• Aria_NL
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-11-2025
Ch3ckmate schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:33:
[...]

Je bent wel uit de discord?
Ik ben daar nog steeds lid.

• I_aint_no_robot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik ben al maandenlang lurker in dit topic, maar met de hulp van de info hier heb ik gisteren een 6700XT kunnen bestellen. Dus ik deel ook even mijn ervaring.

Ik heb de bestelling kunnen plaatsen met Microsoft Edge als browser, draaiend op Windows 10. Voor het plaatsen van de bestelling heb ik de "Add to Cart" bookmark gebruikt. Ik heb rond 17:30 de bookmark ingedrukt. Ik moest een paar keer op de "Add to Cart" knop drukken voordat ik daadwerkelijk de kaart in mijn mandje had. Vervolgens als een gek op de Checkout Order knop geklikt.

Edit: Leek mij wel het vermelden waard: Ik heb een "schone" Edge gebruikt, dus geen extensies o.i.d. geinstalleerd. Wel heb ik een Pi-Hole draaien in mijn netwerk, maar het lijkt er op dat die verder geen issues heeft gegeven.

Betaling verliep via PayPal, deze had ik al in een apart tabblad open staan en via een refresh actief gehouden (met de hand, steeds heen en weer klikken van "Summary" naar "Activity"...). Het duurde even (voor mijn gevoel een eeuwigheid) voordat de oranje Paypal knop verscheen. Vervolgens moest ik deze 2 keer aanklikken en het "confirm order" proces in de PayPal pop-out doorlopen, omdat er na de eerste poging niks gebeurde. Nadat ik het PayPal proces had doorlopen kreeg ik wel een 503 error. Na een refresh kwam ik vervolgens op de pagina waar ik de daadwerkelijke order heb kunnen plaatsen. Hier moest ik een paar keer op de place order knop drukken voordat ik vervolgens de order confirmation te zien kreeg.

De tijdslijn:
17:30 - Add to Cart bookmark ingedrukt en herhaaldelijk op de "Add to Cart" knop gedrukt
17:33~ - De 6700XT verscheen in mijn mandje, vervolgens het bestelproces doorlopen
17:34 - PayPal mail - Receipt for your Payment to Digital River Ireland, Ltd.
17:40 - AMD Order Submitted mail
19:15 - AMD Order Confirmation mail

In de afgelopen maanden heb ik verschillende pogingen gewaagd, zowel met PayPal als Creditcard betalingen. Verschillende keren lukte het wel om het proces te doorlopen, alleen werd ik toen bij de laatste stap weer terugverwezen naar de AMD webwinkel pagina.

Ik heb ook verschillende modellen geprobeerd, meestal de 6800 en ook een aantal keren de 6900 XT. Uiteindelijk besloten om toch maar voor de 6700 XT te gaan, ik wil gewoon een current gen kaart hebben maar hoef ook weer niet een topmodel te hebben. En mijn inschatting was dat de kans bij deze kaart wat groter was.

Oorspronkelijk wilde ik gaan voor een Nvidia RTX 3070 en maximaal 750 euro uitgeven. Aangezien de 6700XT bij bepaalde benchmarks net onder of net boven de 3070 zit qua prestaties en minder dan 500 euro heeft gekost voldoet het aan mijn eisen :) Heb jarenlang gebruik gemaakt van een Nvidia GTX 1060 3GB kaart, dus het is sowieso een grote vooruitgang. Voel stiekem nog wel een beetje FOMO dat ik toch niet voor een 6800 (XT) ben gegaan, maar ben wel blij met het feit dat het is gelukt om een bestelling te plaatsen. Nu is het wachten op de bezorging...

Heel erg bedankt voor alle nuttige tips in dit topic en het delen van de drop lief en leed! En voor iedereen die het nog niet is gelukt: succes en hou vol!

[ Voor 3% gewijzigd door I_aint_no_robot op 04-06-2021 13:59 ]

• erikcap
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:10
I_aint_no_robot schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:57:
Ik ben al maandenlang lurker in dit topic, maar met de hulp van de info hier heb ik gisteren een 6700XT kunnen bestellen. Dus ik deel ook even mijn ervaring.

Ik heb de bestelling kunnen plaatsen met Microsoft Edge als browser, draaiend op Windows 10. Voor het plaatsen van de bestelling heb ik de "Add to Cart" bookmark gebruikt. Ik heb rond 17:30 de bookmark ingedrukt. Ik moest een paar keer op de "Add to Cart" knop drukken voordat ik daadwerkelijk de kaart in mijn mandje had. Vervolgens als een gek op de Checkout Order knop geklikt.

Edit: Leek mij wel het vermelden waard: Ik heb een "schone" Edge gebruikt, dus geen extensies o.i.d. geinstalleerd. Wel heb ik een Pi-Hole draaien in mijn netwerk, maar het lijkt er op dat die verder geen issues heeft gegeven.

Betaling verliep via PayPal, deze had ik al in een apart tabblad open staan en via een refresh actief gehouden (met de hand, steeds heen en weer klikken van "Summary" naar "Activity"...). Het duurde even (voor mijn gevoel een eeuwigheid) voordat de oranje Paypal knop verscheen. Vervolgens moest ik deze 2 keer aanklikken en het "confirm order" proces in de PayPal pop-out doorlopen, omdat er na de eerste poging niks gebeurde. Nadat ik het PayPal proces had doorlopen kreeg ik wel een 503 error. Na een refresh kwam ik vervolgens op de pagina waar ik de daadwerkelijke order heb kunnen plaatsen. Hier moest ik een paar keer op de place order knop drukken voordat ik vervolgens de order confirmation te zien kreeg.

De tijdslijn:
17:30 - Add to Cart bookmark ingedrukt en herhaaldelijk op de "Add to Cart" knop gedrukt
17:33~ - De 6700XT verscheen in mijn mandje, vervolgens het bestelproces doorlopen
17:34 - PayPal mail - Receipt for your Payment to Digital River Ireland, Ltd.
17:40 - AMD Order Submitted mail
19:15 - AMD Order Confirmation mail

In de afgelopen maanden heb ik verschillende pogingen gewaagd, zowel met PayPal als Creditcard betalingen. Verschillende keren lukte het wel om het proces te doorlopen, alleen werd ik toen bij de laatste stap weer terugverwezen naar de AMD webwinkel pagina.

Ik heb ook verschillende modellen geprobeerd, meestal de 6800 en ook een aantal keren de 6900 XT. Uiteindelijk besloten om toch maar voor de 6700 XT te gaan, ik wil gewoon een current gen kaart hebben maar hoef ook weer niet een topmodel te hebben. En mijn inschatting was dat de kans bij deze kaart wat groter was.

Oorspronkelijk wilde ik gaan voor een Nvidia RTX 3070 en maximaal 750 euro uitgeven. Aangezien de 6700XT bij bepaalde benchmarks net onder of net boven de 3070 zit qua prestaties en minder dan 500 euro heeft gekost voldoet het aan mijn eisen :) Heb jarenlang gebruik gemaakt van een Nvidia GTX 1060 3GB kaart, dus het is sowieso een grote vooruitgang. Voel stiekem nog wel een beetje FOMO dat ik toch niet voor een 6800 (XT) ben gegaan, maar ben wel blij met het feit dat het is gelukt om een bestelling te plaatsen. Nu is het wachten op de bezorging...

Heel erg bedankt voor alle nuttige tips in dit topic en het delen van de drop lief en leed! En voor iedereen die het nog niet is gelukt: succes en hou vol!
Bovenstaand verhaal voor mij bijna helemaal hetzelfde, behalve dat ik Firefox heb gebruikt en een 6800 heb weten te bestellen. Dezelfde tijlijn. Na maanden proberen. Aanhouder wint (al is het niet gratis ;-) )
En ik wil ook een ieders bijdrage bedanken!

• djro93
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-01 22:48
Helaas bij mij niet gelukt om een 6800xt te scoren... Om 15:32 al in winkelmandje en kunnen inloggen met PayPal alleen de website ging niet verder dus een F5 gegeven en toen moest ik alles weer invoeren. Dit allemaal met de Add to Cart extensie in Chrome
Volgende keer beter!

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-05 20:32
djro93 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:59:
Helaas bij mij niet gelukt om een 6800xt te scoren... Om 15:32 al in winkelmandje en kunnen inloggen met PayPal alleen de website ging niet verder dus een F5 gegeven en toen moest ik alles weer invoeren. Dit allemaal met de Add to Cart extensie in Chrome
Volgende keer beter!
15:32 zelfs, je was er wel heel vroeg bij :P

En inderdaad, volgende week weer een kans

• djro93
  • Laatst online: 02-01 22:48
rutgerdj schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:31:
[...]

15:32 zelfs, je was er wel heel vroeg bij :P

En inderdaad, volgende week weer een kans
Zo te zien was het tijd voor weekend! Maar 17:32 dus daarom zeer verrast 😅

[ Voor 9% gewijzigd door djro93 op 04-06-2021 20:16 ]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:16
Als mensen zich vervelen zouden een paar mensen even bij de amd site een ram op de add to cart knop willen geven met de netwerk stats open en door willen geven hoe lang de delay daar is.

In het bestel proces heb je die delay meerdere keren en ik vind hem achterlijk lang duren bij mij en vraag me af of het te maken heeft met de browser of browser versie. Ik heb vandaag de browser update uitgevoerd maar het is alleen maar 2 seconde slechter geworden ipv beter ondanks dat de browser verder wel meer snappy voelt. Het duurt nu 12 seconden voor die delay voorbij is en dat dus meerdere keren voordat je bij de paypall knop ben.

Ik probeer het al sinds de launch maar het is gewoon volkomen kansloos op deze manier en ben benieuwd of het 1 en ander te verbeteren is of uit te sluiten is.

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 12:55
Vreemd inderdaad hoe de een er ogenschijnlijk met gemak één weet te scoren en de ander weken achter elkaar niet.

Bij mij met een Edge browser, gewoon een reguliere PC, Paypal ingelogd (vergeet niet te refreshen), add-to-cart script draaien (niet de bookmark) op de bestel pagina, discord voice chat aan, tabblad met een google service open zetten (schijnt goed te zijn voor de recaptcha's), wachten op 17.33u (of zoveel eerder als iemand drop zegt), add blocker uit, refresh bij 503's, recaptcha's vinken en vingers gekruisd houden, ...

Net overigens de order shipping confirmation binnen...

6800XT (reguliere versie)
Paypal 3 jun 2021 17:33:45 GMT+02:00
Order submitted do 17:35
Order confirmation do 18:11
Order shipping confirmation vrij 23:35

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
computerjunky schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:24:
Als mensen zich vervelen zouden een paar mensen even bij de amd site een ram op de add to cart knop willen geven met de netwerk stats open en door willen geven hoe lang de delay daar is.

In het bestel proces heb je die delay meerdere keren en ik vind hem achterlijk lang duren bij mij en vraag me af of het te maken heeft met de browser of browser versie. Ik heb vandaag de browser update uitgevoerd maar het is alleen maar 2 seconde slechter geworden ipv beter ondanks dat de browser verder wel meer snappy voelt. Het duurt nu 12 seconden voor die delay voorbij is en dat dus meerdere keren voordat je bij de paypall knop ben.

Ik probeer het al sinds de launch maar het is gewoon volkomen kansloos op deze manier en ben benieuwd of het 1 en ander te verbeteren is of uit te sluiten is.
Bij mij is de eerste Add to Cart 8,38 sec.
De tweede (dus na de captcha) 9,96 sec.
Getest via https://www.amd.com/en/direct-buy/5450881600/nl .

Via Chrome in incognito, zonder extensies.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:21
computerjunky schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:24:

Chrome:
ATC: 8.37s
Not a Robot - ATC: 10.99s

Firefox:
ATC: 10.62s
Not a Robot - ATC: 13.66s

Edge:
ATC: 9,4s
Not a Robot - ATC: 8.8s

Dit is een tijd geleden, toen ze bij Digital River aan het sleutelen zijn gegaan met Captcha's, begonnen.

• computerjunky
Hmm dat zijn geen wereldschokkende verschillen dus.

Het is ondertussen hier op FF ongeveer hetzelfde.

10.4 sec. blijkbaar toch andere dikke pech wat het probleem is. Wel super irritant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbnEOJHIgLbtLCU7U8DxQZBqgEo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bQPtRIWk56OJTfGtZrXnGdUQ.png?f=fotoalbum_large

Bedankt voor de info in ieder geval.

Overigens sinds de nieuwe versie wel ineens een 3 blokken breed layout ipv 4 en als ik scaling naar 90% zet zoals ik het had staan worden de blokken groter...
Toch grappig hoe eenzelfde pagina verschillend werkt op een net iets andere versie van de browser.

[ Voor 30% gewijzigd door computerjunky op 04-06-2021 23:52 ]

De delay op de AMD pagina (is trouwens een DR back-end, maar dat even daargelaten :P) is een random getal tussen de x en xx seconden (weet ik niet precies, de onderzijde lijkt rond de 6 te liggen en bovenzijde rond de 13). Is dus geen touw aan vast te knopen helaas.

• computerjunky
Postman schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:53:
De delay op de AMD pagina (is trouwens een DR back-end, maar dat even daargelaten :P) is een random getal tussen de x en xx seconden (weet ik niet precies, de onderzijde lijkt rond de 6 te liggen en bovenzijde rond de 13). Is dus geen touw aan vast te knopen helaas.
Ah duidelijk, Gezien ik T-Mobile thuis en en dat de laatste 6 maanden ook alles behalve lekker werkt begon ik me serieus af te vragen of ik niet mijn pc moest op pakken en naar familie moest verkassen iedere week om mijn kans te vergroten.
computerjunky schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:59:
[...]

Ah duidelijk, Gezien ik T-Mobile thuis en en dat de laatste 6 maanden ook alles behalve lekker werkt begon ik me serieus af te vragen of ik niet mijn pc moest op pakken en naar familie moest verkassen iedere week om mijn kans te vergroten.
Heb het getest op verschillende locaties, waaronder een 1Gbit glas aansluiting, overal hetzelfde liedje.

Ze hebben hier ooit een test mee gehad, die was aan de front-end en is toen een tijdje weggeweest (want je raad het nooit, aan de front-end kon iedereen het weghalen :P). Vervolgens kwam die terug tijdens de ReCaptcha test periode (eind maart was dat), waarbij het in het begin leek alsof we zelf iets fout deden of de servers gewoon overbelast waren. Maar dat lijkt dus niet het geval te zijn, na 2 maanden kan ik dat wel met zekerheid zeggen.

Edit: zegt niet dat het ergens anders proberen niet zou kunnen helpen. Ik begin namelijk steeds meer de indruk te krijgen dat het een IP adres probleem is die 503. Want waarom kan iemand anders het zonder problemen rond 17:35 doen en loop ik (en met mij nog meer) al om 17:32 tegen een muur van 503 aan. |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Postman op 05-06-2021 00:10 ]

• computerjunky
Postman schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 00:08:
[...]

Heb het getest op verschillende locaties, waaronder een 1Gbit glas aansluiting, overal hetzelfde liedje.

Ze hebben hier ooit een test mee gehad, die was aan de front-end en is toen een tijdje weggeweest (want je raad het nooit, aan de front-end kon iedereen het weghalen :P). Vervolgens kwam die terug tijdens de ReCaptcha test periode (eind maart was dat), waarbij het in het begin leek alsof we zelf iets fout deden of de servers gewoon overbelast waren. Maar dat lijkt dus niet het geval te zijn, na 2 maanden kan ik dat wel met zekerheid zeggen.

Edit: zegt niet dat het ergens anders proberen niet zou kunnen helpen. Ik begin namelijk steeds meer de indruk te krijgen dat het een IP adres probleem is die 503. Want waarom kan iemand anders het zonder problemen rond 17:35 doen en loop ik (en met mij nog meer) al om 17:32 tegen een muur van 503 aan. |:(
Dat zou maar zo kunnen. Ik heb mijn ip geforceerd veranderd 2 weken geleden en heb daarvoor nooit een 503 gehad en afgelopen weken een hele reeks. Nou kom ik daar wel voorbij uiteindelijk maar dat zijn een hoop kostbare seconden. Misschien maar weer veranderen om te kijken of het beter word.
Begin er moedeloos van de worden. zeker als je scalpers blij hoort roepen dat ze 'weer' een kaart hebben.

Ach ja zo lang amd blijft droppen is er een microscopisch beetje hoop.

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:08
Postman schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 00:08:
[...]

Misschien zijn er wel gewoon bots die de payment processor van Digital River telkens aanspreken. Dus de AMD site is dan wel prima, maar die tussenweg wordt massaal bezocht.

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:23
Ik zie nog maar 1 post die het ook heeft maar hier de shipping mail ook binnen.

Over die vertraging in de add to card:
Die kan je dus al skippen door meerdere tabs open te zetten en daar de magic add to card knop te indrukken, en dus de recaptcha al vast geladen te hebben. Scheelt bij de drop weer 10 seconden.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Inmiddels shipping confirmation ook binnen voor de 6800xt. Wordt maandag als het goed is bezorgd.

• erikcap
FireBladeX schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 05:08:
Inmiddels shipping confirmation ook binnen voor de 6800xt. Wordt maandag als het goed is bezorgd.
Hier ook vannacht shipping confirmation gekregen. Track link verwijst door naar DHL Nederland en pakket zou maandag bezorgt moeten worden met een 6800.
*O*
jaspermeul schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 02:44:
Die kan je dus al skippen door meerdere tabs open te zetten en daar de magic add to card knop te indrukken, en dus de recaptcha al vast geladen te hebben. Scheelt bij de drop weer 10 seconden.
Wat is die magic add to cart knop?
Jaïr.exe schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 01:11:
[...]

Misschien zijn er wel gewoon bots die de payment processor van Digital River telkens aanspreken. Dus de AMD site is dan wel prima, maar die tussenweg wordt massaal bezocht.
Het lijkt eerder op een bewuste DDoS aanval dan iets anders.

Er zijn namelijk aparte IP adressen voor verschillende onderdelen van de website. Die zijn al sinds 2018 niet veranderd (verder terug kon ik geen informatie meer opvragen). Tijdens eerdere momenten van extreme drukte (lancering 6800(XT) en 6900XT) ging de hele website onderuit. Nu gaat alleen telkens een bepaalde back-end server "dood". Zelfs al zouden het massaal bot acties zijn, dan zouden ook de andere onderdelen problemen moeten ondervinden. En juist dat laatste gebeurt niet.
Vanuit het bestelproces bekeken starten ze dan op 25%, gaan door tot 60% en stoppen weer. Compleet onlogisch in mijn ogen.

Wat wel een tactiek kan zijn is om met een DDoS net dat gedeelte plat te leggen wat jij al gedaan hebt, zodat niet meer mensen kunnen komen op punt 99% waarbij je pas daadwerkelijk iets uit de voorraad pakt.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:09
computerjunky schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 00:21:
[...]

Dat zou maar zo kunnen. Ik heb mijn ip geforceerd veranderd 2 weken geleden en heb daarvoor nooit een 503 gehad en afgelopen weken een hele reeks. Nou kom ik daar wel voorbij uiteindelijk maar dat zijn een hoop kostbare seconden. Misschien maar weer veranderen om te kijken of het beter word.
Begin er moedeloos van de worden. zeker als je scalpers blij hoort roepen dat ze 'weer' een kaart hebben.

Ach ja zo lang amd blijft droppen is er een microscopisch beetje hoop.
Mijn nichtje probeerde het deze week voor de 2de keer vorige week 503 en pech, deze week een 6 503's en uiteindelijk toch kunnen bestellen, dus denk niet dat het aan de ip ligt.
Daarnaast heb ik 3 weken terug bij mijn zus thuis geprobeerd te kopen(waar ze no nooit op de amd site zijn geweest) en had ik ook gewoon een 503.

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05 10:14
jaspermeul schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 02:44:
Ik zie nog maar 1 post die het ook heeft maar hier de shipping mail ook binnen.

Volgens mij verloopt de recaptcha na 30 seconden.

• computerjunky
izzet3838 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:29:
[...]

Mijn nichtje probeerde het deze week voor de 2de keer vorige week 503 en pech, deze week een 6 503's en uiteindelijk toch kunnen bestellen, dus denk niet dat het aan de ip ligt.
Daarnaast heb ik 3 weken terug bij mijn zus thuis geprobeerd te kopen(waar ze no nooit op de amd site zijn geweest) en had ik ook gewoon een 503.
Wat een massel dan, ik kwam deze week bij alle pogingen niet verder als de oranje knop die gewoon totaal niet reageerde. Normaal word je of terug gegooid zoals mij standaard gebeurd of je bestelling lukt maar nu reageerde heel de knop gewoon niet.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-05 14:47

Secsytime

Automagisch

Zou het aan de afstand tot de Internet exchange kunnen liggen?

• FireBladeX
  • Nu online
Secsytime schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:30:
Zou het aan de afstand tot de Internet exchange kunnen liggen?
Nee. Het is echt geluk hebben of niet.

Afgelopen 5 weken:
Week 1: 6900XT
Week 2: 6800
Week 3: 503 error
Week 4: allerlei verschillende errors
Week 5: 6800XT (wel met verschillende 503 errors).

Ieder keer dezelfde hardware en internet verbinding (ADSL van KPN). Binnenkort wel eindelijk glasvezel dus kan experimenteren of het dan wel beter gaat :9.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:14
FireBladeX schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:53:
[...]

Afgelopen 5 weken:

Ieder keer dezelfde hardware en internet verbinding (ADSL van KPN). Binnenkort wel eindelijk glasvezel dus kan experimenteren of het dan wel beter gaat :9.
Het is gewoon een lotterij. Vooral omdat er meer mensen meedoen aan een drop. Paar weken terug was je blij als je het in je mand kon krijgen. Dat was meestal een buy.
Tegenwoordig moet je voorbij de Place order knop.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-05 14:47

Secsytime

Automagisch

[...]

Afgelopen 5 weken:

Ik heb nog nooit een 503 gehad, en woon praktisch op de IX.. dus vandaar dat ik het maar even vraag :p

• computerjunky
[...]

Afgelopen 5 weken:

Kortom je had al HEEL VEEL geluk en meer kaarten dan je kan gebruiken.

• FireBladeX
  • Nu online
computerjunky schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Kortom je had al HEEL VEEL geluk en meer kaarten dan je kan gebruiken.
Aan de andere kant, de 6800xt was degene die ik echt wilde en voor die kaart ben ik sinds december wel bezig. Van hoeveel geluk kan je spreken als je na 6 maanden pas is gelukt :9

• walter_pro
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Hier ook verzendbevestiging voor m'n RX6800 en DHL tracking geeft maandag a.s. aan! Zo snel had ik het eigenlijk niet verwacht.

Iedereen bedankt voor de info en tips waardoor ik tegen alle verwachting in na 6 maanden eindelijk een kaart heb kunnen bemachtigen voor m'n 34 inch monitor 8)

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-05 15:58
Hier ook een verzendbevestiging voor de 6900XT en 6800XT.

Het is dus nog steeds zo dat je dezelfde kaart om de 2 maanden mag bestellen.

[ Voor 41% gewijzigd door Rzarect0r op 05-06-2021 14:17 ]

-jacQues- schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:32:
[...]

Volgens mij verloopt de recaptcha na 30 seconden.
Hangt er vanaf wat je bedoelt met ReCaptcha. Bedoel je de response die je krijgt van Google? Die is langer geldig, maar het scherm dat openstaat heeft een time-out waardoor het inderdaad tussen de 20 en 30 seconden niet geldig meer is.
Heb je de validatie endpoint eenmaal aangeroepen dan is het ongeveer 10 seconden om nog een nieuwe add to cart actie te kunnen doen.

Zie je ook meteen waarom die 503 zo vervelend zijn en soms onmogelijk om voorbij te komen.

Edit: daarom ben ik ook wel benieuwd wat dat magische script dan anders doet zodat je deze problemen niet hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Postman op 05-06-2021 15:02 ]

• Bart Niezen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-04 09:04
walter_pro schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:56:
Hier ook verzendbevestiging voor m'n RX6800 en DHL tracking geeft maandag a.s. aan! Zo snel had ik het eigenlijk niet verwacht.

Iedereen bedankt voor de info en tips waardoor ik tegen alle verwachting in na 6 maanden eindelijk een kaart heb kunnen bemachtigen voor m'n 34 inch monitor 8)
Hier ook de shipping confirmation mail binnen. RX 6800 wordt maandag bezorgd en kan ik eindelijk mijn ultrawide echt bewonderen. Bedankt voor de info iedereen, top community!

• raschaoot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-05 11:39
Postman schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:38:
[...]

Wat is die magic add to cart knop?
Ik heb even rondgekeken, mogelijk wordt er hiernaar gerefereerd:
Firefox https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/magic-cart/
Chrome https://chrome.google.com...pggkhgmapfpobajoglkdmlnmg
Git https://github.com/djedje-dev/magic-cart

Hopelijk werkt dat, want ik ben net als de meesten hier in de markt voor een nieuwe kaart :P
raschaoot schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:34:
[...]

Ik heb even rondgekeken, mogelijk wordt er hiernaar gerefereerd:
Firefox https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/magic-cart/
Chrome https://chrome.google.com...pggkhgmapfpobajoglkdmlnmg
Git https://github.com/djedje-dev/magic-cart

Hopelijk werkt dat, want ik ben net als de meesten hier in de markt voor een nieuwe kaart :P
Niets anders dan het button script van PA dus, behalve dat het in een browser extensie zit en je nu helemaal niet kunt controleren wat je installeert. :X

Verder ook hier geen magische oplossing voor de 503 meldingen, je moet gewoon geluk hebben om er doorheen te komen.

Helaas is de eerder genoemde claim dat je hiermee dus al voor de drop de ReCaptcha kunt doen gebaseerd op onzin, nou ja halve onzin. Je wint er hooguit een 20 seconden mee, als je het perfect kunt timen.

• walter_pro
  • Laatst online: 25-05 14:42
Postman schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:07:
[...]

Niets anders dan het button script van PA dus, behalve dat het in een browser extensie zit en je nu helemaal niet kunt controleren wat je installeert. :X

Verder ook hier geen magische oplossing voor de 503 meldingen, je moet gewoon geluk hebben om er doorheen te komen.

Helaas is de eerder genoemde claim dat je hiermee dus al voor de drop de ReCaptcha kunt doen gebaseerd op onzin, nou ja halve onzin. Je wint er hooguit een 20 seconden mee, als je het perfect kunt timen.
Ik heb de betreffende Chrome extensie gebruikt, en je kunt in de installatie folder van je extensies checken welke code er achter draait. In dit geval zat er een .js file bij waar mij geen vreemde zaken opvielen. Maar ik ben geen programmeur dus wellicht zie ik wat over het hoofd. Dit ging om de Magic Cart extensie die je via Chrome zelf kan opzoeken/installeren.

• k1NG
  • Laatst online: 16-03 22:34
Nice, ik heb ook m'n tracking code gekregen. Videokaart wordt maandag geleverd, denk zodra ik de kaart pas ECHT binnen heb dat ik de rest van m'n nieuwe setup bestel. Gaat het na een aantal x weken toch nog gebeuren. _/-\o_

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 21:14
Rzarect0r schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:17:

2 aparte tabs of simpelweg snel genoeg om het hele proces twee keer te doen?

• Rzarect0r
Edwin88 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:48:
[...]

2 aparte tabs of simpelweg snel genoeg om het hele proces twee keer te doen?
2 aparte schermen en browsers

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:23
Postman schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:07:
[...]

Mijn excuses, het is inderdaad niks meer dan het scriptje om de knoppen tevoorschijn te halen. Ik zag dat andere dat ook zo noemde dus pakte dat ook maar over.

Wat je dus doet is inderdaad die 20 seconden alvast skippen door het ‘pop-up/scherm’ met de recaptcha alvast te laden. Het daadwerkelijke afronden kan je ook wel iets van te voren doen maar zoals aangegeven verloopt die na een halve minuut of zoiets.

In elk geval, die 20 seconden na het voor de eerste keer indrukken van de add to cart knop (via het magische PA scriptje, sorry sorry voor het magische) heb je vast geskipt en dat was wat naar mijn idee er eindelijk voor gezorgd heeft dat ik de 6800xt kon kopen, zelfs om 17:33:22 al volgens Paypal.

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 21:14
Rzarect0r schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:17:
[...]

2 aparte schermen en browsers
En dan wel met hetzelfde mandje? Of 2 paypals?

• Rzarect0r
Edwin88 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:52:
[...]

En dan wel met hetzelfde mandje? Of 2 paypals?
2 paypals idd

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-01 21:50
Even als complete newbie hier hoor, maar hoe en wanneer horen jullie wanneer er nieuwe kaarten "droppen", dan wel te bestellen zijn op de AMD.com website ?

Ik heb altijd een laptop gehad en wil nu een keer een desktop kopen, alleen zoals iedereen zijn er geen kaarten te krijgen. als ik terug lees in de laatste 10 pagina's staat daar geen info die mij verder helpt.

Kan iemand een kleine TL;DR geven ?

Dank

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 23:19

muhda

Time & Space traveler

duk3n schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:10:
Kan iemand een kleine TL;DR geven ?
Begin bij de startpost, staat (bijna) alle informatie die je nodig hebt er in verwerkt.

[ Voor 47% gewijzigd door muhda op 06-06-2021 23:22 ]

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-05 21:59
Mijn kaart zou volgens de DHL track and trace geleverd zijn _/-\o_

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05 16:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NI9XFBetSdgESQa-2TNcxQdeFkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JE8c5eISFxv6J5twODvPB3ps.jpg?f=fotoalbum_large

Hop hop daar is ie dan!

Stay hungry, stay foolish!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 09:17
Heel veel plezier met de RX 6900 XT! Geweldige kaart :9~ _/-\o_

• Venorcis
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-05 20:20
Ondertussen staat er bij mij al sinds zaterdagochtend "PLANNING WORDT GEMAAKT" |:(

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:51
Venorcis schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:13:
Ondertussen staat er bij mij al sinds zaterdagochtend "PLANNING WORDT GEMAAKT" |:(
Kan zelfs pas in de namiddag nog veranderen hoor...no worries.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-05 08:44

ricjuh

Make each day your masterpiece

FireBladeX schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Aan de andere kant, de 6800xt was degene die ik echt wilde en voor die kaart ben ik sinds december wel bezig. Van hoeveel geluk kan je spreken als je na 6 maanden pas is gelukt :9
Waarom bestel je dan een andere kaart als je alleen de 6800xt, gun iemand anders dan jouw kaart ;)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:51
ricjuh schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Waarom bestel je dan een andere kaart als je alleen de 6800xt, gun iemand anders dan jouw kaart ;)
I did the same, 6700xt->6800->6800xt. Aangezien upgraden quasi gratis is omdat je je kaart sowieso break even of met winst doorverkoopt kan je het riskeren een kaart te halen die je eigenlijk niet wou. Gezien de onzekerheid over de 6800xt (maand geen drop enz) nam ik ook de 6800 om toch iets te hebben. Heb er achteraf echt amper winst op gemaakt (denk 100 euro totaal) dus meh..

• StevenvD1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-01-2025
Die van mij na een half jaar proberen net binnen! (6900 XT).
Ding is zwaarder dan ik dacht.

Zoals velen hier al gezegd hebben, de packaging van Ingram is slecht. Een doos 2x zo groot als de AMD doos, zonder bubbelwrap of anything.

Gelukkig is de GPU dan weer heel netjes verpakt en goed beschermd.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:23
Rzarect0r schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:17:

In ieder geval weer lekker kassa voor je! Gratz :) Je kan er haast wel van op vakantie onderhand!
Zou t nou echt die 2 maanden zijn of is het ook zo dat ze simpelweg niet alle orders gaan checken?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

JohnnyV76 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:34:
[...]

In ieder geval weer lekker kassa voor je! Gratz :) Je kan er haast wel van op vakantie onderhand!
Zou t nou echt die 2 maanden zijn of is het ook zo dat ze simpelweg niet alle orders gaan checken?
Ze controleren alles nog, haast nog strenger dan ze al deden. Conclusie: de niet bestelperiode vervalt na een bepaalde tijd. Wat die precies is weet ik niet, maar ongeveer 2 maanden is makkelijk aan te houden en tot op heden bevestigd geweest met succesvolle leveringen.

• Venorcis
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-05 20:20
Ch3ckmate schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:23:
[...]

Kan zelfs pas in de namiddag nog veranderen hoor...no worries.
Maak me ook geen zorgen, vind het gewoon jammer dat dat er nu al bijna 3 dagen staat terwijl anderen al hun kaart binnen hebben ;)

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 18:20
6700xt en 6800 zijn binnen :D

• k1NG
  • Laatst online: 16-03 22:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAfk8YK9kdwEJEvhOppVG23zGDs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WPlOpOgD2n4mCc7BwMec7JYc.png?f=fotoalbum_large

Zo, kunnen we nu beginnen aan het bestellen van de rest van de onderdelen. :)

Heel erg blij! En voor de heren die nog geen geluk hebben, aanhouder wint uiteindelijk. Geduld is een schone zaak en het is het zeker waard.

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:05

Case_C

[Team Carrack]

Vanmorgen de 6800xt mogen ontvangen, dat ging vlotter dan verwacht. Vanavond eens kijken wat er in de doos zit, en dan ergens deze week de GPU-transplantatie maar inplannen :+ .

Dan kan ik verder in het ervaringen topic :) .

• marijnz0r
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-04 22:33
Kan ik die 6800 van jou overnemen voor een schappelijke prijs?

• Shosuke
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-04-2025
6900 XT is inmiddels ook binnen, bedankt iedereen die het voorwerk hebben gedaan m.b.t. bestelmoment, add-to-cart bookmark en andere tips. Heeft ervoor gezorgd dat dit process maar 1 keer hoef te doen.

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 18:20
marijnz0r schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:14:
[...]

Kan ik die 6800 van jou overnemen voor een schappelijke prijs?
Vooralsnog gaan ze allemaal in builds :-(

• erikcap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMNXr7yWK0UiLuw8EkeXWhwHW5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tK6A1h8ZbLQzz9XbhDNVsIqR.jpg?f=fotoalbum_large

Yes!
Iedereen bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door erikcap op 07-06-2021 18:07 ]

• mfkaslan
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
Hallo allemaal,

Leuk om te zien hoe iedereen elkaar hier helpt, ondanks dat iemand anders aan een gpu helpen kan betekenen dat je zelf mis grijpt. Mooi om te zien.

Ik probeer ook sinds kort een radeon te bemachtigen maar volledig kansloos tot nu toe. Niks in-stock gezien, behalve een half uur na de drop als alles al weg was... Een script gebruiken voor die add to cart knoppen lijkt dus noodzakelijk, maar heb hier totaal geen verstand van.
Denk wel dat het na enige uitleg en uitproberen het zou moeten lukken. Maar ik vind deze uitleg nergens in dit topic. Wel iets over iOS maar ik gebruik chrome op windows 10. Heb ik gewoon niet goed gekeken of is iedereen hier zo handig dat ze zelf programma's schrijven?

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:15
mfkaslan schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:42:
Hallo allemaal,

Leuk om te zien hoe iedereen elkaar hier helpt, ondanks dat iemand anders aan een gpu helpen kan betekenen dat je zelf mis grijpt. Mooi om te zien.

Ik probeer ook sinds kort een radeon te bemachtigen maar volledig kansloos tot nu toe. Niks in-stock gezien, behalve een half uur na de drop als alles al weg was... Een script gebruiken voor die add to cart knoppen lijkt dus noodzakelijk, maar heb hier totaal geen verstand van.
Denk wel dat het na enige uitleg en uitproberen het zou moeten lukken. Maar ik vind deze uitleg nergens in dit topic. Wel iets over iOS maar ik gebruik chrome op windows 10. Heb ik gewoon niet goed gekeken of is iedereen hier zo handig dat ze zelf programma's schrijven?
Als je in dit topic niks kunt vinden over het script heb je eerlijk gezegd echt je best niet gedaan ;). De werkwijze van iOS werkt ongeveer hetzelfde als chrome/firefox. Gewoon die code als bookmark toevoegen en op de productpagina van AMD.com aanklikken. Thats it

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• mfkaslan
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
Dan ga ik dat maar eens proberen, thanks

edit: die post over iOS verwijst voor de bookmark url naar een post over Android door Postman, die verwijderd is.
Dit filmpje legt het handig uit:
YouTube: How to install AMD Add to cart script!

[ Voor 93% gewijzigd door mfkaslan op 08-06-2021 14:46 ]

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-11-2025
mfkaslan schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:57:
Dan ga ik dat maar eens proberen, thanks

edit: die post over iOS verwijst voor de bookmark url naar een post over Android door Postman, die verwijderd is.
Dit filmpje legt het handig uit:
YouTube: How to install AMD Add to cart script!
Ja ik vroeg mij ook af waar ik het script kon vinden, want in de gepinde en post van Postman kon ik deze inderdaad niet vinden. Is dit bewust? Waar of bij wie moeten we zijn? Bij voorbaat dank!

• rutgerdj
Aardappelzakje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Ja ik vroeg mij ook af waar ik het script kon vinden, want in de gepinde en post van Postman kon ik deze inderdaad niet vinden. Is dit bewust? Waar of bij wie moeten we zijn? Bij voorbaat dank!
Script is in de pinned messages van de Tweakers Discord te vinden (channel #next-gen-gpu)

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 12:55
mfkaslan schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:42:
Hallo allemaal,

Hierbij het 'recept':
  1. Zoek het add-to-cart script. Als je goed zoekt staat het er nog tussen. Gebruik het lange script niet de korte versie die iets van github trekt (er is geen zekerheid dat daar geen gekke dingen tussen staan) en ik zou ook niet de magic cart extensie gebruiken voor Chrome.
  2. Plak dit script in de console (ik dacht met F12 te openen, anders even zoeken) van je browser. Het schijnt dat Firefox niet zo lekker werkt op de AMD site, dus gebruik Chrome of Edge.
  3. Zet add-blockers, trackers op de AMD pagina uit.
  4. Zorg voor een werkende Paypal account met voldoende geld of gekoppeld aan een credit card. Open de Paypal op een ander tabblad. Ander krijg je een 2 factor authentificatie. Dat is op zich natuurlijk altijd goed, maar kost nu tijd. Ook helpt het om een wachtwoord manager te installeren die de gegevens automatisch invult.
  5. Het schijnt ook goed te zijn om op een ander tabblad een google service te hebben openstaan (bijv. foto's). Dit ivm de Captcha's (is ooit gekocht door Google). Of dit echt werkt weet ik niet.
  6. Check van tevoren welke kaarten gaan droppen. Dat wordt in dit forum, de discord of op Hardwareluxx vaak voorspeld.
  7. Bepaal van tevoren welke kaart je wil hebben. Twee kaarten bemachtigen is alleen voor enkeling. Meeste kans heb je op een 6900XT, minste kans op een 6800XT (als die dropt).
  8. Log in de tweakers discord en ook de voice chat. Luister/praat mee. Dit is sneller dan Telegram Part Alert (ik zou daar ook niet zomaar op linkjes klikken).
  9. Vorige keren waren de drops om exact 17.33.
  10. Ik zou niet als een bezetene gaan F5-en vlak voor de drop. Het kan je een ban opleveren.
  11. Je krijgt Captcha's die je moet aanvinken. Soms met plaatjes (dan heb je pech).
  12. Je kunt een 503 error krijgen, dan moet je zo snel mogelijk refreshen. Ook hier kun je pech hebben.
  13. Tot slot heb je een dosis geluk nodig. Dus alle rituelen die daarbij helpen kan ik aanraden :).

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 09:09
verbaanr schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:59:
[...]

Hierbij het 'recept':
  1. Zoek het add-to-cart script. Als je goed zoekt staat het er nog tussen. Gebruik het lange script niet de korte versie die iets van github trekt (er is geen zekerheid dat daar geen gekke dingen tussen staan) en ik zou ook niet de magic cart extensie gebruiken voor Chrome.
  2. Plak dit script in de console (ik dacht met F12 te openen, anders even zoeken) van je browser. Het schijnt dat Firefox niet zo lekker werkt op de AMD site, dus gebruik Chrome of Edge.
  4. Zorg voor een werkende Paypal account met voldoende geld of gekoppeld aan een credit card. Open de Paypal op een ander tabblad. Ander krijg je een 2 factor authentificatie. Dat is op zich natuurlijk altijd goed, maar kost nu tijd. Ook helpt het om een wachtwoord manager te installeren die de gegevens automatisch invult.
  5. Het schijnt ook goed te zijn om op een ander tabblad een google service te hebben openstaan (bijv. foto's). Dit ivm de Captcha's (is ooit gekocht door Google). Of dit echt werkt weet ik niet.
  6. Check van tevoren welke kaarten gaan droppen. Dat wordt in dit forum, de discord of op Hardwareluxx vaak voorspeld.
  7. Bepaal van tevoren welke kaart je wil hebben. Twee kaarten bemachtigen is alleen voor enkeling. Meeste kans heb je op een 6900XT, minste kans op een 6800XT (als die dropt).
  8. Log in de tweakers discord en ook de voice chat. Luister/praat mee. Dit is sneller dan Telegram Part Alert (ik zou daar ook niet zomaar op linkjes klikken).
  10. Ik zou niet als een bezetene gaan F5-en vlak voor de drop. Het kan je een ban opleveren.
  11. Je krijgt Captcha's die je moet aanvinken. Soms met plaatjes (dan heb je pech).
  12. Je kunt een 503 error krijgen, dan moet je zo snel mogelijk refreshen. Ook hier kun je pech hebben.
  13. Tot slot heb je een dosis geluk nodig. Dus alle rituelen die daarbij helpen kan ik aanraden :).
Stap 2 zou ik vervangen door het maken van een bookmark. Dat scheelt je veel zoekwerk per week om het weer klaar te zetten. En een stuk makkelijker bij refreshes.

• rutgerdj
[...]
  • Plak dit script in de console (ik dacht met F12 te openen, anders even zoeken) van je browser. Het schijnt dat Firefox niet zo lekker werkt op de AMD site, dus gebruik Chrome of Edge.
Het is makkelijker om het script in een bookmark te zetten. Dan hoef je alleen die bookmark aan te klikken om het uit te voeren.
rutgerdj schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:23:
[...]

Het is makkelijker om het script in een bookmark te zetten. Dan hoef je alleen die bookmark aan te klikken om het uit te voeren.
Ga het script morgen weer hier delen als een member only post. Die verdwijnt ook weer op donderdag.

Waarom ik dit doe? Omdat het mijn inziens te druk aan het worden is met non Tweakers en zelfs non Nederlandstalige op de Discord tijdens een drop. Helaas worden de echte gamers uit NL en BE hier nu de dupe van. Ook zijn er mensen die al maanden problemen ondervinden en het nu helemaal niet meer lukt door de drukte.

Niet perse een reactie op jou alleen/specifiek Rutger, maar had even geen zin iedereen te verzamelen

• karakedi
Door dalende prijzen denk ik dat het minder druk is tydens de drops en meer kans maakt op een reference Amd. De prijsdalingen van de 3070 zal ook effect hebben op Amd.

• Brecht35
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-05 14:37
karakedi schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:06:
Door dalende prijzen denk ik dat het minder druk is tydens de drops en meer kans maakt op een reference Amd. De prijsdalingen van de 3070 zal ook effect hebben op Amd.
AMD drops worden meer en meer 503 feestjes. Vooralsnog is er geen verlaagde drukte te merken tijdens de drops, integendeel.

• karakedi
Aan de andere kant kan het wel drukker worden, aangezien de 3070 niet valt te scalpen met huidge webshop prijzen. Op een Amd reference kun je nog minimaal 200 pakken.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-05 23:21

Hupske

AFCA

Het zal vooral even tijdelijk zo zijn. Door de lancering van Nvidia en hun Ti kaarten is de markt even opzoek naar een nieuwe balans in de prijzen bij de webshops en v&a.

AMD zal sowieso wel druk blijven. Het is je beste kans op een msrp videokaart. Aangezien het op een vaste tijdstip beschikbaar komt. Dat is met de Nvidia kaarten stuk moeilijker, die gewoon willekeurig komen.

Al blijft het bij AMD wel puur geluk of het lukt of niet. Het heeft niks met snelheid of op het juiste moment op add to cart te klikken te maken.
Als je mensen op .32 hoort dat ze hem in de mand hebben. Je zelf blijft klikken maar het niet lukt en om .34 hoort dat andere het ook lukt om hem nog in de mand te krijgen, dan weet je dat het puur een loterij is :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:14
Telefoon werkt al weken niet lekker. Ik heb het script in mijn Android staat en de knoppen komen wel maar de browser is dermate traag dat je er gewoon niet doorheen komt. De captcha verloopt gewoon en zodra dat gebeurt weet je eigenlijk al dat je te laat bent.
Seriph schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:08:
Telefoon werkt al weken niet lekker. Ik heb het script in mijn Android staat en de knoppen komen wel maar de browser is dermate traag dat je er gewoon niet doorheen komt. De captcha verloopt gewoon en zodra dat gebeurt weet je eigenlijk al dat je te laat bent.
Dit is een probleem wat ook op de desktop speelt. Op de desktop kun je hier iets makkelijker mee omgaan, zeker voor de mensen die ook wat tech savvier zijn.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04-2025
[...]

Hierbij het 'recept':
Over wat voor script hebben we het nu?
Ik ben een complete leek als het komt op het jagen op videokaarten :P

Body mods don't determine skill

• d3x
  • Laatst online: 21-11-2025

d3x

Postman schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Staat letterlijk 5 posts voor jouw bericht nog ;)
lezen en beetje moeite doen is toch zo moeilijk.... zelfde met het systeem/gebruik op de dag/drop zelf. elke keer opnieuw ....

[ Voor 14% gewijzigd door d3x op 09-06-2021 10:08 ]

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase

• Dracyn
Toch maar even die afspraak maken voor ogen doormeten.... Kost me weer videokaart budget om nieuwe lenzen te halen :P

• rutgerdj
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Hupske

Hupske

AFCA

d3x schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:04:
[...]

lezen en beetje moeite doen is toch zo moeilijk.... zelfde met het systeem/gebruik op de dag/drop zelf. elke keer opnieuw ....
Bijzonder is dat he. Werkelijk ieder nieuwe pagina zie je die vraag weer verschijnen. Wellicht moeten we telkens als we een nieuwe pagina hebben bereikt op het forum, de topicstart post plaatsen als bericht. Zo lang stuk tekst zal wel opvallen telkens op ieder nieuwe pagina :9

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 23:00
Hupske schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:41:
[...]

Bijzonder is dat he. Werkelijk ieder nieuwe pagina zie je die vraag weer verschijnen. Wellicht moeten we telkens als we een nieuwe pagina hebben bereikt op het forum, de topicstart post plaatsen als bericht. Zo lang stuk tekst zal wel opvallen telkens op ieder nieuwe pagina :9
Opzich is dat idee helemaal niet zo gek. Dat de topicstarter op elke pagina ingeklapt staat en dat je hem kan uitklappen. Maar dat idee is niet voor dit draadje :+

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13:33
Tweekzor schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:03:
[...]

Stap 2 zou ik vervangen door het maken van een bookmark. Dat scheelt je veel zoekwerk per week om het weer klaar te zetten. En een stuk makkelijker bij refreshes.
Stap 10 is sowiezo niet handig omdat dan ook je script niet meer werkt. Gewoon niet refreshen als je op de productpagina zit.

An unexpected error has occurred

• Hupske

Hupske

AFCA

Er is nog een betere variant. Greasemonkey of Tampermonkey gebruiken. Zo heb je geen bookmark nodig en zijn de add to cart knoppen altijd beschikbaar :9 Verdere details en werking is aan je zelf om uit te zoeken :+

[ Voor 17% gewijzigd door Hupske op 09-06-2021 13:11 ]

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 13:16

Kiswum

Gadget reviewer

Hupske schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:41:
[...]

Denk je ook aan de instellingen van de standaard gebruiker? Ik heb het aantal reacties op 30 staan ;)
https://gathering.tweakers.net/forum/preferences

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Dracyn
Als schuldige om het op deze pagina te vragen:
Kan dit niet op de front page gegooid worden?
Als je niet bekend bent met dit soort dingen weet je vaak niet waarna je zoekt.

• Pepperoni
  • Laatst online: 26-05 19:31
Dracyn schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:15:
Als schuldige om het op deze pagina te vragen:
Kan dit niet op de front page gegooid worden?
Als je niet bekend bent met dit soort dingen weet je vaak niet waarna je zoekt.
Wat is er mis met zelf zoeken? Wie niet zelf tijd wilt besteden kan ook meer betalen en zonder moeite wat kopen, beetje eigen keus.

• Dracyn
Pepperoni schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:23:
[...]

Wat is er mis met zelf zoeken? Wie niet zelf tijd wilt besteden kan ook meer betalen en zonder moeite wat kopen, beetje eigen keus.
Ik doelde eerder op dat sommige misschien niet weten WAT ze precies zoeken. Dan is het een beetje een naald in de hooiberg.
Maar goed, ieder zijn mening.

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-05 21:59
Het ding is een beetje dat iedereen op dit forum zijn kans wil wagen. Dit wordt ook her en der opgepikt waardoor echt iedereen hier info probeert te bekomen om een goede kans te kunnen wagen. Als alles telkens wordt herhaald wordt de kans voor een 'echte Tweaker' steeds kleiner om een kaart te bemachtigen. Vandaar dat niet iedereen staat te springen om alles te herhalen wat al gezegd is geweest etc.

• Pepperoni
Dracyn schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:31:
[...]

Ik doelde eerder op dat sommige misschien niet weten WAT ze precies zoeken. Dan is het een beetje een naald in de hooiberg.
Maar goed, ieder zijn mening.
Ik denk niet dat de Tweakers redactie zit te wachten op random forumposts op de front page, maar los daarvan: jij, ik en vele anderen hebben het toch gevonden. Zo moeilijk is het allemaal niet.

• Dracyn
Pepperoni schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:40:
[...]

Ik denk niet dat de Tweakers redactie zit te wachten op random forumposts op de front page, maar los daarvan: jij, ik en vele anderen hebben het toch gevonden. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik doelde op frontpage van dit draadje ;)

• Pepperoni
Dracyn schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:41:
[...]

Ik doelde op frontpage van dit draadje ;)
Ahh ja nu snap ik hem. Ja ze gebruiken meestal front page voor de hoofdpagina van Tweakers vandaar. Een simpel stappenplan zou idd geen slecht idee zijn scheelt een hoop dezelfde vragen elke week. Al ben ik nog steeds van mening dat je het prima kan vinden als je echt wilt(mij ook gelukt en ben geen Einstein). Enige daarmee is welk stappenplan dan, heb in de weken hier al een paar verschillende strategieën voorbij zien komen en ik kan je nog steeds niet met zekerheid vertellen welke de beste is.

• Dracyn
Pepperoni schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:48:
[...]

Ahh ja nu snap ik hem. Ja ze gebruiken meestal front page voor de hoofdpagina van Tweakers vandaar. Een simpel stappenplan zou idd geen slecht idee zijn scheelt een hoop dezelfde vragen elke week. Al ben ik nog steeds van mening dat je het prima kan vinden als je echt wilt(mij ook gelukt en ben geen Einstein). Enige daarmee is welk stappenplan dan, heb in de weken hier al een paar verschillende strategieën voorbij zien komen en ik kan je nog steeds niet met zekerheid vertellen welke de beste is.
We hebben prachtige reference linkjes in dit forum! Zo zou je in de startpost een paar neer kunnen zetten. :D

Stappen plan van persoon:
X(hotlink)
Y(hotlink)
Z(hotlink)

Lijkt me niet echt een issue toch?

• Pepperoni
Dracyn schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:50:
[...]

We hebben prachtige reference linkjes in dit forum! Zo zou je in de startpost een paar neer kunnen zetten. :D

Stappen plan van persoon:
X(hotlink)
Y(hotlink)
Z(hotlink)

Lijkt me niet echt een issue toch?
Nee, zou je aan de "baas" moeten vragen waarom dat nog niet is. (Oftewel degene die de openingspost beheert)
Pagina: 1 ... 188 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord