Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44
Wat probeer je nou precies te doen hier?
Name and shame of zo?
Extra met dat lame icoontje erbij.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:19
Idd hij verkoopt zn 6900xt? Ik zie hier het clownesque hier niet van in. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Bad Brains schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:18:
[...]

Wat probeer je nou precies te doen hier?
Name and shame of zo?
Extra met dat lame icoontje erbij.
Nee gast doe normaal :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 10:56
Eftalou schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:50:
Dat ging wel heel snel dit keer.
Viel reuzen mee hoor. Kaarten waren allemaal best lang beschikbaar.

Het is stukken erger geweest, enkele weken terug (voordat ze queues aan IP linkten) was alles met 2 a 3 minuten wel weg.

<edit> "best lang" is natuurlijk relatief ;)

[ Voor 6% gewijzigd door rutgerdj op 29-11-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
rutgerdj schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:42:
[...]

Viel reuzen mee hoor. Kaarten waren allemaal best lang beschikbaar.

Het is stukken erger geweest, enkele weken terug (voordat ze queues aan IP linkten) was alles met 2 a 3 minuten wel weg.

<edit> "best lang" is natuurlijk relatief ;)
Dat ben ik met je eens, het is ook gewoon geluk hebben. Heb nu voor de vijfde keer geprobeerd een kaart te scoren met/voor mijn zwager, helaas nog zonder succes. We houden de moed erin :*)

"There's no place like 127.0.0.1"

Acties:
  • +3 Henk 'm!
tomic schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:42:
Finallyyyyy! een 6800XT! - Order confirmation staat in beeld.
Gefeliciteerd, maar weet dat je pas zeker bent als je de Shipping Confirmation ontvangt.

Ga dus niet de huid verkopen voor de beer goed en wel 100% zeker dood voor je voeten ligt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hier even wat warehouse data. Sinds lange tijd eindelijk weer wat kunnen krijgen aan data, dus loop een beetje achter met de statistieken. Wel zorgwekkend weinig voorraad nog over, als ik de drops een beetje doortrek dan hebben ze al 2 maanden niets aan nieuwe warehouse stock ontvangen.
  • 6700XT 1906x (was 2051x, vorige drop dus 145x uitgeleverd)
  • 6800 413x
  • 6800XT 402x
  • 6900XT 518x (was 573x, vorige drop dus 55x uitgeleverd)
Nogmaals dit zijn de aantallen in het magazijn. Hier moeten dus nog de leveringen van vandaag nog vanaf gehaald worden. Opvallend is ook dat de 6700XT elke week wel ruim 100x geannuleerd lijkt te worden (uitgaande van 250 stuks in de drop de afgelopen weken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabrainz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 13:10
Ik heb om 17:45 nog een 6700XT af kunnen rekenen, dus op zich was er best lang voorraad in verhouding tot voorgaande weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

dabrainz schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:57:
Ik heb om 17:45 nog een 6700XT af kunnen rekenen, dus op zich was er best lang voorraad in verhouding tot voorgaande weken.
10 minuten is best lang?

De meeste mensen zien niet veel meer dan 'more than one hour' dus die komen niet eens in de buurt.

Ik ben benieuwd hoe veel 'mensen' een poging doen.

Donderdag misschien nog maar een laatste keer proberen ... ik ben niet op zoek naar de snelste kaart maar iets voor een redelijk normale prijs zou sympathiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
7o9 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:40:
[...]

10 minuten is best lang?

De meeste mensen zien niet veel meer dan 'more than one hour' dus die komen niet eens in de buurt.

Ik ben benieuwd hoe veel 'mensen' een poging doen.

Donderdag misschien nog maar een laatste keer proberen ... ik ben niet op zoek naar de snelste kaart maar iets voor een redelijk normale prijs zou sympathiek zijn.
Ik zeg toch ook in verhouding tot voorgaande wekend.
Het is nog altijd niet heel lang nee en mijn meeste schermen waren ook > 1 hour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

dabrainz schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:52:
[...]

Ik zeg toch ook in verhouding tot voorgaande wekend.
Het is nog altijd niet heel lang nee en mijn meeste schermen waren ook > 1 hour.
Begrijp ik, 10 minuten is meer dan 3.

Als je dan kijkt naar de cijfers van @Postman dan lijkt het alsof ze per keer 10% van de voorraad verkopen. Van mij zou dat best wat meer mogen zijn, maar dan nog lijkt de kans laag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
7o9 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:58:
[...]

Begrijp ik, 10 minuten is meer dan 3.

Als je dan kijkt naar de cijfers van @Postman dan lijkt het alsof ze per keer 10% van de voorraad verkopen. Van mij zou dat best wat meer mogen zijn, maar dan nog lijkt de kans laag.
Deze weekVandaag was de drop aanzienlijk groter dan afgelopen weken. Met een totaal van 800 kaarten waar dat een paar weken zelfs maar 325 was.

Percentage is trouwens vertekend. Als je weet dat er al sinds zeker augustus geen 6700XT aangevuld is kun je wel terugrekenen dat het toen geen 10% van de voorraad was die in de drop zat.

Alles is natuurlijk speculaas, maar wellicht is AMD nu aan het afbouwen of verwachten ze binnenkort weer nieuwe voorraad. Het blijft een gok.

In ieder geval grote kans dat er donderdag weer een drop is. Even kijken wat de voorraad dan zegt en hoeveel ze in de drop gaan stoppen.

Met de huidige aantallen zijn ze wel binnen een paar weken klaar met alles namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Hoi allen,

Ik volg dit topic niet zo en snap dat de huidige prijzen erg hoog zijn.
Verwacht eigenlijk dat het met RDNA 3 het niet veel beter word / eerder slechter.

Vroeg me af voor volgend jaar.. Zullen de prijzen nog enig sinds IETS zakken dan wat er nou te vinden is? Of blijft het hoe het nou is gewoon zo aanhouden of zelfs nog hoger worden..

Prijzen zijn niet mals.. En kan zeker nog wel enkele maanden wachten.. Maar ik heb niet echt zin om tot eind 2023 te wachten. Wat denken jullie?

900 euro voor een Rx 6700XT vind ik ook niet oke.. Maar wil wel eens het touw door knippen.
En het kopen bij de AMD shop zie ik zelf geen kans hebben.. Want scripts ect daar ben ik niet in thuis. En dan als je het wel kan is het nog een gevecht om iets te kunnen bemachtigen.. Iets 2ehands kopen ben ik ook niet zo meer van.. (aangezien je achteraf wellicht een kat in de zak kan kopen)

[ Voor 27% gewijzigd door Robin4 op 30-11-2021 03:07 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Robin4 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 03:03:
Hoi allen,

Ik volg dit topic niet zo en snap dat de huidige prijzen erg hoog zijn.
Verwacht eigenlijk dat het met RDNA 3 het niet veel beter word / eerder slechter.

Vroeg me af voor volgend jaar.. Zullen de prijzen nog enig sinds IETS zakken dan wat er nou te vinden is? Of blijft het hoe het nou is gewoon zo aanhouden of zelfs nog hoger worden..

Prijzen zijn niet mals.. En kan zeker nog wel enkele maanden wachten.. Maar ik heb niet echt zin om tot eind 2023 te wachten. Wat denken jullie?
Er zijn 2060's te koop voor 500-600 euro via VnA, als je wat te verkopen hebt dan krijg daar ook premium geld voor.
Lood om oud ijzer imo, blijf de VnA in de gaten houden voor de dingen die je zoekt.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik zie bijvoorbeeld ook 6600XTs voor 700 euro.. Maar daar heb je een pci-e 4.0 moederbord voor nodig.. En dan nog vind ik het duur voor wat die kaart kan.
Zoek liever dan iets waar ik langer mee vooruit kan. Daarom leek mij de RX6700XT 12GB de betere keuzen.
Ik kan die kaart altijd nog later in een van mijn andere pcs gebruiken. Wilde het verder ook maar bij 1 kaart houden , want zoals gezegd het is al duur genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
Robin4 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 03:10:
Ik zie bijvoorbeeld ook 6600XTs voor 700 euro.. Maar daar heb je een pci-e 4.0 moederbord voor nodig.
Allemaal backwards compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Alleen de lanes zijn fixed op die 6600XT.. en als ik de schaling kijk:

6600xt voor 700
6700xt voor 900..

Tuurlijk zijn ze allebei te duur voor wat het kan.. Maar denk dat je met de 6700xt meer en langer plezier van gaat hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robin4 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 03:13:
Alleen de lanes zijn fixed op die 6600XT.. en als ik de schaling kijk:

6600xt voor 700
6700xt voor 900..

Tuurlijk zijn ze allebei te duur voor wat het kan.. Maar denk dat je met de 6700xt meer en langer plezier van gaat hebben..
Er zijn verschillende test gedaan waaruit blijkt dat het verschil tussen PCIe3 en 4 nauwelijks iets uit maakt voor de performance van huidige games.

Of dat in de toekomst ook zo blijft is afwachten, maar het zal niet opeens drastisch veranderen.

Verder kun je met wat zoeken en geluk hebben op de bekende wederverkoop kanalen vast wel een 6700XT vinden voor minder dan 800 euro. Nog steeds veel geld ja, maar wachten tot de prijzen dalen is zoals je zelf al zegt nog een kwestie van een heel lange adem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:54

Skyline GT-R

RB26DETT

Postman schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:53:
Hier even wat warehouse data. Sinds lange tijd eindelijk weer wat kunnen krijgen aan data, dus loop een beetje achter met de statistieken. Wel zorgwekkend weinig voorraad nog over, als ik de drops een beetje doortrek dan hebben ze al 2 maanden niets aan nieuwe warehouse stock ontvangen.
  • 6700XT 1906x (was 2051x, vorige drop dus 145x uitgeleverd)
  • 6800 413x
  • 6800XT 402x
  • 6900XT 518x (was 573x, vorige drop dus 55x uitgeleverd)
Nogmaals dit zijn de aantallen in het magazijn. Hier moeten dus nog de leveringen van vandaag nog vanaf gehaald worden. Opvallend is ook dat de 6700XT elke week wel ruim 100x geannuleerd lijkt te worden (uitgaande van 250 stuks in de drop de afgelopen weken).
Dit is dus heel interessant om te zien / weten. Hoeveel van de beschikbare kaarten worden effectief verzonden en hoeveel er geannuleerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisVisser
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
Hoe zijn de tweakers die gisteren in de queue hebben gestaan voor de drop er achter gekomen dat er überhaupt een drop was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09 15:20
BorisVisser schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:45:
Hoe zijn de tweakers die gisteren in de queue hebben gestaan voor de drop er achter gekomen dat er überhaupt een drop was?
Ik volg dit topic en krijg dus notificaties wanneer er nieuwe posts zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Postman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:35:
[...]

Er zijn verschillende test gedaan waaruit blijkt dat het verschil tussen PCIe3 en 4 nauwelijks iets uit maakt voor de performance van huidige games.

Of dat in de toekomst ook zo blijft is afwachten, maar het zal niet opeens drastisch veranderen.

Verder kun je met wat zoeken en geluk hebben op de bekende wederverkoop kanalen vast wel een 6700XT vinden voor minder dan 800 euro. Nog steeds veel geld ja, maar wachten tot de prijzen dalen is zoals je zelf al zegt nog een kwestie van een heel lange adem.
welke wederverkoopkanalen bedoel je?
en als ik 6700xt google krijg ik bijvoorbeeld deze van megekko van het merk XFX:
https://www.megekko.nl/pr...STlZJMjJrpKAaAnAiEALw_wcB

hebben tweakers wel eens wat van de amd drop kunnen scoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rofdof schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:23:
[...]

en als ik 6700xt google krijg ik bijvoorbeeld deze van megekko van het merk XFX:

V&A en Marktplaats/2dehands, dus de 'scalpers'.

Sorry kan het ook niet beter maken, de prijzen in de winkels blijven alleen maar omhoog gaan helaas.

En met de drop van gisteren zullen de prijzen op de 'scalper' sites ook wel dalen, met beetje geluk haal je al een 67XT voor 700 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
Postman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:21:
[...]

Sorry kan het ook niet beter maken, de prijzen in de winkels blijven alleen maar omhoog gaan helaas.

En met de drop van gisteren zullen de prijzen op de 'scalper' sites ook wel dalen, met beetje geluk haal je al een 67XT voor 700 euro ;)
gisteren een drop?
ik dacht dat ze pas op donderdag zijn?

komt dit extra tekort ook weer door black friday en de komende kerst...
ik heb nu nog een vega56 die nog wel ff kan maar hoop 1e kwartaal wel een nieuwe te hebben voor mijn nieuwe pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Rofdof schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:47:
[...]

gisteren een drop?
ik dacht dat ze pas op donderdag zijn?

komt dit extra tekort ook weer door black friday en de komende kerst...
ik heb nu nog een vega56 die nog wel ff kan maar hoop 1e kwartaal wel een nieuwe te hebben voor mijn nieuwe pc.
De drop van gisteren was eigenlijk de drop van vorige week. Wegens Thanksgiving in de US was er afgelopen donderdag geen.

De kans is aanwezig dat komende donderdag er alweer een nieuwe drop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
Skyline GT-R schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:02:
[...]

De drop van gisteren was eigenlijk de drop van vorige week. Wegens Thanksgiving in de US was er afgelopen donderdag geen.

De kans is aanwezig dat komende donderdag er alweer een nieuwe drop is.
zijn er nog tips en tricks om meer kans te maken?
Moet je al een account hebben op de amdshop of gaat dat als je een kaart in je winkelmandje kunt krijgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dabrainz
Rofdof schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:05:
[...]

zijn er nog tips en tricks om meer kans te maken?
Moet je al een account hebben op de amdshop of gaat dat als je een kaart in je winkelmandje kunt krijgen?
Je kan geen account maken. Payment en shipping vul je in nadat er iets in je mandje zit.
Je kunt met meerdere browsers en andere 'mailadressen' meerdere keren in de wachtrij gaan staan. In de hoop dat je een korte queue krijgt.
Mocht je een korte queue hebben, dan kun je in die browser met paypal inloggen, paypal met een 'autorefresh' extensie ingelogd houden, zodat je meteen af kunt rekenen met paypal. Probeer wel óf een creditcard gekoppeld te hebben, óf genoeg saldo op je paypal te hebben staan.
Dat zijn wel een beetje de tips denk ik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
dabrainz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:33:
[...]

Probeer wel óf een creditcard gekoppeld te hebben, óf genoeg saldo op je paypal te hebben staan.
Prima suggesties, aanvullend hoef je niets op je paypal te hebben staan, als je bank gekoppeld is dan ben je set.
Het wordt pas de volgende dag van je rekening gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmoebius
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-08 19:06
Kan het ook direct met de creditcard zonder paypal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bad Brains schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:39:
[...]

Prima suggesties, aanvullend hoef je niets op je paypal te hebben staan, als je bank gekoppeld is dan ben je set.
Het wordt pas de volgende dag van je rekening gehaald.
Let wel dat de oude bug met incasso aanwezig blijft. Bij sommige banken krijg je dan een error tijdens het afrekenen bij AMD dat de bank niet ondersteund is.
Wil je zekerheid koppel dan een CC aan je PP of zet er ruim voldoende saldo op (reken de prijs op website + 30 euro). Maar volgens mij staat dit ook in de TS.
drmoebius schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:44:
Ja kan zeker, alleen zit er dan een extra stap tussen. De shipping page. En hoe meer stappen, hoe meer kans dat het uitverkocht is tegen de tijd dat jij op de oranje knop kunt drukken.

[ Voor 22% gewijzigd door Postman op 30-11-2021 13:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 10:43
drmoebius schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:44:
Yep! Er gewoon voor zorgen dat je CC info in Chrome staat zodat je snel kan afrekenen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Postman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:45:
[...]

Let wel dat de oude bug met incasso aanwezig blijft. Bij sommige banken krijg je dan een error tijdens het afrekenen bij AMD dat de bank niet ondersteund is.
Laat ik het zo zeggen dan, ING geeft 0 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
[...]

Heb je misschien een bron waar ik dan kan kijken.. Want zelfs die 900 waarvoor ik dat gevonden hebt is nog altijd goedkoper dan wat ik in de pricewatch gezien hebt..
En via AMD.com gaat een normaal mens nooit lukken zonder extra dingen in te zetten, en dan moet je zelfs nog geluk hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonspring
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-09 21:10
[...]

Je hebt gelijk behalve bij de rx 6600 xt want die heeft maar 8 lanes. Met 8x PCIe 4.0 geen probleem, maar icm PCIe3.0 zijn 8 lanes in sommige games/situaties gewoon een bottleneck.
YouTube: AMD Radeon RX 6600 XT Review: Worse Than Expected, But Can It Be Saved?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Postman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:21:
[...]

V&A en marktplaats / 2ehands blijft altijd een risico dat je de kaart niet krijgt.
En als je het gaat ophalen wat het verstandigste is, niet elke regio heeft genoeg aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Moonspring schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:13:
[...]

Je hebt gelijk behalve bij de rx 6600 xt want die heeft maar 8 lanes. Met 8x PCIe 4.0 geen probleem, maar icm PCIe3.0 zijn 8 lanes in sommige games/situaties gewoon een bottleneck.
YouTube: AMD Radeon RX 6600 XT Review: Worse Than Expected, But Can It Be Saved?
Dat is wat ik zelf ook al aanhaalde, maar niet juiste informatie terug kreeg.. Zeggende dat het niks zou uitmaken (zie de posts hier boven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabrainz
Rofdof schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:23:
[...]

Mooie strakke kaarten maakt XFX wel. :)

Er zijn genoeg Tweakers die een kaart (hebben) kunnen scoren. Met de aanpassingen aan de queue is er nu wat meer kans dan de afgelopen weken/maanden, maar nog niet super groot.

V&A mag niet hier, maar ik denk dat er, afhankelijk van je regio, toch wel een 6700XT gesealed met factuur op te halen moet zijn binnen ~50km voor €700-750 zodra ze bezorgd zijn van de drop van gisteren. Helemaal als er donderdag weer een drop zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
dabrainz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:28:
[...]

Mooie strakke kaarten maakt XFX wel. :)

Er zijn genoeg Tweakers die een kaart (hebben) kunnen scoren. Met de aanpassingen aan de queue is er nu wat meer kans dan de afgelopen weken/maanden, maar nog niet super groot.

V&A mag niet hier, maar ik denk dat er, afhankelijk van je regio, toch wel een 6700XT gesealed met factuur op te halen moet zijn binnen ~50km voor €700-750 zodra ze bezorgd zijn van de drop van gisteren. Helemaal als er donderdag weer een drop zou komen.
Ik ga het de donderdagen iig proberen. Wellicht heb ik een keer geluk. Ik heb nu net een hele nieuwe game pc besteld met nieuwe monitor. Heb nog mijn ex Vega 56 8gb oC. Geen wereldkaart maar tot nu toe was de cpu de bottleneck en de koeling.

Ik hoop dat ze anders 1e kwartaal 2022 weer beter beschikbaar zijn en enigszins goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
Rofdof schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:26:
[...]

Ik hoop dat ze anders 1e kwartaal 2022 weer beter beschikbaar zijn en enigszins goedkoper.
Prijzen zijn weer zo'n beetje waar ze vorig jaar waren.
Toen mijn neefje een 3090 kocht voor 2750 euro.
Zijn werk is animaties/renderen dus dat verdiend zichzelf weer terug in tijd dat je niet hoeft te wachten dat iets gerenderd is.
Dus verwacht er niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
Bad Brains schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:13:
[...]

Prijzen zijn weer zo'n beetje waar ze vorig jaar waren.
Toen mijn neefje een 3090 kocht voor 2750 euro.
Zijn werk is animaties/renderen dus dat verdiend zichzelf weer terug in tijd dat je niet hoeft te wachten dat iets gerenderd is.
Dus verwacht er niet teveel van.
Voor werk snap ik. Ik kan hem deels ook gebruiken voor werk maar dan is mijn huidige kaart ook voldoende al weet de belastingdienst dat niet 😜

Maar ik weiger nog steeds dubbele prijzen te betalen. Maar anderzijds heb ik net flink geïnvesteerd voor een leuke game pc dat ik Max 6 maanden wil wachten met dito vga kaart. Kom nog uit de tijd dat een voodoo kaart rond de 800 gulden koste en dit top of the Bill was 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Rofdof schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:45:
[...]

Kom nog uit de tijd dat een voodoo kaart rond de 800 gulden koste en dit top of the Bill was 😂.
Nog 16MB geheugen gekocht voor 1000 gulden, en ISDN internet rekeningen van 800 gulden per maand.
Your point?

Ik weet niet wat voor een kaart je nu hebt, maar er zijn echt wel leuke dingen te koop.
Je moet er alleen wel werk van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En de eerste verzendbevestiging in Duitsland is zojuist gemeld. Zal dus zo wel binnen gaan druppelen in NL/BE ook.

Soms weet DHL het al eerder trouwens, mocht je dus account gekoppeld hebben dan zie je het daar al wellicht in staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
Postman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:53:
En de eerste verzendbevestiging in Duitsland is zojuist gemeld. Zal dus zo wel binnen gaan druppelen in NL/BE ook.

Soms weet DHL het al eerder trouwens, mocht je dus account gekoppeld hebben dan zie je het daar al wellicht in staan ;)
De kans dat er nu nog gecanceld wordt is dus vrij klein?
Of zitten we nog niet veilig nu de eerste shipping confirms verzonden zijn? :P

(Edit: woord vergeten..)

[ Voor 4% gewijzigd door dabrainz op 30-11-2021 22:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

dabrainz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:07:
[...]

Of zitten we nog niet veilig nu de eerste shipping confirms? :P
Je bent pas safe als je doos in een DHL bestelbusje ligt op weg naar je afleveradres ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgerdj
Skyline GT-R schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:11:
[...]

Je bent pas safe als je doos in een DHL bestelbusje ligt op weg naar je afleveradres ;)
Zelfs dan niet eens :P
Pas echt zeker ben je als je de kaart in handen hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dabrainz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:07:
[...]

Of zitten we nog niet veilig nu de eerste shipping confirms verzonden zijn? :P

(Edit: woord vergeten..)
Kans op annulering is nu eigenlijk niet meer aanwezig inderdaad. Soms is er wel wat overlap, maar na ruim een uur is die overlap wel geweest.

En verder wat die 2 wijsneuzen hierboven mij zeggen :+ (wel volkomen gelijk trouwens :P)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:36
rutgerdj schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:13:
[...]

Zelfs dan niet eens :P
Pas echt zeker ben je als je de kaart in handen hebt.
Wanneer die in je pc zit en geen artifacts toont :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 14:36
Paprika schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:46:
[...]

Wanneer die in je pc zit en geen artifacts toont :+.
Wanneer die in je pc zit en geen artifacts toont terwijl de pc aan staat en je er mee aan t gamen bent. (als de pc uit staat zie je namelijk ook geen artifacts ;) )

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
Postman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:16:
[...]

Kans op annulering is nu eigenlijk niet meer aanwezig inderdaad. Soms is er wel wat overlap, maar na ruim een uur is die overlap wel geweest.

En verder wat die 2 wijsneuzen hierboven mij zeggen :+ (wel volkomen gelijk trouwens :P)
Vannacht inderdaad de shipping gekregen. :)
This drop was a succes. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shortblade
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2024
Hallo,

Ik zoek al lang een degelijke grafischekaart om een pc voor mijn zoon te maken. Zo kunnen we samen gamen. Door de hoge prijzen van de grafischekaarten is dit er echter nog niet van gekomen. Ik heb dit topic gevonden daar ik opzoek was naar een manier om toch een kaart aan msrp te kunnen krijgen. Ik zal donderdag ook eens proberen een kaart vast te krijgen. Ik acht de kans klein *knip, dat mag niet*
Mvg

[ Voor 14% gewijzigd door br00ky op 01-12-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
Tussen welke tijden is die drop meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:59
Rofdof schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:29:
Rond 16:00 uur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rutgerdj
Rofdof schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:29:
Meestal tussen 5 over teleurstelling en 10 voor half cancel :+

Pre-queue begint gebruikelijk rond 15:55 en gaat om 16:05 echt open. Ookal was afgelopen maandag een uitzondering op de regel.

Er zal vanavond wel meer bekend zijn over of er morgen een drop gaat zijn en hoelaat die dan eventueel gaat zijn.
Dat zal hier wel gepost worden, dus houd het in de gaten zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shortblade
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2024
rutgerdj schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:05:
[...]

Meestal tussen 5 over teleurstelling en 10 voor half cancel :+

Pre-queue begint gebruikelijk rond 15:55 en gaat om 16:05 echt open. Ookal was afgelopen maandag een uitzondering op de regel.

Er zal vanavond wel meer bekend zijn over of er morgen een drop gaat zijn en hoelaat die dan eventueel gaat zijn.
Dat zal hier wel gepost worden, dus houd het in de gaten zou ik zeggen.
Dien je voor die pre-queue gewoon naar de AMD shop te gaan of moet je al specifiek op een kaart staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 10:43
Shortblade schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:48:
[...]

Dien je voor die pre-queue gewoon naar de AMD shop te gaan of moet je al specifiek op een kaart staan?
Gewoon naar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl gaan als de queue actief is. Je kan niet naar een specifiek product toe. Je wordt geredirect naar de algemene shop áls je de queue doorkomt waar je vervolgens een kaart naar keuze (indien beschikbaar) kan kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rutgerdj
Leon- schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:50:
[...]

Gewoon naar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl gaan als de queue actief is. Je kan niet naar een specifiek product toe. Je wordt geredirect naar de algemene shop áls je de queue doorkomt waar je vervolgens een kaart naar keuze (indien beschikbaar) kan kopen.
Klopt, gedeeltelijk.
Als je vanaf een specifieke productpagina F5 doet om in de queue te komen wordt je ook naar die pagina gestuurd als je er doorheen komt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dabrainz
rutgerdj schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:42:
[...]

Klopt, gedeeltelijk.
Als je vanaf een specifieke productpagina F5 doet om in de queue te komen wordt je ook naar die pagina gestuurd als je er doorheen komt
Dan moet je alleen wel hopen dat die kaart nog in stock is als je daar aankomt. Anders is het een extra klik om terug in de store te komen om een andere kaart in je mandje te gooien, terwijl je vanuit de store elke kaart in je mandje kunt doen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu is het de laatste weken wel vaak feest met een redirect bug op de overzichtspagina. Naar een specifieke productpagina gaan is dus wat veiliger. Die bug zorgt namelijk voor een IP ban van 10 minuten.
Kwestie van 4 tabjes doen voor elk product (of wat de CAT meldingen aangeven ;))

[ Voor 16% gewijzigd door Postman op 01-12-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
Postman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:51:
Nu is het de laatste weken wel vaak feest met een redirect bug op de overzichtspagina. Naar een specifieke productpagina gaan is dus wat veiliger. Die bug zorgt namelijk voor een IP ban van 10 minuten.
Kwestie van 4 tabjes doen voor elk product (of wat de CAT meldingen aangeven ;))
Klopt, maar dat is voornamelijk als je voor de prequeue al in de store gaat hangen. Als je gewoon na het begin van de prequeue (en natuurlijk voor het openen van de queue) naar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl gaat, maak je net zoveel kans als de rest. :)

Of mis ik iets en komt die redirect bug ook voor als je vanuit de queue de store inkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
Postman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:15:
[...]

Helaas wel. Dit was 2 weken geleden het geval (of 2 drops geleden, dus ondertussen bijna 3 weken :P).
Ah, dan snap ik het ja. Twee weken geleden ben ik zelf niet tot de store gekomen, dus kan daar geen uitspraken over doen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Nog mensen die een pre-order bij Informatique hadden? Ben vandaag gebeld dat ze hem gaan annuleren, omdat die bijna een jaar staat en er geen duidelijkheid van de leverancier komt. Zullen vast voor meer mensen de komende tijd annuleringen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 17:28
Munchie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:44:
Nog mensen die een pre-order bij Informatique hadden? Ben vandaag gebeld dat ze hem gaan annuleren, omdat die bijna een jaar staat en er geen duidelijkheid van de leverancier komt. Zullen vast voor meer mensen de komende tijd annuleringen komen.
Ze verdienen te weinig aan je en willen dat je meer geld aanbiedt. Jammer, maar is toch de realiteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rutgerdj
Nog geen beweging te zien.
Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat er een drop is vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabrainz
rutgerdj schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:04:
Nog geen beweging te zien.
Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat er een drop is vandaag.
Een donderdag zonder adrenaline rush is geen donderdag. 🥲

Gekkigheid. Een keer een donderdag rust is ook fijn, haha.
Had het ook niet verwacht na de drop, en de aantallen, van maandag. Hebben gewoon die twee drops samengevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
  • Laatst online: 15-08 21:17
Ik zie nu CPUs in stock die er eerst niet waren. Is de drop al geweest en heb ik alle GPUs gemist? Of komen die wellicht nog?

Overigens zijn de CPUs veel duurder dan in de winkel, snap niet dat mensen die kopen, maar oke.

[ Voor 38% gewijzigd door ZombieDimebag op 02-12-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZombieDimebag schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:11:
Ik zie nu CPUs in stock die er eerst niet waren. Is de drop al geweest en heb ik alle GPUs gemist? Of komen die wellicht nog?

Overigens zijn de CPUs veel duurder dan in de winkel, snap niet dat mensen die kopen, maar oke.
Niemand koopt ze dan ook, daarom zijn ze al maanden in stock :P

En je hebt de drop met bijna 3 dagen gemist ja, die was maandag. Zoals @dabrainz zegt grote kans dat het een samengevoegde drop is.

HWluxx claimt iemand dat het nu maandag dropdag is, maar geloof eerder in een samengevoegde drop en volgende week weer donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 16:52
Ik kom nu niet op de direct buy pagina van AMD...wordt het dan toch feest vanmiddag!

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Postman schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:20:
[...]

En je hebt de drop met bijna 3 dagen gemist ja, die was maandag. Zoals @dabrainz zegt grote kans dat het een samengevoegde drop is.

HWluxx claimt iemand dat het nu maandag dropdag is, maar geloof eerder in een samengevoegde drop en volgende week weer donderdag.
Ik zie toch echt vrijwel altijd na 1 dag dat alle CPUs out of stock zijn. Daarom opvallend dat dat vandaag niet zo is.

Was de drop maandag groot? Is het 100% zeker dat er vandaag geen drop is? Beetje jammer, had specifiek deze Donderdag vrij genomen om er 1 te pakken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:21
ZombieDimebag schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:23:
[...]
Beetje jammer, had specifiek deze Donderdag vrij genomen om er 1 te pakken..
Vrij optimistisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabrainz
Postman schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:20:
[...]

Maandag waren de CPU's out of stock. Dus ze zijn óf aangevuld, óf AMD had ze uitgezet zodat mensen niet alvast betaalinformatie in konden vullen voor de drop.

Of het nou maandag wordt, of donderdag blijft zal hier wel vermeld worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
dabrainz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:01:
[...]

Maandag waren de CPU's out of stock. Dus ze zijn óf aangevuld, óf AMD had ze uitgezet zodat mensen niet alvast betaalinformatie in konden vullen voor de drop.

ik zit klaar. heb tabs voor 3 kaarten dus als ik er een kan pakken :P
ga voor de 6800xt als ik die vieze mazzel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsaint
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-04 05:41
Ik volg deze topic nu pas 2 dagen nadat een collega vertelde dat hij via amd direct een gpu heeft kunnen kopen.

Klopt het dat ik vandaag wel kan uitsluiten dat er niks komt aangezien er maandag een drop is geweest en er vandaag geen CAT is gemeld?

Geen idee waar CAT voor staat, maar dat las ik bij de posts van maandag en donderdag de 20e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Rofdof schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:03:
[...]

ik zit klaar. heb tabs voor 3 kaarten dus als ik er een kan pakken :P
ga voor de 6800xt als ik die vieze mazzel heb.
Ik zit ook klaar, voor een 6700XT, grotere kans om die te krijgen.

Kan je meerdere kaarten tegelijk in je mandje doen? Een vriend van me zoekt er ook 1. Of moet je dan 2x een aparte aankoop doen?

6800XT lijkt me fantastisch maar ben bang dat ik dan naast de pot pis.. met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
ZombieDimebag schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:06:
[...]

Ik zit ook klaar, voor een 6700XT, grotere kans om die te krijgen.

Kan je meerdere kaarten tegelijk in je mandje doen? Een vriend van me zoekt er ook 1. Of moet je dan 2x een aparte aankoop doen?

6800XT lijkt me fantastisch maar ben bang dat ik dan naast de pot pis.. met alles.
mmischien ook wel zo.

maar dacht als ik dan toch geld uitgeef dan 180 euro meer voor die.

Maar ff afwachten.
Vraag mij wel af wat de ervaringen zijn van de tweakers die langer in dit topic zitten met hun winkansen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:37
ZombieDimebag schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:06:
Dat kan, echter is de kans dat je dan slaagt natuurlijk ook weer kleiner. De kans dat je door de queue heen komt is al minimaal.

Per adres mag je van iedere SKU 1 kaart kopen. Dus als je 1x 6700xt, 1x 6800, 1x 6800xt en 1x 6900xt koopt, zal dat slagen.

Weet je (bijv door 2x door de queue heen te komen, die kans is echt miniem overigens) 2x een 6700xt te orderen, dan gaat de 2e order geannuleerd worden. Ook als je in de afgelopen maanden (?) een kaart hebt georderd op hetzelfde adres zal je aankoop geannuleerd worden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Access Denied
You don't have permission to access "http://www.amd.com/" on this server."

Te vaak op F5 gedrukt of komt er nu een drop?

EDIT: blijkbaar een anti bot protection die mij met mn vinger eruit knalt na een uur. Lol. Browsergeschiedenis wissen heeft geholpen.. iets wat en bot overigens ook zou kunnen. Niet erg dichtgetimmerd.

[ Voor 42% gewijzigd door ZombieDimebag op 02-12-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:14

blaatschaaap

schaap

ZombieDimebag schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:24:
Access Denied

Te vaak op F5 gedrukt vermoed ik, bij mij werkt de pagina gewoon, en is alles nog steeds out of stock :p

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
blaatschaaap schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:26:
[...]

Te vaak op F5 gedrukt vermoed ik, bij mij werkt de pagina gewoon, en is alles nog steeds out of stock :p
Yep, had net ge eedit. Browsergeschiedenis wissen helpt.. alsof dit een bot tegen houdt lol, dit benadeelt alleen mensen die op f5 rammen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mootje023
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-01-2022
Nog geen CAT melding dus waarschijnlijk geen drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 13:29
Mootje023 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:31:
Nog geen CAT melding dus waarschijnlijk geen drop.
Voor mijn info, wat is een CAT melding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgerdj

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZombieDimebag schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:24:
Access Denied

EDIT: blijkbaar een anti bot protection die mij met mn vinger eruit knalt na een uur. Lol. Browsergeschiedenis wissen heeft geholpen.. iets wat en bot overigens ook zou kunnen. Niet erg dichtgetimmerd.
Of de oude redirect hell, die werd hierboven ook weer gemeld net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabrainz
Richh schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:14:
[...]

Dat kan, echter is de kans dat je dan slaagt natuurlijk ook weer kleiner. De kans dat je door de queue heen komt is al minimaal.

Per adres mag je van iedere SKU 1 kaart kopen. Dus als je 1x 6700xt, 1x 6800, 1x 6800xt en 1x 6900xt koopt, zal dat slagen.

Weet je (bijv door 2x door de queue heen te komen, die kans is echt miniem overigens) 2x een 6700xt te orderen, dan gaat de 2e order geannuleerd worden. Ook als je in de afgelopen maanden (?) een kaart hebt georderd op hetzelfde adres zal je aankoop geannuleerd worden.
Als toevoeging:
Na 3 maanden kun je op een adres weer eenzelfde kaart kopen.
Als voorbeeld: 20 augustus heb ik een 6700XT weten te bemachtigen op mijn huisadres en afgelopen maandag 29 november weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Drops zijn vaak rond 15-16u toch?

Nog niks.. maar omdat de CPUs spontaan in stock waren heb ik nog hoop. Ik blijf nog even doorgaan met refreshen lol. Thank god for Netflix.

Gezien de reacties hierboven zal ik mij focussen op één 6700XT kaart. Geef ik m'n 1080 wel aan die vriend van me die met een GT710 zit. :') Of ik verkoop hem, blijkbaar gaat een GTX1080 nu voor 400 euro op Marktplaats weg.. te zot voor woorden. Wel een bijna gratis upgrade naar de 6700XT.

Ben benieuwd.. moet voortaan maar iedere dag refreshen ofzo? Die drop op Maandag was best gemeen, zo onverwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:14

blaatschaaap

schaap

Alle store.digitalriver.com url's die ik tegenkom redirecten me meteen door naar AMD.com, doe ik iets verkeerd?

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Damn! Zit ik de hele middag op F5 te drukken, hebben ze ineens maandag gedropt.. Ik moet voortaan iedere dag maar gaan kijken om überhaupt wat kans te maken.

Is er 0% kans dat er vandaag een drop komt? Aangezien er geen CAT meldingen zijn? Of zouden die meldingen voor de hele week kunnen gelden? Ik heb geen idee waar ik over praat, ik hoop gewoon dat er toch nog een drop is vandaag!

EDIT: Dacht dat ik in een ander topic zat (?) maar past evengoed hier I guess.

Die meldingen komen dus binnen voordat de GPUs daadwerkelijk gedropt worden.. iedere dag checken dus.

Wat ik me wel echt af vraag is waarom er ineens (weer) CPUs op voorraad zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door ZombieDimebag op 02-12-2021 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 16:52
ZombieDimebag schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:34:
Damn! Zit ik de hele middag op F5 te drukken, hebben ze ineens maandag gedropt.. Ik moet voortaan iedere dag maar gaan kijken om uberhaupt wat kans te maken.

Is er 0% kans dat er vandaag een drop komt? Aangezien er geen CAT meldingen zijn? Of zouden die meldingen voor de hele week kunnen gelden? Ik heb geen idee waar ik over praat, ik hoop gewoon dat er toch nog een drop is vandaag!
Met alle respect maar als jij de hele middag middag al op F5 loopt te drukken dan ben je niet zo slim bezig he. 8)7

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
CHKYBSTRD schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:36:
[...]

Met alle respect maar als jij de hele middag middag al op F5 loopt te drukken dan ben je niet zo slim bezig he. 8)7
Ik ben heel slim bezig maar soms moet je je mond houden over hoe hard je op F5 ramt, niet alles mag gezegd worden, de F5 knop is beschermd binnen dit topic. :+ Ik beloof je dat ik hem niet mishandel.

Maar is de kans op een drop 0% ivm geen CAT codes vandaag of zou er nog wat binnen kunnen komen? Aangezien de CPUs gisteren uitverkocht waren en er nu wel weer zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door ZombieDimebag op 02-12-2021 15:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
ZombieDimebag schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:23:
Gezien de reacties hierboven zal ik mij focussen op één 6700XT kaart. Geef ik m'n 1080 wel aan die vriend van me die met een GT710 zit. :') Of ik verkoop hem, blijkbaar gaat een GTX1080 nu voor 400 euro op Marktplaats weg.. te zot voor woorden. Wel een bijna gratis upgrade naar de 6700XT.
Nou, gratis? :P Je gaat hier wekenlang meerdere uren aan besteden in de hoop dat je er een keertje door gaat komen, waarna alsnog vrijwel alle kaarten al sold out zijn en je misschien wel tegen technische issues aanloopt tijdens het bestelproces.
Als je uren gaat meerekenen kom je er al snel achter dat het echt geen gratis uprade is, en wordt het ook al snel duidelijk waarom een 6700XT zo'n 250 euro duurder is op V&A dan bij AMD zelf.

Als het makkelijk was, had ook niemand 400 euro voor een GTX1080 betaald he :P
Ben benieuwd.. moet voortaan maar iedere dag refreshen ofzo? Die drop op Maandag was best gemeen, zo onverwacht.
Tip; lees de laatste weken/maanden van dit topic eens goed door. Er is ontzettend veel info in dit topic te vinden, veel tips die erg waardevol kunnen zijn. Hetgene wat ik hieronder zeg, is namelijk echt niks nieuws :P
  • Je hoeft echt niet iedere 10 minuten te refreshen, sterker nog: dit vergroot de kans op een (tijdelijke) IP ban tijdens de drop. Zeg maar de laatste bevestigingspagina een HTTP 401 foutmelding, je moet dan cookies wissen en dan is je mandje leeg. Dat wil je logischerwijs natuurlijk liever niet. Sowieso heb je een kwartier om in de queue te komen, daarna is het puur een kwestie van geluk.
  • Houd dit topic in de gaten totdat er CAT codes gemeld worden; dat is een indicatie dat er op relatief korte termijn kaarten geleverd worden. Je kan ook telegrams en discords volgen die je dergelijke indicaties geven.
  • De drop van maandag was niet onverwacht: afgelopen donderdag was het Thanksgiving en was er geen drop. Deze volgt natuurlijk in de dagen daarna, en als je dan hier CAT codes volgt is het prima haalbaar.
Nogmaals, lees je goed in. Als jij straks met 1 tabblad staat te wachten, ben je echt niet opgewassen tegen de scalpers die complete bots en scripts hebben en alle stock wegkapen binnen 15 minuten, waar jouw tab nog meer dan 1 uur wachttijd voorspelt :P

Dat er CPU's op voorraad zijn is regelmatig zo en geen indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsaa
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-07 20:14
Misschien toch een drop?
kan niks in mijn winkelwagentje doen.

dit gebeurde de laatste keer ook toen ik een paar weken terug tijd had om een poging te wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Nilsaa schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:50:
Misschien toch een drop?

dit gebeurde de laatste keer ook toen ik een paar weken terug tijd had om een poging te wagen
Zou theoretisch ook met load op de server te maken kunnen hebben.. Teveel mensen die rond deze tijd even checken en daarmee het winkelmandje overbelasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nilsaa schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:50:
Misschien toch een drop?

Eerste keer werkt soms niet, nog een keer doen en dan gaat het gewoon in mandje. Lijkt een soort oude sessie bug te zijn (cookies clearen helpt om dit te voorkomen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Richh schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:39:
[...]

Nou, gratis? :P Je gaat hier wekenlang meerdere uren aan besteden in de hoop dat je er een keertje door gaat komen, waarna alsnog vrijwel alle kaarten al sold out zijn en je misschien wel tegen technische issues aanloopt tijdens het bestelproces.
Als je uren gaat meerekenen kom je er al snel achter dat het echt geen gratis uprade is, en wordt het ook al snel duidelijk waarom een 6700XT zo'n 250 euro duurder is op V&A dan bij AMD zelf.

Als het makkelijk was, had ook niemand 400 euro voor een GTX1080 betaald he :P

[...]

Tip; lees de laatste weken/maanden van dit topic eens goed door. Er is ontzettend veel info in dit topic te vinden, veel tips die erg waardevol kunnen zijn. Hetgene wat ik hieronder zeg, is namelijk echt niks nieuws :P
  • Je hoeft echt niet iedere 10 minuten te refreshen, sterker nog: dit vergroot de kans op een (tijdelijke) IP ban tijdens de drop. Zeg maar de laatste bevestigingspagina een HTTP 401 foutmelding, je moet dan cookies wissen en dan is je mandje leeg. Dat wil je logischerwijs natuurlijk liever niet. Sowieso heb je een kwartier om in de queue te komen, daarna is het puur een kwestie van geluk.
  • Houd dit topic in de gaten totdat er CAT codes gemeld worden; dat is een indicatie dat er op relatief korte termijn kaarten geleverd worden. Je kan ook telegrams en discords volgen die je dergelijke indicaties geven.
  • De drop van maandag was niet onverwacht: afgelopen donderdag was het Thanksgiving en was er geen drop. Deze volgt natuurlijk in de dagen daarna, en als je dan hier CAT codes volgt is het prima haalbaar.
Nogmaals, lees je goed in. Als jij straks met 1 tabblad staat te wachten, ben je echt niet opgewassen tegen de scalpers die complete bots en scripts hebben en alle stock wegkapen binnen 15 minuten, waar jouw tab nog meer dan 1 uur wachttijd voorspelt :P

Dat er CPU's op voorraad zijn is regelmatig zo en geen indicatie.
Sorry.. maar dit topic bevat 25.000 posts en de OP is niet up-to-date met de belangrijke info, en ik ga niet 30 uur lang zitten lezen snap je. :/ Kan iemand niet alle belangrijke info in de OP zetten zodat mensen, inclusief moderators, me niet steeds hoeven te vertellen dat een LOTR-sized boek door moet lezen voordat ik vragen stel?

Ik zit wel continu op Discord, op welke server worden drop alerts aangekondigd?

[ Voor 4% gewijzigd door ZombieDimebag op 02-12-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
dabrainz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:01:
[...]

Precies. Ik vind het vreemd dat de CPUs out of stock warene n nu in stock. Zou het kunnen dat er vandaag alleen CPUs gedropt zijn? Zo ja, is er een manier om dat te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
ZombieDimebag schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:26:
[...]

Precies. Ik vind het vreemd dat de CPUs out of stock warene n nu in stock. Zou het kunnen dat er vandaag alleen CPUs gedropt zijn? Zo ja, is er een manier om dat te achterhalen?
die cpu's zijn de laatste dagen gewoon in stock.
Volgensmij zijn er ook niet echt leveringsproblemen meer met amd cpu's
alleen de 5600x staat out of stock maar bij de webshop waar ik vaak bestel hebben ze er 171 op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Rofdof schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:28:
[...]

die cpu's zijn de laatste dagen gewoon in stock.
Volgensmij zijn er ook niet echt leveringsproblemen meer met amd cpu's
alleen de 5600x staat out of stock maar bij de webshop waar ik vaak bestel hebben ze er 171 op voorraad
Ze waren de afgelopen twee dagen wel degelijk out of stock op de AMD website. Ik kijk iedere dag minstens 1 keer. Alleen vandaag zijn ze er weer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Richh
ZombieDimebag schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:23:
[...]

Sorry.. maar dit topic is zo huge en de OP niet helemaal up to date.. en ik ga niet 6 uur lang zitten lezen snap je. :/
Nou, eigenlijk snap ik dat niet helemaal. Je wil dat andere users de moeite nemen om je alles tot in de puntjes uitleggen, zodat jij 250 euro kan besparen? :P
Begrijp je dat die users die jou het uitleggen daarmee diezelfde uren moeten investeren, nota bene ten koste van hun eigen kansratio tijdens een drop?

Die 'moeite' die je moet doen hoort er in deze tijd nou eenmaal bij als je kans wilt maken op een kaart voor MSRP. Iedereen die in dit topic rondneust heeft die tijd er voor genomen. Dit topic is voornamelijk zo huge geworden omdat er telkens nieuwe mensen exact dezelfde vragen opnieuw en opnieuw stellen.
Ik zit wel continu op Discord, op welke server worden drop alerts aangekondigd?
Heb je 't al eens aan Google gevraagd? Er zijn er tientallen.

Modbreak:Je hóeft niet te reageren hè. Dit is een langlopend topic. Dan kan je er vergif op innemen dat vragen (meerdere keren) worden herhaald. Een boel wordt gecovered in de TS, maar je kunt niet verwachten dat álles daarin staat.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 02-12-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:07

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

ZombieDimebag schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:30:
[...]

Ze waren de afgelopen twee dagen wel degelijk out of stock op de AMD website. Ik kijk iedere dag minstens 1 keer. Alleen vandaag zijn ze er weer.
Ik had zelf het vermoeden dat ze voor een drop alles in de winkel "out of stock" maken. Dit om te voorkomen dat er iets raars kan gebeuren om het moment dat de pre-queue wordt gestart. Ik weet niet wat de site doet als je in stock item in je winkelmandje hebt op het moment dat de pre-queue start.

Maar jammer dat er geen drop was vandaag om 16:05. Maandag was ik net te laat met checken, dus nu zijn we alweer twee weken verder voordat ik weer mee kan doen met de loterij. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Rawnar op 02-12-2021 16:50 ]

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabrainz
Mr. Rawnar schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:46:
[...]

Ik had zelf het vermoeden dat ze voor een drop alles in de winkel "out of stock" maken. Dit om te voorkomen dat er iets raars kan gebeuren om het moment dat de pre-queue wordt gestart. Ik weet niet wat de site doet als je in stock item in je winkelmandje hebt op het moment dat de pre-queue start.

Maar jammer dat er geen drop was vandaag om 16:05. Maandag was ik net te laat met checken, dus nu zijn we alweer twee weken verder voordat ik weer mee kan doen met de loterij. :(
Ach, met een 6800XT in je pc heb je geen klagen toch? :)
Pagina: 1 ... 252 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord