• danjan2411
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09:50
De iPhone 12 is inderdaad flink in prijs gestegen weer.

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 19-09 10:45
danjan2411 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:58:
[...]

De iPhone 12 is inderdaad flink in prijs gestegen weer.
Jammer hoor, ben alvast wat aan het oriënteren voor een opvolger van de XR.

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zie het probleem hier niet echt. Bij twee winkels is de prijs gestegen, maar bij andere (zeer betrouwbare) winkels zijn ze nog ongeveer net zo goedkoop. Dan haal je 'm toch bij die andere winkels?

Op dit moment zou ik overigens sowieso nog een maandje wachten. Volgende maand worden de nieuwe iPhones aangekondigd. 3x raden wat er met de adviesprijs van de huidige iPhones gaat gebeuren... ;)

• Basfr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:11
Uniciteit schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:56:
...
Op dit moment zou ik overigens sowieso nog een maandje wachten. Volgende maand worden de nieuwe iPhones aangekondigd. 3x raden wat er met de adviesprijs van de huidige iPhones gaat gebeuren... ;)
Daar twijfel ik dus over. Kan nu verlengen, en kom van een iphone 11 (die gaat naar familie).
Twijfel nog tussen de 12 (pro), of wachten op de 13 (pro).
iphone 12 128gb is nu €672 bij Vodafone, waarmee het prijsverschil met een 12 pro op bijna €400 komt.
De 13 (pro) gaat ongetwijfeld niet goedkoper worden.

€672 voor een 12 lijkt me geen heel verkeerde prijs, en het is maar de vraag wat de prijs van de 12 pro gaat doen, en hoeveel voorraad er nog is zodra de 13 aangekondigd wordt :/

• CarJunkyXL
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-09 22:08
Basfr schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:44:
[...]

Daar twijfel ik dus over. Kan nu verlengen, en kom van een iphone 11 (die gaat naar familie).
iphone 12 128gb is nu €672 bij Vodafone, waarmee het prijsverschil met een 12 pro op bijna €400 komt.

€672 voor een 12 lijkt me geen heel verkeerde prijs, en het is maar de vraag wat de prijs van de 12 pro gaat doen, en hoeveel voorraad er nog is zodra de 13 aangekondigd wordt :/
Voorraad genoeg hoor. Die 12 is echt niet met een maandje EOL en nergens meer verkrijgbaar als de 13 er is. ;)
Ik snap dat het leuk is en dat het jeukt om een nieuwe telefoon te halen echter zou ik nog een of twee maandjes wachten in jouw situatie.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Basfr schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:44:
[...]

Ik snap je dilemma! Uiteindelijk komt het neer op het volgende:

1) Wil je zo snel mogelijk een nieuwe iPhone of kan je nog 1 á 2 maanden wachten?
2) Wat vind je van de (waarschijnlijke) features van de iPhone 13? (Zie ook round-ups, zoals: 9to5mac, Macrumors).

Als je die round-ups bekijkt en denkt "oh, dat wil ik eigenlijk wel heel graag!"... tja, wacht dan nog even volgende maand af (om te zien wat de iPhone 13 daadwerkelijk inhoudt én om te kijken wat de prijzen doen), want anders krijg je alleen maar spijt als je nu al koopt.

[Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 06-08-2021 15:21]

• Basfr
  • Registratie: oktober 2014
Uniciteit schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Ik snap je dilemma! Uiteindelijk komt het neer op het volgende:

1) Wil je zo snel mogelijk een nieuwe iPhone of kan je nog 1 á 2 maanden wachten?
2) Wat vind je van de (waarschijnlijke) features van de iPhone 13? (Zie ook round-ups, zoals: 9to5mac, Macrumors).

Als je die round-ups bekijkt en denkt "oh, dat wil ik eigenlijk wel heel graag!"... tja, wacht dan nog even volgende maand af (om te zien wat de iPhone 13 daadwerkelijk inhoudt én om te kijken wat de prijzen doen), want anders krijg je alleen maar spijt als je nu al koopt.
In theorie kan ik natuurlijk nog wel wachten, en feitelijk is mijn 11 nog goed genoeg en hoef ik ook helemaal geen nieuwe telefoon. Maar ik kan mijn pa niet nog 2 jaar met mijn oude 8+ laten zitten :P

Ik verwacht dat de 13 voor mij geen grote meerwaarde heeft over de 12. De nieuwe plaatsing van de cameralenzen is minder mooi, en potentieel portless hoeft w.m.b. ook niet.
Keuzes, keuzes...

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dafmay schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:50:
[...]

Dat laatste is voor mij ook ihb een van de vraagtekens...en het zal sowieso even wennen worden. Maar ik denk het kleinere formaat en gewicht erg prettig handzaam...ook bij maken van foto's met 1 hand. Het blijft nogal een glad apparaat...en ik denk dat de Mini veel makkelijker is te hanteren.
En ?

Heb mijn mini weggedaan, wacht op 13 nu. Tijdelijk even 8 plus zakelijk in gebruik

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DaKa86
Uniciteit schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:56:
Ik zie het probleem hier niet echt. Bij twee winkels is de prijs gestegen, maar bij andere (zeer betrouwbare) winkels zijn ze nog ongeveer net zo goedkoop. Dan haal je 'm toch bij die andere winkels?

Maar stiekem vind ik een Oneplus 9 ook wel interessant 🤫
Basfr schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:08:
[...]

Maar ik kan mijn pa niet nog 2 jaar met mijn oude 8+ laten zitten :P
Jaja, die gebruik ik ook altijd: “ik kan mijn moeder echt niet langer laten wachten op een andere iPhone”… :9

Ik zou nu sowieso even paar weken wachten nog. Als de 13 niet bijzonder genoeg blijkt voor je zijn alsnog de 12’s ook in de aanbieding.

• elaho
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 08:35
Ik ben weer van mening als de specs van de iphone 13 je niet echt aanspreken. Gewoon lekker de 12 halen en nu al van genieten. Dan kan je tenminste al gebruik maken van je nieuwe telefoon. ☺️👍

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:14
Hackus schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:09:
[...]

En ?

Heb mijn mini weggedaan, wacht op 13 nu. Tijdelijk even 8 plus zakelijk in gebruik
Nog niet volledig overtuigd al is het wel een heerlijk handzaam toestel. Typen gaat prima dus dat is ook geen beperking. Het vreemde is dat ik steeds denk iets te missen. :$ Dan doe ik weer een tijdje alles op m’n reguliere 12. Pak ik dan later de Mini weer eens op dan bevalt dat eigenlijk ook erg goed. Vreemd. Kortom…de kogel is nog niet geheel door de kerk. >:) Wel is de accu duur idd niet optimaal. Wat dat aangaat een clear win voor de 12.

[Voor 6% gewijzigd door dafmay op 06-08-2021 19:20]

• DaKa86
Mij werd door de dame van de Vodafone chat verteld dat ik - als Vodafone abonnee met verleng mogelijkheid - ook de iPhone 12 los in de winkel kan halen voor €624. Zonder verlenging van het abonnement dus. Iemand die dit kan bevestigen dan wel ontkennen?

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

In theorie kan ik natuurlijk nog wel wachten, en feitelijk is mijn 11 nog goed genoeg en hoef ik ook helemaal geen nieuwe telefoon. Maar ik kan mijn pa niet nog 2 jaar met mijn oude 8+ laten zitten :P

Ik verwacht dat de 13 voor mij geen grote meerwaarde heeft over de 12. De nieuwe plaatsing van de cameralenzen is minder mooi, en potentieel portless hoeft w.m.b. ook niet.
Keuzes, keuzes...
Zo te horen heb je je keuze al gemaakt ;) Je vindt de iPhone 12 nog steeds goed zat t.o.v. de iPhone 13, je wilt graag nu een nieuwe iPhone én je vindt de huidige prijs van de 12 een goede prijs. In dat geval moet je er lekker voor gaan! :)

[Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 06-08-2021 17:58]

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:14
@Hackus de Mini is retour. Vond 'm toch net ff te klein. Ah well...was het proberen waard.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dafmay schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:36:
@Hackus de Mini is retour. Vond 'm toch net ff te klein. Ah well...was het proberen waard.
Had ik wel verwacht. Als je van SE1 komt is het een mooi(e) upgrade/toestel, maar van 8 of SE2 of groter niet echt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08:57
Hackus schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:26:
[...]

Had ik wel verwacht. Als je van SE1 komt is het een mooi(e) upgrade/toestel, maar van 8 of SE2 of groter niet echt.
Ieder hun ding. Ik kom van de XS, en heb nog geen dag spijt gehad van de handzame en lichte 12 Mini.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Of-Aaargh schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:02:
[...]

Ieder hun ding. Ik kom van de XS, en heb geen dag spijt gehad van de handzame en lichte 12 Mini.
Je schrijft in het verleden, nu lijkt het alsof jij de mini ook niet meer hebt 😉

• Hurricane78
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20-09 23:35
DaKa86 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:53:
Mij werd door de dame van de Vodafone chat verteld dat ik - als Vodafone abonnee met verleng mogelijkheid - ook de iPhone 12 los in de winkel kan halen voor €624. Zonder verlenging van het abonnement dus. Iemand die dit kan bevestigen dan wel ontkennen?
Ik had nog niet de mogelijkheid om te verlengen heb vanmiddag de 12 gekocht voor 672 de 128gb.
Ze kunnen je contract openbreken en op zo’n manier verlengen. Alleen los kopen kan dus niet voor die prijs.

• elaho
Vraagje mijn iphone 12 pro max gaat steeds op donkere modus na 10.00 uur. Heb night shift uitgezet en ook op licht gezet toch gaat de iphone naar donkere modus. Hoe kan ik dat instellen dat de iphone in lichte modus blijft ook s’ avonds. Ik moet nu elke avond handmatig weer op lichte modus zetten. :)

[Voor 11% gewijzigd door elaho op 10-08-2021 22:26]

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07-09 21:31
elaho schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:25:
Vraagje mijn iphone 12 pro max gaat steeds op donkere modus na 10.00 uur. Heb night shift uitgezet en ook op licht gezet toch gaat de iphone naar donkere modus. Hoe kan ik dat instellen dat de iphone in lichte modus blijft ook s’ avonds. Ik moet nu elke avond handmatig weer op lichte modus zetten. :)
Staat het schuifje bij licht/donker weergave soms nog op automatisch?

iRacing Profiel

• elaho
Wild Chocolate schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:51:
[...]

Staat het schuifje bij licht/donker weergave soms nog op automatisch?
Jaaah dat was het! Had wel de nightshift uitgezet maar had hem op automatisch laten staan, bedankt! 😃👍

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:28
Nu zwart 64GB 709e bij amazon.nl. Denk niet dat je (zelfs wanneer de 13 uit is) een veel betere deal gaat vinden.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• PKHS
  • Registratie: januari 2015
Flipm0de schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:24:
Nu zwart 64GB 709e bij amazon.nl. Denk niet dat je (zelfs wanneer de 13 uit is) een veel betere deal gaat vinden.
Kleine moeite, graag gedaan:

https://www.amazon.nl/Nie...+12&qid=1628695804&sr=8-5

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:28
nou ja, als je dit niet had gevonden moet je misschien maar niet op internet zitten :P

grapje he, bedankt hoor! :)

[Voor 3% gewijzigd door Flipm0de op 11-08-2021 19:06]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• ASS-Ware
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-09 09:05
[...]

De 8 is nu toch nog niet traag?
Of is de accu slecht?
We hebben hier nog een 6 en een 7 liggen, beiden nog lekker vlot, accu is nog prima.

• Crytex
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 21-09 21:52
Intussen is het batterijprobleem verholpen door factory reset te doen zonder icloud backup terug te zetten.
Nu eigenlijk wel onder de indruk van de batterij.

• Spekker
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:58
Crytex schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:05:
Intussen is het batterijprobleem verholpen door factory reset te doen zonder icloud backup terug te zetten.
Nu eigenlijk wel onder de indruk van de batterij.
Fijn om te horen! Ik denk dat ik daar uiteindelijk ook op uit kom ;w

Ik ben tot nu toe nog bezig om het op te lossen zonder op 0 te beginnen maar ik heb nog weinig progressie geboekt.

Herstel naar fabrieksinstellingen en vervolgens reserve kopie van iTunes terug gezet.
Widgets van homescreen verwijderd ( in het verleden veroorzaakte dat een batterij probleem schijnbaar)
Recent geinstalleerde apps verwijderd.
Bluetooth uit.
Airplay en handoff uit.
iCloud reserve kopie via mobiele data uit.
Wifi bellen aan.
Van veel apps achtergrond verversen uit.
Sleep tracking uit.
van 4G only naar 5G auto (gewoon als test, heb geen 5G)
Aantal keer herstarten.
Nog wat dingen volgens mij maar ik kan mij niet alles meer herinneren :O

Vervolgens naar iOS Beta 4 gegaan, zelfde probleem. Zit nu op Beta 5, zit een kleine verbetering in het standby verbruik maar nog steeds standje waardeloos, misschien dat het morgen beter is even afwachten.. -O-

Stiekem hoopte ik dat het met iOS 15 wel goed zou komen, maar het zal er wel op neerkomen dat ik met een schone lei moet beginnen.

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Spekker schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:33:
[...]

Fijn om te horen! Ik denk dat ik daar uiteindelijk ook op uit kom ;w

Ik ben tot nu toe nog bezig om het op te lossen zonder op 0 te beginnen maar ik heb nog weinig progressie geboekt.

Herstel naar fabrieksinstellingen en vervolgens reserve kopie van iTunes terug gezet.
Widgets van homescreen verwijderd ( in het verleden veroorzaakte dat een batterij probleem schijnbaar)
Recent geinstalleerde apps verwijderd.
Bluetooth uit.
Airplay en handoff uit.
iCloud reserve kopie via mobiele data uit.
Wifi bellen aan.
Van veel apps achtergrond verversen uit.
Sleep tracking uit.
van 4G only naar 5G auto (gewoon als test, heb geen 5G)
Aantal keer herstarten.
Nog wat dingen volgens mij maar ik kan mij niet alles meer herinneren :O

Vervolgens naar iOS Beta 4 gegaan, zelfde probleem. Zit nu op Beta 5, zit een kleine verbetering in het standby verbruik maar nog steeds standje waardeloos, misschien dat het morgen beter is even afwachten.. -O-

Stiekem hoopte ik dat het met iOS 15 wel goed zou komen, maar het zal er wel op neerkomen dat ik met een schone lei moet beginnen.
Heb je ook Safari webdata verwijderd?

• Spekker
Nee dat heb ik niet gedaan. Kan dat ook een veroorzaker zijn?
Als het aan Safari zou liggen dan zou ik dat in principe bij de batterij statistieken moeten zien maar daar staat geen enkele app. Al moet ik zeggen dat hij bij Safari wel redelijk snel leeg gaat maar goed dat is in principe met iedere app die ik nu gebruik... kan het wel proberen natuurlijk.

• Hulliee
  • Niet online
Spekker schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:56:
Nee dat heb ik niet gedaan. Kan dat ook een veroorzaker zijn?
Als het aan Safari zou liggen dan zou ik dat in principe bij de batterij statistieken moeten zien maar daar staat geen enkele app. Al moet ik zeggen dat hij bij Safari wel redelijk snel leeg gaat maar goed dat is in principe met iedere app die ik nu gebruik... kan het wel proberen natuurlijk.
Niet aan Safari maar wellicht er veel webdata met scripts die zijn blijven hangen, draaien, of getriggerd worden. Maar ik zou niet verwachten dat na een herstel dit nog aan de orde is.

Eventueel je historie en favorieten niet weggooien.

Edit: Safari websitedata kan behoorlijk groot worden, paar GB's, dus dat afentoe weggooien ga je merken in snelheid in Safari

[Voor 8% gewijzigd door Hulliee op 12-08-2021 21:52]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-09 00:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ASS-Ware schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:34:
[...]

De 8 is nu toch nog niet traag?
Of is de accu slecht?
We hebben hier nog een 6 en een 7 liggen, beiden nog lekker vlot, accu is nog prima.
Hier hadden we tot voor kort een 7 en een 8 in gebruik. Die 7 was toch wel merkbaar traag geworden, die 8 stampt nog wel aardig door vind ik. Dat verschil vond ik best groot. Die 7 (van mijn vrouw) is kort geleden vervangen door een 12 mini. Mijn 8 twijfel ik nog even over. Gaat nog best goed eigenlijk. Maar die 12 mini heeft face id, dat werkt eigenlijk ook wel lekker vind ik...

[Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-08-2021 09:58]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• rhos
  • Laatst online: 20-09 21:18
De virus waarschuwer staat uit? Deze trekt echt je hele batterij leeg.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Hulliee
  • Niet online
rhos schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:16:
Wat bedoel je precies? Welke viruswaarschuwer?

• turambar
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10:02
Hulliee schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Wat bedoel je precies? Welke viruswaarschuwer?
Ik denk dat de Corona Exposure Notifications bedoeld wordt.
Bij mij is dat 3 - 5% van het batterijgebruik.

• Spekker
rhos schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:16:
Die staat inderdaad ook uit ;)

Eigenlijk best gek. Die hele coronamelder-app hoor en zie je nooit meer iets over. Nu iedereen die geprikt wil worden dat wel heeft gedaan heeft de app ook niet heel veel zin meer. Maar je hoort ze nergens zeggen: mensen hij kan wel uit. “De gewone burger” is hem al lang vergeten en zit over een tijd nog met een batterijverslinder.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-09 00:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dennisdn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:55:
Eigenlijk best gek. Die hele coronamelder-app hoor en zie je nooit meer iets over. Nu iedereen die geprikt wil worden dat wel heeft gedaan heeft de app ook niet heel veel zin meer. Maar je hoort ze nergens zeggen: mensen hij kan wel uit. “De gewone burger” is hem al lang vergeten en zit over een tijd nog met een batterijverslinder.
De afgelopen 24u pakt die app 1 minuut batterijgebruik op mijn iPhone 8. Het zal per toestel verschillen, maar met dat verbruik mag hij gewoon nog even blijven.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Spekker
Spekker schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:33:
[...]

Oke ik zat met een klein dilemma omdat ik op het beta profiel zit maar ik heb uiteindelijk een volledig herstel gedaan vanuit iTunes met het ipsw bestand van iOS beta 5 en heb mijn iCloud backup terug gezet.
Tot nu toe heb ik het idee dat het iets verbeterd is maar nog niet zo goed als het was, ik kijk het daarom ook nog een paar dagen aan. Als dat niet werkt wil ik graag terug naar 14.7.1 maar ik zit met de volgende vraag.

Een iCloud backup die je hebt gemaakt in een beta versie zal niet werken op een oudere versie, maar stel ik ga terug naar iOS 14.7, werkt de backup van de berichten dan nog wel? apps en instellingen etc. vind ik niet zo erg als ik die opnieuw moet doen.

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb nu al ruim 7 maanden mijn 12 Pro Max en het valt me op dat de batterijcapaciteit een stuk beter blijft dan van mijn voorgaande iPhones (7 en XS). Dat vind ik erg fijn.

[Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 14-08-2021 21:06]

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21-09 18:51
syltheboy schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:06:
Ik heb nu al ruim 7 maanden mijn 12 Pro Max en het valt me op dat de batterijcapaciteit een stuk beter blijft dan van mijn voorgaande iPhones (7 en XS). Dat vind ik erg fijn.
Dat valt mij ook op. Mijn 7+ van hiervoor was binnen 6 maanden als 5% kwijt. Mijn 12 pro max heb ik sinds november dat hij uitkwam, en is nu nog op 100%. Ik laad wel met een 5w apple lader en meestal houd ik hem tussen de 20-80% omdat ik hem gewoon overdag oplaad

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
Mijn 12 Pro staat sinds release nu op 99% battery health.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• turkeyhakan
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06:47
Een vraag: ik heb ruim 8.000 foto's van mijn iPhone naar de computer verplaatst voor back-up doeleinden. Deze wil ik nu weer op mijn iPhone zetten, maar als je foto's importeert via Windows/Mac, dan sorteert de iPhone deze foto's niet op volgorde van aanmaken. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

• turkeyhakan
  • Laatst online: 06:47
Ik heb hetzelfde probleem: https://discussions.apple.com/thread/251982667 hoe kan dit??

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Nu online
9 maanden nu mijn overstap van Android naar Apple kan ik melden dat ik aardig in het Apple systeem zit en niet zomaar weer naar Android zou kunnen overstappen :p

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• danjan2411
schumi1986 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:35:
9 maanden nu mijn overstap van Android naar Apple kan ik melden dat ik aardig in het Apple systeem zit en niet zomaar weer naar Android zou kunnen overstappen :p

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor mij is het precies andersom, na jaren Apple gebruiker te zijn geweest, ben ik zo teleurgesteld in de 12, het scherm is voor mij een tegenvaller met die gele waas, ik ben hierdoor weer overgestapt op Android, maar ik hou zeker van het Apple eco systeem.

• Harmjanmol
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 12-09 22:46
basjuhh schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:57:
Zeker weten nieuw en op 100% had hem vanaf dag 1 via apple zelf.

[...]
Ik heb de mijne nu een jaar en hij is nog steeds 100% en in gebruik toch wel heftig

• Runescom
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-09 21:29
danjan2411 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:19:
[...]

[...]

Voor mij is het precies andersom, na jaren Apple gebruiker te zijn geweest, ben ik zo teleurgesteld in de 12, het scherm is voor mij een tegenvaller met die gele waas, ik ben hierdoor weer overgestapt op Android, maar ik hou zeker van het Apple eco systeem.
Welk Android toestel is het geworden? :-)

Give 2 Get

• danjan2411
Runescom schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:17:
[...]

Welk Android toestel is het geworden? :-)
Ik heb nu de samsung s21, dat scherm vind ik veel beter dan dat van de 12, verder is de 12 een hele goede en fijne telefoon, alleen jammer dat Apple er zulke slechte schermen in zet.

• Rivanov
  • Nu online
Apple gebruikt geen slechte schermen. Lol, het zijn ook gewoon Samsung schermen. Apple kalibreert ze echter “anders”. Niet zo “blown up in your face” zoals Samsung dat altijd doet (ook met TV’s)

Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 21:50

[Afbeelding]
Toffe collectie :)
Heb je bewust gekozen nu terug te switchen (i.p.v. te wachten op de iPhone 13 / (redesign) Series 7 volgende maand?)

• sjtienuh
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-09 20:45
Ik heb mijn iPhone 12 Pro inmiddels een jaar en ik kan vertellen dat ik uitermate tevreden ben over de snelheid en kwaliteit van de telefoon. Ook het Amoled scherm waar ik in eerste instantie huiverig over was omdat deze van Samsung afkomstig is en mijn ervaring met die schermen minder zijn ivm inbranders, moet ik zeggen dat hier geen enkele problemen mee zijn. Een scherp en zeer helder beeld. Accu gaat nog steeds 2 dagen mee als het zou moeten met gemiddeld gebruik.

• syltheboy
  • Niet online
sjtienuh schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:47:
Ik heb mijn iPhone 12 Pro inmiddels een jaar en ik kan vertellen dat ik uitermate tevreden ben over de snelheid en kwaliteit van de telefoon. Ook het Amoled scherm waar ik in eerste instantie huiverig over was omdat deze van Samsung afkomstig is en mijn ervaring met die schermen minder zijn ivm inbranders, moet ik zeggen dat hier geen enkele problemen mee zijn. Een scherp en zeer helder beeld. Accu gaat nog steeds 2 dagen mee als het zou moeten met gemiddeld gebruik.
@sjtienuh De 12 Pro is er nog niet eens een jaar. :P Mooi dat je nog tevreden bent met je iPhone. Zelf wil ik niks anders dan een iPhone. Al vind ik de onlangs geïntroduceerde Galaxy Z Flip 3 wel geinig. Mijn 12 Pro Max houd ik nog minimaal 2 jaar denk ik, want persoonlijk vind ik het een te dure hobby om elk jaar het nieuwste van het nieuwste te hebben. Ik heb dat 1x gedaan van de 4S naar de 5, maar toen waren de iPhones nog niet zo prijzig.

[Voor 12% gewijzigd door syltheboy op 18-08-2021 11:18]

• sjtienuh
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-09 20:45
syltheboy schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

@sjtienuh De 12 Pro is er nog niet eens een jaar. :P Mooi dat je nog tevreden bent met je iPhone. Zelf wil ik niks anders dan een iPhone. Al vind ik de onlangs geïntroduceerde Galaxy Z Flip 3 wel geinig. Mijn 12 Pro Max houd ik nog minimaal 2 jaar denk ik, want persoonlijk vind ik het een te dure hobby om elk jaar het nieuwste van het nieuwste te hebben. Ik heb dat 1x gedaan van de 4S naar de 5, maar toen waren de iPhones nog niet zo prijzig.
Terechte opmerking inderdaad, het had bijna een jaar moeten zijn. Ik heb sinds de iPhone 4s enkel nog iPhones gehad, waarbij ik iedere 3 jaar een nieuw toestel heb gekocht, ik zie de meerwaarde er niet van in om ieder jaar te wisselen. Na de 3 jaar ligt het toestel in de kast als reserve toestel voor als er iets mocht gebeuren, nog nooit gebeurd maar goed. Het oudere toestel zet ik daarna te koop zodat ik er nog iets aan over houd, dit is zeker niet de hoofdprijs.

• syltheboy
  • Niet online
@sjtienuh Mijn 4S was mijn eerste iPhone en sindsdien heb ik niets anders meer gehad. Mijn XS (2 jaar gebruikt) had ik eigelijk nog wel 2 jaar kunnen gebruiken, maar ik vond de accu tegenvallen.

[Voor 8% gewijzigd door syltheboy op 18-08-2021 11:35]

• -Edwin-
  • Laatst online: 17-09 15:50
Ik ben ook voor het eerst vanaf een Galay S8 naar Apple overgestapt (12). Daarnaast had ik al een iPad Air 2020.

En ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de overstap. Hoewel de iPhone 12 iets "basaler" aanvoelt qua functies en camera setup tov een Galaxy, voelt het wel veel volwassener. Toestel is sneller, gebruikt in idle bijna geen accu (was bij iedere Samsung van mij wel anders), en de software zit echt véél beter in elkaar. Eindelijk niet meer het gekloot met én een Google account, én een Samsung account, én een Microsoft account voor backup van foto's. Waarbij de interplay tussen die accounts ook nog eens matig was.

Verder laat Apple ook mooi zien hoe fijn meerdere producten van één leverancier met elkaar kunnen werken iPhone <--> iPad. En AirPlay icm Sonos en een LG oled TV laat mij ook nooit in de steek. Dat had ik nog nooit zo ervaren.

Serieus nadeel wat mij betreft is wel dat je op weg bent naar een vendor lock in.

[Voor 3% gewijzigd door -Edwin- op 18-08-2021 13:19]

• danjan2411
Rivanov schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:00:
Apple gebruikt geen slechte schermen. Lol, het zijn ook gewoon Samsung schermen. Apple kalibreert ze echter “anders”. Niet zo “blown up in your face” zoals Samsung dat altijd doet (ook met TV’s)

Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
Ik heb het niet over de kleuren maar over de witbalans, die is te geel

• Rivanov
  • Nu online
danjan2411 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

Ik heb het niet over de kleuren maar over de witbalans, die is te geel
Dat heeft alles met kalibratie te maken. En of je wel/niet TrueTone aan hebt staan etc.
De schermen in de iPhones zijn gewoon Samsung OLED schermen namelijk.

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 21-09 21:56
DaKa86 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:53:
Ik heb van de week een 12 , 128 GB besteld via Vodafone voor 672

Dit is zo te zien verreweg de laagste prijs. Ik heb wel verlengt maar de dame aan de lijn gaf aan dat dat niet persee hoefde. In mijn geval was het wel extra gunstig want ik ging van 8GB naar 25GB voor hetzelfde maandbedrag. Maar dat was dus omdat het voor mij interessant was.

• Of-Aaargh
-Edwin- schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:18:
Serieus nadeel wat mij betreft is wel dat je op weg bent naar een vendor lock in.
Klopt, ik was ook onderweg naar die vendor lock-in. iPhone, Watch, Macbook, het werkt mooi samen. Ik begon aardig in de rabbithole te raken totdat ik na 5 augustus weer met de beide privacy-beentjes op de grond kwam. Icloud opgezegd, Imessage uitgezet, ik gebruik nu weer hoofdzakelijk mijn Surfaces met Windows 11 en binnenkort de Samsung Fold 3. De Iphone en Macbook weer voor de wat eenvoudiger taken.

• DaKa86
Len020 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:48:
[...]

Ik heb van de week een 12 , 128 GB besteld via Vodafone voor 672

Dit is zo te zien verreweg de laagste prijs. Ik heb wel verlengt maar de dame aan de lijn gaf aan dat dat niet persee hoefde. In mijn geval was het wel extra gunstig want ik ging van 8GB naar 25GB voor hetzelfde maandbedrag. Maar dat was dus omdat het voor mij interessant was.
Ben oprecht blij voor je dat je zo voordelig die iPhone 12 hebt kunnen kopen via Vodafone!

Alleen die lui van de klantenservice lijken hun bek maar een douw te geven...
Mij werd te kennen gegeven dat de toestelprijzen altijd icm abonnement zijn (of verlengen dus).
Zo staat het ook op de website.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ook LG levert OLED schermen voor de iPhone 12, niet alleen Samsung. Gerucht is 22miljoen van LG en BOE, en 50 miljoen van Samsung. welke versie welk scherm heeft is me niet geheel bekend 1-2-3.

• danjan2411
Rivanov schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

Dat heeft alles met kalibratie te maken. En of je wel/niet TrueTone aan hebt staan etc.
De schermen in de iPhones zijn gewoon Samsung OLED schermen namelijk.
Ik heb natuurlijk True tone uitstaan en night shift ook, ik heb de iPhone 12 vergeleken met veel andere telefoon en daarbij valt op dat de 12, lees mijn 12, een duidelijke geelzweem in de witbalans heeft.

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:33
Ik gebruik nu al een tijd de Iphone 12 en daarvoor de iphone 11. Maar de de onlangs geïntroduceerde Galaxy Z Flip 3 vind ik wel erg gaaf. Maar is Android haha

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Erik1805 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:46:
Ik gebruik nu al een tijd de Iphone 12 en daarvoor de iphone 11. Maar de de onlangs geïntroduceerde Galaxy Z Flip 3 vind ik wel erg gaaf. Maar is Android haha
Ik overweeg na mijn 12 Mini ook de Galaxy Flip, maar ik erger me wel aan de glazen behuizing. Heb je eindelijk een scherm dat niet kan breken, kan de behuizing dat wel. Een flip van metaal zou ideaal zijn voor mij.

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:55
danjan2411 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 06:33:
[...]

Ik heb nu de samsung s21, dat scherm vind ik veel beter dan dat van de 12, verder is de 12 een hele goede en fijne telefoon, alleen jammer dat Apple er zulke slechte schermen in zet.
Ik heb een S21 Ultra en de 12 Pro en ja het scherm is wel een groot verschil. 120hz is voor mij een merkbaar verschil maar ook de kleurafstelling en contrast.

Kan een lang verhaal schrijven over wat ik beter of niet beter vind maar ik vind beide toestellen erg goed en kan moeilijk kiezen. Had iOS maar de mogelijkheden van Android en de iPhone 120hz scherm, dan was het makkelijk geweest.
Luxe problemen.

• BertP
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-09 16:14
Zijn er meer mensen waarbij de lak los laat van de iPhone 12? Ik heb een blauwe variant en altijd in een hoesje en met screenprotector maar op sommige delen laat de lak gewoon los.

Zoals in deze voorbeelden:

https://iphonewired.com/news/21104/

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BertP schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:29:
Zijn er meer mensen waarbij de lak los laat van de iPhone 12? Ik heb een blauwe variant en altijd in een hoesje en met screenprotector maar op sommige delen laat de lak gewoon los.

Zoals in deze voorbeelden:
Deel eens wat foto's van je eigen toestel

• BertP
Hackus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:34:
[...]

Zal ik vanavond even maken en hier delen.

• danjan2411
Mijn overstap naar de s21 was van korte duur, wat een baggerhardware is die Samsung, ik wist niet hoe snel ik hem weer in moest ruilen voor een Apple, dan neem ik het iets mindere scherm voor lief. Op die s21 hapert en stottert alles, nu met Apple alles weer smooth, back at home.

• BertP
Hackus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:34:
[...]

Zo goed mogelijk proberen vast te leggen. Het is dus geen viezigheid wat je ziet en er zit altijd een hoesje omheen. Toch laat de lak los en zie je er witte spikkels/puntjes door heen komen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat is duidelijk lak/coating, en niet door anodizing.
The anodic oxide structure originates from the aluminum substrate and is composed entirely of aluminum oxide. This aluminum oxide is not applied to the surface like paint or plating, but is fully integrated with the underlying aluminum substrate, so it cannot chip or peel.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09:27
danjan2411 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:56:
Mijn overstap naar de s21 was van korte duur, wat een baggerhardware is die Samsung, ik wist niet hoe snel ik hem weer in moest ruilen voor een Apple, dan neem ik het iets mindere scherm voor lief. Op die s21 hapert en stottert alles, nu met Apple alles weer smooth, back at home.
Überhaupt knap dat je het bedacht hebt om een Samsung te nemen als iPhone gebruiker.

• danjan2411
Roy Tollenaar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

Überhaupt knap dat je het bedacht hebt om een Samsung te nemen als iPhone gebruiker.
Iedereen maakt wel eens een fout

• BertP
Hackus schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:54:
Dat is duidelijk lak/coating, en niet door anodizing.
The anodic oxide structure originates from the aluminum substrate and is composed entirely of aluminum oxide. This aluminum oxide is not applied to the surface like paint or plating, but is fully integrated with the underlying aluminum substrate, so it cannot chip or peel.
Dus in theorie zou het geen lak mogen zijn maar zou het aluminium die kleur moeten hebben? Of begrijp ik het niet? :)

• dandeman58
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21-09 19:30
Dit heb ik ook maar dan met mijn zwarte iphone 12 in een spigen case
BertP schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Zo goed mogelijk proberen vast te leggen. Het is dus geen viezigheid wat je ziet en er zit altijd een hoesje omheen. Toch laat de lak los en zie je er witte spikkels/puntjes door heen komen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• BertP
dandeman58 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:58:
Dit heb ik ook maar dan met mijn zwarte iphone 12 in een spigen case

[...]
Denk dan toch dat het een ‘gebrek’ is, ik ga er niet mee terug naar een Apple store maar heel chique is het niet voor een toestel van €1000.

• Of-Aaargh
Roy Tollenaar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

Ik heb zowel een Iphone 12 Mini als een Samsung. Tevreden met beide. Sommige dingen doet de Iphone beter/prettiger, andere dingen doet de Samsung beter/prettiger.

Anoniem: 1633648

danjan2411 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:56:
Hier een S20 en een iPhone 12 en beide zijn retesnel. Zo'n ongefundeerde rant scoort ook alleen in een iPhone topic. :F
BertP schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:40:
[...]

Denk dan toch dat het een ‘gebrek’ is, ik ga er niet mee terug naar een Apple store maar heel chique is het niet voor een toestel van €1000.
Ik zou haast aan die hoesjes gaan twijfelen. Na bijna een jaar gebruik, 90% van de tijd zonder hoesje.... geen enkel stipje of krasje in de lak o.i.d.

• CarJunkyXL
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-09 22:08
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier had de 4,4S,5, enz ook last van als je ze in een hoesje stopt.

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10:16
CarJunkyXL schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:18:
[...]

Regelmatig schoonmaken, dan voorkom je dat.

• Of-Aaargh
Ik ben blij dat ik een ongelakte (zilverkleurige) Iphone heb :)

• BertP
WouterL schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:20:
[...]

Regelmatig schoonmaken, dan voorkom je dat.
Ja twijfel hier wel aan want ik maak eigenlijk elke 3/4 weken hem goed schoon (met vochtig doekje, ook de hoes) en gaat vaak ook een nieuwe screenprotector op. Imho is het gewoon matige kwaliteit.

• WouterL
BertP schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:28:
[...]

Ja twijfel hier wel aan want ik maak eigenlijk elke 3/4 weken hem goed schoon (met vochtig doekje, ook de hoes) en gaat vaak ook een nieuwe screenprotector op. Imho is het gewoon matige kwaliteit.
Tja, ik heb er geen last van.

• danjan2411
WouterL schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:35:
[...]

Tja, ik heb er geen last van.
Jij wisselt zo vaak van telefoon, daar heeft de lak ook geen kans haha

• WouterL
danjan2411 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:14:
[...]

Jij wisselt zo vaak van telefoon, daar heeft de lak ook geen kans haha
Dat is dan wel weer waar >:)

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde met de zwarte iPhone 12. Allemaal kleine puntjes waar de lak of wat dan ook weg is. Het glas rondom de camera is ook helemaal bekrast door zooi uit mijn broekzak wat door de camera opening van het hoesje vast komt te zitten en lekker gaat schuren. Ik heb ook last van de groene tint/pixels die niet uitgaan bij volledig zwart. Mijn batterijcapaciteit dropt hard naar beneden iedere maand. Persoonlijk vind ik de 12 best een pauper toestel. Maar ik maak me er verder niet druk om. Hij doet verder wat hij moet doen en heb nu de mindset dat het een stuk gereedschap is. Ik weet niet of ik hierna nog snel voor een andere iPhone zou gaan.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08:00
CarJunkyXL schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:18:
[...]

Maar bij die toestellen was het dan ook echt een lak kwestie en niet zoals @Hackus omschrijft dat het nu moet zijn waarbij de kleuren eigenlijk ‘gemengd’ is in het aluminium.

Ik zou toch even contact zoeken met Apple @BertP. Wellicht is er bij jou toestel iets niet goed gegaan.

©2004

• Dirk0s
  • Laatst online: 07:05
Er zullen hier ook vast mensen aan het wachten zijn op de 13 Pro en de bijbehorende geruchten volgen.

Komen nu dus ook steeds meer geruchten naar buiten over de kleuren, baal er wel van dat de blauwe kleur weer gaat verdwijnen!
Zou er bijna om gaan twijfelen om alsnog een 12 Pro te gaan halen ;)
Dirk0s schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:39:
Er zullen hier ook vast mensen aan het wachten zijn op de 13 Pro en de bijbehorende geruchten volgen.
Ik weet eigenlijk niet wat de "formele" trigger is om een iPhone 13 topic te openen. Wellicht de keynote die de naam officieel op 13 of 12s zet?

• Gugger
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:25
hk12nl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:11:
[...]

Maar bij die toestellen was het dan ook echt een lak kwestie en niet zoals @Hackus omschrijft dat het nu moet zijn waarbij de kleuren eigenlijk ‘gemengd’ is in het aluminium.

Ik zou toch even contact zoeken met Apple @BertP. Wellicht is er bij jou toestel iets niet goed gegaan.
Bij anodiseren wordt er middels een proces een dunne gekleurde oxidehuid op het aluminium aangebracht. Omdat dit vermengd met de onderliggende laag, kan het in principe inderdaad niet afbreken of schilferen.
De laag is echter wel erg dun, dus het is zeer goed mogelijk dat als er zand o.i.d. tussen toestel en hoesje gaat schuren dat er dan toch plaatselijk de gekleurde laag wegslijt en het onderliggende 'blanke' aluminium naar boven komt.

Het is natuurlijk wel mogelijk dat het proces exemplarisch (nouja, zal per batch gaan) niet helemaal goed is gegaan waardoor het minder slijtvast is dan het normaal zou moeten zijn.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 07:38
Mijn iPhone geeft na een update vorige week geen geluid meer bij meldingen. Niet Storen staat bij mij enkel van 23:00 tot 07:00 aan maar ook daarbuiten krijg ik geen ringtone te horen als ik gebeld wordt. Berichten van Whatsapp of pushberichten van nieuwsapps geven ook geen geluid meer.
Bij de betreffende apps staat het balkje " geluid" op groen, vliegtuigstand staat uit en Niet Storen staat uit.
Mijn speakers werken nog gewoon want bij het instellen van een ringtone hoor ik die gewoon, net als bij het afspelen van YouTube.

Zie ik ergens een instelling over het hoofd die door de update aangepast is?

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• hk12nl
Lekker Ventje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:59:
Mijn iPhone geeft na een update vorige week geen geluid meer bij meldingen. Niet Storen staat bij mij enkel van 23:00 tot 07:00 aan maar ook daarbuiten krijg ik geen ringtone te horen als ik gebeld wordt. Berichten van Whatsapp of pushberichten van nieuwsapps geven ook geen geluid meer.
Bij de betreffende apps staat het balkje " geluid" op groen, vliegtuigstand staat uit en Niet Storen staat uit.
Mijn speakers werken nog gewoon want bij het instellen van een ringtone hoor ik die gewoon, net als bij het afspelen van YouTube.

Je toestel al eens een keer aan en uit gezet? Dit wil nog wel eens helpen.

©2004

• Lekker Ventje
hk12nl schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:45:
[...]

Je toestel al eens een keer aan en uit gezet? Dit wil nog wel eens helpen.
Yep, vergeten te melden. Maar ook dat maakt geen verschil.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Saninl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-09 01:39
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit heeft ook wel iets weg van zandkorrels die tussen jouw case en je iPhone terecht komen? Ik heb dit in het verleden gehad bij een niet goed aansluitende case... Het zou kunnen schelen als je bijvoorbeeld na een stranddag even de case van de iPhone afhaalt en schoonmaakt.

• hk12nl
Lekker Ventje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

Yep, vergeten te melden. Maar ook dat maakt geen verschil.
En een force restart? :) Als dat niet helpt zou ik Apple even benaderen. Al zullen die waarschijnlijk zeggen dat je eerst de telefoon opnieuw moet instellen om te kijken of dat het probleem uitsluit...

©2004

• Lekker Ventje
hk12nl schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

En een force restart? :) Als dat niet helpt zou ik Apple even benaderen. Al zullen die waarschijnlijk zeggen dat je eerst de telefoon opnieuw moet instellen om te kijken of dat het probleem uitsluit...
Helpt ook niet. Ik heb nu Herstel alle instellingen maar gebruikt, hopelijkt werkt dan alles weer normaal.

Lekker Ventje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:59:

Ik heb misschien ongeveer hetzelfde probleem op iOS15-beta. (Vorige week ofzo in dat topic gepost). Niet-Storen gaat wél automatisch aan om de gebruikelijke tijd (00.00 bij mij) maar om 06.00 schakelt die niet meer vanzelf uit. Het maantje blijft dan hardnekkig in beeld staan. Een paar keer aan- en uit togglen, dan is het maantje weg en zijn alle geluiden weer terug.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:22

mvdam

EV-Gekkie

BertP schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

Dus in theorie zou het geen lak mogen zijn maar zou het aluminium die kleur moeten hebben? Of begrijp ik het niet? :)
Het is een anodiseerlaag, dat is een soort "roestlaagje".

Is dus geen lak, maar ook niet door en door gekleurd. Het is wél vrij hard.

Wordt aangebracht door het onderdeel in een bad onder te dompelen en er een bepaalde stroom door te laten lopen. En halverwege het proces kan er dan kleurstof toegevoegd worden wat het de kleur geeft.
Daarna wordt het proces afgesloten en worden de "poriën" gesloten.

[Voor 13% gewijzigd door mvdam op 25-08-2021 12:21]

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee