Hey, dat is eigenlijk best goed nieuws denk ik. Gaan ze toch door met deze distribiteur, of hebben ze al een andere?kiiv3H schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:09:
Het goede nieuws is dat er een aardige levering is geweest bij AMD. De aantallen in de warehouse zijn nu:
6700XT - 874 stuks
6800 - 528 stuks
6800XT - 731 stuks.
En ze zijn weg!All Graphics Cards Have Sold Out
Hier valt natuurlijk niks tegen te doen. Paar weken terug kwam ik nog met 20 minuten in de shop. Maar als ik dit zie kan je het wel vergeten.magatsu schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:12:
Het niet nader genoemd personage heeft zomaar volgende orders automatisch geplaatst
[Afbeelding]

Iemand enig idee waar je het script van de beroemde "Dutch Guy" kan vinden?
Ik probeer echt al bijna 2 maand 1 kaart te scoren, heb de indruk dat je zonder script echt je tijd aan het verspillen bent.
Ik probeer echt al bijna 2 maand 1 kaart te scoren, heb de indruk dat je zonder script echt je tijd aan het verspillen bent.
Dat zijn gewoon alle beschikbare kaarten bij elkaar. Dat geloof ik toch weinig van en dan is toch wel te controleren.magatsu schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:12:
Het niet nader genoemd personage heeft zomaar volgende orders automatisch geplaatst
[Afbeelding]
@Zotten 2 maand. Je bent nieuw zie ik
[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 17-02-2022 16:16 ]
Hmm, ik had een 6700XT in mijn mandje, en heb de bestelling geplaatst met paypal, maar net na het afrekenen, kwam ik weer terug op de queue pagina.../f/image/wqraL9PldpYRZTn9fm78NBEF.png?f=fotoalbum_large)
Op paypal geen activiteit, jammer maar helaas...
Ah, staat zelfs in het screenshot. Ik was gewoon te traag.
/f/image/wqraL9PldpYRZTn9fm78NBEF.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door NielsNL op 17-02-2022 16:17 ]
M'n Oma is een site aan het haken.
Roos vakje, laatste puntje.Zotten schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:15:
Iemand enig idee waar je het script van de beroemde "Dutch Guy" kan vinden?
En ik zit hier al meer dan 6 maand, dus zo erg is het niet.
En ja, tenzij AMD de boel aardig wijzigt, is de kans klein dat je succes zal hebben.
Dat is wel erg zuurNielsNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:16:
Hmm, ik had een 6700XT in mijn mandje, en heb de bestelling geplaatst met paypal, maar net na het afrekenen, kwam ik weer terug op de queue pagina...[Afbeelding]
- Postman
- Registratie: Februari 2000
- Laatst online: 18-09 19:05
- Sapphire Nitro+
- Sapphire Pulse Radeon RX 6800 XT
- ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC
- AMD Radeon RX 6950 XT
- Gigabyte Radeon RX 6800
- AMD Radeon RX 6750 XT
- Sapphire Nitro+ Radeon RX 6800 XT SE Gaming
- MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X TRIO 16G
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
/u/3106/crop601874b34ff83_cropped.png?f=community)
Dus VV heeft op een paar na de hele voorraad 68/68XT gekocht. Kan niet anders zeggen dan respect voor zijn systeem.magatsu schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:12:
[Afbeelding]
67XT lijkt ie de helft gepakt te hebben.
Raar iets trouwens, ik hoorde dat er een redrop was van de 67XT tijdens het event. Kan zijn dat VV in eerste instantie dus alles gepakt heeft en de 2de ronde gemist heeft (want 250/2 = 125).
Je bedoelt, dat 1 persoon, tientallen kaarten heeft gekocht?Postman schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:09:
[...]
Dus VV heeft op een paar na de hele voorraad 68/68XT gekocht. Kan niet anders zeggen dan respect voor zijn systeem.
67XT lijkt ie de helft gepakt te hebben.
Raar iets trouwens, ik hoorde dat er een redrop was van de 67XT tijdens het event. Kan zijn dat VV in eerste instantie dus alles gepakt heeft en de 2de ronde gemist heeft (want 250/2 = 125).
Nee, dat is een reseller van een "script" / deelsysteem voor de queue, waar slechts een beperkt aantal mensen tegen betaling toegang tot hebben en ook geen nieuwe mensen aan worden toegelaten.sebastiaan1973 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:16:
[...]
Je bedoelt, dat 1 persoon, tientallen kaarten heeft gekocht?
Het bespreken daarvan is verboden in dit topic, zie de warning.
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 17-02-2022 17:20 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Ik ben voorstander van het niet bespreken en delen van scripts, maar denk dat we moeilijk kunnen ontkennen dat VV hier een mooi systeem heeft neergezet voor zijn gebruikers.Richh schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:20:
[...]
Nee, dat is een reseller van een "script" / deelsysteem voor de queue, waar slechts een beperkt aantal mensen tegen betaling toegang tot hebben en ook geen nieuwe mensen aan worden toegelaten.
Het bespreken daarvan is verboden in dit topic, zie de warning.
Is het uiteindelijk een goede manier? Persoonlijk denk ik van niet. Zijn toegang drops worden ruim van te voren gedeeld in scalper groepen en zowat half HWluxx heeft wel een account daar. En die kaarten komen allemaal op eBay terecht.
Ik snap dat hiermee weer een discussie kan losbarsten over wel en niet gebruik hiervan en wat nog meer, dus laat het even over aan br00ky of een andere mod om te beoordelen of dit nog toegestaan is (en ja ik rapporteer hierbij ook mijn eigen post).
Uiteindelijk is het niet "een gozer" die alles koopt. Iedereen moet een PayPal account opgeven, waarmee middels zijn code de aankopen worden geplaats. Op zich dus eerlijk, want je zou als particulier hier voordeel bij hebben. De inkoop gaat razendsnel (10s oid), maar wel volgens de regels (als ik het allemaal goed snap).magatsu schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:12:
[Afbeelding]
Dit is geen scalper. Volgens mij verdiend hij er zelf weinig aan, of niks. Maar dat weet ik niet zeker.
Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P
Ongeacht wat je van de "oplossing" vindt heeft deze nare man;Beavbusi schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:30:
Nare guy die VV
Meer Tweakers aan een MSRP kaart geholpen dan wie ook.
Meer tweakers aan een Niet MSRP kaart geholpen.
Mij aan een MSRP kaart geholpen.
Is slimmer dan jij en ik en AMD botters met zijn projectje.
Dat jij 12 maanden te laat komt is niet zijn schuld.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Je hebt een abbo nodig om een kans te maken om een kaart te kunnen kopen.thoenk schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:18:
Dit is geen scalper. Volgens mij verdiend hij er zelf weinig aan, of niks. Maar dat weet ik niet zeker.
0 risico, enkel winst.
Wat vraagt die dan voor zijn diensten en is een kaart naar keuze gegarandeerd of is het een flink verbeterde winkans?IceTeaGX schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:43:
[...]
Je hebt een abbo nodig om een kans te maken om een kaart te kunnen kopen.
0 risico, enkel winst.
Òh heb zelf al heel slim een MD black gehaald bij de eerste keer dat die online kwam echt goed heBad Brains schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:43:
[...]
Ongeacht wat je van de "oplossing" vindt heeft deze nare man;
Ik snap het, jij hebt een kaart en de rest kan de t****s genieten.Beavbusi schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:59:
[...]
Òh heb zelf al heel slim een MD black gehaald bij de eerste keer dat die online kwam echt goed he
Duidelijk.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ik proef iets zuurs en ouds, maar heb voor wat vrienden nog wel wat kaarten kunnen krijgen totdat onze maat vuur alles kon opkopen. Ik vind bots gewoon triest, laat gewoon iedereen lekker queue'en of klikken lijkt mij leuker maarja laten we hier over ophouden want dit gaat nergens heen.
[ Voor 10% gewijzigd door Beavbusi op 17-02-2022 19:06 ]
Laten we niet boos worden op elkaar. De prijzen van de kaarten droppen te snel daarvoor. Ik begin het namelijk steeds minder erg te vinden dat ik geen kaart bij de drop kan scoren. Nog paar dagen en dan een mooie kaart voor 699 euro!
En dat hebben jullie allemaal aan mij te danken (grapje)grote_oever schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:13:
Laten we niet boos worden op elkaar. De prijzen van de kaarten droppen te snel daarvoor. Ik begin het namelijk steeds minder erg te vinden dat ik geen kaart bij de drop kan scoren. Nog paar dagen en dan een mooie kaart voor 699 euro!
Ben niet boos, maar dit doet me denken aan iemand die hier binnenkwam en vroeg hoe het VV ding werkte.grote_oever schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:13:
Die ging opeens ook sprookjes vertellen dat hij iets ging schrijven en dat niemand hier mee mocht doen en hij alles aan zijn vrienden ging geven.
Veel geblaat weinig wol, en wel mensen afzeiken die hier echt wel iets aan de Tweakers community hebben bijgedragen omtrent het Graka probleem.
Daar moet ik dan even wat van zeggen, hoe geconflicteerd ik dan ook ben in de hele situatie.
Anyways, ik ben klaar met deze sprookjes verteller, en dit wordt toch allemaal in de prullenbak gegooid.
Wat een onzin. Kwantificeer anders ook even hoeveel mensen mis grijpen in de drop, omdat scalpers via VV's script alles binnen tien seconden weg kapen. Ik snap niet waarom je denkt dat het positief is dat iemand het aanbod via amd.com effectief monopoliseert. Wellicht nog een lesje marktwerking volgen.Bad Brains schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:43:
[...]
Ongeacht wat je van de "oplossing" vindt heeft deze nare man;
Op dat 'slimmer' valt ook het nodige af te dingen, want zowel de ideeën als de onderliggende concepten heeft 'ie hier goed gejat. Is voor jouw tijd, maar kun je allemaal terug zoeken. Blijft staan dat het knap is hoe 'ie het voor elkaar krijgt, dat vind ik ook, en hij kan inderdaad een leuk scriptje maken. Maar dat maakt nog niet dat het netjes is.
Ok dan gaan we wer terug naarsdebes schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:03:
[...]
Wat een onzin. Kwantificeer anders ook even hoeveel mensen mis grijpen in de drop, omdat scalpers via VV's script alles binnen tien seconden weg kapen. Ik snap niet waarom je denkt dat het positief is dat iemand het aanbod via amd.com effectief monopoliseert. Wellicht nog een lesje marktwerking volgen.
Op dat 'slimmer' valt ook het nodige af te dingen, want zowel de ideeën als de onderliggende concepten heeft 'ie hier goed gejat. Is voor jouw tijd, maar kun je allemaal terug zoeken. Blijft staan dat het knap is hoe 'ie het voor elkaar krijgt, dat vind ik ook, en hij kan inderdaad een leuk scriptje maken. Maar dat maakt nog niet dat het netjes is.
En nu?Nare guy die VV
Mja, dat is een mening zonder uitleg. Voegt volgens mij niet veel toe. Iedereen mag van 'm vinden wat 'ie wil. Maar als jij argumenteert dat VV positief is voor de videokaartensituatie, ga ik daar met argumenten tegenin.Bad Brains schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:09:
[...]
Ok dan gaan we wer terug naar
[...]
En nu?
Nee nee, dit staat er ook.sdebes schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:11:
[...]
Mja, dat is een mening zonder uitleg. Voegt volgens mij niet veel toe. Iedereen mag van 'm vinden wat 'ie wil. Maar als jij argumenteert dat VV positief is voor de videokaartensituatie, ga ik daar met argumenten tegenin.
Daar moet ik dan even wat van zeggen, hoe geconflicteerd ik dan ook ben in de hele situatie.
Ah sorry, dan heb ik even wat uitleg nodig. Ben je geconflicteerd omdat je er niet achter staat, maar vind je wel dat het bijdraagt aan een betere situatie wat betreft videokaarten? Of andersom?
The Trinity, het is kut, het helpt, maar lost niets op. (Maar geeft botters minder kans).sdebes schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:16:
[...]
Ah sorry, dan heb ik even wat uitleg nodig. Ben je geconflicteerd omdat je er niet achter staat, maar vind je wel dat het bijdraagt aan een betere situatie wat betreft videokaarten? Of andersom?
Soms is het beste slechtste ding het beste.
Soit.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Ik zeg nog 1 ding hierover: de oplossing is momenteel erger als de kwaal (aansluitend bij @sdebes dus).
Een systeem dat achter een paywall zit en in 10 seconden 200+ kaarten wegkaapt is niet echt fairgame meer.
Een systeem dat achter een paywall zit en in 10 seconden 200+ kaarten wegkaapt is niet echt fairgame meer.
offtopic:
Blijf het knap vinden dat hij dit systeem gemaakt heeft, en dat die wat vraagt voor de service is logisch ook als je bedenkt hoe bizar veel tijd er in gaat zitten. Hij had met zijn kennis en uren werk handig het honderdvoudige kunnen verdienen.
Blijf het knap vinden dat hij dit systeem gemaakt heeft, en dat die wat vraagt voor de service is logisch ook als je bedenkt hoe bizar veel tijd er in gaat zitten. Hij had met zijn kennis en uren werk handig het honderdvoudige kunnen verdienen.
Hey komt mij bekend voor, ik zei er iets van en kreeg gelijk een ban.... maar idd, ik ben erg blij met VV want mede door zijn hulp en genoeg andere mensen op tweakers heb ik destijds een 6900 kunnen scoren voor 998 euro.Bad Brains schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:20:
[...]
Ben niet boos, maar dit doet me denken aan iemand die hier binnenkwam en vroeg hoe het VV ding werkte.
Die ging opeens ook sprookjes vertellen dat hij iets ging schrijven en dat niemand hier mee mocht doen en hij alles aan zijn vrienden ging geven.
Veel geblaat weinig wol, en wel mensen afzeiken die hier echt wel iets aan de Tweakers community hebben bijgedragen omtrent het Graka probleem.
Anyways, ik ben klaar met deze sprookjes verteller, en dit wordt toch allemaal in de prullenbak gegooid.
Edit: met hulp bedoel ik, het console script en add to cart button......wat allemaal al heel lang niet meer werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door CHKYBSTRD op 18-02-2022 09:06 ]
Stay hungry, stay foolish!
Hij heeft nog steeds veel tweakers aan een MSRP kaartje geholpen die anders nooit kans maakten.
Als hij er niet was ging toch alles naar andere bots die waanzinnig veel geld vragen en eigenlijk alleen maar voor scalpers interessant zijn.
Hij vroeg na een tijd gratis amper 5€ en nu zit ie op 10€/m, weliswaar met een beperkt aantal gebruikers door z'n succes.
Als je dat bekijkt op de totale prijs van een gpu dan is dat nog steeds peanuts.
Echter, omdat het hier niet meer besproken mag worden hebben wij tweakers nu minder tot geen kans meer op MSRP of moeten we elders oplossingen gaan zoeken.
Als hij er niet was ging toch alles naar andere bots die waanzinnig veel geld vragen en eigenlijk alleen maar voor scalpers interessant zijn.
Hij vroeg na een tijd gratis amper 5€ en nu zit ie op 10€/m, weliswaar met een beperkt aantal gebruikers door z'n succes.
Als je dat bekijkt op de totale prijs van een gpu dan is dat nog steeds peanuts.
Echter, omdat het hier niet meer besproken mag worden hebben wij tweakers nu minder tot geen kans meer op MSRP of moeten we elders oplossingen gaan zoeken.
Ik weet niet hoe het script werkt en hoef dat ook niet te weten.
Maar het is toch wel ernstig slecht dat AMD tot op heden eigenlijk geen enkele keer iets heeft kunnen implementeren waardoor dat script niet werkt.
Maar het is toch wel ernstig slecht dat AMD tot op heden eigenlijk geen enkele keer iets heeft kunnen implementeren waardoor dat script niet werkt.
even heel gemeen gezegd.. wat is de meerwaarde voor AMD om een dusdanig kat en muis te spelen?Joostk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:41:
het kost ze geld maar ze verkopen hetzelfde. Daarnaast voor de marketing en slechte naam hoeven ze het ook niet te doen want deze aantallen zijn een druppel op een gloeiende plaat van wat ze afzetten.
ze hebben simpelweg weinig belang om het te stoppen dus...
[ Voor 4% gewijzigd door ColdStone op 18-02-2022 09:54 ]
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Waarom maken ze niet iets dat je je eerst moet registreren en dan 1 cent overmaken waarbij je rekening en verzendadres aan een account word gekoppeld en aan je ip.Joostk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:41:
Dan word het al een stuk lastiger voor scripts.
Of dat je vooraf het geld al moet betalen aan amd en dat dit bedrag blijft staan totdat je een kaart "wint" of je het zat bent.
teveel onnodige rompslomp, plus dat is allemaal te botten.Rofdof schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:56:
[...]
Waarom maken ze niet iets dat je je eerst moet registreren en dan 1 cent overmaken waarbij je rekening en verzendadres aan een account word gekoppeld en aan je ip.
Dan word het al een stuk lastiger voor scripts.
Of dat je vooraf het geld al moet betalen aan amd en dat dit bedrag blijft staan totdat je een kaart "wint" of je het zat bent.
Ja net zoals Nvidia is AMD niet meer For the Gamers.
Zolang hun kaarten verkopen en ook de "te dure" kaarten op webshops verkopen zal het AMD weinig uitmaken.
Zolang hun kaarten verkopen en ook de "te dure" kaarten op webshops verkopen zal het AMD weinig uitmaken.
Dat is geen enkel bedrijf, en ik verwijt het ze ook niet.Joostk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:05:
De voornaamste bedoeling van een bedrijf is geld verdienen, als ze meer geld kunnen verdienen zouden ze dom zijn dat niet te doen...
Alls de ah weg zou kunnen komen met voor alles dubbele prijzen te vragen zouden ze dat ook gewoon doen, ik ga dus niet verwachten dat AMD, Nvidia of Intel het anders zou aanpakken.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Straks komt intel ook met graka's.Joostk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:05:
dus wellicht dat er dan meer concurrentie komt en de prijzen hard zakken?
Die komen al een jaar.Rofdof schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:11:
[...]
Straks komt intel ook met graka's.
dus wellicht dat er dan meer concurrentie komt en de prijzen hard zakken?
Heb het gevoel dat tegen dat die een beetje beschikbaar zijn de markt al grotendeels hersteld gaat zijn.
Gisteren was er gedurende lange tijd een 3070 ti op alternate voor 830€...
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ik snap dat je als gamer wil dat bedrijven opstaan "for the gamers". Maar het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Even zwart wit gezien zijn het instellingen die cijfers moeten laten zien aan aandeelhouders en de balans rond krijgen. En dan is het een simpel rekensommetje:Joostk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:05:
Situatie A: 10 kaarten verkopen á 500 euro = 5000 euro
Situatie B: 10 kaarten verkopen á 900 euro = 9000 euro
Wat leg jij liever aan je aandeelhouders uit. En daarnaast houdt AMD zich wel netjes aan hun principe met de drops. Ook Nividia FE kaarten zijn nog steeds stukken goedkoper dan de MSI, etc kaarten. Ondanks dat hun de prijzen paar keer omhoog gegooid hebben.
Daarnaast zien webshops zoals Azerty door de te korten hun verkoop ook stuk verminderen. Dus ik snap dat je de prijzen omhoog gooit. Als je normaal 100 kaarten verkoop met een winst van 10 euro. Dan moet je dat flink compenseren als je maar 10 kaarten geleverd krijgt en daar moet je het mee doen. Af en toe zie ik in dit topic dat webshops ook deel uit maken van het "scalpergedrag". Ik snap de verwijzing. Maar Azerty moet ook salaris betalen aan medewerkers die eten op tafel moeten brengen. En dat gaat je niet lukken met het predicaat dat je "for the gamers" bent.
Al met al een hele logische verklaren. En laat eerlijk zijn. Over het algemeen zijn de gamers ook niet de makkelijkste groep. 100 reviews afzoeken of we naar kamp rood moeten gaan of kamp groen. 1 FPS extra is al afwezig om van kamp te veranderen. Dat miners destijds blindeling alle kaarten opkochten is makkelijker.
Ja, en de discussie scalpers... Tis dat ik te goed ben voor de wereld.. maar ik had relatief simpel een gratis PS5 hier kunnen hebben staan en met een aantal scriptjes een paar gratis PC neer kunnen zeten. Als ik zie hoe we met elkaar om gaan tijdens de coronacrisis snap ik wel dat mensen laks hebben aan "for the gamers" die prima een kaart willen kopen van je die 500 euro duurder is. Sterker nog; op marktplaats en pricewatch doen ze geeneens de moeite om het scalper gedrag te verbergen.
Advertentie: NIEUW NOG GESEALDE AMD RX6700XT -> 999 euro; Aankoopdatum 17-02
En af te toe zie je een advertentie voorbij komen waarbij ik denk "Wie wil jij wat wijs maken?
Advertentie: NIEUW NOG GESEALDE AMD RX6700XT -> 999 euro; Aankoopdatum 17-02; Reden: ik ben gestopt met gamen.
p.s. ik ben alleen bang dat we nu te veel offtopic gaan en dat gauw alle reactie verwijdert worden.
Ze vragen nu op de pricewatch 700 voor een gesealde 6700xt.
en een 6700xt bij een shop vind je al voor 769:
pricewatch: ASRock Radeon RX 6700XT Challenger D 12G OC
en een 6700xt bij een shop vind je al voor 769:
pricewatch: ASRock Radeon RX 6700XT Challenger D 12G OC
Ja er moet aan het eind van de dag gewoon winst gemaakt worden door alle partijen.grote_oever schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:22:
[...]
Ik snap dat je als gamer wil dat bedrijven opstaan "for the gamers". Maar het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Even zwart wit gezien zijn het instellingen die cijfers moeten laten zien aan aandeelhouders en de balans rond krijgen. En dan is het een simpel rekensommetje:
Situatie A: 10 kaarten verkopen á 500 euro = 5000 euro
Situatie B: 10 kaarten verkopen á 900 euro = 9000 euro
Wat leg jij liever aan je aandeelhouders uit. En daarnaast houdt AMD zich wel netjes aan hun principe met de drops. Ook Nividia FE kaarten zijn nog steeds stukken goedkoper dan de MSI, etc kaarten. Ondanks dat hun de prijzen paar keer omhoog gegooid hebben.
Daarnaast zien webshops zoals Azerty door de te korten hun verkoop ook stuk verminderen. Dus ik snap dat je de prijzen omhoog gooit. Als je normaal 100 kaarten verkoop met een winst van 10 euro. Dan moet je dat flink compenseren als je maar 10 kaarten geleverd krijgt en daar moet je het mee doen. Af en toe zie ik in dit topic dat webshops ook deel uit maken van het "scalpergedrag". Ik snap de verwijzing. Maar Azerty moet ook salaris betalen aan medewerkers die eten op tafel moeten brengen. En dat gaat je niet lukken met het predicaat dat je "for the gamers" bent.
Al met al een hele logische verklaren. En laat eerlijk zijn. Over het algemeen zijn de gamers ook niet de makkelijkste groep. 100 reviews afzoeken of we naar kamp rood moeten gaan of kamp groen. 1 FPS extra is al afwezig om van kamp te veranderen. Dat miners destijds blindeling alle kaarten opkochten is makkelijker.
Ja, en de discussie scalpers... Tis dat ik te goed ben voor de wereld.. maar ik had relatief simpel een gratis PS5 hier kunnen hebben staan en met een aantal scriptjes een paar gratis PC neer kunnen zeten. Als ik zie hoe we met elkaar om gaan tijdens de coronacrisis snap ik wel dat mensen laks hebben aan "for the gamers" die prima een kaart willen kopen van je die 500 euro duurder is. Sterker nog; op marktplaats en pricewatch doen ze geeneens de moeite om het scalper gedrag te verbergen.
Advertentie: NIEUW NOG GESEALDE AMD RX6700XT -> 999 euro; Aankoopdatum 17-02
En af te toe zie je een advertentie voorbij komen waarbij ik denk "Wie wil jij wat wijs maken?
Advertentie: NIEUW NOG GESEALDE AMD RX6700XT -> 999 euro; Aankoopdatum 17-02; Reden: ik ben gestopt met gamen.
p.s. ik ben alleen bang dat we nu te veel offtopic gaan en dat gauw alle reactie verwijdert worden.
En ik snap ook zeker dat ze ervoor kiezen om de meeste winst te pakken die ze kunnen halen.
Ik had alleen een beetje ijdele hoop dat AMD iets meer actiever "bots" e.d. tegen zou werken.
Webshops moeten ook hun onkosten vergoeden en zeker met het gelimiteerde aanbod wat ze kunnen verkopen moeten ze meer marge pakken op hun verkopen. Ook mede omdat de leveranciers naar de webshops ook al meer marge moeten berekenen.
Zelf zou ik het ook niet doen om een kaart te kopen om die gelijk weer te verkopen met winst.
Maar scalpen is een steeds groter probleem voor meer markten. Concert tickets e.d. zijn ook al bijna niet meer te krijgen 2e hands voor een fatsoenlijke prijs.
Als ik dan toch teveel moet betalen voor een GPU doe ik dat liever aan een webshop die het model verkoopt wat ik exact wil, dan een "scalper" €100 winst te geven op een GPU.
Wat zijn de weekenden saai zeg. Kan kijken wat ik wil, maar de prijzen gaan niet naar beneden in het weekend. Gelukkig is morgen het weekend weer voorbij en zijn er weer nieuwe kansen op prijsverlagingen
Die webshops scalpen ook gewoon hoor..Joostk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:18:
[...]
Ja er moet aan het eind van de dag gewoon winst gemaakt worden door alle partijen.
En ik snap ook zeker dat ze ervoor kiezen om de meeste winst te pakken die ze kunnen halen.
Ik had alleen een beetje ijdele hoop dat AMD iets meer actiever "bots" e.d. tegen zou werken.
Webshops moeten ook hun onkosten vergoeden en zeker met het gelimiteerde aanbod wat ze kunnen verkopen moeten ze meer marge pakken op hun verkopen. Ook mede omdat de leveranciers naar de webshops ook al meer marge moeten berekenen.
Zelf zou ik het ook niet doen om een kaart te kopen om die gelijk weer te verkopen met winst.
Maar scalpen is een steeds groter probleem voor meer markten. Concert tickets e.d. zijn ook al bijna niet meer te krijgen 2e hands voor een fatsoenlijke prijs.
Als ik dan toch teveel moet betalen voor een GPU doe ik dat liever aan een webshop die het model verkoopt wat ik exact wil, dan een "scalper" €100 winst te geven op een GPU.
https://www.alternate.be/...aart/html/product/1733571
Deze kaart heeft Alternate nog zitten verkopen aan €1000.
Hoe laat? 16:00?Kraakmand schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:45:
6800 (xt) alleen
CAT16 en dus in de drop vandaag de 6700XT, 6800, 6800XT en 6900XT. Drop is op de gebruikelijke tijd, om 16:05.
De aantallen zijn vandaag 250x 6700XT, 100x 6800, 125x 6800XT en 100x 6900XT.
De aantallen zijn vandaag 250x 6700XT, 100x 6800, 125x 6800XT en 100x 6900XT.
[ Voor 37% gewijzigd door kiiv3H op 24-02-2022 15:03 ]
Wie waagt er een gokje hoeveel daarvan overblijven voor de 'normale poging'?
Met gemak twee mensen met geluk, no worriesYoupS schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:08:
100x 6900XT, 125x 6800XT, 100x 6800 en 250x 6700XTXenophoben schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:43:
Al iets bekend over vandaag?
- 6YoupS schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:08:
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
ikke nietYoupS schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:08:
Ik ga het proberen maar ik heb eigenlijk de hoop al opgegeven... Probeer het al maanden en kom er maar niet doorheen.
Voor welke ga je dan steeds?Xenophoben schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:53:
Ik ga het proberen maar ik heb eigenlijk de hoop al opgegeven... Probeer het al maanden en kom er maar niet doorheen.
kom helemaal niet meer in de rij op dit moment.
Ik probeer er uberhaupt een te krijgen
Hier ookajaxalex schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:57:
Website laadt niet, jullie ook last van?
Bij mij laad overigens de pagina helemaal niet.
The event will begin at: 9:05 AM CST
Doet het, duurde heel even
Doet het, duurde heel even
zit er ondertussen in. Staat in de wachtrij voor de wachtrij
inline.amd.com took too long to respond
Dat was ff spannend, kreeg na de captcha een melding "restricted access".
Het gaat toch inderdaad meer niet dan wel.
Heb er eentje dat in de rij zit, hopelijk kunnen we daar iets mee.
Heb er eentje dat in de rij zit, hopelijk kunnen we daar iets mee.
Yop, hier raak ik zelfs ook niet op de site. Nu raken we zelfs niet eens meer tot 'more then one hour'. Net wanneer je dacht dat het niet erger kon 
2pc's en een gsm, overal 'inline.amd.com liet te lang op reactie wachten'
2pc's en een gsm, overal 'inline.amd.com liet te lang op reactie wachten'
[ Voor 20% gewijzigd door Joindry op 24-02-2022 16:06 ]
20 min, zou ik een kans maken?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Same... wss niet hahaPASware schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:06:
6900 xt misschienPASware schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:06:
38 minutes, dat wordt heeft ook niet.
Toch een geruststellende gedachte: met 6 tabbladen, verdeeld over diverse browsers, kwam ik niet eens in de pre-queue.... Ah well, scheelt valse hoop.
Ik krijg melding. Conection to the line lost, schiet op deze zooi.
Enige waarvoor ik in de rij sta is de 6700XT, de 6900XT is wel erg prijzig.
[ Voor 25% gewijzigd door PASware op 24-02-2022 16:08 ]
Dan koop ik m van je;)PASware schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:08:
[...]
Enige waarvoor ik in de rij sta is de 6700XT, de 6900XT is wel erg prijzig.
Ik heb gewoon helemaal niets dus alles is dan goed he
ik weiger alleen scalpers te sponseren
Ruilen tegen de 6700xt die jij meepakt? + een ferme zak met chickenwings
leuk dit, kreeg ook de Q niet eens geladen vandaag..
Haha prima, echter heb ik 7x more than an hourPASware schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:10:
[...]
Ruilen tegen de 6700xt die jij meepakt? + een ferme zak met chickenwings

Mocht voor het eerst een bestelling doen, tot ik de order definitief wilde maken. Je raad het al, timeout....

Wel heel erg lange 9 minuten....pff..
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
ik heb 1 tab open, jij hebt 7x zo hoge kansajaxalex schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:12:
[...]
Haha prima, echter heb ik 7x more than an hour
Verwijderd
Same. Eindelijk door. Druk ik op checkout, word ik terug in de lijn gegooid.Rembock schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:12:
Mocht voor het eerst een bestelling doen, tot ik de order definitief wilde maken. Je raad het al, timeout....
Stomme vraag misschien, maar voor welke landen geldt de donderdag drop eigenlijk?
Op mijn PC zat ik in de pre-que totdat die een paar minuten later nog niet veranderd had, maar op F5 gedrukt.
Krijg nu de gehele tijd al de melding dat Firefox de site niet kan laden.
Krijg nu de gehele tijd al de melding dat Firefox de site niet kan laden.
Met de pechvogels die eruit geknikkerd worden, begin ik met 20 minuten zelfs hoop te krijgen.
ondertussen "less than a minute"kontroll schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:07:
16 minuten
ik blijf even hangen, je weet maar nooit...
zou het... ?
Eindelijk gelukt na maanden proberen ... 6700XT gescoord
Was nog even close omdat de checkout pagina begon te emmeren over een onjuiste postcode omdat er in paypal geen spatie tussen zat.
Was nog even close omdat de checkout pagina begon te emmeren over een onjuiste postcode omdat er in paypal geen spatie tussen zat.
Hoop het voor jekontroll schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:19:
[...]
ondertussen "less than a minute"
zou het... ?
Whoop, gefeliciteerd!lazybones schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:19:
Eindelijk gelukt na maanden proberen ... 6700XT gescoord
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |