Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 11:47
Djuroen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:22:
Volgens mij is de vrijgave van AIB cards vandaag alleen maar op basis van pre-orders, welke dan later uitgeleverd zullen gaan worden (hopelijk in een week tijd, net zoals de reference cards).
Dat zou mogelijk verklaren waarom er nog nergens voorraad is aangeleverd...
Dan zouden de retailers nu toch al wel op de hoogte mogen zijn, nee? Zoals het er nu naar uitziet weten die echt van niks en zullen ze dus ook geen preorders opstarten.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
mouzetc schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:21:
Alternate zal er vast een paar krijgen voor de premium price ;D
Alternate is ook de enige die wel al aan reservaties doet, voor één model van de RX 6800 XT aan de absurde prijs van 999 euro. Soms spreken feiten voor zich.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arms2Short schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:06:
[...]

Microcenter US dus hetzelfde verhaal. AMD verliest wel heel erg snel de gunfactor zo.
Arms2Short schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:42:
Blijkbaar heeft MicroCenter in de VS geen enkele AIB kaart ontvangen. Dus zo'n beetje de grootste electronic retailer van Noord Amerika heeft 0 stuks voorraad.

Ik kom terug op mijn eerdere opmerkingen. Dit mag je ondertussen toch wel echt een paper launch noemen :(

https://community.microce...k-from-aib-board-partners
Ik vind paper launch overdreven. AMD heeft vorige week op woensdag en vrijdag hun hele voorraad verkocht via de website. Op maandag nog een restantje met 'annuleringen'.

Dat vervolgens nu de board partners niet (kunnen) leveren is toch niet de schuld van AMD? AMD heeft ze al lang geleden van de GPU's voorzien, echter lijkt het alsof de AIB zelf de boot afhouden. Even afwachten tot 15u en dan kun je zien of het een AIB paper launch is (wat het helaas wel lijkt te zijn). Maar een algehele paper launch zou ik het niet willen noemen.

Mensen vergeten trouwens ook tactisch even de hele RTX30xx launch.
Djuroen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:05:
[...]

Hier ben ik wel benieuwd naar, wat dat dan is... :)
Een R key voor een keyboard (Cherry style). Had beter een F5 mogen zijn (of een CTRL erbij) (grapje gestolen van Reddit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 22:11
Tricolores schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:23:
[...]

Dan zouden de retailers nu toch al wel op de hoogte mogen zijn, nee? Zoals het er nu naar uitziet weten die echt van niks en zullen ze dus ook geen preorders opstarten.
Eens hoor! Maar ik ben er ondertussen ook wel achter de de communicatie vanuit AMD echt lachwekkend slecht is, dus het zou me alsnog niets verbazen als het zo is als ik omschreef... Ik hoop het ook ten zeerste voor iedereen dat er wat voorraad vrij komt op korte termijn, zoals ze wel hardop schijnen te hebben gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 20:08
Santee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:27:
Prijzen duiken op bij SiComputers.

NITRO+ RADEON RX 6800 OC GAMING: €706,49
SAPPHIRE NITRO+ RADEON RX 6800 XT: €856
SAPPHIRE NITRO+ RADEON RX 6800 XT SE: €882,50

Die 6800 prijs valt relatief mee, maar nog steeds €40 duurder dan de reference 6800XT...
De andere prijzen zijn helaas lachwekkend.
met URL op jouw volgorde:

https://www.sicomputers.n...0RX%206800%20OC%20GAMING&
https://www.sicomputers.n...6-gb-gddr6-id-809830.html
https://www.sicomputers.n...html?sqr=6800%20sapphire&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
  • Laatst online: 02-10 22:11
Postman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:24:
[...]

[...]

Ik vind paper launch overdreven. AMD heeft vorige week op woensdag en vrijdag hun hele voorraad verkocht via de website. Op maandag nog een restantje met 'annuleringen'.

Dat vervolgens nu de board partners niet (kunnen) leveren is toch niet de schuld van AMD? AMD heeft ze al lang geleden van de GPU's voorzien, echter lijkt het alsof de AIB zelf de boot afhouden. Even afwachten tot 15u en dan kun je zien of het een AIB paper launch is (wat het helaas wel lijkt te zijn). Maar een algehele paper launch zou ik het niet willen noemen.

[...]

Een R key voor een keyboard (Cherry style). Had beter een F5 mogen zijn (of een CTRL erbij) (grapje gestolen van Reddit).
Ah nice! (en grappig!) :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:39
[...]

Dat vervolgens nu de board partners niet (kunnen) leveren is toch niet de schuld van AMD? AMD heeft ze al lang geleden van de GPU's voorzien, echter lijkt het alsof de AIB zelf de boot afhouden.

Tja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04:14
Vandaag bezorgen gemist en morgen ook kleine kans dat ik thuis ben.

Voor wie het wil weten, ze sturen je pakketje dan naar een DHL vestiging. Het is blijkbaar een zakelijke zendig en die mogen/willen/kunnen zie niet afleveren bij een pakketpunt/servicepunt. In mij geval 30km verderop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KVdE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:38
Net pakje aangekregen. Zat zoals anderen al meldden in een hele grote doos zonder bubble wrap :o Hopelijk geen schade opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:41
En daar is de prijsverhoging van de 6800 non XT naar €750, hahaha, dan maar weer terug in de wachtrij voor een 3080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Santee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:38:
[...]

En daar is de prijsverhoging van de 6800 non XT naar €750, hahaha, dan maar weer terug in de wachtrij voor een 3080?
Ik dacht eerst dat is een schappelijke prijs voor een xt oc. Maar geen xt dus veel te duur.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:48
[...]

[...]

[...]

"paper lauch" of niet, dat zal afhankelijk zijn van welke definitie je aanhoud, er lijkt immers geen officiële definitie te zijn. Dus zeggen dat er wat kaarten geleverd zijn en dat het daardoor geen "paper launch" kan zijn is wat overdreven. ik denk dat je dan beter kan kijken naar wat in de volksmond een "paper launch" is, en dat praat je eerder over een release waarbij er vrijwel geen aanbod is en niet voldoen kan worden aan de vraag.

Ik denk ook niet dat het argument paper lauch of niet wat dat betreft heel belangrijk is, of je het nu wel; of niet een paper lauch wil noemen, tot op heden is het gewoon een zeer slechte lauch.

Ik denk ook niet dat mensen de RTX 3080 launch vergeten, maar wanneer AMD (tot op C level niveau, in de persoon van Frank Azor) grapjes liepen te maken richting Nvidia over hun lauch en er naar hintte dat ze het zelf beter zouden doen (denk aan de $10 comment bijvoorbeeld) dan is het niet vreemd dat je een sloot kritiek over je heen krijgt wanneer je eigen release nog slechter lijkt dat de Nvidia launch waar je grapjes over maakte.

Nvidia had in ieder geval zowel bij hunzelf als bij hun partners enige voorraad, net als bij de AIB's. AMD komt tot op heden niet verder dan wat kaartjes op hun eigen shop en zelfs hun lauch partners lijken niet te kunnen vertellen wanneer ze voorraad krijgen.

Nu was vorige week nog het excuus, ja maar AMD kiest ervoor om het meerendeel van de gpu's naar de AIB te laten gaan, dus daardoor is er geen aanbod. Wat gaat het verhaal vandaag zijn, als straks blijkt dat er weer amper voorraad is?

Nee, Paperlauch of niet, dit is echt gewoon weer een flut release van AMD, waarbij zeker hun marketing afdeling ze wederom geen goede dienst bewijst bij het managen van de klantverwachting. Dat moeten ze echt beter gaan doen. Ze hadden hier een enorme kans flink mindshare te winnen van Nvidia, door wel te leveren, echter lijkt het erop dat ze nog minder leveren dan Nvidia.

Ik hoop dat het tegen de verwachting in vanmiddag toch een mooie launch wordt, maar ik vrees ervoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 25-11-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-10 12:29

kaas-schaaf

Beunhaas

Santee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:38:
[...]

Even de rest ook afwachten, wellicht zijn het de bekende "scalpers" die deze prijzen hanteren. Maar je hebt wel een punt met die 3080 wachtrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarrylNL
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-06 22:32
Mijn kaart is zojuist net gebracht door DHL! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tgrimmeissen
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 09:52
Card delivered! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennism schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:41:
[...]

"paper lauch" of niet, dat zal afhankelijk zijn van welke definitie je aanhoud, er lijkt immers geen officiële definitie te zijn. Dus zeggen dat er wat kaarten geleverd zijn en dat het daardoor geen "paper launch" kan zijn is wat overdreven. ik denk dat je dan beter kan kijken naar wat in de volksmond een "paper launch" is, en dat praat je eerder over een release waarbij er vrijwel geen aanbod is en niet voldoen kan worden aan de vraag.

Ik denk ook niet dat het argument paper lauch of niet wat dat betreft heel belangrijk is, of je het nu wel; of niet een paper lauch wil noemen, tot op heden is het gewoon een zeer slechte lauch.

Ik denk ook niet dat mensen de RTX 3080 launch vergeten, maar wanneer AMD (tot op C level niveau, in de persoon van Frank Azor) grapjes liepen te maken richting Nvidia over hun lauch en er naar hintte dat ze het zelf beter zouden doen (denk aan de $10 comment bijvoorbeeld) dan is het niet vreemd dat je een sloot kritiek over je heen krijgt wanneer je eigen release nog slechter lijkt dat de Nvidia launch waar je grapjes over maakte.

Nvidia had in ieder geval zowel bij hunzelf als bij hun partners enige voorraad, net als bij de AIB's. AMD komt tot op heden niet verder dan wat kaartjes op hun eigen shop en zelfs hun lauch partners lijken niet te kunnen vertellen wanneer ze voorraad krijgen.

Nu was vorige week nog het excuus, ja maar AMD kiest ervoor om het meerendeel van de gpu's naar de AIB te laten gaan, dus daardoor is er geen aanbod. Wat gaat het verhaal vandaag zijn, als straks blijkt dat er weer amper voorraad is?

Nee, Paperlauch of niet, dit is echt gewoon weer een flut release van AMD, waarbij zeker hun marketing afdeling ze wederom geen goede dienst bewijst bij het managen van de klantverwachting. Dat moeten ze echt beter gaan doen. Ze hadden hier een enorme kans flink mindshare te winnen van Nvidia, door wel te leveren, echter lijkt het erop dat ze nog minder leveren dan Nvidia.

Ik hoop dat het tegen de verwachting in vanmiddag toch een mooie launch wordt, maar ik vrees ervoor.
Klopt dat de marketing van AMD ronduit slecht is. Helaas leren ze er wat dat betreft weinig van.

Het is nog geen week geleden dus de tijd zal het leren of het echt een paper launch is/was. Dit was bij Nvidia ook pas veel later duidelijk en Nvidia meld vorige week pas dat ze nog een gigantische achterstand hebben met uitleveren. Wat dat betreft is de AMD zet op Twitter slecht, maar doet Nvidia het weinig beter.

Ik vind de kritiek op beide kampen dan ook enigzins terecht. Sommige kritiek gaat ronduit te ver, maar dat is te verwachten als je zoveel mensen teleursteld.

Helaas is het al sinds de eerste iPhone een trend aan het worden om nieuwe high-end electronica ontzettend te hypen en vervolgens een handvol te leveren zodat er nog meer over gepraat word. Negatieve reclame lijkt haast beter te zijn dan positieve (kijk maar eens naar de hoeveelheid backorders voor Ryzen 5000 cpu in NL alleen).

We gaan het over iets meer dan 3 uur meemaken hoop ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-10 12:44
Postman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:52:
[...]
Helaas is het al sinds de eerste iPhone een trend aan het worden om nieuwe high-end electronica ontzettend te hypen en vervolgens een handvol te leveren zodat er nog meer over gepraat word. Negatieve reclame lijkt haast beter te zijn dan positieve (kijk maar eens naar de hoeveelheid backorders voor Ryzen 5000 cpu in NL alleen).

al vind €200 boven MRSP van de reference kaart toch wel erg hoog. kan ik net zo goed de reference kaart pakken, een full cover waterblock erop schroeven en nog €50,- goedkoper zijn.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Ik begrijp dat de voortekenen m.b.t. beschikbaarheid voor vanmiddag niet goed zijn. Wat ik zelf ook opvallend vind is dat er in de PriceWatch nog geen enkele AIB RX6800 model (non-reference) is aangemeld (behalve van vier Gigabyte kaarten). Volgens mij zijn het de fabrikanten of de webwinkels die zulke informatie normaal gesproken aanleveren (al kunnen individuele Tweakers en de Tweakers-redactie uiteraard ook informatie over de specificaties invoeren).

[ Voor 4% gewijzigd door choogen op 25-11-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
choogen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:58:
Ik begrijp dat de voortekenen m.b.t. beschikbaarheid voor vanmiddag niet goed zijn. Wat ik zelf ook opvallend vind is dat er in de PriceWatch nog geen enkele AIB RX6800 model (non-reference) is aangemeld. Volgens mij zijn het de fabrikanten of de webwinkels die zulke informatie normaal gesproken aanleveren (al kunnen individuele Tweakers en de Tweakers-redactie uiteraard ook informatie over de specificaties invoeren).
Pricewatch bevat voldoende OC modellen, je vind het alleen niet in het overzicht (wat zoekwerk is nodig). Dit is waarschijnlijk omdat producten zonder prijsvermelding niet standaard getoond worden.

Iedereen is trouwens vrij om producten in de pricewatch te zetten, deze worden vervolgens in een wachtrij gezet en handmatig beoordeeld.

Helaas heb je nog zoiets als een NDA en is het lastig om exacte details te achterhalen, veel van de AIB kaarten in pricewatch hebben dan ook de ref. kaart specs. MSI is een goed voorbeeld van hoe de NDA werkt want daar verschijnt en verdwijnt al de hele dag de 6800(XT) op hun site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Nou het is duidelijk dat genoeg mensen de kaar alleen gekocht hebben om door te verkopen. Er staan er al een aantal voor +20-30% hogere prijzen op V&A.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 18:31
Astennu schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:05:
Nou het is duidelijk dat genoeg mensen de kaar alleen gekocht hebben om door te verkopen. Er staan er al een aantal voor +20-30% hogere prijzen op V&A.
Treurig.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 23:27
Pff, heel de dag thuis.. geen deurbel. Pakket staat ineens op geleverd en is zogezegd getekend.
DHL kan niets betekenen, die zeggen dat ik eerst een klacht in meot dienen bij de verkoper.

wtf...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja snelle manier om geld te verdienen. Daar houden mensen toch wel van.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viserius
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-10 10:35
Dan staat daar ook een negatieve shoprecensie tegenover voor het vragen van een onredelijke prijs :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maartor
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-05 22:52
zijn er al ervaringen ?? bijv coilwhine maak ik me zorgen over.
Thnks ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 08:41
mouzetc schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:06:
Pff, heel de dag thuis.. geen deurbel. Pakket staat ineens op geleverd en is zogezegd getekend.
DHL kan niets betekenen, die zeggen dat ik eerst een klacht in meot dienen bij de verkoper.

wtf...
DHL bezorging is bijna een reden om de kaart niet aan te schaffen.... weinig goede ervaringen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:00

wtf...
Heb ik ook wel eens gehad, maar dan kwam ie alsnog uurtje later ofzo. Heb het idee dat die bezorgers dat soms doen om hun targets te halen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Viserius schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:06:
[...]

Dan staat daar ook een negatieve shoprecensie tegenover voor het vragen van een onredelijke prijs :P
Je bedoelt V&A beoordeling?
Ik denk niet dat het toegestaan is. Heb het al eens bij tweakers aangekaard maar die zeggen vrije markt scalping mag gewoon. Is niet tegen de regels van V&A om hoge bedragen te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023

wtf...
Ah de DHL ervaring. Is inderdaad vaak het geval dat ze diezelfde dag later nog langskomen. Ik heb ook met regelmaat de chauffeurs voor van alles en nog wat onterecht uitgescholden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Het trieste zijn ook de overduidelijk verzonnen verhalen over waarom ze hem verkopen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Laatst online: 11-10 18:51

wtf...
Heb ik ook eens gehad, stond dat het bij de buren zou zijn afgeleverd. Dit was niet het geval. Pakketje nooit meer gezien en geen geld teruggehad. Weg camera, bedankt DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Vaenir schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:08:
[...]

Ah de DHL ervaring. Is inderdaad vaak het geval dat ze diezelfde dag later nog langskomen. Ik heb ook met regelmaat de chauffeurs voor van alles en nog wat onterecht uitgescholden.
Hmm ik hoop het maar. Zelf contact leggen met AMD is echt een drama volgens mij. :(

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:39
Astennu schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:07:
[...]

Je bedoelt V&A beoordeling?
Ik denk niet dat het toegestaan is. Heb het al eens bij tweakers aangekaard maar die zeggen vrije markt scalping mag gewoon. Is niet tegen de regels van V&A om hoge bedragen te vragen.
Jij hebt er toch ook meerdere die je alleen maar gaat gebruiken als testdummy om dan zonder doos op V&A te dumpen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansolo2345
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-07-2024

wtf...
Als je hem echt niet kan vinden, kan je misschien via paypal het een en ander regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kangodo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:08:
[...]

Het trieste zijn ook de overduidelijk verzonnen verhalen over waarom ze hem verkopen :')
Ja inderdaad. Kom er dan gewoon uit. heb er twee gekocht om te verkopen.
Of om er extra aan te verdienen om het ergens anders aan uit te geven. :P

Mja dan is de kans dat je het verkoopt misschien weer iets kleiner ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism

wtf...
Daar heeft DHL gelijk in, de verkoper is de opdrachtgever en dus de klant van DHL. Jij bent voor DHL geen partij in de overeenkomst.

De verkoper moet dus inderdaad bij DHL reclameren en jij bij de verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores

wtf...
Handtekening opvragen en dan dreigen met klacht wegens valsheid in geschrifte. Heb ik ooit gedaan met een pakketje van heel andere orde en plots kon alles geregeld worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vaenir
Man man die v&a advertenties ook. "Ik wil na wat wikken en wegen toch voor een andere kaart gaan." en dan 950 euro vragen. Zeg dan gewoon "Ik wil misbruik maken van het huidige tekort en even snel mijn portemonnee spekken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 14:59
Marktplaats staan er ook al een aantal rond de 1000.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Tricolores schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:10:
[...]

Handtekening opvragen en dan dreigen met klacht wegens valsheid in geschrifte. Heb ik ooit gedaan met een pakketje van heel andere orde en plots kon alles geregeld worden.
Ivm corona wordt er normaliter niet meer getekend, ik verwacht dus niet dat dit je in dit geval veel zal brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Postman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:02:
[...]

Pricewatch bevat voldoende OC modellen, je vind het alleen niet in het overzicht (wat zoekwerk is nodig). Dit is waarschijnlijk omdat producten zonder prijsvermelding niet standaard getoond worden.
Ook als je de PW-filter op prijsloos zet, verschijnen er slechts vijf modellen, waarvan 4 van Gigabyte. Twee van de vijf zijn reference kaarten.
Helaas heb je nog zoiets als een NDA en is het lastig om exacte details te achterhalen, veel van de AIB kaarten in pricewatch hebben dan ook de ref. kaart specs. MSI is een goed voorbeeld van hoe de NDA werkt want daar verschijnt en verdwijnt al de hele dag de 6800(XT) op hun site.
Vooral raar dat de info over MSI kaart ook weer verdwijnt.

Sowieso is het idioot dat drie uur voordat de kaarten in de verkoop gaan de specs nog niet publiek toegankelijk zijn. Straks heb je mogelijk een paar seconden tijd om een kaart in je winkelwagentje te zetten, terwijl je dan eerst nog moet gaan checken of het bewuste model bijv. niet te lang voor je kast is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:00
choogen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:13:
[...]

Ook als je de PW-filter op prijsloos zet, verschijnen er slechts vijf modellen, waarvan 4 van Gigabyte. Twee van de vijf zijn reference kaarten.

[...]

Vooral raar dat de info over MSI kaart ook weer verdwijnt.

Sowieso is het idioot dat drie uur voordat de kaarten in de verkoop gaan de specs nog niet publiek toegankelijk zijn. Straks heb je mogelijk een paar seconden tijd om een kaart in je winkelwagentje te zetten, terwijl je dan eerst nog moet gaan checken of het bewuste model bijv. niet te lang voor je kast is.
Je ziet het verkeerd! Dan kun je ze voor een premium op V&A zetten en zeggen "blijkt toch niet te passen in mijn kast". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-05-2022
boe.i schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:08:
[...]

Heb ik ook eens gehad, stond dat het bij de buren zou zijn afgeleverd. Dit was niet het geval. Pakketje nooit meer gezien en geen geld teruggehad. Weg camera, bedankt DHL.
Hmm.. ik heb eigenlijk alleen goede ervaringen met DHL. 1 x is een pakketje van Amazon niet aangekomen. Aangegeven bij Amazon, DHL is op onderzoek uitgegaan, buurt onderzoek gedaan. Pakketje niet gevonden, geld terug gekregen. Foutje moet kunnen en ze hebben het netjes opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Behoorlijk prijzig, voor AIB kaarten vind ik voor een XT 800 wel de limiet, dat is 140 euro boven de reference...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Postman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:52:
[...]

Om dit te kunnen beoordelen moet je alle gegevens hebben voor wat betreft vraag en aanbod. Stellen dat er gehyped wordt en het aanbod expres laag wordt gehouden zijn niks anders dan aannames. Dat de vraag het aanbod overstijgt is wel duidelijk, maar hoeveel vraag er is wereldwijd en hoeveel aanbod weet je niet. Daarnaast moet je dan nog weten of het aanbod minder is dan bij vorige launches en nog uitvinden wat daar de oorzaken van zijn. Best kans dat dit ook beïnvloed is door Corona.

Dat er bijv. op de grondstoffenmarkt wordt gespeculeerd en soms kunstmatige schaarste wordt gecreëerd is wel bekend. Dat AMD of Apple dat ook doet heb ik echter nog geen bewijs voor gezien. Lijkt me ook erg sterk omdat dit hun lange-termijn doelstellingen schaad. Kortom, het is een beetje cliché om in onzekere tijden aan te komen zetten met "ja maar dit is een samenzwering en met opzet zo gedaan door AMD", omdat je verzonnen hebt dat ze er voordeel bij zouden kunnen hebben.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 00:59

Apoca

Array Technology Industry

Prijzen voor de AIB modellen zijn niet in verhouding gewoon, als ik geen kaart kan krijgen rond de "normale" prijs dan heb ik geen interesse. Ik maak er geen probleem van om een maand te wachten bij een tekort, maar ik weiger om meer te betallen dan reëel is :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinde
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 23:50
Dennism schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:12:
[...]

Ivm corona wordt er normaliter niet meer getekend, ik verwacht dus niet dat dit je in dit geval veel zal brengen.
Bij mij hier vragen ze de laatste 4 cijfers van je identiteitskaart of tewel zenden ze een code die je moet doorgeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaenir
Apoca schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:23:
Prijzen voor de AIB modellen zijn niet in verhouding gewoon, als ik geen kaart kan krijgen rond de "normale" prijs dan heb ik geen interesse. Ik maak er geen probleem van om een maand te wachten bij een tekort, maar ik weiger om meer te betallen dan reëel is :)
Dat is nu ook precies mijn grootste hekelpunt. Niet het tekort, niet de scalpers maar de prijsverhoudingen tussen reference en aib zijn ver te zoeken. Zowel als in kamp rood als bij kamp groen. Aib's zijn altijd duurder geweest maar ik vind het nu alles behalve proportioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Dennism schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:12:
[...]

Ik wacht het nog even af, maar dit is natuurlijk ook weer shit. Ik verwacht later op de dag nog wel een pakketje van DHL, welke ook getekend moet worden. Deze chauffeur is 11u begonnen en die van de AMD kaart is om 8u begonnen. Hoop maar dat ze hem aan elkaar hebben overgedragen. Gasten gooien hier ook altijd gewoon gerust pakketjes voor de deur. Laatst nog een upgradeset a 750euro 5u lang voor de deur gestaan en als je er iets van zegt klagen ze dat je niet thuis was.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoosB
  • Laatst online: 19-09 06:15
Met deze prijzen voor de AIB kaarten wacht ik wel tot de 6900 XT op 8 december.

€800 is toch wel de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

MoosB schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:28:
Met deze prijzen voor de AIB kaarten wacht ik wel tot de 6900 XT op 8 december.

€800 is toch wel de max
Nou precies, voor dat geld heb je haast de 6900 XT versie die tenminste sneller is. Denk alleen dat de beschikbaarheid net zo slecht zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:30:
[...]
Denk alleen dat de beschikbaarheid net zo slecht zal zijn.
Klopt maar de competitie is iets minder groot omdat niet iedereen 1018 euro gaat uitgeven aan een GPU, maar van de andere kant als de hoeveelheid beschikbaar net zo hoog is al de 6800 en 6800 XT dan heb nog steeds kans om mis te grijpen op het reference model. Al zal de F5 knop net een fractie minder nodig zijn :+ :P

[ Voor 8% gewijzigd door Apoca op 25-11-2020 12:35 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 21:30
Als de cooling solutionbij de referentiekaarten niet zo slecht was geweest had ik er wel een besteld, maar de temps en geluidsniveau vind ik tegen vallen bij de 6800 serie.
Nvidia heeft dit keer wel goed werk afgeleverd vind ik. Maar goed, ik ga voor een 6800xt maar dan wel met een goede koeling/gpu fans erop.
Wel goed om te zien dat hier en daar nu de kaarten van de fabrikanten opduiken.. Maar die prijzen.. pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Vaenir schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:11:
Man man die v&a advertenties ook. "Ik wil na wat wikken en wegen toch voor een andere kaart gaan." en dan 950 euro vragen. Zeg dan gewoon "Ik wil misbruik maken van het huidige tekort en even snel mijn portemonnee spekken".
En je kunt er niets tegen doen, dus het kunt het net zo goed laten gaan. Ik wilde eigenlijk voor een RTX 3070 gaan, maar het zal wel volgend jaar worden voordat die geleverd kan worden. Mocht ik tegen die tijd nog willen switchen, dan verkoop ik de 6800 en als men dan bereid is om meer te betalen dan de aanschafprijs, dan zeg ik daar geen nee tegen. Andersom komt namelijk net zo goed voor: dat je bijv. een vrijwel nieuwe smartphone doorverkoopt en je dan een bod krijgt van 40% van de nieuwprijs "want ik wil een mooi prijsje" :r

De wetten van vraag en aanbod zijn de realiteit. Het idee dat je recht hebt op een eerlijke prijs is een fantasie en hier een kruistocht tegen voeren met "naming & shaming" veranderd daar ook niets aan.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CptMatineejr
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik zit op werk, dus geen tijd om alle posts na te lopen/zoeken.

Enig idee hoe laat ik straks "naar de wc moet" en bij welke winkels er überhaupt voorraad is? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viserius
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-10 10:35
CptMatineejr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:46:
Ik zit op werk, dus geen tijd om alle posts na te lopen/zoeken.

Enig idee hoe laat ik straks "naar de wc moet" en bij welke winkels er überhaupt voorraad is? :)
Zou er niet van uit gaan dat er voorraad is. Grote partijen in verschillende landen hebben gemeld dat het enkel om pre-orders gaat, en er niks binnen is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cinde
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 23:50
Waar kan je ze preorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 14:34
Viserius schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:49:
[...]

Zou er niet van uit gaan dat er voorraad is. Grote partijen in verschillende landen hebben gemeld dat het enkel om pre-orders gaat, en er niks binnen is
Kijk pre-orders heb ik geen moeite mee als maar een AIB Reference Edition kan pre-orderen dat is voor mij geen probleem...
Moet toch ook nog wachten op mijn CPU...

Het komt wanneer het komt
Zo ook gehad met mijn PS5 pre-order

Kortom: ik wil gewoon kunnen bestellen en er een RX 6800 XT "reserveren"/wachtrij etc... zeg maar - reference ontwerp natuurlijk...
Dan komt het wel wanneer het geleverd wordt...

[ Voor 3% gewijzigd door mindwarper op 25-11-2020 12:54 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joostk
  • Laatst online: 09-10 15:41

Joostk

Barkrukprofeet

Zo denk ik er ook over.
Vandaag een preorder plaatsen van een reference model 6800XT, het liefst van ASUS of Sapphire. En dan wachten tot dat die geleverd kan worden.
Maar dan moet de prijs wel acceptabel zijn en niet €850 zoals hier een daar gemeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Joostk schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:56:
Zo denk ik er ook over.
Vandaag een preorder plaatsen van een reference model 6800XT, het liefst van ASUS of Sapphire. En dan wachten tot dat die geleverd kan worden.
Maar dan moet de prijs wel acceptabel zijn en niet €850 zoals hier een daar gemeld wordt.
Precies dat inderdaad, dat zou ik fijn vinden en idd Sapphire of ASUS Reference model...

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Zo denk ik er ook over.
Ik heb voor mezelf 650 euro max voor de 6800 en 730 max voor de xt.
Ze mogen er best wat euro op verdienen maar het moet niet teveel worden.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-10 10:52

twu

mindwarper schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:58:
[...]

Precies dat inderdaad, dat zou ik fijn vinden en idd Sapphire of ASUS Reference model...
Waarom de Sapphire/Asus modellen als ik vragen mag? Zijn deze over algemeen kwalitatief beter op de markt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnmoody
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 18:06
twu schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:03:
[...]

Waarom de Sapphire/Asus modellen als ik vragen mag? Zijn deze over algemeen kwalitatief beter op de markt? :)
ik ben ook wel nieuwsgerig hier naar, ik las namelijk laatst op Reddit dat Asus juist slecht waren als het gaat om hun AMD kaarten(in tegenoverstelling van Asus Nvida kaarten gek genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim_Blackwolf
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 22:20
johnmoody schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:04:
[...]

ik ben ook wel nieuwsgerig hier naar, ik las namelijk laatst op Reddit dat Asus juist slecht waren als het gaat om hun AMD kaarten(in tegenoverstelling van Asus Nvida kaarten gek genoeg).
Ik heb dit draadje op reddit ook gelezen. Wel beweerde andere mensen dat dit iets is uit het verleden. Asus plakte toen gewoon nvidia koelers op amd kaarten. Met de recente kaarten schijnt dit niet meer te gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CptAwesome
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 13:41
Zo denk ik er ook over.
mindwarper schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:58:
[...]

Realiseren jullie het dat 18-11 de release van de Reference modellen was? En ja, dat is ook inclusief de reference modellen van de partners. Dus als die nu niet te preorderen zijn dan verwacht ik niet dat dat vandaag nog gaat gebeuren.

Vandaag zou de verkoop van de custom AIB kaarten vrijgegeven worden, ook al is dat moment nergens door AMD officieel genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Laatst online: 09-10 15:41

Joostk

Barkrukprofeet

johnmoody schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:04:
[...]

Ik heb eigenlijk altijd ASUS of Sapphire kaarten gehad en deze bevielen altijd goed.
Alle Ati/AMD kaarten waren wel van Sapphire en Nvidia van ASUS.
Wat mijn ASUS GTX 980 heeft en wat mijn volgende kaart ook moet hebben is een Silent Fan mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Apoca schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:23:
Je hebt helemaal gelijk en zo denk ik er ook persoonlijk over. Ik wacht nog wel een paar maandjes om vervolgens de kaart te kopen tegen normale prijzen. Als je ze nu koopt, heb je al gelijk een mooi verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaenir
Atomsk schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:39:
[...]

En je kunt er niets tegen doen, dus het kunt het net zo goed laten gaan. Ik wilde eigenlijk voor een RTX 3070 gaan, maar het zal wel volgend jaar worden voordat die geleverd kan worden. Mocht ik tegen die tijd nog willen switchen, dan verkoop ik de 6800 en als men dan bereid is om meer te betalen dan de aanschafprijs, dan zeg ik daar geen nee tegen. Andersom komt namelijk net zo goed voor: dat je bijv. een vrijwel nieuwe smartphone doorverkoopt en je dan een bod krijgt van 40% van de nieuwprijs "want ik wil een mooi prijsje" :r

De wetten van vraag en aanbod zijn de realiteit. Het idee dat je recht hebt op een eerlijke prijs is een fantasie en hier een kruistocht tegen voeren met "naming & shaming" veranderd daar ook niets aan.
Volledig mee eens. Geen idee of je opmerking wat betreft "naming & shaming" direct naar mij toe gericht was, had ik dat expliciet gedaan dan had ik tweaker hier ook gewoon direct via @ kunnen vermelden. Daarbuiten snap ik de verleiding om snel geld te verdienen maar verstop je dan niet onder het laffe "Ik wil na wat wikken en wegen toch voor een andere kaart gaan." argument. Wees dan gewoon eerlijk of zeg helemaal niets en verkoop dat ding gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMatineejr
Dan blijft mijn vraag nog steeds, hoe laat? En welke winkels? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-10 16:42

Baakster

Dislectie enzo... succes!

CptMatineejr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:14:
Terug scrollen en lezen... Niemand weet waar en hoeveel. 15:00 uur |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:37
Sorry mensen heb geen tijd om alles te kunnen doorlezen, denk niet dat mijn baas dat goed vind :+

Iemand al prijzen gevonden van Nitro + of Red devil of de Asus strix liquid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 16:53

_mARCO_

Hier staat niks

CptMatineejr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:14:
Men kan zich laten teleurstellen dat niemand in de Benelux stock heeft vanaf 15.00 uur. ;)

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMatineejr
Baakster schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:15:
[...]

Terug scrollen en lezen... Niemand weet waar en hoeveel. 15:00 uur |:( |:( |:(
Terug scrollen, heb meteen al aangegeven dat ik daar de tijd niet voor heb, daar ik op kantoor gewoon aan het werk ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Cyclonic schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:15:
Sorry mensen heb geen tijd om alles te kunnen doorlezen, denk niet dat mijn baas dat goed vind :+

Iemand al prijzen gevonden van Nitro + of Red devil of de Asus strix liquid ?
Liquid heeft vorige week heel even op SiComputers gestaan voor €960 en schoot daarna door naar €1036 als ik het mij goed herinner. Ik verwacht de strix dan ook rond de nitro prijzen ~€850 helaas. >€750 ga ik geen 6800xt strix/nitro kopen en boven de €680 geen reference. Dan wacht ik wel..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• johnmoody
CptMatineejr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:18:
[...]

Terug scrollen, heb meteen al aangegeven dat ik daar de tijd niet voor heb, daar ik op kantoor gewoon aan het werk ben
maar waarom zouden dan andere mensen de tijd dan wel moeten nemen en voor jou moeten werken? Ik heb persoonlijk liever dat hier relevante infor word gepost en niet steeds herhaling.

[ Voor 11% gewijzigd door johnmoody op 25-11-2020 13:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:33
https://www.alternate.nl/html/theme/43426

Op 25 november 2020 om 15:00 worden alle AIB RX 6800 series kaarten gereleased. AIB (Add In Board) kaarten zijn videokaarten op basis van het eigen design van de verschillende fabrikanten.

Helaas is er geen enkele fabrikant die vooraf de prijzen en leveringsinformatie met ons heeft gedeeld. Om deze reden zullen wij geen AIB videokaarten aanbieden tijdens de release. Zodra wij de benodigde informatie hebben ontvangen van de betreffende fabrikanten, zullen wij de videokaarten natuurlijk wel gaan aanbieden.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:25
johnmoody schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:24:
[...]

maar waarom zouden dan andere mensen de tijd dan wel moeten nemen en voor jou moeten werken? Ik heb persoonlijk liever dat hier relevante infor word gepost en niet steeds herhaling.
Waar zegt hij dat andere mensen zijn vraag moeten beantwoorden? Als je toevallig de antwoorden op zijn vragen uit je hoofd weet en je hebt zin en tijd om te reageren dan doe je dat. Heb je dat niet, doe je dat niet. Of je zeikt erover dat iemand anders iets vraagt over levertijden en beschikbaarheid in een topic over levertijden en beschikbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnmoody
Thrawni schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:27:
[...]

Waar zegt hij dat andere mensen zijn vraag moeten beantwoorden? Als je toevallig de antwoorden op zijn vragen uit je hoofd weet en je hebt zin en tijd om te reageren dan doe je dat. Heb je dat niet, doe je dat niet. Of je zeikt erover dat iemand anders iets vraagt over levertijden en beschikbaarheid in een topic over levertijden en beschikbaarheid.
omdat dit topic al vol gegooid wordt met posts als je daar dan ook nog redudante info bij gooit raak je het overzicht snel kwijt maar goed, dat is mijn mening. Ik snap jou argument ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:30:
[...]

Nou precies, voor dat geld heb je haast de 6900 XT versie die tenminste sneller is. Denk alleen dat de beschikbaarheid net zo slecht zal zijn.
Dat is maar de vraag. Als die AIB modellen hogere power limits en clocks hebben kunnen ze dat gat met de 6900XT wel dichten. Die laatste heeft dezelfde clocks als de 6800 XT Reference alleen dan 8 CU's meer (en mogelijk een wat betere bin) maar thats it. Dus zo veel sneller gaat de 6900XT niet zijn. Het verschil tussen de 6800 en 6800XT is groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Na volgens mij gaat het niks worden, ik heb destijds met de release van de VEGA 56 mijn kaart gehaald bij overclockers.co.uk. Deze zeggen gewoon niet eens meer back-orders aan te nemen omdat het een clusterf#ck gaat worden...

Hi there
We shall be launching cards around 2pm to browse, but we won't be taking any orders online or via the phones sorry.

Reasoning is simply due to lack of stock and were unwilling to allow a crazy backorder situation to build up on a product that we see very little stock incoming on this year.
Any stock that does come in, we shall give a heads up on the forum before making available to order, but that is very unlikely to happen this week, more like next week.
So in short today all you can do is window shop.

Sorry guys but we get so much flak when you guys are waiting on your orders and when I have gone and ordered 50,000 units and might struggle to see a few hundred cards this side of Christmas, it is ourselves who get the blame and the negative reviews, but as we do not manufacturer the product it is out of our control and considering that we can literally take 1000+ orders per minute on these new GPU launches which then causes havoc we have to take measures to stop this happening.

As such the product won't be available to order from OcUK today, when we feel we have adequate stock to make product available to order we shall do so and announce that date/time only on our forum.

https://www.overclockers.co.uk/forums/posts/34266351/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 08:58
Zeau hij is binnen boys:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDtbR9k_HT3i4TXgMgexXsz6-Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBrGL2b7TxeUgrOrH1wJJdIo.jpg?f=fotoalbum_large

Daarmee ga ik jullie verlaten. Succes met de jacht mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartor
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-05 22:52
lees veel over hoe nvidia de aib partners genaaid heeft en ze te weinig marge te gunnen..... en dat de aib partners deze gemiste opbrengsten dus lekker doorschuiven naar de amd modellen ..... oh wat fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
twu schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:03:
[...]

Simpelweg omdat daar reference model kans het grootste is en ik er ook een waterblok op kan doen
Dat is de hoofdreden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 21:30
Vaenir schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:11:
Er staat weer een nieuwe bij: Gloednieuw gesealed. "Mag weg omdat ik toch liever nvidia heb."
En dan 760 euro vragen terwijl het gewoon een 'tweedehands'is en boven de oorspronkelijke verkooprijs is.

Sorry hoor, maar dan ben je gewoon een ongelooflijke droeftoeter. Ik hoop dat ie er mee blijft zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Tmaster op 25-11-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
ShininNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:31:
Zeau hij is binnen boys:

[Afbeelding]

Daarmee ga ik jullie verlaten. Succes met de jacht mannen!
Super vet! Welke monitor is dat? Ik ben sinds afgelopen weekend blije eigenaar van de LG 34GN850 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomsenhp
  • Laatst online: 09-12-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXEjhBj1gp_RrFrec1BII9Sz8mg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L5RTSnuBFP0YnjyaiVs8rAcp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMatineejr
johnmoody schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:24:
[...]

Thanks bro, mooie toevoeging, you really got me there, zal er wakker van liggen :F ....anyway, bedankt aan de mensen die wel normaal reageren en niet alleen aan hun eigen denken (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 08:58
Santee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:39:
[...]

Super vet! Welke monitor is dat? Ik ben sinds afgelopen weekend blije eigenaar van de LG 34GN850 :)
Precies die jij hebt, was zondag bij de mediamarkt 799 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
ShininNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:41:
[...]

Precies die jij hebt, was zondag bij de mediamarkt 799 :)
Coolblue €799 :) Was lang wikken en wegen, geweldig scherm maar eigenlijk boven het nuttige budget van 400-500 voor een monitor, dan heb je echter maar 1-2 IPS keuzes op 144Hz en voor de rest VA, niet mijn voorkeur.

Anyways, i kzit om 15:00 te F5'en op de AMD site in hoop voor een reference.. :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• jpee30
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-09 19:36
Zero tolerance definitie mag wat mij betreft wat opgeschoond worden.
Deze thread raakt met de dag meer en meer vervuild...
- De nuttige posts met echte info over levertijden en prijzen zijn daardoor niet meer te vinden.

Waarom?
- iedereen moet blijkbaar een mening geven over de prijzen/levertijden die gevonden worden --> qua discussie prima maar draagt niet veel bij qua info/inhoud gezien dat iedereen een eigen mening heeft.
- genoeg posts van tweakers die niet de moeite nemen, om whatever reden, om de zoekfunctie te gebruiken --> wordt door de hoeveelheid natuurlijk niet makkelijk gemaakt.
- continu vragen over bestelde items waar bijv. duidelijk 5-7 dagen verwerking wordt aangegeven

Misschien iets voor de mods om de eerste post te claimen en die dagelijks te updaten met alle nuttige info die hier naar boven komt?
- Bijvoorbeeld met de goede tips die ik voorbij zag komen hoe te bestellen op de AMD sites.
- Links naar prijzen.
- Bevestiging dat er leveringen binnen zijn gekomen bij tweakers.
Dat zie je genoeg op andere forums. First poster moderate het meestal en zorgt dat je een degelijke summary als eerste post hebt die steeds geupdate wordt met de laatste info/feiten.

Voorkomt veel gedoe met zoeken en zorgt dat de info tenminste gebundeld is en hopelijk dat we niet voor de zoveelste keer dezelfde discussies hebben.

Krijg je natuurlijk wel straks allemaal reacties met het verzoek om de eerste post te lezen voor alle known info. ;)

Succes voor vanmiddag met potentieel nieuw aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 16:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomsenhp
op de site van alternate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnmoody
jpee30 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:43:
Zero tolerance definitie mag wat mij betreft wat opgeschoond worden.
Deze thread raakt met de dag meer en meer vervuild...
- De nuttige posts met echte info over levertijden en prijzen zijn daardoor niet meer te vinden.

Waarom?
- iedereen moet blijkbaar een mening geven over de prijzen/levertijden die gevonden worden --> qua discussie prima maar draagt niet veel bij qua info/inhoud gezien dat iedereen een eigen mening heeft.
- genoeg posts van tweakers die niet de moeite nemen, om whatever reden, om de zoekfunctie te gebruiken --> wordt door de hoeveelheid natuurlijk niet makkelijk gemaakt.
- continu vragen over bestelde items waar bijv. duidelijk 5-7 dagen verwerking wordt aangegeven

Misschien iets voor de mods om de eerste post te claimen en die dagelijks te updaten met alle nuttige info die hier naar boven komt?
- Bijvoorbeeld met de goede tips die ik voorbij zag komen hoe te bestellen op de AMD sites.
- Links naar prijzen.
- Bevestiging dat er leveringen binnen zijn gekomen bij tweakers.
Dat zie je genoeg op andere forums. First poster moderate het meestal en zorgt dat je een degelijke summary als eerste post hebt die steeds geupdate wordt met de laatste info/feiten.

Voorkomt veel gedoe met zoeken en zorgt dat de info tenminste gebundeld is en hopelijk dat we niet voor de zoveelste keer dezelfde discussies hebben.

Krijg je natuurlijk wel straks allemaal reacties met het verzoek om de eerste post te lezen voor alle known info. ;)

Succes voor vanmiddag met potentieel nieuw aanbod :)
precies de reden waarom ik zo kritisch was op CptMatineejr zijn post maar dat werd blijkbaar niet gewaardeerd. Er wordt teveel herhaald in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Laatst online: 04:14

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SwaffelSmurf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09 13:23
Azerty heeft net ook meer informatie geplaatst: https://azerty.nl/amd-radeon-rx-6000-launch
Op 25 november is door AMD de verkoop van de nieuwe Radeon RX 6800 en Radeon RX 6800 XT videokaarten volledig vrijgegeven. Helaas is er bij veel fabrikanten nog geen duidelijkheid over de specificaties en prijzen van deze videokaarten, en hebben alle kaarten een onbekende levertijd. Zodra er informatie over nieuwe modellen bekend is zullen we ze op onze site plaatsen.

We weten dat er zeer veel vraag is naar deze RX 6800 (XT) videokaarten. Het aanbod is zeer schaars en de levertijden zijn onbekend. Het is dan ook niet zinvol om ons contactcentrum te vragen om meer informatie; we weten helaas niet meer dan we hier aangeven. Zodra er echt concrete informatie is over levertijden en beschikbaarheid kunnen we dit delen, maar momenteel is er geen nieuws.

Wij horen signalen in de markt dat de leveringsproblemen van deze kaarten vele maanden kunnen aanhouden, tot ver in 2021. We raden onze klanten dan ook aan om rekening te houden met levertijden van RX 6800 (XT) videokaarten van meerdere maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Welke winkel meld dit?
Wel totaal onhandig dan dat erg geen prijzen bekend zijn en er wel spullen geleverd worden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Klinkt allemaal niet best voor mensen die nog iets te pakken willen krijgen.
Hoop dat er snel wat meer duidelijkheid is over die AIB kaarten.

Maar opzich kan je ook veel minder Navi 21 Chips uit een waver halen dan Zen3 chips dus in dat opzicht is het ook niet zo raar dat er veel minder videokaarten geleverd worden dan Zen3 cpu's en ook die waren in no time op.
Dit was gewoon een perfect storm. CV19 waardoor mensen meer binnen zitten en dus eerder iets nieuws kopen maar waardoor het ook lastiger is om spullen bij winkels te krijgen, nVidia met Productie problemen en AMD met lage aantallen en wel een chip die met de top van nVidia kan concurreren. Dan heb je wel leverings issues.

[ Voor 42% gewijzigd door Astennu op 25-11-2020 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Zo te lezen kom ik volgend jaar nog wel een keer terug in dit topic aan de levertijden en prijzen te zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomsenhp
Astennu schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:47:
[...]

Welke winkel meld dit?
Wel totaal onhandig dan dat erg geen prijzen bekend zijn en er wel spullen geleverd worden? :/
Alternate

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:29

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjM760TQwd-o-5t661jpWNNDJv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YErMG0pBeTDFDYqT7LbmwveN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RBkDiqyxAk61sCVWayPrYnnvhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MF1VfYhhFzncwZ2BQ9eHt0Yf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C02FekDiPWmwJ8jMxTi1VxvQgwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAex0j0Fv3e4JNBOJEcWiToD.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 29 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord