Teams doe ik ook allemaal op de iMac, MBP of soms de iPad. Heel soms op de telefoon met alleen audio als ik in het huis aan de slag ben ((af)was, strijken, etc ). Ik ga mijn batterij cycli niet opbranden met al die video overleggen; dan is je batterij na 1 jaar opgebrand...
Een beetje offtopic:Mother_Goozz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:57:
[Afbeelding]
Een van de redenen om weer terug naar iPhone te gaanWat genieten weer! Ik kreeg dit op Android niet goed werken, op de iPhone is het plug-and-play.
Ik vind het geluid zo al prima van mijn gewone 12. Maar is deze versterker zo goed? Neem aan dat je dan ook een top hoofdtelefoon in gebruikt hebt?
ontopic:
De batterij blijft me verbazen; zaterdag om 16:00 uur de telefoon voor het laatst opgeladen naar 100% en bij mijn reguliere gebruik zat ie net pas op 12%. Heerlijk!
[ Voor 13% gewijzigd door bvsteyn op 25-01-2021 18:14 ]
Het is een Fiio Q5S, en ik ben er echt enorm blij mee. In de audio wereld is het een beginners model. Ik heb zelf helemaal geen budget voor €1000+ koptelefoons of DAC. Ik gebruik de Fiio icm een Sennheiser HD650 met een balanced cable. En een Sony MDR-1AM2, kortom echt genieten wanneer je meer uit je muziek wil halen!bvsteyn schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:12:
[...]
Een beetje offtopic:
Ik vind het geluid zo al prima van mijn gewone 12. Maar is deze versterker zo goed? Neem aan dat je dan ook een top hoofdtelefoon in gebruikt hebt?
Daarom zal er ook nooit een Apple AirPods Max komen
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Vandaag een 12 mini in ontvangst mogen nemen, nog niet helemaal uit over het formaat. Denk dat ik hem toch te klein ga vinden na verloop van tijd. Kom van een 7 af, maar een echte wow factor heb ik nou niet bepaald mee.
De 7 is toch nog gewoon een stuk kleiner? (5,4 vs 4.7 inch)Italioboy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:31:
Vandaag een 12 mini in ontvangst mogen nemen, nog niet helemaal uit over het formaat. Denk dat ik hem toch te klein ga vinden na verloop van tijd. Kom van een 7 af, maar een echte wow factor heb ik nou niet bepaald mee.
Nou ik heb ook maar eindelijk een Pro Max besteld, helaas wel de space gray (wilde eigenlijk de blauwe), maar die was niet op voorraad bij Vodafone. Ga wel overstappen van T-mobile naar Vodafone, maar met Ziggo is dat in eens een stuk interessant geworden.
Ben echt benieuwd, ga van een 7+ naar een 12, dus heb wel wat overgeslagen. Laat er gelijk een screenprotector opzetten en natuurlijk ook een magsafe kopen want ben dat laden beu
.
Ook eindelijk van 128 gb naar 256 gb, hoef ik mijn foto's niet te verwijderen. Lang leve iCloud ook.
Ben benieuwd of ze hem snel gaan leveren. Nu alleen nog mijn Macbook Pro uit 2015 een keer updaten, maar ach hij doet het prima voor een beetje surfen
Ben echt benieuwd, ga van een 7+ naar een 12, dus heb wel wat overgeslagen. Laat er gelijk een screenprotector opzetten en natuurlijk ook een magsafe kopen want ben dat laden beu
Ook eindelijk van 128 gb naar 256 gb, hoef ik mijn foto's niet te verwijderen. Lang leve iCloud ook.
Ben benieuwd of ze hem snel gaan leveren. Nu alleen nog mijn Macbook Pro uit 2015 een keer updaten, maar ach hij doet het prima voor een beetje surfen
Ook ik heb de stap van een 7 Plus naar een iPhone 12 Pro Max 256GB Graphite gemaakt.Aight! schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:40:
Nou ik heb ook maar eindelijk een Pro Max besteld, helaas wel de space gray (wilde eigenlijk de blauwe), maar die was niet op voorraad bij Vodafone. Ga wel overstappen van T-mobile naar Vodafone, maar met Ziggo is dat in eens een stuk interessant geworden.
Ben echt benieuwd, ga van een 7+ naar een 12, dus heb wel wat overgeslagen. Laat er gelijk een screenprotector opzetten en natuurlijk ook een magsafe kopen want ben dat laden beu.
De fysieke grootte is nagenoeg hetzelfde. Op een paar kleine punten na, valt er dan ook weinig aan te wennen, aan de 12 Pro Max.
Je zal er dan ook geen spijt van hebben.
Gewoon een paar dagen bekijken. Dan aan iemand een 12 vragen om vast te houden, denk je jeetje wat groot dan zit je goed met je mini, denk je wauw wat mooi dan snel omruilen. Ik heb nu twee weken mijn mini, van de week heeft mijn vrouw haar gewone 12 binnen gekregen, erg mooi maar mijn eerste indruk was jeetje wat groot en zwaar. Kortom blij met de mini, en ik kon toen nog terug maar dat heb ik niet gedaan.Italioboy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:31:
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
De enige tegenvaller zou het gewicht (40g verschil) kunnen zijn.Tartarus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:47:
[...]
Ook ik heb de stap van een 7 Plus naar een iPhone 12 Pro Max 256GB Graphite gemaakt.
De fysieke grootte is nagenoeg hetzelfde. Op een paar kleine punten na, valt er dan ook weinig aan te wennen, aan de 12 Pro Max.
Je zal er dan ook geen spijt van hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door syltheboy op 26-01-2021 23:48 ]
Zwaar vindt ik juist fijner, als hij zo licht is ben ik altijd bang dat hij uit mijn hand vliegt.
Ik las in het levertijden topic dat de pro max wel beter beschikbaar is dan de pro, maar zal ook wel liggen bij welke provider/partij je hem besteld.
Ik las in het levertijden topic dat de pro max wel beter beschikbaar is dan de pro, maar zal ook wel liggen bij welke provider/partij je hem besteld.
Het scherm van de 7 is kleiner, maar door de (forse) bezels boven en onder is de 12 mini qua fysieke afmetingen vergelijkbaar met de 7. Ondanks het grotere scherm zelfs ietsjes kleiner dan de 7. Maar de fysieke afmetingen zijn nou de meer bepalende factor om te bepalen of je een ‘grote’ telefoon ervaart of niet.WouterL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:52:
[...]
De 7 is toch nog gewoon een stuk kleiner? (5,4 vs 4.7 inch)
Qua formaat in de hand is de mini kleiner ondanks dat het scherm groter is.WouterL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:52:
[...]
De 7 is toch nog gewoon een stuk kleiner? (5,4 vs 4.7 inch)
Goede tip, was sowieso van plan om hem eens te gebruiken komende dagen. Alleen even kijken wie er een 12 in de omgeving heeftMXL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:21:
[...]
Gewoon een paar dagen bekijken. Dan aan iemand een 12 vragen om vast te houden, denk je jeetje wat groot dan zit je goed met je mini, denk je wauw wat mooi dan snel omruilen. Ik heb nu twee weken mijn mini, van de week heeft mijn vrouw haar gewone 12 binnen gekregen, erg mooi maar mijn eerste indruk was jeetje wat groot en zwaar. Kortom blij met de mini, en ik kon toen nog terug maar dat heb ik niet gedaan.

Graag even jullie mening. Ik heb sinds maandag 5G op mijn iPhone 12 pro. Ik weet dat de batterij sneller leeg gaat dan op 4G maar vind het toch fors gaan. Hebben meerdere mensen deze ervaring ook? Gebruikers die gewoon 4G handhaven omwille van de batterij?
Sinds ik op launch day mijn 12 Pro Max heb, heb ik nog geen een keer aan die schakelaar gezeten.henkna schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:42:
Graag even jullie mening. Ik heb sinds maandag 5G op mijn iPhone 12 pro. Ik weet dat de batterij sneller leeg gaat dan op 4G maar vind het toch fors gaan. Hebben meerdere mensen deze ervaring ook? Gebruikers die gewoon 4G handhaven omwille van de batterij?
Ik haal met gemak een volle dag werken buitenshuis met soms op de voorgrond urenlang Maps open en kom nog thuis met 40-50% juice in mijn toestel.
Zolang ik na 8 uurtjes werken thuis kom zonder dat mijn toestel uitvalt, vind ik alles best. Of dat nou 10% of 90 % boeit verder niet zo.
Een goede vraag die ik mijzelf heb gesteld. Wat is in de praktijk het voordeel van 5G? Bij het versturen van wat Appjes, het bekijken van nieuws en Tweakers is 4G al ruim overbemeten. Dus ik ga geen batterij aan 5G verspillen. Maargoed, ik zullen er vast genoeg zijn die wél waarde aan 5G hechten en vinden dat als het erop zit het ook aan moet staan.henkna schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:42:
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 27-01-2021 15:34 ]
Ik weet niet of dit is anders is bij de nieuwe varianten, maar de batterij van mijn iPhone XR gaat bij slecht mobiel bereik (1 bar) wel een stuk sneller leeg dan wanneer er goed bereik is. (Je kunt dat in de instellingen bij batterij bekijken).henkna schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:42:
Nee idd en ik heb gewoon alleen 4G geactiveerd.Dennisdn schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:33:
[...]
Een goede vraag die ik mijzelf heb gesteld. Wat is in de praktijk het voordeel van 5G? Bij het versturen van wat Appjes, het bekijken van nieuws en Tweakers is 4G al ruim overbemeten. Dus ik ga geen batterij aan 5G verspillen. Maargoed, ik zullen er vast genoeg zijn die wél waarde aan 5G hechten en vinden dat als het erop zit het ook aan moet staan.
Beetje rare vraag hier misschien, maar wanneer updaten jullie je mobiel? Bij het opladen of als hij opgeladen is?
Zodra de update er isDaantsjie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:49:
Beetje rare vraag hier misschien, maar wanneer updaten jullie je mobiel? Bij het opladen of als hij opgeladen is?
©2004
Goedenavond,
Geen idee of mijn vraag hier thuis hoort, maar ik heb sinds kort een Iphone 12 (ios 14.4).
Ik zou graag via de ‘mail app’ of outlook app mijn mail synchronisatie periode op een maand zetten. Dus dat ik op mijn Iphone maar een maand terug kan kijken. Ik heb op Google gezocht en daar staat dat ik moet gaan naar Instellingen -> Accounts en Wachtwoorden, maar bij mijn instellingen staat alleen Wachtwoorden. Heeft iemand enig idee waar en hoe ik dit aan kan passen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Geen idee of mijn vraag hier thuis hoort, maar ik heb sinds kort een Iphone 12 (ios 14.4).
Ik zou graag via de ‘mail app’ of outlook app mijn mail synchronisatie periode op een maand zetten. Dus dat ik op mijn Iphone maar een maand terug kan kijken. Ik heb op Google gezocht en daar staat dat ik moet gaan naar Instellingen -> Accounts en Wachtwoorden, maar bij mijn instellingen staat alleen Wachtwoorden. Heeft iemand enig idee waar en hoe ik dit aan kan passen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Settings -> Mail -> Accounts -> selecteer account naar keuze en dan “mail days to sync” even aanpassen.MBAMG schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:40:
Goedenavond,
:strip_exif()/f/image/TkidHVloRMD8PdmjhW27dmuZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb sinds vorige week een iPhone 12, maar ben niet echt te spreken over het scherm. Die is namelijk aan de linkerkant veel geler dan aan de rechterkant. Dat is goed te zien op een site als Tweakers, met een witte achtergrond. Ik heb veel issues gelezen, ook over schermen die zwart niet als zwart tonen, maar daar heb ik dan weer geen last van. Verandert dit in de loop der tijd nog? Wordt het beter/slechter? Kan dit met een update/fabrieksherstel verholpen worden? Of is het een gaar panel... Vind het lastig. Voor de rest ben ik namelijk zeer te spreken over het toestel.
Wat voor mail account gebruik je? Want niet iedere provider ondersteunt dit. Exchange accounts wel, maar bijvoorbeeld iCloud niet.MBAMG schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:40:
Goedenavond,
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb het inderdaad gevonden nu! Ik heb eerst een los hotmail account aangemaakt, maar als ik dat via Outlook aanmaak, dan werkt het wel!
Super bedankt!
Super bedankt!
Ga er maar vanuit dat dat niet software matig opgelost gaat worden. Als het scherm aan de ene kant echt geler is dan zou ik hem retournerendannyvdb1997 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:19:
Ik heb sinds vorige week een iPhone 12, maar ben niet echt te spreken over het scherm. Die is namelijk aan de linkerkant veel geler dan aan de rechterkant. Dat is goed te zien op een site als Tweakers, met een witte achtergrond. Ik heb veel issues gelezen, ook over schermen die zwart niet als zwart tonen, maar daar heb ik dan weer geen last van. Verandert dit in de loop der tijd nog? Wordt het beter/slechter? Kan dit met een update/fabrieksherstel verholpen worden? Of is het een gaar panel... Vind het lastig. Voor de rest ben ik namelijk zeer te spreken over het toestel.
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Sinds iOS 14.4 lijk ik eindelijk weer een betrouwbare iPhone 12 te hebben. Die battery drain-bug zorgde ervoor dat het beestje dat ik ‘s avonds tot 100% had opgeladen de volgende dag rond 14:00 schoon leeg was met nauwelijks gebruik. Kort telefoontje, even browsen, in totaal nog geen uur. Ik werk gelukkig thuis, anders was dat een mooi probleem geweest. Of in elk geval een gedoe met powerbanks en opladers.
Rare is dat ik dat niet had toen ik de iPhone net had, toen was ik diep onder de indruk van de batterijduur. Na een tijdje kwam het probleem zo af en toe eens voor en de laatste 2 weken leek het dagelijkse kost. Haalde in het begin 2 dagen met stevig gebruik, met gemak. Die kant lijkt het nu ook weer op te gaan. Weer een happy camper
Rare is dat ik dat niet had toen ik de iPhone net had, toen was ik diep onder de indruk van de batterijduur. Na een tijdje kwam het probleem zo af en toe eens voor en de laatste 2 weken leek het dagelijkse kost. Haalde in het begin 2 dagen met stevig gebruik, met gemak. Die kant lijkt het nu ook weer op te gaan. Weer een happy camper
Dualsim battery drain lijkt opgelost te zijn in iOS 14.4. Vannacht ging er minder dan 10% van af. De komende dagen/nachten eens even aankijken.
Waar heb jij je telefoon dan voor 😂 Het is toch een gebruiksvoorwerpGrin schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:48:
Teams doe ik ook allemaal op de iMac, MBP of soms de iPad. Heel soms op de telefoon met alleen audio als ik in het huis aan de slag ben ((af)was, strijken, etc ). Ik ga mijn batterij cycli niet opbranden met al die video overleggen; dan is je batterij na 1 jaar opgebrand...

Zo moet zeggen dat het wel een vooruitgang is als je van een 7 afkomt
. Wat ik wel schandalig vindt is dat je geen oortjes of stekkerblok erbij krijgt. Betaal je €1400 voor een telefoon zit er alleen een usb-c kabeltje bij hahaha.
Want heb nu maar ook zo een MagSafe gekocht maar ben je ook weer €75 euro verder. Slim verdienmodel van Apple
Vindt het design wel echt mooi met die rand en was nog niet bekend met Face ID maar dat werkt echt snel. En die groothoek lens is ook wel vet
Ben dus wel weer fan! Nu nog eens mijn MacBook Pro van 2015 vervangen en ben bijna weer bij
Want heb nu maar ook zo een MagSafe gekocht maar ben je ook weer €75 euro verder. Slim verdienmodel van Apple
Vindt het design wel echt mooi met die rand en was nog niet bekend met Face ID maar dat werkt echt snel. En die groothoek lens is ook wel vet
Ben dus wel weer fan! Nu nog eens mijn MacBook Pro van 2015 vervangen en ben bijna weer bij
Je hebt ook wel pech om juist nu bij de 12 in het Apple-landschap terecht te komen waarbij ze niks meer meeleveren én toevallig ook net naar USB-C switchen waarbij iedereen weer dure laders moet gaan kopen. Zeker in de combi met de MagSafe dacht ik bij mijzelf: echt bizar dat ik nu 70 euro ga betalen voor een lader terwijl ik tig goedkope lightnings heb slingeren... Maargoed, snel afrekenen en niet meer aan denken.....Aight! schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:54:
Zo moet zeggen dat het wel een vooruitgang is als je van een 7 afkomt. Wat ik wel schandalig vindt is dat je geen oortjes of stekkerblok erbij krijgt. Betaal je €1400 voor een telefoon zit er alleen een usb-c kabeltje bij hahaha.
Want heb nu maar ook zo een MagSafe gekocht maar ben je ook weer €75 euro verder. Slim verdienmodel van Apple![]()
Vindt het design wel echt mooi met die rand en was nog niet bekend met Face ID maar dat werkt echt snel. En die groothoek lens is ook wel vet![]()
Hahaha ja vooral snel afrekenen en niet meer over nadenken!Dennisdn schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:17:
[...]
Je hebt ook wel pech om juist nu bij de 12 in het Apple-landschap terecht te komen waarbij ze niks meer meeleveren én toevallig ook net naar USB-C switchen waarbij iedereen weer dure laders moet gaan kopen. Zeker in de combi met de MagSafe dacht ik bij mijzelf: echt bizar dat ik nu 70 euro ga betalen voor een lader terwijl ik tig goedkope lightnings heb slingeren... Maargoed, snel afrekenen en niet meer aan denken.....
Maar ik geloof dat Samsung ook al niet meer een adapter en oortjes levert bij zijn nieuwe telefoons, dus Apple is niet de enigste. Die Magsafe is wel echt ideaal, die kabels gingen bij mij altijd kapot en/of die lightning poort (bij mijn 6 heb ik die 2x moeten vervangen want hij laadde niet meerop).
Ik gebruik zelf de afgelopen 3 jaar al een draadloze lader, met een 5 watt blokje eraan helemaal prima. Zorgt ervoor dat na bijna een jaar mijn iPhone XS Max batterij health nog 100% was 
Dit weekend nog 2 officiële Apple 2m usb-A-lightning kabels gekocht voor €12,90. Suck it Apple, no way dat ik die overpriced crap bij hun ga kopen
Dit weekend nog 2 officiële Apple 2m usb-A-lightning kabels gekocht voor €12,90. Suck it Apple, no way dat ik die overpriced crap bij hun ga kopen
@Mother_Goozz Waar heb je die kabels gekocht? Zelf hebben we er een gerepareerd met krimpkous. Ik laad mijn telefoon ook op met een draadloze lader van Satechi met een 5W iPhone-lader. MagSafe lijkt me toch wat handiger, maar ik laad mijn telefoon vooral ‘s nachts op als ik ga slapen.
[ Voor 13% gewijzigd door syltheboy op 31-01-2021 15:28 ]
Ik laat ook alleen in de nacht dus snel laden heeft voor mij geen zin. In mijn Citroën C2 heb ik ook een draadloze lader (modernste stukje techniek in die hele autosyltheboy schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:24:
@Mother_Goozz Waar heb je die kabels gekocht? Zelf hebben we er een gerepareerd met krimpkous. Ik laad mijn telefoon ook op met een draadloze lader van Satechi met een 5W iPhone-lader. MagSafe lijkt me toch wat handiger, maar ik laad mijn telefoon vooral ‘s nachts op als ik ga slapen.
Bij Megekko hadden ze een bulk aanbieding 2 dagen geleden 1+1 gratis.
Die MagSafe is niet heel snel merk ik wel
.
Wordt dus voornamelijk gebruikt als ik hem s'nachts aan de oplader hang dan maar.
Wordt dus voornamelijk gebruikt als ik hem s'nachts aan de oplader hang dan maar.
Nou ben ik van een S10 overgestapt naar het apple kamp met een 12 Pro, ligt het aan mij of mis ik mijn mapje met fotos van mijn camera. enigste wat ik tegenkom is een mapje met recents en daar staat ook gelijk alle andere meuk in. Online lees ik dat dit een nieuwe feature van ios 13 en 14 ?
Als je naar albums gaat?Uberdude schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:28:
Nou ben ik van een S10 overgestapt naar het apple kamp met een 12 Pro, ligt het aan mij of mis ik mijn mapje met fotos van mijn camera. enigste wat ik tegenkom is een mapje met recents en daar staat ook gelijk alle andere meuk in. Online lees ik dat dit een nieuwe feature van ios 13 en 14 ?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yzqjWc6emqdmBNGxli0PNrYk.jpg?f=user_large)
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Foto's gemaakt met je camera worden niet in een apart album opgeslagen (vziw). Met de photos app zie je je foto's, screen host, whatsapp foto's (indien ingeschakeld). Die mappenstructuur van Android mis ik wel een beetje, maar het went.:+
Sorry las verkeerd, je wilt enkel de foto’s zien welke via de camera genomen zijn.
Zo ver ik weer kan dat niet

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik maak zelden foto’s, dus kijk nu ook voor het eerst. Ik kan het niet vinden, WTF? Geen mapje met genomen foto’s, dat kán toch niet?
Welkom bij Apple.jodeltje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:43:
Geen mapje met genomen foto’s, dat kán toch niet?
Ik heb een pesthekel aan Google vanwege privacy, maar een Android telefoon is echt een computer in je zak, een echte smartphone. Een iPhone.. lijkt wel een featurephone met heel veel features.
Maar ik krijg vrijdag m’n iPhone 12 mini, dus we gaan weer een paar jaar door met deze onzin.
Edit: ik wil gewoon iets als Solid Explorer voor de iPhone
[ Voor 7% gewijzigd door jodeltje op 01-02-2021 00:16 ]
Ik heb sinds jaar en dag een Android telefoon, begonnen met Windows Mobile op de HTC Daimond. Maar gisteren toch de stoute schoenen aangetrokken en mijn Xiaomi Mi9 opzij geschoven voor een iPhone 12.. Ja ik ben even bezig geweest met apps overzetten maar damn... Alles werkte gewoon in een keer goed. De speakers lijken wel van een andere planeet, Face ID werkt prima en ik was binnen 2 min eigenlijk wel gewend. Enige wat ik misschien ga missen is het voorbeeld hierboven. Mijn MI 9 was soms inderdaad net een computer.. torrent downloaden, unzippen, kopiëren naar mijn NAS etc.
Ik download NZB’s in Safari waarna ik ze via Dropbox naar de NAS stuur waar SAB het weer overneemt. Dat moet op dezelfde wijze dan met torrents ook kunnen lijkt mij.T-Blizzard schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:03:
Ik heb sinds jaar en dag een Android telefoon, begonnen met Windows Mobile op de HTC Daimond. Maar gisteren toch de stoute schoenen aangetrokken en mijn Xiaomi Mi9 opzij geschoven voor een iPhone 12.. Ja ik ben even bezig geweest met apps overzetten maar damn... Alles werkte gewoon in een keer goed. De speakers lijken wel van een andere planeet, Face ID werkt prima en ik was binnen 2 min eigenlijk wel gewend. Enige wat ik misschien ga missen is het voorbeeld hierboven. Mijn MI 9 was soms inderdaad net een computer.. torrent downloaden, unzippen, kopiëren naar mijn NAS etc.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Tylen op 01-02-2021 07:19 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
True! Heb ook het een en ander in containers draaien op de NAS maar weer even in duiken. Vooralsnog zijn dit geen dagelijks bezighedenDennisdn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:08:
[...]
Ik download NZB’s in Safari waarna ik ze via Dropbox naar de NAS stuur waar SAB het weer overneemt. Dat moet op dezelfde wijze dan met torrents ook kunnen lijkt mij.
Wordt de iPhone 12 mini eigenlijk ondersteund op het 5G netwerk van T-mobile? Heb nu een Xr alleen die wilt mijn vader graag hebben (en ik vindt de 12 mini gewoon een mooi toestel)
Gisteren vloog de 12 pro max van 1,5m hoog door de garage en kletterde op de plavuizen vloer. Daarna schoof hij nog even door.... Dit deed pijn en ik dacht echt dit kost een nieuw scherm.
Maar he-le-maal-niks. Hij is echt sterk. Geen krasje / beschadiging niks. Heel echt netjes. (I dont use protection).
Maar he-le-maal-niks. Hij is echt sterk. Geen krasje / beschadiging niks. Heel echt netjes. (I dont use protection).
Klinkt bijna sterk. Ik ken veel iPhone 12 Pro’s met alleen al krasjes bij de Lightning-aansluiting omdat je altijd zit te pielen bij het gaatje.Tylen schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:09:
Gisteren vloog de 12 pro max van 1,5m hoog door de garage en kletterde op de plavuizen vloer. Daarna schoof hij nog even door.... Dit deed pijn en ik dacht echt dit kost een nieuw scherm.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Nope.GKW schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:41:
Zelfs op de hoeken geen beschadiging?
O daar heb ik geen last van.THE_BASE schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:46:
[...]
Klinkt bijna sterk. Ik ken veel iPhone 12 Pro’s met alleen al krasjes bij de Lightning-aansluiting omdat je altijd zit te pielen bij het gaatje.
Dit is overigens al de tweede keer dat hij zo viel.
Je geluk is een keer op. Waarom nou geen hoesje? Scheelt je €300-€600! Zeker als die al 2x zo gekletterd isTylen schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:48:
[...]
Nope.
[...]
O daar heb ik geen last van.
Dit is overigens al de tweede keer dat hij zo viel.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Heb Apple CareAlekz87 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:51:
[...]
Je geluk is een keer op. Waarom nou geen hoesje? Scheelt je €300-€600! Zeker als die al 2x zo gekletterd is. Ach iedereen moet het zelf weten natuurlijk.
En heb echt nooit hoesjes. Vind dat niet fijn. Word de telefoon alleen maar lelijker van. En waarom zou ik hem netjes houden voor degene die hem na mij gaat gebruiken.
Is ook zo. Ik merk alleen dat telefoons zonder hoesje bij voorbaat al overal vanaf glijden. M’n iPhone X zonder hoesje kreeg een eigen leven wanneer ik deze op de leuning van de bank legde.Tylen schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:52:
[...]
Heb Apple Care
En heb echt nooit hoesjes. Vind dat niet fijn. Word de telefoon alleen maar lelijker van. En waarom zou ik hem netjes houden voor degene die hem na mij gaat gebruiken.
Ik vind ze gewoon te koud en glibberig zonder hoesje. Maar met apple care snap ik t ook wel weer. Net ff wat beter ingedekt!
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik ben jaren in het Android-kamp gebleven omdat ik de vrijheid wilde. Uiteindelijk toch overgelopen omdat ik merkte dat ik niet zo actief was als vroeger (root, custom mod etc). Je zal de eerste maanden veel gaan vloeken over ontbrekende/andere features. Uiteraard blijft het niet alleen bij vloeken: positief verrast worden door enkele features, het feit dat iets "gewoon" werkt, dat bepaalde zaken anders/beter zijn geïmplementeerd.jodeltje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:13:
[...]
Ik heb een pesthekel aan Google vanwege privacy, maar een Android telefoon is echt een computer in je zak, een echte smartphone. Een iPhone.. lijkt wel een featurephone met heel veel features.
Maar ik krijg vrijdag m’n iPhone 12 mini, dus we gaan weer een paar jaar door met deze onzin.
Edit: ik wil gewoon iets als Solid Explorer voor de iPhone
Zet je dus schrap voor een knipperlichtrelatie met je nieuwe telefoon.
iPhone 12 mini geretourneerd, 12 onderweg! Voor mijn handen toch echt te klein. Ondanks ik van een 7 af kwam vond ik de telefoon toch niet breed genoeg. Te krampachtig typen.
Edit: Pff dat was dom..
[ Voor 95% gewijzigd door jodeltje op 02-02-2021 20:41 ]
Ja, dat werkt 🙂
Roy Tollenaar schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:47:
Wordt de iPhone 12 mini eigenlijk ondersteund op het 5G netwerk van T-mobile? Heb nu een Xr alleen die wilt mijn vader graag hebben (en ik vindt de 12 mini gewoon een mooi toestel)
Mooi, dan zal ik hem binnenkort bestellen bij mobiel.nl.
[ Voor 10% gewijzigd door Roy Tollenaar op 02-02-2021 21:44 ]
Heb helaas een andere ervaring met mijn iPhone 12 Pro.Tylen schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:09:
Heb zelfs het originele doorzichtige Apple hoesje en een screenprotector (Belkin, geloof ik?) door de Apple store geïnstalleerd.
Toch is er, na geen hele bizarre val, een barst in de onderkant van het scherm gekomen. Gelukkig geen barst door het hele scherm en niet heel opvallend, maar toch pittig klote. Hij viel vanaf kniehoogte, via mijn schoen, op de stoep. Precies op het glas waar de screenprotector niet overheen kwam.
Nu ff bedenken of ik het de 311 euro waard vind om het scherm te laten vervangen (wss door covid weer lastig te laten repareren?)
Lesje voor volgende telefoon: meteen een volledige screenprotector laten plaatsen.
𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾
Ik heb voor mijn iPhone 12 Mini een dbrand screen protector laten overvliegen. Dit is al nummer 2. De eerste keer glipte hij uit mijn handen op een stalen voet van de tafel. Gelukkig alleen maar schade aan de protector. Ook sluit deze naadloos aan en merkt je na een tijdje niet meer dat je een screen protector hebt.d22wth schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:29:
[...]
Lesje voor volgende telefoon: meteen een volledige screenprotector laten plaatsen.
Kom van een 8 naar een Mini, voor mij is het de perfecte maatItalioboy schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:49:
iPhone 12 mini geretourneerd, 12 onderweg! Voor mijn handen toch echt te klein. Ondanks ik van een 7 af kwam vond ik de telefoon toch niet breed genoeg. Te krampachtig typen.
Valt wel mee. Toevallig donderdagmiddag een serviceaanvraag gedaan voor een nieuw scherm + batterij voor de IP8. Vrijdagmiddag is m'n toestel thuis opgehaald en gisterochtend had ik 'm weer terug.d22wth schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:29:
[...]
Nu ff bedenken of ik het de 311 euro waard vind om het scherm te laten vervangen (wss door covid weer lastig te laten repareren?)
Ik gebruik NZBget op mijn NAS icm NZBClient op mijn iPhone.Dennisdn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:08:
[...]
Ik download NZB’s in Safari waarna ik ze via Dropbox naar de NAS stuur waar SAB het weer overneemt. Dat moet op dezelfde wijze dan met torrents ook kunnen lijkt mij.
NZB wordt direct geüpload naar nzbget en de rest gaat vanzelf.
Echt een top appje.
Ik heb verschillende apps getest maar vind de Safari via Dropbox het fijnst omdat NZB's dan vanaf IOS-devices en Windows10-desktop (Chrome) en laptops (Chrome) in huis allemaal via dezelfde Dropbox-stroom op de NAS terecht komen. Selecteren van NZB's doe ik dan gewoon op nzbserver.com. Enige nadeel is dat je dan telkens een klikje extra hebt >Verstuur naar Dropbox.Cloud_VII schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:33:
[...]
Ik gebruik NZBget op mijn NAS icm NZBClient op mijn iPhone.
NZB wordt direct geüpload naar nzbget en de rest gaat vanzelf.
Echt een top appje.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 03-02-2021 10:42 ]
Dat is best prima, via Apple zelf?traxxion schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:23:
[...]
Valt wel mee. Toevallig donderdagmiddag een serviceaanvraag gedaan voor een nieuw scherm + batterij voor de IP8. Vrijdagmiddag is m'n toestel thuis opgehaald en gisterochtend had ik 'm weer terug.
Neem aan dat ze je iPhone wel compleet resetten?
𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾
Ieder persoonlijk natuurlijk maar ik kon er niet aan wennen.Albert020 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:19:
[...]
Kom van een 8 naar een Mini, voor mij is het de perfecte maat
Vanmorgen iets bizars met mijn 12 pro. Normaal gaat m'n wekker enkel af op mijn AW series 6 en niet op mijn iPhone. Deze morgen ging de wekker zowel op de AW als op de iPhone af.
Op zich niet erg, maar daarna trilde mijn iPhone zowat elke minuut. Na wat opzoeken wat tips toegepast, maar niets hielp. Dan het toestel aan de lader gehangen terwijl ik aan het werk was en nu is het probleem out of the blue opgelost. De iPhone had nog 35ish procent over, dus is niet dat het omwille van lage batterij was.
Nog mensen die dit meegemaakt hebben?
iPhone is niet in contact met water of zo geweest, lag gewoon op m'n nachtkastje.
Op zich niet erg, maar daarna trilde mijn iPhone zowat elke minuut. Na wat opzoeken wat tips toegepast, maar niets hielp. Dan het toestel aan de lader gehangen terwijl ik aan het werk was en nu is het probleem out of the blue opgelost. De iPhone had nog 35ish procent over, dus is niet dat het omwille van lage batterij was.
iPhone is niet in contact met water of zo geweest, lag gewoon op m'n nachtkastje.
Nee dat soort dingen maak ik niet meeMatey schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:04:
Vanmorgen iets bizars met mijn 12 pro. Normaal gaat m'n wekker enkel af op mijn AW series 6 en niet op mijn iPhone. Deze morgen ging de wekker zowel op de AW als op de iPhone af.
Ja, via Apple. Je dient de iPhone te resetten voor verzending.d22wth schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:16:
[...]
Dat is best prima, via Apple zelf?
Neem aan dat ze je iPhone wel compleet resetten?
Ik weet niet of het hier hoort of in het iOS14 topic maar ik merk dat mijn batterij snachts 25% verliest (iPhone 12). Bij batterijgegevens staat geen data. Telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart maar dat mag niet baten (ook softreset). Draai de laatste iOS versie.
Ik laad hem elke avond op dus het valt normaliter niet echt op en kom prima de dag door maar raar vind ik het wel. Meer mensen hier last van?
Ik laad hem elke avond op dus het valt normaliter niet echt op en kom prima de dag door maar raar vind ik het wel. Meer mensen hier last van?
©2004
Dat is het gekke, daar staat helemaal niets: 'gebruik per app is niet beschikbaar'. Scherm aan 0 min en scherm uit ook 0 min.WouterL schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:46:
[...]
Wat zegt batterijverbruik? Er moet toch wel iets staan?
Overdag loopt hij ook niet 'leeg'.
[ Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 04-02-2021 08:51 ]
©2004
Nieuwe iPhone 12 Pro Max overgenomen op v&a. Bijzonder exemplaar. “Pre scratched”. Ongelofelijk wat een pech.
Dat heb je als je zo vaak switcht van telefoon.WouterL schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:40:
Nieuwe iPhone 12 Pro Max overgenomen op v&a. Bijzonder exemplaar. “Pre scratched”. Ongelofelijk wat een pech.
@hk12nl hetzelfde hier met een 12 mini.. Bij sinds laatste update, normaal verloor ik 2% in de nacht en nu een dikke 8% a 15%. In het echt is het meer omdat apple batterij heel lang op 100% houdt.
Eerlijk gezegd valt het overdag niet zo op. Ik vermoed van wel, want ik moet meer moeite doen om 2 dagen te halen met 1 batterij lading. Ik heb nog geen oplossing gevonden, want er valt niks te vinden.. soft reset, alle apps afsluiten, blijft het zo. Volgens batterij / scherm tijd wordt er niks gebruikt door een app.
Eerlijk gezegd valt het overdag niet zo op. Ik vermoed van wel, want ik moet meer moeite doen om 2 dagen te halen met 1 batterij lading. Ik heb nog geen oplossing gevonden, want er valt niks te vinden.. soft reset, alle apps afsluiten, blijft het zo. Volgens batterij / scherm tijd wordt er niks gebruikt door een app.
[ Voor 34% gewijzigd door Quakie op 04-02-2021 12:52 ]
Ik teken nergens meer voor
Ja heel bijzonder inderdaad. Nog nooit meegemaakt. Het is niet voelbaar of direct zichtbaar zonder er licht op te schijnen maar het hoort zeker niet.syltheboy schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:06:
[...]
Dat heb je als je zo vaak switcht van telefoon.
Dat een geseald toestel al bekrast kan zijn.
@WouterL Zeker dat het krassen zijn? Toen ik het papier van mijn 12 pro aftrok schrok ik me ook een ongeluk. Maar het bleken toch iets van een soort lijmresten te zijn. Heb het kunnen verwijderen met zo'n alcohol doekje.
Always look on the bright side of life.
Gek he. Ik kan het ook niet verklaren.. Je ziet bij mij wel echt een verschil in de nacht in de batterijgrafiek. Overdag loopt hij veel vlakker af...Quakie schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:50:
@hk12nl hetzelfde hier met een 12 mini.. Bij sinds laatste update, normaal verloor ik 2% in de nacht en nu een dikke 8% a 15%. In het echt is het meer omdat apple batterij heel lang op 100% houdt.
:strip_exif()/f/image/b1bGbUMkcZPOrZhjdPNHucgS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door hk12nl op 04-02-2021 14:15 ]
©2004
Je moet ook niet zo vaak wisselen Wouter, de mini was perfectWouterL schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:40:
Haha ik word eindelijk gestraft.MartijnMartijn schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:47:
[...]
Je moet ook niet zo vaak wisselen Wouter, de mini was perfect
Dit wordt mijn vierde 12 pro Max.
Neem me op...
Ik had het andersom en heb heel snel mijn 11 ingeruild voor de mini ;-)Italioboy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:12:
[...]
Ieder persoonlijk natuurlijk maar ik kon er niet aan wennen.
Ben er dolblij mee (heb wat kleinere handen)
You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!
Sorry, typte toch ook redelijk vaak mis, dacht eigenlijk, iPhone 8 ging het beter,Italioboy schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:12:
[...]
Ieder persoonlijk natuurlijk maar ik kon er niet aan wennen.
moet er nog 3 jaar mee, heb u ook omgeruild voor een normale iPhone 12
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 04-02-2021 18:59 ]
Haha ik snap je wel.. de iPhone 12 voor dagelijks en dan een Pro Max voor erbij?WouterL schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:49:
[...]
Haha ik word eindelijk gestraft.
Dit wordt mijn vierde 12 pro Max.
Neem me op...
Haha, nee eigenlijk alleen de blauwe en graphite variantensyltheboy schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:31:
@WouterL Welke 12 Pro Max bevalt het beste tot nu toe?Heb je nu ook alle kleuren gehad?
Heb mijn vriendin een gouden 12 pro gedaan. Vindt dat eigenlijk best chique kleur!
Oh, dat valt nog mee! Ja, goud lijkt me ook erg mooi. Met een leren hoesje maakt het eigenlijk niks uit voor welke kleur je gaat.WouterL schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:21:
[...]
Haha, nee eigenlijk alleen de blauwe en graphite varianten![]()
Heb mijn vriendin een gouden 12 pro gedaan. Vindt dat eigenlijk best chique kleur!
Is zeker waar. Ik koop trouwens altijd de Esr leather cases op AliExpress. Echt top dingen als je geen MagSafe gebruikt. Kwaliteit top, metalen knoppen van binnen gevoerd voor 12 piek.syltheboy schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:16:
[...]
Oh, dat valt nog mee! Ja, goud lijkt me ook erg mooi. Met een leren hoesje maakt het eigenlijk niks uit voor welke kleur je gaat.
Ik lijk last te hebben van deze bug: https://bit.ly/2MRPU6t
Als ik van huis (Wifi, 5G) naar mijn werk (4G) rijd heb ik opeens geen internetverbinding meer en moet ik vliegtuigmodus aan en uitzetten om het te verhelpen. Heb het toestel nu enkele dagen en tot nu toe elke dag dit probleem. Edit: KPN netwerk.
Als ik van huis (Wifi, 5G) naar mijn werk (4G) rijd heb ik opeens geen internetverbinding meer en moet ik vliegtuigmodus aan en uitzetten om het te verhelpen. Heb het toestel nu enkele dagen en tot nu toe elke dag dit probleem. Edit: KPN netwerk.
[ Voor 3% gewijzigd door username_ op 05-02-2021 11:10 ]
Heb een 12 mini en 5G. Merk er niet heel veel van, haal prima het einde van de dag (rond 12u zit ik onder de 10/5%). Merk opzich wel snelle response en laadtijden, net een stapje beter dan 4G. Plus ik betaal er 2 euro per maand voor dus ik ga het niet uitzettenhenkna schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:42:
Zucht...
Ik heb ook een iPhone 12 en ook KPN netwerk, maar bij mij gaat het switchen tussen 5g en 4g en van WiFi zonder problemen.username_ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:07:
Ik heb ook een iPhone 12 en ook KPN netwerk, maar bij mij gaat het switchen tussen 5g en 4g en van WiFi zonder problemen.username_ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:07:
Apart, bij mij is 5G bij T-Mo gemiddeld juist 20 Mbps trager dan een speedtest naar dezelfde server over 4G. Alleen de upload is 2x zo hoog op 5G dan op 4G.SgtElPotato schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:15:
[...]
Heb een 12 mini en 5G. Merk er niet heel veel van, haal prima het einde van de dag (rond 12u zit ik onder de 10/5%). Merk opzich wel snelle response en laadtijden, net een stapje beter dan 4G. Plus ik betaal er 2 euro per maand voor dus ik ga het niet uitzetten
Toch wel een verademing hoor, typen met iPhone 12 en niet meer met mini, echt blij dat ik hem omgeruild heb!
[ Voor 22% gewijzigd door Albert020 op 06-02-2021 16:40 ]
Ik snap dat echt niet, als ik een 12 vast heb vind ik hem echt log. Op de 12 mini kan je veel makkelijker alles op het scherm bereiken