Acties:
  • +1 Henk 'm!
Not_Amused schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:11:
[...]

Ik ben nu ook al maanden bezig maar het gaat toch tegen mijn gevoel in om een script te gebruiken.
Het is te absurd voor woorden dat het nodig moet zijn.
Er moet toch iets zijn waardoor ze dat kunnen filteren en alleen normale klanten toe laten.
Ik snap je punt, maar het zal helaas niet meer gebeuren dat je zonder kunt bestellen. Of ze moeten zoals NBB deze week alle orders annuleren die met script gedaan zijn.
Kom je wel in een soort oneindige loop terecht want de week erop is weer alles met script.

Er zijn manieren om de front-end dicht te gooien, wat je dan overhoudt is dat alles door bots gekocht gaat worden.

Blijft dus kiezen tussen 2 kwaden voor AMD.

Zie het gebruik van een button script dan ook niet als iets wat oneerlijk is, maar meer een mogelijkheid om deel te nemen. Beetje zoals roulette of loterij, je kunt wel klagen dat je niet wint als je niet meespeelt, maar hoe terecht is dat dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:19
sdebes schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Ja, ze zouden een fatsoenlijke shop kunnen maken waarbij de knoppen verschijnen op het moment dat er voorraad is. :P

Serieus, het zat mij ook flink dwars in eerste instantie, maar het is script gebruiken of helemaal niet mee doen. En zo sterk zijn m'n principes dan ook weer niet.
Dat idee had ik in eerste instantie ook, zonder script zelfs een RX 6700XT kunnen scoren. Uiteindelijk met script ook nog weken moeten proberen om uiteindelijk de kaart te kunnen kopen die ik wilde (RX 6800XT MB). Nu moet ik zeggen dat ik de add-to-cart script prima vind om te gebruiken. Laat je alleen eerder op de knop klikken, omdat de site gewoon te traag is om die weer te geven als er voorraad is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 10:56
sdebes schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Serieus, het zat mij ook flink dwars in eerste instantie, maar het is script gebruiken of helemaal niet mee doen. En zo sterk zijn m'n principes dan ook weer niet.
If you can't beat 'em, join 'em :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[MAUS] schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Dat idee had ik in eerste instantie ook, zonder script zelfs een RX 6700XT kunnen scoren. Uiteindelijk met script ook nog weken moeten proberen om uiteindelijk de kaart te kunnen kopen die ik wilde (RX 6800XT MB). Nu moet ik zeggen dat ik de add-to-cart script prima vind om te gebruiken. Laat je alleen eerder op de knop klikken, omdat de site gewoon te traag is om die weer te geven als er voorraad is.
Er was tot een 1,5-2 maanden geleden inderdaad soms nog wel eens een kleine kans dat de knoppen op tijd verschenen voor de 6700XT en 6900XT terwijl er nog voorraad was.
Sinds er een wijziging op de website is gedaan zijn de knoppen nog later dan vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meowmofo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-09 09:34
rutgerdj schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:00:
[...]

Het is je gelukt, terwijl je een ban hebt? Of heb je die erna gekregen?
Nee, überhaupt nooit voorbij de 403 gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdebes
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 13:18
meowmofo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:38:
[...]

Nee, überhaupt nooit voorbij de 403 gekomen.
Ik doe nog een poging...
sdebes schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:45:

Het kan een soft ban zijn. Probeer eerst eens de cookie met naam bm_sv te verwijderen. Als dat niet werkt, is het waarschijnlijk een hard / IP ban. Lastig vanaf te komen; ik moest zelf van Chrome naar Firefox om hier omheen te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 17:33

muhda

Time & Space traveler

computerjunky schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:09:
....... ........ excuse my language maar na 7 maanden heb ik paypal bevestiging van de 6900XT na het falen van de 6800XT MB en 6800.
Eindelijk feest! Nu komende maandag bij de voordeur de boel in de gaten houden, (met DHL zakelijk weet je het maar nooit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 18:44

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Achja, niet gelukt als rookie, volgende week wellicht meer geluk :)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-10 23:08
Jivebunny schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:47:
[...]

Heb hier nu ook net de order confirmation mail binnen. Eerst een submitted en nu de confirmed.

Dear ***********,

Thank you for ordering from AMD.com Online Store on 15 July 2021. The following email is a summary of your order. Please use this as your proof of purchase. If you paid by credit card, please look for DRI*AMD.COM STORE on your credit card billing statement.

Please note that your order has been processed and can no longer be changed or cancelled.

Note: If your order contains download products, you can complete the download by looking up your order using the information and link below. When the order summary appears, click on the Download link next to the product name. If your order contains physical products, you will receive a separate email notification when your products have shipped.

To look up your order, please visit: www.amd.com/onlinestorehelp.

Please note: This email message was sent from a notification-only address that cannot accept incoming email. Please do not reply to this message.

Sincerely,
AMD.com Online Store Customer Service
www.amd.com/onlinestorehelp

Your Order and Billing Information:
Order Number: *************
Order Date: 15 July 2021
Yes, confirmed ook hier binnen. :)

An unexpected error has occurred

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-10 23:08
Oet schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:17:
Achja, niet gelukt als rookie, volgende week wellicht meer geluk :)
Blijven volhouden. Ik ben de tel kwijt hoe vaak ik bezig ben geweest. Het gaat je lukken.

An unexpected error has occurred

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:39
Postman schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:11:
[...]

Dit kan niet waar zijn, ik ga nu nog contact opnemen met DR en zorgen dat die order geannuleerd wordt. :P

Fijn dat het je eindelijk een keer gelukt is!
Niet de kaart die je misschien wou hebben, maar nog steeds beter dan weer een week falen.

Eindelijk een feestje voor je! *O*
Idd vind de prijs niet eens meer een bittere pil. Probeer het volgende week weer voor mijn broer en als het dan ook lukt dan is de vraag aan hem of hij de 6800xt wil of de 6900XT.

Net mij eten verbrand door teveel kletsen en het boeit me niet eens vandaag !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Postman schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:02:
[...]

Gast je hebt het over een andere versie in je eerste post en dan ga je zeggen dat je niet leest als je later de nieuwe versie probeert en die wel werkt.

Even terug gaan naar de basisschool.
Ik heb eerst versie 0.5.2. geprobeerd vóórdat versie 0.5.3. uit was én daar toen feedback over gepost. Gek hè dat ik dan laat weten dat versie 0.5.3 wel werkt wanneer die later is uitgekomen. Blijkbaar waardeerde anderen mijn post wel. Bovendien heb ik nooit gezegd dat ik 'niet' lees. Wat zeg jij nou 8)7. Ga zelf leren lezen. Even terug naar de kleuterklas jij brutale vlegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Het koste wat moeite en haast om vanuit werk een keer voor 4'en thuis te zijn om er vervolgens weer een keer als vanouds naast te grijpen qua 6800XT MB. ='(

Het ging dit keer wel een stuk vlotter om het in je mandje te krijgen en de stappen door te lopen maar eenmaal de oranje place order knop in gedrukt te hebben kwam ik met lege handen terug in de shop terecht.

Ik mag eigenlijk niet klagen want ik heb nu een 6700XT maar die laat voor mij te wensen over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• computerjunky
Net mezelf nog 3x geknepen en heb toch echt de Paypal en AMD order bevestiging in de mailbox !

Voor diegene die het boeiend vinden:

Geen 1 error gehad (503/403) en dus geen refresh nodig gehad net als vorige week.
En heb het hele oude part alert script zonder poespas of doorlink (identiek aan @Postman script).

[ Voor 55% gewijzigd door computerjunky op 15-07-2021 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
computerjunky schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:58:
Geen 1 error gehad (503/403) en dus geen refresh nodig gehad net als vorige week.
En heb het hele oude part alert script zonder poespas of doorlink (identiek aan @Postman script).
Goed om te lezen dat het zo nog steeds kan. Uiteindelijk is mijn script ook niet meer dan die van PartAlert met wat extra functies ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Postman schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:08:
[...]

Start drop was om 16:02:36.
Uitgaande van de aantallen en tijden denk ik 500x 6900XT en 200x MB in de drop.

Voor de 6900XT flink meer dan vorige week, de MB is 50% minder.

@computerjunky de MB had dus zeker geen goede aantallen en daarom ook wel logisch dat die zo snel foetsie was.
Update van de drop aantallen: volgens Hardwareluxx waren er 100x 6900XT, 100x 6800XT Midnight Black, 100x 6800, 350x 6700XT.
Nu weet ik zeker dat de aantallen voor de MB onzin zijn, die waren echt 200 stuks.
Alleen voor de 6900XT begin ik te twijfelen. Mijn aantal was namelijk vreemd in de zin dat ik vervolgens niets in mijn mandje had (wou het niet kopen, maar de site deed raar bij andere add to cart dus moest het even testen). Ik heb al vaker gelezen over een soort honeypot, maar het zelf niet ervaren. Lijkt dus dat er wel degelijk 1 bestaat voor de 6900XT in ieder geval.
Mocht je in de val trappen dan krijg je geen 503 of 403, maar doet de backend je alleen nog ReCaptcha's voorschotelen. Effectief gezien kun je dan dus niets meer. Wel vernuftig gemaakt moet ik zeggen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Postman schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:12:
[...]

Update van de drop aantallen: volgens Hardwareluxx waren er 100x 6900XT, 100x 6800XT Midnight Black, 100x 6800, 350x 6700XT.
Nu weet ik zeker dat de aantallen voor de MB onzin zijn, die waren echt 200 stuks.
Alleen voor de 6900XT begin ik te twijfelen. Mijn aantal was namelijk vreemd in de zin dat ik vervolgens niets in mijn mandje had (wou het niet kopen, maar de site deed raar bij andere add to cart dus moest het even testen). Ik heb al vaker gelezen over een soort honeypot, maar het zelf niet ervaren. Lijkt dus dat er wel degelijk 1 bestaat voor de 6900XT in ieder geval.
Mocht je in de val trappen dan krijg je geen 503 of 403, maar doet de backend je alleen nog ReCaptcha's voorschotelen. Effectief gezien kun je dan dus niets meer. Wel vernuftig gemaakt moet ik zeggen _/-\o_
Bedoel je dat er nog een algoritme een check draait en je categoriseert als honeypot kandidaat of legtieme koper? Dat is wel vernuftig dan ja.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jivebunny schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:23:
[...]

Bedoel je dat er nog een algoritme een check draait en je categoriseert als honeypot kandidaat of legtieme koper? Dat is wel vernuftig dan ja.
Lijkt meer aan de tijd te liggen. Eerste xx seconden kom je dus in de honeypot. Daarom was er ook zo'n groot verschil tussen de aantallen die ik zag en @rutgerdj zelf zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox231
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 09:52
Het is toch vrij normaal dat de confirmation e-mails erg laat binnen kunnen komen toch?
Ik heb om 16:03:10 een 6800XT MB afgerekend. Deze is geclaimd op Paypal en ik heb om 17:10 de Order submitted ontvangen.

Of heb ik er nu alsnog naast gegrepen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bryan de Roo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-10-2024
thefox231 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:32:
Het is toch vrij normaal dat de confirmation e-mails erg laat binnen kunnen komen toch?
Ik heb om 16:03:10 een 6800XT MB afgerekend. Deze is geclaimd op Paypal en ik heb om 17:10 de Order submitted ontvangen.

Kan heel lang duren. Toen ik paar weken terug bestelde, had ik order confirmed mail pas laat in de nacht/vroege ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bryan de Roo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:35:
[...]

Kan heel lang duren. Toen ik paar weken terug bestelde, had ik order confirmed mail pas laat in de nacht/vroege ochtend.
Of einde vrijdag, zelfs mensen die nog op maandag een Confirmation kregen (terwijl andere al een Shipping hadden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• computerjunky
Mijn order confirmation komt net binnen !

Als het gaat regenen sorry maar dan is mijn happy dance is dan aangezien voor regendans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Postman schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:12:
[...]

Serieus? Dat lijkt op mijn ervaring met de 6800XT MB - met het script van Vuurvliegje... Ik bleef maar recaptcha foutmeldingen krijgen. Ik gebruik wel Chrome en die gebruik ik normaal niet. Ik zag dat mijn recaptcha score daar ook maar 0.3 is. Even ophogen voor een volgende poging (als die er komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doccies
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-08-2021
thefox231 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:32:

Ik zit ook nog steeds te wachten, ook 16.03 betaald en de bevestiging van Paypal. Ben al lang blij dat het bij paypal afgeschreven bedrag nog steeds afgeschreven is.
Maar als het lang kan duren ben ik nog steeds beetje gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox231
Doccies schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:21:
[...]

Ik zit ook nog steeds te wachten, ook 16.03 betaald en de bevestiging van Paypal. Ben al lang blij dat het bij paypal afgeschreven bedrag nog steeds afgeschreven is.
Maar als het lang kan duren ben ik nog steeds beetje gerust.
De vorige keren kreeg ik inderdaad een €0,00 boeking van Paypal en was ik dus zeker te laat.
We wachten af. Iedereen bedankt voor de snelle geruststellende reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doccies
Kan je ergens checken welk email adres is opgegeven? Of gaat dit naar mijn paypal email.
Want omdat het zo lang duurt.. ga ik twijfelen... zat er geen typefout ergens in het mailadres wat ik moest opgeven aan AMD. Ik weet wel dat het shipping adress goed is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Doccies schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:27:
Kan je ergens checken welk email adres is opgegeven? Of gaat dit naar mijn paypal email.
Want omdat het zo lang duurt.. ga ik twijfelen... zat er geen typefout ergens in het mailadres wat ik moest opgeven aan AMD. Ik weet wel dat het shipping adress goed is..
PayPal adres. Is het een .NL mail adres? Even bellen. Die mailtjes komen niet aan.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:16
Skating_vince schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:14:
[...]

Serieus? Dat lijkt op mijn ervaring met de 6800XT MB - met het script van Vuurvliegje... Ik bleef maar recaptcha foutmeldingen krijgen. Ik gebruik wel Chrome en die gebruik ik normaal niet. Ik zag dat mijn recaptcha score daar ook maar 0.3 is. Even ophogen voor een volgende poging (als die er komt).
Captcha 0.3 is gewoon gedoemd om in captchaland te belanden. Probeer 0.9 te halen, zelfs dan wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik kreeg dus geen foutmeldingen (0.8 score), maar ik kon de captcha oplossen, en dan kreeg ik weer een nieuwe bij een volgende add to cart. En zo telkens opnieuw en opnieuw. Lijkt een soort manier van blokkeren door DR zonder dat je door hebt wat er aan de hand is (een val voor bots).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doccies
Jivebunny schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:34:
[...]

PayPal adres. Is het een .NL mail adres? Even bellen. Die mailtjes komen niet aan.
Ja. NL adres.
Maakt me weer wat geruster.

Waar moet ik heenbellen? Heb je toevallig een nummer?
Ik zal ze ook mailen naar het adres wat in de paypal afschrijving staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox231
Hier is de order confirmation zojuist binnen gekomen :)

Thank you for ordering from AMD.com Online Store on 15 July 2021. The following email is a summary of your order. Please use this as your proof of purchase. If you paid by credit card, please look for DRI*AMD.COM STORE on your credit card billing statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Doccies schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:49:
[...]

Ja. NL adres.

Mail adres is waarschijnlijk een noreply. Dat stond ook in mijn order confirmation.

Even een snelle google search (Ingram micro): (030) 246 40 00

Maar misschien fout. In deze thread staat het wel ergens vermeld.

Edit: hier zie ik wat 020 nummers langskomen: [AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen

[ Voor 13% gewijzigd door Jivebunny op 15-07-2021 21:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jivebunny schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:52:
[...]

Mail adres is waarschijnlijk een noreply. Dat stond ook in mijn order confirmation.

Even een snelle google search (Ingram micro): (030) 246 40 00

Maar misschien fout. In deze thread staat het wel ergens vermeld.

Edit: hier zie ik wat 020 nummers langskomen: [AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen
Ingram Micro bellen heeft geen zin meer, die helpen niemand meer die voor AMD belt (denk omdat teveel mensen ze gebeld hebben voor onzin vragen).
Bellen dus met AMD Benelux zelf: https://www.amd.com/en/support/contact-call. 020 nummer staat op de website (het 0800 nummer is foutief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Postman schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:12:
[...]

Ingram Micro bellen heeft geen zin meer, die helpen niemand meer die voor AMD belt (denk omdat teveel mensen ze gebeld hebben voor onzin vragen).
Bellen dus met AMD Benelux zelf: https://www.amd.com/en/support/contact-call. 020 nummer staat op de website (het 0800 nummer is foutief).
Thanks voor de correctie 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doccies
Thnx, ga ik morgen bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Doccies schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:49:
[...]

Ja. NL adres.

Je kunt in je browser geschiedenis het ordernummer achterhalen. Zoek even op 'completed' of als je die niet gezien hebt, op checkout. Je ziet dan een nummer in de URL staan, dat is je ordernummer. Heb je nodig om met AMD te bellen, zonder dat nummer doen ze geen aanpassingen in je e-mail adres meer (hebben ze wel een paar gedaan, maar lijken ze nu vanaf gestapt te zijn).

Voorbeeld:
code:
1
https://www.amd.com/en/direct-buy/checkout/completed/xxxxxxx13/nl
(op een of andere manier is het altijd een nummer dat eindigt op 13 :P).

[ Voor 11% gewijzigd door Postman op 15-07-2021 21:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:47

ParaWM

Pro Prutser

[...]

(het 0800 nummer is foutief).
En als je er een extra 0 voor draait, krijg je iemand aan de lijn die heeeel moe is van al die AMD gamers/bellers _/-\o_

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:52

KRASH

Juist ja...

Ook de order confirmation binnen. 16:03 de Order Submitted mail en om 21:27 de Order confirmation mail. Ben benieuwd hoe snel ze hier voor de deur staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris_vanr
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 08:55
[...]

yep, door alle pogingen in het verleden heeft mijn 'normale' Gmail account ook een 0.3 score. Onmogelijk mee door te komen. Normaliter log ik in op 'n alternatief account met een score van 0.7, daar mee ben ik wel tot de oranje knop gekomen in het verleden, maar vandaag was ik 16:00 uit het oog verloren en in de haast vergeten op het andere google account in te loggen, dus kwam niet door de recaptcha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:00

Kiswum

Gadget reviewer

Jaïr.exe schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Ligt eraan. 6700XT is vaak te vinden op V&A voor 50 euro meer dan MSRP, idem ditto met 6900XT.
Helaas vraagt men voor de 6700 XT over het algemeen €100,- extra. Ik ben het nog geen enkele keer voor €50,- extra of minder gezien.

(Toevallig staat er nu 1 van een gebruiker die het nu voor €50,- extra verkoopt. Bijzonder detail, enkele maanden geleden had hij er al 1 verkocht voor €250,- extra).

Check de gekoppelde kaarten aan dit topic maar eens.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:00

Kiswum

Gadget reviewer

[...]

Ingram (030-2464500) heeft mij 2 weken geleden nog netjes behandeld en zelfs het AMD telefoonnummer (020-8080942) gegeven. Ik kreeg 2x dezelfde Ingram medewerker aan de lijn doordat ik na 10.00u per ongeluk naar het verkeerde nummer had gebeld :o

Van welke periode zijn jouw ervaringen over Ingram? Misschien is het onlangs aangescherpt of is de info verouderd.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juscha
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-10 11:54
Hier ook net de order confirmation mail ontvangen voor de 6800:

Nu voor de 2e keer het script van vuurvliegje gebruikt met prepay functie:

Vorige week kreeg ik gelijk een 403 en nadat ik de cookies had verwijderd (was ik waarschijnlijk alweer te laat maar ook me paypal was uitgelogd door het vewijderen van de cookies) kwam ik niet meer door de laatste pagina heen.

Vandaag net op tijd het nieuwe script gekregen en om 16 uur de prepay gedaan en daarna 2x de recaptcha vinkjes gedaan.
Toen er op discord drop werd geroepen gelijk geklikt.
Eerst een aantal keer 503 onder in beeld en toen op een ander tabblad geprobeerd en daar ging hij na weer een aantal 503s ineens door naar de laatste pagina.
Op de laatste pagina nog een paar keer 503 en payment failed onderin beeld zien verschijnen.
Toen nog een keer opnieuw het recaptcha vinkje gezet en toen ging hij ineens door naar de Thank you - order information pagina.

Na de 403 van de week ervoor voor de zekerheid maar even mobiele hotspot gebruikt.

Paypall betaling 16:03:23
Order submutted mail 16:05
Order confirmation mail 21:02

[ Voor 4% gewijzigd door juscha op 15-07-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Settler11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:27
rutgerdj schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:36:
[...]

Ik ben uitgekocht, ben er alleen nog voor de gezelligheid :)
Help mij aan een kaart kopen. 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juscha
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-10 11:54
rutgerdj schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:36:
[...]

Ik ben uitgekocht, ben er alleen nog voor de gezelligheid :)
Bedankt voor je snelle drop melding op discord! Niet alleen voor de gezelligheid dus :)

https://discord.com/chann...915916/865231916436160523

[ Voor 13% gewijzigd door juscha op 15-07-2021 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Opvallende verschijning opeens op MeGekko
https://www.megekko.nl/pr...T-Liquid-Devil-Videokaart

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Zijn al weer een zooi nieuwe 6800 XTs te koop via Vraag&Aanbod, met 125-175 Euro bovenop de inkoopsprijs :/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30
Tja, schaamteloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ja dat vind ik ook wel vreemd aan die drops, als je het professioneel aanpakt en het lukt je om zo'n kaart te kopen, probeer het de week er na weer en lukt het weer, verkoop 1 en met dat geld kan je het elke week weer proberen en steeds upgraden 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 16-07-2021 08:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 20:21
JDx schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:45:
Ja dat vind ik ook wel vreemd aan die drops, als je het professioneel aanpakt en het lukt je om zo'n kaart te kopen, probeer het de week er na weer en lukt het weer, verkoop 1 en met dat geld kan je het elke week weer proberen en steeds upgraden 8)7
Ik zie geen probleem hierin, heb uiteindelijk 3 kaarten kunnen kopen. Begon met een RX 6800 voor eigen gebruik, die verkocht toen ik een RX 6800 XT kon kopen(zit nu in m'n pc). Vervolgens bij een rustige drop een RX 6800 XT MB gekocht en verkocht met winst, omdat een vriend deze GPU uiteindelijk niet wilde. Het is eenmaal de markt op dit moment, het zou als gamer zijnde echt dom zijn als je gratis upgrades laat liggen(vind ik).

Van dat geld gewoon een nieuw scherm gehaald en een nieuwe muis. Daarnaast ben ik al sinds eind maart bezig met het krijgen van een GPU voor m'n build. Heb al heel wat tijd opzitten met het lezen van dit topic en zoeken naar informatie etc.

Misschien is het idd lullig naar andere Gamers / Tweakers, maar geduld hebben is echt belangrijk met dit soort dingen. Niemand forceert je een videokaart duurder te kopen via V&A, dat is je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

k1NG schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:15:
[...]

Ik zie geen probleem hierin, heb uiteindelijk 3 kaarten kunnen kopen. Begon met een RX 6800 voor eigen gebruik, die verkocht toen ik een RX 6800 XT kon kopen(zit nu in m'n pc). Vervolgens bij een rustige drop een RX 6800 XT MB gekocht en verkocht met winst, omdat een vriend deze GPU uiteindelijk niet wilde. Het is eenmaal de markt op dit moment, het zou als gamer zijnde echt dom zijn als je gratis upgrades laat liggen(vind ik).

Van dat geld gewoon een nieuw scherm gehaald en een nieuwe muis. Daarnaast ben ik al sinds eind maart bezig met het krijgen van een GPU voor m'n build. Heb al heel wat tijd opzitten met het lezen van dit topic en zoeken naar informatie etc.

Misschien is het idd lullig naar andere Gamers / Tweakers, maar geduld hebben is echt belangrijk met dit soort dingen. Niemand forceert je een videokaart duurder te kopen via V&A, dat is je eigen keuze.
Ik zie ook geen probleem, vind het wel vreemd dat het kan, zou het zelf net zo doen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinergie
  • Laatst online: 25-09 19:48
Kan iemand mij in de juiste richting sturen voor het add to cart script? (liefst met wat uitleg)
Vind er niets over in de eerste post van dit thread en het trekt me niet echt aan om honderden pagina's af te schuimen 8)7

Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 10:56
xinergie schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:48:
Kan iemand mij in de juiste richting sturen voor het add to cart script? (liefst met wat uitleg)
Vind er niets over in de eerste post van dit thread en het trekt me niet echt aan om honderden pagina's af te schuimen 8)7

Alvast bedankt!
[AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen

[edit] in de pins staat zon beetje alle info die je ooit nodig gaat hebben ;)

[ Voor 8% gewijzigd door rutgerdj op 16-07-2021 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xinergie
  • Laatst online: 25-09 19:48
rutgerdj schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:49:
[...]

[AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen

[edit] in de pins staat zon beetje alle info die je ooit nodig gaat hebben ;)
Oké misschien moet ik toch iets meer moeite doen volgende keer en ten minste alle reacties op de eerste pagina ook lezen |:(

Heel erg bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdebes
JDx schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:18:
[...]

Ik zie ook geen probleem, vind het wel vreemd dat het kan, zou het zelf net zo doen waarschijnlijk.
Wat een ieder hier van vindt, is vrij persoonlijk en meer onderbuikgevoel dan feit. Daarom wordt de scalperdiscussie hier ook niet gevoerd. Wat voor mij persoonlijk het grootste bezwaar is, los van onderbuikgevoelens, is dat er zelden tot nooit belasting betaald wordt over inkomsten uit handel door particulieren, terwijl dit wel verplicht is.

@Postman, voor wat betreft je honeypot-theorie, ik denk dat daar wel wat in kan zitten. Ik kreeg gister ook diverse captcha's achter elkaar (dialoog was weg, en kwam terug), waarbij ik eerst dacht dat ik 't gewoon fout gedaan had (ook niet ondenkbaar in de paniek van de drop), maar achteraf toch het idee kreeg dat er iets niet klopte. Toch maar eens goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Settler11
Volgens mij heb ik mijzelf in de vingers gesneden door het volgende:
3 tabs open en roulerend de knopjes drukken (met script), paypal was ik al ingelogd. Eenmaal een 6800xt MB in de wagen gekregen, bevestigingen met paypal, lang wachten op de 'Review Your Order' pagina volgens mij.. maar dat duurde lang dus ik keek of ik via een andere tab misschien hetzelfde kon doen.

Uiteindelijk ging tab 1 naar de catalogus.. :( en tab2 ging vrij vlot wel naar 'Review your order', 2 vinkjes en ook naar de catalogus.

Ik denk dat ik gewoon had moeten wachten met tab1 en niet ondertussen een andere poging had moeten wagen als ik bij stap 'paypal' ben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdebes
Settler11 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:42:
[...]

3 tabs open en roulerend de knopjes drukken (met script), paypal was ik al ingelogd. Eenmaal een 6800xt MB in de wagen gekregen, bevestigingen met paypal, lang wachten op de 'Review Your Order' pagina volgens mij.. maar dat duurde lang dus ik keek of ik via een andere tab misschien hetzelfde kon doen.

Uiteindelijk ging tab 1 naar de catalogus.. :( en tab2 ging vrij vlot wel naar 'Review your order', 2 vinkjes en ook naar de catalogus.

Ik denk dat ik gewoon had moeten wachten met tab1 en niet ondertussen een andere poging had moeten wagen als ik bij stap 'paypal' ben?
Als je meerdere pogingen tegelijk wilt doen, dan kan dat het beste in verschillende browserinstanties (firefox en chrome bijvoorbeeld, maar normale chrome en incognito naast elkaar werkt bijvoorbeeld ook). Anders delen ze cookies, en dus ook de winkelwagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 18:44

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Volgende week weer een kans :)
Ik ga dan wel pre-payen, en iets eerder proberen dan dat er DROP wordt geroepen… 2e paypal kan ook handig zijn, kan ik 2 browers tegelijk doen..
Achja, niet het einde van de wereld, het leek me logisch om met het moeilijkste te beginnen, dan kan ik daarna de andere componenten van de upgrade bestellen.
Wie weet duurt dat nog 6 maanden, en is alles wat in prijs gedaald :P

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
sdebes schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:41:
Wat voor mij persoonlijk het grootste bezwaar is, los van onderbuikgevoelens, is dat er zelden tot nooit belasting betaald wordt over inkomsten uit handel door particulieren, terwijl dit wel verplicht is.
Sorry hoor maar moest hier even smakelijk om lachen.
Dat is waar je een groot bezwaar mee hebt maar winkels die 200% boven MSRP verkopen niet?
Over de scalpers, zolang mensen die 200 euro betalen blijven ze bestaan.
Heb al sinds een hele lange tijd geen eens meer zin om concert kaartjes te scoren, over een (andere) verziekte markt gesproken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdebes
Bad Brains schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Dat is waar je een groot bezwaar mee hebt maar winkels die 200% boven MSRP verkopen niet?
Heb al sinds een hele lange tijd geen eens meer zin om concert kaartjes te scoren, over een verziekte markt gesproken.
Fijn dat er er om kon lachen :)
Zoals gezegd, dit is het enige feitelijke bezwaar wat ik heb tegen doorverkoop door particulieren, de rest is meer gevoel. Ik heb niks gezegd over de belachelijke prijzen door shops, en daar ga ik voor m'n eigen gemoedsrust ook niet over beginnen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quinn77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 09:47
Bad Brains schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Heb al sinds een hele lange tijd geen eens meer zin om concert kaartjes te scoren, over een (andere) verziekte markt gesproken.
hoe durf je zo winkels en scalpers te vergelijken... winkels vragen namelijk meer als de scalpers en dan sta je wrs alleen op de pre order lijst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Weet niet of mensen op het punt staan om in de winkel een GPU te kopen, maar NVidia heeft de prijzen van heel veel RTX kaarten verlaagd (meteen terug te zien in de webshops).

Enkele NVidia kaarten die qua prestaties gelijk, maar hoger in prijs waren, zijn nu even duur of goedkoper, wellicht dat AMD volgt vandaag (denk het niet meer) of volgende week met een verlaging.

Denk bijvoorbeeld aan de 5700 XT vs 2060 Super of 6700 XT vs 3060 Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechAlf
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-12-2021
JDx schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:02:
Weet niet of mensen op het punt staan om in de winkel een GPU te kopen, maar NVidia heeft de prijzen van heel veel RTX kaarten verlaagd (meteen terug te zien in de webshops).

Enkele NVidia kaarten die qua prestaties gelijk, maar hoger in prijs waren, zijn nu even duur of goedkoper, wellicht dat AMD volgt vandaag (denk het niet meer) of volgende week met een verlaging.

Denk bijvoorbeeld aan de 5700 XT vs 2060 Super of 6700 XT vs 3060 Ti.
Not the topic of this line but in both cases the AMD product is superior... so what is the point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

TechAlf schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:16:
[...]

Not the topic of this line but in both cases the AMD product is superior... so what is the point?
Staat er toch, misschien niet dit weekend een AMD halen, maar even wachten, wellicht volgen ze NVidia.

Aangezien AMD bij mij bekend staat als meer bang for buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:12

d3x

Settler11 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:42:
[...]

focus op 1 item zou ik zeggen, je kan nog een tab in eenzelfde browser openstaan hebben (met het script klaar naturlijk) als backup als je na wat 503 en een witte pagina eruitvliegt . De cookie sessie zit dan nog in je browser en je gaat meteen met dezelfde kaart verder gaan in je winkelmandje nadat je de add to card button gebruikt hebt :)

of het dan nog lukt hangt van voorraad af. :X

En idd met een andere browser of incognito (die dan weer sneller door bot manager opgepikt worden) kan je dan nog iets anders proberen te bemachtigen maar let wel op als je deze in combinatie doet voor soft ban als je van hetzelfde systeem of router ip komt :) dit natuurlijk is weer op te lossen via vpn etc... complexiteit en menselijke druk allom...

moraal van het verhaal? nieuw? hou het dan bij het minimale en ga nou niet altijd voor die speciale met weinig stock... test de basis of het werkt eens op voorhand en check je recaptcha score. computerjuncky is een mooi verhaal hier van lang lang te proberen, uitzoeken wat er steeds misging en uiteindelijk overschakelen op een item dat meer beschikbaar is en TADA :)

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
d3x schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:23:
computerjuncky is een mooi verhaal hier van lang lang te proberen, uitzoeken wat er steeds misging en uiteindelijk overschakelen op een item dat meer beschikbaar is
6900XT over de 6800XT voor 370,- extra 10% meer rekenkernen (5100 ipv 4600) en 8 compute units en 8 ray accelerators meer is voor mij nooit een optie.
Noch is de 6700XT om een 3840x1600 scherm aan te sturen.

Dus het verhaal ligt iets genuanceerder, voor mij wordt het heel lang wachten of veel geluk hebben.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

Bad Brains schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:47:
[...]

6900XT over de 6800XT voor 370,- extra 10% meer rekenkernen (5100 ipv 4600) en 8 compute units en 8 ray accelerators meer is voor mij nooit een optie.

Dus het verhaal ligt iets genuanceerder, voor mij wordt het heel lang wachten of veel geluk hebben.
Voor 4K heb je idd veel minder opties, dan kijk je naar 6800XT - 3080 - 6900XT - buiten financiele categorie groene regio idd. Ook de 6800 is hier niet krachtig genoeg voor als je iet of wat wil gaan gamen...

Maar je kan vandaag gewoon een 6800XT kopen voor 800-850euro, zeker de niet MB versie, nog steeds een zekere meerprijs idd, maar nog geen maand geleden was dit 1000euro...

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Settler11
[...]

Mm, je kan altijd de duurdere proberen te scoren verkopen/ruilen met die je uiteindelijk wilt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

[...]

Wat een ieder hier van vindt, is vrij persoonlijk en meer onderbuikgevoel dan feit. Daarom wordt de scalperdiscussie hier ook niet gevoerd. Wat voor mij persoonlijk het grootste bezwaar is, los van onderbuikgevoelens, is dat er zelden tot nooit belasting betaald wordt over inkomsten uit handel door particulieren, terwijl dit wel verplicht is.

@Postman, voor wat betreft je honeypot-theorie, ik denk dat daar wel wat in kan zitten. Ik kreeg gister ook diverse captcha's achter elkaar (dialoog was weg, en kwam terug), waarbij ik eerst dacht dat ik 't gewoon fout gedaan had (ook niet ondenkbaar in de paniek van de drop), maar achteraf toch het idee kreeg dat er iets niet klopte. Toch maar eens goed in de gaten houden.
Hoe weet jij of ze daar belasting over moeten betalen en of ze dit niet doen? Buiten dat moet je er wel heel veel kopen hoor.

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 13:34
[...]

[...]
Och, moraalridder.
Jij geef zeker ook altijd je cash geld aan bij de belastingaangifte als dat moet?

:>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-10 10:45
Djurres schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Och, moraalridder.
Jij geef zeker ook altijd je cash geld aan bij de belastingaangifte als dat moet?

:>
Geef jij het wel aan? Niet iedereen weet zulke hoeveelheden te scalpen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffaz
  • Laatst online: 07-01-2022
Eindelijk de order confirmation binnen, toen ik belde zeiden ze dat ze geen shipping confirmation sturen, hoe kan ik precies weten wanneer hij binnenkomt zodat ik kan klaarzitten? bijv track & trace ofzo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djurres
Rzarect0r schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Geef jij het wel aan? Niet iedereen weet zulke hoeveelheden te scalpen :9
Ik heb alles netjes bijgehouden ja. Tevens weet ik ook precies hoeveel ik mag gaan afdragen, heb netjes een excel met alles erin staan ja.

Ken er genoeg die het ook aangeven, en ook een paar die dat niet gaan doen. Keuze is natuurlijk voor henzelf, en opzich niet onbegrijpelijk om het niet aan te geven. En daar mag je best wat van vinden, niets mis mee, maar hij doet t een beetje als moraalridder overkomen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
d3x schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:33:

Maar je kan vandaag gewoon een 6800XT kopen voor 800-850euro, zeker de niet MB versie, nog steeds een zekere meerprijs idd, maar nog geen maand geleden was dit 1000euro...
Het is "vervelend" dat ik een goeie deal kon krijgen op een Alienware 38" anders had ik geen gezeur gehad over een nieuwe kaart.
850,- betalen ga ik niet doen. had er bijna een voor 800,- betaald en wel maar dat ketste af.
Als ik, grote als, nu een VnA 6800XT koop ga ik niet meer dan 100,- over MSRP en anders probeer ik het gewoon week op week.

Nu moet ik het doen met een 1060 6GB.
Verdomde eerste wereld problemen. ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-10 10:45
Djurres schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:00:
[...]

Ik heb alles netjes bijgehouden ja. Tevens weet ik ook precies hoeveel ik mag gaan afdragen, heb netjes een excel met alles erin staan ja.

Ken er genoeg die het ook aangeven, en ook een paar die dat niet gaan doen. Keuze is natuurlijk voor henzelf, en opzich niet onbegrijpelijk om het niet aan te geven. En daar mag je best wat van vinden, niets mis mee, maar hij doet t een beetje als moraalridder overkomen imo.
Ik ben van mening dat je het aan moet geven als je er flink geld mee verdient, maar hier wordt er al op je neergekeken als je winst hebt gepakt op 2 kaartjes :' ) Dat zijn wel moraalridders ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djurres
Rzarect0r schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Ik ben van mening dat je het aan moet geven als je er flink geld mee verdient, maar hier wordt er al op je neergekeken als je winst hebt gepakt op 2 kaartjes :' ) Dat zijn wel moraalridders ja.
En dat is ff wat ik precies bedoel.. Zet je 50k om is dat een heel ander verhaal dan dat je 2/3 kaartjes scalp.

1500€ cash geef je immers ook niet aan, 20k cash is een ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d3x

d3x

joffaz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:57:
Eindelijk de order confirmation binnen, toen ik belde zeiden ze dat ze geen shipping confirmation sturen, hoe kan ik precies weten wanneer hij binnenkomt zodat ik kan klaarzitten? bijv track & trace ofzo?
zucht voor de duizendste keer

ELKE week OPNIEUW

LEES DE TOPIC START

staat heel duidelijk welke mails je ontvangt en wat deze betekenen, wat je kan doen met de track and trace in de laatste mail die komt, wanneer je iets mag verwachten van mails en in welke volgorde, hoeveel paniek je kan hebben als je niks van emails krijgt, waarom je geen emails krijgt.

NEE je kan het uur of levering locatie niet aanpassen

Ocharme die service desk elke week opnieuw van adhoc kopers die het nalaten van degelijk onderzoek te doen en at random dan maar wat gaan bellen omdat het met veel geluk gelukt is om toch iets te hebben van de drop (want het script dat vinden ze dan wel natuurlijk..)

[ Voor 47% gewijzigd door d3x op 16-07-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

De azijn is weer aan de aanbieding :+

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joffaz
d3x schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:10:
[...]

zucht voor de duizendste keer

ELKE week OPNIEUW

LEES DE TOPIC START

staat heel duidelijk welke mails je ontvangt en wat deze betekenen, wat je kan doen met de track and trace in de laatste mail die komt, wanneer je iets mag verwachten van mails en in welke volgorde, hoeveel paniek je kan hebben als je niks van emails krijgt, waarom je geen emails krijgt.

NEE je kan het uur of levering locatie niet aanpassen
Rustig maar hoor, ik heb duidelijk de topic start gelezen. maar als je misschien mijn bericht leest zie je dat ik heb gesproken met AMD en die vertelden mij dat ik geen shipping confirmation krijg??? vandaar de vraag.

CAPS LOCK UIT MISSCHIEN?

Ocharme die reacties elke week die losgaan op kopers en nalaten het bericht te lezen en at random dan maar wat gaan reageren omdat ze triggered zijn dat ze geen drop hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door joffaz op 16-07-2021 16:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
joffaz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:57:
Raar dat ze geen shipping confirmation sturen. Kan je hier je order terugvinden? https://shop.amd.com/stor...merServiceOrderSearchPage
Daar verschijnt als het goed is een Track Shipment code van DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffaz
Munchie schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Raar dat ze geen shipping confirmation sturen. Kan je hier je order terugvinden? https://shop.amd.com/stor...merServiceOrderSearchPage
Daar verschijnt als het goed is een Track Shipment code van DHL.
Kijk aan dit bericht heb ik wat meer, harstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 17:32
tailfox schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:13:
Als je iedere week weer dezelfde vragen ziet terugkomen begrijp ik de irritatie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Carfanatic schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:19:
[...]

Als je iedere week weer dezelfde vragen ziet terugkomen begrijp ik de irritatie wel.
still nergens voor nodig.blijf je tot donderdag toch weg?

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

joffaz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:17:
[...]

Rustig maar hoor, ik heb duidelijk de topic start gelezen. maar als je misschien mijn bericht leest zie je dat ik heb gesproken met AMD en die vertelden mij dat ik geen shipping confirmation krijg??? vandaar de vraag.

CAPS LOCK UIT MISSCHIEN?
ja want elke informatie die je aan de telefoon krijgt neem je aan als waarheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

tailfox schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:22:
[...]

still nergens voor nodig.blijf je tot donderdag toch weg?
haha jij loopt ook nog niet zo lang hier rond zeker? als er geen vaste mensen zijn die steeds een link geven naar topic start of uit ervaring spreken dan krijg je hier een topic vol met starters :) die gewoon geen antwoord krijgen, of heb je geen informatie meer naar scripts of hoe het effectief werkt ... dan is het einde verhaal voor elke starter... think twice

zelfs op discord elke week opnieuw net voor de drop, dezelfde basis vragen en steeds weer dezelfde brave zielen die helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door d3x op 16-07-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

d3x schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:31:
[...]

haha jij loopt ook nog niet zo lang hier rond zeker? als er geen vaste mensen zijn die steeds een link geven naar topic start of uit ervaring spreken dan krijg je hier een topic vol met starters :) die gewoon geen antwoord krijgen, voor mij geen probleem hoor.
Ik ben hier om mensen te helpen. Betekent niet dat ik mensen ga afsnauwen

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uberwapski
  • Registratie: Juni 2021
  • Niet online
tailfox schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:13:
Tja, ik vind het ook superirritant dat ik iedere donderdag weer naast de pot pis bij AMD. Maar ik heb besloten dat het best wel wat geld mag kosten om van die irritatie af te komen. Koste me wel fors boven msrp voor een AIB ( MSI 6800XT Gaming Trio X) maar er zit nu een kaart in mijn pc die ik eigenlijk al wilde hebben dus ik kan stoppen met geirriteerd proberen om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten door bij AMD een 6800XT voor msrp proberen te scoren. Maar ook geirriteerd zijn op andere mensen die wel in staat zijn om zelfs meerdere kaarten te scoren en deze voor te veel geld aan te bieden. Uiteindelijk zijn het de potentiele kopers die hun die winst gunnen of niet. En of ze daar dan belasting over betalen zal me eerlijk gezegd aan mijn aars oxideren. Ik denk dat we meer problemen aan de hand hebben om ons druk over te maken dan een paar scalpers die een paar honderd euro winst maken en niet aangeven bij de Belastingdienst. Lima Bravo, get over it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10 19:34
uberwapski schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Tja, ik vind het ook superirritant dat ik iedere donderdag weer naast de pot pis bij AMD. Maar ik heb besloten dat het best wel wat geld mag kosten om van die irritatie af te komen. Koste me wel fors boven msrp voor een AIB ( MSI 6800XT Gaming Trio X) maar er zit nu een kaart in mijn pc die ik eigenlijk al wilde hebben dus ik kan stoppen met geirriteerd proberen om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten door bij AMD een 6800XT voor msrp proberen te scoren. Maar ook geirriteerd zijn op andere mensen die wel in staat zijn om zelfs meerdere kaarten te scoren en deze voor te veel geld aan te bieden. Uiteindelijk zijn het de potentiele kopers die hun die winst gunnen of niet. En of ze daar dan belasting over betalen zal me eerlijk gezegd aan mijn aars oxideren. Ik denk dat we meer problemen aan de hand hebben om ons druk over te maken dan een paar scalpers die een paar honderd euro winst maken en niet aangeven bij de Belastingdienst. Lima Bravo, get over it.
Mooi gesproken helemaal mee eens. Al die irritatie en die tijd die het kost is dat geld niet waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

tailfox schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Ik ben hier om mensen te helpen. Betekent niet dat ik mensen ga afsnauwen
we merken je hulp hier heel duidelijk... als je vorige week zelf nog dit post: |:( |:(

tailfox schreef op zondag 11 juli 2021 @ 02:57:
Maar hoelaat moet ik nu donderdag de discord aan gooien. Moet zeggen vind het zeer vervelend dat de drop nu niet meer hier besproken wordt. Is nu discord > kopen > hier posten na de drop

elke donderdag voor de drop smijten we hier info van de cat codes, geven we de opties van welke scripts je kan gebruiken, geven we aan wat de verwachte drop tijd is en elke dag proberen we hier netjes iedereen te helpen met vragen of "kuch" toch maar weer eens door te verwijzen naar de.... topic start

[ Voor 11% gewijzigd door d3x op 16-07-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

[...]

Bijna elke kaart kan toch een 4K scherm aansturen? Of bedoel je gamen op 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d3x schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:37:
[...]

we merken je hulp hier heel duidelijk... als je vorige week zelf nog dit post: |:( |:(

Maar hoelaat moet ik nu donderdag de discord aan gooien. Moet zeggen vind het zeer vervelend dat de drop nu niet meer hier besproken wordt. Is nu discord > kopen > hier posten na de drop

elke donderdag voor de drop smijten we hier netjes de cat codes, geven we de opties van welke scripts je kan gebruiken...
Gewoon negeren die trollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

d3x schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:37:
[...]

elke donderdag voor de drop smijten we hier netjes de cat codes, geven we de opties van welke scripts je kan gebruiken...
Mag ik geen vragen meer stellen?

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:47

ParaWM

Pro Prutser

Zeg, ik wil graag een kaart kopen. Hoe werkt dat ? :+ :+ :+

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

ParaWM schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:42:
Zeg, ik wil graag een kaart kopen. Hoe werkt dat ? :+ :+ :+
Donderdag rond 16:00 hier zijn en geluk hebben.

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +3 Henk 'm!
joffaz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Kijk aan dit bericht heb ik wat meer, harstikke bedankt!
Kijk ook op findmyorder.com. Zelfde login als de AMD website, maar bij deze komt uiteindelijk ook de factuur.
Als je geen Shipping Confirmation e-mail gaat krijgen dan krijg je ook de Payment e-mail niet, en dus de digitale factuur ook niet.

Vorige week waren er trouwens ook mensen die gebeld hadden en waarbij ze de Order Confirmation naar een ander adres gestuurd hadden, maar ze het e-mailadres in systeem niet meer op tijd konden aanpassen voor de Shipping Confirmation. Zal wel een sync verhaal zijn en kan dus betekenen dat ze bezig zijn met de order inpakken op dit moment.

Nog een tip van andere Tweakers: maak een DHL account aan met zelfde e-mailadres als waarmee je oorspronkelijk besteld hebt. Dan komt daar ook de tracking in zodra die aangemeld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
uberwapski schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:35:

dus ik kan stoppen met geirriteerd proberen om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten door bij AMD een 6800XT voor msrp proberen te scoren.
Jij maakt er even omgekeerde wereld van voor de handigheid.
Hey, watever makes you feel good zou ik zeggen.
Proficiat met je kaart.
tailfox schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:43:
[...]

Heel veel vooronderzoek doen over scripts wat je wel en niet moet doen en dan Donderdag rond 15:00 in discord zitten en geluk hebben.
Zoooo, ff gefixt.

[ Voor 25% gewijzigd door Bad Brains op 16-07-2021 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Bad Brains schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:46:
[...]

Jij maakt er even omgekeerde wereld van voor de handigheid.
Hey, watever makes you feel good zou ik zeggen.
Proficiat met je kaart.

[...]

Zoooo, ff gefixt.
Geluk hebben ook dat je scripts werken

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Tijd om het topic op donderdagen tussen 00:00u en 23:59u dicht te gooien :Y).

Zonder gekheid, als je het niet trekt dat sommige vragen vaak voorbij komen in dit grote topic, reageer daar dan niet op. Dat is nou eenmaal het nadeel van een groot topic als dit.

Ik heb de topicwaarschuwing licht getweakt. Hopelijk doet dat wat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d3x

d3x

tailfox schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Geluk hebben ook dat je scripts werken
scripts van 2 maanden geleden werken vandaag nog altijd perfect dankzij postman _/-\o_
je moet natuurlijk nog wel enige kennis hebben van IT en een heeeeeel klein beetje lezen/moeite doen om dit werkende te krijgen.

pap lepels kan je vinden bij vuurvliegje, is nog geen garantie want je moet natuurlijk nog altijd slikken...
zijn posts kan je opzoeken in het balkje "zoek in het forum" of zelfs... jaja in de topic start

Voor beide is er een factor "start/snelheid/beschikbaarheid/website drukte" die je kans op slagen mee bepalen.

[ Voor 16% gewijzigd door d3x op 16-07-2021 17:03 ]

Pagina: 1 ... 212 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord