• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-02 09:56
Na weken proberen, maar een 3070 voor 899 kunnen bemachtigen via Amazon.fr. Dan maar beetje meer betalen

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
MartinPRO schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:14:
Na weken proberen, maar een 3070 voor 899 kunnen bemachtigen via Amazon.fr. Dan maar beetje meer betalen
Toch niet de Gigabyte gaming oc verkocht door Veventus?

Er zitten een aantal derde verkopers op Amazon die niet de intentie hebben te leveren.

Zou even dubbel checken of je wel van Amazon hebt gekocht.

• MartinPRO
JSTPS schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:19:
[...]

Toch niet de Gigabyte gaming oc verkocht door Veventus?

Er zitten een aantal derde verkopers op Amazon die niet de intentie hebben te leveren.

Zou even dubbel checken of je wel van Amazon hebt gekocht.
f*ck. Te haastig gekocht. Wel met paypal betaald, dus als er niet geleverd wordt, kan ik mijn geld terug eisen?

• Mister_Slavko
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-11-2025
Gelijk maar op marktplaats gegooid? :+

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:01
MartinPRO schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:26:
[...]

f*ck. Te haastig gekocht. Wel met paypal betaald, dus als er niet geleverd wordt, kan ik mijn geld terug eisen?
Sowieso heb je bij Amazon redelijk goede dekking. Ook als je niet via amazon zelf hebt gekocht kunnen zij een onderzoek starten naar de verkoper en het geld terughalen. Betaling is immers ook via hun betaalsysteem gegaan.

Zelf ook via deze manier geld terug gekregen voor een product gekocht bij een derde partij. Weliswaar een goedkoper artikel.

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-01 08:32
[...]

Kan je via Amazon met PayPal betalen?

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:01
Is het trouwens mogelijk de OP aan te passen met meer informatie?
Lees hierboven bijvoorbeeld donderdag, geldt dat voor alle kaarten.. Mondjesmaat donderdag een batch?
Welke tijd komen ze online en welke tijdzone?
Zijn er betrouwbare nieuwsbronnen die bijhouden hoeveel beschikbaar komt?

Heb aardig wat pagina's terug gelezen, 500+ is echter iets too much.

• MartinPRO
Rzarect0r schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:41:
[...]

Kan je via Amazon met PayPal betalen?
Nee, beetje door de war nu. Gebruik gemaakt van mijn creditcard (visa)

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Mister_Slavko schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:38:
[...]

Gelijk maar op marktplaats gegooid? :+
mag niet in dit topic bespoken worden.

Heeft het vaak fout

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Source90 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:42:
Is het trouwens mogelijk de OP aan te passen met meer informatie?
Lees hierboven bijvoorbeeld donderdag, geldt dat voor alle kaarten.. Mondjesmaat donderdag een batch?
Welke tijd komen ze online en welke tijdzone?
Zijn er betrouwbare nieuwsbronnen die bijhouden hoeveel beschikbaar komt?

Heb aardig wat pagina's terug gelezen, 500+ is echter iets too much.
Donderdag is nu een beetje standaard

Heeft het vaak fout

• JSTPS
  • Nu online
[...]

Ik zou niet eens wachten, gewoon annuleren. Je krijgt altijd je geld terug.

Voor als je nog de hoop hebt dat die verkoper gaat leveren; waarom zouden ze 900 vragen terwijl andere derde verkopers 1500 vragen? Daarnaast verkoopt Veventus ook een Gigabyte 3090 voor 980 euro op Amazon.fr :+.

• MartinPRO
JSTPS schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:57:
[...]

Voor als je nog de hoop hebt dat die verkoper gaat leveren; waarom zouden ze 900 vragen terwijl andere derde verkopers 1500 vragen? Daarnaast verkoopt Veventus ook een Gigabyte 3090 voor 980 euro op Amazon.fr :+.
Heb mijn order "geannulleerd". Eerst gaat er een e-mail naar Ventus met een verzoek. Als zij niet reageren, moet ik contact opnemen met Amazon zelf.

Ik kreeg een PartAlert waar ik gewoon te snel doorheen ben gedrukt. Stom

Hoop dat ik mijn 900EU gewoon terug krijg. Smak geld

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:11
JSTPS schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:57:
[...]

Ik sprak van het weekend een jongen die zei dat ze nog regelmatig voor €800 op Amazon voorbij kwamen (3070s) maar dat ze dan ook weer binnen 2 tellen weg zijn. Het is dus wel mogelijk blijkbaar..

• MartinPRO
Santee schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:09:
[...]

Ik sprak van het weekend een jongen die zei dat ze nog regelmatig voor €800 op Amazon voorbij kwamen (3070s) maar dat ze dan ook weer binnen 2 tellen weg zijn. Het is dus wel mogelijk blijkbaar..
Heb Veventus gegoogled en daar krijg ik: Permanently closed.
Heb zowel Veventus als Amazon gecontacteerd.

Volgende week ben ik er weer bij om maar een AMD weten te bemachtigen.. :+

• wauwwie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 16:24
[...]

Zo zag ik afgelopen weekend een part alert voor een 3070 voor £583 vanuit amazon.co.uk door amazon zelf. Al dacht ik dat ik snel was, het was al uitverkocht.

• JSTPS
  • Nu online
[...]

Het is zeker mogelijk ja, het is mij ook gelukt. Maar meestal grijp je idd mis, je moet er snel bij zijn. Een AMD kaart bemachtigen is kinderspel vergeleken met Nvidia de laatste tijd :P.

• Rzarect0r
JSTPS schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:23:
[...]

Het is zeker mogelijk ja, het is mij ook gelukt. Maar meestal grijp je idd mis, je moet er snel bij zijn. Een AMD kaart bemachtigen is kinderspel vergeleken met Nvidia de laatste tijd :P.
Ja als je de hele dag met je kop boven de telefoon zit en niks anders doet wel ja. Het is jou al wel heeel vaak gelukt ;-)

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:51
JohnnyV76 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:21:
[...]

Volgens mij verkoopt Nvidia sowieso nooit op de manier van AMD toch? Als ik zo in het topic van onze buren van team groen kijk kun je alleen aan een betaalbare 30x0 kaart komen als je al HEEL lang in een wachtrij bij een webshop stond.

Het is natuurlijk nog steeds allemaal veel te weinig maar AMD verkoopt tenminste regelmatig wat en met wat effort en geluk kun je aan een kaart komen. Dat hebben genoeg tweakers al bewezen. Wat ik me alleen afvraag... als deze aantallen kaarten echt voor de hele EU zijn.... zitten de tweakers in Spanje, Frankrijk Duitsland etc. etc. dan maar wat te slapen of zijn wij nou zo fanatiek?
Als ik zo op GPUtracker, kijk dan zijn de kaarten in die landen vaak al goedkoper dan wat we hier in de webshops zien, wij zien doorgaans alleen die webshops die naar NL versturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tirinium op 09-04-2021 11:29 ]

• Tirinium
wauwwie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:18:
[...]

Zo zag ik afgelopen weekend een part alert voor een 3070 voor £583 vanuit amazon.co.uk door amazon zelf. Al dacht ik dat ik snel was, het was al uitverkocht.
Hou er welk rekening mee dat als je nu een bestelling doet van meer dan 150 euro in het UK, je hierover nog
4,2% inklaaringskosten betaald, + 21% btw en 13 tot 18 euro administratiekosten afhankelijk van de bezorgdienst, nog los van eventuele bezorgkosten. dus op een kaart van 583 pond, = 672 euro + 13 + 28.20 + 141.10 = 841.30 + dan nog de bezorgkosten.

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:22
Tirinium schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:40:
[...]

Hou er welk rekening mee dat als je nu een bestelling doet van meer dan 150 euro in het UK, je hierover nog
4,2% inklaaringskosten betaald, + 21% btw en 13 tot 18 euro administratiekosten afhankelijk van de bezorgdienst, nog los van eventuele bezorgkosten. dus op een kaart van 583 pond, = 672 euro + 13 + 28.20 + 141.10 = 841.30 + dan nog de bezorgkosten.
Amazon doet dat direct voor je. En je betaald geen BTW in de UK, alleen in Nederland.
Dus 583 pond incl VAT is ongeveer 460 pond zonder vat en dan inclusief alle belastingen en inklaringskosten rond de 590 pond, dus rond de 680 euro.

• Tirinium
jaspermeul schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:49:
[...]

Amazon doet dat direct voor je. En je betaald geen BTW in de UK, alleen in Nederland.
Dus 583 pond incl VAT is ongeveer 460 pond zonder vat en dan inclusief alle belastingen en inklaringskosten rond de 590 pond, dus rond de 680 euro.
Daar ben ik mee bekend, maar afgaand op dat bericht kan ik niet weten of het originele bedrag met of zonder VAT was.Uitgaande van de huidige prijzen ben ik gegaan voor het meest logische, dus zonder anders komt de kaart wel heel goedkoop uit en dat lijkt me onwaarschijnlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Tirinium op 09-04-2021 11:56 ]

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:15
Heeft amd deze week al kaarten verstuurd?

• Pedje-san
  • Laatst online: 00:09
Beavbusi schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:56:
Die van mij nog niet, maar vorige week kreeg ik de shipping confirmation pas vrijdag om 23:24. :)

• jaspermeul
Pedje-san schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:58:
[...]

Die van mij nog niet, maar vorige week kreeg ik de shipping confirmation pas vrijdag om 23:24. :)
Al wel order confirmation binnen?
Hier binnen 1 minuut de order submitted mail maar tot nu toe nog geen confirmation.

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11-2025
Beavbusi schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:56:
Zojuist ging de deurbel. Pakketbezorger, maar ik verwacht niks behalve de GPU. Dus joepie!? Nee, pakketje voor de buurvrouw. lol

Is er uberhaubt kans dat we de midnight edition zaterdag binnen hebben? Maandag en dinsdag werk ik en ben daarom niet thuis. Nou ja, dan mag de buurvrouw het voor me terugdoen. hihi

• takkenjong
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Blijkbaar zijn de stukjes Javascript niet toegestaan?
Ik zie net dat mijn reacties zijn verwijderd :P.

Ik heb ook nog geen shipping confirmation, maar verwacht dat die vanavond ergens verschijnt.

• Fastjur
  • Laatst online: 27-01 16:01
Stoomkoker schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:08:
[...]

Ik was ook ongeduldig, gister submitted om 1700 vandaag pas confirmation. Komt goed
Confirmation email voor 6900XT is binnen! _/-\o_

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:05
-jacQues- schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:06:
[...]

Zojuist ging de deurbel. Pakketbezorger, maar ik verwacht niks behalve de GPU. Dus joepie!? Nee, pakketje voor de buurvrouw. lol

Is er uberhaubt kans dat we de midnight edition zaterdag binnen hebben? Maandag en dinsdag werk ik en ben daarom niet thuis. Nou ja, dan mag de buurvrouw het voor me terugdoen. hihi
Vanochtend nog gekeken maar de order stond nog op "in process". Ik check nu net mijn bankrekening en zie dat Paypal €671,33 heeft afgeschreven. Hoopvol dus dat ik de midnight edition binnenkort mag verwelkomen.
Vandaag versturen en morgen ontvangen zou erg fijn zijn.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Pedje-san
  • Laatst online: 00:09
jaspermeul schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:01:
[...]

Al wel order confirmation binnen?
Hier binnen 1 minuut de order submitted mail maar tot nu toe nog geen confirmation.
Ja, die heb ik al ontvangen. Dit duurde bij de bestelling van woensdag wel heel lang, dus zegt allemaal niets.

• JohnnyV76
Pedje-san schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:20:
[...]
Ja, die heb ik al ontvangen. Dit duurde bij de bestelling van woensdag wel heel lang, dus zegt allemaal niets.
Is inderdaad erg wisselend. Ik had woensdag geen reCaptcha en ik kreeg de order submitted om 15:04. PayPal confirmation om 15:11 en order confirmed om 15:31. Erg soepel en snel dus allemaal... alsof ik een persoonlijke hotline had met AMD :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Rzarect0r
JohnnyV76 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:20:
[...]

Vanochtend nog gekeken maar de order stond nog op "in process". Ik check nu net mijn bankrekening en zie dat Paypal €671,33 heeft afgeschreven. Hoopvol dus dat ik de midnight edition binnenkort mag verwelkomen.
Vandaag versturen en morgen ontvangen zou erg fijn zijn.
Ze bezorgen enkel doordeweeks :)
-jacQues- schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:06:
[...]

Zoals @Rzarect0r al aangeeft is hier nul kans op. AMD verzend via DHL zakelijk, dus alleen doordeweekse bezorging en een bezorgtijd van 8u tot 18u. Normaal gesproken ook geen mogelijkheid tot aanpassen levering.

• Beavbusi
Hoezo? bij mij staat er fedex

• Rzarect0r
Dat staat bij iedereen, maar die zul je in NL niet zien bezorgen voor AMD.

• larspc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-01 01:39
Even voor de duidelijkheid (deed gister pas voor het eerst mee bij de drop), de drop komt alleen op donderdag?

• takkenjong
  • Laatst online: 19-12-2025
larspc schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:47:
Even voor de duidelijkheid (deed gister pas voor het eerst mee bij de drop), de drop komt alleen op donderdag?
Over het algemeen was dat tot nu toe de trend. Voor sommige nieuwe releases wijken ze af.

• Stoomkoker
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:31
Zijn er al mensen die verzendbevestiging binnen hebben van de midnight non existent edition?

• Tilor
  • Laatst online: 26-11-2025
Was bij mij ook zo, uiteindelijk heeft DHL mn 6900XT bezorgd.

PC: R7 5800X3D / X570 Aorus Elite / 32GB DDR4 3600MHz / RX 6900 XT

• MelvinSleeking
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-01 09:43
Stoomkoker schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:05:
Zijn er al mensen die verzendbevestiging binnen hebben van de midnight non existent edition?
Hier nog niets, kijk wel iedere paar uur even of m'n order niet stiekem gecanceld is.. ;)
Hoop vanavond wel een bevestiging te krijgen, tot die tijd vertrouw ik het nog niet.

• MelvinSleeking
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-01 09:43
Nog even iets anders.. afgelopen week verrassend makkelijk de 6800 XT Midnight Black kunnen bestellen.
Zonder herhaaldelijk refreshen verscheen de add to cart button en kon ik het bestelproces doorlopen.
Ik heb geen gebruik gemaakt van bots of scripts en vind ook dat berichten over scalpers niet op waarheid is gebaseerd.
Hoe is het bestelproces bij anderen verlopen?

Al moet ik wel zeggen dat ik vanaf launch bezig ben om IETS van AMD te bemachtigen.. maar het is gelukt! 8)7

• Vuurvli3gje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-11-2025
MelvinSleeking schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:35:
Nog even iets anders.. afgelopen week verrassend makkelijk de 6800 XT Midnight Black kunnen bestellen.
Zonder herhaaldelijk refreshen verscheen de add to cart button en kon ik het bestelproces doorlopen.
Ik heb geen gebruik gemaakt van bots of scripts en vind ook dat berichten over scalpers niet op waarheid is gebaseerd.

Al moet ik wel zeggen dat ik vanaf launch bezig ben om IETS van AMD te bemachtigen.. maar het is gelukt! 8)7
Mij lijkt de reden dat er gewoon heel veel minder mensen op de hoogte waren dat er een release was die dag, laat staan dat ze van te voren ook nog de directe link hadden. Ik kwam er ook pas 2 uur van te voren achter door dit draadje. Er was een stuk minder competitie 8) . Mensen zonder directe link zagen pas na bijna 5 minuten de kaart in het product overzicht erbij komen.

• JohnnyV76

Haha... ik kijk ook meerdere keren per dag naar mijn mail en de order status om te zien of er wat beweegt. Niet gecancelled en geld nu via PayPal van m'n rekening af dus begin steeds meer hoop te krijgen dat t gaat lukken. Nog geen verzendbevestiging maar dat wordt denk ik ook pas maandag. Als gezegd.. DHL zakelijk bezorgt alleen doordeweeks dus hopelijk maandag verzonden en dinsdag in huis.

Je hebt wel erg veel geluk gehad hoor om "zomaar even" een midnight black edition te scoren.
Bij mij is het ook met extreem veel geluk gebeurd. Heb t hiel al eerder verteld maar in t kort... ik legde aan een vriend uit die zat t F5-en hoe je de Jquery moest gebruiken en toen stond ie ineens in mijn mandje dus op het perfecte moment gedaan.

• Seriph
  • Laatst online: 02-02 14:44

Bijna hetzelfde. Om 15.00 riep in de tweakers discord dat de kaart beschikbaar was. Na een refresh was de kaart zichtbaar en ging ik relatief gemakkelijk het bestelproces door. Dat was andere keren wel anders. Bij de 6700xt lauch was het drama en bij de meeste andere drops niet eens add to cart gezien zo snel ging het.

En scalpers zijn er plenty. Kijk maar in v&a hier op tweakers. Rotsmoes erbij dat je liever een andere kaart hebt of dat je schoonmoeder is overleden. Maar ondertussen wel 300 euro op de prijs gooien. Een scalper is iemand die een zeldzaam product koopt met de intentie deze duurder door te verkopen.

Ik moet zeggen dat bij mij ook de verleiding groot is. Het is makkelijk geld.

Edit: maar dit komt gevaar dicht bij de topic warning dus ik meng me er verder niet in.

[ Voor 3% gewijzigd door Seriph op 09-04-2021 17:04 ]

@JohnnyV76 en iedereen die geluk had met de woensdag en donderdag drop: er kan vandaag ook nog verzonden worden. Krijg je dus een verzending via de e-mail voor 24u, dan is de levering op maandag al.
Pin me niet helemaal vast op de exacte tijd, maar dit is uit eigen ervaring en die van anderen die iets melden. Zolang je dus een tracking nummer hebt op zondag is het bijna zeker dat maandag al bezorging is.

Het proces gisteren was dan ook wel uitzonderlijk slecht, met name de betaling. Kunt die eigenlijk ook niet vergelijken met andere drops, daarbij was het gebruik van een script wel handig, maar niet nodig. Er zijn bij elke drop wel mensen geweest die het via de normale knoppen ook gelukt is, hoewel je die op 2 handen kunt optellen.

• jaspermeul
Postman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:22:
[...]

Het proces gisteren was dan ook wel uitzonderlijk slecht, met name de betaling. Kunt die eigenlijk ook niet vergelijken met andere drops, daarbij was het gebruik van een script wel handig, maar niet nodig. Er zijn bij elke drop wel mensen geweest die het via de normale knoppen ook gelukt is, hoewel je die op 2 handen kunt optellen.
Precies, gisteren was wel uniek door de problemen met Paypal.
Ik heb zelf een kwartier na de melding can voorraad nog kunnenbestellen. Zojuist dan ook de order confirmed e-mail gekregen voor de 6800.

Ik denk dat heel veel bot scripts niks konden kopen door de problemen met Paypal. Was dat niet zo geweest dan ben je bijna kansloos zonder script, ook al lukt het hier soms toch een aantal mensen.

Ook toevallig net een XFX 6700xt binnen via Amazon. De gene die van een externe verkoper kopen. Geen scam maar wel stukken duurder dan amd (€800). Gelukkig kan die weer terug.

• Vuurvli3gje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-11-2025
Kreeg zojuist de Shipping Confirmation mail binnen voor de 6800 XT Midnight Black _/-\o_ . Het tracking nummer is nog niet bekend in het systeem van DHL maar ik heb vanuit hier begrepen dat deze dus maandag geleverd zal worden? Ah die paar dagen op al die maanden stelt dan weinig voor. Kan ik eindelijk Red Dead Redemption 2 gaan spelen. 8)

Edit:
Het gaat om de midnight black variant van de release afgelopen woensdag

[ Voor 12% gewijzigd door Vuurvli3gje op 09-04-2021 21:57 ]

• Rzarect0r
Vuurvli3gje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:32:
Kreeg zojuist de Shipping Confirmation mail binnen voor de 6800 XT _/-\o_ . Het tracking nummer is nog niet bekend in het systeem van DHL maar ik heb vanuit hier begrepen dat deze dus maandag geleverd zal worden? Ah die paar dagen op al die maanden stelt dan weinig voor. Kan ik eindelijk Red Dead Redemption 2 gaan spelen. 8)
De midnight of de gewone?

• TechAlf
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-12-2021
Vuurvli3gje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:32:
Kreeg zojuist de Shipping Confirmation mail binnen voor de 6800 XT Midnight Black _/-\o_ . Het tracking nummer is nog niet bekend in het systeem van DHL maar ik heb vanuit hier begrepen dat deze dus maandag geleverd zal worden? Ah die paar dagen op al die maanden stelt dan weinig voor. Kan ik eindelijk Red Dead Redemption 2 gaan spelen. 8)

Edit:
Het gaat om de midnight black variant van de release afgelopen woensdag
Ok I'll, midnight black

• JohnnyV76
Hier ook de shipping confirmation woohoo!!!
Voor de midnight black dus heel erg blij!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 14:43

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

YouTube: AMD RX 6800 XT Midnight Black Unboxing

Hier de eerste "echte" beelden die ik van die kaart tegenkom. Veel plezier voor diegene die m hebben!!

• Musho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02-2025
Ook hier inmiddels de shipping confirmation mail binnen. Kwam om 21:25 in mijn mailbox binnen. Hopelijk dat deze maandag bezorgd wordt (6800xt midnight black edition, op woensdag besteld).

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-01 12:48
Postman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:39:
[...]

Vind het eigenlijk niets eens zo speciaal. De 'normale' met het rode accent is eigenlijk mooier in mijn ogen O+
Ik vind vooral de zwarte bovenkant wel mooier dan de normale versie. Geen rode accenten is voor mij ook een plus omdat dat niet echt bij mn pc past

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
Postman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:39:
[...]

Vind het eigenlijk niets eens zo speciaal. De 'normale' met het rode accent is eigenlijk mooier in mijn ogen O+
Nee eens vind het ook totaal niet bijzonder maar goed je koopt geen reference kaart voor de looks.
Smeldor schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:16:
[...]

Nee eens vind het ook totaal niet bijzonder maar goed je koopt geen reference kaart voor de looks.
Haha, klopt. Het speciale aan deze kaart is eigenlijk dat het een 6800XT voor MSRP is :P
rutgerdj schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:42:
[...]

Ik vind vooral de zwarte bovenkant wel mooier dan de normale versie. Geen rode accenten is voor mij ook een plus omdat dat niet echt bij mn pc past
Ik heb zelf een rode GPU support gekocht voor een verder zwarte build, dus wat dat betreft past het net niet. Maar goed, in een dichte kast zie je het toch niet ;)

• Kimberly
  • Laatst online: 22:39
Heb sinds vandaag de MSI RX 6700 XT. Wat werkt alles super, alleen wel veel teveel als je kijkt wat deze oorspronkelijk zou gaan kosten.. ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0wxNu5rKCdxLSby1eNVhmGshrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymq9fVGYqe8FcxVVS8Q5ZsHU.jpg?f=fotoalbum_large

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01 08:36
Kimberly schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:49:
Heb sinds vandaag de MSI RX 6700 XT. Wat werkt alles super, alleen wel veel teveel als je kijkt wat deze oorspronkelijk zou gaan kosten.. ;w

[Afbeelding]
Hahaha dat geldt voor elke kaart op dit moment. Mooie kaart. Ik heb de 6900XT versie. Game on.

• Mister_Slavko
Heeft iedereen met een order confirmation al een shipment confirmation gekregen? Rx 6800xt Midnight edition.

• Beavbusi
nee alleen maar een paar mensen nog

• Mister_Slavko
Beavbusi schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:05:
nee alleen maar een paar mensen nog
Kan dat vandaag nog komen of pas de volgende werkdag?

• Beavbusi
geen idee, ik wacht er ook op. mijn confirmation was ook een dag later dus sta vast niet vooraan ;)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

Mister_Slavko schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:04:
Heeft iedereen met een order confirmation al een shipment confirmation gekregen? Rx 6800xt Midnight edition.
Nope, dont worry..

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:01
Hier inmiddels de verzendbevestiging voor de 6800XT Black editie (maandag bezorging). *O*

M'n bestelling voor de 3060Ti maar geannuleerd, prima alternatief :)

• Mister_Slavko
Rolfjes schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:29:
Hier inmiddels de verzendbevestiging voor de 6800XT Black editie (maandag bezorging). *O*

M'n bestelling voor de 3060Ti maar geannuleerd, prima alternatief :)
Hoe laat heb jij je verzendbevestiging gekregen?

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 14:43

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Mister_Slavko schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:20:
[...]

Kan dat vandaag nog komen of pas de volgende werkdag?
Ingram Micro (verzendhuis waar t de afgelopen drops vandaan leek te komen) is dicht in het weekend. Maandag op zn vroegst dus waarschijnlijk

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-12-2025
Beavbusi schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:22:
geen idee, ik wacht er ook op. mijn confirmation was ook een dag later dus sta vast niet vooraan ;)
Ik kreeg ook bevestiging een dag later en verwacht mij verzending nu niet eerder dan maandag.

Inmiddels besloot 11400f en asus b560-i rog aan te schaffen totdat er iets beters op nieuwe sockets komt. Kan mijn huidige tridentz ram blijven gebruiken met de rest van systeem.

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:01
Mister_Slavko schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:46:
[...]

Hoe laat heb jij je verzendbevestiging gekregen?
Gisteren om 19.25

• Kimberly
  • Laatst online: 22:39
Swizzler24 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 08:36:
[...]

Hahaha dat geldt voor elke kaart op dit moment. Mooie kaart. Ik heb de 6900XT versie. Game on.
Ja echt heel blij mee. Krijg een beetje het ATI 9800 Pro gevoel, heel veel kaart voor 'niet zoveel' als nvidia.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Mister_Slavko
De eerste Midnight Black editie staat inmiddels op V&A voor een redelijke prijs! :+

• DonnyOlijslager
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik kreeg mijn bevestiging al een uur na het bestellen. Echter ook nog geen verzendbevestiging verwacht dus dat die maandag komt.

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-12-2025
Mister_Slavko schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:23:
De eerste Midnight Black editie staat inmiddels op V&A voor een redelijke prijs! :+
Als iemand gaat me ervoor 1800 betalen dan zou ik dat ook zelf overwegen :+ 8)7

• DennisD1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:40
Ja zeer beschaafd inderdaad...

Ik denk dat je wel heel wanhopig opzoek moet zijn naar deze versie als je dat er voor gaat betalen :X

• DennisD1973
Ik vind de V&A situatie wel een beetje vervelend. Als ik mijn huidige videokaart zou willen verkopen tegen een redelijke prijs aan een mede-Tweaker, dan zou ik het wel irritant vinden als dezelfde kaart een dag later voor enkele honderden euro’s meer wordt aangeboden door die persoon...

Enige is dat je de V&A beoordelingen kunt bekijken of iemand ‘handelt’, maar ja die zijn er niet altijd of niet volledig...

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

DennisD1973 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:12:
Ik vind de V&A situatie wel een beetje vervelend. Als ik mijn huidige videokaart zou willen verkopen tegen een redelijke prijs aan een mede-Tweaker, dan zou ik het wel irritant vinden als dezelfde kaart een dag later voor enkele honderden euro’s meer wordt aangeboden door die persoon...

Enige is dat je de V&A beoordelingen kunt bekijken of iemand ‘handelt’, maar ja die zijn er niet altijd of niet volledig...
Weet je wat het is. (Mijn 6800 staat ookal op marktplaats) ik krijg zulke achterlijke hoge biedingen. Waarom zou ik hem niet verkopen dan. Een nieuwe videokaart is per definitie een luxe product. Ik ben geen scalper (maar ik zou graag de 6800XT willen en heb nu al een 6900XT) dus nee mensen bieden wat ze willen hebben. Beetje onzin om constant te doen alsof mensen die de kaarten verkopen allemaal puur duivels zijn.

Kijk ook eens naar de mensen die zonder probleem 2x de prijs willen betalen voor een kaart. Als niemand dat zou doen is er ook geen reden om de kaart te verkopen.

Ik kan 2 dingen doen kaart verkopen aan de hoogste bieder en wanneer de markt weer normaal is een 2e pc bouwen. (Staat er op met gewoon bieden. Zodra die binnen is gaat die naar de hoogste bieder) (en liever naar een tweaker dan een marktplaats persoon)
Of nu voor 2x de prijs een 2e pc bouwen.

Jullie vergeten altijd even de markt en aanbod.
Aanbod is kut ja zeker. Ben al sinds december bezig om een kaart te kopen via AMD. Als er geen vraag is in kaarten voor 2x de prijs stopt het vanzelf.

Dat jij geen 1000 euro over hebt voor een 6800 betekent niet dat er niet genoeg mensen zijn die dat wel hebben.

Weet je wat het is als de scalpers niet meer van de kaarten afkomen hebben hun een probleem.
Overigens help ik nog steeds graag mensen aan een kaart voor normale prijs. Dus ik blijf ook zeker in dit topic.
Kots mij maar uit het zal wel. In mijn ogen is het een probleem van de kopers.

(Ter info ik heb voor mijn 6900XT een mega bedrag betaalt maakt de performance niet minder.) vergeet niet het is echt een luxe probleem. Je gaat niet dood zonder 6000 serie AMD kaart :>

Heeft het vaak fout

Weet niet wat die persoon verkoopt, maar een 6800XT Midnight Black niet in ieder geval. Onmogelijk dat die de kaart al in bezit heeft.
Is dus eigenlijk een pre-order op zijn best, want garantie dat het pakket op maandag er wel is heb je ook niet. En ook niet toegestaan volgens de regels van V&A.

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Postman schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:39:
[...]

Weet niet wat die persoon verkoopt, maar een 6800XT Midnight Black niet in ieder geval. Onmogelijk dat die de kaart al in bezit heeft.
Is dus eigenlijk een pre-order op zijn best, want garantie dat het pakket op maandag er wel is heb je ook niet. En ook niet toegestaan volgens de regels van V&A.
Report en verder met de orde van de dag

Heeft het vaak fout

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vanochtend nieuwe PC besteld bij Informatique, omdat mijn oude PC (i7-5820K) zich gisteren opgeblazen heeft (geplofte voeding, iig mobo defect, mogelijk ook de CPU).

Als CPU maar voor de Gigabyte Radeon RX 6700 XT, 12GB, Aorus Extreme gegaan, die op voorraad is.

Liever had ik met deze krankzinnige prijzen nog even gewacht, maarja, als je PC kapot is, heb je weinig keuze meer.... enige andere alternatieven die nog leverbaar zijn waren GT710's, GT730's en een 6900 XT (deze). Maar die 710/730 vond ik wel héél erg basic, en die 6900XT kost 2400 (!) euro. Dat vond ik nou weer net iets te gortig....

Levering gepland op 21-4 (omdat enkele andere onderdelen nog niet op voorraad zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 10-04-2021 14:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

• DennisD1973
tailfox schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:34:
[...]

Weet je wat het is. (Mijn 6800 staat ookal op marktplaats) ik krijg zulke achterlijke hoge biedingen. Waarom zou ik hem niet verkopen dan. Een nieuwe videokaart is per definitie een luxe product. Ik ben geen scalper (maar ik zou graag de 6800XT willen en heb nu al een 6900XT) dus nee mensen bieden wat ze willen hebben. Beetje onzin om constant te doen alsof mensen die de kaarten verkopen allemaal puur duivels zijn.

Kijk ook eens naar de mensen die zonder probleem 2x de prijs willen betalen voor een kaart. Als niemand dat zou doen is er ook geen reden om de kaart te verkopen.

Ik kan 2 dingen doen kaart verkopen aan de hoogste bieder en wanneer de markt weer normaal is een 2e pc bouwen. (Staat er op met gewoon bieden. Zodra die binnen is gaat die naar de hoogste bieder) (en liever naar een tweaker dan een marktplaats persoon)
Of nu voor 2x de prijs een 2e pc bouwen.

Jullie vergeten altijd even de markt en aanbod.
Aanbod is kut ja zeker. Ben al sinds december bezig om een kaart te kopen via AMD. Als er geen vraag is in kaarten voor 2x de prijs stopt het vanzelf.

Dat jij geen 1000 euro over hebt voor een 6800 betekent niet dat er niet genoeg mensen zijn die dat wel hebben.

Weet je wat het is als de scalpers niet meer van de kaarten afkomen hebben hun een probleem.
Overigens help ik nog steeds graag mensen aan een kaart voor normale prijs. Dus ik blijf ook zeker in dit topic.
Kots mij maar uit het zal wel. In mijn ogen is het een probleem van de kopers.

(Ter info ik heb voor mijn 6900XT een mega bedrag betaalt maakt de performance niet minder.) vergeet niet het is echt een luxe probleem. Je gaat niet dood zonder 6000 serie AMD kaart :>
Precies mijn punt; ik zal mijn videokaart ook marktconform verkopen ook al is dat meer. Ik weet dat als ik het voor de vraagprijs zou doen de kaart binnen de kortste keer verkocht is en wellicht voor meer wordt aangeboden door mijn koper(de Tweaker daargelaten die het voor eigen gebruik heeft gekocht).

Ik zou dat ook doen wat jij zegt als ik een 6800 zou willen verkopen. Vind ik zelfs een nette prijs als ik andere aanbieders bekijk.

• Rzarect0r
DennisD1973 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:49:
[...]

Precies mijn punt; ik zal mijn videokaart ook marktconform verkopen ook al is dat meer. Ik weet dat als ik het voor de vraagprijs zou doen de kaart binnen de kortste keer verkocht is en wellicht voor meer wordt aangeboden door mijn koper(de Tweaker daargelaten die het voor eigen gebruik heeft gekocht).

Ik zou dat ook doen wat jij zegt als ik een 6800 zou willen verkopen. Vind ik zelfs een nette prijs als ik andere aanbieders bekijk.
Ik heb recentelijk een 3070 en 3090 verkocht, beiden zijn opgekocht door een tweaker die ze vervolgens voor meer weer heeft aangeboden :)

• DennisD1973
Rzarect0r schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:09:
[...]

Ik heb recentelijk een 3070 en 3090 verkocht, beiden zijn opgekocht door een tweaker die ze vervolgens voor meer weer heeft aangeboden :)
Als je maar tevreden bent met hetgeen je ontvangen hebt, denk ik dan maar.
Rzarect0r schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:09:
[...]

Haha, zelfde hier meegemaakt met verschillende GPU en CPU. Helaas was de CPU wel de aankoopprijs, dus dat deed een beetje pijn. Zo zie je maar dat zelfs de oude rotten hier op Tweakers niet altijd te vertrouwen zijn ;)
Maar ook de andere kant van de medaille: zo nog afgelopen dinsdag iemand blij gemaakt met een 6900XT voor AMD.com prijs, en die is nu wel aan het genieten van zijn nieuwe game mogelijkheden. :)

• babhunt
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-10-2022
Postman schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:27:
[...]

Haha, zelfde hier meegemaakt met verschillende GPU en CPU. Helaas was de CPU wel de aankoopprijs, dus dat deed een beetje pijn. Zo zie je maar dat zelfs de oude rotten hier op Tweakers niet altijd te vertrouwen zijn ;)
Maar ook de andere kant van de medaille: zo nog afgelopen dinsdag iemand blij gemaakt met een 6900XT voor AMD.com prijs, en die is nu wel aan het genieten van zijn nieuwe game mogelijkheden. :)
Dit is mooi van u. Jammer genoeg zijn ze niet allemaal zo ... Ik heb van armoede een rx6700xt gekocht via Alternate voor 853 euro... Let op, ben tevreden hoor van de kaart maar als je dan denkt wat je kan krijgen voor dat geld bij normale prijzen...

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vind de GPU prijzen uberhaupt hoog als je het met 10 jaar geleden vergelijkt.
babhunt schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:03:
[...]

Dit is mooi van u. Jammer genoeg zijn ze niet allemaal zo ... Ik heb van armoede een rx6700xt gekocht via Alternate voor 853 euro... Let op, ben tevreden hoor van de kaart maar als je dan denkt wat je kan krijgen voor dat geld bij normale prijzen...
Ja voor dat geld zou je eigenlijk een dikke OC versie van de 3080 moeten kunnen kopen. Helaas is alles anders dan normaal, en hoe moeilijk het ook is, zullen we het moeten accepteren.

Nu is het voor mij uiteraard makkelijk praten met een CPU en GPU in een systeem voor MSRP. Maar ik snap heel goed de frustraties bij andere mensen die niet zo gelukkig zijn/waren.

Positief nieuws is dat AMD lijkt door te gaan met referentie kaarten produceren en ook verkopen. Dit geeft uiteindelijk steeds meer mensen de kans op een GPU, hoewel de vraag bij het groene team nog altijd vele malen groter is.
Secsytime schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:05:
Vind de GPU prijzen uberhaupt hoog als je het met 10 jaar geleden vergelijkt.
Ik vind een peer ook anders smaken en uit zien dan een bloemkool :P

Een betere vergelijking is met die van de vorige generatie, dus 2 jaar geleden. Heck zelfs de prijzen van augustus 2020 is al een mega verschil met nu. Pas vanaf begin 2021 is het echt compleet ontspoord.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Postman schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:10:
[...]

Ik vind een peer ook anders smaken en uit zien dan een bloemkool :P

Een betere vergelijking is met die van de vorige generatie, dus 2 jaar geleden. Heck zelfs de prijzen van augustus 2020 is al een mega verschil met nu. Pas vanaf begin 2021 is het echt compleet ontspoord.
Volgens mij was destijds de HD 6950 vergelijkbaar met de midtier nu, alleen zijn de prijzen 200-300 meer msrp..

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-01 06:39
Ik had een Asus Strix OC (overclocked ) RTX 3070 voor 899 euro gekocht 3 weken geleden. Yep, erg veel geluk gehad voor die prijs... Echter ... ik speel bijna alleen games in Virtual Realty. Skyrim, Fallout 4VR, etc. de 8 gigabyte was ik al snel overheen met mods.... Toen heb ik mijn geluk gewaagt bij de AMD shop (de bekende drop op Donderdag). Met een beetje hulp van wat scalper websites (PS: ik ben gamer), een RX6800 kunnen scoren.

De 900 euro RTX 3070 vergeleken met de 600 euro RX6800.

No raytracing in VR games... FPS/layency vergelijkbaar.

enigste verschil merkte ik bij No Mans Sky. de RX6800 had 50% reprojection, en de RTX 3070 had maar 19% reprojection.
Ook een verschil wat ik zag, met de 16 gig van de RX6800 kon ik lekker los gaan met mods voor Skyrim en Fallout 4 VR... 11-12 gig no problemo,. RTX 3070 wel problemo.....

Ik heb de RTX 3070 terug gestuurd....
Na een opmerking op de Tweakers Discord over het afschrijven van het geld van de CC (dus geen reservering meer) voor de 6800XT MB (van afgelopen woensdag) ben ik ook even bij mijn eigen order gaan kijken. En ook daar is het geld dus nu definitief van mijn CC afgeschreven.

Aangezien het volgende in de AMD shipping mails staat (die ik zoals velen nog niet gehad heb), ga ik een voorzichtige conclusie trekken (die wellicht niet correct is en voor teleurstelling gaat zorgen).
Thank you for ordering from AMD.com Online Store on 1 April 2021. The following product(s) have shipped. If you paid by credit card, your credit card has now been charged.
Nogmaals neem dit niet ter harte en kom ook niet klagen als het niet zo is.
Even uitgaande van 1 + 1 = 11 (of 2), en het feit dat de AMD.com website nog steeds geen producten verkoopt, doet mij vermoeden dat er een storing is in het systeem bij Digital River. De zending kan dus wel eens verwerkt zijn door Ingram Micro, het versturen van de tracking info + factuuur en wijzigen order status bij Digital River is dus niet voor iedereen gedaan.

In het verleden al vaker mensen geweest die een pakket ontvangen en de tracking info pas later kregen. De kans bestaat dus dat er maandag opeens een DHL bezorger aanbelt met de 6800XT MB.

Voor de laatste keer: dit is allemaal speculaas, kom alleen bij mij terug als het wel zo is :P

Edit 11-4-2021 9:25: vannacht nog wat meer onderzoek gedaan en helaas is bovenstaande info geen garantie voor succes. ;( De CC betaling was bij een eerdere bestelling die uiteindelijk geannuleerd werd ook al doorgezet (dus van gereserveerd naar afgeschreven gegaan). En na de annulering werd het geld door PayPal weer teruggestort.
Dus nog maar even afwachten tot morgen zou ik zeggen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Postman op 11-04-2021 09:27 . Reden: Update informatie ]

• mudbiker
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-01 15:17
Man man wat is deze jongen blij met zijn 6900XT. Op donderdag 27 maart jongstleden zat deze jongen net als velen in deze forum de hele avond te wachten op een drop van AMD. En op het moment dat ik de moed aan het opgeven was kwam er een drop. Gefrustreerd dat ik mijn 6900XT order niet kon submitten gaf ik de moed maar weer op. Mijn oudste zoon kwam naar beneden en zei Pa het is mij gelukt om een 6900XT en een 6700XT te bestellen. Ehhhh. geintje zeker, nee echt..., je kunt geen 2 kaarten tegelijk bestellen op 1 adres, ehh zoon wou jij dan ook een videokaart ?. Waarom heb je 2 bestelt ? Nou dat ging mis pa, ik kon eerst een 6700XT kiezen maar toen de 6900XT kwam heb ik die in dezelfde mandje gedaan en ik was te bang dat ik te laat was om de 6700XT te cancelen omdat ik wist hoe je zat te azen op een 6900XT naast je 5950X.
:)
Zo blij als een baby is deze 51 jaar oude gamer. Maar na een paar dagen van gamen blijf ik wel met een gesealde en niet uitgepakte 6700XT zitten. Wat is een reele vraagprijs volgens jullie ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2o4DBkXYL2FqxMICmVNBh8Rv4Qk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kNkHj2rQ1o2Iw44f2y7sMgM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9YUlY0x7QdZitnRQ_oGVjzTJPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrrP43t7D5HBJrxYM28uYBW7.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjvjeRbi5xEDTsixBvTZx4MUZAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbxX9m2qtq84dcsI3mPsteUm.jpg?f=fotoalbum_large

• larspc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-01 01:39
mudbiker schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:11:
Man man wat is deze jongen blij met zijn 6900XT. Op donderdag 27 maart jongstleden zat deze jongen net als velen in deze forum de hele avond te wachten op een drop van AMD. En op het moment dat ik de moed aan het opgeven was kwam er een drop. Gefrustreerd dat ik mijn 6900XT order niet kon submitten gaf ik de moed maar weer op. Mijn oudste zoon kwam naar beneden en zei Pa het is mij gelukt om een 6900XT en een 6700XT te bestellen. Ehhhh. geintje zeker, nee echt..., je kunt geen 2 kaarten tegelijk bestellen op 1 adres, ehh zoon wou jij dan ook een videokaart ?. Waarom heb je 2 bestelt ? Nou dat ging mis pa, ik kon eerst een 6700XT kiezen maar toen de 6900XT kwam heb ik die in dezelfde mandje gedaan en ik was te bang dat ik te laat was om de 6700XT te cancelen omdat ik wist hoe je zat te azen op een 6900XT naast je 5950X.
:)
Zo blij als een baby is deze 51 jaar oude gamer. Maar na een paar dagen van gamen blijf ik wel met een gesealde en niet uitgepakte 6700XT zitten. Wat is een reele vraagprijs volgens jullie ?[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
ik zou hem graag van je over willen nemen (voor videobewerking). Wil best 550 euro betalen maar dit zal waarschijnlijk wel het laagste bod zijn dat je zult krijgen |:(

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:34
mudbiker schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:11:
Zo blij als een baby is deze 51 jaar oude gamer. Maar na een paar dagen van gamen blijf ik wel met een gesealde en niet uitgepakte 6700XT zitten. Wat is een reele vraagprijs volgens jullie ?
Aanschaf + verzendkosten op zijn meest. Maar dat wist je zelf ook wel natuurlijk. :)

• mudbiker
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-01 15:17
Ga een veiling van 3dagen openen vanaf 550 euro exclusief verzendkosten. Mijn zoon wil als informatica student geen Scalper genoemd worden maar weet wel wat kapitalisme betekend in een tijd van veel vraag en weinig aanbod. Hopelijk blijven de biedingen reeel.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:11
mudbiker schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:48:
Ga een veiling van 3dagen openen vanaf 550 euro exclusief verzendkosten. Mijn zoon wil als informatica student geen Scalper genoemd worden maar weet wel wat kapitalisme betekend in een tijd van veel vraag en weinig aanbod. Hopelijk blijven de biedingen reeel.
Dat zou ik idd doen, als je hem aanbiedt voor je koopprijs krijg je gagarandeerd iemand die hem voor 300 euro meer op de V&A gaat zetten.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:34
Santee schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:05:
[...]

Dat zou ik idd doen, als je hem aanbiedt voor je koopprijs krijg je gagarandeerd iemand die hem voor 300 euro meer op de V&A gaat zetten.
Tja ik 'moet' een videokaart hebben maar voor mij is de 3070 de minimum maar ik ga toch echt geen kaart kopen om te verkopen. Ik heb manieren en fatsoen geleerd en dit valt daar gewoon NIET onder.

Je kan ook simpelweg een teamviewer sessie doen en kijken wat de persoon aan games in zijn library heeft dan weet je in ieder geval dat de persoon een gamer is ipv een scalper. Scalpen om scalpen te voorkomen is echt een heel rare gang van zaken wat mij betreft.

Als je echt wil dat de kaart naar een gamer gaat voor een eerlijke prijs zijn daar wel oplossingen voor te vinden.
computerjunky schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:11:
[...]

Tja ik 'moet' een videokaart hebben maar voor mij is de 3070 de minimum maar ik ga toch echt geen kaart kopen om te verkopen. Ik heb manieren en fatsoen geleerd en dit valt daar gewoon NIET onder.

Je kan ook simpelweg een teamviewer sessie doen en kijken wat de persoon aan games in zijn library heeft dan weet je in ieder geval dat de persoon een gamer is ipv een scalper. Scalpen om scalpen te voorkomen is echt een heel rare gang van zaken wat mij betreft.

Als je echt wil dat de kaart naar een gamer gaat voor een eerlijke prijs zijn daar wel oplossingen voor te vinden.
En dan een week later koopt die persoon een Nvidia kaart of zelf een andere kaart van AMD.com. En dan staat die niet scalper kaart opeens toch op V&A voor een extra premium.

Maar goed dat is dan mijn eigen ervaring, tot op heden 50% dat je gewoon voor de gek houdt.

Als iemand zelf een advertentie plaatst en 200 meer bied dan de aanschafprijs, en ik reageer daar op dan ben ik dus een scalper.

Als ik mijn GPU van 2 jaar oud verkoop voor tweemaal mijn aanschafprijs omdat de markt nu eenmaal die prijzen hanteert dan ben ik een slimme jongen. :?

Kunnen we nu eindelijk eens stoppen hiermee?
Iedereen is vrij om zijn of haar eigendommen te verkopen voor de prijs die hij/zij er voor vraagt. Ja, je hebt er ook mensen bij die er alleen maar mee bezig zijn om kaarten te kopen om die weer te verkopen. En dit stopt pas als die personen hun producten niet meer kwijtraken. Ik denk dat degene die je echt moet aanspreken de kopers zijn, want die houden dit uiteindelijk in stand.

• Nick989
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-04-2021
Postman schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:27:
[...]

En daar ben ik je super dankbaar voor! Nogmaals enorm bedankt! En ja, RDR2 en Valhalla draaien als een zonnetje. De 6900 is echt een beest😁

• jaspermeul
Postman schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:34:

Nogmaals neem dit niet ter harte en kom ook niet klagen als het niet zo is.
Even uitgaande van 1 + 1 = 11 (of 2), en het feit dat de AMD.com website nog steeds geen producten verkoopt, doet mij vermoeden dat er een storing is in het systeem bij Digital River. De zending kan dus wel eens verwerkt zijn door Ingram Micro, het versturen van de tracking info + factuuur en wijzigen order status bij Digital River is dus niet voor iedereen gedaan.

In het verleden al vaker mensen geweest die een pakket ontvangen en de tracking info pas later kregen. De kans bestaat dus dat er maandag opeens een DHL bezorger aanbelt met de 6800XT MB.

Voor de laatste keer: dit is allemaal speculaas, kom alleen bij mij terug als het wel zo is :P
Ik heb zelf het vermoeden dat het process prima loopt maar dat Ingram Micro gewoon alles blokkeert op dit moment wat van de amd site komt. Hun servers krijgen zo’n load te verduren door alle stock bots dat ze het maar dichtgooien zolang er geen verkoop is. Als je ook de pagina inspecteert dan zie je dat alles wat van ingram komt (foto’s, css voor afrekenen) blocked heeft als response.
Bonus hiervan is wel, denk ik, dat je kan zien wanneer er weer een drop aankomt en op welke producten. Net zoals de JQuery een maintenance geeft op producten die niet te koop zijn in de nabije toekomst en een no stock (als response dan) op producten die bijna in de verkoop gaan.
jaspermeul schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:09:
[...]

Ik heb zelf het vermoeden dat het process prima loopt maar dat Ingram Micro gewoon alles blokkeert op dit moment wat van de amd site komt. Hun servers krijgen zo’n load te verduren door alle stock bots dat ze het maar dichtgooien zolang er geen verkoop is. Als je ook de pagina inspecteert dan zie je dat alles wat van ingram komt (foto’s, css voor afrekenen) blocked heeft als response.
Bonus hiervan is wel, denk ik, dat je kan zien wanneer er weer een drop aankomt en op welke producten. Net zoals de JQuery een maintenance geeft op producten die niet te koop zijn in de nabije toekomst en een no stock (als response dan) op producten die bijna in de verkoop gaan.
Je bedoelt Digital River denk ik ;)
En heb je een voorbeeld van de blocked response? Want ik heb die niet, behalve dat alles want van DR komt supertraag is (nog steeds). De blocked dingen bij mij zijn allemaal door uBlock Origin, tracking rommel en dergelijke.

En is er wel degelijk voorraad: minimaal 1100 stuks 5800x zijn er nog in Tilburg. Dat was namelijk het aantal voor de drop van donderdag, daarna is alles offline gehaald. Sterker nog ik weet zeker dat de 6800 niet volledig verkocht is deze week, er waren namelijk vlak voor de payment echt neer ging en de knoppen weggehaald werden nog 83 stuks op voorraad. En toen kon al 5 minuten niemand meer betalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Postman op 10-04-2021 23:15 ]

Postman schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:34:
[...]
Heel verhaal over waarschijnlijk succesvolle bestelling van 6800XT MB omdat geld al afgeschreven is, maar dat verhaal klopt dus niet (of in ieder geval niet zeker).
[...]
Even een aanpassing gedaan, die staat hieronder ook:
Edit 11-4-2021 9:25: vannacht nog wat meer onderzoek gedaan en helaas is bovenstaande info geen garantie voor succes. ;( De CC betaling was bij een eerdere bestelling die uiteindelijk geannuleerd werd ook al doorgezet (dus van gereserveerd naar afgeschreven gegaan). En na de annulering werd het geld door PayPal weer teruggestort.
Dus nog maar even afwachten tot morgen zou ik zeggen ;)
Pagina: 1 ... 137 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord