 27 januari kreeg ik een mail met een order nr van de vervanging.
Ik was eigenlijk bang om een RMA te starten i.v.m. met de voorraden.
27 januari is er blijkbaar stock geweest en de bestelde vervanging is nu onderweg.
Wat was er loos dat je kaart RMA moest?
Eigenlijk is het precies zoals je het zegt.Marchel schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:36:
[...]
De uitdaging is dat de retailer een overeenkomst heeft met een consument. Indien zoals je schetst de overeenkomst voldoet aan aannemelijke feiten, dan staat de consument vaak in zijn recht. Wat ik me afvraag is hoe de overeenkomst tussen de retailer en de leverancier eruit ziet. Mag de leverancier zomaar zijn overeenkomst terugtrekken indien blijkt dat het niet kan leveren aan retailer X? Hier zal toch ook een soort van overeenkomst moeten zijn die bindend is, alhoewel ik me wel weer kan bedenken dat bedrijven onderling qua overeenkomst meer vrijheid hebben dan dat wanneer dit met een consument is. Maar volgens mij gaat het hier dan ook vaak mis:
Het hangt af van de contractuele voorwaarden die de leverancier heeft met de shop.
Daar ging t niet over, niet over de AMD wisselende prijs XD wel over de MSRP van amdfreedzed6 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:14:
[...]
Het is logisch te verklaren, het komt allemaal door de dollar wisselkoers.
[ Voor 4% gewijzigd door Remth2 op 08-02-2021 22:37 ]
Scalpernate leverde hem in nogal een grote doos. Asus had ook nog een grote doos voor de doos.
[ Voor 40% gewijzigd door tailfox op 08-02-2021 22:38 ]
Heeft het vaak fout
Ah je hebt m, lekker hoor, veel speelplezier!tailfox schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:38:
Ik kom hier even beurten. Wat is de 6900XT asus rog LC lekker stil zeg.
Scalpernate leverde hem in nogal een grote doos. Asus had ook nog een grote doos voor de doos.
Donderdag besteld vrijdag in huis.Remth2 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:46:
[...]
Ah je hebt m, lekker hoor, veel speelplezier!
Heeft het vaak fout
Mooi gpu, is t mogelijk om aRGB kabel aan te sluite en via mobo te bedienen en hoeveel heeft t gekost.tailfox schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:38:
Ik kom hier even beurten. Wat is de 6900XT asus rog LC lekker stil zeg.
Er zitten rgb headers op. Kosten was 1599.intotheblue schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 00:28:
[...]
Mooi gpu, is t mogelijk om aRGB kabel aan te sluite en via mobo te bedienen en hoeveel heeft t gekost.
Veelste veel maar goed hij past.
Heeft het vaak fout
Ik heb inderdaad ook een verzendtbevestiging ontvangen, echter is het tracking nummer nog niet bekend bij DHL als ik de status opvraagkrullert schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:13:
[...]
Die van mij is zojuist verzonden Order date 4 February 2021 18:27
Verzendbevestiging 8 Februari 2021 19:41
Even kijken wat de sneeuw gaat doen
[ Voor 11% gewijzigd door ricjuh op 09-02-2021 08:43 ]
Ik zag gister dat ze wel een batch van de 6800XT hadden ontvangen.. Zijn vast wat zieltjes van hier mee uitgeleverd in dat geval gefeliciteerd!!
Er is hoop voor je! Megekko geeft aan er vandaag zulke te hebben ontvangen.MightyMike87 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:42:
Ik hoop dat Azerty spoedig een batch MSi Rx6800 Gaming X Trio mag ontvangen.
Ik zag gister dat ze wel een batch van de 6800XT hadden ontvangen.. Zijn vast wat zieltjes van hier mee uitgeleverd in dat geval gefeliciteerd!!![]()
![]()
Heee kijk aan, nu hopen dat Azerty dezelfde leverancier hanteerd. Hoewel ik hem voor 200,- minder bij ze had gekocht dus vermoed van niet..Skyline GT-R schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:53:
Ondertussen ook beschikbaar op hun website aan 949EUR: https://megekko.nl/produc...ING-X-TRIO-16G-Videokaart
Dat durf ik niet zeggen. Hij staat ondertussen bij Azerty voor een mooie 963.95EUR... Nog niet zo heel lang geleden kon je RX6800 kaarten daar kopen (in de wachtrij) voor 750-800EUR... https://azerty.nl/product...gb-videokaart-16-gb-gddr6MightyMike87 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:33:
[...]
Heee kijk aan, nu hopen dat Azerty dezelfde leverancier hanteerd. Hoewel ik hem voor 200,- minder bij ze had gekocht dus vermoed van niet..
Ik gisteren mijn MSI RX480 X 8GB voor €210.- verkochtFugitive2008 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:05:
Een 5700xt nu voor 700e op V&A. Lekker man
Je kan er ook eentje nieuw kopen bij Azery voor maar 839EURFugitive2008 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:05:
https://azerty.nl/product...e-kaart-radeon-rx-5700-xt
Ja zot inderdaad. Ik was ook verbaasd over de waarde van mijn oude RX480 8GB..Marchel schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:30:
[...]
Ik gisteren mijn MSI RX480 X 8GB voor €210.- verkocht
Ja exact en dat had ik dus gedaan. We gaan het meemaken maar heb er een hard hoofd in dat Azerty ook wat van deze kaart binnen heeft.Skyline GT-R schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:41:
[...]
Dat durf ik niet zeggen. Hij staat ondertussen bij Azerty voor een mooie 963.95EUR... Nog niet zo heel lang geleden kon je RX6800 kaarten daar kopen (in de wachtrij) voor 750-800EUR... https://azerty.nl/product...gb-videokaart-16-gb-gddr6
Ik zag wel dat de wachtrij is geslonken naar 2, maar de prijzen zijn sinds mijn bestelling ook wel iets gestegen...
Blijft voor mij voorlopig nog gezellig hier met jullie allen wachten
Mijn 5700xt moest terug voor RMA, kreeg aankoopbedrag van 390€ terug van alternate.Fugitive2008 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:05:
Had hem liever niet RMA gehad, had me namelijk gewoon 550€ op v&a opgeleverd..
Voor hoeveel kan ik deze nu slijten denk ik. 3 maanden oud, komt met aankoopbon en garantie.Bobmeister schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:57:
[...]
Jawel heb vorige week een RX5700 XT op amazon kunnen kopen voor 350 euro in een aanbieding.
[ Voor 38% gewijzigd door Apoca op 09-02-2021 11:53 ]
Bijna twee jaar geleden kon ik slecht 100 euro vangen voor mijn XFX Radeon RX 480 GTR Black Edition 8GB.Marchel schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:30:
[...]
Ik gisteren mijn MSI RX480 X 8GB voor €210.- verkocht
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
Mr. Rawnar schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:56:
[...]
Bijna twee jaar geleden kon ik slecht 100 euro vangen voor mijn XFX Radeon RX 480 GTR Black Edition 8GB.
Nee nog nooit gehad eerlijk gezegd.meljor schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:37:
Krijgt iedereen die bij azerty besteld heeft een wekelijkse update?
Ja, sinds ik een bestelling bij ze heb geplaatst krijg ik die wekelijks. In de eerste week zelfs twee keer en nu is het iedere dinsdag of woensdag.meljor schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:37:
Krijgt iedereen die bij azerty besteld heeft een wekelijkse update?
Het is wel netjes, alleen krijg ik iedere keer hetzelfde bericht tot op heden...
Ik krijg wekelijks een update dat het weer een weekje later wordt..Trently schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:55:
[...]
Ja, sinds ik een bestelling bij ze heb geplaatst krijg ik die wekelijks. In de eerste week zelfs twee keer en nu is het iedere dinsdag of woensdag.
Het is wel netjes, alleen krijg ik iedere keer hetzelfde bericht tot op heden...
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Ik ben 5 plaatsen opgeschovenMSI Radeon RX 6800 XT Gaming X Trio 16GB - Videokaart - 16 GB GDDR6 - PCIe 4.0 - 1x HDMI, 3x DisplayPort
Artikelnummer 4430227 | Jouw positie 8/12
(Nog nooit een e-mail van hen gekregen trouwens)
[ Voor 9% gewijzigd door iqcgubon op 09-02-2021 14:55 ]
https://www.megekko.nl/pr...TRIO-16G-Videokaart?s_o=1
(tweakers mag ik zulke berichten automatiseren?
Heeft het vaak fout
Hoe is het mogelijk dat de prijs 2x zoveel is dan de reference?tailfox schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:09:
MSI Radeon RX 6800 XT GAMING X TRIO 16G Videokaart op voorraad
https://www.megekko.nl/pr...TRIO-16G-Videokaart?s_o=1
(tweakers mag ik zulke berichten automatiseren?
Mag ik even lachen?rawpotatoes schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:10:
[...]
Hoe is het mogelijk dat de prijs 2x zoveel is dan de reference?
Onder welke steen...
costum model.rawpotatoes schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:10:
[...]
Hoe is het mogelijk dat de prijs 2x zoveel is dan de reference?
veel vraag,
weinig aanbod.
Heeft het vaak fout
Ik begrijp dat allemaal, maar 2x de prijs? Ligt het aan Azerty of MSI? Ik zou het echt vreemd vinden als die bedrijven gewoon van de huidige situatie zouden profiteren (naief he?).
1 het is megekko.rawpotatoes schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:24:
[...]
Ik begrijp dat allemaal, maar 2x de prijs? Ligt het aan Azerty of MSI? Ik zou het echt vreemd vinden als die bedrijven gewoon van de huidige situatie zouden profiteren (naief he?).
2 Succes met eentje vinden onder de 1000 euro.
3 alle winkels komen met welke prijs dan ook van hun 6800 XT af
4 de hele GPU markt is zeer prijzig.
5 Er is zo weinig aanbod van de 6800 XT
6 Er is tyfus veel vraag
7 Trump tax is ondertussen ook doorgerekend.
8 welkom in dit topic. ik heb er vorige week al een binnen
Heeft het vaak fout
AMD 5900x binnen
XFX Merc319 6900 XT binnen.
Na 4 maanden eindelijk mijn nieuwe computer compleet
Mijn ouwe trouwe HD7950 zojuist opzij gezet en nu Doom 2016 en Anno 1800 installeren
Oof, ik denk dat mijn enige keuze is om te blijven proberen op de AMD site, maar ik vrees dat ik een grotere kans heb om de staatsloterij te winnen.tailfox schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:27:
[...]
1 het is megekko.
2 Succes met eentje vinden onder de 1000 euro.
3 alle winkels komen met welke prijs dan ook van hun 6800 XT af
4 de hele GPU markt is zeer prijzig.
5 Er is zo weinig aanbod van de 6800 XT
6 Er is tyfus veel vraag
7 Trump tax is ondertussen ook doorgerekend.
8 welkom in dit topic. ik heb er vorige week al een binnen
Als je wilt weten of er ergens voorraad is laat maar weten,rawpotatoes schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:35:
[...]
Oof, ik denk dat mijn enige keuze is om te blijven proberen op de AMD site, maar ik vrees dat ik een grotere kans heb om de staatsloterij te winnen.
Heeft het vaak fout
Kaart werkt perfect en ik hoor eigenlijk ook totaal geen coilwhine.
Uiteindelijk voor 1300 nieuw gekocht, volgens mij een prima prijs voor wat ik alles voorbij zie komen.
De kaart is wel echt belachelijk groot betreft formaat, let op dat deze wel past in je kast!
In mijn geval had hij gaan cm langer moeten zijn in een toch best ruime case.
Goed nieuws dan, na het winnen van de staatsloterij maakt de prijs van je nieuwe GPU ook niet meer uit..rawpotatoes schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:35:
[...]
Oof, ik denk dat mijn enige keuze is om te blijven proberen op de AMD site, maar ik vrees dat ik een grotere kans heb om de staatsloterij te winnen.
Succes dan, morgen is de trekkingrawpotatoes schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:35:
[...]
Ja, die 'drops' weet je zelfs weken op voorhand. Die op de AMD.com shop...
Tot op heden €4,71... Maar toch in een stijgende markt als de huidige, had ik toch weer de verzendkosten eruit kunnen hebben
Haha lekker overkillBedenkelijk schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:28:
Mijn ouwe trouwe HD7950 zojuist opzij gezet en nu Doom 2016 en Anno 1800 installeren
Mijn 6900XT komt hopelijk vandaag binnen en dan zal ik als eerste waarschijnlijk gewoon weer cs:go opstarten
Blijven proberen, mij is het vorige week ook gelukt met een 6900XTrawpotatoes schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:35:
[...]
**EDIT**
En hij is binnen!
[ Voor 21% gewijzigd door ricjuh op 10-02-2021 13:28 ]
Op de AMD site gekocht? Ik hoop dat je tenminste 60 fps kan krijgen op roblox. Gefelicteerd!ricjuh schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:40:
[...]
Haha lekker overkill![]()
Mijn 6900XT komt hopelijk vandaag binnen en dan zal ik als eerste waarschijnlijk gewoon weer cs:go opstarten![]()
[...]
Blijven proberen, mij is het vorige week ook gelukt met een 6900XT
**EDIT**
En hij is binnen!![]()
[Afbeelding]
Ja direct via amd.comrawpotatoes schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:33:
[...]
Op de AMD site gekocht? Ik hoop dat je tenminste 60 fps kan krijgen op roblox. Gefelicteerd!
Vanavond ga ik de 3070 vervangen voor deze rode gigant
Zijn er recent nog drops geweest?rawpotatoes schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:35:
[...]
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Ja
By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]
Jeetje you lucky bastard!ricjuh schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:50:
[...]
Ja direct via amd.com![]()
Vanavond ga ik de 3070 vervangen voor deze rode gigant
Kan niet korter en het is waar.
[ Voor 25% gewijzigd door Fugitive2008 op 10-02-2021 20:01 ]
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/llVkGtqHlVovT707xq5lxsBr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fwjdRsaDqomueb0v60Vrr28c.jpg?f=fotoalbum_large)