Nu krijg ik hem nog steeds niet.....
Gebruik je toch Oxygen updater.. je download tenslotte exact dezelfde ota bestand.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Zo, ook een first time OnePlus user hier. Sinds afgelopen Zaterdag de 8T binnen.
Vorige Samsung S9 al verkocht op zondag, so no way back. Eerste indrukken redelijk simpel;
- zoveel sneller dan de S9
- zoveel smoother (yay 120hz)
- zoveel strakker qua design, minder fingerprints, geen losse fingerprintreader meer.
- geen samsung bloatware meer.
Vodafone privésim erin, en KPN zakelijke sim. De eerste ging meteen naar 5g over, dus dat werkt.
Op kantoor 250/70mbit gemeten via fast.com, hardstikke mooi.
Oneplus Switch gebruikt om alles te migreren en dat werkte ook uitstekend. Een paar kleine dingen die ik met de hand nog moest regelen (Android Auto etc). Warpcharge is echt een verademing en de batterylife is sowieso boven verwachting goed. (Voorheen zonder extra laden moeilijk een complete werkdag overbruggen, nu kom ik thuis met ongeveer 50% over.
Dan de enige minpunten die ik tot nu toe gevonden heb;
Android 11 en Android Auto. Wat een drama... Alleen navi via Maps? geen probleem. Alleen audio via Spotify? geen probleem. beide tegelijk? Disconnect binnen 10-15sec. Niet meer kunnen reconnecten, uitvallende BT verbinding etc.
andere mensen die hier ook last van hebben? Ik las wat mensen die deze combi wel werkend hadden, maar vraag mij af of die aan het multitasken waren. (Betreft overigens een 2018 Renault Megane met R-Link2).
De reden dat ik na 2x een Samsung Galaxy naar Oneplus ben overgestapt? Prijs/kwaliteit/functie verhouding, en een rekenmodel waarin ik met sim-only prive, vergoeding voor werk + sim van werk een redelijk voordeel heb om zelf een telefoon aan te schaffen vs weer een compleet abbo af te nemen incl. telefoon. Tel daarbij de 8T op als telefoon bovenaan mn wishlist, en de keuze was gauw gemaakt.
Al met al onder de indruk van dit toestel en zeker een verademing t.o.v. Samsung's Galaxy Lijn. de S20 FE overwogen, maar qua screen, battery i.c.m. 5G is de 8T simpelweg een uitstekend toestel tegen een geringere prijs, met een mooie release toekomst qua ondersteuning.
Ander vraagje, ik zie via de Oneplus Updater dat ik nog 11.0.2.3 draai is dit naar verwachting en is het random wanneer de genoemde OTA's zichzelf aankondigen?
Vorige Samsung S9 al verkocht op zondag, so no way back. Eerste indrukken redelijk simpel;
- zoveel sneller dan de S9
- zoveel smoother (yay 120hz)
- zoveel strakker qua design, minder fingerprints, geen losse fingerprintreader meer.
- geen samsung bloatware meer.
Vodafone privésim erin, en KPN zakelijke sim. De eerste ging meteen naar 5g over, dus dat werkt.
Op kantoor 250/70mbit gemeten via fast.com, hardstikke mooi.
Oneplus Switch gebruikt om alles te migreren en dat werkte ook uitstekend. Een paar kleine dingen die ik met de hand nog moest regelen (Android Auto etc). Warpcharge is echt een verademing en de batterylife is sowieso boven verwachting goed. (Voorheen zonder extra laden moeilijk een complete werkdag overbruggen, nu kom ik thuis met ongeveer 50% over.
Dan de enige minpunten die ik tot nu toe gevonden heb;
Android 11 en Android Auto. Wat een drama... Alleen navi via Maps? geen probleem. Alleen audio via Spotify? geen probleem. beide tegelijk? Disconnect binnen 10-15sec. Niet meer kunnen reconnecten, uitvallende BT verbinding etc.
andere mensen die hier ook last van hebben? Ik las wat mensen die deze combi wel werkend hadden, maar vraag mij af of die aan het multitasken waren. (Betreft overigens een 2018 Renault Megane met R-Link2).
De reden dat ik na 2x een Samsung Galaxy naar Oneplus ben overgestapt? Prijs/kwaliteit/functie verhouding, en een rekenmodel waarin ik met sim-only prive, vergoeding voor werk + sim van werk een redelijk voordeel heb om zelf een telefoon aan te schaffen vs weer een compleet abbo af te nemen incl. telefoon. Tel daarbij de 8T op als telefoon bovenaan mn wishlist, en de keuze was gauw gemaakt.
Al met al onder de indruk van dit toestel en zeker een verademing t.o.v. Samsung's Galaxy Lijn. de S20 FE overwogen, maar qua screen, battery i.c.m. 5G is de 8T simpelweg een uitstekend toestel tegen een geringere prijs, met een mooie release toekomst qua ondersteuning.
Ander vraagje, ik zie via de Oneplus Updater dat ik nog 11.0.2.3 draai is dit naar verwachting en is het random wanneer de genoemde OTA's zichzelf aankondigen?
[ Voor 12% gewijzigd door AlexZuH op 18-11-2020 14:39 . Reden: Typo's, hoofdlettergebruik en additionele vraag. ]
11.0.4.5 net binnengekomen via systeemupdate
Nog steeds geen gespreksopname zoals op de 8 pro helaas. Ookal heeft de 8pro Android 11.
Heb wel last sinds de nieuwe update van het scherm wat plots op geel gaat, dan weer koud wit en dan weer warm, iemand anders ook hier last van?
Heb wel last sinds de nieuwe update van het scherm wat plots op geel gaat, dan weer koud wit en dan weer warm, iemand anders ook hier last van?
Via Oxygen updater krijg je eerder updates binnen en is precies hetzelfde als via OnePlus zelf.AlexZuH schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:08:
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
11.0.4.5 toevallig ook rond 17:00 aangeboden gekregen. Mooi.
Issues omtrent Android Auto kijken verholpen te zijn na cache en gegevens wipe van de play services app. Zat nog te denken aan een andere bug dat bij aansluiten in de auto (dus incl opladen) bij bereiken van 100% accu de verbinding verbroken werd. Daar nog extra op gelet maar lijkt ook niet van toepassing. Either wat blij mee.
Issues omtrent Android Auto kijken verholpen te zijn na cache en gegevens wipe van de play services app. Zat nog te denken aan een andere bug dat bij aansluiten in de auto (dus incl opladen) bij bereiken van 100% accu de verbinding verbroken werd. Daar nog extra op gelet maar lijkt ook niet van toepassing. Either wat blij mee.
Iets te vroeg geroepen. gisteren dik een uur gereden, met alles aan, zonder problemen, vanochtend weer disconnects en gedoe. Ondertussen wat meer posts tegengekomen die Android 11 i.c.m. AA gerelateerd lijken te zijn.AlexZuH schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:11:
11.0.4.5 toevallig ook rond 17:00 aangeboden gekregen. Mooi.
Misschien hebben sommigen hier iets aan (wat betreft problemen): All about OxygenOS – Nov 2020
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik heb en probleempje met de play store op de 8t. Als ik met WiFi verbonden ben en er updates voor apps zijn dan download hij de eerste 2mb en dan houd het op. Op 4g gaat het goed. Nadat ik de play store opslag wis, werkt het weer (app updates worden netjes vlot gedownload en geïnstalleerd).
Dit gebeurt ongeveer 1x per week (althans, dat denk ik. Ik kijk niet dagelijks of de updates goed gaan...)
Probleem blijft bestaan zolang ik niet de opslag van de play store wis.
Al geprobeerd:
- Force close en opnieuw starten van de play store
- De applicatie download stoppen van de applicatie die die op dat moment probeert te updaten. Volgende applicatie download heeft dan hetzelfde probleem.
- Telefoon opnieuw opstarten.
Andere telefoons (oneplus 3t en pixel 4) hebben hier geen last van, dus het lijkt me geen WiFi issue.
Iemand hier ook last van en een oplossing voor?
Dit gebeurt ongeveer 1x per week (althans, dat denk ik. Ik kijk niet dagelijks of de updates goed gaan...)
Probleem blijft bestaan zolang ik niet de opslag van de play store wis.
Al geprobeerd:
- Force close en opnieuw starten van de play store
- De applicatie download stoppen van de applicatie die die op dat moment probeert te updaten. Volgende applicatie download heeft dan hetzelfde probleem.
- Telefoon opnieuw opstarten.
Andere telefoons (oneplus 3t en pixel 4) hebben hier geen last van, dus het lijkt me geen WiFi issue.
Iemand hier ook last van en een oplossing voor?
Ik heb dit toestel gisteren aangekocht in de 256GB versie; wat een verademing!
Zelf ben ik al 10 jaar Iphone gebruiker maar ik wou toch eens iets anders 'proberen'. En ik ben echt geweldig onder de indruk... Had sinds een jaar een iphone 11 die ik ook gebruikte in samenwerking met mijn autoradio voor CarPlay.
Echter deze 8T werkt vele malen sneller dan bovengenoemde. Ook het 120hz scherm is een waar plezier voor het oog! 'k Heb hem unboxed gisterennamiddag; volledig gepersonaliseerd met apps etc. en daarna volledig opgeladen... Nu is het ondertussen bijna 16u in de namiddag en heb nog steeds 60% batterij; Oké niet intensief gebruikt maar bij de iphone hield mn gsm al aan de lader :-).
Zopas bericht gekregen van het thuisfront dat de USB naar Type C kabel is toegekomen; dus dat wordt testen van de Android Auto... Als blijkt dat al mijn apps (Waze, Spotify, en uiteraard Telefoon) goed werken dan keer ik nooit of te nimmer meer terug!
Cheers folks!
Zelf ben ik al 10 jaar Iphone gebruiker maar ik wou toch eens iets anders 'proberen'. En ik ben echt geweldig onder de indruk... Had sinds een jaar een iphone 11 die ik ook gebruikte in samenwerking met mijn autoradio voor CarPlay.
Echter deze 8T werkt vele malen sneller dan bovengenoemde. Ook het 120hz scherm is een waar plezier voor het oog! 'k Heb hem unboxed gisterennamiddag; volledig gepersonaliseerd met apps etc. en daarna volledig opgeladen... Nu is het ondertussen bijna 16u in de namiddag en heb nog steeds 60% batterij; Oké niet intensief gebruikt maar bij de iphone hield mn gsm al aan de lader :-).
Zopas bericht gekregen van het thuisfront dat de USB naar Type C kabel is toegekomen; dus dat wordt testen van de Android Auto... Als blijkt dat al mijn apps (Waze, Spotify, en uiteraard Telefoon) goed werken dan keer ik nooit of te nimmer meer terug!
Cheers folks!
Ik heb hem vandaag ook binnen! Ik heb gekozen voor de 128 gig variant.
Voor mij valt de performance iets tegen... Ik kom van de OP6, maar ik merk wat issues met het scrollen. Als ik dit topic bijvoorbeeld op en neer scroll, lijkt hij af en toe iets te haperen. Ook het scrollen in bijvoorbeeld Gmail gaat trager dan ik gewend ben. Waar ik met de 6 met een simpele duimbeweging 3 pagina's verder was, kom ik naar mijn gevoel nu maar half zo ver.
Ervaart iemand hetzelfde?
Ik heb de telefoon geüpdate naar de laatste versie, en heb hem ingesteld met de migratieoptie via de Google App.
Voor mij valt de performance iets tegen... Ik kom van de OP6, maar ik merk wat issues met het scrollen. Als ik dit topic bijvoorbeeld op en neer scroll, lijkt hij af en toe iets te haperen. Ook het scrollen in bijvoorbeeld Gmail gaat trager dan ik gewend ben. Waar ik met de 6 met een simpele duimbeweging 3 pagina's verder was, kom ik naar mijn gevoel nu maar half zo ver.
Ervaart iemand hetzelfde?
Ik heb de telefoon geüpdate naar de laatste versie, en heb hem ingesteld met de migratieoptie via de Google App.
Oke, alles getest gisterenavonddeejfie147 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:55:
Ik heb dit toestel gisteren aangekocht in de 256GB versie; wat een verademing!
Cheers folks!

Mijn horloge, een G Shock, kan via een speciale G Shock-app via de telefoon het juiste uur ontvangen. Dit gebeurt via Bluetooth, om de zes uur.
Mijn 8T schakelt 's nachts echter de bluetooth blijkbaar uit. Kan dat? Mijn horloge wordt 's morgens om 6u30 niet gesynchroniseerd. Kan ik ergens iets instellen dat de bluetooth-connectie - die slechts 10" duurt - toch altijd gewoon doorgaat?
Mijn 8T schakelt 's nachts echter de bluetooth blijkbaar uit. Kan dat? Mijn horloge wordt 's morgens om 6u30 niet gesynchroniseerd. Kan ik ergens iets instellen dat de bluetooth-connectie - die slechts 10" duurt - toch altijd gewoon doorgaat?
Bij mij blijft bluetooth continu aan. Misschien in je batterij instellingen kijken?Alberic schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:59:
Mijn horloge, een G Shock, kan via een speciale G Shock-app via de telefoon het juiste uur ontvangen. Dit gebeurt via Bluetooth, om de zes uur.
Zijn bepaalde batterijbesparende instellingen
Zo zojuist mijn Oneplus 8T 128GB in ontvangst mogen nemen.
Even klaarmaken voor volledig gebruik en mijn S10+ 512GB in de verkoop zetten.
Plat scherm en 120hz is echt weer een fijn iets.
Gestures zijn net iets anders dan die van Samsung OneUI dus even wennen weer.
Zijn er nog must have tricks voor de 8T? Las laatst iets over een app over de refreshrate.
Even klaarmaken voor volledig gebruik en mijn S10+ 512GB in de verkoop zetten.
Plat scherm en 120hz is echt weer een fijn iets.
Zijn er nog must have tricks voor de 8T? Las laatst iets over een app over de refreshrate.
https://play.google.com/s...ils?id=com.arter97.auto90xeoMe schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:28:
Las laatst iets over een app over de refreshrate.
Herkenbaar... Muscle memory is tricky in het begin, maar over een paar dagen/weken weer op de nieuwe gestures ingetraind. Als ik nu een oude mobiel pak dan maak ik gebaren die ik nu nieuw had aangeleerd.xeoMe schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:28:
Zijn er hier mensen die microsoft bedrijfsportal gebruiken op de 8T ?
Zie dat de 8T niet onder Android Enterprise Recommended valt dus twijfel of dit gaat werken dan.
https://androidenterprise...s/#!?manufacturer=oneplus
Zie dat de 8T niet onder Android Enterprise Recommended valt dus twijfel of dit gaat werken dan.
[ Voor 68% gewijzigd door Ruffzz op 21-11-2020 20:11 ]
Ik gebruik het, werkt op zich prima.Ruffzz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:09:
Zijn er hier mensen die microsoft bedrijfsportal gebruiken op de 8T ?
Als ik in de auto zit en muziek luister via bluetooth krijg ik niet te zien welk nummer en artiest het is. (Spotify) met mijn oude s10+ wel iemand een idee?
Zojuist nieuwe OTA via oxygen updater.
11.0.5.6
System
• Increased the success rate when registering fingerprint and improved experience
• Optimized the media file scanning feature to make searching faster
• Further optimized system power consumption and increase battery life
• Fixed the issue that the app cache has not been deleted correctly after the app uninstalled
• Fixed the issue that the screen may flash when using fingerprint unlock
• Optimized system performance and improve stability
Camera
• Optimized camera white balance and improved imaging quality
Network
• Continuously optimize network connection stability and improved gaming experience
• Improve the stability of video calls
11.0.5.6
System
• Increased the success rate when registering fingerprint and improved experience
• Fixed the issue that the app cache has not been deleted correctly after the app uninstalled
Camera
Network
• Continuously optimize network connection stability and improved gaming experience
Hoe ervaar je de camera na deze update?SuperVeloce schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:47:
11.0.5.6
System
Camera
Network
Hoe is de overall experience van deze camera?
Als je custom launcher gebruikt, zoals Lawnchair of Nova.. dan heb je stock iconen en is kalender en klok wel dynamisch.LeStef schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:44:
Ik had deze inderdaad ook al gevonden maar ik hou wel van het dynamisch gebeuren, dus wacht ik wel op OP.
Meer mensen problemen met inkomende gesprekken?
Ik heb soms als ik opneem dat ik degene niet hoor, ze horen mij ook niet...
Best frustrerend, zeker als het een privé nummer is(ja normaliter neem ik die niet op, maar met een zieke moeder in het ziekenhuis wel)
Had al wat gegoogled, enige wat ik tegenkwam is volte uitzetten, dat heb ik nu al een tijd maar nog gebeurt het..
Ik heb soms als ik opneem dat ik degene niet hoor, ze horen mij ook niet...
Best frustrerend, zeker als het een privé nummer is(ja normaliter neem ik die niet op, maar met een zieke moeder in het ziekenhuis wel)
Had al wat gegoogled, enige wat ik tegenkwam is volte uitzetten, dat heb ik nu al een tijd maar nog gebeurt het..
Is het misschien Settings - Buttons & Gestures - Navigation Bar & Gestures - Hide The Bottom Bar?RutgerVitesse schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:24:
Weet iemand hoe ik het witte balkje onder het toetsenbord weg kan krijgen. Komt regelmatig te voorschijn.
[Afbeelding]
Dit bedoel jij toch?RutgerVitesse schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:24:
Weet iemand hoe ik het witte balkje onder het toetsenbord weg kan krijgen. Komt regelmatig te voorschijn.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/zN6zkc5BMUHltDwU1NuLxuzC.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij kan dit niet, als dit wel kan wil ik graag ook weten hoe.
Jullie hebben swype gestures aan?
Want ik heb onder m'n keyboard, back home recent
Klopt inderdaadSuperVeloce schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:03:
Jullie hebben swype gestures aan?
Onder het tekentje om het toetsenbord in te klappen verschijnt een witte balk zoals in mijn afbeelding is te zien. Deze zou ik graag weg willen halen want dit lijkt niet te kloppen.xeoMe schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:00:
[...]
Dit bedoel jij toch?
[Afbeelding]
Volgens mij kan dit niet, als dit wel kan wil ik graag ook weten hoe.
Dus dat pijltje is om keyboard weg te krijgen. Bij dus met back toets.
Hebben jullie in Chrome, daar valt het mij op
Dat beeld soms gelig wordt en weer wit. (Blauwfilter lijkt het op)
Ik overweeg een 8t aan te schaffen. Wat zijn de bevindingen van de camera kwaliteit? Graag een aantal reacties. Alvast bedankt
Op internet staan een aantal reviews, hielpen die wel of niet in je meningsvorming?zuukie schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:58:
Ik overweeg een 8t aan te schaffen. Wat zijn de bevindingen van de camera kwaliteit? Graag een aantal reacties. Alvast bedankt
Zoals ik het heb gelezen, en uit eigen ervaring, is het geen topkwaliteit. Voor mij voldoet het, ik hoef geen topfoto's maar heb wensen op andere vlakken.
Klopt... dat is een chrome ding wat bij de laatste OP update is gaan spelen.SuperVeloce schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:09:
[...]
Hebben jullie in Chrome, daar valt het mij op
Dat beeld soms gelig wordt en weer wit. (Blauwfilter lijkt het op)
Om het te verhelpen kan je dit doen: Open Chrome>New Tab> Type daarin: chrome://flags
Menu Chrome(3 stippen rechtsboven in chrome)>Find in page> Type in color en selecteer Dynamic color gamut en selecteer Disabled.
Nu zou je geen gele tint meer moet ervaren in chrome.
Edit: Bijna vergeten.... het beste kan je de telefoon even herstarten na wijzigingen.
[ Voor 6% gewijzigd door GetaGrip op 24-11-2020 23:13 . Reden: xtra zin einde ]
GetaGrip is net een mens.......
Thanks 👍GetaGrip schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:18:
[...]
Klopt... dat is een chrome ding wat bij de laatste OP update is gaan spelen.
Om het te verhelpen kan je dit doen: Open Chrome>New Tab> Type daarin: chrome://flags
Menu Chrome(3 stippen rechtsboven in chrome)>Find in page> Type in color en selecteer Dynamic color gamut en selecteer Disabled.
Nu zou je geen gele tint meer moet ervaren in chrome.
Als je altijd VoWiFi wilt, als je op WiFi zit en niet alleen als bereik naar mast buiten minimaal is.
Installeer deze app: https://play.google.com/s...=com.widget7.wifi.calling
Hiermee kan je instellen dat je altijd VoWiFi gebruikt tijdens WiFi verbinding.
Nee joh. Dat kan je gewoon instellen zonder extra app te installeren.SuperVeloce schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:52:
Als je altijd VoWiFi wilt, als je op WiFi zit en niet alleen als bereik naar mast buiten minimaal is.
:strip_exif()/f/image/ALThVjp7OYhwmAnNEkou2T3T.jpg?f=fotoalbum_large)
Oproep voorkeur staat er bij mij niet bij.Chris.nl schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:50:
[...]
Nee joh. Dat kan je gewoon instellen zonder extra app te installeren.
[Afbeelding]
Misschien omdat ik T-Mobile heb.
[ Voor 3% gewijzigd door SuperVeloce op 25-11-2020 11:08 ]
Echt niet? Heb je de SIM al aangeklikt?SuperVeloce schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:07:
[...]
Oproep voorkeur staat er bij mij niet bij.
Misschien omdat ik T-Mobile heb.
Chris.nl schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:10:
[...]
Echt niet? Heb je de SIM al aangeklikt?
:strip_exif()/f/image/6BfpUhGyypkGU5YhQXXqovf3.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus mocht je net zoals ik hebben, dan kan je via app in menu komen, om alsnog aan te passen.
:strip_exif()/f/image/aGGW8ZyPQLGchpHjzWeMGT6f.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door SuperVeloce op 25-11-2020 11:24 ]
Deze kwam ik toevallig tegen op de FP.....zuukie schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:58:
productreview: OnePlus 8T (8GB ram) Groen review door Frozen
Alles wordt zeer uitgebreid getest en besproken. De praktijk voor de camera is dat je vaak met de juiste Gcam software een veel betere output krijgt van je lenzen op de OP1
https://www.xda-developer...xiaomi-asus-other-phones/
GetaGrip is net een mens.......
Wie weet er of dit model compatible is met de NL-markt: https://www.eglobalcentra...-ver-with-flashed-os.html
Ik heb eerder een Samsung smartwatch daar gekocht en dat ging ook goed, dus dat zie ik niet als zo'n probleem.
Ik heb eerder een Samsung smartwatch daar gekocht en dat ging ook goed, dus dat zie ik niet als zo'n probleem.
Heyhoi,
Laat ik direct met de deur in huis vallen, ik heb wat vraagjes.
Is de camera van de 8T echt zo slecht? Bijvoorbeeld vergeleken met de s20 FE?
Zijn er op dit moment (software-issues?)
En wat is jullie overall-ervaring met de 8T? Kan ik beter de s20 fe 5g halen of gewoon de 8T?
Thankss!
Groetjesss,
Koen
En wat is jullie overall-ervaring met de 8T? Kan ik beter de s20 fe 5g halen of gewoon de 8T?
Thankss!
Groetjesss,
Koen
Op YouTube staan meerdere filmpjes met vergelijkingen tussen deze 2 toestellen over de camera.KoenvdVelde schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:36:
Heyhoi,
Thankss!
Groetjesss,
Koen
Ik heb gisteren deze update binnengehaald via Oxygen updater en kan nu al zeggen dat de batterij minder snel leeg raakt.SuperVeloce schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:47:
11.0.5.6
System
Camera
Network
Heb toch wel vaak dat bepaalde apps tijdens gebruik even vastlopen. Moet de app meestal afsluiten en dan gaat die weer.
Op mijn OP6 eigenlijk nooit last van
Loopt niks vast hier.Chelseamarre123 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:39:
Heb toch wel vaak dat bepaalde apps tijdens gebruik even vastlopen. Moet de app meestal afsluiten en dan gaat die weer.
Haal nu met 120Hz, 6 screen on time.Alberic schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:35:
[...]
Ik heb gisteren deze update binnengehaald via Oxygen updater en kan nu al zeggen dat de batterij minder snel leeg raakt.
Gewoon buiten, WiFi, 5G etc
Update van oneplus launcher heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer kan swipen van onder naar boven om naar het startscherm te gaan. Of mijn open apps te zien.
Het komt een halve seconde telkens zichtbaar, maar daarna opent de huidige app opnieuw.
Iemand een idee?
EDIT: opgelost door Oneplus launcher even gedwongen stoppen in appsettings.
Het komt een halve seconde telkens zichtbaar, maar daarna opent de huidige app opnieuw.
Iemand een idee?
EDIT: opgelost door Oneplus launcher even gedwongen stoppen in appsettings.
[ Voor 12% gewijzigd door frye op 26-11-2020 10:09 ]
Wij hebben hier sinds een paar weken de 8T in gebruik. Prachtig toestel en alles werkt retesnel, maar van de camera hadden wij wat meer verwacht. Zelf heb ik een Oppo Find X2, waarmee we foto's hebben gemaakt van dezelfde plek als met de 8T en vergeleken. Foto's van de 8T zijn te donker, kleuren zijn niet realistisch en scherpe mist nogal wat, vergeleken met de Find X2. Wellicht wordt dit opgelost in een volgende update, maar op dit moment niet zoals verwacht.KoenvdVelde schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:36:
Heyhoi,
Thankss!
Groetjesss,
Koen
Oneplus is nooit echt goed geweest met hun camera's en vooral de bewerkingen die op de foto's toegepast wordt. Vroeger was er toch veel aquareleffect waarbij details smudged waren, dat is nu minder, maar qua witbalansconsistentie en contrastconsistentie zitten er toch veel verschillen in de foto's afhankelijk van de lichtcondities. Om het dan maar niet te hebben over de inconsistenties tussen tele, groothoek en reguliere camera.Aloysxda schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:27:
[...]
Wij hebben hier sinds een paar weken de 8T in gebruik. Prachtig toestel en alles werkt retesnel, maar van de camera hadden wij wat meer verwacht. Zelf heb ik een Oppo Find X2, waarmee we foto's hebben gemaakt van dezelfde plek als met de 8T en vergeleken. Foto's van de 8T zijn te donker, kleuren zijn niet realistisch en scherpe mist nogal wat, vergeleken met de Find X2. Wellicht wordt dit opgelost in een volgende update, maar op dit moment niet zoals verwacht.
Dus mijn visie erop: verwacht niet teveel en leg niet teveel hoop op goeie cameraupdates die de foto's aanzienlijk beter/consistenter te maken. Oneplus (en ook andere merken) hebben nou eenmaal hun eigen fotokwaliteit die ze afleveren.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Wat je kan proberen is Google camera mod te installeren, die heeft betere processing en foto's
[ Voor 5% gewijzigd door SuperVeloce op 26-11-2020 12:52 ]
Je zou deze kunnen proberen: https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1486/RutgerVitesse schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:55:
Waar kan ik de Gcam downloaden?
Sinds gisteren trotse bezitter van de 8T, overgekomen van de 6, heel blij mee!
Wat ik alleen niet kan terugvinden is de optie om meerdere 'bureaubladen' aan te maken?
Voorheen als je het menu van boven naar beneden trok had je een 'poppetje-icoon' waarmee je meerdere omgevingen kon aanmaken, is dit verdwenen?
Wat ik alleen niet kan terugvinden is de optie om meerdere 'bureaubladen' aan te maken?
Voorheen als je het menu van boven naar beneden trok had je een 'poppetje-icoon' waarmee je meerdere omgevingen kon aanmaken, is dit verdwenen?
Blijven drukken op leeg stuk van homescreen en dan settings
Tja, leuk voor point en shoot, maar niet alle camara sensoren zijn te gebruiken. Voor wide / macro shots is simpelweg tot heden geen Gcam oplossing of XML file te vinden.Anonymoussaurus schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:21:
[...]
Je zou deze kunnen proberen: https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1486/
Denk dat we nog een paar weekjes geduld moeten hebben, komt wel.
Toevallig een idee hoe je via links kan doorvegen of gaat dat niet?LeStef schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:38:
Blijven drukken op leeg stuk van homescreen en dan settings
Als je op je eerste scherm staat en je wil naar links gaat dat niet(loopt niet door) vroeger op oude smartphone kon ik dat wel
Gister besteld, vandaag de 256gb versie binnen gekregen!
Ik kom van een oneplus 6, gekocht op release date, wat een verschil qua scherm en snelheid. De 256gb versie was al niet traag maar dit is toch wel even anders.
Vond de switch app toch niet echt ideaal, nog veel inloggen op apps etc. Ben benieuwd naar de accuduur
Ik kom van een oneplus 6, gekocht op release date, wat een verschil qua scherm en snelheid. De 256gb versie was al niet traag maar dit is toch wel even anders.
Vond de switch app toch niet echt ideaal, nog veel inloggen op apps etc. Ben benieuwd naar de accuduur
Proficiat! Ik heb de mijne nu exact twee weken (ook een 256gb) en heb het me nog geen seconde beklaagd!NLF schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:35:
Gister besteld, vandaag de 256gb versie binnen gekregen!
Heb van mensen gehoord die bekend zijn met de plannen, dat ze dit aan het testen zijn, als alpha.Chris.nl schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:56:
[...]
Tja, leuk voor point en shoot, maar niet alle camara sensoren zijn te gebruiken. Voor wide / macro shots is simpelweg tot heden geen Gcam oplossing of XML file te vinden.
Denk dat we nog een paar weekjes geduld moeten hebben, komt wel.
Dat is enkel maar goed nieuws!
Ik gebruik GCam nu enkel voor point & shoot en dat doet ie sowieso perfect. Moesten de andere lenzen ook gebruikt kunnen worden binnenkort, dat kan ik enkel maar toejuichen.
Ik gebruik GCam nu enkel voor point & shoot en dat doet ie sowieso perfect. Moesten de andere lenzen ook gebruikt kunnen worden binnenkort, dat kan ik enkel maar toejuichen.
Ben zeer tevreden over de accuduur!
20 uur geleden voor het laatst opgeladen, 6 uur en 12min scherm aan en nog 9 procent over. Voornamelijk Whatsapp, Facebook, Instagram en Chrome.
Heeft iemand trouwens een idee hoe ik google assistent uit kan zetten als ik van rechts onder swipe? Heb al het een en ander geprobeerd maar die knop mag van mij wel uit.
20 uur geleden voor het laatst opgeladen, 6 uur en 12min scherm aan en nog 9 procent over. Voornamelijk Whatsapp, Facebook, Instagram en Chrome.
Heeft iemand trouwens een idee hoe ik google assistent uit kan zetten als ik van rechts onder swipe? Heb al het een en ander geprobeerd maar die knop mag van mij wel uit.
Als je op startscherm lang indrukt, dan op instellingen, dan het tabje google(veeg vanaf startscherm naar rechts om de google zoekbalk te openen) als je dit uitzet?NLF schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:49:
Ben zeer tevreden over de accuduur!
Die staat al uit, het is als ik omhoog swipe vanuit de rechter hoek dat dan onderin de assistent opent.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:54:
[...]
Als je op startscherm lang indrukt, dan op instellingen, dan het tabje google(veeg vanaf startscherm naar rechts om de google zoekbalk te openen) als je dit uitzet?
Zojuist de 8T gekocht en ben alle apps aan het installeren, kom ik erachter dat de DigiD app "niet compatibel" is? Meer mensen dit issue?
Werkt bij mij wel.Padvinder schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:58:
Zojuist de 8T gekocht en ben alle apps aan het installeren, kom ik erachter dat de DigiD app "niet compatibel" is? Meer mensen dit issue?
Van het weekend ook mijn OnePlus 8T besteld. Ligt thuis al op mij te wachten. Heb de groene versie besteld. Ik kom van een OnePlus 6T.
Ben enorm benieuwd naar de telefoon.
Ben enorm benieuwd naar de telefoon.
Werkt hier ook prima.Padvinder schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:58:
Hier ook geen enkel probleem met DigID.Padvinder schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:58:
Bij mij is het meegekomen met data overzetten oud toestel.
Maar kan digiID app niet vinden via Playstore
Als ik via settings, apps, digiID naar Playstore ga, heb ik melding "Deze app werkt niet meer met jouw apparaat, neem contact op met ontwikkelaars voor meer informatie"
Dus m'n app zal niet updaten
[ Voor 23% gewijzigd door SuperVeloce op 30-11-2020 19:50 ]
Geen idee wat er aan de hand is, maar hij is bij mij geïnstalleerd en hij werkt, maar ik kan hem niet vinden bij google play "mijn applicaties" en als ik zoek op digid dan vind hij ook niets
Ik heb de berichtenbox app van reiksoverheid geïnstalleerd. Misschien is hij daarbij mee gekomen?
Hier precies hetzelfde probleem.Padvinder schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:58:
Your device isn't compatible with thuis version.
Everybody happy??? I soon change that here we go...
Bijzonder dit. Welke Oxygen OS versie en welke Play Store versie draai je?Chip. schreef op maandag 30 november 2020 @ 23:38:
werkt hier gewoon hoor...Kan het gewoon installeren via de play store.
OOS: v11.0.4.5.KB05BA
Play Store: v22.8.42-21 [0] [PR] 342741419
Play Services: v20.42.17 (150400-342117392)
Heb de DigiD helpdesk ook even een mail gestuurd hierover.
[ Voor 8% gewijzigd door Padvinder op 01-12-2020 09:28 ]
Op mijn 8T geen problemen met DigiD - Berichtenbox (overheid) - mijn zorgverzekeraar app
# Padvinder
mijn 8T staat al een kleine week op v11.0.5.6 KB05BA
? kijk eens bij instellingen - Systeem - Systeemupdate , staat hier misschien een update te wachten
? neem aan dat je de Oxygen Updater App geinstalleerdt hebt staan, dan komt de updates vanzelf
# Padvinder
? kijk eens bij instellingen - Systeem - Systeemupdate , staat hier misschien een update te wachten
? neem aan dat je de Oxygen Updater App geinstalleerdt hebt staan, dan komt de updates vanzelf
Dit. Ik heb DigiD enkele firmwares geleden al geïnstalleerd en geactiveerd, kan de app nog steeds gewoon gebruiken. Maar Google Play laat hem niet meer zien als geïnstalleerd of vinden met een zoekopdracht.BlueFlame schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:48:
[...]
Geen idee wat er aan de hand is, maar hij is bij mij geïnstalleerd en hij werkt, maar ik kan hem niet vinden bij google play "mijn applicaties" en als ik zoek op digid dan vind hij ook niets![]()
Ik heb de berichtenbox app van reiksoverheid geïnstalleerd. Misschien is hij daarbij mee gekomen?
Er moet iets aan de kant van DigiD aangepast zijn wat een beperking voor nieuwe installaties opgeworpen heeft.
op mijn telefoon staat versie 5.16.1
in de playstore staat nu de 5.16.2
zo iets kunnen verklaren
in de playstore staat nu de 5.16.2
zo iets kunnen verklaren
Thanks, ik had Oxygen Updater not niet geïnstalleerd, ben nu weer helemaal up-to-date.IJsselman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:29:
Op mijn 8T geen problemen met DigiD - Berichtenbox (overheid) - mijn zorgverzekeraar app
# Padvinder
(DigiD wil nog steeds niet)
Misschien via https://www.google.com/am...l.rijksoverheid.digid.pub
Tsja, DigiD is nu typisch een app die ik liever alleen via de officiële bron (play store) haal.
Zelfde probleem hier. Vandaag mijn OP8T ontvangen en de Digid app is niet beschikbaar, zowel niet onder v11.0.4.5.KB05BA als v11.0.5.6 KB05BA.
OnePlus vraagt om Closed Bèta testers: We Want You! Closed Beta Testers for OnePlus 8T
Echt exact dezelfde!Padvinder schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:52:
[...]
Bijzonder dit. Welke Oxygen OS versie en welke Play Store versie draai je?
OOS: v11.0.4.5.KB05BA
Play Store: v22.8.42-21 [0] [PR] 342741419
Play Services: v20.42.17 (150400-342117392)
Heb de DigiD helpdesk ook even een mail gestuurd hierover.
Overigens kom ik er nu wel achter... dat ik hem niet meer kan vinden in de Playstore... er is dus wel degelijk iets mis

:strip_exif()/f/image/CkdpVjYvGHwaEwz7mSfLyFJ8.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij werkt wel nog
[ Voor 45% gewijzigd door Chip. op 01-12-2020 21:18 ]
nogmaals bij mij werkt de DigiD prima, het is versie 5.16.1
Als je op de telefoon bij de playstore zoekt naar de DigiD staat hij er niet meer,
Ga je via je pc kijken, dan staat daar versie 5.16.2
telefoon aansluiten op de pc, en vanaf de pc installeren op je telefoon
het is maar een voorstel
Als je op de telefoon bij de playstore zoekt naar de DigiD staat hij er niet meer,
Ga je via je pc kijken, dan staat daar versie 5.16.2
telefoon aansluiten op de pc, en vanaf de pc installeren op je telefoon
het is maar een voorstel
Update: ik heb de DigiD helpdesk gesproken, en die konden hier ook verder weinig mee: "U heeft Android versie 10 of hoger, dus het zou moeten werken. Heeft u toevallig uw ip-adres aangepast?"
Maar, ik word teruggebeld door het "hoofdkantoor" (dat zal wel Logius zijn), ben benieuwd.
Edit, reactie van DigiD:

Maar, ik word teruggebeld door het "hoofdkantoor" (dat zal wel Logius zijn), ben benieuwd.
Edit, reactie van DigiD:
Geachte heer Padvinder,
U heeft een vraag over het downloaden van de DigiD app uit de Playstore.
Op dit moment is het niet mogelijk om de DigiD app te downloaden of te updaten op mobiele devices die gebruik maken van Android 11. Het probleem is bij ons bekend en we werken aan een oplossing. Wij adviseren u het op een later tijdstip opnieuw te proberen.
Onze excuses voor het ongemak.
Vragen
Heeft u vragen of opmerkingen? Reageer dan op deze e-mail. U kunt ons ook bellen op telefoonnummer 088-123 65 55 van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Servicedesk DigiD
[ Voor 53% gewijzigd door Padvinder op 02-12-2020 18:30 ]
Ik ervaar hetzelfde probleem. Heb toevallig ook een oude s10+ waar ik het probleem niet mee ervaar maar met de 8T wel. Ik kwam na een beetje googlen op onderstaande oplossing uit:xeoMe schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:43:
Als ik in de auto zit en muziek luister via bluetooth krijg ik niet te zien welk nummer en artiest het is. (Spotify) met mijn oude s10+ wel iemand een idee?
:strip_exif()/f/image/T0RViWCLSIabuWVAdkj3K4Gs.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas werkt het maar even; na een re-connect worden bij mij bovenstaande instellingen gereset. Wordt vervolgd...
No one is listening until you fart
Als ik Android Auto gebruik, zie ik als scherm van telefoon uit is, 4G op scherm auto, als scherm 8T aan is, zie ik 5G op scherm auto.
Voor diegenen waarbij de DigiD app niet goed werkt: nieuws: DigiD is niet te downloaden op toestellen met Android 11
No one is listening until you fart
Vergeten te melden maar ik heb het spontaan ineens geen idee waarom.Felix! schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:45:
[...]
Ik ervaar hetzelfde probleem. Heb toevallig ook een oude s10+ waar ik het probleem niet mee ervaar maar met de 8T wel. Ik kwam na een beetje googlen op onderstaande oplossing uit:
[Afbeelding]
Helaas werkt het maar even; na een re-connect worden bij mij bovenstaande instellingen gereset. Wordt vervolgd...
Heb wel spotify toegang gegeven tot mijn gegevens dus wellicht daardoor.
Voor de liefhebbers is de update van DigiD beschikbaar
Nu aantal dagen de OnePlus 8T en werkt tot nu toe super fijn. Erg snel. Batterij doet het goed. Heerlijk dat je die zo snel kan opladen.
Nu doe ik vaak in de ochtend te telefoon even kort aan de oplader en is ie snel op 80% ofzo. Doe ik makkelijk de hele dag mee. Echt heel fijn dit.
Wel lekker hoor dat ik de telefoon niet meer snachts aan de oplader hoef te doen.
Nu doe ik vaak in de ochtend te telefoon even kort aan de oplader en is ie snel op 80% ofzo. Doe ik makkelijk de hele dag mee. Echt heel fijn dit.
Wel lekker hoor dat ik de telefoon niet meer snachts aan de oplader hoef te doen.
Helaas gebruiken ze de verkeerde lens om de qr te scannen.IJsselman schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:09:
Voor de liefhebbers is de update van DigiD beschikbaar
Als het scherm vergrendeld is en je drukt 1x op aan uit knop komt er rechts onder een camera pictogram om snel je camera te openen.
Iemand die weet hoe je die pictogram weg kunt krijgen, heb vaak onbedoeld daar op gedrukt.
Iemand die weet hoe je die pictogram weg kunt krijgen, heb vaak onbedoeld daar op gedrukt.
Zit nog op oktober security patch. Jullie ook?
Hier hetzelfde.RutgerVitesse schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:02:
En Google Play 1sept
Jup, OnePlus brengt om de maand een security fix uit. Dit kan betekenen dat je tot 31 december op de oktober patch blijft hangen. Het is wat het is.RutgerVitesse schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:02:
Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus 8T] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus 8T] Accessoires
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus 8T] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus 8T] Accessoires