| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Ik snap werkelijk niet dat mensen met een hele telefooncel in de zak gaan lopen... (Moeten er bij die Pro kwartjes achterin als je wil bellen ofzo?).Mother_Goozz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:21:
Ik heb kleine handen voor een kerel, maar ik zou niets anders willen dan de Pro Max. Ik snap echt werkelijk niet waarom je op zo’n stom klein schermpje zou willen priegelen
Helemaal top dat Apple nu deze keuzes geeft en hopelijk blijft dat komende generaties zo 😀
[ Voor 10% gewijzigd door syltheboy op 06-02-2021 11:14 ]
Ach.. noem het een hobby.Mother_Goozz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:21:
Ik heb kleine handen voor een kerel, maar ik zou niets anders willen dan de Pro Max. Ik snap echt werkelijk niet waarom je op zo’n stom klein schermpje zou willen priegelen![]()
Ik snap de mini gebruikers niet, en zo is het andersom, lekker laten rusten. Wat ik vooral niet begrijp zijn de sommige mensen hier die maar oneindig ruilen van toestel omdat het te moeilijk voor ze is om een keuze te maken in welk toestel ze nou willen

- Je hoort en ziet vaak dat de batterij slecht is, maar mijn ervaring is dat het heel erg meevalt. Ik gok zo’n 8 uren SOT. Beter dan mijn 6S Plus in ieder geval (100% batterijgezondheid).
- En dan stel je zo’n telefoon opnieuw in en binnen een uur heb je een exacte kopie van je oude telefoon terug. Dat is een ontzettende kracht van Apple, maar eigenlijk was het ‘nieuwe’ er binnen een kwartier vanaf. Alles werkt hetzelfde (op het ontbreken van home-knop na). En dan zit je met je dure aankoop 😜 (ligt em helemaal aan mij, dat besef ik me).
- Het scherm is goed, maar ik vond het wel echt te klein. Het scherm is hoger dan van mijn 6S Plus, maar een stuk smaller. Het komt daarom veel kleiner over. Te klein voor mij. Wat mij ook tegenviel (maar misschien zegt dit meer over de kwaliteit van de lcd-schermen van Apple) is de kwaliteit van het scherm. Als ik eerlijk ben vond ik het wat koelere scherm van de 6S Plus mooier zelfs 😅
- Uiteindelijk was het de form-factor die het voor mij de das om deed. De telefoon is erg klein en vreselijk licht. Ik kan die eigenschappen niet rijmen met het betalen van 860 euro. Ik moest denken aan een sleutelhanger van de Blokker in de vorm van een telefoon, zo een die geluidjes maakt. Zo licht is ie bijna. Ik merkte letterlijk niet dat ik em in mijn hand had. Ik denk dat deze eigenschap voor anderen heel positief kan zijn.
- Camera is dikke prima natuurlijk.
Kortom: goede telefoon, goede batterij, maar te klein en te licht voor mij.
[ Voor 8% gewijzigd door marhalm op 06-02-2021 13:46 ]
Ik ben hier aan het onderzoeken of het aan wifi / 5G ligt.... Ik heb volgens KPN 7GB verstookt in de maand Jan terwijl ik bijna 100% thuis op wifi zit. Mijn AP op de tussenverdieping (waar ik dus slaap) heeft wel eens keuren. Volgens KPN verbruik ik s nachts data... dat kan natuurlijk iOS backup zijn ofzo..hk12nl schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:14:
[...]
Gek he. Ik kan het ook niet verklaren.. Je ziet bij mij wel echt een verschil in de nacht in de batterijgrafiek. Overdag loopt hij veel vlakker af...
[Afbeelding]
Misschien ook iets in de trant bij jou?
Ik teken nergens meer voor
Hmmm ga ik een checken. Staat jij jou WiFi assistentie uit?Quakie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:27:
[...]
Ik ben hier aan het onderzoeken of het aan wifi / 5G ligt.... Ik heb volgens KPN 7GB verstookt in de maand Jan terwijl ik bijna 100% thuis op wifi zit. Mijn AP op de tussenverdieping (waar ik dus slaap) heeft wel eens keuren. Volgens KPN verbruik ik s nachts data... dat kan natuurlijk iOS backup zijn ofzo..
Misschien ook iets in de trant bij jou?
©2004
Dan heb je een verkeerd exemplaar ontvangen, ik kom ook van de 6s af en ik vind het scherm en de kleuren van de 12 veel mooier.marhalm schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:43:
Ik heb heel kort de iPhone 12 mini gehad, in het blauw. Totdat ik na 1 dag besloot dat ik mijn iPhone 6S Plus tot het einde der tijden ga gebruiken omdat deze nog doet wat ik ervan verlang. En dan wil ik geen extra druk op het milieu creëren. Hieronder mijn ervaringen:
- Je hoort en ziet vaak dat de batterij slecht is, maar mijn ervaring is dat het heel erg meevalt. Ik gok zo’n 8 uren SOT. Beter dan mijn 6S Plus in ieder geval (100% batterijgezondheid).
- En dan stel je zo’n telefoon opnieuw in en binnen een uur heb je een exacte kopie van je oude telefoon terug. Dat is een ontzettende kracht van Apple, maar eigenlijk was het ‘nieuwe’ er binnen een kwartier vanaf. Alles werkt hetzelfde (op het ontbreken van home-knop na). En dan zit je met je dure aankoop 😜 (ligt em helemaal aan mij, dat besef ik me).
- Het scherm is goed, maar ik vond het wel echt te klein. Het scherm is hoger dan van mijn 6S Plus, maar een stuk smaller. Het komt daarom veel kleiner over. Te klein voor mij. Wat mij ook tegenviel (maar misschien zegt dit meer over de kwaliteit van de lcd-schermen van Apple) is de kwaliteit van het scherm. Als ik eerlijk ben vond ik het wat koelere scherm van de 6S Plus mooier zelfs 😅
- Uiteindelijk was het de form-factor die het voor mij de das om deed. De telefoon is erg klein en vreselijk licht. Ik kan die eigenschappen niet rijmen met het betalen van 860 euro. Ik moest denken aan een sleutelhanger van de Blokker in de vorm van een telefoon, zo een die geluidjes maakt. Zo licht is ie bijna. Ik merkte letterlijk niet dat ik em in mijn hand had. Ik denk dat deze eigenschap voor anderen heel positief kan zijn.
- Camera is dikke prima natuurlijk.
Kortom: goede telefoon, goede batterij, maar te klein en te licht voor mij.
Ik vind truetone juist verschrikkelijk, verder vind ik de iPhone 12 top, de Max vind ik te groot en het verschil tussen de pro en de gewone 12 te klein, vandaar de overstap naar de gewone 12syltheboy schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:45:
Toevallig heb ik net mijn 12 Pro Max vergeleken met de 6S van mijn zus en ik vind het scherm van die van mij ook veel mooier. Ik ben True Tone gewend en als ik het uitzet vind ik het minder prettig. Mijn 13" MacBook Pro 2018 heeft geen True Tone en dat vind ik best wel jammer.
Poeh dat vind ik straf hoor. Zwart was natuurlijk mooier zwart op de 12 Mini. Maar de mini was wat warmer qua tint en ik neigde toch meer naar de koelere LCD van de 6S Plus.danjan2411 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:35:
[...]
Dan heb je een verkeerd exemplaar ontvangen, ik kom ook van de 6s af en ik vind het scherm en de kleuren van de 12 veel mooier.
Apple heeft natuurlijk, voor een OLED, een vrij natuurlijke kleurtint. Niet zulke heftige kleuren als bv Xiaomi of Samsung (al kun je Samsungs ook vrij neutraal instellen). En de 6S (Plus) heeft gewoon een erg goede lcd. Denk niet dat ik zover zou gaan om te zeggen dat ik een paneel had die niet okee is.
Even gecheckt maar 85MB. Bij mijn vrouw 1.1GB. (Op dezelfde dag ook mini aan gezet). Dus ik kan dat uitsluiten dus ? Thx ! Was deze setting helemaal vergeten. Ik heb onbeperkt dus laat het aan staan. Mijn 5G is sneller dan mijn glasvezel lijn. 😂hk12nl schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:37:
[...]
Hmmm ga ik een checken. Staat jij jou WiFi assistentie uit?
Ik teken nergens meer voor

Komende tijd dan maar op 1080P blijven

Heb je geen Apple TV?Mother_Goozz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:21:
Ik was wat video applicaties op mijn iPhone aan het testen, Filmic Pro, Moment App, BeastCam. Zet ik de bestanden over, kom ik er toch achter dat helemaal niks fatsoenlijk wil afspelen. Alles op 4K60, of de 10bit HDR, niks wil fatsoenlijk afspelen. Na lang zoeken erachter te komen dat mijn pc hardware het gewoon niet fatsoenlijk aan kan (i7 4770K - GTX970) -aan kan in de zin van het wordt gewoon nagenoeg niet ondersteund de HEVC, wat gebruikt wordt bij Dolby Vision HDR en 4K60. Kolere wat een zure zooi dit zeg
Komende tijd dan maar op 1080P blijven
Dan zou je Plex op je pc kunnen installeren en via je Apple TV streamen naar je tv.
Nee, helaas niet.Tartarus schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:45:
[...]
Heb je geen Apple TV?
Dan zou je Plex op je pc kunnen installeren en via je Apple TV streamen naar je tv.
Ik wil graag filmen/bewerken in 4K60, wat natuurlijk ook prima in 1080 kan, alleen gewoon nogal in you're face momentje met je oude hardware zo haha. Ik kan het wel via Airplay doorsturen naar mijn LG tv maar daar stottert alles. Ach weer een doel om voor te sparen
Dat is nog een vrij nieuwe computer.Mother_Goozz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:56:
[...]
Nee, helaas niet.
Ik wil graag filmen/bewerken in 4K60, wat natuurlijk ook prima in 1080 kan, alleen gewoon nogal in you're face momentje met je oude hardware zo haha. Ik kan het wel via Airplay doorsturen naar mijn LG tv maar daar stottert alles. Ach weer een doel om voor te sparenhardware komt toch allemaal uit 2014 inmiddels (videokaart iets later)
Mijn hardware is uit 2009

Misschien dat ik dit jaar eens ga denken over vernieuwing.
Maar dankzij de TV 4K die ik heb, is mijn computer er alleen voor het downloaden en streamen van content.
Bewerken deed ik sowieso al niet.
Als je het gebruikt voor simpele dingen is er niks mis mee toch? Ik merk met Adobe Lightroom & Photoshop allemaal toch wel flink laden en wachten is, laat staan met videoTartarus schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:14:
[...]
Dat is nog een vrij nieuwe computer.
Mijn hardware is uit 2009![]()
Misschien dat ik dit jaar eens ga denken over vernieuwing.
Maar dankzij de TV 4K die ik heb, is mijn computer er alleen voor het downloaden en streamen van content.
Bewerken deed ik sowieso al niet.
Af en toe gamen gaat ook nog, wel maar toch lang niet zo lekker meer als het destijds ging. Als er er nieuwe Apple TV geïntroduceerd gaat worden dit jaar komt die er wel!
[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 06-02-2021 21:17 ]
Ik heb mijn 12 (64GB) voor nog geen 635 euro gehaald. Vind prima prijs.syltheboy schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:16:
In een maand tijd (zo lang heb ik die van mij) is de 12 Pro Max toch weer 50 euro goedkoper te krijgen. De zilveren variant weliswaar, maar die had ik ook wel willen hebben. Maar ja, ik had hem ook via v&a kunnen kopen en dan was ik nog goedkoper uit.
Dat is zeker een prima prijs! Ongeveer de helft van de 12 Pro Max.GioStyle schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:22:
[...]
Ik heb mijn 12 (64GB) voor nog geen 635 euro gehaald. Vind prima prijs.
Ja, wilde graag de 12 Pro Max, maar kwam deze 12 in de aanbieding tegen. Tot op heden eigenlijk geen spijt. Ik kwam van een iPhone 6S 64GB. Qua scherm en snelheid is het al een enorme vooruitgang. Het verschil qua prijs vind ik toch iets te gortig. Dan ga ik liever met het verschil qua geld iets sneller upgraden ergens in de komende jaren. Alhoewel als deze 12 5 jaar lang mee gaat zoals de 6S dan vind ik het ook prima.syltheboy schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:25:
[...]
Dat is zeker een prima prijs! Ongeveer de helft van de 12 Pro Max.
Ik ga 'm morgen terugsturen, de nieuwe iOS update heeft ook niet geholpen, en bij Apple weet men ook niet wat er aan de hand is lees ik op reddit. Lijkt dus een hardware issue.danjan2411 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:30:
[...]
Ik heb ook een iPhone 12 en ook KPN netwerk, maar bij mij gaat het switchen tussen 5g en 4g en van WiFi zonder problemen.
Vanmiddag weer hetzelfde probleem, bij een vriend geweest, daar overigens verbonden met wifi, maar geen internet (zie foto). Even vliegtuigstand en de boel werkt weer. Maar heb hier geen zin in voor een toestel van
€ 819

:fill(white):strip_exif()/f/image/JwNdVce4IxTgVzQnL75KOxZG.png?f=user_large)
Daar gaan we weer...Jovinho99 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:07:
vind dit toch snel na 6 weken 99%.

Niet zo’n leuke reactie. Kan me best voorstellen dat iemand zich hierdoor zorgen maakt. Je koopt een iPhone voor 900 euro en ziet dat de batterij na 6 weken al minder wordt. Als je dat doorrekent, zou de batterij na 4 weken op 96% zitten en na 3 maanden rond de 85%.
Leg liever uit dat dit niet het geval hoeft te zijn, dan deze reactie te geven. Daar is niemand mee geholpen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Als hij binnen een jaar onder de 80% komt wordt deze onder garantie vervangen. Heb in 2017 een iPhone 7 met 850 cyclus en 78% batterij conditie naar Amsterdam gebracht en gratis een nieuwe accu er in ☺️. (Telefoon was toen 10 maanden)THE_BASE schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:40:
[...]
Niet zo’n leuke reactie. Kan me best voorstellen dat iemand zich hierdoor zorgen maakt. Je koopt een iPhone voor 900 euro en ziet dat de batterij na 6 weken al minder wordt. Als je dat doorrekent, zou de batterij na 4 weken op 96% zitten en na 3 maanden rond de 85%.
Leg liever uit dat dit niet het geval hoeft te zijn, dan deze reactie te geven. Daar is niemand mee geholpen.
Door uw reaktie maakt hij zich waarschijnlijk nog meer zorgen!THE_BASE schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:40:
[...]
Mijn reaktie heeft meer iets van: waar maak jij je nu druk om?
Maar soit... Ik zal het in het vervolg gewoon negeren

Ik denk dat bijna iedereen die deze iPhone topics volgt de 30000.0000000 berichten hierover wel klaar me is. Genoeg te lezen, dat het uitlezen van de accu per week kan verspringen van percentages. En zoals Roy noemt kan je hem binnen een jaar gratis laten vervangen als je de accu totaal weet te verkloten.THE_BASE schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:40:
[...]
Ik zie dat @Jovinho99 weinig op het forum heeft gepost, dus waarschijnlijk weet hij dit niet. Je hoeft je geen zorgen erover te maken
Hoe heb jij dit ooit voor elkaar gekregen @Roy Tollenaar 😂😂
[ Voor 7% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 08-02-2021 10:00 ]
Wellicht ben ik dom . . . . maar ik volg dit rekensommetje niet . . . . . .THE_BASE schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:40:
[...]
Als je in zes weken 1% kwijt bent dan duurt het naar mijn idee 120 weken (dus ongeveer 2 jaar en 3 maanden) voordat de telefoon op 80% zit.
Aangenomen dat het een lineaire functie betreft.
Is wellicht nog wat aan de snelle kant, maar niet onmogelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door henri8096 op 08-02-2021 09:46 ]
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
:strip_exif()/f/image/R0tq3fMBeK3HREZBMcAxWQRK.jpg?f=fotoalbum_large)
Even geparkeerd om te onderzoeken of meer mensen dit probleem hadden. Tot ik 2 dagen later bij een klant mijn iPhone op de voorkant naar beneden op tafel legden.
:strip_exif()/f/image/sowQwNRlAaVRovNGmUb9tkJG.jpg?f=fotoalbum_large)
De oorzaak lijkt me duidelijk, echt bizar hoe snel die lens stuk is. Telefoon is nooit gevallen, direct maar langs de Apple Store gegaan. Daar is de telefoon geswapt dankzij AppleCare voor €99 anders has je hier bijna €600 voor moeten betalen. De discussie daar aangaan dat die nooit gevallen is etc ga je daar niet winnen.
Blijkbaar wel opletten voor de lens.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Maar waarin lijkt de oorzaak voor jou duidelijk dan? Op de foto lijkt het voor mij al een duidelijke impact geweest te zijn van buitenaf, en dan snap ik wel dat je die discussie in de winkel niet gaat winnen.robbinonline schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:50:
De oorzaak lijkt me duidelijk, echt bizar hoe snel die lens stuk is. Telefoon is nooit gevallen, direct maar langs de Apple Store gegaan. Daar is de telefoon geswapt dankzij AppleCare voor €99 anders has je hier bijna €600 voor moeten betalen. De discussie daar aangaan dat die nooit gevallen is etc ga je daar niet winnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 08-02-2021 10:15 ]
Ik ben ook niet in discussie gegaan, ik weet alleen dat de telefoon nooit is gevallen en geen schroevendraaier of iets dergelijks precies op de lens is gevallen. Er zit ook geen schade rondom de lens alleen precies op het glas. Telefoon zit niet met sleutels in mijn broekzak hooguit een keer met het doosje van mijn AirPods.Dennisdn schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:14:
[...]
Maar waarin lijkt de oorzaak voor jou duidelijk dan? Op de foto lijkt het voor mij al een duidelijke impact geweest te zijn van buitenaf, en dan snap ik wel dat je die discussie in de winkel niet gaat winnen.
Blijkbaar is Saffier glas kras bestendig maar niet zo breek bestendig.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Er moet in ieder geval iéts gebeurd zijn van buitenaf (tenminste, zoals het op de foto lijkt).robbinonline schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:34:
[...]
Ik ben ook niet in discussie gegaan, ik weet alleen dat de telefoon nooit is gevallen en geen schroevendraaier of iets dergelijks precies op de lens is gevallen. Er zit ook geen schade rondom de lens alleen precies op het glas. Telefoon zit niet met sleutels in mijn broekzak hooguit een keer met het doosje van mijn AirPods.
Of het een slim ontwerp is met de lenzen buitenop is een andere vraag, ik heb dat nooit begrepen. In de jaren '90 stopte de fabrikanten (Sony?) er al een schuifje voor, dat was helemaal niet zo verkeerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 08-02-2021 10:49 ]
ja 100%.Clifdon schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:41:
@WouterL Zeker dat het krassen zijn? Toen ik het papier van mijn 12 pro aftrok schrok ik me ook een ongeluk. Maar het bleken toch iets van een soort lijmresten te zijn. Heb het kunnen verwijderen met zo'n alcohol doekje.
Niks wereldschokkends maar wel zuur.
Jawel hoor, saffierglas is extreem sterk. Alleen is het glas van de iPhone-camera geen saffier. Nooit geweest. Het is gewoon gehard glas, welke marketingterm Apple daarvoor ook gebruikt. "Scratches at a level 6, with deeper grooves at a level 7". And breaks when you drop itrobbinonline schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:34:
[...]
Ik ben ook niet in discussie gegaan, ik weet alleen dat de telefoon nooit is gevallen en geen schroevendraaier of iets dergelijks precies op de lens is gevallen. Er zit ook geen schade rondom de lens alleen precies op het glas. Telefoon zit niet met sleutels in mijn broekzak hooguit een keer met het doosje van mijn AirPods.
Denk dat hij ook breekt als je er bovenop gaat zitten... of ergens tegenaan loopt...evdakker schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:53:
[...]
Jawel hoor, saffierglas is extreem sterk. Alleen is het glas van de iPhone-camera geen saffier. Nooit geweest. Het is gewoon gehard glas, welke marketingterm Apple daarvoor ook gebruikt. "Scratches at a level 6, with deeper grooves at a level 7". And breaks when you drop it
[ Voor 53% gewijzigd door syltheboy op 08-02-2021 13:37 ]
Voor welke iPhone ga je nu? Of probeer je de Samsung Galaxy S21 Ultra?WouterL schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:05:
[...]
ja 100%.
Niks wereldschokkends maar wel zuur.
Nah, wel weer gewoon een iphone. De gebruikssporen zijn minimaal maar op een of andere manier ga ik er echt heel bad op dat hij zo uit de doos kwamsyltheboy schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:16:
Er bestaan wel protectors voor, maar ik weet niet of het de kwaliteit van de camera’s ten goede komt.

Vandaar wederom de verkoop.
[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 08-02-2021 13:57 ]
Als die van mij zo uit de doos kwam, dan had ik hem gewoon teruggebracht / teruggestuurd. Ik stoor me ook snel aan dat soort dingen, mijn 6 Plus was door een stommiteit beschadigd vlakbij de speaker-gaatjes onderin. Er zat gewoon een klein deukje in het aluminium, doordat het metaal van m’n gordel ertegenaan schoot.WouterL schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:57:
[...]
Nah, wel weer gewoon een iphone. De gebruikssporen zijn minimaal maar op een of andere manier ga ik er echt heel bad op dat hij zo uit de doos kwam![]()
Vandaar wederom de verkoop.
Het moeilijke is: Amazon accepteert geen aanvragen anders dan van de verkopende partij. De bon is niet eens van de directe verkoper aan mij.syltheboy schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:06:
[...]
Als die van mij zo uit de doos kwam, dan had ik hem gewoon teruggebracht / teruggestuurd. Ik stoor me ook snel aan dat soort dingen, mijn 6 Plus was door een stommiteit beschadigd vlakbij de speaker-gaatjes onderin. Er zat gewoon een klein deukje in het aluminium, doordat het metaal van m’n gordel ertegenaan schoot.
Apple verschuilt zich vervolgens achter Amazon. Helemaal als het gaat om dit soort '''schade''.
De lens is wel degelijk van saffierglas, dat is al jaren zo en het staat ook op de website van Apple bij de technische specificaties: https://support.apple.com...locale=nl_BE&locale=nl_BEevdakker schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:53:
[...]
Jawel hoor, saffierglas is extreem sterk. Alleen is het glas van de iPhone-camera geen saffier. Nooit geweest. Het is gewoon gehard glas, welke marketingterm Apple daarvoor ook gebruikt. "Scratches at a level 6, with deeper grooves at a level 7". And breaks when you drop it
iPhone 12 mini productie stopgezet.
https://tech.hindustantim...sales-71612621547776.html
[ Voor 10% gewijzigd door Alekz87 op 08-02-2021 15:06 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Grotere techsites hebben er ook al over bericht.Alekz87 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:06:
Benieuwd wat hiervan waar is:
Het lijkt er op dat Apple voorlopig voldoende voorraad Mini’s heeft waardoor ze een tijdelijke productiestop hebben ingesteld om zodoende andere iPhones die wel meer in de trek zijn te produceren.
Misschien dit eventjes kijken: YouTube: Apple 'Sapphire' iPhone Lens - Whats it made of?iMode schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:26:
[...]
De lens is wel degelijk van saffierglas, dat is al jaren zo en het staat ook op de website van Apple bij de technische specificaties: https://support.apple.com...locale=nl_BE&locale=nl_BE
Saffierglas kan ook gewoon krassen, dat hoor je mij niet ontkennen.Anteros schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:11:
[...]
Misschien dit eventjes kijken: YouTube: Apple 'Sapphire' iPhone Lens - Whats it made of?
Ik heb 10 jaar een luxe horloge gehad, ook dat saffierglas kraste gewoon, maar stukken minder dan mineraalglas.
Maar hier krast de lens dus gewoon bij 6 (en dieper bij 7iMode schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:49:
[...]
Saffierglas kan ook gewoon krassen, dat hoor je mij niet ontkennen.
Ik heb 10 jaar een luxe horloge gehad, ook dat saffierglas kraste gewoon, maar stukken minder dan mineraalglas.
De accu van de 12 Mini lijkt tot dusver trouwens beter te presteren dan m'n X heeft gedaan. 103% na 91 cycles en begon bij 105%. Slijtage is nooit te voorspellen natuurlijk, dus het kan zomaar ineens bergafwaarts gaan, maar het valt me wel op dat het op dit toestel veel langer blijft hangen dan bij m'n voorgaande modellen. Ik *hoop* dat dat een voorbode is dat de accu een lang en zalig leven gaat hebben.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Precies. En ook zo bij de 12 Pro.Anteros schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:12:
[...]
Maar hier krast de lens dus gewoon bij 6 (en dieper bij 7)... Dat doet gewoon glas ook. Maw, Apple mag de lens dan wel 'saffierglas' noemen, het is het niet.
Om die reden heb ik het sowieso al nooit gedaan. Het is gewoon een risicootje wat je afdekt met een verzekering. Maar heb nu al vele devices zonder Apple Care aangeschaft én nog nooit iets gehad wat ik zou kunnen verhalen. Dus er mag er nog 1 verloren gaan voordat het pas een slechte keuze was. Net als de zorgverzekering. Heb in 30 jaar precies 1x een huisarts van dichtbij gezien, dus ook daar eigen risico op 800 euro gezet. Scheelt toch tientjes per maand.WhatsappHack schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:41:
Op de valreep toch AppleCare+ er maar weer uit geknikkerd voor de 12 Mini. Kwam er op neer dat ik eigenlijk alleen nog maar €169 betaalde voor de Express Replacement dienst. Ben door heel de EU namelijk tot tenminste 2 jaar na aankoop verzekerd tegen nieuwwaarde (incl. bij diefstal) onder inboedel + reisverzekering, het toestel is bij Apple gekocht dus die moeten *tenminste* 2 jaar garantie bieden onder consumentenwetgeving; en als m'n accu rot is dan koop ik dan wel een nieuwe ad €50 ofzo. (Onder AC+ is dat gratis, of kan je met een bullshit reden een incident gebruiken om zo een ER-swap te krijgen waar dan ook een nieuwe accu in zit.) Hou m'n iPhone X gewoon als reservetoestel, prima apparaat en verwacht dat die nog wel 2 jaar software updates krijgt en daarmee prima het gat dat ER achterlaat kan opvullen. Het enige dat gaat ontbreken is dan telefonische support. Lekker boeiend.
De accu van de 12 Mini lijkt tot dusver trouwens beter te presteren dan m'n X heeft gedaan. 103% na 91 cycles en begon bij 105%. Slijtage is nooit te voorspellen natuurlijk, dus het kan zomaar ineens bergafwaarts gaan, maar het valt me wel op dat het op dit toestel veel langer blijft hangen dan bij m'n voorgaande modellen. Ik *hoop* dat dat een voorbode is dat de accu een lang en zalig leven gaat hebben.Het scheelt misschien ook dat de accu minder belast wordt, ik draai dezelfde apps als op m'n X; maar die vreten beduidend minder accu dankzij de betere hardware.
Maargoed, dan moet je wel in worstcase ten alle tijden een nieuwe iPhone kunnen kopen zonder pijn, anders had ik het misschien wél gedaan.
Ik zie het net als met een auto. Als deze stuk is en je kan hem niet onderhouden door geldgebrek, zou ik in eerste instantie het al niet hebben gekocht.Dennisdn schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:14:
[...]
Om die reden heb ik het sowieso al nooit gedaan. Het is gewoon een risicootje wat je afdekt met een verzekering. Maar heb nu al vele devices zonder Apple Care aangeschaft én nog nooit iets gehad wat ik zou kunnen verhalen. Dus er mag er nog 1 verloren gaan voordat het pas een slechte keuze was. Net als de zorgverzekering. Heb in 30 jaar precies 1x een huisarts van dichtbij gezien, dus ook daar eigen risico op 800 euro gezet. Scheelt toch tientjes per maand.
Maargoed, dan moet je wel in worstcase ten alle tijden een nieuwe iPhone kunnen kopen zonder pijn, anders had ik het misschien wél gedaan.
Met andere woorden. Als je net rond komt moet je gewoon geen iPhone kopen. Loop je ook het risico niet dat wanneer deze stuk gaat je geen vervanging kan kopen
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ja, of een ouder model (tweedehands). Een iPhone 8 bijvoorbeeld, daar is ook niks mis mee.Alekz87 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:35:
Met andere woorden. Als je net rond komt moet je gewoon geen iPhone kopen. Loop je ook het risico niet dat wanneer deze stuk gaat je geen vervanging kan kopen
[ Voor 90% gewijzigd door syltheboy op 08-02-2021 18:29 ]
Dan kun je beter een 2e hands SE 2020 kopen!syltheboy schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:21:
[...]
Ja, of een ouder model (tweedehands). Een iPhone 8 bijvoorbeeld, daar is ook niks mis mee.
Ik kijk even op V&A en €200 is wel érg goedkoop, kan je nog makkelijk 3 jaar mee doen. Gelukkig hoeft het niet zo duur meer als een jaar of 5 geleden (of 15 jaar geleden toen m’n HTC Touch al traag was toen ie uit de verpakking kwam).syltheboy schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:21:
[...]
Ja, of een ouder model (tweedehands). Een iPhone 8 bijvoorbeeld, daar is ook niks mis mee.
Als ik een telefoon zou moeten verzekeren - voor schade/diefstal - dan heb ik een veel te dure telefoon voor mijn budget/inkomen. Zo simpel zie ik het. Verzeker alleen zaken die je niet kan betalen/overzien met 1-2 maandsalaris(sen).Dennisdn schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:14:
[...]
Om die reden heb ik het sowieso al nooit gedaan. Het is gewoon een risicootje wat je afdekt met een verzekering. Maar heb nu al vele devices zonder Apple Care aangeschaft én nog nooit iets gehad wat ik zou kunnen verhalen. Dus er mag er nog 1 verloren gaan voordat het pas een slechte keuze was. Net als de zorgverzekering. Heb in 30 jaar precies 1x een huisarts van dichtbij gezien, dus ook daar eigen risico op 800 euro gezet. Scheelt toch tientjes per maand.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Klopt, een iPhone 8 kun je met een beetje geluk voor 200 euro op de kop tikken, SE 2020 al snel 350 euro
Beetje onzin. Het is natuurlijk ook een stukje peace of mind. Ik kan het me prima veroorloven (en heb nog nooit apple care+ afgeloten) en kan me nog prima voorstellen dat je een telefoon van 1380 euro verzekertGrin schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:19:
[...]
Als ik een telefoon zou moeten verzekeren - voor schade/diefstal - dan heb ik een veel te dure telefoon voor mijn budget/inkomen. Zo simpel zie ik het. Verzeker alleen zaken die je niet kan betalen/overzien met 1-2 maandsalaris(sen).
Dat zeg ik toch ook?WouterL schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:45:
[...]
Beetje onzin. Het is natuurlijk ook een stukje peace of mind. Ik kan het me prima veroorloven (en heb nog nooit apple care+ afgeloten) en kan me nog prima voorstellen dat je een telefoon van 1380 euro verzekert
1380 is voor de een meer geld dan voor de ander. Ik kan mij prima voorstelen dat je een telefoon van 1380 verzekerd, echter, de kritische vervolgvraag die je dan m.i. zou moeten stellen is: koop ik nu een telefoon die past bij mijn inkomen?
Ik ben van mening dat wanneer je een telefoon koopt van 1380 euro en deze wilt verzekeren vanwege: 'Verzeker alleen zaken die je niet kan betalen/overzien met 1-2 maandsalaris(sen).'
Dan ben je in mijn ogen onverstandig bezig; koop een goedkopere telefoon.
De meeste telefoons worden zelfs nog steeds op afbetaling gekocht. Gelukkig is daar wel wat meer toezicht op tegenwoordig, want er zijn een hoop mensen in de financiële vernieling geraakt door die abonnementjes.Grin schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:48:
[...]
Dat zeg ik toch ook?
1380 is voor de een meer geld dan voor de ander. Ik kan mij prima voorstelen dat je een telefoon van 1380 verzekerd, echter, de kritische vervolgvraag die je dan m.i. zou moeten stellen is: koop ik nu een telefoon die past bij mijn inkomen?
Ik ben van mening dat wanneer je een telefoon koopt van 1380 euro en deze wilt verzekeren vanwege: 'Verzeker alleen zaken die je niet kan betalen/overzien met 1-2 maandsalaris(sen).'
Dan ben je in mijn ogen onverstandig bezig; koop een goedkopere telefoon.
Wel jammer dat het tegenvalt. In mijn omgeving heb ik (mede door mijn eigen toedoen) vaak zien kiezen voor de 12 Mini. Ik moet ook zeggen dat het scherm prima is, maar niet uitnodigt tot lang browsen.Alekz87 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:06:
Benieuwd wat hiervan waar is:
Inmiddels al zo'n 4 weken radio stilte en 0 reacties op vragen van mijn kant via mail.
Zie dat ze beiden ook niet eens meer op hun site staan.
Bij mij al 3 mensen die na het vasthouden van de Mini er meteen één besteld hebben. Daarom geloof ik het bijna niet dat er zo weinig verkocht zijn, maargoed, ze zullen er niet over liegen. Hopelijk blijft de Mini wel. Of misschien 1 model in de 2 jaar ofzo, zoals de iPad mini ook altijd wat minder updates krijgt.MartijnMartijn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:43:
[...]
Wel jammer dat het tegenvalt. In mijn omgeving heb ik (mede door mijn eigen toedoen) vaak zien kiezen voor de 12 Mini. Ik moet ook zeggen dat het scherm prima is, maar niet uitnodigt tot lang browsen.
Verzekeringen kost de gemiddelde afnemer netto geld maar niet iedereen is gemiddeld. Zeker een tweaker die erg veel dure gadgets meesleept is niet per se gemiddeld.Grin schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:19:
[...]
Als ik een telefoon zou moeten verzekeren - voor schade/diefstal - dan heb ik een veel te dure telefoon voor mijn budget/inkomen. Zo simpel zie ik het. Verzeker alleen zaken die je niet kan betalen/overzien met 1-2 maandsalaris(sen).
Ik heb een iPhone (net nieuwe), iPad en MacBook. En sleep de iPhone + MacBook dagelijks mee naar mijn werk (pre corona) en iPhone soms met iPad privé. Plus sleep ik voor de hobby een berg windsurfspullen mee naar het strand. Nu heeft de Rabobank een buitenhuis verzekering voor 6.23 Euro per maand, wat tot 3000 uitbetaald met 100 euro eigen risico. Ik zie niet zo snel hoe de Rabobank hier winst op gaat maken bij mij, maar voor 6.23 heb ik peace of mind en met 1x per 40 jaar 3000 schade 1x per 20 jaar 1500 schade of 1x per 10 jaar 750 ben ik break even. Ben in 20 jaar tijd twee keer mijn telefoon verloren/gestolen, een keer mijn laptop gevallen op straat. Volgens mij ga ik hier geen verlies maken op mijn verzekering.
Maar laten we deze discussie lekker parkeren, wat mij betreft verzeker je schoenveters tegen knappen. Ik hou er een ander beginsel op na.
Verzekeringsmaatschappijen hebben maar één doel in het leven en dat is niet-uitbetalen.Grin schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:00:
Vaak zitten bij dat soort pakketverzekeringen weer allerlei clausules die je snel uitsluiten van een claim, rekenen met dagwaarde/vervangingswaarde/ etc etc enz enz. Reken je niet rijk met dat soort pakketen... Je komt heel snel bedrogen uit wanneer je daadwerkelijk gaat claimen.
Het ging bij mij altijd om twee zaken:Dennisdn schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:14:
[...]
1.) Het toestel was gekocht via particulieren, om garantiegelazer te voorkomen is AC+ dan erg handig; weet je zeker dat je niet hoeft te dealen met een MediaMarkt of iets dergelijks.
2.) Express Replacement, zodat áls er iets is: geen gezeik, er komt gewoon een nieuwe iPhone en daarna stuur je de oude/defecte pas terug. (Daar heb ik wel gebruik van gemaakt.)
(3.) 2 jaar lang support was op zich wel een fijne bonus. Niet echt belangrijk, maar wel heel lui.
De combinatie sealed iPhone + AC+ was dan nog altijd goedkoper dan een iPhone rechtstreeks nieuw kopen zónder AC+ en met betere service.
AC+ is dan ook geen slecht product en kan het aanbevelen; maar als je al een verzekering hebt waar alle telefoons in huis onder vallen en Apple is toch al verantwoordelijk voor de garantie: dan wordt het opeens toch wel prijzig zonder veel meerwaarde.
En aldus geschiedde; m'n 12 Mini is niet langer gedekt door AC+.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Met zulke combinaties waarbij je niet die volle prijs betaald begrijp ik het wel ja en zou ik het ook doen. Maar verder heb ik er net niet veel aan. Schade heb ik in 25 jaar mobiele telefoons nog nooit gehad, dus blijkbaar ben ik erg zuinig en is dat risico nihil. Grootste issue voor mij is diefstal of verlies en dat valt haast niet te verzekeren. En dan nog hebben die allemaal regeltjes om niet te hoeven betalen. Na 15 jaar doorlopende reisverzekering één keer wat proberen te verhalen. Een in de haast vergeten tas en jas in de P3 bus van Schiphol. Telefoon had ik in de hand, maar wel een zonnebril en jas kwijt. Om 2 redenen afgewezen, vergeten telt niet mee.... en de reis begint ná Schiphol en niet de weg erheen...WhatsappHack schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:04:
[...]
Het ging bij mij altijd om twee zaken:
1.) Het toestel was gekocht via particulieren, om garantiegelazer te voorkomen is AC+ dan erg handig; weet je zeker dat je niet hoeft te dealen met een MediaMarkt of iets dergelijks.
2.) Express Replacement, zodat áls er iets is: geen gezeik, er komt gewoon een nieuwe iPhone en daarna stuur je de oude/defecte pas terug. (Daar heb ik wel gebruik van gemaakt.)
(3.) 2 jaar lang support was op zich wel een fijne bonus. Niet echt belangrijk, maar wel heel lui.)
De combinatie sealed iPhone + AC+ was dan nog altijd goedkoper dan een iPhone rechtstreeks nieuw kopen zónder AC+ en met betere service.Dan is het een makkelijk keuze.
Ook omdat m'n telefoon erg belangrijk is (nu ook veel minder trouwens ivm nog veel meer thuiswerken dan voorheen) en het zakelijk gezien ook een prima afweging was vanwege ER. Nu dacht ik dat ik het wel fijn zou vinden om ER te hebben en de support; en dan is de verzekering een mooie bonus. Maar eigenlijk is het, nu het toestel rechtstreeks bij Apple vandaan komt, eigenlijk niet meer relevant en betaal ik dan enkel €169 voor ER; al het andere is of al gedekt door de wetgeving of m'n inboedel/reisverzekering. Dat is mij wat te gortig... Verzekeren doe ik dus wel trouwens (niet specifiek de iPhone, alle elektronica buitenshuis; voor mij mede belangrijk vanwege peperdure medische apparatuur; daarvan heb ik besloten dat ik het toch veel prettiger vind als het (deels) verzekerd is.), de premie die ik betaal is dusdanig laag dat ik gemiddeld tenminste eens in de 5 jaar een schadegeval moet hebben aan telefoon, laptop, fotocamera of andere elektronische apparatuur om gelijk te spelen; en alles erboven is puur "winst". En daar komen we als gezin gezamenlijk helaas wel aan.
Zo zijn in de afgelopen 2 jaar het scherm van een iPad Pro en iPhone X gesneuveld.
AC+ is dan ook geen slecht product en kan het aanbevelen; maar als je al een verzekering hebt waar alle telefoons in huis onder vallen en Apple is toch al verantwoordelijk voor de garantie: dan wordt het opeens toch wel prijzig zonder veel meerwaarde.![]()
En aldus geschiedde; m'n 12 Mini is niet langer gedekt door AC+.
Maar wat ik dan wel weer interessant zou vinden: een soort full operational iPhone lease. Voor een maandbedrag altijd verzekerd van het nieuwste model, schade, diefstal etc. Met wereldwijde alarmservice zodat je binnen 24u een nieuwe op je hotelkamer hebt enzo. Daar zou ik best maandelijks voor willen betalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 09-02-2021 17:25 ]
Dat eerst zal wel onder nalatigheid vallen ja, ligt een beetje aan de dekking (eg: all-risk) hoe dat zit. Dat laatste kan ik me haast niet voorstellen dat ze het daar op probeerden uit te sluiten.Om 2 redenen afgewezen, vergeten telt niet mee.... en de reis begint ná Schiphol en niet de weg erheen...
Doet Apple dat niet al in de VS? Weet niet of het om de 2 jaar is of dat je zelfs elk jaar een nieuwe iPhone krijgt, maar er staat me iets van bij dat ze dat doen.Maar wat ik dan wel weer interessant zou vinden: een soort full operational iPhone lease. Voor een maandbedrag altijd verzekerd van het nieuwste model, schade, diefstal etc. Met wereldwijde alarmservice zodat je binnen 24u een nieuwe op je hotelkamer hebt enzo. Daar zou ik best maandelijks voor willen betalen.
Nu moet ik zeggen dat de lease constructies die KPN en T-Mobile en co er op nahielden enkele jaren geleden alles behalve gunstig waren. Het product was niet van jou, na afloop kon men belachelijke prijzen vragen en het forceerde je om om de x periode een nieuw toestel aan te schaffen, het toestel in te leveren, etc. Bottomline: het was knetterduur en de toestellen waren nauwelijks te verzekeren wegens gebrek aan eigendom (en de provider vroeg er absurde bedragen voor)! Leasen betekent voor consumenten best vaak dat het erg veel duurder is; als we het over verzekeringsmaatschappijen hebben die er op uit zijn om je te naaien dan ken je sommige leaseconstructies nog niet haha.
Mijn iPhone 12 Mini is van mij. Ik mag er mee doen wat ik wil. Verkopen wanneer ik wil en hoef hem niet in te leveren o.i.d. Binnen x uur een nieuwe is al te regelen dmv AC+ (behalve op zondagen tenzij je in de buurt van een officiele Apple Store bent die dan geopend is), het enige dat dit niet dekt is diefstal. Nee ik denk dat ik lease absoluut niet fijn zou vinden; maar dat ligt natuurlijk helemaal aan de voorwaarden. Ik ben vergeten hoe Apple dat in de VS precies doet... Straks maar eens opzoeken wat de voorwaarden daarvan zijn.
We zitten trouwens, hoewel raakvlak met iPhone 12 de hele tijd
[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 09-02-2021 17:51 ]
Waarom wil je opnieuw opstarten nadat je er een nieuwe simkaart in doet? Dat heb ik zelfs in 20 jaar tijd niet eens nodig gehad. Hot swappen van sim kaarten is al hele lange tijd mogelijk.evdakker schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:42:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe herstart ik mijn iPhone 12? Als ik simkaarten wissel wil ik gemakkelijk de telefoon kunnen herstarten. Ik zie alleen de optie 'uitschakelen', en niet ook een optie 'opnieuw opstarten'. Nu moet ik de telefoon uitzetten, wachten, en dan opnieuw de telefoon aanzetten. Dat moet gemakkelijker kunnen. Op mijn Samsung zit die optie wel gewoon in het uitschakelmenu.
Met duosim is dat wel verstandiger. En los van het swappen van simkaart wil ik gewoon weten hoe je het snelst de iPhone herstart.Tartarus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:05:
[...]
Waarom wil je opnieuw opstarten nadat je er een nieuwe simkaart in doet? Dat heb ik zelfs in 20 jaar tijd niet eens nodig gehad. Hot swappen van sim kaarten is al hele lange tijd mogelijk.
En Google is defect?evdakker schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:15:
[...]
Met duosim is dat wel verstandiger. En los van het swappen van simkaart wil ik gewoon weten hoe je het snelst de iPhone herstart.
Kort volume up daarna kort volume down en daarna blijven drukken op powerbutton tot Apple logo verschijnt en loslaten... aub!
Volume up en powerknop tegelijk ingedrukt houden.evdakker schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:42:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe herstart ik mijn iPhone 12? Als ik simkaarten wissel wil ik gemakkelijk de telefoon kunnen herstarten. Ik zie alleen de optie 'uitschakelen', en niet ook een optie 'opnieuw opstarten'. Nu moet ik de telefoon uitzetten, wachten, en dan opnieuw de telefoon aanzetten. Dat moet gemakkelijker kunnen. Op mijn Samsung zit die optie wel gewoon in het uitschakelmenu.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
<Zinloze tekst hier>
Precies. Nooit iets kopen wat je niet kan onderhouden en niets verzekeren wat je zelf kan betalen.Alekz87 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:35:
[...]
Ik zie het net als met een auto. Als deze stuk is en je kan hem niet onderhouden door geldgebrek, zou ik in eerste instantie het al niet hebben gekocht.
Om diezelfde reden trouwens een nieuwe elektrische auto gekocht. Ik wilde weleens een wat snellere auto, maar niet de bijbehorende onderhoudskosten die daarmee gemoeid zijn. Qua aanschaf wellicht nog net iets duurder natuurlijk, maar IPhones zijn doorgaans ook net iets duurder dan andere telefoons, dus er is wel enige gelijkenis.
Instellingen>Algemeen... en dan helemaal naar onder swipen: “Zet uit”.evdakker schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:42:
Daarna kan je hem weer aanzetten met de knop op zijkant.
Maar zeker bij een Simwissel is dat niet nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 10-02-2021 13:09 ]
Ah dat schijnt te werken! Google was inderdaad defect, want Google zei dat dat een geforceerde opstart is voor als de telefoon niet meer reageert. Wat ik zoek is een eenvoudige manier om de telefoon opnieuw op te starten, zoals dat ook met Android kan. Bv via een tweede knop in het afsluitmenu. Of een optie in de instellingen. Want ook dit indrukken van knoppen op een specifieke volgorde vind ik niet echt een gebruikersvriendelijke en goed te onthouden manier om de telefoon opnieuw op te starten.RigolleM schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:31:
[...]
En Google is defect?
Kort volume up daarna kort volume down en daarna blijven drukken op powerbutton tot Apple logo verschijnt en loslaten... aub!
Het is simpelweg niet de bedoeling een iPhone opnieuw op te starten....evdakker schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:48:
[...]
Want ook dit indrukken van knoppen op een specifieke volgorde vind ik niet echt een gebruikersvriendelijke en goed te onthouden manier om de telefoon opnieuw op te starten.
Alleen bij problemen of een softwareupdate waarbij hij het zelf doet.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 10-02-2021 13:51 ]
Kort gezegd, wat je zoekt is er niet, daarnaast zoals hierboven gezegd is het ook niet nodig.
<Zinloze tekst hier>
Goud moet je wel eerst in het echt zien hoor. Lang niet zo subtiel als de iPhone 5 bijvoorbeeld in het goud was.NotYetBritish schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:59:
Daar gaan we weer: Ik mag eindelijk verlengen. Welke 12 pro (Max) kleur hebben jullie? Ik zit gigantisch te twijfelen tussen goud en blue...HELP!
Ik ben ruim 1 maand geleden voor Pacific Blue gegaan, maar twijfelde tussen Pacific Blue en Graphite. Bij Gold en Silver vallen de lenzen meer op. Daarnaast vind ik Gold meer iets voor vrouwen.NotYetBritish schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:59:
Daar gaan we weer: Ik mag eindelijk verlengen. Welke 12 pro (Max) kleur hebben jullie? Ik zit gigantisch te twijfelen tussen goud en blue...HELP!
[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 10-02-2021 14:08 ]
Ik heb zelf de zilveren versie, erg mooi vind ik zelf! En staat mooi bij de SS Apple Watch 😁.NotYetBritish schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:59:
Beslist de blauwe echt een prachtige uitvoering 😍NotYetBritish schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:59:
Neen Pink Gold was meer iets voor vrouwen... jammer dat deze er niet meer is...syltheboy schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:06:
[...]
Ik ben ruim 1 maand geleden voor Pacific Blue gegaan, maar twijfelde tussen Pacific Blue en Graphite. Bij Gold en Silver vallen de lenzen meer op. Daarnaast vind ik Gold meer iets voor vrouwen.
Bij de Android hebben ze inderdaad een restart, of zelfs een auto restart om de x tijd... als je er zeker wou van zijn dat alles nog blijft werkenevdakker schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:48:
[...]
Ah dat schijnt te werken! Google was inderdaad defect, want Google zei dat dat een geforceerde opstart is voor als de telefoon niet meer reageert. Wat ik zoek is een eenvoudige manier om de telefoon opnieuw op te starten, zoals dat ook met Android kan. Bv via een tweede knop in het afsluitmenu. Of een optie in de instellingen. Want ook dit indrukken van knoppen op een specifieke volgorde vind ik niet echt een gebruikersvriendelijke en goed te onthouden manier om de telefoon opnieuw op te starten.

Haha, die kleur had m'n vader (iPhone 6S) voordat hij een iPhone 8 in Space Gray kocht. Nu gebruikt m'n zus deze. Maar Gold is inderdaad minder vrouwelijk dan Rose Gold.RigolleM schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:38:
[...]
Neen Pink Gold was meer iets voor vrouwen... jammer dat deze er niet meer is...
[ Voor 8% gewijzigd door syltheboy op 10-02-2021 17:39 ]
Een gewonen usb A naar Lightning werkt ook gewoon op de iPhone 12 series. Dus misschien nog ergens een oude kabel liggen?Divak schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:33:
Hoe krijg ik bestanden naar mijn PC zonder kabel? Mijn PC heeft geen USB-C aansluiting, en de enige manier om draadloze transfer in te stellen is door éérst met een kabel verbinding te maken.. iemand een andere mogelijkheid?
Je kan ze ook in bestanden zetten op een iCloud drive locatie. Vervolgens met de client kan je die dan op je PC bereiken.Divak schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:33:
Hoe krijg ik bestanden naar mijn PC zonder kabel? Mijn PC heeft geen USB-C aansluiting, en de enige manier om draadloze transfer in te stellen is door éérst met een kabel verbinding te maken.. iemand een andere mogelijkheid?
Ik ben op zoek naar een equalizer app die ook thirthparty muziekapps kan aanpassen. Maar ik zoek er een zonder abonnement. De eigen IPhone eq ken ik, maar die werkt alleen op de eigen music app....
Iemand tips?
Een goede bluetooth koptelefoon heeft meestal de mogelijkheid om equalizer-settings te wijzigen in hun eigen app. In elk geval Sony en Bose hebben die mogelijkheid. Maar misschien gebruik je geen bluetooth..machlo schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:30:
Hoi,
Ik ben op zoek naar een equalizer app die ook thirthparty muziekapps kan aanpassen. Maar ik zoek er een zonder abonnement. De eigen IPhone eq ken ik, maar die werkt alleen op de eigen music app....
Iemand tips?
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 12, Mini & Pro] bescherming / screenprotectors