mhh, geen zakenreis naar de US in aantocht?
Nee, en TwisteR heeft nu ook centrale verwarming ipv die schoorsteen...
Niet op voorraad.
Anoniem: 26356
Ik heb net mijn Radeon 64 MB DDR ViVo gekregen, en nu heb ik de volgende sdmarks:
3DMark 2000 : 4588
3DMark 2001 : 2233
Ik vindt die marks van 2000 aan de lage kant, maar hoe zit het met de 2001 marks, is dat wel op niveau of is dit te laag.
Voor verdere sys specs zie bottom.
3DMark 2000 : 4588
3DMark 2001 : 2233
Ik vindt die marks van 2000 aan de lage kant, maar hoe zit het met de 2001 marks, is dat wel op niveau of is dit te laag.
Voor verdere sys specs zie bottom.
Te laag .. je zou rond de 3000 moeten zitten met jou config.
DAcht ik al, want ook de 3dmark 2000 is te laag. Hoe zou ik dat kunnen verbeteren. Zijn er bepaalde BIOS settings waar ik op moet letten, of drivers. Ik heb hiervoor een Asus V7100/T gehad, en nog niet de tijd kunnen vinden om alles opnieuw te installen. Zou dat veel conflicten op kunnen leveren???
Ik merk aan de marks dat de kaart nu niet veel sneller werkt dan die GF2MX. een beetje shunde dus.
Ik merk aan de marks dat de kaart nu niet veel sneller werkt dan die GF2MX. een beetje shunde dus.
inderdaad, ik haal met de onderstaande config echt meer dan jij met je 1 gig, ik haal met 2000: 5524 en met 2001: 2794
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Dat is VET, maar hoe kan ik daar nu wat aan doen???
Ik ben van plan om vandaag w2k te gaan installeren en te kijken hoe hij daarin loopt. Werkt dat niet verbeterend dan ga ik vanavond nog terug naar win98SE. maar clean install, misschien dat dat helpt. Deze versie die nu draait heeft nog gelopen met asus GF2MX drivers
Jullie horen nog van me.
BTW?? : Wat is een reele score in w2k???
Ik ben van plan om vandaag w2k te gaan installeren en te kijken hoe hij daarin loopt. Werkt dat niet verbeterend dan ga ik vanavond nog terug naar win98SE. maar clean install, misschien dat dat helpt. Deze versie die nu draait heeft nog gelopen met asus GF2MX drivers
Jullie horen nog van me.
BTW?? : Wat is een reele score in w2k???
Ik heb met win xp en onderstaande specs in 3d mark 2001 3400, dat klopt ong wel (zou misschien wat meer kunnen, of komt door xp), maar in quake III arena maar 37 fps in 1024 bij 768 (alles hoogst), hoe kan dit, met mn pIII 550 had ik in 1600 bij 1200 nog 5 fps meer.
zijn er al nieuwe win xp drivers?
Ligt het misschien aan winxp?
kheb rc 2
zijn er al nieuwe win xp drivers?
Ligt het misschien aan winxp?
kheb rc 2
De Radeon8500 staat al in de pricewatch in onze oosterburen, die zijn om de 1 of andere reden altijd er eerder bij.
IK vind alleen de info een beetje vaag, ten 1e; ViVo->zou niet komen, 2e prijs; is wel erg laag, dus of het juist is...
http://www.fort-knox.de/_l.php?s=3b866887ebf44&w=3330
ATI Radeon 8500 ViVo/DVI/TVO AGP 64MB retail V1R 665.00 DM
Wel erg voorbarig omdat we nog op de 1e 100% werkende sample zitten te wachten voor een echte review maar goed
IK vind alleen de info een beetje vaag, ten 1e; ViVo->zou niet komen, 2e prijs; is wel erg laag, dus of het juist is...
http://www.fort-knox.de/_l.php?s=3b866887ebf44&w=3330
ATI Radeon 8500 ViVo/DVI/TVO AGP 64MB retail V1R 665.00 DM
Wel erg voorbarig omdat we nog op de 1e 100% werkende sample zitten te wachten voor een echte review maar goed
Niet op voorraad.
Ik moet zeggen dat ik dat een LAGE prijs vind voor een Radeon2 64 Mb ViVo enzo...ownage
Geef mij maar een Warsteiner.
Zou zeker nice zijn .. maar das wel erg weinig idd. Zeg dat ie in de US voor $350 te koop wordt aangeboden vlak na de launch (adviesprijs is $399), dan zit DM 665 daar nog ver onder. Lijkt me sterk.
hmmz lijkt me ook sterk. Zou wel mooi zijn. te mooi bijna...
anyways, weet nog iemand antwoord op mn vraag, heeft er sowieso iemand xp draaien hierzo?
anyways, weet nog iemand antwoord op mn vraag, heeft er sowieso iemand xp draaien hierzo?
Een jaar terug zaten we ook zo te klooien met de Radeon prijzen, in het begin leek hij er voor rond de 400 piek te komen, maar dat veranderde toch erg snel.
Sow, een Radeon VE DDR voor DM192? Incl. 16% btw? Eh, weet iemand hoeveel importkosten je moet betalen vanuit Duitsland? Scheelt al zo'n 60,- met Nederland...
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Kunnen jullie es ff hier kijken naar mijn prob?
[topic=214213/1/50]
Het is geen alleenstaand probleem:
http://pub28.ezboard.com/fradeonicradboardfrm1.showMessage?topicID=227.topic
Na enkele uren zo te werken, begin ik wel ff desperate te worden.
M'n enige oplossing zou zijn de bijgeleverde drivers te installeren. Dat zijn er echter van de eersten .. de 3e die gemaakt werden ofzo, en zou toch wel graag es wat nieuwere hebben.
[topic=214213/1/50]
Het is geen alleenstaand probleem:
http://pub28.ezboard.com/fradeonicradboardfrm1.showMessage?topicID=227.topic
Na enkele uren zo te werken, begin ik wel ff desperate te worden.
M'n enige oplossing zou zijn de bijgeleverde drivers te installeren. Dat zijn er echter van de eersten .. de 3e die gemaakt werden ofzo, en zou toch wel graag es wat nieuwere hebben.
Ik zit nu ff met een probleem. Binnen deze week hoop ik mijn radeon binnen te hebben (standaard sdr versie), maar tot die tijd zit ik met mijn oude fury maxx vast, tot een week terug geen probleem, maar toen wilde ik gaan formateren...
Na dit gedaan te hebben probeerde ik de drivers te installeren, maar die doen het niet helemaal 100%, ik krijg namelijk geen ati logo bij mijn klok, en als ik de resolutie of kleurdiepte (draai nu 16 kleuren, which is hell)verander krijg ik of alleen een zwart beeld, of ik krijg een lock-up. En dat op een Via A7V Mobo, 1.2 Ghz Proc, 256 MB 133Mhz en een 20 gig schijfje... Het rare is, hij doet het wel 100% op mijn oude 400 mhz cellie...
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
En die Nieuwe radeon gooi ik waarschijnlijk over een half jaartje in...
Na dit gedaan te hebben probeerde ik de drivers te installeren, maar die doen het niet helemaal 100%, ik krijg namelijk geen ati logo bij mijn klok, en als ik de resolutie of kleurdiepte (draai nu 16 kleuren, which is hell)verander krijg ik of alleen een zwart beeld, of ik krijg een lock-up. En dat op een Via A7V Mobo, 1.2 Ghz Proc, 256 MB 133Mhz en een 20 gig schijfje... Het rare is, hij doet het wel 100% op mijn oude 400 mhz cellie...
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
En die Nieuwe radeon gooi ik waarschijnlijk over een half jaartje in...
www.avpnews.com
hee waar gaat dat topic naartoe, hup even omhoog.
Had eigenlijk gehoopt dat er wat meer info zou zijn teen deze tijd, maar helaas
Breek je nek voorzichtig
Nee, het wachten is denk ik op de final sample en drivers, eerder zullen we niks meer horen.Op dinsdag 28 augustus 2001 15:33 schreef The_PyroPath het volgende:
hee waar gaat dat topic naartoe, hup even omhoog.
Niet op voorraad.
was er een week geleden geen press preview geplaned?
www.avpnews.com
Voor een beetje loos gezwets in het Radeon draadje om m boven te houden ben ik altijd in. Voorlopig is de eerste golf nieuws behoorlijk uitgestorven. ATi heeft een goede indruk achtergelaten en het smaakt naar meer. Eigenlijk ben ik heel benieuwd wat Nvidia nog met een Ultra kan brengen, want dan zou de winst van een 100% Radeon 8500 weleens opgesnoept kunnen worden door het uitbrengen van een Ultra door Nvidia. Voor de extra features van de ATi hoef je het op dit moment niet te laten, de GF3 wordt ook nog maar mondjesmaat ondersteunt. Nog steeds weinig gehoord over het nächrusten van oude spellen met Truform truukjes. Gezien de UT patch of TruQuake is een en ander vast snel te implementeren, maar het moet natuurlijk wel gebeuren en goed. De softwarematige versies zorgen vaak voor een voetbal als voet en een enorm opgeblazen lijf. Vertex shaders zijn voorlopig nog geen gemeengoed (eerst een GF3mx) en het verschil in versie zal ook niet veel boeien op het moment. De brute kracht van de 8500 en de GF3, dat is wat op het moment interessant is.
De detonators 4 blijven maar uit. Er loopt al een draadje daarover hiero, maar 12 paginas verder is er nog geen detonator 4 te vinden. In die draad heb ik al min of meer het idee geponeerd, dat een GF3 lekkere support krijgt van Nvidia voor 1500 ballen met een driver, die onder de pet wordt gehouden. De meesten gaan niet mee in dit idee met als argument, dat de driver vast nog wel niet rijp is voor release. Dat ondertussen elke hardwarereviewer probleemloos met detonators 4 publiekelijk staat te testen is dan ook zeker een betatest?
Weer even genoeg geemmer over de verkeerde dingen, voordat ik weer het Pro Radeon stickertje opgeplakt krijg. Er moet meer nieuws komen, om wat zinnigers te kunnen zeggen over de komende Radeon. Met name de prijs is even interessant, waaronder ook die van de R7500. Die moet toch wel heel interessant geprijsd gaan worden voor stevige GF2 concurrentie. Ook de prijsval tussen verschillende fabrikanten zal het nodige aan prijswondertjes opleveren, denk ik.
Genoeg gereutel, de Radeon topic staat weer even bovenaan.
De detonators 4 blijven maar uit. Er loopt al een draadje daarover hiero, maar 12 paginas verder is er nog geen detonator 4 te vinden. In die draad heb ik al min of meer het idee geponeerd, dat een GF3 lekkere support krijgt van Nvidia voor 1500 ballen met een driver, die onder de pet wordt gehouden. De meesten gaan niet mee in dit idee met als argument, dat de driver vast nog wel niet rijp is voor release. Dat ondertussen elke hardwarereviewer probleemloos met detonators 4 publiekelijk staat te testen is dan ook zeker een betatest?
Weer even genoeg geemmer over de verkeerde dingen, voordat ik weer het Pro Radeon stickertje opgeplakt krijg. Er moet meer nieuws komen, om wat zinnigers te kunnen zeggen over de komende Radeon. Met name de prijs is even interessant, waaronder ook die van de R7500. Die moet toch wel heel interessant geprijsd gaan worden voor stevige GF2 concurrentie. Ook de prijsval tussen verschillende fabrikanten zal het nodige aan prijswondertjes opleveren, denk ik.
Genoeg gereutel, de Radeon topic staat weer even bovenaan.
Het is HET Radeon Topic maar das even lekker zeuren 
Vergeet niet dat voor de ware performance freaks er echt nog wel een MAXX te krijgen gaat worden, alleen heb je het geld er voor over, dat is de vraag.
en een GF3MX gaat geloof ik nog geen shaders hebben, of zie ik dat verkeerd?
Vergeet niet dat voor de ware performance freaks er echt nog wel een MAXX te krijgen gaat worden, alleen heb je het geld er voor over, dat is de vraag.
en een GF3MX gaat geloof ik nog geen shaders hebben, of zie ik dat verkeerd?
Breek je nek voorzichtig
Zijn er mensen hier die wel onder de indruk zijn van die Titanium series van nVidia, of denken jullie net als ik dat die PDF er wel erg geknipt en geplakt en gerotzooit uit ziet?
Wat me opvalt aan nVidia aanhangers is dat ze allemaal denken dat je zo even een paar pipes en TU's er bij soldeert op zo'n chippie. Toen bekent werd dat de nieuwe van ATi er meer zou krijgen dan hun geliefde GF3 was binnen 5 minuten het antwoord gevonden:
ow dan doet nVidia op de ultra er wel een pipe bij.
Die specs kunnen haast niet kloppen. nVidia zou zo bijna een geheel nieuwe chip bedacht moeten hebben, en dat lijkt me een vrij dure grap, zelfs voor nVidia.
En welke features zou deze kaart dan over die van ATi hebben? er zijn 2 features die de ATi niet heeft, maar daar had nVidia zelf al over gezegd dat je er toch geen ruk aan hebt, omdat er manieren zijn om het mooier en sneller te doen.
Ik hoop dat ATi binnenkort eens een goeie demo geeft van een goedwerkende kaart, waarbij alle features goed gedemonstreerd worden. net als de pressrelease van de Radeon, dat duurde iets van een uur en ik heb hem helemaal online gekeken, om te zien wat dat ding nu eigenlijk voor voordelen had over andere kaarten. En een leuke release datum in de buurt van half september zou aardig zijn. dan is tegen eind oktober/begin november de prijs zo ver gedaalt naar een peil waar hij wel even blijft hangen, en dan gaat ik hem aanschaffen denk ik. Tenzij er tegen die tijd misschien al hele goeie info over de R300 is of misschien een Radeon 8500 MAXX
Wat me opvalt aan nVidia aanhangers is dat ze allemaal denken dat je zo even een paar pipes en TU's er bij soldeert op zo'n chippie. Toen bekent werd dat de nieuwe van ATi er meer zou krijgen dan hun geliefde GF3 was binnen 5 minuten het antwoord gevonden:
ow dan doet nVidia op de ultra er wel een pipe bij.
Die specs kunnen haast niet kloppen. nVidia zou zo bijna een geheel nieuwe chip bedacht moeten hebben, en dat lijkt me een vrij dure grap, zelfs voor nVidia.
En welke features zou deze kaart dan over die van ATi hebben? er zijn 2 features die de ATi niet heeft, maar daar had nVidia zelf al over gezegd dat je er toch geen ruk aan hebt, omdat er manieren zijn om het mooier en sneller te doen.
Ik hoop dat ATi binnenkort eens een goeie demo geeft van een goedwerkende kaart, waarbij alle features goed gedemonstreerd worden. net als de pressrelease van de Radeon, dat duurde iets van een uur en ik heb hem helemaal online gekeken, om te zien wat dat ding nu eigenlijk voor voordelen had over andere kaarten. En een leuke release datum in de buurt van half september zou aardig zijn. dan is tegen eind oktober/begin november de prijs zo ver gedaalt naar een peil waar hij wel even blijft hangen, en dan gaat ik hem aanschaffen denk ik. Tenzij er tegen die tijd misschien al hele goeie info over de R300 is of misschien een Radeon 8500 MAXX
Breek je nek voorzichtig
Komop, maak er nou niet weer een nVidia vs ATi van ..
Dat is ook helemaal niet de bedoeling, ik denk dat je verkeerd begrijpt. ik vraag me gewoon af wat iedereen er van denkt, als je kijkt naar die pdf en dan helemaal onderaan dan ziet het er gewoon te nep uit, alle andere pdf's van nVidia die uitgelekt waren zagen er gewoon goed uit, deze niet.
daarom vraag ik wat iedereen er van vind, t is niet als flame bedoelt hoor, maar meer of het echt kan zijn, want laten we wel wezen, je kiest toch voor de beste waar voor je geld? althans ik wel, en dan wil ik graag alle opties open houden. vandaar.
daarom vraag ik wat iedereen er van vind, t is niet als flame bedoelt hoor, maar meer of het echt kan zijn, want laten we wel wezen, je kiest toch voor de beste waar voor je geld? althans ik wel, en dan wil ik graag alle opties open houden. vandaar.
Breek je nek voorzichtig
Sorry, verkeerd begrepen idd
. Heb je een linkje naar die PDF file misschien?
hiero
en weet jij dan misschien een site waar de nieuwste DX 8.1 beta nog WEL te downloaden is?
alvast bedankt
en weet jij dan misschien een site waar de nieuwste DX 8.1 beta nog WEL te downloaden is?
alvast bedankt
Breek je nek voorzichtig
iedereen op vakantie ofzo?
Breek je nek voorzichtig
Ik heb die DirectX 8.1 laatst wel ergens gezien, als ik het weer tegen kom laat ik het je weten.
Btw die Radeon All in Wonder 8500DV .. kijk das nou een kaartje dat ik echt graag zou willen hebben
! Die vorige All in Wonder die ik had was met z'n 32MB toch wat minder dan een ViVo 64MB. Deze keer heeft ATi het goed gedaan en de All in Wonder afgezien van het Video/TV gedeelte gelijk gehouden aan het topmodel (op die FireGL kaart na natuurlijk). Nice job ATi
.
Btw die Radeon All in Wonder 8500DV .. kijk das nou een kaartje dat ik echt graag zou willen hebben
Slecht nieuws, als dit tenminste waar is:
Apparently the 8500 has serious compatibility issues, that's why Anand and Tom both said that ATI should not have announced it. And this is true. This is pretty bad for ATI. They still have no clue about how its driver team needs to improve either. For all you ATI lovers out there, do serious research before jumping the bandwagon this fall or else you'll get heavily burnt. Just some advice. Hopefully by then, ATI will fix all issues.
Bron:Tweak3d.net
Apparently the 8500 has serious compatibility issues, that's why Anand and Tom both said that ATI should not have announced it. And this is true. This is pretty bad for ATI. They still have no clue about how its driver team needs to improve either. For all you ATI lovers out there, do serious research before jumping the bandwagon this fall or else you'll get heavily burnt. Just some advice. Hopefully by then, ATI will fix all issues.
Anoniem: 7084
jammer dat ze er niet zo duidelijk over zijn op tweak3d, als ik het zo lees, lijkt het op een software probleem. wat de launchdate natuurlijk verder duwtOp vrijdag 31 augustus 2001 00:36 schreef LopeZ het volgende:
Slecht nieuws, als dit tenminste waar is:
ik zag een link voor dx 8.1 op www.electic.com maar er stond wel bij dat hij vrij snel al zou verlopen. check maar ff, ik heb een oudere dx 8.1 versie welke niet verloopt, dus die laat ik er maar lekker opstaan (build 620)
waaar las je dat hij snel zou verlopen dan?
bedoelen ze niet de link? naja ik waag het er maar niet op, heb dan liever een iets oudere die niet verloopt. iemand een idee waar ik die kan vinden?
OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO WANNAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAVE
[neemt pilletje en hoopt]
WAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
[/neemt pilletje en hoopt]
bedoelen ze niet de link? naja ik waag het er maar niet op, heb dan liever een iets oudere die niet verloopt. iemand een idee waar ik die kan vinden?
OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG OMFG
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO WANNAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAVE
[neemt pilletje en hoopt]
WAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
[/neemt pilletje en hoopt]
Breek je nek voorzichtig
De Wonder variant van de 8500 is er. Ziet er erg leuk uit, vooral het videorecorder gedeelte. Er is helaas geen dualhead support en veel erger: alleen support voor ME/XP/2000.
Snif, ik wil mijn os nog niet upgraden...
Snif, ik wil mijn os nog niet upgraden...
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
dx 8.1 Build 068 Maar waar ik het gelezen heb 
ik heb 2 versies van dx8.1 nog staan hier, eentje met de nieuwste datum van 4/4/2001 en de ander met de datum van 17/5/2001, die laatste heb ik dus thuis geinstalleerd (beide win98) en daar staat bij dxdiag dat het de defintiefe handelsversie is, heb win98nl.
Ik kan hem proberen te mailen, maar hij is ruim 11 mb groot
Wat bedoel je met die link eigenlijk? komt bij mij nergens uit.
ik heb 2 versies van dx8.1 nog staan hier, eentje met de nieuwste datum van 4/4/2001 en de ander met de datum van 17/5/2001, die laatste heb ik dus thuis geinstalleerd (beide win98) en daar staat bij dxdiag dat het de defintiefe handelsversie is, heb win98nl.
Ik kan hem proberen te mailen, maar hij is ruim 11 mb groot
Wat bedoel je met die link eigenlijk? komt bij mij nergens uit.
we fixen die link eens even dan:
zo
mag jij me zeggen of je dat leuk nieuws vind of niet, als het waar is uiteraard.
zo
mag jij me zeggen of je dat leuk nieuws vind of niet, als het waar is uiteraard.
Breek je nek voorzichtig
Klinkt goed, maar ik vindt het erg vreemd dat ze die kaart zomaar op een show laten zien en je hoort er verder niks over. We wachten maar weer eens af.
en wat wil je met dx 8.1
en wat wil je met dx 8.1
lijkt wel een persoonlijke chat hier te worden 
nou ik spreek uit ervaring dat het een hoop performance scheelt in sommige spellen, en slechter word het als het goed is niet, nu heb ik een nieuwe HD en ik heb perongeluk mijn oude DX 8.1 weg geknikkerd, vandaar dat ik er een nodig had.
Ya tis ook vaag, maar ik denk dat hij toch echt gaat komen, dat de Radeon MAXX gewoon niet kwam is nog te rechtvaardigen omdat er problemen waren, nu ze de bridge chip hebben moeten die voorbij zijn, lijkt me dan echt debiel als ze die niet uit gaan brengen. en het argument duur vind ik niet zo heel erg sterk, 3DFX kon toch ook multikaarten bouwen voor een redelijke prijs?
nou ik spreek uit ervaring dat het een hoop performance scheelt in sommige spellen, en slechter word het als het goed is niet, nu heb ik een nieuwe HD en ik heb perongeluk mijn oude DX 8.1 weg geknikkerd, vandaar dat ik er een nodig had.
Ya tis ook vaag, maar ik denk dat hij toch echt gaat komen, dat de Radeon MAXX gewoon niet kwam is nog te rechtvaardigen omdat er problemen waren, nu ze de bridge chip hebben moeten die voorbij zijn, lijkt me dan echt debiel als ze die niet uit gaan brengen. en het argument duur vind ik niet zo heel erg sterk, 3DFX kon toch ook multikaarten bouwen voor een redelijke prijs?
Breek je nek voorzichtig
inderdaad, er zijn genoeg "gekken" zoals edward
welke wel een paar knaken extra over hebben voor een Max variant.
maar moet ik je de dx 8.1 versie voor win98 nou mailen of niet?
maar moet ik je de dx 8.1 versie voor win98 nou mailen of niet?
hmmz maybe weet iemand wat beter is dan GF3 ?
[topic=217425/1]
[topic=217425/1]
Voor een Radeon8500 MaXX, zeker de weten, alleen wil ik wel eerst een review zien met volledig goed werkende drivers en hardware.Op vrijdag 31 augustus 2001 14:24 schreef hjs het volgende:
inderdaad, er zijn genoeg "gekken" zoals edwardwelke wel een paar knaken extra over hebben voor een Max variant.
Niet op voorraad.
hmz ik heb die gene gedownload van die link die je me gaf
Breek je nek voorzichtig
Volgens mij zitter er te weinig schaars geklede dames in dit topic, dus bij deze 

En ja, het is nog on-topic ook
Het is een advertentie uit de PCGamer, gevonden bij Rage3D.

En ja, het is nog on-topic ook
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
ik hoop dat het niet waar is wat ik nu weer hoorde: de Radeon 8500 heeft nog steeds geen mogelijkheid om tegelijk anisotropic te filteren en trilinear tegelijk, dat zou echt kut zijn...
Breek je nek voorzichtig
Dat meen je niet..dat zou toch wel erg zijnOp zaterdag 01 september 2001 13:02 schreef The_PyroPath het volgende:
ik hoop dat het niet waar is wat ik nu weer hoorde: de Radeon 8500 heeft nog steeds geen mogelijkheid om tegelijk anisotropic te filteren en trilinear tegelijk, dat zou echt kut zijn...
Niet op voorraad.
Waar heb je dat gehoord? Zou best kunnen hoor maar zo'n geavanceerde GPU en dat niet eens kunnen. Vreemd, zou een rare stap van ATi zijn. nVidia heeft daar toch geen patent op ofzo
. Zo moeilijk kan het haast niet zijn om dat te implementeren lijkt me, zelfs de GeForce1 kon het al.
ik las het maar op het forum dus ik hoop dat het nit zo is, want er is nog niemand die dat ding echt in actie heeft gezien volgens mij, en volgens dave orton zouden ze verdwenen zijn in de R200, toen hem dat gevraagt werd in een interview
Breek je nek voorzichtig
Ik heb het draadje op rage3d gelezen, dat kunnen ze niet maken, nou hou je altijd die scherpe mipmap overgangen, als trillinear niet aan kan zetten.
Het enige wat je dan kan doen, is aniso zo ver opvoeren dat de mipmapovergangen üit je gezichtsveld verdwijnen, zoals bij 128 tap, die trouwens ook weer niet correct wordt uitgevoerd bij de huidige radeon.
Dit zijn toch belangerijke missers, zonde...
Het enige wat je dan kan doen, is aniso zo ver opvoeren dat de mipmapovergangen üit je gezichtsveld verdwijnen, zoals bij 128 tap, die trouwens ook weer niet correct wordt uitgevoerd bij de huidige radeon.
Dit zijn toch belangerijke missers, zonde...
Niet op voorraad.
128-tap bilinear-anisotropic is toch geen vervanging voor bv 64-tap trilinear-anisotropic filtering. Verder, hoe verder je de miplevels weg zet hoe meer je last krijgt van texture-'sparkling'. Dat zie je ook goed bij de Radeon 1 als je 64-tap of 128-tap anisotropic gebruikt. Ook zie je het effect van bilinear (of bilinear anisotropic) niet alleen op de grond (en eventueel plafond) maar ook bij objecten die van veraf dichterbij komen. Bij bilinear zie je dat ineens een andere miplevel erop verschijnen terwijl bij trilinear dit ook geleidelijk gaat. Hier kan ook anisotropic weinig aan veranderen (is vooral effectief voor oppervlakken waar je 'schuin op' kijkt).Op zaterdag 01 september 2001 13:24 schreef edward2 het volgende:
Maargoed hopelijk zijn het maar roddels en is het niet waar
Klopt, ik bedoel eigenlijk, je schuyift het "nearest point" van je af , dus dat hele geburryde gedeelte.Op zaterdag 01 september 2001 13:48 schreef Bomberman het volgende:
[..]
128-tap bilinear-anisotropic is toch geen vervanging voor bv 64-tap trilinear-anisotropic filtering. Verder, hoe verder je de miplevels weg zet hoe meer je last krijgt van texture-'sparkling'. Dat zie je ook goed bij de Radeon 1 als je 64-tap of 128-tap anisotropic gebruikt. Ook zie je het effect van bilinear (of bilinear anisotropic) niet alleen op de grond (en eventueel plafond) maar ook bij objecten die van veraf dichterbij komen. Bij bilinear zie je dat ineens een andere miplevel erop verschijnen terwijl bij trilinear dit ook geleidelijk gaat. Hier kan ook anisotropic weinig aan veranderen (is vooral effectief voor oppervlakken waar je 'schuin op' kijkt).
Maargoed hopelijk zijn het maar roddels en is het niet waar.
Niet op voorraad.
Ja ok maar dan krijg je dus dat texture sparkling ..
Ik ga deel 20 openen .. classy style
.
Ik ga deel 20 openen .. classy style
Zeg Sinterklaas, waar ben je mee bezig. Wij openen 'uit traditie' na iedere 255 posts een nieuw Radeon topic, dat doen we al sinds topics langer kunnen zijn dan 255 posts. Waarom doe je nou een slotje op deel 20
!?
Dit topic is gesloten.