Postman schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:02:
[...]
Nog even over die garantie: je hebt in
NL dus 3 soorten garantie, waarvan er 2 niet overdraagbaar
kunnen zijn. De wettelijke garantie is gekoppeld aan het product. Heb je een factuur, dan heb je dus ook recht op die garantie.
Helaas is die garantie in NL niet vastgelegd. Dat is een termijn waar je redelijkerwijs vanuit mag gaan dat het product zou moeten blijven werken. Aangezien AMD bij hun directe verkoop sowieso maar een fabrieksgarantie geeft van 2 jaar, gok ik dat de wettelijke garantie ook wel minimaal een jaar zal zijn. Denk zelfs dat je bij de rechtbank nog wel kunt verlengen naar 2 jaar, maar goed dat moet je ook maar willen (goede rechtsbijstand helpt dan wel).
Een leuke discussie hierover bij het groene kamp op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...ing_buying_from_scalpers/.
Vooral de EU wetgeving hierin is belangrijk, maar ook verwarrend omdat het nog steeds in elk land anders kan zijn. Koop je dezelfde kaart via AMD in Duitsland dan heb je waarschijnlijk wel 2 jaar wettelijke garantie, wat dat betreft mag NL wel eens wat meer aan de consumenten en niet aan de bedrijven gaan denken.
Ja iemand die de zoek functie gebruikt joh!?
Ik lees in de garantie voorwaarden van AMD dit;
For a period of two (2) years starting from the date of purchase of the Product by the original purchaser as shown by a valid receipt (the “Warranty Period”),
AMD warrants that its Radeon RX 6800 XT/Radeon RX 6800 graphics cards (“Product”), which have a valid serial number (as verified by AMD in good
faith), when properly installed and used, will be free from defects in materials and workmanship and will substantially conform to AMD’s publicly available
specifications for the Product (“Specifications”)
THIS LIMITED WARRANTY, AND ANY IMPLIED WARRANTIES THAT MAY EXIST UNDER APPLICABLE LAW, APPLY ONLY IF YOU ARE THE ORIGINAL
PURCHASER OF THE PRODUCT, AND LASTS ONLY FOR AS LONG AS YOU CONTINUE TO OWN THE PRODUCT. To be eligible for this Limited Warranty, the date
of purchase of the Product is required. AMD may request the original sales receipt or a copy as proof of the date of purchase.
En dat wat ik van @
Postman lees en die reddit thread, wat is hier nou waar.
We hebben het toch gewoon over de verplichting van AMD om voor eenieder die later eigenaar is geworden (tweedehands) ook minimaal 2 jaar garantie te geven als je een bon kan overleggen (niet op naam).
Zolang de serienummers overeenkomen danlijkt me dat toch een non-issue?
Hoe zit het nu echt?
Ik heb namelijk een overgekochte 6800XT MB, en nu een eigen 6800XT net binnen gekregen van de 14 Okt drop.
"Moet" ik nu doe MB wegdoen want garantie issues?
Er komt ook een waterblok op, hebben we dan uberhaubt nog ergens over? Bij EVGA mag je doen wat je wilt, bij AMD denk ik niet zomaar.
Input?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.