• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:29

Hupske

AFCA

JohnnyV76 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:38:
[...]

Wij hadden m gister al binnen maar vandaag ingebouwd in de pc van mijn zoon. Moet zeggen dat de MB versie er wel echt heel mooi uit ziet ondanks het geringe verschil. Mooie is dat zijn MSI Gaming X trio 2070S echt nog een stuk groter en zwaarder was dus ook in dat opzicht een verbetering :)
Nice. Ook gewoon een gratis upgrade ook nog :*) De kaart vervangt al een goede kaart.

Bij mij heeft DHL geen zin om hem af te leveren. Gisteren bedachten ze gewoon dat ik niet thuis was, zonder ooit maar langs te zijn geweest. En vandaag heb ik ze ook nog niet gesignaleerd :|

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Ook net de midnight black 6800xt in ontvangst genomen :) . Vind dat volledig zwarte ook wel mooier dan de grijs accenten van de reguliere versie.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 15:05
Hupske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:42:
[...]

Nice. Ook gewoon een gratis upgrade ook nog :*) De kaart vervangt al een goede kaart.

Bij mij heeft DHL geen zin om hem af te leveren. Gisteren bedachten ze gewoon dat ik niet thuis was, zonder ooit maar langs te zijn geweest. En vandaag heb ik ze ook nog niet gesignaleerd :|
Met 2 gamende zoons gaat de 2070S nu naar mijn jongste :)
Durf t bijna niet te zeggen maar heb zijn XFX 5700 van bijna 1 jaar oud gister verkocht voor meer dan wat de 6800 XT MB kostte. Het is een gekke wereld. Volgens mij gaat die 5700 naar een mining rig dus dan voel ik me ook niet zo schuldig. Als iemand me een jaar geleden had gezegd dat videokaarten nu 2e hands maar liefst 2x zo duur zouden zijn als de nieuwprijs van toen had ik diegene keihard uitgelachen. In al de jaren dat ik computers bouw en onderhoud thuis was het altijd een soort van regel dat een 2e hands item ongeveer 75% van de nieuwprijs was. Het is erg maf allemaal maar als je bij AMD een 6000 serie kaart kan kopen en nog een "oude" kaart hebt liggen van een jaar of 1 a 2 oud dan kun je gewoon gratis een enorme upgrade doen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 14:28
Nice! Heb je ook een foto van de backplate?

• Mister_Slavko
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-11-2025
Heb ik de kaart ontvangen? Oh jazeker wel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8phTKuMDviJ3jizjwhyMGNMoEsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGngP7ZLwh55CmaOqJEOID3Z.jpg?f=fotoalbum_large

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-12-2025

Arm1n

Zeven over half twee

JohnnyV76 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:56:
[...]

Met 2 gamende zoons gaat de 2070S nu naar mijn jongste :)
Durf t bijna niet te zeggen maar heb zijn XFX 5700 van bijna 1 jaar oud gister verkocht voor meer dan wat de 6800 XT MB kostte. Het is een gekke wereld. Volgens mij gaat die 5700 naar een mining rig dus dan voel ik me ook niet zo schuldig. Als iemand me een jaar geleden had gezegd dat videokaarten nu 2e hands maar liefst 2x zo duur zouden zijn als de nieuwprijs van toen had ik diegene keihard uitgelachen. In al de jaren dat ik computers bouw en onderhoud thuis was het altijd een soort van regel dat een 2e hands item ongeveer 75% van de nieuwprijs was. Het is erg maf allemaal maar als je bij AMD een 6000 serie kaart kan kopen en nog een "oude" kaart hebt liggen van een jaar of 1 a 2 oud dan kun je gewoon gratis een enorme upgrade doen.
Zelfde hier, alleen heb al m’n 5700 verkocht maar nog geen 6000 serie kaart in m’n bezit :+

Ben momenteel aan het verbouwen/verhuizen dus heb toch geen tijd om te gamen.

Zit wel braaf elke donderdag weer te f5en met jullie maar heb nog genoeg weken te proberen voordat ik echt weer een videokaart nodig heb :P

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-02 16:34
Zeker een mooie kaart, mooi dat de kaarten binnen komen bij de mensen :*) Veel plezier ermee.
Helaas zelf nog niks kunnen scoren tot op heden, die persoonlijke link voor de black edition was ook ruk van Amd :X Donderdag weer nieuwe hoop O-)

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:34
Ik zie dat de kaarten weer binnen druppelen bij anderen :). Geniet ervan.

• AQuaTiX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 12:08
Iemand waarbij de bestelling van afgelopen donderdag al verder is dan "Order in process"?

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
AQuaTiX schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:11:
Iemand waarbij de bestelling van afgelopen donderdag al verder is dan "Order in process"?
Hier nog niet. Ik heb de kaart van woensdag nu wel ontvangen. :)

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02 11:44
Hij is binneuuhhh!! >:) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXrQHHBMYM4iIgsaP081cVm6IKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESMIOxj8AfrO9oEz9rCD904x.jpg?f=fotoalbum_large

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-01 23:53

hidde212

Free your mind...

CarJunkyXL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:05:
[...]

Nice! Heb je ook een foto van de backplate?
U vraagt, wij draaien!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRRFcHGGaxMc0kuw3nMVwjjuSCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jX14J5X8WJB0K5qVt0kDq1ic.jpg?f=fotoalbum_large

...and your ass will follow

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:06
AQuaTiX schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:11:
Hier niet, nog steeds order in process. CC staat ook nog steeds op gereserveerd.

• Pedje-san
  • Nu online
Dennism schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:00:
[...]

Hier niet, nog steeds order in process. CC staat ook nog steeds op gereserveerd.
Betalen met CC is afschrijven na verzending. PayPal is direct afgeschreven van je CC, nog voor de verzending.

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-12-2025
Tirinium schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:42:
[...]

Met uitzondering wellicht van de Sapphire kaarten, die wegen een stuk minder dan refference, 1200 tegen 1500 gram en zeker minder dan de overige partner modellen.
1,5 kg? Mijn hemel.
Daar mag wel een bracket onder ja.

An unexpected error has occurred

• Hupske

Hupske

AFCA

Nou, ik ben helaas super hard ge%^#$%@!#$1.

DHL heeft zogenaamd 2x een mislukte poging gedaan bij mij thuis. Beide keren was ik gewoon thuis. Stond netjes naar buiten te turen gehele dag waar ze bleven. Nooit van zijn leven hun gezien.
2e keer schijn ik hem zelfs geweigerd te hebben.

DHL gebeld. Die kunnen niks doen. AMD moet aangeven of ze nog lever poging willen.

AMD gebeld. Nee sorry meneer. Doen we niet. Je krijgt je geld terug.

De bezorger krijgt de volgende keer een flinke poffer op zijn neus als die hier langs komt. Als die uberhaupt nog werk heeft straks.

Ging om de 6800XT Midnight Black.

[ Voor 3% gewijzigd door Hupske op 13-04-2021 17:19 ]

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-01 08:32
Hupske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:18:

DHL heeft zogenaamd 2x een mislukte poging gedaan bij mij thuis. Beide keren was ik gewoon thuis. Stond netjes naar buiten te turen gehele dag waar ze bleven. Nooit van zijn leven hun gezien.

DHL gebeld. Die kunnen niks doen. AMD moet aangeven of ze nog lever poging willen.

De bezorger krijgt de volgende keer een flinke poffer op zijn neus als die hier langs komt. Als die uberhaupt nog werk heeft straks.

Bij m'n vriend is die zelfs kwijt

• Mister_Slavko
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-11-2025

Wow, dat is balen!! Ga je proberen om morgen weer eentje te bemachtigen?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mister_Slavko schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:32:
[...]

De Midnight Black editie was een eenmalige actie toch?

• Hupske

Hupske

AFCA

Mister_Slavko schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:32:
[...]

Gewoon elke kaart bemachtigen wat mogelijk is! Probleem is voor nu dat ik sowieso geen Midnight Black meer kan bemachtigen omdat mijn order nog niet als retour staat en het dan niet uitkomt met de SKU.

Maar zal iedere donderdag klaar zitten. 6800, 6800XT maakt niet uit wat het wordt. Als er maar weer een kaart lukt. Moet tenslotte de bezorger nog te pakken krijgen }) :9

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 14:28
Oh... ja... dat zou ook niet misstaan in mijn kast, haha! Erg netjes. Mijn reference videokaart steekt een beetje af tegen de rest van het “thema”.

Gaat die dan niet gewoon naar zo’n afhaalpunt?

[ Voor 42% gewijzigd door CarJunkyXL op 13-04-2021 18:00 ]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

Deze situatie heb ik met een toetsenbord gehad. Ik heb toen de DHL vestiging gebeld met de vraag of ik het pakket kon halen.
Dit was na de 2de zogenaamde leveringspoging.. geen enkel probleem.
Om 8 uur savonds bij de bali gemeld, en mijn pakket als nog mogen ontvangen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:20
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:38:
[...]

Nee hoor donderdag waren ze er ook gewoon weer en de product pagina bestaat ook nog gewoon.

• Hupske

Hupske

AFCA

CarJunkyXL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:56:

Gaat die dan niet gewoon naar zo’n afhaalpunt?
Nope helaas niet. Blijkbaar gaat dat niet zo bij DHL zakelijke verzending.
jack zomer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:59:
[...]

Deze situatie heb ik met een toetsenbord gehad. Ik heb toen de DHL vestiging gebeld met de vraag of ik het pakket kon halen.
Dit was na de 2de zogenaamde leveringspoging.. geen enkel probleem.
Om 8 uur savonds bij de bali gemeld, en mijn pakket als nog mogen ontvangen.
Pakket gaat dan weer naar de city hub. Geen idee waar het is. Maar daar valt niet zomaar een pakket op te halen denk ik.

Zal ook niet meer kunnen, want ik zal zogenaamd het pakket geweigerd hebben. Dat kan niet zo meer omgezet worden. Alleen door AMD volgens de DHL meneer aan de telefoon.

• JohnnyV76
Tirinium schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:07:
[...]

Nee hoor donderdag waren ze er ook gewoon weer en de product pagina bestaat ook nog gewoon.
Volgens mij niet hoor. Er zijn alleen op woensdag MB edities verkocht maar niet op donderdag. Dat het plaatje er tussen staat wil niet zeggen dat het zomaar te koop is. Het enige wat het zou betekenen is dat het in de toekomst wellicht nog een keer gaat gebeuren.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-01 12:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42f2Gj5R6ACpIKsqJC7j2hV5-WA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3EUXHQEx0FGt2SSUWrUwJHi.jpg?f=fotoalbum_large

Na lang wachten issie dan toch hier! *O*

• Straat_Joekel
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-02 10:33

Zijn ze bij jou dan gisteren en vandaag langs geweest? Het kan toch niet zo zijn dat als je 1 dag niet thuis bent of net te laat bent gelijk je order stop gezet wordt?
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:38:
[...]

Oorspronkelijk wel, maar er waren sowieso 45 stuks niet in de openbare verkoop.
Tel daarbij eventuele annuleringen op en pakketten die dus onbezorgd retour komen en ik verwacht dat er nog wel een kleine drop zal plaatsvinden. De GPU blijft ook op de website staan, wat raar is voor een product dat er niet meer zou zijn.

Verder is eigenlijk iedere 6800XT wel een speciale editie.

• Hupske

Hupske

AFCA

Straat_Joekel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:08:
[...]

Zijn ze bij jou dan gisteren en vandaag langs geweest? Het kan toch niet zo zijn dat als je 1 dag niet thuis bent of net te laat bent gelijk je order stop gezet wordt?
Gisteren langs geweest. Ik was thuis. Bezorger is niet geweest en heeft opgegeven dat ik niet thuis was.
Vandaag is die weer geweest. Ik was thuis. Bezorger is niet geweest en heeft opgegeven dat ik het pakket heb geweigerd.
En nu is het uithuilen. 6 weken wachten op mijn geld. En iedere donderdag maar weer gebedje doen dat het mij lukt om een kaart te bemachtigen. En dan maar weer hopen dat meneertje DHL ontslagen is en iemand anders mijn pakket bezorgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 13-04-2021 19:13 ]

Straat_Joekel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:08:
[...]

Je leest helaas meer horror verhalen over pakketbezorgers, veelal helaas over DHL. Dat ze met een rotgang door je straat racen om het voor de GPS tracker maar te laten lijken dat ze bij jou aan de deur geweest zijn.
En ondertussen het pakket niet bezorgen of nog erger doodleuk achterover drukken.

Al vanaf 18 november raken er pakketten kwijt bij DHL die van Ingram Micro komen in Tilburg. De naam op het verzendlabel is ook al 2 keer gewijzigd, maar het adres blijft hetzelfde. Een beetje malafide bezorger vist die pakketten er dus zo tussenuit, zeker als je eenmaal de doos gezien hebt (allemaal hetzelfde namelijk).
Triest dat dit gebeurt :(

• Straat_Joekel
Hupske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:12:
[...]

Gisteren langs geweest. Ik was thuis. Bezorger is niet geweest en heeft opgegeven dat ik niet thuis was.
Vandaag is die weer geweest. Ik was thuis. Bezorger is niet geweest en heeft opgegeven dat ik het pakket heb geweigerd.
En nu is het uithuilen. 6 weken wachten op mijn geld. En iedere donderdag maar weer gebedje doen dat het mij lukt om een kaart te bemachtigen.
Wow echt heel vervelend voor je en belachelijk dat ze zo hard zijn en eenzijdig je order annuleren, er zou toch nadat je contact opneemt gewoon iets mogelijk moeten zijn! Is nadat hij de eerste keer niet langs is geweest je kaart terug gestuurd naar Ingram Micro en vandaar opnieuw verstuurd naar je huisadres of bleef hij van maandag op dinsdag hangen bij DHL?
Hupske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:12:
[...]

En nu is het uithuilen. 6 weken wachten op mijn geld. En iedere donderdag maar weer gebedje doen dat het mij lukt om een kaart te bemachtigen. En dan maar weer hopen dat meneertje DHL ontslagen is en iemand anders mijn pakket bezorgt.
Dat laatste kun je wel vergeten.

Sowieso kun het vergeten dat je een 6800XT kunt kopen de komende maand(en) want de MB wordt gelijk gesteld aan de normale 6800XT. Dus al zou die bij een drop zitten (EU wordt al 3 weken overgeslagen), dan nog krijg je een leuke annulering.

Mijn advies: vind iemand aan de andere kant van het land, geef dat op als verzend- én factuuradres, doe er even een ander e-mailadres bij en bestel het daar. Dan omzeil je de AMD dubbele order restrictie en ook die lamlul/tuthola van DHL.

• Hupske

Hupske

AFCA

Ja blijkbaar niet. Echt heel bizar dat dat zo werkt. Zou inderdaad zeggen dat als je belt dat DHL nog wel iets kan aanpassen of iets. Maar doordat ik zogenaamd ‘geweigerd’ zou hebben kan alleen AMD het wijzigen.

Het pakket is 2x in het busje geweest om thuis afgeleverd te worden. Ik zou dus 2x een bezorger hebben moeten zien met mijn pakket.
Postman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:17:
[...]

Dat laatste kun je wel vergeten.

Sowieso kun het vergeten dat je een 6800XT kunt kopen de komende maand(en) want de MB wordt gelijk gesteld aan de normale 6800XT. Dus al zou die bij een drop zitten (EU wordt al 3 weken overgeslagen), dan nog krijg je een leuke annulering.

Mijn advies: vind iemand aan de andere kant van het land, geef dat op als verzend- én factuuradres, doe er even een ander e-mailadres bij en bestel het daar. Dan omzeil je de AMD dubbele order restrictie en ook die lamlul/tuthola van DHL.
Ja wordt dan de 6800 dan maar. Sweet spot voor mining houd ik mij dan maar voor. Schoonouders zijn al ingelicht dat ze ooit pakketjes kunnen ontvangen. Ander Paypal adres (hobby matig account) is ook al ingesteld. We gaan all in met 2 verschillende adressen en 2 computers naast elkaar }) :P

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-01 08:32
Postman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:18:
[...]

Je bericht is ondergesneeuwd door wisseling pagina en het bericht over de retourzending bij iemand anders, maar dat is echt bagger zeg :( Hoe weet je dat het pakket kwijt is?
Dat geeft DHL aan :P er staat parcel missing in de tracking app.
Hupske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:31:
Ja wordt dan de 6800 dan maar. Sweet spot voor mining houd ik mij dan maar voor. Schoonouders zijn al ingelicht dat ze ooit pakketjes kunnen ontvangen. Ander Paypal adres (hobby matig account) is ook al ingesteld. We gaan all in met 2 verschillende adressen en 2 computers naast elkaar }) :P
Bij aanpassen adres kun je ook weer voor de 6800XT gaan hoor ;)
Maar inderdaad beter om op meerdere paarden tegelijk te wedden. In het beste geval maak je iemand anders blij met een GPU.

• tedderksen
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-01 09:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmm6pII91SeF5bSgSPxe9tUVb58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAMaQGm4ZOgViLs67p2n8frW.jpg?f=fotoalbum_large

Heb hem inmiddels erin zitten wat een beest! 6800XT + 5800X
Iemand van de donderdag drop die ondertussen zijn of haar verzendbewijs heeft mogen ontvangen, of waarvan de status online gewijzigd is?

Als dit namelijk nog lang gaat duren vrees ik dat we de eerste week in lange tijd gaan zien waarbij er geen drop is. Ook omdat ze AMD website nog steeds geen producten in de verkoop heeft.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:01
Postman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:45:

Als dit namelijk nog lang gaat duren vrees ik dat we de eerste week in lange tijd gaan zien waarbij er geen drop is. Ook omdat ze AMD website nog steeds geen producten in de verkoop heeft.
Kijk ik op de verkeerde site, zie zelf wel de producten staan. Of bedoel je op voorraad? Dacht dat dat pas donderdag is? (New here 👹)

Vanaf hoelaat is die drop meestal?

En is het een idee om de OP aan te passen met de relevante informatie?

• JordyBl
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-01 17:26
Vorige week was er woensdag een drop, is dit morgen ook te verwachten?

• Hupske

Hupske

AFCA

Nee. Eenmalig. Speciale editie.
Donderdag kan je mijn speciale editie kopen die retour is :+
Postman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:37:
[...]

Bij aanpassen adres kun je ook weer voor de 6800XT gaan hoor ;)
Maar inderdaad beter om op meerdere paarden tegelijk te wedden. In het beste geval maak je iemand anders blij met een GPU.
Je bedoelt zelfde Paypal rekening, hoef alleen ander adres op te geven? Dacht ze alles checkte. Dus zelfde Paypal is ook een rode vlag.
Of is alleen LDLC zo streng.

Hupske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:16:

Je bedoelt zelfde Paypal rekening, hoef alleen ander adres op te geven? Dacht ze alles checkte. Dus zelfde Paypal is ook een rode vlag.
Of is alleen LDLC zo streng.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Source90 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:59:

Ga ik nogmaals proberen, de TS lijkt niet meer op Tweakers te komen. Ga contact opnemen met een Adje.

En klopt, ging over geen producten te koop. De 3950x, 3900x en 5800x zijn namelijk wel op voorraad.

• Pedje-san
  • Nu online
Postman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:45:
Iemand van de donderdag drop die ondertussen zijn of haar verzendbewijs heeft mogen ontvangen, of waarvan de status online gewijzigd is?

Mijn bestelling is net aangepast naar order complete. :)

• AQuaTiX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 12:08
Shipping confirmation ook hier!

• DennisD1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-02 19:40
Bij mij ook verzending 👍🏻

• dm_unseen
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-12-2025
Tracking werkt bij mij echter nog niet

• Bartieu
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-05-2025
Weet iemand toevallig met welke videokaart je de grootste kans hebt bij de drop van donderdag? En is het iemand uberhaupt gelukt om een videokaart te bemachtigen bij amd zonder gebruik te maken van een script/bot?

• Dennism
Ook hier confirmation, wel een beetje vreemde e-mail, mijn adres e.d. is goed, maar waar ik de landcode had verwacht staat mijn telefoonnummer... hopelijk dat dit goed gaat.

• Dennism
Bartieu schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:47:
Weet iemand toevallig met welke videokaart je de grootste kans hebt bij de drop van donderdag? En is het iemand uberhaupt gelukt om een videokaart te bemachtigen bij amd zonder gebruik te maken van een script/bot?
Ik zou zeggen 6700XT en 6900XT, ik heb altijd begrepen dat de 6800, maar zeker de 6800XT minder gedropt worden.

• MelvinSleeking
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-01 09:43
Kan helaas overdags niet thuis zijn, normaal gesproken is de tussendeur van het appartementencomplex niet op slot waardoor de bezorger het bij de voordeur kan zetten.

Bewust nog een briefje opgehangen, uitgerekend vandaag wel in het slot gevallen.. morgen blijft mijn vriendin thuis voor de tweede poging, als ze morgen maar komen. :X

Normaliter kan je het bezorgmoment en adres aanpassen, nu niets. Komt dat door DHL zakelijk?
MelvinSleeking schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:04:
Normaliter kan je het bezorgmoment en adres aanpassen, nu niets. Komt dat door DHL zakelijk?
Inderdaad. Zijn ze wel geweest vandaag dan? Want daar zijn niet al te beste ervaringen mee blijkt nu met tweede aanbieding en dan retour gaan. :/

• MelvinSleeking
Postman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:06:
[...]

Inderdaad. Zijn ze wel geweest vandaag dan? Want daar zijn niet al te beste ervaringen mee blijkt nu met tweede aanbieding en dan retour gaan. :/
Ik zou het niet weten, er was inderdaad niemand thuis dus het zou kunnen.
Vroeger kreeg je zo’n briefje in je brievenbus, niet gekregen maar ik kan mij voorstellen dat ze dat tegenwoordig niet meer doen.

Normaal gesproken is DHL in mijn wijk best oké.

Edit; het gaat nu om bezorging en niet AMD, ik zal weer ontopic gaan.
Komt vast in orde en dan ga ik morgen genieten van de 6800XT, dan is Star Citizen eindelijk speelbaar! 8)

[ Voor 14% gewijzigd door MelvinSleeking op 13-04-2021 22:31 . Reden: Beklacht bezorging hoort hier niet thuis ]

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

[...]

Kijk ik op de verkeerde site, zie zelf wel de producten staan. Of bedoel je op voorraad? Dacht dat dat pas donderdag is? (New here 👹)

De cpu waren normaal wel te koop

Heeft het vaak fout

Sinds vandaag ben ik mede auteur van dit prachtige topic, met dank aan br00ky :)
Ik heb de TS al aangepast met een update melding.

Zal proberen zo snel mogelijk meer informatie toe te voegen, waaronder de 6700XT en meer info over het hele bestelproces bij AMD.com.
Mochten mensen nog ideeën hebben, stuur mij even een DM.

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11-2025
Postman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:45:
Sinds vandaag ben ik mede auteur van dit prachtige topic, met dank aan br00ky :)

Zal proberen zo snel mogelijk meer informatie toe te voegen, waaronder de 6700XT en meer info over het hele bestelproces bij AMD.com.
Goed bezig! Dank je voor je moeite! :D

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11-2025
Dus.....ik lees hier over scalperhaat, maar ook marktwerking en hoe raar het is om iets (ver) onder de marktprijs te verkopen. Ik snap beide kampen en zocht naar een 'oplossing'. Want ik heb na lang proberen een 6800XT (die zwarte van woensdag) gescoord voor een vriend van me. Welnu, ik heb een creatieve oplossing bedacht waar we ons beide in kunnen vinden. Deze wil ik hier delen. Tevens ga ik wanneer mogelijk, mee blijven doen aan de donderdag-bingo en gaan gescoorde kaarten volgens dezelfde onderstaande voorwaarden naar mede-Tweakers alhier. Niet dat ik verwacht nog een keer te scoren overigens. ;)

Standpunt 1: Ik heb X betaald, dus wat is mijn motivatie om er veel winst op te pakken? Help liever een mede-hobbyist.

Standpunt 2: Het is X waard, dus waarom zou ik het veel goedkoper verkopen? Er is zelfs reële kans dat een scalper het opkoopt en alsnog voor de marktprijs verkoopt.

Mijn oplossing: De kaart gaat voor AVP (Engelse afkorting: MSRP) + verzendkosten weg. Met de afspraak dat de komende drie maanden met undervolt (lees: veilig) gemined wordt met mijn gebruikersnaam (dus de coins krijg ik). Een kwartaal ~20/7 minen kost hem/haar iets nog geen 80 euro (achteraf), wat weinig extra is gezien de markt (in elk geval geen +400/+500 via scalpers). Het voordeel is dat ik 'winst' pak, maar die niet direct door hem/haar betaald wordt. Tevens krijgt hij/zij hiermee eestehands ervaring met deze hobby en wordt er hopelijk enthousiast van. Want naast gamen en algemeen computeren vind ik minen persoonlijk ook een leuke hobby.

Ben je het er niet mee eens, geen probleem! Gewoon doen wat goed voor jou voelt. Ik vind het zelfs goed dat we hier niet allemaal schaapjes zijn. Echter, reageer niet in dit draadje, dat kan gezien worden als off-topic. Doe dat dus privé.

P.S. Ik heb winddelen en ga tevens waterstof zonnepanelen laten plaatsen zodra deze beschikbaar zijn.

• Manticore_
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 31-01-2022
Komt er vandaag weer een drop van de 6800XT net als vorige week?

• Pedje-san
  • Nu online
Manticore_ schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:39:
Dat verwacht ik niet. Zeker nu de store van AMD nog steeds niet goed werkt. :)

• JohnnyV76
Manticore_ schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:39:
Ik heb even in mijn glazen bol gekeken maar zag geen drop voor vandaag.
De drop van vorige week woensdag was een speciale editie voor red team members (sort of).
De kans is klein maar niemand die het zeker weet natuurlijk. Voor morgen verwachten we met z'n allen wel weer wat GPU's maar ook dat is niet zeker.

• Isildir
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-02-2025
-jacQues- schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:13:
Dus.....ik lees hier over scalperhaat, maar ook marktwerking en hoe raar het is om iets (ver) onder de marktprijs te verkopen. Ik snap beide kampen en zocht naar een 'oplossing'. Want ik heb na lang proberen een 6800XT (die zwarte van woensdag) gescoord voor een vriend van me. Welnu, ik heb een creatieve oplossing bedacht waar we ons beide in kunnen vinden. Deze wil ik hier delen. Tevens ga ik wanneer mogelijk, mee blijven doen aan de donderdag-bingo en gaan gescoorde kaarten volgens dezelfde onderstaande voorwaarden naar mede-Tweakers alhier. Niet dat ik verwacht nog een keer te scoren overigens. ;)

Standpunt 1: Ik heb X betaald, dus wat is mijn motivatie om er veel winst op te pakken? Help liever een mede-hobbyist.

Standpunt 2: Het is X waard, dus waarom zou ik het veel goedkoper verkopen? Er is zelfs reële kans dat een scalper het opkoopt en alsnog voor de marktprijs verkoopt.

Mijn oplossing: De kaart gaat voor AVP (Engelse afkorting: MSRP) + verzendkosten weg. Met de afspraak dat de komende drie maanden met undervolt (lees: veilig) gemined wordt met mijn gebruikersnaam (dus de coins krijg ik). Een kwartaal ~20/7 minen kost hem/haar iets nog geen 80 euro (achteraf), wat weinig extra is gezien de markt (in elk geval geen +400/+500 via scalpers). Het voordeel is dat ik 'winst' pak, maar die niet direct door hem/haar betaald wordt. Tevens krijgt hij/zij hiermee eestehands ervaring met deze hobby en wordt er hopelijk enthousiast van. Want naast gamen en algemeen computeren vind ik minen persoonlijk ook een leuke hobby.

Ben je het er niet mee eens, geen probleem! Gewoon doen wat goed voor jou voelt. Ik vind het zelfs goed dat we hier niet allemaal schaapjes zijn. Echter, reageer niet in dit draadje, dat kan gezien worden als off-topic. Doe dat dus privé.

P.S. Ik heb winddelen en ga tevens waterstof zonnepanelen laten plaatsen zodra deze beschikbaar zijn.
Tja, best wel netjes en creatief dat je op deze manier meedenkt om een mede tweaker te voorzien van een kaart en er tevens zelf een bescheiden winst op maakt.

Zelf vind ik het wel bedenkelijk (geen persoonlijke aanval) dat mensen iedere week met oa scripts weer opnieuw proberen om zoveel mogelijk of nieuwe kaarten te scoren. Zo wordt de groep die iedere donderdag een kaart wil kopen iedere keer groter en de kans voor iemand die nog geen kaart heeft kunnen bemachtigen tegen de MSRP kleiner (omdat de kopers die eerder succesvol waren waarschijnlijk sneller zijn of een betere methode gebruiken).

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-02 17:01
En de vriendelijke DHL menéér heeft hier een 6800 afgedropt :) . Strakjes inbouwen! Gisteravond om half twaalf een bevestiging en nu al op de stoep :*)

• Straat_Joekel
MelvinSleeking schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:04:
Kan helaas overdags niet thuis zijn, normaal gesproken is de tussendeur van het appartementencomplex niet op slot waardoor de bezorger het bij de voordeur kan zetten.

Bewust nog een briefje opgehangen, uitgerekend vandaag wel in het slot gevallen.. morgen blijft mijn vriendin thuis voor de tweede poging, als ze morgen maar komen. :X

Het lijkt erop dat ik ook door DHL geflest ben. Gisteren was ik niet thuis en ik wist al dat het voor mij om het tweede bezorgmoment zou gaan draaien (vandaag). Tot mijn verbazing heeft de bezorger al bij de eerste poging ‘zending geweigerd’ opgegeven en is het product terug naar AMD gestuurd (volgens DHL had de bezorger dit nooit mogen doen). Ik ben nog aan het bellen, maar AMD is slecht bereikbaar.

Ik ben bang dat hierdoor de 6800 XT midnight aan mij voorbij gaat: Van euforie naar teleurstelling in 1 dag: Ik had dit weekend nog wel mijn oude pc verkocht en een nieuwe (zonder Igpu) besteld... hoe zuur kan het zijn...

• jaspermeul
  • Laatst online: 23:22
Rolfjes schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:34:
En de vriendelijke DHL menéér heeft hier een 6800 afgedropt :) . Strakjes inbouwen! Gisteravond om half twaalf een bevestiging en nu al op de stoep :*)
Gefeliciteerd.

Ook nog mensen hier die nog geen verzendbevestiging hebben van hun 6800 order?

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 19:31
Mijn 6800 is onderweg. Hopelijk wordt op tijd bezorgd. Gisteren kwam DHL pas om 18.30 met de 6800XT MB. Vorig week voor het eerst meegedaan met de drops en gelijk een 6800 en 6800Xt gescoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHQKOYhRu0CM8oIHW_xYCxpZoMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWDNxLIVnoLz5LVbm9RqCGHA.jpg?f=fotoalbum_large

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-12-2025
Heb mijn gisteren ook ontvangen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCapyZ4GoxznrSQFNEvJGffjHdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otiZ3MLZuIfXs7Nl4PuvmS1b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xv8DOtxqrV7h-qNuaK-eMY2fFtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k06FO3QTP76eMMN6Ksep3m5Z.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik merk wat behoorlijk coil whine, eerlijk gezegd. Mijn PSU is SF750 en is minder dan een jaar oud en daarom denk ik dat het doet de kaart zelf. Valt me wat tegen :|

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:59

Secsytime

Automagisch

lexkalin schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:14:
Heb mijn gisteren ook ontvangen [Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar ik merk wat behoorlijk coil whine, eerlijk gezegd. Mijn PSU is SF750 en is minder dan een jaar oud en daarom denk ik dat het doet de kaart zelf. Valt me wat tegen :|
Merkte ik gister ook al op.. daarnaast hoor ik ook een harde "tik" wanneer de pc uitgaat, heb jij dit ook?

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-12-2025
Secsytime schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:17:
[...]

Merkte ik gister ook al op.. daarnaast hoor ik ook een harde "tik" wanneer de pc uitgaat, heb jij dit ook?
Geen tik, alleen maar coil whine. Sommige zeggen het is voor hen verdwenen na een behoorlijk tijd voortdurend under full load te hebben gedraaid. Ga in de gaten houden. Zit er strak en ik denk niet dat iets met voeding of moederbord heeft te maken. Die is ook helemaal nieuw (b560i + 11400f).

• martijn9612
  • Laatst online: 16-01-2025
[...]

Welke voeding heb je dan? Ik heb een SF600, en die heeft inderdaad een tik bij uitschakelen. Ik ben er vrij zeker van (99%) dat dit normaal is, het heeft te maken met de schakeling gebruikt in de voeding.

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025

DrumandBass

Less is more!

SF750 hier, deze heeft ook een tik bij uitschakelen zover ik weet is dit normaal.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• martijn9612
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5fIisLAGD57ghaiiBzB8ExhD4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/901ZyyO00BJtNTpmP6eQO72e.jpg?f=fotoalbum_large

Ook maar even een foto van mijn upgrade hier achterlaten, alleen nog even uitzoeken hoe de rgb uitgaat ;)

Gelukkig geen foeilelijke GPU bracket nodig omdat deze netjes bij de case werd geleverd >:)

[ Voor 4% gewijzigd door martijn9612 op 14-04-2021 12:15 ]

• rikadoo
  • Niet online
martijn9612 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:14:
[Afbeelding]

Ook maar even een foto van mijn upgrade hier achterlaten, alleen nog even uitzoeken hoe de rgb uitgaat ;)

Gelukkig geen foeilelijke GPU bracket nodig omdat deze netjes bij de case werd geleverd >:)
Met de AMD Radeon RX 6000 RGB Tool kan dat wel denk ik, te vinden op de driver pagina van AMD.com

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• martijn9612
rikadoo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:24:
[...]

Met de AMD Radeon RX 6000 RGB Tool kan dat wel denk ik, te vinden op de driver pagina van AMD.com
Aha, thanks, ik zag alleen dat ze op de AMD website doorverwezen naar een cooler master tooltje voor de RGB, maar dat is dus niet nodig.

https://www.amd.com/en/su...es/rn-rad-win-20-12-2-rgb

Aha gevonden! Het stond ietsje lager bij de officiele AMD drivers!

[ Voor 7% gewijzigd door martijn9612 op 14-04-2021 12:28 ]

• Fancyland
  • Laatst online: 21-01 08:52
martijn9612 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:14:
[Afbeelding]

Nette build. Welke case is dit? Ik wil mijn volgende build waarschijnlijk ook een itx maken.

• martijn9612
Fancyland schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:27:
[...]

Nette build. Welke case is dit? Ik wil mijn volgende build waarschijnlijk ook een itx maken.
Dit is een NCase M1, maar er zijn veel meer van dit soort cases. De Coolermaster NR200, Formd T1 en nog veel anderen. Ik zou een kijkje nemen op reddit.com/r/sffpc, let wel, de cases kunnen prijzig zijn (met importkosten nog).

[ Voor 6% gewijzigd door martijn9612 op 14-04-2021 12:33 ]

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 17:56
jaspermeul schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:38:
[...]

Gefeliciteerd.

Ook nog mensen hier die nog geen verzendbevestiging hebben van hun 6800 order?
Ik heb ook nog geen bevestiging. Vreemd, want ik kreeg de order confirmation al binnen 20 minuten. Ik wacht het maar af.

• MelvinSleeking
Happy gamer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9mghBqLP-aRTTe4zmMscpF4w70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hTzXQEVszqZdYyKwSzT6SO9.jpg?f=fotoalbum_large

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 12:41
Ik vind het toch wel leuk om te zien dat zo veel mensen de Midnight Black kaart hebben kunnen krijgen!
Ik ben wel heel benieuwd naar het verhaal van AMD rondom deze kaarten. De regulieren 6800XT was niet te krijgen, en nu kun je de special edition als rijpe appelen plukken zo lijkt. :X

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• 1337Steven1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-01 12:02
karakedi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:43:
Mijn 6800 is onderweg. Hopelijk wordt op tijd bezorgd. Gisteren kwam DHL pas om 18.30 met de 6800XT MB. Vorig week voor het eerst meegedaan met de drops en gelijk een 6800 en 6800Xt gescoord.

[Afbeelding]
Heb je enig idee hoeveel geluk je dan heb gehad? Ik denk het niet.... Stinkend jaloers hier, ga je er 1 verkopen?

• chuizinga
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05-2025
[...]

Mijn 6700XT geeft coil whine als ik de AMD sync tearing optie in de radeon tools aanzet, als ik deze optie uit heb (dus gewoon vsync of free sync gebruik) heb ik geen coil whine.

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:34
@martijn9612 Ik vind het wel wat hebben zo'n mini power PC ^^. Erg mooi.
Heb je er toevallig aan gedacht om de inlaat van de videokaart tot de bodem af te sluiten (met wat karton en tape bijvoorbeeld) om zo luchtcirculatie te voorkomen? Een soort 'duct' maken zeg maar
Dat kan behoorlijk wat uitmaken voor de koeling, zeker omdat het zo'n krappe ruimte is met een bak aan warmte/vermogen dat afgevoerd moet worden.

[ Voor 11% gewijzigd door CMT op 14-04-2021 13:31 ]

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:01
[...]

Is dat elke week dezelfde tijd?

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Postman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:45:

Gooi ff onderstaande vragen erin, die komen zo vaak terug.

Wanneer komt er een drop?
Dat weet niemand. Gebaseerd of eerdere drops is donderdag middag/avond het meest aannemelijk. Hieronder een overzicht van alle drops in 2021:
Donderdag 07 januari17:25
Donderdag 21 januari17:07
Donderdag 28 januari18:00
Donderdag 4 februari17:52
Donderdag 11 februari17:35
Donderdag 18 februari17:35
Donderdag 25 februari17:35
Donderdag 4 maart17:35
Donderdag 11 maart17:35
Donderdag 18 maart14:006700XT release
Donderdag 18 maart17:05
Donderdag 25 maart18:35
Donderdag 1 april20:30
Woensdag 7 april15:00 6800XT Midnight Black release
Donderdag 8 april18:37

Hoe kan ik het beste drops in de gaten houden?
Via de onderstaande kanalen:
Telegram: https://t.me/joinchat/AAAAAEYApH3I7aF8OZOmYg
Discord: https://partalert.net/join-discord
@maikie61 Twitch stream: https://www.twitch.tv/maikie61

De prijs van een videokaart is net verandert, KOMT ER NU EEN DROP?
Nee, dit is een dollar-euro koers wijziging.

Ik krijg de melding 'The page you are trying to access is currently unavailable' ?
Je bent tijdelijk geblokkeerd, als je de cookies van amd.com verwijdert heb je weet toegang. Mocht dit niet werken dan heb je waarschijnlijk een tijdelijk IP ban.

Ik krijg de melding '503 Service Temporarily Unavailable'
Dit is een server error, de website is overbelast.

Moet ik met PayPal of CreditCard betalen?
Het snelste is met PayPal*. Zorg ervoor dat je alvast bent ingelogd op paypal.com, en controleer je adres gegevens. CreditCard is langzamer omdat je handmatig je gegevens moet invullen, je moet bij betaling inloggen en je dient een verificatiecode in te voeren die je per sms ontvangt. Als je browser het ondersteunt (Chrome bijvoorbeeld)kan je wel alvast je adres en creditcard gegevens invullen, dan hoef je die niet handmatig meer in te voeren. Het CVV/CVC nummer moet je wel handmatig invullen.
*Bij de drop op 8 april was PayPal niet tot slecht bereikbaar en konden mensen niet afrekenen.

Welke emails kan ik verwachten na het bestellen van een kaart?
Order Submitted (Meestal binnen enkele uren na het plaatsen van je bestelling)
Order Confirmation (Meestal binnen 48 uur na het ontvangen van de Order Submitted email)
Shipping Confirmation inclusief DHL tracking nummer (Wanneer je dit ontvangt verschilt. Sommige ontvangen dit vrijdag al, maar de meeste op maandag of dinsdag. Het kan ook wel eens later zijn.
Payment Information met digitale factuur in pdf (Meestal enkele uren na de shipping confirmation.)

Kan ik mijn bestelling online terugvinden?
https://shop.amd.com/stor...merServiceOrderSearchPage
https://www.findmyorder.com

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 19:31
1337Steven1337 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:18:
[...]

Heb je enig idee hoeveel geluk je dan heb gehad? Ik denk het niet.... Stinkend jaloers hier, ga je er 1 verkopen?
Ik besef het. Er zijn mensen die weken aan de drop meedoen. Ik had wel geluk op de woensdag drop, omdat dit een onverwacht was. Tijdens de donderdag drop had paypal storing, daarom konden veel bestellingen niet worden afgerond. Ik heb zelf met CC betaald.

Nee ik ga niet 1tje verkopen, allebei. Ik heb niet eens een desktop :) Heb meer voor de plezier meegedaan aan de drop lottery.

• DennisD1973
karakedi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:35:
[...]

Ik besef het. Er zijn mensen die weken aan de drop meedoen. Ik had wel geluk op de woensdag drop, omdat dit een onverwacht was. Tijdens de donderdag drop had paypal storing, daarom konden veel bestellingen niet worden afgerond. Ik heb zelf met CC betaald.

Nee ik ga niet 1tje verkopen, allebei. Ik heb niet eens een desktop :) Heb meer voor de plezier meegedaan aan de drop lottery.
Verkoop tegen een mede-Tweaker vriendelijke prijs?

• DennisD1973
Bij mij is hij ook binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzqV3qKLEA0ABcZAbHqfSynd0vs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L4y6SPByQsP9Sn75fJulPtzF.jpg?f=user_large

Ben blij :*) na weken achtereen proberen...

• 1337Steven1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-01 12:02
karakedi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:35:
[...]

Oh wow! Ik heb je een berichtje gedaan in dat geval! :P

• jaspermeul
Munchie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:35:
[...]

Wanneer komt er een drop?
Dat weet niemand. Gebaseerd of eerdere drops is donderdag middag/avond het meest aannemelijk. Hieronder een overzicht van alle drops in 2021:
Donderdag 8 april18:35

Ik krijg de melding '503 Service Temporarily Unavailable'
Dit is een server error, de website is overbelast.
Heb je al een product in je mandje en wil je afrekenen? Probeer rustig te refreshen op de pagina waar je bent. Je kan dan door met het bestelprocess zodra de pagina weer laadt.
Even wat aanpassingen in bold

[ Voor 40% gewijzigd door jaspermeul op 14-04-2021 14:04 ]

• Fancyland
  • Laatst online: 21-01 08:52
Normaal probeer ik met paypal te betalen om enigszins kans te maken, maar de vorige keer gaf dit ook een lang draaiend cirkeltje of een witte pagina. Toen ben ik overgeschakeld op mijn Rabocard; ik moest toen verifiëren in de Rabobank app, maar hierna kreeg ik nog dezelfde betaalpagina op amd.com voorgeschoteld ipv richting het verzenden. Ik kwam niet verder, maar moest wel elke keer als ik op de knop drukte de betaling verifiëren in de rabo app.
Wat zou hier de beste manier zijn om verder te komen?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Niet. Op het moment dat je in die loop zat was alles al weg.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• jaspermeul
Fancyland schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:10:
Normaal probeer ik met paypal te betalen om enigszins kans te maken, maar de vorige keer gaf dit ook een lang draaiend cirkeltje of een witte pagina. Toen ben ik overgeschakeld op mijn Rabocard; ik moest toen verifiëren in de Rabobank app, maar hierna kreeg ik nog dezelfde betaalpagina op amd.com voorgeschoteld ipv richting het verzenden. Ik kwam niet verder, maar moest wel elke keer als ik op de knop drukte de betaling verifiëren in de rabo app.
ctr-shift-i doen en in de netwerk tab kijken wat er terugkomt op het verzoek 'register-source'.
Dat is de registratie van je betaalmethode aan de order. Als die lukt kan je doordrukken naar de confirmation pagina.
jaspermeul schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:04:
[...]

Even wat aanpassingen in bold
Bedankt, ga die straks verwerken want er zijn wat haken & ogen aan F5 rammen met een 503. Verschillende mensen krijgen dan onbedoeld toch een bot flag te pakken (en cookies verwijderen tijdens je bestelproces zorgt dat je winkelmandje ook leeg is).

@Munchie Bedankt voor de mooie post. Heb deze alvast toegevoegd, weet niet hoe dat pinsysteem werkt maar het doet niet wat ik verwacht dus daarom even een snelle edit. Ga het vanavond verder uitwerken.
Fancyland schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:10:
Probleem van 8 april was dat op een gegeven moment de hele payment service eruit lag. Allerlei manieren ten spijt kon je er simpelweg niet meer doorheen komen. Dit was trouwens niet een CC of PayPal probleem, maar een van Digital River.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 14:23
Munchie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:35:

Moet ik met PayPal of CreditCard betalen?
Het snelste is met PayPal*. Zorg ervoor dat je alvast bent ingelogd op paypal.com, en controleer je adres gegevens. CreditCard is langzamer omdat je handmatig je gegevens moet invullen, je moet bij betaling inloggen en je dient een verificatiecode in te voeren die je per sms ontvangt. Als je browser het ondersteunt (Chrome bijvoorbeeld)kan je wel alvast je adres en creditcard gegevens invullen, dan hoef je die niet handmatig meer in te voeren. Het CVV/CVC nummer moet je wel handmatig invullen.
*Bij de drop op 8 april was PayPal niet tot slecht bereikbaar en konden mensen niet afrekenen.
Hangt dat deel over inloggen en een verificatiecode ontvangen voor creditcard niet van je CC maatschappij af? Ik heb met creditcard een bestelling gemaakt toen mijn PayPal verificatie code maar niet kwam, en hoefde voor mijn CC niets te bevestigen of in te loggen, gewoon gegevens van mijn kaart invoeren en gaan.

Misschien ook handig te benoemen dat PayPal ook een verificatiecode nodig heeft wanneer je niet bij een vorige inlogpoging 'trust this device' oid hebt aangeklikt.

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Flamesz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:21:
[...]

Hangt dat deel over inloggen en een verificatiecode ontvangen voor creditcard niet van je CC maatschappij af? Ik heb met creditcard een bestelling gemaakt toen mijn PayPal verificatie code maar niet kwam, en hoefde voor mijn CC niets te bevestigen of in te loggen, gewoon gegevens van mijn kaart invoeren en gaan.

Misschien ook handig te benoemen dat PayPal ook een verificatiecode nodig heeft wanneer je niet bij een vorige inlogpoging 'trust this device' oid hebt aangeklikt.
Geen idee. Ik meende in dit topic te hebben gelezen dat binnen de EU regelgeving het verplicht was om te moeten inloggen bij het gebruik van creditcard.

• Dennism
zzzzz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:00:
Ik vind het toch wel leuk om te zien dat zo veel mensen de Midnight Black kaart hebben kunnen krijgen!
Ik ben wel heel benieuwd naar het verhaal van AMD rondom deze kaarten. De regulieren 6800XT was niet te krijgen, en nu kun je de special edition als rijpe appelen plukken zo lijkt. :X
Dit kan natuurlijk ook juist een van de redenen zijn waarom de 6800XT minder gedropt is, immers zullen ze dies achter hebben gehouden voor deze limited edition versie, dat gecombineerd met de geruchten dat de yields op de volle die (zoals gebruikt in de 6900XT) erg goed zijn kan het goed zo zijn dat er daaddoor minder 6800XT dies gebruikt zijn voor reguliere productie en dus drops.

• Dennism
Munchie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:24:
[...]

Geen idee. Ik meende in dit topic te hebben gelezen dat binnen de EU regelgeving het verplicht was om te moeten inloggen bij het gebruik van creditcard.
Ik moest het verzoek goedkeuren in mijn ABN CC app, maar volgens mij is dat wel random, want bij de ene online betaling moet ik dat wel, terwijl bij een andere hij soms zo doorloopt zonder extra verificatie in de app.

Edit, krijg zojuist bericht dat er een pakketje is binnen gekomen via DHL.... :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 14-04-2021 14:47 ]

• Slckaer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 20:25
Dennism schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:39:
[...]

Ik moest het verzoek goedkeuren in mijn ABN CC app, maar volgens mij is dat wel random, want bij de ene online betaling moet ik dat wel, terwijl bij een andere hij soms zo doorloopt zonder extra verificatie in de app.

Edit, krijg zojuist bericht dat er een pakketje is binnen gekomen via DHL.... :*)
Bij ABN moet ik verifiëren via ICS met een gebruikersnaam + wachtwoord + sms code.
Maar bij Amazon waar ik voorheen iets heb besteld, hoeft dat voor toekomstige bestellingen weer niet.
Pagina: 1 ... 140 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord