LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dat deden wij toch ook al. We konden de kaart al toevoegen voordat de knop er was.Astennu schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:04:
[...]
Aha dus de scalpers hebben een script wat kijkt of er beschikbaarheid is en vervolgens halen ze de knop al naar boven zonder dat die er hoort te zijn. Tja op die manier krijgen gewone gebruikers geen kans
Waarom laat AMD beschikbaarheid niet 1:1 samen gaan met het verschijnen van de knop op deze manier weet je toch dat scalpers alle kaarten op kopen en gewone gebruikers geen kans maken.
Beide werken alleen als de kaart er dan ook werkelijk is.
Vrees dat het niet alleen voor bots moeilijker wordt, maar ook voor ons.
[ Voor 5% gewijzigd door Ferio op 15-04-2021 15:07 ]
Waarom hanteert AMD niet 1 kaart per klant... logisch van niet, maar erg jammer.Astennu schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:04:
[...]
Aha dus de scalpers hebben een script wat kijkt of er beschikbaarheid is en vervolgens halen ze de knop al naar boven zonder dat die er hoort te zijn. Tja op die manier krijgen gewone gebruikers geen kans
Waarom laat AMD beschikbaarheid niet 1:1 samen gaan met het verschijnen van de knop op deze manier weet je toch dat scalpers alle kaarten op kopen en gewone gebruikers geen kans maken.
Eigenlijk maak je dus letterlijk geen kans zonder scripts/kunstgrepen te gebruiken?
Op V&A meerdere dezelfde accounts die aan de lopende band kaarten verkopen.
Ik wil gewoon 1 kaart voor mezelf, om mee te gamen en niet voor de doorverkoop
[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-04-2021 15:10 ]
Doen ze ook maar die maken gewoon nieuwe paypal accounts en gebruiken andere adressen zodat je voor dat adres ook weer 4 kaarten kan.HugoBoss1985 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:06:
[...]
Waarom hanteert AMD niet 1 kaart per klant... logisch van niet, maar erg jammer.
Op V&A meerdere dezelfde accounts die aan de lopende band kaarten verkopen.
Ik wil gewoon 1 kaart voor mezelf, om mee te gamen en niet voor de doorverkoop
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Is die query ook ergens te vinden waarmee je kan zien hoeveel kaarten te zijn?Ferio schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:05:
[...]
Dat deden wij toch ook al. We konden de kaart al toevoegen voordat de knop er was.
Beide werken alleen als de kaart er dan ook werkelijk is.
Vrees dat het niet alleen voor bots moeilijker wordt, maar ook voor ons.
Ik ken wel het script wat hier op tweakers gedeelt is wat ook zo iets doet.
Omdat ze dat niet echt expres doen, het verschil tussen de knop en het kunnen kopen. De website heeft een backend-server via waar de verkoop achter de schermen gaat, en een frontend-server die de pagina is die wij zien. Omdat er zoveel traffic is werkt AMD waarschijnlijk met een CDN. Een CDN is een systeem voor caching van webpaginas om te zorgen dat de website beschikbaar blijft als duizenden mensen aan het refreshen zijn. Deze paginas worden niet direct geupdate, maar om de zoveel minuten/seconden (en dan kan jouw eigen browser ook nog dingen cachen). Het "tussendoor" opslaan van paginas verhoogt de beschikbaarheid van de website, maar het verlaagt de mate waarin de pagina die jij ziet up-to-date is.Astennu schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:04:
[...]
Op het moment dat er stock is is er dus even tijd nodig voor die knoppen om tevoorschijn te komen, vanwege deze caching oplossingen.
Veelal is het gewoon een resultaat dat de site is gebeund door een zeer middelmatig softwarebedrijf, want deze problemen zijn zeker op te lossen. Het is niet expres, het is eerder een bijwerking van de keuzes die ze gemaakt hebben tijdens de ontwikkeling.
(Dit zijn mijn eigen conclusies kijkende naar hoe het systeem achter de schermen lijkt te werken)
[ Voor 4% gewijzigd door martijn9612 op 15-04-2021 15:13 ]
Die query werkt dus nu alleen na de captcha. Het is dus ook moelijker voor bots om te zien of er voorraad is die te koop is.Astennu schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:08:
[...]
Is die query ook ergens te vinden waarmee je kan zien hoeveel kaarten te zijn?
Ik ken wel het script wat hier op tweakers gedeelt is wat ook zo iets doet.
Hoe werkt zoiets dan? Ik zie nu de knop wel, maar die doet natuurlijk niets zolang er geen voorraad is. Kwestie van op de knop blijven rammen totdat je wel naar de bestelpagina wordt geleid?StevenvD1 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:59:
Omdat ReCaptcha weer aan staat bij AMD, zullen de oude scripts het niet doen.
Hier is een nieuw script, dat geschreven is door 'recursiveGecko' uit de partalert Discord:
https://gist.github.com/P...f3b6709ba3a56665164f03978
Dit script kan je gebruiken op de products pagina om de 'buy' knop te laten zien. Normaal zit er een aantal minuten tot beschikbaarheid en het verschijnen van de knop namelijk
[...]
Zoals de Paypal integratie. Ik kan me niet voorstellen dat de issues van vorige week lagen bij Paypal zelfmartijn9612 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:10:
[...]
Veelal is het gewoon een resultaat dat de site is gebeund door een zeer middelmatig softwarebedrijf, want deze problemen zijn zeker op te lossen. Het is niet expres, het is eerder een bijwerking van de keuzes die ze gemaakt hebben tijdens de ontwikkeling.
(Dit zijn mijn eigen conclusies kijkende naar hoe het systeem achter de schermen lijkt te werken)
Ik kan me zeer goed voorstellen dat de hoeveelheid transacties voor een dusdanig hoog bedrag in korte tijd intern bij paypal alarmbellen laten rinkelen en dat er dan automatisch een rem op gaat. Het leek erop dat er wel behoorlijk wat midnight black kaarten verkocht zijn, kijkende naar het aantal posts in deze topic.Autovisie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:13:
[...]
Zoals de Paypal integratie. Ik kan me niet voorstellen dat de issues van vorige week lagen bij Paypal zelf
240, merendeel aan Tweakers.martijn9612 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:15:
[...]
Ik kan me zeer goed voorstellen dat de hoeveelheid transacties voor een dusdanig hoog bedrag in korte tijd intern bij paypal alarmbellen laten rinkelen en dat er dan automatisch een rem op gaat. Het leek erop dat er wel behoorlijk wat midnight black kaarten verkocht zijn, kijkende naar het aantal posts in deze topic.
Misschien is deze vraag al gesteld... maar betekend dit dat je meer kans maakt met een creditcard betaling?martijn9612 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:15:
[...]
Ik kan me zeer goed voorstellen dat de hoeveelheid transacties voor een dusdanig hoog bedrag in korte tijd intern bij paypal alarmbellen laten rinkelen en dat er dan automatisch een rem op gaat. Het leek erop dat er wel behoorlijk wat midnight black kaarten verkocht zijn, kijkende naar het aantal posts in deze topic.
Dat is juist heel apart vindt ik, want het was allang bekend. Vraag me af waarom de bots hier niet op in speelde.
In mijn ervaring tot nog toe niet. Ik krijg elke keer een SMS voor autorisatie van mijn CC maatschappij voor 0 euro. Ook hier ging van alles mis.HugoBoss1985 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:17:
[...]
Misschien is deze vraag al gesteld... maar betekend dit dat je meer kans maakt met een creditcard betaling?
Als je eerder al het bestelproces had kunnen doorlopen en kunnen zorgen dat de cc in je browser opgeslagen staat, met correcte adresgegevens was dat zeker een goed idee ja. Helaas kun je nu niet in de AMD shop testen of dat het goed ingevoerd is aangezien nul van alle producten te orderen is. Ik denk dat automatisch invullen wel gewenst is (either paypal of cc), met de hand doen is een risico.HugoBoss1985 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:17:
[...]
Misschien is deze vraag al gesteld... maar betekend dit dat je meer kans maakt met een creditcard betaling?
Vorige week was je zeker sneller met cc toen paypal eruit lag, maar geen enkele van de andere weken heeft paypal eruit gelegen. Ik denk dat zorgen daarover niet echt terecht zijn.
Die kreeg ik ook telkens en probeerde ik opnieuw. Later begreep ik dat dit vaker voorkwam en dat het bedrag pas echt gereserveerd werd na de allerlaatste stap en dat dit slechts een verificatie was. Wist ik dat maar eerder.filthymushroom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:19:
[...]
In mijn ervaring tot nog toe niet. Ik krijg elke keer een SMS voor autorisatie van mijn CC maatschappij voor 0 euro. Ook hier ging van alles mis.
Hier zit ook een vertraging in.martijn9612 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:20:
[...]
Als je eerder al het bestelproces had kunnen doorlopen en kunnen zorgen dat de cc in je browser opgeslagen staat, met correcte adresgegevens was dat zeker een goed idee ja. Helaas kun je nu niet in de AMD shop testen of dat het goed ingevoerd is aangezien nul van alle producten te orderen is. Ik denk dat automatisch invullen wel gewenst is (either paypal of cc), met de hand doen is een risico.
Vorige week was je zeker sneller met cc toen paypal eruit lag, maar geen enkele van de andere weken heeft paypal eruit gelegen. Ik denk dat zorgen daarover niet echt terecht zijn.
Ik dacht dit te doen, maar je moet blijkbaar als je dit doet van google uit de beveiligingscode invoeren (popupje) en bij het invullen ook nog een keer, want dat neemt ie niet over, de rest wel.
Mij is het twee keer gelukt met Creditcard. Je kan in chrome je adres en CC gegevens alvast invullen in de Auto-fill settings. Dan hoef je op de betaalpagina alleen het vakje twee keer aan te klikken om automatisch je gegevens in te vullen. De CVC code moet je wel handmatig invullen.martijn9612 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:20:
[...]
Als je eerder al het bestelproces had kunnen doorlopen en kunnen zorgen dat de cc in je browser opgeslagen staat, met correcte adresgegevens was dat zeker een goed idee ja. Helaas kun je nu niet in de AMD shop testen of dat het goed ingevoerd is aangezien nul van alle producten te orderen is. Ik denk dat automatisch invullen wel gewenst is (either paypal of cc), met de hand doen is een risico.
Vorige week was je zeker sneller met cc toen paypal eruit lag, maar geen enkele van de andere weken heet paypal eruit gelegen. Ik denk dat zorgen daarover niet echt terecht zijn.
Klopt, ik heb een keer een sms met 0 euro ontvangen, en een keer met 1 euro. Beide keer was de bestelling gelukt.wauwwie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:21:
[...]
Die kreeg ik ook telkens en probeerde ik opnieuw. Later begreep ik dat dit vaker voorkwam en dat het bedrag pas echt gereserveerd werd na de allerlaatste stap en dat dit slechts een verificatie was. Wist ik dat maar eerder.
Verwijderd
moeten we dan vanzodra er een alert is dit script runnen en het item toevoegen aan ons winkelkarretje?
en zo het bestelproces afronden?
w
Bij betalen met paypal moet ik een sms verificatie invullen.
Met beide opties nog niet gelukt om daadwerkelijk iets te bestellen trouwens
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Het is dus heel erg de vraag of die alerts wel komen. Nu zit het bericht dat er voorraad is achter de captcha, dus makkelijk checken en een alert versturen zit er niet meer in.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:33:
als we dit script gebruiken:
moeten we dan vanzodra er een alert is dit script runnen en het item toevoegen aan ons winkelkarretje?
w
Maar als er wel een alert is, dan moet je dat inderdaad doen.
[ Voor 5% gewijzigd door jaspermeul op 15-04-2021 15:35 ]
Zelf kreeg ik geen melding van een Captcha, maar er kwam ook niets in mijn mandje (van de 3900X die op voorraad zou moeten zijn)
Verwijderd
ik zie zelf geen captcha als ik een product neem die op voorraad is, de Processeur de bureau AMD Ryzen™ 9 3900X...wauwwie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:35:
Ik lees over een Capthca oplossen voordat je een artikel in je mandje kan stoppen. Als dat zo is werkt dit script niet meer.
Zelf kreeg ik geen melding van een Captcha, maar er kwam ook niets in mijn mandje (van de 3900X die op voorraad zou moeten zijn)
miss werkt de site nu niet naar behoeven
wat moet je hier mee?StevenvD1 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:59:
Omdat ReCaptcha weer aan staat bij AMD, zullen de oude scripts het niet doen.
Hier is een nieuw script, dat geschreven is door 'recursiveGecko' uit de partalert Discord:
Dit script kan je gebruiken op de products pagina om de 'buy' knop te laten zien. Normaal zit er een aantal minuten tot beschikbaarheid en het verschijnen van de knop namelijk
[...]
Heeft het vaak fout
Krijg een page does not exist op die link, al offline gehaald?Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:33:
als we dit script gebruiken:
w
Er is nu maintenance op de website. Ik heb net het script gelezen wat gedeeld is, dat werkt heel anders en is er alleen maar om de knoppen te laten zien.wauwwie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:35:
Ik lees over een Capthca oplossen voordat je een artikel in je mandje kan stoppen. Als dat zo is werkt dit script niet meer.
Dit is de response van de back-end: "Web Site Maintenance | AMD", geen dingen roepen als je t niet weet ;P
Verwijderd
Zijn in onderhoud.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:39:
De site werkt hier in ieder geval niet naar behoren. Ik krijg met regelmaat geen toegang en ik kan geen product in het winkelwagentje krijgen ondanks eventueel aanwezige "Add to cart"-knop.
- Postman
- Registratie: Februari 2000
- Laatst online: 27-01 22:33
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- Sapphire Nitro+ Radeon RX 6800 XT SE Gaming
- MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X TRIO 16G
- AMD Radeon RX 6750 XT
- Sapphire Pulse Radeon RX 6800 XT
- Gigabyte Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
https://gist.github.com/P...f3b6709ba3a56665164f03978 link was malformed door copy/paste.Tirinium schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:39:
[...]
Krijg een page does not exist op die link, al offline gehaald?
Hoewel ik die cpu op voorraad zie staan, krijg ik hem zelfs niet in mijn winkelmand.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:38:
[...]
ik zie zelf geen captcha als ik een product neem die op voorraad is, de Processeur de bureau AMD Ryzen™ 9 3900X...
miss werkt de site nu niet naar behoeven
Ligt dat aan mij, of zijn hier nog mensen met dat probleem?
Is de drop dan in de avond en niet in de middag?Fancyland schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:42:
Word er vanavond in de Tweakers Discord voice chat geroepen wanneer er een drop is, of doen mensen dit in de PartAler voice?
partalert hierFancyland schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:42:
Word er vanavond in de Tweakers Discord voice chat geroepen wanneer er een drop is, of doen mensen dit in de PartAler voice?
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Website is weer in onderhoud. Dus ook de 3900x werkt niet.Joindry schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:41:
[...]
Hoewel ik die cpu op voorraad zie staan, krijg ik hem zelfs niet in mijn winkelmand.
Ligt dat aan mij, of zijn hier nog mensen met dat probleem?
laatste paar keer was rond kwart voor 7 geloof ik.HugoBoss1985 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:43:
[...]
Is de drop dan in de avond en niet in de middag?
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Ik geloof dat ze echt hun best doen om zo eerlijk mogelijk kaarten te verkopen. Maar een wachtrij systeem zou het denk ik de beste optie zijn.Arm1n schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:45:
Toch leuk die wijzigingen van AMD op de site, is elke keer week weer anders. Vorige week niet werkende paypal, deze week niet werkende scripts and misschien wel captchas die roet in het eten gooien?! Spannend!
Toch maar een weblog?
Tussen 17:30 en 22:00 is tegenwoordig niet onverwachtHugoBoss1985 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:43:
[...]
Is de drop dan in de avond en niet in de middag?
Probleem met wachtrij systeem is dat iedereen er in probeert te komen vanaf het moment dat het uitkomt, met een beetje pech kom je dan op positie 20.000 of meer binnen. Nee wat ze zouden moeten doen is een combinatie van 1 adres 1 creditcard, mensen moeten ook hun plek in de queue op kunnen geven en de queu moet random zijn niet op volgorde gewoon vanwege het grote aantal gegagdigden.tomic schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:46:
[...]
Ik geloof dat ze echt hun best doen om zo eerlijk mogelijk kaarten te verkopen. Maar een wachtrij systeem zou het denk ik de beste optie zijn.
Dat is ongeveer hoe het nu gaat: loterij.Tirinium schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:50:
[...]
Probleem met wachtrij systeem is dat iedereen er in probeert te komen vanaf het moment dat het uitkomt, met een beetje pech kom je dan op positie 20.000 of meer binnen. Nee wat ze zouden moeten doen is een combinatie van 1 adres 1 creditcard, mensen moeten ook hun plek in de queue op kunnen geven en de queu moet random zijn niet op volgorde gewoon vanwege het grote aantal gegagdigden.
Je kan tegenwoordig heel makkelijk van die tijdelijk CC's maken dus dat is ook geen oplossing helaas als je echt wil krijg je het toch wel voor elkaar om er meer te krijgen maar kost wel weer wat meer moeite idd.Tirinium schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:50:
[...]
Probleem met wachtrij systeem is dat iedereen er in probeert te komen vanaf het moment dat het uitkomt, met een beetje pech kom je dan op positie 20.000 of meer binnen. Nee wat ze zouden moeten doen is een combinatie van 1 adres 1 creditcard, mensen moeten ook hun plek in de queue op kunnen geven en de queu moet random zijn niet op volgorde gewoon vanwege het grote aantal gegagdigden.
Wat zou ook helpen is 1 product per categorie dus 1GPU en een CPU en niet van elk type weer een.
Klopt, maar nu weet je niet of je in de "queue" terecht komt en gaan scalpers nog teveel er mee lopen als je het verbind aan naam / crieditcard is het al een stuk lastiger, dan dat iemand 100 paypal accounts aanmaakt.Nielster schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:51:
[...]
Dat is ongeveer hoe het nu gaat: loterij.
Agreed.Astennu schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:51:
[...]
Je kan tegenwoordig heel makkelijk van die tijdelijk CC's maken dus dat is ook geen oplossing helaas als je echt wil krijg je het toch wel voor elkaar om er meer te krijgen maar kost wel weer wat meer moeite idd.
Wat zou ook helpen is 1 product per categorie dus 1GPU en een CPU en niet van elk type weer een.
De wachtrij ging anders best goed met de Valve Index. Daar was niet zo enorm veel geld te verdienen als bij videokaarten nu, maar het bleek op een gegeven moment wel dat best veel mensen bereid waren honderd euro neer te tikken (dit deden ze door delen op verschillende plekken te bestellen in plaats van alles tegelijk). Daar koppelden ze het wel aan een steam-account, maar die zijn ook niet heel moeilijk aan te maken lijkt me. Ook was de hoeveelheid vraag en aanbod natuurlijk behoorlijk anders.Tirinium schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:50:
[...]
Natuurlijk was niemand blij met maanden wachttijd en onduidelijke indicatie, maar over scalpers heb ik er niks gehoord.
Inloggen met een digi-idSecsytime schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:50:
Er is geen manier om dit "eerlijk" te laten verlopen.
Enige manier om zeker te zijn dat er per persoon maar één kaart gekocht kan worden. Beetje overkill, maar
Dit is eigenlijk wel een hele goede! Kan ik de hele familie bij langs voor het scalpenJoindry schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:57:
[...]
Inloggen met een digi-id![]()
Enige manier om zeker te zijn dat er per persoon maar één kaart gekocht kan worden. Beetje overkill, maar
Voor toegang bij de Primark tikken mensen ook zo 25 euro neer.GreatMagicalHat schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:56:
[...]
De wachtrij ging anders best goed met de Valve Index. Daar was niet zo enorm veel geld te verdienen als bij videokaarten nu, maar het bleek op een gegeven moment wel dat best veel mensen bereid waren honderd euro neer te tikken (dit deden ze door delen op verschillende plekken te bestellen in plaats van alles tegelijk). Daar koppelden ze het wel aan een steam-account, maar die zijn ook niet heel moeilijk aan te maken lijkt me. Ook was de hoeveelheid vraag en aanbod natuurlijk behoorlijk anders.
Natuurlijk was niemand blij met maanden wachttijd en onduidelijke indicatie, maar over scalpers heb ik er niks gehoord.
Echt waar?freedzed6 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:00:
[...]
Voor toegang bij de Primark tikken mensen ook zo 25 euro neer.
Zomaar even een vraag over betaling via PayPal, aangezien ik hier geen ervaring mee heb. Zorgen jullie dat het geld als PayPal tegoed beschikbaar is? Of is het voldoende een bankrekening en/of CC te koppelen zodat PayPal hier kan afschrijven?
Dit is naar mijn ervaring afhankelijk per bank. Persoonlijk moest ik er geld op storten, maar bij anderen uit dit topic gaat het wel goed met enkel een bankkoppeling.filthymushroom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:16:
[...]
Zomaar even een vraag over betaling via PayPal, aangezien ik hier geen ervaring mee heb. Zorgen jullie dat het geld als PayPal tegoed beschikbaar is? Of is het voldoende een bankrekening en/of CC te koppelen zodat PayPal hier kan afschrijven?
Volgens mij moet je alleen geld op je Paypal hebben staan als je je bank niet gekoppeld heb of als je een 6900xt wilt kopen. Ik had twee weken terug een 6900xt in mn mandje en toen ik bij paypal aankwam stond er dat ik niet kon betalen, had toen geen tijd meer om geld naar Paypal over te maken en het nog een keer te proberen.filthymushroom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:16:
[...]
[Edit]
Ik heb vorige week wel gewoon een 6800XT kunnen kopen met 0,00 paypal tegoed
[ Voor 5% gewijzigd door rutgerdj op 15-04-2021 16:20 ]
Bij mij (ING) is bankkoppeling voldoende.filthymushroom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:16:
[...]
An unexpected error has occurred
Dus wellicht het zekere voor het onzekere nemen en er geld op storten... Iemand toevallig enige ervaring met een CC koppeling? Ik heb momenteel mijn bankrekening en CC gekoppeld namelijk.rzn schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:19:
[...]
Dit is naar mijn ervaring afhankelijk per bank. Persoonlijk moest ik er geld op storten, maar bij anderen uit dit topic gaat het wel goed met enkel een bankkoppeling.
Rabobank ging niet goed bij mij. Maar zoals ik al zei, dat is de persoonlijke ervaring. Ik heb het geld er dus op gezet om verdere problemen te vermijden.filthymushroom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:20:
[...]
Dus wellicht het zekere voor het onzekere nemen en er geld op storten... Iemand toevallig enige ervaring met een CC koppeling? Ik heb momenteel mijn bankrekening en CC gekoppeld namelijk.
Hier zonder problemen met de rabobank. Wel al eerdere betalingen mee gedaan voor die tijd. Dat kan ook nog wel eens uitmaken.rzn schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:22:
[...]
Rabobank ging niet goed bij mij. Maar zoals ik al zei, dat is de persoonlijke ervaring. Ik heb het geld er dus op gezet om verdere problemen te vermijden.
ASN Bank werkte hier niet dan mocht ik niet betalen wel bij ebay maar niet bij AMD.com. Dus heb mijn CC maar gekoppeld dat werkt perfect.filthymushroom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:16:
[...]
Ik verdom het om mijn telefoon nummer nog ergens in te vullen gezien alle spam die ik al overal vandaan krijg dus kan nergens daaar reageren en alleen chats lezen.
k heb zelf de drop-hype-lounce aan staan maar of dat het juiste is... volgens mij was die vorige week 4 minuten later pas.
SAPPHIRE NITRO+ AMD RadeonTM RX 6800 XT OC Gaming Graphics Card with 16GB GDDR6
Price
£999.99 at 14:26:10 GMT
omgerekend: 1.145 euro, dat is nog altijd een stuk beter dan de 1632 euro waar deze kaart op het vaste land voor gaat.
vorige week zag ik er nog 1 voorbijkomen voor £878 = 1.010 euro
[ Voor 9% gewijzigd door Tirinium op 15-04-2021 16:28 ]
\Tirinium schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:27:
hoop toch nog steeds dat de prijzen vanuit het VK ook deze kant opkomen, eerder deze week:
Price
omgerekend: 1.145 euro, dat is nog altijd een stuk beter dan de 1632 euro waar deze kaart op het vaste land voor gaat.
SITE?
Nou ik verdom het om dat te betalen voor een gpu die minder dan 700 zou moeten zijn (wat overigens al een enorme sloot geld is).Tirinium schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:27:
hoop toch nog steeds dat de prijzen vanuit het VK ook deze kant opkomen, eerder deze week:
Price
Maar hey als anderen die kopen meer kans voor mij.
Kwam via partalert, Amazon.co.uk maar was ook heel snel uitverkocht tegen die prijs.
Minder als 700? jij geloofd in sprookjes ofzo? normale prijs is makkelijk 800+computerjunky schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:29:
[...]
Nou ik verdom het om dat te betalen voor een gpu die minder dan 700 zou moeten zijn (wat overigens al een enorme sloot geld is).
Vergeet niet dat GB niet meer bij de EU hoort en je import kosten/belasting moet betalen over dit bedrag.Tirinium schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:29:
[...]
Kwam via partalert, Amazon.co.uk maar was ook heel snel uitverkocht tegen die prijs.
niet via amd.comThijn09 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:30:
[...]
Minder als 700? jij geloofd in sprookjes ofzo? normale prijs is makkelijk 800+
Dat klopt, maar als het via Amazon gaat alleen inklaringskosten BTW wordt enkel in europa afgedragen.wauwwie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:30:
[...]
Vergeet niet dat GB niet meer bij de EU hoort en je import kosten/belasting moet betalen over dit bedrag.
Maar als Amazon het verkoopt dat de lokale belasting er ook weer af gaat. Reken maar op zo'n 5% bovenop het bedrag.wauwwie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:30:
[...]
Vergeet niet dat GB niet meer bij de EU hoort en je import kosten/belasting moet betalen over dit bedrag.
Moet je eens kijken hoeveel tweakers in dit thread er vorige week voor ~670 een hebben bemachtigd. Of kijk naar de gene die ze nu in V&A hebben staan.Thijn09 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:30:
[...]
Minder als 700? jij geloofd in sprookjes ofzo? normale prijs is makkelijk 800+
MSRP voor de Sapphire is 850 euro, toegegeven dat vind ik ook veel normaal zou een partner MSRP zo'n 50 euro boven die van AMD behoren te zitten dus dat zou nu 720 euro moeten zijn.computerjunky schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:29:
[...]
Nou ik verdom het om dat te betalen voor een gpu die minder dan 700 zou moeten zijn (wat overigens al een enorme sloot geld is).
Die uitvoering niet maar de prestatie is hetzelfde. waarom meer betalen. ik kijk liever naar mijn scherm dan naar mijn kast. Dus die mooie ledjes mogen ze houden.
Je leuk maar dat vind ik de meerprijs echt niet waard tov de reference versie @ 670. Zo veel beter is die Sapphire ook niet. De reference coolers zijn deze generatie meer dan goed genoeg.Tirinium schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:33:
[...]
MSRP voor de Sapphire is 850 euro, toegegeven dat vind ik ook veel normaal zou een partner MSRP zo'n 50 euro boven die van AMD behoren te zitten dus dat zou nu 720 euro moeten zijn.
Ik heb zoiezo het idee dat in de VS makkelijker aan kaarten te komen is.dakari schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:36:
Ik zag eerder deze week een leuk geprijsde kaart in de VS totdat ik de verzendkosten en inklaringskosten erbij optelde....
Ja 127 mensen die anderen graag een poot uitdraaien voor persoonlijk gewin op de V&A. Denk dat ik het ook maar moet gaan doen. Oh nee wacht ik krijg er nu al geen te pakken.Flamesz schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:32:
[...]
Moet je eens kijken hoeveel tweakers in dit thread er vorige week voor ~670 een hebben bemachtigd. Of kijk naar de gene die ze nu in V&A hebben staan.
Ieder zijn ding natuurlijk, voor mij heeft de Sapphire de volgende voordelen: halve kilo lichter, 10% sneller flink stiller en voornamelijk dat laatste ik heb een siltent case gebouwd, alleen huidige videokaart maakt nog te veel herrie. Evengoed ga ik wel kijken of ik een AMD kan bemachtigen want Sapphire is nog maar amper te vinden geweest hier, bijna alles is MSI of ASRock.Astennu schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:35:
[...]
Je leuk maar dat vind ik de meerprijs echt niet waard tov de reference versie @ 670. Zo veel beter is die Sapphire ook niet. De reference coolers zijn deze generatie meer dan goed genoeg.
Verder, vraag is al eerder voorbij gekomen, maar is PartAlert nu echt de beste optie? Geen andere mogelijkheid om een flinke toeter af te laten gaan zodat ik weet de kaarten online staan?
Heb jij hem al ergens op de bestelling staan of dat niet?Tirinium schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:40:
[...]
Ieder zijn ding natuurlijk, voor mij heeft de Sapphire de volgende voordelen: halve kilo lichter, 10% sneller flink stiller en voornamelijk dat laatste ik heb een siltent case gebouwd, alleen huidige videokaart maakt nog te veel herrie. Evengoed ga ik wel kijken of ik een AMD kan bemachtigen want Sapphire is nog maar amper te vinden geweest hier, bijna alles is MSI of ASRock.
Zeg dat maar niet hier. Mijn ervaring is dat dit soort posts niet worden gewaardeerd hiero....computerjunky schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:37:
[...]
Ja 127 mensen die anderen graag een poot uitdraaien voor persoonlijk gewin op de V&A. Denk dat ik het ook maar moet gaan doen. Oh nee wacht ik krijg er nu al geen te pakken.![]()
![]()
Wordt zomaar verwijderd.
Hoewel ik het roerend met je eens ben.
Nee dat niet, had hem bij Informatique willen doen, toen de prijs nog normaal was op die site, alleen kon dat toen niet ondertussen staat ie daar ook al voor 1250,- en dat is het me echt niet waard, derest van mijn PC heeft nog geen 1500,- gekost vind eht onzin om dat meer dan het dubblere uit te gaan geven voor een videokaart.Thijn09 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:43:
[...]
Heb jij hem al ergens op de bestelling staan of dat niet?
Volgorde is bij mij ook helemaal veranderd niet meer gpu dan cpu van hoog naar laag, maar 6900xt, 6800, 5950x 5800x, 3rd gen.cavanta schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:48:
De 3900X is zojuist ook niet meer op voorraad!
Indicatie dat die 4 gedropt worden
[ Voor 7% gewijzigd door Fancyland op 15-04-2021 16:50 ]
Ik heb hem wel besteld voor de pre-order prijs, alleen ben benieuwd wanneer die gaat verschijnen...Tirinium schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:47:
[...]
Nee dat niet, had hem bij Informatique willen doen, toen de prijs nog normaal was op die site, alleen kon dat toen niet ondertussen staat ie daar ook al voor 1250,- en dat is het me echt niet waard, derest van mijn PC heeft nog geen 1500,- gekost vind eht onzin om dat meer dan het dubblere uit te gaan geven voor een videokaart.
Vraag me af of je die 10% zonder OC gaat halen. Met OC is vooral Silicon lottery.Tirinium schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:40:
[...]
Ieder zijn ding natuurlijk, voor mij heeft de Sapphire de volgende voordelen: halve kilo lichter, 10% sneller flink stiller en voornamelijk dat laatste ik heb een siltent case gebouwd, alleen huidige videokaart maakt nog te veel herrie. Evengoed ga ik wel kijken of ik een AMD kan bemachtigen want Sapphire is nog maar amper te vinden geweest hier, bijna alles is MSI of ASRock.
De stock kaarten zijn out of the box al stil zeker als je dan een UV of lager power target gebruikt dan hoor je ze niet meer.
De Sapphire is wel veel groter zijn genoeg kasten waar die weer niet in past. Vooral de 6800 cooler is echt super compact.
Edit: Ik geloofde die 10% al niet dus maar even een review gezocht het verschil is 3%:
https://www.techpowerup.c...800-xt-nitro-plus/33.html
[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 15-04-2021 16:52 ]
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
- 6900XT
- 6800
- 5950x
- 5800x
Lijkt er inderdaad wel een beetje op.Postman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:52:
Eerste voorspelling van de drop van vandaag:
- 6900XT
- 6800
- 5950x
- 5800x
The page you are trying to access is currently unavailable
Reference 0.b5dedd58.1618498325.8eff013
Zat daar logica in dan? Nee toch?Fancyland schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:50:
[...]
Volgorde is bij mij ook helemaal veranderd niet meer gpu dan cpu van hoog naar laag, maar 6900xt, 6800, 5950x 5800x, 3rd gen.
Indicatie dat die 4 gedropt worden
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Als er geen ReCaptcha is dan was ik op de Tweakers Discord in #next-gen-gpu meestal de eerste.van4658 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:52:
waar maak je meeste kans voor het alert. Op de twitch bij maikie61 zei er iemand dat ze vorige week het alert gemist hebben.
Kom maar op! Ik zit er weer klaar voorPostman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:52:
- 6900XT
- 6800
- 5950x
- 5800x
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
IP bancavanta schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:52:
Site geeft nu de volgende melding bij mij:
Als ik me de vorige keer herinner was dit de aankondiging dat de drop dichtbij was.cavanta schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:52:
Site geeft nu de volgende melding bij mij:
edit: nvm
+6700xtPostman schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:52:
- 6900XT
- 6800
- 5950x
- 5800x
[ Voor 42% gewijzigd door dyrc op 15-04-2021 16:54 ]
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |