Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 18:19
janvdw schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:28:
[...]

Ik geef je 100% gelijk, alleen jammer dat ze gpu's in het vizier hebben en dat laatste zal nog even duren ;)

Nog een toffe advertentie (wel een nvidia) en dit is de laatste want wil dit topic niet volzetten met negativiteit :) maar ik kon dit niet laten. Deze kaart koop je goedkoper in een webwinkel! Het kan dus nog erger

[Afbeelding]
Ik ben dit soort mensen maar gaan vervelen met onredelijk lage biedingen. Misschien dat ze dan uit hun grootheidswaanzin worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 13:10
[...]

Ik geef je 100% gelijk, alleen jammer dat ze gpu's in het vizier hebben en dat laatste zal nog even duren ;)

Nog een toffe advertentie (wel een nvidia) en dit is de laatste want wil dit topic niet volzetten met negativiteit :) maar ik kon dit niet laten. Deze kaart koop je goedkoper in een webwinkel! Het kan dus nog erger

[Afbeelding]
Laten we dan ook weer teruggaan op het onderwerp AMD 'levertijden'. Ook al weten we nu in principe precies wanneer de kaarten komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:04
[...]

[Afbeelding]
Ze zijn niet het enige probleem hoor, al die webshops scalpen mooi mee, de 5500XT was €350 bij megekko terwijl alternate hem had voor €230...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPruyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-05-2023
Rofdof schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:59:
[...]

Datzelfde heb ik ook. Eind feb dan. Maar 1100 voor een 6800xt koop ik ook. Anders kun je wel een jaar wachten terwijl je systeem verouderd en je niet op hoge specs kunt gamen. Dan maar 400 euro teveel.
Het lijkt erop dat het goed gaat komen, 2 6800XT's bij V&A voor 1100,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

EvilWhiteDragon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:46:
[...]

Heb je nog vrije tijd dan? Met al je collega's die ziek uitvallen of in quarantaine zitten?
Overigens _/-\o_ voor mensen in de zorg.
Ik ben werkzaam in het geestelijke aspect. Dat was tijdens de crisis ook wel belangrijk, om er voor de mensen te zijn maar ook de collega's. Ik hoop dat we gauw verantwoord terug kunnen naar normaal. Zodat ook de videokaart prijzen weer terug naar normaal kunnen.

Maar het ziet er goed uit, de prijzen zakken steeds weer een beetje meer.

[ Voor 6% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 21-01-2022 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Rawnar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:07

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

sdebes schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Ah ja sorry, dacht even dat je direct linkte naar de shop. Excuus. En inderdaad, daar een heel andere kaart.
De EAN op de ProShop site is voor de 6700 XT variant. Daarom staat hij bij de verkeerde kaart in de Pricewatch. Misschien als je ze wijs kan maken dat je een 6700 XT hebt besteld omdat je altijd kijkt naar de EAN, maar een 6600 XT hebt ontvangen. :) Kans is groot dat je dat niet lukt moet ik zeggen.

Bij Azerty is me dit nog wel eens lukken om zo goedkope producten te kopen, maar dat komt door hun inkoop systeem.

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:54
Evertt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:46:
Vandaag eens geen poging gewaagd.
Heerlijk dat je 100% zeker weet dat het niet lukt en geen stress.

Wat ik wel zie dat de prijzen wat dalen. Ik hoop alleen nog verder daling.
Idem. Ook besloten om er maar mee te stoppen. Gamepass komt de laatste tijd met steeds meer goeie games die ik nog niet gedaan heb, zoals de Hitman en Mass effect trilogy. Daar ben ik nog wel even zoet mee en die doen het prima op mijn Vega 64. Zie eind 2022 wel bij de nieuwe gen. Hopelijk blijft m'n GPU wel heel...
Succes iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Volgens mij krijgt de 6600 non-XT weinig liefde, maar bij Proshop komt er om stipt 14.00 uur één stuk van de Sapphire Pulse beschikbaar voor €470 (ex. €7 verzendkosten): https://www.proshop.nl/Gr...Grafische-kaarten/3001295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

[...]

[Afbeelding]
Vreemd dat die de chipset op AMD zet.
Verkoop techniek?

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvdw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:37
tailfox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:30:
[...]

Vreemd dat die de chipset op AMD zet.
Verkoop techniek?
Hij weet gewoon niet wat hij verkoopt en maakt hem waarschijnlijk ook niets uit.

Ik vermoed dat dit een handeltje is dat draait rond kopen met kredietkaart en binnen de maand terug doorverkopen met winst.

Zoekertjes worden er ook heel regelmatig afgehaald en teruggeplaatst. Het moet snel gaan voor deze mannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stokje
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-09 16:11
Ik was zo klaar met al die kansloze drops, dat ik maar gewoon een nieuwe aftermarket 6900 xt heb gekocht. Prijsverschil was voor mij klein genoeg om het te rechtvaardigen Hoef ik me er ook niet meer mee bezig te houden.

Sorry voor de off-topic en succes nog voor degene die nog iets moeten bemachtigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:54

Skyline GT-R

RB26DETT

Bij Alternate BE kan je nu een Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 6700XT kopen voor 'maar' 799, geen verkeerde prijs lijkt me..
https://www.alternate.be/...de=75&utm_source=daisycon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 13:08
Mooie prijs inderdaad, helaas leveren ze niet vanzelfsprekend naar Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dan kan je hem (bijna) net zo goed bij een scalper kopen voor 700 euro.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
LED-Maniak schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:46:
[...]

week a 2 week geleden waren ze nog 999/1000.
dus dit is een goede ontwikkeling.
en ik koop hem dan liever bij een winkel dan bij een scalper.

(en wellicht kunnen mensen hem op de zaak zetten of een familielid, dan krijg je 21% terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 10:44
Rofdof schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:08:
[...]

week a 2 week geleden waren ze nog 999/1000.
dus dit is een goede ontwikkeling.
en ik koop hem dan liever bij een winkel dan bij een scalper.

(en wellicht kunnen mensen hem op de zaak zetten of een familielid, dan krijg je 21% terug)
Gaat gewoon 1:1 met crypto prijzen. Er staan nu ook al een paar beter betaalbare gpus op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
  • Laatst online: 15-08 21:17
rapture schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Als het nodig is, dan ga ik mijn GTX 760 hodlen tot aan de 10de verjaardag.

De prijzen moeten dalen en ik ga geen scalpers voederen.
Bak je er wel een mooie taart voor? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabrainz
rapture schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Als het nodig is, dan ga ik mijn GTX 760 hodlen tot aan de 10de verjaardag.

De prijzen moeten dalen en ik ga geen scalpers voederen.
Goed dat je bij je principes blijft. Alleen ligt een scalper er echt niet wakker van dat niet jij, maar iemand anders die kaart komt halen.
Tot die tijd blijf jij op zoek naar een kaart, terwijl je eigenlijk al tijden met mooiere graphics had willen en kunnen spelen.
Just my two cents. Heb m'n huidige kaart ook gewoon via V&A gehaald, bevalt prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
dabrainz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:36:
[...]

Goed dat je bij je principes blijft. Alleen ligt een scalper er echt niet wakker van dat niet jij, maar iemand anders die kaart komt halen.
Tot die tijd blijf jij op zoek naar een kaart, terwijl je eigenlijk al tijden met mooiere graphics had willen en kunnen spelen.
Just my two cents. Heb m'n huidige kaart ook gewoon via V&A gehaald, bevalt prima. :P
Precies. Voor jou 10 anderen die het geld wel neerleggen..

*knip* offtopic

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 22-01-2022 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Laatst online: 29-08-2023
ZombieDimebag schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:44:
[...]

Precies. Voor jou 10 anderen die het geld wel neerleggen..

Ik ben ook anti-scalping, sterker nog ik vind dat de politiek er iets mee zou moeten doen aangezien scalpers andere consumenten extreem benadelen. Ik vrees echter dat dit nooit gaat gebeuren.
Hoe zie je dat voor je? Dat is echt onmogelijk. En ik sta aan je kant gezien dat scalpertuig.

Als ik een kaart koop dan van een shop. 6800xt is 1300. Scalper is 1100. In mijn geval kan ik btw verrekenen. Dus niet helemaal eerlijk.
Maar als je als consument koopt gewoon 50 euro meer uitgeven en scalper laten zitten. Dit werkt theoretisch niet maar goed.

Feit is dat dat kutvolk er wel mee weg komt tenzij de botcoinmarkt helemaal instort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Rofdof schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:59:
[...]

Hoe zie je dat voor je? Dat is echt onmogelijk. En ik sta aan je kant gezien dat scalpertuig.

Als ik een kaart koop dan van een shop. 6800xt is 1300. Scalper is 1100. In mijn geval kan ik btw verrekenen. Dus niet helemaal eerlijk.
Maar als je als consument koopt gewoon 50 euro meer uitgeven en scalper laten zitten. Dit werkt theoretisch niet maar goed.

Feit is dat dat kutvolk er wel mee weg komt tenzij de botcoinmarkt helemaal instort.
Ze komen er mee weg omdat er meer vraag is dan aanbod, en dan zijn mensen bereid meer te betalen zodat ze toch hun kaart krijgen.. Nadeel van capitalisme. Maar de alternatieven zijn niet beter.

Scalping verboden maken bij de wet zou misschien kunnen? Als iemand 10 PS5's pre-ordered voor de launch en er vervolgens 9 verkoopt voor het dubbele, dan lijkt de intentie mij duidelij. Als ze dat aan konden pakken zou het al wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPruyn
Aan de ene kant er wordt een service geleverd; een nieuwe kaart voor minder dan de winkelprijs. Economisch klopt het principe, maar net als die lui die met algoritme 0.1 ct op aandelen pakken door tragere koersaanpassingen tussen 2 beurzen, wordt de wereld er als geheel niet beter van, alleen die lui.

In de andere vakgebieden noemen ze dat een makelaar. ;) Iemand die voor een vergoeding vraag en aanbod met elkaar verbindt. Wordt ik momenteel ook niet blij van, maar ze zijn soms wel handig/nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdebes
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:52
*offtopic

Heeft er iemand overigens nog warehouse-aantallen overgehouden aan de drop van donderdag? Of is dat niet meer te zien?

[ Voor 69% gewijzigd door br00ky op 22-01-2022 21:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Techtrade Dordt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 19:40
Best grappig hoe hard de miners bleven gillen dat het niet aan de miners lag die schaarste.
Crypto is nu een paar weken aan het crashen en opeens hebben alle webshops voorraad en beginnen de prijzen overal steeds meer te dalen. Bovendien zie je dat mensen op V&A niet meer van hun waar af komen.

Ik hoop dat crypto blijft crashen 😄

Conclusie: je ziet dus dat scalpers alleen het aanbod verreweg niet genoeg kunnen drukken en zonder de miners niet de prijzen kunstmatig hoog kunnen houden. Tenminste niet de piekprijzen van een maand terug.

[ Voor 23% gewijzigd door Techtrade Dordt op 22-01-2022 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 23:48
Techtrade Dordt schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:13:
Best grappig hoe hard de miners bleven gillen dat het niet aan de miners lag die schaarste.
Crypto is nu een paar weken aan het crashen en opeens hebben alle webshops voorraad en beginnen de prijzen overal steeds meer te dalen. Bovendien zie je dat mensen op V&A niet meer van hun waar af komen.

Maakt voor een miner geen hol uit, die hoeft namelijk niets te verkopen wat hij mined.
Die wacht gewoon tot de prijs weer hoog is en dumpt de boel.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techtrade Dordt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 19:40
Bad Brains schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Maakt voor een miner geen hol uit, die hoeft namelijk niets te verkopen wat hij mined.
Die wacht gewoon tot de prijs weer hoog is en dumpt de boel.
Daar gaat mijn post ook niet over. Mijn post gaat over de prijs en aanwezigheid van videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
Techtrade Dordt schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:13:

Conclusie: je ziet dus dat scalpers alleen het aanbod verreweg niet genoeg kunnen drukken en zonder de miners niet de prijzen kunstmatig hoog kunnen houden. Tenminste niet de piekprijzen van een maand terug.
Die piekprijzen worden vooral bepaald door de miners die meer geld neertellen voor de kaarten omdat crypto meer waard werd, niet zozeer de scalpers.

De meeste scalpers verkopen ook niet op V&A, omdat Tweakers daar op een gegeven moment nogal eens wat advertenties verwijdert. Die handelen voornamelijk via Marktplaats, of ondertussen vaste afnemers voor de serieuze scalpers. Ik denk dat de meeste kaarten op V&A bij gamers belanden, waar ze eigenlijk ook thuis horen. De twee kaarten die ik overhield van m'n upgrades zijn ook via V&A bij gamers beland. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPruyn
dabrainz schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Die piekprijzen worden vooral bepaald door de miners die meer geld neertellen voor de kaarten omdat crypto meer waard werd, niet zozeer de scalpers.

De meeste scalpers verkopen ook niet op V&A, omdat Tweakers daar op een gegeven moment nogal eens wat advertenties verwijdert. Die handelen voornamelijk via Marktplaats, of ondertussen vaste afnemers voor de serieuze scalpers. Ik denk dat de meeste kaarten op V&A bij gamers belanden, waar ze eigenlijk ook thuis horen. De twee kaarten die ik overhield van m'n upgrades zijn ook via V&A bij gamers beland. :9
Als ik naar de bitcoin en de Gigabyte RX 6800 kijk (hieronder) dan neig ik toch meer naar de reguliere seizoensinvloeden dan de Mining. Daarvoor komt de zomerdip veel te laat. Als over 2 weken de bitcoin blijft dalen, maar de prijzen stijgen weten we dat zeker, zo niet dan is de bitcoin volgen de beste optie om prijsdalingen te zien aankomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9QysYqgDRCzCLfkGJ3ifY52PEE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WbtLbtpHmiaTlU4uetkjgLzA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4b23yWjZ1C-XBCkohp1NJ8QgZhY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qGuJtmHtrm3ig1sSRoZOz5uL.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
AMD is gestopt met het maken van referentie kaarten al een aantal maanden geleden. Daarnaast is er meer capaciteit vrijgekomen omdat ze de grote orders voor Sony en Microsoft afgerond hebben. Dit zorgt dus voor meer AIB aanbod.

Verwacht wel dat dit binnenkort weer opdroogt. Chinees nieuwjaar en vervolgens een mogelijke refresh zullen weer gaan drukken op productie. En dan is het zomer en begint productie van de next-gen alweer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sdebes schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 01:36:
Heeft er iemand overigens nog warehouse-aantallen overgehouden aan de drop van donderdag? Of is dat niet meer te zien?
Stonden op HWluxx, alleen via VV waren die toegankelijk omdat er vrijwel niemand anders door de wachtrij gekomen is afgelopen donderdag.

Zal ze straks wel even plaatsen, heb wel alvast 1 teleurstelling voor iedereen: de 68XT komt niet meer terug in de drop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Helaas een groot gedeelte van de posts van vandaag moeten trashen omdat die niet over levertijden en prijzen gaan. Prima om over prijsstijgingen/dalingen in het kader van de cryptomarkt te discussiëren maar ingrepen van politiek e.d. zijn hier jammerlijk off topic.

Als jullie zo graag over scalpen, de gevolgen en eventuele maatregelen willen discussiëren, voel je vrij om een topic te openen in Shopping Forum (want dit gaat verder dan alleen videokaarten).

[ Voor 27% gewijzigd door br00ky op 22-01-2022 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
rocketno46 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Mooie prijs inderdaad, helaas leveren ze niet vanzelfsprekend naar Nederland?
Je kan hem evt bij mij laten leveren en hem dan hier komen halen(woon in Genk nabij Heerlen).
Maar vind 799 niet super goedkoop wel een goede ontwikkeling ivm de zomer, maar ze waren gedurende lange tijd rind de 800, 3 maanden geleden kon je voor 1200 een 3080 krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

JPruyn schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Als ik naar de bitcoin en de Gigabyte RX 6800 kijk (hieronder) dan neig ik toch meer naar de reguliere seizoensinvloeden dan de Mining. Daarvoor komt de zomerdip veel te laat. Als over 2 weken de bitcoin blijft dalen, maar de prijzen stijgen weten we dat zeker, zo niet dan is de bitcoin volgen de beste optie om prijsdalingen te zien aankomen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
met die kaart zal er vooral ETH gemined worden. De grafiek is niet heel anders

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 23:48
LED-Maniak schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Die Red Devils staan erom bekent dat ze ziek te overclocken zijn.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Nog even de warehouse aantallen van afgelopen drop:
  • 6700XT - 1037 stuks (200 in drop)
  • 6800 - 285 stuks (50 in drop)
  • 6800XT - 138 stuks (50 in drop)
  • 6900XT - 351 stuks (50 in drop)
Hiermee valt de 68XT onder de minimale RMA voorraad van 100 stuks, dus is de kans dat deze nog in een drop voorkomt zonder dat AMD voorraad aanvult eigenlijk niet meer aanwezig (tenzij er opeens 90% annuleringen zijn, maar lijkt dat ze deze drop nauwelijks/niets geannuleerd hebben).

De andere kaarten is nog wel wat over voor een aantal drops, uitgaande van de hoeveelheden deze week in de drop zaten. Maar bij AMD blijft het altijd een gok, kan ook zomaar zijn dat ze alles in een laatste drop gooien of dat ze helemaal mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 22:32
Kreeg vanochtend via telegram een melding dat de Gigabyte Radeon RX 6800 XT Gaming OC €957 kost.
Wel via Amazon warehouse die terug is gestuurd waar je niet weet wat er mee is gedaan.

Prijs daling is maar minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
Evertt schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:20:
Kreeg vanochtend via telegram een melding dat de Gigabyte Radeon RX 6800 XT Gaming OC €957 kost.
Wel via Amazon warehouse die terug is gestuurd waar je niet weet wat er mee is gedaan.

Is die er überhaupt nog dan? Ik dacht dat die warehousedeals flink gesnipet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evertt schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:20:

Wat @dabrainz ook al zegt: vaak zijn die WHD al weg voor jij de pagina kunt openen.

Amazon WHD blijven een gok. Kunt de kans wagen en proberen, retour kost je toch niets daar (alleen tijd, vaak ben je geld wel ruim een week of 2 weken kwijt). Beschrijvingen zijn leuk, maar slaan vaak nergens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Rawnar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:07

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Bij de ProShop hebben ze nog een demo versie van de XFX AMD Radeon RX 6700 XT Qick 319 voor 819 euro te koop staan. Deze stond eerst op 1.4 miljoen euro, maar naar een belletje van mijn kant staat hij nu dus op 819 euro. Voor mij nog net wat te duur, maar misschien dat iemand hier het wel een goede prijs vind. :)

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LayZ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03 14:04
Mr. Rawnar schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:44:
Bij de ProShop hebben ze nog een demo versie van de XFX AMD Radeon RX 6700 XT Qick 319 voor 819 euro te koop staan. Deze stond eerst op 1.4 miljoen euro, maar naar een belletje van mijn kant staat hij nu dus op 819 euro. Voor mij nog net wat te duur, maar misschien dat iemand hier het wel een goede prijs vind. :)
Zou jij alstublieft nog een keer willen bellen voor een spectaculaire prijsverlaging? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
  • Laatst online: 08:13
Mr. Rawnar schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:44:
Alternate heeft momenteel de Powercolor Red Devil 6700 XT staan voor € 799, onlangs weer ietsje gedaald
Daarmee evenaart hij het laagste prijspeil van de afgelopen 6 maanden, volgens de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
kontroll schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Alternate heeft momenteel de Powercolor Red Devil 6700 XT staan voor € 799, onlangs weer ietsje gedaald
Daarmee evenaart hij het laagste prijspeil van de afgelopen 6 maanden, volgens de pricewatch
Goh ik had mijn reference(half jaartje oud toen) verkocht voor 620 denk midden september, dus ik zou niet echt durven zeggen dat ze gedaald zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabrainz
izzet3838 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Goh ik had mijn reference(half jaartje oud toen) verkocht voor 620 denk midden september, dus ik zou niet echt durven zeggen dat ze gedaald zijn...
Tsja, in november en december betaalde je al snel 775-800 voor een reference. Dus ze zijn wel zeker weer aan het dalen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrikov
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-06 20:28
Het is ondertussen ruim een jaar geleden dat ik actief was binnen dit forum. Kan iemand mij vertellen of AMD nog steeds op de donderdagen dropped? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jan VP
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-08 20:36
patrikov schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:56:
Het is ondertussen ruim een jaar geleden dat ik actief was binnen dit forum. Kan iemand mij vertellen of AMD nog steeds op de donderdagen dropped? :)
Bekijk eerdere pagina's in deze thread van donderdagen, om het positieve antwoord te kennen. Live-verslaggeving van collectieve teleurstelling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kontroll
Jan VP schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Live-verslaggeving van collectieve teleurstelling.
Gedeelde smart is halve smart :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Gaat wel beter met AMD nu dan met NVidia.

Afbeeldingslocatie: https://www.3dcenter.org/dateien/abbildungen/AMD-nVidia-Retail-Price-Trend-2021-2022-v2.png

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:02
Mja, nVidia heeft met de Ti versies zijn MSRP aanzienlijk de hoogte in gedreven, dat compenseert het grafiekje in percent wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

IceTeaGX schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:34:
Mja, nVidia heeft met de Ti versies zijn MSRP aanzienlijk de hoogte in gedreven, dat compenseert het grafiekje in percent wel.
Juist niet toch? Dit is ten opzichte van MSRP. Met een MSRP van 1549 kan je als winkel geen 3000 vragen, maar goed, dat doen de wel :9

Met lage MSRP van AMD betekent dat, dat de prijzen ook erg "laag" zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 25-01-2022 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

JDx schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:27:
[...]

Juist niet toch? Dit is ten opzichte van MSRP. Met een MSRP van 1549 kan je als winkel geen 3000 vragen, maar goed, dat doen de wel :9

Met lage MSRP van AMD betekent dat, dat de prijzen ook erg "laag" zijn.
AMD is naar mijn mening vooral duur in het goedkopere segment. Een 3060 ti of 3070 is nog altijd goedkoper dan een 6700 XT in de huidige markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

LootBoxSurvivor schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:36:
[...]

AMD is naar mijn mening vooral duur in het goedkopere segment. Een 3060 ti of 3070 is nog altijd goedkoper dan een 6700 XT in de huidige markt.
Ja die 6700 schoot omhoog opeens. Keek er rond sept naar toen was ie 799, dacht ik meh, net te duur :P

6800 wel veel aantrekkelijker geworden
https://www.megekko.nl/pr...ygyOdnhOjAqxoCFe4QAvD_BwE

[ Voor 26% gewijzigd door JDx op 25-01-2022 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
IceTeaGX schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:34:
https://nl.hardware.info/...an-voor-desktops---update
Het lijkt er op dat AMD ook zo'n move gaat uithalen.
@Postman misschien is dit ook een verklaring voor de lage warehouse aantallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
izzet3838 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:40:
[...]

https://nl.hardware.info/...an-voor-desktops---update
Het lijkt er op dat AMD ook zo'n move gaat uithalen.
@Postman misschien is dit ook een verklaring voor de lage warehouse aantallen?
Lijkt inderdaad dat ze aan het opruimen zijn bij AMD. Of dit nu is voor een refresh vind ik lastig in te schatten. Vergeet niet dat Q3/Q4 2022 al RDNA3 wordt aangekondigd. Dus dan is die paar maanden van de refresh ook een vreemde zet om daarvoor nog warehouse en drops in te richten.
Dit alles dus uitgaande van een refresh in medio 2022, veel eerder zal het niet zijn.

Hoe dan ook is er een interbellum bij AMD waarbij er dus 0 referentie kaarten meer te koop zijn. Dit gaat de AIB markt ook niet helpen, want opeens valt de hele MSRP weg (zover je daar nog over kon spreken). Minder aanbod in een verhitte markt is gewoon nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Postman schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Lijkt inderdaad dat ze aan het opruimen zijn bij AMD. Of dit nu is voor een refresh vind ik lastig in te schatten. Vergeet niet dat Q3/Q4 2022 al RDNA3 wordt aangekondigd. Dus dan is die paar maanden van de refresh ook een vreemde zet om daarvoor nog warehouse en drops in te richten.
Dit alles dus uitgaande van een refresh in medio 2022, veel eerder zal het niet zijn.

Hoe dan ook is er een interbellum bij AMD waarbij er dus 0 referentie kaarten meer te koop zijn. Dit gaat de AIB markt ook niet helpen, want opeens valt de hele MSRP weg (zover je daar nog over kon spreken). Minder aanbod in een verhitte markt is gewoon nooit goed.
Idd met de drops weg is de msrp markt dood, bij nvidia was die er al niet meer, dan zullen de scalpers waarschijnlijk ook niet veel marge meer hebben, maar hebben de webshops vrij spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik wacht de donderdag roulette nog af voor de 6700xt, maar stiekem begint een 6600 voor rond de 500 (als de prijs nog iets verder zakt) aardig interessant te worden. Donderdag ook de 3050 release, als de prijs meevalt zou dat ook nog interessant kunnen zijn voor mij, maar da's iets voor een ander topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Lockon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:43:
Ik wacht de donderdag roulette nog af voor de 6700xt, maar stiekem begint een 6600 voor rond de 500 (als de prijs nog iets verder zakt) aardig interessant te worden. Donderdag ook de 3050 release, als de prijs meevalt zou dat ook nog interessant kunnen zijn voor mij, maar da's iets voor een ander topic >:)
Ik verwacht eerlijkgezegd dat de prijzen gewoon ver dalen tot de zomer, probleem is dat als AMD stopt met de drops we niet zullen weten wat voor effect dit zal hebben op de prijzen.
Als je weet dat je 1080p gaat blijven gamen is die 6600 niet slecht idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

TNJ

Frugalite

Lockon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:43:
... maar stiekem begint een 6600 voor rond de 500 (als de prijs nog iets verder zakt) aardig interessant te worden. ...
Als je ook meetelt dat men voor een 2e hands 5700XT al 700€ durft te vragen, dan ben je met een nieuwe kaart voor 200€ minder op dit moment beter uit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:41
Misschien grotere kans voor de "normale" mens morgen. QueueIT heeft een upgrade doorgevoerd van versie 5 naar 6. De requests zijn wat anders, een script voor versie 5 werkt dus niet voor 6. Wat de exacte parameters zijn voor AMD weten we pas morgen om 15:55 ;) dus te weinig tijd voor de bots om changes door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Ik heb zin in circus AMD morgen!
Heb de clownsneus klaarliggen. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oni
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

Oni

Leon- schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:57:
Misschien grotere kans voor de "normale" mens morgen. QueueIT heeft een upgrade doorgevoerd van versie 5 naar 6. De requests zijn wat anders, een script voor versie 5 werkt dus niet voor 6. Wat de exacte parameters zijn voor AMD weten we pas morgen om 15:55 ;) dus te weinig tijd voor de bots om changes door te voeren.
Inside info, dus niet verder vertellen: ze hebben de wachttijd tekst aangepast van "more than an hour" naar "never again".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 10:56
Leon- schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:57:
Yup, niet alleen het versienummer is aangepast. Ze hebben ook daadwerkelijk dingen verbeterd aan het systeem (had al veel eerder moeten gebeuren, maar dat terzijde). Ze lijken dus echt wel actief bezig te zijn met hun systemen te verbeteren.

Wat dat betreft is AMD voor QueueIt een goeie klant, ze zien allemaal nieuwe trucjes langskomen die ze nooit eerder hebben gezien, en leren daar ook weer van.

Anyhoe, morgen om 16:05 is het weer feest :D

[ Voor 3% gewijzigd door rutgerdj op 26-01-2022 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickvanemden
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 21:00
CAT codes changed:
16 - 6700 XT
15 - 6800
15 - 6800 XT
15 - 6800 XT MB
16 - 6900 XT

Ben benieuwd of de nieuwe versie van de wachtrij ons meer geluk geeft :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPruyn
Maar vandaag alleen 6900 XT en 6700XT beschikbaar als ik naar de volgorde kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Geen grote drop vandaag helaas: er zijn 200 stuks 6700XT en 50 stuks 6900XT te vergeven. Succes allen die het proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
ik krijg een 403-foutmelding op de direct-buy link van AMD
ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
JPruyn schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:41:
Maar vandaag alleen 6900 XT en 6700XT beschikbaar als ik naar de volgorde kijk
De volgorde op de website maakt uit met wat beschikbaar zal zijn?
kontroll schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:47:
ik krijg een 403-foutmelding op de direct-buy link van AMD
ben ik de enige?
Geen idee of ik correct url heb, maar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl werkt bij mij.

[ Voor 36% gewijzigd door PASware op 27-01-2022 15:52 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPruyn
Zie ook de eerdere posts, verwijder je cookies van die site en probeer het opnieuw (niet te vaak refreshen dan krijg je een 5 min ban).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPruyn
PASware schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:51:
[...]

De volgorde op de website maakt uit met wat beschikbaar zal zijn?

[...]

Geen idee of ik correct url heb, maar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl werkt bij mij.
De dag van de drop schuiven de beschikbare GPUs naar voren ook al staat er out of stock, dat is je hint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Nieuwe queue, nieuwe problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:14
kan iig nergens een mail adres invullen en captcha oplossen. Zie alleen de achtergrond. Jij ook?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvanemden
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 21:00
Zie jij ook alleen de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 23:24
JohnnyV76 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:57:
[...]

kan iig nergens een mail adres invullen en captcha oplossen. Zie alleen de achtergrond. Jij ook?
ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 14:26
JohnnyV76 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Yeap, alleen de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online