We gaan hier volgens de traditie weer verder.
och hemel, moguh god ons vergeven voor deze grote zonde
Breek je nek voorzichtig
Haha, komt je net op tijd terug van vakantie om draad 19 te openen 
Iemand al de demo van Red Fraction te pakken gekregen, tis toch niet te geloven he, dat ze zoiets niet gelijk spiegelen
Iemand al de demo van Red Fraction te pakken gekregen, tis toch niet te geloven he, dat ze zoiets niet gelijk spiegelen
Niet op voorraad.
Hier staan 3 mirrors voor redfaction. Al kan ik me niet voorstellen dat je daar nog niet geweest bent 
Ati begint inderdaad al snel te lekken over de r300, denk zelf ook dat dat alleen maar is om ons lekker te houden. Zoiets van "He nvidia is niet de enige, wij zijn der ook nog, kijk maar wij komen met superkaart." want gezien de snelheid van uitbrengen van nieuwe kaarten van ati duurt het echt nog wel even voor de r300 het daglicht ziet.
En ze kunnen ook nog wel even de tijd door brengen met de r200maxx, als die er komt tenminste
Ati begint inderdaad al snel te lekken over de r300, denk zelf ook dat dat alleen maar is om ons lekker te houden. Zoiets van "He nvidia is niet de enige, wij zijn der ook nog, kijk maar wij komen met superkaart." want gezien de snelheid van uitbrengen van nieuwe kaarten van ati duurt het echt nog wel even voor de r300 het daglicht ziet.
En ze kunnen ook nog wel even de tijd door brengen met de r200maxx, als die er komt tenminste
Ja, even geprobeerd, maar met 5kb/s ben ik maar weer gestopt, damn ik sta te popelen om dezeOp vrijdag 10 augustus 2001 19:59 schreef LopeZ het volgende:
Hier staan 3 mirrors voor redfaction. Al kan ik me niet voorstellen dat je daar nog niet geweest bent
Niet op voorraad.
Ik haal hem nu met 10Kb/s binnen (pfff) .. ben benieuwd
..
[E]-> Iets te vroeg gejuicht .. het is al weer terug gezakt naar 5Kb/s
. Nou ja server support resume dus met Download Accelerator moet het te doen zijn.
[E]-> Iets te vroeg gejuicht .. het is al weer terug gezakt naar 5Kb/s
Ik ben nieuw in de radeon topics......ik ben nl. van plan de radeon 2 te kopen als ie niet al te duur is........
Welkom
.. ik ben ook benieuwd naar die R200 (hoewel ie waarschijnlijk niet meteen m'n GF3 gaat vervangen .. nee echt
).

Ik koop binnenkort een nieuwe pc nl.
maar wat word er verw8 dat ie gaat kosten?
1500,- of 1000,- of 800,- ?????????
maar wat word er verw8 dat ie gaat kosten?
1500,- of 1000,- of 800,- ?????????
Ik zag ergens een bedrag van $300 staan .. zal hier wel rond de 900,-/1000,- zijn in het begin. ATi wil geloof ik goedkoper dan de concurrentie zijn (en blijven) dus meer dan een GF3 zal ie niet gaan kosten lijkt me. Maar het blijft afwachten ..
Anoniem: 23180
de prijs gaat die snel dalen?? weet niet m,eer hoe dat bij de radeon was...Op vrijdag 10 augustus 2001 22:12 schreef Bomberman het volgende:
Ik zag ergens een bedrag van $300 staan .. zal hier wel rond de 900,-/1000,- zijn in het begin. ATi wil geloof ik goedkoper dan de concurrentie zijn (en blijven) dus meer dan een GF3 zal ie niet gaan kosten lijkt me. Maar het blijft afwachten ..
Bij de Radeon is 1 keer een grote prijsdaling geweest. Verder vrij constant. Ik denk dat de introductieprijs van de R200 ook wel een tijdje aan zal houden (net als bij GF3 nu). Maar ik raad ook maar wat
..
Toen ik mijn Radeon kocht (februari geloof ik
) kostte die me 575 piek. Nu issie rond de 550, echt hard dalen die prijzen dus niet 
Ik heb het over de OEM btw.
Ik heb het over de OEM btw.
Nog voor die tijd is er een grote daling geweest. Van bijna 800 naar 600 oid .. toch?
Thnx .. ik krijg echter een error als ik daar probeer te downloaden.
Je hebt toch wel hier gekeken-> http://download.bonusweb.cz/dema/redfactiondemo.exe
Niet op voorraad.
Tuurlijk
.. maar ik krijg een error (timeout).
RV200 benchmarks ! , remember, 2pipes en kaart op 230/180 (maar 460 mp/s fillrate, HyperZ2 is looking good!) mhz, dus dit is/wordt de concurrent van de Gf2/3mx

Niet op voorraad.
guys wat zijn de resulaten van de Radeon ten opzichte van een Kyro, met name in Max Payne??? Ga ik veel beter scoren met een Radeon DDR ten opzichte van KYRO II en GF2 MX????
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
met mijn radeon 64MB liep max payne nog prima op 1600x1200x16 met alles max.. 
hoe het met kyro II is weet ik niet..
ikdraaide max overigens op 1280x1024x32 alles max..
hoe het met kyro II is weet ik niet..
ikdraaide max overigens op 1280x1024x32 alles max..
lekkerOp zaterdag 11 augustus 2001 00:53 schreef edward2 het volgende:
RV200 benchmarks ! , remember, 2pipes en kaart op 230/180 (maar 460 mp/s fillrate, HyperZ2 is looking good!) mhz, dus dit is/wordt de concurrent van de Gf2/3mx
[afbeelding]
die RV200 was de MX van de R200 zou ik maar zeggen??
enig idee hoe duur die word?
Ik vraag me af hoe ATi deze kaart gaat plaatsen tegenover de Radeon (SE) .. beide zullen ongeveer gelijk presteren als ik die graph zo zie (ik weet dat de Radeon pixel/smartshaders mist maar dat zal nog een hele tijd weinig uitmaken).
ik denk dat die RV200 tegen de 700,- ofzo word... (lijkt mij redelijk
)
verder ligt het er dan denk ik aan hoe je hem kan OC'en.. die SE kan je aardig opclocken heb ik begrepen.. nu hopen dat dat met die RV200 ook kan.. en dan zal die RV200 wel kont schoppen (wat die nu overigens ook al aardig doet)..
verder ligt het er dan denk ik aan hoe je hem kan OC'en.. die SE kan je aardig opclocken heb ik begrepen.. nu hopen dat dat met die RV200 ook kan.. en dan zal die RV200 wel kont schoppen (wat die nu overigens ook al aardig doet)..
Als ati dat doet dan kunnen ze inpakken, de rv200 moet een soort geforce2mx worden. Een gekreupelde r200, een radeon ve 2 dus. De rv200 zal eerder rond de fl 300-400,- worden en ze richten zich meer op de kantoor wereld dan de gamers.Op zaterdag 11 augustus 2001 11:37 schreef limp_bizkit het volgende:
ik denk dat die RV200 tegen de 700,- ofzo word... (lijkt mij redelijk)
hmmmmm, fuck... en ik heb nu een videokaart nodig...Wat raden jullie aan???? Nog ff wachten..En dus ff doorgaan met een tnt 16 mb
????
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
aaaaaaahhhhhh!!!!1 en die scores van 3dm2001! over de 3000!! das bruut!! als die kaart zo 'goedkoop' word dan verpats ik mijn radeon weer!! (als ik een nieuwe krijg van ATi he... hopen dat het een SE versie wordOp zaterdag 11 augustus 2001 11:53 schreef LopeZ het volgende:
[..]
Als ati dat doet dan kunnen ze inpakken, de rv200 moet een soort geforce2mx worden. Een gekreupelde r200, een radeon ve 2 dus. De rv200 zal eerder rond de fl 300-400,- worden en ze richten zich meer op de kantoor wereld dan de gamers.
De tijden van kantoorkaartjes zijn wel voorbij. Dat waren de meegebakken Rage chippies, die in allerlei OEM bakken verschenen. Met de Radeon gaat ATi nadrukkelijk de gamescene in, getuige ook de eindelijk goed opgestarte marketing rond hun producten.
De RV200 zal gepresenteerd worden als een MX oplossing, waardoor ATi een breder markbereik krijgt.. De naam krijgen door een topmodel, de omzet door budgetvarianten, die veel meer verkocht worden. (bijna elke OEM heeft nu een MX aan boord).
De RV200 zal gepresenteerd worden als een MX oplossing, waardoor ATi een breder markbereik krijgt.. De naam krijgen door een topmodel, de omzet door budgetvarianten, die veel meer verkocht worden. (bijna elke OEM heeft nu een MX aan boord).
hmmm, weetje limp_bizkit, jij en ik lijken enorm op elkaar, zeker qua hardware aankopen, hmmmmmm ik heb het gevoel dat jij ook maandelijks van hardware wisselt 
* MGSNK gaat al voor z'n 4de videokaart in 6 maanden
* MGSNK gaat al voor z'n 4de videokaart in 6 maanden
Ik schrok me suf toen ik zag dat die RV200 zo triest presteerd (tov de GF2 bijv.), maar dat is dus een soort MX variant? De R200 zou dus veeeel beter moeten zijn, want dan wordt dat mijn volgende kaart. Tenzij er dus weer zoveel topics vol problemen hier staan, dan hoef ik die ook niet, dan wacht ik de R300 oid wel af. Maarjah, ik blijf toch goede hoop hebben op deze kaart.. en ach, een gokje is ook wel eens leukOp zaterdag 11 augustus 2001 12:01 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
aaaaaaahhhhhh!!!!1 en die scores van 3dm2001! over de 3000!! das bruut!! als die kaart zo 'goedkoop' word dan verpats ik mijn radeon weer!! (als ik een nieuwe krijg van ATi he... hopen dat het een SE versie word)
Met me GF2 heb ik nu steeds dat 32bit er geil uit ziet en vloeiend gaat en 16bit de textures voor een deel knipperen enzo.. nu maakt het qua fps (Tribes2) niet uit, maar ik vindt het wel gek... ?
Maare.. R200 .. gimme specs, gimme benches, gimme gimme!
Hoho, ati is de kantoor tijd nog niet voorbij en gaat er ook nog niet uit. Laatst stond er op tweakers nog dat ati een eigen mobo chipset is aan het ontwikkelen met daarin gebakken, jawel, een rv200. Lees dit maar eens.Op zaterdag 11 augustus 2001 12:03 schreef Coenen het volgende:
De tijden van kantoorkaartjes zijn wel voorbij. Dat waren de meegebakken Rage chippies, die in allerlei OEM bakken verschenen. Met de Radeon gaat ATi nadrukkelijk de gamescene in, getuige ook de eindelijk goed opgestarte marketing rond hun producten.
hoe lang moet ik max wachten om een nieuwe videokaart te kopen??? kheb zo'n 400 over.
Specs:
3D engine part shows that there are 4 rendering pipelines in the chip, just as we have expected before. Each pipeline has 2 TMUs. The chart shows clearly that R200 is DirectX 8.1 compliant due to Charisma Engine II and Pixel Tapestry II technologies including programmable vertex and pixel shaders. Besides, R200 3D Engine will also include a well-known N-Patch engine.
En waarschijnlijk 64MB 4ns DDR SDRAM, wat in principe op 500MHz aan kan. Het kan wel mooi synchroon lopen met de core die op 250MHz zou werken.
(meer)
3D engine part shows that there are 4 rendering pipelines in the chip, just as we have expected before. Each pipeline has 2 TMUs. The chart shows clearly that R200 is DirectX 8.1 compliant due to Charisma Engine II and Pixel Tapestry II technologies including programmable vertex and pixel shaders. Besides, R200 3D Engine will also include a well-known N-Patch engine.
En waarschijnlijk 64MB 4ns DDR SDRAM, wat in principe op 500MHz aan kan. Het kan wel mooi synchroon lopen met de core die op 250MHz zou werken.
(meer)
kies vervolgens voor barry's world.com als mirror, 130 kb/sec.Op vrijdag 10 augustus 2001 22:48 schreef edward2 het volgende:
offtopic:
http://bonusweb.cz/download/dema/redfactiondemo.html
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
Als het goed is zou de radeon2(ve) in september uitkomen, net als de geforce3mx. Er breken spannende tijden aanOp zaterdag 11 augustus 2001 12:24 schreef MGSNK het volgende:
hoe lang moet ik max wachten om een nieuwe videokaart te kopen??? kheb zo'n 400 over.
De RV200 draait op 230 met slechts 2 pipelines en 180 mhz geheugen (DDR? zal haast wel)
Dat levert een fillrate op van 460 mp/sec. De R200 heeft 4 pipelines met 3 TU's en draait op 250/250.
Dat geeft dus 1000 mp/sec en 2000 texels? in multitexturing, dit ding gaat potten breken!
Dat levert een fillrate op van 460 mp/sec. De R200 heeft 4 pipelines met 3 TU's en draait op 250/250.
Dat geeft dus 1000 mp/sec en 2000 texels? in multitexturing, dit ding gaat potten breken!
Niet op voorraad.
WOEHAHAHAHAHA
BULDER
WOEHAHAHAA
[neemt pilletje]
Zo das beter, even uitleggen: De RV200 is slechts een veredelde Radeon, althans dat is het vermoeden, de drivers zitten namelijk al vrij lang ingebakken in die van de gewone Radeon, terwijl er van R200 drivers ieder spoor ontbreekt.
Als dit vermoeden klopt dan zal er een wezenlijk vreschil in architectuur zitten tussen de chippies anders hadden ze die drivers zo kunnen verschrijven voor een R200.
Nu dat niet het geval lijkt en ze dus zeer waarschijnlijk erg verschillen, kan ik niet w8en op de R200 want dat zal me een feest worden, of zit ik erg verkeerde denken jullie?
[neemt pilletje]
Zo das beter, even uitleggen: De RV200 is slechts een veredelde Radeon, althans dat is het vermoeden, de drivers zitten namelijk al vrij lang ingebakken in die van de gewone Radeon, terwijl er van R200 drivers ieder spoor ontbreekt.
Als dit vermoeden klopt dan zal er een wezenlijk vreschil in architectuur zitten tussen de chippies anders hadden ze die drivers zo kunnen verschrijven voor een R200.
Nu dat niet het geval lijkt en ze dus zeer waarschijnlijk erg verschillen, kan ik niet w8en op de R200 want dat zal me een feest worden, of zit ik erg verkeerde denken jullie?
Breek je nek voorzichtig
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL Info , dit moet je zien
RV250=R200 budget versie= tot 50% sneller dan RV200
RV200= verbeterde Radeon
adaptive FSAA= BETER DAN QUINCUNX, want er zijn geen blurrs, dat wil ik zien!!!!!
OW MIJN GOD de R300 heeft MPEG 1 2 en 4 en/decoding......
MEEEEEEEEEEEEEEEEER, ik wil MEEEEEEEEEEEEER
RV200= verbeterde Radeon
adaptive FSAA= BETER DAN QUINCUNX, want er zijn geen blurrs, dat wil ik zien!!!!!
OW MIJN GOD de R300 heeft MPEG 1 2 en 4 en/decoding......
MEEEEEEEEEEEEEEEEER, ik wil MEEEEEEEEEEEEER
Breek je nek voorzichtig
nu je het zegt.. ik zag dat laatst ook... weet verder niet wat ik erbij moet denken.. dus denk ik maar niksOp zaterdag 11 augustus 2001 17:32 schreef The_PyroPath het volgende:
WOEHAHAHAHAHABULDER
WOEHAHAHAA
[neemt pilletje]
maar R200 gaat kont schoppen
god praise the lord..Op zaterdag 11 augustus 2001 18:43 schreef The_PyroPath het volgende:
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL Info , dit moet je zien
RV200= verbeterde Radeon
Daar gaat m'n geld weer
Niet op voorraad.
da tvan mij ook. R(V)200 gaat kont schoppenOp zaterdag 11 augustus 2001 19:51 schreef edward2 het volgende:
Daar gaat m'n geld weer
ATI Radeon2 manufacturers:
List of ATi manufacturers Posted by Zoiah
Just received something kinda interesting, this is a list of all manufacturers that will produce ATi cards.
As you might know, ATi will start allowing other manufacturers produce cards using their chips. Just like NVIDIA.
Anyhow, on to the goodies. This was sent in an e-mail to european distributors.
A-Open
ASUS
MSI
Prolink
Leadtek
Gigabit
Acer
DFI
FIC
USI(Scotland)
LiteOn
Palit Germany
Super Greece (H.K company)
Club 3D (The new name of PowerColor)
I'm personally missing four manufacturers in this list that ought to make ATi cards: Elsa, Chaintech, Yuan, Gainward.
Niet verkeerd!
List of ATi manufacturers Posted by Zoiah
Just received something kinda interesting, this is a list of all manufacturers that will produce ATi cards.
As you might know, ATi will start allowing other manufacturers produce cards using their chips. Just like NVIDIA.
Anyhow, on to the goodies. This was sent in an e-mail to european distributors.
A-Open
ASUS
MSI
Prolink
Leadtek
Gigabit
Acer
DFI
FIC
USI(Scotland)
LiteOn
Palit Germany
Super Greece (H.K company)
Club 3D (The new name of PowerColor)
I'm personally missing four manufacturers in this list that ought to make ATi cards: Elsa, Chaintech, Yuan, Gainward.
Niet verkeerd!
Niet op voorraad.
ff een vraagje
Welke drivers raden jullie me aan voor de Radeon 32MB DDR? Welke versie is het snelste en zonder bugs ed?
Welke drivers raden jullie me aan voor de Radeon 32MB DDR? Welke versie is het snelste en zonder bugs ed?
de officiele...
verder moet je gewoon zelf kijken welke het beste zijn.. want bij de een werkt die driver goed terwijl bij de ander zijn pc dan nix meet doet...
dus probeer wat zou ik zeggen
verder moet je gewoon zelf kijken welke het beste zijn.. want bij de een werkt die driver goed terwijl bij de ander zijn pc dan nix meet doet...
dus probeer wat zou ik zeggen
Wie ik mis is herculesOp zondag 12 augustus 2001 00:50 schreef edward2 het volgende:
ATI Radeon2 manufacturers:
.....
Niet verkeerd!
Zeker niet verkeerd zoveel fabriekanten, ati bleef zelf toch ook nog de kaarten maken of?
ik denk het wel ja, maar ik denk dat het wel minder word.. dat ze net zoals intel doen.. dus een chipset uitbrengen.. een kaartje uitbrengen en de andere het laten namaken..Op zondag 12 augustus 2001 13:05 schreef LopeZ het volgende:
ati bleef zelf toch ook nog de kaarten maken of?
(ik vergelijk met intel want intel brengt voor hun chipsets ook hun eigen moederbord op de markt, nvidia kaarten zie ik nergens.)
IK hoop wel dat de 3e feesten
wel de kwaliteit van ATI aanhouden, wat betreft 2d, DVD ect.
Niet op voorraad.
DVD is feature van de chip zelf, dus dat zal wel bewaard blijven. Merknamen zoals Club3d (Powercolor) moeten ergens hun marge vandaan halen. Kans dus, dat ze toch een en ander anders doen dan het reference plankie.
Ik zit hier op m'n werk, kunnen jullie ook niet op rage3d komen?
Ligt ie voor de zoveelste keer plat en net op het moment suprème
Ligt ie voor de zoveelste keer plat en net op het moment suprème
Niet op voorraad.
Hmm, jullie hebben probably al die prijzenlijst gezien, ook op de pricewatch.
IIG de verkoper heeft mij beloofd de Radeon SDR ns te testen al ie binnenkomt en ff te kijken wat de preformance is t.o.v de DDR en de gewone SDR( ook qua 2d kwaliteit)
IIG de verkoper heeft mij beloofd de Radeon SDR ns te testen al ie binnenkomt en ff te kijken wat de preformance is t.o.v de DDR en de gewone SDR( ook qua 2d kwaliteit)
De eerste echte benchmarks van de Radeon 8400 zijn te vinden op : tomshardware
De prijs indicatie is:
Radeon 8500 - $ 399, available end of September
Radeon 7500 - $ 179, available mid of September
Dus net zo duur als de geforce 3
Zo wat vinden we er van.
De prijs indicatie is:
Radeon 8500 - $ 399, available end of September
Radeon 7500 - $ 179, available mid of September
Dus net zo duur als de geforce 3
Zo wat vinden we er van.
Anoniem: 4712
Snelheid valt me een beetje tegen. In de meeste games langzamer dan een GF3... Dat had ik niet verwacht van een chip die 50MHz sneller is en veel sneller geheugen heeft. Op de èèn of andere manier gaat er volgens mij iets mis. Ik hoop voor ATI dat het een driver kwestie is en dat we de komende maanden een verbetering zullen zien. Anders komt de Radeon 8500 direkt weer in de verdrukking voor het geval NV een GF3 ultra gaat releasen.
Maar zo op het eerste gezicht is de nieuwe Radeon 8500 een top kaart. Ik ben benieuwd of ze met stepping A13 !!!! (NV had er maar 5 nodig ....) de FSAA kunnen fixen.
Maar zo op het eerste gezicht is de nieuwe Radeon 8500 een top kaart. Ik ben benieuwd of ze met stepping A13 !!!! (NV had er maar 5 nodig ....) de FSAA kunnen fixen.
Anoniem: 28259
http://gamespot.com/gshw/stories/flat/0,12880,2804040,00.html
hier staat ook nog wat over de Radeon opvolgers
hier staat ook nog wat over de Radeon opvolgers
Ach ik vindt het allemaal nogal meevallen .. het kaartje presteert behoorlijk goed voor een niet final sample met (ATi kennende) drivers die nog half in de Alpha stage hangen
. Vergeet niet dat nVidia al een half jaar de tijd heeft gehad om zijn haar GF3 drivers te optimaliseren en bugfixen. Het zal allemaal wel bijtrekken. Uit de syntetische benchmarks (3DM2K1) blijkt iig dat de kaart de benodigde power heeft. Dat het in games niet naar boven komt zal dus wel opgelost worden met nieuwe driver revisies (het ging precies hetzelfde met de Radeon remember). Over de prijs, tja je betaalt voor wat je krijgt. De kaart is superieur aan de GF3 maar met hetzelfde prijskaartje. Vindt ik toch niet verkeerd klinken ...
De resultaten vallen mij ook, een beetje tegen, de Radeon wordt bijna op alle fronten verslagen door de GF3
De hardwarespecs vallen echter niet tegen, de kaart moet toch veel sneller kunnen, ik heb een vermoeden dat HyperZ2 nog niet goed werkt cq wordt aangestuurd door de drivers.
Het is wel goed dat Tom 20.80 drivers gebruikt
Het wordt van essencieel belang dat ATI zijn drivers voor elkaar krijgt, ander gaat dit niet goed...
Trek desnoods proggrammeurs uit heel de wereld aan, dit is zo ontzettend belangerijk..
Update, na wat beter gelezen te hebben, is er maar 1 conclussie mogelijk, de drivers houden de kaart waarschijnlijk tegen, de bummapsscores liggen bv lager dan de Radeon1.
De hardwarespecs vallen echter niet tegen, de kaart moet toch veel sneller kunnen, ik heb een vermoeden dat HyperZ2 nog niet goed werkt cq wordt aangestuurd door de drivers.
Het is wel goed dat Tom 20.80 drivers gebruikt
Het wordt van essencieel belang dat ATI zijn drivers voor elkaar krijgt, ander gaat dit niet goed...
Trek desnoods proggrammeurs uit heel de wereld aan, dit is zo ontzettend belangerijk..
Update, na wat beter gelezen te hebben, is er maar 1 conclussie mogelijk, de drivers houden de kaart waarschijnlijk tegen, de bummapsscores liggen bv lager dan de Radeon1.
Niet op voorraad.
Hmm, het is een preproductiemodel, maar echt heel overtuigend is het in ieder geval niet. Meer een zij aan zij zoals het er naar uit ziet. Da's ook niet erg, misschien dat de R300 dan wat overtuigender langszij komt. Ik wacht in ieder geval met smart de resultaten van de final release af.
(jammie, eindelijk keuze)
(jammie, eindelijk keuze)
hhmmzzzzzz.. ziet er wel redelijk uit.. maar kan idd beter.. denk wel dat de final beter word.. ATi heeft overigens in het begin altijd 'mooie' drivers gehad.. dus dat zou het denk ik een groot deel zijn..
verder is het nog zeker geen slecht kaartje! 2D zit het vast nog steeds strak in elkaar, en dat zou al de knoop door kunnen hakken
vind alleen da ATi slechte prijzen heeft, ik zag ATi altijd als een 'goedkoop' merk.. valt me van ze tegen..
verder is het nog zeker geen slecht kaartje! 2D zit het vast nog steeds strak in elkaar, en dat zou al de knoop door kunnen hakken
vind alleen da ATi slechte prijzen heeft, ik zag ATi altijd als een 'goedkoop' merk.. valt me van ze tegen..
Tsja, ik had liever wat anders gezien, ze laten zich toch weer verslaan door nVidia's driverteam,(voorlopig) en dat bevalt me niet.Op dinsdag 14 augustus 2001 12:26 schreef Slashhead het volgende:
Edward èèn ding scheelt, we hebben nog steeds de snelste kaart
Damn,.. ik had toch stilletjes gehoopt dat een bijna halfjaar nieuwere kaart toch de GF3 op alle fronten overtuigend zou verslaan, nu is het omgekeerde zowat gebeurd.
Of het moet zijn dat deze samples niet volledig werken (AA) maar dan had ik nooit nu al alles naar buiten gegooid als ik ATI was.
Toch ga ik er nog steeds vanuit dat hij de GF3 gaat crushen..
De specs zijn namelijk beter dan ik had durven dromen, zowel core en mem. frequenties, als de overige specs.
Aleen denk ik de de Radeon 8500 een arm en een been gaan kosten, zoals de Engelsen en Amerikaenen zeggen 1200-1500 piek?
Ik sta in ieder geval klaar om er asap eentje te kopen, is hier nog een driverprogrammeur in de zaal?
Niet op voorraad.
Dat ben ik met je eens. Ik vind het ook heel erg vreemd dat er een min of meer kreupele chip A12 stepping gebruikt wordt om de kaart te presenteren aan het publiek. Dit is natuurlijk weer voer voor NV die graag ATI aan de muur spijkerd.
Ik vind het nou niet bepaald een kleine bug wanneer 3 major features helemaal niet werken...
Ik vind het nou niet bepaald een kleine bug wanneer 3 major features helemaal niet werken...
Ik denk trouwens dat het hier niet om een pre-production model gaat, als de kaart midden-eind september in de winkels ligt moeten ze nu toch wel zijn begonnen met chippies maken.
Trouwens bij tom hebben ze het over een preview, hoe kan je dan al benchmarks hebben? Een preview is toch de features & specs enzo tegen elkaar afwegen?
Nog iets, vindt niemand het raar dat de ATi Radeon 7500 een core clock van 270mhz heeft tegen over de 250mhz van de ATi Radeon 8500? Ze zetten de 8500 als neusje van de zalm neer en dan is de core lager geclockt dat budget versie...?
Trouwens bij tom hebben ze het over een preview, hoe kan je dan al benchmarks hebben? Een preview is toch de features & specs enzo tegen elkaar afwegen?
Nog iets, vindt niemand het raar dat de ATi Radeon 7500 een core clock van 270mhz heeft tegen over de 250mhz van de ATi Radeon 8500? Ze zetten de 8500 als neusje van de zalm neer en dan is de core lager geclockt dat budget versie...?
Het is zelfs nog erger....Op dinsdag 14 augustus 2001 12:54 schreef LopeZ het volgende:
Ik denk trouwens dat het hier niet om een pre-production model gaat, als de kaart midden-eind september in de winkels ligt moeten ze nu toch wel zijn begonnen met chippies maken.
Het is een model dat fouten bevat en dus absoluut niet in produktie kan worden genomen. Het is nog maar de vraag of dat met de A13 stepping wel gaat lukken. Anders moeten ze features schrappen. En dat is natuurlijk een slechte beurt, dat zullen ze niet laten gebeuren denk ik. Maar kan wel voor vertragiing zorgen.
Dat doet ATi dan toch echt zelf. Maar niet zo negatief allemaal. ATi heeft een kick-ass kaartje geproduceerd met meer features dan een GF3, betere image-quality (ga ervan uit dat deze niet slechter is dan bij de Radeon) en vergelijkbare speed tegen dezelfde prijs. Waarom al dat geklaag!? De meeste mensen hier zouden toch moeten weten dat het niet allemaal om fps gaat.
Dat de R200 langzamer is in hoge res 32-bit kleur zal wel komen omdat of de drivers niet optimaal zijn of de R200 maar een zo half effectieve 'Crossbar Memorycontroller' heeft (128/2 ipv 128/4). Snelheid zal toch wel in lijn zijn met de uiteindelijke versie (stepping) .. de kaart getest op Toms Hardware gebruikt namelijk nogal extreem hoge speeds (vraag me serieus af of de final versie ook deze speeds gebruikt) voor het geheugen die dus waarschijnlijk deels compenseren voor de niet optimale drivers.
Maargoed mijn mening is duidelijk, ik vindt dat ATi weer een verdomd interessant kaartje in elkaar heeft weten te zetten
.
Dat de R200 langzamer is in hoge res 32-bit kleur zal wel komen omdat of de drivers niet optimaal zijn of de R200 maar een zo half effectieve 'Crossbar Memorycontroller' heeft (128/2 ipv 128/4). Snelheid zal toch wel in lijn zijn met de uiteindelijke versie (stepping) .. de kaart getest op Toms Hardware gebruikt namelijk nogal extreem hoge speeds (vraag me serieus af of de final versie ook deze speeds gebruikt) voor het geheugen die dus waarschijnlijk deels compenseren voor de niet optimale drivers.
Maargoed mijn mening is duidelijk, ik vindt dat ATi weer een verdomd interessant kaartje in elkaar heeft weten te zetten
Bomberman, dat probleem ligt een beetje in de pre-view. Daar wordt niet echt uitgewijdt over de features maar alleen een hoop benchmarks gedraaid. Natuurlijk heeft ATI een dijk van een kaart neer gezet met een heleboel features (-3
) waardoor het mogelijk de best uitgeruste kaart kan worden voor het komende jaar uit het arsortiment waaruit je nu "bijna" kunt kiezen.
Maar deze kaart kost 1200,- dus mag je toch wel een beetje kritisch zijn naar ATI.
Kritisch ben ik ook naar NV. 2D beeldkwalitiet, 16bits 3D en FSAA is ver onder de maat.
Maar deze kaart kost 1200,- dus mag je toch wel een beetje kritisch zijn naar ATI.
Kritisch ben ik ook naar NV. 2D beeldkwalitiet, 16bits 3D en FSAA is ver onder de maat.
Tuurlijk je hebt gelijk .. het viel me alleen op (of tegen) dat mensen hier maanden naar de R200 uitkijken en als er dan een paar benchmarks verschijnen iedereen loopt te klagen over de prestaties en de prijs. Maargoed misschien ben ik te optimistisch en verdiend ATi wel wat kritiek ja ..
ach man, ik betwijfel zelfs of er uberhaupt nu ati drivers zijn die volledig geoptimaliseerd zijn voor de r200/r8500 .
Besef wel dat nvidia met de det. 4 HET MAXIMALE uit de gf2 series aan het halen is, en wat de GF3 betreft, ik denk dat daar nog weinig meer uit te melken is. Nu zijn zijn features gewoon de limiterende factor.
Besef wel dat nvidia met de det. 4 HET MAXIMALE uit de gf2 series aan het halen is, en wat de GF3 betreft, ik denk dat daar nog weinig meer uit te melken is. Nu zijn zijn features gewoon de limiterende factor.
Nou das wel een erg vroege conclusie (dat de GF3 drivers uitontwikkeld zijn) maar in grote lijnen klopt het wel ja. Maargoed ATi moet wel (snel) met betere drivers komen natuurlijk anders kan die kaart nog zoveel potentieel hebben, dat betekent dan shit.
Ik weet niet of je zo'n conclusie nu al kunt trekken over de driver toekomst van de GF3.Op dinsdag 14 augustus 2001 13:16 schreef MGSNK het volgende:
ach man, ik betwijfel zelfs of er uberhaupt nu ati drivers zijn die volledig geoptimaliseerd zijn voor de r200/r8500 .
Uiteraard zal ATI het nodige aan driver updates doen zoals ze bij de Radeon hebben gedaan.
Software loopt op dit moment een jaar achter met de hardware. ATI weet dat ook dus moeten ze met hun hardware daar op inspelen. Zorgen dat je kaart eruit springt. Met de Radeon 8500 gaat het mischien ook wel lukken indien ze er nog even stevig tegen aan gaan.
ik zeg ook niett dat het uiterste uit de GF3 is gemolken, veel van de kenmerken die hem bijzonder maken worden niet eens toegepast in realtime spellen...Alleen in de benschies die je afentoe ziet opduiken.Persoonlijk denk ik wel dat het doek wel gevallen is voor de GF2 serie, ik kan me niet voorstellen dat die preformance NOG beter wordt.
Wat mij vooral verbaasd zijn de features van de Ati, hij is toch VEEEEL meer uitgebreider dan die GF3.
Toch betwijfel ik of Ati wel alles waar zal kunnen maken, w.o. die 12 gb bandbreedte met behulp van HyperZ. Ook de snelheid van het geugen verbaasd me wel.
Wat mij vooral verbaasd zijn de features van de Ati, hij is toch VEEEEL meer uitgebreider dan die GF3.
Toch betwijfel ik of Ati wel alles waar zal kunnen maken, w.o. die 12 gb bandbreedte met behulp van HyperZ. Ook de snelheid van het geugen verbaasd me wel.
Ik lees op Anandtech dit;
(een hele hoop vrees ik
)
Wat weet Anand wat ik niet weetThe Radeon 8500 and 7500 won't be going up against the GeForce3 and GeForce2 Pro when they launch, instead NVIDIA will have a new set of cards to compete with so ATI had better work on that pricing a bit.
ik ruik de GF3 MX
Het lijkt erop dat TruForm een hoop draagkracht krijgt. Volgens Anand voelen veel developers er wel wat voor om patches uit te brengen.

Let op het hoofd en de randen van het lichaam.
Als dit echt doorzet dan is dit een hele mooie feature.

Let op het hoofd en de randen van het lichaam.
Als dit echt doorzet dan is dit een hele mooie feature.
WOOHAAA, das echt mooi om te zien
, alleen gaat dat niet tenkoste van de fps???
Nee het wordt veel heftiger, de zgn GeForce3Ultra wordt veel uitgebreider, ik ben ff kwijt waar ik dat heb gelezen
Niet op voorraad.
Dat heb ik ook gehoord. Het is niet zoals de GF2 GTS en de GF2 ultra. Hier wordt wat meer uitgepakt.
GF3 TE KOOP !!!!!!!!!
GF3 TE KOOP !!!!!!!!!
Veel uitgebreider ja? Wat komt er dan zoal bij?
In mijn vaste rondje op internet kwam op nvnews dit tegen:
Mr. Sinister, a NVmax forum regular, has posted rumoured specs of NVIDIA's upcomming GF3 revision as well as the next-gen Eclipse.
Apparently Nvidia is pissed about Ati`s R200.
Hence some Geforce 3 Ultra spec`s have changed.
I have also gotten some info Eclispe due out 2003.
Yup their changing videocard names again.
The revised Geforce 3 has been killed!
There will be a Ultra Advanced.
Which has a tv tuner,catv,dvd play back, and fm tuner built in.
The MX Geforce 3 have 2 pipes not four and reduced clocks.
Te lezen op:
http://www.nvmax.com/cgi-bin/bb/YaBB.pl?board=News_Comments&action=display&num=997703991&start=0
Mr. Sinister, a NVmax forum regular, has posted rumoured specs of NVIDIA's upcomming GF3 revision as well as the next-gen Eclipse.
Apparently Nvidia is pissed about Ati`s R200.
Hence some Geforce 3 Ultra spec`s have changed.
I have also gotten some info Eclispe due out 2003.
Yup their changing videocard names again.
The revised Geforce 3 has been killed!
There will be a Ultra Advanced.
Which has a tv tuner,catv,dvd play back, and fm tuner built in.
The MX Geforce 3 have 2 pipes not four and reduced clocks.
Te lezen op:
http://www.nvmax.com/cgi-bin/bb/YaBB.pl?board=News_Comments&action=display&num=997703991&start=0
Niet op voorraad.
Geen idee. Meestal laat NV niet zo snel wat lekken als ATI dat altijd doet. Wat ik wel heb gehoord volgens mij van een NV zelf is dat het NV30 design vooruit is geschoven. Mischien zitten hier weer extra dingen in.
Maar ik zit eigenlijk alleen op features te wachten die geen software ondersteuning nodig hebben.
Maar ik zit eigenlijk alleen op features te wachten die geen software ondersteuning nodig hebben.
Die plaatjes zien er erg mooi uit moet ik toegeven
Maar moet je voor de grap eens naar ze gun aan ze been kijken, die wordt mee "gerond"
In ieder geval is de toon gezet. De GF3 previews gaven ook wel wat weer van preproductiegerommel, al waren de problemen een stuk minder. Voor hetzelfde geld zit ATi genadeloos PR politiek te drijven en komen ze na de Detonator 4 release met een 100% stepping met goede drivers op de proppen, die geweldig butt gaat kicken.
Allemaal niet duidelijk, behalve dan dat het aan de specs niet gaat liggen. Nog lekker een maand modderen met de drivers en uitbrengen dat ding!
Allemaal niet duidelijk, behalve dan dat het aan de specs niet gaat liggen. Nog lekker een maand modderen met de drivers en uitbrengen dat ding!
Eèn ding vind ik vreemd. Waarom wordt de Radeon 8500 gecrushed in Serious SAM als die in villageMark ruled t.o.v. de GF3
Mischien ligt het aan de optimalisatie's van de SAM engine dat de Radeon 8500 het zo slecht doet.
1024x768x32

Mischien leent village mark zich voor Z-checking ?
1024x768x32

Mischien leent village mark zich voor Z-checking ?
Er kloppen wel meer zaken niet, in sommige bumpmappingtests is de R8500 langzamer dan de Radeon1
In sommige tests komt de theoretische fillrate er bij lange na niet uit.
Het heeft er alle schijn van dat deze samples in veel gevallen net op halve kracht draaien, hetzij door slechte drivers, hetzij door slecht funktionerende samples.
Ik hoop dat het het laatste is, dat is nog wel te verhelpen met volgende steppings, want ik wil nog wel eens zien of die drivers nu echt nog wel zoveel beter worden.
Ik snap niet dat ATI de NDA niet verlengd heeft..
In sommige tests komt de theoretische fillrate er bij lange na niet uit.
Het heeft er alle schijn van dat deze samples in veel gevallen net op halve kracht draaien, hetzij door slechte drivers, hetzij door slecht funktionerende samples.
Ik hoop dat het het laatste is, dat is nog wel te verhelpen met volgende steppings, want ik wil nog wel eens zien of die drivers nu echt nog wel zoveel beter worden.
Ik snap niet dat ATI de NDA niet verlengd heeft..
Niet op voorraad.
Dat denk ik ook. ATI had moeten wachten. Dit zaait alleen maar twijfel bij potentiële kopers. (ATI fans buiten beschouwing gelaten
)
En toch blijft dat zinnetje dooe mijn kinderhoofdje spoken: "we zijn blij verrast door de prestaties van de R200, dus volgens mij zit er nog wel het eea aan te komen, ook omdat er dingen niet werkten, ik vermoed dat zelfs HyperZ niet aan stond. dat er 3,6 ns geheugen op zat doet vermoeden dat de plaatjes in de fabriek geschoten misschien wel OEM modellen waren, en dus lager geklokt waren.
Ik denk iig dat er nog het een en andere te verw8en is, vergeet ook niet dat dit met de meest resente drivers is, en dat de vorige drivers de GF3 levend gegeten werd....
Ik denk iig dat er nog het een en andere te verw8en is, vergeet ook niet dat dit met de meest resente drivers is, en dat de vorige drivers de GF3 levend gegeten werd....
Breek je nek voorzichtig
Als je hier eens naar kijkt, zie je dat er geen hout van klopt, dit kan niet:

Om hier maar over te zwijgen:

Wat ik wil zeggen is dat er iets in de kaart of drivers niet fuktioneert waardoor de R8500 geen afstand van de R7500 kan nemen, die het helemaal niet slecht doet.

Om hier maar over te zwijgen:

Wat ik wil zeggen is dat er iets in de kaart of drivers niet fuktioneert waardoor de R8500 geen afstand van de R7500 kan nemen, die het helemaal niet slecht doet.
Niet op voorraad.
De specs liegen niet. Als dit een 100%werkend geheel gaat opleveren, staat de benchmarks nog een hoop te wachten.
3DMark2001 Pro 1024x768 32 bit Performance
Card Score
RADEON 8500 6603
GF3 (200/460) 5707
RADEON 7500 4388
32MB GTS: 3280
Dit is de uitslag zoonder det4 voor 3DMark2001
Afkomstig van Sharky.
De rest ligt er ook niet om:
http://www.sharkyextreme.com/hardware/previews/radeon_8500/
Die det.4 zijn wel iets magisch geloof ik.....
Card Score
RADEON 8500 6603
GF3 (200/460) 5707
RADEON 7500 4388
32MB GTS: 3280
Dit is de uitslag zoonder det4 voor 3DMark2001
Afkomstig van Sharky.
De rest ligt er ook niet om:
http://www.sharkyextreme.com/hardware/previews/radeon_8500/
Die det.4 zijn wel iets magisch geloof ik.....
Niet op voorraad.
wat is dalijk verstandiger, zo'n radeon 8500 te kopen of de GF3Ultra, als je alleen kijkt naar features? Qua snelheid is de ultra waarschijnlijk sneller, maar is die radeon dan misschien niet gewoon veel mooier waardoor ie meer rekenkracht nodig heeft? Liever supermooi met 40fps dan saai lelijk met 300fps
Nee, ze zijn zelfs beter dan ik had durven dromen, daarom baal ik er zo van dat het er nog niet (helemaal) uitkomt.Op dinsdag 14 augustus 2001 17:29 schreef Wekkel het volgende:
De specs liegen niet.
Niet op voorraad.
Ik denk dat we in half september nog een leuk wedstrijdje gaan krijgen.Ik ben ervan overtuigd dat de Radeon 8500 , sneller is en mooiere beeldkwaliteit heeft, met de drivers komt het wel goed.Ik ben alleen bang dat Nvidia het niet op zich zal laten zitten en dus met een GF3 Ultra of zoiets dergelijks zal gaan uitkomen.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Altijd vaag om te zien dat die benchmarks zo veel verschillen!
Tomshardware geloof ik allang al niet meer, die heeft gewoon te veel fouten gemaakt.
Maar de andere vindt ik ook vaag. Ik wacht het gewoon rustig af.
Prijs vindt ik te veel Rond de 800 a 900 had ik verwacht, dan zouden ze extreem goed kunnen concureren met gf3. Maar 1200 hier in het kikkerlandje, ja doei
Tomshardware geloof ik allang al niet meer, die heeft gewoon te veel fouten gemaakt.
Maar de andere vindt ik ook vaag. Ik wacht het gewoon rustig af.
Prijs vindt ik te veel Rond de 800 a 900 had ik verwacht, dan zouden ze extreem goed kunnen concureren met gf3. Maar 1200 hier in het kikkerlandje, ja doei
Dit topic is gesloten.