Had net hetzelfde, maar cookies clearen toont die lekker weer out of stock.fonsoy schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:44:
Bij mij zie ik hem nog tussen de beschikbare producten (6900XT) maar winkelwagen is stuk ....
EDIT: en uitverkocht
De goedkoopste partner modellen van 899 euro waren bij Alternate, deze zijn ook al uitverkocht. Voor de avond begint is er niets meer beschikbaar onder de 1000 euro.
Goedkoopste 6800 XT 1650
Goodkoopste 6900 XT 2000
Goedkoopste 6800 XT 1650
Goodkoopste 6900 XT 2000
[ Voor 15% gewijzigd door Tirinium op 18-03-2021 17:50 ]
Dit gebeurt er (F12, netwerk) :fonsoy schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:44:
Bij mij zie ik hem nog tussen de beschikbare producten (6900XT) maar winkelwagen is stuk ....
EDIT: en uitverkocht
code:
1
2
| Uncaught
Object { message: "\nEin AJAX-HTTP-Fehler ist aufgetreten.\nHTTP-Rückgabe-Code: 503\nIm Folgenden finden Sie Debugging-Informationen.\nPfad: /de/direct-buy/add-to-cart/54508817xx\nStatustext: Service Unavailable\nAntworttext: \r\n503 Service Temporarily Unavailable\r\n503 Service Temporarily Unavailable\r\nnginx\r\n", name: "AjaxError", stack: "@https://www.amd.com/sites/default/files/js/js_jxLaLtWhWX3CV2Q5nXVwOT1u1x-De3poasoXXCTMxtw.js:1553:32\n@https://www.amd.com/sites/default/files/js/......XXCTMxtw.js:2097:3\n" } |
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Die zie ik niet verschijnen.Postman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:35:
@asing @1337Steven1337 Is niet zo moeilijk, kijk maar in je browser dev tools bij netwerk. Dan zie je een json terug komen als je iets besteld. Die link kun je ook in Postman gooien.
Alleen lopen ze momenteel te kloten bij AMD en werkt mijn sessie nog maar voor 1 product toevoegen. Dus kon het verloop niet meepakken.
Bedoel je bij het toevoegen een de cart of een echte daadwerkelijke bestelling met betaling afgerond?
Die had ik ook besteld. Maar nu heeft megekko hem gecancelledMunchie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:45:
Ik heb trouwens om 14:05 nog wel een 6800 voor 720euro weten te scoren bij Megekko. Kort daarna schoot de prijs door naar 1200euro.
-==||| INSANE |||==-
ben er bijna wel zeker van dat je binnen de eerste 10 seconden het hele proces moet doorlopen om een kans te maken. Omdat Paypal namelijk tegen die NGIX error aanloopt en dan is het gedaan.
ggrrrrr maar goed sta nog in de queue voor een 3800 voor 750 euro dus dan misschien daar maar mee blij zijn.
ggrrrrr maar goed sta nog in de queue voor een 3800 voor 750 euro dus dan misschien daar maar mee blij zijn.
- Postman
- Registratie: Februari 2000
- Laatst online: 22:33
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- Sapphire Nitro+ Radeon RX 6800 XT SE Gaming
- MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X TRIO 16G
- AMD Radeon RX 6750 XT
- Sapphire Pulse Radeon RX 6800 XT
- Gigabyte Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Toevoegen van de cart, alleen is de site nu kaduuk dus het doet helemaal niets.jaspermeul schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:50:
[...]
Die zie ik niet verschijnen.
Bedoel je bij het toevoegen een de cart of een echte daadwerkelijke bestelling met betaling afgerond?
Er zijn veel redenen op te noemen waarom deze markt zo verziekt is, maar ik denk echt dat mining de grootste deel van het probleem vormt.Tirinium schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:47:
De goedkoopste partner modellen van 899 euro waren bij Alternate, deze zijn ook al uitverkocht. Voor de avond begint is er niets meer beschikbaar onder de 1000 euro.
Het feit dat je nu gratis geld kan printen wordt nu volop gereflecteerd in de prijs, en natuurlijk de vraag door mensen die überhaupt nooit gamen.
Hm, ja dat is wel een goeie voor een volgende drop om aan te zetten. Dan weet je in ieder geval of je al een nieuwe sessie open dient te zetten of dat je nog door kunt met de huidige.asing schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:49:
[...]
Dit gebeurt er (F12, netwerk) :
code:
1 2Uncaught Object { message: "\nEin AJAX-HTTP-Fehler ist aufgetreten.\nHTTP-Rückgabe-Code: 503\nIm Folgenden finden Sie Debugging-Informationen.\nPfad: /de/direct-buy/add-to-cart/54508817xx\nStatustext: Service Unavailable\nAntworttext: \r\n503 Service Temporarily Unavailable\r\n503 Service Temporarily Unavailable\r\nnginx\r\n", name: "AjaxError", stack: "@https://www.amd.com/sites/default/files/js/js_jxLaLtWhWX3CV2Q5nXVwOT1u1x-De3poasoXXCTMxtw.js:1553:32\n@https://www.amd.com/sites/default/files/js/......XXCTMxtw.js:2097:3\n" }
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Zo interessant zijn die 6900xt anders niet voor minen hoor.Postman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:51:
[...]
Toevoegen van de cart, alleen is de site nu kaduuk dus het doet helemaal niets.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Je quote was bijna goedWouterL schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:02:
[...]
Zo interessant zijn die 6900xt anders niet voor minen hoor.
Denk dat je deze bedoelde: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66576708
Verwijderd
Nog betere reden om voor 6900xt te proberen te gaan grote kans om die aan te schaffen dan andere kaarten waar meer vraag op is.WouterL schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:02:
[...]
Op dit moment zo'n 5 euro per dag bruto (energie moet er nog af).WouterL schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:02:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door -jacQues- op 18-03-2021 18:05 ]
Ja dat is dus inderdaad niet interessant dan.-jacQues- schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:05:
[...]
Op dit moment zo'n 5 euro per dag bruto (energie moet er nog af).
Ik kreeg negen jaar geleden hetzelfde te horen met mijn Sapphire HD 7970. Met die BTC wil ik nu een huis kopen. Maar toegegeven; hoeveel rek er nu nog in zit?? Voor de hobby vind ik het in elk geval gewoon leuk om te doen/er mee bezig te zijn. En ik game er uiteraard veel mee. Twee hobby's in één voor mij dus.Baet schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:06:
[...]
Ja dat is dus inderdaad niet interessant dan.
Ja ervan uitgaande dat je geminde coins houdt en deze veel meer waard worden, dan kan het inderdaad natuurlijk wel interessant zijn.-jacQues- schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:12:
[...]
Ik kreeg negen jaar geleden hetzelfde te horen met mijn Sapphire HD 7970. Met die BTC wil ik nu een huis kopen. Maar toegegeven; hoeveel rek er nu nog in zit?? Voor de hobby vind ik het in elk geval gewoon leuk om te doen/er mee bezig te zijn. En ik game er uiteraard veel mee. Twee hobby's in één voor mij dus.
WhoopsPostman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:04:
[...]
Je quote was bijna goed
Denk dat je deze bedoelde: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66576708
Ja dat kan. Maar de kans dat dat lukt is nog kleinerDarrylNL schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:34:
[...]
Ik bedoel eigenlijk van:
Kan ik zowel een RX 6900XT als RX 6800XT op mijn adres bestellen zonder dat er eentje geweigerd wordt?
Ik weet namelijk dat AMD maximaal 1 kaart per klant verkoopt, maar nooit iets over verschillende kaarten heeft gezegd.
@ launch had een maat vam mije een 6800 en 6800XT besteld zijn netjes binnen gekomen
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
€5 per dag is toch zo'n €150 per maand waar je niets voor hoeft te doen als je 1 kaart hebt.Baet schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:06:
[...]
Ja dat is dus inderdaad niet interessant dan.
Voor jou misschien niet interessant maar ik denk dat er veel mensen zijn die er anders over denken.
Weegt dit uberhaupt op vs het stroomverbruik + afschrijving?Idanue schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:26:
[...]
€5 per dag is toch zo'n €150 per maand waar je niets voor hoeft te doen als je 1 kaart hebt.
Voor jou misschien niet interessant maar ik denk dat er veel mensen zijn die er anders over denken.
€1250 / (€150 - 200W x 24u x 30d x €0.26 / 1000 = €112,56) = 11 maanden terugverdientijd...takkenjong schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:28:
[...]
Weegt dit uberhaupt op vs het stroomverbruik + afschrijving?
Nee, je kunt beter gewoon crypto kopen vandaag de dag. Tenzij je gratis stroom hebt. En zelfs dan kost het een maandje of 8 om je investering eruit te krijgen.takkenjong schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:28:
[...]
Weegt dit uberhaupt op vs het stroomverbruik + afschrijving?
R7 5800X3D | RX 7900XT | 32GB Kingston 3600MHzC16 | Samsung 980 Pro 2TB | be quiet! Pure Power 12 M 1000W
Dit heb ik ook een paar keer gehad. Lijkt er op dat een link niet werkt, hoop dat dit niet daadwerkelijk hun anti-bot is. /nl erachter zetten fixt het probleemsunsmountain schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:36:
[Afbeelding]
[sarcasm] Ja, lekker AMD. Goede bescherming tegen bots! [/sarcasm]
Even een ETH miner aangezet met het eerste de beste mining profile wat ik kon vinden voor de 6900XT.
:fill(white):strip_exif()/f/image/pOKxCLjSmguhRvzZPsS9RdoX.png?f=user_large)
Kan volgens mij best uit.
Je zal er niet rijk van worden maar als je er 1x per jaar/ 2 jaar van op vakantie kan is het toch mooi meegenomen.
Je zal er niet rijk van worden maar als je er 1x per jaar/ 2 jaar van op vakantie kan is het toch mooi meegenomen.
Dit is altijd al zo geweest. Tenzij je het groots aanpakt, zoals de mining farms. Maar zoals gezegd zie ik het als hobby. Iedereen zijn ding. Iemand anders speelt poker op zijn/haar 6900XT.Kaasrol schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:33:
[...]
Nee, je kunt beter gewoon crypto kopen vandaag de dag.
Ik ben wel heel blij met de release gelijk eentje voor 1100 euro aangeschaft te hebben. Voor een vriend heb ik een computer gebouwd en poog al veel te lang een 6800 (al dan niet XT) te verkrijgen. Ik vind het echt frustrerend. EVGA heeft de beste oplossing. Maar AMD, die er zogenaamd "voor de gamers" is, lijkt alleen te droppen om te kunnen pochen richting Nvidea dat hun kaarten wel voor MSRP verkrijgbaar zijn. Het woord "verkrijgbaar" is hierbij heel ruim genomen... Hopelijk is de Verified Actual Gamer Program een optie... (LTT op YouTube)
Dat ben ik wel met je eens die mensen zijn er zeker, dat is gebleken.Idanue schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:26:
[...]
€5 per dag is toch zo'n €150 per maand waar je niets voor hoeft te doen als je 1 kaart hebt.
Het ging hem een beetje om dat specifiek deze kaart misschien niet heel geschikt is, flagship is altijd behoorlijk wat duurder dan de kaarten daaronder, die zijn vaak veel goedkoper en presteren maar net minder. Je draait wellicht een stuk sneller break-even met een subtop kaart.
Maar over die 150 per maand. Het is hoe je het bekijkt. Als je het minen erbij doet naast gamen, ja dan kan het een leuke extra zijn voor op momenten je de pc niet nodig hebt, mits de opbrengsten hoger zijn dan de kosten (hoge koers). Doe je het enkel voor het minen dan vind ik het inderdaad minder interessant. Want met 150 per maand duurt het alsnog een aardige tijd voordat je winstgevend wordt. Deze kaart trekt 300w, kom je op +/- 1,70 per dag, dus netto 3,3 per dag winst. De rest aan energie van je systeem nog niet meegenomen. Dan moet je ruim 300 dagen (fulltime) minen voordat je jouw investering terug hebt en moet de koers over die hele periode ook hoog genoeg blijven. Kaart heeft natuurlijk nog wel restwaarde. Ik neem trouwens ook nog even de carbon footprint mee in mijn mening want persoonlijk vind ik crypto currency sowieso een waste of resources en energie.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Ze hebben het beleid aangescherpt na de 6900XT lancering. In principe zou ik zeggen dat het kan, maar het risico dat beide orders geannuleerd worden is aanwezig.Astennu schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:18:
[...]
Ja dat kan. Maar de kans dat dat lukt is nog kleiner![]()
@ launch had een maat vam mije een 6800 en 6800XT besteld zijn netjes binnen gekomen
Bestel je het tegelijk, dus op 1 factuur, dan krijg je sowieso niks. Want ze annuleren domweg de hele order.
Is mining wel te vertrouwen? Doen jullie dit via je prive pc?Idanue schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:43:
Even een ETH miner aangezet met het eerste de beste mining profile wat ik kon vinden voor de 6900XT.
[Afbeelding]
Ik wilde vandaag ook de 6900xt als vervanger voor mijn rtx3080. Helaas te laat..
[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 18-03-2021 19:37 ]
Lees jij wel?!? letterlijk 2 posts boven je:Baet schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:58:
[...]
Dat ben ik wel met je eens die mensen zijn er zeker, dat is gebleken.
Het ging hem een beetje om dat specifiek deze kaart misschien niet heel geschikt is, flagship is altijd behoorlijk wat duurder dan de kaarten daaronder, die zijn vaak veel goedkoper en presteren maar net minder. Je draait wellicht een stuk sneller break-even met een subtop kaart.
Maar over die 150 per maand. Het is hoe je het bekijkt. Als je het minen erbij doet naast gamen, ja dan kan het een leuke extra zijn voor op momenten je de pc niet nodig hebt, mits de opbrengsten hoger zijn dan de kosten (hoge koers). Doe je het enkel voor het minen dan vind ik het inderdaad minder interessant. Want met 150 per maand duurt het alsnog een aardige tijd voordat je winstgevend wordt. Deze kaart trekt 300w, kom je op +/- 1,70 per dag, dus netto 3,3 per dag winst. De rest aan energie van je systeem nog niet meegenomen. Dan moet je ruim 300 dagen (fulltime) minen voordat je jouw investering terug hebt en moet de koers over die hele periode ook hoog genoeg blijven. Kaart heeft natuurlijk nog wel restwaarde. Ik neem trouwens ook nog even de carbon footprint mee in mijn mening want persoonlijk vind ik crypto currency sowieso een waste of resources en energie.
Idanue schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:43:
[Afbeelding]
Natuurlijk lees ik....Die stond er alleen nog niet toen ik begon aan mn reply.... of mn page was niet recent ge-refreshed...jgj82 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:44:
[...]
Lees jij wel?!? letterlijk 2 posts boven je:
[...]
To be honest, toen ik die 150watt daar wel zag staan (na het mijn post dus) was ik wel verbaasd op zich... dusdanig dat ik me afvraag waar die andere 150watt capacity dan is? Of word die dan gewoon niet benut, of zijn dat dan unuseful resources voor eth algoritme?
[ Voor 16% gewijzigd door Baet op 18-03-2021 20:15 ]
Iemand anders die het een beetje beu is aan het worden & de hoop wilt opgeven..?
Yup, en dan toch de neiging 1300 euro neer te leggen.. dan maar via een scalper.. maargoed dat doen we dan maar nietretrotical schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:17:
Iemand anders die het een beetje beu is aan het worden & de hoop wilt opgeven..?
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Hangt er vanaf waar je naar op zoek bent. Een 6900XT is ondertussen wel gebleken dat die redelijk te krijgen is.retrotical schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:17:
Een 6800XT is bijna onmogelijk.
Een 6800 is er al niet meer geweest sinds december.
De 6700XT is nog even afwachten hoe dat gaat.
Dit alles wel op AMD.com, prijzen elders zijn belachelijk
Ik vermaak me eigenlijk steeds meer. Het is een soort loterij waar je zelf wat meer invloed op kunt uitoefenen (als je wat meer technisch bent en AMD niet de hele website verneukt). Heb me nu ook vast gezet op een 6800XT, de rest is alleen nog voor de drop aantallen interessant.
Hmm, ga toch denken dat de yields iets te goed zijn.Postman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:22:
[...]
Hangt er vanaf waar je naar op zoek bent. Een 6900XT is ondertussen wel gebleken dat die redelijk te krijgen is.
Ik vermaak me eigenlijk steeds meer. Het is een soort loterij waar je zelf wat meer invloed op kunt uitoefenen (als je wat meer technisch bent en AMD niet de hele website verneukt). Heb me nu ook vast gezet op een 6800XT, de rest is alleen nog voor de drop aantallen interessant.
Dat verklaart het grote aantal 6900XT's die beschikbaar komen.
Daar zit de meeste winst op.
Blijkbaar doe ik dan toch echt iets verkeerd. Week na week krijg ik het niet voor elkaar een 6900 te bemachtigen. Hoogst frustrerend..Postman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:22:
[...]
Hangt er vanaf waar je naar op zoek bent. Een 6900XT is ondertussen wel gebleken dat die redelijk te krijgen is.
Vertik het om een 6900xt te kopen voor 1080/1440p te gamen... Aankoop van 1440p scherm aan het uitstellen tot ik een nieuwe gpu heb, maar tegen dit tempo kan ik misschien beter wachten tot volgende generatie.
Ik zou zo graag zien dat AMD en ook nvidia en andere fabrikanten die direct verkopen gewoon een 7 daagse periode voor inschrijving openen waarin je je aan kan melden desnoods met 20% aanbetaling. Daarna kan er gewoon aangesloten worden achter de rij.
En dat ze dan na een week alle codes die je bij aanmelding in een trommel gooien en een lijst vormen en dat is dan je positie op de lijst. Dit maakt bots waardeloos en geeft iedereen een eerlijke kans en je weet meteen waar je aan toe ben.
En vervolgens kunnen ze bijvoorbeeld gewoon zeggen we hebben 45 kaarten gedropt de eerste 45 uit de lijst kunnen deze week hun kaart bestellen met hun bestelcode en eventuele restbetaling. Bij niet afnemen/bestellen in die 7 dagen kan je een refund aanvragen min 25 euro administratie kosten en de niet bestelde kaarten komen gewoon bij de drop voor de daaropvolgende week.
En aan het einde van de week kan er dan gezegd worden er zijn er zoveel definitief besteld waarop iedereen zijn plek op de lijst ka berekenen en hoe lang het ongeveer duurt.
Dit is gewoon een kansloos process wat mij betreft en bloed irritant.
En dat ze dan na een week alle codes die je bij aanmelding in een trommel gooien en een lijst vormen en dat is dan je positie op de lijst. Dit maakt bots waardeloos en geeft iedereen een eerlijke kans en je weet meteen waar je aan toe ben.
En vervolgens kunnen ze bijvoorbeeld gewoon zeggen we hebben 45 kaarten gedropt de eerste 45 uit de lijst kunnen deze week hun kaart bestellen met hun bestelcode en eventuele restbetaling. Bij niet afnemen/bestellen in die 7 dagen kan je een refund aanvragen min 25 euro administratie kosten en de niet bestelde kaarten komen gewoon bij de drop voor de daaropvolgende week.
En aan het einde van de week kan er dan gezegd worden er zijn er zoveel definitief besteld waarop iedereen zijn plek op de lijst ka berekenen en hoe lang het ongeveer duurt.
Hoe graag ik zoiets ook zou willen. Dit kost ze veel teveel tijd en ik heb niet echt het idee dat het ze ook maar iets boeit. Als ze maar verkocht worden, en dat worden ze zeker.computerjunky schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:52:
Ik zou zo graag zien dat AMD en ook nvidia en andere fabrikanten die direct verkopen gewoon een 7 daagse periode voor inschrijving openen waarin je je aan kan melden desnoods met 20% aanbetaling.
Tja voor iemand de echt zou willen is dit natuurlijk binnen een weekje opgezet maar de wil lijk gewoon te ontbreken. Zoveel moeite moet het niet kosten om wat data uit de MySQL database in een randomizer te gooien en daar een lijst voor op samen te stellen waar een mailing op uit gaat.Nick989 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:54:
[...]
Hoe graag ik zoiets ook zou willen. Dit kost ze veel teveel tijd en ik heb niet echt het idee dat het ze ook maar iets boeit. Als ze maar verkocht worden, en dat worden ze zeker.
Zat nerds die dit tegen betalen van een GPU wel op zouden willen zetten.
Waar een wil is is een weg maar verder als een modderig bospaadje zijn we het afgelopen halve jaar niet gekomen.
Welke mining software gebruik je en wat zijn je wattman settings?Idanue schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:43:
[Afbeelding]
Ik had voor de grap mn 6900xt ook aant minen gezet. Zit op flexpool met lolminer op mn game pc. trm kreeg ik niet aan de praat. Failed to connect to devpool kreeg ik alleen maar. Zit nu op een constante 62.4mh/s op 146w.
-edit- dm me maar ff om topic niet te vervuilen met mining praat -edit-
[ Voor 4% gewijzigd door acbs2 op 18-03-2021 21:25 ]
Hoe bedoel je dit? Hoe oefen je er zelf invloed op uit of bedoel je zelf een bot in elkaar zetten ofzo?Postman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:22:
[...]
De 6700XT is te koop op Alternate! Maar wel voor 1000 euro. Op launchday, nog geen paar uur nadat het voor 470 euries op de AMD site stond 
Dacht dat het op dag 1 niet zo aan toe zou gaan met de eerste voorraad....
Dacht dat het op dag 1 niet zo aan toe zou gaan met de eerste voorraad....
https://www.amd.com/en/direct-buy/nl werkt inderdaad beter, en, ik moet zeggen, de 5600X is eindelijk gewoon beschikbaar voor 308,87 € . Not bad.Fancyland schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:39:
[...]
Dit heb ik ook een paar keer gehad. Lijkt er op dat een link niet werkt, hoop dat dit niet daadwerkelijk hun anti-bot is. /nl erachter zetten fixt het probleem
kleine muisjes hebben grote wensjes: Beschuit Met Gestampte Mensjes
Ja nu de gpu's nog. Ik denk dat als die fatsoenlijk beschikbaar zijn dat de cpu's ook weer harder gaan. Veel mensen willen gewoon geen cpu meer tot er een gpu is voor een fatsoenlijke prijs.sunsmountain schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:16:
[...]
https://www.amd.com/en/direct-buy/nl werkt inderdaad beter, en, ik moet zeggen, de 5600X is eindelijk gewoon beschikbaar voor 308,87 € . Not bad.
Zal nog laaaangggg duren, ik wil ook graag een gpu maar we zullen waarschijnlijk tot volgend jaar moeten wachten tenzij je veel geluk hebt (of veel geld te besparen hebt).computerjunky schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:25:
[...]
Ja nu de gpu's nog. Ik denk dat als die fatsoenlijk beschikbaar zijn dat de cpu's ook weer harder gaan. Veel mensen willen gewoon geen cpu meer tot er een gpu is voor een fatsoenlijke prijs.
Ik zal denk ik gewoon focusen op een PS5, die zijn beter beschikbaar dan een GPU lijkt mij.
Die lijken net zo schaars momenteel. Xbox zelfde verhaal.ScalpNoLimit schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:40:
[...]
Zal nog laaaangggg duren, ik wil ook graag een gpu maar we zullen waarschijnlijk tot volgend jaar moeten wachten tenzij je veel geluk hebt (of veel geld te besparen hebt).
Ik zal denk ik gewoon focusen op een PS5, die zijn beter beschikbaar dan een GPU lijkt mij.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Als je technisch aangelegd bent en begrijpt hoe het bestelproces in elkaar steekt kun je een aantal stappen overslaan.Wonktnodi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:39:
[...]
Hoe bedoel je dit? Hoe oefen je er zelf invloed op uit of bedoel je zelf een bot in elkaar zetten ofzo?
Hoe denk je anders dat ik aan de drop aantallen kom en 3 mensen hier een 6700XT hebben kunnen scoren?
Niet dat het ook maar iets geholpen heeft bij de drop van 17u vandaag, de website was nog steeds kaduuk na de bagger lancering om 14u.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Hoe goed zoiets ook klinkt op eerste gezicht, het is voor een bedrijf niet te implementeren. Loting is namelijk een heel andere tak van sport, je zult hiervoor vergunningen moeten krijgen en leeftijd controle doen. Daarnaast moet je een notaris inhuren.computerjunky schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:52:
Ik zou zo graag zien dat AMD en ook nvidia en andere fabrikanten die direct verkopen gewoon een 7 daagse periode voor inschrijving openen waarin je je aan kan melden desnoods met 20% aanbetaling. Daarna kan er gewoon aangesloten worden achter de rij.
Daarnaast zullen de echt kwaadwillende gewoon tientallen, zo niet honderden, aanmeldingen doen. Hoe denk je anders dat ze met hun bots nog steeds aan kaarten komen? Meerdere dezelfde producten bestellen op hetzelfde aflever- of factuur adres en de dubbele (of alle) orders worden geannuleerd. En toch zie je elke week dezelfde mensen op Marktplaats een of meerdere 6900XT aanbieden.
De enige oplossing is om elke dag 200 van elke GPU per land beschikbaar te stellen. Dan is het voor de "scalpers" al gauw niet interessant meer, want wie gaat er meer betalen als je morgen of overmorgen een goede kans maakt het zelf te kopen.
Helaas blijven de tekorten nog wel even (ik denk zelf meer dan een jaar) aanhouden. Het is dus óf jezelf er bij neerleggen dat het meer kost, óf het elke week proberen om er een te krijgen en de teleurstelling te accepteren. De optie om maar een generatie over te slaan is onzin in mijn ogen, als je dat echt overwoog zat je niet elke dag in dit topic te neuzen.
Dit is niet specifiek gericht tegen computerjunky, maar meer in het algemeen. Veel van hetzelfde sentiment blijft namelijk terugkomen hier.
[ Voor 3% gewijzigd door Postman op 19-03-2021 00:55 ]
Bestelproces overslaan snap ik maar zelfs met f5 /shift f5 vanaf klokslag 1400 heb ik de knop voor de 6700 nooit in add to cart zien veranderen dus ik kom niet eens tot het bestellen. Kan je uitleggen waarom de meeste dat niet eens te zien krijgen?? Moet je gewoon gewoon hebben met je refresh 🤷♂️Postman schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 00:33:
[...]
Als je technisch aangelegd bent en begrijpt hoe het bestelproces in elkaar steekt kun je een aantal stappen overslaan.
Hoe denk je anders dat ik aan de drop aantallen kom en 3 mensen hier een 6700XT hebben kunnen scoren?
Niet dat het ook maar iets geholpen heeft bij de drop van 17u vandaag, de website was nog steeds kaduuk na de bagger lancering om 14u.
Ik heb deze pagina de hele dag open om te kijken wat Alternate doet; zie regemlatig 6800 te koop, maar ze kosten €1149. Megekko heeft die zelfde vaak voor €1199... Dus ze zijn wel te koop, maar wil je het er voor uitgeven.... Alle 6700XT's blijven nu op voorraad omdat niemand €949-€1189 wilt betalen voor een 6700XT momenteel, maar je kunt ze nu gewoon bestellen....Postman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:22:
[...]
[...]
https://www.alternate.nl/...er_2195=19&filter_2195=18
Azerty heeft ze ook nog alle 5 te koop en beschikbaar: https://azerty.nl/categor...ing=15&limit=30&view=grid
[ Voor 10% gewijzigd door CMG op 19-03-2021 08:56 ]
Hopelijk is dat een indicatie dat de prijzen gaan dalen. Ook las ik dat de opbrengst in eth minen gehalveerd(?) gaat worden vanaf juni 2021.CMG schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:54:
[...]
Ik heb deze pagina de hele dag open om te kijken wat Alternate doet; zie regemlatig 6800 te koop, maar ze kosten €1149. Megekko heeft die zelfde vaak voor €1199... Dus ze zijn wel te koop, maar wil je het er voor uitgeven.... Alle 6700XT's blijven nu op voorraad omdat niemand €949-€1189 wilt betalen voor een 6700XT momenteel, maar je kunt ze nu gewoon bestellen....
https://www.alternate.nl/...er_2195=19&filter_2195=18
Azerty heeft ze ook nog alle 5 te koop en beschikbaar: https://azerty.nl/categor...ing=15&limit=30&view=grid
Nu mijn huidige GPU steeds meer hardware problemen gaat vertonen wil ik een nieuwe, maar niet voor deze prijzen. Ik hou hoop op een drop waar ik wel een GPU kan/mag kopen of dat mijn GPU de zomer hitte door komt.
Wat een schoften. Ze kopen ze zelf in voor de adviesprijs en pakken gewoon een 40/50% winstmarge. Mocht dat uberhaupt wel van AMD?CMG schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:54:
[...]
En dan staat er doodleuk ; "Max 1 per klant". Alsof ze ons willen beschermen tegen opkopers/scalpers (wat ze zelf zijn)
EDIT: nevermind (zie hieronder)
[ Voor 3% gewijzigd door procyon op 19-03-2021 09:44 ]
Tweakers deed hier laatst "onderzoek" naar en het bleek dat alle partijen in de logistieke keten een hogere opslag neemt. Neemt niet weg dat er een plafond is, zelfs miners hebben hier geen interesse in.procyon schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:09:
[...]
Wat een schoften. Ze kopen ze zelf in voor de adviesprijs en pakken gewoon een 40/50% winstmarge. Mocht dat uberhaupt wel van AMD?
En dan staat er doodleuk ; "Max 1 per klant". Alsof ze ons willen beschermen tegen opkopers/scalpers (wat ze zelf zijn)
Nee, dat valt wel mee. Bij alle leverancies (Ingram-Micro, TechData, Copaco, ALSO, Siewert & Kau, etc, etc) liggen de ex btw inkoopprijzen al boven de Incl. BTW prijs die AMD hanteert, dus wees niet TE boosprocyon schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:09:
[...]
Wat een schoften. Ze kopen ze zelf in voor de adviesprijs en pakken gewoon een 40/50% winstmarge. Mocht dat uberhaupt wel van AMD?
Ik heb een Kennis in Canada die doet minen, die heeft 6 uur voor een gesloten winkel gewacht met een vriend om er 2 te kunnen kopen voor $CAD 1017 per stuk... dus niet iedereen vind ze te duur... ook niet om te minen.wauwwie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:11:
[...]
Tweakers deed hier laatst "onderzoek" naar en het bleek dat alle partijen in de logistieke keten een hogere opslag neemt. Neemt niet weg dat er een plafond is, zelfs miners hebben hier geen interesse in.
Dat is alleen Etherium... er is veel meer in de wereld dan alleen Etherium. Andere zaken zijn ook winstgevend, alleen maar de helft van ETH. Zie bijvoorbeeld: https://whattomine.com/wauwwie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:08:
[...]
Hopelijk is dat een indicatie dat de prijzen gaan dalen. Ook las ik dat de opbrengst in eth minen gehalveerd(?) gaat worden vanaf juni 2021.
[...]
Klopt. Bij onze toeleverancier kan ik de RX 6800 voor maar liefst.... 799.- inkopen (maar niet op voorraad ofc)CMG schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:11:
[...]
Nee, dat valt wel mee. Bij alle leverancies (Ingram-Micro, TechData, Copaco, ALSO, Siewert & Kau, etc, etc) liggen de ex btw inkoopprijzen al boven de Incl. BTW prijs die AMD hanteert, dus wees niet TE boosMaar er wordt overal voldoende marge gepakt, dat klopt.
Alsnog pakken de meeste webshops een flinke marge erop. Smijten het online voor 1100 +/-
Andere kant onze toeleverancier hanteert tenminste wel realistische datums
verwachte leverdatum: 01.01.2199
$CAD 1017 is omgerekend +/- €680. Niet in de buurt van deze prijzen.CMG schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:13:
[...]
Ik heb een Kennis in Canada die doet minen, die heeft 6 uur voor een gesloten winkel gewacht met een vriend om er 2 te kunnen kopen voor $CAD 1017 per stuk... dus niet iedereen vind ze te duur... ook niet om te minen.
Ik heb nog bestellingen open staan van januari... lever datum schuift elke keer netjes op..osmosis schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:16:
[...]
Klopt. Bij onze toeleverancier kan ik de RX 6800 voor maar liefst.... 799.- inkopen (maar niet op voorraad ofc)
Alsnog pakken de meeste webshops een flinke marge erop. Smijten het online voor 1100 +/-
Andere kant onze toeleverancier hanteert tenminste wel realistische datums![]()
verwachte leverdatum: 01.01.2199
Dat zou goed kunnen, maar vaak gaat zon "halving" samen met een verhoging in prijs.wauwwie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:08:
[...]
Hopelijk is dat een indicatie dat de prijzen gaan dalen. Ook las ik dat de opbrengst in eth minen gehalveerd(?) gaat worden vanaf juni 2021
Zelf al een tijdje een 6900xt en ben nu wat weken aan het minen (heb stroom overcapaciteit en heb vorig jaar 400 euro meer geproduceerd dan verbruikt (verkoopprijs slechts 6 cent per KWU, dat nooit meer
En het is makkelijk geld verdienen. Zelfs met een schamele 60MH/s met slechts 1 GPU.
https://imgur.com/a/mgZZi4f
[ Voor 4% gewijzigd door procyon op 19-03-2021 09:20 ]
Wanneer je iets in je winkelwagen drukt, nadat je inlogt met pp / cc invult of als je op place order hebt geklikt?Postman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:35:
@asing @1337Steven1337 Is niet zo moeilijk, kijk maar in je browser dev tools bij netwerk. Dan zie je een json terug komen als je iets besteld. Die link kun je ook in Postman gooien.
Alleen lopen ze momenteel te kloten bij AMD en werkt mijn sessie nog maar voor 1 product toevoegen. Dus kon het verloop niet meepakken.
Wel jammer, want zo hangt de prijs om te gamen af van de mining (gekte/business).CMG schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:15:
[...]
Dat is alleen Etherium... er is veel meer in de wereld dan alleen Etherium. Andere zaken zijn ook winstgevend, alleen maar de helft van ETH. Zie bijvoorbeeld: https://whattomine.com/
Straks moeten we wel minen om GPU's betaalbaar te houden.
Ik zie het al voor mij, standaard wordt de miner onderdeel van de driver en krijg je je inzet als korting op je nieuwe GPU terug...
Dat laatste zou AMD/NVidia nooit doen, maar als je een gamer bent en een goede videokaart hebt, en mining profitable is (3-4x wat je betaald aan stroom), waarom zou je het niet doen? Scheelt weer met de dure kaart die je gekocht hebt 😅wauwwie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:20:
[...]
Wel jammer, want zo hangt de prijs om te gamen af van de mining (gekte/business).
Straks moeten we wel minen om GPU's betaalbaar te houden.
Ik zie het al voor mij, standaard wordt de miner onderdeel van de driver en krijg je je inzet als korting op je nieuwe GPU terug...
Amazon heeft net mijn preorder geannuleerd wegens te weinig beschikbaarheid. Geen verrassing maar toch jammer!
Ik denk iedereen die 6700xt beoogt, moet meer naar Series X kijken. Die is voor ronduit dezelfde MSRP toch krachtiger (52 CUs tegen maar 40), is compleet systeem, ondersteund alle toekomende rdna2 features (zoals gewachte dlss evenknie) en veel meer voordelen ten opzichte van huidige toestand van onderdelen. Ik ben er heel blij mee en denk zal rustig tot volgende generatie van alles wachten.
Zelfde hier, ergens was het te verwachten..Mitchrps schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:40:
Amazon heeft net mijn preorder geannuleerd wegens te weinig beschikbaarheid. Geen verrassing maar toch jammer!
Dan volgende week maar weer proberen voor een kaart op AMD.com
En iedereen die een goedkope auto wil kopen, moet maar een fiets kopen, dat is ook een voertuig.lexkalin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:55:
Ik denk iedereen die 6700xt beoogt, moet meer naar Series X kijken. Die is voor ronduit dezelfde MSRP toch krachtiger (52 CUs tegen maar 40), is compleet systeem, ondersteund alle toekomende rdna2 features (zoals gewachte dlss evenknie) en veel meer voordelen ten opzichte van huidige toestand van onderdelen. Ik ben er heel blij mee en denk zal rustig tot volgende generatie van alles wachten.
En daar de videokaart uit halen en in mijn PC zetten?lexkalin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:55:
Een scooter er moet wel een motor in zitten om je vergelijking kloppend te makenGreatMagicalHat schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:01:
[...]
En iedereen die een goedkope auto wil kopen, moet maar een fiets kopen, dat is ook een voertuig.
vreemde vergelijkingGreatMagicalHat schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:01:
[...]
En iedereen die een goedkope auto wil kopen, moet maar een fiets kopen, dat is ook een voertuig.
Nee hoor, dan is jouw pc overbodig (althans voor het gamen).Idanue schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:03:
[...]
En daar de videokaart uit halen en in mijn PC zetten?
Welke Xbox heeft Steam, Discord, Valheim, Runescape en Netflix/browser op een tweede monitor dan?lexkalin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:07:
[...]
Nee hoor, dan is jouw pc overbodig (althans voor het gamen).
Bijna net zo vreemd als zeggen dat mensen die een videokaart willen kopen, maar een console moeten kopen...
Niet bepaald. Ik kan er geen VR op spelen. Ik kan er geen oude games op spelen en ik moet nog een goed fortuin uitgeven aan games, want mijn library is een steam-library. Oh, en ik game veel liever met een toetsenbord en muis. Het is gewoon nauwelijks vergelijkbaar voor mij. En dat is waarom ik een videokaart probeerde te kopen gister, niet een console...lexkalin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:07:
[...]
Nee hoor, dan is jouw pc overbodig (althans voor het gamen).
Niet overaal, maar bepaald model en met bepaald doel (6700xt en onder en alleen voor het gamen).GreatMagicalHat schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:11:
[...]
Bijna net zo vreemd als zeggen dat mensen die een videokaart willen kopen, maar een console moeten kopen...
[...]
Niet bepaald. Ik kan er geen VR op spelen. Ik kan er geen oude games op spelen en ik moet nog een goed fortuin uitgeven aan games, want mijn library is een steam-library. Oh, en ik game veel liever met een toetsenbord en muis. Het is gewoon nauwelijks vergelijkbaar voor mij. En dat is waarom ik een videokaart probeerde te kopen gister, niet een console...
Hoeft niet zo kritisch te zijn
Bij Alternate.be zijn de 6700XT vanaf 849,- te koop en op voorraad. Krijg het echter niet voor elkaar er 1 te bestellen, aan het eind van het bestelproces krijg ik een offerte aanvraag
[ Voor 46% gewijzigd door Cyriel85 op 19-03-2021 11:32 ]
Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000
Is nog steeds een schandalige prijs, maar tenminste wel verkrijgbaar...Cyriel85 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:30:
Bij Alternate.be zijn de 6700XT vanaf 849,- te koop en op voorraad. Krijg het echter niet voor elkaar er 1 te bestellen, aan het eind van het bestelproces krijg ik een offerte aanvraag
De RX6800XT is alleen te krijgen bij Megekko zowat, aan de prachtige prijs van 1599 euro. Daar krijg ik echt kotsneigingen van.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Dat komt omdat je hem naar NL wilt versturen. Alternate heeft sinds heel deze GPU gekte de gewoonte dat je van Alternate BE standaard enkel naar BE kan versturen, Alternate NL naar NL ed. Je kan ook van Alternate BE naar NL versturen, maar dat is dan via offerteCyriel85 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:30:
Klopt heb ik in het verleden nog gedaan, je moet gewoon ff via mail bevestigen en akkoord gaan met de offerte. En dan sturen ze het netjes op met trackingCyriel85 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:30:
PC: R7 5800X3D / X570 Aorus Elite / 32GB DDR4 3600MHz / RX 6900 XT
Maak er maar 949 van momenteel voor de kaarten die op voorraad zijn.Cyriel85 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:30:
Edit.... Wat natuurlijk complete onzin is omdat ik zo slim was om op de NL site te kijken....
[ Voor 12% gewijzigd door dakari op 19-03-2021 12:28 ]
An unexpected error has occurred
Op een gegeven moment moet je als PC gamer wel gaan minen om een nieuwe GPU te rechtvaardigen. Cryptocoins kunnen hard in elkaar storten, zeker als alle landen weer open gaan (is al bezig, NL zal waarschijnlijk de laatste zijn in de EU).
Ik wacht nog even tot wat warmer weer (relatieve luchtvochtigheid was vorig jaar ook onze redding).
Ik wacht nog even tot wat warmer weer (relatieve luchtvochtigheid was vorig jaar ook onze redding).
Ik zie geen correlatie tussen vrij reizen en de crypto-koerzen. Hoe kom je daarbij?sunsmountain schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:18:
Op een gegeven moment moet je als PC gamer wel gaan minen om een nieuwe GPU te rechtvaardigen. Cryptocoins kunnen hard in elkaar storten, zeker als alle landen weer open gaan (is al bezig, NL zal waarschijnlijk de laatste zijn in de EU).
Ja, Nederland als laatste...dankzij ons kabinet met zogenaamde "intelligente" lockdown. Dat de VVD nu groeit vind ik <censuur>. Maar goed. De levertijden en prijzen zullen ergens dit jaar weer normaal worden. Dat komt omdat er wel degelijk productie is en heel (tergend) langzaam aan de vraag wordt voldaan. Dus vraag en aanbod, waarbij de vraag vele malen hoger is dan het aanbod. Maar aan dat aanbod wordt hard gewerkt, dus zal het dit jaar puur door productie weer goed komen. Het weer heeft mijn inziens geen invloed hierop. Maar ik sta open voor jouw argumentatie.
Het is niet vrij rijzen, maar geld verplaatst. Nu moet iedereen binnen zitten en zoeken ze vermaak of een manier om hun geld te besteden. Straks als alles weer open gaat, gaat het grootste gedeelte van de salaris naar vermaak buiten (bios, horeca en shoppen).-jacQues- schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:29:
[...]
Ik zie geen correlatie tussen vrij reizen en de crypto-koerzen. Hoe kom je daarbij?
Ja, Nederland als laatste...dankzij ons kabinet met zogenaamde "intelligente" lockdown. Dat de VVD nu groeit vind ik <censuur>. Maar goed. De levertijden en prijzen zullen ergens dit jaar weer normaal worden. Dat komt omdat er wel degelijk productie is en heel (tergend) langzaam aan de vraag wordt voldaan. Dus vraag en aanbod, waarbij de vraag vele malen hoger is dan het aanbod. Maar aan dat aanbod wordt hard gewerkt, dus zal het dit jaar puur door productie weer goed komen. Het weer heeft mijn inziens geen invloed hierop. Maar ik sta open voor jouw argumentatie.
Uiteraard blijft er veel geld in crypto (want dat eruit halen is moeilijker dan storten), maar ook al met ETH dat wilt overstappen naar 2.0 en eip-1559 maakt het minen een stuk minder spannend.
Omdat je geen zin hebt om stroom te verspillen?CMG schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:22:
[...]
Dat laatste zou AMD/NVidia nooit doen, maar als je een gamer bent en een goede videokaart hebt, en mining profitable is (3-4x wat je betaald aan stroom), waarom zou je het niet doen? Scheelt weer met de dure kaart die je gekocht hebt 😅
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Correctie die prijs is sinds vandaag ook omhoog gegaan van 850 naar - 1250 euro ik laat het maar zitten denk ik, doe nog wel gewoon een jaartje langer met deze, enige effect is dat ik het spelen van een aantal spellen uit ga stellen nu daa rkan ik mee leven.Tirinium schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:50:
[...]
Dat is alvast duurder, dan hun eigen listing van de 6800 XT: https://www.informatique....Nitro+&utm_content=208901
Ben uiteindelijk voor een saphire pulse 6700xt preorder gegaan op ALTERNATE.nl relatief schappelijke prijs van 749,-Tilor schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:06:
[...]
Klopt heb ik in het verleden nog gedaan, je moet gewoon ff via mail bevestigen en akkoord gaan met de offerte. En dan sturen ze het netjes op met tracking![]()
Sta op nr 10... Geen idee hoe dat gaat lopen.
Blijf gewoon de drops op donderdag volgen tot deze binnen is. Of de saphire annuleren als ik geluk heb op een drop.
Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000
Je kan de winst ook milieu-gunstig investeren, zoals extra isolatie, of PV panelen. Dan heeft het nog een nuttig effect.Jeroenneman schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:02:
[...]
Omdat je geen zin hebt om stroom te verspillen?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Opgelet. SiComputers heeft zojuist de 6700XT online gezet om te pre-orderen.
Net een 6700XT besteld voor 576euro
OT, maar feitelijk is het elektrische bijverwarming als je duurzame stroom inkoopt dus prima, maar helaas is daar nog een te kort aan. Tijd voor meer windmolens.psy schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:05:
[...]
Je kan de winst ook milieu-gunstig investeren, zoals extra isolatie, of PV panelen. Dan heeft het nog een nuttig effect.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ik vind dit echt een bizarre site, een 6700XT te koop zetten voor zo'n prijs terwijl ze een RX 5500 verkopen voor €786Munchie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:09:
Ik hoor trouwens ook nooit dat ze wat leveren, dus ik weet niet of pre-orderen zin heeft bij hun.
Betaling via mollie... Wordt ook door oplichters gebruikt. Ik twijfel.Munchie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:09:
Toch maar besteld, goedkoopste is intussen 620.
Zie wel of deze of ALTERNATE a 750, of drop het eerste lukt
Bedankt @Munchie!
[ Voor 18% gewijzigd door Cyriel85 op 19-03-2021 21:56 ]
SiComputers is betrouwbaar. Ik heb er zelf vaak/veel gekocht. Zowel met Bitcoin als iDEAL/Mollie.Cyriel85 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:12:
[...]
Betaling via mollie... Wordt ook door oplichters gebruikt. Ik twijfel.
Toch maar besteld, goedkoopste is intussen 620.
Zie wel of deze of ALTERNATE a 750, of drop het eerste lukt
Bedankt @Munchie!
Besteld:Munchie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:09:
MSI 6700XT Gaming X voor 662 inclusief verzending
MSI 6700XT Mech 2X voor 630 inclusief verzending
Na een geannuleerde Zotac 3080 en Gigabyte 6700XT via Amazon en een Asus TUF 3080 die sinds 25 september bij Tones.be in preorder staat ben ik het redelijk kotsbeu. Ik zie wel wat er effectief verzonden wordt.
Geld op de beurs vlucht nu in cryptocurrency, omdat zo'n beetje alles overgewaardeerd is, speculerend op een enorme consumenten spurt na de lockdowns. Het is geld parkeren. Zodra het tijd wordt om te renderen vlucht dat geld weer net zo snel weg uit crypto. Crypto biedt wel relatieve maar geen absolute zekerheid, en afhankelijk van de speculaties en de lockdowns zullen er verliezen en faillissementen volgen. Die leiden weer tot nieuwe koopjes, en meer geld dat wegstroomt uit crypto terug de "reële" economie in.-jacQues- schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:29:
[...]
Ik zie geen correlatie tussen vrij reizen en de crypto-koerzen. Hoe kom je daarbij?
De vraag naar GPU's is nu primair gestuurd door de prijs van cryptocurrency, en deels PS5/XSX. De dedicated GPU markt is een klein deel van de markt. PS5/XSX zullen verzadigen. Er zijn (nog) geen underlying fundamentals die de vraag naar cryptocurrency permanent hoog maken. Als die er wel zouden zijn, zou de bitcoin prijsgrafiek er niet zo speculatief uit zien. Grote investeerders willen ook gewoon hun tegoeden beschermen tegen verlies.
Zelf zou ik eerder investeren in cryptotechnologie dan in cryptomunten. Cryptomunten hangen af van de root, die gewijzigd of waardeloos kan worden. Een nieuwe Etherium versie is er al, ETH2. Die heeft geen miners nodig, maar servers die transacties valideren. ETH1 zal nog wel een tijdje doorgaan, maar het einde is in zicht. De vraag naar GPU's zal in 2021 afnemen. Het aanbod wordt helaas beperkt door het aantal wafers dat EUV machines kunnen produceren. Het is niet voor niets dat nVidia de oude GTX 2xxx serie weer lanceert, daar zijn meer machines voor.
offtopic:
Dan het weer. Een hogere temperatuur buiten, betekent dat de lucht die we naar binnen halen om te verwarmen, minder verwarmd hoeft te worden en dus een hogere relatieve luchtvochtigheid na verwarming zal hebben. Dit komt omdat waterdamp uitzet bij hogere temperatuur. Minder water verspreidt zich in de winter over meer volume omdat het een groter temperatuurverschil meemaakt, en dat leidt tot de typische droge binnenlucht in kantoren, verpleeghuizen, studentenhuizen, scholen, en in alle flats met passieve ventilatie of slechte ventilatie (die warme lucht rondpompt zonder verse lucht aan te zuigen).
Sinds vorig jaar plaats ik waterbakken in huis, om de lucht "natter" te houden. Ik merk dat ik daardoor minder last heb van mijn keel. Te nat is ook niet goed, maar bij een relatieve luchtvochtigheid van 50% is de root-mean-square speed van de watermoleculen optimaal, om eventuele virusdeeltjes uit de lucht te rammen. Ultraviolet licht lampen die binnenlucht filteren werken ook, maar professionele installaties zijn erg duur.
Dan het weer. Een hogere temperatuur buiten, betekent dat de lucht die we naar binnen halen om te verwarmen, minder verwarmd hoeft te worden en dus een hogere relatieve luchtvochtigheid na verwarming zal hebben. Dit komt omdat waterdamp uitzet bij hogere temperatuur. Minder water verspreidt zich in de winter over meer volume omdat het een groter temperatuurverschil meemaakt, en dat leidt tot de typische droge binnenlucht in kantoren, verpleeghuizen, studentenhuizen, scholen, en in alle flats met passieve ventilatie of slechte ventilatie (die warme lucht rondpompt zonder verse lucht aan te zuigen).
Sinds vorig jaar plaats ik waterbakken in huis, om de lucht "natter" te houden. Ik merk dat ik daardoor minder last heb van mijn keel. Te nat is ook niet goed, maar bij een relatieve luchtvochtigheid van 50% is de root-mean-square speed van de watermoleculen optimaal, om eventuele virusdeeltjes uit de lucht te rammen. Ultraviolet licht lampen die binnenlucht filteren werken ook, maar professionele installaties zijn erg duur.
[ Voor 1% gewijzigd door dion_b op 22-03-2021 00:38 ]
Beetje naive reactie, als je kijkt naar een auto wasserij of bakkerij, die verbruiken ook grote hoeveelheden stroom om geld te verdienen, waarom is dit dan anders?psy schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:05:
[...]
Je kan de winst ook milieu-gunstig investeren, zoals extra isolatie, of PV panelen. Dan heeft het nog een nuttig effect.
[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 22-03-2021 00:38 ]
Autowassen: onzinCMG schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:41:
[...]
Beetje naive reactie, als je kijkt naar een auto wasserij of bakkerij, die verbruiken ook grote hoeveelheden stroom om geld te verdienen, waarom is dit dan anders?
Brood bakken: essentieel
Crypto: volledig overbodig
Een groot deel van mijn leven is gevuld met overbodige tijdsbesteding. Dat heet welvaart IMO.
[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 22-03-2021 00:38 ]
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Kwaliteit alleen enorm achteruit gegaan. Lange levertijden of onjuiste, waardoor je juist enorm lang zit te wachten op je bestelling. Prijzen, je bestelt bijvoorbeeld iets (in mijn geval een videokaart) en dan wordt deze uit de winkel verwijderd en een mail dat hij geannuleerd is, om vervolgens onder een andere code en flink duurder weer online te verschijnen.-jacQues- schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:10:
[...]
SiComputers is betrouwbaar. Ik heb er zelf vaak/veel gekocht. Zowel met Bitcoin als iDEAL/Mollie.
nee, voor mij nooit meer die winkel.
Altijd heel vriendelijk bij SiComputers, maar ze hebben een andere leverancier dan de grote jongens als Megekko/Alternate etc. Daar komen zelden, of misschien wel nooit, kaarten binnen. Sta al sinds begin oktober op 1 voor een 3080 TUF.-jacQues- schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:10:
[...]
SiComputers is betrouwbaar. Ik heb er zelf vaak/veel gekocht. Zowel met Bitcoin als iDEAL/Mollie.
Laten er eigenlijk nog sites pre-order toe? Ik zag hier SI Computers net passeren maar dat is toch wel dé uitzondering op dit moment?
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Alternate.nl heeft ook nog preorders.Tricolores schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:25:
Laten er eigenlijk nog sites pre-order toe? Ik zag hier SI Computers net passeren maar dat is toch wel dé uitzondering op dit moment?
Voor wat betreft SiComputers: heb er nu een MSI kaart in preorder staan. Zijn op de site van MSI een officiële NL leverancier, dus ga er van uit dat ze die wel krijgen.
De site van Asus is daar minder duidelijk over, maar als ik kijk bij "waar te koop" onder sommige grafische kaarten komen constant Alternate, coolblue en Azerty naar voren, dus wellicht is er daar meer kans.
[ Voor 18% gewijzigd door Cyriel85 op 20-03-2021 14:53 ]
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/o7DOTrtmMrWzwzPTRnCRjcOR.png?f=fotoalbum_large)