• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:01
Net terug van de Genius Bar in Den Haag. Mijn scherm vertoonde bij donkergrijze achtergronden een witte/groene tint aan de randen. Leek wel een beetje op light bleeding op een LCD.

Langs geweest en ik kon mijn telefoon een uur later ophalen met een gloednieuw scherm :)

Toch wel fijn zo’n service van Apple!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Knamix schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:40:
Net terug van de Genius Bar in Den Haag. Mijn scherm vertoonde bij donkergrijze achtergronden een witte/groene tint aan de randen. Leek wel een beetje op light bleeding op een LCD.

Langs geweest en ik kon mijn telefoon een uur later ophalen met een gloednieuw scherm :)

Toch wel fijn zo’n service van Apple!
Ik had niets anders verwacht. Premium prijs vragen is Premium service geven.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28

JB

Cédric roelt!

Pfff de accu is nu nog 85% :/

iPhone Mini in november 2020 gekocht. Apple gaat pas helpen bij <80% binnen het jaar? Ik vind dit echt bizar slecht en totaal niet in verhouding met alle voorgaande iPhones.

Dat getal zal misschien niets zeggen wellicht en ik merk er tot nu toe weinig van, maar ligt wel gevoelig met verkoop.

Anderen met dit bijltje gehakt?

Mijn boefje is liev!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:37
JB schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:40:

iPhone Mini in november 2020 gekocht. Apple gaat pas helpen bij <80% binnen het jaar? Ik vind dit echt bizar slecht en totaal niet in verhouding met alle voorgaande iPhones.

Dat getal zal misschien niets zeggen wellicht en ik merk er tot nu toe weinig van, maar ligt wel gevoelig met verkoop.

Heb net de 7 ooit een gratis reparatie/vervanging gehad. Die was naar 7 maanden nog 80% (wel 700 cyclus in die 7 maanden)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij 500 volle oplaad cycli , moet er tenminste 80%over zijn van de originele capaciteit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JB

JB

Cédric roelt!

Hackus schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:54:
[...]

Bij 500 volle oplaad cycli , moet er tenminste 80%over zijn van de originele capaciteit.
Dat zag ik ook bij de “meer info”. De laadcycli worden niet getoond, tenminste die kan ik niet 123 vinden. Handig tooltje ter aanbeveling om dit te checken?

Mijn boefje is liev!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JB schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:09:
[...]

Dat zag ik ook bij de “meer info”. De laadcycli worden niet getoond, tenminste die kan ik niet 123 vinden. Handig tooltje ter aanbeveling om dit te checken?
3u tools for Windows
coconutBattery for macOS

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JB

JB

Cédric roelt!

Hackus schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:10:
[...]

3u tools for Windows
coconutBattery for macOS
Ah ja dat moet via zoiets inderdaad!

85% met 262 laadcycli :/

[Voor 34% gewijzigd door JB op 21-09-2021 21:19]

Mijn boefje is liev!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JB schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:12:
[...]

Ah ja dat moet via zoiets inderdaad!

85% met 262 laadcycli :/

[Afbeelding]
Lijkt me tijd voor een bezoekje aan Apple

• JB

JB

Cédric roelt!

Hackus schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:15:
[...]

Lijkt me tijd voor een bezoekje aan Apple
Gebeld met Apple Support. Bezoekje is voor mij 180 km enkele rit... Telefoon remote uitgelezen. "Ja meneer de diagnostics check geeft geen problemen en de accu zit nog niet onder de 80%, dus ik kan niets doen"

:z :/

Mijn boefje is liev!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JB schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:22:
[...]

Gebeld met Apple Support. Bezoekje is voor mij 180 km enkele rit... Telefoon remote uitgelezen. "Ja meneer de diagnostics check geeft geen problemen en de accu zit nog niet onder de 80%, dus ik kan niets doen"

:z :/
Je hebt het gemeld, en wacht je netjes tot de -80%.
Ik kan mij niet voorstellen dat hij nu 2j op 85% blijft staan.

• JB

JB

Cédric roelt!

Hackus schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:12:
[...]

Je hebt het gemeld, en wacht je netjes tot de -80%.
Ik kan mij niet voorstellen dat hij nu 2j op 85% blijft staan.
Mja hij had het over wet consument recht, na 1 jaar. Zou erg flauw zijn als je na 1 jaar wel die 80% raakt en ze dan niets doen, zeker met "maar" 262 laadcycli op dit moment. Stond vorige week nog op 86% dus als het zo doorgaat, dan keldert dat snel maar natuurlijk niet binnen het jaar :z Totaal uit verhouding met al mijn andere iPhones, terwijl mijn gebruik icm laadgedrag niet anders is :/

Ik zit een beetje met perikelen bij doorverkoop. Want daar let men op. :(

Mijn boefje is liev!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JB schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:21:
[...]

Mja hij had het over wet consument recht, na 1 jaar. Zou erg flauw zijn als je na 1 jaar wel die 80% raakt en ze dan niets doen, zeker met "maar" 262 laadcycli op dit moment. Stond vorige week nog op 86% dus als het zo doorgaat, dan keldert dat snel maar natuurlijk niet binnen het jaar :z Totaal uit verhouding met al mijn andere iPhones, terwijl mijn gebruik icm laadgedrag niet anders is :/

Ik zit een beetje met perikelen bij doorverkoop. Want daar let men op. :(
Consumentenrecht (wettelijke garantie) claim je bij de verkoper. als Apple de verkoper is, dan kun je die daar claimen. Anders heb je via Apple 1j fabrieksgarantie. Dat is wat anders dan wettelijke garantie/conformiteit.
Neemt niet weg dat de batterij van Apple zo gemaakt is, en dat ie bij 500 volle laadcycli nog tenminste 80% moet zijn.(ook nadeel als je hier in v&a, of via MP een nieuw toestel koopt, en je geen originele verkoopbon mee krijgt. Dan is er geen wettelijke garantie overdracht)

[Voor 7% gewijzigd door Hackus op 22-09-2021 10:26]

• JB

JB

Cédric roelt!

Hackus schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:24:
[...]

Consumentenrecht (wettelijke garantie) claim je bij de verkoper. als Apple de verkoper is, dan kun je die daar claimen. Anders heb je via Apple 1j fabrieksgarantie. Dat is wat anders dan wettelijke garantie/conformiteit.
Neemt niet weg dat de batterij van Apple zo gemaakt is, en dat ie bij 500 volle laadcycli nog tenminste 80% moet zijn.(ook nadeel als je hier in v&a, of via MP een nieuw toestel koopt, en je geen originele verkoopbon mee krijgt. Dan is er geen wettelijke garantie overdracht)
Gekocht bij Apple :)
Neemt niet weg dat de batterij van Apple zo gemaakt is, en dat ie bij 500 volle laadcycli nog tenminste 80% moet zijn.
Deze is me met name niet helder of dat na 1 jaar ook nog steeds geldt, want dan is het minder een issue inderdaad. De 262x met al 85% zou heel bijzonder zijn als dat nog boven de 80% blijft voordat de 500 bereikt is nu. Accu is verbruiksartikel en valt vaak tussen wal en schip daardoor :|

[Voor 5% gewijzigd door JB op 22-09-2021 10:34]

Mijn boefje is liev!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JB schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:32:
[...]

Gekocht bij Apple :)

[...]
Deze is me met name niet helder of dat na 1 jaar ook nog steeds geldt, want dan is het minder een issue inderdaad. Accu is verbruiksartikel en valt vaak tussen wal en schip daardoor :|
500 laadcycli kun je wel 2jaar over doen. Dat heeft niets met een tijdtermijn te maken.
In de praktijk zie je pas toestellen die +-3j oud zijn met rond de 80%. Dat weten ze bij Apple ook wel.

• JB

JB

Cédric roelt!

Hackus schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:37:
[...]

500 laadcycli kun je wel 2jaar over doen. Dat heeft niets met een tijdtermijn te maken.
In de praktijk zie je pas toestellen die +-3j oud zijn met rond de 80%. Dat weten ze bij Apple ook wel.
Ja precies, maar als ik daar niet aan kom, maar wel op 80% raak, dan is het niet goed lijkt me... Dus als dat geen stramien kent, voorzie ik geen issues/discussies bij vervangen? Dat scheelt wel om mee te geven aan de koper eventueel, of misinterpreteer ik het zo?

Mijn boefje is liev!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JB schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:40:
[...]

Ja precies, maar als ik daar niet aan kom, maar wel op 80% raak, dan is het niet goed lijkt me... Dus als dat geen stramien kent, voorzie ik geen issues/discussies bij vervangen? Dat scheelt wel om mee te geven aan de koper eventueel, of misinterpreteer ik het zo?
Ik interpreteer het dat er iets niet goed is, of staat ingesteld of dat je een manke batterij hebt.
Als er sprake is van normaal gebruik, is dit niet de juiste slijtage in deze korte termijn en weinig laadcycli.
262 en nu al 85-86%

• JB

JB

Cédric roelt!

Hackus schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:44:
[...]

Ik interpreteer het dat er iets niet goed is, of staat ingesteld of dat je een manke batterij hebt.
Als er sprake is van normaal gebruik, is dit niet de juiste slijtage in deze korte termijn en weinig laadcycli.
262 en nu al 85-86%
Maar ik kom niet verder, want Apple zegt; zit nog niet onder 80% dus jammer. Dat is het lastige nu. Hij erkende ook dat dit niet normaal is icm aantal laadcycli, maar ze trekken een grens en daar ben ik nog niet, dus doen ze niets :/

Daarbij gaf hij aan, dat de wet consument recht daarbij dan de way to go zou zijn indien het na 1 jaar wel onder de 80% komt icm <500 laadcycli. Kun je de klok natuurlijk op gelijk gaan zetten, maar ik sta met de rug tegen de muur zo.

Mijn boefje is liev!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JB schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:51:
[...]

Maar ik kom niet verder, want Apple zegt; zit nog niet onder 80% dus jammer. Dat is het lastige nu. Hij erkende ook dat dit niet normaal is icm aantal laadcycli, maar ze trekken een grens en daar ben ik nog niet, dus doen ze niets :/

Daarbij gaf hij aan, dat de wet consument recht daarbij dan de way to go zou zijn indien het na 1 jaar wel onder de 80% komt icm <500 laadcycli. Kun je de klok natuurlijk op gelijk gaan zetten, maar ik sta met de rug tegen de muur zo.
Nee !

Wettelijke garantie oftewel Conformiteit houd in dat je een goed koopt, waarvan je mag verwachten dat het bij normaal gebruik, de eigenschappen bevat en werkzaam is waarvoor het is gemaakt. Een nieuwe iPhone gaat lang mee, en bij 98% gaat de batterij vanaf nieuw langer mee dan 1j, zoals ik al heb aangegeven.
Zoals Apple zelf zegt 500 laadcycli moet ie tenminste nog 80% van origineel hebben.
Er is werkelijk niemand die denk dat zijn batterij na 1j op 80% mag staan, en dat hoef je ook niet te verwachten. De batterij in jou toestel zal dus niet goed genoeg zijn(als er geen water/schade od is)
Ik denk te lezen dat jij je toestel nu wilt verkopen, en in je maag zit met dit geheel ?

(op een vervangende batterij zit 1j garantie, en 6mnd op de reparatie zelf)

• JB

JB

Cédric roelt!

Hackus schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:58:
[...]

Nee !

Wettelijke garantie oftewel Conformiteit houd in dat je een goed koopt, waarvan je mag verwachten dat het bij normaal gebruik, de eigenschappen bevat en werkzaam is waarvoor het is gemaakt. Een nieuwe iPhone gaat lang mee, en bij 98% gaat de batterij vanaf nieuw langer mee dan 1j, zoals ik al heb aangegeven.
Zoals Apple zelf zegt 500 laadcycli moet ie tenminste nog 80% van origineel hebben.
Er is werkelijk niemand die denk dat zijn batterij na 1j op 80% mag staan, en dat hoef je ook niet te verwachten. De batterij in jou toestel zal dus niet goed genoeg zijn(als er geen water/schade od is)
Ik denk te lezen dat jij je toestel nu wilt verkopen, en in je maag zit met dit geheel ?

(op een vervangende batterij zit 1j garantie, en 6mnd op de reparatie zelf)
Klopt ja, normaliter schuif ik door naar de vrouw maar zij wil geen Mini en blijft op de 11Pro. Als ik doorschuif, kan ik het zelf in de gaten houden en aan de bel trekken in het 2e jaar. Nu heb ik een toestel van 10 maanden met 85% icm 262 laadcycli. Voelt niet lekker om te verkopen en zal ws. dus ook minder interessant zijn.

Mijn boefje is liev!

JB schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:51:
[...]

Ze kunnen roepen wat ze willen. Het is bijna schandalig dat Apple de 1 jaar blijft communiceren om de onwetenden om de tuin te leiden.* In Nederland is garantie gewoon 2 jaar. En daarna gaat het nog langer door onder het kopje “wat je van een product mag verwachten”.

*hierbij ging ik uit van de quotes uit dit topic.

[Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 22-09-2021 17:31]

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Hier ook een 12 mini gekocht in november 2020, percentage op 89%. Ik merk wel verschil in batterijduur t.o.v. de eerste maanden. Eerder bij een XS en 7 niet zo'n snelle degradatie meegemaakt.

Batterijvervanging kost, buiten garantie om, €75,-. Dat vind ik dan ook wel weer net te prijzig.

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennisdn schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:44:
[...]

Ze kunnen roepen wat ze willen. Het is bijna schandalig dat Apple de 1 jaar blijft communiceren om de onwetenden om de tuin te leiden. In Nederland is garantie gewoon 2 jaar. En daarna gaat het nog langer door onder het kopje “wat je van een product mag verwachten”.
Stelt de gemoederen weer wat gerust. Dus bij een eventuele verkoop, kan de volgende dit zonder issues reclameren zodra die accu op 80% geraakt met <500 laadcycli?

Ik wil het graag oplossen, maar de onzekerheid maakt dat een tank benzine straks voor niks is geweest om naar Amsterdam af te reizen :/ en dan is het zeker ook nog niet meteen te repareren ivm lange(re) doorlooptijd bij vervangen accu. Is nogal een onderneming zo.

[Voor 8% gewijzigd door JB op 22-09-2021 11:55]

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

o rey schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:47:
[...]

Hier ook een 12 mini gekocht in november 2020, percentage op 89%. Ik merk wel verschil in batterijduur t.o.v. de eerste maanden. Eerder bij een XS en 7 niet zo'n snelle degradatie meegemaakt.

Batterijvervanging kost, buiten garantie om, €75,-. Dat vind ik dan ook wel weer net te prijzig.
Als ik er iets aan zou kunnen doen, prima. Nu is er niets te ontdekken (diagnose gedraaid door Apple Customer Care) en ik gebruik de iPhone niet anders dan al die vorige toestellen... Voelt gewoon alsof je "genaaid" wordt met dergelijk duur toestel en dat binnen het 1e jaar.

Kan ook niet 123 zeggen dat ik eerder moet stekkeren met die 85% maar ik mis wel een aantal Mah en met een veelgevraagde dag, is ie dan gewoonweg eerder leeg alsmede dat je een "slechte accu" hebt in nog geen jaar tijd.

Mijn boefje is liev!

JB schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:49:
[...]

Stelt de gemoederen weer wat gerust. Dus bij een eventuele verkoop, kan de volgende dit zonder issues reclameren zodra die accu op 80% geraakt met <500 laadcycli?

Ik wil het graag oplossen, maar de onzekerheid maakt dat een tank benzine straks voor niks is geweest om naar Amsterdam af te reizen :/ en dan is het zeker ook nog niet meteen te repareren ivm lange(re) doorlooptijd bij vervangen accu. Is nogal een onderneming zo.
De wettelijke garantie zit op het product, dus ook een koper heeft nog garantie, tot 2 jaar na jouw aankoopdatum. (Bij fabrieksgarantie is dat overigens anders, die kan bij sommige producten wel 10 jaar zijn of zelfs "levenslang" , die mogen ze in de kleine lettertjes wel niet-overdraagbaar maken).

*edit: ik kijk voor de gein eens op de site wat Apple zelf zegt en ik moet zeggen, het staat er duidelijk en netjes hoe ze met garantie om gaan.

Je moet alleen naar de eerste kolom kijken (De andere 2 zijn voor marketing en extra verzekeringen). Daar mieren ze niet eens over de 2 jaar maar zetten gelijk hoger in op "Verwachte levensduur van het product" . Dat is gunstig voor ons als consument omdat de verwachte levensduur van een Apple-product veel meer is dan 2 jaar. Je hebt er sowieso recht op, maar hier laten ze zien dat ze dat zelf ook goed weten.

[Voor 44% gewijzigd door Dennisdn op 22-09-2021 16:34]

• JB

JB

Cédric roelt!

@Dennisdn hoe zou jij het aanpakken dan? Gelijk hebben of krijgen… Zucht. Toevallig vandaag bemerk ik opeens een drain. Net bij avond eten ineens 20% melding. Nu word ik langzaam gek.

Mijn boefje is liev!

JB schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:47:
@Dennisdn hoe zou jij het aanpakken dan? Gelijk hebben of krijgen… Zucht. Toevallig vandaag bemerk ik opeens een drain. Net bij avond eten ineens 20% melding. Nu word ik langzaam gek.
Normaal ga ik er met garantie/consumentenrecht met gestrekt been in, je hebt er gewoon recht op en (deze erg dure) spullen moeten gewoon goed zijn.

Maar een batterij, daar sta ik wellicht iets anders in. Daarin zitten wel erg veel variabelen, ze slijten, je kunt ze mishandelen en je moet ook gewoon geluk hebben met een batterij. Ik nu zie bijvoorbeeld dat de batterij van mn Mini naar 90% is gegaan. Maar als ik niet naar het getalletje had gekeken had ik het niet geweten want ik merk er in de praktijk nog niks van.

Heel eerlijk: ik merk dat het ook wel een principe-kwestie bij je is, en terécht. Maar.... in het aller aller ergste geval, als ze de hakken volledig in het zand zetten, vervangen ze buiten garantie voor 75 euro de batterij. Daar zou ik mijn goede humeur niet door laten verpesten. Soms is het beter voor je gemoedstoestand om iets los te laten. Ik kan iets makkelijk los laten met de gedachte "hou het maar en stik erin stelletje t*fusl*ers". Als je dan alsnog netjes garantie krijgt is het mooi meegenomen en heb je een nóg betere dag :)

[Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 23-09-2021 07:54]

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennisdn schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:48:
[...]

Normaal ga ik er met garantie/consumentenrecht met gestrekt been in, je hebt er gewoon recht op en (deze erg dure) spullen moeten gewoon goed zijn.

Maar een batterij, daar sta ik wellicht iets anders in. Daarin zitten wel erg veel variabelen, ze slijten, je kunt ze mishandelen en je moet ook gewoon geluk hebben met een batterij. Ik nu zie bijvoorbeeld dat de batterij van mn Mini naar 90% is gegaan. Maar als ik niet naar het getalletje had gekeken had ik het niet geweten want ik merk er in de praktijk nog niks van.

Heel eerlijk: ik merk dat het ook wel een principe-kwestie bij je is, en terécht. Maar.... in het aller aller ergste geval, als ze de hakken volledig in het zand zetten, vervangen ze buiten garantie voor 75 euro de batterij. Daar zou ik mijn goede humeur niet door laten verpesten. Soms is het beter voor je gemoedstoestand om iets los te laten. Ik kan iets makkelijk los laten met de gedachte "hou het maar en stik erin stelletje t*fusl*ers". Als je dan alsnog netjes garantie krijgt is het mooi meegenomen en heb je een nóg betere dag :)
Is ook zo. Het getalletje doet mij ook niets, zolang het maar goed is. Met doorverkopen wordt er wel "moeilijk" over gedaan. Normaliter tackelde ik dat tijdens verkoop met; als je binnen korte tijd alsnog rare dingen merkt, delen we de kosten van vervangen batterij. Alleen die batterijen zaten nog ronde de 90% allemaal en waren notabene al bijna 2 jaar oud... Nu is het 85% met 262 laadcycli en Apple met hun disclaimer maakt het mij "lastig" daardoor.

Accu's zijn altijd lastige materie want verbruiksartikel. Als ik zeker weet dat in het 2e jaar ook geldt <=80% en nog geen 500 laadcycli dan kan ik de telefoon geruster doorverkopen want dan kan de volgende eigenaar die garantie gewoon claimen.

[Voor 8% gewijzigd door JB op 23-09-2021 08:37]

Mijn boefje is liev!

• Ninodebest
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:40
Blijf het ook raar vinden en klopt denkt soms geen snars van.

Zie hier. Boven mijn 12 Mini, en onder die van mijn vrouw. Tuurlijk, ik heb wat meer cycli, maar ik snap niet waarom mijn batterij op 94% staat en die van haar op 100%. Hierbij moet ik zeggen dat ik mijn batterij zoveel als mogelijk tussen de 20 en 80% houd en mijn vrouw gewoon oplaad wanneer het haar uitkomt, en tot 100%. Daarbij toevoegend is haar phone en batterij nog ouder ook.

Mijn 12 mini:

Die van mijn vrouw:

[Voor 3% gewijzigd door Ninodebest op 23-09-2021 20:55]

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:01
Ninodebest schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:54:
Blijf het ook raar vinden en klopt denkt soms geen snars van.

Zie hier. Boven mijn 12 Mini, en onder die van mijn vrouw. Tuurlijk, ik heb wat meer cycli, maar ik snap niet waarom mijn batterij op 94% staat en die van haar op 100%. Hierbij moet ik zeggen dat ik mijn batterij zoveel als mogelijk tussen de 20 en 80% houd en mijn vrouw gewoon oplaad wanneer het haar uitkomt, en tot 100%. Daarbij toevoegend is haar phone en batterij nog ouder ook.

Mijn 12 mini:
[Afbeelding]

Die van mijn vrouw:
[Afbeelding]
Naja wat meer… je zit op meer dan het dubbele van je vrouw.

Laadcycli weegt zwaarder dan wanneer de iphone tot 100% opgeladen wordt ipv 80

• Ninodebest
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:40
Knamix schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:22:
[...]

Naja wat meer… je zit op meer dan het dubbele van je vrouw.

Laadcycli weegt zwaarder dan wanneer de iphone tot 100% opgeladen wordt ipv 80
Klopt, maar als mijne bijna 94% is, dan zou die van haar toch rond de 98 of 97% moeten zitten, zou je zeggen. Toch?

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ninodebest schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:31:
[...]

Klopt, maar als mijne bijna 94% is, dan zou die van haar toch rond de 98 of 97% moeten zitten, zou je zeggen. Toch?
In mijn ervaring blijft ie lang op 100 staan en gaat het daarna steeds sneller

• JB

JB

Cédric roelt!

@Dennisdn @Hackus @Ninodebest

Hier alweer een % naar beneden… We gaan lekker :/

Mijn boefje is liev!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:27
Ik zou nooit telefoons direct met elkaar vergelijken. Er spelen zo veel variabelen mee en ik zie bij ons in de winkel de gekste dingen voorbij komen. Van 75% met 230 cycles tot 1950 cycles en nog 90% capaciteit.

Ondergrens voor garantie blijft dan ook 1 jaar, onder de 80% bij minder dan 500 cycles. Hierboven werd consumentenrecht geopperd, dat stelt niets anders voor dan een extra formulier invullen en deze voorzien van de bijbehorende factuur afgeven bij de reparatie. Doorgaans wordt daar niet moeilijk over gedaan. Hooguit duurt het verwerken ervan soms langer waardoor de reparatietijd naar twee dagen gaat ipv 2 uur.

@JB Zou me er nu niet druk over maken. Hij loopt geleidelijk terug en daarna kan je hem waarschijnlijk gratis laten vervangen.

• JB

JB

Cédric roelt!

@sigmundfreund call me crazy maar ook vandaag uit het niets ineens 8% batterij over rond 17:00 uur. Safari als grootste verbruiker.

Ik kijk het nog even aan, maar dit wordt steeds gekker.

Mijn boefje is liev!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:29
Gisteren een nieuwe auto met Carplay in ontvangst mogen nemen. Deze werkt jammer genoeg alleen bedraad.
Ben gewend om de iphone op de magsafe houder/lader te leggen. Nu vroeg ik me af voor ik het zaakje opblaas mag ik gelijktijdig de magsafe gebruiken (aangesloten) en de kabel?

Bing

bing69 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:18:
Gisteren een nieuwe auto met Carplay in ontvangst mogen nemen. Deze werkt jammer genoeg alleen bedraad.
Ben gewend om de iphone op de magsafe houder/lader te leggen. Nu vroeg ik me af voor ik het zaakje opblaas mag ik gelijktijdig de magsafe gebruiken (aangesloten) en de kabel?
Staat gewoon tussen de FAQ:
If your iPhone is connected to both a MagSafe Charger and power via a Lightning port, your iPhone will charge via the Lightning connector. https://support.apple.com/en-us/HT211829.

M.a.w. je kunt de MagSave blijven gebruiken voor de magneet, maar kan die stekker aan de andere kant van kabel eruit laten want daar doet ie toch niks mee.

Er zijn ook adapters te koop om CarPlay draadloos te maken:
https://9to5mac.com/2021/...wireless-carplay-adapter/

[Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 29-09-2021 08:33]

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:29
JB schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:44:
@sigmundfreund call me crazy maar ook vandaag uit het niets ineens 8% batterij over rond 17:00 uur. Safari als grootste verbruiker.

Ik kijk het nog even aan, maar dit wordt steeds gekker.
Ik heb de laatste dagen ook last van safari als groot gebruiker. Bijna 40%. Terwijl ik amper op safari zit op een dag.

• Engelen87
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:16
drusloos schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:55:
[...]

Ik heb de laatste dagen ook last van safari als groot gebruiker. Bijna 40%. Terwijl ik amper op safari zit op een dag.
Hier ook ineens sinds een week veel batterijverbruik (Mini, gekocht in april, 100 procent batterij).

Whatsapp, Twitter en Safari zijn megaverbruikers

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Hier hetzelfde, de iPhone loopt sinds de update naar iOS15 enorm snel leeg. Ik kan ook niet echt 1 app achterhalen die het veroorzaakt. Betreft een iPhone 12.

• JB

JB

Cédric roelt!

Daar heb ik ook al eens naar zitten kijken want nu gaat je iPhone altijd laden zodra je CarPlay gebruikt (in mijn auto) maar wordt nog niet warm van de recensies. Voelt niet compleet goed werkend en dan zijn ze best prijzig met gemiddeld zo’n 100 euro.

Mijn boefje is liev!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10-2022
ik gebruik deze al een half jaar en ben er uiterst tevreden over. Geen enkel probleem mee gehad.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:29
Dennisdn schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:28:
[...]

Staat gewoon tussen de FAQ:
If your iPhone is connected to both a MagSafe Charger and power via a Lightning port, your iPhone will charge via the Lightning connector. https://support.apple.com/en-us/HT211829.

M.a.w. je kunt de MagSave blijven gebruiken voor de magneet, maar kan die stekker aan de andere kant van kabel eruit laten want daar doet ie toch niks mee.

Er zijn ook adapters te koop om CarPlay draadloos te maken:
https://9to5mac.com/2021/...wireless-carplay-adapter/
Nav jouw suggestie deze aangeschaft en die werkt simpel snel ook qua installatie:

https://www.bol.com/nl/nl...ion2008093611&language=nl

Bing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:23
Mijn Iphone 12 pro max is inmiddels 4 maanden oud en heeft nog steeds een capaciteit van 100% :) Heel erg tevreden

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Acties:
  • +1Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
68616c6c6f schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:11:
Mijn Iphone 12 pro max is inmiddels 4 maanden oud en heeft nog steeds een capaciteit van 100% :) Heel erg tevreden
Hier na 9 maanden nog 95%, ik ben ook erg tevreden.

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:23
-Edwin- schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:12:
Hier hetzelfde, de iPhone loopt sinds de update naar iOS15 enorm snel leeg. Ik kan ook niet echt 1 app achterhalen die het veroorzaakt. Betreft een iPhone 12.
bij mij gaat de 12 pro max niet per se sneller leeg, maar ik merk wel op dat het opladen iets langzamer gaat.

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:24
Mijn (nieuwe) werkgever verlangt dat ik zakelijk een iPhone ga gebruiken. Is alweer even geleden voor me, mijn laatste iPhone was nog uit de 7 serie. Anyway, we krijgen als nieuw personeel een budget van €400,- vrij te besteden, mits een recente iPhone die minimaal 2 jaar lang nog updates krijgt. Elke 2 jaar krijg ik die €400,-.

Nu is het zo dat ik twijfel. Een nieuwe SE uit 2020 loopt toch alweer 'achter' en ben bang dat ik hem te klein ga vinden. Een vriend van me upgrade naar de iPhone 13, ik mag zijn huidige iPhone 12 pro max (256GB - zwart) overnemen voor €645,- (de inruilprijs van Apple). Toestel is voorzien van screenprotector en bumper en is praktisch vrij van gebruikssporen. Accu nog 95%. Is dat een goede deal? Als ik V&A zo mag geloven, lijkt dat van wel.... Verwachten jullie nog forse prijsdalingen?

Ik wil het toestel ook prive gaan gebruiken. Mijn prive nr loopt via Simyo, dus E-SIM, dus dual-SIM is geen probleem. Ik ben geen poweruser, maar luister graag muziek via Spotify (via Sony- WH1000-XM4) en kijk graag naar filmpjes op YouTube. Verder standaard dingen als bellen, mailen en WA. Zo'n 12 pro max is zelfs dan nog dikke overkill - maar meer dan goed genoeg voor 24 maanden - toch?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Hammetje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:09:
Mijn (nieuwe) werkgever verlangt dat ik zakelijk een iPhone ga gebruiken. Is alweer even geleden voor me, mijn laatste iPhone was nog uit de 7 serie. Anyway, we krijgen als nieuw personeel een budget van €400,- vrij te besteden, mits een recente iPhone die minimaal 2 jaar lang nog updates krijgt. Elke 2 jaar krijg ik die €400,-.

Nu is het zo dat ik twijfel. Een nieuwe SE uit 2020 loopt toch alweer 'achter' en ben bang dat ik hem te klein ga vinden. Een vriend van me upgrade naar de iPhone 13, ik mag zijn huidige iPhone 12 pro max (256GB - zwart) overnemen voor €645,- (de inruilprijs van Apple). Toestel is voorzien van screenprotector en bumper en is praktisch vrij van gebruikssporen. Accu nog 95%. Is dat een goede deal? Als ik V&A zo mag geloven, lijkt dat van wel.... Verwachten jullie nog forse prijsdalingen?

Ik wil het toestel ook prive gaan gebruiken. Mijn prive nr loopt via Simyo, dus E-SIM, dus dual-SIM is geen probleem. Ik ben geen poweruser, maar luister graag muziek via Spotify (via Sony- WH1000-XM4) en kijk graag naar filmpjes op YouTube. Verder standaard dingen als bellen, mailen en WA. Zo'n 12 pro max is zelfs dan nog dikke overkill - maar meer dan goed genoeg voor 24 maanden - toch?
Als je een SE overweegt door de prijs, waarom dan geen 12 Mini?

I don't have dreams, I have goals!!

Een iPhone 12 kan je echt mákkelijk nog 2 jaar mee doen, je hebt zelfs nog ongeveer een jaar garantie. Voor jou voelt ie sowieso als nieuw omdat je een tijdje uit het landschap bent geweest. En volgens mij wordt zelfs de 6s nog geüpdatet, dus ook daar hoef je geen zorgen over te hebben. En Apple zit heel laag tenopzichte van wat je maatje bij Rebuy enzo ervoor kan krijgen, dus een mooie deal.

Wel een topregeling. Wij krijgen een SE toegestopt en zoek het verder maar uit.

[Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 05-10-2021 19:28]

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:13
Dennisdn schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:26:
[...]

Een iPhone 12 kan je echt mákkelijk nog 2 jaar mee doen, je hebt zelfs nog ongeveer een jaar garantie. Voor jou voelt ie sowieso als nieuw omdat je een tijdje uit het landschap bent geweest. En volgens mij wordt zelfs de 6s nog geüpdatet, dus ook daar hoef je geen zorgen over te hebben. En Apple zit heel laag tenopzichte van wat je maatje bij Rebuy enzo ervoor kan krijgen, dus een mooie deal.

Het kan altijd erger. Een met beveiliging dichtgetimmerde Samsung A5 die er een halve minuut over doet om je mail op te starten. Ik zou direct tekenen voor een SE van de baas..

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:26:

Ik heb ook een zakelijke SE, prima apparaat, batterij is alleen niet geweldig. Gebruik hem toch alleen maar zakelijk.
Bulletdodger schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:36:
[...]

Ik heb ook een zakelijke SE, prima apparaat, batterij is alleen niet geweldig. Gebruik hem toch alleen maar zakelijk.
Ja de SE is een meer dan prima telefoon. Maar ik heb de zakelijke sim in m’n eigen Mini als dualsim. Dus ik zou veel liever een budget krijgen.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-01 11:43
Sorry verkeerde topic

[Voor 93% gewijzigd door elaho op 06-10-2021 14:12]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42

Ik heb zelf een iPhone 8 van 4 jaar oud, tot deze zomer gebruikt. En eigenlijk de enige reden in Juli een nieuwe iPhone 12 mini te kopen, was omdat ik een abbonnement nodig had en dan een flinke korting op het toestel kreeg. Ook wist ik niet op tijd zeker of ik mijn (zakelijke) toestel mocht houden bij vertrek werkgever. Op zich had ik met een nieuwe accu in de 8 ook nog wel 1 a 2 jaar door gekund. Het ding is nog steeds heel vlot. Ook als je dus de accu prestatie van die 12 Pro Max over een jaar vindt tegenvallen, kan je er ook voor €75,- een nieuwe accu in laten zetten en weer 2 jaar vooruit.

Bij mijn nieuwe werkgever kreeg ik een iPhone 11, dus nu 2 iPhones 8) . Maar die ga ik, itt mijn vorige werktelefoon, niet privé gebruiken.

8 nu als reservetelefoon, kan ook altijd nog voor €55,- een nieuwe accu in als hij weer gebruikt zou gaan worden.

Kortom: Ik denk dat elke iPhone die je nu nog nieuw kan kopen (via Apple zelf), zeker 3 a 4 jaar mee kan. (met evt. bij intensief gebruik na 2 jaar een nieuwe accu).

[Voor 3% gewijzigd door Wild Chocolate op 09-10-2021 15:04]

iRacing Profiel

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:00
Ik heb al een tijdje een 12 pro, maar ik ervaar problemen met internet connectie, zowel op wi-fi als 5G. Eerst mijn hele thuisnetwerk op de schop gedaan, en vodafone zitten stalken, maar toen kwam het bij mij op dat het misschien wel gewoon aan mijn toestel ligt....

Het probleem wat ik ervaar is random geen internet connectie als ik met Wi-Fi ben verbonden, en 5G is op sommige momenten tergend traag en hapert. Wel vol bereik allemaal. 5G problemen maakt niet uit waar ik ben en Wi-Fi problemen heb ik niet op andere apparaten thuis.

Ik weet niet zo goed hoe ik dit verder kan troubleshooten, het enige wat helpt is airplane mode of rebooten.

Iemand nog een gouden tip?

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01 17:01
Bij mij ook denk door iOS 15.1
Engelen87 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:04:
[...]

Hier ook ineens sinds een week veel batterijverbruik (Mini, gekocht in april, 100 procent batterij).

Whatsapp, Twitter en Safari zijn megaverbruikers

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Na bijna een jaar nog 94% op mijn iPhone 12. Het heeft zeker een half jaar geduurd voordat de eerste % van de accu af ging. De 5% erna wel een stukje sneller. Maar hij houdt het nog steeds een volledige dag vol met 6-7 uur SoT. Dat heeft nog geen enkel Android toestel gered bij mij dus ik ben zeer tevreden.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23
Vandaag 2x IPhone 12 mini zwart en blauw 128gb besteld voor mijzelf en de vrouw.
Beiden hebben nog een SE 2016 ;) en het werd tijd voor wat nieuws, maar we hekelen beide grote telefoons.

Voor mijn werk ook een SE2020, maar vind ik eigenlijk net te groot. Had mij tijden niet meer verdiept erin maar er bleek dus een nieuwe iPhone van ongeveer zelfde grootte te zijn :)

Ben benieuwd heb van alles gelezen ook in dit topic, ook over batterijduur e.d. Maar het zal sowieso beter zijn dan de SE2016, die moet ik inmiddels meerdere keren per dag aan de stekker leggen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• mastachilla
  • Laatst online: 25-01 15:34
Martinusz schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:05:
Vandaag 2x IPhone 12 mini zwart en blauw 128gb besteld voor mijzelf en de vrouw.
Beiden hebben nog een SE 2016 ;) en het werd tijd voor wat nieuws, maar we hekelen beide grote telefoons.

Voor mijn werk ook een SE2020, maar vind ik eigenlijk net te groot. Had mij tijden niet meer verdiept erin maar er bleek dus een nieuwe iPhone van ongeveer zelfde grootte te zijn :)

Ben benieuwd heb van alles gelezen ook in dit topic, ook over batterijduur e.d. Maar het zal sowieso beter zijn dan de SE2016, die moet ik inmiddels meerdere keren per dag aan de stekker leggen :)
Ben benieuwd naar je bevindingen. Heb op dit moment ook een iPhone SE 2016 met de laatste ios versie en haal meestal het eind van de dag niet. Ben benieuwd hoe de batterij van de mini zich verhoudt tot de SE.

• Martinusz
  • Laatst online: 23:23
mastachilla schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:49:
[...]

Ben benieuwd naar je bevindingen. Heb op dit moment ook een iPhone SE 2016 met de laatste ios versie en haal meestal het eind van de dag niet. Ben benieuwd hoe de batterij van de mini zich verhoudt tot de SE.
Nou eerste 2 dagen zijn top, as we speak heb ik nog 46% batterij na vandaag.
Ondenkbaar met mijn oude SE, maar goed die was ook 5 jaar oud (batterij eenmaal vervangen).

Veel belangrijker is de lekkere snelheid! En ook het grote scherm, want ondanks dat ie kleiner is dan de SE2020, is het scherm groter!

Kortom erg enthousiast hier, maar goed het verschil tussen oud en nieuw was ook wel groot :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:44
iPhone 12 mini is geweldig. Had hem eerder weggedaan, omdat ik geen iPad meer had en dus een groter scherm wilde. Maar de 11 pro Max is gewoon te groot en te zwaar. Nu weer terug naar de 12 mini en weer helemaal blij. 😊

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 18:11
Goedemorgen. Mijn iPhone 8-Plus is gisteren overleden. Ik twijfel nu tussen de 12-128gb en de 13-128 gb.

Het zal sowieso een stap omhoog zijn vanaf mijn iPhone 8, maar voor welke zal ik kiezen? 13 echt aanzienlijk beter dan de 12?
13 is moeilijk te krijgen momenteel, de 12 direct (vandaag) beschikbaar.

Bedankt!

[Voor 13% gewijzigd door mister9 op 08-11-2021 10:49]

• 4acesNL
Te verwaarlozen hoor. Ietsjes sneller (merk je niet), ietsjes betere camera( merk je niet, want 12 is al heel erg goed en meeste mensen zullen geen betere foto’s maken met een 13 dan met een 12). Dan blijft de batterij over. Die van de 13 is beter dan de 12. Ik zou gewoon voor de 12 gaan. Je mist écht niets qua ervaring.

[Voor 21% gewijzigd door 4acesNL op 08-11-2021 11:21]

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:58
4acesNL schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:17:
Te verwaarlozen hoor. Ietsjes sneller (merk je niet), ietsjes betere camera( merk je niet, want 12 is al heel erg goed en meeste mensen zullen geen betere foto’s maken met een 13 dan met een 12). Dan blijft de batterij over. Die van de 13 is beter dan de 12. Ik zou gewoon voor de 12 gaan. Je mist écht niets qua ervaring.
Persoonlijk vind ik het verschil in camera's nog wel redelijk wat en zelf geef ik de voorkeur aan 120hz ipv 60hz. Ook is de accu toch wel wat sterker.

Zou zelf aanraden, als geld geen rol speelt, haal de 13 pro.

Wil je hem nu en liever wat goedkoper, neem dan een 12.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:40

Licko

ZVDK

mister9 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:46:
Goedemorgen. Mijn iPhone 8-Plus is gisteren overleden. Ik twijfel nu tussen de 12-128gb en de 13-128 gb.

Het zal sowieso een stap omhoog zijn vanaf mijn iPhone 8, maar voor welke zal ik kiezen? 13 echt aanzienlijk beter dan de 12?
13 is moeilijk te krijgen momenteel, de 12 direct (vandaag) beschikbaar.

Bedankt!
Ik denk dat het prijsverschil tussen een 128 gb iPhone 12 of iPhone 13 te klein zal zijn om voor de 12 te gaan.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• 4acesNL
Nah! Camera valt echt reuze mee. Al een tijdje eigenlijk. Meeste mensen maken geen betere foto’s met een 13 pro dan met laten we zeggen 11 pro. Zelfs die maakt nog erg mooie foto’s. En nu is een 60hz scherm ineens niet meer goed? Die geluiden dat de 13 zo veel beter is komt alleen maar uit Apple fomo fans hoek.

Als geld geen probleem is, dan natuurlijk ga je voor het nieuwste (pro) model. Maar de ervaring in gebruik blijft voor 99 procent hetzelfde.

Video is ook al een flinke tijd erg goed, zo goed zelfs dat je met een iPhone 8 nog steeds uit de voeten kan als erg goede videocamera. Die nieuwe functies op de 13 pro’s zijn nog helemaal niet zo goed bijvoorbeeld.

Dus, voor de ervaring maakt het niet zoveel uit als je voor de 12 kiest (want die schijnt volgens velen opeens niet meer hi end te zijn).

Maar als geld geen rol speelt, pak uit en koop het nieuwste model. 😊

edit - Overigens heeft Licko wel een goed punt.
4acesNL schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:16:
Nah! Camera valt echt reuse mee. Al een tijdje eigenlijk. Meeste mensen maken geen betere foto’s met een 13 pro dan met laten we zeggen 11 pro. Zelfs die maakt nog erg mooie foto’s. En nu is een 60hz scherm ineens niet meer goed? Die geluiden dat de 13 zo veel beter is komen alleen maar uit Apple fomo fans.

Als geld geen probleem is, dan natuurlijk ga je voor het nieuwste (pro) model. Maar de ervaring in gebruik blijft voor 99 procent hetzelfde.

Video is ook al een flinke tijd erg goed, zo goed zelfs dat je met een iPhone 8 nog steeds uit de voeten kan als erg goede videocamera. Die nieuwe functies op de 13 pro’s zijn nog helemaal niet zo goed bijvoorbeeld.

Dus, voor de ervaring maakt het niet zoveel uit als je voor de 12 kiest (want die schijnt volgens velen opeens niet meer hi end te zijn).

Maar als geld geen rol speelt, pak uit en koop het nieuwste model. 😊
Is dat allemaal eigen ervaring of vooral van-horen-zeggen? Persoonlijk vond ik de overstap van de X naar 12 maar een kleine update, terwijl het verschil tussen de 12 en 13 echt substantieel is in bijvoorbeeld betere foto's en accuduur. De camera's zijn vrijwel hetzelfde, maar vooral de processing op de achtergrond lijkt het verschil te maken.

[Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 08-11-2021 13:23]

• 4acesNL
Ervaring. vakgebied. Werkte met heel veel mensen om mij heen die allemaal iPhone gekken waren/ zijn. Voor werk, danwel privé. Een bijna niemand maakte met een jaarlijkse upgrade betere foto's. Sowieso in het algemeen maakt de doorsnee persoon matige foto's.

Grappig dat je aanhaalt dat de stap van X naar 12 niet groot was qua camera, maar wel die van 12 naar 13.
Dit is gewoon niet waar. Als je de cijfertjes nagaat van DXO zie je dat het tussen de 12 en 13 allemaal relatief te verwaarlozen is. Maar van X naar 12 zit dan wel weer een groter verschil.

Prores is voor de leek onbruikbaar en zelfs voor de pro mensen discutabel ivm compatibiliteit en zulks. En voor de meesten dus een non-functie. Evenals die Filmmodus. Alleen nog maar op 1080p te doen en heeft last waar portrait mode ook last van heeft. Nep bokeh. Persoonlijk vind ik dat zelf helemaal niks en ziet er nog steeds uit als een gewoon blurred achtergrond filter.

Promotion is best een fijne toevoeging, dat zeer zeker. Maar dat zou imo de enige reden zijn om voor een 13 pro te gaan.

De 12 reeks is nog steeds heel erg goed. En de standaard gebruiker maakt niet ineens betere foto's dan met een 13. Het gaat om hoe je de foto's maakt, niet de zogenaamde nieuwe iPhones die tot betere foto's lijdt.

edit -

de processing op de achtergrond lijkt mij juist steeds slechter/ aanweziger te worden. Nightmode of zo bijvoorbeeld, als je het standaard gebruikt lijkt de foto opeens in daglicht te zijn geschoten. Dit wil je toch niet? Zoveel trucjes om de foto's beter te maken zodat het steeds nepper eruit gaat zien. Maar dat is persoonlijke smaak.

En uiteindelijk moet iedereen zelf weten of de upgrades het waard zijn. Ik probeer enkel wat nuance te geven aan de discussie ipv oooh, iPhone 12 is nu toch wel opeens inferieur hoor. :p

[Voor 16% gewijzigd door 4acesNL op 08-11-2021 13:52]

Ik zeg nergens dat de 12 nu minderwaardig is. Alleen het lijkt erop dat je de foto's van de 12 en 13 nog niet naast elkaar hebt gezien. (Vooral foto's in de schemering is het heel duidelijk zichtbaar zonder dat ik enige kennis heb hoe de 13 dat voor elkaar krijgt).

[Voor 32% gewijzigd door Dennisdn op 08-11-2021 13:58]

• 4acesNL
Zeer zeker wel. Maar dat zijn bewust gemaakt foto’s. De meeste mensen zullen niet super veel verschil zien. En zeker niet omdat de 12 al heel erg goed is. Erg goed is gewoon al gewoon goed. Je gaat toch ook niet ieder jaar een andere auto kopen omdat die waarschijnlijk beter is? Of een tv? Of noem het maar op.
De foto’s op de 12 zijn van uitzonderlijke kwaliteit dat de de doorsnee persoon geen baat heeft bij dit verschil. Kijk eens wat pro mensen deden op de 12 of zelfs de 8. Daar ligt de nuance. Dat de 13 beter is mag men sowieso hopen (best iPhone we ever Made) 😅

Maar in het kort. De iPhone 13 maakt de foto’s die al heel erg goed zijn van de 12 niet ineens slecht. Pro mensen kopen over het algemeen ook niet ieder jaar een nieuwe camera.

De trucjes die Apple toepast op software gebied helpen hierbij eerlijk gezegd niet (bah fake bokeh, bah!) 😅

De meeste mensen denken niet als ze met een iPhone 12 lopen van; bah, waar maakt deze foon toch vreselijke foto’s. 😅

Dus voor 12 naar 13 overstappers is het gewoon zonde. Misschien buiten promotion om.

Voor nieuwelingen. De 12 is gewoon nog steeds top tier. De 13 misschien ietsjes meer. Maar niet ervaring bepalend. Dit is de nuance. Want dat de 13 beter is mag men van uit gaan natuurlijk.

Als men geld teveel heeft (of dit als hobby zien/ enthousiastelingen) en gewoon hebben om het hebben ook prima.

Maar voor de doorsnee gebruiker is de 12 al overkill.

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:32
4acesNL schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:07:
Zeer zeker wel. Maar dat zijn bewust gemaakt foto’s. De meeste mensen zullen niet super veel verschil zien. En zeker niet omdat de 12 al heel erg goed is. Erg goed is gewoon al gewoon goed. Je gaat toch ook niet ieder jaar een andere auto kopen omdat die waarschijnlijk beter is? Of een tv? Of noem het maar op.
De foto’s op de 12 zijn van uitzonderlijke kwaliteit dat de de doorsnee persoon geen baat heeft bij dit verschil. Kijk eens wat pro mensen deden op de 12 of zelfs de 8. Daar ligt de nuance. Dat de 13 beter is mag men sowieso hopen (best iPhone we ever Made) 😅

Maar in het kort. De iPhone 13 maakt de foto’s die al heel erg goed zijn van de 12 niet ineens slecht. Pro mensen kopen over het algemeen ook niet ieder jaar een nieuwe camera.

De trucjes die Apple toepast op software gebied helpen hierbij eerlijk gezegd niet (bah fake bokeh, bah!) 😅

De meeste mensen denken niet als ze met een iPhone 12 lopen van; bah, waar maakt deze foon toch vreselijke foto’s. 😅

Dus voor 12 naar 13 overstappers is het gewoon zonde. Misschien buiten promotion om.

Voor nieuwelingen. De 12 is gewoon nog steeds top tier. De 13 misschien ietsjes meer. Maar niet ervaring bepalend. Dit is de nuance. Want dat de 13 beter is mag men van uit gaan natuurlijk.

Als men geld teveel heeft (of dit als hobby zien/ enthousiastelingen) en gewoon hebben om het hebben ook prima.

Maar voor de doorsnee gebruiker is de 12 al overkill.
Daar sluit ik me helemaal bij aan, ik ben nog steeds erg blij met mijn 12, top toestel.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:40

Licko

ZVDK

De hele discussie of een 12 al overkill is voor de meeste mensen lijkt me niet relevant. Wel de prijs; iPhone 12 128gb € 858,00 of iPhone 13 128gb voor € 909,00.

Voor 5 tientjes verschil is het een no-brainer.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• 4acesNL
Dat zoals eerder aangegeven is inderdaad een no-brainer. Maar de 12 kun je met een beetje huiswerk wel goedkoper krijgen.
Maar je punt staat zeer zeker.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik schaf niet elk jaar een andere iPhone aan, maar als ik er een aanschaf dan ga ik wel altijd voor het nieuwste model (op dat moment).

[Voor 10% gewijzigd door syltheboy op 08-11-2021 18:57]

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 10:30
Licko schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:22:
De hele discussie of een 12 al overkill is voor de meeste mensen lijkt me niet relevant. Wel de prijs; iPhone 12 128gb € 858,00 of iPhone 13 128gb voor € 909,00.

Voor 5 tientjes verschil is het een no-brainer.
Ik ben dan een domme aap geweest met mijn 12 🥸

Maar goed, iPhone 13 is lastig te krijgen en ik wilde na 5,5 jaar 6S Plus graag een nieuwe 😁

• danjan2411
marhalm schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:09:
[...]

Ik ben dan een domme aap geweest met mijn 12 🥸

Maar goed, iPhone 13 is lastig te krijgen en ik wilde na 5,5 jaar 6S Plus graag een nieuwe 😁
Daar heb je nog jaren plezier van, de 12 is een topper.

• Hammetje
Van een vriend neem ik een iPhone 12 Pro Max 256GB zwart over. Scherpe prijs, dus daar ben ik happy mee.
Batterijconditie is 86%. Ik zit eraan te denken om de batterij te laten vervangen bij Apple. Wel fors qua prijs (€75,-), maar goed.

Zijn hier mensen met een batterijconditie rond de 86%? Hoe is jullie beleving qua gebruik voor een hele dag?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• 4acesNL
Vervanging is nog niet nodig. Pas (eventueel) onder de 80%. Sinds telefoons die meldingen geven reageren mensen ietwat spastisch hierover.

Dus gewoon vervangen wanneer het ècht nodig is. En niet vanwege een psychologische trigger door de getoonde getallen.

Tevens zegt de telefoon dat ie gewoon nog naar behoren werkt met 86 procent. Dus zou het sowieso nu nog niet laten vervangen.

[Voor 19% gewijzigd door 4acesNL op 11-11-2021 15:16]

• AreUhungry
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:48
Dat de batterijconditie 86% is, is ook maar een getalletje. Ik zou hem pas laten vervangen wanneer dit ook daadwerkelijk een hindernis wordt. Als hij nog gewoon de hele dag meegaat zou ik hem zeker niet vervangen.

• Hammetje
Dank voor jullie reacties @4acesNL en @AreUhungry . Jullie hebben gelijk ook, eerst maar eens afwachten of die 86% uberhaupt een probleem vormt.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:29
Precies 1 jaar na aankoop is de batterij van m’n 12 pro max van 100 naar 99% gegaan. Zegt verder helemaal niks want over all merk ik dat de batterij wat minder lang meegaat, maar lijkt bijna gepland om precies na 1 jaar omlaag te gaan.

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik twijfel om mijn bijna anderhalf jaar oude samsung s20 te vervangen voor een iPhone 12. Als ik de foto's die ik maak vergelijk met de iPhone 8 van mijn man ben ik toch wat huiverig. Ik ben echt verwend met mijn samsung telefoons op het gebied van foto's. Iemand die hier iets over kan zeggen? Ik kijk wel puur naar het normale model geen mini of pro.

• jodeltje
  • Niet online
Liefsnoepje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:44:
Ik twijfel om mijn bijna anderhalf jaar oude samsung s20 te vervangen voor een iPhone 12. Als ik de foto's die ik maak vergelijk met de iPhone 8 van mijn man ben ik toch wat huiverig. Ik ben echt verwend met mijn samsung telefoons op het gebied van foto's. Iemand die hier iets over kan zeggen? Ik kijk wel puur naar het normale model geen mini of pro.
Je vergelijkt een topmodel uit 2020 met een model uit 2017. Er is juist de laatste paar jaar een flinke sprong gemaakt in foto kwaliteit, met name vanwege computational photography.
In de praktijk ontlopen de Samsung S serie en de iPhone uit hetzelfde jaar elkaar niet zo veel.

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-12-2022
jodeltje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:51:
[...]

Je vergelijkt een topmodel uit 2020 met een model uit 2017. Er is juist de laatste paar jaar een flinke sprong gemaakt in foto kwaliteit, met name vanwege computational photography.
In de praktijk ontlopen de Samsung S serie en de iPhone uit hetzelfde jaar elkaar niet zo veel.
Je hebt wel gelijk dan zou ik idd voor een even oud model kiezen. Dat doe ik normaal niet maarja iPhone 13 is best duur en weet niet of ik dat allemaal nodig heb.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:53
Hammetje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:24:
Van een vriend neem ik een iPhone 12 Pro Max 256GB zwart over. Scherpe prijs, dus daar ben ik happy mee.
Batterijconditie is 86%. Ik zit eraan te denken om de batterij te laten vervangen bij Apple. Wel fors qua prijs (€75,-), maar goed.

Zijn hier mensen met een batterijconditie rond de 86%? Hoe is jullie beleving qua gebruik voor een hele dag?
Net even voor je gekeken.. Ik zit op precies 86%. Mijn beleving is dat mijn batterij nog precies even lang mee gaat als toen ik hem net gekocht had. Ik haal hem er rond ~6 uur 's ochtends af en leg hem er rond 22:00 weer op en heb meestal tussen de 20-40% over.

Laatst nog een hele dag op pad, veel foto's gemaakt en dingen opgezocht etc en ook toen had ik nog boven de 20% voor ik ging slapen.

Dit gaat ook om een Pro Max trouwens.

• Janter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb een vraagje. Ik ben van plan om van een S9+ met 64GB aan opslag over te stappen naar een 12 mini met 64GB aan opslagruimte. Nu is mijn vraag, doe ik er goed aan om 64GB te nemen of kan ik beter voor de 128GB gaan voor toekomstige updates en dergelijke? Op dit moment heb ik nog 7GB over aan opslag op mijn S9+ en ik gebruik de telefoon voornamelijk voor foto's en filmpjes maken, allerlei apps (maar minimaal games) en uiteraard update ik mijn telefoon zoals gewoonlijk.

Mijn vraagstuk is voornamelijk: kan het zo zijn dat de updates in de toekomst zo groot worden dat ik in de knoop kom met een 12 mini 64GB?

Ik hoor het graag :)!

• jodeltje
  • Niet online
Janter schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:03:
Ik heb een vraagje. Ik ben van plan om van een S9+ met 64GB aan opslag over te stappen naar een 12 mini met 64GB aan opslagruimte. Nu is mijn vraag, doe ik er goed aan om 64GB te nemen of kan ik beter voor de 128GB gaan voor toekomstige updates en dergelijke? Op dit moment heb ik nog 7GB over aan opslag op mijn S9+ en ik gebruik de telefoon voornamelijk voor foto's en filmpjes maken, allerlei apps (maar minimaal games) en uiteraard update ik mijn telefoon zoals gewoonlijk.

Mijn vraagstuk is voornamelijk: kan het zo zijn dat de updates in de toekomst zo groot worden dat ik in de knoop kom met een 12 mini 64GB?

Ik hoor het graag :)!
Als je nu 64 al bijna vol hebt en je telefoon vooral gebruikt voor foto en video zoals je zegt lijkt het mij een bijzonder goed idee om voor minimaal 128 te gaan, de 128 versie kost ook ook helemaal niet zo veel meer.

• Janter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02-2022
jodeltje schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:13:
[...]

Als je nu 64 al bijna vol hebt en je telefoon vooral gebruikt voor foto en video zoals je zegt lijkt het mij een bijzonder goed idee om voor minimaal 128 te gaan, de 128 versie kost ook ook helemaal niet zo veel meer.
Ik denk dat ik dan maar het zekere voor het onzekere neem en voor de 128GB ga. Ik verwijder dan ook bijna niets op mijn huidige smartphone, maarja zo worden die updates alsmaar groter en groter en applicaties erbij en gaat het toch anders worden wellicht. Dank je iig! :9

• 4acesNL
Woah! Ik heb opeens een zware batterij drain met mijn 12 mini. Gisteren overdag al. Maar had dat niet zo door. Maar vannacht ging ie bijna leeg (van 76%) en vandaag loopt ie ook als een trein leeg. Iemand ervaring hiermee?

4acesNL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:07:
Woah! Ik heb opeens een zware batterij drain met mijn 12 mini. Gisteren overdag al. Maar had dat niet zo door. Maar vannacht ging ie bijna leeg (van 76%) en vandaag loopt ie ook als een trein leeg. Iemand ervaring hiermee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kunt geen indicatie halen aan het app-overzicht die de batterij hebben gebruikt?

• 4acesNL

Nee helaas. Staat ‘usage by app not available’, ‘s nachts. En bij gebruik van apps ook niet per se iets verdachts. Soft reset uitgevoerd. Zal de batterij helemaal leeg laten lopen en kijken of dat helpt. Super weird dit.
4acesNL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:24:
[Afbeelding]

Nee helaas. Staat ‘usage by app not available’, ‘s nachts. En bij gebruik van apps ook niet per se niets verdachts. Soft reset uitgevoerd. Zal de batterij helemaal leeg laten lopen en kijken of dat helpt. Super weird dit.
Hmm dat is inderdaad gek. Goed dat je een reset hebt gedaan. In zou het nog een nachtje aankijken voordat ik verder zou gaan zoeken.

• AreUhungry
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:48
4acesNL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:24:
[Afbeelding]

Nee helaas. Staat ‘usage by app not available’, ‘s nachts. En bij gebruik van apps ook niet per se iets verdachts. Soft reset uitgevoerd. Zal de batterij helemaal leeg laten lopen en kijken of dat helpt. Super weird dit.
Dit heb ik ook 2-3x ervaren, heb hem al sinds release. Bij mij komt het dus bijna nooit voor. Ik heb toen een reset gedaan. Geen idee of het geholpen heeft, kan me de laatste keer dat dit voorkwam niet meer herinneren.

• 4acesNL
De batterij lijkt zich weer normaal te gedragen. Yeuh! 😊

• danjan2411
4acesNL schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:27:
De batterij lijkt zich weer normaal te gedragen. Yeuh! 😊
[Afbeelding]
Ik vind wel dat je een behoorlijke drain hebt in de nacht.

• 4acesNL
Mjah, was dus voorheen 2 dagen vele malen erger. Maar Idd. Het is nog steeds niet helemaal zoals het was. Ik monitor het vannacht weer ff.

- edit -

Vannacht 7 procent batterij drain.

[Voor 15% gewijzigd door 4acesNL op 20-12-2021 09:05]

• danjan2411
4acesNL schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:24:
Mjah, was dus voorheen 2 dagen vele malen erger. Maar Idd. Het is nog steeds niet helemaal zoals het was. Ik monitor het vannacht weer ff.

- edit -

Vannacht 7 procent batterij drain.
Hoe is het vannacht gegaan?

• 4acesNL
Ja, 7 procent drain dus. Dat is denk ik wel normaal.

• danjan2411
4acesNL schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:24:
Ja, 7 procent drain dus. Dat is denk ik wel normaal.
Helemaal overheen gelezen, nog niet wakker haha, 7 procent is goed, blij voor je dat het weer goed is.

• 4acesNL
Tnx! Ben weer blij. Was even zweten hoor. 😅
Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee