- = Radeon Topic part 19 = -

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 14 augustus 2001 18:28 schreef reapher het volgende:
Altijd vaag om te zien dat die benchmarks zo veel verschillen!
Ja zeker, vergelijk de tabel van Sharky meer eens met die van Anand in bv q3 vanaf 1280x1024x32 maxx,

Sharky's
resolutie------1280x1024 1600x1200
R8500----------126.8-----92.8
GF3 det312.41--110.4-----76.4

Anand's
resolutie------1280x1024 1600x1200
R8500----------110--------84
GF3 det4-20.80-139--------106

Hier komt de R8500 opeens heel dicht bij de GF3 met det4 en is sneller dan de GF3 met det3 12.41.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Op dinsdag 14 augustus 2001 18:08 schreef Halo_Master het volgende:
Ik ben alleen bang dat Nvidia het niet op zich zal laten zitten en dus met een GF3 Ultra of zoiets dergelijks zal gaan uitkomen.
Daar ben ik helemaal niet bang voor, dit zijn nog maar de eerste resultaten van de 8500.

Peewee denkt dat een beetje gezonde concurrentie wel goed is voor iedereen (al hoopt hij natuurlijk dat de radeon aan het langste eind trekt ;))

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nou, ik volg het allemaal niet zo nu, ik zit thuis niet de hele dag achter de pc, heb vakantie hoor. Maar vreemd klinkt het allemaal wel, al die verschillende benchmarks e.d. wordt dus gewoon nog maar even afwachten en we zien het wel in de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4712

Op dinsdag 14 augustus 2001 20:45 schreef hjs het volgende:
Nou, ik volg het allemaal niet zo nu, ik zit thuis niet de hele dag achter de pc, heb vakantie hoor. Maar vreemd klinkt het allemaal wel, al die verschillende benchmarks e.d. wordt dus gewoon nog maar even afwachten en we zien het wel in de komende weken.
Dat zijn nog eens diepzinnige woorden van een man die van zijn vakantie geniet.
Je hebt toch geen zonnesteek opgelopen hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

vage rommel er is nog steeds verwarring hoeveel TU's dat ding heeft, echt 6 of dat dat een truukje is, we zullen zien

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Zonnensteek :? na één dag zon :? zo snel gaat dat toch niet.
Maandag moeten we weer werken, hebben we tijd zat om de artikelen bij Anand enzo te lezen ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 03:23
Op dinsdag 14 augustus 2001 21:42 schreef The_PyroPath het volgende:
vage rommel er is nog steeds verwarring hoeveel TU's dat ding heeft, echt 6 of dat dat een truukje is, we zullen zien
6 lijkt me sterk aangezien ie 4 pipelines heeft ;) .. ik denk eerder 8 (2 per pipeline).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hier nog een hoopgevend stukje van

http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1349.7/

However this time around ATi seems to be very serious about the new Radeon product line. Our contact mentioned theyd be moving to a unified driver architecture too and would be putting a whole team of programmers behind it to get them on par with Nvidia, both in driver quality and performance but also in more frequent releases of new drivers. If this is indeed the case we should see some interesting results when the Radeon 8500 and the GeForce3 go head to head.
Upon looking at the benchmarks we can only say that were impressed by the fact that ATi didnt shy away from releasing an early sample for testing, as one thing is for sure, the results it turned in are very preliminary, we could be seeing performance increases of up to 50% once the final product hits the market in September. Our current benchmarks indicate that most of the performance figures are still hampered by underperforming drivers, and all we can do is indeed wait for new driver releases thatll probably coincide with the Radeons 8500 launch in September.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

en toch vind ik het een supervet logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/na/images/r8500-masthead.jpg
dan uiteraard zonder de knoppen he

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Zekers vet! Tenminste wat stoerder dan het vorige logo (spacey Radeon logo) .. erg cool.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Eigenlijk moet doe kop iets groter en dan gedetaileerder

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hehe ATi is niet gek .. dan gaat iedereen naar die kop zitten staren en ziet niemand meer 'Radeon' staan. Daar gaat het ze tenslotte om (in ads tenminste).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Op dinsdag 14 augustus 2001 23:54 schreef edward2 het volgende:
we could be seeing performance increases of up to 50% once the final product hits the market in September
:9~ als dat waar blijkt dan heb ik een radeon vivo retail te koop :9~

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik vraag me trouwens wel af hoe groot de performancehit bij anisotropische filtering is en FSAA, deze zijn nog niet getest, de laatste werkte nog niet in A12.

Wat de R8500/7500 betreft zal er nu weer een oninterresante stilte neerdalen waarin er weer gespeculeerd gaat worden hoeveel sneller hij kan worden, totdat ergens A13 opduikt met goede drivers.

Ik hoop dat het distributiekanaal beter is als ten tijde van de Radeon anders zal het nog een lange weg zijn voodat de R8500 mijn AGP gleufje gevonden heeft ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik ben ook benieuwd of anisotropic net zo'n 'hit' geeft als bij de GF3. Over de geheugensnelheid, die gaat dus echt 550MHz worden bij lauch :? :o .. das hoger dan iemand had durven hopen! Ik dacht dat het alleen de speed van het testsample was ... 3.6ns geheugen gebruiken (beste shit around zowat) plus bandwidth besparende methodes als HyperZ2 lijdt idd tot belachelijk hoge (effectieve) geheugen performance. Die zal de komende tijd iig even niet meer de bottleneck zijn denk ik (eindelijk) .. merk ik ook al bij de GF3 btw, geheugenspeed verhogen scheelt amper iets in snelheid.

* Bomberman is vanaf komend schooljaar 'helaas' weer een arm studentje .. heel vaak van hardware wisselen zit er dus voorlopig ff niet meer in, die GF3 moet nog wel ff meegaan :P .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23180

het heeft een tijdje geduurt... maar:

Dear Steve

Return Materials Authorisation number (RMA) is <knip> ;) .

In order to facilitate quick and orderly turn-around, please follow these
suggestions when shipping the product.

1. Return only the item requiring repair. Do not return the outer box,
diskettes, or manual. Your packing material will not be returned to you.

2. Please include a cover letter indicating your name, RMA numbers, your
return shipping address and a brief description of the problem.

3. Package the product securely in a small cardboard box. Mark the RMA
numbers on the outside of the package. We are unable to accept packages
which do not clearly show these numbers on the outside of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb zelden zo'n mooie doos gezien (van karton dan ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.gamersdepot.com/hardware/video_cards/ati/radeon_8500tech/box_r8500.jpg

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 15 augustus 2001 21:23 schreef edward2 het volgende:
Ik heb zelden zo'n mooie doos gezien (van karton dan ;))

[afbeelding]
super super bruut.. ik denk dat mensen hem alleen om de doos al gaan kopen..

en de tekst HARDCORE GAMER EDITION trekt denk ik ook mensen aan.. :)

van de Radeon vond ik de doos niet echt aantrekkelijk.. niet lelijk maar niet echt zo super.. deze doos ziet er ook wat beter uit.. ook dat logo.. met zo'n logo denk ik meteen aan allemaal lompe games (DOOM III)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:34
Wel de Radeon doos was al mijn smaak ( ik heb hem nog steeds)
maar de nieuwe doos is nog veeeel mooier,
en komt die in me nieuwe pc >:)
Niet de doos dan he :), maar het kaartje zelf de doos bewaar ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik zei het toch? Dat hoofd moet iets groter, en ja ze luisteren meteen naar me :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
heh, kom ik morgen met een KYRO II of Radeon DDR thuis, lopen jullie al rond met Radeon2 ;(

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Trouwens ik krijg morgen (hopelijk) uitgebreid te horen wat de preformance is van de Club3D Radeons en de Club3D KYRO II, ik post morgen wel wat pics van de verpakkingen, als het goed is tenminste.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Op woensdag 15 augustus 2001 10:00 schreef edward2 het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af hoe groot de performancehit bij anisotropische filtering is en FSAA, deze zijn nog niet getest, de laatste werkte nog niet in A12.

Wat de R8500/7500 betreft zal er nu weer een oninterresante stilte neerdalen waarin er weer gespeculeerd gaat worden hoeveel sneller hij kan worden, totdat ergens A13 opduikt met goede drivers.

Ik hoop dat het distributiekanaal beter is als ten tijde van de Radeon anders zal het nog een lange weg zijn voodat de R8500 mijn AGP gleufje gevonden heeft ;)
Kijk hier eens onderaan, misschien heb je er wat aan :).
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1517&p=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 15 augustus 2001 22:20 schreef MGSNK het volgende:
Trouwens ik krijg morgen (hopelijk) uitgebreid te horen wat de preformance is van de Club3D Radeons en de Club3D KYRO II, ik post morgen wel wat pics van de verpakkingen, als het goed is tenminste.
ikke wil ze als eerste zien!!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
iz goed, jij krijgt de preview, tenminste, als ik ze ook krijg, en dan post ik ze nog ff hier in het topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 15 augustus 2001 22:19 schreef MGSNK het volgende:
heh, kom ik morgen met een KYRO II of Radeon DDR thuis, lopen jullie al rond met Radeon2 ;(
Dat zal nog wel een tijdje duren, ATI heeft nog veel werk te doen en eer ze in NL zijn :'(

Die FSAA perstatie van Anand had ik helemaal over het hoofd gezien, bedankt, ziet er niet slecht uit kwa snelheid.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
maar 1 ding, mensen help me PLZ, ik kan ECHT niet kiezen, tussen Radeon DDR retail, 289 of Club3d KYRO II met tv-out voor 260,-. HELP, ps. het gaat vooral om max payne en resolutie 1152X864... Thankz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15218

Radeon ZEKER. Kyro II is echt een kloteding waar sommige mensen iets in zien omdat ze aan iets anders toe zijn en als ze het dan hebben dan gaan ze zeggen van: "mjah, hijs wel goed" terwijl de fps klote is enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BTW Max Payne, als je het in 2 dagen uitspeeld doe je het nooit meer. Dus je lult een beetje bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 15 augustus 2001 23:18 schreef iefje het volgende:
Radeon ZEKER. Kyro II is echt een kloteding waar sommige mensen iets in zien omdat ze aan iets anders toe zijn en als ze het dan hebben dan gaan ze zeggen van: "mjah, hijs wel goed" terwijl de fps klote is enzo.
ik heb tot nu toe voor alles een goed alternatief gevonden :)

alternatief voor Intel of VIA: ALi (even snel en stabiel als bx/815.. nog nooit gecrashed en 0 problemen)
alternatief voor 3dfx/nvidia: ATi :)

dus het kan wel.. alternatiefjes zoeken :)

• MGSNK
Op woensdag 15 augustus 2001 23:18 schreef iefje het volgende:
BTW Max Payne, als je het in 2 dagen uitspeeld doe je het nooit meer. Dus je lult een beetje bullshit.
En ik lul bullshit :? , ik heb tot nu toe voooral positieve dingen over de KYRO II gehoord en op Anandtech forum zijn ze er ook over te spreken, wel menen velen dat Max Payne niet lekker speelt (dat je trug in windows woord getiefd), maar daar komt een patch voor (netzoals voor de GF3)

P.S, ik ben niet zo triest dat ik 24 uur per dag speel om een spel uit te spelen, ik neem er de tijd voor :Z

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 16 augustus 2001 01:31 schreef MGSNK het volgende:

[..]

En ik lul bullshit :? , ik heb tot nu toe voooral positieve dingen over de KYRO II gehoord en op Anandtech forum zijn ze er ook over te spreken, wel menen velen dat Max Payne niet lekker speelt (dat je trug in windows woord getiefd), maar daar komt een patch voor (netzoals voor de GF3)

P.S, ik ben niet zo triest dat ik 24 uur per dag speel om een spel uit te spelen, ik neem er de tijd voor :Z
ik heb nergens last van qua fouten of wat dan ook met me Geforce 3 in max payne.

Damn ben wel benieuwd naar het eind resultaat qua prestatie en prijs. :P

39

• MGSNK
nou het schijnt dus enorm vaak voor te komen, vandaar die patch. :)

Uhm, toen ik Max Payne had, speelde ik het 5 uur, de volgende dag deed ik het nog 3 uurtjes en ik had het al uitgespeeld!!! dus ik speel NIET 24 uur per dag. Er zijn maar 22 chapters ofzo. Dus heel erg klein.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik speel Payne voor de 2e keer, afgewisseld met een potje botmatch met Q3TeamArena en UT om de tijd te doden totdat er weer games uitkomen zoals Medal of Honor, SOF2, RTCW APV2 ect...

Niet op voorraad.

• Bomberman
Waarom speel je botmatch en niet online?

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik speel ook wel eens online, maar geen speciale servers, maar meestal CTF en Assault met UT tegen bots omdat ik dan zelf de tactiek kan bepalen en welke rol ik speel.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Rage3D heeft nieuwe *onofficiële beta* drivers gepost
voor de Radeon onder Windows 2000.
Er wordt zoals gewoonlijk niets vermeld over wat er is verbeterd.
Here's a new driver version for the windows 2000 boys (and girls) to play with. It's a minor update but better than nothing! The new version is 5.13.3226.

Unofficial Radeon Windows 2000 Display Driver
Version: 5.13.3226
Size: 9.75 MB
Posted: 08/16/01
Haal ze hier.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
hey jongens, jullie zien het kheb nu ook een radeon, leuk dinkie, alleen 1 ding...welke driver is het best voor 3dmark 2001 en spellen???

thankz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op vrijdag 17 augustus 2001 01:05 schreef MGSNK het volgende:
hey jongens, jullie zien het kheb nu ook een radeon, leuk dinkie, alleen 1 ding...welke driver is het best voor 3dmark 2001 en spellen???

thankz :)
Je kunt het best de laatste officiële drivers van www.ati.com downloaden. (WHQL certified)
De beta drivers die overal uitlekken kunnen nog bugs bevatten.
Als je er van houdt kun je ook gaan experimenteren met de betadrivers. Deze hebben soms een iets betere performance of ondersteunen meer features.
(De RadeOcean demo vereist bijvoorbeeld de nieuwe beta drivers)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Helaas is Rage3d de hele tijd plat, want een beetje Radeon nieuws kunnen we altijd gebruiken, speciaal na die ietwat teleurstellende reviews (benchmarks) de laatste tijd. Ik zit met smart te wachten op een final review, die de ware kwaliteiten (specs) van de R8500 laten zien ten opzichte van de GF3. Niks ten nadelen van Nvidia, maar de R8500 moet toch dik de winnaar kunnen zijn. Kom op met dat 100% exemplaar en dito drivers!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zaterdag 18 augustus 2001 02:33 schreef Wekkel het volgende:
Helaas is Rage3d de hele tijd plat, want een beetje Radeon nieuws kunnen we altijd gebruiken, speciaal na die ietwat teleurstellende reviews (benchmarks) de laatste tijd. Ik zit met smart te wachten op een final review, die de ware kwaliteiten (specs) van de R8500 laten zien ten opzichte van de GF3. Niks ten nadelen van Nvidia, maar de R8500 moet toch dik de winnaar kunnen zijn. Kom op met dat 100% exemplaar en dito drivers!!!
Rage3D is weer online en heeft wat nieuwe screenshots van de Radeon II demos.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 07:05

bloasfist

Slot-A Crew

Het zal vast al wel een keer in een van de andere 18 topics voorbij gekomen zijn, maar nu ook andere kaartenbakkers radeon's beginnen uit te brengen (powercolor/club3d bijv) zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik zie een
-R100 (das de radeon1 ddr)?
-RV100 (radeon1 sdr met VE chip?)
-r200 (radeon2??)
-r200maxx (radeon 2 "ultra"?)
-r300 (dat moet wel heel erg ver weg zijn; radeon 3?)
-rv200 (radeon2 met ve/twinview ofzo?)
-rv250 (radeon 2"mx" "pro"???)
-radeon 8400 (kwam ik in dit topic nog ergens tegen)
-radeon 8500 (=nieuwe naam voor r200)
-radeon 7500 (=nieuwe naam voor rv200)
Wie kan ff zeggen wat nu wat is en welke niet bestaan/ anders heten nu??

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zaterdag 18 augustus 2001 14:04 schreef bloasfist het volgende:
Het zal vast al wel een keer in een van de andere 18 topics voorbij gekomen zijn, maar nu ook andere kaartenbakkers radeon's beginnen uit te brengen (powercolor/club3d bijv) zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik zie een
-R100 (das de radeon1 ddr)?
-RV100 (radeon1 sdr met VE chip?)
-r200 (radeon2??)
-r200maxx (radeon 2 "ultra"?)
-r300 (dat moet wel heel erg ver weg zijn; radeon 3?)
-rv200 (radeon2 met ve/twinview ofzo?)
-rv250 (radeon 2"mx" "pro"???)
-radeon 8400 (kwam ik in dit topic nog ergens tegen)
-radeon 8500 (=nieuwe naam voor r200)
-radeon 7500 (=nieuwe naam voor rv200)
Wie kan ff zeggen wat nu wat is en welke niet bestaan/ anders heten nu??
Dit is het rijtje dat ik ken:

Radeon SDR
Radeon DDR
Radeon SE
Radeon VE (Value)
R200 (Radeon II chip)
R300 (Radeon III chip)
RV200 (Radeon II value chip)
R200 MAXX (Dual Radeon II chip)
Radeon 8500 (ATI's High-End videokaart met R200 chip)
Radeon 7500 (ATI's mainstream videokaart met RV200 chip)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33159

Heeft iemand die nieuwste drivers al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zaterdag 18 augustus 2001 16:16 schreef tweak_mart het volgende:
Heeft iemand die nieuwste drivers al getest?
Ik gebruik ze, maar heb ze niet getest. Wat me opvalt is dat ze digitaal zijn ondertekend door M$. Dit vind ik vreend omdat het onofficiële betadrivers zijn.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

en ze zijn weer down, ik heb niet eens de tijd gekregen om de headline te lezen waarom, kan iemand mij dat even vertellen?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
wat zijn die kut knoppen irritant, dit is al de zoveelste keer dat ik op de verkeerde knop druk----> quote i.p.v edit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Op zaterdag 18 augustus 2001 17:23 schreef MGSNK het volgende:
hmmmmm, ik moet zeggen dat die Radeon wel rockt!!! 3dmark200 : 5200 nogwat 3dmark2001: 2700 nogwat, met de onderstaande specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Laatst online: 04:47

MartNL

&nbsp;

Ik gebruik ook de nieuwste drivers maar ik zie geen problemen en ook geen voorruit gang.

(ik hoopte dat deze net zo iets waren als de det4 van Nvidia) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb sinds een paar weken een Pentium 4. Weet iemand of de Radeon drivers al geoptimaliseerd zijn voor de P4 of dat dat nog moet gebeuren?

Ik weet dat nVidia dit met succes heeft gedaan waardoor de performance aanzienlijk toenam.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb niet al die radeon topics doorgelezen, maar wel gezocht en niets gevonden. Mijn vraag: Hoe zit het met de drivers voor de AIW onder win 2000, zijn ze al goed of niet?
Of kan ik beter voor de matrox g450-etv kiezen, het gaat me niet om de games, maar om de tv vooral. Ik wil geen losse tv-kaart(geen pci vrij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij zit het met die drivers wel goed (durf het niet 100% zeker te zeggen) maar mijn radeon (geen AIW) had nooit problemen onder win2k dus denk dat die AIW dat ook niet heeft dan.. :)

misschien dat iemand anders het wel 100% zeker weet?.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
hey limp_bizkit, wat zie ik daar, staat je proc laaggeklokt >:) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 19 augustus 2001 13:30 schreef MGSNK het volgende:
hey limp_bizkit, wat zie ik daar, staat je proc laaggeklokt >:) ?
mwah.. draai nu tijdelijk wat lager omdat ik mijn DDR zooi nog moet tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
hehehe, woooheheheheh >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
[off-topic]->

Edward, ik las laatst ergens dat je graag een icon wilde met dat Duke Atomic logo maar dan animated (misschien heb ik het verkeerd gelezen, kan ook :+ ). Ik zag iig vandaag een filmpje van DukeNukem 4 Ever op Spelletjes garnaal en zag dus dat logo erin .. meteen ff proberen en het is gelukt *D . Mocht je hem willen gebruiken ga je gang, zo niet gebruik ik hem zelf misschien wel (het is Atomic Bomberman tenlslotte). Hier zijn ze (webicon en 10K upload icon) ->

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~t.haagen/files/DukeNukem.gif

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~t.haagen/files/DukeNukemSmall.gif

Het is niet dat ik niets te doen had ofzo :P .. beetje kloten met Ulead GiF Animator zo af en toe is wel geinig.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Nou daar zitten we dan weer op het werk :(

Nieuwe drivers lees ik, waar? Rage3d zekers, want die is weer eens plat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 19 augustus 2001 20:12 schreef Bomberman het volgende:
[off-topic]->

Edward, ik las laatst ergens dat je graag een icon wilde met dat Duke Atomic logo maar dan animated (misschien heb ik het verkeerd gelezen, kan ook :+ ). Ik zag iig vandaag een filmpje van DukeNukem 4 Ever op Spelletjes garnaal en zag dus dat logo erin .. meteen ff proberen en het is gelukt *D . Mocht je hem willen gebruiken ga je gang, zo niet gebruik ik hem zelf misschien wel (het is Atomic Bomberman tenlslotte). Hier zijn ze (webicon en 10K upload icon) ->

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is niet dat ik niets te doen had ofzo :P .. beetje kloten met Ulead GiF Animator zo af en toe is wel geinig.
Hé gaaf, die wil ik zeker wel gebruiken, thanx!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 20 augustus 2001 10:44 schreef hjs het volgende:
Nou daar zitten we dan weer op het werk :(

Nieuwe drivers lees ik, waar? Rage3d zekers, want die is weer eens plat :(
Die is meer down dan online, http://www.down3d.com

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Unreal Tournament met TruForm :D :

Afbeeldingslocatie: http://mwill.hypermart.net/images/UTTruForm.jpg

Je kunt het zelfs zelf uit proberen (OpenGLDrv.dll is te downloaden) .. als je een Radeon hebt tenminste ;( .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
gewone radeon, of r200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Kan allebei aangezien het softwarematig is (schijnbaar) ..

Oops, helemaal een linkje vergeten ..

http://mwill.hypermart.net/UTTruForm.html

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
hey cool, HA mijn Radeon kan Truform, en jouw GF3 lekker niet... :P lekker pweh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 13:58

Milmoor

Footsteps and pictures.

Weet iemand of de Radeon8500 breedbeeld modi ondersteunt? Mijn monitor is breder dan normaal, en het is dan wel erg prettig als 16:10 fatsoenlijk ondersteund wordt.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 21 augustus 2001 00:37 schreef MGSNK het volgende:
hey cool, HA mijn Radeon kan Truform, en jouw GF3 lekker niet... :P lekker pweh
Mijne kan lekker de Nature Demo draaien :P .. niet dat ik dat nog ooit doe ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
gohz zou het door het formaat komen :+ , maar eeh volgens mij doet ie dat wel, tenminste dat doet mijn Radeon wel, ik kan dan ook een sooort breedbeeld formaat kiezen, wat op mijn monitor er overigens niet uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Op dinsdag 21 augustus 2001 00:38 schreef Bomberman het volgende:

Mijne kan lekker de Nature Demo draaien :P .. niet dat ik dat nog ooit doe ..
:'( , jij wint, of niet >:)

* MGSNK 's Radeon toont zijn ware krachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Als die geruchten op de FP echt de ultra zijn, dan denk ik dat de Radeon dit toch moet kunnen gaan winenn ,maaar we wachten af

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

mensen: kwil binnenkort een der vele van de radeon (2) familie kopen, aan welke doe ik het best met een beetje redelijk budget? (lees 300 piek max)

en voordat iedereen gaat zieken: ik weet dat de radeon2 nog even weg is, maar is er nog geen enkele indicatie qua prijs?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Laatst online: 22:36

LopeZ

Too much is never enough

Voor fl 300,- heb je echt geen radeon2 zelfs de rv200 zal nog meer kosten (+-400,-) Jammer maar dat feest gaat niet door denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

hehe, over een half jaar dan maar ;)
Ik denk dat ik een 32mb ddr LE ga opsporen....

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik word er behoorlijk ziek van dat de site van rage3d gewoon niet terug online komt :(

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Tsja, ik ben ook graag op dat forum aan het rondsnuffelen op evt. nieuwtjes, zou de stekker er weer uit liggen;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 16:46
Op dinsdag 21 augustus 2001 19:42 schreef edward2 het volgende: (over rage3d neem ik aan)
Tsja, ik ben ook graag op dat forum aan het rondsnuffelen op evt. nieuwtjes, zou de stekker er weer uit liggen;)
Toen ik twee dagen geleden toevallig even contact kreeg, meldden ze dat ze last hadden (en blijkbaar nog steed hebben) van een defecte geheugenmodule. Ze zouden dit zo spoedig mogelijk op proberen te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18193

Op zondag 19 augustus 2001 13:49 schreef MGSNK het volgende:
hehehe, woooheheheheh >:) >:) >:)
Beste MGSNK,

wat is jouw 3dm2001 score.
Ik heb ook een P3 650@910 op een cusl2-c met 256 mb cas2 en een radeon64ddr.

http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1268569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
hmmm, scheelt wel wat, maar mijn comp is niet zo hard getweaked mijn score is 2694 (echt waar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
met een 32 mb radeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
off-topic:

Djohen .. je icon is wel aso (onnodig) groot man :o . Als je wilt kun je deze gebruiken (40K ipv 250K) ->

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~t.haagen/files/GoT/20.gif

Ik geloof namelijk dat groter dan 60K niet zo op prijs wordt gesteld :) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

offtopic:
Zeg Bomberman, jouw iconen lopen onder Opera op een belachelijke snelheid. Die Startrek dame heeft de bibberitus (ziet er best grappig uit). Het matrix filmpje van Hlpdsk loopt wel normaal, dus ik denk dat er iets niet klopt in jouw timing gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Mag je van geluk spreken. Mijn Radeon 64mb 165@175 en dan een Athlon 800 en 2x 256mb en RaID (2x20gb IBM) krijg ik op 1024x768 wel een score van 1348 als het mee zit !!!
dat :r 't wel heel hard

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op woensdag 22 augustus 2001 09:33 schreef Joost E. Boere het volgende:
offtopic:
Zeg Bomberman, jouw iconen lopen onder Opera op een belachelijke snelheid. Die Startrek dame heeft de bibberitus (ziet er best grappig uit). Het matrix filmpje van Hlpdsk loopt wel normaal, dus ik denk dat er iets niet klopt in jouw timing gegevens.
:D

Misschien omdat niet iedere frame dezelfde timing gegevens heeft (dan zag het er 'natuurlijker' uit >:) ). Ik zal het strax ff aanpassen, kijken of het dan wel goed gaat.

Ow en 1348, das wel een hele lage 3DMark2K1 score :o ! Daar is iets niet ok ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Yups, erg laag, ik haal met mijn celly@900 en 32mb DDR Radeon rond de 2500, in 3DM2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
Ben benieuwt wat mijne gaat worden, met mn nieuwe proc en mobo: amd t-bird 1400 en ddr plankje en 256 megjes ddr

Hij is nu 2300
check me specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Welk mobo wordt dat? of is dat teveel off-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

Een beetje laag :?. Een beetje absurd laag. Kan het zijn omdat de drivers niet goed zijn of omdat Radeon (Ati)zoieso niet goed benut wordt door 3Dmark?. Was namelijk wel een beetje sprake van dat ie Nivea voortrok |:(.

Misschien zou deze setup hoop geven in de toekomst;
Athlon 1333 *D
Iwill KK256-R :P
Ati Radeon 8500 >:)
1024 MB :7
En GOEDE DRIVERs }:0

Zou iemand mij een indicatie kunnen geven wat normaal is voor mijn Toekoms-Systeem?
Weet iemand wat het beste besturingssyteem is en wat de beste drivers zijn voor mijn huidige Radeon, de 64 DDR ViVO versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Zal meer aan jouw systeem liggen, geen 4in1 drivers oid :?

je moet maar een flink gaan sleutelen aan je pc, want het is niet de schuld van de Radeon of van MadOnion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

Weet niet wat ik fout heb gedaan. Ik heb wel die Via drivers geinstalleerd en alle andere drivers. Kale install van Me gebriukt. Dit is nadat ik het hele systeem heb overgezet van een overleden Abit KT7-Raid naar die Asus A7V-Raid. Met die Abit had ik wel in een hogere score in 3DMark2000 1.1, namelijk 5856 en met die Asus 5712.

De rede dat ik hem gewisseld heb, behalve dat het ander plankje al dood was, is omdat 3DMark2001 helemaal niet wilde werken op die Abit

offtopic:
Dat stukje met die natuur, wat heb je daarvoor nodig/aangezet worden want dat stukje slaat die over(No hardware support..) :(

BTW ik wordt wel een beetje :'( door dit gedoe en ik hoop dat ik snel die Iwill krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Wat je nodig hebt voor dat stukje natuur is een GF3, de Radeon ondersteund gewoon niet die versie van de pixelshader welke daar wordt gebruikt.

ME weer, sucks bigtime.

Wat is de IWill voor een bord, ken hem niet.
ik zou op dit moment even wachten met een nieuwe mobo, met de nforce bijna uit.
leuke review van de frontpage gepikt, Die Soltek heb ik laatst in aktie gezien en dat zag er goed uit (oompje had pc besteld bij eynstein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

nForce bijna uit ?
En wat mag daarbij het voordeel van zijn ?
ik vindt de GF3 nog steeds niet mooi in 2D en ik denk niet dat als ik een Ati gooi in een nVidia moederplankje dat het dan "goed" gaat ?
Ben ik weer verplicht om een GF3 te kopen, niet dat dat het probleem is, maar het geld wel. En dan nog ander memory, dat terwijl ik al een GB aan mem heb liggen. Zo zal het nVidia plankje niet goedkoop zijn neem ik aan

[/extreem-offtopic]
Het plankje waar ik het over heb is de Iwill KK266(optioneel met RAID)
hier staat het een en ander;http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1424&p=1

en een andere reviewer;
Iwill KK266-R KT133A Mainboard

plaatje;
http://www.hardware-one.com/reviews/IwillKK266-R/images/BoardTopDiagonal.jpg

Conclusion
After familiarizing ourselves with the feature set and very good performance of the KT133A platform, selecting the manufacturer that is best able to showcase the chipset was not too difficult either.

The KK266-R came across to us as an extremely well thought-out package and Iwill must be commended for their immaculate attention paid to every detail. Down from packaging, to the IDE cable tags, to the comprehensive user manual and IDE RAID setup guide, as well as the one-click patch application available on their utility CD, the word we have to use to describe our user experience would be 'pampered'!

With a mostly logical mainboard layout and a clearly illustrated user manual, the hard part of setting up the test rig was quickly over. Iwill's open support for the overclocker's community is not only an empty pledge, but the company's MicroStepping feature represents one of the best implementations of overclocking BIOS menus.

This is definitely not the first time we had dealt with an Iwill product and stability has always been their forte. The KK266-R proves to be of no lesser breed. In fact, it excelled in issuing all-round good performance in our benchmark testing.

To sum up, we are very impressed. From start to finish, from the first peek into the package to the last power down of the test system, the Iwill KK266-R left an enduring good taste behind. We believe that the Iwill KK266-R sets a high standard to which all following boards we evaluate will be compared against, and it a testament to Iwill's commitment to quality and customer satisfaction.

So with that, we unreservingly award the Iwill KK266-R our coveted Editor's Choice award and we wish to congratulate Iwill for their continued innovation:
[/extreem-offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Klinkt goed, maar in principe moet je huidige mobo toch niet veel slechter zijn, zit toch de zelfde chipset op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

ten eerste is de Asus die ik heb niet stabiel. Niet met overclocken en materiaal (pinnetjes snel kapot en het meest erge was dat bij de socket het haakje was afgebroken zodat een normale koeler er niet meer op kon (nu zit er een Kanie Hedgehog op) :(. Echt, ik merk het ook aan vrienden die dan een MSI hebben die de eerst 2 revisies best wel onstabiel zijn en dan nu eindelijk veel beter zijn...

maar goed. het meest erge aan die Ati is dat er dus geen of bijna nooit goede drivers zijn.

nou werkt bij mij die video-in niet op PAL en de video weer niet in NTSC wordt er helemaal |:( en :'( van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Blij dat ik geen ViVo heb ;)
ik heb verder weinig klachten dan ook over de drivers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
ach man, Radeon rockt wel, alhoevel je hem beter niet gelijk toen ie uit was moest gaan kopen, ten liep dat ding best :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Weet er iemand antwoord op mijn al eerder geposte vraag?
Weet iemand of de Radeon8500 breedbeeld modi ondersteunt? Mijn monitor is breder dan normaal, en het is dan wel erg prettig als 16:10 fatsoenlijk ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Op woensdag 22 augustus 2001 14:52 schreef Dethroned het volgende:
maar goed. het meest erge aan die Ati is dat er dus geen of bijna nooit goede drivers zijn.

nou werkt bij mij die video-in niet op PAL en de video weer niet in NTSC wordt er helemaal |:( en :'( van ...
Ik heb de ViVo wel en ik kan je zeggen dat er met de ati drivers niks mis is.
Bij mij werkt de ViVo prima.
Ik heb al mijn hi8 tapes al op cd staan.

Specs

Anoniem: 23375

Yes....
Rage3d is weer on-line met, volgens hun, vers nieuws in het vooruitzicht!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

In de US kun je de R8500 al pré ordenen, ze verwachten em daar midden September.

Dus misschien voor de jaarwisseling in NL ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Op donderdag 23 augustus 2001 14:06 schreef edward2 het volgende:
In de US kun je de R8500 al pré ordenen, ze verwachten em daar midden September.

Dus misschien voor de jaarwisseling in NL ;)
ik heb het gevoel dat edward van plan is te gaan pre orderen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nee, want dat gaat dus niet hier in NL, want die gasten uit de VS shippen niet naar Europa.
Anders zou ik het zeker doen.

Niet op voorraad.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.