Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

Ik heb de 12 mini gekocht. Komende van een Oneplus 6 twijfelde ik enorm tussen de 12 en de mini en ik ben blij met m'n keuze!

Na 2 dagen is dit mijn ervaring:

Hij is echt perfect voor in de broekzak. Heerlijk om geen slagschip in m'n broekzak te hoeven hebben. Het formaat ligt ook echt super in de hand. Bediening met 1 hand kan heel goed, maar vereist nog wel wat oefening.

Screen real estate is hetzelfde als de gewone 12, dus je mist niets. Naast de 12 gezien lijkt de tekst wat klein, maar laat dat je niet afleiden. Het is allemaal prima te zien - echt geen enorme overgang ook al kom ik van een 6,28 inch scherm.

Bediening is prima. Ik heb best grote handen en typen en bediening gaat perfect.

Entertainment
Ik ben geen heavy user, dat wil zeggen geen zware games en geen Netflix binges, maar casual spelletjes en soms wat filmpjes kijken gaat best.

Batterijduur 😱
Alle verhalen over de batterij lieten me zó twijfelen tussen de 12 en de mini. Zo veel mensen die de batterijduur van de mini onvoldoende tot achterlijk slecht vinden - hoe zou dat voor mij uitpakken? Ik ben geen heavy user. Ik gebruik de mobiel graag als go-to voor kleine dingen of om soms langs de nieuwssites of social te scrollen. Soms bekijk ik een video. Geen high-performance dingen en geen urenlange sessies. En als ik langer van huis ben neem ik sowieso vaak een battery pack mee.
Wat blijkt, die batterij is prima. Geen stamina monster, maar gewoon goed. Maak je geen zorgen als het niet je meestgebruikte entertainment device is 😊
Hieronder de grafiek na m'n volledige dag 1. Van 7 tot 23 uur, wel helemaal op wifi, geen idee of 4G wat uitmaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5j5EUb0Nag5-g6LGpnw4vtxrK4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mak9XBZC9KWO0KDMkLMHxOQ6.png?f=fotoalbum_large

Van Android naar iOS
Nu snap ik m'n vrienden en kennissen die van iOS naar Android zijn overgestapt en zeggen "ik snap het niet!" Want wát een verschil zit er tussen de twee. Ik snap niets van dat iOS 😅
Ik ben alleen bekend met oudere versies van iOS en ben nu dus het hele systeem opnieuw aan het ontdekken.
Dingen die in muscle memory zaten moet ik afleren en andere dingen aanleren. Geen ramp.

Al met al ben ik helemaal happy 🙌🏼

Edit: ik mis de vingerafdrukscanner wel enorm. Blijkbaar kan je niet alles hebben 😕

[ Voor 5% gewijzigd door bagagedrager op 24-11-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bagagedrager Valt niet tegen dat verbruik.

Heeft de energiebesparingsmodus aangestaan? Of is dat op het screenshot alleen omdat hij bijna leeg is?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:34
bagagedrager schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:47:
Ik heb de 12 mini gekocht. Komende van een Oneplus 6 twijfelde ik enorm tussen de 12 en de mini en ik ben blij met m'n keuze!

Na 2 dagen is dit mijn ervaring:

Hij is echt perfect voor in de broekzak. Heerlijk om geen slagschip in m'n broekzak te hoeven hebben. Het formaat ligt ook echt super in de hand. Bediening met 1 hand kan heel goed, maar vereist nog wel wat oefening.

Screen real estate is hetzelfde als de gewone 12, dus je mist niets. Naast de 12 gezien lijkt de tekst wat klein, maar laat dat je niet afleiden. Het is allemaal prima te zien - echt geen enorme overgang ook al kom ik van een 6,28 inch scherm.

Bediening is prima. Ik heb best grote handen en typen en bediening gaat perfect.

Entertainment
Ik ben geen heavy user, dat wil zeggen geen zware games en geen Netflix binges, maar casual spelletjes en soms wat filmpjes kijken gaat best.

Batterijduur 😱
Alle verhalen over de batterij lieten me zó twijfelen tussen de 12 en de mini. Zo veel mensen die de batterijduur van de mini onvoldoende tot achterlijk slecht vinden - hoe zou dat voor mij uitpakken? Ik ben geen heavy user. Ik gebruik de mobiel graag als go-to voor kleine dingen of om soms langs de nieuwssites of social te scrollen. Soms bekijk ik een video. Geen high-performance dingen en geen urenlange sessies. En als ik langer van huis ben neem ik sowieso vaak een battery pack mee.
Wat blijkt, die batterij is prima. Geen stamina monster, maar gewoon goed. Maak je geen zorgen als het niet je meestgebruikte entertainment device is 😊
Hieronder de grafiek na m'n volledige dag 1. Van 7 tot 23 uur, wel helemaal op wifi, geen idee of 4G wat uitmaakt.
[Afbeelding]

Van Android naar iOS
Nu snap ik m'n vrienden en kennissen die van iOS naar Android zijn overgestapt en zeggen "ik snap het niet!" Want wát een verschil zit er tussen de twee. Ik snap niets van dat iOS 😅
Ik ben alleen bekend met oudere versies van iOS en ben nu dus het hele systeem opnieuw aan het ontdekken.
Dingen die in muscle memory zaten moet ik afleren en andere dingen aanleren. Geen ramp.

Al met al ben ik helemaal happy 🙌🏼
Mag ik vragen welke mobiele provider je hebt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bagagedrager

bagagedrager

multi-alles

@Donstil ik heb geen optimalisaties gedaan en batterij besparing ging aan op 20%

@Sinan10 ik heb KPN en ben gisteren nauwelijks buiten geweest. Vooral op zolder, zoals het een echte tweaker betaamt 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bagagedrager schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:39:
@Donstil ik heb geen optimalisaties gedaan en batterij besparing ging aan op 20%
Ooh perfect. Dat valt niet tegen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager

bagagedrager

multi-alles

Het is gewoon prima. Geen batterijwonder, maar ook zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:04
Momenteel heb ik een kapotte Iphone 8 256GB (scherm is gebarsten) en ik twijfel tussen een Se2020 of een mini of toch de inmiddels 3 jaar oude Iphone 8 laten repareren.
De Iphone 8 geeft aan dat de accu geen piekprestaties kan leveren en de capaciteit is 82%, wil ik hier nog twee jaar mee doen dan zal ik deze laten repareren.
Kosten Iphone 8 reparatie met nieuwe accu en scherm komen op € 254 euro wanneer ik dit bij een erkende Apple reparateur laat doen.

Een SE2020(128Gv variant) kost 470 en een Iphone 12 mini 128GB €859. Een aanzienlijk prijsverschil.
Ik probeer wat minder schermtijd te krijgen en ben dus geen heavy user, wel maak ik graag een leuke foto van de kids en is het de bedoeling dat ik weer lang met een nieuw toestel doe (dit keer een goede case zullen we maar zeggen:-)).

Hebben jullie enig advies in dit dilemma, is de mini echt het prijsverschil waard of kan ik net zo goed een SE20202 nemen of toch mijn Apple 8 laten fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik kom van een iPhone 8 en het verschil met de Mini is toch wel echt heel groot wmb en ook de moeite waard. Het formaat, het scherm en de camera is wel echt zoveel beter nu.

De SE kan ik niet over oordelen maar als je het budget voor de Mini hebt en het waard vindt kan ik hem zeker aanraden.

Ik denk dat ik zelf weer minimaal 2-3 jaar er mee ga doen, net als bij mijn 8 het geval was.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:33

rg-mohwa

Phoe Hé

MrGab schreef op woensdag 25 november 2020 @ 06:54:
Momenteel heb ik een kapotte Iphone 8 256GB (scherm is gebarsten) en ik twijfel tussen een Se2020 of een mini of toch de inmiddels 3 jaar oude Iphone 8 laten repareren.
De Iphone 8 geeft aan dat de accu geen piekprestaties kan leveren en de capaciteit is 82%, wil ik hier nog twee jaar mee doen dan zal ik deze laten repareren.
Kosten Iphone 8 reparatie met nieuwe accu en scherm komen op € 254 euro wanneer ik dit bij een erkende Apple reparateur laat doen.

Een SE2020(128Gv variant) kost 470 en een Iphone 12 mini 128GB €859. Een aanzienlijk prijsverschil.
Ik probeer wat minder schermtijd te krijgen en ben dus geen heavy user, wel maak ik graag een leuke foto van de kids en is het de bedoeling dat ik weer lang met een nieuw toestel doe (dit keer een goede case zullen we maar zeggen:-)).

Hebben jullie enig advies in dit dilemma, is de mini echt het prijsverschil waard of kan ik net zo goed een SE20202 nemen of toch mijn Apple 8 laten fiksen.
Als jij aangeeft wat minder screentijd te willen zou ik zoiezo voor de SE gaan ?
Stel dat jij dan minder wilt autorijden ? Koop je dan goede betrouwbare auto voor “weinig” of koop je een luxe dure uitvoering die exact hetzelfde kan alleen veel beter zit en er “mooier” uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het laten repareren voor 254 euro vind ik overigens echt veel geld om zo’n oud model nog op te lappen. Dan zou ik eerder voor iets meer voor de SE gaan als upgrade.

Hoewel ik nogmaals niet goed kan oordelen over de SE vind ik de meeste upgrades van 1 tot 2 modellen van de iPhone de laatste jaren echter ook niet meer de moeite waard (tot 5s deed ik zo’n beetje elk jaar een upgrade), vandaar dat ik dan toch op de Mini uit zou komen. Waar ik dan weer een flink aantal jaar mee zou doen.

Tenzij volgend jaar of het jaar daarop Apple met baanbrekend nieuwe technieken komt, maar ik verwacht hoogstens 120ghz schermen en misschien het verder verdwijnen van de notch. Dat vind ik het upgraden niet per se waard voor zoals ik er nu in sta.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:23
Donstil schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:11:
[...]

Ooh perfect. Dat valt niet tegen dan!
Ik ervaar het ook gewoon zo. Was er een beetje huiverig voor, maar houd eigenlijk altijd aan het eind van de dag wel 30% over. Daar kan ik wel mee leven, zeker nu er ook weer een bruikbare iPad in huis is.

Overigens, iemand enig idee hoe lang het duurt voordat het geoptimaliseerd laden 'aangaat'?. Ik heb toch een vrij constant ritme, maar hij laadt gewoon nog direct tot 100% op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuNaTiC schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:41:
Tenzij volgend jaar of het jaar daarop Apple met baanbrekend nieuwe technieken komt, maar ik verwacht hoogstens 120ghz schermen en misschien het verder verdwijnen van de notch. Dat vind ik het upgraden niet per se waard voor zoals ik er nu in sta.
Gezien de populariteit van de Mini die Apple zelf wellicht ook niet aan zag komen.... hoop ik dat ze volgend jaar met een Mini Pro gaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DwightKSchrute schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:43:
[...]

Overigens, iemand enig idee hoe lang het duurt voordat het geoptimaliseerd laden 'aangaat'?. Ik heb toch een vrij constant ritme, maar hij laadt gewoon nog direct tot 100% op.
Dat was mij ook opgevallen. Op de X kon ik zien dat ie op 90% stopte en rond 06.00 naar 100% ging.
Maar de 12Pro gaat ineens door tot de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Laatst online: 16-09 22:04
LuNaTiC schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:41:
Het laten repareren voor 254 euro vind ik overigens echt veel geld om zo’n oud model nog op te lappen. Dan zou ik eerder voor iets meer voor de SE gaan als upgrade.

Hoewel ik nogmaals niet goed kan oordelen over de SE vind ik de meeste upgrades van 1 tot 2 modellen van de iPhone de laatste jaren echter ook niet meer de moeite waard (tot 5s deed ik zo’n beetje elk jaar een upgrade), vandaar dat ik dan toch op de Mini uit zou komen. Waar ik dan weer een flink aantal jaar mee zou doen.

Ja €254 is veel geld, enig idee wat ik voor de kapotte Iphone 8 kan vragen op V&A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Sinds gisteren ook in bezit van een 12 mini.
Is de volgende oplader geschikt en veilig? https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07V4QRDZ5
Misschien te veel watts?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
styx1 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:53:
Sinds gisteren ook in bezit van een 12 mini.
Is de volgende oplader geschikt en veilig? https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07V4QRDZ5
Misschien te veel watts?
Te veel is niet erg. De iPhone stelt het zelf naar beneden bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 25-11-2020 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:38

ChillPascal

In the end...

Na het installeren van mijn zakelijke eSim heb ik de iPhone 12 Mini als dual-sim telefoon in gebruik. Echter schrok ik vanmorgen dat de batterij na een nacht slapen was overleden.

Als ik de grafiek van het de batterijniveau er op na sla had ik tegen bedtijd (2300) nog ca. 25% capaciteit en rond 0630 vanmorgen was het op. Opvallend is dat de grafiek in ongeveer dezelfde 'helling' naar beneden ging gedurende de dag én doorlopend in de nacht.

Zal dat komen door de dual-sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Dennisdn schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:54:
[...]

Te veel is niet erg. De iPhone stelt het zelf naar beneden bij.
Top, dat stelt me wel gerust.. weetje ook naar hoeveel watt?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ChillPascal schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:02:
Na het installeren van mijn zakelijke eSim heb ik de iPhone 12 Mini als dual-sim telefoon in gebruik. Echter schrok ik vanmorgen dat de batterij na een nacht slapen was overleden.

Als ik de grafiek van het de batterijniveau er op na sla had ik tegen bedtijd (2300) nog ca. 25% capaciteit en rond 0630 vanmorgen was het op. Opvallend is dat de grafiek in ongeveer dezelfde 'helling' naar beneden ging gedurende de dag én doorlopend in de nacht.

Met 2-sims verbruik je zeker meer batterij. Dat zie ik ook op mijn SE en daarvoor Xr. Hoe groot dat verschil is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
styx1 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:04:
[...]

Top, dat stelt me wel gerust.. weetje ook naar hoeveel watt?
Volgens dit artikel zal de 12 maximaal 30 watt opnemen.
https://www.iculture.nl/t...n-iphone-sneller-opladen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
fsfikke schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:56:
Vandaag de Belkin MagSafe houder binnen gekregen. Hij houdt de iPhone op zich goed vast, maar extreem sterk is het niet. Een flinke noodrem icm het gewicht van de Max zal de magneet waarschijnlijk niet houden, maar dat deed mijn AliExpress houdertje ook al niet :p

[Afbeelding]
Waar heb je deze besteld? Ik wilde hem afgelopen vrijdag meenemen van de Apple Store in Amsterdam maar daar hebben ze hem niet.. Online is de levertijd een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:04

JB

Cédric roelt!

Meer mensen die problemen hebben met de AirPods (1st gen) icm Mini (of andere iPhone 12?)? Nu al 2x gehad dat ze spontaan uitvallen onder het bellen en dat vervolgens L helemaal niet meer wil. Pas na een paar keer in doosje komt ie dan weer. Combinatie met 12 of zijn mijn AirPods klaar? :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22

Je bent niet de enige met dit probleem. Zelf ondervind ik dit ook (waar ik eerst de coronamelder de schuld gaf). Nadat ik de e-sim heb uitgezet, is mijn verbruik een stuk beter geworden. Daarnaast heb ik een tweetal opdrachten ingesteld, die 's nachts de vliegtuigmodus en energiebesparing aan zet, en deze weer uit zet, zo gauw de wekker gaat. Voor voorbeelden van deze opdrachten moet je iets verder terugscrollen in dit topic

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bioflap schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:48:
[...]

Waar heb je deze besteld? Ik wilde hem afgelopen vrijdag meenemen van de Apple Store in Amsterdam maar daar hebben ze hem niet.. Online is de levertijd een aantal weken.
Meteen bij de release online besteld bij Apple. Hij kwam uiteindelijk wat eerder dan aangekondigd.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:52

Grin

Ride si sapis.

Herkenbaar, zie mijn eerdere posts in dit topic.
Heb er al contact over gehad met Apple maar ze konden er niks aan doen. Waardeloos dat ze dit niet voor elkaar hebben... Ik haal net 24 uren met dual sim en ruim 3 dagen met 1 sim... :X

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grin schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:49:
[...]

Herkenbaar, zie mijn eerdere posts in dit topic.
Heb er al contact over gehad met Apple maar ze konden er niks aan doen. Waardeloos dat ze dit niet voor elkaar hebben... Ik haal net 24 uren met dual sim en ruim 3 dagen met 1 sim... :X
Ik zou toch eens een clean-install doen en dan een nachtje kijken wat ie doet. Ik, m'n meisje en een maatje hebben alle 3 dual-sim aan staan op de 12(Pro/Mini) en bij ons alle 3 is er geen extra verbruik te zien door Dual-sim. Het zal er zeker iets zijn, maar we zien het in ieder geval niet terug. Waarbij ik de laatste PB draai, maar die andere 2 de gewone actuele versie.

Het moét haast wel in iets anders zitten. Met wat Googlen op "iphone 12 dual sim battery drain" komt ook niks opvallends naar boven. Als het aan de 12 had gelegen was dat in de wereld vast al meer opgevallen.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 25-11-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

I did, clean install zonder backup terugzetten. Exact hetzelfde probleem blijft. Als je normaliter gewoon 1 dag met je telefoon doet zal het wellicht niet opvallen. Maar ik doe altijd 2-4 dagen met 1 batterijlading en dan heeft het wel degelijk erg veel invloed. Er zijn ook voldoende topics over te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grin schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:23:
I did, clean install zonder backup terugzetten. Exact hetzelfde probleem blijft. Als je normaliter gewoon 1 dag met je telefoon doet zal het wellicht niet opvallen. Maar ik doe altijd 2-4 dagen met 1 batterijlading en dan heeft het wel degelijk erg veel invloed. Er zijn ook voldoende topics over te vinden...
Ook al eens 5G helemaal uitgeschakeld? Want dat is wel een bekende battery drain op dit moment.
Bedenk wel, 3 dagen met een smartphone is echt heel uitzonderlijk. Heb pas nog een tweet van Apple gezien als reactie op een klager over de battery, dat ze ontwerpen op 1 dag normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

5G heb ik nooit aan gehad, nergens voor nodig.
Het gaat mij dus om het gigantische verschil tussen het gebruik met 1 sim en met dual sim. Dat mag geen verschil geven van 2 dagen, ingewikkelder is het niet. Uiteraard mag het iets meer stroom kosten, dat is prima. Maar over een nacht van 8-9 uren 20-30% batterydrain is simpelweg abnormaal. Met 1 sim is dat 4-8%, met dualsim ineens 20-30%, dat slaat helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Grin schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:56:
Het gaat mij dus om het gigantische verschil tussen het gebruik met 1 sim en met dual sim. Dat mag geen verschil geven van 2 dagen, ingewikkelder is het niet. Uiteraard mag het iets meer stroom kosten, dat is prima. Maar over een nacht van 8-9 uren 20-30% batterydrain is simpelweg abnormaal. Met 1 sim is dat 4-8%, met dualsim ineens 20-30%, dat slaat helemaal nergens op.
Zou jij voor mij eens naar je batterijgebruik kunnen kijken. Toen ik de dualsim nog aan had staan had ik ook een enorme batterij drain, maar het batterijgebruik gaf aan dat de Blootstellingsmelding een enorm hoog verbruik had.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Bij mij is het de App Store die alle batterij opvreet... Slaat nergens op, alles staat uit in de app en zelf een tijdje background refresh helemaal uitgeschakeld. Mocht niks baten, er zit gewoon een stevige bug in iOS mbt dualsim.

[ Voor 3% gewijzigd door Grin op 25-11-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd hoor. Natuurlijk heeft niet iedereen een bug (want het is niet voor niets een bug) maar ik heb nergens last van. Ook heb ik dit om mij heen nog niet echt gehoord.

Mijn Pro max is 08:25 van de lader gegaan, 2 sims actief en met tot nu toe 1:20 SOT nog 89% batterij over.
Met een dagje dual sim ga ik meestal met c.a. 20% naar bed, een dagje zonder dual sim zit dat 5 a 10% hoger.

Heb je hem bij Apple gekocht? Want dan zou ik aansturen op Swap, doen ze doorgaans niet heel moeilijk over zo vlak na release.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 25-11-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Apple heeft al aangeboden om hem te laten omruilen maar dit lijkt mij een software issue. De hardware is verder prima, ik ben inmiddels weer overgestapt naar twee telefoons. Dat bevalt mij ook beter trouwens, heb werk en privé toch liever fysiek gescheiden qua telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja of het echt software is kom je maar op een manier achter :)

Edit: Ik ben nu deze generatie ook voor het eerst over op een toestel met twee Sims.

Moet zeggen dat het voor mij ook nog een beetje mixed feelings is. Sommige zaken werken oké/prima maar niets werkt echt goed doordacht voor mijn gevoel.

Zo kan ik bijvoorbeeld niet antwoorden op een Sms’je met mijn zakelijke nummer en is het onmogelijk om automatisch de Sim aan/uit te doen. Vooral dat laatste vind ik heel irritant.

[ Voor 77% gewijzigd door Donstil op 25-11-2020 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Precies, dat @Donstil. Dat is gewoon waardeloos... Als je niet oppast ben je 24/7 bereikbaar voor je werk. De baas koopt maar 40 uren van mijn vrije tijd, dus dat gaan we niet doen. Dat vond ik ook het grootste gemis. Nu kan ik mijn werktelefoon gewoon op een 'niet storen' schema zetten, done.

En alle werkgerelateerde berichten ook op je privé telefoon vind ik niet handig. Dat ding loopt overdag non-stop te pingelen en telkens de vraag: is dat privé of zakelijk. Was daar vrij snel klaar mee, ben niet getrouwd met mijn telefoon. Uiteraard kan je weer allemaal zaken gaan lopen aanpassen/instellen, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Twee telefoons werkt voor mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:08:

Edit: Ik ben nu deze generatie ook voor het eerst over op een toestel met twee Sims.

Moet zeggen dat het voor mij ook nog een beetje mixed feelings is. Sommige zaken werken oké/prima maar niets werkt echt goed doordacht voor mijn gevoel.

Zo kan ik bijvoorbeeld niet antwoorden op een Sms’je met mijn zakelijke nummer en is het onmogelijk om automatisch de Sim aan/uit te doen. Vooral dat laatste vind ik heel irritant.
Ik kan wel reageren op sms’jes die op beide lijnen binnen komen. Alleen kan ik aan de sms weer niet zien op welke lijn hij binnen komt. Krijg nogal vaak phissing sms’jes dat mijn ABN-kaart verloopt en ben erg benieuwd op welke lijn die binnen komt. Moet haast wel zakelijk zijn aangezien ik mijn privénummer nergens op geef, maar ben toch benieuwd om vast te stellen hoe die scammers aan mijn nummer komen.

En doorsturen via whatsapp is irritant omdat ie de Whatsapp Business als primair blijft zien in het deelscherm.

Voor de rest ben ik er wel erg tevreden mee. Wat een verademing om geen 2 telefoons meer bij te hoeven houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 25-11-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:17:
[...]

Ik kan wel reageren op sms’jes die op beide lijnen binnen komen. Alleen kan ik aan de sms weer niet zien op welke lijn hij binnen komt. Krijg nogal vaak phissing sms’jes dat mijn ABN-kaart verloopt en ben erg benieuwd op welke lijn die binnen komt. Moet haast wel zakelijk zijn aangezien ik mijn privénummer nergens op geef, maar ben toch benieuwd om vast te stellen hoe die scammers aan mijn nummer komen.

En doorsturen via whatsapp is irritant omdat ie de Whatsapp Business als primair blijft zien in het deelscherm.

Voor de rest ben ik er wel erg tevreden mee. Wat een verademing om geen 2 telefoons meer bij te hoeven houden.
Daar ga je al, want dat is weer heel anders dan hier.

Bij mij zegt sms dan “nummer niet beschikbaar met welk nummer wil je versturen” en vervolgens mag ik alleen privé kiezen.

Whatsapp naast Whatsapp business werkt hier dan weer wel. In het doorstuur scherm (of hoe heet dat ding) kan ik ze alle twee kiezen, ook zie ik verschillende aanbevelingen door elkaar heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tunq
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11-2021
JB schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:57:
Meer mensen die problemen hebben met de AirPods (1st gen) icm Mini (of andere iPhone 12?)? Nu al 2x gehad dat ze spontaan uitvallen onder het bellen en dat vervolgens L helemaal niet meer wil. Pas na een paar keer in doosje komt ie dan weer. Combinatie met 12 of zijn mijn AirPods klaar? :/
Mijn situatie: Airpods 1 constant disconnects met Macbook en soms met telefoon. 1 oortje laad minder goed op. 3 keer voor reparatie bij Media Markt geweest en daarna geld terug gekregen. Airpods 2 gekocht bij CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Inmiddels weer aan het nadenken om van een Galaxy S10 naar de iPhone 12 te gaan. :) Het scherm en formaat van de S10 vind ik erg fijn, dus het wordt sowieso een 6.1" 12 of 12 Pro (en 128 GB!).

Het lastige in die keuze vind ik dat het prijsverschil ~€200 is, terwijl eigenlijk alleen het camerasysteem beter is. En, ja, het design is net wat mooier. Maar om daar dan gelijk weer een extra €200 voor uit te geven... Nog even over nadenken dus :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
Uniciteit schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:37:
Inmiddels weer aan het nadenken om van een Galaxy S10 naar de iPhone 12 te gaan. :) Het scherm en formaat van de S10 vind ik erg fijn, dus het wordt sowieso een 6.1" 12 of 12 Pro (en 128 GB!).

Het lastige in die keuze vind ik dat het prijsverschil ~€200 is, terwijl eigenlijk alleen het camerasysteem beter is. En, ja, het design is net wat mooier. Maar om daar dan gelijk weer een extra €200 voor uit te geven... Nog even over nadenken dus :9
Ik had diezelfde afweging. Sterker nog, ik had al een 12 Pro besteld. Maar bij Belsimpel, dus werd niet geleverd. Wat me deed kiezen voor de 12 Mini was de sooo cute size (als ik een groot scherm wil gebruik ik m'n Note 10), en het feit dat de 12 Pro bij het maken van 2x zoom foto's bij iets minder licht van de zoomlens terugschakelt naar de wide angle sensor/lens, en die opname cropt. Dan krijg je precies dezelfde foto's als de 12/12 Mini. Dan blijft het enige voordeel van de camera voor mij de betere portrait mode van de 12 Pro (want die gebruikt wel altijd de 2x zoom sensor/lens). Geen 300 euro extra waard voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 08:49
evdakker schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:52:
[...]

Ik had diezelfde afweging. Sterker nog, ik had al een 12 Pro besteld. Maar bij Belsimpel, dus werd niet geleverd. Wat me deed kiezen voor de 12 Mini was de sooo cute size (als ik een groot scherm wil gebruik ik m'n Note 10), en het feit dat de 12 Pro bij het maken van 2x zoom foto's bij iets minder licht van de zoomlens terugschakelt naar de wide angle sensor/lens, en die opname cropt. Dan krijg je precies dezelfde foto's als de 12/12 Mini. Dan blijft het enige voordeel van de camera voor mij de betere portrait mode van de 12 Pro (want die gebruikt wel altijd de 2x zoom sensor/lens). Geen 300 euro extra waard voor mij.
Same here, gisteren ook de 12 mini binnen gekregen. Enige min punten t.o.v. Pro voor mij. HDR dolby vision 4k op 60FPS i.v.p. 30FPS en het ontbreken van Night mode bij portretten. Maar dat is in mij ogen niet de extra 300 euro waard.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
Hallo,
Ik heb zowel de 12 Pro als de mini gekocht bij de lancering. De Pro voor mij en de mini voor mijn vrouw. Heb vandaag gewisseld, ik werd jaloers van de handelbaarheid van de mini. Je voelt niet dat je een Phone in je broekzak hebt en in combinatie met de  Watch is dit voor mij het ideale duo. Mijn vrouw klaagt niet want zij zegt altijd dat Size matters :-).
Mvg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Grin schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:16:
Precies, dat @Donstil. Dat is gewoon waardeloos... Als je niet oppast ben je 24/7 bereikbaar voor je werk. De baas koopt maar 40 uren van mijn vrije tijd, dus dat gaan we niet doen. Dat vond ik ook het grootste gemis. Nu kan ik mijn werktelefoon gewoon op een 'niet storen' schema zetten, done.

En alle werkgerelateerde berichten ook op je privé telefoon vind ik niet handig. Dat ding loopt overdag non-stop te pingelen en telkens de vraag: is dat privé of zakelijk. Was daar vrij snel klaar mee, ben niet getrouwd met mijn telefoon. Uiteraard kan je weer allemaal zaken gaan lopen aanpassen/instellen, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Twee telefoons werkt voor mij beter.
Hier ook. 1 zakelijk > iPhone 12. En een privé iPhone 12 pro *O*
Het verschil tussen beide toestellen is wel minimaal. Zakelijke iPhone 12 gebruik ik naakt. Die andere in een siliconen hoesje. De gewone 12 voelt prettiger aan. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
Uniciteit schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:37:

Ik heb ook de overstap van een s10 naar de iPhone 12 (mini) gemaakt... En heb daar geen spijt van tot op heden. Scherm is wel wat kleiner, maar zeker niet minder mooi. Het is qua design wel zo'n beetje het tegenovergestelde. Waar de s10 nogal rond is, is de iphone 12 nogal vierkant. Verder voelt de iphone enorm veel sneller aan dan de s10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

evdakker schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:52:
[...]

Precies dezelfde afweging dus: een betere camera is fijn, maar niet €300 fijn :9
s006110 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:57:
[...]

Ik heb ook de overstap van een s10 naar de iPhone 12 (mini) gemaakt... En heb daar geen spijt van tot op heden. Scherm is wel wat kleiner, maar zeker niet minder mooi. Het is qua design wel zo'n beetje het tegenovergestelde. Waar de s10 nogal rond is, is de iphone 12 nogal vierkant. Verder voelt de iphone enorm veel sneller aan dan de s10
Kijk, dat is goed om te horen! Een ander design bevalt me ook wel. De iPhone 12 heeft wel wat weg van de iPhone 4 en 5 en ik vond de iPhone 4 bijvoorbeeld ook een hartstikke tof en mooi apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Je bent niet de enige met dit probleem. Ook ik ervaar hetzelfde, evenals enkele andere gebruikers in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:41

NoTimeRemains

I know

sylvesterrr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:30:
[...]

Je bent niet de enige met dit probleem. Ook ik ervaar hetzelfde, evenals enkele andere gebruikers in dit topic.
hebben jullie dit probleem met de mini?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2280
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06-2022
NoTimeRemains schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:38:
[...]

Ik heb dit probleem ook met de mini. Dual sim vreet de batterij veel sneller leeg dan met m’n 11 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapnoordzij
  • Laatst online: 14-08 16:35
Vraagje: mijn 12 mini wordt niet herkend door mijn imac(2013) Wat kan dat zijn?
Hij laadt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vanmiddag toch maar even wezen kijken naar de iPhone 12-modellen bij Mediamarkt. De Max vind ik toch wel erg groot, maar in gebruik zal het best prettig zijn. De Mini vind ik minder geschikt voor mijn gebruik, maar om op de bergen in je broekzak is het formaat erg prettig.

Het verschil tussen de 12 en de 12 Pro vind ik wel minimaal, ook qua schermhelderheid zag ik eigenlijk geen verschil. Misschien is dat in daglicht / zon wel anders.

Ik gebruik mijn huidige telefoon (XS) meer dan mijn iPad Pro en mijn MacBook Pro. Alleen vind ik de batterijduur tegenvallen (85% capaciteit). Ik draai wel nog iOS 13.5.

[ Voor 29% gewijzigd door syltheboy op 25-11-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Wat zouden jullie doen, een iPhone 12 pro of een iPhone 11 pro kopen? Mijn reden voor 11 pro: langer durende batterijleven, wat voor mij een groot voordeel is. Betekent ook dat ik mijn batterij niet na twee jaar maar misschien pas na 4 jaar moet vervangen. Midnight green vind ik ook de mooiste kleur iPhone tot nu. Design vind ik ook nog mooi. Prijs is 250 euro goedkoper.
Nadelen zijn slechtere modem, 4gb ram ipv 6, 64gb ipv 128, minder goede camera’s. 1 jaar ouder. 5g spreekt mij totaal niet aan, magsafe ook niet.

Zo jammer dat de batterij er sterk op achteruit gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
NoTimeRemains schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:38:
[...]

Helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:01
Hyloba schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:56:
Wat zouden jullie doen, een iPhone 12 pro of een iPhone 11 pro kopen? Mijn reden voor 11 pro: langer durende batterijleven, wat voor mij een groot voordeel is. Betekent ook dat ik mijn batterij niet na twee jaar maar misschien pas na 4 jaar moet vervangen. Midnight green vind ik ook de mooiste kleur iPhone tot nu. Design vind ik ook nog mooi. Prijs is 250 euro goedkoper.
Nadelen zijn slechtere modem, 4gb ram ipv 6, 64gb ipv 128, minder goede camera’s. 1 jaar ouder. 5g spreekt mij totaal niet aan, magsafe ook niet.

Je kan ook voor een blauwe 12 64GB gaan. Die kost momenteel €660

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@sylvesterrr @NoTimeRemains @Dennisdn Daarom heeft het volgens mij ook geen zin om toestellen te gaan omruilen voor dit probleem. Je kan er aardig wat over vinden op het internet, en ook hier zijn er meerdere gebruikers met deze problemen. Gelukkig niet iedereen, maar ze zijn er wel.
Maar het moet je ook maar net opvallen, ik had vergelijkingsmateriaal en weet van mezelf dat ik lang met een acculading zou moeten toekunnen. Stel dat je dagelijks (van 08:00 tot 23:00) door een acculading vliegt dan valt je dit allicht niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 17-09 07:30
Hyloba schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:56:

12 pro is meer future proof. Hoelang wil je ermee doen?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
GioStyle schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:21:
[...]

Je kan ook voor een blauwe 12 64GB gaan. Die kost momenteel €660
Waar kost hij 660 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Grin schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:21:
@sylvesterrr @NoTimeRemains @Dennisdn Daarom heeft het volgens mij ook geen zin om toestellen te gaan omruilen voor dit probleem. Je kan er aardig wat over vinden op het internet, en ook hier zijn er meerdere gebruikers met deze problemen. Gelukkig niet iedereen, maar ze zijn er wel.
Maar het moet je ook maar net opvallen, ik had vergelijkingsmateriaal en weet van mezelf dat ik lang met een acculading zou moeten toekunnen. Stel dat je dagelijks (van 08:00 tot 23:00) door een acculading vliegt dan valt je dit allicht niet op.
Het lijkt mij inderdaad een software issue. Laten we hopen dat het spoedig wordt opgelost.

Eén sim (in dit geval fysieke sim) uitschakelen levert een veel langere batterijduur op, dat merk ik gewoon. Ik zal voor de verandering vannacht m'n e-sim uitzetten, ben benieuwd. Weten we meteen of het ligt aan dual-sim of fysieke sim. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
Alekz87 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:22:
[...]

12 pro is meer future proof. Hoelang wil je ermee doen?
Liefst een jaar of 3-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:01
GSMSale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
Ik zie 909 euro op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:24
Dit is echt 12 specifiek

Met m’n 11 pro en vorig jaar met m’n Xs Max had ik 0 problemen met battery drain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Donstil schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:08:

Dat is vreemd dat je niet kunt antwoorden met je zakelijk nummer. Ik heb m’n contactpersonen ingedeeld in zakelijk en privé. Dus als ik een sms vanuit iemand uit m’n zakelijk contactpersonen lijst ontvang dan kan ik gewoon een sms terug sturen. Zelfde geld voor privé...

Heb je wel duidelijk onderscheid gemaakt ik je contactpersonen lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Citroentaart schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:34:
[...]

Hier ook. 1 zakelijk > iPhone 12. En een privé iPhone 12 pro *O*
Het verschil tussen beide toestellen is wel minimaal. Zakelijke iPhone 12 gebruik ik naakt. Die andere in een siliconen hoesje. De gewone 12 voelt prettiger aan. :|
Lekker pochen met je 2 toestellen🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dkawa schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:01:
[...]

Dat is vreemd dat je niet kunt antwoorden met je zakelijk nummer. Ik heb m’n contactpersonen ingedeeld in zakelijk en privé. Dus als ik een sms vanuit iemand uit m’n zakelijk contactpersonen lijst ontvang dan kan ik gewoon een sms terug sturen. Zelfde geld voor privé...

Heb je wel duidelijk onderscheid gemaakt ik je contactpersonen lijst?
Ja voor de bestaande contacten heb ik dat wel gedaan inderdaad. Daar sms ik alleen niet mee dus weet niet of dat werkt, voor bellen werkt het prima.

Dit was een nieuwe relatie waarvan het nummer nog niet in mijn telefoon stond. Misschien dat dit nog wat uitmaakt oid.

Ik kreeg deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFx4hY3iYLIpz0wfVwOz_u3wjVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTFIslgXw42K2D1zGXiQWcoI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Donstil schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:05:
[...]

Ja voor de bestaande contacten heb ik dat wel gedaan inderdaad. Daar sms ik alleen niet mee dus weet niet of dat werkt, voor bellen werkt het prima.

Dit was een nieuwe relatie waarvan het nummer nog niet in mijn telefoon stond. Misschien dat dit nog wat uitmaakt oid.

Ik kreeg deze melding:
[Afbeelding]
Dat zou mogelijk de reden kunnen zijn

Nummer even opslaan als contactpersoon en dan even testen of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dkawa schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:44:
[...]

Dat zou mogelijk de reden kunnen zijn

Nummer even opslaan als contactpersoon en dan even testen of het werkt
Ja oké maar dat is meer een workaround, als hier de optie komt voor “privé” terwijl de sms daar niet eens op binnenkomt dan moet de andere Sim toch ook te selecteren zijn zou je zeggen.

Nou goed zoveel sms’jes ontvang ik niet maar zo zijn er wel meer van die vreemde nadeeltjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:41

NoTimeRemains

I know

Ik heb mn 12 Pro nu een dag gebruikt maar ik zit enorm te twijfelen om toch de switch te maken naar de mini... hij voelt wat groot aan en is wat zwaarder dan ik had gedacht.

ik kan geen keuze maken.

This is the Way.

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:34
NoTimeRemains schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:51:
Ik heb mn 12 Pro nu een dag gebruikt maar ik zit enorm te twijfelen om toch de switch te maken naar de mini... hij voelt wat groot aan en is wat zwaarder dan ik had gedacht.

ik kan geen keuze maken.
Probeerde mini. Ben echt tevreden.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
sylvesterrr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:31:
[...]

Het lijkt mij inderdaad een software issue. Laten we hopen dat het spoedig wordt opgelost.

Eén sim (in dit geval fysieke sim) uitschakelen levert een veel langere batterijduur op, dat merk ik gewoon. Ik zal voor de verandering vannacht m'n e-sim uitzetten, ben benieuwd. Weten we meteen of het ligt aan dual-sim of fysieke sim. :+
Afgelopen twee nachten uit verveling ook maar weer opnieuw getest met de Mini op 14.2.1. Wifi uit, bt uit, siri uit, low power aan, applicaties allemaal dicht, reboot.
Fysiek+esim aan: 2,5% per uur drain.
Alleen esim aan: 1% per uur drain.

Verder eigenlijk geen echte issues meer met de Mini nu ik wat gewend ben aan het 'warmere' scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door epoman op 26-11-2020 01:37 ]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

Mijn ervaringen zijn met een mini precies andersom... Ik verlies op 7,5 / 8 uur 2% batterij in de nacht.
Ik laad hem in de avond op en heb meestal dan nog rond de 30/40% en dit is dan met schermtijd van nog geen 2 uur (safari, whatsapp, mail, licht gebruik dus). Sommige halen hier 6 a 7 uur. Gebaseerd op mijn 30/40% verwacht ik dat niet te halen... Ik lig er niet wakker van, ik ben gewend om elke dag te laden. Ik vind het al fijn dat ik nog geen een keer geel of zelfs een rode batterij icoontje gezien heb.

Ik teken nergens meer voor

ik kan geen keuze maken.
Hier hetzelfde. Het is dat ik al buiten de 14dagen-retour zit, anders had ik het wellicht gedaan. Nu in het winterseizoen valt het wel mee. Maar straks weer zonder jas naar buiten dan heb je echt wel een blok in de broekzak zitten :|

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
dkawa schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:03:
[...]

Lekker pochen met je 2 toestellen🙈
Ja :X 8)7 :F niet verkapt kijk mij twee toestellen hebben... zakelijke abo was aan verlenging toe. Dus nu doen we er weer een aantal jaar mee. Dan hoor je me niet meer ;)

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Vannacht weer een testje gedaan met mijn Mini (dual sim). Ik schrik toch wel van het verbruik tussen 23:00 en 07:30. Namelijk van 45% --> 5%

Vreemd is dat de batterij even snel leeg lijkt te lopen als overdag. Terwijl de schermtijd nagenoeg 0 nul. Specifiek per uur staan alleen Siri en de Tesla-app er tussen.

Dit kan toch niet normaal zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ia468Losb7UguQbIJjiG4QctRc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ouqQfEcHwDkaZJ3kHbAJVzVI.png?f=fotoalbum_large
ChillPascal schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:33:
Vannacht weer een testje gedaan met mijn Mini (dual sim). Ik schrik toch wel van het verbruik tussen 23:00 en 07:30. Namelijk van 45% --> 5%

Vreemd is dat de batterij even snel leeg lijkt te lopen als overdag. Terwijl de schermtijd nagenoeg 0 nul. Specifiek per uur staan alleen Siri en de Tesla-app er tussen.

Dit kan toch niet normaal zijn?

[Afbeelding]
Siri is een bekende drainer. Met work-around om er vanaf te komen. Wellicht de moeite waard om uit te proberen. https://discussions.apple.com/thread/251056404

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Dennisdn schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:35:
[...]

Siri is een bekende drainer. Met work-around om er vanaf te komen. Wellicht de moeite waard om uit te proberen. https://discussions.apple.com/thread/251056404
Het resetten van de instellingen zou een oplossing zijn? Is dat niet wat vreemd, gezien het een twee weken oude smartphone is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

ik kan geen keuze maken.
ik ben nog steeds zeer tevreden met de 12 Mini.

Besef wel dat als jij een grootgebruiker bent van Netflix, YouTube en games op je iPhone, de 12 Mini wellicht niet aan je verwachtingen gaat voldoen. Doe je deze 3 dingen zeer vaak op je telefoon dan vraagt dat een groter beeldscherm, lijkt me.

Ik speel geen games, kijk geen Netflix op mijn iPhone en kijk zo nu en dan eens een YouTube filmpje; dan is de 12 Mini dus heerlijk

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 26-11-2020 09:22 ]

ChillPascal schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:16:
[...]

Het resetten van de instellingen zou een oplossing zijn? Is dat niet wat vreemd, gezien het een twee weken oude smartphone is?
Ik heb geen idee, maar baat het niet dan....

Ik heb al wel eens na een paar uur moeten resetten omdat er gekke dingen gebeurde. Het blijft een boel complexe software. Zeker als je een backup hebt teruggezet en niet met een clean install bent begonnen zou ik het uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
sylvesterrr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:31:
[...]

Vannacht heb ik m'n e-sim uitgezet. 8 uurtjes slapen heeft maar 8% batterij gekost. Met één sim (fysiek of e-sim maakt niet uit) is de batterijduur significant langer, met dual sim kost zo'n nachtje mij gewoon minstens 20-30% batterij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
Ik vind de iPhone 12 Mini heerlijk, omdat het een wat compacter en eenvoudiger toestel is dan mijn Samsung Note 10, met minder opties en toeters en bellen, en kleiner scherm en kleinere batterij. Voor mij de ideale oplossing door die beperkingen. Ook het lage gewicht is erg prettig. Ik merk dat ik nu minder aan het telefoonscherm geplakt zit sinds ik de iPhone als daily driver gebruik.
De Note haal ik nu af en toe tevoorschijn als ik meer screen real estate wil.
Het is ook fijn te merken dat de hoofdcamera van de iPhone 12 merkbaar iets beter is dan die van de Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:04

JB

Cédric roelt!

_Bailey_ schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:21:
[...]

ik ben nog steeds zeer tevreden met de 12 Mini.

Besef wel dat als jij een grootgebruiker bent van Netflix, YouTube en games op je iPhone, de 12 Mini wellicht niet aan je verwachtingen gaat voldoen. Doe je deze 3 dingen zeer vaak op je telefoon dan vraagt dat een groter beeldscherm, lijkt me.

Ik speel geen games, kijk geen Netflix op mijn iPhone en kijk zo nu en dan eens een YouTube filmpje; dan is de 12 Mini dus heerlijk
Als ik nu de 11Pro (die naar de vrouw is) of de Xr (zakelijk) vast houdt, dan denk ik meteen "waar is mijn Mini!!!???" :D Zo blij met het formaat en gewicht. Het eventuele stekkeren (nog niet echt nodig gehad) neem ik voor lief!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
Ik lees nu toch redelijk wat issues met de 12 series. Dit weerhoudt mij toch echt voor een overstap van m’n 11 pro.

Vind het wel sneu voor jullie dat deze issues aanwezig zijn. Slecht van Apple dat dit gebeurt. Melden jullie dit ook in de Apple support forums? Hoe meer klachten hoe meer aandacht en hiervoor en hopelijk een volgende update met de oplossingen

• Miggell
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 20:24
Zijn er hier ook al ervaringen met de iPhone 12 Pro max versie?
Wil namelijk zelf graag de overstap maken van mijn huidige iPhone 8 plus naar de 12 pro max.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
dkawa schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:04:
Ik lees nu toch redelijk wat issues met de 12 series. Dit weerhoudt mij toch echt voor een overstap van m’n 11 pro.

Vind het wel sneu voor jullie dat deze issues aanwezig zijn. Slecht van Apple dat dit gebeurt. Melden jullie dit ook in de Apple support forums? Hoe meer klachten hoe meer aandacht en hiervoor en hopelijk een volgende update met de oplossingen
Er zijn altijd wel issues met nieuwe telefoons, soms vervelend en vaak heb je het niet door dat er een issue is. Mijn issue is dat draadloos laden soms niet meer werkt en alleen uit/aan zetten verhelpt het. Voor de rest werkt bij mij alles prima voor zover ik kan zien. Ik kom van de 11 Pro Max af naar de 12 Pro Max

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Miggell schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:15:
Wil namelijk zelf graag de overstap maken van mijn huidige iPhone 8 plus naar de 12 pro max.
Ja hoor, ik ben er heel tevreden over. Ik hou van grote phones en kom van een XS Max, geen enkel probleem met omschakelen en het verschil is niet zo groot imho qua gebruiken ism de grootte van het toestel. Natuurlijk niet zo handzaam als een mini of gewone, maar gebruik hem veel voor media consumptie en nu ook als remote voor Logic Pro X met muziek productie, helemaal fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Alleen negatieve mensen nemen de moeite om op internet hun problemen te benoemen. De miljoenen mensen die er wél blij mee zijn hoor en zie je niet....

• Miggell
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 20:24
Vildhjarta schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:21:
[...]

Ja hoor, ik ben er heel tevreden over. Ik hou van grote phones en kom van een XS Max, geen enkel probleem met omschakelen en het verschil is niet zo groot imho qua gebruiken ism de grootte van het toestel. Natuurlijk niet zo handzaam als een mini of gewone, maar gebruik hem veel voor media consumptie en nu ook als remote voor Logic Pro X met muziek productie, helemaal fijn.
Goed om te horen.
Had zelf destijds ook eerst we twijfels bij de plus variant, maar geen moment spijt van gehad.
Komende dagen eens langs een media markt om het toestel even te bekijken, en dan via de provider m'n abo te verlengen inc toestel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:26:
[...]

Alleen negatieve mensen nemen de moeite om op internet hun problemen te benoemen. De miljoenen mensen die er wél blij mee zijn hoor en zie je niet....
Wat een onzin. Ik ben heel blij met mijn 12, maar hij heeft wel een issue waar hopelijk een oplossing voor komt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

BillSpaarbank schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:29:
[...]

Wat een onzin. Ik ben heel blij met mijn 12, maar hij heeft wel een issue waar hopelijk een oplossing voor komt.
Wat is er onzin aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
BillSpaarbank schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:29:
[...]

Nou zo'n onzin is het niet.. Als je problemen hebt ga je zoeken of iemand dezelfde problemen heeft. Dan wordt er al gauw geroepen moet je kijken wel 1000 berichten of dit of dat... inmiddels hebben 5 miljoen andere gebruikers geen probleem en die hoor je niet.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:34

Dat is maar net hoe je zoekt. Ik kom van een 11 Pro en heb nu een 12 Mini, en het is een vooruitgang. Ga je in het iPhone 11 topic kijken dan zie ik daar ook alleen maar problemen en issues.

Daarnaast is voor mijn gevoel deze launch een van de betere in de afgelopen jaren, ik weet nog wel met iOS 13 en de 11 Pro dat er veel meer issues waren met o.a. batterijduur etc.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@dkawa Gewoon kopen. Ja ik heb een issue met dualsim maar het is niet schokkend. Vervelend, zeker. Maar wordt vast opgelost. En daarbij gaat het om een mobiel telefoontje, als je een nieuwe moet hebben dan moet je die vooral aanschaffen.

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

ja3

Miggell schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:28:
[...]
Goed om te horen.
Had zelf destijds ook eerst we twijfels bij de plus variant, maar geen moment spijt van gehad.
Komende dagen eens langs een media markt om het toestel even te bekijken, en dan via de provider m'n abo te verlengen inc toestel
Van mij is het een iets ander verhaal. Ben na 2 weken nog niet aan de nieuwe afmetingen/gewichtsverdeling gewend. Ik zou inderdaad aanraden om hem zelf te bekijken want het is zeker een goed apparaat.

Details: Hij gaat hier net voorbij aan de 'comfortabel' zone terwijl de 11 Pro Max daar nog net binnen viel. Waar ik het persoonlijk aan merk is dat ik hem niet meer in 1 hand kan leggen (met de pink onder het toestel) zonder vast te knijpen omdat hij dan voorover uit mijn hand valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Een negatieve ervaring maakt geen negatief mens. Dat is er onzin aan.

Tuurlijk lees je meer over problemen dan over goede ervaringen op internet, maar dat betekent niet dat mensen die negatieve ervaringen of problemen posten zeurders zijn.

Misschien bedoelen we hetzelfde, maar was de omschrijving wat ongelukkig gekozen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

BillSpaarbank schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:04:
[...]

Een negatieve ervaring maakt geen negatief mens. Dat is er onzin aan.

Maar dat betekent niet dat mensen die negatieve ervaringen of problemen posten zeurders zijn.
Het is maar net hoe je het wil lezen. Natuurlijk bedoel ik mensen met een negatieve mening over een bepaald onderwerp. In dit geval de 12.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 26-11-2020 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik heb me pro al 2 dagen nu en wat me vooral opvalt is dat die behoorlijk zwaar is 😂

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:32
Nergenss schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:18:
Ik heb me pro al 2 dagen nu en wat me vooral opvalt is dat die behoorlijk zwaar is 😂
Lekker degelijk, niks aan het handje ;)

Het is weer September 2025 :)

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42

Welke issues bedoel je precies?
Ik heb de 12 Pro Max is en heb totaal geen issues of bugs of andere rariteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Miggell schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:15:
Ik ben van de 7 Plus naar de 12 Pro Max overgestapt. Echt letterlijk alles is beter en mooier. Wat wil je precies weten?

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:22

Fordman

Fordman

Sinds dinsdag eindelijk mijn e-Sim weer in gebruik. Het opnieuw activeren lukte niet in Simyo app maar is gelukkig naast de fysieke Sim weer werkzaam. Merk eigenlijk niets van extra energieverbruik met de extra Sim. Wat me wel opvalt is dat de mini een beter ontvangst heeft dan de 11, die had vaak maar 1 tot 2 streepjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sbGP9doFsEuBzXqXQv1fw0B8H0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPdtKV1hU2gYZjT6UOCPX2n8.jpg?f=fotoalbum_large

The One And Only

Pagina: 1 ... 48 ... 75 Laatste