Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:47
Stelletje SJW hier, ik zal ook een bericht sturen naar Marktplaats en Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-10 09:17

Intergalactic

Testlab CoΓΆrdinator & Moderator Harde Waren

π™Έπš—πšŸπšŠπšπšŽπš›πšœ π™Όπšžπšœπš π™³πš’πšŽ

Metalrick schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:35:
Het punt is hier dat Tweakers een discord kanaal afsluit omdat "er mensen zitten om geld te verdienen", een tweaker die een mooi script maakt waar de hele community gebruik van kan maken mag geen giften ontvangen want "dat is geld verdienen", tegelijkertijd mag de v&a wel gebruikt worden om €100+ per kaart te verdienen.

Als Tweakers het ene toestaat moeten ze het andere ook toestaan, of beiden niet.
wat je hier stelt is de verdraaide waarheid, dat kanaal is niet enkel gesloten door v&a en scalpers.
zoals hier boven ook al is gesteld heeft dit meerdere redenen.

wat V&A mods/adjes moeten horen is wat jullie er van vinden, ga dan ook richting hen als je het er niet mee eens bent.

π™Έπš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Dat ze misbruik maken van de tekorten en geld proberen verdienen aan de noden van anderen.

Ik zal anders effe alle kinderkankermedicijnen opkopen en verkopen met een miljoen procent winst, want dat is technisch gezien exact hetzelfde als wat er nu met die GPU's gebeurt.

Ga je dan nog steeds zeggen dat er geen probleem is? Ik zal wel smalen als jouw kind kanker krijgt.

Dit is puur een manifestatie aan wat er exact schort aan kapitalisme. Als alles vlotjes loopt is het een prima model, maar vanaf dat er problemen zijn, zijn er altijd opportunisten die rijk worden met de miserie van gigantisch veel anderen. En dΓ‘t is het probleem, m.i.

(Ik weet het, mijn reactie is extreem hyperbolisch, maar ik heb altijd al gemerkt dat het helpt om een punt te maken)

[ Voor 17% gewijzigd door RuddyMysterious op 27-08-2021 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:47
Wauw Ruddy je reactie niet alleen hyperbolisch en nee je maakt geen punt. Het is maar een videokaart, je hoeft het niet te kopen. Niemand gaat dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 09:40
RuddyMysterious schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:19:
[...]

Dat ze misbruik maken van de tekorten en geld proberen verdienen aan de noden van anderen.

Ik zal anders effe alle kinderkankermedicijnen opkopen en verkopen met een miljoen procent winst, want dat is technisch gezien exact hetzelfde als wat er nu met die GPU's gebeurt.

Ga je dan nog steeds zeggen dat er geen probleem is? Ik zal wel smalen als jouw kind kanker krijgt.

Dit is puur een manifestatie aan wat er exact schort aan kapitalisme. Als alles vlotjes loopt is het een prima model, maar vanaf dat er problemen zijn, zijn er altijd opportunisten die rijk worden met de miserie van gigantisch veel anderen. En dΓ‘t is het probleem, m.i.

(Ik weet het, mijn reactie is extreem hyperbolisch, maar ik heb altijd al gemerkt dat het helpt om een punt te maken)
Dit soort mensen bestaan al. https://www.rtlnieuws.nl/...merika-verliest-zijn-baan . En de overheden kunnen niks doen.
Kom op, het gaat om GPU. De mensen klagen nu, omdat ze voor MRSP geen GPU krijgen en dit als een recht zien. Het verkrijgen van een GPU voor MRSP is een loterij en sommigen heb meer geluk dan een ander.

Maar iederen mag zijn frustratie uiten, zolang hetmet respect gebeurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:24
@RuddyMysterious

Ben je nu serieus een kinderkankermedicijn aan het vergelijken met een videokaart die een keer €100 duurder is dan mrsp?

Extreem hyperbolisch of niet maar als je zo je punt moet maken kom je bij mij over als een behoorlijke kneus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
Ieder heeft zijn/haar eigen mening met eigen waarheden. Dat blind afkeuren brengt ons niet nader tot elkaar. Laten we lief zijn voor elkaar.

Persoonlijk heb ik nul problemen met mensen die winst maken met legale handel. Tevens voel ik ook het oneerlijke en vind ik het fijn dat je hier een groepsgevoel hebt. Een aantal mensen bieden gratis hulp voor iedereen hier om hun kansen te vergroten. Dat is wat mij betreft de kern.

Tweakers' beleid in V&A sta ik achter (sorry mods). Ik hou niet van verplichten en verbieden. Dit lijntje is voor beschikbaarheid. Dus laten we ons daarop focussen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:56
karakedi schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

En wat is het probleem? Ze gebruiken het als handelswaar. Jou inziens moet alles tegen kostprijs worden aangeboden of zonder winst worden verkocht. Helaas leven wij niet in een communistisch land.
Van mij hoeft niks. Maar een moderator heeft eerder in dit topic gezegd dat ze het geld verdienen met v&a niet wensen te faciliteren. Dat is dus feitelijk onjuist want ze doen het wel.

Daar ging het om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:46
Intergalactic schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:57:
[...]

wat je hier stelt is de verdraaide waarheid, dat kanaal is niet enkel gesloten door v&a en scalpers.
zoals hier boven ook al is gesteld heeft dit meerdere redenen.

wat V&A mods/adjes moeten horen is wat jullie er van vinden, ga dan ook richting hen als je het er niet mee eens bent.
Punt blijft wel dat vuurvliegje geen betaalde support mag leveren voor zijn script a 5 euro per gebruiker want β€œwinstoogmerk”. Maar een gebruiker mag wel zijn kaart dumpen op V&A voor een woekerwinst en dan noemen we het vrije markt, nothing to see, move allong.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JaΓ―r.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 16:13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmoret
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 10:47
Ik dacht dat je een grapje maakte maar er heeft ruim 5 minuten een add to Card knopje gestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvinus
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-01-2024
cmoret schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:23:
[...]

Ik dacht dat je een grapje maakte maar er heeft ruim 5 minuten een add to Card knopje gestaan!
Ik dacht ook, mooie afleiding, gaan we het eindelijk weer over levertijden, beschikbaarheid en prijzen hebben. Maar serieus.

Zou er een 'illegale' order zijn geannuleerd door AMD waardoor de stock weer een paar tellen op vooraad was?

[ Voor 14% gewijzigd door Corvinus op 27-08-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightningCAT
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06-2023
Twee maal op gemak 'Add to cart' geklikt en vervolgens CAPTCHA test doorlopen. Helaas werd niks toegevoegd in de winkelwagen. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaΓ―r.exe
Corvinus schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:24:
[...]

Ik dacht ook, mooie afleiding, gaan we het eindelijk weer over levertijden, beschikbaarheid en prijzen hebben. Maar serieus.

Zou er een 'illegale' order zijn geannuleerd door AMD waardoor de stock weer een paar tellen op vooraad was?
Wss waren er nog zat 6900XT van gisteren toen ze noodgedwongen de site moesten sluiten. Net als die ene keer dat de DNS eruit lag, de volgende dag dropte AMD gewoon de kaarten. 6800/6700XT aantallen blijkbaar zodanig weinig dat we niet meekregen dat ze er waren of komende volgende week terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmoret
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 10:47
lightningCAT schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:27:
[...]

Twee maal op gemak 'Add to cart' geklikt en vervolgens CAPTCHA test doorlopen. Helaas werd niks toegevoegd in de winkelwagen. :/
Op de detailpagina bleef hij ook gewoon out-of-stock. Waarschijnlijk was hij vrij vlot al weg.

Overigens voor de grap even @Postman zijn script uitgeprobeerd op een 6800 en 6700xt, maar die waren er helaas toch echt ook niet bij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Laatst zei iemand hier, ja de 6600's zijn op voorraad, maar dat komt omdat niemand ze wil voor 500 euro, inmiddels mag je blij zijn als je er nog eentje kan vinden voor 500 euro.

Eigenlijk was 500 al veel voor een 6600 XT, maar zie ze nu al boven de 600 euro verschijnen :o

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheranoiza
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-07-2024
karakedi schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:29:
[...]

Dit soort mensen bestaan al. https://www.rtlnieuws.nl/...merika-verliest-zijn-baan . En de overheden kunnen niks doen.
Kom op, het gaat om GPU. De mensen klagen nu, omdat ze voor MRSP geen GPU krijgen en dit als een recht zien. Het verkrijgen van een GPU voor MRSP is een loterij en sommigen heb meer geluk dan een ander.

Maar iederen mag zijn frustratie uiten, zolang hetmet respect gebeurd.
We leven in een narcistisch tijdperk waarin een groot gedeelte van de populatie het niet uitmaakt op wat voor manier ze het verdienen, als ze maar veel verdienen.

Maar goed, volgende week probeer ik het weer, zonder script en uiteindelijk moet het vast lukken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d3x
  • Laatst online: 03-10 21:04

d3x

Cheranoiza schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:16:
[...]

We leven in een narcistisch tijdperk waarin een groot gedeelte van de populatie het niet uitmaakt op wat voor manier ze het verdienen, als ze maar veel verdienen.

Maar goed, volgende week probeer ik het weer, zonder script en uiteindelijk moet het vast lukken!
Het is al enkele weken aankoop te doen zonder enig script via de queue (behalve gisteren want website was niet ok). scripts kan je nog gebruiken maar zijn geen verplicht stukje meer, enkel nog een (marginale) versnelling in het proces na de queueID.

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaΓ―r.exe
d3x schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:39:
[...]

Het is al enkele weken aankoop te doen zonder enig script via de queue (behalve gisteren want website was niet ok). scripts kan je nog gebruiken maar zijn geen verplicht stukje meer, enkel nog een (marginale) versnelling in het proces na de queueID.
Dat klopt, je hoeft enkel iets van 60+ tabbladen via Multilogin Chrome extensie/sessionbox oid te gebruiken en er zit vast eentje tussen met minder dan 5 minuten. Maar, stel je hebt echt ala minuut een kaart nodig voor msrp, dan kan VV script evt. helpen.
Mijn veronderstelling is dat het script een enorme hoeveelheid sessies maakt en die onderverdeeld aan de gebruikers. Zo'n 20 personen kunnen in de shop per 1 geldige shopsessie. Het vergroot gewoon best je kans, maar het is geen noodzakelijk iets.

Het is al een wonder dat mensen zoals Postman en VV zoveel moeite steken hierin. De gewone jan/ingrid met de pet (en een beetje IT skills) was anders keihard aan zijn/haar lot overgelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
CyPh schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:19:
Order Confirmation is binnen voor de RX6800. Dank je wel @Vuurvli3gje _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Shipping confirmation ook *O* *O* *O*

Uw advertentie hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
JaΓ―r.exe schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:05:
[...]

Dat klopt, je hoeft enkel iets van 60+ tabbladen via Multilogin Chrome extensie/sessionbox oid te gebruiken en er zit vast eentje tussen met minder dan 5 minuten. Maar, stel je hebt echt ala minuut een kaart nodig voor msrp, dan kan VV script evt. helpen.
Mijn veronderstelling is dat het script een enorme hoeveelheid sessies maakt en die onderverdeeld aan de gebruikers. Zo'n 20 personen kunnen in de shop per 1 geldige shopsessie. Het vergroot gewoon best je kans, maar het is geen noodzakelijk iets.

Het is al een wonder dat mensen zoals Postman en VV zoveel moeite steken hierin. De gewone jan/ingrid met de pet (en een beetje IT skills) was anders keihard aan zijn/haar lot overgelaten.
Toch heb ik het idee dat de 60+ tabbladen ook zijn keerzijde heeft. Je zag gisteren meerdere mensen voorbij komen met een bootlading aan tabs en gewoon allemaal op 1+ uur zetten. Als dit een "numbers" game wordt, dan is het een kwestie van wie heeft de grootste bak met het meeste geheugen en die "winnen" de queue door honderden tabs aan te maken. Dan kan Jan/Ingrid met zijn 4 venstertjes van 2 verschillende browsers alsnog het onderspit delven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Robkazoe schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:32:
[...]

Toch heb ik het idee dat de 60+ tabbladen ook zijn keerzijde heeft. Je zag gisteren meerdere mensen voorbij komen met een bootlading aan tabs en gewoon allemaal op 1+ uur zetten. Als dit een "numbers" game wordt, dan is het een kwestie van wie heeft de grootste bak met het meeste geheugen en die "winnen" de queue door honderden tabs aan te maken. Dan kan Jan/Ingrid met zijn 4 venstertjes van 2 verschillende browsers alsnog het onderspit delven.
Ik had gister 50 tabs open en eerlijk gezegd werd ik wel erg moe van al die captcha's oplossen, er zaten genoeg bij waarbij je erg veel plaatjes moest selecteren voordat je verder kon. Dus ik denk niet dat iemand het ziet zitten om rond de 100 captcha's op te lossen. Uiteindelijk waren er maar twee tabs met minder dan een uur, 40 en 50 minuten.

Het is omdat Vuurvli3gje een url deelde waarmee je de website opkwam en een andere tweaker linkte naar een pinned post van Vuurvli3gje waar een geupdatete script in stond, anders had ik die 6800 echt niet gescoord om 16.42 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Is er zo'n tekort aan AMD kaarten dat ze bijna duurder worden dan de equivalenten van NVidia?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JDx schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:50:
Is er zo'n tekort aan AMD kaarten dat ze bijna duurder worden dan de equivalenten van NVidia?
AIB zijn vanaf dag 1 duurder geweest dan vergelijkbare kaarten van Nvidia (relatief gezien dan).

Productie van AMD is dan ook maar een fractie dan die van Nvidia.
Verder lijkt de voorraad van referentie kaarten ook op te drogen. Dit zegt niets over de mogelijke voorraad van AIB, hoewel er nu ook geruchten opduiken over een 6nm refresh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Postman schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:15:
[...]

AIB zijn vanaf dag 1 duurder geweest dan vergelijkbare kaarten van Nvidia (relatief gezien dan).

Productie van AMD is dan ook maar een fractie dan die van Nvidia.
Verder lijkt de voorraad van referentie kaarten ook op te drogen. Dit zegt niets over de mogelijke voorraad van AIB, hoewel er nu ook geruchten opduiken over een 6nm refresh.
Ja viel me op, zat op Alternate om een bestelling te volgen en twijfelde een tijd geleden tussen een 6700 of een 3060 en vond 799,- te duur voor de 6700 XT, die was daar nu bijna 900 euro.

Maar ook NVidia wordt weer moeilijker, denk dat ze allemaal gekaapt worden omdat mensen zien dat de daling wel over is en nu toch maar kopen ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
Robkazoe schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:32:
[...]

Ik ben er van overtuigd dat jij gelijk hebt en dat het géén zin heeft om 60 sessies te openen. Ik ga er ook niet vanuti dat VV dat doet Hopelijk kan hier donderdag meer info over worden gegeven.

Edit: Na de drop van donderdag bedoel ik dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedway4 op 28-08-2021 09:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuurvli3gje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-02 16:16
*knip*

Beter via DM bespreken.

[ Voor 96% gewijzigd door Blaat op 30-08-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
JDx schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:06:
Laatst zei iemand hier, ja de 6600's zijn op voorraad, maar dat komt omdat niemand ze wil voor 500 euro, inmiddels mag je blij zijn als je er nog eentje kan vinden voor 500 euro.

Eigenlijk was 500 al veel voor een 6600 XT, maar zie ze nu al boven de 600 euro verschijnen :o
Cyberport heeft er nog eentje.

En op Notebooksbilliger vaak nog tussen de 400-500 euro.

Vergeleken met Nvidia nog 'prima' prijzen voor de performance. Een 3060 vind je al niet gauw voor zo'n bedrag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuurvli3gje
*knip*

Beter via DM bespreken.

[ Voor 101% gewijzigd door Blaat op 30-08-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

finsdefis schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:26:
[...]

Cyberport heeft er nog eentje.

En op Notebooksbilliger vaak nog tussen de 400-500 euro.

Vergeleken met Nvidia nog 'prima' prijzen voor de performance. Een 3060 vind je al niet gauw voor zo'n bedrag.
Ik heb dus net een 3060 gekocht voor 499,- in NL, kwam ik tegen op zoek naar een 6600 onder de 500.

Was ook wel diezelfde dag nog uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheranoiza
-

[ Voor 100% gewijzigd door Cheranoiza op 28-08-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheranoiza
Weet iemand hier wat de verwachting is rondom te tekorten rondom GPU's (van AMD)? Is het waarschijnlijk dat de tekorten tot en met 2022 zullen aanblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jacQues-
Cheranoiza schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:00:
Heeft iemand ook een link/gefundeerd idee of de huidige tekorten bij AMD waarschijnlijk tot en met 2022 zullen aanblijven?

Weet iemand hier wat de verwachting is rondom te tekorten rondom GPU's (van AMD)? Is het waarschijnlijk dat de tekorten tot en met 2022 zullen aanblijven?
Mijn persoonlijk inzicht:

Het is helaas niet zo zwart/wit.

A) Een aantal modellen zullen eind dit jaar gewoon op voorraad leverbaar zijn voor AVP (=MSRP).
B) Vanwege hogere kosten (+50% zeldzame metalen, +10% TSMC etc.) zullen AVPen omhoog gaan. Dit is onvermijdelijk!
C) In 2022 komt de nieuwe generatie. Productie zal hiermee grotendeels 'overspringen'. Dit zorgt voor een zekere consolidatie van going-prijzen.

Dus de tekorten zullen voor het een aantal modellen aanblijven. Voor andere modellen zal dit opgelost worden (denk aan kleine "die" en "halo"-producten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 14:30
-jacQues- schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:16:
[...]

A) Een aantal modellen zullen eind dit jaar gewoon op voorraad leverbaar zijn voor AVP (=MSRP).

B) Vanwege hogere kosten (+50% zeldzame metalen, +10% TSMC etc.) zullen AVPen omhoog gaan. Dit is onvermijdelijk!

C) In 2022 komt de nieuwe generatie. Productie zal hiermee grotendeels 'overspringen'. Dit zorgt voor een zekere consolidatie van going-prijzen.

Dus de tekorten zullen voor het een aantal modellen aanblijven. Voor andere modellen zal dit opgelost worden (denk aan kleine "die" en "halo"-producten).
A is niet zo’n simpel vraagstuk. Er is de independent demand (wat klanten willen hebben) een klein beetje MRO dependent demand op basis van garantiezaken, en vervolgens is er de marge: als men de tijd op een machine tegen meer marge kan verkopen aan een BMW of Mercedes dan kan de aanvoer van videokaarten langdurig onder de vraag blijven liggen. De modellen met de meeste marge zullen dan preferent geproduceerd worden en de rest veel minder.

B is natuurlijk waar maar wat dit betekent voor de prijs is een heel andere vraag. Laat die zeldzame materialen rond de goudprijs zitten dan zit er voor een paar dollar aan zeldzame materialen in. Hetzelfde voor de fabkosten. Dat is wel een belangrijker deel, maar +20% fab vertaalt zich misschien naar +5% MSRP.

C ja er komt een nieuwe generatie maar de prestatie toename zal daar de prijsontwikkeling sturen. De vorige generatie is iets minder waard omdat een deel van de nieuwe vraag afgevangen kan worden door de tweedehands markt. Wat in je verhaal voor mijn gevoel mist is de rol van Intel met zijn eigen discrete videokaart. Als Intel concurreert op prijs moeten AMD en nV wel volgen om marktaandeel te behouden.
Het totaal aantal videokaarten neemt toe omdat er netto productiecapaciteit wordt toegevoegd ( het is me nog niet duidelijk wie de assemblage gaat verzorgen).
Ik hoop op iets normalere prijzen. Anders blijf ik nog lang op mijn Vega56 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightningCAT
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06-2023
[...]

De stijging bij TSMC (10 tot 20%) gaat pas in vanaf volgende jaar. Ik verwacht dat voldoende GPUs leverbaar zullen zijn in Q4. Als we kijken naar de 5xxx CPU at launch (weinig voorraad), tegenwoordig meer dan genoeg op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -jacQues-
Sandwalker schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:37:
[...]
A is niet zo’n simpel vraagstuk.
B is natuurlijk waar maar wat dit betekent voor de prijs is een heel andere vraag. Laat die zeldzame materialen rond de goudprijs zitten dan zit er voor een paar dollar aan zeldzame materialen in. Hetzelfde voor de fabkosten. Dat is wel een belangrijker deel, maar +20% fab vertaalt zich misschien naar +5% MSRP.
C ja er komt een nieuwe generatie maar de prestatie toename zal daar de prijsontwikkeling sturen.
A - De toekomst zal het uitwijzen, toch? ;) Het is mijn persoonlijke visie. De jouwe is anders. Helemaal goed! Mocht je een weddenschap aan willen gaan. Nu staan er CPU's te koop op https://www.amd.com/en/direct-buy/nl (dus ook buiten drop momenten). Ik stel dat dat voor 31 december ook zo zal zijn voor ten minste één model GPU.

B - Goud valt mee. Het zijn de zeldzame metalen. +X% fab vertaalt grofweg in +2X% AVP. Echter is de fab maar een portie van een GPU. Effectief zal het gok ik +X% worden of iets minder. Maar dat vertaald in 8% tot 10% meer AVP voor alleen al de "die", terwijl grondstoffen gestegen zijn. De prijsstijging van TSMC gaat het vierde kwartaal dit jaar reeds in. Geen idee waarom lightningCAT volgend jaar zegt. Reeds gereserveerde productie gaat in batches en de inschrijving is doorgaans een reservering. Wil je die niet kwijt/missen? Betaal 10% meer (zelfs 20% voor >16nm).

C - Wanneer de productie grotendeels of helemaal naar de nieuwe generatie gaat, is vraag & aanbod de leidende factor. De nieuwe generatie zal een hogere AVP hebben (en ja; ook sneller zijn). Ik verwacht niet dat volgend jaar de tweedehandse markt overspoeld gaat worden met de huidige generatie. Vandaar mijn verwachting op consolidatie.

In elk geval - we zullen zien. Ik heb geen kristallen bol! Dus wie weet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Alle analisten en ook de fabrikanten zelf hebben al aangegeven dat de vraag veel hoger zal blijven dan het aanbod tot zeker eind 2022.

Een nieuwe generatie zal ook weinig hier aan gaan veranderen, het kan er zelfs voor zorgen dat aanbod nog minder wordt. Immers een complexere chip is ook minder opbrengst per wafer. En een groot deel van het tekort is door een gebrek aan wafers.
Kleinere nm schaal zal de opbrengst per wafer iets compenseren, maar brengt ook weer meer kosten met zich mee. Reken maar dat adviesprijs dus ook hoger gaat uitvallen.

Iedereen heeft nu hoop op dat wellicht Intel nog iets kan doen aan de low end markt, want voor AMD en Nvidia is die niet meer aanwezig en zal er ook niet binnen afzienbare tijd nog iets uitgebracht worden (dus tot 200 dollar).
Echter is de vraag of je Intel wilt hebben, gamers die Nvidia gewend zijn klagen al over AMD drivers, Intel is nog een slag erger. Daarnaast komen de Intel dGPU pas begin 2022 op zijn vroegst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Zo lang dat Ethereum mining bestaat en winstgevend is, zal dat een zwart gat zijn voor sterke GPU's, waarbij de vraag oneindig groot is en de bereidheid tot het betalen van de prijs afhangt van de waarde van ETH en de voorziene resterende tijd dat er nog aan die prijs gemined kan worden.

Omdat de vraag van ETH-miners in principe oneindig groot is, zal het aanbod uiteraard nooit kunnen voldoen aan die vraag, dus blijven de prijzen zo hoog als wat ETH miners eraan willen geven.

Gamers blijven over met de restjes en kunnen niet anders dan even veel neer te leggen als miners, ook al hebben zij niet het plan dat te beschouwen als financiΓ«le investering die zijn aankoopprijs moet terugverdienen.

ETH staat de afgelopen weken weer historisch hoog, waardoor de trend van juli waarbij het aanbod en de prijzen weer beter werden, volledig is tenietgedaan.

Ik besef best dat dit maar een deel is van het verhaal, maar deze factor is veel te significant om te negeren in de discussie over aanbod en prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

[...]

Dat nieuwe generatie heb ik me op verkeken begin vorig jaar, wilde een 2080 en vond 800 toen te duur, dacht als de 30XX uit komt dan pak ik die mooi goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

RuddyMysterious schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:27:
Zo lang dat Ethereum mining bestaat en winstgevend is, zal dat een zwart gat zijn voor sterke GPU's, waarbij de vraag oneindig groot is en de bereidheid tot het betalen van de prijs afhangt van de waarde van ETH en de voorziene resterende tijd dat er nog aan die prijs geminet kan worden.

Ik besef best dat dit maar een deel is van het verhaal, maar deze factor is veel te significant om te negeren in de discussie over aanbod en prijzen.
Zelfs voor gamers speelt dit een rol, want die willen meer te betalen om dan maar een deel terug te verdienen.

Ik had nog een PC over en heb daar ook maar een GPU in gestopt die aan het minen is, maar dat is meer om een extra GPU achter de hand hebben en niet in nood een veel te dure moet kopen, daarom hou ik ook nog steeds de webshops in de gaten voor plotse koopjes.

Nu ik wat meer weet van minen zit ik er zelfs over te denken om (tegen betaling) ook maar een miner bij m'n ouders neer te zetten, die hadden een bedrijf aan huis en zitten nu met een overschot aan zonnepanelen.

Dus wat je zegt klopt, de vraag is oneindig, net als de vraag naar geldbomen.

[ Voor 30% gewijzigd door JDx op 29-08-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Minen is overigens ook veel te makkelijk geworden, als gamer heb je die kaart sowieso al, dus waarom niet, je zet een simpele NiceHash aan en alles gaat vanzelf. Als Tweaker zet je zo een kastje in elkaar, je moet alleen wat ruimte hebben.

Een koe zal vast ook winstgevend zijn, maar kost veel meer moeite :')

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vuurvli3gje
*knip*

Dit soort zaken hoeven niet publiekelijk besproken te worden. Via DM aub.

[ Voor 109% gewijzigd door Blaat op 30-08-2021 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steven_de_j
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 10:30
nieuws: Sony krijgt voldoende chips om tot april 2022 nog 12,5 miljoen PS5's ...

In hoeverre denken jullie dat dit nog gaat meespelen? PS5 gebruikt grafische chips van AMD, maar weet niet in hoeverre dit in het vaarwater van de RX6000 serie zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 21:21
steven_de_j schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:58:
nieuws: Sony krijgt voldoende chips om tot april 2022 nog 12,5 miljoen PS5's ...

In hoeverre denken jullie dat dit nog gaat meespelen? PS5 gebruikt grafische chips van AMD,
maar weet niet in hoeverre dit in het vaarwater van de RX6000 serie zit
Niet alleen Sony maakt gebruik van AMD gpu / wafers, ook de Xbox gebruikt ze.
En verder zal die FAB natuurlijk maximaal draaien met alle demand die er is momenteel.

control alt oeps deleted

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Postman schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:01:
[...]

Deze week geen aantallen voor de 6800 en MB. Verloop van de 6700XT en 6900XT is ook niet zo interessant, maar zal toch plaatsen wat ik zag toen ik uit de wachtrij kwam:
  • 6900XT: 56x om 16:21 (warehouse: 535x)
  • 6700XT: 33x om 16:21 (warehouse: 3736x)
Dit leert ons dat vorige week bijna 100x 6900 XT uitgeleverd zijn. En er weer zeker 2500 stuks 6700 XT op voorraad gekomen zijn in het magazijn.

Mocht iemand de JSON response hebben van de 6800/MB dan ontvang ik die graag :)
Zo dit heeft even geduurd maar eindelijk de aantallen kunnen verwerken van deze en vorige week.
Nogmaals iedereen bedankt voor het delen hiervan! _/-\o_

Drop van 19 augustus:
  • 6900XT: 92x om 16:10 (warehouse: 434x)
  • 6800XT MB: 85x om 16:04 (warehouse: 181x)
  • 6800: 100x om 16:04 (warehouse: 692x)
  • 6700XT: 498x om 16:05 (warehouse: 3640x)
Op 12 augustus zijn er dus de volgende aantallen uitgeleverd (dit is niet uitsluitend alleen verkocht, kan ook RMA o.i.d. zijn):
  • 6900XT: 101x (535x naar 434x)
  • 6800XT MB: data ontbreekt
  • 6800: data ontbreekt
  • 6700XT: Zeker 96x, maar de drop was groter dus weer nieuwe voorraad ontvangen (3736x naar 3640x)
Voorraad lijkt in deze periode dus alleen aangevuld te zijn voor de 6700XT.
Een gokje met de 6800(XT) data:
  • 6800XT MB: 231x in 2 weken tijd i.v.m. ontbreken data op 12-8 (412x op 5-8 naar 181x)
  • 6800: 183x in 2 weken tijd i.v.m. ontbreken data op 12-8 (875x op 5-8 naar 692x)

Drop van 26 augustus:
  • 6900XT: 124x om 16:36x (warehouse: 930x)
  • 6800XT MB: niet meer in drop aanwezig
  • 6800: 91x om 16:16 (warehouse: 603x)
  • 6700XT: 496x om 16:16 (warehouse: 4363x)
Dit leert dat de volgende aantallen uitgeleverd zijn op 19 augustus:
  • 6900XT: Lijkt iets van 100x te zijn, niet duidelijk want nieuwe voorraad binnengekomen (434x naar 930x)
  • 6800XT MB: Hooguit 85x, maar genoeg om onder de 100x in warehouse te komen (181x naar no_data)
  • 6800: 89x (692x naar 603x)
  • 6700XT: Ongeveer 500x, aanname want ook hier weer nieuwe voorraad ontvangen (3640x naar 4363x)
Voorzichtige conclusie is dat AMD onder 100 stuks in warehouse geen drop meer doet. Waarschijnlijk voor RMA gevallen.
De 6900XT Γ©n 6700XT zijn aangevuld. De 6700XT al 3x maal deze maand. Dit geeft toch hoop dat de drops voorlopig doorgang blijven vinden (hoewel met 500x 6700XT in 1 drop het ook snel weer minder wordt).

En dan als afsluiter de voorraad bij sluiten van de shop op 26-08:
  • 6900XT: 124x om 16:36
  • 6800: 55x om 16:41
  • 6700XT: 474x om 16:43
Lijkt dat er voor nog geen 100 GPU een order geplaatst is. Waarbij zeker een 25% geannuleerd is.
De drop van 27-08 helaas niet meegenomen, maar dat lijkt een fout geweest te zijn. Kan me niet voorstellen dat de 6900XT toen nog 100+ stuk verkocht heeft in een paar minuten tijd.

Zegt dat iets over wanneer de volgende drop gaat zijn? Nee helaas niet. Ik gok zelf op donderdag, maar AMD kennende kan dat ook zomaar morgen op een hele vreemde tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steven_de_j schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:58:

In hoeverre denken jullie dat dit nog gaat meespelen? PS5 gebruikt grafische chips van AMD, maar weet niet in hoeverre dit in het vaarwater van de RX6000 serie zit
Alle AMD producten ondervinden hier last van. Niet alleen omdat er maar een beperkt aantal wafers beschikbaar is voor AMD, daarnaast wordt ook nog eens bijna alles op de 7nm node geproduceerd. Dus qua capaciteit is er nul speelruimte. En AMD heeft al vaker laten zien dat ze GPU productie niet heel belangrijk vinden, waarschijnlijk omdat de marges daar toch het kleinste op zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marnix17
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 11:04
Zegt dat iets over wanneer de volgende drop gaat zijn? Nee helaas niet. Ik gok zelf op donderdag, maar AMD kennende kan dat ook zomaar morgen op een hele vreemde tijd zijn.
Lekker zo'n loterij waarvan de trekkingsdatum ook nog niet bekend is O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedway4
Marnix17 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:26:
[...]

Lekker zo'n loterij waarvan de trekkingsdatum ook nog niet bekend is O-)
Voor de wachtrij is meermaals de dag na een mislukte drop alsnog een drop geweest. Dat is nu niet gebeurt (op een verdwaalde 6900XT na). Zal wellicht te maken hebben met wanneer de queueit service gebruikt kan worden? Om deze reden acht ik de kans zeer groot dat het gewoon donderdag wordt.

Betekent niet dat het wel fijn zou zijn als AMD hierover een mededeling zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Speedway4 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:02:
[...]

Voor de wachtrij is meermaals de dag na een mislukte drop alsnog een drop geweest. Dat is nu niet gebeurt (op een verdwaalde 6900XT na). Zal wellicht te maken hebben met wanneer de queueit service gebruikt kan worden? Om deze reden acht ik de kans zeer groot dat het gewoon donderdag wordt.

Betekent niet dat het wel fijn zou zijn als AMD hierover een mededeling zou doen.
Sluit me aan bij deze conclusie.

Helaas is AMD nooit erg open geweest over drops, zelfs het wel/niet doorgaan met drops komt van een paar YouTubers af die het als antwoord hebben gekregen van AMD marketing. De wachtrij optie beperkt het trouwens wel inderdaad, goed inzicht van je (en ook een manier om te kijken of er een drop aankomt, kwestie van de eventId monitoren).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedway4
Postman schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:21:
Sluit me aan bij deze conclusie.
[...]
De wachtrij optie beperkt het trouwens wel inderdaad, goed inzicht van je (en ook een manier om te kijken of er een drop aankomt, kwestie van de eventId monitoren).
Oja goede, Dus @Marnix17 ga er maar vanuit dat hier bij een verandering van het eventID er een melding op het forum wordt geplaatst mocht de drop voor donderdag 16u zijn. Geloof dat ook de CAT code wijziging ook gewoon nog hier wordt doorgegeven, dus dat is ook een indicator. Alle GPUs staan momenteel in ieder geval netjes op CAT15 (niet beschikbaar).

Dus onder voorbehoud: succes weer deze donderdag! ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brecht35
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 19:29
Met de 6800XT die niet meer beschikbaar is(hopelijk tijdelijk) is de volgorde van moeilijkheid(van moeilijk naar makkelijk):
- 6800
- 6700XT
- 6900XT

Hou hier rekening mee, je hebt de kaart pas als je betaling gelukt is en je op de oranje knop gedrukt hebt. Er is géén reservering van je product als het in je mandje is(vergeet ook de vinkjes niet onder de oranje knop waar je akkoord gaat met de voorwaarden enzo). Het is dus goed mogelijk dat je betaling mislukt terwijl je het product wel in je mandje hebt gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Voor de mensen die niet teleurgesteld willen worden morgen, MeGekko heeft de 6600XT's weer richting de 500 euro gebracht, al die van 600+ ook.

Alternate heeft er ook nog eentje van 529,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaluku1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-08 19:03
Vraag over Paypall betaling bij het uitchecken op AMD.com

Ik lees dat het handig is om +50 euro extra bovenop het genoemde bedrag van de kaart op AMD.com op je Paypall te hebben. Lees ik hiermee goed dat het niet mogelijk is om alsnog de betaling te doen via Paypall, zodat het later van je debitrekening (ABN AMRO) wordt afgeschreven?

Hopelijk kan iemand mij dit vertellen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 18:37

Kek

3flix

MrMaluku1 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:58:

Ik lees dat het handig is om +50 euro extra bovenop het genoemde bedrag van de kaart op AMD.com op je Paypall te hebben. Lees ik hiermee goed dat het niet mogelijk is om alsnog de betaling te doen via Paypall, zodat het later van je debitrekening (ABN AMRO) wordt afgeschreven?

ik heb nu 2 keer (voor een 6900xt en een 6700xt) gewoon met paypal betaald waarbij het achteraf van mijn ING rekening was afgeschreven (heb al jaren paypal en dat gaat ook al jaren goed, mocht dat uitmaken)

Geen idee of het uitmaakt of je het al als paypal tegoed er op hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaluku1
Kek schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:15:
[...]

ik heb nu 2 keer (voor een 6900xt en een 6700xt) gewoon met paypal betaald waarbij het achteraf van mijn ING rekening was afgeschreven (heb al jaren paypal en dat gaat ook al jaren goed, mocht dat uitmaken)

Geen idee of het uitmaakt of je het al als paypal tegoed er op hebt staan...
Thanks for clearing that up! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• heriox
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
MrMaluku1 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:58:

Het kan voorkomen dat PayPal bij het afrekenen vraagt om een betaalmiddel toe te voegen. Soms wordt de gekoppelde rekening niet herkent of geaccepteerd als betaalmiddel. Bij sommige mensen gaat dit wel goed. Voor de zekerheid kun je saldo op je PayPal rekening zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularRobin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 11:49
Is het script van Vuurvliegje nogsteeds handig om te gebruiken ondanks dat er nu een queue systeem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaluku1
heriox schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:23:
[...]

Het kan voorkomen dat PayPal bij het afrekenen vraagt om een betaalmiddel toe te voegen. Soms wordt de gekoppelde rekening niet herkent of geaccepteerd als betaalmiddel. Bij sommige mensen gaat dit wel goed. Voor de zekerheid kun je saldo op je PayPal rekening zetten.
Will do! Bedankt voor de tip :)

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Heren,

Ik ben er even een week tussenuit geweest en zie dat de discord channel op tweakers verdwenen is voor de nieuwe gpus?

Bij de vorige drop hoorde ik iets voorbij komen dat er een script is van vuurvliegje om de que (soort van) te skippen? Ik heb hier even gekeken maar kon zo snel niets vinden, vandaar de vraag.

Ik wil er vanmiddag weer voor gaan zitten in de hoop dat de 6800xt (MB) kaarten er zijn die er vorige week niet waren.

Fingers crossed.

En b.v.d. voor de info!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37

Hupske

AFCA

mfneed schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:44:
Heren,

Ik ben er even een week tussenuit geweest en zie dat de discord channel op tweakers verdwenen is voor de nieuwe gpus?

Bij de vorige drop hoorde ik iets voorbij komen dat er een script is van vuurvliegje om de que (soort van) te skippen? Ik heb hier even gekeken maar kon zo snel niets vinden, vandaar de vraag.

Ik wil er vanmiddag weer voor gaan zitten in de hoop dat de 6800xt (MB) kaarten er zijn die er vorige week niet waren.

Fingers crossed.

En b.v.d. voor de info!
Lees even vanaf hier:
cyber_jo in "[AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"

Zoveel post zijn het niet. Beantwoord algemeen al je vragen.

Alle aangepaste blauwe berichten van de belangrijke mensen van het forum verklappen genoeg :)

@Leon- De rode balk onderaan de pagina en dan de eerste zinnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hupske op 02-09-2021 10:04 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 15:20
Ik volg dit topic nu voor het eerst. Worden er elke donderdag nieuwe kaarten geplaatst op https://www.amd.com/en/direct-buy/nl ? Ik hoop binnenkort een 6800 of 6800xt te kunnen bemachtigen voor mijn hackintosh :)

@Hupske 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Leon- op 02-09-2021 10:06 ]

• Brainard
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-05-2023
Weet iemand al iets over vandaag bij AMD?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Brainard schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:27:
Weet iemand al iets over vandaag bij AMD?
Zodra de CAT codes veranderen kan ik wel weer even een post droppen. Dus houdt het topic rond 15:20 - 15:40 in de gaten *O* (--> Het kan natuurlijk altijd eerder/later/niet worden. Drops zijn niet 100% voorspelbaar).

[ Voor 15% gewijzigd door stin00 op 02-09-2021 13:13 ]

• Fancyland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 11:04
Heeft iemand de plugin Sessionbox fatsoenlijk werkend? Ik kan maximaal 4 extra sessies openen en vanaf de vijfde krijg ik altijd een 403.

• MrMaluku1
Fancyland schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:36:
Heeft iemand de plugin Sessionbox fatsoenlijk werkend? Ik kan maximaal 4 extra sessies openen en vanaf de vijfde krijg ik altijd een 403.
Het lukt mij wel om er meerdere te openen. Wel merk ik dat wanneer ik de shortcut gebruik (CNTRL + SHIFT + X of CMD + SHIFT + X) en ik doe dit snel achter elkaar, de sessies langzaam laden. Als ik er wat ruimte (1-2 seconden) tussen laat, gaat het beter.

• Fancyland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 11:04
MrMaluku1 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:46:
[...]

Het lukt mij wel om er meerdere te openen. Wel merk ik dat wanneer ik de shortcut gebruik (CNTRL + SHIFT + X of CMD + SHIFT + X) en ik doe dit snel achter elkaar, de sessies langzaam laden. Als ik er wat ruimte (1-2 seconden) tussen laat, gaat het beter.
Het openen is inderdaad geen probleem. Maar ik kan niets in aan m'n winkelwagentje toevoegen vanaf de 5e sessie.
Dit was 2 weken geleden ook het probleem toen ik eindelijk een sessie had met een wachttijd van <5 minuten.

[ Voor 9% gewijzigd door Fancyland op 02-09-2021 13:50 ]

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:48

Aganim

I have a cunning plan..

Fancyland schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:49:
[...]

Het openen is inderdaad geen probleem. Maar ik kan niets in aan m'n winkelwagentje toevoegen vanaf de 5e sessie.
Misschien toeval, maar ik merk dat als ik over diverse browsers verspreid meer dan 4 sessies open, het toegevoegen aan de winkelwagen in volgende sessies blijft hangen op de melding dat ik de CAPTCHA echt moet oplossen voordat ik verder moet. Meer mensen die daar last van hebben?

• RegularRobin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 11:49
Fancyland schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:36:
Bij mij gebeurt hetzelfde, maar ik gebruik een andere plugin die in principe hetzelfde doet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 10:56
code:
1
 "secondsToStart": 5073

Event staat geplanned voor 16:05

• 911GT3-RS
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-09 23:52
Ik heb de forum al een tijdje niet gevolgd. Word je automatisch via de AMD pagina doorgestuurd naar de queu, of moet je naar een aparte website om in de wachtrij te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
911GT3-RS schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:55:
Ik heb de forum al een tijdje niet gevolgd. Word je automatisch via de AMD pagina doorgestuurd naar de queu, of moet je naar een aparte website om in de wachtrij te komen?
Gewoon naar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl gaan rond 15:30-15:50. Dan komt het allemaal vanzelf goed.

• 911GT3-RS
Robkazoe schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:55:
[...]

Gewoon naar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl gaan rond 15:30-15:50. Dan komt het allemaal vanzelf goed.
thanks!

• MrMaluku1
RegularRobin schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:26:
[...]

Bij mij gebeurt hetzelfde, maar ik gebruik een andere plugin die in principe hetzelfde doet.
Ik merk nu dat ik bij elke sessie met het script van @Vuurvli3gje de reCAPTCHA moet invullen... :o

Anyone got a fix for that?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
CAT codes changed:
16 - 6700 XT
16 - 6800

15 - 6800 XT
16 - 6800 XT MB
15 - 6900 XT

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 02-09-2021 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:29
MrMaluku1 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:04:
[...]

Ik merk nu dat ik bij elke sessie met het script van @Vuurvli3gje de reCAPTCHA moet invullen... :o

Anyone got a fix for that?
Hij geeft duidelijk aan om het 1 keer te gebruiken.
A. het heeft geen zin.
B. Zijn server gaat over zijn nek.
2b. Onderstaand script laden via bookmarklet of console (in de console "javascript:" weg laten)
Het script maximaal in 1 tab laden, vaker helpt niet maar kost het mijn server wel resources.
Niet doen met sessies dus.

[ Voor 21% gewijzigd door Bad Brains op 02-09-2021 15:25 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Lampie1973
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 14:30
911GT3-RS schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:55:
Je kan dit nog wel doen in meerdere browsers zodat je iets meer kans hebt

• Robkazoe
stin00 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:06:
CAT codes changed:
16 - 6700 XT
16 - 6800
15 - 6800 XT
15 - 6800 XT MB
15 - 6900 X
Das niet veel...

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:48

Nitai

Live the life you love.

Dat is niet de hoeveelheid, alleen of het beschikbaar is. 16 is beschikbaar.

β€œBelieve and act as if it were impossible to fail.” β€”Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Nitai schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:12:
[...]

Ik weet het. Alleen 2 verschillende kaarten is niet veel.

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:22
Nitai schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:12:
[...]

Wellicht bedoelt hij ook niet veel typen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
Robkazoe schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:13:
[...]

Ik weet het. Alleen 2 verschillende kaarten is niet veel.
Kan nog veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:07

YES

Moderator General Chat
6800 XT MB nu ook op 16!

[ Voor 6% gewijzigd door YES op 02-09-2021 15:19 ]

• 911GT3-RS
gaat wat beloven dan...

• YES

YES

Moderator General Chat
Ja in de wachtrij staan toch? :9

• 911GT3-RS
YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:22:
[...]

Ja in de wachtrij staan toch? :9
Als je er daarna ΓΌberhaupt doorheen komt wel ja!

• Venator
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 19:41
Good luck.. hopelijk komen de 6900's ook beschikbaar (ook die van vorige week :P)

• YES

YES

Moderator General Chat
911GT3-RS schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:22:
[...]

Als je er daarna ΓΌberhaupt doorheen komt wel ja!
Ik heb al een paar maand niet meer serieus een poging gedaan doordat ik was gezeik met Paypal heb. Ga het nu weer eens proberen met mijn creditcard.

• Zace
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-09 13:42
Ik zie geen wachtrij?
CAT melding was al 20 minuten geleden

• Pdvdp81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 20:26
Hoe kom je precies in de wachtrij? Door gewoon naar die direct buy pagina van AMD te gaan?
En hoe zit het dan met 'refreshen'? Val ik dan uit de queue?

• 911GT3-RS
YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:23:
[...]

Ik heb al een paar maand niet meer serieus een poging gedaan doordat ik was gezeik met Paypal heb. Ga het nu weer eens proberen met mijn creditcard.
Ik heb vorige week een PS5 kunnen bemachtigen via MediaMarkt. Daarna begon het te jeuken om mijn geluk ook uit te proberen bij AMD, wie weet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:48

Aganim

I have a cunning plan..

Pdvdp81 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:25:
Hoe kom je precies in de wachtrij? Door gewoon naar die direct buy pagina van AMD te gaan?
Ja en nee. :+

Refreshen is geen probleem, je plaats blijft gewoon behouden. Wel even uitkijken met incognitosessies, sluiten = plaats foetsie (logisch uiteraard, maar toch).

[ Voor 21% gewijzigd door Aganim op 02-09-2021 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:29
Pdvdp81 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:25:
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Mooi groot roze vak.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• 911GT3-RS
zit er al iemand in de queue?

• Robkazoe
Nee, als het goed is niet want de shop pagina is nog gewoon beschikbaar ipv de wachtrij.

• Robkazoe
O en niet F5 spammen op de shoppagina want:
a. het helpt niets en
b. je kan een (tijdelijke) IP ban krijgen van AMD.

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 10:18
Robkazoe schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:42:
[...]

Nee, als het goed is niet want de shop pagina is nog gewoon beschikbaar ipv de wachtrij.
Hoe zie je dat dat de test out of stock weggaat...optijd

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Queue is geopend.

@PCJR : Dat zul je nu wel zien :P
Pagina: 1 ... 230 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en HenriΓ«ttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord