Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Ja ik.pixeled schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:15:
Nu we het toch over drops op AMD.com hebben: heeft iemand een beetje een beeld met welke frequentie de drop plaatsvinden aldaar? Hoeveel tijd zat er bijv. tussen de laatste drop van vrijdag en die daarvoor?
Geen touw aan vast te knopen.
Beste is zoeken op amd.com dan heb je zo alle drops. Heb het helaas niet in een excel die ik met je kan delen
Heeft het vaak fout
Er is geen drop eerder dan 15:00 toch?Pikkemans schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:16:
[...]
Op basis van de vorige drops
* Op werkdagen
* Tussen 12:00 en 18:00 uur
Wat we verder weten drops zijn aardig wereldwijd
Heeft het vaak fout
Enig idee of het telkens om het hele uur is, of /random?tailfox schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:18:
[...]
Er is geen drop eerder dan 15:00 toch?
Wat we verder weten drops zijn aardig wereldwijd
Daar zocht ik naar, thankszzzzz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:16:
[...]
Het lijkt tot nu een frequentie te hebben van 1x keer per 2-4 weken, maar het zou zomaar kunnen dat AMD dit gaat verhogen na berichtvorming in de pers.
Laten we hopen dat dat wat vaker wordt, eens per week zou al heel mooi zijn. De uitspraak van Lisa over dat zij de komende periode op hun eigen site blijven verkopen en dat ze de fabrikanten aanraden dit ook te gaan geeft in ieder geval hoop. Beschikbaarheid van 6900 XT's lijkt langzaam beter te worden, dat is al heel wat. Zou geweldig zijn als AMD dat ook merkt en ze verschuiven naar een hogere productie van de 6800 XT's (waar volgens mij echt iedereen op zit te wachten)
- Woensdag 18 november - 15:00 (6800/6800XT Launch)
- Vrijdag 20 november - 15:00
- Dinsdag 24 november - 16:35
- Maandag 30 november - 16:15
- Dinsdag 8 december - 15:00 (6900XT Launch)
- Donderdag 7 januari - 17:25 6800/6900XT
Aangezien de laatste 17:28)Junia schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:22:
[...]
Enig idee of het telkens om het hele uur is, of /random?
Compleet random
Heeft het vaak fout
Laatste was een maand maar ook binnen zelfde weekpixeled schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:23:
[...]
Daar zocht ik naar, thanks1 a 2 keer per maand dus.
Laten we hopen dat dat wat vaker wordt, eens per week zou al heel mooi zijn. De uitspraak van Lisa over dat zij de komende periode op hun eigen site blijven verkopen en dat ze de fabrikanten aanraden dit ook te gaan geeft in ieder geval hoop. Beschikbaarheid van 6900 XT's lijkt langzaam beter te worden, dat is al heel wat. Zou geweldig zijn als AMD dat ook merkt en ze verschuiven naar een hogere productie van de 6800 XT's (waar volgens mij echt iedereen op zit te wachten)
Heeft het vaak fout
Waren ook latere toch?Munchie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:23:
Misschien helpt dit
- Woensdag 18 november - 15:00 (6800/6800XT Launch)
- Vrijdag 20 november - 15:00
- Dinsdag 24 november - 16:35
- Maandag 30 november - 16:15
- Dinsdag 8 december - 15:00 (6900XT Launch)
- Donderdag 7 januari - 17:25 6800/6900XT
Heeft het vaak fout
Er is ook 1 keer een avond drop geweest als ik me niet vergis. Was een restant drop waar maar 2 of 3 mensen nog iets meegepikt hebben.
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
Voor zover ik weet niet. Er zwerft in dit topic al lange tijd het gerucht dat er om 23.00 een keer een drop is geweest. Maar dat gerucht is ontstaan door dit bericht, dat terwijl dit verder door niemand anders bevestigd is/was.
Dat kan net zo goed een false postive geweest zijn door een ticker. Die krijg ik ook wel eens vanuit Distill.Munchie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:31:
[...]
Voor zover ik weet niet. Er zwerft in dit topic al lange tijd het gerucht dat er om 23.00 een keer een drop is geweest. Maar dat gerucht is ontstaan door dit bericht, dat terwijl dit verder door niemand anders bevestigd is/was.
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Klopt, dat was een keer tussen 22:00 en 23:00. De exacte datum weet ik ook niet meer, alleen dat ik destijds heb misgegrepenChris P. schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:30:
[...]
Er is ook 1 keer een avond drop geweest als ik me niet vergis. Was een restant drop waar maar 2 of 3 mensen nog iets meegepikt hebben.
ja, die was er, weet even niet meer wanneer, was echter vorig jaar volgens mij voor de pres. van de 6900xt.Munchie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:31:
[...]
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
wel fijn dat ze niet uitverkocht raken,lou louis schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:04:
gaat niet zo goed voor megekko beter 1 x teveel dan niet gepost
Heeft het vaak fout
Of NVidia kaarten zijn meer waard voor mensenlou louis schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:07:
Amd klanten zijn zuiniger dan NVidia klanten rtx kaarten vliegen weg 950
ik zal je missen :WChris P. schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:09:
Net mail met T&T gekregen van Pluribox dat mijn XFX Merc 319 RX 6800 XT verstuurd is. Zou as maandag binnen moeten komen
Heeft het vaak fout
Als ik het RTX topic zo zag vloog er ook nog genoeg weg voor 1500lou louis schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:07:
Amd klanten zijn zuiniger dan NVidia klanten rtx kaarten vliegen weg 950
Maar is inderdaad wel een teken aan de wand dat 2 Sapphire Nitro+ RX6800 XT van iets meer dan 1000 euro nu al 3 dagen lang niet verkocht zijn.
https://www.megekko.nl/pr...ger-Pro-16G-OC-VideokaartTirinium schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:25:
[...]
Als ik het RTX topic zo zag vloog er ook nog genoeg weg voor 1500
Maar is inderdaad wel een teken aan de wand dat 2 Sapphire Nitro+ RX6800 XT van iets meer dan 1000 euro nu al 3 dagen lang niet verkocht zijn.
deze 6800 staat er al weer een tijdje volgens mij, gezien de prijs overigens niet geheel onverwachts, ik hoop dat hij daar nog wel even blijft staan, als lesje van de geldhonger van sommige bedrijven. nee, dat heeft niets meer te maken met een normale economie, je hebt als ondernemer ook een maatschappelijke functie, en die komt bij dit soort prijzen wel een beetje te kort. (mijn mening).
is bv hier te krijgen (ze zeggen op voorraad en ook nog in prijs verlaagd., dus haast je, weg is weg)lou louis schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:26:
welke shop heeft de Sapphire Nitro+ RX6800 XT beschikbaar
https://www.arlt.com/Hard...Radeon-RX-6800-XT-SE.html
https://www.arlt.com/Hard...Radeon-RX-6800-XT-SE.htmllou louis schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:26:
en
https://www.cyberport.de/...QPTJFMDEtN0pEJkFQSUQ9Mjc4
https://www.cyberport.de/...6-gaming-grafikkarte.htmllou louis schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:26:
Heeft het vaak fout
Dit heb ik nergens in dit topic kunnen terugvinden en denk dat dit verhaal een beetje een eigen leven is gaan leiden.MacD007 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:20:
[...]
ja, die was er, weet even niet meer wanneer, was echter vorig jaar volgens mij voor de pres. van de 6900xt.
Nogmaals, hier wordt door één tweaker geclaimd dat er om 23:00 een ryzen en radeon 5000 drop was. Echter als je die datum en tijdstippen terugzoekt in dit topic, dan zie je niemand anders die dit bevestigd of daadwerkelijk een bestelling hebben geplaatst. Deze claim wordt dan herhaald en gaat vervolgens een eigen leven leiden.
Top! ik krijg m dinsdagChris P. schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:09:
Net mail met T&T gekregen van Pluribox dat mijn XFX Merc 319 RX 6800 XT verstuurd is. Zou as maandag binnen moeten komen
Nu nog wachten tot juni 202? op die tuf non oc 3080 van alternate voor mn h1 lol. Maarja wel in september besteld voor €729 dus ach laat maar staan dan he. De xfx ga ik in een nieuwe build (lian li lancool2 mesh performance) rammen aankomende week. Zal jullie ook missen
Ook via Pluribox gedaan (de XFX)?acbs2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:24:
[...]
Top! ik krijg m dinsdagAlvast veel plezier met je kaart
Nu nog wachten tot juni 202? op die tuf non oc 3080 van alternate voor mn h1 lol. Maarja wel in september besteld voor €729 dus ach laat maar staan dan he. De xfx ga ik in een nieuwe build (lian li lancool2 mesh performance) rammen aankomende week. Zal jullie ook missen*MAND*
Nee durfde dat niet nog niet helemaal aan qua support en zou er ook te laat bij zijn wilde ik de kaart in een voor mij acceptabel tijdsbestek binnenkrijgen. Zag namelijk toen ik pas keek ook levering tussen 9 en 10-02 staan. Eigenlijk 1e batch gemist. Dan pluribox weer extra 2 dagen + kosten handling & shipping waar de kaart op pccomponentes voor een inmiddels hogere prijs stond dan dat jij m hebt. En vervolgens nog een maand moeten wachten zonder zekerheid dat ze ook daadwerkelijk leveringen op die datum binnenkrijgen.Ook via Pluribox gedaan (de XFX)?
Dus uiteindelijk gezwicht bij scalpazon voor €1024 shipped wat zo een €115 meer was onderaan de streep tov de inmiddels hogere prijs op pccomponentes met alle fees.
“Jaaaa door types zoals jullie gaan de gpu prijzen niet omlaag etc etc” Dat kan allemaal wel maar dat ben ik volgende week als ik het kassie gebeund heb en aant gamen ben helemaal vergeten :’)
Er staan hier genoeg post van mij die aangeven om 3 uur is er echt geen drop.Fugitive2008 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:09:
Het lijkt alsof het afzakt naar mythische verhalen die in het verleden zouden hebben plaatsgevonden. Jeetje. Ik ga er lekker in mee!
Toch kijk ik elke dag om 3.
Toch wel de definitie van stupide
Heeft het vaak fout
Did I ever tell you the definition of insanity ?tailfox schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:23:
[...]
Er staan hier genoeg post van mij die aangeven om 3 uur is er echt geen drop.
Toch kijk ik elke dag om 3.
Toch wel de definitie van stupide
Zelfde doen maar andere uitkomst verwachten toch?Th0ms0n schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:32:
[...]
Did I ever tell you the definition of insanity ?
Maar ik denk dat we vandaag geen drop krijgen.
Nu nog zelf geloven en niet de hele dag gaan kijken
Heeft het vaak fout
https://www.computerunive...-enthusiast-graphics-card
Ongelooflijk. Op dezelfde site wordt de Red Devil 6900XT voor 1599 aangeboden..
[ Voor 20% gewijzigd door Mister_Slavko op 15-01-2021 09:38 ]
Wow 50€ korting op een kaart die enkele honderden euros te duur is, wat een deal ! 🤯Mister_Slavko schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:37:
Snel mensen, nog maar 2 stuks op voorraad :0
https://www.computerunive...-enthusiast-graphics-card
Ongelooflijk. Op dezelfde site wordt de Red Devil 6900XT voor 1599 aangeboden..
899 - 1599
https://www.gputracker.eu...chip=AMD%20RX%206800%20XT
EDIT: goed om te zien dat de dure 6900 XT's meerdere dagen blijven staan.
[ Voor 16% gewijzigd door UniMatrix op 15-01-2021 10:26 ]
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
normale 6800 voor €849
Megekko url: https://www.megekko.nl/pr...ING-X-TRIO-16G-Videokaart
[ Voor 32% gewijzigd door maikie61 op 15-01-2021 11:11 ]
RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition
Megekko:
Heeft 3 soorten 6800
https://www.megekko.nl/pr...0-Fighter-16GB-Videokaart
PowerColor Radeon RX 6800 Fighter 949 euro(stond er gisteren ook op)
https://www.megekko.nl/pr...ger-Pro-16G-OC-Videokaart
Asrock Radeon RX 6800 Challenger Pro 949 euro (stond er gisteren ook op)
https://www.megekko.nl/pr...ING-X-TRIO-16G-Videokaart
MSI Radeon RX 6800 GAMING X TRIO 849 euro
PCKing
1 soort 6800 XT
Kan ik niet vinden. denk false
Cyberport
1 soort 6800 XT
https://www.cyberport.de/...6-gaming-grafikkarte.html
Novelty Sapphire AMD Radeon RX 6800 XT OC SE Nitro + € 1,098.00 (volgens mij gisteren ook al)
CDromland is deze tweakers tracker te slim af. maar dank aan maikie61
https://cdromland.nl/prod...ING-X-TRIO-16G-Videokaart
MSI Radeon RX 6800 GAMING X TRIO 16G Videokaart € 849,00
[ Voor 86% gewijzigd door tailfox op 15-01-2021 11:40 ]
Heeft het vaak fout
Met de prijzen die ze bij Megekko en CDromland hanteren mis je gelukkig nikstailfox schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:17:
CDromland is deze tweakers tracker te slim af.
super, goede actie, laat ze het maar weten dat we de prijzen die zij hanteren belachelijk vinden. TOP. eens kijken wat de reactie zal zijn, zoals ik reeds eerder geschreven heb heeft een bedrijf ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid, dat ze geld willen verdienen is ok, zolang dat binnen het redelijke valt. AMD is daar bij de CES ook duidelijk in geweest.Remth2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:47:
Ik geloof nog in sprookjes maar ik heb gevraagd/gemaild aan megekko met de vraag waarom, ondanks de schaarste, de prijzen zo giga zijn... Niet dat het veel zal opleveren maar nooit geschoten is altijd mis
laat ze maar eens transparant naar hun klanten zijn, ik denk dat dit voor de toekomst meer positieve effecten heeft dan zoals het nu is. dat het ook anders kan bewijst Alternate met hun Asrock 6900XT, die een geringe meerprijs (circa 10% vraagt), dit is gewoon ok. bij MSI is dat al weer 20% en ook Alternate heeft in het verleden te hoge prijzen voor hun kaarten gevraagd.
[ Voor 30% gewijzigd door MacD007 op 15-01-2021 12:00 ]
Ze gaan nooit vertellen dat het marge is, maar dat de inkoop duur is.. Let maar opRemth2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:47:
Ik geloof nog in sprookjes maar ik heb gevraagd/gemaild aan megekko met de vraag waarom, ondanks de schaarste, de prijzen zo giga zijn... Niet dat het veel zal opleveren maar nooit geschoten is altijd mis
Blijkbaar zorgt schaarste ook voor scheve prijzen. De top custom design van MSI is 100 euro goedkoper dan de instap van PowerColor.tailfox schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:17:
https://www.megekko.nl/pr...0-Fighter-16GB-Videokaart
PowerColor Radeon RX 6800 Fighter 949 euro(stond er gisteren ook op)
https://www.megekko.nl/pr...ING-X-TRIO-16G-Videokaart
MSI Radeon RX 6800 GAMING X TRIO 849 euro
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
die van powercolor staat er ook al een paardagen op.Mr. Rawnar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:59:
[...]
Blijkbaar zorgt schaarste ook voor scheve prijzen. De top custom design van MSI is 100 euro goedkoper dan de instap van PowerColor.
Heeft het vaak fout
Ik verwacht het ook niet, ik ben wel benieuwd of ik uberhaupt antoord krijg, want het lijkt me dat ze er niet eens op gaan reageren.Ferio schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:58:
[...]
Ze gaan nooit vertellen dat het marge is, maar dat de inkoop duur is.. Let maar op
"
Beste remco,
Hartelijk dank voor je mail.
Eigenlijk noem je alle redenen zelf al, de hele markt gaat over zijn kop en ook vanuit de leveranciers. De prijzen die daar staan zijn niet meer de inkoopprijzen en de markt betaald toch wel (wij dus ook) vandaar dat er momenteel enorme prijzen online staan.
We hopen je met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
"
Was 1x verzenden niet genoeg?eze2kiel schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:19:
Net mail binnen gekregen dat mn msi 3070 3x verzonden is, woop woop !😄
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik vermoed dat MSI de *reference* RX 6900 XT EOL heeft verklaard. Waarschijnlijk komen ze alleen nog met custom modellen.Beste [...],
Naar aanleiding van je bestelling stuur ik deze mail.
Helaas hebben wij vanuit MSI te horen gekregen dat deze kaarten niet meer geleverd gaan worden. Graag verneem ik van je of je een alternatief wenst te ontvangen, of dat je de bestelling zou willen annuleren.
Ik wacht je reactie af.
Met vriendelijke groet,
Danique
Ik was specifiek op zoek naar dit model i.v.m. waterkoeling support en de 36 maanden garantie (van MSI) i.p.v. 24 maanden van AMD zelf.
Het is wss de 3X ventus van MSI, niet 3x verzonden denk ik
Geen idee of dat sarcastisch van je was, maar klonk wel leuk. Creatief bedacht
Het lijkt er zoiezo op dat third party reference kaarten niet echt van de grond komen; jouw beste hoop zal toch AMD.com zijn denk ik.Ram-G-maN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:22:
Ik vermoed dat MSI de *reference* RX 6900 XT EOL heeft verklaard. Waarschijnlijk komen ze alleen nog met custom modellen.
Ik was specifiek op zoek naar dit model i.v.m. waterkoeling support en de 36 maanden garantie (van MSI) i.p.v. 24 maanden van AMD zelf.
Nou, ik denk dat die best van de grond kunnen komen tegen niet veel meer dan de MSRP XD NIet met 400 euro er boven op.zzzzz schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:28:
[...]
Het lijkt er zoiezo op dat third party reference kaarten niet echt van de grond komen; jouw beste hoop zal toch AMD.com zijn denk ik.
Dan zou ik als ik jou was Azerty de komende dagen in de gaten houden. Ik heb namelijk gister een MSI 6900 XT geretourneerd die ik bij hen had aangeschaft die ze dus waarschijnlijk vandaag zullen ontvangen. Deze was afgelopen maandag te koop voor €1250,- en ik kon de verleiding niet weerstaan en dus gehapt.Ram-G-maN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:22:
Ik heb zojuist een mail ontvangen van Alternate.nl dat de reference AMD Radeon RX 6900 XT van MSI niet meer leverbaar zal zijn.
Ik vermoed dat MSI de *reference* RX 6900 XT EOL heeft verklaard. Waarschijnlijk komen ze alleen nog met custom modellen.
Toen ik hem dinsdag ontving had ik echter al spijt dat ik er zoveel geld voor had neergelegd. Ik wacht zelf toch liever nog m'n kansen af op een 6800 XT voor een wat gunstigere prijs, zeg €850-900. Uiteindelijk heb ik de 6900 XT 1x uit de verpakking heb gehaald om hem te bekijken (mooi ding trouwens!
ik zal ook even kijken.pixeled schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:33:
[...]
Dan zou ik als ik jou was Azerty de komende dagen in de gaten houden. Ik heb namelijk gister een MSI 6900 XT geretourneerd die ik bij hen had aangeschaft die ze dus waarschijnlijk vandaag zullen ontvangen. Deze was afgelopen maandag te koop voor €1250,- en ik kon de verleiding niet weerstaan en dus gehapt.
Toen ik hem dinsdag ontving had ik echter al spijt dat ik er zoveel geld voor had neergelegd. Ik wacht zelf toch liever nog m'n kansen af op een 6800 XT voor een wat gunstigere prijs, zeg €850-900. Uiteindelijk heb ik de 6900 XT 1x uit de verpakking heb gehaald om hem te bekijken (mooi ding trouwens!) maar nooit ingebouwd, en gister na 2 dagen twijfelen dus de knoop doorgehakt en teruggestuurd. Ding is dus nog volledig mint. Doe er je voordeel mee
Heeft het vaak fout
Dacht dat jij ook aan het wachten was op gunstigere prijzen?
Ik moet door mijn case eigenlijk een ref.pixeled schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:36:
[...]
Dacht dat jij ook aan het wachten was op gunstigere prijzen?
die past.
verder als ze een mooie korting geven omdat die open is geweest heb ik wel intresse.
Dollar koers staat echt kut en zal alleen maar erger worden.
Heeft het vaak fout
en de optie van Asrock, want ook dat is een reference kaart. ook die heeft 3 jaar garantie. (sorry had de volgende post nog niet gezien). ikhoop niet dat asrock dit ook doet, overigens blijkt die van asrock zo van AMD te komen, zelfs geen asrock stikker er op.Ram-G-maN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:22:
Ik heb zojuist een mail ontvangen van Alternate.nl dat de reference AMD Radeon RX 6900 XT van MSI niet meer leverbaar zal zijn.
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door MacD007 op 15-01-2021 12:45 ]
Ah ja. Vooral hopen op een nieuwe drop vanuit AMD dustailfox schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:38:
[...]
Ik moet door mijn case eigenlijk een ref.
die past.
Dat zal niet zo zijn, want je kan helemaal niet zien aan de productdoos dat deze eerder al geopend is geweest. Er zaten namelijk helemaal niet van die rond sluitstickers op die je normaal gesproken moet doorsnijden! Verder is hij dus 100% nieuwstaat, dat ding is (in mijn bezit) letterlijk niet aan geweest.verder als ze een mooie korting geven omdat die open is geweest heb ik wel intresse.
Klopt, de nieuwe Trump tax gaat ook niet helpen. We gaan zien wat de prijzen gaan doen de komende maanden. Als het echt niet beter wordt dan wacht ik wel een jaartje tot de Radeon 7000 serie er is. M'n 5700XT voldoet voor de meeste toepassingen nog prima.Dollar koers staat echt kut en zal alleen maar erger worden.
Je had het aan mij kunnen doorverkopen ik heb er precies €1337,- voor over.pixeled schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:33:
[...]
Dan zou ik als ik jou was Azerty de komende dagen in de gaten houden. Ik heb namelijk gister een MSI 6900 XT geretourneerd die ik bij hen had aangeschaft die ze dus waarschijnlijk vandaag zullen ontvangen. Deze was afgelopen maandag te koop voor €1250,- en ik kon de verleiding niet weerstaan en dus gehapt.
Toen ik hem dinsdag ontving had ik echter al spijt dat ik er zoveel geld voor had neergelegd. Ik wacht zelf toch liever nog m'n kansen af op een 6800 XT voor een wat gunstigere prijs, zeg €850-900. Uiteindelijk heb ik de 6900 XT 1x uit de verpakking heb gehaald om hem te bekijken (mooi ding trouwens!) maar nooit ingebouwd, en gister na 2 dagen twijfelen dus de knoop doorgehakt en teruggestuurd. Ding is dus nog volledig mint. Doe er je voordeel mee
Was een gebbetje.Remth2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:26:
[...]
Het is wss de 3X ventus van MSI, niet 3x verzonden denk ik
Geen idee of dat sarcastisch van je was, maar klonk wel leuk. Creatief bedacht
Beauty is in the eye of the beerholder
Ah sorry, als ik dat gezien had dan had ik hem zeker aan je verkocht. Helemaal niet aan gedacht op V&A naar de vraag-advertenties te kijken. Ik dacht juist eerlijk te zijn en geen scalperpraktijken te willen uitvoeren door hem gewoon te retourneren.Ram-G-maN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:57:
[...]
Je had het aan mij kunnen doorverkopen ik heb er precies €1337,- voor over.
Nou ja, ik hoop dat je met deze kennis de 6900 XT toch via Azerty weet te bemachtigen dan. Hou de site in de gaten zou ik zeggen
Je moet mij geen hoop geven.pixeled schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:01:
[...]
Ah sorry, als ik dat gezien had dan had ik hem zeker aan je verkocht. Helemaal niet aan gedacht op V&A naar de vraag-advertenties te kijken. Ik dacht juist eerlijk te zijn en geen scalperpraktijken te willen uitvoeren door hem gewoon te retourneren.
Nou ja, ik hoop dat je met deze kennis de 6900 XT toch via Azerty weet te bemachtigen dan. Hou de site in de gaten zou ik zeggen
En weer 110,- er af voor een 6900 XT (1439 -> 1329) nog 100 er af en ik ben tempted.
Deze vind ik alleen foeilelijk
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
en de Asrock reference 6900xt voor 1099,- ??? geen optie, de wachtlijst is ook niet zo lang.UniMatrix schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:15:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1704653
En weer 110,- er af voor een 6900 XT (1439 -> 1329) nog 100 er af en ik ben tempted.
Deze vind ik alleen foeilelijk
850eurAggressor schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:22:
wat is jullie max prijs voor een 6800 xt dan?
800 want dat is redelijk. Kaart gaat voor 650 weg bij AMD. Reference mag dus in winkel weg voor 700. Custom kaarten gooi er 100 euro bovenop.Aggressor schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:22:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1704005?Trixh schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:24:
[...]
800 want dat is redelijk. Kaart gaat voor 650 weg bij AMD. Reference mag dus in winkel weg voor 700. Custom kaarten gooi er 100 euro bovenop.
mooie kaart maar 999 euro ...pff
Vraag is of die ooit gaat komen, las net ergens dat een andere fabrikant zijn reference niet meer gaat uitbrengen.MacD007 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:20:
[...]
en de Asrock reference 6900xt voor 1099,- ??? geen optie, de wachtlijst is ook niet zo lang.
Paar weken terug was die Sapphire Nitro 6900XT 1200 en ging toen naar 1500, als een mooie AIB weer richting 1200 gaat vind ik het 200 boven MSRP wel maard t.o.v. reference en niet eens zo heeeel raar qua prijs.
Voor mij 750 tot 800 max, 800 moet ik wek bij zeggen is een zware overweging.Aggressor schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:22:
800 a 850, maar dan moet het ook echt wel een mooie zijn die boven de rest uit steekt zoals bv. de MERC 319.Aggressor schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:22:
Hetzelfde bedrag wat ik zou betalen voor een 3080.
850. voor een costum die stiller is dan de rev.Aggressor schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:22:
800 voor een ref 6800XT
700 euro voor costum die stiller is dan de rev. voor 6800
650 voor een ref 6800
Heeft het vaak fout
[ Voor 17% gewijzigd door [MAUS] op 15-01-2021 13:46 ]
Hopelijk wordt er door het uitpakken geen 'restocking fee' bij je in rekening gebracht..pixeled schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:33:
[...]
Volgens mij is de restocking fee alleen voor zakelijke bestellingen. Onder de (consumenten)wet kopen op afstand mag ik (zonder reden van opgaaf) kosteloos retourneren. De verzendkosten voor het retourneren zijn uiteraard wel voor eigen rekening en dat lijkt me ook niet meer dan logischMister_Slavko schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:51:
[...]
Hopelijk wordt er door het uitpakken geen 'restocking fee' bij je in rekening gebracht..
Ik zou het erg vreemd vinden dus in ieder geval als ze mij nog kosten in rekening gaan brengen. Mochten ze dat wel van plan zijn, dan mogen ze hem gewoon nogmaals naar me opsturen en dan hou ik 'm wel
Heeft het vaak fout
Komt omdat er een drop is om 15.00???tailfox schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:31:
weinig stock aangevuld maar is dan ook vrijdag.
Kom maar door met die dropRemth2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:34:
[...]
Komt omdat er een drop is om 15.00???![]()
![]()
#hopeso
Je gaat nergens voor een redelijke prijs voor de komend(e) maanden een 6800xt/6900xt vinden tenzij het op de site van AMD komt. Ik heb deze vandaag besteld en heb al een track en trace ontvangen dus het zal hopelijk binnenkort komenAggressor schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:25:
[...]
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1704005?
mooie kaart maar 999 euro ...pff
Ouch, dat je het er voor wil neerleggen tho... damnPhelX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:04:
[...]
Je gaat nergens voor een redelijke prijs voor de komend(e) maanden een 6800xt/6900xt vinden tenzij het op de site van AMD komt. Ik heb deze vandaag besteld en heb al een track en trace ontvangen dus het zal hopelijk binnenkort komen
Ik wacht al een hele lange tijd. Kan niet meer langer wachten en mn budget was toch 1k.Remth2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:06:
[...]
Ouch, dat je het er voor wil neerleggen tho... damn
Ik heb zojuist een 6900xt voor 1159 gevonden. Dus als je budget daarin valt snel kopen!
https://aios.be/nl/powerc...m=cpc&utm_campaign=twcamp
Ik ook, met mn 970 die wel zweet nu. Maar ik weet wel dat ik dat er niet voor neer ga leggen, ik vind het echt onwijs veel.. Heel eigenwijs, ik snap je beslissing wel. Hopelijk heb je veel plezier van de kaart!PhelX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:07:
[...]
Ik wacht al een hele lange tijd. Kan niet meer langer wachten en mn budget was toch 1k.
Ik heb zojuist een 6900xt voor 1159 gevonden. Dus als je budget daarin valt snel kopen!
Bedankt! wel een onbekende winkel (voor mij) maar op goed geluk! (bestelling geplaatst). Wilde liever een 6800XT gezien het geringe prestatieverschil maar toch wel leuk zo'n DIKKE kaart en deze prijs is wel ok voor een 6900XT.PhelX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:07:
[...]
Ik wacht al een hele lange tijd. Kan niet meer langer wachten en mn budget was toch 1k.
Winkel zegt nog wel steeds: Nog 6 beschikbaar na mijn bestelling..... die daarvoor ook op 6 stond?
Verkoop ik mijn 3060Ti (zonder verlies of zelfs winst waarschijnlijk). AMD bevalt mij persoonlijk toch beter, met Nvidia zie ik zo vaak popups in beeld verschijnen (zeg maar bv bosjes/objecten dichtbij (en ook verderop een gebouw ofzo) die opeens tevoorschijn komen en toch net iets minder qua beeldkwaliteit (al kan ik dat niet goed bewijzen natuurlijk). Maar het valt mij op na mijn switch in elk geval van AMD naar Nvidia.
[ Voor 7% gewijzigd door Plugin op 15-01-2021 15:28 ]
nu zoeken waar
Heeft het vaak fout
Volgens mij heeft dat met een bepaalde compressie te maken dat Nvidia doet. Ik wist het ook niet maar toen mijn 5700 XT terug moest (slechte koeler van Asus, bekend issue) en ik m verving voor een 2070S vond ik alles er minder mooi/scherp uitzien. Het is subtiel en ik kan t ook niet bewijzen maar het zou me niks verbazen als t zo is.Plugin schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:23:
[...]
en toch net iets minder qua beeldkwaliteit (al kan ik dat niet goed bewijzen natuurlijk). Maar het viel mij op na mijn switch in elk geval van AMD naar Nvidia.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
https://www.pcking.de/esh...4&s_supplier_aid=15427067
https://www.pcking.de/esh...4&s_supplier_aid=15427058
Zoals verwacht zeer matige prijsstelling.
[ Voor 5% gewijzigd door zzzzz op 15-01-2021 15:29 ]
Aangezien ik redelijk in buurt woon maar zakelijk moet bestellen (en niet via online betaling zakelijk kan bestellen) heb ik gebeld. Ze gingen voor mij één tegenhouden en offerte opsturen dus er waren er nog zeker (juist 20sec geleden gebeld)Plugin schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:23:
[...]
Bedankt! wel een onbekende winkel (voor mij) maar op goed geluk! (bestelling geplaatst). Wilde liever een 6800XT gezien het geringe prestatieverschil maar toch wel leuk zo'n DIKKE kaart en deze prijs is wel ok voor een 6900XT.
Winkel zegt nog wel steeds: Nog 6 beschikbaar na mijn bestelling..... die daarvoor ook op 6 stond?
Verkoop ik mijn 3060Ti (zonder verlies of zelfs winst waarschijnlijk). AMD bevalt mij persoonlijk toch beter, met Nvidia zie ik zo vaak popups in beeld verschijnen (zeg maar bv bosjes/objecten dichtbij (en ook verderop een gebouw ofzo) die opeens tevoorschijn komen en toch net iets minder qua beeldkwaliteit (al kan ik dat niet goed bewijzen natuurlijk). Maar het valt mij op na mijn switch in elk geval van AMD naar Nvidia.
Edit: en hij is weg dus ging rap maar damn voor die prijs één van de betere 6900XT das een buitenkansje (was goedkoper dan preorder van een maand geleden voor een 6800xt, zot wel)
[ Voor 7% gewijzigd door Paterpor op 15-01-2021 15:36 ]
Laat maar zitten voor die prijs.zzzzz schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:28:
[...]
https://www.pcking.de/esh...4&s_supplier_aid=15427067
https://www.pcking.de/esh...4&s_supplier_aid=15427058
Zoals verwacht zeer matige prijsstelling.
Inmiddels niet meer te vinden op de site. Ook niet zo gek voor een top end kaart voor rond de MSRP + 200 euroPhelX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:07:
[...]
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
In het verleden was 50 erbij voor custom de standaard, 150 is dus best veel. AMD heeft ook gevraagd aan zijn partners om niet teveel boven de MRSP te gaan zitten dus 700-720 max voor een 6800XT zou normaal moeten zijn.Trixh schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:24:
[...]
800 want dat is redelijk. Kaart gaat voor 650 weg bij AMD. Reference mag dus in winkel weg voor 700. Custom kaarten gooi er 100 euro bovenop.
[ Voor 17% gewijzigd door Tirinium op 15-01-2021 15:54 ]
Heeft dat er niet mee te maken dat image upscaling (DLSS) standaard aanstaat?JohnnyV76 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:28:
[...]
Volgens mij heeft dat met een bepaalde compressie te maken dat Nvidia doet. Ik wist het ook niet maar toen mijn 5700 XT terug moest (slechte koeler van Asus, bekend issue) en ik m verving voor een 2070S vond ik alles er minder mooi/scherp uitzien. Het is subtiel en ik kan t ook niet bewijzen maar het zou me niks verbazen als t zo is.
Daarnaast kan je bij Nvidia ook nog image sharpening aanpassen.
Dinsdagavond een Sapphire RX 6800XT Special Edition besteld in Duitsland en vanmiddag geleverd
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kznufgHNlCo1Y1mcluwDoGuK.jpg?f=user_large)
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/Q1RPDpHjU7OiPYs8bVksQLCq.jpg?f=fotoalbum_large)