Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Hier ook besteld, komt als het goed is morgen binnen. Ben razend benieuwdzzzzz schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:31:
[...]
Mijn exemplaar (gister besteld) is binnen![]()
[Afbeelding]
Het is wel echt een joekel van jewelste, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Nogmaals bedankt iedereen in het thread en ook @maikie61 voor de tip in de stream!
edit: Zo te zien heb ik de laatste meegepakt. Staat nu niet meer als beschikbaar op de site
[ Voor 7% gewijzigd door Silens op 20-01-2021 11:58 . Reden: update ]
https://www.megekko.nl/pr...319-Ultra-16GB-Videokaart
Heeft het vaak fout
https://www.megekko.nl/pr...ck-Gaming-16GB-Videokaart is er 4 x voor 1699 euro
Heeft het vaak fout
Jesus, wanneer de scalpers de winkels zelf zijntailfox schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:13:
XFX Radeon RX 6900 XT MERC319 Ultra 4 keer op voorraad voor 1749 per stuk
Dat weet je niet. Alleen de inkoopfactuur kan dit bewijzen. Er zijn zoveel manieren om voorraad aan te kopen, dat je niet op voorhand kan zeggen dat een hoge prijs opzettelijk veroorzaakt wordt door een winkelier/webwinkel.smiba schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:20:
[...]
Jesus, wanneer de scalpers de winkels zelf zijn
Bij een particulier is dit vaak anders. Je krijg dan mooi zijn/haar aankoopfactuur die vaak x euro's voordeliger is.
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Waarom kan spanje die kaarten voor 500 euro minder leveren?Marchel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:23:
[...]
Dat weet je niet. Alleen de inkoopfactuur kan dit bewijzen. Er zijn zoveel manieren om voorraad aan te kopen, dat je niet op voorhand kan zeggen dat een hoge prijs opzettelijk veroorzaakt wordt door een winkelier/webwinkel.
Bij een particulier is dit vaak anders. Je krijg dan mooi zijn/haar aankoopfactuur die vaak x euro's voordeliger is.
Heeft het vaak fout
Dat wil toch niets zeggen? Het is maar net waar je voorraad inkoopt. Wie zegt dat deze webwinkels bij dezelfde partij inkopen? Zijn wel veel aannamens.tailfox schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:23:
[...]
Waarom kan spanje die kaarten voor 500 euro minder leveren?
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Vraag me af hoeveel Gigabyte Gaming OC 6800 XT's er uiteindelijk zijn geleverd. Ik stond op plaats 2 bij Megekko en op plaats 1-3 bij CDRomland.
Ik heb het idee dat het eindelijk een beetje op gang komt.
Omdat zoals je weet Sinterklaas in Spanje woont en dat dus de hub is voor alle pakjes van de wereld.tailfox schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:23:
[...]
Waarom kan spanje die kaarten voor 500 euro minder leveren?
Plus de Benelux in de ogen van hardware fabrikanten vaker het vergeten eendje is.
Benelux is vaak duurder omdat de markt relatief gezien groot is. Je ziet vaak dat fabrikanten in minder ontwikkelde landen hun prijzen verlagen.Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:26:
[...]
Omdat zoals je weet Sinterklaas in Spanje woont en dat dus de hub is voor alle pakjes van de wereld.
Plus de Benelux in de ogen van hardware fabrikanten vaker het vergeten eendje is.
Ik ben voor de Gigabyte Gaming OC 6800 XT van plek 72 naar 65Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:25:
Zojuist kunnen vaststellen dat CDRomland en Megekko ook allebei dezelfde dozen gebruiken. De tape om de doos te dichten is alleen wel anders! Was natuurlijk logisch gezien de eigenaar van Megekko de webshop van CDRomland regelt, maar wel leuk om te zien.
Vraag me af hoeveel Gigabyte Gaming OC 6800 XT's er uiteindelijk zijn geleverd. Ik stond op plaats 2 bij Megekko en op plaats 1-3 bij CDRomland.
Ik heb het idee dat het eindelijk een beetje op gang komt.
Welke aanname?Marchel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:24:
[...]
Dat wil toch niets zeggen? Het is maar net waar je voorraad inkoopt. Wie zegt dat deze webwinkels bij dezelfde partij inkopen? Zijn wel veel aannamens.
Dat de kaart voor zoveel verkocht wordt en bij een spaanse webshop euros goedkoper is?
of de voorraad?
Heeft het vaak fout
Dat ze allemaal bij dezelfde bron inkopen. Als dat zo zou zijn klopt je scalper veroordeling, maar je kan dit niet bewijzen. Er zijn ook veel sub-distributeurs/tussenhandelaren. Iemand die voorraad heeft bepaalt de prijs. Dat de prijs zo hoog is gekomen kan ook liggen aan alle schakels die betrokken zijn voordat het in een webshop kan worden gepresenteerd of ergens in een winkel ligt. Iedereen wil geld verdienen dus denk niet dat enkel een webshop hier verantwoordelijk voor is.tailfox schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:28:
[...]
Welke aanname?
Dat de kaart voor zoveel verkocht wordt en bij een spaanse webshop euros goedkoper is?
of de voorraad?
Had ik al verwacht. Heb gisteren, rekening houdende met de 1599 euro die Megekko vraagt voor de Red Devil 6900 XT, een minimum van 1599 voor de XFX genoemd. Een bedrag van 1749 euro overtreft dan ook mijn stoutste verwachtingen..tailfox schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:13:
Het mee doen aan het kopen of verkopen van kaarten die dubbel de MSRP zijn maakt je hoe dan ook schuldig aan scalper gedrag imo.Marchel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:31:
[...]
Dat ze allemaal bij dezelfde bron inkopen. Als dat zo zou zijn klopt je scalper veroordeling, maar je kan dit niet bewijzen. Er zijn ook veel sub-distributeurs/tussenhandelaren. Iemand die voorraad heeft bepaalt de prijs.
Maakt mij niet uit of de webshop het heeft ingekocht voor €1600 en nu verkoopt voor €1749, je hebt de cirkel weer compleet gemaakt... Ergens in de chain heeft iemand zijn zakken diep kunnen vullen
[ Voor 5% gewijzigd door smiba op 20-01-2021 12:34 ]
mooie aanname maak je maar ik zeg dit allemaal niet.Marchel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:31:
[...]
Dat ze allemaal bij dezelfde bron inkopen. Als dat zo zou zijn klopt je scalper veroordeling, maar je kan dit niet bewijzen. Er zijn ook veel sub-distributeurs/tussenhandelaren. Iemand die voorraad heeft bepaalt de prijs. Dat de prijs zo hoog is gekomen kan ook liggen aan alle schakels die betrokken zijn voordat het in een webshop kan worden gepresenteerd of ergens in een winkel ligt. Iedereen wil geld verdienen dus denk niet dat enkel een webshop hier verantwoordelijk voor is.
Ik post zelfs vandaag alleen maar feiten en een vraag.
Maakt mij niet uit hoe en de rest maar een 400 euro stijging is wel vraag waardig.
Heeft het vaak fout
Ik ben het hier niet mee eens. Maar misschien is dit niet de juiste plek om hierover een discussie te voeren.smiba schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:34:
[...]
Het mee doen aan het kopen of verkopen van kaarten die dubbel de MSRP zijn maakt je hoe dan ook schuldig aan scalper gedrag imo.
Maakt mij niet uit of de webshop het heeft ingekocht voor €1600 en nu verkoopt voor €1749, je hebt de cirkel weer compleet gemaakt... Ergens in de chain heeft iemand zijn zakken diep kunnen vullen
Jouw antwoord m.b.t. dat Spanje het voor EUR500.- minder kan doen doet toch iemand laten denken dat je er vanuit gaat dat scalperwebshops dit ook kunnen? En ik geef aan dat je dit niet kan bewijzen omdat je het inkoopproces niet kent. Kopen ze het wel voor EUR500.- minder in? Misschien de inkoopprijs aan de kant van Megekko ook relatief hoog is.tailfox schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:34:
[...]
mooie aanname maak je maar ik zeg dit allemaal niet.
Ik post zelfs vandaag alleen maar feiten en een vraag.
Maakt mij niet uit hoe en de rest maar een 400 euro stijging is wel vraag waardig.
XFX Radeon RX 6900 XT MERC319 Ultra 1749 euro
XFX Radeon RX 6900 XT Black Gaming 1699 euro
De duurdere is handpicked maar heeft een lagere clock? Ik snap 'm even niet.
(niet dat er een haar op mn hoofd zit erover denkt om ~1700 aan een kaart uit te geven btw
als je inkoop zo hoog is dan zou je het niet moeten inkopen.Marchel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:38:
[...]
Jouw antwoord m.b.t. dat Spanje het voor EUR500.- minder kan doen doet toch iemand laten denken dat je er vanuit gaat dat scalperwebshops dit ook kunnen? En ik geef aan dat je dit niet kan bewijzen omdat je het inkoopproces niet kent. Kopen ze het wel voor EUR500.- minder in? Misschien de inkoopprijs aan de kant van Megekko ook relatief hoog is.
Om geen rede zou deze prijzen moeten zijn.
Maar nee ik post alleen de prijzen en wat mensen er mee doen moeten ze zelf weten.
mij niet gezien voor die prijzen.
Heeft het vaak fout
een 'redelijke' prijs voor een gewone 6800 ten op zichte van al de 6800 prijzen en varianten die ik de afgelopen weken ben tegengekomen op allerlei platforms.
Gister heb ik een onderzoekje gedaan naar 6800 vs 6800XT op 1440p (wat ik heb) en meeste games op high/max. De conclusie deed mij de knoop doorhakken voor een gewone 6800 te gaan.
Er zit roughly 15fps verschil tussen beide kaarten (performance wise roughly 12% verschil). Natuurlijk afhankelijk van de game die je speelt/leuk vindt.
Ik kan het mijzelf echt niet verantwoorden 250eur meerprijs te betalen (zoals het nu al weken eraan toegaat) voor 15fps verschil. Voor mij zou de keuze dan echt gaan tussen of een 6800, of een 6900XT daar de meerprijs voor een 6900XT niet veel meer is tov een 6800XT, maar je wel een performance increase ervoor terugkrijgt. Ik vind eigenlijk dat de 6800XT hier (1440p) niet echt een hele lekkere plek inneemt...
Wellicht kleur ik het plaatje subjectief in, maar ik wilde het graag even delen met jullie ter info
PS. daar waar je dubbele titles ziet in het overzicht is de 1e vergelijk AMD 5600x geweest en 2e vergelijk een flinke i9 OC naar 5,2ghz. Dan zie je dat sommige titles beter scoren op een AMD cpu of i9 cpu.
[ Voor 6% gewijzigd door Pray3r op 20-01-2021 12:59 ]
Ik ben het helemaal met je eens dat die prijzen enorm hoog zijn. Maar als je als componenten webshop deze videokaarten niet uit voorraad kan aanbieden gaat er veel business naar de concurrentie. Niet alleen de omzet van de videokaarten, maar ook alle aanvullende componenten. Er dan niet aan mee doen betekent ook dat je een groot deel van je omzet gaat missen.tailfox schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:49:
[...]
als je inkoop zo hoog is dan zou je het niet moeten inkopen.
Om geen rede zou deze prijzen moeten zijn.
Maar nee ik post alleen de prijzen en wat mensen er mee doen moeten ze zelf weten.
mij niet gezien voor die prijzen.
Als je een toko te runnen hebt met personeel dan denk je hier wel anders over. Maar begrijp ook dat eindgebruikers niet blij worden van deze prijzen. Ik wil ook een 6800 series voor mijn Samsung G9 alhoewel geld echt geen probleem is vertik ik het om honderden euro's meer te betalen dan adviesverkoop.
Wat een mooie kaart.tailfox schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:13:
Wel een van de mooiste in mijn ogen.
Maar een hele nieuwe build omdat die niet past.
Heeft het vaak fout
Alleen een nieuw kastje toch?tailfox schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:31:
[...]
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
Ik denk inderdaad dat dit een belangrijke reden is voor veel webshops om inderdaad wel die kaarten in te kopen, al is het voor hoge prijzen. Het zegt ook wel iets natuurlijk dat het telkens slechts enkele kaarten van een random type zijn, waarschijnlijk op dat moment het enige type waar de inkoper aan weet te komen.Marchel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:53:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens dat die prijzen enorm hoog zijn. Maar als je als componenten webshop deze videokaarten niet uit voorraad kan aanbieden gaat er veel business naar de concurrentie. Niet alleen de omzet van de videokaarten, maar ook alle aanvullende componenten. Er dan niet aan mee doen betekent ook dat je een groot deel van je omzet gaat missen.
Als je een toko te runnen hebt met personeel dan denk je hier wel anders over. Maar begrijp ook dat eindgebruikers niet blij worden van deze prijzen. Ik wil ook een 6800 series voor mijn Samsung G9 alhoewel geld echt geen probleem is vertik ik het om honderden euro's meer te betalen dan adviesverkoop.
Verder denk ik zelf dat de grootste klapper daarom ook niet bij de webshop zelf wordt gemaakt, zeker omdat juist de prijzen zo ontzettend uiteen lopen. Ik heb bijvoorbeeld nu bij CD-ROM land dan een RX 6800 besteld voor €719 (was ook beschikbaar bij Megekko). Bij dezelfde winkel verkopen ze alleen ook versies van de RX 6800 voor €900+. Als het ze echt puur en alleen om de maximale winst te doen was hadden ze nooit die kaarten voor €719 aangeboden gok ik zo. Daarnaast zegt het m.i. ook veel dat de Asus.de webshop die vandaag ergens werd gelinkt ook rustig €1.350 vraagt voor een RX 6900 XT. Denk dus niet dat de inkoop voor de webshops echt goedkoop zal zijn. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ze vast wel iets er aan zullen verdienen
als je dan toch bezig bent
[ Voor 15% gewijzigd door tailfox op 20-01-2021 13:35 ]
Heeft het vaak fout
Dat geld voor Corona maar ook voor de situatie zoals deze er vandaag de dag ligt mbt beschikbaarheid en prijzen op GPU's maar eigenlijk überhaupt in de IT-sales branche.
In het Nvidea levertijden topic ook al zo vaak de zelfde discussie/uitleg moeten geven daar waar zoveel mensen dingen roepen die gewoon onjuist zijn.
Webshops zitten aan het eind van de supply chain mensen.
Deze proberen zo goed als mogelijk een product te leveren waar veel vraag maar zeer weinig aanbod van is.
Zeker als de shop geen prefered reseller van Nvidea of AMD is maak je praktisch geen kans op voorraden.
De shops die dat wel zijn proberen natuurlijk ook vanuit alle mogelijke hoeken voorraad aan te trekken.
Op het moment die niet langs de officiële distributiekanalen kan gaan velen in zee met kleinere (piraten) partijen welke natuurlijk woekerprijzen hanteren voor het plukje voorraad dat ze hebben kunnen kapen op de markt.
Uiteraard is het dan vervolgens aan de klant zelf om te beslissen dit ervoor over te hebben of niet maar hou toch eens op met de shops blamen voor de situatie die er is ontstaan.
Je gaat toch ook niet bij een makelaar lopen klagen dat de huizenprijzen zo hoog zijn of wel
[ Voor 3% gewijzigd door MightyMike87 op 20-01-2021 13:43 ]
RX 6900XT MERC = 1749 euro bij Megekko.MightyMike87 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:37:
Weet je wat pas echt een probleem begint te worden? Iedereen die overal maar denkt een mening over te hebben. Nu is dat niet erg maar wel als deze geen goed fundament heeft omdat je er of te weinig kennis over bezit of omdat deze is gebaseerd op onjuiste info en/of bronnen.
Dat geld voor Corona maar ook voor de situatie zoals deze er vandaag de dag ligt mbt beschikbaarheid en prijzen op GPU's maar eigenlijk überhaupt in de IT-sales branche.
In het Nvidea levertijden topic ook al zo vaak de zelfde discussie/uitleg moeten geven daar waar zoveel mensen dingen roepen die gewoon onjuist zijn.
Webshops zitten aan het eind van de supply chain mensen.
Deze proberen zo goed als mogelijk een product te leveren waar veel vraag maar zeer weinig aanbod van is.
Zeker als de shop geen prefered reseller van Nvidea of AMD is maak je praktisch geen kans op voorraden.
De shops die dat wel zijn proberen natuurlijk ook vanuit alle mogelijke hoeken voorraad aan te trekken.
Op het moment die niet langs de officiële distributiekanalen kan gaan velen in zee met kleinere (piraten) partijen welke natuurlijk woekerprijzen hanteren voor het plukje voorraad dat ze hebben kunnen kapen op de markt.
Uiteraard is het dan vervolgens aan de klant zelf om te beslissen dit ervoor over te hebben of niet maar hou toch eens op met de shops blamen voor de situatie die er is ontstaan.
RX 6900XT MERC = 1199 euro bij PcComponentes
Hoe verklaar jij deze €549 euro verschil voor exact dezelfde kaart?
Jij roept:
Prima als dat klopt. Maar heb je hier dan een enkel vorm van bewijs behalve ook net zo als iedereen je mening te verkondigen?De shops die dat wel zijn proberen natuurlijk ook vanuit alle mogelijke hoeken voorraad aan te trekken.
Ten eerste Spaanse shop vs NL.. is al geen vergelijking.FireBladeX schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:43:
[...]
RX 6900XT MERC = 1749 euro bij Megekko.
RX 6900XT MERC = 1199 euro bij PcComponentes
Hoe verklaar jij deze €549 euro verschil voor exact dezelfde kaart?
Jij roept:
[...]
Prima als dat klopt. Maar heb je hier dan een enkel vorm van bewijs behalve ook net zo als iedereen je mening te verkondigen?
De Vendor bepaald per afzetmarkt de aantallen prijzen en voorwaarden. Ook hierin speelt dus mee of je als shop een prefered supplier bent en waarvandaan jij je inkoop doet, officieel kanaal of brokers zegge piratenpartijen.
Zie bijvoorbeeld:
https://www.nvidia.com/en...partners/partner-locator/
Ik verkondig hier geen mening maar probeer je uit te leggen hoe het echt werkt.
Zelf ben ik werkzaam bij één van de grote shops waar jullie je kaartjes kopen en al meer dan 8 jaar werkzaam in deze branche. Daarmee weet ik dus wel een beetje waar ik over spreek in tegenstelling tot de meesten hier met alle respect.
yep, heel mooie kaart tegen woekerprijs, dezelfde kaart kost bij deze aanbieder, die hier al vaak voorbij gekomen is en al div. tweakers, incl. mijzelf hun kaart daar hebben besteld, voor 1750 - 1150 = 600 euro minder dus. daar koop je een cpu plus moederboard en kast voor. sorry, maar 600 euro vind ik way over the top, ik zal maar niet zeggen misdadig, maar netjes is duidelijk anders.tailfox schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:31:
[...]
sorry, dat geklaag dat webshops aan het eind zitten, dat noemen we eigenlijk ondernemersrisico, daar kiezen ze zelf voor, en ik vraag me af of die Spaanse ondernemer veel afwijkende inkoop hebben, juist dat het dezelfde Europese interne markt is, dus NL webshops zijn ook in de gelegenheid om via dezelfde kanalen in te kopen, juist daarvoor hebben we de EU.
als ik dan ook nog zie dat via alibaba dezelfde kaarten voor circa 400-600 dollar worden aangeboden, daar komt dan wel nog BTW, vervoer en customs bij, zit ik als het veel is op +150 euro= max. 750 euro die hier dan voor 1750 word verkocht. tel uit je winst. bij grotere aantallen daalt de prijs ook nog aanzienlijk, zowel bij inkoop als vervoer, soms nog maar 10% van de kosten dan bij 1 kaart.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
nee dus, dit soort afspraken zijn in de EU verboden, we hebben een interne markt.MightyMike87 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:50:
[...]
Ten eerste Spaanse shop vs NL.. is al geen vergelijking.
De Vendor bepaald per afzetmarkt de aantallen prijzen en voorwaarden. Ook hierin speelt dus mee of je als shop een prefered supplier bent en waarvandaan jij je inkoop doet, officieel kanaal of brokers zegge piratenpartijen.
Zie bijvoorbeeld:
https://www.nvidia.com/en...partners/partner-locator/
Ik verkondig hier geen mening maar probeer je uit te leggen hoe het echt werkt.
Zelf ben ik werkzaam bij één van de grote shops waar jullie je kaartjes kopen en al meer dan 8 jaar werkzaam in deze branche. Daarmee weet ik dus wel een beetje waar ik over spreek in tegenstelling tot de meesten hier met alle respect.
Nee je snapt het niet. Ondernemers risico is sowieso iets totaal anders weet niet waar je dit vandaan haalt.MacD007 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:57:
[...]
nee dus, dit soort afspraken zijn in de EU verboden, we hebben een interne markt.
Vendor bepaald welke aantallen er naar welke distributiekanalen en naar welke afzetmarkt gaan. Dit doen ALLE grote vendoren. De shops doen zaken met hun leveranciers. Dat kunnen de officiële of onofficiële distributie kanalen zijn. Afhankelijk van hun relatie tot leverancier en omzetcijfers en certificeringen etc krijgt de reseller (webshop) een X inkoopprijs.
Een ander land betekend toch altijd weer andere regels mbt wet & regelgeving, belasting, rebait, vervoerskosten etc. Ook kan het zijn dat Vendor hier een andere verkoopstrategie wenst toe te passen.
Koop jij een kaart bij alibaba dan omzeil je EU wet & regelgeving voor een groot deel omdat ze hier niet gevestigd zijn. Een grijs geïmporteerd serienummer kan bijvoorbeeld geen aanspraak maken op fabrieksgarantie in NL of laat staan de EU. De verkopende partij is dan zelf verantwoordelijk voor de naleving hiervan indien deze überhaupt in NL of EU gevestigd is natuurlijk.
Velen vergeten dat ook dit deel een bite is uit de prijs die je betaald.
[ Voor 7% gewijzigd door MightyMike87 op 20-01-2021 14:19 ]
Ik sluit me volledig bij je onderbouwingen aan. Bij elkaar heb ik ruim 10 jaar voor Max-ICT/ACES Direct/NETGEAR gewerkt in verschillende sales functies. Geloof wel dat ik genoeg tijd heb doorgebracht bij deze partijen om een goed beeld te kunnen vormen hoe verkooprijzen tot stand komenMightyMike87 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:12:
[...]
Nee je snapt het totaal niet.
Vendor bepaald welke aantallen er naar welke distributiekanalen en naar welke afzetmarkt gaan. Dit doen ALLE grote vendoren. De shops doen zaken met hun leveranciers. Dat kunnen de officiële of onofficiële distributie kanalen zijn. Afhankelijk van hun relatie tot leverancier en omzetcijfers en certificeringen etc krijgt de reseller (webshop) een X inkoopprijs.
Een ander land betekend toch altijd weer andere regels mbt wet & regelgeving, belasting, rebait, vervoerskosten etc. Koop jij een kaart bij alibaba dan omzeil je EU wet & regelgeving voor een groot deel omdat ze hier niet gevestigd zijn. Een grijs geïmporteerd serienummer kan bijvoorbeeld geen aanspraak maken op fabrieksgarantie in NL of laat staan de EU. De shop is dan zelf verantwoordelijk voor de naleving hiervan indien deze in NL of EU gevestigd is.
Velen vergeten dat ook dit deel een bite is uit de prijs die je betaald.
[...]
sorry dit word te veel off-topic. helaas deel ik je mening hierin niet. ps fabrieksgarantie is eigenlijk geen issue, want je hebt als consument recht op garantie gegeven door de verkopende partij (dat is dus niet de Fabriek). dit is EU geregeld, dus ook in Spanje.
[ Voor 33% gewijzigd door MacD007 op 20-01-2021 14:41 ]
Mensen kunnen het niet aan.
Heeft het vaak fout
Word idd een beetje offtopic maar weet wel ik geef geen mening ik geef je feiten.MacD007 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:38:
[quote]MightyMike87 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:12:
[...]
sorry dit word te veel off-topic. helaas deel ik je mening hierin niet. ps fabrieksgarantie is eigenlijk geen issue, want je hebt als consument recht op garantie gegeven door de verkopende partij (dat is dus niet de Fabriek). dit is EU geregeld, dus ook in Spanje.
Mbt fabriek garantie dat klopt ik nam hierin dan ook als voorbeeld alibaba.com.
Koop jij vanuit Spanje dan gelden dus ook de Spaanse en daarmee dus EU maatstaven mbt garantie bepalingen. Het is dan ook aan te raden je hierin te verdiepen alvorens je een "buitenlandse" aankoop verricht.
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Aan te raden, vast wel.MightyMike87 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:57:
[...]
Koop jij vanuit Spanje dan gelden dus ook de Spaanse en daarmee dus EU maatstaven mbt garantie bepalingen. Het is dan ook aan te raden je hierin te verdiepen alvorens je een "buitenlandse" aankoop verricht.
Maar zeker geen reden om te twijfelen of mensen bang te maken.
Nog grappiger, ik heb ooit een laptop van 1400 euro gekocht uit China. Deze ging na 6 maanden kapot. Gewoon netjes geretourneerd en een maand later een nieuwe laptop ontvangen
Ik heb meer ruzie gehad met webshops als Azerty als het aankomt op garantie dan een chineese verkoper op Gearbest/Aliexpress. Azerty gaf aan dat ze standaard onderzoekskosten wilde berekenen van 150 euro als de videokaart niet defect bleek te zijn. Nou ik had last van 'random' blue-screens bij verschillende games (en ook bij het niet gamen). Ik zag de bui al hangen hoor ... stuur je het op en dan is er ineens niets aan de hand en mag je wel 150 euro betalen...
Misschien moet je even de webwinkel waar je werkt gaan promoten. Koop alsjeblieft bij ons en betaal 600 euro meer. Wij hebben het echt nodig. En koop absoluut niet in Spanje. Ja, want garantie! Oh dat is zo'n groot probleem daar zo en heel eng.
Kom je om 17.00 uur ook een bericht plaatsenzyberteq schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:05:
verplichte geen-drop-om-3-uur bericht
[ Voor 6% gewijzigd door FireBladeX op 20-01-2021 15:10 ]
SerieusFireBladeX schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:09:
[...]
Aan te raden, vast wel.
Nog grappiger, ik heb ooit een laptop van 1400 euro gekocht uit China. Deze ging na 6 maanden kapot. Gewoon netjes geretourneerd en een maand later een nieuwe laptop ontvangen. Zeker binnen de EU is er gewoon geen enkel verschil behalve dat je pakketje i.p.v. een adres in Nederland stuurt, dit een adres in een EU land is.
Ik heb meer ruzie gehad met webshops als Azerty als het aankomt op garantie dan een chineese verkoper op Gearbest/Aliexpress. Azerty gaf aan dat ze standaard onderzoekskosten wilde berekenen van 150 euro als de videokaart niet defect bleek te zijn. Nou ik had last van 'random' blue-screens bij verschillende games (en ook bij het niet gamen). Ik zag de bui al hangen hoor ... stuur je het op en dan is er ineens niets aan de hand en mag je wel 150 euro betalen...![]()
![]()
Misschien moet je even de webwinkel waar je werkt gaan promoten. Koop alsjeblieft bij ons en betaal 600 euro meer. Wij hebben het echt nodig. En koop absoluut niet in Spanje. Ja, want garantie! Oh dat is zo'n groot probleem daar zo en heel eng.
[...]
Kom je om 17.00 uur ook een bericht plaatsen
I rest my case.
Zojuist track en trace binnen gekregen op de mail verwacht dat hij morgen verstuurd wordt en vrijdag binnen isdorkie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:26:
[...]
inloggen en dan je status bekijken. Dan zie ik al een DHL nummer....
via mail idd niet ontvangen nog
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT
769eur vind ik prima gezien het huidige marktbeeld.
Maar is alsnog zielig compared to the gewone 6800 reference kaarten, laat dat duidelijk zijn.
succes allen met de speurtocht en hopelijk allemaal snel wat leuks in het kastje hangen
top, zo to the point, had ik het niet beter kunnen schrijven, volledig mee eens, lijkt op pure bangmakerij en ja die +600 euro moet je je toch ergens aan gaan hangen, anders word wel heel snel gedacht dat dat de verkopende partijen dat in hun eigen zak gaan steken.FireBladeX schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:09:
[...]
Aan te raden, vast wel.
Nog grappiger, ik heb ooit een laptop van 1400 euro gekocht uit China. Deze ging na 6 maanden kapot. Gewoon netjes geretourneerd en een maand later een nieuwe laptop ontvangen. Zeker binnen de EU is er gewoon geen enkel verschil behalve dat je pakketje i.p.v. een adres in Nederland stuurt, dit een adres in een EU land is.
Ik heb meer ruzie gehad met webshops als Azerty als het aankomt op garantie dan een chineese verkoper op Gearbest/Aliexpress. Azerty gaf aan dat ze standaard onderzoekskosten wilde berekenen van 150 euro als de videokaart niet defect bleek te zijn. Nou ik had last van 'random' blue-screens bij verschillende games (en ook bij het niet gamen). Ik zag de bui al hangen hoor ... stuur je het op en dan is er ineens niets aan de hand en mag je wel 150 euro betalen...![]()
![]()
[...]
Kom je om 17.00 uur ook een bericht plaatsen
https://www.caseking.de/pc-komponenten/grafikkarten/amd
Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar hun voorraad indicator is?
een 6800XT voor boven de 1000 euro incl onbekende levertijd, jongens waar gaat dat heen? gisteren een youtube filmpje gekeken (van tijdens de release van de 6800XT, daar word gesproken dat over 2 a drie maanden de prijzen wel weer normaal gaan worden, hoe mis hij het had, ze zijn alleen maar gestegen.Sleepie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:10:
Zo te zien wat voorraad bij caseking.de (verschillende modellen)
ben ik blij dat ik nog onder de 900 euro (totaal) met mijn RX6800XT heb kunnen blijven, nog erg veel, maar het kan dus blijkbaar nog erger, en AMD blijft stil, geen drops, nada nopes.
Volgens mijn tickets lijkt het te kloppen.Sleepie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:10:
Zo te zien wat voorraad bij caseking.de (verschillende modellen)
Maar ik post geen hoge prijzen meer.
Heeft het vaak fout
Volgens mij zijn alle prijzen tamelijk absurd momenteel, maar er blijken toch telkens mensen te zijn die het ervoor over hebben.tailfox schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:22:
Volgens mijn tickets lijkt het te kloppen.
Maar ik post geen hoge prijzen meer.
Ik wil dolgraag upgraden, maar hoewel ik naar de huidige maatstaf de 1199 voor de spaanse 6900XT nog enigszins redelijk vind, heeft mijn verstand nog altijd moeite met 1200 euro aftikken voor alleen een graka
Waarom haal je dan niet de 6800 XT MERC bij PC componentes? Als je de benchmarks met de 6900 XT vergelijkt, dan is het niet uit te leggen waarom je in hemelsnaam voor een kaart als de 6900 XT zou gaan tegen die meerprijs (30-35% duurder, zo'n 3-5% performance verschil).Sleepie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:29:
[...]
Volgens mij zijn alle prijzen tamelijk absurd momenteel, maar er blijken toch telkens mensen te zijn die het ervoor over hebben.
Ik wil dolgraag upgraden, maar hoewel ik naar de huidige maatstaf de 1199 voor de spaanse 6900XT nog enigszins redelijk vind, heeft mijn verstand nog altijd moeite met 1200 euro aftikken voor alleen een graka
Benchmarks: https://www.techpowerup.c...er-merc-319-black/33.html
Is overigens wel de reference 6900 XT.
Daarnaast was JayZ Two Cents erg positief over deze kaart en is de MSRP 800 USD waardoor de 860 euro zo gek niet is.
[ Voor 17% gewijzigd door CT Marty op 20-01-2021 16:38 ]
Ja nouja ik zoek eigenlijk puur een ref toch houd ik het voor jullie bij.Sleepie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:29:
[...]
Volgens mij zijn alle prijzen tamelijk absurd momenteel, maar er blijken toch telkens mensen te zijn die het ervoor over hebben.
Heeft het vaak fout
Daar zit ik ook aan te denken inderdaad (heb de benchmarks niet in mijn hoofd en post dit in de 'koffiepauze' van m'n thuiswerken ;-)CT Marty schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:31:
[...]
Waarom haal je dan niet de 6800 XT MERC bij PC componentes? Als je de benchmarks met de 6900 XT vergelijkt, dan is het niet uit te leggen waarom je in hemelsnaam voor een kaart als de 6900 XT zou gaan tegen die meerprijs.
Benchmarks: https://www.techpowerup.c...er-merc-319-black/33.html
Is overigens wel de reference 6900 XT.
Bedankt voor de tip sowieso.
Ik heb m zelf gister besteld, dus hoop m over 4 weekjes te hebben. Nog een tipje mocht je hem daar bestellen: zet je geboortedatum op de dag dat je bestelt. Scheelt je weer €5; alle kleine beetje helpenSleepie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:35:
[...]
Daar zit ik ook aan te denken inderdaad (heb de benchmarks niet in mijn hoofd en post dit in de 'koffiepauze' van m'n thuiswerken ;-)
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
volgens igor's lab is het verschil maar circa 4%, hij heeft een hele leuke test van de XFX 6800XT, die heeft mij ook over de streep gehaald. blijkt ook nog heel stil te zijn. ook andere sites en test geven dit aan. enig nadeel is dat deze heel groot is (daardoor ook een betere koeler heeft). en je vind op dit moment eigenlijk geen goedkopere 6800XT, soms moet je voor een 6800 nog meer betalen.Sleepie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:35:
[...]
Daar zit ik ook aan te denken inderdaad (heb de benchmarks niet in mijn hoofd en post dit in de 'koffiepauze' van m'n thuiswerken ;-)
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
die heb ik gemist, maar ja mijn Spaans is ook een beetje roestig aan het worden, een biertje bestellen lukt nog net.CT Marty schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:36:
[...]
Ik heb m zelf gister besteld, dus hoop m over 4 weekjes te hebben. Nog een tipje mocht je hem daar bestellen: zet je geboortedatum op de dag dat je bestelt. Scheelt je weer €5; alle kleine beetje helpen
wat een verschil.UniMatrix schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:41:
De GIGABYTE RX 6900 XT GAMING OC 16G is bij Alternate.nl 1334 en bij Megekko / CD-ROMLAND 1599
[ Voor 5% gewijzigd door Mister_Slavko op 20-01-2021 16:59 ]
Dit mag je niet posten van sommige.UniMatrix schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:41:
De GIGABYTE RX 6900 XT GAMING OC 16G is bij Alternate.nl 1334 en bij Megekko / CD-ROMLAND 1599
Heeft het vaak fout
We weten het nu wel, doe niet zo kinderachtig. Post iets nuttigs of post niet.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Had liever gewacht totdat ik mijn 6800XT Red Devil binnen had, maar wilde z'n aanbod niet uit de weg gaan...
Achja, moest toch studeren
Als ik dit lees word ik wel verdrietig dat ik mijn 5700XT red devil verkocht heb voor 350FireBladeX schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:41:
Zojuist mijn 5700XT TUF verkocht voor 500 euro (aangekocht voor 400 1 jaar geleden)...
Had liever gewacht totdat ik mijn 6800XT Red Devil binnen had, maar wilde z'n aanbod niet uit de weg gaan...
Achja, moest toch studeren![]()
Ik wacht nog steeds op een mooie 6800XT deal, en in de tussentijd een 3070 weten te krijgen.
gab, is dit de odyssey samsung g9??Marchel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:53:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens dat die prijzen enorm hoog zijn. Maar als je als componenten webshop deze videokaarten niet uit voorraad kan aanbieden gaat er veel business naar de concurrentie. Niet alleen de omzet van de videokaarten, maar ook alle aanvullende componenten. Er dan niet aan mee doen betekent ook dat je een groot deel van je omzet gaat missen.
er zijn probelem qua drivers met dit scherm, refreshrate ofzo..
met de 6800 (xt) kaarten
6900 volgens mij niet nog..
is het googlen even waard, voor je zo een dure kaart heb liggen ;-)
Nu (20e) al bericht dat de leverancier hem de 29e verwacht en ik hem dus 3 dagen later blablabla.
Apart dat ze 2 weken vantevoren al horen dat een leverancier iets verwacht maar dan ook al 2 dagen vantevoren weten dat er een week uitstel is. Maar goed, we wachten wat langer..
Ik heb dit mailtje ook gehad... 4 dagen geleden verwachtten ze de 25e, nu de 29e. Om heel eerlijk te zijn verwacht ik over 4 dagen weer dezelfde mail met uitstel tot 2 februari... Heb dus het vermoeden dat dit een soort standaard mail is zonder dat ze daadwerkelijk weten wanneer er voorraad is bij de leverancier. Beetje jammer welmeljor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:29:
Beeeeeeetje jammer...aantal dagen terug bericht van azerty dat de leverancier vrijdag de 22e verwacht (indicatie) mijn sapphire X6800 OC pulse te versturen en dat ik hem circa 3 dagen later zou hebben.
Nu (20e) al bericht dat de leverancier hem de 29e verwacht en ik hem dus 3 dagen later blablabla.
Apart dat ze 2 weken vantevoren al horen dat een leverancier iets verwacht maar dan ook al 2 dagen vantevoren weten dat er een week uitstel is. Maar goed, we wachten wat langer..
Deze bleken bij Megekko dus toch niet op voorraad te zijn zoals erbij stond, kreeg net een mailtje dat de levertijd toch onbekend was. Waar eerst op de productpagina stond dat dit leverbaar zou zijn uit eigen voorraad en binnen 4 (werk)dagen bezorgd moest zijn.TarikLuis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:50:
https://cdromland.nl/prod...on-RX-6800-16G-Videokaart
€719 voor 6800
EDIT: of megekko als je dat liever hebt, https://www.megekko.nl/pr...on-RX-6800-16G-Videokaart
Hartelijk dank voor je mail.
Helaas moeten we vermelden dat
1127981 Asrock Radeon RX 6800 16G Videokaart
wegens een voorraadfout toch niet aanwezig blijkt te zijn. Hierdoor kunnen we je bestelling niet compleet maken. We realiseren ons dat dit vervelend is, en maken graag onze excuses voor dit ongemak.
We willen voorkomen dat je bestelling vertraging oploopt. Om dit te bewerkstelligen, willen we je graag een van deze opties bieden:
- We annuleren het artikel en sturen de overige producten op.
- Je ontbrekende artikel wordt direct opnieuw besteld. Wanneer deze geleverd wordt zal je bestelling compleet worden gemaakt en worden verzonden.
We horen graag op welke wijze we je mogen helpen.
Nou dat dus. Zag ook al eerder een datum van iemand langskomen die anders was als de mijne voor dezelfde kaart. Dus idd een beetje vreemd allemaal, we zullen zien. Komt vast goed uiteindelijk, geduldig zijn is gewoon lastig voor tweakers[MAUS] schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:34:
[...]
Ik heb dit mailtje ook gehad... 4 dagen geleden verwachtten ze de 25e, nu de 29e. Om heel eerlijk te zijn verwacht ik over 4 dagen weer dezelfde mail met uitstel tot 2 februari... Heb dus het vermoeden dat dit een soort standaard mail is zonder dat ze daadwerkelijk weten wanneer er voorraad is bij de leverancier. Beetje jammer wel, was na de vorige mail erg blij namelijk.
:strip_exif()/f/image/2RDpHjdRaIfYs6BGBjusskJu.jpg?f=fotoalbum_large)
Heren, het is gelukt
Had deze 2 dagen geleden via Informatique besteld, bedankt nog voor de tip!
Iemand gaf hier trouwens een paar dagen gelden nog de tip hoe ik de maximum power draw omhoog kon krikken, zelfs met +15% kan hij zijn boost niet volhouden omdat hij strak tegen de 305W aan zit.
Wat werd hier ook al weer voor gebruikt?
Niet dat ie het op het moment slecht doet hoor
:fill(white):strip_exif()/f/image/jTI00nI6c6iubM0xlfoPdaGo.png?f=user_large)
EDIT: Nog even wat geklooid met undervolts enzo
[ Voor 13% gewijzigd door smiba op 20-01-2021 20:45 ]
wij willen een unboxing video of foto's, aub. bedankt, van harte met je kaart en heel veel plezier er mee, ik moet helaas nog even wachten op mijn XFX.HappyMan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:59:
Mijn XFX 6800 XT MERC 319 die ik via Amazon.de had besteld op 17 januari is vandaag al binnen gekomen, dus dat is lekker snel. Heb het weekend wat te doen
Dit is gewoon pc-porn. Veel plezier ermee manChris P. schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:27:
[...]
Om jullie ff lekker te maken en omdat ik beloofd had een foto te posten, hierbij de XFX Merc 319 RX 6800 XT ingebouwd in een Coolermaster NR200P:
[Afbeelding]
(sorry voor deze offtopic post)
snel dan ff fototjesMacD007 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:04:
[...]
wij willen een unboxing video of foto's, aub. bedankt, van harte met je kaart en heel veel plezier er mee, ik moet helaas nog even wachten op mijn XFX.
Ik heb helaas precies dezelfde mail gehad.. lekker blij gemaakt met een dode musRobin Pfeiffer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:50:
[...]
Deze bleken bij Megekko dus toch niet op voorraad te zijn zoals erbij stond, kreeg net een mailtje dat de levertijd toch onbekend was. Waar eerst op de productpagina stond dat dit leverbaar zou zijn uit eigen voorraad en binnen 4 (werk)dagen bezorgd moest zijn.
[...]
Vorige week woensdag besteld. Tikkeltje coil whine, maar daar kijken we maar omheen.
Enige nadeel waar ik achter ben gekomen is het 50 watt idle verbruik wanneer je meerdere monitoren hebt aangesloten, blijkbaar normaal bij Navi
Maar dat mag de gamingpret niet drukken
Is hier ook wat aan de hoge kant (39W) met 3 schermen (1080p@144Hz), vorige kaart (RX 580) deed dit met ongeveer 25W idle.Ledtherebelight schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:00:
Enige nadeel waar ik achter ben gekomen is het 50 watt idle verbruik wanneer je meerdere monitoren hebt aangesloten, blijkbaar normaal bij Navi
Anyways geniet er van, misschien word het nog opgelost in een driver update
Lol mooie sticker op de kaartravenstein schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:32:
Hij is binnen, de Gigabyte 6800XT Aorus!
Werkt prima, wel (redelijk wat) coil whine
Ik weet nog niet wat ik er mee wil...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik dacht dat mijn R9 290 al een grote kaart was, wat een huge ding is het!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha, dat is een lcd display by the way
hier nog filmpjes van de coil whine voor de geinteresseerden:
YouTube: Gigabyte 6800xt Aorus coil whine (case open)
YouTube: Gigabyte 6800xt Aorus coil whine (case closed)
maar we dwalen af, verder naar het leveringstopic!
als ik hem ga vervangen word het weer wachten ...
Marstek Venus A V144
https://www.alternate.nl/...duct/1713706?event=search
Ik heb het er niet voor over en wacht netjes op de 6800xt voor msrp
stuur met even een pm, mogelijk PSU is hiervoor verantwoordelijk. (is off-topic, dus mag het hier niet, je kunt het ook op die andere RX 6000 forum plaatsen.ravenstein schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door MacD007 op 20-01-2021 23:58 ]
bij alternate hebben ze al een 6900xt voor 1099,-, moet je alleen even wachten.Trixh schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:23:
Voor de liefhebber(prijs valt opzich mee voor een 6900xt):
https://www.alternate.nl/...duct/1713706?event=search
Ik heb het er niet voor over en wacht netjes op de 6800xt voor msrp
:strip_exif()/f/image/wFQKAdtJCqubUnZdT4HZYZQf.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat dit beest (34cm 3slot) niet echt in mijn case geraakte, ineens toch maar de rest ook een upgrade gegeven (incl. 5800X)
:strip_exif()/f/image/HFbjyfqUKdOjlipomDQsAqJE.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat duurder dan gepland, maar nadat mijn oude videokaart (R9 380 4G) 2 weken geleden de geest heeft gegeven, was er wel iets nieuws nodig. De rest was ook 5+ jaar oud.
Mooie kaart. Tits make me horney😂😂😂ravenstein schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
I.v.m. de kleurstelling van mijn build en voorkeur van merk, ben ik redelijk gebonden aan de Asus kaarten (iets met perfectionistisch...)
Ik sta al wel redelijk lang in de wachtrij bij Azerty, maar niemand die het heeft over Asus...
Same here, ik sta al sinds release dag in de wachtrij bij Azerty en Megekko..Trently schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:44:
Zijn er de afgelopen weken/maanden wel Asus kaarten geleverd?
I.v.m. de kleurstelling van mijn build en voorkeur van merk, ben ik redelijk gebonden aan de Asus kaarten (iets met perfectionistisch...)
Ik sta al wel redelijk lang in de wachtrij bij Azerty, maar niemand die het heeft over Asus...
Alternate had blijkbaar wel een klein aantal kaarten geleverd gekregen (bij hen kwamen de kaarten pas in december online). Toen mis gegrepen en toch ook daar maar een pre-order geplaatst, sindsdien ook daar 0 nieuws
Even terug gezocht en nee. Niet vaakTrently schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:44:
Zijn er de afgelopen weken/maanden wel Asus kaarten geleverd?
Heeft het vaak fout
Past net in je Fractal compact!ravenstein schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door DjoekNoekum op 21-01-2021 09:39 ]
Heeft het vaak fout
https://www.cyberport.de/?DEEP=2E01-7JD
Deze is nu beschikbaar bij Cyberport.debabababababa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:50:
allright... ik ben er toch over uit en ga ook zwichten voor een duurder exemplaar..![]()
heb er geen geloof in dat het de komende maanden beter zal gaan qua levering of beschikbaarheid.
de prijzen zullen hierdoor dus zo hoog blijven.
ik heb geen oude build en alleen nog een GPU nodig.. zonde van het geld, maar aan de andere kant, die €300 extra vergeet ik ook wel weer..
nu mijn vraag aan jullie, ik wil dus heel graag de Sapphire Radeon RX 6800 XT 16GB NITRO+ SE.
hebben jullie websites? of danwel vanuit Duitsland of zelfs vanuit Spanje? waar ik dit leverbaar kan bestellen?
via Megekko of alter.. noem maar op, heb ik het idee 400ste in de wachtrij te moeten staan..![]()
de overstap naar de 8900 xt is mij nog wel iets te veel. dan spreek je al snel over €1300+..
bij voorbaat dank, voor het meedenken!
Zeker omdat we nog maanden binnen gaan zitten... Een week in een huisje met de kids ben je dat ook kwijt, in een week, hier heb je jaren dagelijks plezier van
Als ik dan een 6800XT zie voor 50,- minder dan is mijn gedachte dat deze kaart, die 'maar' 150 meer is dan MSRP, een wat betere deal is op langere termijn (lees resale value). Ook het risico dat de prijs in enkele weken of maanden gaat kelderen is niet heel hoog lijkt me, wat wel zo is als je nu een 6800 (XT) voor 1000+ en een 6900 voor 1500+ haalt.
[ Voor 16% gewijzigd door UniMatrix op 21-01-2021 11:19 ]
Als je een 6800 XT aftermarked model koopt voor €150 euro meer dan de MSRP prijs, doe je het opzich niet slecht hoor! Das een prima deal dan t.o.v €1000+. Hoop dat je hem snel binnen hebt en kan genieten van je kaart!UniMatrix schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:07:
Ik heb toch maar de sprong gewaagd om de XFX 6900 XT in Spanje te bestellen.
Zeker omdat we nog maanden binnen gaan zitten... Een week in een huisje met de kids ben je dat ook kwijt, in een week, hier heb je jaren dagelijks plezier van![]()
Als ik dan een 6800XT zie voor 50,- minder dan is mijn gedachte dat deze kaart, die 'maar' 150 meer is dan MSRP, een wat betere deal is op langere termijn (lees resale value). Ook het risico dat de prijs in enkele weken of maanden gaat kelderen is niet heel hoog lijkt me, wat wel zo is als je nu een 6800 voor 1000+ en een 6900 voor 1500+ haalt.
Gaat enigszins tegen mijn principes in maar zie mijn asus bestelling de komende tijd niet doorgaan
D-dark schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:25:
Ook maar gezwicht voor de cyberport 6800 XT
Gaat enigszins tegen mijn principes in maar zie mijn asus bestelling de komende tijd niet doorgaan
tailfox schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:44:
ASUS heeft alle 6000 series van hun website wegehaald.
[Afbeelding]
Heeft het vaak fout
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/Z44w0sjEHvaJDP9KmapnAMli.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EGhkHjN5sPXtzwTFed2Zbl8b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fS7mZKFuVB8iCc8LFp8zHUIJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vOFA6eg3jSgF6krcEYrVNcWb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TmFqwcBgHO06rh7GPXPaqrr6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HVUmUP2v7AwWH6mg3K6bDKe2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3g3DxbzeZ3NBSVU9YySsmsMy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zIAVqnt58vhOBWcSrft1mmfO.jpg?f=fotoalbum_large)